Dögevők lakomája
70Élj friss ételekkel és régi törvényekkel.
Periandrosz
Jókora port kavart az EU emberjogi biztosának Nils Muiznieksnek egy régebbi, 2009-ben írott munkája, melyben – akkor még a Soros-alapítvány vezetőjeként – arról értekezik, hogy létre kell hozni az új embert, amit aztán el is nevez imigyen: „homo sorosensus”. A „homo sorosensust” nem úgy érti, hogy mindenki legyen öreg, gazdag és zsidó, valamint egyszerre hasonlítson Palpatine szenátorra és egy teknősbékára, hanem úgy, hogy hasonlítson a „homo sovieticushoz”, tökéletesen illeszkedve a társadalmi ketrechez, amiben tartani akarják. Ez, így igencsak emeletes marhaságnak tűnik, ám ahhoz, hogy megértsük a dolgot, némiképpen bele kell tekintenünk a múltba; a mi múltunkba.
Amint az köztudott, valamikor a 80-as években – nehéz konkrét időponthoz kötni a dolgot – hosszas agónia után elpusztult az, amit kommunista kísérletnek neveztek. Hatalmas, bűzlő teteme Vlagyivosztoktól az Elbáig hevert, két kontinensen keresztül.
A dögszag pedig parfümnek számít a hiénák között, így aztán tömegével csődültek is rá.
A pénzvilág urai ugyanis szívesen láttatják magukat nemes ragadozóként, azonban valójában csak dögevők, akiket a bomlás szaga vonz a lakomához. Így kaptuk meg (vissza) Sorost is.
Furcsa ember ő. Lelkében láthatóan megfér egymás mellett a keselyű opportunista racionalitása és a megváltó tan prófétájának szárnyaló, végtelenül ostoba idealizmusa. Láthatóan vágyik arra, hogy a „nyílt társadalom” hitének Pál apostola legyen, a sikeres világegyház megteremtője.
Több szempontból is csodálatos terepet talált magának a volt szocialista táborban. Mindenekelőtt szegény országokról volt szó, ami olcsóvá tette a kísérletet. Ez pedig egy pénzügyi spekuláns számára fontos szempont. Továbbá a megváltás fáradságos munkája jutalmaként jókora anyagi haszonra is szert lehetett tenni. Soros pontosan fordítva cselekedett, mint a Megváltó. Nem kiűzte, hanem behívta a kufárokat a templomba, rámutatva: ők az új vallás papjai.
A nemzetek kirablása és megváltása jól megfértek egymással egy olyan világban, ahol a pénz az Isten.
Ami tán a legfontosabb, a hatalmas bomló tetemben nyüzsögtek a gazdájukat veszített kommunista nyüvek. Ők nagyon olcsón voltak megvásárolhatóak, hiszen gazdát kerestek maguknak a nagy elbizonytalanodásban, alig várták, hogy valaki megvegye őket. Rutinos emberek voltak. „Filozófusok”, „társadalomtudósok”, propagandisták és hivatalnokok, akik már bizonyították, hogy bármilyen abszurd üdvtant képesek a magukénak vallani, csak megőrizhessék parazita szerepüket. Fegyelmezettek is voltak – a maguk ázsiai módján – hiszen abba születtek, hogy megmondják nekik, mit kell csinálni, miben kell hinni.
A kommunista nagyszerű emberanyag. Buta, gátlástalan, de mindig végrehajtja a parancsokat és nem tesz föl ostoba kérdéseket, ha cserébe élet és halál ura lehet a maga apró szemétdombján és megkapja ráadásnak az együvé tartozás elvtársi akolmelegét. Ezt már Hitler is látta, mikor úgy döntött, a volt kommunistákat simán fel lehet venni a náci pártba, hiszen anélkül, hogy nagyobb ellentmondásba keveredtek volna magukkal, kitűnő végrehajtók lehettek.
Soros is azonnal megtalálta őket. És ők is Sorost, aki a folytatást és a büntetlenséget ígérte nekik.
A nyugati értelmiség megvásárlásának árához képest fillérekért kapta meg szolgáltatásaikat, jórészt a „fejlett nyugat” elismerésének üveggyöngyeivel fizetve ki őket.
Az áru, amivel házal, mesterének, Poppernek az elmeszüleménye, a „nyílt” társadalom. A marxizmushoz hasonló üdvtan ez is, ám annak szimfonikus tökéletessége nélkül. Marx nagynak tűnik Popperhez képest, bár valójában csak egy valódi óriás – Hegel – vállán ücsörgő törpe volt.
A marxizmus azonban már halott, csak néhány makacs, hanyatló szellemű vénember és vénasszony, valamint ifjú és hamvasan buta bölcsészhallgató magánügye.
Marx és Popper különbözőképpen építették fel utópiájukat, hiszen, „A légvárak építésének nincsenek szabályai.” – ahogyan a kitűnő Chesterton nagyon helyesen megjegyezte. Egy dologban azonban megegyeztek. Mindkettő „új” embert igényelt. A „régi” ember ugyanis rendelkezett némi józan, racionális szkepszissel a saját természetét illetően, és kétségei voltak a tekintetben, hogy a szép új világban, mikor az oroszlán majd a báránnyal hál, lesz-e még reggel is bárány, vagy csak egy jóllakott oroszlán.
A két eszme abban is megegyezett, hogy az új ember kikovácsolásához – „kikovácsolás”, Istenem, hogy imádták ezt a szót – le kell rombolni a társadalom tradicionális formáit, melyek a „régi” embert nevelték. Szerintük ugyanis olyan, mint emberi természet – az erények, hibák és bűnök összességeként – nem létezik. Az ember, az ő szemükben, valamiféle képlékeny, formátlan massza, tulajdonképpen csak az evés és a szaporodás funkcióiban létezik, az összes többit a „társadalom” és a „nevelés” adja hozzá. Ha pedig ezeket uraljuk, akkor olyan embert nevelünk, amilyent csak akarunk. Hát így jutunk a „homo sorosensus” vágyott álmához.
Ha nem dőlünk be a „szabadságról” folytatott parttalan fecsegésnek és megvizsgáljuk, hogy miben is áll ez a bizonyos szabadság, azt találjuk, hogy a „homo sorosensus” csak beteges vágyai tárgyának és talán a mobiltelefonja márkájának kiválasztásában szabad. Értékeket, erényeket, társadalmi berendezkedést, vagy közösséget nem választhat. Azok adottak.
Olyan rab lesz, aki szerelmes a láncaiba.
Ilja Ehrenburg „Julio Jurenito” című regényében (az egyetlen jó regénye, nem tudom, hogy írta) szerepel Ajsa, a mester néger szolgája, aki különös vallásnak hódol. Istent farag magának fából, és ahhoz imádkozik. Ha az istene nem teljesíti kéréseit, akkor eldobja, és egy újat csinál magának. Hát valahogy így cselekedett a haladó értelmiség is. Az unt istenét újra cserélte, hátha az meghallgatja imáit és elragadja magával a libsi mennyországba. Csakhogy a hamis istenek nem teljesítik híveik kéréseit. Legalábbis remélem.
nemezis
2018-02-17 @ 16:18
Íme itt az Új Ember a Homo sorosensus”:
https://gondola.hu/hirek/21911..
Kannibalizmus áldozata lehetett a 18 éves olasz lány, akit egy nigériai bevándorló brutálisan megvert, majd megölt és feldarabolt – állítják vezető bűnügyi szakértők.
Múlt hónapban, Pamela Mastropletro feldarabolt testét bőröndökbe gyömöszölve találták meg egy Pollenza tartománybeli utcában.
A rendőrség biztonsági kamerák felvétele alapján őrizetbe vett egy 29 éves nigériai bevándorlót. A kitoloncolásra váró drogdíler házában megtalálták az áldozat néhány véres ruhadarabját. A rendőrség kizárta a drogtúladagolás lehetőségét.
A bűnügyi szakértők szerint a különösen kegyetlen gyilkosság a nigériai maffia védjegyeit hordozza magán. Elborzadva tapasztalták, hogy hiányzik az áldozat szíve és nemi szervei. Valószínűsíthető, hogy Mastropletro ezen testrészeit kannibál módon elfogyasztották.”
Alexxx
2018-02-17 @ 16:31
Ebben semmi meglepő nincsen. Bizonyos afrikai törzseknél az egyes testrészek elfogyasztásának erőt tulajdonítottak. A szív erősít. Az agyvelő is gyógyhatású. El is terjedt a „kuru” nevű betegség ami a szarvasmarháknál is kimutatott szívacsos agysorvadáshoz vezet. Ezt a prionok okozzák, ez egy degeneratív fehérje, főkép agyvelő fogyasztásával terjed.
khm
2018-02-17 @ 17:10
Ez,leginkább Borneón volt ismert. A „reszkető kór” avagy kuru.
A családtagok rituális elfogyasztásától, betegedtek meg a NŐK! (felháborító megkülönböztetés!)
khm
2018-02-17 @ 17:17
„A kuru-t kizárólag Új-Guineában a fore nép körében észlelték”
Elnézést a tévedésért.
Alexxx
2018-02-17 @ 17:27
Hm. Lehet, hogy én is tévedek, de szerintem csak a „kuru” névvel. A betegség Afrikában is gyakori.
Alexxx
2018-02-17 @ 16:25
„Hitler is látta, mikor úgy döntött, a volt kommunistákat simán fel lehet venni a náci pártba, hiszen anélkül, hogy nagyobb ellentmondásba keveredtek volna magukkal, kitűnő végrehajtók lehettek.”
——————————————————————————
Fordítva is igaz. A nyilas verőlegények az Andrássy út 60-ban ugyanott, ugyanazokkal a gumibotokkal a kommunisták szolgálatában verték tovább az embereket. Mentségükre legyen mondva kettő fontos dolog.
1./ Csak látszatra voltak emberek. Alapból voltak nácik, kommunisták, liberálisok, bármi mások, csak embernek (latinul: homo sapiens) ne kelljen lenni.
2./ A gumibotozáson, kínzáson és emberölésen kívül semmihez nem értettek.
nemezis
2018-02-17 @ 16:38
Lassúvírus fertőzés, igen.
De ha kérhetem, otthon gyakorolják a vudu szertartásaikat…..
Rabló Idő
2018-02-17 @ 19:06
„a kommunisták szolgálatában verték tovább az embereket”
Nem „szolgálatában”, hanem bosszúért lihegő zsiddancs komcsik parancsára.
Ha megtagadják az ún. „szolgálatot” (kényszert), „nem igazolt” nyilas mivoltukra hivatkozva kinyírták volna őket és tönkretették volna hozzátartozóikat.
Ha behódolnak, meghasonlott, megtört gerincű, veszélytelen emberként élhetnek mindannyian.
Kárörvendő uraikat mindkét „választás” elégedettséggel tölthette el. Ráadásul a zsiddancsok „moshatták és dörzsölhették kezeiket” – később nem az értelmi szerzőkön csattant elsősorban az ostor.
Furfangosan volt ez kitalálva.
Pikk Asszó
2018-02-18 @ 09:37
A forrás esetünkben lényegtelen. A lényeges, hogy itt, Európában megjelent egy néger rituálé, amely gyilkossággal, csonkolással és kannibalizmussal színesíti a helyi népszokásokat. A magam részéről e hagyományokat meghagynám az afrikai színhelyeken, esetleg a pátyolgató importálásban érdekelt szószólókkal színesítve, kizárólag a helyi színtereken. Megérdemlik egymást, hát legyenek boldogok egymással!
Alexxx
2018-02-17 @ 16:50
„az új ember kikovácsolásához – „kikovácsolás”, Istenem, hogy imádták ezt a szót – le kell rombolni a társadalom tradicionális formáit”
Stimm:
Makarenko: Az új ember kovácsa.
Kötelező olvasmány volt. A híres makarenkói pofont tényleg kivétel, mert a beosztott nevelők a lehető legdurvább módon ütötték-verték a gyerekeket. Az ütlegek azért is voltak nagyon sűrűek és erősek, mert ezek az „árvák” a Gulagra hurcolt kulákok és más ellenségek gyerekei voltak.
(Az „árva” titulust megelőlegezték nekik, nem is ok nélkül.)
pipás
2018-02-17 @ 17:02
Pompás összefoglalója az elmúlt évtizedeknek.
Piffu
2018-02-17 @ 17:19
A kacajmérce nálam igen magas, de ezt kimutatta:
A „homo sorosensust” nem úgy érti, hogy mindenki legyen öreg, gazdag és zsidó, valamint egyszerre hasonlítson Palpatine szenátorra és egy teknősbékára…
Köszi 🙂
Monalisa
2018-02-17 @ 17:19
Ami a kannibalizmust illeti, ha kifogy az állami kassza Európában mi leszünk a soron
KARY
2018-02-17 @ 17:35
Soros csak kárörömmel USA-ból irányítja az idegen afrikai és közel-keleti gazdasági migránsainak az általa irányítottan betelepítését.
Feher Zsolt
2018-02-17 @ 17:42
A rendszervältäs utän elmondtäk bizonyos penzügyi körök hogy komcsival-libsivel jo üzletelni mert nem nyomja a vällukat a nemzeti elkötelezettseg. Ök csak a hasznot a nyereseget nezik. Na nehogy azt gondoljuk gyuri bäcsi ahogy molnär csaba barätunk hivja a ven csirkefogot ingyen fog besegiteni itt a szep uj viläg epiteseben van annak ära is. Amit a baloldali öszefogäs mär beigert es tudomäsul vett.A nyilt tärsadalom csak rizshintes a ven ägybavizelönek. Itt helytartot keresnek a demokräcia es a kollaboräcio jegyeben. De ebböl van kinälat Fleto,karäcsony,szellö,vona ugy nyomjäk a gäzt nehogy lemaradjanak a bulirol. A välasztäsok mäsnapjän beleneznek a pofäjukba.
heroes_never_die
2018-02-17 @ 17:44
A legjobb elemzés, amit eddig olvastam.
Merci Aristo 🙂
Pikk Asszó
2018-02-18 @ 09:38
Egyetértek.
Károly
2018-02-17 @ 18:24
Madách az ember tragédiájában már korában rámutatott, a jövő nemzedékek vészhelyzetére.
Illene, ismét, kézbe venni e könyvet és Madách figyelmeztetését komolyan venni, pusztulásunkhoz vezető útról letérni!
Ne jussunk el odáig a felismerésben, ahonnét már nem lehet, nincs visszatérés.
Elvész a család, elvész a kultúra, elvész a haza.
Visszatér a kommunista a jellemével, szellemiségével.
Alexxx
2018-02-18 @ 00:53
Madách mindent leírt és mindennek az ellenkezőjét is. Abban rejlik a zsenije, hogy az emberi társadalom színét és fonákját Lucifer segítségével láthatóvá teszi. Lucifer adja az ötletet új és újabb társadalmakra, de mindegyik elbukik. Ugyanis tökéletes társadalmi rend nincsen, sem tökéletes eszme. Most éppen egy színváltás jön a Nagy Tragédiában. Új szereplők jönnek majd, és ők is elbuknak.
A Világirodalom egyik fárosza Madách!
magd@
2018-02-17 @ 18:32
„Rutinos emberek voltak. „Filozófusok”, „társadalomtudósok”, propagandisták és hivatalnokok, akik már bizonyították, hogy bármilyen abszurd üdvtant képesek a magukénak vallani, csak megőrizhessék parazita szerepüket. Fegyelmezettek is voltak – a maguk ázsiai módján – hiszen abba születtek, hogy megmondják nekik, mit kell csinálni, miben kell hinni.”
Ezeket valószínüleg a másológépen készítik és vetésforgó szerûen lepik el a földgolyót.
Rabló Idő
2018-02-17 @ 19:39
A darwinizmus szerint az élőlények a környezetükhöz „alkalmazkodnak” (természetes szelekció). Ebből indultak ki a Liszenko-iskola növénynemesítői, ezért köszönhetjük nekik a magyar narancsot és a gumipitypangot.
Az emberi természetet – kevélység, fösvénység, bujaság, irigység, torkosság, harag, jóra való restség – szintén a környezeti hatásoknak tulajdonították, és ennek megfelelően a „közösség jellemformáló erejével” próbálták megváltoztatni. Aristo erre céloz, amikor levezeti a „homo sorosensus”-hoz vezető utat.
Aki nem élt akkor, ezeket a hülyeségekett joggal tartja hihetetlennek.
Sajnos, a rendszerváltozás után a könyvtárakkal kiselejteztették az „alapműveket”. Néhány Neveléslélektan, Didaktika, Pedagógiai módszertan tankönyv talán fennmaradt valahol a régi időkből, Lenin és Sztálin művein kívül is.
A „világforradalom” és „új világrend” címszó alatt találhatók „új embertípusról” szóló eszmefuttatások is.
Rabló Idő
2018-02-18 @ 08:38
Megfordítom a kérdést: mit gondol Popper, milyen eszközökkel tudja leküzdeni a „nyílt társadalom” ellenzőinek tiltakozását?
Én csak büntetőjogi kényszert látok. Ez az új világrend újbolsi módszere.
ez meg az
2018-02-18 @ 13:11
Ahogy a balliberális Soros a vezér egyik kedvence és bandája Merkel elhallgatta a 2015 évi szilveszteri migráns muszlimok általi terrort Kölnben ,ez is a nyílt társadalom ENSZ ,EU vezetése , rejtőzködő milliárdos háttérhatalmak ,több mint 200 embere az EU parlamentjében ,balliberális pártjai és szervezetei a csicskái által – eltitkolják például a pénzügyeiket – saját diktatúrájukat építik.
Rabló Idő
2018-02-18 @ 18:17
Még mindig azt hiszik a Kis János-féle exkomcsik, ezek a „tudományos szocizmust” sosem kritizáló „társadalommérnökök”, hogy az embert „észérvekkel” mindenre rá lehet venni.
Ez nem jelent újat ahhoz képest, amit föntebb írtam: vagy a “közösség jellemformáló erejében” bíznak, vagy a szankciókkal való fenyegetésben.
Más „észérvek” ugyanis nincsenek az emberi természeten alapuló hagyományos erkölcsök lerombolására.
A „nyílt társadalom” Popper által elképzelt végállapota mutatja legjobban, mekkora egy idealista f.szság ez (Ld. lentebbi hsz-omat)
Ez a Mi Hazánk
2018-02-18 @ 12:12
Éppencsak az van faszfej, hogy az elvtársaitok szerint még nemek se léteznek, és akiknek elmebeteg teóriáik nem tetszenek, azt megbélyegzik – ennyi a vita és az érvelés.
bölcsuhu
2018-02-18 @ 12:30
Zoli, te hülyébb vagy mint 20 éve a sétatéri szuterines irodádban! Apádnak vannak világosabb gondolatai is, de te teljesen meghőbörödtél, infantilis libsiként!
göre gábor
2018-02-19 @ 15:03
Ember jobb, ha ellenőrzöd,
Magadban az állat ősöd,
Mérges vagy, boroszlán!
Gyilkoló gép, oroszlán!
Tolvaj, akár a szarka!
Belemászó, minden szarba!
Nincsen, négy lábad!
Ha étvágyad támad
Mindent, mindenkit felfalsz!
Gátlástalan majom vagy!
Fenyőként gyantás,
Mindenképp hantás!
Alávaló, hazudozó,
Minden aljasságra kapható!
Ha az, előnyös, néked jó!
Se erkölcsöd, se gátlásod,
Elpusztít, végül meglátod!
Kéfa
2018-02-18 @ 00:38
Szerintem nem fog Aristo válaszolni. Ha már kiszera méra bávatag akkor minek adna kölcsön?
Mondják jó kérdésre lehet jó választ adni. 🙂
Alexxx
2018-02-18 @ 01:04
„kiszera méra bávatag”, Karinthy egykori kreálmánya mára már a múlté. Az internet ezen a téren is csodákat tett:
http://www.vancso.hu/bullshit/
Ez is okosabb dolog nálad!
Kéfa
2018-02-18 @ 02:12
„Istenünk a pènz – templomunk egy bank – fegyőrünk a hitel”
Idèztem.
vektortér
2018-02-18 @ 02:17
https://www.youtube.com/watch?v=MJX6orflxNw
Zoltánkának nem megy, de az értelmes emberek értik a bejegyzés minden gondolatát.
Rabló Idő
2018-02-18 @ 08:28
„Az ember, az ő szemükben, valamiféle képlékeny, formátlan massza, tulajdonképpen csak az evés és a szaporodás funkcióiban létezik, az összes többit a „társadalom” és a „nevelés” adja hozzá. Ha pedig ezeket uraljuk, akkor olyan embert nevelünk, amilyent csak akarunk. Hát így jutunk a „homo sorosensus” vágyott álmához.”
Hogyan gondolkoztak a komcsik 2 évvel az Nagy Októberi Szoc. Forr. előtt?
Nahum Goldmann (1895-1982), vezető cionista és a Zsidó Világkongresszus alapítója és sokáig elnöke írta le az alábbiakat a „Der Geist des Militarismus” c. 42 oldalas „brosúrájában”:
„A világforradalom történelmi küldetése az, hogy újjá rendezvén az emberiség kultúráját, felváltsa a korábbi társadalmi rendszert. A társadalom globális átalakítása és átszervezése két alapvető lépést igényel: először a régi, megalapozott rend lerombolását, másodsorban az új rend megtervezését és bevezetését. Az első szakasz megköveteli, hogy kiküszöböljünk minden országhatárt, nemzeti létet és kultúrát, nyilvános politizálást, erkölcsi korlátokat és a társadalmi fogalmak meghatározásait, csak utána lehet a lerombolt régi rendszer elemeit felváltani új rendünk által rárakott rendszerszintű elemekkel.
Világforradalmunk első feladata a Rombolás. A hagyományos társadalom által létrehozott összes társadalmi réteget és társadalmi formát meg kell semmisíteni, férfiakat és nőket egyénenként kell kiszakítani ősi környezetükből, kitépni a saját közegükből. Semmiféle hagyománynak sem lesz megengedve, hogy megmaradjon szentnek és sérthetetlennek, a hagyományos társadalmi normákra csupán úgy kell tekinteni, mint kiirtandó betegségre. Az új rend uralkodó szólama szerint semmi sem jó, úgyhogy mindent meg kell bírálni és el kell tüntetni, mindennek el kell múlnia, ami volt.
A szociális gazdaság tartományában a hagyományos társadalom megőrzését szolgáló erő a „szabadpiaci kapitalizmus”, a szellemi politika tartományában pedig a „demokrácia”. A kapitalista szabadpiac nem küzd a régi gazdasági rend ellen, a demokrácia sem vezet ádáz, heves harcot az új rendet ellenző reakciós erőkkel szemben. Ezért átalakító munkánkat a katonaszellem egységesítő alapelvén keresztül kell rájuk erőltetni. A régi, megalapozott rend megsemmisítésének negatív feladata csak akkor lesz teljesen megoldva és befejezve, amikor minden embertömeget erőszakkal kollektivizáltunk, mint egyenruhás katonákat az új rend megteremtésével rájuk erőltetett tömeges egyformaság alatt.
A régi rend megsemmisítése után az új rend megépítése nagyobb és nehezebb feladat. A régi faágakat ki kell majd szakítanunk mély rétegekben levő ősi gyökereikből. A társadalmi normák szétszórtan és összevissza hevernek, így gátolni kell őket az új kulturális formák ellenében és a társadalmi osztályok természetszerűen alakulnak újjá. Az átlagos tömegeket először meg kell győzni, hogy egyenlőkként csatlakozzanak az első feladathoz, saját hagyományos társadalmuk és gazdasági kultúrájuk lerombolásához. Utána azonban az új rendet erőszakkal kell megalapozni újra megosztott és megkülönböztetett emberek révén, csakhogy összhangban a mi globális, tömör, új világrendünk új, piramis-szerű rangok szerinti rendszerével.
A kapitalizmust úgy kell elítélni, mint alapvető szerencsétlenséget, amit a tőkés hatalom jómódja okoz, kihasználva a hamis elkülönülést a magasrangú uralkodók és az elnyomott, kizsákmányolt tömegek között. A tömegeket rá kell venni, hogy utasítsák el a személyes jómódot és a személyiségi jogokat. Ez a második feladat szintén csak az alárendelő katonaszellem nagy vezérelvének erkölcse által lesz megoldható, melyben a felsőbb rangúak rendet erőltetnek az alsóbbakra, mely az új világrendben el fogja hozni a „hatalomnak van igaza” előkelő elvét: „akik tudnak uralkodni – azok fognak is”.
kyokuto01
2018-02-18 @ 14:59
Húbasszus ez olyan mint a törikönyvünk volt 1980-ban a gimnáziumban. Mákom volt, mert pont beleestem abba a néhány évbe, amikor nem volt kötelező érettségi tantárgy. Tanulgassa a nyavaja a sok hujje történelmi materializmust, meg tudományos szocializmust! Persze ötös voltam belőle, mert számolni viszont tudtam.
M
2018-02-19 @ 01:55
köszönöm ezt az idézetet. A terv megvalósítása halad előre…
Pikk Asszó
2018-02-18 @ 09:40
Érdekes az ugyanazon képpel, de más néven tett hozzászólása, minősíti magát a homo kummunensist. Ugye fején találtam, jóelvtárs?
RealCorpus
2018-02-18 @ 12:19
„…a PS szerkesztőségén kívül senki nem tudja, kicsoda a való életben.”
De, tudja más is. Az ismerősei, a barátai, köztük én is. =)
bölcsuhu
2018-02-18 @ 12:31
Nyilvánosnak nyilvános, de senki sem tud rólad! Niemand vagy, Aristo meg ezen a néven is egy fogalom!
C.Dömötör
2018-02-18 @ 12:44
Számomra még mindig meglepetés, hogy vannak olyanok, akik csak azért olvasnak bizonyos blogoldalakat, hogy utána mesterségesen felháborodjanak. Egy rejtély számomra, hogy miért olvassa Aristot, ha sem vele, és az írásaival sem rokonszenvez?
Miért nem a Soros által finanszírozott oldalakon osztja meg a haladó nézeteit?
Miért tesz fel akadémiai kérdéseket, ha tudja, hogy úgy sem kap választ?
S főleg; ha a választ úgy is ismeri?
A nyílt társadalom alapelvén jót nevettem, és az jutott az eszembe, hogy a kommunistáknak voltak a legszebb alkotmányaik, csak egy szó sem volt belőlük igaz.
De remekül hangzottak, mint ez is.
RealCorpus
2018-02-18 @ 09:52
Szerencsére nálunk nincs ilyen, mert a Soros-képzésen átesettek továbbfejlesztették, majd kifejlődött a „Homo Orbanicus”, vagy „Homo Fideszicus” (egykutya). A leírtak nagyjából takarják is ezt a réteget. Hurrá…!
Alexxx
2018-02-18 @ 10:59
Buzikám! Nincsen semmiféle homo orbanicus vafy homo fideszicus. Vannak NORMÁLIS emberek és tefajtád degeneráltak. A normális ember soha nem fog a genderköcsögökkel semmiféle szolidarítást vállalni. Én se fogok szolidaritást vállalni veletek, sem az általatok idecsődített muszlim és arab söpredékkel. Én egy fehér, keresztény magyar ember vagyok, ez az identitásom és ezt gondosan meg is őrzöm.
RealCorpus
2018-02-18 @ 12:27
Te vagy a megtestesült példája kisköcsög.
2006-ban még a fideszre szavaztam. Aztán elmúlt… Maradt a Jobbik.
Bár most épp a szarabbik van a másik szar után.
bölcsuhu
2018-02-18 @ 12:34
Vagyis az infantilizmus! Gratula…
RealCorpus
2018-02-18 @ 12:42
Csak a remény, hogy valaki végre az országért él, és nem az országból.
Ha ez szerinted infantilizmus, és nem hazaszeretet, hát legyen…
Alexxx
2018-02-18 @ 12:59
Te és a haza? Ne már buzikám…
Gizi
2018-02-18 @ 14:18
Bíró Zoltán · Technical University of Cluj-Napoca (fb.)
Soros beetet, mint a pedofil bácsi, aztán megerőszakol.
kyokuto01
2018-02-18 @ 16:09
Akkor buktam legnagyobbakat, amikor másokra hallgattam, nem az előérzeteimre. Ebből a fazonból símán kinézem a legsúlyosabb abberációt.
Rabló Idő
2018-02-18 @ 17:27
https://web.archive.org/web/20131031184752/https://archive.org/details/opensocietyandit033120mbp
Elővigyázatosságból kéretik nem összekeverni Popper „Nyílt társadalmát” George Soros „Nyílt társadalmával”. Két teljesen különböző meglátásról van szó.
——
A politikus Soros „nyílt társadalmának” tehát – egy tovább fejlesztendő liberális demokráciának – állítólag nincs köze a filozófiai fogalom kidolgozójának számító Popper „nyílt társadalmához” (kb. a mai liberális demokrácia működési elvéhez). Utóbbi minden tagja egyéni (nem közösségre vonatkozó) erkölcsi döntéseket hoz, azért önmagának felel (nem egy másik egyednek), mással személyes kapcsolatot nem tart [„individuals are confronted with personal decisions”]. Az egyedek csakis a kritikus eszükkel törhetnek mások „nyílt társadalmi” helyére, de egyéniséként is testvérnek tekintik egymást.
A rendszert a döntési szabadság fenntartására szervezik. Azért nyílt, mert egyedei szabadon csatlakozhatnak más (nyílt vagy zárt) társadalmakhoz, és onnan is szabadon befogadhat egyedeket. A mögöttes (és persze vitatható) feltételezés az, hogy ami jó döntés az egyednek, az biztosan jó a közösségnek is (Popper Demokritosztól és Periklésztől idéz a 162-3. o.-on, a 166.-on pedig Protagoraszt nevezi a nyílt társadalom teoretikusának – The Open Society And Its Enemies, I. kötet”).
Poppernél az individualista „nyílt társadalom” épp olyan idealizmus, mint a kommunizmus: önkorlátozó emberi természetet feltételez. Egy büdös szót sem ír arról, hogyan válhat egy ember ilyenné. Jogos tehát a feltételezés, hogy épp úgy, mint a kommunizmusban:
– „valakik” majd átgyúrják, abban a hitben, hogy emberi természet nem létezik…
————–
„… meg kell próbálnunk erőt meríteni az előttünk álló döntés világos érthetőségéből: Vissza tudunk menni a vadállatok közé. De ha emberek akarunk maradni, akkor csak egy út van, a nyílt társadalomba vezető út. Tovább kell mennünk az ismeretlenbe, bátran, arra használva ami értelmünk csak van, hogy tervet szőjünk a biztonságért és szabadságért.” (Karl Raimund Popper, „The Open Society And Its Enemies, I. kötet”, 177. o., 1947)
Kristóf
2018-02-18 @ 17:49
(Valóban, az evolúció elmélete alapvetően egy XIX. századi közgazdasági elmélet beleképzelése a természetbe. Ehhez képest az élő és élettelen elemeiből álló természeti rendszereket nem az alkalmazkodás és a verseny mozgatja, hanem sokkal inkább együttműködés.)
Azt, hogy, az ember születésétől kvázi egyenlő, és minden csak a kondicionálásán, nevelésén múlik, Konrad Lorenz „A civilizált emberiség nyolc halálos bűnében” áldemokratikus dogmának nevezi, megállapítva, hogy ezen egyaránt osztozik a szovjet és a kapitalista rendszer. Céljuk pedig az egységes engedelmes egyénekből álló massza.
Az ideológia nem a lényeg. Az csak technikai eszköz az adott rendszer működéséhez. Azt kell látni, hogy a marxista és a kapitalista világ is a természet mesterséges utánzatai. Épp csak az állami kapitalizmus gyengébb utánzat, ezért hamarabb omlott össze. A másik manapság haldoklik.
A hit ma az ateista-tudományos fejlődéshit. Papjai nem a káderek, hanem a Stephen Hawkingok, a ministránsai meg a Vágó Pityuk. A konzervatív többek között azt nem látja, hogy a 3 európai pillér (görög, római, keresztény) mellett bizony sajnos a haladás amolyan negyedik. (Megjegyzem, pl. nekünk megvan a saját eredeti pillérünk.)
Sajnos a világról tanult tudásunk a fejlődéshiten alapul. Ha képesek vagyunk azt meghaladni, akkor láthatjuk, hogy a mesterséges világ is önjáró, nem összeesküvések mozgatják. Gyurka bácsi is csak egy fogaskereke. Ahogyan a természet rendje felett ott áll a teremtője, úgy az azt imitáló mesterséges világ felett is ott áll annak az ura. Ma meg már napnál világosabb, hogy ez az úr gonosz. Maga a gonosz.
bölcsuhu
2018-02-18 @ 18:18
Abban igazad is van, hogy az alkalmazkodás kifejezés helytelen, mivel céltudatosságot, akaratot tételez fel, de az evolúcióban ilyen nincs! Ott az egyedek a veleszületett képességeiknek megfelelően megpróbálnak beleilleszkedni az adott környezeti feltételek kreálta keretekbe. Amelyik nem képes az az elpusztul, vagy továbbáll (ha tud). Ergo, új környezeti feltételek új képességeket követelnek meg a túléléshez és ehhez ezeket a változékonyság és a mutációk biztosítják, folyamatosan. Ezért nincs az evolúciónak iránya. célja s ezért élnek élőlények a leglehetetlenebb élőhelyeken is. Belakják őket azok a változatok, amelyek máshol nem tudnának fennmaradni valamilyen okból. Őket meg nem tudnák kiszorítani azok, amelyeknek hiányoznak a megfelelő veleszületett képességeik ehhez.
Rabló Idő
2018-02-18 @ 18:49
Az „ateista-tudományos fejlődéshitet” (valójában kiválogatódást) a molekuláris genetika ismeretében (DNS-gének) ma már csak kezdeteknél, az élet „keletkezésénél” (?) lehet támadni.
Az, ahogyan a valóságot az agyunkba „leképezzük” (tudatosítjuk), eltérhet egy másvalakiben „tudatosult” külső valóságtól (pl. kábszeres vagy elmebeteg állapotban).
Az Isten vagy az ördög valódiságáról éppúgy meg lehet „győzni” valakit, mint a nemlétükről. De ha már „állást foglaltunk” lehetetlen az agyunkat „átállítani”. És még nagyon sok ilyen leképezés van a „vérünkben”.
Kristóf
2018-02-18 @ 21:53
Két dologról írtam, kissé félreérthető. A fejlődéshit = haladáshit, ami szerint a világ egyre modernebb, jobb, folyamatosan fejlődik, ami az emberi ész diadalmenete. (Ezért folyamatosan a létező legjobb korban élünk.) Ez persze nem így van.
Az evolúció kérdésében Rabló Idő kommentjére reagáltam, amivel egyetértek. Ő velem lehet hogy nem.
Viszont a fenti kettő összefügg. A haladáshit tanairól és világképéről van szó, amik láthatóan nem jól modellezik a világot. (Persze az embereknek valoban teljesen különböző képünk tud lenni és van is a világról.)
Az evolúció fapadosan egyedek környezethez alkalmazkodásáról és versenyéről szol, így van a köztudatban. Ehhez képest eleve az egyed felőli megközelítés hibás, a környezeti adottságok külső tényezőként felfogása hibás. Pl. populációk egyedei tudnak ám evolúciós szempontból logikátlanul viselkedni, amit Dawkins elvtárs sem tudott megmagyarázni. Az adottságokat pedig az élő környezet nagyban formálja. Ha valaki járt már városon kívül, akkor láthatja az élet egyed feletti szerveződési szintjeit. Láthatja az élő és élettelen kölcsönhatását, amiben az élő rendszerek a szélsőségek kiegyenlítésére és az élet minél tömegesebb minél magasabb szervezettségére törekszenek. Azt már nem is említem, hogy ennek eredetileg az ember is része volt, nem volt mindig civilizált kívülálló.
De a haladáshit tanai általában nem adnak magyarázatot sem a mai világ bajainak okára, sem arra, hogy pl. minek ragaszkodunk egy magyar Magyarországhoz. Miközben a feltétlen hívei ezt ugye nem is teszik. És ennek a mesterséges világnak különösen fals a képe a természetről, ezért is jön ide az evolúció kérdése.
Közben mi azt látjuk, hogy a fejlődéshívek teljesen el is rugaszkodtak a számunkra valóságként érzékelhető képről. Láthatjuk, hogy Föld méretű ellentmondásokat és tragédiákat nem fognak fel, kizárnak a valóságról alkotott képükből, mint egy elmebeteg. A világképük pedig a mesterséges világ mai állapotában már vadabb egy merész karikatúránál.
Ehhez képest a mi fejünket is az ő kincstári ateista tudományoskodó fűrészporuk tölti ki, ami nem kicsit bénító. Tudom, hogy nehéz, de ezt mindenképpen érdemes felülvizsgálni. Pl. a teremtőről és gonoszról való kép kiválóan magyarázza a természet és a világgazda pénzhatalom viszonyát. Sokkal jobban mint a zevolúció és a gagyi összeesküvés elméletek. Csak ugye azt a mostani haladárok „felvilágosult” elődei megbélyegték és kiebrudalták. Még a Vatikánból is. (Itt ajánlanám XVI. Benedek Regensburgi Egyetemen elmondott beszédét.)
Alexxx
2018-02-18 @ 22:56
Vörösmartyban még felmerült, hogy haladt-e az emberiség a könyvek által előbbre. Nos IGEN!
A tudomány és a technika 1820-tól cirka 200 év alatt az egész emberi létet és a társadalmat teljesen átalakította. AZ IPARI TÁRSADALOM akkora változás az emberiség életében, hogy a tűz feltalálásától 1800-ig nem volt összesen annyi változás, mint a gőzgéptől az atomrakétákig. Vagy menjünk előbbre, az Internet és a modern elektronika egy teljesen más életvitelt, életpályát ad az embernek és más jövőt a bolygónak. Lehet, hogy a vége rossz lesz, de VAN FEJLŐDÉS!!!
Kristóf
2018-02-19 @ 09:01
Már hogyne lenne fejlődés? Sőt, önjáró. Éppen csak időszakos és fenntarthatatlan, saját létfeltételeit éli fel. Korábban is nagy lokális bukásokba torkollt. (Pl. így lett a Közel-Kelet édenkertjéből több lépcsőben kopár sivatag sáska népekkel, akik már nem is emlékeznek rá, hogy miért is gyűlölik és ölik egymást.) Most ugyanez a fejlődés globalizált léptékű.
A mesterséges világ a természet elemeit erőforrássá alacsonyítja és saját romlandó önmaga felépítésére fordítja, exponenciális ütemben. A természetet harcra hívja ki, annak válaszait technikai megoldásokkal kiiktatja. Mindig az eredeti rendszerből kiragadott egyént vagy egyedet kívánja tutujgatni, amivel romlást hoz az egyén feletti természetes szerveződésre, meg az egyének jövőjére is. A technikai kiiktatásokra érkező egyre erősebb természeti reakciókat egyre összetettebb technikai eszközökkel és összetettebb szervezettségi szinten kezeli, amíg teheti. Ebben a küzdelemben a környezetvédelemmel igyekszik kitolni saját határait, hasznának arányát.
Közben a természeti rendszerek oldalán sosem látott szétesés mutatkozik, a természettől kapott emberi minőségben pedig sosem látott fizikai és szellemi hanyatlás. Mikor volt korábban a világ összes vize műanyaggal szennyezett, és mikor estek szét korábban magas légköri áramlások? Nagyon nem a lángelme diadala zajlik. Az őskőkori ember sem volt butább a mainál. A degenerációra Konrad Lorenz fent említett könyvében vagy 50 éve felhívta a figyelmet. De elég szétnézni pl. az oktatás vagy a kultúra háza táján, ha sírni akarunk. A gyerekek motivációja olyan maflást kapott, hogy ma egy főiskolán az a jeles, ami 15 éve elégséges lett volna. És erről még csak nem is a rendszer technikai gazdái tehetnek.
A mesterséges világ mindig akkor váltott egy következő erőforrásra, amikor szorította a fenntarthatatlanság, és mennyiségileg elért egy kritikus szintet, ahol a méretgazdaságosság miatt ez meg is érte, így megtehette. Ma nem rabszolgák vagy erdők vállán áll, hanem főleg fosszilis energiahordozókén. Innen kéne nagyot ugrania, csak egyáltalán nem látszik, hogy mivel. Persze a fejlődéshívők mindig látni vélik a kiutat, csak már a természeti „környezet” ebben nem lesz partner.
Pontifex Stephen Hawking is látja a fenntarthatatlanságot és az összeomlással fenyegető jövőt, így időről időre előbújik, és bejelenti, hogy a pusztítást át kell menekíteni egy másik bolygóra, mert ez itt így nem fog menni. (Ezt valószínűleg nem 8-10 milliárdos „emberiséggel” képzeli el.) És hogy ennek az átmenekítésnek és folytatásnak miért KELL így lennie? Akárhogyan vakarjuk, ennek az alapja tudományos-ateista megközelítéssel egy nagy nulla. Azért KELL a mai világnak átmenekítődnie és lényegében folytatódnia, mert a tűz „feltalálásától” a mai napig, majd a végtelen nagy jó felé tartó fejlődésbe vetett sziklaszilárd hit ezt mondja. Ez egy vallás, ami a természet, és az emberi természet szemszögéből pusztító.
(Ezzel a hittel szemben úgy gondolom, hogy a globalizált kísérlet is úgy jár majd, mint lokális elődei, ez már millió jelből látszik: pl. lakmároznak már a dögevők. Lehet, hogy a végéig lesz még egy kis villanyautós okosbizgentyűs epizód valakiknek, de nem több.)
Alexxx
2018-02-19 @ 11:00
„Korábban is nagy lokális bukásokba torkollt.”
Nem értetted meg. A gőzgépek alkalmazásával kezdődő forradalmi változás ALAPJÁBAN változtatott meg mindent és teljesen MÁS IRÁNYÚ LETT A FEJLŐDÉS. Ma vasúti pályák, országutak milliói futnak, a konnektorokból áram folyik, a hír nemcsak a szomszéd faluig jut el, hanem egyidejűleg a Föld minden pontjára. A 20-30 kilométer nem napi járóföld, hanem negyedóra kocsival és az emeletre lift visz fel. Eltörik a kezed a röntgen segítségével pontosan teszik a helyére.
Kristóf
2018-02-19 @ 12:00
Sajnálom ha magas. A fejlődés iránya, pontosabban a civilizálódás alapjai teljesen azonosak, a technológiák újak. Már amennyire újak, mert a mai világ alapjait adók nagy részben száz, kétszáz évesek. Látom, hogy az újkort biflázgatod, amikorra Nyugaton a városi népesség elért egy kritikus mennyiséget, elfogyogattak az eltüzelhető erdők és felhozták a szenet. Majd a nyomorúságos Twist Olivér rendszer szép lassan elérte az általános iparosodás szervezettségi szintjét. Ami az ember nagyobb kiszolgáltatottságát is jelent az infrastruktúrának, mint valaha. És persze, hogy minden exponenciális folyamatnak a vége igazán látványos!
Ennek az ipari szintnek a meglépését ugyanúgy megtették volna az újkor nagy elődei is, ha a fenti körülmények együtt álltak volna. Csak ők más erőforrásokra alapoztak, és kevesebben voltak. A párhuzam megáll, a mai rendszernek sincsenek meg a feltételei, hogy érdemben újabb szintre lépjen. A zöld technológiák csak az agóniát tudják meghosszabbítani, a gazdagok számára. A hanyatlás ma már kézzel fogható. Ezt érzi Hawking pontifex is, amikor más bolygóra kívánja költöztetni a berendezkedést.
A korábbi nagy lokális bukásokról pedig merném ajánlani Madách – Az ember tragédiáját. Bár a cím kissé csalóka, mert pontosan a civilizált ember tragédiájáról szól. Pl. az akkori kornak megfelelően még nincsen benne japán vagy kínai szín, mivel ők akkor még kívül estek a nyugatias modernitáson.
Aztán az őskori ember „evolúciósan kifejlődve” nem különbözött a maitól. Vagyis a fizikai, szellemi képességei nem voltak alávalóbbak, hanem más vette körül. Ma másba születtünk bele, ennyi a különbség. Ha adnak neked egy „okos” telefont, vagy ha megröntgenezik a kezed attól nem leszel okosabb. Ha viszont minden fiatal azt érzi, hogy a boldoguláshoz pénz, kapcsolatok, pénzen megvehető technika segít hozzá, akkor lusta lesz erőltetni a tanulást. Ha kocsi viszi a hátsóját és gép dolgozik helyette, akkor elpuhul. Ha nincsen veszély az életében, akkor elveszti az ösztöneit. A fizikum lecsúszásáról továbbá a mindenkit megmentő orvoslás, az immunrendszert és a termékenységet tönkretevő vegyipar gondoskodik. Bár a haszonélvezők életformáját folytatók önös érdek vezérelte kihalása lehet, hogy mindezt beelőzi, úgyhogy mindegy is. (Korad Lorenz ez utóbbit pl. még nem láthatta.)
Csak féligazság az, hogy a „vívmányok” nagyon előnyösek. Előnyösek az egyének számára. Viszont még inkább a hiányuk különösen hátrányos az egyén számára a rendszer keretein belül. Továbbá a „vívmányok” kártékonyak a természettől adott emberi közösségek és a természet számára.
Nem kívánlak akadályozni, nyugodtan ünnepeld a felvilágosodást, a lángelme diadalát, a haladást, James Wattot, a francia és a nagy októberi forradalmat, a guillotine-t, a szovjet kötél és golyó járványt, a folyók szovjet megfordítását, a villanyautót és a napelemes légkondit Vágó Pityuval és Hawking-gal. Engem nem győzöl meg a világvallásod tanairól.
Alexxx
2018-02-19 @ 16:38
Kristóf!
Elég értelmes dolgokat írkáltál, de én a hirtelen felgyorsult fejlődésről írtam. Egy öngerjesztő folyamat. 1875. Először nem robban fel a robbanómotor August Otto műhelyében.. 1883 Benz már autót vezet. A századforduló versenyein a harmadik kocsi nem volt látható a portól. Utána jöttek az autóutak, a szükséges benzinkút hálózat. az erősebb motorok velük a superbenzin. Nikola Tesla már 1928-ban villanyautón furikázott de az olajmágnás Rockefeller és Armand Hammer jóvoltából mai napig maradtak a benzinkutak. Ráadásul maradni is fognak amig a Gulf Oil bevételei elérik az EU teljes külkereskedelmi mérlegét..
Szóval a fejlődés egy ponton hirtelen és VÉGZETES SEBESSÉGGEL FELGYORSULT, adaptálódni nemigen volt időnk. Egy szibériai ruszki az kétségtelenül életrevalóbb, mint egy nyugat-európai puhapöcs. Ő még fát hasogat, tüzet rak, lovat fog a szánja elé, stb. De félő, hogy 20 év múlva már őt is bedarálja a gépi civilizáció.
Rabló Idő
2018-02-19 @ 15:00
„minek ragaszkodunk egy magyar Magyarországhoz”
Mert hazaszeretők vagyunk.
Néhány éve derült fény a szeretet és a boldogság agyi biokémiai okára (oxitocin, endorfinok és hasonló hormonok). „Csak” az tisztázandó, milyen hatások váltják ki a felszabadulásukat az egyik emberben, és miért nem egy másikban.
Nincs az a kritikusan gondolkodó nyílttársadalom-buzi, aki egy hazaszerető embert észérvekkel meg tudna győzni arról, hogy egy idegen országot szeressen.
A médiában a leggazdagabb nyugati országokban élők életmódját, anyagi javait mutatják be örömforrásként.
Aki ezekhez nem juthat hozzá, más örömforrást kell, hogy találjon. Aki keres, az talál szeretnivalót a hazájában is, és akkor szeretni is fogja. Aki nem talál, elmehet szerencsét próbálni, nincs is szükség a köpködésére.
A libsikben az a legundorítóbb, hogy az ő örömforrásuk a szülőföldjük köpködése. Ezért maradnak szívesen itthon.
A magyar nemzeti kormánnyal az a bajuk, hogy a szembeköpi őket.
Kristóf
2018-02-18 @ 22:03
Látom, közben idekakált egy-két nyílt társadalmas soros-pitecus is. Nem fáj, hogy az álomvilág és a történések nem köszönnek egymásnak? Vannak már pszichoszomatikus tüneteitek? Nem kell válaszolni.
Alexxx
2018-02-19 @ 11:02
Az őskőkori ember sem volt butább a mainál.
De, sokkal okosabbak lettünk! Sorosék akarnak a neandervölgyi szintjére lerángatni a négerek tömeges betelepítésével, a fajok közötti harc kiprovokálásával.
100km
2018-02-19 @ 09:12
ez a soros egy tipikus elmebeteg. sok a pénze, és ezért azt gondolja, hogy neki csinálni kell valamit….esetleg lehetne szólni neki, hogy az angol font bedöntésével ázsia és dél-amerika kinyírásával sokkal kisebb kárt okozna az emberiségnek.
Petya
2018-02-19 @ 11:37
homo sorosensus: demokrata, jogállampárti, humánus, önálló és nyitott ember
homo orbánicus: korrupt, diktatúrapárti, idegenellenes, államfüggő érdekember
Péter
2018-02-19 @ 16:41
No Szemző druszám, hozt csak azt a bort, ha már ennyit emlegetted ! ( bár én hovatovább már vízről is le vagyok tiltva, de ez cseppet sem akadályoz, hogy jópofa, kedélyes emberek társaságát üdítőnek tartsam. Nem tudom ki ez az Aristo, de okosan ír, gyanítom, hogy nem érez fájdalmat, ha könyvek között kell tespednie-mint oly sokan manapság. Hozd a bort druszám, oszt igyatok egészséggel !
Kéfa
2018-02-19 @ 16:49
Homo sorosensus.
Csak azt tudnám honnan származik ez az ötlet?
Bár lehet, hogy nekem jobb ha nem tudom.
immunitas
2018-02-19 @ 17:53
Itt talán arra kell gondolni, hogy minden utópisztikus elképzelés, például marxista-leninista kommunizmus, egalitárius liberalizmus – gondolom a nyílt társadalom is efféle – figyelmen kívül hagyja az emberi természetet, mint tényezőt egy társadalommodell felvázolása során. Aki embertípusokat akar kikovácsolni, az eleve nem számol azzal, hogy az emberek nem egyforma nyersanyagkupacok. Ha ez a válasz a kérdésedre, akkor erre vonatkozó idézetet nem igen fogsz találni. Melyikük vallaná be, hogy hibásan kalkulál?
De nem tudom, majd Aristo megmondja neked, ha akarja.
Etin
2018-02-19 @ 19:03
„Kedves Aristo, akár konkrét forrással/idézettel is alátámasztaná, hogy ki, és főleg hol állított ilyesmit? ”
Google a barátod, megkeresed. A kocsmában, ahol a pultod támasztod van WI-Fi?
(Ha nem tudod, mi az akkor gondban vagy 😉 )
Kristóf
2018-02-20 @ 12:07
(Alexxx!
Egyetértek a felgyorsulással, de ha megnézed, erősen le is lassult a nekibuzdulás. Ha veszel egy autót, abban ma is Otto motor van. Ha megveszed a kiszervezett ipar termékét, akkor azért van rá pénzed, mert szén energiájával olcsón készült. Nyomkodhatod az „okos” telefont, miközben az 50 éves metróval utazol.
A fosszilis erőforrások exponenciális felskálázása véget ért. Ez nem összeesküvés, nem a Gulf Oil üzlete, hanem geológiai kényszer. A hagyományos olajkutak kitermelése világszinten 2006-ban tetőzött az OECD Nemzetközi Energiaügynökségének optimista változata szerint. A villanyautó szemfényvesztés. (Hol is késik a nettó 8millió Ft-os a Tesla „népautó”?) Kell hozzá egy komplett infrastruktúra, méregdrága akkumulátor luxus anyagokból, valamint csupán energia. Mert az nincs korlátlan mennyiségben. A megújulók csak ráfizetéssel működnek és a fosszilis alapú ipar vállán állnak soha meg nem térülő játékszerként. És 150ezer lóerős konténerhajókat nem fognak nagyra nőtt mobiltelefon akkukkal hajtani. Nem látható, de az energia egyszerre fizikai-mérnöki kérdés, valamint gazdasági kérdés is. Mindkét oldalon van vele szemben egy követelményrendszer, és bármelyik oldalon baj van, buknak a berendezkedés alapjai. Az atomenergia sem alkalmas sok mindenre (pl. repüléshez), így csak egy jó kiegészítő. Ezen túl kockázatos, drága az utókezelése, és szintén véges.
A növekedés pedig megtorpant, a természeti rendszerek meg szétesőben vannak. Ez utóbbi kritikusabb az energiánál is! A következő időkben a természet várhatóan végzetes csapások sorozatát fogja mérni a gazdaságra, és vele a létfeltételeinkre. Már legalább két éve is meglepő időjárás tud lenni, amikor huzamosabb időkre egyre többször hosszabb időre megszűnik a magas légköri futóáramlás. Hidegbetörés kelet helyett északról kitartó faggyal; jeges ár, tavasz végi fagyok, két napon belül 25 fokos különbségek, stb. Mindehhez a buta és rabló gazdálkodás nyomán negatív vízmérleg és elsivatagosodás. Aztán a sarki jég is szolgál pár meglepetéssel, amikor a modellekben jósolt folyamatok meglepő módon 80 évvel korábban bírnak bekövetkezni.
Addig is a reálgazdaság világszinten stagnál. A GDP-t nagyban az állami pénznyomtatás és a spekuláció fújja fel. A hajózási indexek a mélyben, tavalyelőtt becsődölt a Hanjin. Stb. Csalóka, hogy a világátlaghoz képest mi most nagyon elegáns helyzetben vagyunk. (Persze a szocibunkóknak sosem elég olcsó a sör és nem eléggé dupla-tripla a rávaló.)
Másrészt, mint írtam, szerintem a felgyorsulás, amit emlegetsz egy exponenciális természetű folyamat, a nyugatias modernitás kifutása. Róma bukása után nekiveselkedtek újból valahol a középkorban, Velencében és Genovában a rabló seftelésnek. Aztán mindig vitte valaki a stafétát. Még az Oszmán birodalom is ennek a bulinak a része volt. Ez a vonal a globalizációig töretlen. Most viszont recseg-ropog az egész. Lehet látni, és lehet nem észrevenni.)
Alexxx
2018-02-20 @ 15:25
Stimmel! Asszinkronban vannak a folyamatok. Az ötven esztendős metrokocsi az okés, ha kicseréli a motorját energia-takarékosra. (Az ugyanilyen idős NDK-s HÉV szerelvények szabad ég alatt futnak, de nem ette szét a rozsda..) A folyamatos autócsere, a dobd-el cikkek tömege, az alapból betervezett elavulás, stb. Ez a másik véglet. A technikai fejlődés írtózatos pocsékolás mellett megy végbe, a kohókat fűtik, acélt nyernek az új és újabb kocsikra, miközben lehet sőt kellene is 30 évig tartókat gyártani, mert mi a fészkes fenének 200 lóerő, ha csak 130 km/h az engedett sebesség. Egy ezerötös Lada elment 25 évig, igaz csak 75 lóval, de ment..
Ezzel máris csökkenne a környezetszennyezés.
Ha nem hordanák a segélyeket Afrikában akkor az unatkozó feketék nem gyerekcsinálással ütnék agyon az időt, hanem megművelnék a földjeiket és a munkájukból élnének. Akkor rájönnek, hogy ennyi munkával ilyen földön egy családban 3 gyerek elég. A többlet éhenhalna, mert ahol nincsen meg az életfeltétel ott nem lehet 25 gyereket csinálni, főkép úgy nem, hogy a hülye nyugatiak majd küldik az ingyenkaját..
Vagyis a bolygónk másik baja, hogy elbír 2-3 milliárd embert, de többet nem.
Az emberiség 80%-a így is nélkülözni fog, szóval lehetne sorolni.
De a műszaki fejlődés -senki sem mondta, hogy töretlenül- de mindenkép folytatódik, hacsak egy atomháború be nem tesz az egésznek.
Alexxx
2018-02-20 @ 16:15
Természetesen jól tudom, hogy a fenntartható fejlődés és a profit egymással ellentétesek. Sőt a tőkések célja éppen az, hogy ne legyen stabil a gazdaság, mert minden megingást a saját javára tud fordítani a pénztőke. A válság kölcsönigényt indukál, a banktőke pedig körmönfont eszközökkel rendszeresen előidézi a következő válságot is, hogy a bank hiteleket nyújthasson a bajba juttatott cégeknek.
Hányinger, de tényleg így működik.
Kristóf
2018-02-20 @ 16:33
Örülök, hogy hasonlóan látunk sok mindent. Van esély az alul írt felvetésedre is, sajnos.
(Azért a ’60-as ’70-es években repülő autókról, más bolygókat elérő űrutazásról ment az álmodozás, most meg arról, hogy ne kelljen lemondani az elért dolgokról, pl. autózásról. Miért lett ekkora nagy szám az energiatakarékosság és a „környezetvédelem”? Azért, mert nagy baj van ezeken a területeken. Ezt persze nem vallják be. Aztán az ételről és a vízről ne kelljen majd lemondani. Meg persze előtte a megmaradt országról.)
A túlnépesedés a mesterséges világban úgy megy, hogy:
A civilizált társadalom piramis szerkezetű. A haszonélvezők életformáját folytatók számára a gyerek anyagi teher. Továbbá ha felnevelik, akkor neki is kell egy kis versenyelőny: diploma + lakás, stb. Pontosabban nem megengedhető a hátrány. Ezért elég 1-2 gyerek, a haszonélvezők fogyatkoznak. De az egyszeri német már azt gondolja, hogy Sonderangebot van, a javakat megeszi önmaga, nem kell egy gyerek sem. A piramis talpán tanyázó széles vesztes tömeg számára viszont a gyerek ingyen lojális munkaerőjószág, vagyis minél több van belőle, annál jobb neki. Ez így volt korábban is, csak amíg a biznisz nem lépte át Európa (és USA) határait, addig az volt, hogy a báró gyerek meg a Twist Olivér is többnyire fehér volt, és LÁTSZÓLAG nem volt demográfiai probléma. Mert az sem volt egészséges, hogy bő 100 éve minden negyedik ember fehér volt a Földön.
Mostanra viszont kiszervezték az alja munkát, a „jóléti” típusú társadalmak meg egységesen hanyatlanak. Akkor is ha nem ér a nyakukig a jólét.
De megfigyelheted pl. olajtermelő harmadik világ béli országok népesedését, mindegyiken kiválóan látszik az exponenciális növekedés, kb. az olajexport megnyekkenéséig. Nézegettem Mexikót, Szíriát, stb. Ezeknél a biznisz kezdete óta kb. 20-25 évente duplázódott meg a népesség bámulatos szabályossággal!
Vagyis mindegy, hogy a globalizáció afrikai (és arab) abszolút veszteseit milyen fogalmazásgátlóval ajándékozod meg, ők szaporodnak bele az éhenhalásba és háborúba. Mert akinek 8 gyereke van, az később hal éhen, mint akinek csak 3. Csak a várható csúfos vég a biztos. És az is biztos, hogy ezeknek nincs egy vasuk sem sok ezer kilométeres európai kirándulásokra, ha valaki nem fizeti be őket rá. Meg biztos az is, hogy az utánpótlásuk az erőforrások meglétéig kiapadhatatlan és szintén exponenciálisan nő, vagyis akire ezt rászabadítják, annak vége. Európával ez is a cél: egy kontrollált diktatúra, ami alatt halkan lekapcsolják a nagy fogyasztók közül.
A változáshoz meg kéne szűnnie annak az egyensúlytalanságnak, amit a mesterséges világ gazdálkodása tart fenn. Ez sajnos nem lehet úgy, hogy mindenki megelégszik egy Ladával, mert a növekedés kényszere a rendszerben kódolt.
Alexxx
2018-02-20 @ 18:37
„Mert az sem volt egészséges, hogy bő 100 éve minden negyedik ember fehér volt a Földön.”
————————————————————–
???
Ennél nagyobb butaságot régen írtak ide!