Mohó
64„…és a szerencsétlen Mohó, tehetetlenül nyögve az információözönben, kénytelen minden adatot tudomásul venni…”
Stanislaw Lem: Kiberiáda Hatodik utazás
A zseniális Stanislaw Lem Kiberiáda című, úgyszintén zseniális könyvében van egy mese, melyben hősei, Trurl és Klapanciusz mérnökök egy Mohó nevezetű diplomás, ezért művelt és nagyon ideges természetű rabló karmai közé kerülnek, aki – a korszellemnek megfelelően – információkat rabolt. A nehéz helyzetből úgy menekülnek meg, hogy készítenek neki egy másodfajú démont, mely egy hordónyi dohos levegőben ugráló molekulák táncából olvas ki információkat és írja azokat egy hatalmas tekercs papírra. Mohó aztán olvassa a démon által lejegyzett információkat, de nem megy velük semmire, és egészen addig csinálja, míg a papírszalag el nem borítja és meg nem fojtja. Mert az információk, bár igazak, de rendszerezés, feldolgozás és értékelés nélkül semmit sem jelentenek.
Ez a történet jutott eszembe, mikor olvasom a haladó sajtóban, hogy a méltán ismeretlen Jávor Benedek – az LMP első szakadásának egyik matadora, EU képviselő – „kiperelte” a Paks 2 szerződés dokumentumainak egy részét az államtól. Most birtokába fog kerülni több tíz kiló papírnak, melynek minden lapja tele van írva. Nyilvánvalóan el kéne olvasni, rendszerezni, értelmezni, majd ezt követően rásütni a gaz putyinistákra az abban található, terhelő adatokat. Tudom, hogy jósolni nagyon nehéz, de én biztos vagyok benne, hogy ez nem fog megtörténni. No, nem a rásütés, hanem az elolvasás és a megértés. Ebbéli véleményemet az eddig „kiperelt” iratok sorsára alapozom.
Nem első eset ez ugyanis. Eleddig már nagyon sokféle ügyben esett meg efféle „kiperelés”, ám egyik iratcsomó értékelésének eredményét sem láttuk viszont a haladó sajtóban. Ennek ugyebár kétféle oka lehetett.
A) Nem volt bennük semmi terhelő, tehát használható, dolog;
B) Nem is olvasták el az irdatlan papírhegyeket;
C) Mindkettő,
Itt van rögtön a trafik ügy. Tudom régen volt és a kurta emlékezetű köz, már nem nagyon emlékszik rá, ám a maga idejében jócskán borzolta az ellenzéki kedélyeket.
Zárójel. Az ügy horderejére mi sem jellemzőbb, mint az a tény, hogy ennek köszönhetjük az azóta is közöttünk tébláboló diktafonvirtuóz Hadházy lódoktort. Azt kell mondjam, nagy árat fizettünk a dohánykereskedelem rendszabályozásáért. A tüdőrák bakfitty ehhez képest. Zárójel bezárva.
A nevezetes trafik ügyben is sor került a pályázatok és bírálataik dokumentumainak „kiperelésére”. A számukra „kedvező” ítélet után azt jelentette be fenyegetőleg, a Varjú halála című táncbetét prímabalerinája, Varju László, hogy: „Mire elbukik az Orbán-kormány, a DK pontosan tudni fogja, hogy kik azok a fideszes haverok, akik trafikot kaptak Orbán Viktortól.” Ez 2017-ben történt.
Azóta azonban néma csend és hullaszag.
Aki csak egy kicsit ismeri a magyar állam által bonyolított ügyek menetét, az pontosan tudhatja, hogy minden bizonnyal több mázsányi papírról van szó, melyek előállításához igen nagy erdőket vágtak ki, melyekről csak úgy potyogtak közben a veszélyeztetett fajok. És akkor – ellenzéki vezényszóra – újra felbőgtek a láncfűrészek. Nem tudom a Greenpeace mit szól ehhez. Ezeket a dokumentumokat kéne azóta egyenként elolvasni, megnézetni jogi, üzleti, pályázati szakértőkkel, hogy azokból bármi kiderüljön. Nem irigylem azt, akinek ez lenne a feladata, bármennyit fizetnek is érte. Az ügyet két éve körülvevő csend arra utal, hogy természetesen senki az égvilágon nem vette őket a kezébe. Kíváncsi vagyok hol lehetnek, vagy hol gyújtottak be velük éppen. Nyilván sokkal könnyebb és szórakoztatóbb performance-okat rendezni, tüncizni és nyilatkozni. Meg aztán ezek a szereplések amúgy is közelebb állnak a résztvevők szellemi képességeihez és vonzalmaihoz.
A „kiperelés” sem más, mint a média-politizálás eseménye, melyben minden kedvező ítéletet a gaz kormány arculcsapásaként lehet értelmezni a haladó sajtóban, amely ilyenkor – természetesen egyáltalán nem olyan szolgai módon, mint a lakájmédia – üdvrivalogni szokott. Mert van ugye a haladó és a retrográd üdvrivalgás. Nagy különbség.
A paksi iratokkal ugyanez fog történni.
Az efféle nemzetközi szerződések önmagukban is meglehetősen bonyolultak és terjedelmesek, nyelvezetük pedig még a nagyeszű hozzáértőket is próbára teszi. Hát még Jávor Benedeket. Ez esetben még ehhez járul a sokat emlegetett üzleti terv is, mely – minden hivatalosodó nagyotmondás ellenére – nem más mint jövendölés arra nézvést, hogy milyen lesz a világ és azon belül Európa, energetikai helyzete és energia árai 20-30-50 év múlva. Bárki könnyen beláthatja: semmiféle Jávor Benedek nem látja ezt jobban előre, mint tetszőleges jósnő a kristálygömbbel, vagy kávézaccal. És ez ugyan így vonatkozik a szakértőkre is. Paks jövőjével kapcsolatban a hivatásos szakértői álláspontok ugyanúgy politika-vezéreltek, mint a magyar gazdaság bármely más szegmensére vonatkozóak. Ennyi idő alatt annyi minden, rossz és jó, történhet velünk, gondoljunk csak a kisbolygó becsapódásra, vagy Gyurcsány visszavonulására a politikából.
Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy atomenergiáról van szó, mely technológiailag igencsak bonyolult ügy, és Benedeknek nagyjából annyi köze van hozzá, hogy végső soron ő is atomokból áll.
Ez – lássuk be – nem túl sok.
Mindenesetre jó olvasgatást kívánok a képviselő úrnak, és bízom abban, hogy igen gondosan, úgynevezett szoros olvasással rágja át magát a több ezer oldalnyi dokumentumhegyen, és mikor a végére ér, pár év múlva, akkor megosztja velünk a tanulságokat, hacsak nem jár úgy Lem Mohója és maga alá nem temeti a hatalmas papírhalom.
Kétes
2019-02-10 @ 13:05
Majdnem beszéltem olyannal, aki már eccer beszèlt J. Benedekkel. Megerősíthetem, hogy J. Benedek ikercsillaga Karigerinek. Ugyanolyan simabeszédű okostojás. Zérushoz közelítő szakmai tudással.
Hazádnak
2019-02-10 @ 15:42
Itt fentebb a FB-on:János Kovács
Ez a Jávor Benedek biológia tudományokból doktora, tehát nem lehet olyan buta mint amilyenek a szerző beállítja.
—
Ehhez csak egy közhely:a világ legsikeresebb emberei között szinte egyáltalán nem található „tudományok doktora”, viszont annál több, szinte a nyolc eleminél épp hogy többel rendelkező.
Klárika
2019-02-10 @ 20:17
Nem is állította Aristo sehol, hogy „Benci” gyengeelméjü vagy buta lenne. Még áttételesen sem.
És ha a biológiai tudományok doktora? A biológia számos résztudománya közül csak azok egyikében lehet valaki doktor. ( pl. az imádkozó sáskák ökumenikus nyitottságát illetöen, vagy az oroszlánok, a szarvasok mítús ügyeiben, vagy valami, pl. gilisztatojások laborhoz kötött kutatásban, stb).
Mit érthet az atomfizikához, a gazdasági matekhez, az atomerömüvek építészeti technikájához, a biztonságát szavatoló körülményekhez és így tovább?
Ez a cím jelen esetben csalást és ámítást szolgál, lefedni az igazi okot a Kovács Jánosok szemében. Akik azt sem veszik észre, hogy milyen flottul hordozza a nyílt utcán szakdoktorunk a kiperelni kelletett nemzetbiztonsági adatokat tartalmazó iratokat.
Akik szerint a blogírónak is illene doktornak lennie ha írni mer. Brávó!
v
2019-02-11 @ 21:40
Majd akkor mesélj,ha tudod,hogy mért fejlesztették ki az Archicad programot,és mire használták a Paks I-nél.
csakafidesz
2019-02-12 @ 09:42
Az imádkozó sáskák felekezeti hovátartozásáról gyűjtök anyagot. Légyszí, vannak muszlim sáskák és keresztény sáskák. Ez utóbbiak kevesebben. Nos megeszik egymást?
Klárika
2019-02-12 @ 19:32
Bocsi de én is pont ezt sugalmaztam, „az meséljen” az atommüveket érintö kérdésekröl, aki ezekben szakavatott, aki járatos a közvetlenül oda tartozó problemák körét illetöen.
Klárika
2019-02-12 @ 23:11
csakafidesz! Sok sikert az anyaggyüjtéshez. Szinte biztos, hogy az a sorrend, elöször imádkoznak, azután eszik meg egymást. De csak úgy általában, hiszen a háromféle egyistenhívö, könyvesek mellett van még számos többistenhívö is,… ajvé, hogy mikor lesz belöled ezekután doktor!?
Mahir Kara
2019-02-17 @ 13:54
Élünk még, sorsunk egyre mostohább,
Uralkodnak rajtunk diplomás ostobák!
Élünk még, rém hazafias a jelszó,
Vérünk, verítékünk, nékik csak adó!
Élünk még: polgáros mézes madzagot
Lóbál néked, ki meggazdagodott.
Élünk még: ragyog az aranyborjú
Alul bőg, áhít az emberborjú.
Élünk még, így kell ennek lenni?
Dolgozunk, és miénk a semmi!
Élünk még: de vajon minek?
Ez nem jut eszébe senkinek?
Élünk még, eltűrjük a herét,
Szittya, kuruc, felejté fegyverét
Élünk még, alázott szolgaként,
De kinek, és minek e szolgalét?
Ha munkát nem is, kenyeret
Gazdáid még löknek neked!
Legyen, ki autóját csodálja
Éhes nép fi kimegy a világba
Pusztája szül: kancsal délibábot,
Visszasírja a Moszkva bábot,
Aki legalább sovány kenyeret
Adott néki, épp, hogy eleget
Koren Pál
2019-02-11 @ 14:15
Hogy messze esett e az alma a fájától nem tudom. J.Benedek édesapját ismertem, igazi bozótharcos volt. Békésebb időkben szakmai teljesítménye (törvényszerűen) az idealizmus világában megrekedt, ütközött a valósággal (területi politikával, balkézről környezetvédelemmel foglalkozott).
J.Benedeket megszállottnak nehezen tudnám nevezni (a megszállottság némi szakmai elkötelezettséget feltételez / tisztelet édesapjának) ő meglehetősen éretlen fejjel a politikai handabandázás könnyebb és kifizetőbb útját választotta.
csakafidesz
2019-02-12 @ 09:45
Volt egy másik Jávor, Jávor Pálnak hívták. Nos anno ő tett le valamit az asztalra, kiváló színész volt. A mai jávor, a benedek (direkt kisbetűvel) egy ócska ripacs.
Koren Pál
2019-02-11 @ 14:16
XXX
torony
2019-02-10 @ 13:14
A címet – mert én megtehetem – ezek „munkásságát” látva: „Mohó-tahók”-ra módosítanám. A magyarul beszélő fiatalabb kommunisták, az idősebbek nyomdokain járva próbálnak kárt okozni. Pedig megelégedhetnének azzal is, hogy munkaképes koruk ellenére még semmi hasznosat nem tettek, ez is kár. Parazita ez mind, csak a régi hagyományukat hiánylom, amikor egymást gyilkolászták magasztos eszméik szellemében. Az új kor jellemzője lehet, hogy a kudarcuk miatti fusztrációnak majd az alkohol vet véget. Vezérük tegnapi szereplése is igazolja: jólét – politikai kudarcok = elhülyülés, alkoholizmus.
Hongorazangoló
2019-02-11 @ 14:24
Nagyon egyetértek!
Mahir Kara
2019-02-17 @ 13:57
Leplezetlen, szégyenteljes önzés az ország-házában
Az ügyetlenkedő, új mohók helyett visszaszavazták a régit, avagy egy illúzió elvesztése.
Öt évvel ezelőtt nagyok voltak a remények, szépek az ígéretek, talán túlzóak az elvárások. Visszakaptuk a szabadságot (kivonult az idegen hadsereg) és a nemzeti önrendelkezést (szabad választások).
Közben megfeledkeztünk arról, hogy Magyarország számára a szabadságnak rettenetes ára van.
Mára teljes az apátia, az illúzióvesztés. ’89-ig balsorsunkért okolhattuk a „moszkvai bábukat” és a párthűség okán kontraszelektált országvezetés hozzá nem értését.
Gerinctelenségünkre mentség volt a megváltoztathatatlanba (?) való, beletörődés. Tűrésünknek ára volt a biztos munkahely. „Bele nem pofázásunknak” a kisstílű, olykor megtűrt lopással elért gazdagodás.
Közben mindenki fújta az elvárt „nótát”, az újságíró, a tanító, a történész.
A kollektív hazugság körhintáján szédült a társadalom.
Szülő a gyerekéhez, testvér a testvérhez nem volt őszinte és egyenes, mert az hátha elszólja magát.
Most ezek a jól begyakorolt hazugok mégis fel vannak háborodva, hogy „becsapták” őket! Mert akkoriban mindenki „felmondta a leckét”, de úgy tudta az igazság más!
Kilencvenben azt hívén, hogy minden bajunk forrása: az idegen uralom, és annak kiszolgálói megszűntek, eltűntek, jobb lesz, más lesz, ha magunk kezébe vesszük a magunk sorsát.
No, hát nem szűntek meg! Jó anyagként átalakultak a maguk hasznára, a mi kárunkra.
A bajok forrásának hitt igazságról is kiderült, hogy vélt igazság.
Az elmúlt öt (négy) év legnagyobb, legtragikusabb vesztesége annak a hitnek az elvesztése, hogy vannak olyan szakembereink, politikusaink, akik az elmúlt negyvenöt (hetven) év csődtömegét kezelni tudják. Kiderült, hogy nem tudják!
Sőt nem is akarják!
Amikor az egész ország tudta, hogy ég az „ország háza”, a bent ülők azon vitatkoztak, milyen virágot tegyenek az ablakba!
Utána csodálkoztak, hogy az általuk kimondott szakértelem hitegetése fordítódott magyarról magyarra.
Választott képviselőink másodlagosan „intézik” az ország ügyeit. Az első: a gyors (újra) meggazdagodás, személyes párt és egyéb pozíció szerzése, megerősítése.
Leplezetlen, szégyentelen önzés, személyeskedés az ország házában, az ország nyilvánossága előtt.
A legbutább ember is rájött, előbb-utóbb, ezek az emberek nem nekünk akarnak jót csak maguknak! A „demokráciájuk” álarcnak bizonyult, kilógott belőle a kezdő kapitalizmus farkasfoga.
A választók erre cinikus választ adtak. Az ügyetlenkedő új mohók helyett visszaszavazták a régit.
Az ismerőst, a bejáratottat, ahol nekik is volt esélyük a, szegényes de biztos megélhetésre. Aztán most rá kell jönniük, az a régi mégsem jön vissza. Az állam soha nem adott, adhat mindenkinek munkát.
Az elmúlt negyvenöt évben is csak fizetést adott mindenkinek, alibi munkahelyen, alibi munkáért is. Most újra mindenkinek magának kellene megkeresni a maga munka. és mindenféle helyét a világban.
Erről is leszoktatták őket, mint a munkáról, önképzésrő1, igazmondásról, küzdésről. Sokan kétségbeesetten néznek a tél, a jövő elé. Lassan belátják, hogy helyzetük kilátástalan: ez tettekre sarkallja őket.
Lesz, akit tanulásra, lesz, akit lopásra, betörésre, utcai zavargásra. Ettől, ekkor mindnyájan belátjuk majd helyzetünk megoldhatatlanságát, kilátástalanságát. irásom 2004!
Theo
2019-02-11 @ 15:01
Lesz majd egymas gyilkolaszasa is amint hatalomra kerulnek.
csakafidesz
2019-02-10 @ 13:35
Mondjuk az alapoknál lesz a baj. Annak meghatározásával, mit jelent az U235, U238, U239 (ez utóbbi a plutónium) stb. Elolvassák és okosan bólogatnak a kWh-ban adott teljesítmény meghatározáskor, de ezt sem értik..
sigula
2019-02-13 @ 18:09
Bocs, de sikerült valami hülyeséget (bocs!) közbevetni: az urán izotópok (és minden más izotóp ld pl,. hidrogén. deutérium, trícium) kémiai szempontból azonos elemek, csak az atommagjukban található neutronok számában különböznek rendszámuk 92. Az U-239 a protaktínium 239-ből keletkezik ß sugárzás útján (a ß sugárzás egy elektron vesztés – az atommagból), de egyáltalán nem plutónium, az azonos tömegszámú plutónium jele Pu-239, rendszáma 94, azaz az uránhoz képest két protonnal több van az atommagjában.
Hát, így van ez
2019-02-10 @ 14:18
Ezeknek a liberrált őrülteknek összesen nincs annyi esze, mint egy marék lepkének.
• Itt az élő bizonyítéka annak, hogy az agyhalál után is van még élet !!!!
Semmire nem jó, sz@r élet, de van. Hát, így élnek ezek a semmirekellők !!!
khm
2019-02-10 @ 14:22
Tényleg szép iratcsomó. 🙂
Azon röhögök,hogy nem fogják elolvasni. Sajnálom,de nem is hiszem,hogy alkalmasak lennének rá. Gondolom más helyeken is csak szakértői csoportok segítségével tudnák kiértékelni. Ahogy sejtem,abban a jávorék nem állnak valami jól.
Amúgy NE TEMESSE maga alá az iratcsomó. Kötelezzük rá,hogy olvassa át. (jobb,mint az életfogytiglan.)
Nézzük_magát_a_dolgot
2019-02-10 @ 15:43
Az U239 az uránium izotópja, amely U238-ból keletkezik neutron-befogással. Felezési ideje eléggé rövid, és béta-sugárzás (elektron) kibocsátásával Plutónium 239-es izotóppá alakul. Nem mindegy, hogy U239 vagy Pu239, mert a plutóniumnak ilyen módon kevesebb vegyérték-eelektronja van, tehát kémiailag különbözik az U239-től. Más. A kWh NEM a teljesítmény egysége, hanem a munkáé. A teljesítmény egyik egysége a kW. 1 kWh munkát végzünk, ha egy kW teljesítménnyel egy órán át működünk (persze ez meghaladja egy ember fizikai teljesítőképességét). Az erőmű teljesítményét természetesen kW-ban, illetve a számok barátságosabb megjelenése érdekében MW-ban ill. GW-ban adjuk meg. Egy új paksi rektor névleges teljesítménye nagyjából 1 250 000 kW, azaz 1 250 MW ill. 1,25 GW. (Érzékeltetésül: egy szokványois villanymozdony névleges teljesítménye kb. 3…8 MW között mozog.) Egyébként osztom nézeteit a sok okos zöld és egyéb gyanús elem agykapacitását illetőleg, de számolni „csak pontosan, szépen, ahogy a csillag megy az égen”, akkor ül igazán a kritika.
khm
2019-02-10 @ 17:06
Ezeket anno tanultam. 🙂
Azért köszi az emlékezet frissítésért. (soha sem árt.)
A Nagy Testvér figyel téged
2019-02-10 @ 17:12
Persze hogy nem olvassa el! Fikciót a nélkül is fel lehet állítani! Ha olvasna, nem lenne ideje a szülőhazáját ócsárolni!
csakafidesz
2019-02-12 @ 09:50
Köszönöm. Csak halkan. Az U239 magától átlényegül plutóniummá, ezzel dolgunk nincsen. A probléma, hogy rendkivül erősen sugárzó anyag. Minden esetre a Nagaszaki bomba plutónium volt, és pusztítóbb, mint a Hirosimai, de erről kevés anyag van ami publikus.
Theo
2019-02-11 @ 15:03
Áh, biztos egybol tovabbkuldik a megbizoiknak
Contrabass
2019-02-10 @ 14:42
Semmi vész, Jávor mester segítségül hívja Demeter Mártát, a másik nagy tudóst és kiderítik, hogy Orbán Viktor lánya pacsizta le Putyinnal a paksi bővítést. (Amúgy azt hittem, hogy Jávornak annyira szarul megy, hogy a hóna alatt viszi a könyveket beadni az antikváriumba).
Magd@
2019-02-10 @ 14:46
Az olvasottsága kedves Aristo lenyügözô!
A) Nem volt bennük semmi terhelő, tehát használható, dolog;
B) Nem is olvasták el az irdatlan papírhegyeket;
C) Mindkettő,
Ez a feltevés a legvalószínübb, csak fenyegetési potenciálként alkalmazzák a kiperléseket, gyanítattva, hogy kapitális disznóságok történnek a Fidesz/ kormány háza táján és a hôs ellenzék lerántja a leplet róluk.
mérleg
2019-02-10 @ 15:30
Kovács János! jávornak lehet akármilyen címe,szuperagya,végzettsége,akkor is csak egy nyomorult,aljas, mocskos, hitvány, tetű ,hazaáruló köpedelem! Egy senki,egy dupla nulla,egy patkány egy görény egy dög egy sz@rjankó…kár,hogy élve született,és pont ide!
csakafidesz
2019-02-12 @ 09:53
A patkány és a görény azok gerincesek, kéretik kihagyni őket.
Klárika
2019-02-10 @ 15:41
” Eleddig már nagyon sokféle ügyben esett meg efféle „kiperelés”, ám egyik iratcsomó értékelésének eredményét sem láttuk viszont a haladó sajtóban.”
Hát ahhoz érteni kéne az illetö témához. Ez úgy e nincs meg, mert honnan is, látszik már a szakállidomításból s a „tudjuk mi azt, de…” mimickából.
A „kiperelés” marha jól hangzik a gyanút keltö titokbantartásról és annak leleplezéséröl. A lélegzetelállító bátorságról, hiszen az Orbánbasi Putyincár mindeneket fenyegetö kettös ellen történik a felágaskodás. Igazságtevést ígérve.
Avagy „eltesszük alkalmasabb idökre”. Forró drót is lehet majd belöle hiszen a kétségbe vont jogállamiságnak csak 8 év után sikerült a vörös iszap ügyében alig négyésfél évre kiutalni az eltartási költségeket a börtön nevü javító intézet kontójára. De még az sem biztos.
Ne feledkezzünk meg arról, hogy ismeretlen számú civilszervezet igyekszik megvédni a magyar népet a saját kormányától. Emiatt az olthatatlan kíváncsiságuk minden hozzáférhetö iránt.
Szélike s a lódoktor bölcs tanácsra kiléptek a pártjukból, gondoskodni kell tehát a következö átütö nemzedék felneveléséröl. Dehogyis a számukra megérthetetlen, kilométeres hosszúságú papírok olvasása által. De lemásolgatni s szétküldeni azokat, az nem haladja meg a teljesítöképességüket, gyüjthetik az adresszeket is. A portót fizetik az emberbaráti segítségre készek.
A jövö gyakorló politikusainak addig is meg kell élniük valamiböl, hiszen az EU képviselöség után járó díj alig elég az utazgatásokra, a megfelelö gardróbra s a brüsszeli képviselö kantin válogatott itókáira, ikrás szendvicseire; a megfelelö hazaiaknak járó brüsszeli ajándokokra. Tudják ezt azok a legjobb lelkü, minden áldozatra képes civilszervezetek is.
Mátyás
2019-02-10 @ 15:45
A magyar ellenzéki képviselők egyébként bíróság nélkül is betekinthetnek az iratokba, vagy nem? Csak nyilvánosságra nem hozhatják. Ebben döntött most a bíró úgy, hogy bizonyos részei nyilvánosságra hozhatók.
gyozo2018
2019-02-10 @ 16:35
Nagyon szeretik kerülgetni ezek a hazaárló ktetének a nemzetbiztonság szempontjából értékes területeket Miért is?!
khm
2019-02-10 @ 17:10
Mert hátha valami ütős dolgot sikerül beszerezni,amivel zsarolási potenciálra tehetnek szert,esetleg jó pénzért eladhatják külföldi,ezzel foglalkozó szervezeteknek.
Azért mert ilyenek.
Négyfarq Qtya
2019-02-10 @ 16:30
„semmiféle Jávor Benedek nem látja ezt jobban előre, mint tetszőleges jósnő a kristálygömbbel, vagy kávézaccal. ”
Jámbor Benedek enélkül is, ingyen belenézhet a gömbbe. Pontosabban a seggömbe. ?
Pandora
2019-02-10 @ 17:12
Azzal a megállapítással,hogy Jávor Benedek is atomokból áll,egyet kell érteni.A baj csak az,hogy ez az atomcsoport semmiféle hasznos energia termelésére nem képes,mi több,ha egyáltalán lehetséges eddig kizárólag „negatív energiát” termelt,miután csak kárt okozott az országnak.
olszal
2019-02-10 @ 17:23
Azért az érdekelne, hogy melyik külföldi hírszerző szervezet megbízásából (érdekében) perelt ez a (se nem férfi, se nem nő) Jávor nevezetű görény.
Mert éppen olyan megbízhatatlan mint az a ledér tekintetű és kinézetű nőszemély, aki az LMP színeiben árulja a hazát…(khm: Orbán Viktor lányát katonai repgépen szállították haza…)
sanyi
2019-02-10 @ 17:32
Én dolgazatot íratnék a kiperelt iratok tartalmából. Amíg nem ér el 65%-ot (kettes osztályzat), addig nem jöhet ki a szobájából, tovább kell azokat tanulmányoznia. Lenne pár év nyugtunk.
Molnár József
2019-02-10 @ 18:21
Fentebb az FB-s hozzászólások között bizonyos Kovács János a védelmébe veszi a Jávor urat. Valóban tanárkodott, méghozzá a Pázmány Péter katolikus egyetemen. Természetesen nyilván nem tudatlan személyről van szó, de az írás nem is feltétlenül ezt állítja, hanem, hogy lesz-e valaki, aki átrágja magát az iratokon? Ha igen, akkor jelenik meg a probléma, hogy megérti-e.
Mivel a nevezett képviselő úr az LMP (ha jól tudom) színeiben lett képviselő, ők pedig a zöldek, tehát nézzük a tényeket:
Szak-folyóiratok alapján, a németországi tapasztalatokat elemezve kiderül, hogy az alternatív energiaforrások éves szinten a beépített kapacitás kevesebb mint 10% százalékát adják. Tehát, ha szél, nap és biogáz (ennek a mutatói egyébként a legjobbak) erőművekkel szeretnék kiváltani az atomerőművet, akkor tízszer akkora alternatív energiatermelő parkot kellene létrehozni.
Klárika
2019-02-10 @ 18:51
És az Alföldet szélmalmokkal teleépíteni, a madarakat megnyuvasztani, a gulyákat, méneseket, birkanyájakat rezervátumokba utasítani, a tanyákkal együtt. Csak a turistavonzó, nagyköveteket szórakoztató díszcsikós iparnak kell megmaradnia, hogy legyen miböl fedezni az áram elszállítási költségeit.
Hogy az mi mindennel jár, arról olvastam egyszer, szintén német kiadványban. Kész szerencsétlenség, legalábbis megtartó (konzervatív) szemmel nézve.
Van valamelyes irodalma, utánna lehet nézni.
Klárika
2019-02-10 @ 18:23
Valaki, tisztázhatna egy s mást, aki részleteiben is, tényszerüen ismeri az ide (mint Paks) vonatkozó törvényerejü szerzödéseket.
Úgy tudom, hogy vannak olyan szerzödések, amelyeket titkosítani lehet vagy kell is, komlex jelentöségük miatt. Vagy azok részleteit. Ez a szabályozás változhat országoként.
Nemzetgazdasági, nemzetvédelmi okokból, egyszerüen a „made” (nem ismerem a hivatalos megjelölést) miatt is. Hiszen ilyen s hasonló szerzödések érintik a másik ország érdekeit és a biztonságát is.
Nem a cukorrépa vagy Csányi disznainak a szaporításáról van
szó.
Hódít a korábbi szaktudás s az ebböl fakadó érdekvédelem politika általi háttérbe szorítása. Ha a zunió, amelynek tagországai tele vannak különbözö mértékben elöregedett atomerömüvekkel, mégis Paksra a legkíváncsiabbak, annak föleg politikai háttere van. Az érzékenyített ellenzék pedig szerezze meg az érzékenyített bíróságtól a lehetö legtöbb adatot.
Egyszerre szalad a lakósságnak a környezetvédelem s a biztonságérzet miatti felvilágosítása, érzékenyített felajzása meg a hatalmak egymás közti harca az energiaforrások uralásáért, tekintet nélkül a környezetszennyezésre. Mindenhol szép kis belpolitikai zavargást okozva. Rámutogatást és vádakozást az elkerülhetetlen okán.
Ebböl a célból a leghatásosabbaka zöldek s a zöldes beütések a különbözö pártoknál.
Legyen energiatakarékosság is és a jelen európai konfortjának megtartása is, valamint annak továbjuttatása a túlnépesedett világ milliárdjai számára is. E célból megoldást keresve a mind nagyobb és mind több energianyelö kongresszusokon, összeröffenéseken, sporteseményeken.
Hogyan vonja ki magát ebböl a legjobb akaratú is, ha globalizált az igény s az elvárás?
Bobok Elemér
2019-02-10 @ 18:29
Egy apró pontosítás : a Tudományok Doktora címet az Akadémia adja. Egyetemen PhD fokozatot lehet szerezni biológiából is.
Döme
2019-02-10 @ 21:39
Ki mondta, hogy a magyar depressziós,szomorú nép?
A kommentekből ítélve ez nem igaz!
Ez a sok humor, irónia és kiváló ötlet mindig megaranyozza a napjaimat.
Köszönöm!
Tóth Pál
2019-02-11 @ 11:46
Minden magyar polgárnak joga van tudnia, miért és hogyan kötött titkos szerződést a kormány Paks-2-re orosz állami hitel felvételével. Egyrészt a hitel jelentősen növeli az államadósságot és a korrupciót, másrészt az orosz atomtechnológia korszerűtlen, megbízhatatlan és környzeteszennyező (lásd. Csernobil). Nukleáris energia helyett a megújulókat kell támogatni, Paks-2 életveszélyes.
Klárika
2019-02-11 @ 18:26
Ennek a liberális jognak csak elméleti, „ideális” jelentösége van és lehet.
Paks vagy egyéb, hasonló dologban csak nagyon is nagy szakképzettséggel rendelkezö specialisták ítélhetnek és tanácsolhatnak. Az ” orosz atomtechnológia korszerűtlen, megbízhatatlan és környzeteszennyező” voltáról is.
Csak ez lenne „környzeteszennyező”, a többi, vagy alapjában véve minden atomerömü nem az? (Csernobil meg rég volt; és az sem igaz, hogy egyéb európai, ha kissebb is, de atom-balesetek a nyilvánosságra kerültek).
Ilyen képzettsége nincs minden magyar polgárnak, ezt talán még egy libsi sem vitatja.
Az állami hiteleket illetöen sincs.
Tóth Pál! ön messzemenöen tájékozott szakember az atomerömüvek világában, hogy ilyeneket állít? Egyszerüen: ” Paks-2 életveszélyes.” Az összes többi, Európában nem az? He he és hi hi.
A megújuló, az alternatív energiaforrások támogatása az egy teljesen más feltételeket igénylö terület, amelyen még a „legfejlettebb technikások”k is csak botladoznak. Amellett, hogy mindenképpen nagyon drága lenne; hitel felvétellel járna, amely persze hogy csak oroszországi származása esetében rossz.
Azt is joga van minden magyar polgárnak megtudnia, söt, elhinnie, hogy az egész euro-atlani világban csakis Magyarországon és Oroszországban dúl a korrupció?
Naprózsa
2019-02-11 @ 22:15
Stratégiai jelentőségű atomerőművek adatait sehol a világon nem tárják a polgárok elé. Milyen szép is lenne, ha egy terrorista pontosan tudná hol vannak a gyenge pontjai a nukleáris berendezésnek…
Csernobil nem azért robbant fel mert az orosz atomipar bármivel is gyengébb lenne mint egy személyautót is csak tele hibával gyártani képes francia, hanem azért, mert szándékosan kiakasztották a biztonsági rendszert.
Ha az orosz atomerőmű veszélyes, akkor mit mondjunk azokra, akik cunamiveszélyes tengerpartra, vagy a Szent-András USA törésvonalra telepítik atomerőműveket? 40 olyan atomerőmű van a világban amely eleve földrengésveszélyes vagy cunamiveszélyes helyen épült!
Az meg a nyugati savanyú a szőlő propagandaanyag, hogy rosszabbul jártunk volna ha az oroszok megfinanszírozta olyan erőmű helyett újat építeni, ami bővítése a már meglévő technológiának.
Miért, inkább kellett volna kétszer annyiért franciákkal egy új erőművet építetni? Nem ettünk meszet. Végre egy kormány aki a mi érdekeinket nézi.
csakafidesz
2019-02-12 @ 09:59
„Csernobil nem azért robbant fel mert az orosz atomipar bármivel is gyengébb lenne mint egy személyautót is csak tele hibával gyártani képes francia”
A franciák tele vannak remek atomerőművekkel. Tényleg értenek hozzá, de más rendszerűek, mint Paks, ezért csináltak galibát itt megyó idejében. A francia autók messze jobbak az orosz kocsiknál, és kéretik nem gyalázni őket, mert évekig Citroennel jártam, és nagyon jó kocsi volt. Ma is szívesebben vennék egy Citroent, mint egy Volskwagent.
sigula
2019-02-13 @ 18:21
szerencsés voltál az autóval!
tango47
2019-02-11 @ 13:28
Nem volt butaság, amikor valaki kitalálta, hogy az ilyen „kiperelt” iratok előállítási és kezelési költségét a perelőnek kelljen megfizetnie.
Mellékbüntetésként viszont k ö t e l e z n i kellene őket az elolvasásukra, amit olvasónaplóval kellene bizonyítaniuk.
Meredeken zuhanna az ilyen perek száma.
v
2019-02-11 @ 22:00
Hát ti aztán jól megmondtátok a semmit. Na fussuk át a történelmet. A Németeknél pld. amikor elindult a napelem telepítés 1:2 volt a vásárlási arány,hogy csinálják a népek, most valahol 1:0.65 az arány. Mert már házat nem lehet építeni telepített napelemek nélkül. A Franciáknál szintén hasonló volt a helyzet.A nyuggerek a megtermelt,és eladott arám díjából üdültek mindenféle tengerparton. Csak nálunk 25%- az áfa faxfejek.Ja,ja ma kaptam egy e-mailt Az e-on már tervezi az e-autók külön mérővel mért töltőhely kialakítását, csak szólók jön a szopás bő nyállal.A dekatlonnál van egy csomó töltő hely , van már applikáció a töltő használatához, van egy csomófaxfej aki azon háborog,hogy nincs ingyé záram,hát,hát hogy van ez,he szerintem mind fidesznyik.Mert ennyi hüje egy helyen csak ott van.
Fogash
2019-02-12 @ 15:46
Kedves nagyokos, a napelem teljes elettartama alatt nem termelnannyi aramot, mint amennyi a legyartasahoz szukseges. Ezen tulmenoen borzalmasan kornyezetszennyezo a gyartasa. Ha megvan, akkor mar csak az a baj vele, hogy napi 3-4 oran at tudja a nevleges teljesitmenyet (az is csak 230-270W/m2, vagyis egy klimaberendezeshez is kell vagy 10m2), azt is csak nyaron. Telen max 1/3-at tudja a nevlegesnek, illetve napon belul is gaz.
A nemet csoda ugy mukodik, hogy barnaszenes eromuvekkel toljak, amint picit befelhosodik, ejjel meg nemes egyszeruseggel importalnak francia aramot. (Atomeromuvekbol. Mert az az egyetlen, amely idojarastol es kornyezeti viszonyoktol fuggetlenul sok aramot termel olcson es karosanyag-kibocsatas nelkul.)
A nemet halozat -eppen az esz nelkul tultolt “megujulo” miatt – europa leg instabilabb halozata. Ha a kornyezo orszagok nem lennenek, a nemeteknel heti gyakorisaggal lennenek orszagos aramszunetek.
sigula
2019-02-13 @ 18:30
Csak kérdem mi aránylott, aránylik 1:2 ill 1:065.
Másrészt az ÁFA nem 25 hanem 27%.
Miért ne kellejen fizetni az akkumulátortöltésért, a benzin se ingyen van, de még nyomósabb érv, hogy az áramot is naqyrészt (Németortszágban pl. barnaszénerőművekben) környezetszennyező módon állítják elő, csak máshol van az emisszió. Nem beszélve arról, hogy az elektromos autó drága, az ingyen töltés azokat támogatja akik amúgy is tehetősebbek.
v
2019-02-16 @ 13:21
Te érted,amit olvasol?
v
2019-02-11 @ 22:08
És még válámi,klárikáról egy Illés szám jut az eszembe, találó!
Naprózsa
2019-02-11 @ 23:05
Ja, hát így is lehet, német idióta módra: Ha a hupizöldekre rájön a happáré és kiadják az ukázt, hogy minden házra napelem kell és az álllllaaaaam támogatja, akkor ez máris annak a bizonyítéka, hogy megéri napelemet telepíteni, amiknek az össz előállítási költsége meghaladja az atomerőművét, viszont a kinyert energia töredéke az erőmű teljesítménynek ? Hát ez marha jó üzlet. Már a marháknak, akik nem tudják, hogy az állami támogatást is ugyanazok termelik ki a munkájukkal, akik felveszik ebből a támogatást.
S legközelebb ha eme zseni zöldek, meg a genderek összefognak, és előírják minden lakásban legyen egy gender WC, azt is megvalósítják?
S ha utána az lesz az új bolondériájuk, hogy minden épület mellé kell egy iszlám imahely, amit államilag támogatnak, akkor eme ukázt is végre fogják hajtani a bezöndült agyú ősnémetek, majd pedig kitermelik ennek költségét, az is ilyen jó bolt lesz mint ez a napelem-hóbort?
Már a zöldek sem cáfolják, hogy marhaság volt az atomerőművek bezárása. Nehogy már mi meg most kezdjük el…
v
2019-02-12 @ 04:33
Te hol laksz? Barlangba,mert ott valóban nincs szűkség áramra.
Naprózsa
2019-02-12 @ 09:28
Nem kötelező ezen a portálon írogatni, ha Ön nem kíváncsi a valóságra. Szerencsére ezt a „napelemet az atomenergia” helyett divatot az ENSZ 192 országának vezetéséből 191 nem osztja.
Különben az „én barlangomon” kívül más lakásokba se jutna áram. Még az Önébe sem.
Napenergiával, különösen mérsékelt égövön nem lehet kiváltani más energiahordozókat, amik közül a legtisztább az atom. De vannak akiknek ezt hiába is magyarázzuk.
csakafidesz
2019-02-12 @ 10:05
Nézzük a dolgot. Amerikában a Tesla kiszámította, hogy Nevada területén fel lehetne állítani annyi napkollektort, hogy az USA egész áramfogyasztását előállítsa. Ha így nézzük Kínának ott van a Gobi sivatag kínai része amelyik szintén elég nagy, vagy az oroszok is találnak épp elég lakatlan helyet. De egy kicsi, sűrűn lakott országban ez nem járható. Nevadában 300 napos nap van egy évben. Fent északon ennek a negyede sincsen.
Naprózsa
2019-02-12 @ 14:25
Ha az általam is nagyon tisztelt Tesla kiszámolta, akkor tévedett. Amúgy hol volt mindenhol mozgópépcső, meg űrkutatás, klíma minden lakásban, automata mosó-mosogatógép, robotgyárak, maglev, meg maga a napelemgyártás áramköltsége, stb akkor még? A valóság az, hogy a mai fogyasztást nem lehet mérsékelt égövön napenergiával kiváltani.
Viszont abba szívesen belemennénk, hogy a migránsok eltartására feneketlen zsákba hajigált trilliárdok helyett megfinanszíroznánk a napelemeket az ő napsütötte hazáikban.
S vajon miért éri meg Svédisztánban fűteni rájuk, importálni az élelmiszert, mikor az ő éghajlatukon e napenergiával évi 2-3 aratással boldogan ellehetnének? Költői kérdés volt, mi itt tudjuk a választ.
csakafidesz
2019-02-12 @ 20:11
Naprózsa! Neveda nem a mérsékelt égöv. Persze Las Vegasban ezt nem veszed észre, mert a telefonfülke is légkondis. Szóval maradjunk abban, hogy a nevadai sivatagban árnyékban is negyven fok fölött van a hőmérséklet az év 300+ napján nincsen felhő az égen és a nevadai sivatag nagyobb, mint volt anno Nagy-Magyarország.
v
2019-02-11 @ 22:08
Na szevasztok, oszt jó napot.
Klárika
2019-02-12 @ 19:52
Hát akkor szevasz. Kitüntetönek találom, hogy engem illetöen valami is az eszébe jut.
Klárika
v
2019-02-16 @ 13:18
Amit eddig írogatott,feledhető.
Klárika
2019-02-16 @ 21:04
Nem baj az. Fönyeremény, hogy értékes figyelméböl nekem is szán egy töredéknyit.
Én
2019-02-12 @ 13:27
A jelenlegi körülmények között sincs alternatívája az atomenergiának. Márpedig a kimerülő fosszilis energiahordozók jó részét pár évtized múlva még több elektromos energiával kell majd kiváltani.
Persze sokak szerint járhatunk biciklivel meg fűthetünk tehénsz@rral, de ennek megvalósíthatóságában én azért nem lennék annyira biztos.
csakafidesz
2019-02-12 @ 20:24
Mondjuk a felhőkarcolókat kellene felrobbantani először, mert annyi energiát fogyasztanak, mint kisváros. Az ablakok nem nyithatóak, ergo folyamatosan szívják be a tetejükön elhelyett ventillátorok a levegőt. 7-8 lift szaladgál bennük és a légkondicionálás tetemes áramot fogyaszt, mert hiába a hőszigetelt üveg a napsütés felmelegíti őket. A legtöbbnek éjjel égnek a lámpái, hogy „szebb legyen a városkép” ami szerintem akkor szép, ha nappal van nappal és éjszaka éjszaka van fényszennyezés nélkül.