Új ellenségünk a NAT
96„A klasszikus az, amit senki se szeretne elolvasni, de mindenki szeretné, ha elolvasta volna.”
Mark Twain
Némi tanulságos töketlenkedés után, napvilágra került az új NAT, és – amint az várható volt – lőn sírás-rívás és fogaknak csikorgatása.
Teljesen nyilvánvaló volt, hogy bármi kerül is az új alaptantervbe, az vad üvöltözést fog kiváltani a haladó oldal újságíróiból és más megmondóemberből. Az ugyanis teljesen kizárt, hogy bármi, amit a kormány támogat, vagy egyáltalán kezdeményez, az ne legyen rossz. Ez afféle alaptétel, ami további igazolásra nem szorul.
A legnagyobb botrány természetesen az olyan, ideológiailag sikamlós tantárgyak körül tört ki, mint a történelem, vagy az irodalom oktatása. Ezek azok a tárgyak, melyek a legaljasabb hamisításokat és ízlésficamokat szenvedték el, és amelyekben a legtisztább formájában él velünk a kommunizmus öröksége. Nyugodtan kijelentjük, hogy ’49-től ’89-ig, sőt, napjainkig többnyire súlyos hazugságokat, ferdítéseket tanítottak/tanítanak e tárgyakban a tudásvágyó ifjúságnak.
A hazudozásnak, mindkét tárgy esetében, ugyan az az eredete, ami pedig egybe esik a „magyar” baloldal eredetmítoszával. Ahhoz, hogy rablásaikat, gyilkosságaikat bármilyen szinten igazolhassák, szükség volt a Horthy-rendszer, az ún. „Horthy-fasizmus” tökéletesen gyalázatos voltának sulykolása. Mert ha sikerül arról elhitetni minden rosszat, akkor az emberek szemében tán még igazolhatónak tűnik az ő országlásuk is. Így aztán mindenki, aki nem utasította el a területi revíziót és nem állt szovjet zsoldban, összefoglalóan: nem volt hazaáruló, elfogadhatatlan lett.
A történelem tananyag elleni legnagyobb kifogás természetesen a hazaszeretetre nevelés lett.
A hazaszeretet oktatása azért esett legelőször áldozatul, mert az olyan tulajdonság, melyet a haladók korai mintaképei mélyen megvetettek. Ami érthető is, hiszen rém nehéz hazaszeretettel vádolni azokat a kommunista gazembereket, akiket szovjet útlevéllel a zsebükben ültettek a nyakunkra, és akik aztán a nemzet történetét tanították, illetve azt a hazugsághalmazt, amit ők annak neveztek.
Az ő szemükben ez egy kicsi, nyavalyás ország, melyet az országlakók bűnei tettek élhetetlenné, amelyik mindig vereséget szenvedett, és csak a dicső Szovjetunió, illetve a még dicsőbb Nyugat emelhet fel a sárból. Ez az ideológia, a nemzeti önfeladás programja, egyfajta vallássá vált számukra, és minden ami ennek ellentmond, az blaszfémia.
Nem vitatható történelmi nézet, hanem szentségtörés.
Elő is bújt egy figura, valami Miklósi nevezetű, aki azt találta mondani, hogy: „A törökökkel folytatott háború magyar katonáit hősökként emlegeti a szövet, vagyis automatikusan minősíti őket, nem hagyja meg a szabadságot, hogy a diák jusson el a megfelelő következtetésre.” Bizonyára, mikor Sztálin elvtárs nevezetes cselekedeteit, vagy Hitlert tanítja, akkor is meghagyja „… a szabadságot, hogy a diák jusson el a megfelelő következtetésre.” Aztán ha tetszett neki a két alak, akár hívüké is szegődhet. A szabadság nevében természetesen.
Ami az irodalmat illeti, ugyanez a helyzet. Herceg Ferenc vagy Tormay ellen az a kifogás, hogy személyes jó viszonyt ápoltak Horthyval, és ebből kifolyólag – szerintük – természetesen rossz írók is voltak. Jó író csak a Szovjetunióval, vagy a haladó nyugattal barátkozik és mélyen megveti retardált honfitársait. Azért nagyon fontos ez, mert a lakosság jóval több mint kilencven százaléka nem kultúrafogyasztó, és még ennél is nagyobb arányban tartózkodnak a kortárs kultúra – bármi legyen is az – élvezetétől. (Ezt, egyébként én a jogos önvédelem gesztusának tartom, elnézve a kortárs kultúrát.) Így aztán, amit a lakosság kultúrának tart, az annyi, amennyire az alap és középfokú oktatásából emlékezik. Az a történelem és az irodalom, amit ott neki tanítottak, az a nagy államférfi, író, költő, filozófus, akiről ott és akkor azt mondták. Ha valaki be akar kerülni a nemzeti pantheonba, annak szerepelnie kell az oktatásban. Ez pedig azt jelenti, hogy ilyen egyszerű, akár autóval vagy tömegközlekedéssel is járható, a Parnasszusra vezető út. Csak be kell kerülni az irodalomkönyvbe.
A tiltakozás módszertana unalomig ismert.
A hír megjelenése után azonnal rázendített a haladó sajtó, ezt követően titokzatos, sohasem hallott nevezetű „civil” szervezetek kezdtek sikoltozni, szakmai alapon természetesen. Majd pedig megjelentek az ellenzéki politikusok is, hogy telesírják a nyilvánosságot. Ezzel párhuzamosan a közösségi média megtelt a legkülönbözőbb agyalágyultak bejegyzéseivel, fényképeivel. Ez az instant recept. Civil szervezetek: (szakma!), propagandasajtó: (az értelmiség véleménye!), majd a közösségi média: (a nép!). A tüntetéseket szívrepesve várom, ahol majd elmagyarázzák a feltüzelt tömegnek, hogy Esterházy Péter mondatszerkesztése mennyivel jobb, mint Wass Albert karakterkezelése. És hogy egy Nádas Péter pontosan tizennyolc és fél Nyírőt ér.
A NAT körüli sikoltozás természetesen korántsem az irodalom, vagy a történelem oktatás szakmai kérdéseiről szól, hanem nyílt ideológiai hadüzenet mindazoknak, akik nem osztják a haladó világképet. Újabb csatatere a harminc éve folytatott és meglehetősen sikertelen küzdelemnek, melyet a libsi túlerővel vagyunk kénytelenek folytatni.
A lényeg azonban nem a nyílt színi rikácsolásban van.
A lényeg az, hogy legyen otthon könyvespolc, rajta ezekkel az írókkal és nemzeti szemlélettel írott történelmi munkákkal, melyeket a gyerekeink kezébe adhatunk, amikről beszélgethetünk velük. Ha ez megvan, akkor az iskolák meg azt csinálnak, amit akarnak.
Béla
2020-02-06 @ 12:48
Buta Jáger bealudt? 🙂
Naprózsa
2020-02-06 @ 16:22
Friss hír, lányok, fiúk: Elindult, rövidesen Kelebiához ér a muzulmán horda „békésen tüntetni” ellenünk! Kezdődik a megjósolt új röszkei csata.
M1. Híradó élőben.
Theo
2020-02-06 @ 23:04
Mire eppen elerunk valamit a kultura teruleten, addigra bejonnek ezek….:(((
Kispajtás
2020-02-06 @ 12:48
Kedves Aristo. Érdemes lenne valamiféle online felületen ezekről a ‘gonosz’ szerzőkről sorozatot indítani. Ugyanis szégyen vagy nem, én 97ben kerültem ki, ráadásul egy egyházi középiskolából és én sem hallottam Nyírő Józsefről. De ha az embernek még egy jó forrása sincs polgári irodalomból, akkor igazából nem is tudja, hogy mit olvasson vagy kik is ezek a szerzők. Köszönettel.
solothurn
2020-02-06 @ 13:00
„A legnagyobb botrány természetesen az olyan, ideológiailag sikamlós tantárgyak körül tört ki, mint a történelem, vagy az irodalom oktatása.”
Ez így igaz, de ha a Kormány teszemazt az informatika oktatásának szeretne intenzív képzéssel lendületet adni, akkor is beindúlt volna az ájjvéhkolás kb így:
-minek informatika, hiszen nem lesz mindenkiböl informatikus ?
-minek informatika, hiszen a „társadalmi nemek” nevü (ál)tudomány sokkal fontosabb, emberközpontúbb stb.
-minek informatika, azon csak a gonosz Orbánbasi (meg Lázár, Rogán stb) csapata gazdagszik meg milliárdokkal
-minek informatikát és programozást oktatni, hiszen majd minden kamasz naphosszat cseszteti-sifiteli okostelefonja képernyöjét, tehát máris képzett informatikus, akkor pedig felesleges az oktatás !
csakafidesz
2020-02-06 @ 13:16
Az informatika döntő fontosságával minden politikai irányzat tisztában van. Akár tetszik, akár nem, ez a század a komputer és az informatika kora. Ebbe nem kötöttek volna bele.
solothurn
2020-02-06 @ 14:04
Èn kissé pesszimistább vagyok, de -annak ellenére hogy kenyerem az IT, lehet hogy tévedek 😉
AKissLaci
2020-02-07 @ 18:00
Óh, dehogynem! Az informatikába önmagában nehéz lett volna (szakmai kérdésekkel libsik nem foglalkoznak, mert ők úgy értenek „A” mindenhez, hogy nem értenek semmihez), de csatolmányai/következményei lassan kizárólagos forrásaivá lesznek a közvélemény félretájékoztatásának. Biztos vagyok benne, hogy hamarosan elkezdenek küzdeni a vírusok jogaiért, és Gyuri bácsi is alapít egy Malware Rights International nevű NGO-t, hogy a kormány fizessen közpénzből milliárdos jóvátételeket azoknak a drága jó programoknak, amelyek automatikusan egy buzipornó oldalra irányítják a felhasználót, aki az időjárás-jelentést kívánta volna tanulmányozni az interneten, de sajnos likvidálták. Ez az eljárás nem humánus, és küzdeni kell az Avast és Malwarebytes nevű rasszista, iszlamofób, szélsőjobboldali, fasiszta, blabla mozgalmak ellen.
Theo
2020-02-09 @ 09:35
A virusok jogai.
Ez talalo.
csakafidesz
2020-02-06 @ 13:05
Az Erdélyi Szépmíves Céh nyomát keressed.
https://hu.wikipedia.org/wiki/Erd%C3%A9lyi_Sz%C3%A9pm%C3%ADves_C%C3%A9h
Namond
2020-02-06 @ 13:20
Kispajtás
Kezdetnek javaslom, Uz Bence és a Madéfalvi veszedelem című művek antikvár beszerzését.
A Kopjafák és a Havasok könyve című novelláskötete olvasása előtt, nézze meg Szőts István Emberek a havason című, 1942-ben készült filmét.
Theo
2020-02-06 @ 23:06
Igen, kene egy uj magyar irodalomtorteneti lexikon is.
utálat
2020-02-06 @ 12:50
Ezek a posztkomcsi barmok csak a pénzükért rikácsolnak.Ki ez a kunhalmi/ szándékosan kisbetűvel/.Nekirohan egy ajtónak és beköti a farmerját.Ezek szellemi toprongyok , mi vidéki mucsaiak így nevezzük ezeket. Pesten rossz a levegő.Nem kívánok nekik rosszat , még levegőt se.
Neaddfel
2020-02-06 @ 13:18
ÚGY TŰNIK LIBSIÉK KEZDETBEN ELFELEJTETTEK EGYEZTETNI, MERT AZ EGYIK ZÁSZLÓSHAJÓ EZT ÍRTA:
A TANULÓK ÓRASZÁMÁT AZ ÍGÉRETEKNEK MEGFELELŐEN VALÓBAN MÉRSÉKELTÉK.
INDEX. 2020.01.31
Úgy látszik egyébként, hogy a két változat közül valóban a Gulyás Gergely által beharangozott átdolgozás történt meg, az új NAT bevezetője a korábbinál nagyobb hangsúlyt fektet a képességek fejlesztésére, a korszerű pedagógiai módszerekre és az egyéni fejlődési lehetőségeket, életkori sajátosságokat figyelembe vevő oktatásra.
Bár korábban komoly konfliktusok voltak abból, hogy a sajátos nézeteket képviselő Takaró Mihály irodalomtörténész is részt vehetett a NAT magyar irodalomra vonatkozó részének átdolgozásában, a kötelező olvasmányok listáját tekintve nem látszik forradalmi átalakulás. Wass Albert szerepel a megismerendő szerzők sorában, és Adjátok vissza a hegyeimet! című regénye a felső tagozatosok egyik kötelező olvasmánya lett az olyan évtizedek óta változatlanul előírt klasszikusok mellett, mint a Toldi, Az ember tragédiája vagy A helység kalapácsa, a korábbi évfolyamoknál pedig az Egri csillagok, A légy jó mindhalálig vagy a János vitéz. Jókaitól viszont csak rövidebb műveket ír elő az új alaptanterv: A nagyenyedi két fűzfát és A huszti beteglátogatókat, valamint H évfolyamon az Arany embert (de a Kőszívűt nem). A két háború közötti időszak korábban nem preferált szerzői közül Herczeg Ferenc is bekerült az alaptantervbe, tőle Az élet kapuja című regény szerepel a kötelezők listájában. Számos modern, jól olvasható szerző bekerült az alaptanterv olvasmányai közé, így Szabó Magda (Abigél), Hrabal, García Márquez és Agatha Christie, és egy cigány költő, a 2018-ban elhunyt Choli Daróczi József is megjelent az alkotók között.
zeusz
2020-02-06 @ 12:54
KIspajtás! Járjon könyvtárba és megtudja hogy kik ezek a szerzők.Én rendszeres könyvtárlátogató vagyok.Ha nincs meg amit kértem , könyvtárközi kölcsönzéssel kétszáz forintért meghozatják.Egy hét alatt kell elolvasni.
Neaddfel
2020-02-06 @ 13:53
Annyiban van igaza „Kispajtásnak”, hogy ha nem kapott legalább egy ismertetést az eddig politikai okokból tiltott írókról, akkor nem is tudja hogy kiket keressen.
Remélem, hogy ez ma már megtörténik, még ha nem is teszik mindegyiktől kötelezővé egy-egy művüket, de legalább felhívják rájuk a figyelmet.
Ugyanakkor még mindíg tapasztalom a félmegoldást, mit a fentebbi általam idézett INDEX cikkből látható –
„Jókaitól viszont csak rövidebb műveket ír elő az új alaptanterv….az Arany embert (de a Kőszívűt nem).”
– holott szerintem pont fordítva kellett volna, a hazafiságot szem előtt tartva.
Csak hogy már megint arról volt szó szerintem, hogy „mit szólnak a liberálisok”, s mint látjuk a libsiknek így sem tetszik.
Akkor nem volna már tiszta ügy ha tényleg lesz.rnák őket ?
olszal
2020-02-06 @ 19:31
Az utolsó mondatával értek egyet.
Lesz@rom őket.
És mindenkit aki az új NAT ellen van, háborog, lázít és lincselni szándékozik.
A NAT irodalmmal kapcsolatos része ügyben meglettek szólítva a téma tanárai.
Mindösszesen 800-an akadtak, akiknek volt véleménye. És azt meg is küldte a szerkesztőknek.
Kiemelkedően (meghatározóan) pozitív véleménnyel voltak a vitaanyagban foglaltakról.
Aki nem adott/küldött további vitára alkalmas javaslatot, az most fogja be a lepénylesőjét.Kussoljon!
Minden úgy jó, ahogy van.
Nem szabad változtatni a haza nélküli biboldók károgása miatt.
Éljen Magyarország, hajrá magyarok!
orygabor
2020-02-08 @ 11:44
Nem őt kellene b..szogatni, hanem a kommunista tanárait kellene, vagy kellett volna kizavarni mosogatni Angliába.
csakafidesz
2020-02-06 @ 13:03
Igazából a fő motívuma a történelem-tanításnak a „felszabadulás” volt. Annak sulykolása, hogy a hős szovjet katona hozta el nekünk a szabadságot és a szocializmust amelynek fényes útján a boldog jövőbe menetelünk.
Következéskép: Soha nem voltunk szabadok amíg ide nem hozták a Bátor Vöröskatonák, ők akik minket (is) kiszabadítottak a vérszívó kapitalisták karmai közül..
Sántított ez, nem kicsit, hanem nagyon.
A történelem tanárom egy tisztességes ember volt, olyan aki sokmindent látott, tudott és megértett. Leginkább azt tudta és látta, hangsúlyozta, hogy a történelem a módszerekben ismételi önmagát. Gyakran említette a „Vae victis” elvét és mindig elidőzött a bosszúálláson. Az aradi vértanúkkal és Haynauval legalább annyit foglalkozott, mint az egész szabadságharccal. Egyszer egy kötetlen beszélgetésen felhoztam kvázi kérdéskép, hogy Magyarországot azért nemcsak „felszabadították”, hanem -ahogy a szüleim említették- malenkij robotra vittek embereket. (Erről persze akkor hallgattak a történelemkönyvek.) Elkomorult, majd csöndesen annyit mondott, hogy az „anyagi veszteségek” közé nemcsak a szétbombázott gyárakat, hanem az elvitt gyárakat is bele kell számítani, és az emberveszteségek közé pedig az elesettek mellett a hadifoglyokat is. Jó, jó, vertem a vasat, de civileket is elhurcoltak. Némi csönd, majd egy picit bólintott. Tudta, hogy a történelem nem változtatható, ami megtörtént, az megtörtént.
Tanára válogatja, hogy mennyire objektív a tanítás. Ez még a Kádár korszakban is így volt. Némelyik tanár az igazat is tanította.
Namond
2020-02-06 @ 13:08
A NAT kritizálásának politikai szándéka nyilvánvaló, a kommunista ideológia, a kakokrata társadalom állásait veszélyezteti a nemzeti identitás újraoktatásának, megerősítésének lehetősége.
A fő kritikusok szabályzatai, gazdálkodásuk, alapítási célú működésük transzparenciája, civil integritása kétséges, a Történelemtanárok Egylete esetében egyenesen hiányzik:
A Történelemtanárok Egylete egyszemélyes fórum, honlapjukon vezető testületnek, tagoknak, tagdíjnak, gazdálkodási adatoknak nyoma nincs, csak támogatói felhívásoknak. A honlapból kitűnik, az elnök-főszerkesztő elitista bolsevik, megosztó az antibolsevistákkal szembeni rasszista személyes meggyőződése, a nyilvánosságot kapott vélemények alkotói és azok közreadása okán.
Vajon mennyibe kerülhet a NAT és a nemzeti identitás elleni küzdelem?
A Magyartanárok Egyesülete mindössze 70-80 taggal rendelkezik, akik egy jelentős része nem is ért egyet, a 10-11 fős Választmány véleményével, az egyesület szakpolitikai fellépésével szívesebben venné, ha az, az 1990-es években indult budapesti szakmai műhely, a módszertani eredmények megosztásának helye maradna.
Kétlem, hogy a NAT demokratikus átalakítása – az, hogy a szocialisták által felemelt alkotók, Ady, József Attila, Eszterházy mellet megismerhető Wass, Herczeg – elleni fellépés olcsó mulatság és belefér a szervezet éves 3 millió forintos gazdálkodási keretébe.
Naprózsa
2020-02-06 @ 13:54
Történelemvizsga haladó módra
avagy ahogy Móricka (akarom mondani baloldal) szereti
– Beszéljen a honfoglalásról!
– Nem értem a kérdést, tanár úr. A mi őseink a hunok mindig is itt éltek. Nem véletlenül építették a rómaiak a Duna vonalán végig a limes védővonalat, mert féltek tőlünk, sohasem merték átlépni és betörni a területünkre…
– Honnan szopta ezt a badarságot? – horkan fel a tanár. – A magyarok egy vándor gyilkos nép, amelyik betört keletről és hordáival lerabolta szegény románok, szlovákok és az egész nyugatot egészen belgák tengerpartjáig…
– Már bocsánat – sápad el a diák, – de se románok, se szlovákok, se belgák nem is léteztek akkoriban. Ezek csak kitalált önigazoló népnevek. Még belga nyelv sincs…
– Jó, térjen át a Muhi csatára! – pirul el egy hajszálnyit a volt kommunista párttitkár (akarom mondani történelem dr.).
– Amikor a Dzsingisz kán hadai felgyújtották a szekértábort és IV. Béla épp megmenekülve védelmet kért a Habsburgoktól, azok elkövetelték a nyugati megyéinket, és hogy megtarthassák, még IV. Bélát is át akarták adni a tatároknak.
– Nem szégyelli magát, hogy hitszegőknek állítja be a nemes Habsburg császári családot, hogy ezzel a nyugatot pocskondiázhassa?
– Már megbocsásson, tanár úr, de akkor még nem is volt se Ausztria, nemhogy Habsburg császár…
– Hagyjuk! Beszéljen Bécs ostromáról!
– Már melyikről? Amikor Mátyás bús hadait nyögte Bécsnek büszke vára?
– Méghogy nyögte! Mátyás megtámadta szegény osztrákokat, mert a bőgatyás fütyülőbarackos magyarok gyűlölik a náluknál fejlettebbeket és le akarják rombolni nyelvüket és magasabbrendű kultúrájukat…
– Már bocsánat, de az osztrákoknak még most sincs saját nyelvük…
– Mit kötözködik? Beszéljen már végre Bécs ostromáról!
– Kőszeg aprócska vára hősiesen kitartott, hogy védje a muzulmánoktól nyugatot…
– Már megint hőskölteményt ír? Nem tudok olyan kérdést magának föltenni, ahol ne a magyarok kiválóságát bizonygatná? – vörösödik a feje a vizsgáztatónak. – Beszéljen inkább az I. világháborúról!
– Ahhoz képest, hogy az Osztrák-Magyar monarchia hadügyeit és pénzügyeit a császár saját kezében tartotta és megkérdezésünk nélkül hadat üzent, kirobbantva a világháborút, csak a mi országunkat csonkították meg kegyetlenül és igazságtalanul…
– Méghogy nyugat igazságtalan! Már megint kezdi? Csak szabadságot adtak szegény elnyomott szlovákoknak, Romániának visszaadták a területüket…
– Románia nem is létezett mint ország, amikor már önálló magyar fejedelemség volt Erdélyben… a szlovákok meg egy kitalált nyelv a lengyelektől, csehektől és oroszoktól a jobb élet reményében ide betolakodóknak…és még a magánhangzókat is kifelejtették belőle.
– Elég legyen már a történelemhamisításból! Egy kegyelem kettesért akkor beszéljen a koncentrációs táborokba elhurcolt szegény zsidóságról! Talán nem cáfolja, hogy a magyarok bűnösek sokmillió izraelita honfitársunk elégetésért.
– De csak mikor megszállták a németek az országot. Addig senkit sem hurcoltak el. Ami pedig az elégetést illeti, csak Magyarországnak nem volt koncentrációs haláltábora a területén…de építettek az osztrákok, a…
– Egyes! – hörög vérbenforgó szemmel a professzor. – Megbukott történelemből.
– Az meglehet, hogy nem fogom tanítani a történelmet, középiskolás fokon, „Horger Antal” úr, de ahogy most elnézem a liberális oktatást, amit ön nyugatiaktól tanult a Humbolt egyetemen, rövidesen igaz lesz az a mondás, aki nem ismeri a történelmet, az arra kárhoztatott, hogy elszenvedje. Rövidesen nyugat-Európa a nagyképű Róma sorsára jut, beveszik a barbárok, s akkor ne is várják, hogy mi, ezek a büszke rebellis népek mint Szobieszky lengyeljei, vagy Hunyadi magyar hadainak örökösei majd a segítségükre sietünk. Egyék meg azt a gyűlölet feketelevest, amit minekünk keletieknek ezekétszáz éve főznek!
Magd@
2020-02-06 @ 14:44
Kedves Naprózsa!
Ennyit egyszerre!?
Össze zavarja úgy az oktatókat, a nebulókról nem is beszélve!????
csakafidesz
2020-02-06 @ 16:45
„Már bocsánat, de az osztrákoknak még most sincs saját nyelvük…”
Figyelj Naprózsi! Tulajdonkép az osztrák „nép” nem létezik. Ausztriát a Habsburgok találták ki maguknak, és kiszakítottak egy darabot a Német Római Császárságból amelynek ők is tagjai voltak 1806-ig. Goethe: Dichtung und Wahrheit (Költészet és valóság) c. önéletrajzában leírta, hogy kamasz fiúként nézte Frankfurt am Mainban a császárválasztó gyűlésre érkezőket, közöttük Mária Teréziát. Akkor még a mai értelemben vett Ausztria sem létezett önálló országnak, bár gyakorlatilag az volt. Az első világháború után értelemszerű lett volna a németség egyesítése, hiszen felbomlott az Osztrák Magyar Monarchia. Ezt Versaillesben minden eszközzel megakadályozták, mert féltek, hogy túl erős ország lenne. Nos a két ország határán született Adolf Hitler alapból nem tartotta normálisnak, hogy ha átsétál a hídon akkor Németországban van, ha hazamegy aludni akkor Ausztriában. Első dolg volt az Anschluss, és részemről ez az egyetlen amit nem tudok máskép nézni, mint egy jogos kiigazítását a német népesség határainak. Csak az volt a baj, hogy Hitler degenerált gondolkodása miatt egy diktatura karmai közé került nyolcmillió osztrák-német.
solothurn
2020-02-06 @ 17:53
Öröm ezt olvasni !
Kurcz-Ezredes (->Gyülölt Ellenségeink) fantáziadús humorát is übereli 🙂
Oláh István
2020-02-10 @ 17:53
Kedves Csakafidesz! Hitler nem volt degenerált. 12 év alatt Németországot az erkölcsi és anyagi züllésből olyan európai hatalommá emelte, ami már a brit világuralmat veszélyeztette. Legalább is néhány brit politikus így érezte. A német nép,- az osztrákok pláne – rajongtak érte. Az Anschluss után Bécsben az ünneplő tömeg között elszakadtak tőle a testőrei. De nem is volt szükség rájuk. A Prinz Eugén hadihajó vízre bocsátásán testőrök nélkül sétált Horthyval a hajógyári munkások ezrei között. A munka alapú társadalom ideológiáját ültette át a gyakorlatba. Ez vezetett olyan gazdasági, politikai sikerre, hogy a New York Times az év emberének választotta 1938-ban. Gondolom, nem a diktátor bűvölte el őket. A pénz ( tőke ) alapú társadalom haszonélvezői féltek, hogy ez példa értékű lesz más országok számára is. Ezért bukott el. Mellesleg a Reichstag épületét 1945-ben francia és belga katonák védték,- az akkori európai egyesült haderő harcosai, – az utolsó töltényig.
Namond
2020-02-10 @ 21:32
Tegyük hozzá, 1938 körül a németek előálltak az egyesült európa tervével, szuverén nemzetek konföderációs egyesülésével.
Ez veszélyeztette volna igazán Anglia és US gazdasági, pénzügyi és politikai hatalmát.
khm
2020-02-06 @ 17:56
Horger Antal úr kiváló nyelvész volt.
” …A vers mélységesen felháborította a tanárt, ezért március 30-án két tanú jelenlétében magához rendelte a költőt, amit aztán fegyelmi tárgyalás követett volna.
A kimaradt fegyelmi tárgyalás
Zelena András irodalomtörténész egy előadásában azt nyilatkozta, egyetlen levéltári kutatás sem erősíti meg azt, hogy bármilyen fegyelmi tárgyalás utasította volna el József Attilát az egyetemről. Az irodalomtörténészek úgy gondolják, hogy a költő folytathatta volna tanulmányait, ha lett volna hozzá kedve …..”
Namond
2020-02-07 @ 12:46
Szegény árva proletár gyerek a szegedi (1924-25) és Sorbonne-i (1926-27) egyetemista.
Makai Ödön ügyvéd sógorral (1919-1929-ig Jolán nővére, 1932- Etel nővére után).
Szegény proletár nővérei balatonszárszói panziót (motelt) tulajdonoltak, találták ?1928-1937? maguknak.
Véletlen, hogy társadalmi kapcsolatai, családi egzisztenciája a Tanácsköztársaság idején ível fel? Ki finanszírozta felnőttkora folyamatos (1922-1937) pszichoanalítikai kezelését, szanatóriumi elhelyezését?
Ugyan, miért? Egy végletes érzelmein uralkodni nem tudó, gyerekes, hasadt személyiségű, nők által kitartott – „mama hoteles, papabankos” – nőket tulajdonként kezelő, pszichopatát?
József Atilla a Momentumosok előfutára.
Versei egy beteg, valóság érzékelés nélküli, tényeket kiforgató elme szüleményei, betegsége tünetei.
Érdekes, hogy a bolsevikok, a nem tiszta elméjű Ady és József Atilla műveit sztárolják, talán mivel mindketten másokon – a keresztény könyörület nevében – élősködtek?
csakafidesz
2020-02-07 @ 15:22
Ne bántsad József Attilát. Fantasztikus mélységig költő. Olvassad el és értsed meg: Ime itt a költeményem (ez a második sora) c. versét. Amúgy senki sem tudott ilyen finom verset írni rajta kivül:
Lehunyta kék szemét az ég / Lehunyta sok szemét a ház /Dunna alatt alszik a rét / Aludj el szépen kis Balázs..
Theo
2020-02-07 @ 15:31
Jo kolto volt, de a proletar hoskultusz, amit kore kerekitettek az hamis.
Namond
2020-02-07 @ 16:52
csakafidesz,
József Attilát, lelki egyensúlyának ritka, zavaros kedélyének gyakori tünetei kifejezésmódja művészi kivitelét elismerem,
sőt Ady-ét is. (Bár az utóbbi verselése nem oly könnyed természetességgel gördül, J A-hoz képest csak iparos.)
A mocskos bolsi-nácik által, alá mint embernagyság alá emelt fundamentum tégláit szándékozom rugdosni.
csakafidesz
2020-02-08 @ 00:27
Azt akarjátok mondani gyerekek, hogy József Attila lelkes szkizofrén módjára egyszerre volt lírai költő és proletár költő? Egyik nap ezt írta:
„Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő”
Lírai, lírai, de van benne fegyver .. 🙂
Másnap már így dalol:
„Ej döntsd a tőkét, ne siránkozz”
Hát kérem ez szörnyű. Amúgy József Attila valóban ideg- és elmebeteg volt. Ok nélkül elkezdett zokogni, hasonlók. De hát egy zseni igazából zseni, nemcsak teteti azt hogy ő egy őrült-zseni.
csakafidesz
2020-02-08 @ 00:39
folyt. Nem József Attila volt iparos, hanem Babits Mihály és a felesége Török Sophie. József Attila azért nem kapta meg a Baumgartner díjat, mert le merte írni, hogy Babits úgy költő, mint az a slágeríró aki leírta, hogy: Hulló falevél, suttogva beszél..Nos a díj kuratóriumát Babits vezette. József Arttila ezért kegyveszett lett. Török Sophie aki a felesége volt, nos az kétszer megkapta a díjat a férje révén..
(Tessék, hogy ezáltal Babitsék tették zsebre a pénzt. Ühüm, igen. Elsikkasztották. Akár tetszik, akár nem ez máskép nem mondható.)
Namond
2020-02-08 @ 16:13
csakafidesz
…..az utóbbi (Ady) verselése nem oly könnyed természetességgel gördül, J A-hoz képest csak iparos.
Babits-ot illető művészi és emberi véleményed elismerem, elfogadom.
Namond
2020-02-10 @ 21:36
J A nem volt proletár költő.
Csak ideiglenesen befolyásolható öntörvényű személyisége szerint azt és akkor írt amit és amikor akarta.
Nem tudok róla, hogy megrendelést teljesített volna, mint Ady.
nagi69
2020-02-14 @ 14:56
Mért legyek én tisztességes? Kiterítenek úgyis!
Miért ne legyek tisztességes? Kiterítenek úgyis.
Oláh István
2020-02-10 @ 17:58
Az egyik tanú, később a miskolci Földes Ferenc gimnázium igazgatója lett.
Theo
2020-02-08 @ 23:15
Kedves Naprozsa,
Zsenialis a tortenelem vizsgaja,– ezt kene tanitani.
Naprózsa
2020-02-09 @ 05:25
Köszönöm, kedves Theo, kedves Solothurn, kedve Magda, és Mindenki, akinek ugyanaz a véleménye, hogy merjünk nagyok lenni.
Engem például kicsi gyerekkorom óta irritál, hogy a honfoglalásra való hivatkozással immáron 1100-nál is több éve idegenként kezelnek a területünkre jogtalanul ácsingózó szomszédok, olyanok akik mégcsak nem is álmodoztak saját nyelvről vagy önálló államról, mikor mi már ma is érvényes megyerendszerrel, és ezek központjával, egy stabil hivatalos koronával jóváhagyott keresztény ország voltunk Bizánc és Frankok után Európában.
Többek között ezért sem vagyok híve a honfoglalásnak, ami minket egy barbár hódítónak állít be. A népek, ha nem irtják ki őket mind egy szálig akkor valójában megmaradnak, max behódolnak. A hunokról pedig nem hallottunk olyat, hogy a rómaiak akár csak féltucatnyi hun rabszolgát tudtak volna ejteni, nemhogy nem jártak a Dunán innen területünkön, de egyenesen rettegtek tőlünk. Márpedig egy ekkora nép nem szívódik fel járvány vagy egyéb külső körülmény nélkül.
Ergo mi vagyunk a hunok és max. egy még harciasabb kis csoport érkezett Vereczkénél, akikkel egyesültünk.
Az, hogy itt avarok meg pláne újabban kitalált kelták éltek és lemészároltuk őket, az olyan hazugság ami csak a kisebbrendűségű, önálló nyelv és/vagy történelemmel nem bíró, emiatt szégyenkező szomszédoknak érdeke állítani. (Vagy egyes újmagyaroknak, akik nagyon örülnének, ha mernénk kicsik lenni, mert így nem hánytorgatnánk, hogy ők ugyan vajon mikor és honnan települtek közénk, hogy jogot képeznek a rajtunk való uralkodásra?)
Én a nyugatiaknak hiszek, akik konokul nem „Madzsarszkának”, hanem Hungarynak hívnak, ami ugyan dehonesztáló éhenkórászt is jelent, de félelmet is a Hun-garysoktól. A nyugatiak pedig nyilván őseurópaiak és ezért tudják is, hogy mi hunok vagyunk.
Azon már túltettük magunkat, hogy nem szeretnek, 1100 éve nem bocsátják meg nekünk a kalandozást, mikor a római hódítást, a viking mészárlásokat, meg a mostani iszlám gyarmatosítást bezzeg igen. Hát ha nem szeretnek, nem hálásak a sorozatos megvédésükért, általunk most is biztosított szabadságukért és jólétükért, az az ő szégyenük.
Akkor legalább tiszteljenek, mert gerincesek és bátrak vagyunk, és módszeresen minden szövetséget szétverünk, amibe belekényszerítenek, hogy uralhassanak!
Theo
2020-02-09 @ 09:47
Erre is szukseg volt. 🙂
Sokan a jobboldalrol sem hallottak meg minderrol. Illetve, esetleg hallottak, de mivel nem igy tanultuk es a TV sem mondja, ezert nincs. De legalabbis habokos lehet csak, aki mondja. Emlekezzunk csak ilyenkor mindig Fekete Gyulara, Keri Editre, meg Csurkara.
Es mennyi minden van meg….
Klárika
2020-02-11 @ 01:39
Ebben a cikkben is sokminden van még. Igaz, nagyon hosszú az érdembeli hsz.-vitákkal együtt; mégis, alig lehetne abbahagyni:
PS , A Hálózat 2020-01-25
„Áldás volt a jobboldal őszi veresége, mert sokan önteltek lettek” – Vitézy László filmrendezővel beszélgettünk a kultúrharcról és a múlt kibeszéletlen traumáiról”
„Megint felhozom Szabó Dezsőt. Azt írta, hogy a konzervatív-keresztény újságírók felelőssége hatalmas, mert nem tudják felvenni a harcot, és miközben vége van a vörös rendszernek, a Tanácsköztársaságnak, mégsem tudják átvenni a hatalmat. Úgy látszik, ez nehéz dolog, mert ötven-százévente megismétlődik, de lehet, hogy 10 évente. Sokan elkényelmesedtek. Például most, miután többször is kétharmaddal nyert a nemzeti oldal. Látszólag ment a békés építkezés, de aztán újra itt a baj. Ezért is lenne létkérdés a népművelés. A kultúra iszonyatosan fontos, és ezzel nem tudtunk mit kezdeni.”
Schenkhyalfonz
2020-02-06 @ 14:36
Az Erdélyi Szépmíves Céh kiadásában megjelent műveket érdemes kézbe venni, a falusi asztalos nagyapám és családja könyvtárában a sorozat sok kötete megvolt (a megszállt területek íróit a megrendeléssel támogatták) és még olvasták is.
Magd@
2020-02-06 @ 14:40
“És hogy egy Nádas Péter pontosan tizennyolc és fél Nyírőt ér.”
Nádas Pétert eddig még, nem olvastam.
Sajnos a szüleimtől hiányos mennyiségű Nyírőt örököltem, azt is bátyámmal együtt, így nem áll módomban licitálni.
Az orosz katonák is szerették a halina kötésű irodalmat.
Melegítette a lábat kapca helyett.
Kece Zsóka
2020-02-06 @ 14:48
Teljesen jogos a NAT miatti felhorgadás. Sem a szülőkkel, sem a szakmai szervezetekkel nem egyeztetett a kormány, már önmagában ez érvényteleníti az elfogadott alaptantervet. A diákok túlterhelése, az új pedagógiai módszerek és eszközök figyelmen kívül hagyása, az egyéni tanrendek helyetti egyenszabályok, a készségfejlesztés és kritikai érzék támogatása helyett erőltetett memoriterek és a túltengő nacionalizmus pedig évtizedekkel veti vissza a magyar oktatást. Ugyanaz a cél, mint ami a Rákosi-rendszerben volt: buta, tájélkozatlan, de engedelmes alattvaalókat nevelni a rezsimnek. Minden felelős szülőnek és tanárnak kutya kötelessége tiltakozni ez ellen a förmedvény ellen!
Béla
2020-02-06 @ 15:10
Te nagyon ostoba, a gyerekek agyát pont a memoriterek fejlesztik, kritikusan gondolkodni meg majd azután tud ha ismeri a tényeket, addig pont annyira lesz kritikus a gondolkodása mint a tied aki a ballib sápítozást böfögi itt vissza. A saját kölködet meg nem tilos nevelned. Az új pedagógiai módszerek többnyire meg csak félanalfabéta mindent csak felületesen ismerő nemzedéket eredményeznek, akik gugli nélkül nem tudnak semmit.
kasza tibor
2020-02-06 @ 15:21
Kecekócazsóka, el lehet vinni a gyereket Bécsbe, sőt el lehet költözni nyugatra. Egyelőre itt még a normalitás a mérce. Jó utat!
kasza tibor
2020-02-06 @ 15:25
Egyébként pedig tecccik-e tudni mi a nacionalizmus? Nem? Na pontosan ezért volt szükség a változtatásra. Ön, kedves tudatlan hozzászóló, valószínűleg a sovinizmusra gondolt, amikor ideböfögte az ostobaságait. Sovinizmust pedig bőven talál a szomszédaink egyes szervezeteinél. Romániában, Ukrajnában állami szintre emelve.
solothurn
2020-02-06 @ 16:54
Na ott, Bécsnek várában lesz igazándiból jó dolga a porontynak!
Vannak olyan gimnáziumi osztályok ahol a nebulók több mint 70 % külföldi, javarészt migráncs hátterü és alig töri a németet.
Nemhogy oktatni lehetetlen öket, de még kommunikálni velük is kihívás a tanárok számára. Van olyan elemi iskola ahol a 104 diákból ÖT osztrák állampolgár gyermeke, a többi…az nem !
Az okatatásügyi (volt) ombudszmann le merte írni az áldatlan állapotokat egy könyvben. Amint a könyv megfelent Kajlafülü Kurz kormányának új tanügyminisztere azonnali hatállyal kirúgta az ombudsman asszonyt.
No de reméljük hogy azokból az oskolákból egyenes út vezet (csak és kizárólagosan) az idöközben teljesen Bécsbe kotródó CEU-ba ! 🙂
csakafidesz
2020-02-06 @ 17:09
Ehhez tegyük hozzá, hogy a muszlim gyerek nem tanulni megy az iskolába, hanem harcolni a hitetlenekkel. Megveri a nem muszlim társait (csak úgy..) és nem tanul semmit, mert az imám jobban tudja, és ami fontos az benne van a Koránban. Tessék, hogy hülye marad az istenadta. Aki muszlim az eleve hülye. Leborul naponta ötször akár a zebrán, az utca közepén kelet felé. Égnek mereszti a seggét és nagyokat durrant Allahnak.
csakafidesz
2020-02-08 @ 11:59
Inkább javasold neki, hogy dugja be az ujját a 220 mellé a konnektorba.. Attól magáhoztér.
csakafidesz
2020-02-06 @ 16:27
Te kecezsóka! Egyetlen órát is tanítottál? Én elmehettem volna tanárnak is a diplomámmal, de egy szinttel magasabb fokon hasznosítottam. Anno le kellett adnunk kötelezően tanórát is. (Nem könnyű beosztani azt a 45 percet.)
Könnyű mindezeket ideugatni. De mi utáljuk a liberális fajtádat, úgyhogy válaszra sem méltatjuk a hülyeségeidet. A szakmai szervezetek dolgozták ki a NAT-ot, nem a homik vagy a „gendertudomány” képviselői.
solothurn
2020-02-06 @ 16:58
…pedig a „Hogyan dugjuk meg a társadalmi nemeket?” fakultatív kurzus gimnazisták esetében akár érdeklödést is kiválthat ! 😉
csakafidesz
2020-02-06 @ 17:22
Nem vicc sajnos. Rajzos ábrákon magyarázzák meg alsó tagozatosoknak az anális szexet Hollandiában.
Pick Róbert
2020-02-06 @ 16:32
Szülőként és tanárként is egyetértek Zsókával. Az új Nemzeti Alaptanterv dilettáns és elavult romhalmaz, ami óriási károkat okoz a gyereknek. Azonnal vonják vissza!
solothurn
2020-02-06 @ 17:05
Milyen természetüek lennének a károk kedves Róbert ?
Elképzelem amint Uraságod a fotölyben elfolyva a Blick-et meg a Magyar Narancsot bújja.
Belép a 16 éves kamasz fia, aki éppen akkor érkezett öttusa edzésröl, kisportolt , jó kiállású kamasz. Mellesleg történelmi regényeket olvas sutyiban, éjjelente (szülöi tiltás ellenére-horribile dictu! Wass Albertet).
Gyöngéden Ön fölé hajol, elveszi az újságokat és intöleg így szól:
-Hagydd a bánatba azt a szemetet apám, inkább gyere velem teniszezni!
Könnyen belátható, az életre való nevelés ahogy Ön irta ” óriási károkat okoz a gyereknek” 😉
csakafidesz
2020-02-06 @ 17:14
Te pickróbert! Ha nem értesz egyet ne tanítsál. Mi örülnék is ennek. Ja igen. Próbálta volna meg valaki anno Majakovszkij-t nem tanítani az iskolában.. Akkor végkép nem kérdezték a szülőket, hogy mit is tanítsanak. A hülye liberálisok és a genderbarmok új képződmények.
Greg
2020-02-06 @ 17:40
Ha van, ami optimizmusra ad okot és reménnyel tölthet el mindenkit az új Nemzeti Alaptantervvel kapcsolatban, az az, hogy a kecezsókáknak és a pickróberteknek nem volt lehetőségük belerondítani. A hozzáértés nélküli és fröcsögve okoskodó véleményükre meg normális ember amúgy sem kíváncsi.
Namond
2020-02-07 @ 17:08
Kece Zsóka, alias Pick Róbert
Értjük a zokszavakat, a Btk rendelkezéseit a bűnözőkkel illetve az őket képviselő soros NGO-al kell megvitatni.
Ugye különösen igaz ez, az Ön/ök által vázolt elképzelés, a fajtalankodás, pederasztia és az erőszak és a telepi lumpenprolik kedvelt bűncselekményeire nevezetesen a lopás, csalás, unokázás, betörés, rablás, lincselés eseteire.
Gondolom szívesen törvénybe foglalnák, hogy ez elemek (NEM képződmények) a jogkövető többségi társadalomtól önvédelemként elkülönítése, SZEGREGÁCIÓ.
Ezért, törvény írja elő, nekik mint szabad individuumoknak – IQ nagyságtól függetlenül – részükre mekkora kártérítés jár, és mennyit kell az NGO-knak leadniuk a közbenjárásért. Természetesen minél alacsonyabb az IQ annál többet kell leadni, akár a kártérítés 60-75%-át is.
Namond
2020-02-07 @ 17:33
Kece Zsóka
Majd el felejtettem, lehet pályázni a a gyöngyöspatai iskolába, nagy előny az új pedagógiai módszerek és eszközök figyelmes használata, az egyéni tanrendek szükségszerinti alkalmazása, a készségfejlesztés, a kritikai érzék támogatása.
Sőt, mintha az Esélyt a Hátrányos Helyzetű Gyerekeknek Alapítvány, az OSF háttér finanszírozásával, a KEE/CEU/ szakmai támogatásával iskolát nyitna Csenyétén, így ott új álláshelyek nyílhatnak meg, US-beli feltételekkel és színvonalon.
Az Esélyt a Hátrányos Helyzetű Gyerekeknek Alapítvány még nem nyilvános, kidolgozás alatt levő terve, hogy háziorvosi rendelőt épít, főállású házi- és gyermekorvost alkalmaz a helyi gyermekek érdekében.
Az egészségügyi tevékenységet lehet kibővítik, szanatórium szerű ellátást nyújtanak az ingatlanfejlesztés során felépítendő nyugdíjas telepre beköltöző kiöregedett NGO
aktivistáknak, és a szervezetek – beleértve a Történelemtanárok Egyletét, a Történelemoktatók Szakmai Egyesületét is – adminisztratív alkalmazottainak.
orygabor
2020-02-08 @ 11:46
Lehetett véleményezni, csak élni kellett volna vele kedves Zsófia. Talán az a baj, hogy Hajnal Gabriella nem kopogott be személyesen önhöz?
Oláh István
2020-02-10 @ 18:49
Kedves Zsóka! A családban az erkölcsi alapokat szerzi meg a fiatal. A különböző tudomány ágakat az iskolában kell elsajátítani. Ezek meghatározásában a szülők nem kompetensek. Abban viszont igen, hogy milyen ideológiai körítéssel teszik ezt az iskolában. Ezt az igényüket pedig a választások útján tudják érvényesíteni. Jelenleg, harmadszor a Fidesz KDNP kapott felhatalmazást, ezért a hazafias nevelés áll a NAT középpontjában. Wass Albert, Nyírő József, Herczeg Ferenc, Fekete István stb. került a NAT-ba Eszterházy, Konrád,és Kertész helyett. A magyar gyalázók, az idegen szívűek, az aberráltak kimaradtak. Az ” Így gondozd a magyarodat, ” írójának, a magyar népet bűnösnek tituláló íróknak nincs helye a tananyagban. A ” Zakatol a szent család, József tömi Máriát ” sem tartjuk tananyag képesnek. Ahogy az LMBTQ ideológiát sem. De ízlésen nem lehet vitatkozni. Ha magának ezek jelentik az értéket, felhívhatja rájuk a gyermeke figyelmét. A könyvesboltok tele vannak ilyen könyvekkel. Ahogy a magyar érzelmű szülők akkor is a gyerekeik kezébe adták Wass Albert könyveit, amikor a liberális kormányok alatt agyon hallgatták, vagy fasisztázták.
csakafidesz
2020-02-06 @ 16:18
Pofázunk itt a NAT-ról, holott az egész annyit ér, mint a papír amire nyomtatták. Szegregáció hiányában nem lehet tanítani. Az erősen cigánylakta területek iskoláiban a tanárok örülnek minden tanórának amit ép bőrrel megúsztak. A tanári asztalnál soha nem ülnek le, állva tanítanak. A tanári szék ugyanis frissen van mázolva. Jobb helyen zsírkrétával, ahol a szegregáció inkább hiányzik ott fekáliával, horribile dictu olyan is előfordult már, hogy a nagyobb fiúk televerték ondóval. A tanárt alaphangon buuzinak nevezik, noha a liberálisoktól azt halljuk, hogy ez sokkal szebb és jobb dolog, mint heteronak lenni. Beigérik neki, hogy megb.sszák, megverik, kibelezik, stb. Néha neki is mennek, de eddig még kevés tanárt késeltek meg. (Nemrég egy tanárnőt sajnos igen, mert rossz jegyet adott egy rossz dolgozatra.)
Akkor miről beszélünk? Ha a tananyag 10%-át meg tudják tanítani csodát művelnek.
A mi nemzedékünk azért lett műveltebb, mint ez a degenerált mai plázalakó csürhe, mert normális körülmények között járt iskolába ahol a tanár tanított a gyerekek egy része pedig szorgalmasan tanult.
Ma az iskola ott tart ahol az egészségügy. Az állami iskola és az állami egészségügy ingyenes, de alig nyújt valamit. Aki a gyerekének tudást akar adni, nos beíratja méregdrága magántanfolyamokra. Ott pedig nem a NAT a mérvadó, (illetve az is) hanem a valódi tudás és azt tanítják ami fontos.
solothurn
2020-02-06 @ 16:39
Kis anekdota a jó történelemtanárról.
Az 1970-es évek vége felé járunk.
Erdély, Marosvásárhely, Bolyai Farkas Líceum (néhai Református Kollégium) ahol oktatás 1557 óta folyik.
Sárkány Dénes történelemtanárunk (talán már a XX. századnál tartottunk) anekdotázik óra közben. Emlékezetböl idézem:
-Hát kéremszépen Ausztriában az egyik parlamenti párt, a kommunistáké tiltakozott a Parlamentben annak okán hogy erösödnek a neofasiszta mozgalmak.
Fölpanaszolták hogy sok új, fasiszta tartalmú újság és füzet jelent meg az elmúlt idöben.
-Erre azt mondja nekik az elnöklö személy -Kérem maguk egy bejegyzett párt? Igen? Akkor van pártkasszájuk is, ugye ?
No ha van, akkor nyomtattassanak maguk is szájuk íze szerint való anyagot és osszák szét!
Sárkány tanár úr kis hatásszünetet tart, majd levonja a számunkra, öt hallgató nebulók számára a szürkonklúziót:
-Na látják kéremszépen, ez a kapitalizmus igazi arca !
Ami azt illeti, vagyunk néhányan akik jól megjegyeztük…
Sárkány tanár-úr emléke legyen áldott!
https://refkoll.ro/
csakafidesz
2020-02-06 @ 17:01
Szívem melegíti a református kollégium. Nos a reformáció mentette meg a török megszállás idején a magyar nyelvet, a kereszténységet és a magyarság öntudatát. Mezőtúr, Sárospatak, Debrecen, Pápa, Kolozsvár.. (igyekeztem időrendben) kollégiumai nemcsak műveltséget adta, hanem az akkori nyugat iskoláit messze felülmúló tudást is adtak! A török buzgón rombolta le a templomokat. Az analfabéta török harcos két dolgot ismert félholdat (mieink) kereszt (ellenségek). Nos, ha leverték a keresztet, belülről lemeszelték a falakat és kirakták a szentképeket (A képek nem férnek meg a muszlimok hitével.) akkor az református templom lett és ott is Jézus Krisztusról prédikáltak. A török pedig örült, hogy az „oszd meg és uralkodj” politikát folytatja a katolikus-protestáns ellentétek kihasználásával. Kálvin Jánosnak ez az ország többet köszönhet, mint az egész nyugatnak.
solothurn
2020-02-06 @ 17:11
..hozzátenném még: Nagyenyed-i Kollégium (úgyszintén Erdély)
https://www.bethlengabor.ro/
Ès azok akik hála Betlen Gábor és Apafi Mihály fejedelmek bölcs országlásának, fejedelmi ösztöndíjjal tanúlhattak Göttingen , Leiden és Heidelberg egyetemein…
csakafidesz
2020-02-06 @ 17:35
Igen. Erdélynek akkor szerencsés korszaka volt, komoly emberek kerültek a fejedelmi székbe. A kései leszármazott, gróf Bethlen István pedig Trianon után talpra állította a megcsonkított országot.
Az egyik osztálytársam annak a fejedelemnek volt leszármazottja akiről express vonatot neveztek el. Nos kivittek minket társadalmi munkában lapátolni. A tanárunk odament B.-hez vállon veregette és mondta neki, hogy „a munka nemesít”. A fiú értette, hogy mire céloz. „Hagyjon engem, elég nemes vagyok már így is” rázta le a hülye tanárát.
Klárika
2020-02-07 @ 00:11
A Trianon utáni talpraállításon dolgozott gróf losonci Bánffy Miklós is aki a bethleni gróf Bethlen István-kormányában külügyminiszteri tisztséget töltött be 1921. április 14. és 1922. december 19. között.
Csak egy példa: Sopront népszavazással mentették meg, az eldöntö népszavazást gróf Bánffy Miklós „tárgyalta ki”.
Késöbb is foglalkozott politikával,1944 nyarán-őszén többször tárgyalt Horthyval, akit megpróbált rávenni a háborúból való kilépésre, de csak annyit ért el, hogy megvédte Kolozsvárt a fronttá válásától, az elpusztítástól. Horthy Miklós nagyon is mérlegelte, hogy mit tegyen, de nagyon „félt”, tartott attól -s nem ok nélkül- hogy a hírre a közeli német hadsereg lerohanja Magyarországot (egyébként is, már nagyon is rosszszemmel nézte öt az a Hitler; ez is jó pont Horthynak.)
1943-ban Bethlen István titkos megbízatásával Bukarestben tárgyalt a Hitler-ellenes erőkkel (Iuliu Maniuval), ez azonban a németek tudomására jutott, és 1944 őszén német csapatok felgyújtották és kifosztották bonchidai kastélyát.
egy Bánffy-idézet: „…feladatunk az, hogy a nemzet külpolitikai horizontját emeljük”.
csakafidesz
2020-02-07 @ 04:20
Nem Bánffyról van szó. Melyik gyorsvonat megy Krakkóba? (B. expressz)
Namond
2020-02-06 @ 23:28
csakafidesz
Az analfabéta török harcos albán, görög, bolgár, román, szerb és bosnyák volt.
Naprózsa
2020-02-07 @ 02:57
Ja, pont ezt nem akarjuk ismételni, kedves Namond, hogy a multikultisan liberálisok, akik láthatóan nyugaton már aláfeküdtek a muzulmánoknak és a Soros iskolában képzett, képzendő hazaárulók félanalfabéta, saját szülei hazáinak történelmét is megvető janicsárként támadjanak megint reánk.
Namond
2020-02-07 @ 13:01
Drága Naprózsa,
Értem én, magam sem akarom.
Csak a TÖRTÉNELEM ISMERETEK TISZTULÁSA ÉRDEKÉBEN – rögzíteni akartam, hogy az oszmán államhatalom, a csatlósállamai emberanyagát küldte ránk.
A hódoltság 150 évét, a Magyar Királyság által megelőzően évtizedeken keresztül védett, balkáni népek harcosainak köszönhetjük, ők raboltak, ők vitték az isztambuli rabszolgapiacra a magyarokat, adták el, mezőgazdasági vagy a velencei, genovai és spanyol hajókra evezős rabszolgának.
Annak a népnek fiait és lányait, melynek államisága szolgált számukra példaként, annak a népnek fiait és lányait amely soha nem törekedett a szomszédos és betelepült népek nemzeti identitása erőszakos eltörlésére, nem úgy mint befolyási övezetükben a francia és német-osztrák központi kormányzatok.
Sete Ferenc
2020-02-06 @ 17:20
Mondjuk Tormayt én se tanítanám, mert lezbi volt.
Namond
2020-02-06 @ 23:30
Hát Ady-t az alkoholista, kokainista, szifiliszes, édes hármas résztvevőt, Kun Béla mentorát?
csakafidesz
2020-02-07 @ 04:27
Ezt érdemes elolvasni hozzá:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Br%C3%BCll_Ad%C3%A9l
Amúgy a férje szeme láttára kúrta mindenki. Szóval a kedves férje sem volt egy túl gerinces ember..
Oláh István
2020-02-10 @ 19:09
Léda férje homoszexuális volt. Karinthy felesége Adytól kezdve Déry Tiborig szinte minden ismert író-költő ágyában megfordult. Márai felesége büszke volt rá, hogy ki mindenki fordult meg férjura ágyában. Egy művész értékét nem a magánéletén keresztül kell megítélni hanem a művei alapján. Én homofób vagyok, de Jerzy Andzrejewsky, Jő hegyeken szökellve c. írását a kedvenc olvasmányaim közt tartom számon.
csakafidesz
2020-02-07 @ 04:40
Ha a gyomrod bírja az ilyesmit, olvassad el ezt is:
http://nol.hu/archivum/archiv-30564-19838
Kétórás pornót lehetne forgatni a sztoriból..
Namond
2020-02-07 @ 17:11
No, Sete Ferenc
Nézegesse csak, csakafidesz hivatkozásait.
Klárika
2020-02-09 @ 07:27
Ha a Nagy Müvészek müveit a magánéletükröl akarnám megítélni akkor le is mondhatok sokuk müveiröl. Páratlan müveket alkottak, de az valószínü nincs ingyen. A normálisan szép szebb lesz általuk, a csúnya csúnyább, a bün bünösebb, miközben nem szájbarágós a megjelenítés. De belátnak a kis és nagy dolgok mögé, vagy sejtetnek és büvészei a müfajuk eszközeinek. Feltételezhetöen, ez a képesség a legtöbbjüknél „nincs ingyen”, nem úgy normálisak mint a normálisak..
Kun Béla
2020-02-06 @ 21:12
Saját szememmel láttam egy osztrák német szótárt még 1983 -ban ! 🙂 Mert amíg a németnek az egyenes az gerade , az a snájdig osztráknak a grád ! 🙂
Ami meg a német származást illeti 🙂 arra a válasz a bécsi telefonkönyv , aki megnézi láthatja a legtöbb név nem német hanem cseh , vagy immár Allah dicsőségét követő igazhitű !
Namond
2020-02-06 @ 23:39
Karantán, szlovén, horvát, morva, avar, sváb, stb
csakafidesz
2020-02-07 @ 04:43
Namond. Fajtiszta német is csak a hitleri propagandában volt, épp úgy, mint nemeslelkű proletár az oroszoknál. Az orosz proletárról Bulgakov írt egy szatírát. Kutyaszív c. (Ki is végeztette Sztálin az írót.)
Namond
2020-02-07 @ 13:20
Türingia Szabad Állam, Luxemburg-frankok, Baden-Würtenberg- alemann-ok, Pfalz-pfalzer-hermundur, Hessen-sugamber és a szászok.
csakafidesz
2020-02-07 @ 00:05
Csak máskép mondják. Erdélyben is más a kiejtés. Én is láttam már székely magyar szótárt. Eröltetett dolog. Pl. Goethe verseit leírva ugyanazt a könyvet tanulva máskép szavalják el, de egyformán megértik. A svájci és a bajor német is különbözik.
tango47
2020-02-06 @ 21:44
Ezek az egyesületek a melegágyai azoknak a magyarellenes tanároknak, akik elsőrendű feladatuknak tekintik kilúgozni minden nemzeti érzelmet a tanítványaik fejéből.
El kellene tiltani őket a gyerekektől.
Palmimi85
2020-02-06 @ 22:17
Azért a magyar és a töri nyomja a lelküket, mert ennek szeretete/szemlélete alakítja ki az emberke lelkét, világszemléletét, magába és a jövőbe vetett hitét, stb. Ettől lesz valaki hazafi vagy áruló, attól függően, hogy politikusi példaképe Széchenyi volt vagy Jászi, „forradalmi vezető” példaképe Petőfi vagy Szamuely volt, és még sorolhatnám. A szellemtudományok bántják ezeket a libsiket és balosokat, mert az egzakt tudományok vitathatatlanok, mert tudjuk, hogy a 2x2néha 5, de a megoldás ez esetben nem eléggé egzakt…
Remek írás volt! Köszönöm!
Theo
2020-02-06 @ 23:29
Vegre!
Vajon lehet valahol online olvasgatni ezeket az uj tankonyveket?
Klárika
2020-02-06 @ 23:34
„A hazaszeretet oktatása azért esett legelőször áldozatul, mert az olyan tulajdonság, melyet a haladók korai mintaképei mélyen megvetettek.”
„A haladók korai mintaképei” elöször is a Világ Proletariátusának a szeretetét müvelték és az ö egyesítésükkel próbálkoztak.. . Egy méret ami nyilván jóval fölülírta a kicsinyes önzés feladását, értsd annak a „hazaizének” a feledését (és talán azt sem hitték el, hogy akkor többet fognak keresni). Vagyis a világ proletárjai sehogy sem akartak egyesülni, dugába dölt a zideál, megmaradt a hazaszeretet.
Erre, de csak ekkor /he he/ jutott eszébe a bankoknak és azok tulajainak, miért ne egyesülnének ök világszerte, hiszen ha ez megtörténik, a világ nemcsak proletárjainak, hanem a magasabb hivatalú komcsijainak is, de a vezetö politikusaiknak is egyesülniük kell. Igazuk lett. A pénz beszélt s a kutyát a soros ágens idomította arra, hogy mit ugasson.
Létrejött a gazdasági után a politikai EU is, amely elökelöbb tagjai nagyrészénél a hazaszeretet károsabb drognak számít mint az LSD. Világos lett nekik az is, hogy e drog gyógyíthatatlanul egészségtelen. Tehát, sajnálatos ugyan, de csak hagyni lehet öket kihalni – gyereket se! mert azok a hazanemzetdrogos szülöktöl mi egyebet örökölhetnek -és még idejében helyettes népességröl kell gondoskodni. Olyanról amely hitbéli parancsként tiltja a más életfelfogásúak hazájának szeretetét, öket tehát nem fenyegeti Európában a hazanemzetdrog; azonban bölcsen és liberálisan megengedhetö a táncoltató drog a derviseiknek. Így tehát megmarad a kecske is, a káposzta is, miközben a világ is egyesül, mostmár mindenestöl; az ö okos politikájuk nyomán, mindenki boldogítására.
A kivétel erösíti a szabályt, a prolik így sem keresnek többet.
Kovácsevics
2020-02-07 @ 21:36
Szülők, pedagógusok, tanárok, oktatók egyre nagyobb tömegei tiltakoznak a katasztrofális NAT ellen: https://eduline.hu/kozoktatas/20200207_egyetemi_oktatok_NAT
Namond
2020-02-07 @ 22:03
Ki szervezi?
Klárika
2020-02-08 @ 08:25
A SZÜLÖNEK OTTHON VAN A DOLGA, ha megengedi, és nincs sok keresnivalója az iskolában, föleg nem a tanterv körül! A szülö elfogult, a saját gyerekén KERESZTÜL gondolkodik, az állami iskoláknak pedig az ország gyerekei százezreinek a gondját kell viselniük a kapuik mögött! Kihangsúlyozva a kaput és a jól felkészített, felelösségtudatú tanitókat, tanárokat, gondozókat.
De nem a CEU-nál, sem általa. Akinek az kell várja meg, a soros megint és újabb iskolahálózattal akarja boldogítani a világot. Magyarország különös kedvence nekije, ö pedig az agressziv lágyagyúaké.
Klárika
2020-02-07 @ 23:35
Nagyon tetszik a választott kép is, kifaragott jó nagy kérdöjel a Maci aki olvas, közben elrévedve nézi a gazdiját aki nem olvas, Maci meg nem tudja, hogy miért nem; de nézhet a távolba isvárakozóan, mikor jön a gazdi, avagy az olvasottakon gondolkodik, a gazdája nincs is a közelben, de akkor kivel fog beszélgetni erröl a történetröl?
Klárika
2020-02-08 @ 00:45
„A lényeg az, hogy legyen otthon könyvespolc, rajta ezekkel az írókkal és nemzeti szemlélettel írott történelmi munkákkal, melyeket a gyerekeink kezébe adhatunk, amikről beszélgethetünk velük. Ha ez megvan, akkor az iskolák meg azt csinálnak, amit akarnak.”
Engedelemmel de ezt nem így látom. Ezt a fajta tájékozódást csak azokra a családokra lehetne rábízni, ahol megvannak a tele könyvespolcok, a szülök el is olvasták a könyveket és azt is tudják, hogy melyik mire és mikor alkalmas.
Amellett, hogy 1) tudnak is, idejük is van a gyerekekkel az olvasottakról beszélgetni; 2) vagy van az ilyen matériában is bevethetö nagyszülö
3) elérik, a gyerekük ne ragadjon rá az okoskütyükre az iskola, a testmozgás, a kikapcsolódás után fennmaradó idöben.
Az iskolák meg ne azt csinálják amit akarnak, hanem kimondottan ilyen mühely lévén, önekik kell biztosítaniuk a történelmi és az irodalmi alaptudást. Igenis, visszakérdezés által is, VersFelmondás által is, szakkörök és írott dolgozatok, szóbeli vizsga által is hiszen annak az eredményeképpen tanul meg az ember szépen, tisztán, egész mondatokban az anyanyelvén beszélni. Aki pedig ezt nem tudja, az mindig tökéletlen lesz. Ugyanígy a saját történelmét illetöen = a saját múltja ismerete nélkül nem lesz saját jövöje; kiszolgáltatott munkás lesz vagy kiszolgáltatott szakbarbár.
Sztem az állami iskolát az érettségiig a gyengébb, a jó közepes, a közepes tanulók fejlesztésére kéne méretezni, hiszen azokból van a legtöbb egy ország népességében. Az állam dolga népének a legszélesebb körével törödni. A nagyon jók megteszik maguktól is, átugorhatnak osztályokat, majd kiteljesednek a felsöbb oktatású intézményekben.
Klárika
2020-02-08 @ 01:02
Megfelelö, iskolai fegyelem megléte, megörzése közben! Az egy pótolhatatlan jótétemény a felnövekvök számára. Felelösségtudatot fejleszt és tiszteletet a másik gyerek iránt, elsösorban a tanárok iránt, akiktöl, akiken keresztül jutnak a tudáshoz! Akiket nem lehet letegezni, hogy miért, az egy túl hosszú mese lenne.
A nagyon gyengéket segítö osztályban lehetne elökészíteni.
Miért kell azt szegregációnak nevezni, ami mindenkeppen rosszul hangzik, ami ellen törvényt lehet hozni és azt kárt okozóan kihasználni?
Igenis, a különbözö, otthonról is hozott, vagy születési hátrányosakat elökészítönek nevezett iskolákban kéne felsegíteni az általános szintre.
A tiltakozó társaság „primitiv”, saját magából kiindulva. Ballibsi módra fertözött, CEU tanítvány; a jövö képe pedig nagyon is kérdéses, ha gyökértelen embereket akar gyártani akik ma itt, holnap ott hajszolják a nagyobb keresetet, a hírnevet. Miközben nem tartoznak sehova nem is építenek semmit, hanem csak hozzájárulnak valamihez, ami tölük tulajdonképpen független -hiszen ha az egyik nem akar vagy tudja tovább, akkor jöhet a másik- „idegen” koncepciónak lesznek a kivitelezöi.
Világosan látszik, ilyen a fejlett Nyugat társadalma, bomlik is egyfolytában. Hogy miért kéne ezt a mintát lemásolni, csakis az egyénre összpontosítva? Felnövekvö éretlenekre bízni a nyilvánvalóan felelösségtudat nélküli szabadságosság gyakorlását? Lehet ezt hasznos nevelésnek nevezni? Ezekböl lesznek a tanárverök, az iskolaudvaron verekedök, lövöldözök, a Blankák, a patkányozó Bangó-nék, és egyéb X-k meg X-nék.
A hamis külföldi (vannak ott jók is,kihalóban) „értékeket” képviselö Fegyörök, Csekák, Harácsonyok és társaik.
orygabor
2020-02-08 @ 11:53
Ez a sok agyalágyult entellektüel fanyalgó-visító játssza az értelmi felsőbbrendűt a kommunista szellemi moslékkal a fejében. Agyrém!!!!
Klárika
2020-02-09 @ 13:04
„A törökökkel folytatott háború magyar katonáit hősökként emlegeti a szövet, vagyis automatikusan minősíti őket, nem hagyja meg a szabadságot, hogy a diák jusson el a megfelelő következtetésre.”
A fenti kifogás háromszori elolvasása után elöszörre a torkomon akadt a szó. Egy nap múlva megfolytottam gondolatban szerzöjét, de azután mégis meggondoltam, hogyan is elmélkedhetne ez a „valami Miklósi nevezetű” másképp, hiszen a legrégibb történelmi esemény amelyröl ma tudnak, az a két világháború, a holokauszt, a szovjet éra és ezekkel kapcsolatban a píszi az érvényes mint vizsgálódó módszer. A multikulti, az egyenlöség tekintet nélkül mindenre és ugye mostmár azt is illik tunni, hogy a fehér, hetero, keresztény férfi -de a nök is, egyesek- az egy….. hát még az a sok magyar katona egy rakáson! Szegén diák!
Odaképzelem magam abba az idöbe s látom, hogy felszedelözködött az a Szoli Szulejmán a teljes hadával s elindultak a nagyvilágba, merthogy elfogyott Törökországban a kebab és éhesek lettek. Aztán elértek valamikor Magyarország határába, de akkor már nagyon korgott a haskójuk, hát azt mondták ide fognak betérni vendégségbe. Körülnéz a törökcsászár, s mit ad Isten, szerencsére arra fuvaroz az ökrös szekerén egy gazda s meg is akarná szólítani öt a felséges, de annak elöször kimeredt a szeme, azután leugrott a szekeréröl s usgyi neki, vesd el magad, bevágtatott a közeli erdöbe, ott felmászott egy magas fára és a maradék eszével találgatta, hogy azok ott lent kik lehetnek? Ö ilyet még nem látott, hogy egy lovon ülö férfi kerek diványpárnát viseljen a fején, s ruha helyett egy olyan óriási paplant maga köré tekerve, jó, lehetett az selyemböl, de mégis,…és mondta a Hiszekegyet, de mondta, s ismételte.
Végre aztán lemerészkedett a fárol s odament, hát hült helye az ökröcskének, a szekere felborítva s üresen, még a széna sem volt benne, de egy szem pelyva sem, nemhogy a pogácsa, vagy az eladásra szánt malacka. Nahát, jobb híján valahogy elevickélt onnan a gazda, hazafelé.
Szoli Szulejmán is tovább lovagolt, mígnem egy településhez értek. Enni kértek, de megint elloholt elölük mindenki, így aztán ha nem volt kitöl kérni, felprédálták az egész települést, kö kövön nem maradt. Ilyen a nemes lovag, ha már maga kell azt tegye, hát pontosan, szépen,
Azután elértek egy vár alá, az többel kecsegtetett. Követ lovagolt fel, hogy lám ök mennyire szeretik a mádzsárokat, vendégségbe jöttek. Az ám de itt a várkapitány nem futott el, hanem kirántotta a kardját, belefújt a sípjába, odagyültek a katonái és Szolinak biza iszkolnia kellett, de sebesen, a kísérettel együtt, csak egy kuvaszt kaptak el, azt magukkal vitték.
Hát erre csak feldühödött az aranyszívü Szoli, ilyen itt a szükséglátók fogadása? na megállj, bevárta a seregét, lerohanta az országot, a basáit s a pasáit elosztogatta egy egy nagyobb városba, ö meg a rettentö nagy prédával hazament.
Az események folytatását néhányunk ismeri, nagyon megszerették aztán mégis a mádzsárok országát is, hogy azután számos jótét közepette még 150 évig vendégeskedtek ott.
Számos interkulturális jótét közepette. Felkarolták a tehetségesebb fiatalságot, egyéniségüket és képességeiket tiszteletben tartva, hogy tanulnának végre ök is valamit. A jányokat a háremekbe hastáncolni meg zenélni tanulni, az ifjak mutatósabbját rabszolgának, a fiúgyerköcöket egyenesen Sztambulba, katonai karriert csinálni mint janicsárok. Ne maradjanak itthon továbbra is fehér, keresztyén, heteroszekszuális, rémisztö képzödményeknek. Vitték Törökországba a felnötteket is, mesterséget tanulni egy egy ottani csausznál, miközben itthon is felszámolták teljességgel a munkanélküliséget is, és csak annyit vettek el adóajándékba, hogy senki ne haljon éhen. Kegyesek voltak és volt fogalmuk az egyén emberi méltóságáról, nem zárták be sehova a hajléktalanokat; amelyikük elpatkolt, azt rögtön elföldelték, nem fertözhettek meg senkit.
Na de ezek a mádzsárok mégsem tértek észhez. Mindegyre letámadták törökéket, nem adtak semmit jószívvel söt, ha újabb várakat szerettek volna meglátogatni, az majd mindig ostrommal járt. Így aztán mindegyre a mádzsár emberek százait kellett levágniuk, pedig azt nem is akarták, szegények. Söt, néha ezek merészkedtek hozzájuk a belakott várakba s néha ki is hajtották onnan a drága vendégeiket, nem egyet belölük kardélre hányva,..persze közülük is sokan elestek, és ezekböl is lettek azok a hösök.
— Látjátok,fiaim, ezek az olyan esetek, amikor magatoknak kell eljutnotok a megfelelö következtetésre, hogy hösök voltak e a magyar katonák? természetesen tárgyilagos, multikulti és kritikus szempontból nézve a dolgot, nem feledkezve meg a vendégfogadás és az emberi méltóság értékének az alkalmazásáról.
És ez mind így ment amíg a kedves vendégek csak megunták az örökös hacacárét, s egy, hogyis hívták? Eger várának? ahol egy olyan idegengyülölö! volt a várkapitány, a látogatásukkor porrá verték öket. Még az asszonyemberek sem voltak ott dámák -nem is járták ki a háre megyetemet!- kiálltak a katonák mellé s öntötték a forró vizet a kopacra, akarom mondani, a kerek diványpárnákra.
Szóval, menniük kellett a töröknek, pedig nem volt kimondottan rossz az a rövidke 150 év, de ezekkel a populista, gyülölködö, rasszista, nacionalista, káromkodó pogányokkal mégsem lehetett már kibírni.
El is vittek magukkal minden mozgathatót az ég egy adta világon, néhol felégették a vetéseket is de még akkor sem voltak méltánytalanok, itt hagyták a mecseteiket, a fürdöiket, a rózsáikat!
— Hát, valahogy így volt ez, fiaim, azt is mondták azok a régi magyarok, akiket csak most veszünk fel a történelembe, a zirodalomba, hogy mindezta zidegenüldözést hazaszeretetböl csinálják. Tudtok ti mit kezdeni ezzel a hazaszeretettel (egy té, majd két tével), nemis tudom, hogy benne van e a gugliba?
Lupus
2020-02-22 @ 18:02
Gravatar-teszt – 1