A világnézeti semlegességről
18„Tilos tiltani!”
’68-as jelszó
Nyugat-Európában teljes erővel tombol a nagy burkini háború, mióta híre ment, hogy valami francia városban betiltották a viselését a strandokon. A harc, a dolgok szokásos logikája szerint, a migránssimogató baloldal és mindenki más között folyik. A nyugati baloldal a mohamedán bevándorlók okozta kalamajkák Kharübdisze és a saját hülyeségük Szküllája között hányódik.
Most azonban, miután a francia államtanács szerint a burkini tiltása tilos – emlékezzünk ’68 fenti paradigmatikus jelmondatára – teljesen nyilvánvaló, hogy a haladás végül is a hülyeség Szkülláján fog zátonyra futni. A haladók által a mohamedán vallásszabadságért folytatott háború frontvonalain tekintünk szét alább.
A németországi Észak-Rajna-Vesztfália tartománya – innen a távoli szkíta pusztákról nézve – egyre furcsábbnak tűnik. Mint kiderült, e kies tartomány vezetése, mely igencsak sajátos nézeteket vall például a gyermekek korai szexuális felvilágosításáról is, most újabb érdekes gondolattal örvendeztette meg az álmélkodó közönséget. A tartományi belügyminiszter, bizonyos Ralf Jäger kifejtette, hogy amennyiben a német hatóságok – francia mintára – betiltják a burka nevű mohamedán klepetus viselését, úgy a Mikulást is be kell tiltani, tekintettel a világnézeti semlegességre.
Túl azon az alapvető elmegyógyászati diagnózison, miszerint a nevezett belügyminiszter dühöngő elmebeteg, ez pontosan beleillik abba, a mostanában terjedőbe lévő érvrendszerbe, amely például az apácák fürdőzési szokásait használja érvként a burkini viselete mellett.
Ha az apáca fürdőzhet teljes öltözékben – szól az érvelés – akkor a mohamedán nő is fürödhet burkiniben. Mert ez így igazságos.
Persze túl azon az apró különbségen, hogy amennyiben egy apáca monokiniben teszi közszemlére bájait, legfeljebb a rendből zárják ki – bár mostanában, Ferenc pápa pontifikátusa alatt, már ez sem teljesen nyilvánvaló –, addig Zulejkát hasonló esetben vidám ünnepség keretében megkövezik. Ami azért talán mégsem ugyanaz.
Van itt persze – ha egy pillanatra komolyan vesszük a dolgot – egy furcsa logikai következmény. Az apácák, hasonlóan más egyházi szervezetek tagjaihoz, azért viselnek egyenruhát, hogy ezzel jelezzék a külvilágnak hovatartozásukat és – ezzel párhuzamosan – elkülönülésüket a társadalom többi részétől. Amennyiben úgy gondoljuk, hogy az apácák és a mohamedán nők öltözködése egyforma megítélés alá esik, abból az következik, hogy viseletük hasonlóképpen a vallási, etnikai alapú elkülönülés demonstrálására szolgál.
Ami, a rossznyelvek szerint nem kifejezetten segíti elő az oly hőn óhajtott „integrációt”.
Ha valaki másképpen öltözik, beszél és gondolkodik mint a körülötte élők, vajmi nehéz őt integráltnak tekinteni. Hacsak a szociális segély elfogadása – akár egyszerre több hitetlen országban is – nem tekinthető az integráció jelének, mert akkor minden rendben van.
A sokaknak feltűnő, különös öltözetek vállalása pedig valamiféle nagy magabiztosságra utal, mely magabiztosság hátterében az európaiak hülyeségéről alkotott lesújtó vélemény húzódik meg. Nem teljesen alaptalanul.
Ez az integráció egyébként, hasonlóan a többi libsi alapvetéshez, teljesen szétfolyó tartalmú fogalom, senki nem tudja megmondani, hogy valójában mit jelent és így azt sem, hogy kit tekinthetünk „integráltnak”. Különösen érdekes ez annak fényében, mikor a harmadik generációs törökök Berlinben tüntetnek Erdogan mellett, vagy ellene. A szultán egyébként egyáltalán nem csinál titkot belőle, hogy az Európa-szerte élő törököket az oszmán birodalom kinyújtott karjának tekinti, csak most majd nem Bécset, hanem egyenesen Berlint ostromolják.
A tiltás ellenzésének teoretikus alapja a társadalmi, vallási szokások egyenrangúságának libsi tétele. Eszerint minden társadalom, kultúra sajátos szokásokat fejleszt ki és ezeket között nem lehet, nem szabad különbséget tenni. Nincs jó és rossz vallás, az ilyenfajta különbségtétel önmagában minősített fasizmus.
A vallást, ezek szerint, ellentétben például a sporttal, nem illeti meg a hazai pálya előnye.
Érdekes gondolat ez. Különös tekintettel az olyan vallásokra, melyek emberáldozatot írnak elő, vagy elvárják, hogy az özvegyet máglyán égessék el elhunyt férje mellett, nem is beszélve a jól fűszerezett, roston sütött misszionárius elfogyasztásának gurmand szokásáról. A britek és a franciák, mikor katonai erőszakkal megszüntették ezeket a színpompás népi szokásokat. nyilvánvaló és elítélendő módon éltek a fehér szupremáciával és közömbösek voltak a sokszínűség követelményei iránt.
Továbbá nyilvánvaló, hogy egyúttal kizsákmányoltak is. Rettenetes.
A divatos relativizmus azt sugallja, hogy a jó és a rossz tulajdonképpen nézőpont kérdése. Kivéve természetesen a holokauszttagadást és a buzik jogainak kétségbevonását, mert ezek minden relativitás felett álló módon bűnös dolgok. Nyilván már az ősrobbanással kialakult értékekről van szó.
Érdekes módon a mohamedánok mégis lépte-nyomon kétségbe vonják mindkettőt, de az ő esetükben, a haladók szerint, ez is csak afféle kedves népművészeti különlegességnek számít, mint a fickificki, a kerítésdöntés, vagy a bombarobbantás; mondhatni a vidám mohamedán folklór része csak.
És különben is e fura szokások csak a fehér elnyomás és kizsákmányolás révén jöttek létre tehát, teljesen logikus módon, nem ők a felelősek érte, hanem mi. Tehát meg is érdemeljük.
Matyko-X
2016-09-04 @ 19:31
Az egész ügyhöz nemigen lehet sokkal többet hozzátenni. A hülyeség valószínűleg – entropikus okból is – az ember természetes állapota. Amiből szemmel láthatóan sokan nem is akarnak kiszabadulni.
Ezt az „apáca fürdés” dolgot honnan szedték elő? Életemben ilyen ökörséget még nem láttam. Igaz, nem ilyesmire specializálódtam…
Alex
2016-09-06 @ 10:22
Én láttam apácákat fürödni a Balatonon. Teljesen normális, egyrészes fürdőruha volt rajtuk. Szóval nem bikiniben viritanak. Egyszerűek, szolidak és nem kacérkodnak.
M5
2016-09-06 @ 13:03
Nem akarok kötekedni, de ha fürdőruhában voltak, honnan lehet tudni, hogy apácák? Az én ismereteim szerint elképzelhetetlen, hogy egy apáca nyilvános helyen fürödjön. Éppen ezért nem is értem, honnan került elő ez a „hasonlat” a burkinivel kapcsolatban.
vektortér
2016-09-04 @ 21:33
Hajjajj. Mindjárt jönnek a határőrök, meg a statisztikusok, hogy átlépte, meg listára került…
Netuddgi
2016-09-05 @ 08:45
Az általunk ismert európai civilizációnak lassan vége. A kérdés az mi magunk akik meg akarunk belőle menteni valamit, mi mit leszünk képesek megmenteni.
Egy biztos, a hülyeséget, meg az önfeladást nem.
Nyelvtan Nyilas
2016-09-05 @ 18:22
Pontosabban – ahogy szintem ön is gondolta, csak véletlen nem azt írta le, de nem akarok azért szavakat az ön szájába adni – mit akarunk megmenteni belőle. A hülyeséget könnyű megmenteni, mert magától van. Az megmaradna ha nem is tennénk semmit a megmentéséért. Amit akarunk, abból pedig nem mindent tudunk majd, attól tartok.
Sajnos alapvetően igaz írás, amivel újfent kénytelen vagyok többnyire egyetérteni. Azt a pontot, hogy akkor az apácának lehet!?!?! én inkább így közelíteném meg: Igen, neki lehet, a muszlimnak meg nem. Itt nem. Szerintem.
Szép napot.
100km
2016-09-05 @ 10:12
a fenti liberálisoknak nevezett – valójában tényleges elmeháborodottak – beültek az általuk kárhoztatott ejrópai civilizáció által „megtermelt” gépjárművükbe. ezzel aztán beleszaladtak egy olyan szűk utcába ahonnan nincs visszaút, mert az utca végére valaki egyik napról a másikra felhúzott egy kúúúrva nagy házat, amire az van ráírva nyitott társadalom.
megfordulni nem tudnak, mögöttük ott dudál 10.000 répa kinga, meg még 10.000 komáromi gergő, uhogy tolatni sem tudnak. a saját csapdájukba estek. ha szolnak, hogy vissza köllene fordulni … minimum kiátkozzák őket …
és a vége: mikor már nem csak a szomszéd ,hanem az ő létüket is fenyegeti a tömeg, akkor rádión segítséget kérnek. egy egy b52-es bombázó odabasz egy kis atomot. igaz, hogy többnyire a saját ártatlanjaik fognak pusztulni, de tovább lehet majd menni … ha a röpülő el nem téveszti a célt, és utat nem csinál egy másik utcába.
szóval erővel midig lehet a dolgokon változtatni. ez a tapasztalat. ezt onnan tudom, hogy egy szer láttam a postás apósomat, amint kalapáccsal vert be a helyére egy csavart. …. és működött. nem volt elegáns, de a célnak megfelelt.
Matyko-X
2016-09-05 @ 13:55
Ja, az erő az bizony (az ismert két „P” betűsön túl) mindig meghatározta a dolgok menetét – amióta van írott történelem, úgy 4500 éve, azóta dokumentáltan tudjuk is. Már aki, ahogy azt a jelen virtuális világban hívő idiótákon kívüliek teszik.
khm
2016-09-06 @ 18:25
Asztalosoktól is lehetett ezt látni. 🙂
Gyors és kitekerhetetlen becsavarás volt. A célnak,valóban megfelelt,de a későbbi felhasználó sokat szenvedett.
Remélem,nem maradunk csak az erő színvonalán….Mert akkor csak a szenvedés…
netud guy
2016-09-05 @ 15:43
integráció? ez is újkeletű baromság, a szászok és a svábok sem integrálódtak soha, érdemes a tatai múzeumba ezügyben ellátogatni, a további „nemzetiségek”-ről nem is szólva, róluk csak a történelem hallgat már
K.J.
2016-09-06 @ 12:14
Te pedig kiscsíra, még sokadik látásra is csak egy arrogáns libsinek tűnsz a kisebbségi gőgöddel együtt. Egy nagyon buta, aki nagyon okosnak akar látszani, de az önellentmondásai és a félműveltsége a saját fajtája karikatúrájává teszi:)
kábéfelhő
2016-09-05 @ 16:26
Szerintem nagyon is világos, hogy mit jelent az integráció, legalábbis annak a minimális foka: a helyi törvények betartását, vagyis Németországban a német törvényekét. Ebben az értelemben a turista is integrált, hiszen betartja a törvényeket, és a genfi konvenció is ezt várja el a migránstól stb. Ennél erősebb az integráltság, ha valaki rendelkezik állampolgársággal. Egy magasabb szint, ha részt vesz a helyi közéletben, például elmegy szavazni. Még magasabb fokozat, ha átlagos szinten elsajátítja a helyi kultúra összetevőit: átlagosan jól beszéli a helyi nyelvet, átlagosak az ismeretei a helyi szokásokról, a lokális, nemzeti történelemről stb. Ez utóbbi feltétele szokott lenni az állampolgárságnak, de itt most az aktív kultúra ápolásra gondolok, tehát arra, hogy nemcsak tud németül, hanem általában németül is beszél stb.
A vita ez idő szerint éppen azon folyik, hogy beérhetjük-e a minimális szinttel, tehát a törvények betartásával, vagy meg kellene-e követelni ennél többet. Magyarosan: az illetőtől elvárható-e az, hogy a kulturális nemzetnek legyen a tagja, ha már az etnikai nemzetnek nem lehet a tagja.
vektortér
2016-09-06 @ 15:12
Az elcsatolt területeken „arra megy ki a játék”, hogy a relatív többséghez asszimilálódjon a kisebbség: vedd fel a másik nyelvét, szokásait, és nemzeti identitást. Természetesen minden nemzeti öntudattal rendelkező csoport azt akarja, hogy hozzá asszimilálódjanak a többiek. Az integráció az asszimiláció kezdeti állapota, amikor az egyik fél belenyugszik a sorsába és alkalmazkodni kezd másokhoz, alárendeli magát a törvényeknek, vallási és erkölcsi, társadalmi elvárásoknak.
Ne keverjük már a nemzetiséget a bevándorlókkal, nagyon nem mindegy, hogy Mohamed, megy Rómába, vagy Rómát keresztelik Mekkává. Sajnos a határon túli magyarság annyira be van már fenyítve, hogy észre sem veszi, ha a pakisztáni és eritreai migránsok érdekeit jobban védik, mint az övét.
Alex
2016-09-05 @ 19:23
A burkini azért szükséges, hogy a rühesség és az esetleges lepra ne látszódjon!
heroes_never_die
2016-09-06 @ 20:08
Update (ha majd megjelenik az eredeti szöveg is…) az ISIS betiltotta a burka viseletét biztonsági okokból Irak elfoglalt területein (Mossul) 😀 😀 erre vajon mit mond a libnyaf mantra? 😀
http://www.dailymail.co.uk/news/article-3774539/Now-burka-banned-ISIS-Terror-group-outlaws-Islamic-garb-buildings-SECURITY-RISK.html
K.J.
2016-09-07 @ 18:52
Üdv!
Már szóvá akartam tenni, magamhoz képest is csúnyán, hogy hová tűnt. Már hogy csak nem a moderációs rengetegben tűnt el, bár furcsállnám.
A különféle néven írogató véglények pedig sajnos itt élnek közöttünk, de örök érvényű tény, hogy mindenki magából indul ki. Egy migráns pedig migránsként fog gondolkodni, még akkor is, ha tud magyarul írni. Arról nem beszélve, hogy monitoron keresztül is érződik a szaguk, akárhány nevet is használnak.
heroes_never_die
2016-09-14 @ 18:23
Önnek is köszi, fentebb, @M5 részére irt válaszom Önnek is szól 🙂
heroes_never_die
2016-09-14 @ 18:22
🙂 kössz! Tényleg vannak olyan idöszakok, amikor bokros és egyéb teendök miatt nem tudom annyira követni az eseményeket, pedig Aristo cikkei nemcsak szórakoztatnak és ezáltal egyedülállóak a magyar/európai blog-szférában, hanem még tanulok is belölük.
Eh, a kódolás 🙂 mondja valaki azt, hogy nincs számmisztika 😀 hiszen egyúttal a születési évem is, amiböl rögtön kiderül, milyen banyek vagyok már 😉 Bár aki figyelmesen olvassa a hozzászólásokat, meg persze a hosszú magánhangzók hiánya, ill. további stilisztikai jegyek alapján azért rögtön tud kombinálni.
Nem hinném egyébként, hogy Aristot olyan könnyen meg lehetne bántani, bár hizelgö a hasonlat, ami abban sántit, hogy ez a posztom komplett humormentes volt, mert a téma -legalábbis számomra- eléggé komoly. Viccesnek tartottam viszont, ismervén Aristo -talán- önéletrajzi ihletésü blogját is, hogy valaki képes volt öt egy „városi megmondó ember”-nek titulálni a „Magyar föld” cikkel kapcsolatban, ami amúgy olyan téma, hogy ismeret hiányában inkább befogom az ujjaimat, ha már a számat nem lehet irásban 🙂
Még egyszer köszi, igyekszem javulni és igérem Aristonak is, hogy ahogy tehetem aktiv módusba váltok 🙂
Ui.: BZ és mások általában 5 percre érdekelnek, ahogy a korábbi thread-eken saját néven a „farkibácsival” lejátszott menet is 😉 végsö fokon az érvek nélküli, pusztán személyeskedésre, olcsó, minden stilust nélkülözö „mostakkorjólbeolvasoknekije” alatt cimkézett inzultusok a 6. percben roppant unalmassá válnak.