A betegség kora, avagy a kor betegsége
145„A fegyelem ugyanis erény, az erény pedig igazságosabbá tesz. Fegyelmezett valaki, ha a vágya ellenére cselekszik, értelmétől vezérelve.”
Arisztotelész: Eudémoszi etika
Boldogult úrfi koromban, a Debreceni Egyetemen meghallgattam Benedek István elmegyógyász professzor előadásait. Nem sokra emlékszem belőlük, többnyire anekdotákat hallottunk tőle, ám egy mondat mindörökre megragadt bennem. Ez pedig így szólt: „Én, mint elmegyógyász, meg tudom állapítani, hogy ki beteg, ám azt, hogy ki a normális, azt nem tudom.”
Én, bevallom, vásott kölök voltam. Például olvasni, Verne Sándor Mátyásának hatására – ami képregényként, folytatásokban megjelent az akkoriban népszerű „Füles” című lapban –, 3-4 éves koromban megtanultam. Ezzel – részemről – az ügy le is volt zárva, írni nagyon nehezen tanultam meg. Egészen egyszerűen nem érdekelt a dolog. Azidőtájt olvasni szerettem és – kutyával, csúzlival felszerelve – kódorogni a tanyák közötti hatalmas kukoricatáblák között, melyek intenzív illatát a mai napig az orromba érzem, mindenre vadászva, ami mozog. Mivel semmit nem akartam leírni, ezért az írás elsajátítása kifejezetten fölöslegesnek tűnt. Édesanyám szegény sűrű pofozásokkal vett rá, hogy mégis elsajátítsam eme művészetet.
Ha akkoriban létezett volna a diszgráfia, mint pszichológiai betegség, lehet, a mai napig nem tanulok meg írni. Ha pedig a diszkalkulia is létezett volna, akkor számolni sem, mert az is erősen untatott. Erős fizikai ráhatások azonban erre is megtanítottak. Egészen pontosan nem csak írni és számolni tanultam meg, hanem azt is, hogy a dolgok nem mindig a kedvünk szerint alakulnak, a felnőttek mindenféle galádságokat követelnek, nekem pedig engedelmeskednem kell, és jobban járok, ha ezt magamtól teszem, és nem várom meg a büntetést.
Elsajátítottam – persze csak hellyel-közzel – valamit, ami mára teljesen kikopott a közbeszédből, ez pedig az önfegyelem fogalma.
Manapság, ha a gyerekkel problémák vannak, a szülők egyre nagyobb része – lassan már mintegy automatikusan – pszichológushoz viszi, majd az talán segít rajta. Ennek egyik oka a tudomány univerzalizmusába vetett hit.
Elidegenedtünk ugyanis a minket körülvevő technológiától.
Nem is oly rég, a technika csúcsának a talicska számított, aminek működését mindenki értette. Ma a minket körülvevő dolgok – a televíziótól a mobiltelefonon át a Mars-expedícióig – működéséről csak nagyon-nagyon keveset, vagy semmit sem tudunk, csak használjuk őket. A modern ember azonban úgy tapasztalja, hogy bár ő maga igen keveset ért a körülötte tornyosuló problémákból, ám semmi baj, mindig talál szakembert, aki helyette is ért hozzá, és ha megfizeti, akkor ezt a szakértelmét, hasznosan és hatékonyan, a rendelkezésére is bocsátja.
Súlyos probléma azonban, hogy – éppen az általános tudatlanság miatt – nem tudják megkülönböztetni a tudományt a sarlatánságtól.
A gyerekek pszichés „betegségeinek” oka maga a pszichológia. A pszichológia nem más, mint annak művészete, hogy olyan dolgokról beszéljünk, melyekről fogalmunk sincs. Azért mondom ezt, mert osztom Arisztotelész azon álláspontját, hogy nem ismerjük a dolgot, melynek okát nem ismerjük. Márpedig az ember psziché furcsaságainak okai ismeretlenek, lévén fogalmunk sincs a gondolkodás valós, fizikai sajátosságairól. Magyarán, gőzünk sincs róla, hogy az agyunk miképpen tárolja, hívja elő és keveri az információkat, milyen fizikai struktúrák felelősek a gondolkodásért az idegsejteken belül.
Ez azonban nem zavarja az Amerikai Pszichiátriai Társaságot (APA) abban, hogy 374-féle mentális „betegséget” tartson nyilván. E betegségek meghatározásához nem kell más, mint egyetértés, egészen pontosan az APA bizottsági tagjainak egyetértése. Furcsa tudomány az, melynek alapja az egyetértés. És – nyilván – a „gyógyítás” alapja sem más mint az egyetértés. A kérdés csak az, ki ért egyet kivel.
Mára szinte minden furcsa, vagy eltérő viselkedés megkapta a betegség címkéjét.
Márpedig a betegség nem büntetendő, hanem gyógyítandó. Sőt, a büntetés – egy beteggel szemben – kifejezetten csúf dolog, hiszen van neki elég baja a betegséggel. Így aztán ezekből a „betegségből” egyben felmentés is lett. Papírt kap róla, hogy őt kímélni kell, lévén „beteg”.
Felneveltünk egy egész generációt, amelyik jókora része nem tanulta meg az önfegyelem, a kötelesség és az ezekkel szorosan összefüggő engedelmeskedés kultúráját. Aztán pedig, kilépvén az iskolából – úgy harminc, harmincöt éves korra –, megdöbbenve fogják tapasztalni, hogy a munkahelyeken főnökök vannak, a dolgokat nem szavazással és jogok alapján, hanem utasításokkal döntik el, melyeknek ha ellenszegülnek, akkor kirúgják őket. Hogy a születéssel együtt keletkező jogok ostoba ábrándja helyett a való élet – ahogyan az évezredek óta normális – csak az érdemeket honorálja jogokkal.
Az érdemeket pedig többnyire szorgos és alázatos munkával lehet megszerezni, és nem ostoba eszmék propagálásával.
Innen ered az ún. NGO-k korlátlan személyzeti utánpótlása. Ide tódulnak, mert itt pontosan olyan anarchikus, ha tetszik „bázisdemokrata” viszonyok uralkodnak, mint amiket az iskolában megszoktak, és a cél is az, hogy ezeket az egész társadalomra kiterjesszék. Nem kell hát csodálkozni az utcákra özönlő „klímatüntetők”, buzi-aktivisták és antifasiszták tömegein, hiszen ők „betegek”, a „viselkedészavarosak”, akiket gyógyítani kéne, csakhogy akik gyógyítanák őket, sarlatánok, és szinte semmiben sem különböznek a „pácienseiktől”. Vak vezet világtalant.
Az biztos, hogy mindent, amit szüleink ellen elkövettünk, a gyerekeink adják vissza nekünk, nekik pedig majd az ő gyerekeik. Ha lesznek.
Ábel Éva
2019-10-08 @ 12:28
A kádári diktatúrában szocializálódott Aristo láthatóan nem érzi jól magát a demokratikus Európában. Visszavágyik abba a totalitárius rendszerbe, ahol önálló döntéshozatal helyett – „az engedelmeskedés kultúrája” jegyében – felülről megmondták az embereknek, hogy mit kell gondolni és csinálni. De szó sincs itt önfegyelemről, hiszen épp ő az aki képtelen megálljt parancsolni saját, újra és újra felbuggyanó rasszizmusának, homofóbiájának és hímsovinizmusának. Márpedig, ha valaki képtelen uralkodi a zsigeri indulatain, az valószínűleg pszichikai fogyatékosságokkal és jellemgyengeséggel küszködik. Amit Aristó sirat, az inkább a pártállami parancsuralmi viszonyok és korrupt klientúra rendszere, közkeletű nevén diktatúra, ahol nincsenek civil szervezetek, emberi jogok, független bíróságok, aktivisták, viselkedési zavarok. Csak mindenható pártukázok, meg szürkévé és engedelmessé pofozott elvtársi massza létezik – ebben lubickolna Aristo szíve szerint.
Ami a pszichológiát illeti, enyhén szólva fura lenne, ha egy mezőgazdasági blogger dilettáns véleményének bármilyen jelentősége lenne egy nemzetközileg akkreditált tudományterület státuszát illetően, nemigaz?
M5
2019-10-08 @ 13:14
Hogy a fenébe lehet így kicsavarni ennek a cikknek a jelentését? Ja, értem már: ÁÉ ezért kapja a fizetését!
Kun Béla
2019-10-08 @ 14:57
Magácska vélhetően érdekelt fél lehet , ezért is reagált oly vitriolos pennával Aristo-ra, vagy csak egy sértett libsi akinek mazochizmusa folytán idejár kéjelegni ahelyett hogy a hvg.hu langyos otthonos mocsarában lubickolna ! ?
Pandora
2019-10-08 @ 15:46
Önt sürgősen gyógyíttatni kell.
navisos
2019-10-08 @ 18:43
Ha a nemzetközileg akkreditált tudományterület művelői részei a mai genderelmélet kimagasló ellentéteinek, akkor kinek lehet hinni, ki az igazi objektiv tudomány hirdetője?_
zolatiguszti
2019-10-12 @ 10:22
Hát nem hinném hogy honfoglaló őseink sokat maceráztak volna gyermekneveléssel útközben pszcihomókusi irányból….
Anna
2019-10-08 @ 13:41
Maga netto hülye! Bìzom benne, ezt mèg megèrti!
Kunigund
2019-10-08 @ 18:14
Szerintem megvan az bruttó is!
Alma(R)
2019-10-08 @ 14:40
Aristo, amint visszavágyik a kádári diktatúrába, melynek kivételezettje volt Ábel Éva szerint, s melyet élvezett… Szép, tetszik.
Kele Loránt
2019-10-08 @ 15:17
„közkeletű nevén diktatúra, ahol nincsenek civil szervezetek, emberi jogok, független bíróságok, aktivisták, viselkedési zavarok.”
Kedves Éva! (ha igazi neve)! Amiket fentebb felsorolt ezek sajnos mind léteznek csak teljesen megváltoztatva igazi hivatásukat, értelmüket. Egyre kérnénk hagyja meg nekünk ARISTO munkásságát, és maga inkább forduljon ahhoz a minden izében korrupt, velőjéig rohadt Zuglói, Kispesti, „haladó demokratákhoz”!!!
Teknős
2019-10-09 @ 10:14
Azt hiszem ezek, a lelkük mélyén élő szarral nem tudnak együtt élni és ezért járnak ide. Öszesszaroznak mindent, árad belőlük a trágyalé. A jobboldali sajtó meg hagyja, mert nálunk szólásszabadság van. Náluk nincs, de ez őket nem zavarja, mindent magukhoz hasonlatossá kívánnak tenni.
zolatiguszti
2019-10-12 @ 10:24
Kellenek ide, különben nem látszana miért kell úgy szavazni menni hogy az ajtósarkok leszakadjanak a tülekedésben….Az ember ne szakadjon el a valóságtól! Beszélgessen hülyékkel is!
Hazádnak
2019-10-08 @ 16:10
„ábeléva” feltehetőleg dobrevklára szintű européernek:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=W1RbgGB1Q3s
Alan Jones, az ausztrál SkyNews riportere a következőképp kommentálta a klímasztrájkoló diákság akcióit:
„Ti vagytok az első generáció, akinek minden szobában légkondicionáló áll a rendelkezésére.”
„Ti akartok tévét minden szobába, és a ti óráitokat számítógépesítették.”
„Ti töltitek az egész napot elektromos kütyükön.”
„Ti nem akartok biciklivel iskolába menni, ehelyett autóitok karavánján érkeztek, amelyek eldugítják az előárosi utakat, és még rosszabbá teszik a dugókat.”
„Ti vagytok a javak valaha volt legnagyobb fogyasztói, és ti vagytok, akinek mindig a legújabb luxusjavakra van szüksége, hogy trendik maradjatok.”
Hazádnak
2019-10-08 @ 16:23
„Édesanyám szegény sűrű pofozásokkal vett rá, hogy mégis elsajátítsam eme művészetet.”
Aristo.
Engem dettó, mi több még a tanáromtól is megkaptam a magamét (a velem egykorú gyereke úgyszintén) amibe érdekes módon a ma „haladó” elmélettel szemben sem testileg, sem lelkileg nem nyomorodtam bele. MI TÖBB EMBER LETT BELŐLEM, sok ma korszerűen nevelt „drogjúzőrrel” ellentétben, amit az első osztálytalálkozónkon meg is köszöntem a tanáraimnak. Édes Anyámnak meg élete végéig hálálkodtam.
csakafidesz
2019-10-08 @ 16:21
Éva! Inkább keféljen egy jót valakivel, mert kár ide irkálnia. Mi a „fideszbirkák” a magafajta véleményekre nem vagyunk kíváncsiak.
navisos
2019-10-08 @ 18:46
Én is. Jó anyám egyetlen egyszer pofozott fel, de akkoris tudtam, hogy megérdemeltem. Ma is 85 éves koromban hálás vagyok neki.
Theo
2019-10-08 @ 16:25
Abel Eva!
Aristo cikkeben pont az ilyenekrol van szo, mint maga, haha.
Hun
2019-10-08 @ 16:46
Te egy szimpla hülye vagy. A vezetéknévből és az írásból ítélve, mèg egy mocskos, felforgató büdöszsidó is.
Az agyturkászokról annyit, eleven fiamat 2-3 éves korában az agyturkászoknak végtelen pénzcsináló „betegséggel” „diagnosztizálták”. Mi is ez a divat-f@szság? Figyelemzavar? Telenyomták volna Xanax-al. Sikerült időben közbelépnem és megakadályoznom. Fiam köszöni jól van, jó tanuló és élsportoló.
heroes_never_die
2019-10-08 @ 17:39
Gratutálok tiszta szivemböl a fiához és persze ahhoz is, hogy idöben megmentette! Sajnos nem minden gyermek ilyen szerencsés.
Lupus
2019-10-08 @ 17:31
Imádom a „mezőgazdasági bloggerek” dilettáns véleményét (bármiről is)!
heroes_never_die
2019-10-08 @ 17:35
@Ábel Éva, femináci ihletésü, erösen CEU-szagú plattitüd-cunamiját olvasva, hangosan felröhögtem, holott minden bizonnyal nem ez volt az ön célja. Miután magam is nö vagyok, nem csak annak érzem magam mondjuk minden páros napon, nem nevezem önt segghülyének, vagy – ha már „mezögazdasági” blog (sic!) 😀 – „szimplán buta, mint három méter földút”-nak sem, hanem inkább C-kategóriás epigonnak. Amennyiben a szót nem ismeri, kérjen segitséget.
Epigonnak azért, mert annyira átlátszóan suta formában tolja a nemzetközi haladár-femanci-zsebforradalmár-aktivista kiskatekizmus angolból szolgaiain leforditott dikcióját, hogy az már szinte fizikai fájdalmat okoz 😀 Nincsen véletlenül önálló gondolata? (Költöi volt…)
Tulajdonképpen végtelenül sajnálom önt és a járványként terjedö, uniformizált Ábel-Éva-tömeg arctalan csicskásait, akik vért izzadva próbálnak egyénieskedni, miközben mondanivalójuk egérszürkén közepszerü, s még a humor is nagyivben elkerüli az ilyeneket.
Röhögve üdvözli egy misogyn-toxikusan maszkulinista-anti feminista-passzivista(!) NÖ, aki 35. éve a világ különbözö pontjain szocializálódott és imádja Aristo irásait, az életet és perszenaná a férfiakat 😀 #HND
M5
2019-10-09 @ 09:14
Kedves HND!
Önről tudjuk, hogy nő, de Ábel Éva esetében ez korántsem biztos. Sajnos, tegnapi hozzászólásom írásakor annyira zaklatott voltam, hogy elfelejtettem megírni ennek az árulónak a lényeget. Nevezetesen: óriási logikai bukta az ő hozzászólása! Hiszen Aristo éppen a liberálisok felforgató, emberiség- és emberiesség elleni tevékenységét kifogásolja cikkében (nagyon helyesen!). Ezek után hogyan is vágyna vissza a kommunista diktatúrába, amelyet ugyanazok a férgek (vagy elődeik) működtettek, mint akik a mostani liberális borzalmat.
M5
2019-10-09 @ 09:18
Írom mindezt azzal a tapasztalattal a hátam mögött, hogy jómagam is több évet éltem az „átkosban”, mint amennyi a gengszterváltás óta eltelt. Szóval tudok egyet és mást a kommunizmusról, van mivel összehasonlítani a jelenlegi utódokat!
heroes_never_die
2019-10-11 @ 19:00
Kedves M5,
az Ábel-jellegü felhasználókat én inkább jelenségnek tekintem, nemüktöl függetlenül. Aki ismeri Aristo „Emberarcú szocializmus” c. többrészes eposzát, továbbá egyéb irásait, az képben van. Az ábeleken nem érdemes hosszasan filozófálni, maximum önkéntelen nevetségességükön poénkodhatunk egy keveset, hogy érezze a törödést. A legviccesebb az ilyeneknél, hogy halálosan komolyan veszik saját magukat. Tipikus haladár kór 🙂
egon samu
2019-10-17 @ 09:01
Ábelnek egy kemény Káinra lenne sürgösen szüksége. Az talán rendbetenné…
samual
2019-10-08 @ 18:08
a demokrácia a csőcselék uralma /Platon/
Etruszk
2019-10-08 @ 18:41
Platón diktatúrapárti volt, ez közismert. Épp ezért szeretnek rá hivatkozni a bolsevikok és a nácik egyaránt.
samual
2019-10-08 @ 21:48
beteg elmék hivatkozása nem a hivatkozottat minősíti
Namond
2019-10-09 @ 00:15
samual
A tévedések elkerülése végett:
A csőcselék uralma a kakokrácia (lásd: flashmob),
míg
a jogképesek uralma a demokrácia (lásd. nemzetgyűlés, parlament).
Csak felhívnám figyelmét vitában nem érv egy tekintélyre hivatkozás. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a hivatkozónak NINCS érve.
Sőt, azt is jelenti, hogy a hivatkozónak csak csorda szelleme van és az „elit” kolompja után megy.
Ha a fentieket nem értené, a hivatkozó hivatkozása a hivatkozót minősíti.
samual
2019-10-09 @ 12:39
amikor valakire hivatkozom akkor a gondolataimat nálam pontosabban megfogalmazó véleményt nevezek meg, és ha a féreglista dobogósai is, filozófusok, ügyvédek, művészek állandó kereszt-át-ultra-mikró-mint tudjuk hivatkozásokkal érvelnek akkor nekem mint egyszerű reál képzettségű csordatagnak miért ne lehetne egy Platónra hivatkozni? ráadásul nem is akarok érvelni mert nem vitatkozom senkivel, még a nejemmel sem
Namond
2019-10-09 @ 19:12
Ön egy derék férj.
Magas lehet az ázsiója a szinglik között!
DE
Mi van akkor ha a neje ostobaságnak tarja kijelentését?
Balogh
2019-10-08 @ 19:19
Ábel Éva, ez telitalálat volt! Aristot még így nem mosták le.
M5
2019-10-09 @ 09:49
Megártott a napsütés? Inkább egy hatalmas öngól volt! Aristo pontosan a liberálisok emberiség- és emberiesség elleni tetteit kifogásolja (nagyon helyesen!). Hogyan vágyhatna vissza a kommunizmusba, amelyet ugyanezek a férgek, illetve elődeik működtettek?
Namond
2019-10-09 @ 19:14
A köztársasági elnök csak harigerit jelölheti kormányalakításra, ugye?
bl
2019-10-08 @ 19:35
Az emberi viselkedés visszacsatolások rendszerén keresztül működik.
Ha az egyén viselkedésének visszacsatolása kizárólag az az egyén aki a cselekvést is végzi, akkor szükségszerűen és végzetesen tévútra jut.
Az önreflexió csak a legnagyobb embereknél működik.
Mindenki bolond lesz egy idő után aki a visszacsatolást nem másokra, hanem csak és kizárólag önmagára bízza.
A relativizmusok korában azonban a másokra hagyatkozó visszacsatolás is hamis, mert a másik is csak egy másik, nem követ semmilyen univerzális jót. Senki se sírja vissza a kommunizmust vagy a diktatúrát, hanem arról van szó, hogy a magára hagyott ember a szabadságában csak az önmagának kényelmes megoldásokat fogja választani. A kényelmes megoldás meg lefelé visz. Le a pokolba.
Namond
2019-10-08 @ 23:42
Ábel Éva,
Kommentje első része Aristó személyének mocskolása, részben saját félelmei-vágyai Aristóra kivetítése.
A kommentje pszichológiát és tudás birtokosait minősítő második része még érdekesebb.
Miből gondolja, hogy eltilthat bárkit ismeretei alapján alkotott vélemény alkotástól és annak közreadásától, sőt hogy meri a legjobb libsi-szoci-náci elitista elvek szerint hiteltelennek nevezni azt?
Az pedig, hogy a pszichológia nemzetközileg akkreditált tudományterület lenne túlzás, ugyan árulja már el ki, melyik szervezet akkreditálta és mi az akkreditáció száma.
A pszichológia még kevésbé tudomány mint a közgazdaságtan. Több mint száz éve csak a jelenségek leírásánál, azok magyarázgatásánál tart, az okok tudományos (reprodukálható, igazolt) feltárása egy lépéssel sem ment előre.
A lelki betegségek, normalitástól eltérő devianciák „gyógyítása” azok kémiai elfolytásán alapulnak, illetve az önfegyelem, a kötelesség kultúráját ellenző aktivisták által a normalitás határainak szűkítésén.
Attól tartok az Ön pszichéje beteg és mint ilyen az antinormalitás, a deviáns viselkedés kiterjesztése elfogadásának aktivistája.
guy netud
2019-10-09 @ 15:55
az ellipszolonos elfojtást hagyjuk meg az ellenzéki képviselők kizárólagos jogának, különben itt el fogunk tévedni
Namond
2019-10-09 @ 19:15
Ön, igen lényeg látó!
Maradjon így!
Magd@
2019-10-09 @ 00:27
Au értelmezési zavar is egyike a pszihés betegségeknek.
Jobb ha Aristo írásait mellőzi.
Mi is jobban járnánk.
en
2019-10-09 @ 08:01
Az en szavazatom Arisztoe, soha nem menstrualt, mint pl. Eva asszony most!
csakafidesz
2019-10-09 @ 09:18
Amennyiben polkorrekt módon (=újbeszél nyelven) Ábel Évát nem tekintjük nőneműnek, akkor csak a menstruátori mivoltában tudjuk megvilágítani, hogy esetleg vaginával rendelkezik. Természesen, ha Ábel Éva magát gőzturbinának nevezi meg (nem tudom ez hányas számú gender, de forog..) akkor nem menstruátor. Nos kérdés, hogy tényleg végez-e menstruációs tevékenységet, vagy csak gőzt bocsájt ki magából.
khm
2019-10-09 @ 19:07
Csak egyszerűen hülye.
100km
2019-10-09 @ 09:01
pszichológusnak vagy betegnek tetszik lenni? esetleg mindkettőnek?
Pajor Ferenc
2019-10-09 @ 10:09
Szépen fel tetszett mondani a libsi ostbobaság gyüjteményt. Azt nem teljesen értem, hogy miért olvas ilyen ocsmány cikkeket ilyen ocsmány szerzőtől. Nem is csak egyet, hanem többet. Gondolom propagandista . Amit leírt, abból teljesen biztos, hogy halvány lila fogalma sincs , mit akart Aristo mondani és mi volt a szocializmusban.
antikommunista
2019-10-09 @ 16:33
Te is visszvágysz az átkosba, narancskomcsi?
sigula
2019-10-10 @ 13:27
Már bocsánat, tudományterületet nem akkreditálnak. Akkreditálni csak
1. diplomatákat,
2. nyelvvizsgaközpontokat,
3. laboratóriumokat és tanúsító szervezeteket
4. felsőoktatási rendszert
szoktak
Namond
2019-10-10 @ 14:28
Ugye?
Jáger László
2019-10-08 @ 12:29
Az egészhez annyit tennék hozzá,hogy a konklúzióval ne értek 1et mert fölöttébb erőltetett végkövetkeztetés…
mondhatni Lsietett!!!
Javaslom gondolja újra….
csak ennyi
barátilag
J.L.
Kele Loránt
2019-10-08 @ 14:58
Te hülye buta bugris! Véletlenül nem a dupla VV- ból szalasztottak ide???
Krong
2019-10-08 @ 15:12
Elnézést “ Hölgyem “ , de ön beteg . Nagyon beteg . Kérem , ha maradt önben némi józan ész ami képes kontrollálni az elmebaját , parancsoljon megálljt magának és ne terjessze tovább korcs eszméit .
csakafidesz
2019-10-08 @ 16:23
Barátod a halál!
M5
2019-10-08 @ 13:11
Kitűnő írás, köszönöm Aristo mester! Igen, valóban ideje volna nagyobb szigorral nevelni gyermekeinket. Eszembe jut hajdani matematika tanárom, aki előtt nem volt szabad azt mondani, hogy „szerintem”. Azonnal lecsapott: majd akkor mondhatod, ha leszel valaki, orvos, vagy mérnök! Érdekes módon az ügyvédeket sohasem említette a „valaki” fogalomkörben. Szerintem tudott valamit az öreg 🙂
Naprózsa
2019-10-08 @ 14:35
Van egy párhuzam amit mindenki ismerhet az állatvilágból: a házimacska.
A macsek felettébb öntudatos független, akaratos, de okos, tanulékony lény. Ha szabadon nevelkedik, akkor önellátó, és nemzedékek gond nélkül szaporodnak, ha mi nem írtjuk helyettük a rágcsálókat. Ezért (egykor Velencében) vagy most Ausztráliában csökkenteni akarják a populációjukat.
De ha a cirmost kicsi korában emberek nevelik, tulajdonképpen nem nő föl, lényegében mentálisan kölök marad és elvárja a tápellátását, s ha mint a libsi feministák el is kényeztetik, egy követelő Garfield, egy sértődős házizsarnok lehet belőle.
Na ilyenek a mai gyerekek jelentős hányada is: elvárja 40 évesen a mamahotel luxusát, de követeli a papabankból a „jussát”, s egyre pimaszabban – mint a Gréta is – mindenben más a felelős, miközben siratja önmagát. Vagy éppen jövendő örökségéből kifizetné anyja, apja bérgyilkosát.
Egy dolgot sürgősen világelvvé kell dekralálni: Emberi joga csak annak van, aki emberi kötelességeit is teljesíti. Ami kötelességbe a saját maga és kiskorú gyermekei eltartása és az általános tanulmányok elvégzése, a szakmatanulás, valamint a szülőföld és állampolgárainak szükséges megvédése is beletartozik.
csakafidesz
2019-10-08 @ 19:49
” a mai gyerekek jelentős hányada is: elvárja 40 évesen a mamahotel luxusát, de követeli a papabankból a “jussát”, s egyre pimaszabban..”
Pont ilyenkor nem szabad engedni. Ordít a gyerek fagyiért, nos kaphat, de legfeljebb egyet. Amikor minden sarkon ordít érte akkor meg se szabad hallani.
csakafidesz
2019-10-08 @ 19:51
Ja, amig el nem felejtem. A gyerekem 19 éves korától önálló.
Tamás
2019-10-09 @ 21:50
20 éves korom óra (bő 25 éve) adós vagyok magamnak az emberi kötelességek nyilatkozatával. Azóta piszkálja a csőrömet ez a sok “jog”
Namond
2019-10-08 @ 23:56
Csatlakozom, kitűnő hézagpótló írás.
?
Kispajtás
2019-10-08 @ 13:45
Olyan hozzászólókat nem is érdemes kommentelni, akik nem a valóságban élnek.
Két dolog: amerikában élvén én már napi szinten tapasztalom, hogy milliárdos nagy cégnél is ‘bázisdemokrácia’ van… ami totális káoszt és anarchiát jelent. Elvárások vannak, de senki nem áll a sarkára, hogy kitapossa az emberből. Minden lebeg, idegesítő!
Ugyanezen tapasztalat mentén óriási bajban vannak a mostani huszas éveinek eleiben járók, minden bántja az ‘érzelmeiket’. Fingjuk sincs a világról, arról, hogy mi hogy működik, vagy milyen összefüggések vannak dolgok között: de az ő véleményüket szentírásként kéne vegye a világ saját elgondolásuk szerint. Ha meg nem és ez sérti az ő ‘személyiségüket’, akkor pszichológus és gyógyszer, hiszen a baj nem lehet bennük, a baj mindig kívülről van… és itt a párhuzam is, ha van sapka, ha nincs, mindig Orbánbasi a hibás…
Namond
2019-10-09 @ 19:20
Kalifornia, vagy a nagy rohadt alma?
Menjen Midle-West területére, vagy Texasba.
csakafidesz
2019-10-10 @ 08:33
Amerikai emberek 90%-nak fingjuk sincs arról, hogy milyen máshol az élet. Az American way of life bűvöletében zabálják a börgert és a csipszet.
Namond
2019-10-10 @ 14:31
és a 12 éves gyerek 80 kg, egyedül elfoglal egy kanapét, alig tud olvasni, nem tud írni.
Theo
2019-10-10 @ 14:46
Az amerikaiak 80% nak nincs is utlevele.
csakafidesz
2019-10-10 @ 17:12
De 80%-nak van autója, és akinek nincsen az a fodrászhoz nem tud elmenni. Pl. a nagyvárosokban (Tekintsünk el a Big Apple komfortjától) csapnivaló a tömegközlekedés, vidéken gyakorlatilag nulla, a Greyhund az távolsági járat. A kétmérföldes utcákon az egyforma faházak és tégla-imitált könnyűszerkezetes vacakok között félóra a sarokig autóval is. A vendéglátó az mondja a telefonba, hogy kiteszi majd a piros Fordját a ház elé, hogy megtalálják.
Naprózsa
2019-10-08 @ 14:12
Úgy 15 éve, hogy egy ismerősöm fejcsóválva mesélte, hogy Svédországban az általános és középiskolás korosztályban nincs osztályzás (vagy akkor még nem volt), csak afféle „lehetne még egy kicsit jobban tanulni” stílusú enyhe szöveges értékelés, nehogy a csimota lelkébe gázoljanak.
Felnőtt így egy mimóza és kellően buta korosztály, akik azt vették észre, hogy a munkaerőpiacon nem kellenek, és az értékesebb munkára a bevándorlókat veszik fel. Persze akkor még nem arabok és négerek, hanem fehérek voltak a bevándorlók többsége.
Mára látjuk az eredményt. A közintézményeket megtöltötték eme őslakos félanalfabéták, ők döntenek, ők képzelik azt, hogy minden migráns jólképzett, mert a korábbiak (persze Európában tanultak) azok is voltak, és végezték helyettük a szakmunkát.
S mivel a történelem sem lehetett valami kiemelt tantárgy, nem vették észre, hogy muszlim már nem az a migráns, aki helyettük dolgozik, vagy legalább gondolkodik.
Látjuk az eredményét. Mára az egykoron a világon mindenhol irigyelt svédek lettek a legjobban kiröhögött nemzet, mert ilyen bamba módon kihúzni maguk alól a saját országukat, még az analfabéta afrikai törzseket is beleértve egyetlen nép se tette a történelem során.
Okos a más kárán tanul. Látva az eredményt, egyértelmű, hogy nem is volt olyan rossz a poroszos iskolarendszer.
Theo
2019-10-08 @ 16:21
Az a poroszos iskolarendszer paraszt gyerekeket tett muveltte, akik ismertek a foldrajzot, fejben szamoltak, tudtak a tortenelmet, verseket tudtak kivulrol es nagyon jol ertettek a vilagot. Senki sem lett ettol lelki serult. Ezert irtottak ki a szadeszesek ezt a rendszert, nehogy mar tul okos legyen a nep. (Eleg, ha csak az o gyerekeik.)
csakafidesz
2019-10-08 @ 16:33
Durva lesz. Anyám tanítónő volt és körmöst is adott, ha nem volt meg a házifeladat. (Az ötvenes években még ez általános volt, senki se szólt érte, ha a tanár a kezére csap egy gyereknek.) Nos tőle azt tanultam, hogy először a leckét kell megírni, utána a játék. Illetve máskép volt később. 13-14 évesen megjöttem az iskolából és hátramentem fát hasogatni a színbe. Behordtam a fát és a szenet, ebből két vödörrel (volt talicska is). Addig megfőtt az ebéd, és fahasogatás után tényleg jó étvággyal ettem. Anyám mindig mondta: Te a fát vágod, én főzöm az ebédet. Mindenki tette a dolgát. Anno a gyerekem már mindenféle kizsákmányolónak nevezett amikor dologra akartam fogni. Az iskolás társaitól hallotta, hogy ez nem szép, ezt nem szabad eltűrni, a szülő ne dolgoztassa a gyerekét. Azokban a ötvenes-hatvanas években ez még nem így volt. Akkor a kölykök is részt vettek a házimunkában.
Nos ezt hiányolom a mai generáció esetében.
Namond
2019-10-08 @ 23:51
csakafidesz
Akkor nyilván egyetért, hogy a kötelező sorkatonaság a társadalmi beilleszkedés nevelési eszköze volt, melyre jó néhányan rászorultak, hogy sikeres életet élhessenek.
Theo
2019-10-09 @ 01:22
Én egyetértek a kötelező katonasággal, csak ne két év legyen, mert az túl sok volt.
csakafidesz
2019-10-09 @ 09:24
Igen. Véleményem szerint a fiúkból a katonaság faragott férfit. Nemrég egy húszéves mama kedvence nyávogott, hogy pók mászik a fürdőszobában. Mondom neki, ha zavar üssed agyon.. Nos fél a póktól egy húszéves, ivarérett, nagykorú ember. Ez nemhogy a hazáját, de saját magát sem tudja megvédeni..
Namond
2019-10-09 @ 19:21
Bocs, de Gál Kinga jutott eszembe…
Kele Loránt
2019-10-08 @ 15:18
„közkeletű nevén diktatúra, ahol nincsenek civil szervezetek, emberi jogok, független bíróságok, aktivisták, viselkedési zavarok.”
Kedves Éva! (ha igazi neve)! Amiket fentebb felsorolt ezek sajnos mind léteznek csak teljesen megváltoztatva igazi hivatásukat, értelmüket. Egyre kérnénk hagyja meg nekünk ARISTO munkásságát, és maga inkább forduljon ahhoz a minden izében korrupt, velőjéig rohadt Zuglói, Kispesti, „haladó demokratákhoz”!!!
v
2019-10-08 @ 18:32
Győr lemaradt!
Kele Loránt
2019-10-09 @ 16:01
Te meg a VV-ból! Vagy onnan szalajtottak? Ott találkozni ilyen rémekkel!
csakafidesz
2019-10-08 @ 16:15
„Felneveltünk egy egész generációt, amelyik jókora része nem tanulta meg az önfegyelem, a kötelesség és az ezekkel szorosan összefüggő engedelmeskedés kultúráját. ”
Hát igen.
Anno a pályám kezdetén egy múzeum raktárába vetett a sors, még akkor nem sikerült bejutni az egyetemre. Nem volt sem nyugis, sem szép feladat. A por-piszok hagyján, de leülni sem lehetett, csak kint valamelyik teremőr éppen üresen hagyott székére. A múzeológus urak minket a kutyák és az indiai páriák közé soroltak rendszertanilag, és ennek megfelelően bántak velünk. Az ő meleg szobáikba csak akkor léphettünk be, ha valamit oda kellett vinni.
Panaszkodtam apámnak aki végighallgatott és ezt felelte: „Maul halten, weiter dienen” Részéről az audiencia ezzel be is volt fejezve. Ő minden követ megmozgatott, hogy raktári tróger legyek egy olyan helyen ahol esetleg jó ajánlást adnak majd a bölcsészkarra. Akkor kezdtem megérteni, hogy vannak áthatolhatatlan hierarchiák. Egy tróger akkor is tróger, ha május elsején szép szavakat mondanak a munkásságról és a társadalmi megbecsülésről.
Később felnőttem, sokszor kerültem nehéz helyzetbe. Ilyenkor összeszorítottam a fogaimat és németül elmormoltam a varázsigét, amit a maga nyers formájában Apámtól hallottam. Már nem háborogtam, hogy én nem vagyok porosz baka, tudtam, hogy sokszor csak ez használ. Egy ideig, hónapokig, évekig -ameddig kell- keményen csinálni, de rúgó módjára felpattanni, ha reális lehetőség van a kitörésre.
csakafidesz
2019-10-08 @ 16:42
” Nem kell hát csodálkozni az utcákra özönlő „klímatüntetők”, buzi-aktivisták és antifasiszták tömegein, hiszen ők „betegek”, a „viselkedészavarosak”, akiket gyógyítani kéne, csakhogy akik gyógyítanák őket, sarlatánok, és szinte semmiben sem különböznek a „pácienseiktől”. Vak vezet világtalant. ”
Hát.
Aristo uram itt téved. Ezek jólfizetett „foglalkozások”. Egy főállású buzi, genderaktivista, klimarettegő jobban keres, mint egy főmérnök. Nos ez nagyon sajnálatos, mert az ilyenek a semmi helyett a mínuszért kapják a pénzt. Tevékenységük nem hoz hasznot, csak kárt okoz.
Lupus
2019-10-08 @ 18:23
Ami azt illeti, az említett „sarlatánság” is igen jól jövedelmező tevékenység odaát, akárcsak a szóban forgó aktivistáskodás, ez tehát – szerintem – nem megkülönböztető kritérium, mondhatnám, a jövedelmezőség kérdése még nem kezdi ki a „vak vezet világtalant” tételt.
Namond
2019-10-09 @ 00:34
Lupus
A társadalmi kapcsolatok (social relations) fellazítása önálló üzletággá vált a nyílt társadalom (open society) mielőbbi bevezetése érdekében.
Csak a beindítása került pénzbe talkshow, VV, survivor, naked, stb.
Rengeteg pénzt vonz a média kommunikációs gittrágások és gitt eladások:
feminizmus
heterofóbia
metoo
klímaklimax
v
2019-10-08 @ 18:05
LÁTOM FELVETTÉTEK ILDIKÓT CENZORNAK.
khm
2019-10-09 @ 19:09
Remélem,nem kell újra leírnom,hova siess?
Namond
2019-10-09 @ 19:24
Serleg tudja a helyét és büszke (pride) rá.
v
2019-10-09 @ 23:52
Anyádhoz?
heroes_never_die
2019-10-08 @ 18:29
Nagyszerü publi és kiváló kommentek, még az Ábel-féle életidegen hülyeséget is ideszámitom, mert a reakciók megérték. (A retardált Jáger-troll nem számit.)
Kedves Ariso, talán elsö nekifutásra off-nak tünik, mégis szorosan kapcsolódik a témához: megállapitható, hogy a sokadik antiautoriter nevelésü generációban felnövö gyerekek saját maguk kezdik társaikat, szüleiket tirannizálni, azaz autoriter, parancselvü magatartást másokra kényszeriteni. A sok szocio-pedago-pszicho-guru az évtizedek alatt azt nem vette észre, hogy alapvetö emberi magatartásformákat, genetikai-lelki adottságokat nem lehet figyelmen kivül hagyni. Ezen az sem segit, hogy újabban magatartási limiteket javasolnak a szülöknek, magyarán nevelési célzatú „nem”-et kell(ene) alkalmazni. Tök vicces, mert az anyák, apák (nem a szülö 1 és szülö 2) ilyen dolgokat a legtöbb kultúrában évezredek óta gyakoroltak.
Az Ambrózynak volt egy találó meghatározása az aktivisták mibenlétéröl, mely kábé a fizetett semmittevés „foglalkozás” szintre emeléséröl szólt. Ma azt látjuk, hogy a számtalan NGO tagjai a Mao-s vörösgárdistákat megszégyenitö drillben tartják ezeket az alárendelt „akivistákat”, akik ráadásul egymást is nyirják rendesen. Hogy is volt? „A forradalom felfalja saját gyerekeit?”.
Mindenesetre az Ábel nevü felhasználó által idealizált NGOk manapság már nyiltan beépültek a nyugati országok, ill. az EU exekutiv, tehát végrehajtó hatalmi rendszerébe (minisztériumok, bizottságok, etc.). Ez viszont a demokráciának nevezett müintézmény látványos felszámolását jelenti, mert a választók számára ismeretlen, a parlament megkerülésével döntési pozicióba jutott, nem legitim személyek veszik/vehetik át az országok, nemzetközi szervezetek irányitását. A „civil” megjelölés ebben az esetben nem csak téves, hanem tudatosan félrevezetö.
Merci Aristo 🙂
csakafidesz
2019-10-08 @ 19:44
Szerintem a szülőnek kezdetektől azt kell a gyerek felé mutatni, hogy a családban az ő szava a döntő. Ne már, hogy egy atyai pofon miatt kihívja a kölyök a rendőrséget. Az apai tekintélyről lemondani egy percig sem szabad. Jó apa az aki megfelelő érzékkel használja a tekintélyét és a gyereket mégis gyerekként kezeli, tehát ahogy József Attila írta: „jó szóval oktasd, játszani is engedd szép, komoly fiadat!” Anno azért tiszteltem apámat, mert válaszolt mindenre. Kérdeztem valamit, erre odament a polchoz, levette a lexikont, feltette a szemüvegét és felolvasta a választ. Mindezt egy ötévesnek. Nagyon vágytam már az iskolába, hogy én is odamehessek a könyvespolchoz. Később jöttem rá, hogy tudta volna ő fejből is a választ, de ezzel a kis színészkedéssel jelezte, komolyan veszi amit kérdezek..
Persze ebben az országban a szülők kétharmada sohase vesz könyvet a kezébe. Elég szomorú, de ma már egyre kevesebben, mert a net, stb. kiszorította a könyvet. (Az oké, hogy a lexikont és a szótárt kiszorította.)
Theo
2019-10-09 @ 01:33
Az sem feltétlenül oké, mert az online felületen bármilyen változtatást végre lehet hajtani a háttérből úgy, hogy senki sem veszi észre, senki sem tudja meg, hogy ki csinálta és mikor. Hihetetlen, hogy a fiatalok a netet hiteles információnak tartják.
Orwell tapsikolna, ő még mindezt úgy képzelte, hogy utólag kell mindent újra és újra módosítva kinyomtatni, most már elég egy-két kattintás és nyom nélkül tűnik el bármi.
csakafidesz
2019-10-09 @ 09:34
Érdekesen továbbgondoltad az 1984.-et. Orwell, alias Eric Blair (londoni házát felkerestem a Portobello-n) anno kimondta a múlt meghamisítása szabályát. Folyamatosan hamisították a múltat a bolsevikok. Valóban kettő kattintás lenne, de mégsem..
Az a vicc, hogy az internetre nem a Pártbizottság tölti fel az aktuális anyagot. A Wiki-nek egyik szerkesztője vagyok, több cikkbe is belefűztem kiegészítéseket. Természetesen dokumentált anyagok alapján. Vagyis még az elhülyített nyugati országokban sem tudják a véleményt teljesen elfojtani. A 101. szoba elvileg működne, de ma már ez a fajta vélemény-elfojtás nincsen divatban.
Theo
2019-10-09 @ 11:02
Hat dehogynincs velemeny elfojtas manapsag. Nem azt olvassuk rendszeresen hozzaszoloktol, hogy nyugaton mar zaklatjak, kirugjak a liberalissal ellentetes velemenyueket?
A nettel pont ez a baj, hogy van ott rengeteg igaz es hasznos info es rengeteg alhir –vegyesen. Az egyszeri ember nem tudja ellenorizni a hirek forrasat, amellett, hogy barmilyen gazember belebabralhat barmelyik tartalomba eszrevehetetlenul. Az is szamit, hogy kinek a gepere engednek bizonyos infot letolteni, kiere meg nem. Ne legyunk naivak: a teljes tartalom ellenorzes mellett az ujabb gepeken mar nem lehet letakarni a kamerat, kikapcsolni a mikrofont. Minden fejlesztesnek oka van, de nem a mi jol letunk.
Rosszul mondtam, Orwell nem tapsikolna, hanem bosszusan csettintene. Amit vizionalt, azt a gyakorlatban tokelyre vittek a net, a tomegkommunikacio es a Kotler fele marketinggel.
csakafidesz
2019-10-09 @ 12:58
Mit szólna a mai világhoz Orwell? Sokmindent látott előre. A legutolsó figyelmeztetése már Technicolorral készült.
https://www.youtube.com/watch?v=KQReYSa8HOQ
Lupus
2019-10-10 @ 17:11
A kétperces „Orwell-videó”-hoz cca. 3 hónappal ez előtt valaki ezt a commentet fűzte:
„Természetesen ez nem George Orwell, hanem egy színész. Nincs felvétel Orwellel, de ettől még, amit az álriport tartalmaz, még igaz lehet.”
Namond
2019-10-09 @ 00:42
heroes_never_die
Ezt, „a demokráciának nevezett müintézmény”, hogy érti?
Kérem magyarázza.
csakafidesz
2019-10-09 @ 09:39
Nem tisztem, de rávilágítok, hogy a demokrácia szabályait is emberek alkotják, normális esetben közmegegyezéssel. Ráadásul emberek rúgják fel, mint pl. a Sarentini jelentés megszavazásánál ahol felborították a sakktáblát és új szabályt vezettek be a szavazás előtt. Durva és elfogadhatatlan.
Nos pont erre illik HND véleménye:
„Ez viszont a demokráciának nevezett müintézmény látványos felszámolását jelenti”
Namond
2019-10-09 @ 13:14
Nem értek egyet.
Az Ön által hozott példa végkövetkeztetése szerintem;
Ez viszont a demokrácia intézménye látványos művi felszámolását jelenti.
Véleményem szerint az emberi csoportok, közösség természetes állapota a demokrácia. Emlékezzen vissza gyermekkorára, baráti társaságában is így lehetett.
Természetesen, mint minden csoportban, a demokráciában is kialakul egy struktúra, a vezetők, követők, lemaradók, lógósok, sőt az ellenzék rétegei is.
A diktatórikus vezetés elleni védelem, pedig a csoport feloszlása (vagy a belső struktúra megváltozása) és újra rendeződése, hasonlóan a sztyeppei nomád államszervezetekhez.
Bár egyes népek például, (a szerintem szkíta örökséget őrző) az alánok és jászok központi hatalom (közös vezető) nélküli, kis faluközösségei, vagy akár az apacsok, sziúk nemzetségei rokonságuk laza, közmegegyezésen alapuló szövetségeként éltek viszonylagos békében, a mongol illetve angol államszervezet területükre érkezéséig.
csakafidesz
2019-10-09 @ 14:10
Az ember természetes állapota falkavezér uralma. De ezen kár is vitatkozni. Elég annyit tudni, hogy a Marx féle ősközösség sohasem létezett, legfeljebb többen kúrták a legszebb lányt. A hierarchia már egy állatcsordában is megfigyelhető.
Namond
2019-10-09 @ 19:56
Továbbra sem értek egyet.
Nem ismerem Marx munkáit, de szellemi utódai tettei alapján, szerintük a legerőszakosabb, legerősebb kerül vezető szerepbe.
Azonban, ki volt Franciaország vezetője a XVII. században 13., 14. Lajos, Concini, Luynes grófja, Richelieu bíboros, Joshep atya, Mazarin vagy Colbert?
Egy magyar származású francia diplomata életpályája François de Tott báró (1733–1793)
heroes_never_die
2019-10-11 @ 19:28
Uraim, érdekes volt elolvasni a hozzászólásokat, ismét tanultam néhány dolgot 🙂 Egyenként képtelenség lenne mindenre reagálni, ezért két pontot ragadnék ki:
a) a demokráciának nevezett müintézetet => itt helyesebb lett volna talán „nyugati demokráciát” irni, mert momentán annak a felszámolása történik, párhuzamosan a sokat emlegetett jogállamisággal;
b) a történelem törlésének orwelli viziója, továbbá a netes törlések: valóban van ilyen tendencia, amely már a történelemoktatásnál kezdödik nyugaton és itt már nem arról van szó, „ki irja a történelmet?”, hanem a „nem oktatásról”, amelynek már súlyos következményei tapasztalhatóak. Az internetes törlésekröl annyit, hogy kutatásaim során (nevezzük netes kukázásnak) sokat tapasztalom egyes adatok/oldalak törlését, ellehetetlenitését. Menetközben azonban megtanulja az ember, hogyan lehet az ilyeneknek, de leginkább a ggle-nak fityiszt mutatni és a kivánt anyagot mégis elöbányászni. Ugye megérti mindenki, hogy ezt nem fogom elmagyarázni 🙂
Namond
2019-10-12 @ 17:05
Ha jól értem, szavait:
Mára nyugati államforma, a demokrácia, a main stream ideológusok reformjai által, elvesztette alapgondolatát, az csak formailag maradt meg. Irányítását, a nép által delegált képviselők helyett, az ideológusok képviselői, a legitimáció nélküli NGO aktivisták vették át, lényegében a multinacionális vállalatok profit maximalizálása és a szociális piac állami fenntartásához szükséges forrás átadások (adók) minimalizálása ki nem mondott érdekében.
Irányítói, a hazánkban tapasztaltakhoz hasonló utat követtek, mikor a reform-kommunisták átöltöztek liberálisnak és szadesznak nevezve magukat, képviselőjük modernitása tudatában, bátran kijelentette, 3000-ük nélkül nem lehet kormányozni.
Ezzel egyet tudok érteni, sőt.
Ada
2019-10-08 @ 20:05
Azok a „disz”- ek csakugyan léteznek. Sajnos, lustaság, butaság, engedetlenség is létezik. Meg kellene különböztetni az eseteket, ami nehéz, és nem megy tévedés nélkül. A mai pedagógia pedig a finomhoz, a szuperérzékenyhez, a különlegeshez igazította magát, a közönséges, földszagú komiszsággal nem tud mit kezdeni.
Bagir
2019-10-09 @ 17:48
A tyúkudvarban is, ha levágod a vezérkakast vagy tikot, indul a helyosztó
Namond
2019-10-09 @ 00:39
Az MSZP-SZDSZ kormányok legeredményesebb minisztere Magyar Bálint volt, tevékenysége máig ható. A sikere okozta károk hatása felmérhetetlen.
M5
2019-10-09 @ 13:08
Ebben bizony teljes mértékben egyetértünk. Nem is tudom, helyre lehet e még hozni ezeket a károkat. Egy biztos: az EU sohasem fogja megengedni, hogy a bolognai rendszer helyett ismét a poroszt használjuk. Ellenérdekeltek! Pedig igazat adok Theonak abban, amit a poroszos iskolarendszer előnyeiről írt.
csakafidesz
2019-10-09 @ 14:05
Jó, hogy nem az amerikai iskolarendszert hozzák ide.
Naprózsa
2019-10-09 @ 07:31
A felelősség elhárítás egyidős a társadalommal, de mostanában életveszélyes divattá vált. Boldogult kislány koromban ha az alkoholista családapa agyonverte a feleségét, akkor a bíróságon enyhítő körülménynek számított, hogy alkoholos befolyásolás alatt nem tudta mit csinál. Én meg nem értettem a felnőtteket, hogy akkor mikor nekiállt inni (minden nap) akkor mégis tudta, hogy mit csinál.
Aztán jött egy épeszű és homlokegyenest megfordította a dolgot: súlyosbító körülmény lett az ivászat okozta bűncselekmény.
Ma már az dühít mikor a krimikben, de nálunk is enyhítő körülmény a rossz gyerekkor. Például ha az apa megerőszakolta a fiát, akkor mikor ő erőszakolt kisfiúkat már felnőttként, erre hivatkoznak. Vagy ha verték, akkor ő is verheti a gyerekét, ha az anyja hideg volt hozzá, akkor őneki joga van nőket sorozatgyilkolni.
Nem! Tessék ezt is megfordítani. Akit gyerekkorában vertek, molesztáltak, az elsőkézből tudja milyen elszenvedni. Neki max. a saját molesztálóját volna joga büntetni, de idegent vagy a saját gyerekét semmiképp.
S akkor még csak őseurópai, amerikai esetekről beszélünk.
De miért mentő körülmény az „idegen kultúra”? Ha ide eszi hívatlanul a fene, akkor legyen hálás, húzza meg magát, és elsőnek tanulja meg, hogy itt mi a szabály. Az meg, hogy az európai nő sokkot okoz efféle iszlám dögnek, hazugság. Egy se úgy jön, ne tudná, itt hogyan élünk, hisz ezért jön, mert tetszik neki amit filmeken lát. S azt is tudja, hogy otthon náluk sem nyúlunk idegen nőkhöz, vagy nem bikicselünk vita hevében súlyos büntetési következmények nélkül.
Mentő körülmény csak maximum a provokálásra válasz hirtelen indulat lehet. Az idegen kultúra, gyerekkori bántalmazás, alkohol vagy kábszer hatás semmiképp. Sőt fordítva.
Mert különben megnézhetjük magunkat mire vezet ez.
csakafidesz
2019-10-09 @ 09:50
Naprózsa!
Inkább fordítsad meg. Miért kap 8 évet az aki fehérbőrű és leteper egy kislányt, és a migránsok esetében csak pár hónap felfüggesztettet, mert eltérő kultúrkörből jöttek, és a hazájukban nem probléma, ha egy kislányt megerőszakolnak. (Tessék? Igen, Afrika számos országában a serdületlen kislányokkal közösülnek, hogy felkészítsék őket az életre. Ha ehhez hozzáteszem, hogy csoportosan avatják be a kislányt hatévesen akkor mindenki szörnyülködik, de ha ezt itt nálunk is elkövetik akkor a tisztelt(?) bíróság megértő velük..)
Namond
2019-10-09 @ 13:23
Naprózsa,
Bejegyzése egy régebben olvasott sztorit juttatott eszembe.
Egy ember brutálisan megölt kettő prostituáltat, elkapták elítélték, 3 évre.
A bírói indoklás szerint, azért csak ennyit mert a prostituáltak a foglalkozásuk veszélyeit ismerve mentek el vele.
Kérdem én, a migráció veszélyei kit sújtanak, azt aki nem migrál?
olszal
2019-10-09 @ 08:34
“Az NGO-k békét, emberi jogokat és demokráciát ígérnek. Miközben az, amit magukkal hoznak, nem más, mint háború, erőszak és terror.” F. William Engdahl: NGO titkos akták c. könyvből.
És a fentieket nap, mint nap tapasztaljuk.
olszal
2019-10-09 @ 08:39
…”Minden önmagát liberálisként azonosító ember teljes mellszélességgel kiáll a szólás- és sajtószabadság mellett. Szóban. De eközben lelkes híve a politikai korrektség nevű cenzúrának, és boldogan ünnepli a holokauszttagadás törvényes büntetését. Ez a “liberális” ugyanolyan megingathatatlanul küzd azért, hogy az egész társadalomra ráerőltesse a fogalmai szerinti liberalizmust mint univerzális értéket, mint bármely nemzeti, keresztény, vagy baloldali egalitárius.
A feministák valaha a nők egyenlőségéért és egyenjogúságáért harcoltak, mára viszont, hogy a társadalmi megítélésben egyre inkább teret nyernek ezek az elvek, azt keresik, mibe köthetnek bele, hiszen csak ezzel igazolhatják létjogosultságukat….” (Részlet Veronica Roth „A beavatott” című regényéből)
Pajor Ferenc
2019-10-09 @ 10:06
Manapság, ami rossz, bűn, mások kárára deviáns az betegség és a betegnek meg kell símogatni a buci fejét. Mentsük fel a bűnözőket is, mert szegények betegek.
Szegény beteg Breivik megölt 62 embert, nem értem, miért ül még szegény.
A liberalizmus, meg a parttalan hülyeség már szépen beazonosult
csakafidesz
2019-10-09 @ 12:52
„Szegény beteg Breivik megölt 62 embert”
Pontosan 78 embert ölt meg. Mivel hideg volt a kávéja, ezért 3 millió forintnak megfelelő kártérítést jóváírtak a számlájára..
Egy normális világban felkötik, jeltelen sírba lökik, és ennyi.
Medvefütty
2019-10-09 @ 10:39
Egy másik debreceni atyafi és pedagógus szerint a tanár legfőbb feladata arra megtanítani a gyereket, hogy az élet: szolgálat. A közösség és a körülöttünk lévők szolgálata.
csakafidesz
2019-10-09 @ 12:53
Ha jól sejtem Karácsony Sándorról van szó..
Medvefütty
2019-10-09 @ 18:04
Igen
csakafidesz
2019-10-10 @ 08:39
Mondd te medvefütty. Ha Karácsony Sándort olvasod, akkor hogy a fenébe tudsz ide liberálbolsi szarságokat böffenteni?
Theo
2019-10-09 @ 11:08
Na, akkor ezt eloszor a mai tanaroknak is mondja meg valaki.
Namond
2019-10-09 @ 20:02
Nincsenek tanárok.
Pedagógusok vannak, akik hitvallásuk szerint nem nevelnek, csak oktatnak.
Akiknek, hitük szerint nem a törvény szerinti 42 óra, hanem az óraadással töltött 22 óra a heti munkaideje.
Theo
2019-10-10 @ 00:10
Es rettentoen tul vannak terhelve. Ez igazabol ongol: ha tul nagy feladat nekik a sajat munkajuk, akkor nem a kepessegeikkel van baj?
Namond
2019-10-10 @ 08:45
Nem hiszem, hogy a képességeikkel, vagy a pedagógusnak készülők segítő szándékaival baj lenne.
A pedagógusnak készülő csillogó szemű fiatalokat a képző intézet, az oktatók, a munkahelyi légkör és esetenként a szervezetlen iskolai működés rontja el, fárassza meg.
A nevelni és oktatni vágyókat körülvevő környezet ellenállása töri meg a pedagógusokat. (Szülői és szakmai környezeti elvárások, a gyermekek vagy a vezetés elégedettsége, és hol van ettől a jól végzett munka elégedettsége.)
Az a két tétel amit említettem, nem az egyes emberek törekvése, a szocializmus idejének öröksége.
Nevezetesen a PDSZ oktatói kar pozitív diszkriminálására törekvő tevékenységének eredménye, ami a munkahelyi légkörben – egyedi elbírálás utáni vágy, felelősség áthárítás, mindentudás szindróma, stb – máig hat.
Baj a munkahelyi légkörben van, valamint a pedagógus képzés egyes oktatóiban és a pedagógusok részére tanított módszerekben van, melyek esetlegesen a társadalom többségétől idegenek vagy korszerűtlenek.
A rossz érzéseket a helyi vezetők nem szakmai, hanem politikai megbízhatósági kiválasztása miatt és ennek tovább gyűrűzése az igazgatói kedvezményezettek miatti légkör romlás miatti baj okozza.
A régi módszer, az iskola vezetés tantestület általi megválasztása klikkesedést és politikai kiszolgáltatottságot , a képviselő testületi kiválasztás a szakmaiság alárendeltségét okozta.
Kiutat a jelenlegi rendszer jelenthet a régi vezetők kikopása után.
Nem csoda, hogy a média és politika tele van pályaelhagyó pedagógussal, akik mind sikertelenek voltak választott életpályájukon. Megjegyzem ezek a pályaelhagyók jelenleg is csak részigazságokat látnak és képviselnek, képtelenül elképzeléseik gyakorlatba ültetésére.
csakafidesz
2019-10-10 @ 08:41
Ma már „tanerő” a nevük és sietve menekülnek a pályáról, ha az osztályban háromnál több cigánykölyök van.
Neumann János
2019-10-09 @ 16:02
A blogbejegyzés és a kommentek tökéletes példái a nemlétező „jobboldali morális fölénynek”. Lám, ezek vagytok ti, Fidesz-szavazók: primitív, önkényuralmi rendszerről, erőszakról álmodozó, gyűlöletben fetrengő, ízléssel nem rendelkező, szervilis, agymosott véglények. Nem csoda, hogy mindne épeszű ember menekül innen. Hitler, Mussolini, Szálasi büszke lenne rátok…
csakafidesz
2019-10-10 @ 08:46
Hogyne kérlek, hogyne. Minden reggel a Horst Wessel Lied dallamára ébredünk. Tudod ennyire birkák vagyunk:
https://www.youtube.com/watch?v=YSvS4LY26Yg
Namond
2019-10-10 @ 15:10
A gyengébbek és Neumann János kedvéért,
Nem tagadom, én lubickolok a “jobboldali morális fölénynek” medencéjében, oly jól esően melengető.
Tájékoztatás Neumann János és a gyengébbek számára:
Hitler, Mussolini, Szálasi és a Falange a szocialista volt, akár a szélső balos bolsevikok, a BAL oldal legnagyobb dicsőségükre.
A spanyol jobboldal többi pártjával ellentétben a Falange köztársaságpárti, avantgardista és modernista, a társadalom forradalmi átalakításáról szóló, elveket vallott, az olasz fasizmus eredeti szellemiségéhez hasonlóan.
Egyenruhája és esztétikája hasonló volt a korabeli fasiszta és nemzetiszocialista mozgalmaiéhoz.
A párt alapítójának a köztársaságiak általi letartóztatása és kivégezése után, Franco egy rendelettel összeolvasztotta a pártot a karlistákkal és az alfonzistákkal, és saját irányítása alatt létrehozta a Nemzeti Szindikalista Offenzíva Juntáinak Tradicionalista Spanyol Falangéját (spanyolul: Falange Española Tradicionalista y de las Juntas de Ofensiva Nacional-Sindicalista, FET y de las JONS), amely a falangista PÁRTÁLLAM kiépítésének magjává vált.
Miért is harcolt falangista spanyol hadosztály, a román hadsereg és a Vasgárda, az olasz 8. hadsereg és alárendeltségében Alpini Had-test a németek mellett a keleti fronton?
heroes_never_die
2019-10-11 @ 19:43
Perfekt válasz, amely valószinüleg Neumann júzer képességeit túlbecsüli 😀 Gondolok itt a gyöngyök és a disznó dialektikájára 😉
Namond
2019-10-12 @ 17:37
Nem Neumann János meggyőzése a célom, számomra tökéletesen érdektelen a személye és nyilatkozatai.
De az alkalom, hogy egy panelre olyan választ adjak, amely mások számára példát adhat.
Továbbá, ez egy kiváló alkalom, hogy – amennyiben nem tévedek – a „történelem törlésének orwelli viziója” egy esetét korrigálni segítsek, nevezetesen az antiszemiták mindig, – az aktuális renddel elégedetlen, annak vezetésével – a baloldali haladók voltak.
Nem pedig a konzervativista jobb oldal.
Illetve segítsek ezt a korrekciót tudatosítani és elsajátítani azt, hogy a nácizmus, fasizmus, falangizmus, nyilaskeresztes mozgalom szocialista alapokon állt, vezetőik, fő ideológusaik szocialista oldalról indultak, szocialista célokat tűztek ki és valósítottak meg, így ideológiájuk a un. történelmi szocializmus adott változata, ami nem lehet jobboldali.
Erre bizonyíték, mindegyik ideológiai vezetés egy párt rendszerre törekedett, és azt lényegében meg is valósította.
Long Life fy HND
Artist
2019-10-09 @ 23:55
Én tanár vagyok.
Nevelek és oktatok.
Irgalmatlanul nehéz, embertpróbáló, de Istennek tetsző a hivatásom: jószándékú, kötelességtudó és felelőségteljes magyar embereket szeretnék nevelni tanítványaimból, akiket a környezetük és a nagyvilág nem ebbe az irányba orientál.
Ami a számokat illeti: Megtartok egy héten 24 tanórát, 16 tanulócsoportban (osztályban), mindenikben 1-3 fő sajátos nevelési igényű és 3-6 fő beilleszkedési-, tanulási- vagy magatartászavaros gyermek, akiknek különleges elbírálás jár, pl.: egyénre szabott feladatok. A „lyukas” óráimban még helyettesítek 2-3-at – „természetesen” túlórapénz nélkül, de szakszerűen, – a maradékban javítom és értékelem a füzeteket, munkafüzeteket, röp- és témazáró dolgozatokat. Utána meg – főleg otthon – készülök a következő napra.
Egy átlagos tanítási napon 7.45-től 15 vagy 16 óráig van MUNKÁM az iskolában. Ha ügyeletet is el kell látnom, a MUNKAnapom 6-kor kezdődik, és/vagy 17 óráig is eltart.
Mindezt úgy, hogy az átlagosnál jóval több munkával töltött évvel és magasabb végzetséggel fizetésem eléri ( de jó a tanároknak!) a nemzetgazdasági átlagot.
Tévedés ne essék, amikor elkezdtem tanítani, tudtam, hogy ebből nem fogok meggazdagodni. De most, – immár 10. éve egyhuzamban – hogy lelkemnek tetsző kormányzat működik hazánkban, szeretném végre, hogy az oktatást-nevelést a JELENTŐSÉGÉHEZ MÉRTEN kezeljék: erkölcsi és jogi támogatást, védelmet a tanároknak, ÖNÁLLÓ MINISZTÉRIUMOT, a béreinknek a minimálbérhez való viszonyításának visszaállítását…
Még csak annyit: az általánosítás nem szép dolog, mért kell minden tanárt egy kalap alá venni?
P.S.: Aristo írása – mint szinte mindig – brilliáns!
v
2019-10-10 @ 08:44
Disznók közé szórod a gyöngyöt,elég volna nekik a moslék is.
Naprózsa
2019-10-10 @ 13:09
Ha már mindnyájunkat disznókhoz hasonlít, elárulhatunk egy titkot, gyönyörűnevű „v” : az Ön szerepe ezen a portálon kettős. Egyrészt bizonyítja, hogy mi demokratikusan meghallgatunk ellenzéki véleményt is, és egyben minden megszólalása igazolja, hogy nem ok nélkül tartjuk idiótának a libsi baloldal prominenseit.
Ön itt az ügyeletes udvari bolond szerepét tölti be, és ha jólesik a pojáca szerep, ne legyen nagyobb öröme, hát szórja csak „gyöngyeit” elénk, legalább jól mulatunk.
csakafidesz
2019-10-11 @ 11:18
„v” az a ‘valag’ rövidítése..
Namond
2019-10-10 @ 10:03
Artist részére
Olvassa Namond 2019-10-10 @ 08:45-i bejegyzését is.
Ne higgye, hogy más szakma vagy azt hivatásként űző személy élete könnyű, legyen az építőipari segédmunkás, szerelő vagy akár színész, táncos.
Nem egy esetben fordult és fordul elő, hogy munka, megbízás hiányában, késedelmes kifizetés miatt egy-egy személy ( legyen az szorgalmas, tehetséges) az éhezés közelébe kerül (akár számára érthetetlen módon és okból).
Higgye el nem Ön az egyetlen aki hivatásával akár napi 10-12 órát tölt el, ez bizony előfordul a minisztériumokban, polgármesteri hivatalokban is, nem beszélve olyan esetekről, ahol a technológiai követelmények, reakció idők (tejtermeltetéstől, betonozástól, adott ügy válaszlevelének benyújtásáig) határozzák meg a munkában töltött időt.
Említi fizetését.
Ugye tisztában van vele, hogy a nemzetgazdasági átlagban benne vannak a divatszakmák – informatikus, közgazdász, jogász, EP képviselő – túlzó fizetései is továbbá például a nem teljes éves elfoglaltságot nyújtó, de hiány szakma volta miatt drága nádtető fedés bérköltsége is.
Szeretné béreik a minimálbérhez való viszonyításának visszaállítását.
Ugye tisztában van vele, hogy a közalkalmazotti bértábla (mely lehetőséget adott a bérek csillagokba emelésére) helyett a pedagógus életpálya modell kiharcolása, zsarolása a PDSZ legnagyobb sikere az un. „rendszerváltás” óta?
Vajon PDSZ-ék miért nem dicsekednek vele, miért terjesztenek fű alatt kibújási lehetőséget alóla, miért nem elégednek meg semmivel és fűtik állandóan a pedagógus közösséget?
Igaza van minden munkavállalónak védelmet, erkölcsi és jogi támogatást kell élveznie, de ezt munkavégzéséhez kapcsolódva munkáltatója képviselőjeként a munkahelye vezetőjének kell biztosítani, e nélkül akár a törvényi előírás is üres szó marad.
Netán munkahelye vezetője törvényi kötelezését szeretné erkölcsi és jogi támogatás, védelem érdekében?
Ön így írja „oktatást-nevelés”. Kérdem miért ez a sorrend?
Az oktatáson alapul a nevelés? A tanult ember jól nevelt is lesz?
Vagy:
A nevelés az első és a jól nevelt ember ugyanannyi munkával tanultabb lesz?
Felveti az oktatást-nevelés JELENTŐSÉGÉHEZ MÉRT kezelését.
Mi jelentősebb társadalmi hasznosság tekintetében a lakhatás, tej, tojás, hús, ruházat, közlekedés, egészségügy, energia termelés és fogyasztás, képző és alkotóművészet, kommunikáció vagy idézem az „oktatást-nevelés”?
Mit kell jobban megfizetni az alapokat, a felépítményt, berendezést vagy a díszítést?
Talán próbáljon a társadalmi munkamegosztás szegmensei között horizontális és vertikális összefüggések szerint logikai fontossági sorrendet felállítani és úgy elhelyezni szakterületét.
Ön írja „az általánosítás nem szép dolog”
Nekem igen tetszenek a Fuji hegy látképének tusrajzai, segítik a megismerést, de nem kívánom, hogy ezeken a művész minden fát, völgyet, szurdokot és szikla csúcsot bemutasson, bár tudom vannak.
Persze kirándulás során örömmel fedezem fel a képen nem látott patakok, vízesések szépségét és élvezem az erdő hűvösét.
Artist
2019-10-10 @ 10:53
Kedves Namond!
Miből gondolja, hogy én azt gondolom, más szakmák, hivatások képviselőinek élete könnyű volna?
Ön írá rólam, a tanárról: „Akiknek, hitük szerint nem a törvény szerinti 42 óra, hanem az óraadással töltött 22 óra a heti munkaideje.” Számadataimmal csak tévedését szándékoztam korrigálni.
Az „oktatás-nevelés” szókapcsolatban a sorrend nem jelent értéksorrendet. De ha Ön ragaszkodik hozzá, én vállalom: Tanárként fontos hogy oktassam, tanítsam a rám bízott diákokat, miközben természetesen nevelem is őket. Meggyőződésem az is, hogy a nevelés elsődleges és meghatározó színtere a család és felelősei a szülők. Évtizedek óta ennek a felelősségnek az átruházása történik az iskolákra!
Én nem állítottam fel rangsort a társadalmi hasznosság szempontjából semmilyen tevékenység tekintetében.
Az tény, hogy az oktatás-nevelés egyénileg és társadalmilag lényeges szerepéhez képest jelenleg hazánkban igen degradált körülmények közé van szorítva.
Én nem írtam olyat, hogy az alapokra többet kéne költeni mint a felépítményre, de az alapoknak szilárdaknak kéne lenniük…!
Ön láthatólag szeret vitatkozni, én nem. Ön ráér erre, én nem.
Végezetül: egy tusrajz alkotója nem a látható valóságot kívánja megjeleníteni, míg Ön a tudását bizonyos dolgokról a valóságnak hiszi.
Namond
2019-10-10 @ 17:07
Tisztelt Artist, Kedves Hölgyem,
Örülök, hogy megkeresett, így legalább módom van előző írásom kiegészíteni azzal amit lefelejtettem. És pedig:
Írásomat ne tekintse exkatedra pedagógusi előadásnak, az abban foglalt tudás/vélemény kötelező elsajátításának.
Szándékom mindössze néhány gondolat felvetése volt, melyeket talán méltónak talál arra, hogy elgondolkodjon róla.
DE utóbbi kommentje néhány tételére reagálva:
Nem Önről írtam “Akiknek, hitük szerint nem a törvény szerinti 42 óra, hanem az óraadással töltött 22 óra a heti munkaideje.”
Elárulom azonban, hogy egy bizonyos fenntartó adott nevelési-oktatási intézménye valamennyi pedagógus munkavállalója kinevezés okmánya munkaidőként a kötelező órákat tartalmazta.
Ennek következtében a hálózat munkaszerződései felülvizsgálatra kerültek és kiderült nem ez az intézmény volt az egyetlen ahol ilyen gyakorlat folyt.
Kiderült az is, hogy a roppant tájékozott és a magukat általában mindentudónak tartó, általában bárminek utána nézni lusta pedagógusok, nem a jogszabályokat tanulmányozták, hanem a PDSZ kapcsolatukat megkérdezve és nyomtatványt kapva készítették ezeket a kinevezéseket.
Mint kiderült oka a pedagógus óradíjak feltornászása (a nem közvetlenül oktatással töltött órák kiejtésével) volt, az pedig a PDSZ-nek nem drága, hogy az intézményvezetők téves, hamis, semmis okmányokat hitelesítettek.
Gondoltam, hogy nem véletlen az Ön által használt “oktatás-nevelés” szókapcsolatban a sorrend.
Tájékoztatom, „Meggyőződésem az is, hogy a nevelés elsődleges és meghatározó színtere a család és felelősei a szülők.” megjegyzésével kapcsolatban az alábbiakról:
A reggeli iskolába indulás előtt a szülő miközben ellátja, felkészíti, ellenőrzi gyermekét, gyermekeit mintegy 30-75 perc eltöltésével, mondjuk átlagosan 1 óra.
Délután a szülő haza érkezik 17-20 óra között munkaterhelése és tovább foglalkoztatásától függően (figyelembe véve az egyik szülő másodállását), a gyerek(ek) lefekszenek 20-21 óra tájban. A velük töltött idő beleértve a házi feladatra rákérdezést, vacsorát, tisztálkodást lefekvésre felkészülést 1-4 óra tartamú.
ITT felmerül a kérdés;
– ha a szülő napi két alkalommal összesen 2-5 órát tölt egyéb, háztartási feladatok ellátása közben különböző életkorú gyerekeivel
ÉS
– ha a szülő által fizetett pedagógus napi 8-10 órát tölt, a közösségi élethelyzetben levő azonos vagy hasonló korcsoportú gyermekekkel,
KINEK VAN MÓDJA a gyermekeket nevelni, azaz az egyes élethelyzetek, konfliktusok megoldásában a gyerek segítségére lenni?
Az én véleményem és nem kell egyetérteni vele;
A PDSZ nagyon nagy, a nevelési-oktatási intézmények szellemiségébe beépült, rossz hangulatot keltő hazugsága az, hogy a nevelés elsődleges és meghatározó színtere NEM AZ ISKOLA, az hogy a szülők átruházzák a nevelés felelősségét az iskolára.
A szülők kevesebb időt töltenek gyermekeikkel mint az intézmények dolgozói, legfeljebb a közösségi élet néhány elvét ismertethetik meg velük, de azok elsajátítását nem biztosíthatják és még csak ellenőrizni sem tudják betartásukat, mivel szinte csak otthon találkoznak gyerekeikkel.
Csak apró betűvel lábjegyzetben jegyzem meg, nem szocialista elv volt a teljes foglalkoztatás – egyben a családi megélhetéshez szükséges jövedelem viszonyok kettő keresőre beállítása – továbbá nem a szoci kormányok intézkedése volt a lakhatási körülmények lakótelepi és társasházi lakások tipizálása a nyugati kettő személyes nyugdíjas lakások alapján? Mely utóbbival kizárták az együttlakásból a nevelést gyerekfelügyeletet esetleg ellátni képes nagyszülőket? Mellesleg a családi kapcsolatok ápolását hétvégi szabadidőbe terelni illetve telefoni kommunikációval helyettesíteni?
Érdekelne mit ért Ön azon, hogy a nevelés-oktatás körülményei degradáltak?
Végezetül: Ön téved, a hivatkozott tusrajz a látható valóság lényegét princípiumát mutatja.
Az én véleményem, talán nevezhetem az Ön nyomán tudásomnak, tapasztalaton, – láttam, próbáltam, kezemben tartottam – helyszíni tapasztalaton alapul.
Példa:
Egyik fiam matekból rendszeresen karókat hozott dolgozataira, melyekben a megoldás helyes volt. Szülői értekezleten rákérdeztem a tanárnő szerint csak a végeredményt írta be nincs részlet számítás, puskázott. Kérdeztem látta-e a puskázást, becsületesen megmondta, hogy nem. Én mondtam, hogy így számol, ránéz a példára beírja az eredményt. Ebben kételkedett. Ezért javasoltam, hogy a legközelebbi dolgozatnál ültesse ki a tanári asztalhoz a fiút, mivel ott nem puskázhat.
Az eredmény a fiam képviselte korosztályában matek versenyen iskoláját.
A másik fiam esetében az osztályfőnök szapulta az osztályát, hogy nem tudnak helyesen írni az őrületbe kergetik a magyar tanárt. Ennek illusztrálására kiosztotta a legutóbbi tollba mondás dolgozatokat.
Ahogy adogattuk azokat egymásnak láttam, hogy a hibák döntően azonos helyen vannak és azonosak.
Így felvetettem, hogy talán a tanárnő artikulálásával lehet baj, mivel az általam látott dolgozatokban a hibák 90%-a azonos volt.
Az osztályfőnöknő válaszán meg fog lepődni.
Szerinte nem illik csúfolódni azon, hogy a magyar tanárnő korrigált nyúlszájú.
A két sztorit nem azért írtam, hogy igazoljam a bennük szereplő vagy általában a pedagógusok alkalmatlanságát, felületességét, gondatlanságát.
Csakis azért tettem ezeket közzé, hogy Ön tanuljon belőle.
Tanulja meg azt, hogy minden esetben a jelentkező hiba mögé kell nézni és a kiváltó okát kell kezelni.
Abban a reményben zárom soraim, hogy Ön nem tartozik azon pedagógusok közé, aki a szülőknek ad fel házifeladatot, csak azért, hogy foglalkozzon már azzal a ….. neveletlen, ostoba kölyökkel.
A neveletlen, ostoba kölyök NEVELÉSE, OKÍTÁSA Hölgyem, Önre, és kollégáira van bízva a társadalmi munkamegosztás alapján.
Ennek ideje alatt szüleik megtermelik az ÖN és kollégái ételét, italát és az általuk előállított értéket megosztják Önökkel, hogy még fizetést is kapjanak.
Megjegyzem ha kidől a felépítmény, az alap is kifordulhat a földből, de a felépítmény esik nagyot.
csakafidesz
2019-10-10 @ 17:48
Vegyük azt az esetet ahol a szülő nem foglalkozik a gyerekkel még 10 percet sem. A gyerek úgy kerül iskolába, hogy a vécéhasználattal is problémái vannak. Ráadásul ezek nem egyedi esetek, hanem tömegesek, és a civilizálatlan gyerekekkel kell együtt iskolába járni azokkal akiknek otthon lefekvés előtt Félix Salten Bambi c. könyvéből olvasnak fel mesét. A szegregáció ugyanis tilos..
A tanár aki nem hajlandó a legbutább kölyökhöz igazítani az órát megróvást kap, majd elmenekül a pályáról.
Namond
2019-10-10 @ 19:24
csakafidesz
Vegyük.
Ki az a képmutató liberál-anarchista aki az ilyen gyereket iskolai közösségbe érettnek tekinti és ezt dokumentálja?
A helyett, hogy misszionáriust kérne és küldene a szülőkhöz?
Csak nem egy felelősséget áthárító pedagógus?
Lehet, hogy a pedagógus képzés szerves része a felelősség áthárítás?
Tudván tudom – személyes tapasztalatból, bizony Artist – hogy a nyári táboroztatás felelősségét (hatósági/jogi, költségvetési) is – az iskola, a táborvezető – áthárítják a tábort tulajdonló önkormányzatra.
csakafidesz
2019-10-10 @ 20:01
@Namond
„Iskolaérett”. Aki nyolc év alatt eljut a harmadik osztályig, ha csak nem azért engedik tovább, hogy bajlódjon vele más. Mi lenne, ha nem höbörögnének a jogvédők, hogy sok cigány gyerek kerül a gyógypedagógiára. Azt mondják, hogy nem hülyék, csak rosszul tudnak magyarul. Közben még arra se képesek, hogy 10 percig nyugodtan üljenek a tanórán. Az már hab a tortán, hogy megharapják a tanárt. (Szószerint.)
Namond
2019-10-11 @ 12:39
„ha csak nem azért engedik tovább, hogy bajlódjon vele más”
Életszerű, tipikus felelősségáthárítás. de, ugye ez sem a szülőké?
Artist
2019-10-12 @ 15:47
Kedves Namond!
Elnézést a késedelmes válaszért, aminek elsődleges oka az, hogy elolvasva nekem címzett válaszbejegyzését, úgy éreztem, az Ön határozott véleményét úgysem lehet megváltoztatni.
Másodsorban az idő- és energiahiány akadályoz abban, hogy kimerítő választ adjak.
De csak nem hagy nyugodni a dolog: továbbra is úgy látom, hogy tévesen ítél meg dolgokat, melynek vagy a nem alapos ismeretek, esetleg az ismeretek tendenciózus befogadása és használata lehet az oka és aminek eredménye a rossz következtetés vagy általánosítás. Ennek alátámasztására két tény:
– Nincs közöm a PDSz-hez
– Férfi vagyok
Egyedül a feltett kérdésére egy rövid kérdés, válasz gyanánt:) (ha úgy tetszik, házi feladat):
Miért nem pályáznak megfelelő/elegendő számban a meghirdetett iskolaigazgatói pozíciókra?
Ha az okokat sikerül feltárnia, tudni fogja miért van degradált helyzetben a közoktatás.
Engedjen meg még 3 megjegyzést az Ön által leírtakhoz:
1. Sajnálom a túlterhelt szülőket, de sokkal inkább a gyermekeiket. AZ EMBERNEK ARRA VAN IDEJE AMIT NAGYON AKAR! Ön kiszámolta, mily kevés időt tud egy szülő a gyermekével tölteni. Én is számolok: Egy tanítási órán, egy nap 2 percnél kevesebb jutna egy gyerekre, a személyre szóló nevelésre, oktatásra, és többségükkel hetente csak egyszer vagy kétszer találkozom! Heti 4 perc.
Ahogy Ön ír az iskolai nevelésről abból kiolvasható, hogy a közösségi nevelés szempontjából tartja fontosnak az iskolát.
Az, hogy a család szerepe a nevelésben a legalapvetőbb dolog, az bizony nem PDSz-es kitalálmány, tekintse axiómának! (L. még csakafidesz 2019-10-10 @ 17:48)
2. Én úgy gondolom, nem én, hanem Ön téved, szerintem
egy tusrajz az alkotója viszonyát jeleníti meg az adott látványhoz, attól függően, hogy mit emel ki és mit hagy el a látott „valóságból”.
3. Ugye azzal is tisztában van, hogy a komcsik módszere volt az, hogy szembe állítsák a különböző foglalkozású rétegeket egymással. Látom Önre ez nagyon hatott, még jó, hogy az étel-ital ellátáson kívül fizetést is kaphatunk.
Végezetül továbbra is kérem, ne általánosítson!
Namond
2019-10-12 @ 19:50
Tisztelt Artist,
Tudomásul vettem:
Nincs köze a PDSZ-hez. (Gondolom áttételesen sem, azaz minden onnan (PDSZ) érkező véleményt, ajánlást ignorál.)
Megjegyzem személyében ezzel nem is gyanúsítottam, de valószínűleg nem perfekt a magyar nyelvismeretem és nem voltam elég világos.
Nem értem miért szólít kedvesnek, hiszen Ön férfi, mikor az általánosságban tett megállapításaim személyében sértik, tehát Önnek, szeretetreméltó, így kedves sem vagyok.
Meglepő, hogy Ön, egybekezdésben, közelebbi személyes ismeretségem nélkül, tárgyi tudásbeli, illetve szemellenzős azaz képmutató, álszent ismeret értékelést és vélhetőleg közlést tulajdonít nekem.
Megsértette magát valamelyik szavammal?
Különbség van köztünk nem is kicsi. Én nem tettem az Ön tudására, ismeret elsajátítási és pedagógiai módszereire értékelő megjegyzést.
Ön állandóan kifogásolja az általános megállapításokat, tudomásom szerint tanítottak Önöknek logikát, retorikát, lélektant, problémamegoldást is. Na az utóbbi ismeretére lenne itt szüksége, tudja a nagytól haladunk a kicsi, az összetettől az egyszerű felé.
Esetleg gondolja hogy nem fér bele az általános véleménybe, kilóg belőle?
Önről, tevékenységéről nem tehetek megállapítást, mivel objektív adatokat, az Ön saját magáról alkotott véleményét megerősítő vagy cáfoló értékelést nem ismerek.
Tehát nem fogom ledorongolni és bármennyire szeretné, nem ismerve szakmai teljesítményét, emberi példamutatását azokat nem ismerve, nem is simogatom meg a buksiját.
Hagy fejezzem ki örömöm, hogy kommentjeim gondolatai felvetésének helyességét, logikai levezetését, végkövetkeztetéseit nem észrevételezte, elgondolkodik rajta vagy elfogadta.
Ami meg kérdésemre adott válaszát illeti, ha nem tud nem kell válaszolnia.
A házi feladatát oldja meg magának és ilyen férfiatlan módon nyegléskedjen a főnökével.
A 3 megjegyzéséhez válaszul:
1. Észrevette, hogy megint panaszkodik? No, de magam is hasonló számokat kaptam egy adott gyermek esetében, bár azok közelebb voltak a 10-15 perchez naponta.
Ne feledje viszont ÖN számai szerint MINDEN 4. PERCBEN újabb GYEREKKEL FOGLALKOZIK.
Csak, hogy tudja:
A szülő vacsorát készít, fürdővizet enged, megágyaz, pizsamát készít ki, kibékíti a gyerekeket, elrakja a játékokat, elmosogat, ellenőrzi a házifeladatot, a másnapi tanszerek bekészítését, magát is rendbe teszi stb, úgy lehet neki is 4 perc jut esténként egy gyerekre.
A család szerepét a nevelésben, a szülő és gyermek közti bizalom, védelem és prevenció kivételével, vázoltam az előző bejegyzésemben azt sem észrevételezte, így elfogadottnak tekintem.
A PDSZ véleménye meg valahol a marxi ősközösségi társadalom család modellére, vagy a PDSZ bejárónőt és bébiszittert foglalkoztató aktivistáira igaz.
2. Én úgy gondolom, nem én, hanem Ön téved, az adott látvány tusrajza és alkotója viszonyát a látványhoz vázoló példája engem igazol, a művész a lényeget látatja.
Esetleg Ön Csontváry Ciprusában, nem egy ciprus fát lát, Ön nem ismeri fel a Fuji hegyet bárki is alkotta a rajzot?
3. Tisztában vagyok vele és igen a PDSZ évtizedek óta szembeállítja a pedagógusokat, a többi társadalmi réteggel, mint állandóan elégedetlenkedő, újabb és újabb igényekkel előálló csoportot, amely még a törvényi kötelességeit sem akarja ellátni, amelyik minden nem a lexikális tudás átadásához kapcsolódó feladatát és felelősségét le akarja passzolni a neveléstől az iskolai büfé áruválasztékáig, a személyes használatra kiadott eszközök megőrzéséig, kárfelelősségéig, az alleltári rendszer működéséig, a fogyó eszköz pótlásig, a pedagógiai program aktualizálásáig, a pontos és teljeskörű költségvetési adatszolgáltatásig, stb, stb. Oly annyira, hogy az általuk gerjesztett hangulat lassan már a munkavégzést akadályozza.
Látom az étel-ital ellátásra tett megjegyzésem oda talált ahova nem lőttem, de ha már felhozta:
– Mennyi a munkahelyi étkezésük – kettő, három fogásos ebéd – térítési díja, nem a nyersanyag érték 65%-a, (míg a diák teljes térítést fizet) 350-550 Ft/adag?
Ez nincs 35%-al alatta a beszerzési árnak és nincs rászámolva a tálalás, kiszolgálás munkadíja?
Ez nem olyan természetbeni juttatás, melyet munkáltatójuk nem tüntet fel a SZJA adóbevallásukban?
– A tanítás nélküli munkanapokon pl pedagógusnap az élelmezési szolgáltató, nem külön térítés nélkül biztosít szendvicseket, süteményeket, üdítőitalokat, az iskolák ilyen alkalmakra nem csak az alkoholos italokat veszik meg?
– Az Ön ismeretségi körében ugye nincs olyan pedagógus aki be sem fizeti a munkahelyi étkeztetést, de lemegy az ebédlőbe és követeli, hogy neki két diákja hiányzik és adják ki neki az ebédjüket?
Ön szerint én láthatólag szeretek vitatkozni, és Ön nem. Én ráérek erre, Ön nem.
Még mindig úgy látja, hogy nem tudok semmi tényszerűt és figyelmen kívül hagyok tényeket az oktatási intézmények működtetéséről?
Ha akar még vitatkozni ne panaszkodjon, ne nyafogjon és ne személyeskedjen.
Theo
2019-10-10 @ 11:23
Kedves Artist!
A jo tanarok munkajat nagyon becsuljuk, de a kozvelemenybe leginkabb a tunteto, kovetelozo, lazito tanar kepe hatolt be mostanaban. Ugyanakkor meg allandoan azt halljuk, hogy csokken a tanulok tudasa (pl.PISA eredmenyek) .Onoknek is tenni kell ez ellen, ott a tantestuletekben. On is inkabb csak panaszkodik, hivatasat embert probalo munkanak nevezi. A nyari szabad ket honapot nem emliti.
Sztem is rossz, hogy onok nem dolgoztak soha pl. egy multi cegnel, vagy egy bizonytalan jovedelmu kisvallalkozasnal, mindjart jobban ertekelnek jelenlegi biztos munkahelyuket es fizetesuket.
Nekem errol egy felcukkolt nover levele jutott eszembe: felhaboritonak tartotta, hogy a betegek lehanyjak, lepisilik ot alkalomadtan es azert kellett volna ot megbecsulni, mert ennek ellenere megis ott dolgozik. Mire gondolt, mikor beteg emberek apolasara vallalkozott?
Tenyleg, milyen a tanarok, noverek kivalogatasa, felkeszitese? Abban egyetertunk, hogy kene kulon Oktatasi Miniszterium, ez az egyik legfontosabb terulet.
Artist
2019-10-12 @ 16:59
Kedves Theo!
A tüntető, követelőző, lázító, tanár a kisebbség.
Hogy miért ennek a képe tudatosul mostanában? Mert az ellenzék kapva-kap az alkalmon, hogy az ilyen eseményeket, személyeket jelentőségükhöz mérten felnagyítva megmutassa médiumain keresztül. Az „Emberminisztérium” tisztségviselőinek hozzáállását meg jól példázta a „kockásinges” beszólás, aminek lényege: A tanárok nem csinálnak semmit, csak kockás ingben flangálnak az iskolába. Még fentebbi körben, meg – úgy érzem – azt gondolják, ha nem egyházi iskolában tanítunk, mind komcsik vagyunk, majd csak kihalunk, mint a megörökölt bírók. A felettes szerveinknél meg ott serénykednek a kikopott igazgatók és egyéb váteszek, meg aktatologatók, akiket még a szocik helyeztek pozícióba.
Ha én a hivatásomat embert próbálónak nevezem, az nem panasz, hanem büszkeség.
Mivel feleségem is tanár, hogy meg tudjunk élni, gyermekeinket normálisan el tudjuk látni, másodállásban hétvégeken és gyakran éjszakába nyúlóan végeztem vállalkozói tevékenységet.
Jelenleg hogy történik az alkalmasság megállapítása és felkészítése a leendő tanároknak, azt nem tudom. De azt tudom , hogy aki szememre vetette a főiskolán, hogy miért és hogyan merészelek keresztet hordani a nyakláncomon, az nem lett elbocsájtva a „rendszerváltáskor”.
Sásváry Emma Margit
2019-10-10 @ 13:50
Sunyi kis Soros-ágens vagy te, nem tanár! Vernyákolsz a pénzért és mérgezed a diákokat a nyugati, burzsoá PISA-szeméttel. Ahelyett, hogy a nemzetünk legnagyobbjainak (Wass Albert, Szabó Dezső, Tormay Cecile, Orbán Viktor, Bayer Zsolt, Matolcsy György, Bogár László) munkásságát tanítanád a következő generációnak. A hozzád hasonló PDSZ-söpredék miatt keletkeznek a Nagy Blanka-féle trágár és nagypofájú nebulók, akik nem tisztelnek senkit és semmit. Nem érzékenyítve nevelni kell a gyerekeket, hanem papokra bízni őket, akik beleverik az Úristent és a nemzeti gondolkodást a fejekbe.
v
2019-10-10 @ 16:25
Ez a sejt halmaz a párt ökle,vitya sólyma,forradalmi élcsapat,a ner csapott belé,ja főleg ajánlanám a pedofil papokat, a tízen egyedik parancsolat végrehajtója, A NER LEGYEN VELE.
Namond
2019-10-10 @ 17:34
Huh,
Mi ez? Stílustalanság? Stílus? Troll forradalmi?
Próbálunk itt intellektuálisan véleményt és információt cserélni, erre lecsap a Homo Proletarus és a Homo Procc kereszteződése acél hegyű tolla?
v
2019-10-10 @ 15:11
Mondtam én,ezeknek elég a moslék.Ezeknem találnak híbát anerbe ,mért mert a fejük beleszorult a gazda seggébe,de ha kihúzták,és körül néznének igen elcodálkoznának.Ezek azt hiszik, ha valamirről nem beszélnek, az nincs is.Ha kitesz az asztalra egy tököt,ės a ner azt moñdja,hogy az nem tök hanem makk, akkor az maķk.Ilyeñek az egy bitesek, én azért osztom őket, had élvezzék.
Artist
2019-10-10 @ 16:00
K. Ságváry E. M.!
Ön nem ismer engem, mégis gyaláz.
Trágárka és magácska rokon lelkek.
Namond
2019-10-10 @ 17:37
Ne vegye fel a trollok kesztyűjét.
Lupus
2019-10-10 @ 18:00
T. Artist,
Meggyőződésem, hogy Sásváry/Ságváry E. M. valójában nem csúfolja Önt, pontosabban nem Önt csúfolja, hanem bennünket, majdnem mindannyiunkat, azaz, az itt nagy számban fellelhető jobboldali/konzervatív olvasókat, kommentelőket, Sá(g/s)váry kis szösszenete tehát nem más, mint sötétfekete parabola.
v
2019-10-11 @ 00:01
A keresztényt lehagytad,Ha tudnátok mi is a jobboldali, konzervativizmus, de jó volna.A ner mondta,hát mi is mondjuk.
Theo
2019-10-10 @ 23:50
Igy van. Az ilyen aljas provokaciokra nem kell reagalni.