Rumpelstiltskin, a gonosz kis törpe
88„Haragot, istennő zengd Péleidész Akhileuszét,
vészest, mely sokezer kínt szerzett minden akhájnak,
mert sok hősnek erős lelkét Hádészra vetette…”Homérosz: Iliász
Engem mindig lenyűgözött az a bátorság, amivel emberek olyasmiről beszélnek, írnak, amiről fogalmuk sincs. Megvallom őszintén, én ehhez gyáva vagyok. Nem merem megtenni, hogy például olyasmiről írjak, amit nem olvastam, mert félek, hogy kiderül, és akkor elbujdoshatok, magam mögött hagyva jól fizető, kényelmes lakáj-propagandista állásomat. Így aztán – pusztán gyávaságból – olyan dolgokról írok, melyeket tényleg olvastam, megfosztva ezzel magamat számtalan kitűnő témától. Mások azonban nálam sokkal merészebbek, mi több oroszlánszívűek, és simán írnak olyasmiről, amit nemhogy nem olvastak, de még csak a rezüméjét sem ismerik.
Itt van mindjárt Homérosz nagyszerű műve, az Iliász. Miután híre ment, hogy a BBC különböző négerek főszereplésével készít belőle filmet, nagy felzúdulás kerekedett. Még magam is felzúdultam. (A felzúdulást ide kattintva el is olvashatják.) Válaszul egy Bőtös Botond nevezetű ember irományt követett el az Átlátszó.hu című irodalomtörténeti portálon. Mielőtt elmesélném, hogy miket hordott össze, néhány keresetlen szóval be kell mutatnom a nyájas olvasó előtt bizonyára méltán ismeretlen szerzőt.
Bőtös Botond, alias „csehszlovák kém” érdekes figurája a magyar újságírásnak. Bár termetre egy tápos törpére emlékeztet, szelleme sasszárnyaival árnyékot borít a Kárpát-medencére. Legalábbis arra a részére, ahol például Átlátszó.hu-t olvasnak. Eme árnyéktól azután nagy sötétség is kél ottan.
Én a továbbiakban Rumpelstiltskin-nek fogom őt nevezni, a Grimm-mesék gonosz törpéje nyomán, továbbá azért, mert – mint látni fogjuk – ő is szalmából fonja a haladó ellenzék aranyát. Ő volt az, aki wellness tevékenységként a következőkről álmodozik: „Bízom abban, ha megbuktok, néhány napig még nem áll helyre a demokrácia, és az ilyen alakok testét az árok partjáról lapátolják majd fel egy IFA-ra.”
Ugye mily elragadó módon kél ki a baloldali humanizmus gyönyörű gondolati virága a fasiszta mocsárból?
Amúgy az is kiderül az idézett mondatból, hogy Rumpelstiltskinnek halvány fogalma sincs a lapát nevezetű eszköz használatának korlátairól, ami a fasiszta tetemek hajigálását illeti. Nem véletlenül, a haladó baloldalon, régi hagyományként, az elméleti felkészültséget rendre megcáfolja a praktikum.
Nos, barátunk cikket közölt „Így csinált teljesen hülyét a jobboldali sajtóból a fekete Zeusz” címmel. A dolgozat kemény felütéssel kezdődik: „a multikulturális társadalom valóság Nyugaton, ahol leszámolnak a fehér felsőbbrendűség maradványaival a filmművészetben is. Arról viszont nem tudtak, hogy már az ókori görögök feketének is ábrázolták Zeuszt.” Majd pedig belekezd mindennek kifejtésébe. Abban nincs vitám Rumpelstiltskinnel, hogy „a multikulturális társadalom valóság Nyugaton”, hiszen ennek kézzelfogható bizonyítékait láttuk a „Nyugaton”, például az idei, szilveszteri autófelgyújtások, rendőrrugdosások és egyéb multikulti mulatságok során. Azzal is egyetértek, hogy „leszámolnak a fehér felsőbbrendűség maradványaival a filmművészetben is”, különös tekintettel arra, hogy akik a hollywoodi filmművészetet csinálják, azok igazából alsóbbrendűek (itt most az erkölcsi feslettségre utalok – mielőtt feljelentenek), így tényleg nagyon zavarja őket a felsőbbrendűség.
Ezután hosszabb és zavaros fejtegetés következik a hollywoodi szereplőválogatás szempontjairól, melynek slusszpoénja az, hogy a filmekben szereplő kvótanégereket (európai politikusok talán megfelelőbbnek találhatják a referenciakulcsnéger kifejezést) a tehetségük alapján választják ki.
Ezen sokat röhögtem, pedig Rumpelstiltskin nem viccnek szánta.
A magyar multikulturalitás és a szerző szellemi állapotának példájaként a Fradiban focizó négereket hozza fel, akiket a közönség szeret és megtapsol. Szerényen jegyezném meg, hogy a közönség a bicikliző majmokat is megtapsolja és szereti, sőt, mint tudjuk, a „Megy a vonat” kezdetű mondókát is.
Így jutunk el Homérosz Iliászához, melyben – ha olvasta volna – feltűnhetne, hogy Homérosz olyanokat ír, mint „s megfogván szőke hajánál Péleiónt” (Akhilleuszt mert a Péleión név is őt takarja). Az ugyancsak zseniális néger által megszemélyesítendő Zeuszról pedig azt írja, hogy „és bólintott rá barna szemölddel: ambrosziás hajafürtje előreomolt a hatalmas nemmúló főről”. Hérát, Helénát és Andromakhét pedig „hókarúként” jellemzi, ami azért négerben meglehetősen ritka. Hősünktől eltérően azt is tudjuk, hogy a Peloponnészoszi-félszigetet meghódító törzsek – a görögök – árják révén szőkék, vörösek és kék szeműek voltak. Ennyit a történelemről és Homéroszról.
Ami ezután következik, az pedig maga a tobzódó, rosszindulatú műveletlenség.
Talál néhány képet, illetve szócikket – nyilván a Google első tíz találatában –, melyeken fekete alakok láthatóak. Elárulom neki, hogy ez bizony csak egy sajátos fazekastechnika eredménye, és ezt a görögnégerek létének bizonyítására használni körülbelül annyira jogos, mint annak feltételezése, hogy minden szénrajz négereket ábrázol. A görögök valóban találkozhattak négerekkel, hiszen kapcsolatban álltak Afrikával is, az azonban biztos, hogy nem nagyon lehetett gazda nélküli négereket találni a Magna Graecia – ahogyan Sztrabón nevezete a görögök hazáját – területén.
Rumpelstiltskin és tettestársai igyekezete, melyet ők a „fehér felsőbbrendűség” megszüntetésének neveznek, arra irányul, hogy elfogadtassák az Európa-szerte látható, gazda nélkül mászkáló négerek jelenlétét és látványát. Hogy ezt normálisnak, mi több, kívánatosnak tüntessék fel. Ezért akarják elmaszatolni ama egyszerű tényt, hogy a nyugati keresztény kultúrát a nyugati, fehér, keresztények hozták létre, azok a bizonyos „halott, fehér csávók”, annak minden vívmányával, valamint minden csúfságával egyetemben, és vajmi kevés köze volt/van hozzá a négereknek, vagy bárki másnak.
Nekik is bizonyára van történelmük, szórakozzanak azzal!
Hogy az összes műveletlen ostoba, aki a szerzőhöz hasonlóan sohasem olvasta sem az Iliászt, sem semmi mást, elhiggye, hogy ami most történik, az régen is így történt és hogy ez jó, ehhez szükséges történelmet hamisítani hülye filmek és még hülyébb újságírók segítségével. Ha pedig úgy nem megy, akkor jöhet az IFA-plató.
Borbas Attila
2018-01-07 @ 17:56
Léteznek Nobel díjas feketék. Béke nóbeldíj nekik lett kitalálva. A tudományos dijak közelébe sem érnek.
Alexxx
2018-01-07 @ 18:06
A Béke Nobeldíj gazembereknek lett kitalálva, ezért kapta meg Jasszer Arafat is. Tessék, hogy az Európai Unió is kapott Béke Nobelt? Nos ez anno az év vicce volt..
Gáspár Anett
2018-01-07 @ 20:50
Ceausescu szabályosan sírt a Béka Nobel-díjért.
Piffu
2018-01-08 @ 20:17
Mondjuk biztos nem Jasszer Arafattal kezdtem volna, hanem Beginnel, Rabinnal, meg persze Roosevelttel…
De ja, sok-sok kétes elem sorakozik a valódi béke-díjazottak között.
Klárika
2018-01-10 @ 15:23
Barackházy von Obama Husseyn kimaradt a listából,….
szmájli
Alexxx
2018-01-07 @ 18:04
Csak óvatosan kérdezem, hogy van-e még működő IFA teherautó?
100km
2018-01-08 @ 09:46
te bizonyára olyan „belbudai értelmiségi” vagy, hogy ilyeneket kérdezel ;-))))
Kéfa
2018-01-07 @ 18:07
Az antik görögökkel kapcsolatban most még csak itt tart az illető, de tanulmányait szorgalmasan tovább folytatva eljuthat még napjaink kicsi, zöldszínű görögjeihez is. Addig is előtte van néhány korszak és a szivárványnak még annyi árnyalata van. Csak így tovább. 🙂
Török János
2018-01-07 @ 18:43
Van.
Kéfa
2018-01-07 @ 21:29
Van mi?
Alexxx
2018-01-07 @ 23:30
Működő IFA teherautó. Mezőgazdaságokban terménybetakarításra, közúton már alig. Amúgy az a kocsi bűn rossz, de jobb, mint a Zil.
Kéfa
2018-01-08 @ 00:53
Aha.
Az IFA-k folyton lerobbantak, emlékszem elég volt ha eldugult egy apró szűrő.
Elég a természetből egy apró kis darab és már használhatatlan az a sok vas. Bűn rossz konstrukció.
🙂
Maniac
2018-01-07 @ 18:25
Az írás jó, de Magna Graecia nem a görög őshaza, hanem a görög gyarmatosítás során megszerzett dél-itáliai és szicíliai területek összefoglaló neve volt.
Kitalátor
2018-01-08 @ 11:20
Az IFA volt a magyar utak leggyorsabb járműve! Pár éve még minden kocsisor élén IFA haladt.
bbjnick
2018-01-08 @ 11:48
Olvass figyelmesebben! A poszt szövegében nem az áll, hogy Magna Graecia a görögök őshazája, hanem az, hogy „a görögök valóban találkozhattak négerekkel, hiszen kapcsolatban álltak Afrikával is, az azonban biztos, hogy nem nagyon lehetett gazda nélküli négereket találni a Magna Graecia – ahogyan Sztrabón nevezete a görögök hazáját – területén”. Azaz a Sztrabón által Magna Graeciaként emlegetett görögök által lakott területekről beszél Aristo, amelybe beletartozott a Balkán-félsziget déli része, az Égei-szigetvilág, valamint a kisázsiai, dél-itáliai, szicíliai, észak-afrikai és a Földközi-tenger és a Fekete-tenger partvidékén szerte létrehozott görög gyarmatvárosok is.
Alexxx
2018-01-08 @ 18:47
Amúgy Görögországban és a Római Birodalomban is voltak néger rabszolgák. Kicsit furcsa lesz: Egyiptomban vásárolták őket. Mivel a rabszolga éppen olyan áru volt, mint a többi az egyiptomi búza mellett szudáni rabszolgákat is vásároltak.
Faszombathy Pál
2018-01-07 @ 18:52
Ez ütős volt, Mester, gratias maximas tibi ago, domine!
Jut eszembe, Lucius Iunius Brutus is feka volt:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8e/Capitoline_Brutus_Musei_Capitolini_MC1183.jpg
Ez alapján nyilván egy feka fogja megalapítani a római köztársaságot valami haladó amcsi filmben. Vagy Bőtös Botondnál.
Alexxx
2018-01-07 @ 20:32
Nyilván. Az ilyen sötét, nevelőapjukat késelő alakok általában fekák.
Faszombathy Pál
2018-01-07 @ 20:33
Ööö, ez nem az a Brutus. 😉
Gáspár Anett
2018-01-07 @ 20:52
Nem. Ez már brutális?
Alma®
2018-01-07 @ 22:23
Bolond maga, hol látott már négert szakállal és sasorral? Aztán a fémek oxidációjáról hallott-e már?
Alexxx
2018-01-07 @ 23:36
https://kuruc.info/galeriaN/egyeb/MartinBlackwell02.2.jpg
Faszombathy Pál
2018-01-07 @ 18:54
És ha már IFA-plató:
http://1.bp.blogspot.com/-jy5d_jBdqbs/TzwIi9O5x_I/AAAAAAAAAqQ/g-w3ChLU_y4/s1600/398107_214784478611127_137197119703197_435197_801696801_n.jpg
Bejla
2018-01-07 @ 19:39
platónak plató, csak nem IFÁé 🙂
Alexxx
2018-01-07 @ 20:28
Árulnak még IFA-t, haza lehet tolni. Itt van egy, persze rendszám nélkül. Az nem biztos, hogy megy, de ha sokáig bütykölik a falu végéig elmegy valahogy. (Persze, hogy működőképesnek hírdetik, de nincsen az a hatóság amelyik le fogja vizsgáztatni.)
https://img.jofogas.hu/images/Ifa_w50_uzemkepes__50222984973269.jpg
Totis
2018-01-07 @ 19:47
Az IFA-Platón kellemesen áthallásos, de a kép nem egy IFA-platón készült, így hiába a jelmez, a kellék, a kép könnyedén támadható…
Ezt pedig luxus megengedni a mai világban…
Tóna
2018-01-07 @ 19:01
Kezdjek aggódni a világirodalomért?!
Kövesi József
2018-01-07 @ 19:26
Így kell kipótolni a műveltségi hiányokat és frappánsan ráhajlítani az ideológiára. Egyébként meg a srác tényleg teljesen fogalmatlan, hogy akar szívlapáttal holtesteket lapátolni egy magas IFA platóra? Szerintem ez egy büntetés lenne neki, nem jutalom.
Bejla
2018-01-07 @ 19:45
ebben az átláccós fércműben az (is) a tragikomikus, hogy tudjuk: a jobberek mind műveletlen parasztok v. betanított gyári munkások {gyorsan hozzáteszem, emelem kalapom mind2 említett foglalkozást űző embertársaim előtt}, ‘tanult ember’ csak libsi lehet
ergo az ‘értelmiségi’ ballereknek illett vón klassziqs fehér ember műveket olvasnia és tisztában lennie a fércmű állításainak képtelenségeivel
Héja
2018-01-07 @ 19:50
Elképzeltem ezt a Bőtös Botondot, mint „tápos törpét”.
Az ilyen figuráknak van akkora egójuk, mint a Mount Everest.
Mi a fenével ellensúlyozhatnák a tudatlanságukat?
Lábujjhegyre ágaskodnak, görcsölnek, stb.
Gáspár Anett
2018-01-07 @ 19:53
És vajmi kevés köze van a négereknek és bárki másnak.
Bizony!
Mantrázzák a kormánypárti politikusok is, szimpatizáns értelmiségiek is, hogy: zsidó keresztény európai kultúra.
Soha nem volt semmi köze a zsidó kultúrának az európaihoz. Mindig is elenyésző kisebbségi szubkultúra volt.
Az európai kultúra a görög-római- keresztény kultúrán+a saját nemzeti, népi kulturális hagyományokon alapszik, arra építkezett. Ez követhető a tudomány, kultúra minden ágában, képzőművészet, irodalom, zeneművészet, építészet, ember-és állat orvoslás, a növények, élőlények megnevezése, a kémia, fizika, matematika, a filozófia stb területén!!!
Tessék sürgősen felhagyni ezzel a hazugsággal!!!
Alexxx
2018-01-07 @ 20:29
Anett! Régi vesszőparipám. Valaki vagy zsidó, vagy keresztény. Én nem tartom a zsidó ünnepeket, ők pedig nem tartják a keresztény ünnepeket.
Gáspár Anett
2018-01-07 @ 20:58
Az ünnepek részletkérdés. Az egész európai kultúrát átfogó szellemi, művészeti, tudományos, társadalmi, civilizációs, diplomáciai, kereskedelmi, stb. hagyományokról van köze.
Köze nincs a zsidó szubkultúrához, ami egy bevándorló szubkultúra egész Európában.
Alma®
2018-01-07 @ 22:25
Így van. Ez a zsidókeresztényezés afféle hamisítás.
Piffu
2018-01-08 @ 20:40
„Zsidókeresztényeknek” emlékeztetőül:
„Azért jelent meg az Isten Fia, hogy az ördög munkáit lerontsa.” (1Jn 3,8)
János ev.
Jézus a zsidókhoz:
„Én elmegyek, és keresni fogtok engem, de a bűnötökben haltok meg: ahova én megyek, oda ti nem jöhettek.”
„Ti lentről származtok, én pedig fentről származom; ti e világból származtok, én nem e világból származom.”
„Tudom, hogy Ábrahám utódai vagytok, de ti meg akartok ölni, mert az én igémnek nincs helye bennetek.”
„Én azt mondom, amit az én Atyámnál láttam, és ti is azt teszitek, amit a ti atyátoktól hallottatok.”
„Ha az Isten volna a ti Atyátok, szeretnétek engem, mert én az Istentől indultam el, és tőle jövök; nem magamtól jöttem, hanem ő küldött el engem.”
„Miért nem értitek az én beszédemet? Mert hallani sem bírtátok az én igémet.”
„Ti atyátoktól, az ördögtől származtok, és atyátok kívánságait akarjátok teljesíteni. Embergyilkos volt kezdettől fogva, és nem állt meg az igazságban, mert nincs benne igazság. Amikor a hazugságot szólja, a magáéból szól, mert hazug, és a hazugság atyja.”
Aki az Istentől van, hallja az Isten beszédeit; ti azért nem halljátok, mert nem az Istentől valók vagytok.”
M5
2018-01-09 @ 13:10
Lehet, hogy az Ön figyelmét kerülte el, de Mária szűzen fogant és szült. Ő NEM volt zsidó, József pedig csupán nevelőapa volt. Kérdés: ennek fényében Jézus hogyan lehetne zsidó?
khm
2018-01-07 @ 20:19
Ez a lapát kérdés,nem nagyon jött be a „művelt baloldalnál”. Volt olyan is,amelyik szénát akart lapátolni,nagy nyilvánosság előtt hangoztatott mondatában.
Gáspár Anett
2018-01-07 @ 20:59
Ezeknél a szénalapát és a teherautó lapát a legújabb lelemény. ?
homoródkarácsonyfalváért
2018-01-07 @ 22:09
Tragikusan buta alkat ez a csehszlovák kém, azontúl egyszerűen gonosz is. A szovjet katonák által megerőszakolt nőket egyszerűen lekurvázta korábban, hogy ők is biztos akarták az aktust.
Kár, hogy itt nincs Taigetosz, mint a néger spártaiaknál.
Alma®
2018-01-07 @ 22:31
És ha már itt vagyunk: négerek-e a fekete alakok a görög vázákon? Tévedés. „Feketealakos technikával készültek a korinthoszi vázák is, szűkebb értelemben azonban az emberalakos, a korinthoszitól eltérő stílusú vázákat hívják így. Az elnevezés kicsit félrevezető, hiszen nem festészetről, hanem égetésről van szó. Égetés előtt a vázákat hígított agyagmázzal vonták be, majd ezt a mázat csak a leendő figurák helyén hagyták meg. Az agyag természetes színében vörösre ég, a mázzal bevont részek viszont feketére. A belső vonalakat bekarcolják, és kiegészítő színeket is alkalmaznak. E vázafestészetnek megjelenésétől kezdve Athén és az Attikai- félsziget lesznek a vezető központjai.” Gimnáziumi tankönyv, azt hiszem.
Sigula
2018-01-07 @ 23:24
Valami félreértés van a zsidó-keresztény kultúrát illetően. Akik használják se tudják mind mit is mondanak. A fogalom eredetileg arra utal, hogy a kereszténység Ószövetség néven a zsidó hagyomány egy részét magáénak tudja- a katolikus mise egy pontja az evangéliumot megelőzően a „szent olvasmány”, nos ennek keretében idéznek pl. ószövetségi prófétáktól (Ezékiel,Malakiás stb.) A zsidó kultúra egyébként – pl. a sóletet, vagy a flódnit kivéve – valóban nem sok hatást gyakorolt az európa (így az ausztrál, észak- és délamerikai kultúrára
Alexxx
2018-01-07 @ 23:42
Speciel tévedsz! A zsidó konyha jó, én kedvelem,kivéve a sóletet. Az európaiak sokmindent átvettek a zsidóktól, leginkább a váltókat. Ebből néha adódott félreértés is.
https://www.youtube.com/watch?v=th7euZ30wDE
Alexxx
2018-01-08 @ 11:53
Legyünk tárgyszerűek. Az újszövetségi kánon szerint a Megváltó Isten kiválasztott népének a zsidóságnak a szülöttje lesz. Mivel Jézus (Megváltó) megszületett, stb. a kiválasztottság megszűnt, oszt jónapot. Nos ezt egyetlen zsidó sem fogja elfogadni. A keresztények (mások sem) nem fogadják el azt a felsőbbrendűséget, hogy ők a kiválasztott nép, ezért ők különlegesek.
Kitalátor
2018-01-08 @ 15:37
Ez így sajnos nem fejti ki az igazság teljességét. A kereszténység zsidóság nélküli elképzeléséhez vagy magmaközépponti mélységű butaság, vagy valami pszichés elváltozás szükséges. Néhány apró tény (a teljesség igényének még a látszata nélkül is):
– A Megváltó (Messiás) eljövetelét konkrétan Ábrahámnak ígérte meg a Teremtő. Ábrahám a Biblia szerint a zsidóság és a többi „hagarita” szemita nép (arabok, etiópok, stb., tehát gyakorlatilag az összes, származási alapon is egyistenhívő nép) ősatyja. Egyes apokrif zsidó iratok szerint mi, magyarok is Ábrahám gyermekei vagyunk, de erre sem történelmi, sem nyelvi, sem egyéb irodalmi, sem genetikai adat nem utal.
– A Názáreti Jézus, a Megváltó, a Fölkent, azaz a Krisztus minden ellenkező alaptalan kitalációval szemben testileg a Választott Nép, azaz a zsidóság sarja volt. Antikrisztiánus zsidók ezt az első századoktól igyekeznek hitelteleníteni, de soha nem sikerült, ez mindig csak a „mesügék” hitték el.
– A Jézus Krisztus életéről szóló négy evangélium alapján nyugodtan megállapíthatjuk, hogy tanítványai olyan 3 kivétellel kizárólag zsidók voltak. A kivételek a vertikális poliandriában élő szamaritánus (azaz tulajdonképpen szintén zsidó) nő, a kánaánita (~palesztin) nő, aki az asztalról lehulló morzsák kiskutyáknak jutásával példálózott) és az a római centurio, akivel többször is összefutott (Jézus meggyógyította a szolgáját, majd „parancsra” levezényelte Jézus kivégzését, egyúttal tanúbizonyságot is téve róla). Az összes többi tanítványa, hiába illették görög, arab stb. jelzőkkel, zsidó volt, csak szórványban élt, és a zsidók sem különbek a magyaroktól, akik letótozzák a felvidékieket, lerománozzák a székelyeket, stb.
– A kereszténységet, a Krisztus által adott Jó Hírt első körben a Mediterráneum zsidó közösségeinek zsinagógáiban kezdték terjeszteni. Második körben a zsidóságot tisztelő, gyakran hitrendszerét is nagyrészt elfogadó „pogányok”, a „világ igazai” között, akik lehettek a Tóra parancsa által felszabadított egykori zsidó rabszolgák, de lehettek a szigorú, de következetes vallási parancsokat betartó tisztességes zsidó családok egyszerű szomszédai is.
– Bár az evangéliumok közül egyedül a Mátéé keletkezett a hagyomány szerint héber nyelven (és ráadásul egyedül ő használta idézetei forrásául a jeruzsálemi „héber” kánon szerinti Ószövetségi Szentírást), de tudni illik, hogy a kor szétszórt zsidóságának (és Itália nagy részének is) a nyelve a görög volt, csak Palesztinában és esetleg Szíriában beszéltek arámul. (Héberül meg sehol.) A többi evangéliumban és az Újszövetség további részeiben a Krisztus előtt görögre fordított (sőt részben csak görögül fennmaradt) „Hetvenes” (Szeptuaginta) ószövetség-fordítást idézik. Ezt kanonizálta az egyetemes (katolikus) kereszténység is, és ezt fordították latinra („Vulgata”) is a „műveletlenek” (görögül nem beszélő bevándorlók, barbárok) számára. Megjegyzem, hogy a „kihagyott”, nem sugalmazottnak ítélt, esetenként irodalmilag, dramaturgiailag sokkal értékesebbnek tűnő ún. apokrif újszövetségi iratok is görögül, és a Hetvenes fordítás felhasználásával íródtak. Jób könyve utal valami „Szír könyv”-re is, és keletkeztek ószövetségi apokrifok is, de sajnos már elfelejtettem, hogy a Hénoch-apokalipszis héberül vagy görögül íródott-e.
– A keresztény liturgikus rend, a keresztény egyházak imádsága alapvetően a zsidó istentiszteleti-áldozatbemutatási rend alapján épül fel. Nemcsak a próféták szerepelnek a nyilvános olvasmányban, hanem a zsoltárok is. A bizánci rítusú keleti egyházakban az egyházi év folyamán nyilvános felolvasásra kerül a teljes szentírás, a Jövendölések könyve kivételével, ami viszont a „latin”, azaz a római katolikus liturgikus rend része. Keleten az ószövetségi szentírási szakaszok nagyrészt a reggeli (utrenye) és az esti (vecsernye) zsolozsma keretében hangzanak el, de a zsoltárok az imaórákon, a kis esti zsolozsmán és az éjféli zsolozsmán is. (A szent liturgiákon (kb. a római katolikus mise) két újszövetségi olvasmány van, az ún. apostoli szakasz, amely az Apostolok cselekedeteiből vagy valamelyik apostoli levélből áll, és az Evangélium, amely a négy evangélium egy-egy (néha két) szakasza. A zsolozsmázás, úgy a „mezei” papi zsolozsma és a szerzetesi zsolozsma lényege a Jézus Krisztus által is imádkozott zsoltárok felolvasása, elolvasása, sőt nem egy esetben eléneklése. Az első „egyezményes” ún. Szent Jakab liturgia, amely Jeruzsálem első püspökéről, Jakab apostolról, „az Úr testvéréről” (a hagyomány szerint az özvegy Szent József első házasságából félárván maradt fiúról) kapta a nevét, és minden mai apostoli egyház szertartásának (sőt részben a protestáns istentiszteleteknek is) a zsinórmértéke, gyakorlatilag szinte minden szertartási „állandó részt” tartalmaz – és amelyek jelentős része szintén héber, azaz zsidó, ószövetségi bibliai eredetű.
– A protestáns istentiszteleteknek is elválaszthatatlan részei a zsoltárok és az ószövetségi olvasmányok.
Alexxx
2018-01-08 @ 18:56
Köszönöm ezt a pontos, teológiailag hibátlan írást. Ezekkel nagyjából tisztában vagyok, mint azzal is, hogy a római zsidó diaszpóra egy hangot sem hallatott amikor a római zsidókeresztényeket (akik egytől egyig körülmetélt zsidókból lettek keresztények) megetették az oroszlánokkal. Akkor sem szóltak amikor Szent Pétert fejjel lefelé keresztre feszítették, holott ő is előbb volt zsidó, később lett keresztény. A római katakombák tele vannak titokban eltemetett keresztényekkel, mert nem lehetett máskép megadni nekik a végtisztességet.
Kitalátor
2018-01-09 @ 10:48
A kereszténység egyik legfőbb „píár-értéke” az volt a kezdetekben, hogy eltemették a senkinek sem kellő, tenger által kidobott, közterületeken, utak mentén talált halottakat, megadva nekik a végtisztességet.
Piffu
2018-01-08 @ 22:45
Mit értesz az alatt, hogy „A kereszténység zsidóság nélküli elképzeléséhez”? Ha arra utalsz, hogy voltak megtért zsidók IS a keresztények között, akkor oké.
De a minősítgetés, hogy „magmaközépponti mélységű butaság, vagy valami pszichés elváltozás szükséges” minimum vicces, annak tükrében pláne, hogy azért ókori legendákról, meg egy olyan könyvről (könyvekről) beszélve nyilvánítasz másokról véleményt, melyeket történelemkönyvként kezelsz. Lehet, hogy tőlem hallod először, de azok az írások, amelyeket jelenleg Biblia néven ismerünk, NEM történelmi dokumentumok.
Ráadásul annyiszor változtattak rajta, hogy még ha valódi történelmi dokumentumok lettek volna, akkor is hitelüket vesztették volna a többszöri szöveg- és tartalom módosítások miatt.
Az alapprobléma nálad is az, ami a figyelmetlen (vagy éppen súlyosan fontos mondatokat, vagy egyértelmű dolgokat szándékosan figyelmen kívül hagyóknál )- Azt hitették el veletek (pontosan azok, akik erőltetik ezt a „zsidókeresztény” baromságot), hogy Jézus atyja, a Teremtő Isten azonos a zsidók istenével, a pusztító viharistennel – (Jézus szerint a Sátánnal). Aki az Ószövetség tömeggyilkosságokat szító, népirtó istenecske, aki valóban kiválasztotta magának a zsidó népet, és velük tetet meg szörnyű dolgokat.
Aztán megtudjuk, hogy nem egy isten van, hanem több.:
„”Aki az isteneknek áldozik, nem egyedül az Úrnak, azt meg kell ölni.” (Kiv. 22,19)” Isteneknek, nem egyedül az Úrnak! Tehát a legfőbb hadúr, a Seregek Ura, Jahve maga nyilvánítja ki, hogy több isten van. És milyen fényévekre van Jézus atyjától a kinyilatkoztatás: Aki nem neki, Jahvénak áldozik, azt meg kell ölni.
„A Megváltó (Messiás) eljövetelét konkrétan Ábrahámnak ígérte meg a Teremtő. Ábrahám a Biblia szerint a zsidóság és a többi “hagarita” szemita nép (arabok, etiópok, stb., tehát gyakorlatilag az összes, származási alapon is egyistenhívő nép) ősatyja.”
Nem, nem a Teremtő ígérte meg Ábrahámnak, a sémi népek ősatyjának a Megváltójukat, hanem Jahve. És ezt a zsidók ma is pontosan tudják,hogy Jézus nem az ő megváltójuk. Mondjuk egy igazi, vallásos zsidótól nem is hallasz olyat soha, hogy zsidókeresztény…
Ha elfogadjuk a Bibliát származástörténetnek, akkor Ábrahám fia volt Izsák, ő a zsidók „ősapja”, Ismael meg a muszlimoké. A magyarok meg Nimród gyermekei. (érdekes, hogy a Bibliát felületesen ismerőknek fogalma sincs róla, hogy Noé egyik fia Hám, aki nagyapja (Kús fia révén)
Nimródnak, aki Bábel tornyát építette)
Ezt írod:
A Názáreti Jézus, a Megváltó, a Fölkent, azaz a Krisztus minden ellenkező alaptalan kitalációval szemben testileg a Választott Nép, azaz a zsidóság sarja volt. Antikrisztiánus zsidók ezt az első századoktól igyekeznek hitelteleníteni, de soha nem sikerült, ez mindig csak a “mesügék” hitték el.
Csak a mesüge zsidókereszténységben hívők hiszik azt, hogy Jézus zsidó volt. Most vagy komolyan vesszük a Bibliát, vagy nem. Olyan nincs, hogy szemezgetünk belőle. József tartozhat Dávid családfájához, (bár köztudott, hogy Máté és Lukács evangelisták „egy pöppet” eltérő családfát rajzoltak Jézusnak) de Jézusnak NEM József az apja! Ez az egész Újszövetség lényege, hogy Jézust a Teremtő Isten küldte le a Földre, mert annyira szerette az embereket, hogy Önfiát áldozta értük. Tehát Jézus apja NEM József, hanem a Teremtő Atya, és köze nincs Jézusnak Dávidhoz. És szépen el is magyarázza Jézus a zsidóknak, hogy az ő Atyja, nem a zsidók Atyja. Az egész Újszövetség lényegét nullázza le, aki azt állítja, hogy Jézus zsidó volt. Ugyan Jézus korában a zsidóságot állítólag nem anyai ágon tartották nyilván, a férfi leszármazásvonalakat tartják nyilván, de Mária – Miriam zsidóságára is erős kételyekkel tekintenek már korai egyházatyák is. A helyzet az, hogy a feltételezett események, a bizonyítani kívánt tételek köré erőltették be a feltételezhető valóságot.
Aki figyelmesen összehasonlítja az Ószövetség, a zsidók istenét, és az Újszövetség Teremtő Atyját, abban nem merülnek fel kétségek, hogy a kettő nem lehet ugyanaz a személy.
A zsidókereszténységgel csak mi, keresztények foglalkozunk, a zsidók pont nem, sőt. Az a kérdés már nem is érdekes, hogy van-e olyan, hogy zsidókeresztény, az sem, hogy nem ugyanarról az Istenről van szó a két könyvben, az érdekes kérdés inkább az, hogy kinek és miért volt (van) érdeke az, hogy ezt a keresztényekkel elhitesse, a fejükbe döngölje. Merthogy a zsidók bizony semmi ilyesmiben nem hisznek, hogy „zsidókereszténység”…
Alexxx
2018-01-09 @ 02:31
Erre nem lehet pár sorban válaszolni, de nem is érdemes. Ami Jézust illeti, nos zsidó volt, mert Mária az anyja is az volt. Tény, hogy az „apja” József családfáját írták le az evangéliumokban, de ne feledd, hogy József vállalta a gyereket, mert törvénytelen gyerek miatt Máriát megkövezték volna.
Az súlyos tévedés amit írsz az istenekről. Nos Mezopotámiában többistenhit volt, ezért az idegen és nem valódi istenek megtagadására szólítja fel az Úr a zsidókat.
Az meg egyenesen ostobaság, hogy a zsidóság Istene és Jézus Istene két különböző Isten lenne.
Piffu
2018-01-09 @ 11:56
Nem tudsz pár sorban válaszolni, mert nem tudod bizonyítani az állításodat. Jézus korában nem a nők által öröklődött a zsidóság, pontosan ezért Jézus állítólagos családfáját nem Mária oldaláról vezetik le az evangelisták, hanem József oldaláról. József meg ugye – ha tényként kezeljük a Bibliában történteket – nem apja Jézusnak. Arról meg sehol nem találsz utalást a Bibliában, hogy Mária zsidó lett volna. De cáfolj meg, ha találsz róla „passzust”, mely egyértelműen leírja, hogy Mária zsidó volt.
Ha tévedés, amit a több istenről írok, azt ne nekem ródd fel, hanem az Ószövetség szerzőinek, mert ők beszélnek több istenről, ahogy idéztem is feljebb.
„Mezopotámiában többistenhit volt, ezért az idegen és nem valódi istenek megtagadására szólítja fel az Úr a zsidókat.”
Tartózkodjunk a belemagyarázásoktól. Egyértelmű, nincs mellébeszélés:
”Aki az isteneknek áldozik, nem egyedül az Úrnak, azt meg kell ölni.”(Kiv. 22,19)
„Isten ott áll az isteni közösségben, ítéletet tart az istenek fölött.” (Zs. 82:1)
Nem arról van szó, hogy nem létezik több isten, senki nem arról beszél, hogy magukat istennek tartó csalóknak ne áldozz, hanem arról, hogy ne áldozz IDEGEN isteneknek. Csak Jahvénak.
„Az meg egyenesen ostobaság, hogy a zsidóság Istene és Jézus Istene két különböző Isten lenne.”
Szerintem meg az alábbi két istent ostobaság egynek tekinteni:
Jahve:
„Aki az isteneknek áldozik, nem egyedül az Úrnak, azt meg kell ölni.” (Kiv. 22,19)
„Minden népet, amelyet az Úr, a te Istened kiszolgáltat neked, pusztíts el, ne kíméld őket együttérzőn, s ne imádd isteneiket, mert ez csapda volna számodra!” (MTörv. 7,16)
„Ne félj tőlük! Mert közötted van az Úr, a te Istened, a nagy és félelmetes Isten. Az Úr, a te Istened ezeket a népeket lassanként mind kiűzi előtted. Nem irthatod ki őket egyszerre, mert túlságosan elszaporodnának a mezőn a vadállatok. Az Úr, a te Istened kiszolgáltatja őket neked, veszteség veszteségre éri őket, míg ki nem pusztulnak. Királyaikat hatalmadba adja, s te eltörlöd nevüket a földről. Senki sem áll meg előtted, míg ki nem pusztítod őket.” (MTörv. 7,21-24)
„Ezt mondja a Seregek Ura, Izrael Istene: Láttátok azt a veszedelmet, amelyet Jeruzsálemre és Júda városaira hoztam: ma mind romokban hevernek és lakatlanok. Ez azokért a gonoszságokért történt, amelyeket elkövettek, csak hogy engem haragra ingereljenek; ugyanis idegen isteneknek mutattak be tömjénáldozatot és azoknak szolgáltak, akiket sem ők, sem ti, sem atyáitok soha nem is ismertek.” (Jer. 44,2-3)
„És most ezt kérdi az Úr, a Seregek Ura, Izrael Istene: Miért vonjátok magatokra ugyanezt a veszedelmet? Azt akarjátok, hogy kivesszen Júdából férfi és nő, gyermek és csecsemő; hogy ne maradjon senki életben közületek?” (Jer. 44,7)
„Mind a mai napig sem bánatot, sem félelmet nem érez senki; nem tartják meg törvényemet és rendeleteimet, amelyeket elétek és atyáitok elé tártam. Ezért ezt mondja a Seregek Ura, Izrael Istene: Nos, ellenetek fordítom arcomat a vesztetekre, és megsemmisítem egész Júdát. Elveszítem Júda maradékát, amely azzal a szándékkal jött Egyiptom földjére, hogy itt lakjék. Mindnyájan elvesznek Egyiptom földjén; elhullanak a kard élén és elvesznek az éhségtől, a legkisebbtől a legnagyobbig kard és éhínség által halnak majd meg. És így átok, borzalom, megvetés és gúny tárgya lesznek.” (Jer. 44,10-12)
Azaz a zsidók tényleg kiválasztottak, csak nem a Teremtő Isten választotta ki őket, mivel Jézus Mindenható Atyja nem szelektált a népek között. Ellenben a vihar, a békétlenség zsidó istenével. Ezért nem teljesen alaptalan a zsidók „kiválasztott nép” érzése. Bár ebben a kiválasztottságban nincs túl sok köszönet. Ugyanis ez a harcos isten „Seregek Ura, Izrael Istene” egy zsarnok földi isten. A saját kiválasztottjait is zsarolja gyerekeik legyilkolásával is, ha nem teszik azt, amit ő parancsol nekik.
“Ti atyátoktól, az ördögtől származtok, és atyátok kívánságait akarjátok teljesíteni. Embergyilkos volt kezdettől fogva, és nem állt meg az igazságban, mert nincs benne igazság. Amikor a hazugságot szólja, a magáéból szól, mert hazug, és a hazugság atyja.” – mondta Jézus Jahvéról.
Ehhez képest a Teremtő Isten, Jézus mennyei atyja a saját fiát adta a Föld összes népének, bűnteleneknek és bűnösöknek egyaránt. Mit mond Jézus?
„”Hallottátok a parancsot: Szeresd felebarátodat, és gyűlöld ellenségedet. Én pedig azt mondom nektek: szeressétek ellenségeiteket, és imádkozzatok üldözőitekért! Így lesztek fiai mennyei Atyátoknak, AKI FÖLKELTI NAPJÁT JÓKRA IS, GONOSZOKRA IS, ESŐT AD IGAZAKNAK IS, BŰNÖSÖKNEK IS.” (Mt. 5,43-45)
Olvassuk ismét Jézust:
„Ha nem jöttem volna, és nem beszéltem volna nekik (a zsidóknak, főpapjaiknak), nem volna vétkük, de most nincs mentségük a bűneikre. Aki engem gyűlöl, Atyámat is gyűlöli. Ha nem műveltem volna közöttük olyan tetteket, amilyeneket senki más nem művelt, nem volna bűnük. De most láttak, s mégis gyűlöltek engem is, Atyámat is. Be kellett teljesednie a mondásnak, amely meg van írva a törvényükben: >Ok nélkül gyűlöltek engem< (Zsolt.35,19)" (Jn. 15,22-25)
Jézus megpróbálta felvilágosítani a zsidókat, hogy nem a megfelelő Istent imádják, de nem hallgattak rá, inkább elhallgattatták, mert fontosabb volt számukra a világi hatalom, amit az ő istenük ígért nekik.
Nincs annál szánalmasabb, amikor azok, akik szembesülnek a Biblia ellentmondásaival, nekiállnak magyarázgatni, belepasszírozni az elvárt elméleteket a valós sorok közé, nekiállnak olyan "hajuknál fogva előrángatott" dolgokkal magyarázni a cinkes részeket, amelyekről a Biblia egyáltalán nem ejt egy szót sem.
Jézus Mennyei Atyjának semmi köze nincs ahhoz az „Isten-alakhoz", amelyet a mai "judai-kereszténységünk" megtévesztett híveinek bemutat.
Mondhatjuk úgy is, hogy ahhoz a „bosszúálló” és „áldozatokat követelő” Istenhez, akinek olyan „kiválasztott népe” van, mely az ő engedélyével….sőt rendeletével halomra gyilkolja a nem a „népéhez” tartozókat, vagyis a nem zsidó népeket.
Jézus a Biblia szerint nem fogadja el a zsidók tanait, sőt megveti azokat. Számtalan esetben kinyilatkozza, hogy a zsidóknak más istenük van!
Ezeket a sorokat Jézusnak nyilvánítja a Biblia, csodálom, hogy még nem szelektálták ki a "zsidókeresztények":
“Én azt mondom, amit az én Atyámnál láttam, és ti is azt teszitek, amit a ti atyátoktól hallottatok.”
“Ha az Isten volna a ti Atyátok, szeretnétek engem, mert én az Istentől indultam el, és tőle jövök; nem magamtól jöttem, hanem ő küldött el engem.”
“Miért nem értitek az én beszédemet? Mert hallani sem bírtátok az én igémet.”
“Ti atyátoktól, az ördögtől származtok, és atyátok kívánságait akarjátok teljesíteni. Embergyilkos volt kezdettől fogva, és nem állt meg az igazságban, mert nincs benne igazság. Amikor a hazugságot szólja, a magáéból szól, mert hazug, és a hazugság atyja.”
Aki az Istentől van, hallja az Isten beszédeit; ti azért nem halljátok, mert nem az Istentől valók vagytok.”
Rohadtul egyértelmű, teljesen felesleges, és nem érdemes sem belemagyarázni semmit, sem félrebeszélni. Egyébként apró zárójelben jelzem, hogy vannak már katolikus papok, akik nagyon óvatosan, nagyon szűk körben kinyilvánítják, hogy a kereszténységnek semmi köze az Ószövetséghez. Nyilván veszélyeztetik életcéljukat, lelkipásztori mivoltukat, ezért csak megfelelő keresgetés után lehet rájuk találni, de lehetséges 🙂
Végül pedig, hogy egy névtelenség homályában véleményt nyilvánító akárki leostobázhatja a nála tanultabb, okosabb, mélyebb tudással rendelkezőt, ez is a mai világ hitványságára mutat. Valószínűleg számodra semmit nem mond az a név, hogy Bulányi atya, a kommunista rendszer ismert katolikus ellenállója. Meghurcolták, eltiltották a misézéstől, halálra ítélték, végül megúszta a halálbüntetést és 2010-es haláláig nyíltan képviselte bátor véleményét: "Az Ószövetség nem Isten igéje. "
"Magam nagyvonalúan átlépem a szentmise első olvasmányát, mely rendre az Ószövetséget hozza. Még a másodikat is, és csak az evangéliumokról beszélek. Ezzel máris kései utódja volnék a 21. században a 2. századbeli Markionnak. Vállalom ezt a helyzetemet, és újra felvetem, hogy nem volna-e jobb, ha egyszer s mindenkorra megszabadulnánk attól, hogy az Ószövetség is az Isten igéje. Azzal vetem fel, hogy bizonyos vagyok abban, hogy ezt a műveletet a keresztény vallások aligha fogják valaha is elvégezni. Aligha, mert kétezer esztendő hagyományát nemigen lehet kiiktatni a történelemből.
Mégis fel kell vetnem a kérdést, mert e hagyomány hatására rendre úgy gondolkodunk, ahogyan Jézus Istene nem gondolkodik. Nem rosszabb ez a hagyomány, mint más népek hagyománya. De mégis, az Ószövetség egy nép, a zsidó nép eredetmondája, nemzeti kultúrája, Jézus előtti kultúrája. S Jézus azt mondta magáról, hogy mindazok, akik őelőtte jöttek, tolvajok és rablók, és nem hallgattak rájuk a juhok. Ő az ajtó. Aki ezen, rajta keresztül megy be, az üdvözül és talál legelőre (Jn 10,8-9). Hogyan tehetjük ezek után meg, hogy mindörökre megnyomorítjuk Jézus tanítását azzal, hogy egy Jézus előtti nép és kultúra szöveggyűjteménye után ugyanúgy odatesszük a liturgia szavát, mint Jézus szavai után: Ez az Isten igéje. "
"A nyertesek mindig hősökről beszéltek, saját magukról. A vesztesek mindig adót fizettek, mint háborús bűnösök. A nyertesek mindig pusztították a földet és népeiket. Ami Budán dicsőség volt, az Sztambulban, Moszkvában, Bécsben gyalázatnak minősült. Ami Sztambulban, Moszkvában, Bécsben dicsőség volt, az Budán minősült gyalázatnak. Más és más dicsőséget tanultak Buda meg a többi város iskoláiban a gyerekek. Ami azonos volt, az csak a föld és a népek pusztulása, akármi is számított dicsőségnek vagy gyalázatnak itt vagy amott. Kérdem ezek után, hogy értitek-e már, amit Jézus mondott: AKIK ELŐTTEM JÖTTEK, MIND TOLVAJOK ÉS RABLÓK.
Tessék egy palesztin, azaz filiszteus szemével olvasni az Ószövetséget, s benne Dávid dicsőséges harcait a filiszteusok ellen. Az ő szemükben az a gyalázat, maga. S ha magyar szemmel olvasom, akkor micsoda? Egy szomorú tény: ezt csinálják a királyok, az urak. Mit? Pusztítják a földet és a népeket. De hát csak ez van az Ószövetségben? Nemcsak ez. Még sokkal rosszabb is. Hálazsoltárok, melyekben megköszönik Istennek, hogy az ő segítségével tudták pusztítani a filiszteusokat meg az egyiptomiakat, mert tudvalevően Isten fojtotta bele őket a Vörös tengerbe, és mert megint csak tudvalevően örök szeretettel szerette népét, a zsidót. Akik Jézus előtt jöttek, mind tolvajok és rablók. "
"… azt mondom, hogy amíg van Ószövetség Jézus táborában, addig naponta tanuljuk az Írásból nemcsak azt, hogy légy jó, hanem azt is, hogy légy tolvaj és rabló és légy tömeggyilkos"
"Minden népnek vannak avatott tollú írói, akik nem csak ószövetségi gyilkos Istent tudnak dicsérni, hanem tudják Jézus Istenét is magasztalni, a jézusi szeretet Istenét is"
S akármennyire is lehetetlennek gondolom, hogy leváltjuk az Ószövetséget, s a második olvasmányt, mégis elmondom és leírom ezt, mielőtt meghalok. Talán majd ha fejre áll a multik világa, elkövetkezik egy jobb kor, amely tudni fogja, hogy bizony nem készítjük az Úr útját addig, amíg hangozhat a szentmisében az is, ami Jézus előtti, a tolvajok, a rablók és a tömeggyilkosok hangja. Amen."
AMEN
Alexxx
2018-01-09 @ 13:24
„Végül pedig, hogy egy névtelenség homályában véleményt nyilvánító akárki leostobázhatja a nála tanultabb, okosabb, mélyebb tudással rendelkezőt”
—————————————————————–
Piffu tanultabb, okosabb, mélyebb tudással rendelkező szerény személyét nem ostobáztam le. Én csak az egyik állítására mondtam, hogy az ostobaság.
Annak megítélése nem az én dolgom, hogy Piffu
tanultabb, okosabb, mélyebb tudással rendelkező szerény személye milyen IQ-val rendelkezik. Nyilván az átlagostól komoly mértékben eltérő tudással rendelkezik.
Az már a saját szuverén döntésem, hogy mennyit fogadok el a véleményéből.
Piffu
2018-01-09 @ 13:57
Alexxx, kedves, nem magamra utaltam, hanem Bulányi atyára, ha nem jött volna le 🙂 Én az ő követőjének tartom csak magamat.
Az nyilván a szuverén döntésed, hogy mennyit fogadsz el abból, ami zavarja az eddigi tudásodat. Engem a logika és az egyértelmű dolgok meggyőztek, így váltam kritikussá a Bibliát, de főleg a Tórát illetően, és így váltam Bulányi atya követőjévé. Ha az emberek TÉNYLEG ismernék és tényleg tanulmányoznák a Bibliát, akkor Bulányi atyának és társainak sokkal több követője lenne. De belátom, sokkal egyszerűbb az előre megrágott, pépesített, elénk tálalt ételt lenyelni…
Kitalátor
2018-01-09 @ 11:57
Sehol nem utaltam a Szentírásra úgy, mint történelemkönyvre, krónikára, bár vannak olyan elemei is, ráadásul azokról a korokról is, amelyekről más szóbeli hagyomány nem maradt fenn. A pontosság kedvéért tehát kiegészítem:
Az Ószövetségi Szentírás nem is olyan rettenetesen régen került rögzítésre a különböző szóbeli és a történelem folyamán egyre gyarapodó írásbeli elemekből. Párhuzamosan több kánon, több Szentírás létezett, amelyek között voltak bizonyos eltérések. A középkori protestáns fordítók által használt Jeruzsálemi kánon csak az egyik volt, a Hetvenes a Földközi-tenger környéki diaszpóra Alexandriai kánonja alapján készült, de külön kánonja van ma is a szamaritánusoknak, külön volt az esszénusoknak, és ismét más a Nílus mentén, az etióp hegyekhez közel élt egykori zsidóknak is, és külön volt a Mezopotámiában és attól keletre és északra maradt zsidó diaszpórának is.
Súlyos tárgyi tévedés/hazugság a zsidóság egészét genetikai entitásként kezelni. A Szentírásban is említett vegyes házasságokon kívül azok a nagy számú árva és kidobott gyerekek is teljes joggal Ábrahám gyermekeivé váltak, akiket az ókori zsidó diaszpóra családjai befogadtak. A befogadó családjuknak lettek a tagjai, és azok őseit tartották ők is őseiknek.
Arra, hogy „Az egész Újszövetség lényegét nullázza le, aki azt állítja, hogy Jézus zsidó volt. ” csak annyit tudok mondani, hogy akinek az anyja zsidó, a nevelőapja zsidó, akit úgy metéltek körbe 8 naposan, mint egy zsidót, akinek első nyilvános megszólalása 12 évesen (azaz a zsidó hagyomány szerint felnőttként) az egyedüli* zsidó Jeruzsálemi Templomban volt, aki első csodáját egy zsidó menyegzőn tette, akit egy zsidó próféta keresztelt meg egy zsidó folyóban, akinek minden közvetlen tanítványa kb. az általam említett két asszonyon és egy férfin kívül zsidó volt, aki a palesztinai zsidóság akkori nyelvén, arámul beszélt, mert az volt az anyanyelve (meg esetleg görögül, mert nem valószínű, hogy a római helytartó arámul is beszélt volna, módjában is állhatott megtanulni pl. abban az egyiptomi zsidó diaszpóra-közösségben, ahol legfogékonyabb gyermekéveit töltötte), de értette és magyarázta, azaz lefordította és értelmezte a héber szövegeket is arámra, akit azzal a váddal végeztek ki, hogy a zsidók királyának mondta magát, az szerintem nagyon is zsidó. Zsidóságát még a koncepciós perében sem kérdőjelezték meg ellenségei. Ez egy újabb keletű hazugság és butaság.
______________________________________
* Állítólag megtaláltak egy másik áldozatbemutató zsidó templom maradványait is, ami szintén Salamon király idején épülhetett, valahol Luxortól délre, de az arról szóló hírek elakadtak.
Piffu
2018-01-09 @ 12:46
Oké, tehát akkor abban megegyezhetünk, hogy a Biblia nem történelemkönyv. Abban is megegyezhetünk, hogy kivettek-betettek adott szerkesztők igényei-érdekei szerint ezt-azt. Azt is pontosan tudjuk, hogy eltérő leszármazásvonalát írták le Józsefnek (nem Jézusnak). Ha egy leszármazásvonal több ponton, és nemzedékekkel eltér egymástól, akkor egy dologban biztosak lehetünk: egyik leszármazásvonal hamis, de az is lehet, hogy mindkettő hamis. Ha egy ilyen fontos(nak tartott) adatsor hamis lehet, akkor vajon mennyire lehetünk biztosak abban, hogy nincs tele a Biblia hamis állításokkal? Semennyire. Ennyit a Bibliáról.
Jézus zsidóságához. Hol és mi utal a Bibliában KONKRÉTAN arra, hogy Mária zsidó lett volna?
Ha én egy bantu néger újszülött lennék, (hál isten nem vagyok) és örökbe fogadna egy zsidó család, akkor sem lennék zsidó származású, ha
1. a nevelőszüleim héberül tanítanának meg beszélni (pláne ha nem héberül, hanem mondjuk arámiul, vagy japánul)
2. ha körülmetélnének
3. ha egy zsidó lakodalomban héber verset szavalnék
4. pláne nem lennék zsidó attól, hogy egy zsidó származású kispap keresztelne meg mondjuk a Mátyás-templomban, bár ez már önmagában oximoron, hogy zsidó keresztel meg…
5. akkor sem válnék zsidó származásúvá, ha egy egyetemi padsorban zsidó gyerekeket tanítanék héber nyelven.
6. attól sem válnék zsidó származásúvá, hogy héberről vagy héberre tudnék fordítani egy csomó nyelvet
7. Mikor mondta Jézus, hogy ő a zsidók királya?
33Pilátus visszament a helytartóságra, maga elé hívatta Jézust, és megkérdezte tőle: „Te vagy a zsidók királya?” 34Jézus ezt felelte: „Magadtól mondod ezt vagy mások mondták neked rólam?” 35„Hát zsidó vagyok én? – tört ki Pilátus. – Saját néped és a főpapok adtak kezemre. Mit tettél?” 36Jézus így válaszolt: „AZ ÉN ORSZÁGOM NEM EBBŐL A VILÁGBÓL VALÓ. Ha ebből a világból volna országom, HARCRA KELNÉNEK SZOLGÁIM, HOGY NE KERÜLJEK A ZSIDÓK KEZÉRE. De az én országom nem innen való.” 37Pilátus közbeszólt: „Tehát király vagy?” „TE MONDOD, HOGY KIRÁLY VAGYOK (tehát ő, Jézus nem mondja) – mondta Jézus. – Arra születtem, s azért jöttem a világba, hogy tanúságot tegyek az igazságról. Aki az igazságból való, hallgat szavamra.” 38
Piffu
2018-01-09 @ 12:53
Mondjuk az alapprobléma onnan indul, hogy zsidó származásról, vagy vallásról beszélünk, mert nem mindegy, a fentiekből kiindulva nagyon nem mindegy. Jézus nem volt zsidó származású, de lehetett volna zsidó vallású.
De mivel pont, hogy a zsidó VALLÁS ellenébe érkezett a Földre, a pusztító, tömeggyilkos, hazug emberölő ellen.
( „Azért jelent meg az Isten Fia, hogy az ördög munkáit lerontsa.” (1Jn 3,8) ) de nem a zsidó SZÁRMAZÁSÚAK ellen jött, mert Jézus mindenki Megváltójaként érkezett, tehát a zsidók megváltójaként is, legyenek azok bűnösök, vagy bűntelenek. A választás szabadságát meghagyta zsidóknak is, hogy melyik istent imádják.
Kitalátor
2018-01-09 @ 14:34
Pedig már megtanultam, hogy gnosztikusokkal, muszlimokkal és hitgyülisekkel nem szabad hitvitába bocsátkozni. (V.ö. galambbal sakkozás!)
De azért adok még egy esélyt: az evangéliumok (tudod, a négy zsidó által írt Jézus-élettörténetek) szerint mi volt Jézus keresztjére írva a kivégzés okaként?
Ha Mária nem zsidó volt, akkor hogy lehetett unokatestvére, Erzsébet az egyik zsidó főpap (Zakariás) felesége?
______________
A vicc az, hogy ezt az elmebeteg teóriát Jézus nemzsidóságáról valamikor a keresztényüldözések vége felé találták ki elvetemült gyűlölködő és történelemhamisító zsidó rabbik. A „Pártus-Krisztus” elmélet hátterében is furcsa emberkét találunk: http://upload.emecclesia.hu/doc_86220142.pdf
Piffu
2018-01-09 @ 19:06
Mondjuk szerénységem nem tartozik sem a gnosztikusok, sem a muszlimok, sem a hitgyülisek csoportjába, de a hasonlatod nyilván sértő, és nyilván azért, mert az érveimre nem tudsz megfelelő ellenérveket felsorakoztatni, így jön a személyeskedés.
Bulányi atya pedig visszakapta a misézési engedélyét is, tehát ha az ő személyével, vagy elveivel akarsz hitvitába szállni, akkor azt elbuktad, mert katolikus papként előnyben van veled, ezt elég biztosra vehetjük, ahogy azt is hogy Bulányi atya nem volt sem gnosztikus, sem hites, sem muszlim.
Én adok neked esélyt arra, hogy a hibásan rögzült „információidat” újragondold. Egyrészt Lukács nem volt zsidó, Antióchiában született pogány görög családból származott. Másrészt Jézus származására nézve teljesen mindegy, hogy zsidók írtak-e róla, vagy nem zsidók. Ugye nem gondoltad magad sem komolyan, hogy azért, mert zsidók meg egy pogány görög írt az életéről, azért neki is zsidónak kell lennie? Nem érzed, hogy ez mennyire abszurd? És meg te elmebetegezel?
Akkor nézzük kicsit részletesebben. (a nyomós, cáfolhatatlan ellenérveket elfogadom, de a személyeskedéssel, mások leelmebetegezésével csak az érvhiányaidat palástolod – meg a „nem vitázom ezzel,meg azzal” kifogás sem más, mint menekülés az érvek elől)
1. „Hogy József Dávid házából származott-e, történelmileg kimutatni egyáltalán nem lehet. Júdai hívei próbálgatták ugyan családfáját Dávid királyig vezetni, de minden alap nélkül. Azon kívül értesítéseik számos ellentmondást foglalnak magukban. Iparkodtak továbbá júdai hívei, hogy születési helyét Betlehembe helyezzék, a Dávid család ős lakóhelyére, de ez is nélkülöz minden alapot, és ellentmond más források adatainak. ” (Graetz: A zsidók egyetemes története II.)
2. Igazából a vicc az, hogy látszólag velem (vagy Bulányi atyával) vitázol azon, hogy Jézus zsidó volt-e, vagy sem, holott a Bibliában Jézus saját szavai egyértelműen utalnak arra, hogy ő NEM volt zsidó. Most akkor ismételjem újra a fenti idézeteket, hogy hányszor nyilvánítja ki Jézus, hogy nem tartja magát a zsidókkal egy csoportba valónak, pláne nem a zsidók királyának? Jézussal vitázol??
3. A júdai Arisztobulosz, majd testvére megkísérelték „júdaizálni” Galileát, tehát az ott élőknek kötelezővé tették a zsidó vallást, így Jézus körülmetélése semmit nem bizonyít a származására való tekintettel.
4. „Halld meg hát, Dávid háza!…Ezért ád jelt néktek az Úr maga: Imé szűz fogan méhében, és szül fiat, s nevezi azt Immánuelnek.” Nem Jézusnak.
Ráadásul az Ótestamentum sehol sem jövendöli meg az egész világ megváltását, a zsidók egy földi király, vezető megjelenését várták, aki Dávid nyomába lép. Egy egész földkerekséget a hatalma alá gyűrő, mindent embert a zsidók rabszolgájává tevő Megváltót vártak. Plusz, mivel Galileában a hittudósok véleménye szerint idegenek laktak, ilyen vidékről nem származhatott a megváltójuk.
5. A Bibliában sehol sem szerepel, hogy Jézus zsidó lenne. Az viszont igen, hogy nem: Jézus prozelita adót fizetett, amit a nem zsidó származásúaknak kellett fizetniük.
6. Kb. Kr.e. XVIII. és XIV. század közötti négyszáz év teljesen kiesik az Ószövetségből,ezért Ábrahám leszármazási sorát nem tudjuk követni, majd hiányzik újabb kétszáz év kb. Kr. e. 1100 és 900 között. Aztán meg az Ószövetségi mesék Jézus születése előtt kb. 400 évvel befejeződnek, így a Jézus születése előtti legfontosabb évszázadokról nincs semmilyen információ. De azt tudjuk az Ószövetségből, hogy a babiloni fogság előtt az utolsó Dávid-házi uralkodó fiait megölték, a babiloni fogságból való szabadulás után pedig nem ebből a dinasztiából került király a trónra. Ha éltek volna még ekkor Dávid leszármazottai, és olyan fontos dinasztia lett volna, akkor tőlük került volna uralkodó a trónra.
7. A Talmud állítása szerint Jézus nem Dávid, hanem Nimród leszármazottja: „…a szózat megszólalt és ezt mondá: Te gonosz, te gonosznak fia, az istentelen Nimród fiának fia…””…ne legyen nekünk olyan fiunk, vagy tanítványunk…aki a törvényt megveti, becsméreli, mint Jesu, a Názáreti…””Bileám és Jesu ezek kiátkozottak, nem részesei a jövendő világnak…(ezt látjuk is sajnos a mai időkben) ..Minden istentagadó gójnak le kell mennie az alvilágba”
8. Szent Pál szerint (na, azért róla külön posztot nyithatnánk…) Jézus a Melkizedek rendjéből való: ” Te örökkévaló pap agy a Melkizedek rendje szerint…” Melkizedek nem a zsidók nemzetségéből származott.
9. Jézus maga sohasem mondta, hogy zsidó, pláne, hogy a dávidi dinasztia leszármazottja lenne. De lehet, hogy figyelmetlen vagyok, tessék idézni, hol keressem az Újszövetségben ezt a kijelentést?
10. Jézus Galileai volt. A vidék neve „Galil hag gójim”-héberül „nem zsidók földje”. Már a Kánaánba betörő, és a földet elfoglaló izraeliták sem űzték el teljesen az őslakosokat, II. Szárgon babilóniai király Mezopotámiából telepített be embereket, tehát Galilea és Szamaria népe a „Nimród földjéről” érkezőkkel bővült, és ezáltal a zsidók nagyon kevés százalékát adták már a lakosságnak. A Makkabeus felkelés idején meg még a maradékot is áttelepítették Judeába, teljesen valószínűtlen, hogy ha maradtak volna Dávid-ivadékok, pont őket hagyják Galileában.
11. Ireneusz egyházatya hívta fel a figyelmet arra, hogy Máté származás-listájában két olyan férfit is találunk, akiket eltaszított magától az isten (mármint a zsidóké): Joákház és Jekoniás. Jeremiás próféta szerint – emlékeztet Ireneusz – az ő leszármazottaik nem foglalhatják el Dávid trónját. Ha lemondunk az Újszövetség lényegéről, az isteni fogantatásról, és azt valljuk (de minek) hogy József volt Jézus atyja, akkor sem lehetne Dávid örököse.
12. Mária szüleit, Annát és Jochimot csak az apokrifok említik, a Szentírás nem. A Pszeudo-Máté ev. viszont Joachimról azt mondja, nem Izrael magvából származik.
Máriáról alig írnak az evangéliumok, és azt konkrétan sehol, hogy zsidó származású lenne. Viszont azt tudjuk, hogy fogadta a három keletről jövő mágus, pedig a mózesi törvények kimondják a csillagjósok, mágusok kerülését. Egy zsidó asszonytól nagy szentségtörés lett volna mágusokat fogadni.
13. A Jézus keresztfáján levő táblát annyiféleképpen értelmezik, ahányan nekiállnak. Mindenesetre az eredeti görög szerint az írás ez: A názáreti Jézus, a júdeaiak királya. Egyrészt nem a zsidóké, hanem a júdeaiaké, másrészt a táblát a Pilátus tette a keresztre. Vajon miután Jézus nem támasztja alá a kérdését, hogy ő-e a zsidók királya, miért tetette fel Pilátus azt a táblát a keresztre? És mit bizonyít? Semmit.
14. Az Isten fia kifejezés egy ősi cím – általános az egyiptomi és sumér királyoknál, de megbotránkoztató a zsidóknál, és halálbüntetés járt érte.
15. János viszonya a zsidókhoz egyértelmű: evangéliumában többször állítja velük szembe Jézust. A zsidókat mint közösséget vádolja, amiből elég valószínű, hogy magát és Jézust sem tekintette a közösség tagjának.
16. Péter hasonlóképpen elkülöníti magát a zsidóktól, a következőket kérte: „sok egyéb beszéddel is buzgón kéri és inti vala őket, mondván: Szakasszátok el magatokat e gonosz nemzetségtől”
16. János élesen különbséget tesz a galileai apostolok, (Júdás és Máté-Lévi kivételével) a galileai mestere és a zsidók között.
17. Jézus titokban tartotta valódi kilétét.
18. Nem zsidó törvények szerint ölték meg Jézust. A zsidókat, ha Istenük ellen szólnak, halálra kell kövezni., és ez után a holttestet fel kellett volna akasztani egy fára. (micsoda bosszúálló, önző és gonosz isten ez a Jahve)
19.Jézusnak egy csomó női tanítványa volt. A hímsoviniszta zsidó szokástörvények szerint ez abszurd.
20. Egyetlen evangéliumi szöveg sem említi a húsvéti bárányt az utolsó vacsoránál, amely zsidó szokás szerint kötelező lett volna.
+ 1 Jézus minden tanítása, cselekedete, viselkedése ellenkezik az Ószövetség, a Talmud írásaival, törvényeivel. Proto-Lukács apokrif: (Epiphanosz, Terutllianus és más egyházatyák egybehangzóan igazolták) : ” Azt hiszitek-é, hogy azért jöttem, hogy a Törvényt és a Prófétákat beteljesítsem? Azért jöttem, hogy ezeket megszünessem, s nem hogy beteljesítsem”
Piffu
2018-01-09 @ 19:30
Bocsáss meg, Erzsébet kimaradt!
Lk. 1,5 Heródesnek, Júdea királyának idejében élt egy pap, név szerint Zakariás, az Abijá csoportjából; felesége pedig Áron leányai közül való volt, és a neve Erzsébet.
Lk. 1,26 A hatodik hónapban pedig elküldte Isten Gábriel angyalt Galilea egyik városába, Názáretbe,
Lk. 1,27 egy szûzhöz, aki a Dávid házából származó férfinak, Józsefnek volt a jegyese. A szûznek pedig Mária volt a neve.
Lk. 1,28 Az angyal belépve hozzá így szólt: „Üdvözlégy, kegyelembe fogadott, az Úr veled van!”
Lk. 1,29 Mária megdöbbent ezekre a szavakra, és fontolgatta, mit jelenthet ez a köszöntés.
Lk. 1,30 Az angyal ezt mondta neki: …
Lk. 1,31 Íme, fogansz méhedben, és fiút szülsz, akit nevezz Jézusnak.
Lk. 1,34 Mária megkérdezte az angyalt: „Hogyan lehetséges ez, mikor én férfit nem ismerek?”
Lk. 1,35 Az angyal így válaszolt neki: …
Lk. 1,36 Íme, a te rokonod, Erzsébet is fiút fogant öregségére, és már a hatodik hónapjában van az, akit meddõnek mondanak,
„A TE ROKONOD, ERZSÉBET. ”
Egyik szülőm testvére a hatvanas években zsidó származásúval házasodott, aki evangélikus lett, majd később engem tartott a keresztvíz alá, a katolikus templomban. Ennek ellenére nem lettem se zsidó, se evangélikus, csak sima mezítlábas katolikus. Pedig ő a rokonom. (volt, amíg élt)
A hosszú felsorolásban kihagyott betűkért is elnézést.
Kitalátor
2018-01-11 @ 11:18
Attól, hogy egy sokat szenvedett szerencsétlen pap élete végén Isten kegyelméből felhagyott az eretnekséggel, nem következik az, hogy amíg skizmában volt, mindent tévedhetetlenül a Katolikus Egyház tanításának megfelelően hirdetett. Sőt!
(Talán egyetlen olyan Bokor-közösség sem volt, amelyben ne lett volna legalább egy titkosszolgálati ügynök.)
Piffu
2018-01-11 @ 17:25
Jézust is azért ölték meg, mert „eretneknek” tartották, holott az igazság őbenne volt, és nem a zsidók Istenében.
Nem Bulányi atya a szerencsétlen, hanem az a sok önálló gondolatra, logikus következtetések levonására alkalmatlan, dogmakövető szerencsétlen, akikkel mindent meg lehet etetni. Amikor megemlítem a Jézust lezsidózóknak csak János evangéliumát, akkor háromféle reakció jön.
1. a bátor szamarak azt mondják, ez nem így van a Bibliában 🙂
2. az óvatosabb szamarak szerint Jézus azt nem úgy gondolta, meg nem is minden zsidóhoz szólt ilyen csúnyán, meg hasonló mellébeszélésekkel jönnek.
3. a vérostobák meg nekiállnak antiszemitázni, ja, mármint engem, aki Jézus szavait idézi.
Nem mintha ettől meghatódnék, egyrészt pont teszek rá magasról, másrészről meg aki először kezd antiszemitázni, az rögtön el is vesztette a vitát.
A Katolikus Egyház tele van hülyeséggel, egyre inkább elfajul, ezért veszíti el híveit, ezért ürülnek ki a templomok, és lesznek belőlük plázák, meg üres telkek.
Bulányi atya egyáltalán nincs egyedül elveivel, ha a kis mezei papok nem veszítenék el posztjukat, hivatalukat, nem szakítanák el őket gyülekezetüktől, ha az egyház demokratikus intézmény lenne – ahogy azt Jézus elvárta volna – akkor rengeteg változtatást kellene véghez vinnie.
A legfontosabbak egyike a Tóra eltávolítása a keresztények, a liturgiák közeléből, mert ahogy semmi közünk a Koránhoz, pont így semmi közünk a Tórához sincs. Ezt minden normálisan gondolkozó katolikus tudja, aki nem fafejűen behódol a dogmákba. Aztán ideje lenne visszaadni az Anyát és a nőket is az egyháznak. A nőgyűlölő, hímsoviniszta egyháznak ideje lenne visszatennie az Istenanyát is a helyére, és a hívek millióinak meg kellene tanulnia az eredeti keresztvetést: Az Atya, az Anya, és a Fiú nevében, Ámen. Nem véletlen, hogy a hímsoviniszta zsidók megbotránkoztak azon, hogy Jézus tanítványai között nők is voltak, nem is kevés. A papi nőtlenség is csak egyre volt jó, hogy egyre több lett a pszichés problémákkal küzdő pap, és egyre elterjedtebb a pedofília is, a közelmúltban a Kossuth rádióban beszélt valamelyik egyházfi, igen normálisan arról, hogy ideje lenne újragondolni a papi nőtlenséget, annak tekintetében pláne, hogy az isteni parancs szerint szaporodjunk, sokasodjunk, és ebben pont a vallási vezetőknek kellene példát mutatniuk. Aztán persze jól oda kellene csapni a Vatikánba beszivárgott szabadkőműveseknek, rendbevágni a vatikáni banki körüli balhékat. És akkor ez még csak a legfontosabb dolog. Bulányi volt az úttörők egyike, de egyre több követője lesz, mert az igazat, a valót ő közvetítette. Ő volt Jézus igazi híve, nem akik a tömeggyilkosságokkal operáló vallást és a sikeresen kiirtott népekért istenüknek hálát adó énekeket generáción át diadalittasan zengő idegen kultúrát erőltetik a nyakunkba. Semmivel, de semmivel nem különbek azok, akik ezt erőltették a keresztényekre azoknál, akik most a másik sémi népet erőltetik ránk, a muszlimokat. (a muszlimok legalább tisztelik Jézust, mint prófétát, ellentétben a zsidókkal, akik csak egy istentagadó bűnözőnek tekintik őt)
Csak sajnos a keresztények a saját vallásukkal nem igazán vannak élő kapcsolatban, ellentétben a vallásos sémi népekkel. Ezért nem is ismerik igazán. Elmotyogják a liturgikus szövegeket, elénekelgetik a karácsonyi énekeket, és még a Bibliát sem ismerik, és a hét főbűnből a hetediket többnyire folyamatos jelleggel elkövetik, illetve benne élnek. Az eretnek szót pedig mindig azok használták, akinek nem voltak érveik, csak hatalmuk. Akik el akartak pusztítani mindenkit, akik máshogy gondolkoztak, pláne ha esetleg jobban, Krisztushoz hűségesebben.
M
2018-01-09 @ 17:59
Piffu: így van – Isten oda küldte a Fiút, ahol a legnagyobb volt a baj.
A zsidók nem tartják Jézust zsidónak.
„jellemző” ünnepük: purim …
Klárika
2018-01-11 @ 11:21
Eddig úgy tudtam, hogy a zsidóknak „megígért” Messiás még nem jött el, ök még mindig várják.
Jézus pedig, a feltámadása utáni Krisztus nem egy Messiás, hanem A Megváltó.
Tehát nem egy, a kiválasztott nép által elvárt, hanem a mindenki vagy mindazok Megváltója akik az Isten kegyéhez fohászkodva, a lelkükben, a lényükben „bánják” meg a vétkeiket. Megtérnek vagy visszatérnek a tisztább, az Isten adta, tervezte lényükhöz.
Nem tettleges ellenszolgálatokkal, sajátos étrenddel, öltözékkel, edényekkel, napnyugtával és így tovább.
Nincs szerzödéskötésröl szó, hogy banálisan fejezzem ki magam, „ha ti úgy, mondja J, akkor én is, ha meg nem akkor jön a büntetés”.
Egyben vállalom az asztaltársaságot is az érdeklödövel, a kopogtatóval és segítek a rászorulónak a „sabbat” napján is, nem úgy mint a kiválasztott népnél.
Ezen a ponton válik el tulajdonképpen és gyökeresen a két vallás egymástól, illetve létrejön a keresztény vallás.
A mózeshitüek pedig a legsúlyosabb hitszegöknek tekintették öket. A Stephanust meg is kövezték
Az összejöveteleiken azonban (a még nem úgy nevezett) az Ószövetségböl olvastak. Bár úgy gondolom hogy ugyancsak meg kellett választaniuk hogy onnan mit olvasnak. Késöbb írta Pál apostol a leveleit, az evangelisták az evangéliumokat és akkor lett másféle irodalmuk is, imádságokkal együtt.
A hivatalos tanítás nyomán.
De hallottam olyat is, hogy sem Mária de József sem voltak zsidók, így Jézus sem. Mivel azonban zsidó környezetben éltek, vallás tekintetében a mózesihez fordultak.
(Mogyoró- vagy mákhéjban „elmondva”, csomagolva)
Piffu
2018-01-11 @ 18:40
Nagyon jó, hogy említed a szombatot! Érdemes körülnézni a neten, hogyan veszekszik fröcsögő gyűlölettel keresztény a kereszténnyel, hogy akkor most melyik az Úr napja, a szombat vagy a vasárnap? Az egyik, teljesen jogosan azt mondja, hogy a szombat, és hogy az Egyház már az Antikrisztusé, merthogy a Biblia szerint a szombat az úr napja!
Ésa. 66,15-24
Mert ímé, az Úr eljő tűzben, s mint forgószél az ő szekerei, hogy megfizesse búsulásában az Ő haragját, és megfeddését sebesen égő lánggal. Mert az Úr tűzzel ítél és kardjával minden testet, és sokan lesznek az Úrtól megöltek. A kik magokat megszentelik és mossák a bálvány kertekért, egy pap megett, a középen; a kik disznóhúst esznek és férget és egeret, együtt pusztulnak el mind, mondja az Úr. És én cselekedeteiteket és gondolataitokat megbüntetem! Eljő az idő, hogy minden népeket és nyelveket egybegyűjtsek, hogy eljövén, meglássák az én dicsőségemet. És teszek köztök jelt, és küldök közülök megszabadultakat a népekhez, Tarsisba, Pulba és Ludba, az íjjászokhoz, Tubálhoz és Jávánhoz; a messze szigetekbe, a melyek rólam nem hallottak, és nem látták dicsőségemet, és hirdetik dicsőségemet a népek között. És elhozzák minden testvéreiteket minden népek közül ajándékul az Úrnak, lovakon, szekereken, hintókban, öszvéreken és tevéken szentségemnek hegyére Jeruzsálembe, így szól az Úr, a mint hozzák Izraelnek fiai az ajándékot tiszta edényben az Úrnak házába. És ezek közül is választok a papok közé, a Léviták közé, így szól az Úr. Mert mint az új egek és az új föld, a melyeket én teremtek, megállnak én előttem, szól az Úr, azonképen megáll a ti magvatok és nevetek; És lesz, hogy hónapról-hónapra és szombatról-szombatra eljő minden test engem imádni, szól az Úr. És kimenvén, látni fogják azoknak holttesteit, a kik ellenem vétkeztek, mert az ő férgök meg nem hal és tüzök el nem aluszik, és minden test előtt borzadásul lesznek. ”
Ez van a Bibliában,- mondják – és aki tagadja a szombatot, az az Antikrisztusnak szolgál, és mind, aki vasárnap megy a templomba az Antikrisztus híve.
A másik azt mondja, hogy hülyeség mert ugyan nincs a Bibliában (tényleg nincs) az Úr napja a vasárnap, mert Jézus feltámadása óta (és hosszas magyarázkodás következik, hogy miért kell áttenni az Úr Krisztus előtti parancsai ellenére a szombatot vasárnapra. A magyarázatok között van szánalmas is, meg kevésbé szánalmas is, de a lényeg valahogy keveseknek esik le. )
A szombat Jahve napja, a vasárnap meg Jézusé. Ennyire egyszerű. A Tórának is igaza van, meg az Újszövetségnek is. Csak éppen a két isten nem ugyanaz.
Elolvasva Ésa. 66,15-24 -t, van épeszű ember, aki erről a zsaroló, áldozatot kikövetelő, állandóan tűzként, lángként menőző, keménykedő, tűzzel, karddal embert ölő, hisztis, fennhéjázó, állandóan zsaroló, büntetéssel fenyegető istennek nevezett lény megegyezik a Jézus által leírt Teremtő Atyjával? Aki annyira szerette az embereket, hogy önfiát adta értük? Az összesért? Aki soha nem tette az agyát (soha meg sem jelent) lobogó lángokkal, soha nem hadonászott karddal és nem gyilkolta az embereket önkezével. Valami időszakos elmeelborulásnak tudom csak tulajdonítani, ha valaki képes a két istenszemélyt a legcsekélyebb mértékben is összekeverni, vagy azonosnak gondolni.
A két vallás nem „ezen a ponton vált el egymástól”, hanem Jézus eljött, hogy „az ördög munkáit lerontsa.” (1Jn 3,8)
De a többi teljesen korrekt.
Klárika
2018-01-12 @ 16:07
Nem fogalmaztam elég világosan. Azt én sem úgy tartom, hogy a szombat vagy a vasárnapon múlott vagy múlna az a bizonyos, a „vallások elválása” .
Felsoroltam elöször azt a szerzödésszerüséget(!) J és a hívei között (isten és ember között).
Majd a közösségvállalást. Az egyik kedvenc versem, kb. bátorkodj s ha kopogtatsz, megnyittatik. Gyönyörü. Ígéretes is talál majd minden helyzethez és a nem kimondottan vallásosoknak is.
Azután az ünnepnapi tiltás nem betartását, ha valaki szükségben van (elsö a felebaráti szeretet, amely nem sértheti a Teremtöt). És hát ez a nap a sabbat.
Ezeket nem neveztem ugyan az ördög munkáinak, de megegyezhet a felsorolt különbségtevésekkel. Nem a szombaton volt a hangsúly, csak az került utoljára.
Egyébként az ember elöször tudomásul veszi azt amit neki mondanak. Késöbb azonban amikor maga is elkezd gondolkodni megmaradhat a tanítottnál vagy találhat más utakat, ösvényeket is.
Én sem tudok mit kezdeni azzal, hogy az Ószövetségi istennek köze lenne az Újszövetségbelihez.
szilamérné
2018-01-08 @ 00:27
A „Csehszlovák Kémnek”, ha latinból középfokú nyelvvizsgával rendelkezik és magyarul alkot, illenék tudnia, hogy a magyar nyelvben léteznek ikes igék, amelyeknél az egyes szám első személy: rendelkezem és nem rendelkezek!
Kitalátor
2018-01-08 @ 11:25
Mit csinál magyarul? Ne zavaríts meg!
KARY
2018-01-08 @ 01:17
Czukerbergis genderi balliberális szélsőségeseket csak két apjuk ,vagy csak két anyjuk próbált volna őket összehozni.Meg azoknak akik nyaranta együtt vonaglanak velük.
szancso
2018-01-08 @ 04:14
Egy Iliászt átírni nem kunszt. De mi lesz a technikai fejlődéssel, erről miért nem ejtett egy pár szót a kedves „Csehszlovák Kém”?
Mostanában ugyanis mást sem hallok, hogy az automaták fogják teljesen átvenni az uralmat a gyártás felett, és ez sajnos munkahelyek tömeges elveszítéséhez fog vezetni.
Egy francia riporter probált meg Silicon Vallyben a Google, FB, Apple, stb. központjaiban egy doku filmet készíteni, sajnos nem tartoztak a cégek a Nyílt Társadalom Alapítványhoz, így nem mindenhol engedélyezték a belépést és forgatást, de ahol erre lehetőség volt, ott sajnos egyetlen egy „fekete” bőrű munkatársat nem látott.
Bíztos vannak egy páran, de a többség mégis csak az „úr” által lenézett „világos” bőrűek csoportjába tartoznak.
Kedves „Rumpelstilskin”, tessék szíves lenni ezen egy kicsit elgondolkodni, aztán lehet „ósdi” drámákat, könyveket átírni vagy elégetni, mint 1933-ban, példa van rá, nacional SZOCIALIZMUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Attan
2018-01-08 @ 07:31
Egy dologban vitatkoznék csak a cikkel. Bőtös Botond nem ember. A többi stimmel.
possiedon
2018-01-08 @ 08:41
Zsidó-keresztény”,vegyük úgy,bármely kormány alatt ez egy kis „nyalizás”,néha engem is zavar.
Klárika
2018-01-11 @ 12:13
Ez nem egy bármely kormánynak betudható kis „nyalizás”.
Ebbiza egy marha jó nagy nyalizás.
Csak annyi, hogy kissé megkésve. Netán Jáhu kedvéért?
Máshol, a „müveltebb” NagyNyugaton már legalább 5 éve így nyomják, írják a szöveget. De legalább.
Vagyis megint utánnamásoltunk valamit, vagy behoztunk egy hiányosságot.
Alig lehet már kiigazodni a „nemzeti”, az uniós és a neoballib ideológia keltette, kölcsönösen zajló diplomáciai kereskedelmi örvény árnyékában.
Meg aztán nem kell az ilyen elnevezés változtatásokat az egyház anyával is megbeszélni?
Nemhogy csak zavarna, hanem pritty pretty prütty, és megjelent. Azután törheti a halandó a fejét azon, hogy ez miért lett és kinek az érdeke. Jelenvaló e vagy perspektivikus?
Németo.-ban, úgy hallottam, hogy az Ótestamentum nevét is átváltoztatták vagy tervben van: Jüdische Bibel!!!
Mégcsak nem is Mozaische, pedig az a zsidók vallásának a hivatalos neve. Mózesi hit, mózeshitü. És Bibliává is lett.
A zsidó-keresztény vallás/kultúra a zsidó és a keresztény bibliákra támaszkod.
Piffu
2018-01-12 @ 09:57
Nyalizás? Szerintem meg egy orbitális átverés áldozataivá váltak a keresztények ezzel a „zsidókeresztényezéssel”, meg a Zsidók bibliájával – a Tóra első öt könyvével, amit Ószövetség címen az Újszövetség mellé csatoltak. Ahogy telik-múlik az idő, pár száz év, és a Biblia már három részes lesz, Ószövetség(a zsidók „Bibliája”) Újszövetség (A keresztényeké) és a Legújabb szövetségként meg majd hozzácsatolják a Koránt. Aztán a kereszténység lassan meg is szűnik, mert értelmezhetetlenné válik a két elnyomó, keresztényellenes sémi nép közé beszorítva. Áttételesen, eszmeileg is, meg fizikai valójában is.
Az elmúlt két évezred legnagyobb átverése (Guiness-rekorder) ez a „zsidó-kereszténység”, és az Ótestamentum és Újtestamentum összekapcsolását. Annak az elhitetését a keresztényekkel, hogy az Ótestamentum a keresztények szent könyve is, no meg hogy a zsidók istene ugyanaz, mint a keresztényeké. Tulajdonképpen bátran megállapíthatjuk, hogy sunyiban rávették a keresztényeket, hogy a zsidók Jahve nevű istenét tartsák a Teremtő Atyának, átverték őket, hogy az Istengyermek atyja, Jahve, holott maguk a zsidók ezt pontosan tudják, hogy nem igaz. Felmerülhet a kérdés, kiknek és miért volt érdekük mindez? Felmerül a kérdés, miért „pakolásztak” kifelé, meg befelé a „szent” Bibliába amit ők, szimpla emberek (a Biblia szerkesztői) akkori érdekeik szerint jónak láttak? Felmerül a kérdés, hogy mi van akkor, ha jól megfontolt szándékkal olyan – szerzőjük által ugyanúgy isteni kinyilatkoztatásnak, szent iratoknak tartott – irásokat nyilvánítottak apokrifoknak, eretnekeknek, amelyek az ő jól felfogott érdekeiket nem szolgálta, vagy annak éppen ellentmondott?
Az apokrif zsidó és keresztény iratok egy részéről tudjuk, hogy korábbi bibliaváltozatokban benne voltak. Aztán paff, kihajították őket. Emberek. Emberek minősítették, hogy egy írás (bármelyik) isteni kiyilatkoztatás, vagy sem. De nem voltak elég alaposak, ezért pl. benne maradt kismillió ellentmondás, amelyek pontosan megvilágítják azt, hogy miért lehetetlen Jézust zsidó származásúként számontartani, vagy miért lehetetlen, hogy a Tóra és az Újszövetség istenei, istenképei ugyanazt az isteni személyt ábrázolnák.
Az apokrif szó „elrejtett”-et jelent. Milyen pontos szó! A rabbik (!!!) különálló könyveknek nevezik azokat a szamaritánus vagy eretnek iratokat, amelyek nem voltak benne az ortodox zsidó gyűjteményben. Először azokra a könyvekre használták ezt a szót, amelyeket eltitkoltak a nagyközönség előtt, csak a beavatottak olvashatták. Miért kellene Isten szavát eltitkolni a „nagyközönség” előtt?
A keresztények pedig bibliai korban (na erről is csak kismillió feltételezés, és parázs viták vannak, hogy mi a valódi bibliai kor) keletkezett kánonba fel nem vett iratokat nevezik apokrifeknek. Ami nem került be a kánonba, azt nem volt szabad nyilvánosan olvasni.Sőt. Az 1229-es toulouse-i zsinat mit mondott ki?
„Megtiltjuk, hogy a laikusoknak megengedjék akár az Ó-, akár az Újszövetség egyes könyveinek birtoklását, kivéve, ha valaki kegyes szándékkal egy zsoltároskönyvet vagy az istentisztelethez szükséges breviáriumot, vagy a Mária-tisztelethez szükséges könyvet akar birtokolni. De kimondottan tilos még ezeknél a könyveknél is, hogy azok a nép nyelvén legyenek írva. Megparancsoljuk, hogy akiket rajtakapnak azon, hogy Szentírás van a tulajdonukban, azoknak házai vagy akár nyomorúságos kunyhói, vagy föld alatti rejtekhelyei romboltassanak le. Ezeket a személyeket üldözni kell, még ha az erdőkben vagy a barlangokban bujdosnak is, és szigorúan meg kell büntetni azokat is, akik az ilyeneknek menedéket nyújtanak.”
Na, akkor elkezdhetünk gondolkozni azon, hogy miért is, mire ez a nagy tiltás?
Elkezdhetünk azon is gondolkozni, hogy a Biblia évszázadokon át tartó másolgatásai, és az, hogy össze-vissza fordítgatták, a nyelvekhez hol jobban, hol kevésbé jobban értő fordítóknak köszönhetően milyen torzulások jöhettek létre az iratokban.
A Biblia torzulásaival egyetemben a Katolikus Anyaszentegyház is eltorzult – Jézus a mai katolicizmusban nem ismerne rá a „Péterre hagyott” vallás és „egyház” intézményesülésére. (Pláne, hogy aztán Saul (Pál) hozta létre, akire pont nem bízta ezt a „fontos feladatot”. Mondjuk Saul élete is megérne egy alapos vitát, hogy vajon mi is történhetett azon a damaszkuszi úton… vagy mi nem. Lehet-e tényleg a legnagyobb rablóból pandúr, a keresztények legnagyobb üldözőjéből hogyan lett Krisztus követője, és az általa alapított egyház vajon ténylegesen mennyiben felel meg a Jézus tanításának – de ehhez sem idő, sem hely nincs, úgyhogy hagyjuk is)
Az Egyház egyre nagyobb mértékű eltávolodása a jézusi úttól hozta létre a protestáns egyházakat, teljes joggal:
„Az egyház torzulásait is nemegyszer szóvá tevő humanista tudósok az 1400-as évektől kezdtek először a latin Vulgata szövegének átnézéséhez. Az ókori nyelvekkel is foglalkozó Lorenzo Valla 1455-ben írta meg jegyzeteit az Újszövetséghez, alaposan felháborítva kora egyházi tudósait. Ennek nyomán látott munkához Erasmus, aki egyházkritikai írásaival szeretett volna tenni valamit a római egyház megreformálásáért. Magáért a Szentírásért tett legnagyobb szolgálata mégis 1516-ban kiadott kötete, amely az általa összeállított görög Újszövetséget tartalmazza, mellékelve a Vulgata ez alapján javított szövegét.
SZÁMOS FORDÍTÁSI VISSZÁSSÁGRA KERÜLT FÉNY, és bár Erasmus nem akart szembekerülni Rómával, az Igével ellentétes, helytelen egyházi tanítások leleplezése a reformáció lavináját indította el.”
(biblia.hu)
Klárika
2018-01-12 @ 17:46
Az én Károli Gáspár féle Bibliámnak a következö a címe:
SZENT BIBLIA azaz Istennek Ó és Új Testamentomában foglaltatott egész Szentírás. Tehát a Tórán kívül még ott van az összes nálunk is használatos ótestamentumi könyv (882 old.). Az Újtestamentum 283 old.
„…megállapíthatjuk, hogy sunyiban rávették a keresztényeket, hogy…átverték őket, hogy az Istengyermek atyja, Jahve, holott maguk a zsidók ezt pontosan tudják, hogy nem igaz. ”
Ehhez csak azt füzném hozzá, hogy a hit (megközelítöleg) az az ember elképzelése arról, hogy milyen a viszonya a teremtéshez.
Az is, hogy hogyan keresi, próbálkozik a Teremtöhöz, (vagy a létrejötte „okozójához”/ okához) kapcsolat felvenni és azt ápolni.
Az ebben megsegítöi, az írástudók, papok, bölcsek végül is létrehozták az egyház intézményét.
Az egyház mint intézmény, megtalálta a szigorú szervezeti felépítését, „szakosodott” a konfessziókra, és bevonult a politikába. Egyben kialakította a saját politikáját is.
A politika pedig hatalommal jár, befolyással és befolyásoltsággal, szüksége van követökre, anyagi eszközökre, stb.
És máris, mikor vagyunk keresztények, milyen „felismeréseknek” köszönhetöen zsidó-keresztények; az adományok és azokat kinek,
szimpátia a pártok iránt,…
contemplator
2018-01-14 @ 16:04
Valami hasonlót mondott Marcion is a II. században.
——————-
„Az elmúlt két évezred legnagyobb átverése (Guiness-rekorder) ez a “zsidó-kereszténység”, és az Ótestamentum és Újtestamentum összekapcsolását. Annak az elhitetését a keresztényekkel, hogy az Ótestamentum a keresztények szent könyve is, no meg hogy a zsidók istene ugyanaz, mint a keresztényeké.”
Kitalátor
2018-01-15 @ 11:04
Tanulság: manicheistákra és egyéb gnosztikusokra sem érdemes tíznél több karaktert vesztegetni. Nem véletlenül szűntek meg egyházként, és nem véletlenül bukkannak újra és újra elő, mint a szennyvíz csőtöréskor, ha elegendő számú idegrendszeri sérültet nyer meg magának a Sátán.
Te Piffu! „Véletlenül” nem a A Sophia Perennis Egyháza alapító egyházfője, az Érpataki (…) Teológiai Akadémia alapítója és egyetlen csodadoktora vagy? Ha esetleg mégsem, sürgősen vegyétek föl egymással a kapcsolatot!
Piffu
2018-01-15 @ 11:38
Contemplator – igen, ez pontosan így van, érdemes kicsit elidőzni akár egy szimpla Wikin is Markión elvein…
Meg mondjuk Szent Pálról is érdemes kicsit többet tudni, mint a Damaszkuszi túráját…
Nem olyan, mintha 350 oldalon olvasnád egy könyvben, de az itteniek úgysem szeretnek sokat olvasni 🙂
http://vallastortenelem.blog.hu/2009/12/28/jezus_miszteriuma_otodik_resz_pal_apostol_a_heterodox
Piffu
2018-01-15 @ 12:54
Kedves Kitalátor, ezt a kis apró trollpukit szántad érvrendszerrel megtámasztott válasznak ? Ne, tényleg, ennyire „fussa”? Olyan kis szánalmas…
Szerencsére egyre többen kezdik el saját kezűleg forgatni a Bibliát – már akit egyáltalán minimális mértékben is érdekel, hogy mit tartalmaz – és egyre több értelmes ember fedezi fel a brutális ellentmondásokat.
Véletlenszerűen egy ilyen írás egy ismeretlentől, aki a szemének hisz, és nem a dogmáknak – (csak tudni kell a megfelelő keresőszót 🙂 )
http://magyarteologia.hu/index.php/oszovetseg-ujszovetseg/ )
De hát ha belegondolunk, hogy Jézus is gnosztikus volt, meg eretnek, – meg is feszítették érte – hát, nem annyira érdekes, ha a magadfajta vakhittel rendelkező szegények milyen buborékokat fújdogálnak. Tudod, ugyanez a kritikai érzék nélküli vakhit késztet embereket arra, hogy másokat – magukkal egyetemben – felrobbantsanak egy repülőtéren pl.
A Sátán bizony keményen dolgozik, ő a nagy kavaró-keverő, aki az egyértelmű dolgokat is a bizonytalanság, az összevisszaság, a RENDetlenség mocsarába taszítja.
Nem tudom, ki/mi az a Sophia Perennis Egyháza, de engedelmeddel nem is érdekel.
Az egyik szigorlati tételem a „Hitviták tüzében volt” anno, így hidd el, tudom, hogy hol keressek megfelelő forrásokat.
Tudod, volt már egy-két-sok egyházszakadás, és a nagyjából az összes a krisztológiai viták miatt történt meg. Minden egyes magát kereszténynek valló egyház a maga krisztológiájának egyedüli és igaz mivoltát hirdeti. Abból az egyik kiemelkedett, de persze nem azért, mert Jézus életének valódi tanúi voltak. Még az evangélikusok se.
Amelyik erőből, mások legyilkolásával, kiközösítésével, a „szent” inkvizícióval próbálta felszámolni az ellenvéleményeket, másféle értelmezéseket, az már helyből letért a krisztusi útról, és visszatért az ószövetségire. Ószövetségi pozícióból Krisztust értelmezni több, mint balgaság…
SkalárisPolaritás
2018-01-08 @ 14:10
Facebook login híján itt reagálnék Bőtös úr kommentjére, illetve csak a végére:
„a normalis embereket abszolut nem erdekli, hogy kinek milyen a bore szine”
A normális embereket, vagyis a konzervatívokat valóban nem érdekli, hogy kinek milyen a bőre színe – viszont a társadalommérnöki célú szándékos történelemhamisítás, illetve a fehér kultúra gyökereinek kivágására tett kísérletek igen. Szánalmas és undorító az erőlködés, amivel a progresszívek az európai kultúrák autentikus megőrzését a nem-fehérek gyűlöletével próbálják azonosítani. Semmi bajunk a négerekkel és arabokkal, csak ne akarják őket behazudni a kultúráink múltjába, illetve ne akarják őket tömegesen betelepíteni az országainkba. Sok sikert, múlhatatlan békét és jólétet kívánunk nekik a saját területeiken, nőjenek nagyra a gyerekeik és soha ne rúgjanak az ágy sarkába, de csak azok és annyian jöjjenek ide „szerencsét próbálni”, akik integrálódni tudnak és akarnak az európai kultúrákba. Aki papíron az iszlám elől menekül, valójában viszont ide akarja hozni azt magával, az inkább maradjon a haráron kívül – és ebben egy mákszemnyi xenofóbia sincsen, ez csak az a normalitás, amiről a haladók is feltűnően szeretnek papolni, de gyakorolni nem szokták. Európában a diverzitást nem az adja, ha mindenhová benyomjuk a harmadik világ szemetét, hanem az, hogy a nemzetállamok nyelvei, szokásai, kultúrái EGYEDIEK annak ellenére is, hogy mindegyikük fehér. Egyediek, már amíg nem csinálunk mindegyikből fasírtot a tömeges migrációval. Aki nem rasszista, az nem tekinti egy blokknak a fehér nemzeteket, olyan közös identitású masszának amelynek égető szüksége lenne egy kis barna vagy fekete beütésre, mert anélkül vészesen egysíkú és unalmas a kultúrája. Csak a kultúrmarxizmussal elhülyített szerencsétlenek hiszik azt, hogy Európa „túl fehér”, és ez egy olyan probléma, amit militáns iszlamisták importjával kellene orvosolni.
Piffu
2018-01-09 @ 12:12
Pár apróságtól eltekintve korrekt, és nagyon jó hozzászólás. Annyival egészíteném ki, hogy ez a mondat bár nagyon PC, nem igaz: „“a normalis embereket abszolut nem erdekli, hogy kinek milyen a bore szine””
Szerintem mióta szembesülünk a világ különböző fertályain azzal, hogy vannak egészen más bőrszínű emberek, mint mi, azóta nagyon is érdekel bennünket, hogy kinek milyen a színe. Teljesen egészséges önvédelmi reakcióként minimum óvatosan reagált minden rassz, ha először találkozott a „mássággal”, bőrszín tekintetében. Előfordulhatott, hogy exotikus kaját jelentett az eltérő bőrszín, de azt is, hogy jééé, ez meg milyen állat, emberforma, biztos tud dolgozni, mint a háziállatok, tartsunk egyet-kettőt! Aztán a kényszerű (valakinek nagy valószínűséggel kényszerű) együttlét során minden rassz megtanulta, hogy mire számíthat a másmilyen rasszhoz tartozótól. Azaz lettek jól, vagy kevésbé jól megalapozott utóítéleteink, amely megint teljesen normális és egészséges dolog. Most ezek az agyhalottak, vagy sátánfiak pontosan azokat a lehetőségeinket akarják elvenni, melyek segítségével védekezni tudtunk az eltérő kultúra által nyújtott veszélyek ellen. Azaz a megalapozott utóítéleteinktől. Amelyekhez – bármely libbant agyú riányálása ellenére – jogunk van és kész. Az a baj, hogy annyira tartunk tőlük (már aki) hogy igyekszünk „nem sértően” kérni az alapvető jogainkat. Soha nem értettem, miért kell pl. abba a vágányba beleállnunk, ha a ballib végtelenül rasszista, (fehér)fajgyűlölő egyedei nekiállnak rasszistázni, nácizni, fajgyűlölőzni. Miért kell rettegni attól, hogy minek neveznek bennünket EZEK? Időnként tényleg van, amit érdemes tanulni tőlük. Nácinak, fasisztának, antiszemitának, egyéb neveken neveznek? Mit mondana erre Hornyula? NA ÉS? Az utóítéletekre alapuló tapasztalat azt mutatja, akit EZEK lenácifasirassziznak, az valamit bitang jól csinál…
matyko-x
2018-01-11 @ 23:00
Gratula! a biblikus írásaidhoz meg még külön is!
Piffu
2018-01-12 @ 10:14
Köszönöm.
A keresztény kultúra, a humánus Európa fennmaradását sokban segítené, ha a keresztény hívők, valláskövetők, vagy csak egyszerűen keresztény kultúrkörbe tartozók el mernék fogadni azt a valóságot, hogy nem tartozik hozzánk a zsidó kultúra. (sem az iszlám, sem a woodoo, sem Buddha, – de mindegyikből tanulhatunk. Hol jót, hol kevésbé jót)
De amilyen az istenkép, amilyenek a vallási alapelvek, figyeld meg, olyan a nép is! A gyűlölködő, viszályt keltő, saját kezével gyilkoló isten, vagy pedofil próféta (Jahve, Mohamed) gyermekei olyanok, mint az istenük, vagy prófétájuk. (tisztelet a kivételnek!) Mivel ők gyűlölik a keresztényeket, és a keresztények istenét, a Teremtőt és a prófétánkat, Jézust, ezért úgy gondolják, hogy mi is gyűlöljük őket. Ezért neveznek minket antiszemitának. Mert el sem tudják képzelni, hogy ha ők gyűlölnek minket, az nem jelenti azt, hogy mi is őket. Attól, hogy nem akarjuk az ő kultúrájukat, az ő eredetmítoszaikat magunkénak tekinteni, attól még nem gyűlöljük őket (legalábbis a valódi, Jézust követők, vagy a keresztény kulturális elvek mentén élők). Elgondolkodtató, de a fentiekből egyértelműen következő, hogy nincs igazán olyan gyűlölködő kifejezés a keresztény fehéreket gyűlölők elnevezésére, mint az antiszemita. A rasszista szóval is csak fehér keresztényeket „illő” megvádolni. Egy szemita, legyen bár zsidó, vagy mohamedán, nem lehet rasszista! Ugyan…
Ha csak egy ember elgondolkozik mindazon, amiből itt kisregényt írtam, már megérte időt vesztegetni rá. De bízom benne, hogy az érvek – mások leminősítgetése, meg leeretnekezése helyett – értelmes embereket elgondolkoztatnak. 🙂
Klárika
2018-01-11 @ 12:28
„Elhülyített szerencsétlenek hiszik azt..”.avagy parancsra elhülyültek hiszik hogy szerencsések?
piff
2018-01-08 @ 17:14
Ez is csak a szokásos, érvek és tények nélküli személyeskedés.
Klárika
2018-01-11 @ 12:33
Melyik?
Piffu
2018-01-08 @ 22:49
Aristo, ez ütős volt, az egyik legjobb mostanság.
Vén Csataló
2018-01-10 @ 00:30
Kedves Aristo!
Köszönöm értékes soraidat.
Alig várom az első, néger szereplős holokauszt filmet!
Kitalátor
2018-01-10 @ 11:51
Abban a filmben a rabok, vagy az őrök között lesz-e az első afroeurópai? (Remélem pc így nevezni az újbelgákat!)
Alexxx
2018-01-10 @ 21:35
Tekintve, hogy régi belgák sem léteznek. Van aki flamand van aki vallon. Belga, mint olyan nincs. Ezentúl a flamand és a vallon mellett lesz még hutu és tuszi. Ők majd Antwerpen utcáin metszik át egymás torkát..
Kitalátor
2018-01-11 @ 11:28
Kohn és Grünn, a két gimnazista ’56 után sikeresen disszidált, és eljutottak Belgiumba. Ott munkavállalási és letelepedési engedélyt, sőt néhány év után állampolgárságot is kaptak. Még meg sem száradt az új igazolványukon a tinta, amikor megkapták a sorkatonai behívójukat. (Mert akkor ott ilyen is volt.) Be is vonultak, és a kiképzés első napján a kiképző őrmester elordította magát:
– „Vallonok jobbra, flamandok balra!”
Néztek egymásra, majd Kohn tisztelettudóan (mint akkor az iskolában szokás volt) jelentkezett:
– „Őrmester úr! Hová álljanak a belgák?”
___________________________________________
Egyébként Belgiumban jelentős számú őshonos német kisebbség is él a vallonok és a flamandok mellett. Biztos szorgalmasok, mert nekik bekerített előkertre, sőt még függönyre is telik…