A kultúriparról
79Az a felszabadulás, amelyet a szórakozás ígér, a gondolkodástól, mint tagadástól való megszabadulás.
Theodor W. Adorno -Max Horkheimer: A felvilágosodás dialektikája
Divatba jött mostanában a libsi orgánumokban az „és akkor eljött értük a fekete autó” metaforát tartalmazó cikkek, élménybeszámolók közlése. Ennek ürügye a rémhírek terjesztéséről szóló törvény alkalmazása, valódi oka azonban a kormány járványügyi intézkedéseinek látható, számokkal is igazolható sikeressége. Látszik már, hogy ragálynak lassan vége, és nagyon nem akarják, hogy a kormány jól jöjjön ki belőle.
A fundamentalista libsizmus régi harci taktikája szerint, ha a valóság nem az elvárásaik szerint alakul, akkor a képzelet világába próbálják átvinni az ügyeket, gondolván, hogy abban ők jobbak, hiszen tulajdonképpen abban is élnek.
A fantázia világa hazai pálya számukra.
Miután a ragály – hő imáik ellenére – nem irtotta ki a fél országot és nem hevernek temetetlen holtak az utcákon, ismét a régi-új témához, a szólásszabadsághoz fordultak, melyet Orbánbasi kegyetlen diktatúrája, a járványveszélyre hivatkozva a sárba tipor.
A helyzet annyira elfajult már, hogy legutóbb maga Koncz Zsuzsa, az SZDSZ erősen idősödő csalogánya is szükségét érezte a megszólalásnak. Valóságos (városi) legenda ő, hisz, a PaDöDö végleges és végzetes elhízása óta, a velünk élő mentális SZDSZ legnagyobb popdíváját tisztelhetjük benne. Miután érthető, anatómiai okokból ő nem tud népszerűségére pucér fotókkal ráerősíteni, mint ifjú pályatársnői szokták napjainkban, ezért kormánykritikával próbálkozik. Ez ugyan, a meztelenkedéssel ellentéteben, nem mindenkit hoz lázba, csak egy szellemileg jól körülhatárolható részt, de ez is több a semminél.
Zárójel. Nincs ezzel egyedül. Az utóbbi időben a szórakoztató ipar aktuális sztárjai – akinek többsége olyan sötét, hogy semmilyen kérdésben nem indokolt a véleményét kikérni – fontosnak gondolják, hogy politikai kérdésekben is véleményt nyilvánítsanak. Hogy, hogy nem, szinte kivétel nélkül a libsizmust preferálják, bizonyára az áll szellemi képességeikhez a legközelebb. Aztán az évenkénti nagy seregszemlén, ahol mind felvonulnak, a buzik, a pedofilok, a drogosok, az alkoholisták és azok, akik, all in one, mindezek egyszerre, tehát az Oscar-gálán, egymás sarkát taposva mondanak bődületes marhaságokat az elragadtatott közönségnek. Ecce homo. Zárójel bezárva.
Szóval azt találta mondani az SZDSZ pacsirtája, hogy: „Már elég régóta ilyen korban élünk, csak épp a hajnali letartóztatások hiányoztak… szóval nem volt ennyire nyílt, csak eddig nem volt róla – úgymond – papírunk.” Ó, azok a hajnali autók! Azok, melyeket a mai libsi „elit” nagyszülei vezettek, vagy küldtek, a nekik nem tetszőkért, akiket aztán ugyancsak ők fogadtak az Andrássy út 60-ban.
De erről, valahogyan, nem esik szó az interjúban.
Van annak valami gyengéd bája, ahogyan a régi popzenészek, szépen, lassan az ellenállás fátylába burkolták múltjukat. Minden iparos, aki a népszórakoztatásban utazott az átkosban, mára a rendszer ellensége lett, ellenálló, és nagyítóval keresik régi műveik szövegében a ma már kétértelműnek magyarázható részeket. Olyan ez, mint a nagypapák története arról, hogy felvonultak ugyan május elsején, de a tribün előtt, a zsebükben, fityiszt mutattak a kommunistáknak.
El sem tudjuk képzelni, miképpen létezhetett egyáltalán szórakoztatóipar a kommunista Magyarországon, ha annak minden képviselője, sztárja ellenálló vagy partizán volt. Ma már tudjuk, hogy mindenkinek volt egy összeütközése a KISZ-bizottsággal, és mindenkinek – különösen a hölgyeknek – volt afférja Erdős Péterrel és belülről bomlasztották a rendszert.
Ilyen körülmények között, hős ellenállókkal körülvéve, nem lettem volna kultúrpápa azokban az időkben.
Persze – mint azt az interjú további részéből kiderül – nem is voltak azok az idők olyan rosszak, hiszen: „Jancsó filmet forgatott, Illyés verseket írt, Déry Tibor könyvet írt; talán akkor fogalmazok pontosan, ha azt mondom: a kifestő könyv ugyanaz, csak a színek változtak.” – közli velünk ebben az enigmatikus mondatban a díva. Hogy ez pontosan mit jelent, az számomra rejtély. Esetleg a Dörmi-kifestőt tekinti a kultúra alapszövetének? Nem tudom. Miközben pedig a fentiek tették a dolgukat, és dicsérték a kommunistákat, a munkásokat, Tsz-parasztokat és a kommunizmust, ő dalolt. Mi meg a „jugó-piacon” beszerzett bakelitokról Led Zeppelint hallgattunk.
Ennyit az ellenzéki popkultúráról.
Megfigyelhető, hogy kis hazánkban a szórakoztató ipar képviselői számára a kormány gyűlölete többnyire közönségcsalogatóként működik. Egy jóízű diktatúrázás, O1G-s póló, vagy valami hasonló, felmenteni látszik őket a teljesítmény kényszere alól. Ha a baráti függetlenobjektív sajtó segítségével sikerül magukat vad Orbán gyűlölőnek pozicionálni, akkor biztos a telt házas koncert és a magas gázsi, hiszen minden libsi kötelezőnek érzi megjelenni. És ugyanezt csinálják a többiek is, Alfölditől Schillingig, a lakásszínházaktól a klíma-performance-okig; az ellenzékiség egyben jólétük forrása is.
Persze a dolog ekkor már messze nem a kultúráról szól – ami a „művészet” színvonalát tekintve nem is akkor baj –, hanem politikai gesztus. De hát egyeseknek az is lehet szórakoztató és – mint a mellékelt ábra mutatja – jól meg lehet élni belőle.
Végezetül van egy szörnyű gyanúm, hogy a művésznő valami akcióra készül. Új lemezt akar kiadni, vagy valami hasonló. Ilyen esetekben szokott ugyanis megjelenni a baráti sajtóban efféle interjú, mintegy előkészítve az ellenzéki füleket és pénztárcákat a várható élményre. Az üzlet az üzlet.
hivő
2020-05-17 @ 13:14
Ez igy működik, enni,meg főleg
jo nivon élni,neki is kell.
De félre a viccel,nagyon
jo az.. Iparos a népszorakoztatásban..
Neaddfel
2020-05-17 @ 15:40
Illés és Koncz.
Az átkosban kedveltem őket.
Mit, kedveltem, rajongtam értük, szememben ők voltak maguk a DIKTATÚRA elleni ellenállás, a hősök.
És aztán jött a kijózanító valóság, és kiderül, hogy a Bródi meg a Koncz, KAMÉLEONOK, POLITIKAI RIBANCOK.
Részemről nem is vesztegetem tovább rájuk a szót.
***
Schiffer a Magyar Nemzetnek adott interjújában a járványról.
„A világmédia szándékosan vagy ostobaságból az emberiség félrevezetését szolgálta a manipulált tudósításokkal.”
***
Szóval, most is, és már nem először látható kik is az ócska sz.r emberek.
ILONA
2020-05-22 @ 15:32
Nem akarom fényezni magam, de Koncz Zs „hangja” nekem az első perctől büdös volt, mert érthetetlen karrier övezte a tehetségtelen egyoktávost.
Erre csak egy magyarázat volt, őt tette a kirakatba az Aczél maffia.
A sunyi szövegek pedig átláthatók voltak. Na, hát olyan is volt.
Pritamin
2020-05-17 @ 14:04
Maga, Zsuzsa asszony remek példánya volt a népszerűség és tehetség szétválásának.
Szörényi levente panaszkodott, hogy mivel Zsuzsa asszonynak hangja nem volt, egy oktávon belül kellett megoldani a dalokat. Nem lehetett könnyű feladat.
Miután a libsik majdnem teljesen kézben tartják a kultúrát, (E tárgyban javaslom Szakács Árpád cikksorozatát) , ezért mindegy, hogy meggyőződésből, vagy sem illik egyet rúgni a kormány felé időnként. Ezt csak nagyon kevesen nem teszik meg, mondjuk az általam a tehetségük miatt is megbecsültek. Az egyébként bátor kormányunk, sajnos továbbra is pénzeli a saját ellenségeit. A kultúrharc elmaradt.
Neaddfel
2020-05-17 @ 16:42
ARISTO:”Végezetül van egy szörnyű gyanúm, hogy a művésznő valami akcióra készül. Új lemezt akar kiadni, vagy valami hasonló.”
***
Koncz Zsuzsa a Hírklikknek adott interjú:
– Amikor először szóba került ez a mostani interjú, még a koronavírus nem jelent meg Magyarországon, és arról beszéltél, hogy sok-sok fellépés előtt állsz. Hát ezekből nem lett semmi. Hány fellépésed maradt el?
– Az első kettőt leszámítva, az összes többi, beleértve a MÜPA-beli fellépést is… Nyolc-kilenc koncertem lett volna, nagyobb vidéki városokban, de lehet, hogy több is. Saját, jól felfogott érdekemben nem számoltam meg.
***
ÉN MEG AZT HISZEM KIFOGYÓBAN VAN A LÓVÉBÓL a zsuzsika, mert fogadom szereti a rongyrázó életmódot a drága, SZÓVAL ILYEN EGYSZERŰ AZ EGÉSZ.
Kocajogász
2020-05-18 @ 13:05
Levente egyszerűen hazudott Zsuzsa hangterjedelméről. Akinek van filhallása (egész véletlenül a „virtuális” Bartók Hangversenykórus veteránja, karvezető, ének-zenetanár IS vagyok), az bármelyik régi Koncz-nótába belehallgatván MINIMUM három oktávos hangterjedelmet tapasztalhat. Leventének az volt a baja, h. kb. FIZIKAILAG Zsuzsa válláig ér. Ezt szólógitárosként/előadóként kicsit nehezen viselte. Azért a Liszt-és Kossuth díjakat NÁLUNK SEM puszta s*ggnyalásra adták.
Zsuzsával MÉG MOST SEM a hangterjedelem a legnagyobb gond, hanem az, hogy az akkori hatalom gyakorlatilag kilőtte mögüle az Illést, és kísérőzenekar meg csak kellett, de akkor már illett azok nótáit is játszani stb. És hát a „szakma”, ugye. Talán az egyetlen, akinek Walder nem nyúlt se a hóna alá, se máshová. De jött ugye a mindmáig menekülő Deredvás Péter, és az Antallllfasizmusbarnaeső mián felrohant Zsuzsához A százéves pályaudvar-ral („Vannak idők, mikor menni kell, mert mindig így kezdődik el” stb.)
Igen, a Vadvilág jól fogyik, Zsuzsa bejelentette, hogy okt. 24-én koncert, és akkor azon lesz egy új dal. Vagy több. Ahányat csak „AZ ÖRÖK BRÓDYÉK” írnak neki, KUNCEGABÓCA & Tsai diktálása nyomán.
Zsuzsa akkor sem fogyna ki a pénzből, ha már 10 éve nem énekelne…, amúgy viszonylag egyszerűen él. …Emlékszem, nekem sikerült még idejében megszereznem a később bezúzott, eredeti Jelbeszéd-et…
Zsuzsa egyszer azt nyilatkozta, h. nem énekel el olyan szöveget, amivel nem ért egyet. Akkor hiába áltatom magam azzal, hogy Tini rossz hatása mindaz, amit kb. A MENETREND c. nagylemeze óta művel. Így múlik el a világ dicsősége.
Neaddfel
2020-05-18 @ 15:15
Kocajogász
” Azért a Liszt-és Kossuth díjakat NÁLUNK SEM puszta s*ggnyalásra adták.”
***
Ha „pusztára” nem is, de fogadom olyanra sem tudnál példát mondani, hogy aki teljesen mellőzte ezt az „aktust”, az is megkaphatta.
Na most Zsuzsika hang terjedelméről ugyan úgy lehetne vitatkozni, mint annak az állításodnak a „jóhiszeműségéről”, mi szerint Levente problémája az volt, hogy a „művésznő” válláig ért, mert ugyanmár honnan a f*szból tudhatja ezt valaki Leventén kívül ?
ILYET MÉG EGY IDIÓTA SEM AD KI MAGÁBÓL !!!
Neaddfel
2020-05-18 @ 15:25
Még csak annyit, hogy ebből a p*csából Szörényi nélkül egy nagy nulla lenne. Azt még te sem gondolhatod komolyan, hogy Bródi szövegeire haraptak az emberek. Valójában mai napig a multjából él, még akkor is ha akad egy-egy most is, mert ezekre az a mondás illik, „hogy vak tyúk is talál szemet”.
Theo
2020-05-18 @ 17:39
Levente nem egy oktavot mondott, csak eppen senki nem emlekszik arra, hogy pontosan milyen hangrerjedelmet tulajdonit neki.
Szorenyi egyszeruen masnak is akart dalokat irni, de a nagyhatalmu zenei vonalon dolgozo elvtarsak nem engedtek ezt meg neki. (Talan egyszer irhatott Kovacs Katinak, aztan slussz. Ot jobb enekesnek tartotta) Ennyit az in naivitasarol KZS nem letezo hatszelevel kapcsolatban. Higgye el, mindnyajunknak csalodas.
Hallgatag Drugits
2020-05-19 @ 17:32
Láttam azt az interjút. Ha jól emlékszem, Levi arról beszélt, hogy Koncznak mindig ugyanabban a sávban kellett írnia, mert a hangterjedelme itt mozgott, szemben pl. Kovács Katival, vagy Katona Klárival. És bizony ő NEKIK IS szeretett volna dalt írni. Ha a kedves Kocajogász tényleg muzsikus, akkor már a 3. Koncz ének után hallania kell a modorosságot, az orrhangokat, stb.. amit a hangszereléssel lehetett csak tompítani. No ez utóbbit is említette Levi… Véleményem szerint Konczból sztárt a Boldizsár fiúval kötött házasság csinált, az após és a francia anyós ügyesen menedzselte az elvtársi kapcsolatokon keresztül a karriert… Bettelheim/Bethlen/Boldizsár Iván igazi opportunista volt, régen szembeköpte falukutatói és Nemzeti Parasztpártos-os múltját…
Bagir
2020-05-19 @ 10:58
Karvezető is vagy, tehát egy rakás senki, sok dumával.
Meg, a némi nyájbeli helyzeteddel
Hans Landa
2020-05-19 @ 13:36
Amennyiben ön Koncz Zsuzsa énekhangterjedelmét három oktávra becsüli,ajánlom a legközelebbi fülészetet.Ezen állításommal valszeg az érintett is egyetért.A popzenében egyébként nem alapelvárás a kidolgozott énekhang(The Beatles,Rolling Stones,Deep Purple),de Freddie Mercury szerint azért nem árt ha van.Kovács Kati,Cserháti Zsuzsa hangja minden paraméterben,muzikalitásban veri Koncz Zsuzsa hangját.Karriert mégis az utóbbi csinált.Szerintem legjobb lemeze a József Attila versfeldolgozások,persze itt brutálisan erős,és közkedvelt a szöveg alap.
Pritamin
2020-05-20 @ 12:25
Engedje meg, hogy bemutatkozzam, Wolfgang Amadesu Mozart vagyok, legalább annyira, mint maga zenész. Magának egy közös tulajdonsága van Beethovennel, hogy mindketten süketek. Maga meg duplán süket, meg hülyeségeket is állít Szörényi magasságáról.
khm
2020-05-21 @ 16:31
Dehát Szörényi inkább alacsony. Nem?
Én így láttam.
Neaddfel
2020-05-21 @ 18:43
És abból, hogy Szörényi alacsony, ugyan már milyen következtetést vonsz le „khm” ?
A tehetséget nem magasságra mérik pajti.
Theo
2020-05-18 @ 09:31
Igen, a kulturharc elmaradasa fogja felorolni a jobboldal elonyet es fog vezetni a bukashoz minden jo gazdasagi eredmeny ellenere . Ezt a liberalis Fidesz vonal vagy nem erti, vagy ezt akarja. A liberalis masodvonal pedig tudatos ugynok es mar ott van minden allitolagos jobboldali
mediumban, rendezveny szervezo egysegnel, szinhazakban, az Operaban, az egyetemeken. Haboritatlanul.
bozgorgyerek
2020-05-18 @ 22:02
Szerintem is
Pritamin
2020-05-20 @ 12:35
Szeretettel üdvözöljük kocajogász urat/hölgyet, aki virtuális zenész. Gondolom, mert süket, mint a KZS rajongók . Az, hogy KZS 3 oktávot áténekelt az egy bődületes baromság. Még a felét sem. Hiteltelen koca/disznó úr/hölgy, amit a Szörényi/Szörnyű leventéről állított bődületes hazugsága validál. Gondolom, maga is veterán komcsi, mint a művésznő(?)
INDIREKT
2020-05-22 @ 15:37
Egyoktávos hanghoz négy akkordos dalocskát még gitárzenei tudás nélkül is el lehetett vakerálni. Úgyhogy együtt voltak a kommunista szupersztárok. Nem tehetnek egymásnak szemrehányást.
Namond
2020-05-17 @ 14:23
Ha a növényevők demokráciát alapítanak a maguk védelmére, hogy is lesz annak tagja egy tigris?
Csak nem kívánták meg a juhok a szomszédos marhalegelőt?
és
Az üzlet az üzlet.
Klárika
2020-05-17 @ 14:37
Egyelöre durva egyenesen annyit, ha Koncz Zsuzsa, „az SZDSZ pacsirtája” nem sugdosódott akkor amikor nem a nyílt színen pacsirtáskodott, akkor nem is pacsirtáskodhatott légyen nyílt színen. Avagy lényegesen ritkábban. Mit gondol a kis kövér kedves, hogy nemcsak ö hülyült el, hanem mindenki más is, csípje a csóka, varjú vájja és holló kopácsolja, ha nem tudta néha, hogy hova megy „az a fekete autó”, miközben ö „belülröl bomlasztotta a rendszert”.
Randa egy valakit választott ki ezúttal, Aristo! Ennél még csak az a randább, hogy az ilyen kiáll és szabadjára véleményezik és öt mégsem viszi el semmiféle autó,…
Nem is volt ez most, itt, elég ötletesen megrendezve. A külföldi sajtónak kell találósdit játszania
khm
2020-05-17 @ 15:51
„Már elég régóta ilyen korban élünk, csak épp a hajnali letartóztatások hiányoztak…”
Látszik,hogy a magadfajtákért nem az ÁVH „érdeklődött”.
konc! Ezzel a hanggal és tehetséggel,amúgy egy közepes Ki Mit Tud-n is elvéreztél volna. De az ebtársaid segítettek.
Szóval egy tehetségtelen senki sem voltál és vagy. Mint ilyen,jobban jártál volna,ha csöndben maradsz.
Ezen,már a hajad sem segít.
Lupus
2020-05-17 @ 16:01
Bár van nekem saját tollam is (nem nevet a képzavar miatt, mert az egész osztály intőt kap! 🙂 ), szóval tudnék magam is írni egyet-s-mást Koncz emlékezetére, de mivel több helyen is megjelent ez a népszavás NP gyártotta Koncz-interjú (egészben, vagy részekben) melyből Aristo is idéz fentebb, s igen jó hozzászólások százait olvashattam a cikk, ill. a szemelvények után, hát nincs szivem megfosztani a nagyérdeműt a legjobbak élvezetétől.
Íme:
„amit az átkosban is utáltam, az a hazugság, a félrevezetés, az uszítás, és gyűlöletkeltés”
Igazad van Zsuzsi, a DK borzalmas. Még valami?
*
Összepakoltál már? Csomagold be a hangod is, elég lesz hozzá egy gyufásdoboz!
*
Egy kipából, hogy lehet csákót hajtani?
*
Ja, hogy ehhez Zsuzsika ma még nem mer elég Vásárhelyi Mária, Szabó Timike lenni.
Elvégre fellépések vannak és amíg vannak, addig csak nem mondhatja ki nyíltan…
*
A zászlónk volt, s most a lábtörlőnk…
Feledés.
Ó misiss alkohol.
🙂
Kocajogász
2020-05-18 @ 13:08
Koncz hangját ne tessenek cikizni. A hang tényleg Liszt- és Kossuth-díjat ér. Amit viszont elénekel rajta kb. A MENETREND C. nagylemeze óta, háááát, az nem annyira, sőt. A helyében visszaküldeném a Becsületrendet.
fürgerókalábak
2020-05-18 @ 22:19
Megyó is kappott, szóval Koncznál is jó helyre került.
Theo
2020-05-17 @ 17:55
Egyszer olvastam, hogy valaki rajuk nyitott, mikor o Bors Jeno elvtarson mutatta be a furulya tudomanyat irodajaban. Nem csoda, hogy Szorenyi nem tudott egy ilyen hatszellel szembemenni. 🙂 Levente muveszete tartotta el ezeket, Brody vicceske szovegei ugyesek, de nem muveszet. Borzaszto csalodasok ezek az ifjukori sztarok, visszahallgatva az allitolagos jolmegmondta szovegeket, ma mar csak nevetseges vagy uncsi. Szintugy Hofi politikai szovegei: gyakorlatilag nem mond semmit felorakon keresztul.
Es ez a pofatlansag a fekete autoval?! Tudja is o, hogy mi az, amikor tenyleg uldoznek valakit! Baksa Sos, vagy Radics tudna meselni errol, de KZS a rendszer udvoskeje kussoljon. Persze, lehet, hogy a terde elkopott, ezert erzi ugy, hogy neki meg jar valami… Mindenestre nem tolunk.
Bagir
2020-05-18 @ 11:04
Hová gondolsz!!!
Számítástechnikai hardver gyakorlatot tartottak
Zsuzsóka térden állva a soros porton át csatlakozott a központi agyra és onnan letöltötte az éppen aktuális ellenálláshoz szükséges adatokat gurgulázva, mert pendrive még nem volt
Hans Landa
2020-05-19 @ 13:45
Bagir:Önnek túl élénk a fantáziája?
Bagir
2020-05-19 @ 18:48
Beszámolót idéztem
Hiába rohant ide a mosdatókommandó a neten minden hazugság kiderül
Bizony szopott a csalogány mint a torkosborz
Bagir
2020-05-20 @ 09:52
Harangozó Terike is mesélte haveri körben, hogy a pályaindításkor kikkel kellett neki lefeküdni
A szórakoztatóipar szokványos velejárója
Poroszlai Róbert
2020-05-17 @ 19:50
mindig utáltam, ha a rádióban ő meg a bródi van azonnal kikapcsolom.
idirablo
2020-05-17 @ 21:53
„van egy szörnyű gyanúm, hogy a művésznő valami akcióra készül. Új lemezt akar kiadni, vagy valami hasonló”
Burkoltan Koncz is erre „gyanakszik”?
Hírklikk: ” A napjaim – fogalmazzunk így – közepesen telnek, illetve talán ez sem igaz, mivel közben azért dolgozgatunk, és ez lelkesít. Egyelőre csak interneten és telefonon, de készülnek új dalok, és még valami más is – egyelőre ez még az előkészületek ideje. Vagyis nem tudok még arról beszámolni neked, hogy mikorra várható és micsoda.”
#pilotlight
2020-05-17 @ 22:23
Minden egyes betűje gyöngyszem. Minden gondolata szellemi ambrózia. Köszönöm Mester! A baloldali kutyák meg hadd csaholjanak.
csakafidesz
2020-05-17 @ 23:53
„Elfajzott nyelv, elfajzott nép..”
Ezek mi vagyunk a konczzsuzsa szerint.
Számomra már csak egy halott, erkölcsi hulla. Nem vesztegetem rá az időmet.
Csabi bácsi
2020-05-18 @ 08:06
Minden lemeze megvolt.
Aztán hirtelen felindulásból elkészítette a „Szabadság, szerelem” címűt, amin duettet énekelt Sas Szilviával.
Meghallgattam.
Azóta nem veszem meg a lemezeit.
Mert a világ úgy helyénvaló, ha az esztergályosok esztergálnak, az űrhajósok űrhajóznak, az énekesek meg énekelnek.
Ekkora önlebuktatást pedig kár volt csinálnia… az öntelt középszer mindig boszút áll.
…de, én voltam a bolond. Amikor elhittem, hogy ez a hajzuhatag tud énekelni.
Bagir
2020-05-18 @ 11:07
Pedig paplannal volt letakarva a Szilvia mikrosonja, mert az összes potija alapon
Hans Landa
2020-05-20 @ 10:32
Csabi bács:Van erre pozitív ellenpélda.1988 Freddie Mercury-Montserrat Caballé Barcelona album.
Theo
2020-05-20 @ 15:34
Egy ilyen versenyben Korda Dzsordzso sem maradna alul, csoda, hogy a konnyuzenet valasztotta.
Hans Landa
2020-05-21 @ 11:23
Theo:10/10 Korda Györgynek fiatalkorában KITŰNŐ hangja volt.
A „könnyűipar” mindig jól fizetett,kérdés valóban könnyű-e.
Hans Landa
2020-05-21 @ 11:28
UI:Korda mellesleg kitűnően pókerezik!!
Theo
2020-05-22 @ 16:50
Korda sztem barmelyik operaban.megallna a helyet, mint hostenor. Fiatalkoraban epp ezert rohogtunk rajta, mert az akkor divatos rockzenehez ez nagyon nem passzolt. De a mai tanulatlan, kepzetlen pop nyekergokhoz kepest egesz jol a helyere kerult.
legyetek
2020-05-18 @ 10:52
A köztársaság szabadságunk, jogegyenlőségünk, emberi méltóságunk foglalata – mondta Göncz Árpád volt államfő a Koncert a köztársaságért elnevezésű rendezvényen Budapesten a Kossuth téren szombaton. Az Emberközpontú Politikai Kultúráért Alapítvány kezdeményezésére megrendezett koncerten úgy fogalmazott: a köztársaság félelem nélküli életünk, javaink igazságos és közjót szolgáló elosztásának biztosítéka. Göncz – aki egyben az esemény fővédnöke is volt – emlékeztetett: az ország népe két ízben vérével áldozott a köztársaságért, amely mellett 12 év munkájával hitet is tett. „Aki magáénak vallja és kész a védelmére kelni, közénk tartozik” – hangsúlyozta az egykori államfő. Emlékeztetett: első elnöke volt a Magyar Köztársaságnak tíz esztendeig. Vállaltam, mert magaménak vallom – tette hozzá. A Kossuth téri rendezvényen részt vett Medgyessy Péter szocialista kormányfőjelölt, Kovács László, az MSZP és Kuncze Gábor, az SZDSZ elnöke is. A koncerten fellépett többek között Koncz Zsuzsa, Somló Tamás, Gerendás Péter, Bródy János, a Pa-Dö-Dő és a Republic együttes.
legyetek
2020-05-18 @ 10:58
Annyit tennék még hozzá, hogy a „koncerten” (értsd: 2002-es mszp-szdsz kampány rendezvény) fellépett Zorán is, akinek az apját fekete autó vitte le hajnalban, hogy aztán anyja „évekig apámra várt”, ahogy meg is énekelte.
!Gyomorrofgató!
Hallgatag Drugits
2020-05-19 @ 17:52
A Sztevanovity család a titói diktatúra Belgrádjából menekült át a Rákosi-féle „magyar népi demokráciába” .. a két srác itt tanult meg magyarul… Szóval sztalinista/vérkomcsi családból származnak..
Hans Landa
2020-05-20 @ 10:35
Hallgatag Drugits:10/10 Az ősi recept.Bárki csak ne MAGYAR!
Na ez
2020-05-18 @ 13:11
Koncz Zsuzsa a svédeknél vernyogj a fahangoddal ,a rengeteg muszlim migránsaidnak . Még nem talált rád a Svéd balos liberál Svéd kormányod fertőző koronavírusa? Te a balliberális birkanyájad propagandistája vagy ,eredményetek a rengeteg Svéd halott mint itt Budapesten a Gyurcsányotok elvtársaik a Karácsonyék mészárosuk amit okoztak rengeteg halottat a Pesti úti idősek otthonában is.
Röszkei Emília
2020-05-18 @ 17:09
Ez ugye vicc volt ?
csakafidesz
2020-05-18 @ 18:17
Persze, hogy vicc. Konczzsuzsa és a „maradandó életmű”..
Kata
2020-05-20 @ 20:31
Mert zsuga / direkt / mit tett le az asztalra? Egész fiatalkorom azzal telt, hogy a csapból is ő folyt! Már a falra másztunk, ha meghallottuk. Cserhátinak és többeknek miért nem jelenhettek meg lemezei? Ha valakinek, neki volt hangja! Ő nem nyalt a hatalomnak, el is tüntették! Szóval nehogy hasra essünk már ettől a kivénhedt „szabadságharcostól „. Annak pedig, hogy ki nem állhatom az elvtársnőt, semmi köze nincs ahhoz, hogy melyik oldalon állok! Az erkölcsi tartást pedig jobb lett volna, ha kihagyja!
Lupus
2020-05-18 @ 17:14
Ezt a két nagy zenész haverod, az Imre, meg a Gyula súgta neked, ugye Tóth Ottó?!
🙂
Theo
2020-05-18 @ 17:45
Bruhhahaha!
csakafidesz
2020-05-18 @ 18:14
Mivan? Te „elfajzott” magyar nyelven dicséred ezt a meddő szukát?
Lupus
2020-05-18 @ 18:53
„…van, akinek borzasztóan fontos, és semmi más nem fontos, hogy a dal úgy szóljon, ahogy ő elképzeli, és ebből a szempontból nem lényeges számára, HOGY AZ ELŐADÓ HANGJA MIT TESZ LEHETŐVÉ.”
Ezt Koncz mondja saját magáról. Ha ez így van, akkor nekünk nincs mit szépíteni rajta: igen mérsékelt lehetett, még ha ez pl. az annak idején általam is igen kedvelt „Miszter Alkohol” igen ügyes felvételén nem is érződött.
Ugyanott, ahol a fenti idézet található, Koncz szintén maga mondja el alig leplezett nosztalgiával…, hogy milyen nagyon jó viszonyt ápolt ő a Borssal, meg az Erdőssel, és hogy mennyire nagyra becsülte őket.
Akárhogyan is volt, ez azért kicsit többnek tűnik, mint a „nem zörög a haraszt…”, és szintén elgondolkoztatja az embert – még ennyi év után is.
Ma azonban valóban nem ez a legnagyobb gond KZs-val – mint ezt fentebb már többrendbelileg kitárgyaltuk.
Pityipalkó
2020-05-18 @ 19:40
Dicsőseg eftársnő!
A Boldizsár Iván /ki emlékszik? /lopott villájából/ mint menyőknek előjogai voltak a dal mondónak. S van pofája megszólalni. Ő némi védettséget „élvezett” a dalosztó dívány előt.
Lupus
2020-05-19 @ 23:04
Azt kérded „ki emlékszik?”!
Hogy emlékszünk-e? – Mi az hogy, nagyonis!
És ha végigolvassátok ezt a cikket http://beszelo.c3.hu/03/11/11ungvari.htm – melyből különben több információt szrezhettek az elmúlt évtizedek közszereplőiről, mint némelyik Ki kicsodából -, akkor egyebek mellett azt is megtudhatjátok, hogy kié is volt az a bizonyos budai villa, amelybe a születésekor még Bettelheim névre hallgató Koncz-após beköltözött azokban az igen zavaros koalíciós időkben.
Az alábbi dalszöveget csak színesítésként teszem ide, meg hogy hozzászólásom valamiképpen mégis kötődjön Aristo kiváló alap-cikkéhez, s talán még azért is, hogy – vélem – a szöveg pontosításában bizonyára BI felesége is segíthetett, aki tudvalevőleg született francia volt:
Ó, André, je ne te verrai plus, jamais
André, elmentél, s mindennek vége
Ó, André, nehéz lesz elfelejtenem
hogy megtanultam: je t’aime
Oui, chéri, je t’aime
Theo
2020-05-20 @ 10:42
Ugyes volt, hogy kiszurta ezt a Boldizsar infot ebbol adat zuhatagbol!
Ézsa
2020-05-18 @ 20:19
Zsuzsika hangja minimum 15 éve hard disc-ről szól az élő(!) koncerteken… csak szóltam….
Ego
2020-05-18 @ 22:32
Basszus! Hiszen Boldizsár Iván menye volt! Nem egy elnyomott művész!
Bagir
2020-05-19 @ 11:02
A célszopásokat kihagytad
Theo
2020-05-19 @ 18:05
Az az erkolcsi tartas reszhez tartozik, haha.
Szalay Miklós
2020-05-19 @ 14:49
A kultúra és az ember viszonyának legfontosabb összefüggései:
https://egyvilag.hu/temakep/103.shtml
Hallgatag Drugits
2020-05-19 @ 18:08
„Színvonalas zene, intelligens szövegekkel és erkölcsi tartással. Ezért maradandó az életműve.” Valóban??? EGYIK DALT SEM ő szerezte, írta!!! Csak énekelte…. Az erkölcsi tartásáról annyit, aki a keselyűsök táborához tartozik, annak nincs is olyanja…
Warlord
2020-05-19 @ 18:47
Kedveltem Zsuzsa dalait, kedveltem Bródy szövegeit. Talán csak mert akkor még fiatal voltam. Az, hogy ki, mekkora művész volt, kit érdekel? Jó volt.
Ami nem jó, hogy emberileg csalódnom kellett benne is. Meg még nagyon sok általam kedvelt előadóban is. Ez viszont nagyon nem jó.
Ezért szeretem Gyurcsányt. Gyurcsányban még nem kellett csalódnom. Régen is sz@r alak volt, és most is az. Csak a kórus változik mögötte, meg a fúvósokat cserélte le szívósokra.
Theo
2020-05-20 @ 10:16
„Oreg jargany szivatoval indul”
korrektor
2020-05-20 @ 09:07
Nem korrekt Koncz Zsuzsa korával dobálózni. Egyrészt – szerencsés esetben . mindenkit utolér az öregedés (a szerzőt is, ha ez még nem aktuális), másrészt a boomerezést hagyjuk meg a libsiknek.
Harmadrészt pedig Koncz Zsuzsa, amikor még kívánatosabb korban volt, kifejezetten jó nő volt. És most sem tartja rosszul magát.
Theo
2020-05-20 @ 23:58
Gyereke nincs, penze van,, raer magaval foglalkozni.
Amugy senki sem gunyolodna rajta, ha nem probalna meg most atfesteni a multjat .
Hans Landa
2020-05-21 @ 11:35
Theo:Valahogy így. Egyébbként jó kérdés,hogy Szörényiek ,Presser Gábor,Benkő László,Máté Péter nélkül hol a könnyűzene.
khm
2020-05-21 @ 16:39
konnektor!
Van akinek a gereble formájú,s van akinek nem.
És,hogy kik tartják rosszul,az NEKEM mindegy.
Lupus
2020-05-20 @ 21:00
No, akkor mennyi is az a hány oktáv?!
(…pedig itt K.Zs. még annyira fiatalkorú, hogy ki sem merem írni a teljes nevét!)
1969
https://www.youtube.com/watch?v=RBTYZ0XCtxU
[Warning: zeneileg kiműveltek és egyéb vájtfülűek kétszer is gondolják meg, hogy belehallgassanak-e!]
Tény, h. ez az iszonyat nem egy Szörényi-Bródy szerzemény, hanem valami Bágya András – Huszár Erika. Nahát olyan is!
🙂
Theo
2020-05-21 @ 00:00
Pont itt tartana Szorenyi nelkul.
nagi69
2020-05-24 @ 03:03
Szégyen, gyalázat! Komolyan: elsőre azt hittem, ez a feltöltőnek a véleménye a szerzeményről, nem pedig a nóta címe.
fran
2020-05-21 @ 11:44
Én egy kicsit megengedőbb vagyok, mert azt gondolom egy zenésznek, színésznek bármely korban keresni kell a nyilvánosságot ebből él. (Épp ezért a koronavírusos időben ők vannak a legnagyobb bajban, nincs koncert, nincs felkérés, nincs lemezeladás. A spotify meg nem hiszem hogy Koncz Zsuzsát fizetné túl.) S arról sem tehet senki, hogy kivel esik szerelembe. Bár a házasság azért már tudatos döntést feltételez. Látjuk hazai celebjeinket, akik még véletlenül se valami bádogossal, cnc faragóval, benzinkutassal jönnek össze.
A másik oldalról viszont a művészet és a szórakoztatóipar a lehetőségeken múlik. Ki kap meg egy szerepet, kinek adják ki a lemezét, ki tudja megfizetni a legjobb szövegírót, dalszerzőt és session zenészt. Ki bérelheti ki egy hónapra a stúdiót, kit kérnek fel egy filmzene eléneklésére, kiről csinálnak filmet. Ilyen lehetőségre százak várakoznak és nem mindegy kik kapják meg. S egy idő után csak feltűnik, hogy ha én kapom meg a lehetőséget, akkor azzal a másik 99 elveszíti azt. S lehet azok tehetségesebbek és ügyesebbek, csak. Már látjuk, hogy a demokráciákban is sok vesztes van ilyen téren. De egy diktatúrában még több. S ezen személyek szerintem felismerték, hogy nem véletlenül ők kapták meg a lehetőségeket, de mivel nem túl okosak meg tudják magukat győzni, hogy ez így volt jogos. Míg egy okos ember sajnálja azokat, akik elől elvette az esélyt, mert a másiknak is ugyanolyan fontos, akár kitörési pont lehetett volna az a betétdal.
Épp ezért diktatúrabeli sztárocskánik bármilyen lázadónak is tűntek akkor, pontosan tudják, hogy miért kapták meg az esélyeiket és kitől. S mivel nem akarnak belegondolni, hogy ezzel hány embert tettek tönkre, ezért hűek a nekik esélyt adó hálózatnak. Mert ha nem így tennének ki kellene állniuk és azt mondani, bocsánat kérek attól akinek az életét tönkre tettem tudatalanul, nem ez volt a célom és elnézést, hogy kihasználtam a diktatúra segítségét a karrieremben. Fiatal voltam kellett a pénz, siker csillogás és nem értettem meg, hogy ezért mekkora árat kell fizetni. Na, ilyet nem nagyon hallottam a 90 előtti művészek szájából.
Zsuzsa
2020-05-21 @ 15:59
Ugye másnak is feltűnt, hogy Aristo mindig azokon a sikeres embereken köszörüli a nyelvét, akik vele ellentétben elértek valamit a pályán? Ennyire savanyú a szőlő, Arisztókám?
khm
2020-05-21 @ 16:42
zsuzsa
te mit értél el?
Egyszerűen színtelen,szagtalan lény vagy. Ahogy a másik magadfajta mondta a szájával,afféle képződmény.
Klárika
2020-05-22 @ 00:13
Zsuzsa, a drusza hát nem dicsekedhet éppen zseniális meglátással, nemhogy csak úgy egyszerüen learisztókámozhatná a szerzöt.
Nem kell különösebben feltünnie, igenis nyelvköszörülés jár azoknak a sikeres embereknek akik a pályán elért sikereiket nem pusztán a tehetségüknek köszönhetik.
ÉS ha már megvénült, elhízott az a régvolt, az a belügyminisztérium által nem kifogásolt!! siker, ízlésesebb lenne azt „páratlanságában” nyugodni hagyni
A pándémiát sem arra használni, hogy most aztán, de most,
nem számíthat semmi, a holtaknak is joguk van a feltámadáshoz; az élök betegek vagy megbölcsültek, a kritikusok megfogytak, a tv-nézök szeme mindegyre bepárásodik, alig látnak, a fülükben az okos telefon dugója,…
zöld zsömle
2020-05-21 @ 22:49
Nem rossz a Zsuzsi, ha dúdol. Az a baj, ha nyilatkozik. Ez utóbbihoz nincs tercnyi, nemhogy három oktávnyi terjedelme.
Theo
2020-05-22 @ 16:41
Zsuzsa!
Te minek olvasod ezt a blogot?
Csak nem azert, mert jo?
szkíta
2020-05-25 @ 17:38
SZÖRÉNYI BRÓDY NÉLKÜL EGY NULLA….. AZTÁN BESZOPTA MAGÁT CIPŐHÖZ DEGY LEMEZ EREJÉIG……
Etin
2020-06-01 @ 08:48
Szaeretném megkérdezni, hogy milyen járvány?