A hülyeség diadala
15„Ha az ostobák tudnák, mennyit szenvedünk miattuk, bizonyára szánakoznának rajtunk.”
Antoine de Rivarol
Ovasom a Breitbart.com-on, hogy a távoli, jeges Norvégiában egy bevándorló, egy szomáliai buzi megerőszakolt egy helyi humán erőforrást, késsel a kezében kényszerítve azt. Nézzék el nekem, de erről egy ősi vicc jutott eszembe.
A négerek foglyul ejtenek két ENSZ-katonát. A törzsfőnök így szól hozzájuk: „Két választásotok van: unguru vagy a halál.” Az első katona úgy gondolja, hogy a halálnál minden jobb, ezért az ungurut választja. Az unguruhoz előáll a mindenhol hatalmas benga néger és hát… A másik végignézi a műsort és elborzadva felkiált: „Inkább a halál!” Mire a törzsfőnök: „Fehér testvérem igazi hős férfi, mikor a halált választotta. Tisztelem érte. Legyen hát halál. De azért, előtte egy kis unguru.”
Mint olvasom, valami hasonló játszódott le a jó Karsten Nordal Hauken – az áldozat – hálószobájában is. A szomáliai – késsel kezében – felajánlotta: unguru vagy a halál és Karsten barátunk a körülmények mérlegelése után az ungurut választotta. Hogy mit keresett a szomáliai ungurista a lakásában, mi több, a hálószobájában, arról nem szól a fáma. Később aztán mégis feljelentést tett, nem tudni az unguru minősége felett érzett elégedetlensége folytán, vagy egyéb okból, a tettest pedig elfogták, négy és félév börtönre ítélték, majd a büntetés letöltése után deportálták vissza Szomáliába. Feltehetően azért, hogy a következő ungurut már a jól ismert otthoni körülmények között kövesse le. Így talán neki is jobb, de a norvégoknak egészen biztosan. Mindezen regényes eseményekről aztán a norvég televízió interjút készített az áldozattal, levonandó a tanulságokat. Eddig a történet.
A továbbiakhoz tudnunk kell, hogy az áldozat a norvég Baloldali Szocialista Párt aktivistája és mint ilyen, lelkes migránssimogató.
Ez a tény önmagában is károsan befolyásolta az agyműködését, de mikor megtudta, hogy az elkövetőt deportálták az unguru földjére, végképp megroggyant, mély depresszióba zuhant. Inni kezdett, sőt kábítószerekhez folyamodott enyhítendő a szörnyű bűntudatot. Mert hát miatta küldték vissza Szomáliába az elkövetőt. És ott bizonyára rossz neki. Annál is inkább, mert – mint Karsten pszichologikusan kifejti az interjúban – „Az ő kultúrájában, a szexuális erőszak a hatalomról és nem a vágyról szól.” Nyilván gyereket is csak nettó hatalomvágyból csinálnak, azért van annyi. Nagyon hatalomvágyóak ugyanis. Így joggal tételezi fel, hogy a visszaküldött migráns maga is el fogja szenvedni az ungurut a nála hatalmasabbaktól. Így megy ez, ma nekem, holnap neked.
Hogy miféle „kultúra” az, ahol a hatalom mértéke a megerőszakoltak számától függ, azon nyilván nem merengett még el. Továbbá azon sem, hogy – etológiai ismereteim szerint – az efféle rangsorrend megállapító abúzus a majmoknál figyelhető meg, akik ugyan talán a rokonaink, de ennyire azért nem kéne ezt erőltetni. Az is egy érdekes kérdés, hogyha az unguru a „hatalomról” szól akkor ő, a hős vikingek satnya ivadéka, miért hagyta magát? Attól, hogy a szomáliainál kés volt, ő még a fejéhez vághatta volna a nachtkaszlit, a Kommunista Kiáltványt, vagy bármit ami a keze ügyébe kerül. Lehetett volna berserker – medveharcos – mint viking elődei. Egy igazi baloldali aktivistának amúgy is a harc az élete, például hozzáláncolhatta volna magát, mint az atomerőműhöz és fákhoz szokás. Leláncolva nincs unguru.
Egyébként arra sincs magyarázat, hogy a migráns miféle „hatalmat” akart gyakorolni fölötte. Vele akarta főzetni a teáját? Felmosatni a klotyót? De hát ezeket ez a szerencsétlen hülye magától is megtette volna neki, hiszen annyira szereti szegény migránsokat.
Némileg komolyra fordítva a szót, tudom én, hogy a „férfi” az egy meggyalázott fogalom, amint a bátorság és a becsület is. Ennek ellenére én úgy vélem egy férfinak nem kell, nem szabad elviselnie a megaláztatást. Még ha az élete is forog veszélyben, akkor sem. Régen a lovagjelölteket a lovaggá avatási szertartás során megütötték, mondván: „Ez az utolsó ütés, amit megtorlás nélkül el kell viselned.” És ez így van rendjén. Nincs mindenütt rendőr, vagy jogvédő CEU-s aktivista, hogy megvédjen bennünket. Mondjuk ő nem is minket védene, hanem az unguristát, de mindegy. Jó, hagyjuk, menthetetlenül régimódi és romantikus vagyok.
Előkerül a másik ismert libsi toposz is, miszerint: „Nem haragszom az erőszaktevőre, mert ő csak egy igazságtalan világ terméke. A háború nevelte ilyenné.” Az a háború, melyben – mint a mellékelt ábra mutatja – meglehetős odaadással vett részt ő maga is, elsajátítva annak minden finom fogását, mint például az unguru. Semmiféle háború nincs ugyanis résztvevők nélkül. Mármost az előfordulhat, hogy valaki áldozatává válik annak, amit ő maga csinál – lásd hajszárítás a fürdőkádban – de akkor nem tűnik helyesnek másokat hibáztatni ezért.
Nem menekült ő, hanem a háború követeként elviszi a háborút magával oda is, ahol eddig nem volt.
Az a módszer, hogy en bloc felelőssé és ebből kifolyólag bűntudatossá akarjuk tenni az egész európai „fehér” társadalmat, hogy így csináljunk helyet a migránsoknak, közismert és régi. A bűntudat engedelmessé tesz. Szerintem azonban az el nem követett bűnökért gerjesztett bűntudat – egy határon túl – felgerjeszti a vágyat, hogy el is kövessük azokat a bűnöket, ha már úgyis nekünk tulajdonítják őket. És akkor lesz haddelhadd.
Fruzsika
2016-04-10 @ 12:45
Csak már látnám.
Lári-fári
2016-04-10 @ 18:38
Bölcs Aristot mindig öröm olvasni… 🙂
Bauxit Gézáné
2016-04-11 @ 16:57
A megbocsájtás nem „libsi toposz”, hanem evangéliumi parancsolat, amit minden keresztény ember ismer:
„Mi atyánk, aki a mennyekben vagy,
szenteltessék meg a neved,
jöjjön el a te országod,
legyen meg az akaratod,
mint a mennyben, úgy a földön is.
Mindennapi kenyerünket add meg nekünk ma,
s bocsásd meg a vétkeinket,
amint mi is megbocsátunk az ellenünk vétkezőknek.”
(Mt 6, 9-13)
Hirundo
2016-04-11 @ 17:54
Talán Breiviknek volt igaza… Ő legalább berserker volt…
De komolyan! Milyen férfi az, aki szó nélkül hagyja magát megerőszakolni EGYETLEN EGY másik ember által? Ha lettek volna nyolcan, még akkor is küzdhetett volna, vagy valami!
Lupin Tonyó
2016-04-11 @ 22:35
Az egyedi esetek felnagyítása és általánosítása nem kifejezetten a korrekt, tényszerű újságírás jellemzői.
khm
2016-04-12 @ 18:07
Nem vagyok bűnös,tehát hiába akarnak bűntudatot belém erőszakolni. Engedelmes is csupán a békés egymás mellett élés miatt vagyok.
Azért,akadnak akik meg tudják fordítani bennem a borjút. Mit ad Isten,pont az erőszakos izék azok.
Aristo,jó volt Öntől olvasni. Köszönöm.
Dunai Bögöly
2016-04-12 @ 23:59
S közben szavaztak arról is a vikingek korcs utódai, hogy a buzik a templomban is házasodhatnak.
A nagy nemzeti pszichiátriájuk folytatja a lassú öngyilkosságot.
A fenébe! A végén még megint át kell lendülnie az ingának keletre?
Vagy előtte még megpróbálkozunk a normálisnak megmaradt menekülő nyugatiak befogadásával?
aranybulla
2016-04-13 @ 23:56
A megoldás bizonyosan nem lesz ilyen egyszerű,és főleg nem erőszakmentes.
Kata
2016-04-15 @ 14:50
Simogassa csak a migrânsokat,amïg bele nem döglenek!
Êljen Aristó!
Szuhay Gyula
2016-04-14 @ 02:39
A megbocsátás nem keresztény erény?
khm
2016-04-14 @ 18:33
Akkor szeretném,ha megbocsájtaná,hogy az anyját emlegetem.
Barna Nárgisz
2016-04-14 @ 17:39
„Tudod, hogy nincs bocsánat,
hiába hát a bánat.
Légy, ami lennél:férfi.
A fű kinő utánad.
A bűn az nem lesz könnyebb,”. . . .JÓZSEF ATTILA
Barna Nárgisz
2016-04-15 @ 09:58
Kért itt valaki, kértek itt valakik bocsánatot azért, ami napjainkban/?/ Európában történik? A megbocsájthatatlan 20.század után most a 21.”..lapot húztak”
Gerry
2016-04-15 @ 15:27
A megbocsájtás keresztény erény. És Szt. Ferenc aztán igazán az volt. Szerinte:
http://kajtuss.blogspot.hu/
Kata
2016-04-15 @ 14:52
Simogassa csak a migrånsokat,amïg bele nem döglönek!