Az emlékezet furcsaságairól – avagy a velünk élő történelem
103„Nincs olyan vastag bőrt igénylő hazugság, amit egy kommunista szemrebbenés nélkül ki ne mondana, ha azt a mozgalom érdeke vagy az elvtársak személyes boldogulása így kívánja.”
Alekszandr Iszajevics Szolzsenyicin
Most, mikor e sorokat írom, november 7. van, kedd reggel. Szép későőszi nap, a fák, bokrok tarka, nyárbúcsúztató ruhájával, télre készülő madarakkal és várossal. Nekem eszem ágában sem lett volna ilyenkor a Nagy Októberiről írni, ha nem kerül elém egy bizonyos Tóth Csaba Tibor cikke, az immár Mérce névre hallgató kiadvány oldalain, melyben arról ír ez a szerencsétlen, hogy Ságvári Endre egy rendes ember volt. Elsősorban az éles elméjű szerző szerint azért, mert: „a szocializmus eszméje, még ha a bolsevizmusban diktatórikus formát is öltött, függetlenül a szovjetek rémtetteitől mégis a humanizmus gondolatának hordozója volt Európában.”
Zárójel. Ságvári mentegetésére azt az érvet találta ki a haladás – élén a törhetetlen szemüvegű Ungváry Krisztiánnal – hogy miután 1944-ben lelőtték, nem tudható mivé vált volna később. Így azután a kommunisták ezen dátum utáni áldásos tevékenységéért nem tehető felelőssé. Ez kétség kívül igaz, azonban ezek szerint egyrészt a kommunisták addig elkövetett bűneiért – melyek megszámlálhatatlanok – viszont igenis felelős, másrészt pedig ez az érvelés megerősíti ama sokak által, keserű történeti tapasztalatok alapján vallott tételt, miszerint: „Csak a halott kommunista a jó kommunista” – hiszen az már nem tud kárt tenni. Zárójel bezárva.
Ságvári dicsőítése kapcsán jutott eszembe a NOSZF és a szép kerek évfordulója. (Fiatalabbak kedvéért: a NOSZF a Nagy Októberi Szocialista Forradalom közkedvelt kádárkori rövidítése, lusták voltak ugyanis minden mondatban leírni annak a hosszú nevét, amit dicsőítettek, mert egy dolog volt a forradalom nagyszerűsége, viszont egy másik a fárasztó kopácsolás az írógépen.) Hiszen, ha a szocialista eszme – bármi is az – a humanizmus hordozója, akkor az eszme megvalósulása maga a humanizmus. És valóban, a bolsevik puccs az első pillanattól bizonyította, hogy számára valóban első az ember – már az, akit le kell lőni.
E heroikus humanizmus mellett sajnos már nem tud tanúskodni az a 100 millió ember, akiket eltettek láb alól.
A nevezetes eseménnyel kapcsolatban egyébiránt semmi sem stimmel. Októberi, de novemberben ünneplik, az Auróra nem lőtt, a Téli palotát nem ostromolták, nem Lenin vezette, hanem Trockij és nem a „nép”, hanem maroknyi, németek által pénzelt csirkefogó lázadt fel. Ezzel együtt a NOSZF kihúzta a dugót a palackból, és nem egy dzsinn, hanem pokoli kísértetek egész hada mászott elő belőle.
Persze nekünk – hál’ Istennek – csak kisebbek és halványabbak jutottak, hiszen hol voltak Rákosi, Rajk és a többiek Leninhez, Sztálinhoz vagy Maóhoz képest. Nincs azonban szégyenkezni valónk, hiszen honfitársaink jócskán kivették a részüket a ’17-es oroszországi eseményekből. Jól ellátott ország vagyunk, mindenhová jutott egy magyarországi kommunista. Például Sztálin testőre egy fodrász volt a budapesti operából, akit Paukernek hívtak; sokáig húzta ez a derék ember, csak 37-ben végezték ki, mert azért a gazemberek sem élnek örökké. Még a cári család kivégzésében is – az ún. Meier-lista tanúsága szerint – 7 magyar vett részt.
A kommunizmus apologétái egyébként is folyamatos visszavonulásban vannak. Először Sztálintól hátráltak vissza Leninhez, majd – mikor már ő is vállalhatatlanná vált – egészen Marxig mentek vissza, és úgy érvelnek, hogy az „eszme” hibátlan, csak a megvalósításba csúsztak apróbb hibák.
Itt azután el is akadtak, hiszen nincs hová hátrálni.
Az „eszme” pedig azóta amorf módon beszivárgott a nyugati mindennapokba. Nem véletlenül ott, hiszen ők nem élték át a megvalósítás borzalmait, nem látták, hogy az igazságossága nem más, mint a terror és a diktatúra alatti egyenlőség, az egyenlő félelem, amely valóban nem nagyon ismer kivételeket. Kicsik, nagyok ugyanott végezték, ha a nevüket – többé-kevésbé véletlenül – kihúzták a diktátor kalapjából.
A tiszta „eszme” megvalósulása során – úgy mondják – a végrehajtók emberi gyengeségei okozták a katasztrófát. Értelmes ember persze tudja, hogy aki ilyen eszme szolgálatába áll, az eleve nem lehet jó ember. Vagy katasztrofálisan buta. A hasznos idióta ugyebár. És ugyanakkor az eszme képviselői, jól láthatóan, az emberi gyengeségek tekintetében, semmit sem változtak.
Mi sem bizonyítja ezt szebben, mint Szanyi kapitány esete, aki – bizonnyal több merészséget vett magához, mint amennyit a szervezete tünetmentesen elbírta volna – belerondított ’56 emlékébe. A lagymatag elhatárolódásoktól függetlenül, ne legyenek kétségeink, az eszme humanizmusának mai képviselői – akik mifelénk jórészt a régebbi gyilkosok fiai, unokái – mindannyian pontosan ugyanazt gondolják a dologról, mint a kapitány.
Csak most nem comme il faut ilyeneket mondani.
Elhatárolódtak hát, mert egy virtigli haladó, ha kellemetlen helyzetbe kerül akkor hazudik mint a vízfolyás. Reggel, délben és este – ahogyan azt a leghaladóbb megjegyezte.
Nem tudom mikor szabadulunk meg az „eszmétől”, ha megszabadulunk tőle egyáltalán. Azt pedig végképp nem tudom, hogy a követőitől mikor tudunk megszabadulni. A Nagy Októberi azonban többféle tanulsággal is szolgálhat nekünk. Részben megmutatja, hogy mekkora katasztrófát képes okozni egy maroknyi, mindenre elszánt, gátlástalanul kegyetlen gazember – számukra szerencsés történelmi körülmények között. Részben pedig arra tanít, hogy legyünk elutasítóak, ha valakik évezredes tradíciók tagadásában látják a jobbítás útját.
A jövő veszélyes. Legyünk óvatosak.
Alexxx
2017-11-07 @ 12:14
Úttörőtábor, 1967. Egyetemista voltam, így csak látogató. A nyár a NOSZF 50. évfordulója jegyében telt, fel kellett építeni a „razlivi kunyhót” a tábor végében.
Amúgy ez a kunyhó furcsa módon még 2006-ban is műsoron volt:
http://index.hu/kultur/hirek/274541/
Nos építettek a fiúk a tábor végén egy takaros kerek kunyhót. A technológia egyszerű és gyors volt. Felállítottak egy sátrat, beborították gallyakkal. Az úttörő vezetők az összes hasonló közül ez találták a legszebbnek, a fotója be is került az újságokba. A sátor ugyanis jól tartotta a borítást, szabályos volt a formája. A nyertes kunyhót pártdelegáció is eljött Budapestről megnézni. A dologba csak egy apró ziccer került. A pártfejesek ugyanis közelről is megnézték. Sajnos az előző éjszaka az egyik úttörőnek csikarása volt és a közeli kunyhóba szaladt, mert a vécé a másik oldalon volt.
Eljött a nagy nap, a népes pártdelegáció három Volgával és az egyik nagyfejes bement, sőt belelépett…
A folytatásról nem sokat tudok. Értekezletet tartottak és a táborvezető halál sápadtan jött ki onnan.
pipás
2017-11-08 @ 21:05
Jó volt ez is!
Alexxx
2017-11-07 @ 12:20
Leninről:
” Az Ideiglenes Kormány azzal vádolta meg, hogy valójában Németország fizetett ügynöke és ezért elfogató parancsot adott ki ellene.”
Ez tény. Sajnos az is, hogy fizetett ügynök volt, az Antant szétverése volt a cél.
vérgőz
2017-11-07 @ 12:30
És nyugaton javában tombol ez az egész eszmebaj!!!
Kész vicc, hogy az amcsik kommunista „boszorkányüldözése” mennyire működött (ezek szerint semennyire). Az egész egyetemi, média, stb. szféra fertőzött. És amíg jól pofára nem esnek ott is, addig kétséges, hogy lesz bármilyen tényleges ellenlépés.
Most mi meg kapjuk az újabb dózist, szóval fel kell kötni a gatyát…
100km
2017-11-07 @ 13:31
usa: amíg van pénz nem fognak a komenistákkal foglalkozni. had tomboljanak, addig sem a zsebüket tömögetőkkel foglalkozik a jónép (penem et circense)
majd ha már olyanoknak megy a zsebére a dolog akik döntés helyzetben vannak, na akkor majd lesz McCarthy2.0
Vén Csataló
2017-11-07 @ 13:53
Remek.
KARY
2017-11-07 @ 14:00
Tóth Csaba Tibor ti is az az élősködő ,kádárfajzat vagytok mint a Gyurcsányod a megyei kommunista+ISZ titkárod ,élősködő ,egészen 1989-ig kommunista talpnyaló ,hozzáteszem ma is.Kádárgazdád 1956-ban embereket végeztetett ki ,hozzád totálisan hasonlító Gyurcsányodról kiderült hogy szétloptátok az országot ,ez ellen tüntető népbe lövettetek.Ez a féreg vagy te is!!!
olszal
2017-11-07 @ 14:42
Tökéletes írás! „A jövő veszélyes. Legyünk óvatosak.” Mennyire igaz! Jelen van az MSz(M)P, és a DK, felkészül a Momentum…
Alexxx
2017-11-07 @ 15:05
Oroszországban ma is rengeteg „bolsevik” él. Nem egy Thürmer Gyulájuk van, hanem egymillió. Ezek ki is állnak agitálni, felvonulgatnak teleaggatva kitüntetésekkel és táblákat is visznek amelyeken a „Nagy Sztálint” éltető idézetek vannak.
Ugyanakkor Oroszország szembe tud nézni a múltjával. Putyin az évfordulóra felavatta a kommunizmus áldozatainak gigantikus emlékművét. Olyan filmek is születtek, mint az alábbi:
https://www.youtube.com/watch?v=7t_985jhS-4
Csak erős idegzetűeknek ajánlom!
Rabló Idő
2017-11-07 @ 15:25
A vagyoni egyenlőtlenségek szülik a szegényedők lázadását.
Egy individualizmusra nevelt társadalomban, mint az USA, csak a színesek lázadhatnak, rasszista alapon.
Ny-Európára is a létszámfölénybe került rasszok kommunizmusa vár.
Tetszettek volna okulni a gyarmatok szabadságharcaiból. Egyétek csak, amit főztetek.
Alexxx
2017-11-07 @ 19:07
Figyelj ökör! Oroszországban nem lázadtak az emberek. Egész jól elvoltak a cári idők alatt. Olvassad el Bukovszkij: És feltámadt a szél c. írását. Abban leírja, hogy az Isten háta mögött felfedeztek egy nem kolhozosított falut ahol még úgy gondolták a cár atyuska van uralmon. Az emberek jól tápláltak, vidámak voltak. Az egész társaságot elvitték Szibériába..
Oroszországban egy Uljanov nevű terrorista csinált puccsot és közel húsz millióan haltak bele a bolseviki társadalom megvalósításába.
Rabló Idő
2017-11-07 @ 19:43
Te figyelj, hatökör!
A szegények akkor lázadnak, ha forradalmi helyzet van és akad egy vezető erő is. Uljanovtól tudjuk, hogy ez utóbbi hiánya miatt nem lett az 1905-ös forradalomból rendszerdöntés..
Tanulj tinó, mielőtt bőgni kezdenél, nehogy lebőgj:
1905. január 9-én a munkások a szentpétervári Téli Palota elé vonultak, hogy békésen kérjék a cárt a munkások nyomorának enyhítésére. A rendőrség és a katonaság azonban a tömegbe lőtt, fegyvertelen emberek százait ölve meg.
Az idő előrehaladtával egyre szaporodtak a lázadások, a tüntetések és a sztrájkok. A Patyomkin orosz csatahajó legénységének lázadása (1905. jún. 27) meggyőzte a hatóságokat arról, hogy a zavargások leveréséhez katonai erőre van szükség.
Októberben a választott képviselőkből álló parlament kilátásba helyezése vetett véget a zavargásoknak.
Alexxx
2017-11-08 @ 00:26
Figyel b.szki! Az orosz munkásság létszáma 1905-ben tizede sem volt az angolnak, de a lakosság az háromszor annyi. Oroszország egy mezőgazdasági ország volt, sőt még ma is többen dolgoznak az agráriumban, mint az iparban. Iparilag még mindig nem annyira fejlett, mint a többi ország hasonló kvalitásokkal. A nyersanyagokból élnek, a feldolgozás színvonala sajnálatos.
Rabló Idő
2017-11-11 @ 17:08
A hatalmi szervezetet biztosító és az azt megdönteni akaró szervezetek erőaránya dönt, nem a teljes (erőtlen, fegyverelen, tudatlan, stb.) népesség.
Ez így volt és van minden nép mindenkori történelmében,de te történelem órán a pad alatt a vetkőzős csajt nézted a tollad kupakjában.
Tanultál volna helyette b…ki!
Balog Milán
2017-11-08 @ 07:59
Ez az interpretáció nem teljes, nem reprezentatív.
A jelen rezsim kommunista sokszor felmutatott ellenségképét szolgálja ki.
Mintha ettől elviselhetőbbek lennének a jelen igazságtalanbságai és borzalmai.
A 100 éve meglévő létező szocializmust kizárólag az áldozataival azonosítani történelemhamisítás.
A bolsevik forradalom előtti társadalmaknak is voltak áldozataik azokat vajon miért nem ezek minősítik?
A szocializmus egy heroikus kísérlet volt, egy igazságosabb társadalom kialakítására és még azt sem lehet mondani, hogy teljesen értelmetlen vagy eredménytelen lett volna.
Se nem a sztálini gulágokkal kezdődött se nem azokkal ért véget.
Egy kicsikét több volt, mint néhány fanatikus bűnöző puccsa !
napvilág
2017-11-07 @ 15:49
A legfőbb érték
Sztálin beszédet mond a központi bizottság előtt. Egyszer csak valaki elköhinti magát a teremben. Sztálin belezavarodik a beszédbe, mérgesen megkérdezi: „Ki volt az?” Nagy csend. „Még egyszer megkérdem, ki volt az??” Még nagyobb csend. „Na jó, Berija elvtárs, az első sort vezessék ki és lőjék főbe!” Kivezetik őket. „Nos, ki volt az?” Megint lapítás, a KB-tagok összehúzzák magukat. „Berija elvtárs, a második sort vezessék ki és lőjék főbe!” Így megy ez egy darabig, míg a KB-tagok elkezik egy öreg, 100 éves veteránt bökdösni: „Öreg, neked már úgy sincs sok hátra, jelentkezz!” Az öreg reszkető kézzel jelentkezik. Erre Sztálin lejön a pódiumról, odamegy hozzá és azt mondja neki: „Öreg, ha beteg vagy, miért nem mész orvoshoz? Nem tudod, hogy nálunk a legfőbb érték az ember?”
Az ötvenes években járta ez a vicc, Rákosi hangját utánozva: „A Magyar Népköztársaságban a legfőbb érték – néhány ember.”
Kanyerákné
2017-11-07 @ 16:02
A kommunista totális állam réme ma is kísért. Csak 2017-ben nacionalizmusnak álcázza magát és rezsicsökkentéssel, bevándorlózással mossa az agyakat.
Ez a Mi Hazánk
2017-11-07 @ 18:59
Te kibaszott fogyatékos.
Alexxx
2017-11-07 @ 19:01
Te hülye! Korábban nem te voltál a Doktor Sorge vagy az igazmondó? A nacionalizmus normális dolog, az emberek valamilyen közösséghez tartoznak. Egy nemzet nem csinálhat diktatúrát, de egy bolsevik vezér az kivégeztethet bárkit „osztályalapon”. A nácik faji alapon végezték ki az embereket, de a náci szó a nemzeti szocializmusból fakad. A szocializmuson van a hangsúly, annak a nevében ölték az embereket. Akár vörös, akár barna az a „szocializmus”, mindenkép gyilkos eszme.
Balog Milán
2017-11-07 @ 20:16
Ön engedelmesen fölmondja a jelen rezsim ideológiai történelmi tanításait.
Még őszintén el is hiszi őket.
Téved.
A tőkések kegyetlen munkásnyúzó gyakorlata nélkül nem jöhettek volna létre sem Marx művei sem a Sztálinizmus szörnyűségei.
Egyetlen eszme sem gyilkolhat.
Marx műveiben ilyen utalásokat nem talál.
Akik gyilkolnak, azok mindig emberek.
Olyan gátlástalan agresszív barmok mint maga.
Magd@
2017-11-07 @ 20:23
„Egyetlen eszme sem gyilkolhat.”
Akkor miért fulladnak az eszmék kivitelezései többnyire katasztrófákba? Csak nem az emberek miatt?
Van más is?
Balog Milán
2017-11-07 @ 20:32
Ezt most a keresztényektől kérdezi az inkvizíció kapcsán ?
Avagy az Ámerikai demokratáktól, akik értelmetlen vietnámi háborújukban több trotolegyenértékű bombát dobtak le mint az összes hadban álló felek a Második Világháborúban ?
Magd@
2017-11-07 @ 20:37
Csak azt szeretném tudni, hogy az embereken kívül van-e más lény is a földön aki ugyanúgy eszmei alapon gyilkol.
A földön csak az ember tud íly módon gyilkolni, nincs más lény!
legyetek
2017-11-08 @ 07:34
Másként van. Az ember SEM eszmei alapon gyilkol, az eszme csak ürügy egy territoriális harcban. Lásd még: iszlám.
Kéfa
2017-11-08 @ 14:35
Egyetértek Magd@val.
legyetek
2017-11-08 @ 07:32
Az kétségtelen, hogy a népnyúzó tőkések megfelelő ürügyet szolgáltak Marxnak, Engelsnek és Leninnek, de ne felejtsük el, hogy ugyanezek a népnyúzó tőkések dobták piacra a lélegeztetőgépet is, ami, mint tudjuk az univerzális elszámolás alapja.
Alma
2017-11-09 @ 14:06
Hogy Marx művében nincs utalás erőszakra? Nyilván nem olvasta a Kommunista Kiáltványt.
Balog Milán
2017-11-09 @ 14:22
https://www.marxists.org/magyar/archive/marx/1848/communist-manifesto/index.htm
neaddfel
2017-11-07 @ 19:54
Gyerekek , ne kapjátok fel a cukrot, ha időnként nem nyilvánítanának véleményt az ilyen „Kanyerákné” félék, még abba a tévhitbe kezdenénk ringatni magunkat, hogy nálunk már nincsenek is hülyék.
Leszámítva persze a fletót, fegyőrt, a kapitányt, meg a társaikat.
Matyko-X
2017-11-08 @ 11:16
Persze, igazad volna, de ilyen balog kanyákné féléken inkább csak röhög az ember. A bosszankodás inkább csak annyi, hogy mennyire sikeres az agymosás, amikor tudatlanok teleszájjal harsognak „nacionalizmust”, inkvizíciót emlegetnek orrba-szájba, holott ez utóbbi például max 2-3 ezert nyuvasztott meg, különféle, de JOGILAG teljesen megalapozott eljárásokban.
Hol van ez akár a „felvilágosodott” jakobinus csőcselék több százezres, vagy az igazi „humanisták” XX. századi népirtásaihoz??
Balog Milán
2017-11-08 @ 11:45
Az inkvizició
– most tessék egészen éberen figyelni –
– jogilag teljesen megalapozott eljárásokban kettő háromezer embert vetett alá kínvallatásnak és végzett ki –
Frankón mondom érdemes ide járni …..tényleg, itt csúcsrajáratott a hülyeség.
Ha nem olvasnám nem hinném el hogy 2017 – ben ilyet leír egy írástudó.
Az a csúdálatos kerestzténység – a pedofil papjaival – és az a szörnyűséges kommunizmus a besúgóival.
Megjegyetzném besúgók kizárólag a kommunizmusban voltak soha sehol máshol.
Pedofilok voltak máshol, is nemcsak a Katolikus Egyházban.
Matyko-X
2017-11-08 @ 19:22
Ostoba és korlátolt. A véleménye is. Papagáj vagy szajkó.
Alma
2017-11-09 @ 14:10
Látom, barátom, maga pont annyit tud a kereszténységről, mint a Kommunista Kiáltványról. És lehet, hogy már csak felejteni fog.
Arte Legis
2017-11-11 @ 07:30
BM Jó Spanyolföldön :Tomaso de Torquemada. Ki volt ő?
Alexxx
2017-11-08 @ 16:09
„inkvizíciót emlegetnek orrba-szájba, holott ez utóbbi például max 2-3 ezert nyuvasztott meg, különféle, de JOGILAG teljesen megalapozott eljárásokban.”
————————————————————————
Matykó!
Nézd meg a Cseka filmet amit ide feltöltöttem:
https://www.youtube.com/watch?v=7t_985jhS-4
„Jogilag megalapozott” volt, ha az inkvizíciót annak nevezed. Torquemada kb. annyira volt demokrata és humánus, mint Féliksz Edmund Dzerzsinszkij.
Alexxx
2017-11-08 @ 16:26
Ha már említettem Torquemada-t.
„A spanyolországi Valladolidban született. Tomás de Torquemada zsidó származású volt, nagyanyja kikeresztelkedett marrán zsidó nő volt. Torquemada dominikánus szerzetes lett, s hogy származásáról elterelje a figyelmet, buzgón, nagy odaadással dolgozott azon, hogy a zsidó és muszlim hittől megtisztítsa egész Hispániát.” (wikipédia)
Nos:
A NOSZF vezérei is többnyire zsidó kistőkések, polgárok voltak, a saját származásukról terelték el a figyelmet vérgőzös dumákkal. „Proletárok” lettek, de egyikük se végzett soha kétkezi munkát. Nálunk Lukács György terelte el így a figyelmet a pénztőkési származásáról, habzott a szája a sok Marx idézettől.
Matyko-X
2017-11-08 @ 19:04
Alex, a CSEKA hogy kerül az asztalra? Majd megnézem, de más dolgom van.
Hogy ezt butaságot, hogy TT JOGI eljárásai mennyire nem „demokratikusak” vagy „humánusak” voltak, arra a röfi elfogultságon kívül tudsz valami épkézláb, nem 1/2X Dzserzsinszkij vagy Andics Erzsébet – féle „történészek” kreálta adatot is mondani? (A kis prudens Szervét Mihály történetetekkel összehasonlítva, mondjuk.)
DE A Fő BAJ, hogy olyasmit akarsz itt méricskélni, amit 5-600 évvel ezelőtt EGÉSZ MÁSKÉPP mértek, értettek és fogtak föl. Tomás testvér a kor joga szerint igen korrekten járt el: az akkori jogi-egyházjogi mércéknek megfelelően. Ha érdekel, akkor szívesen mutatok neked hivatkozást, ahol utána olvashatsz egy kicsit a valóságnak.
Nem annak, ahogy a történelmet – is – manipulálják.
Alexxx
2017-11-08 @ 19:51
Matyko! Annyiból van igazad, hogy mindent a kora jogrendje és morális elfogadottsága szerint kell nézni.
1./ A régi jogrendbe a deresre húzás, megbotozás belefért.
2./ Abban a korban a közfelfogás nem tekintette erkölcstelennek a szolgálólányokkal közösülést, mert a házicselédnek szexuálisan is szolgálni kellett, ha elszegődött.
Szóval ha innen nézzük akkor minden jogszerű és erkölcsös volt a maga korában. Sőt az is jogszerű volt, hogy Krisztust keresztre feszítették, Pilátusnak megvolt rá a jogi felhatalmazása.
A történetírás küzdködik egy érdekes ténnyel. Múlik az idő, egyre gyorsabban fejlődik nemcsak a technika, de a társadalmi miliő is. Nos ez még a Szovjetunióban is megfigyelhető volt. Iszak Babel leírta a Lovashadseregben, hogy agyonlőtték a kulákot, mert volt neki néhány zsák gabonája. Az akkor gyerek generáció megérte volna, hogy 1960 körül a „kulák” már nem volt „kulák” a gabonát elvitték volna tőle, de őt magát legfeljebb 1-2 évre csukják le, ha jogtalanul jutott hozzá. Még egy zárt rendszerben, mint egy diktatúra megfigyelhető az elmozdulás jogi és erkölcsi tekintetben az idő haladtával.
Matyko-X
2017-11-08 @ 21:11
Az a hírem, hogy nem csak a kor szerinti ítélkezéssel van baj.
A tényekkel is. El lehet olvasni, vékony kis könyv:
Az inkvizició : mi a valóság a sok hazugság között? / Petrányi Ferenc, 1908-as könyve új kiadásban: 2016, Ős-kép Kiadó
Balog Milán
2017-11-07 @ 21:30
Egyetértek.
Matyko-X
2017-11-08 @ 11:06
Na, még egy szellemi fogyatékos „Kanyákné”. Aki boldogan beszopja az irgum-burgum „bűnös nacionalizmus” süket dumát. Ahelyett hogy mondana legalább EGY igazi példát a „nacionalizmus” bűneire. Ha tud.
Balog Milán
2017-11-08 @ 11:59
Hitler, Musollini,Franko randalirozása elég nacionalista?
Matyko-X
2017-11-08 @ 18:50
Buta balog. Ha már a neveket se ismeri helyesen, akkor vajon mit várjon el az ember. A tényekről nem is beszélve. Az ütődöttek azt hiszik, hogy az, hogy valaki – mellesleg – nemzeti dolgokra hivatkozva elkövetett ezt-azt, az ezzel áll elsődleges összefüggésben.
Speciel Francisco Franco tábornoknak Spanyolország sokat köszönhet, és igaza volt, hogy szétverte a „köztársasági” csőcseléket.
Mussolini sokat nem randalírozott – már csak azért sem, mert az izraelita befolyás igen erősen jelen volt a fasiszta pártban. Nem nacionalista volt elsősorban. Hanem fasiszta. Pofája nagy volt, de attól nem sokkal több – leszámítva, hogy a digó felfogás nehezen viselte a rendi államot.
Hitler ugyan nemzeti szociaLISTÁNAK NEVEZETT – mégegyszer: SZOCIALISTÁNAK nevezett – pártot vezetett, de annak a nacionalizmusa igen közel állt a KOMINTERN felfogáshoz – legalábbis az igen szép, mondhatni zsírozott együttműködésüket illetően. A problémák abban az esetben sem a nacionalizmussal voltak, még csak nem is az abban a korban igen népszerű felsőbb-alsóbb – rendű ember különbségtételekkel.
Szóval: melyik háborút kényszerítették ki a nacionalista nemzetek, népek??
Balog Milán
2017-11-08 @ 19:19
Ha ön a nácik nacionlizmusát vitatja, akkor nekem nincsen több mondanivalóm önhöz.
Matyko-X
2017-11-08 @ 19:26
Magának eddig se volt mondanivalója, brosúraszövegek szajkózásán túl egy eredeti gondolata vagy érve nem volt. Nem is lesz, ahogy a hajlandóságát elnézem.
Alexxx
2017-11-10 @ 11:20
Matyko! Az „Über alles” kitétel nem kifejezetten a felsőbbrendűségre vonatkozik. Az eredeti szöveg:
http://ingeb.org/Lieder/deutschl.html
Alexxx
2017-11-08 @ 20:03
Figyelj te hülye balogmilán! Sem Franco, sem Mussolini, sem Hitler nem a nacionalizmus elve miatt háborúzott. Igen, a nevezettek, mint minden normális ember nacionalisták voltak.
De:
Franco a kommunista söpredéket pucolta ki Spanyolországból. Az „internacionalista” rablóhordát.
Mussolini pedig az olasz egységet alkotta meg végre. Hülyén hangzik, de nem Garibaldi, hanem végül Mussolini csinált egységes országot Olaszországból, korlátozta Rómában a Vatikánt a saját területére, teremtette meg az egységes vasúti menetrendet (Nem kell nevetni, az egyik legfontosabb alkotása volt!) és az ipar fejlődésének feltételeit is ő teremtette meg. Tény, hogy diktatura volt, de a háborúba csak belesodródott Olaszország, nem tervezett semmilyen háborút Európában. (Etiópiát ne vegyük ide.)
Végül Hitler világhódító terveit megelőzte az igazságtalan és megalázó béke miatt revans. Saját sikereitől és erős hadseregétől megrészegülten kezdett hozzá a többi hódításhoz.
Nem a nacionalizmus volt egyik esetben sem az indító ok.
Balog Milán
2017-11-08 @ 21:37
Mi köze is lenne a nacionalizmushoz annak, hogy dajcsland überáles és hogy a szőke kékszemű árja német a felsőbbrendű uralkodásra hivatott faj és hogy Hitler elvtárs meg kívánta volna hódítani az egész világot.
Ez magának nacionalizmus, ne má!
Matyko-X
2017-11-09 @ 18:40
Szegény balog … hátha tanul még:
1: A Deutschland -Lied nem véletlenül lett a német himnusz – egyébként szép vers, ha meg tudja érteni valaki.
2. Az „Übermensch” ideológiája ugyan sokakra sértő, de meg fog lepődni, hogy az EU és a Pán-Európa mozgalom alapítója és spiritus rectora R.v. Coudenhove-Kalergi ugyancsak ezt hirdette, azzal az apró módosítással, hogy az általa vizionált „arisztokrácia” eugenikája zsidó keresztezéssel valósul meg. A maga logikája szerint akkor ezek ugye, szintén „nacionalisták”.
3. Hogy melyik „faj” (helyesen rassz) milyen rendű vagy rangú, azon ugyancsak nagyokat LEHETNE vitatkozni, ha hagynák – merthogy az ilyen ítéletek és évezredes tapasztalatok mellett vannak bizony arra utaló molekuláris genetikai vizsgálati eredmények, hogy bizony-bizony, a különféle rasszok nem egyformák – és talán nem is egészen egyenértékűek. (Hogy ez pontosan mit is jelentene, arra egy külön weboldalt lehetne nyitni.)
4.) Ja, a világtörténelem összes ismert és ismeretlen hódítója egész világos, hogy nacionalista volt! Ez abból látszik, hogy hódítottak a rohadtak. Ahogy egyébként a férfiak is rohadt nacionalisták, mer azok meg a NŐKET akarják, na, meghódítani …
Balog Milán
2017-11-09 @ 19:20
Kedves Matyko-X
Itt mondhatni karakterhatár nélkül kifejtheti leghkorszerűbb tudományos molrekuláris genetikai elméleteit a fehér faj (ugye eltaláltam) felsőbbrendűdségéről. Nem tudom jelent e ez magának valamit de megígérhetem alapos tanulmányozás tárgyává fogom ezeket tenni. A nacionalizmus egy érthető hozzáállás a világ közösségeihez csak kicsit lecsengőfélben van itt Európában. Túllihegett változatai pedig igen sok vér értelmetlen kiontásához vezettek.
Alexxx
2017-11-09 @ 20:16
Matyko! A Deutschland Deutschland über alles speciel egy osztráktól származik. Nem, nem Adolf hanem Joseph.
https://www.youtube.com/watch?v=s2IaFaJrmno
Balog Milán
2017-11-09 @ 20:31
A Tuszik és Hutuk háborúja a törzsi háború eklatáns példája.
Ezt az evolúciós örékségből származó törzsi vidselkedést néha paleolit ősenk sikerrel alkalmazták már azok akik nem lettek tömeges legyilkolás tárgyai.
Ezekre az ösztönökre épít a nacionalizmus.
Amely mi jók- ra és ti rosszak osztja a világot.
Orbán jó
Soros rossz
Fidesz jó
Brüsszel Rossz
Kapiszko ?
Konzervatív keresztény nacionalista jó
Libsibolsi internacionalista rossz
Paleolit törzsi érzület értik ?
Kéfa
2017-11-09 @ 20:52
Szerintem saját belső világodból indulsz ki. Innen eredhet ez a kettéosztott világkép.
Matyko-X
2017-11-09 @ 21:17
@Alex: A. Heinrich Hoffmann von Fallersleben osztrák lett volna? Nahát, kedves aligai kantárs, ez egyike a mai nap NAGY felfedezéseinek!
Igazából persze magyar volt, tuggyuk azt mi jól, sőt, faszista és náci és kirekesztő fehér ciszhetero !
A hülye wiki is csak álcázza, hogy „german poet”:
https://en.wikipedia.org/wiki/August_Heinrich_Hoffmann_von_Fallersleben
Matyko-X
2017-11-09 @ 21:28
@Balog M.: Nem az én molekuláris genetikai felfedezéseimről beszéltem. Egész más területen dolgozom, de azért nincs olyan távol. Linkeket ebben a témában már adtam, de magát nem gyötröm ilyesmivel.
Aki ilyen primitív paleolit törzsi ideológiákon rugózik, abból von rendkyvül illogikus módon felépített analógiákat, az aligha képes szakfolyóiratok nyelvét megérteni, azokból a helyes következtetéseket levonni. Talán egy Chicago Herald (ha jól emléxem) ismertetőt se fogna fel, mert az meg a csökött világképével ellenkezik. Túl bonyolult egy Népszarán edződött, tompára csiszolt elmének …
Alexxx
2017-11-10 @ 01:31
Te Matykó! Kölcsey verséből azután lett a nemzeti himnuszunk, hogy Erkel Ferenc megzenésítette. Nos ebből a szempontból néztem. A Deutschland, Deutschland über alles-t nem énekelhették volna a nácikákok, ha Haydn nem zenésíti meg. Márpedig ennek a balogmilánnak a rögeszméje, hogy mi ezt énekeljük éjjel-nappal. Saját magából indul ki, mert ő az Internacionálé éneklésével tölti a hét mindegyik napját.
Si tacuisses, philosophus mansisses!
Matyko-X
2017-11-10 @ 09:31
@Alex, AKA Don Juan de BAliga 🙂 : Az, hogy TE mit milyen szempontból nézel, az egy dolog.
A balognak nem véletlen nevezett alakot hagyjuk: semmire se mérce, talán csak az elfogultságot, felületességet, tudatlanságot és hasonló tulajdonságokat illetően.
A tények, azok meg mások.
Az, hogy a n.-i cucilisták mi egyebet énekelhettek – mondjuk a Horst-Wessel Lied sokkal inkább volt spéci a náci párt indulója.
A német himnuszt nácinak venni az egyike azoknak a butaságoknak és csalásoknak, aminek értelmes nem dől be.
Azt, hogy ostobák és csalók miért tartanak egy – egyébként ártalmatlan és korrekt – nemzeti himnuszt „nácinak” – na, ezt a nyálveréses vonalat csak az hiszi el, aki még annyira se bírja a német nyelvet, hogy a verset megértse. Javasolt az http://ingeb.org/Lieder/deutschl.html oldal megtekintése, ahol ugyan csak angol fordítás van (a 3. strófa latinul is), de elég világos.
Szó se volt arról, hogy a himnuszbeli „über alles”-nek az Übermensch ideológiához BÁRMI köze lett volna. Az „über” jelző/határozón kívül.
Ennyiben a zene és a vers bizony elválik, és a vers jelentése az elsődleges, nem az, hogy ki mit nem tud róla.
Ami persze nem érinti Haydin Józsi művészetét – nem sok nemzet hivatkozhat rá.
Balog Milán
2017-11-10 @ 19:05
Dajcsland überallesz !
Németország mindenekfelett !
Érdekes film „Az akarat diadala” you tube ami egy Hitler által megrendelt propagandafilm és a hozzáértők szerint messze megelőzi korát.
Matyko-X
2017-11-10 @ 19:47
Balog balog, egyeztessen valamelyik alter ego-jával, ha olyan buta, hogy német nyelvtudás nélkül akar véleményt mondani egy költeményről. Fogalma nincs, miről van szó.
Balog Milán
2017-11-11 @ 07:30
A megszólaló beszélgetőpartnert nem kötelező partnernak elfogadni.
Nem kötelező neki válszolni, ez szabadon választható dolog.
A becsmérelés, trágár szitkozódás, cimkézés kizárólag az elkövetőjét minősíti.
Örjöngeni attól,hogy valakinek más a véleménye , nos echte primitív reakció.
Esetleg az érvelést javasolom e helyett,már ha vannak önnek érvei.
A Dájcslánd Überállesz – szel nevesített művet nem ismerem ,nem tudok németül.
A szóösszetétel jelentését írtam le.
Valahogy túl sok itt a nyílt alpári agresszió , nyilván önök így érzik jól magukat.
Azonnal leordítják mindenki fejét,
aki nem az önök világlátásának hódol.
Köszönöm a figyelmet.
Kellemes és eredményes napot kívánok minden idelátogatónak.
neaddfel
2017-11-07 @ 17:26
Amikor láttam a „kapitány” 56-os fényképét a lábánál felakasztott „szegény” ávósrol, csak az jutott eszembe, hogy vajon ez a szarházi elgondolkodott-e azon valaha is, hogy az a „mártír” ávós, vajon hány embert vert agyon, vagy legalább is nyomorékra.
Amikről ugyebár lehet hogy nincs fénykép, „csak” gyászoló családok vannak.
Balog Milán
2017-11-08 @ 12:01
Mindenki szegény ,idézőjel nélkül akit normális bírósági tárgyalás és ítélet nélkül végeznek ki.
Etin
2017-11-13 @ 16:31
Aha, értem. Tehát a jogállam az kő, mert milyen nagyszerű találmány, ugye? Érdekes, a jogállam úgy működik, hogy a jó ügyvéd ismeri a törvényeket a sztárügyvéd meg ismeri a bírót. Avagy az iszapkatasztrófa okozóit nemhogy lassan felmentik hanem ki is tüntetik. Mivel nekik több és jobb ügyvédjük volt, mint a szerencsétlen áldozatoknak, pedig ha valakiknek akkor nekik kijárn a fejjel lefelé lógás és kibelezés, ugye-ugye? Nahát csak nem igazam van, magácskának meg nincs…ehhhem.
Magd@
2017-11-07 @ 20:19
„Részben megmutatja, hogy mekkora katasztrófát képes okozni egy maroknyi, mindenre elszánt, gátlástalanul kegyetlen gazember – számukra szerencsés történelmi körülmények között. Részben pedig arra tanít, hogy legyünk elutasítóak, ha valakik évezredes tradíciók tagadásában látják a jobbítás útját.”
Néhány nevet spontán fel lehetne sorolni. Rossz az aki rosszra gondol!?
Balog Milán
2017-11-07 @ 20:36
Kenje a hajára az évezredes tradícióit !
A szentkoronát,a vérszívó királyokat és a rabszolgatartó, henyélő, zabáló ostoba ,koitáló uraságokat .
Magd@
2017-11-07 @ 20:40
Ezzel mit akart mondani? Egyetlen egy mondatra ilyen értelmetlen bejegyzés?
Balog Milán
2017-11-07 @ 20:48
Ezek a tradíciók.
Alexxx
2017-11-08 @ 00:29
Úgy látom Milán magának ettől a sok hülyeségtől áll fel a tradíciója..
Matyko-X
2017-11-08 @ 08:55
barom balog butaságai
Balog Milán
2017-11-08 @ 09:30
A trágársága, önt minősíti.
Matyko-X
2017-11-08 @ 11:02
Unalmas trotol. Azaz trotroll. Vagy trotli. Mindegy is.
Balog Milán
2017-11-08 @ 08:19
Önnek a koitusról a merevedés jutott eszébe, ezt hamar le is írta.
Természetesen ezzel érdemes maradandó értéket alkotott.
SzabadSajt
2017-11-08 @ 01:47
A kultúrmarxisták vették át nyugaton a kommunizmus hamvadó lángját és vezetnek be diktatúrát a társadalom egyre több szegmensében. Az eszközök ugyanazok: aki mást mond, mint az Egy Vélemény, vagy nem a kiemelt rassz és szexuális orientációja (azaz fehér, ráadásul férfi) az megy a pokolra. Egyelőre még, legnagyobb sajnálatukra megölni nem lehet az ‘ellenséget’, maximum összeverni, kirúgatni, börtönbe záratni, ellehetetleníteni.
Legújabb húzásuk, a metoo is ide csatolható:
Öt hasonlóság a modern szexuális zaklatás hisztéria és a Sztálini Nagy Terror között
http://www.ferfihang.hu/2017/11/07/ot-hasonlosag-a-modern-szexualis-zaklatas-hiszteria-es-a-sztalini-nagy-terror-kozott/
Matyko-X
2017-11-08 @ 19:46
Érdekes a link. (Van benne ugyan pár pontatlanság és nagyvonalúság, de lényegében gondolatébresztő). Ahogy már több helyen többször írtam volt, ez az egész cirkusz egy szándékosan feldobott, kényszerhelyzet szülte „füstgép” hatásra építő manipuláció.
Hogy meddig tart? Nálunk tavaszig szeretnék kinyújtani: ne a G. soros és hasonló témáik, a betörő csürhével együtt legyenek fókuszban. Az emberi figyelem korlátaira játszanak. Emiatt valószínűleg január-február tájt egy újabb „nagy botrány” kirobbantására lehet számítani.
Nemzetközi szinten is lecseng lassan, elveszti újdonságát – de addig is elfedi az antifák kudarcai, Brexit és hasonló „kellemetlen” híreket.
Matyko-X
2017-11-08 @ 10:59
Aristo bibliai pesszimizmusa ( miszerint „Nem tudom mikor szabadulunk meg az „eszmétől”, ha megszabadulunk tőle egyáltalán „) teljesen jogos.
Ha a biblikus Sátán hivatkozások mai megvalósítóit is felismerjük, akkor az egész egy, az emberi történelmen áthúzódó vörös fonalként világosan látszik. Szimbolikusan is, valóságosan is.
Alexxx
2017-11-08 @ 16:17
Az „eszme” és az „eszmei harc” milyen ismerősek. Anno egy párttag kolleganő mondta, hogy:
– Nekem van meggyőződésem.
– Nekem is
(erre hálás pillantást vetett rám)
.. rendesen bezártam a hátsó ajtót, meg is győződtem róla.
Fejeztem be a mondatot.
Matyko-X
2017-11-08 @ 19:48
Mintha egy kandúrt hallanánk itten, jól hallom?
Alexxx
2017-11-08 @ 20:07
Neked már én is kandúr vagyok? Ejnye!
Matyko-X
2017-11-08 @ 21:02
Hinnye, az elébb mintha valami bölcselkedést olvastam volna a szolgálóleányokkal kapcsolatos, hogyismondjam, „hozzáférhetőségről” . No, az a PÁRT szolgálóleányaira nyilván nem vonatkozik a gondolatmenet, de … 🙂
„errare humanum est, sed ..”, Na, még hihi-t 🙂 megérdemelsz, kópé!
Alexxx
2017-11-08 @ 23:46
Matyko!
Az aligai pártüdülőben voltak közhasználatú elvtársnők..
Alma
2017-11-09 @ 14:21
Csak jó lesz akkor vigyázni! Még a végén ezek a közhasznú elvtársnők feljelentést tesznek zaklatásért!
Matyko-X
2017-11-09 @ 17:56
Aligai pártüdülő? Kicsi a világ, Alex … Azok a klásszikus 70-es konferenciák Aligán, Tihanyban …
Balog Milán
2017-11-09 @ 08:02
A közhasználatú elvtársnők sok öröm forrásai.
Jól meg lehet őket tömni és utána jól le lehet őket sajnálni.
Szerinted ez fair ?
Dupla élvezet, ami a munkásolsztály paradicsomába vezet.
Matyko-X
2017-11-09 @ 21:57
Érdekes, hogy ez a „Sátán mint vörös fonal” c. gyönyörű képzavar nem zavart senkit se. Olyan sikkes, hogy még engem se .-)
pipás
2017-11-08 @ 21:42
Micsoda élet van itt.
Jó az írás!
Balog Milán
2017-11-09 @ 08:22
Segíteni szeretnék.
Technikailag nem szerencsés a honlap felépítése.
Nehézkes követni a hozzászólások sorrendjét, logikáját az egyes eredeti posztokat megtalálni. Mutatok egy lényegesen jobbat http://www.antalffytibor.hu
pipás
2017-11-09 @ 08:58
Ez tényleg jobb… csak nem működik. 🙂
Alexxx
2017-11-09 @ 09:33
Te balogmilán! Azzal segítenéd a legjobban a honlapot, ha végleg elhúznál innen a qrva anyád retkes p.~ba!
Balog Milán
2017-11-09 @ 10:10
Néhai Édesanyám 1994 – ben hunyt el.
Köszönöm, hogy te is tapintatos kegyelettel említed.
http://www.antalffy-tibor.hu
Alexxx
2017-11-09 @ 13:03
Balog Milán!
Bocsánatot kérek! Másodszor is, bár te erre nem szoktál reagálni. Kérlek arra, hogy a hülyeségeidet máshová írjad, mert ha neked nem is, de nekünk nagyon fáj. Ha csak ennyit tudsz akkor inkább a búbánatos fenébe, a 444-re küldjed az írásaidat!
(Remélem ez már nem sértő.)
Balog Milán
2017-11-09 @ 13:21
Alexxx
Köszönöm a meaculpát, elfogadom.
Unalmas lenne, ha mindenki kánonban sorosozna a kormánnyal.
Alexxx
2017-11-09 @ 20:22
Tényleg unalmas. Az is unalmas, ha sok a fafejű ezért van egy csomó betonfej is. Ezeket nem lehet meggyőzni. A fát lehet faragni, de a betont csak robbantani lehet.
Attól félek a te buksid is csak a dinamit hatására fog változni.
Matyko-X
2017-11-09 @ 21:48
Kedves Don Juan de B-Aliga barátom!
Kedvenc lutheránus kollégám szavajárása volt, hogy
„a butaság rosszabb a rosszindulatnál is! Utóbbi ugyanis néha szünetel”.
No, ennek igazolásával nap mint nap fáradoznak különféle balogok itt is, ott is …
Alex
2017-11-09 @ 22:29
Nofene Matykó! Neked lutheránus barátaid vannak Cseri Kálmán gyülekezetében? Ejnye, hogy milyen a világ.. Amúgy nem vagyok nőfaló, 50 évvel ezelőtt sem voltam az. (Szóval ez mellétrafált.)
Balog Milán
2017-11-10 @ 08:19
Emberi dolog ez , attól jobb a közérzetünk ha a többi ember helyesli az gonddolkodásmódunkat és az értékítéleteinket. Ettől leszünk magabiztosabbak és növekedik a biztonságérzetünk.
„Oké jól látom, mások is így látják”
A dolog azonban olyan természetű ,hogy ahány ember annyi gondolkodásmód.
Érdemes ezt toleranciával viselni, dührohamok és sztitkozódás nélkül.
Vagy legalább erre törekedni.
Szerintem….
Matyko-X
2017-11-10 @ 09:42
@Alex: Nem figyelsz eléggé. A Torockó térre a legidősebb lányom családja miatt (refi-luthero páros) járok – néha.
Amúgy tőrölmetszett pápista lennék – és a hivatkozott barát egy kolléga volt, aki mellesleg a Lutherániában volt elég aktív. Kiváló gerinces ember, egyébként.
Ami meg a nőfalást illeti, az ember fia ugye teszi a dolgát, oszt picit mintha Don János szerepben tetszelegtél volna – de mi ezzel a baj? A kórlapunk része, öregem.
Ugye, ahogy korábban kifejtettem, a kandúrok hódítani akarnak, leginkább nőket, oszt ebből is látszik, hogy nacionalisták …
Alexxx
2017-11-10 @ 11:23
Egyetértünk. A kandúrok is nacionalisták. Sőt, mit nacionalisták, egyenesen hímsoviniszták és molesztálók..
Balog Milán
2017-11-10 @ 15:38
Egy dolog az országért tett előnyös intézkedések és egy másik a klientura általi tömeges kirablása.
Egy dolog a jótékony kerítés, de egy másik a demagóg sorosozás, ami még pézbe is kerül, nem iskevésbe.
Matyko-X
2017-11-10 @ 19:49
Már korábban megírtuk, a hülyeségre nincs orvosság, ahogy balog balog példája is demonstrálja.
Kéfa
2017-11-09 @ 20:54
Jó, de miért itt? Annyi ellenzéki újság van. Küldetéstudatod van?
Arte Legis
2017-11-11 @ 20:04
Tisztelettel. Az inkvizíciót a pápasághoz kötik, még felületesebben :a kereszténységhez,a valláshoz. Jó, ha tudjuk:ezt a „találmányt” az emberiség ellen elkövetett bűnök sorában nem kizárólag az egyház működtette. A spanyolországi inkvizíció „ÁLLAMI SZERVKÉNT MŰKÖDÖTT. 1478-ban hozták létre. A római egyháztól engedélyt kért a Spanyol Korona./. . . . / Tomas de Torquemada 1498-ban meghalt. Az inkvizíció vége spanyol földön 1498. „A történelem úgy értékeli, mint Spanyolország népirtását”:a húsz év alatt 97321 embert ítéltek el és több ezer embert máglyahalálra TdeT.
Az ő jelszavai:”Egy ország, egy nép, egy vallás!”.1478.
„Egy nép, egy ország, egy vezér!”-a huszadik század mítoszában ez a Harmadik Birodalom főteoretikusának a jelmondata. 1922-28.
Balog Milán
2017-11-11 @ 23:29
Jé népirtás…… nemcsak a kommunizmumusban volt…… aszittem vazzeg….
20 év alatt,97321 szép szám
Alexxx
2017-11-12 @ 00:33
Azért ne feledd ez durván arról szólt, hogy az ország a morisco-ké legyen, vagy spanyol legyen. Az arabokat elkergetették, aki nem ment azt kinyírták. Ez egy hatalmi harc volt a nemzeti függetlenségért vallási köntösben.