A szimbólumok erejéről
45Mért van az oltáron keresztrefeszített holttest? Tehetne helyébe a mai ember egy zsibárust, amint portékát kínál.”
Weöres Sándor: Fekete trilógia I.
Kifogytunk a szimbólumokból. Mert a racionális ember számára nem is fontosak talán, hiszen – mondják – csak a féktelen képzelet emel valamely tárgyat, ügyet, eseményt szimbólummá, magánál többé, fontosabbá. A komoly embert ilyesmi nem hatja már meg, okokat, érdekeket keres mögötte, és a kritikai ész meg is találja azokat, hogy diadalmasan felmutathassa: íme, ennyi az egész. A zászló csak egy színes vászondarab, a kereszt két derékszögben összeeszkábált gerenda, a hit is csak igazolhatatlan képzetek összessége. Hát, bizonyára lehet így is, csak szerintem nem nagyon érdemes.
Ezer éveken át, a keresztény városok látképének meghatározói voltak a templomtornyok, a hatalmas katedrálisoktól a szülőfalu fatornyos Istenházáig. Szimbólumai voltak az alapjaiban egységes, összetartó hitnek, hirdették, hogy a vándor lélekben magához hasonlókat talál, ott ahol a tornyok emelkednek. Ma már nem így van. A városok látképét az üvegből, vasból és betonból épített csillogó, fantáziátlan apollói tornyok határozzák meg, melyek a takarékos, spekulatív geometria győzelmét hirdetik szerte a világban. Ezek nem az azonosság, hanem csak az egyformaság emlékművei.
Dionüszosz a száműzetett a magánéletbe.
Szakadoznak a szálak a minket közösséggé összetartó hálóban. A szimbólumok elvesztése az egység felbomlását jelzi. A kommunisták, annak idején, el akarták törölni a nekik nem tetsző ünnepeket, ám ők újakat is akartak helyettük állítani. Ezek többnyire nem nagyon sikerültek, hiszen ki a fenének volt kedve megünnepelni a Nagy Októberit, vagy Magyarország megszállását április 4-én. A patkánylázadás sötét emlékeket ébresztő évfordulóiról nem is beszélve.
Az új, szép, liberális kor más taktikát választott. Úgy akarja megszüntetni a gyűlölt kereszténység szimbolikus ünnepeit, hogy először megvásárolja azokat. Egy olyan világban, melyben elhitették velünk, hogy minden megvásárolható sokkal hatékonyabb módszer ez.
Hallgatom a rádióban, amint valami szállodás büszkén jelenti, hogy minden fitnesz, wellness és mindenlesz férőhely foglalt már karácsonyra. Az emberek elutaznak távoli városokba és helyekre, hogy ott önfeledt pancsolással ünnepeljék az Isten fiának születését. Előtte még elárasztják a boltokat, hogy ez az ünnep valójában a szatócsok és uzsorások apoteózisává váljon, mindezt azért, hogy kitöltsék azt a hátborzongató űrt, ami akkor következik, ha egy időre szórakozás nélkül maradnak. Hogy elkerüljék a homályos, megválaszolatlan, feszélyező kérdésekkel terhelt csendet, ami közéjük fagy, ha egymással magukra maradnak.
A szimbólumok nélküli ember egyedül marad ugyanis. Elveszíti nem kereskedelmi jellegű kapcsolatát a többiekkel és e kapcsolatnélküliség egyben lélekben gyengévé is teszi. A szétszéledt nyáj kiszolgáltatott a szervezetten együttműködő farkasoknak. Arról szólnak a hírek, hogy hol mindenhol tiltják be, veszik le a kereszteket és a kereszténység más szimbólumait, mert „zavarják” a nem keresztények érzékenységét.
Persze a nem keresztények hitének szimbólumait nem lehet betiltani, mert az is zavarja az érzékenységet.
A mecset, a fejkendő, vagy akár a burkini egy élő vallás szimbólumai, erős kifejeződései a valahova tartozásnak, a közösségi létnek. Nyíltan és kihívóan mutatják viselőik hovatartozását, segítenek a hozzájuk hasonlók azonosításában, hogy szükség esetén összefoghassanak.
Jó úton járunk afelé, hogy nemsokára az európai városok látképét is ugyanúgy, mint a mohamedán országokban, a mecset és a minaretek látványa határozzák meg. A kereszténység pedig visszaszorul az otthon, a magánélet falai közé, kivéve mikor fogyasztássá lehet tenni.
Ha ez sikerül semmi sem lesz, ami megállítsa feloldódásunkat egy erős, vitális akaratban, amit egy primitív babona közvetít nekünk. Karácsony jön, és mi nem teszünk mást, mint a langyos vizes medencét és a wellnesses szobabiciklit szegezzük szembe a fizikai és lelki kihívásokkal. Félek, kevés lesz.
khm
2017-12-23 @ 15:32
Nem kedvencem a tevelepel.
Szerintem lőni fogok az ilyen köcsögökre.
Kaktusz
2017-12-23 @ 15:34
Zoltán Tóth
Honnan veszi a sületlenségeit?
khm
2017-12-23 @ 15:36
Köszönöm Sinka Albert,megsimogatta a lelkemet.
Gáspár Anett
2017-12-23 @ 16:12
Csatlakozom. Vajon van-e köze Sinka Istvánhoz?
Ha családi rokonságban nincs, lelkiségben, lelki rokonságban van. 🙂
Gáspár Anett
2017-12-23 @ 15:56
Jó. Akkor tessék körülnézni a fővárosban. Idén lát valaki egyetlen egy köztéri karácsonyfán betlehemi csillagot?
A főváros karácsonyfáján, a Városháza előtti karácsonyfán EZÜST ÖTÁGÚ CSILLAG VAN!!! A Miről beszélünk?!
neaddfel
2017-12-23 @ 16:08
ARISTO gondolatai mellé,(Gondolatok Blasiustól) érdemes rászánni egy kis időt, és elgondolkodni rajta.
” Magam is leírtam, hogy a földi élővilág rendszere (és ebben bennefoglaltatik az ember működésének rendszere, motivációinkkal, reflexeinkkel, etc) nem üdvözítő és főleg nem könyörületes.
Miért nem úgy alakult ki az élővilág, hogy nincsenek ragadozók, és minden komplexebb organizmus ,az idegrendszerrel nem rendelkező,és így szenvedést nem ismerő növényekkel táplálkozik? Vagy csak napsugárral/vízzel vagy ásványokkal ?
Miért alakult úgy, hogy mértéktelen szenvedést, erőszakot, pusztítást eredményező lánc működik, ahol az életbenmaradás a másik élet sikeres elpusztításától függ ?
De könyörgöm, érdemes ezen gondolkozni ?
Ez van,és kész.
A dzsungel törvénye egyetemes és abszolút.
Ha egy természeti katasztrófa okán egyik kontinensről a másikra menekülnének tízmilliók, akkor az őslakosok megvédenék ami az övék, vagy legalábbis megpróbálnák.
Aki meg elvesztette mindenét, az is életben akar maradni, MINDEN ÁRON , ha kell KÖNYÖRTELENÜL elveszi a másét.
Ha nincs étel, ital, mindenre képes az ember. Mindenki csak élni akar és küzd. Ez a földi létformák jellegzetessége. A baktériumtól az emberig bezárólag.
Én is azt akarok.
Élni, biztonságban, jólétben és ezt fenntartani a közösségemben, ezáltal a saját genetikai reprodukcióim, a gyerekeim és az ő gyerekeiknek a jövőjét biztosítani.
Ha pedig ehhez be kell zúzni olykor pár fenyegető koponyát, ám legyen. Én nem fogok álszerény lenni, se természetellenes meg irreális mantrákat hangoztatni, mint humanizmus meg felebaráti szeretet.
Egy templom óvó falai közt vagy egy nyugati, békeszigete konferencián a jóvilágban megnyerően hangzanak ezek az ideológiák, ám a valóság nem ez.
Csak nehogy túl későn tanulja ezt meg a fehérember, akin rajtaüt a maradék hat milliárd.
Ne félj, egy harmadik világbelinek ezt nem kellene magyarázni. Ott tisztában vannak vele, hogy mi az élet és mi a halál. Ott az emberiség nagy része ma is úgy él, hogy küzdenie kell az életbenmaradásért, a halál pedig naponta jön szembe vele az utcán. Aztán idejönnek és nevetnek a sok puhány, elkényelmesedett, saját seggében élő köcsögön, akiknek az a legnagyobb baja, hogy lehessen e azonos neműeknek házasodni meg, hogy iphone-t vagy Samsungot vegyen e.
Szánalmas.
Lehet tényleg megértünk a pusztulásra ?
Meglátjuk mit hoz a jövő, de néhány mondásunkat mindenesetre komolyan venném: „gyáva népnek nincs hazája”, „amiről a nemzet önként lemond, azt visszaszerezni bajos olykor lehetetlen” !
Attól, hogy elvont kritikát fogalmazol meg, még ugyanúgy a rendszer része vagy.
Nem vonhatod ki magad.
Max. úgy ha feladod a küzdelmet.”
kyokuto01
2017-12-24 @ 12:05
Meg aztán tudunk mi finom úriemberek is lenni, nem igaz, százados? Kérdezi Leonidasz a helyettesétől a Háromszázban. De, mondja az ógörög. Őgltyböe, mondja a sebesült perzsa, akit közben átsegít a túlvilágra.
Azt én megértem, ha valaki hívő. Ha le van írva a Bibliában, hogy a Szaturnusz gyűrűjében kering egy pár szovjet katonacsizma, azt is elhiszi. De ha én látnék egy fószert vízen járni, inkább hinnék abban, hogy meghibbantam, mint a csodában.
neaddfel
2017-12-24 @ 15:56
kyokuto01:” De ha én látnék egy fószert vízen járni, inkább hinnék abban, hogy meghibbantam, mint a csodában.”
***
Gondolom akkor is a saját elmédet hibáztatnád, ha a Jeruzsálemi Szent Hegyről, egy a lován az égbe ugrató „fószert” látnál -Mohamed- ahogy a muszlimok hiszik.
PEDIG NEM, te nem egyszerűen hülye vagy, ha ezeket a lelki szemeiddel nem látod, te szimplán idióta vagy.
De nem vagy egyedül, elődeidet jakobinusoknak, később kommunistáknak, titeket most libsiknek hívnak, de van egy közös jellemzőtök, mindegyikőtök egy gyökértelen szar.
Tarpi
2018-01-03 @ 08:21
Tudod egy baj van azzal, amit mondasz. Mégpedig az, hogy akik érkeznek egy valláshoz tartozónak vallják magukat és számukra mindenki más ellenség. Így te is hiába fogod ordítani, hogy mocsdadék libsi vagy, aki tagadja a szimbólumokat és szereti a muszlimokat, akkor is mész a lapátra a gender ideológiáddal együtt. Miért nem tudjátok ti libsik felfogni azt, hogy miközben kiírtjátok a jelenkori európai életet megteremtő kultúrát, a másság jegyében egy, a középkorban élő, az erőszakon és elnyomáson alapuló valláat és kultúrát szabadítotok rá Európára.
Libertárius
2017-12-23 @ 16:16
Az, hogy egy cég milyen képpel reklámozza a termékeit, magánügy. Nevetséges történeti hitelességet várni vagy európai kultúrát számonkérni egy joghurt csomagolásától. Ennyi erővel a Star Wars-os nyalókák vagy a Hello Kitty-s tolltartók is aggályosak, hiszen nem létező lényekkel hirdetik magukat… Az egész Lidl-balhé nonszensz.
sulyom
2017-12-23 @ 17:19
A templom fényképéről leretusálták azt a keresztet, ami évszázadok óta szerves része. Tehát igen is elvárható a „történeti hitelesség”. Tudatosan se keverd a szezont a fazonnal…
Alexxx
2017-12-23 @ 19:33
Egy lómicsodát a cég belügye. Igenis van közünk hozzá, hogy mit raknak ki a polcokra.
KARY
2017-12-23 @ 19:52
Libertárius az is magánügyed ha beteg leszel ,mert szellemi nyomor vagy ,mert a muszlim migránsaidat az ilyen gyennygócok nem tekintik magánűgyüngnek így is évente 500 igazi üldözöttet beengedünk ,mert befogadjuk őket.
Klárika
2017-12-27 @ 02:01
Tiszta, világos hamisítás, ami nem belügy, nem magánügy, jogilag sem.
Az a cég belügye, hogy milyen képet használ fel. Utcaképet, tengerpartot, akármit; de nem egy megcsonkított, a meghatározó szimbólumától megfosztott templomot.
Az a még fontosabb kérdés, hogy az illetö templom papjai hogyhogy nem perelték be az Aldit emiatt?
khm
2017-12-23 @ 19:04
liburnyák
neked bizony a qrva anyád.
S látám,hogy jó!!!!!! Alighanem megáldám!
Alexxx
2017-12-23 @ 19:35
A Lidl vezetői milliónyi keresztény érzékenységét sértették meg! Azóta nem mentem még be Lidl boltba és nem is fogok. Szerencsére elég sok követőm van, bár sokkal több kellene.
Klárika
2017-12-27 @ 01:48
Ez lenne az egyik igaz, hatásos eljárás a politikának lefekvö kereskedelem iránt: tömeges vásárlási bojkott.
Ez az egyetlen nyelv amelyet értenek: az anyagi haszon.
neaddfel
2017-12-23 @ 20:00
Libertárius, mond Te csak úgy átfutod a dolgokat, vagy elszoktál mélyedni is bennük ?
Szóval, már a komcsik megpróbálták, és ma a libsik egyértelműen folytatják, a Mikulásból, télapó lett, a Karácsony fából, fenyőfa, az angol területeken már a köszöntés Boldog Karácsony=Merry Christmas, helyett Kellemes ünnepeket=Happy Holidays dívik, most a keresztet tüntetik el a tradícióinból, és aztán majd valami mást, aztán egyszer majd a gyerekeink nem is találják már a gyökereiket.
Lehet, hogy szerinted, ebben nincs is semmi kivetnivaló ?
magd@
2017-12-24 @ 09:12
„Dalszöveg:
Hull a pelyhes fehér hó, jöjj el kedves Télapó!
Minden gyermek várva vár, vidám ének hangja száll.
Van zsákodban minden jó, piros alma, mogyoró,
Jöjj el hozzánk, várunk rád, kedves öreg Télapó!
Nagyszakállú Télapó, jó gyermek barátja.
Cukrot, diót, mogyorót rejteget a zsákja.
Amerre jár reggelig, kis cipőcske megtelik.
Megtölti a Télapó, ha üresen látja.”
Karácsony Márti
2017-12-24 @ 12:44
Ezt mi mindig Mikulásra cseréltük.. persze nem az iskolában.
Alma®
2017-12-24 @ 14:55
A hull a pelyhes fehér hó szerzője Rossa Ernő volt, aki a 50-es és 60-as években olyan mozgalmi dalok szerzője volt, mint a Lenin-dal, a Munkásőrinduló, a Dal a felszabadulásról, a Már pirkad a hajnal, a Wikipédia tanúsága szerint.
A dalt én is énekeltem gyerekkoromban, otthon mi is Mikulásra javítottuk a télapót. Nem is tudom milyen következtetést vonjak le.
Kitalátor
2017-12-25 @ 03:14
A felsorolt mókásmozgalmi nóták kivétel nélkül jiddis népdalok lenyúlásai. Mondjuk néhány kivétellel a többi is.
Tuddgyukkik
2017-12-23 @ 22:32
Nem varhato el a lidl tol hogy rajtahagyja a keresztet a santorini templomon, ez igaz, de tolem sem elvarhato hogy naluk vasaroljak ugyanezert.
Tarpi
2018-01-03 @ 08:25
Nem egészen így van. Ha felhasználja a képet, akkor úgy használja fel, ahogy az van. De ti ezt libsik sosem figjátok megérteni, mert nektek a pénz az istenetek és a pénzért bármire hajlandók vagytok. Ti hamar lesztek majd muszlimok is ha a pénz abban lesz.
csordás józsef
2017-12-23 @ 17:12
Milliók hitét megcsúfolni nem magánügy.
Alexxx
2017-12-23 @ 19:31
Az én hitemet sérti, ha lehagyják róla!
egy-sanyi_a_sok_közül
2017-12-23 @ 20:53
Miben sérti bárkinek a hitét egy joghurton kereszttel szereplő épület? Kevésbé muszlim lesz az étvágya?
Vagy.
Miben sérti bárkinek a hitetlenségét egy joghurton kereszttel szereplő épület? Kevésbé ateista lesz az étvágya?
Még csak annyit: Az az épület, az templom, az ott van már évszázadok óta, kereszt is volt rajta mindig és kereszt nélkül az a valóság meghamisítása, olyan mint az égről lehazudni a napot. Csak az olyan sehonnai, idióta korcsokat zavarja mint te vagy banán.
Tarpi
2018-01-03 @ 08:27
Kereszttel kit sért? Ja hogy esetleg a muszlimok akkor nem.veszik meg? Nem azért mert sérti őket, hanem azért mert a vallásuk tíltja!
Alexxx
2017-12-23 @ 19:31
Hát igen! Ma a karácsony a többségnek csak a fogyasztás és a zabálás ünnepe.. De azért valahol a lelke mélyén minden európaiban benne van a száncsengő és a Stille Nacht dallama.
Nem lesz jó vége, ha a polkorrektség jegyében megpróbálják elvenni az emberektől. Van egy határ ameddig el lehet menni. A kommunisták sem merték ezt a határt átlépni.
Áldott Karácsonyt kívánok mindenkinek.
Törőcsik István
2017-12-23 @ 20:12
A józan észbe vetett hit bizony világgá megy, mire a kommentek végére ér az ember…
Aristo
2017-12-23 @ 20:15
Mindenkinek Áldott Karácsonyt kívánok.
Karácsony Márti
2017-12-24 @ 13:01
Önnek is kedves Aristo és köszönjük a sok remek irást, várjuk a következőket.
Colin MacLeod
2017-12-23 @ 20:51
Ez lesz a 40. karácsonyom azt mondom már nem érdekel, mert már semmi sem olyan mint régen, aztán azon veszem magam észre, hogy az egész decemberi hónap a szentestére való felkészüléssel telik el. Persze ennyi évtized után minden rutinszerű, ösztönösen díszítettem fel a fát, persze mindig variálok, hogy egyensúlyba legyen minden dísz. A hangulata ahogy előveszem a dobozokból a díszeket, az angyalkás dísz amit először teszek a fára, olyan idős mint én, 78 karácsonyán jelképesen kaptam amikor 1,5 hónapos voltam, már megvoltam keresztelve. A karácsony számomra sose az ajándékozásról szólt, persze amikor még az ember gyerek várja az ajándékokat, később már ő szeret ajándékot adni, még ha valami csekélységet is, de szeretettel. Idővel aztán rájöttem az a pár óra 24-én este mindennél többet jelent, persze Jézus születése, a szeretet ünnepe, de ennél ez sokkal több, körülveszi az egészet egy leírhatatlan energia, meghittség, valami amit az ember magával hoz.
Idővel rituálék is kialakulnak mikor díszíted a fát, csak klasszikus zene szól, szentestei menü, gyertyafény, megfelelő zene. Persze mi reformátusok kicsit mindig reformáltunk a saját képünkre formáltunk, de ezek csak pici apróságok. Ha nem lennék megkeresztelve, akkor is fontos lenne Jézus születése, és akkor is nagyon fontos lenne a karácsony szentélye.
Boldog Karácsonyt minden Magyar honfitársamnak.
Alexxx
2017-12-24 @ 02:08
Jézus Krisztus személye összeköti az embert az Istennel. A muszlimot az allahakbár ordítása nem köti össze semmivel. Az iszlám nem vallás, az egy hódító ideológia, és a kereszt elhagyásával behódolnak azok is akiket Isten eleve kiválasztott. A Sátánt szolgálja aki leveszi a keresztet! A Sátán érzékenységét sérti a kereszt és szolgáit a muszlimokat arra bíztatja, hogy vetessék le a keresztet.
Látta valaki Mel Gibsontól a Passió c. filmet? Nos a Sátán egy csuklyás alak képében mindvégig komoran sétál körbe-körben a háttérben. Szimbolikus, de egyben igaz is. Jézus feltámadása pedig győzelem a halál és a gonosz felett.
olszal
2017-12-24 @ 09:24
„A józan észbe vetett hit bizony világgá megy, mire a kommentek végére ér az ember…” (Törőcsik István)
Kölcsönvettem, mert igaz…
Magam is így látom!
Boldog Karácsonyt Mindenkinek!
Alexxx
2017-12-24 @ 11:59
Azokban az ötvenes években amikor szinte semmink nem volt Apám szerzett diót valahonnan. Aranyporos festékbe mártogattuk és az került a fára. Akkor még voltak előkészületek. De akkor is lehetett kapni gyertyát, csillagszórót. A kommunisták nem merték elvenni a karácsonyt. Minden évben megvolt a karácsony, megvolt a fa. Illetve nem. 1956-ban nem volt fa, mert nem lehetett kapni. Semmi sem volt, csak sötétség kint az utcákon és nagyon sok helyen gyertyák égtek az ablakokban..
Márai Sándor a távolból is ráérzett arra, hogy mi történik Magyarországon:
————————————————————————————————————
Márai Sándor: Mennyből az angyal
MENNYBŐL AZ ANGYAL – MENJ SIETVE
Az üszkös, fagyos Budapestre.
Oda, ahol az orosz tankok
Között hallgatnak a harangok.
Ahol nem csillog a karácsony.
Nincsen aranydió a fákon,
Nincs más, csak fagy, didergés, éhség.
Mondd el nekik, úgy, hogy megértsék.
Szólj hangosan az éjszakából:
Angyal, vigyél hírt a csodáról.
Csattogtasd szaporán a szárnyad,
Repülj, suhogj, mert nagyon várnak.
Ne beszélj nekik a világról,
Ahol most gyertyafény világol,
Meleg házakban terül asztal,
A pap ékes szóval vigasztal,
Selyempapír zizeg, ajándék,
Bölcs szó fontolgat, okos szándék.
Csillagszóró villog a fákról:
Angyal, te beszélj a csodáról.
Mondd el, mert ez világ csodája:
Egy szegény nép karácsonyfája
A Csendes Éjben égni kezdett –
És sokan vetnek most keresztet.
Földrészek népe nézi, nézi,
Egyik érti, másik nem érti.
Fejük csóválják, sok ez, soknak.
Imádkoznak vagy iszonyodnak,
Mert más lóg a fán, nem cukorkák:
Népek Krisztusa, Magyarország.
És elmegy sok ember előtte:
A Katona, ki szíven döfte,
A Farizeus, ki eladta,
Aki háromszor megtagadta.
Vele mártott kezet a tálba,
Harminc ezüstpénzért kínálta
S amíg gyalázta, verte, szidta:
Testét ette és vérét itta –
Most áll és bámul a sok ember,
De szólni Hozzá senki nem mer.
Mert Ő sem szól már, nem is vádol,
Néz, mint Krisztus a keresztfáról.
Különös ez a karácsonyfa,
Ördög hozta, vagy Angyal hozta –
Kik köntösére kockát vetnek,
Nem tudják, mit is cselekesznek,
Csak orrontják, nyínak, gyanítják
Ennek az éjszakának a titkát,
Mert ez nagyon furcsa karácsony:
A magyar nép lóg most a fákon.
És a világ beszél csodáról,
Papok papolnak bátorságról.
Az államférfi parentálja,
Megáldja a szentséges pápa.
És minden rendű népek, rendek
Kérdik, hogy ez mivégre kellett.
Mért nem pusztult ki, ahogy kérték?
Mért nem várta csendben a végét?
Miért, hogy meghasadt az égbolt,
Mert egy nép azt mondta: „Elég volt.”
Nem érti ezt az a sok ember,
Mi áradt itt meg, mint a tenger?
Miért remegtek világrendek?
Egy nép kiáltott. Aztán csend lett.
De most sokan kérdik: mi történt?
Ki tett itt csontból, húsból törvényt?
És kérdik, egyre többen kérdik,
Hebegve, mert végképp nem értik –
Ők, akik örökségbe kapták –:
Ilyen nagy dolog a Szabadság?
Angyal, vidd meg a hírt az égből,
Mindig új élet lesz a vérből.
Találkoztak ők már néhányszor
– A költő, a szamár, s a pásztor –
Az alomban, a jászol mellett,
Ha az Élet elevent ellett,
A Csodát most is ők vigyázzák,
Leheletükkel állnak strázsát,
Mert Csillag ég, hasad a hajnal,
Mondd meg nekik, –
mennyből az angyal
New York, 1956.
————————————————————————————————-
A rohadék liberálisok most a XXI században megpróbálják elvenni a karácsonyt. Ebbe fognak belebukni!
magd@
2017-12-24 @ 12:07
Kedves Alexxx,
szebb és jobb verset nem is adhatott volna közre, és aktuálisabbat sem.
Köszönöm és kívánok mindenkinek békés boldog karácsonyt
Magd@
Alma®
2017-12-24 @ 14:57
Köszönöm.
Karácsony Márti
2017-12-24 @ 16:41
Én is köszönöm, mint Magd@.. soha nem tudom sem olvasni, sem hallgatni könnyek nélkül. Csodálatos vers. Ezt nem lehet leforditani idegen nyelvre. Boldog ünnepet.
Tarpi
2018-01-03 @ 08:32
Sőt a keresztények is meghagyták a régi ünnepeket csak átértelmezték, ezért hívjuk mi Karácsonynak a Karácsonyt. Napfordulós ünnepből lett a születés ünnepe. De most más történik, szándékosan tépik el a gyökereket.
kyokuto01
2017-12-24 @ 12:35
Töröltem a hozzászólásomat.
Hun
2017-12-24 @ 14:16
Békés, boldog karácsonyt mindenkinek!
És ismét egy remek írás, köszönjük.
Egy észrevétel. Munkámból adódóan naponta sok emberrel találkozok (nem porszívóügynök…). Elköszönéskor „Boldog karácsonyt!” kívánok, ahogy az ünnep közeledtével megszoktam. Idén vettem észre először, hogy nem „viszont kívánják” az emberek -tisztelet a kivételnek- hanem zartan motyognak valamit!? „Német”országban még nem is csodálkoznék ezen, de már nálunk is ilyen mély az agymosás?
Alma®
2017-12-24 @ 14:59
Boldog karácsonyt kívánok mindannyiójuknak.
Karácsony Márti
2017-12-24 @ 16:55
Köszönet a sok megható hozzászólásért. 71 éves vagyok, de a legmaradandóbb emlékeim nem az ajándékokhoz fűződnek, esetleg valami eszembe jut, ha nagyon erőltetem. Amire fájó-édes emlékként gondolok, az a fadiszités, szaloncukor kötözés édesapámmal, miközben édesanyám a konyhában készitette az ünnepi vacsorát. Közben pedig énekeltünk, Mennyből az angyalt, …. kékszemű gyermek, csöpp rózsalevél… és édesapámmal elmentünk a Bosnyák téri templomba éjféli misére. Férjem mesélte, hogy 56-ban apósom készitett karácsonyfát, partvisnyélből, amit kifúrt és fenyőágakat szúrt bele. Lehet ez volt a legszebb fa.
Kéfa
2017-12-27 @ 11:19
Boldog ünnepeket Aristo! Azért a wellnesre is szükség van, mert van ideje a pihenésnek is.
Az emlitett babona által közvetitett vitális akaratnak meg ellenállunk erkölcsünk és gondolkodásunk erejével, amire jó példák az Ön írásai is.
A humorról nem is beszélve. 🙂
Szilveszterre kapunk újabb humorbombát?