Az ideológia esete a hülyeséggel
21„Az áram igazságos. A hülye embert vágja meg; mért fogtad meg azt a drótot?”
Gy.L. villanyszerelő meglátása, miután a blog tulajdonosát megrázta egy vezeték
Előre is elnézést kérek a nyájas olvasótól, de teoretizálni fogok. Kicsit. Nem fog nagyon fájni, ígérem. Azért vetemedek erre, mert nagyszerű és új utakat mutató cikk jelent meg a méltán népszerű és elfogulatlan „Kettős mérce” címre hallgató felületen „A gender mint szimbolikus kötőanyag: miért lett hirtelen olyan fontos a társadalmi nem?” címmel.
A cikket, mely angol eredetiben a „Political Critique” hasábjain jelent meg, három hölgy jegyzi: Weronika Grzebalska, Kováts Eszter és Pető Andrea. Úgy látszik, a három hölgynek feltűnt, hogy a szokványos és unt libsizmus teret veszít zavaros korunkban és az istenadta nép elfordulni látszik tőle, illetve – tán praktikusabb szakkifejezéssel – tele van vele a hócipője.
Miután azonban, a hölgyek egybehangzó véleménye szerint, a libsizmus kitűnő dolog, magyarázni kívánják, hogy miképpen történhetett ez vele.
A szerzők szerint a mainstream libsizmusból annak ellenségei kiemelik a „gender” fogalmát és mindenféle ellenérzések ébresztésére használják. Ők láthatóan nem értik, hogy miért történik ez így, pedig a dolog roppant egyszerű. Amint a kocsmában is, tömeges nézeteltérés esetén, a legelején célszerű az ellenérdekelt társaságból a legnagyobbat betakarni, hogy a többiek okuljanak belőle, úgy a libsizmus hordalékából is a legnagyobb marhaság szúrja a legjobban a nép szemét és annak pellengérre állításával kíván üzenni a tan egészének.
Az ő megfogalmazásukban ez a bizonyos „gender” egyáltalán nem hülyeség, ez egy ártatlan, a nemek közötti egyenjogúságot hirdető elmélet. Adnak is egy látszólag semmiféle kivetnivalót nem tartalmazó, definíciót, mely szerint: „A gender mainstreaming a nemek közötti egyenlőséget elősegítő közpolitikák továbbgondolása, azaz, hogy minden egyes intézményi döntés meghozatala előtt a döntéshozók gondolkodjanak el és vegyék figyelembe, hogy az adott intézkedésnek milyen eltérő hatásai lehetnek majd a nőkre és a férfiakra, és hogyan vehetnék elejét annak, hogy a döntésnek negatív hatása legyen az egyik vagy a másik nemre, miközben a nemek közötti egyenlőség célját végig szem előtt tartják.”
Mi ezzel a baj? Hát eléggé sok minden.
Mindenek előtt jegyezzük meg, hogy az „egyenlőség” esetünkben meglehetősen nehezen értelmezhető fogalom, tekintettel arra, hogy a férfi-nő meghatározás minden esetben alapvető különbségekből indul ki. Abból, hogy szerencsés esetben – a rosszízű kísérleteken túl – a férfiak és a nők már csak megjelenésükben sem hasonlítanak egymásra.
A haladó libsizmus egyik tökéletesen indokolatlan dogmája, hogy bár két élőlény genetikai okokból roppant eltérően néz ki és működik, mégis létezik egy olyan dolog, hogy mindkettő „ember” és e tekintetben tökéletesen egyformák. Aztán ebből mindenféle dolgokra lehet következtetni. Ez igaz. Csak a legtöbb esetben semmi értelme sincs. „Az” ember ugyanis nem létezik, puszta szimulákrum, lévén egy absztrakció.
Az absztrakciók lelőhelye pedig nem a valóság – bármi legyen is az – hanem a tudatunk.
Az „ember” fogalma, ahogyan azt értelmezik, nem más mint a dogmatikus gondolkodás terméke. Hogy valami szívhez szólót mondjak a szerzőnők számára, maga Marx (a libsizmus egyik ükapja, hiába tagadják) gúnyolódik – nagyon helyesen – a „Szent család”-ban a dogmatikus gondolkodáson, mondván, mekkora hülyeség azt hinni, hogyha valaki felrúg egy pincsit akkor a „kutyát” alázza meg. Próbáljon meg felrúgni egy dobermannt, aztán majd meglátjuk.
Ha valamit logikailag bizonyítani akarunk arra többféle módszer áll rendelkezésünkre. Ezek egyikét az ún. indirekt bizonyítást fogjuk most használni. Ennek lényege – ha még emlékezünk iskolai matekórákra – hogy igaznak veszünk egy tételt, majd kézenfekvő következtetéseket vonunk le belőle. Ha ezen következtetések marhaságnak bizonyulnak akkor megállapíthatjuk, hogy az eredeti tétel is az. Azért választjuk ezt az eljárást, mert a „gender” fogalmaiból már annyian vontak le következtetéseket, hogy nekünk nem kell vesződnünk vele.
Mi több, nem csak levonták e következtetéseket, de nap mint nap bele is verik az orrunkat, nehogy napirendre térjünk felettük.
A szerzők kedvenc elméletéből származik ugyanis az n+1 „nem” gondolata, a transz-budik követelése, és az elmebaj egyéb súlyos tünetei. Márpedig ezek bizony nyugodtan marhaságnak minősíthetőek. Ergo, az alapjukként szolgáló teória is az, az indirekt bizonyítás szabályai szerint.
Hogy miért minősíthetőek annak? A szerzői triász is utal erre. Íme: „Másodszor, a >>genderideológia<< démonizálása központi retorikai eszközévé vált azon erőfeszítésnek, amely a nagyközönség számára újra meghatározza, mit jelent a >>józan ész<<; egy új konszenzus szándéka arról, mi normális és legitim.” És valóban. Meg kell mondjuk, lényeges dologra tapintottak a hölgyek, tényleg, mi a normális és legitim?
Csakhogy némiképpen fordítva ülnek a lovon.
Nem a józan ész fogalmát kell újra meghatározni, hanem azt, hogy mi az, ami eltér attól. Hogy mit sugall ez az ominózus józan ész, azt mindannyian tudjuk: pontosan az ellenkezőjét annak, amit a genderideológia hívei annyira szeretnének. Aki azt szeretné például, hogy tizenéves lánygyermeke egy helyre járjon pisilni szőrös, ám magukat állítólag „nőnek” gondoló férfiakkal, annak nem a józan ész fogalmát kéne újradefiniálni, hanem kezeltetni kéne magát.
Maga a dolgozat kínos módon kerüli ezeket a jelenségeket. Pedig amennyiben védelmükbe kívánják venni a genderideológiát el kellene számolni velük. Ugyanis vagy azt állítják, hogy mindezen nemkívánatos dolgokat követelők eretnekek, akik eltérnek az elmélet „igazi” alapjaitól – ez esetben saját hallgatóik máglyán égetnék meg őket a CEU aulájában – vagy el kéne vetni az eredeti teóriájukat. Ezt viszont azért nem tehetik, mert akkor nem lenne munkájuk.
A dolgozat egyetlen előnyös tartalmi tulajdonsága, hogy írói egyáltalán észrevették az általános elégedetlenséget és a meghökkent reakciókat. Ennyiben még megtalálható bennük a józan ész maradványa és ezért némileg zavarban vannak.
Olvastam valahol, hogy idősebb, a harcokba belefáradt feminista professzornők siránkoznak, mert diákjaik túl puhának, megalkuvónak minősítik őket, mikor a legnagyobb hülyeségek ellen felemelik szavukat. Van ez így. A forradalmakat felfalják saját gyermekeik.
B.IMRE
2017-03-08 @ 17:35
„A cikket, mely angol eredetiben a „Political Critique” hasábjain jelent meg, három hölgy jegyzi: Weronika Grzebalska, Kováts Eszter és Pető Andrea.”
A Pc. háremhölgyei .
vektortér
2017-03-08 @ 19:37
Indirekt bizonyításnál állítást/sejtést tételezünk fel igaznak. Matematikában „tétel” csak bizonyított állítás lehet, ellentétben a kamutudományokkal, ahol bármi, ami liberóéknak tetszik.
vektortér
2017-03-08 @ 19:54
Mellesleg az indirekt bizonyítás egy konstruktív folyamat, mert az ellentmondáshoz vezető feltevéssel ellentétes állítás igazságát bizonyítja.
Tango47
2017-03-08 @ 20:49
Ez az egész elmélet ott bicsaklik meg, hogy azt feltételezi, hogy az emberek nem élnek vissza mindennel, ahogy ennek az idiotizmusnak a terjesztői a mi türelmünkkel.
Dunai Bögöly
2017-03-09 @ 00:37
Köszönöm Aristo, ez megint jó volt.
Egyébként elképzelni sem tudom, hogyan gondolják őrületüket átverni társadalmakon. Mert ez már túl van a buzi propagandán. Nem kicsit, nagyon.
Lali
2017-03-09 @ 00:38
Az a durva, hogy ezt a baromságot most vezetik be az ELTÉ-re! És a hír hallatán a Kormány nem rúgja ki az Akreditációs Bizottság tagjait, sem az ELTE vezetői a rektortól a dékánon át, mindenkit aki ebben benne volt!
Szégyen a Kormánynak,
szégyen az egyetemnek,
és szégyen hazánknak!
Dunai Bögöly
2017-03-09 @ 01:09
Egyetértek.
kasu
2017-03-09 @ 05:04
Drága jó székely nagyapám csak úgy fogalmazott hasonló esetekben: „már nem tudják jódolgukban, mit beszélnek.”
Nekem meg az a véleményem, hogy attól még, van nő tudatú ffi és ffi tudatú nő -ami persze magánügy kéne legyen- attól még ez kivétel marad és nem jog bármire is.
100km
2017-03-09 @ 08:57
„…hogy attól még, van nő tudatú ffi és ffi tudatú nő -ami persze magánügy kéne legyen”
meg a homo, meg a hetero, meg a lófasz (mérő után szabadon) tudja milyen beállítottság is. de még azt is elviselném ha a sok hülye kimenne az utcára. legyen, ha neki ez kell. de nem, nekik ez nem elég, ők tovább mennek.
hitler mondott valami hasonlót: én mindent az utolsó utáni pillanatban hagyok abba.
na, pont ezt érzem a gendernél is.
nem nyugszanak amíg teljesen szét nem kúrják a társadalmat.
Matyko-X
2017-03-09 @ 10:04
Na de az egésszel azt érik el, hogy a buzikhoz hasonlóan – egy generációt tudnak szétverni. Aztán kihalnak.
Annak ellenére, hogy a degeneráció más formában, más helyen és persze egy nagyságrenddel kisebb mértékben, de azért újra kezdődik.
Egyike az emberi lét transzcendens, de egyáltalán nem misztikus tulajdonságainak.
És ami persze egyáltalán nem indoka, hogy az ilyen idiotizmusokat elimerjék, támogassák, az meg végképp nem, hogy normává és tananyaggá tegye bári, akinek nem ment el a józan esze.
Ez alól kivételek az ún. „posztmodern” idológiák, izmusok agyhalott hirdetői, mert azoknak az esze eleve elment.
Söpredék, az entrópia szemete pető ‘andriskától’ kezdve mindahány.
M5
2017-03-09 @ 13:57
Szabad kérdeznem, hogyan lehet egyenlőségjelet tenni férfi és nő közé? A hímnős fajok esetében (talán) értem, mert azok nemet válthatnak. De a többieknél (főleg az embereknél!) éppen az adja a dolog szépségét, hogy olyannyira különbözünk egymástól.
Természetesen sok mindenben ténylegesen egyenlőek vagyunk (például az olyan alapvető biológiai funkciókban, mint az alvás, vagy a táplálkozás), bár még ott is vannak eltérések.
De amit a globális elit próbál lenyomni a torkunkon, az csakugyan felháborító! Röviden: Aristónak igaza van, amikor ezt állítja pellengérre.
Néhány szó a jogokról. Jogom van eldönteni, hogy Szegeden, vagy Győrben akarok-e nyaralni. De ha elindultam, vezetés közben köteles vagyok használni az irányjelzőt, mert az erre vonatkozó szabályokat nincs jogom felrúgni. Az emberi faj kétneműsége sokkal magasabb rendű kérdés, mint az index-használat ember-alkotta szabályai. Hogyan lehet akkora ökörséget állítani, hogy a nemek egyenlősége kapcsán bárki olyan „nemű” lehet, amilyennek vallja magát?
Alex
2017-03-09 @ 17:57
A természetben is vannak hibák. Az emberek férfiaknak, vagy nőknek születnek. Van néhány ezrelék selejt. Nos ezeket gyógyítani kell, nem piedesztálra emelni és szép elméleteket kreálni hozzá.
vektortér
2017-03-09 @ 18:09
Önnek nem sikerült értelmezni a szöveget. Talán latin helyett magyart kellett volna megtanulnia először. Nem Aristo vonta le a következtetéseket, mint az n+1 „társadalmi nem” jogai, vagy éppen a hímnős mellékhelység szükségessége, hanem a genderokosok, az antiilliberálisok.
Az alábbi részletet (a konklúziót) pedig el sem olvasta: „Ugyanis vagy azt állítják, hogy mindezen nemkívánatos dolgokat követelők eretnekek, akik eltérnek az elmélet „igazi” alapjaitól – ez esetben saját hallgatóik máglyán égetnék meg őket a CEU aulájában – vagy el kéne vetni az eredeti teóriájukat. Ezt viszont azért nem tehetik, mert akkor nem lenne munkájuk.”
Mellesleg a liberálisok istene által kinyilatkoztatott „jogi egyenlőség” minden, csak nem egyenlőség: az lenne egyenlőség, ha egyféle budi lenne, egy nem, és mindenkire ugyanazok a törvények vonatkoznának. Na ennek nagyon sokan nem örülnének. Az alkotmány meg tele van lózungokkal és ellentmondásokkal (nem csoda, hiszen jogászok fogalmazták meg, olyan nyelven, aminek mondatait tízen tíz féle mód értelmezik), és a kutyát nem izgatja, mi van benne.
Inkább figyelje a Duna vízállását, az való magának.
vektortér
2017-03-09 @ 18:14
*mellékhelyiség
Alex
2017-03-09 @ 23:31
A normális dolgok kialakultak maguktól. Itt az európai kulturkörben van férfi és női identitás és budi. A nevetségesen kevés eltérés, ezrelékben sem kifejezhető nem olyan súlyú, hogy ezért külön vécé legyen kiknek is? A budit nem a férfi vagy női tudatra adják, oda üríteni mennek az emberek.
De ha már budi. Amig az emberiség boldog egyharmada használ vécét és csak egyhatoda vízöblítéses angol vécét addig ilyen álproblémákkal mindenki menjen a fenébe.
Amúgy szoktam mondani, hogy ha valakire tényleg rájön a szükség akkor beszalad az első szabad vécébe könnyíteni magán. Szóval a vécé funkciója nem közösségi tér, az a legszemélyesebben individuális. A férfi-női szétválasztás is az európai kulturkör sajátja. Amúgy itt Magyarországon volt olyan munkahelyem ahol egy vécé volt csak, ha valaki bement és bezárta kint világított a lámpa, pont úgy mint a vasúti kocsikban ahol szintén nincsen külön vécé.
Röhejesnek tartom azt az erölködést, hogy erre a szintre lemennek és azt mondom, ha ennyi pénzük van vécékre építsék meg azt mondjuk Isztambulban ahol az angol vécé ritka, mint a fehér holló.
Ez a Mi Hazánk
2017-03-09 @ 19:46
Talán nem kéne a jogi, törvény előtti egyenlőséget a fizikai, biológiai (nemi) egyenlőséggel keverni, agyhalott. De nektek libbantaknak a valóság ugye nem számít,
Tas László
2017-03-10 @ 09:43
„Pelikán elvtárs”-nak bátorkodom javasolni John Kekes,azaz Kékes János professzor az „Egalitarizmus illúziói ” c.remek könyvét…
legyetek
2017-03-12 @ 09:11
Kíváncsi lennék, mennyi idő alatt világosodna meg egy férfi tudatú nő mondjuk egy uránbányában csákánnyal a kezében.
Arte Legis
2017-03-15 @ 01:39
„…gondolkodom, tehát…vagyok?….”
Nem kell!
Mert megmondják itt/ott/neked
és csak az kell,
hogy azt tegyed,
amit mondanak neked!
Fecsegik, szétszavalják
szótlanságodat…..
Elmúlt akárhány ezer év,
nincs érv a nemekre
és az igenekre
pláne nincs!
Mindenre van ember,
de az Emberre
senki sincs.”. . .
Péter
2017-03-15 @ 19:13
Hogy lehet az, Aristo, hogy ugyan állítólag „teoretizálni” akarsz, de ennyire látványosan még csak meg sem érted, amit olvasol? Az egyetlen gondolat a szösszenetedben az a közhely, hogy a férfi és a nő nem egyenlő, mert nem egyenlő. Hát, ezt most valami nagy és eredeti megállapításnak tartod? És komoly meggyőződéssel azt gondolod, hogy amikor valaki egyenjogúságról, emancipációról vagy bármi hasonlóról beszél, arról, hogy a két nem egyenlő, akkor ezt a vulgárfilozóf egyenlőséget akarja, tehát hogy tényleg azt akarná, hogy a férfi pont ugyanaz legyen, mint a nő, és fordítva? Véletlenül sem jut eszedbe, hogy ezen „egyenlő” alatt nem fizikai egyenlőséget, hanem valami másfajta egyenlőséget értenek?
Te továbbra sem csinálsz semmi mást, mint eddig volt szokásban. Kitalálsz valami légbőlkapott marhaságot, azt állítva, hogy vitapartnereid ezt a légbőlkapott marhaságot állítják, utána nekifutásból kifejted, hogy márpedig eg légbőlkapott marhaság, és a végén büszkén körülnézel, hogy ki mindenki látott menet közben.
Péter
2017-03-15 @ 19:17
És azért tegyük hozzá: nem, ez nem indirekt bizonyítás. Ez itt sem indirekt, sem bizonyítás. Maximum egy kicsinyke retorikai fogás, bár gyatra, hiszen a kiindulási pontból (gender mainstreaming) a legkevésbé sem következik az, amit te belőle következőnek akarsz feltüntetni.
A bizonyításhoz, legyen az indirekt vagy direkt, ennél jóval nagyobb apparátus szükségeltetik, kedves Aristo. Ne reméld, hogy ilyesmit fél odavetett mondattal ki lehet végezni. Ez azért ennél sokkal nagyobb ívű kérdés. Még akkor is az lenne, ha véletlenül esélyed lenne arra, hogy valamit érdemben hozzátegyél a róla való gondolkodáshoz.