A követ
40„Csak vért, verítéket és könnyeket!”
Winston Churchill
Tudom nem szabad egy meleget megítélni pusztán a hajlamai miatt. Colleen Bell még csak vonzó módon vonaglott a „pride-on”, a kezével is hadonászott, ami egészen egyszerűen csudálatos volt. Mindeközben a két biztonsági ember szúrós szemmel nézte a tömeget: nem jelentenek-e veszélyt a „célszemélyre”; ők nem is táncoltak. Megnézném, hogy Szaúd-Arábiában, vagy Kínában kit neveznének ki, vajon olyanokat-e, akiket az arab országokban például le szoktak dobni a háztetőkről.
Ami az 56-os reminiszcenciákat illeti van itt néhány igen kínos kérdés, ahhoz, hogy ezeket feltehessük lenne néhány válasz mielőtt ezeket tisztáznánk.
Az 56-os események elválaszthatatlanok a szuezi-válságtól és az azzal kirobbanó nemzetközi eseményektől. Röviden szólva: Anglia, Franciaország és Izrael megtámadta Egyiptomot (a Szuezi-csatorna államosítása miatt), mellyel a franciaországi Sévres-ben tartott titkos találkozón hozott döntéseiket kívántak megvalósítani. Nem sikerült. A két szuperhatalom kivételesen azonos állásponton volt, mindketten ellenezték a dolgok ilyen alakulását. Az oroszok mindkét esetben érintettek voltak, a magyar események és Egyiptom miatt is, valahogy a közös érdekek mentén kezdett kialakulni egy együttműködés a két ország között. Végül a három ország (Anglia, Franciaország és Izrael) meghátrált, az angol miniszterelnök lemondott; semmi különös. A világ megkönnyebbülten felsóhajtott, csak ez az átkozott magyar ügy… Csak Izraelnek sikerült elfoglalnia Sinai-félszigetet. (Naná, majd pont nekik ne sikerült volna…)
Na most ennek semmi köze a jelenlegi eseményekhez és az amerikai nagykövet provokációjához. A „Ruszkik haza” csak egy kívánság volt, mely a magyar függetlenségi vágyat fejezte ki. Szerettük volna elmondani, hogy a szabadságvágy minden magyar álma. A ruszkik 91-ben elmentek haza és mi felszabadultunk, bár egyesek még mindig gyengéd érzelmeket táplálnak irántuk. Nekünk most éppen nem az oroszokkal van bajunk, hanem az ukránokkal – ha van egyáltalán olyan. Ők akarják valami lázálmot kergetve „ukránná” tenni az egész, egyébként sok nemzetiségű országukat. Ami nem fog sikerülni, de csak kísérletezzenek.
Nekünk persze volt már galíciai illetőségű menekültekhez szerencsénk és nem örültünk nekik. Csak példaképpen: Kun, Rákosi, Péter Gábor…
Most meg még itt van ez a Pressmann is a másik irányból, hát vele sem vagyunk boldogak.
Hiába hajtogatja Jens Stoltenberg Ukrajna NATO-tagságát, nem lesz abból semmi, hiszen a főtitkár is csak azért mondja mert muszáj. „Ugyanakkor ez egy hosszú távú perspektíva. Most arról van szó, hogy Ukrajna szuverén, független nemzetként érvényesüljön, ezért támogatnunk kell Ukrajnát” – mondta a NATO-főtitkár. Az oroszok – a kezdeti hibák után – most azt játsszák amihez értenek: porig rombolják az országot, ami addig tart ki amíg tömik fegyverrel, pénzzel és minden mással.
Azután lesz ami lesz.
Greg
2023-04-25 @ 17:35
Tisztelt Aristo, tudja Ön, milyen egy porig rombolt ország?
A hatásvadász fogalmazás közben gondoljon azokra is, akik már láttak olyat.
100km
2023-04-28 @ 11:44
hahóóó 2023 van. csak az nem tudja akinek nincs internete….
Aristonak gondolom van, különben nem blogolna …..
csakafidesz
2023-04-28 @ 14:15
Hogyne. Aristo úr az én nemzedékem. Mi gyerekkorunkban (azokban az ötvenes években) láttuk a romokat, Budapestet rombolták le Drezda után a legjobban.
Klárika
2023-04-25 @ 18:24
Miért ne lenne abból semmi amit mondani muszáj? Sok muszájkodónak lett már igaza.
Ha úgy nézem, a nagy hős főtitykár kijelentése két mondanivalóból áll.
1) egy az, hogy mit kíván Most: független ukrán nemzeti államot. Mely felállás mint tudjuk, vagy tévedtünk?, egyenesen bors az unió minden intézményének az orra alá.
2) a második az, hogy legyen ebböl a státuszból „Ugyanakkor egy hosszú távú perspektíva”.
Melynek részleteiről nem árulkodik nagy bölcsen, de az eddigiek alapján, láttuk, hogy mi lett egyéb független nemzeti állam/-ok nyugatos-atlanti unió által felügyelve protezsált, hően remélve ápolt hosszútávú perspektíváiból.
De minek ez a hajszálhasogatás, ha drágán vásárolt, műszálakból készült paróka fedi azok fejét akik nem akarják magukat ugyanakkor hosszú távon kopaszra nyírni/nyíratni.
„Azután lesz ami lesz. ” A divat nagy úr.
lhotx
2023-04-28 @ 16:50
Egyetértek Klárival, utóbb ugyanis gyakorlat lett, hogy sokáig mondják, mielőtt megtennék velünk; addig mondogatják, míg már mindenkinek érzéketlenre pofázták a hallószerveit. Röviden: felvezetik mindennapos süketeléssel.
S ami most ukrán tematikában készül, az valahol a harmadik birodalmi elszántság szintjén és az al caponei szolgáltatás színvonalán nyomul az usabeli jól ismert kifőzdei receptből legyártva: „egyik felfegyverezte, a másik meg később háborúzni volt kénytelen vele”
hivő
2023-04-25 @ 22:18
A XX-k században ha nem akartunk
diktaturában élni, egy kis
szerencsével találtunk egy
még demokráciában leledző
országot.Ma egyre nehezebb
ilyen országot találni. A
hazánkra zuditott követek,
migránsok és egyéb politikusnak
látszo civilek nem azért jöttek,hogy
párbeszéd alakuljon ki.Mint Ukrajnában
sem akarnak tárgyalni csak szétlővetni
mindent.De ez is a végcél egy
globális diktatura.
vorosful
2023-04-26 @ 15:34
Szereny javaslat, milyen tablat vigyen a nagykovet ur, ha kimegy a legkozelebbi moslektuntetesre.
A Mandin talaltam, egy kommentben (Micó 2023. április 26. 7:40); az ellenzek (es USA felbujtoinak) csaladtamogatas-ellenes es transzgender propagandajanak ilyen tomor es szellemes osszefoglalasaval meg nem talalkoztam:
„el a kezekkel a férfiak méhétől!”
Zsenialis – gratulalok, kedves Mico, a kovet ur meg csak lobogtassa batran! Ettol mar sem aljasabb, sem hulyebb nem lesz.
Ch d V
Lupus
2023-04-27 @ 15:57
Valahol ez is ide tartozik!
Megtörtént – Örvendezzünk!
Addig fenyegette az USA első sorban az oroszokat, hogy kizárja az amerikaiak által kézivezérelt SWIFT rendszerből, meg nem hajlandó vele dollárban (se) kersekedni (s erre próbálta kényszeríteni hű csatlósát, az EU-t is a szankciók útján), továbbá Kínával is okoskodott évek óta, meg Szaud Arábiával is, meg a többiekkel is, hogy most először
NEM A DOLLÁR A VEZETŐ VILÁGVALUTA!!!
2010 körül még a világkereskedelem több, mint 90 százaléka dollárban (és a hozzá kapcsolódó valutákban) bonyolódott, most az idén először megfordult az arány,
55 % arányban már a KÍNAI fizetőeszköz, a JÜAN vezet, s Amerika csak a kisebb hányaddal kénytelen beérni – nem utolsó sorban jelenlegi elnökük „áldásos” tevékenységének köszönhetően.
Szurkoljunk csak Sleepy Joe-nak, hogy nyerjen a köv. ciklusban is, és akkor lemegy az USA-rész még 10 százalékra is!
(Az aztán majd csak később fog kiderülni, hogy ez tényleg jó nekünk magyaroknak, vagy mégsem – minden esetre ha követhettük volna a „Keleti nyitás” elképzelését, ahogy OV azt idejében elgondolta, biztosan jobban járunk, az idióták meg csak tüntessenek pl. a kínai akku-gyár, meg a kínai egyetem ellen még most is!)
☼
vorosful
2023-04-27 @ 17:11
Kedves Lupus Baratom,
biztos abban, amit mond? Irrealisnak ereztem, es legalabbis a Reuters szerint nem errol van szo
https://www.reuters.com/markets/currencies/yuan-overtakes-dollar-become-most-used-currency-chinas-cross-border-transactions-2023-04-26/
azaz a kinai kulkereskedelemben multa felul a yuanban kotott uzletek erteke a dollarban elszamoltaket (48.4% yuan, 46.7% dollar az elmult honapban, elotte meg a dollar vezetett).
A cikk hozzateszi”
„The yuan’s use in global trade finance remains low, though it has shown steady increases.”
azaz a vilagkereskedelemben a yuan reszesedese tovabbra is alacsony, bar folyamatosan no.
Ha mas forrasa van, szivesen megneznem (es elgondolkodnek, hiheto-e).
Ch d V
Lupus
2023-04-27 @ 17:44
Ami késik, nem múlik – előbb-utóbb igaz lesz a hír!
(A forrás szóbeli volt, és egyelőre meg nem erősített…)
Kösz!
Lupus
vorosful
2023-04-27 @ 23:01
„előbb-utóbb igaz lesz a hír!”
Ugy legyen!
Persze elsosorban arra gondolok, hogy a dollar egyeduralma torjon meg. Nem szeretnem, ha helyette a yuan lenne a szupervaluta holnaptol. Kina ma meg lehet pragmatikus, de tiz ev mulva ok is a fejukbe veszik, hogy na akkor most mi vagyunk a vilag urai, mi dirigalunk mindenkinek (politikailag is).
Ch d V
csakafidesz
2023-04-28 @ 21:29
Lupus! Nem lesz igaz a hír. A világon annyi dollár van mindenhol felhalmozva, hogy senki sem akarja a dollár értéktelenné válását. Ha neked lenne otthon egy bőröndöd teletömve dollárral, nos te se akarnád, hogy a dollár árfolyama lemenjen a sárga földig. Kohn bácsi is azt mondaná, hogy ügyes. Mivel mindenkinek sok dollárja van, ezért mindenki abban érdekelt, hogy jó pénz maradjon.
Theo
2023-04-28 @ 23:54
De az se lenne nekik jó, ha abból a sok kintlevo dollárból most hirtelen mindenki Amerikában akarna venni valamit.(már nincs annyi érték ott, hogy ezt fedezze) Akkor mégiscsak jobb lenne, ha a felét érné, nem?
csakafidesz
2023-04-29 @ 13:55
Theo! Az az egykori kufár, félszemű Jumurdzsák aki rájött, hogy fel lehet pumpálni a bankot, mert egyszerre nem fogja senki kivenni a pénzét, ha mégis, nos akkor vakolatomlás, stb. és nem lehet bemenni érte.. Nos őt kell elővenni, mert a pénz mögött többezer éve sehol sincs annyi fedezet, mint amennyit kibocsájtottak.
Lupus
2023-04-27 @ 18:50
…de helyette van egy másik jó hír:
Novák Katalin Közt. Elnök ma 17 órakor aláírta Budaházy Gyögy (és még sok más elitélt) kegyelmi kérvényét! 🙂
☼
Klárika
2023-04-28 @ 22:56
Nem értek angolul, nem voltam soha vállalkozó, sem aktívan politizáló. (Megjegyeztem egy közgazdász ama kijelentését hogy olyan mint önálló közgazdaságtan nem létezik, de mint politikát irányító doménium.)
Ilyen, csakis egy érdeklődő minőségében keletkeztek hasonló gondolataim, hogy a magyar érdekek szempontjából mindegy, hogy mely téren ki és mi a vezető (pl. a dollár vagy a jüan), idővel mindenképpen érvényesülni fog annak befolyásoló hatalma. A hatalom egyetlen célja és ismertetője, hogy a saját érdekeinek számítót másokra ráerőszakolja. Sehogyan se legyen vagy maradhasson meg az életszemléletétől eltérő közvélemény,…
Az sem föltétlenül kedvező, az adott hatalom szimpátiájának lenni, kezdeti előnyök ellenére sem, hiszen végül is pontosan azáltal hasonul . Sajátos egyéniségéből veszítve, mások szemében -vagy ténylegesen- annak kiszolgálójává válhat.
Mi lett Németo.-ból a kiterjedt és elfogadott amerikai, a kezdetbeli kedvező befolyás nyomán?
Avagy a, szerintem, még szomorúbb csász.-kir.-ből? Kényelmes osztrák császárifennhatóság alatt királyság lett Magyaro.-ból, a hatalom minden aspektusát, a kellemetlent is, a többi kis társország felett gyakorolva. Ezek ma is ellenségesek, hiába kezdeményezte zseniális megérzéstől vezettetve, OV magyar miniszterelnök a V4-t. Lényegében bukdácsol ma is e „szövetség”, nemcsak az illető hatalmon levő kormányok szintjén hanem a népességük jó része sem kedveli a magyarokat a mai napig sem, kevés kivétel mellett.
Magyar miniszterek s politikus udvarolja a követet, rengetegen útálják Oroszo.-t ma is a szovjetek bűnei miatt miközben az első már régen veszélyesebb mint a második.
(Melyikük ismeri fel, hogy mi lesz ha a Press-nyomakodó átváltozna Puccs-ini féle szerzővé?)
Helyesen látom-e az ügyeket, vagy csalódom, meglehet.
(nem beszélt belőlem sem kimondottan orosz-párti, nem bécsi kávéházas, de atlanti-Nyugat-imádó kozmopolita legkevésbbé).
Theo
2023-04-28 @ 23:48
Rossz megfogalmazás, hogy itt -ott „nem szeretik” a magyarokat.
Azokat a népeket idegesitjuk, amelyek jelenleg tőlünk rabolt területeken ülnek. Inkább tartanak tőlünk az ő lelkifurdalasuk okán.
Ezzel nekünk nem kell foglalkozni, mert nem a mi magatartásuk okozza.
Klárika
2023-04-29 @ 17:39
Rendben van, rossz a megfogalmazás. Minek is kéne szeretni a magyarokat?
A más népek „lelkifurdalása” azonban nem azokat a népeket károsítja, hanem az arrafelé lakó magyarokat és a honiakat, akik megpróbálják segíteni nekik. A magyar kormányt is érinti aki mind e területeken revizionistának neveztetik.
Ezért kell vagy nem, de foglalkozás éri e létezö témát.
csakafidesz
2023-04-28 @ 21:22
Szupermacsek.. Én speciel utálom a macskákat, de mindegy, nem a macskák hoznak minket össze.
Theo
2023-04-29 @ 00:04
Akkora baromság ez a „gázfüggőség” szó. Ne használjuk már mi is!
Nincs annál logikusabb, minthogy bármit onnan veszünk, ahonnan közelebb van , olcsóbb és megbízható a partner. Az lett volna a legnagyobb ostobaság ezt nem kihasználni amíg csak lehet.
És a METRÓ? A szovjetek térítésmentesen felépítették volna az államadósság fejében! De az elvtársak már akkor haladtak a korral és keményen visszautasították az ajánlatot. Inkább ellopták az egész pénzt ideológiailag fejlett haladó módon. Mennyi jó ötletük van még?
vorosful
2023-05-01 @ 23:39
Theo,
masfel napja vakarom a fejem, irjak-e. Szoval megis. Szerintem nem magaval a “gázfüggőség” szoval van baj, mert olyan bizony van – hanem azokkal, akik szajukra veszik. Mert ha valakik, eppen Orbanek eleg aktivan dolgoztak rajta, hogy csokkenjen, mar akkor is, amikor a csinn-bumm-nak meg se hire, se hamva nem volt.
Peldaul Romania (sajat gaz, nem orosz transzfer), amit az USA sikeresen megfurt.
Vagy Krk.
https://novekedes.hu/elemzesek/honnan-jon-a-foldgaz-europaba-terkepen-mutatjuk-a-gazszallitasi-utvonalakat
Halkan mondom, nehogy a masik oldal belekapaszkodjon, de egy olyan strategiai termeknel, mint az energia (plusz adott esetben nyersanyag is), akkor sem tamaszkodom egyetlen beszallitora, ha szaz eve puszipajtasom es kulonben is, szinte ingyen adja. Holnaputan megzsarolhat (vagy ot zsaroljak meg…) A zomet termeszetesen igen, az egeszet biztosan nem.
Es nehogy azt higgye, bort predikalok… A mi sufninknak is szuksege van egy bizonyos „strategiai termekre”, van is olcso szallito, regi partner. Ennek ellenere a szuksegletnek csak kb 65-70%-at veszem tole – a maradekot egy masik, joval dragabb szallitotol. Ugye nem kell magyaraznom, miert?
Szoval ha egy balos hozong a “gázfüggőség” szoval, nyugodtan kenje el a szajat! De ettol meg nem art csokkenteni, vagy hogy szep cizellalt legyek: diverzifikalni.
Ch d V
khm
2023-04-29 @ 10:09
Köthetnénk rá egy jó nagy követ….
vorosful
2023-05-02 @ 00:08
khm,
„Köthetnénk rá egy jó nagy követ….”
🙂
Es ha mar a szojatekoknal tartunk: a nev nem jut eszembe, de az illeto a torokorszagi magyar kovet volt 45 utan. Aztan jott a Rakosi-puccs, es sejtve a jovot, menedekjogot kert. Lapidaris indoklasa:
„Inkább leszek török követ, mintsem otthon követ török.”
(Ha valakinek megvan a nev, megkoszonom! Mintha valami nemesi csalad lett volna.)
Ch d V
csakafidesz
2023-04-29 @ 14:04
Az ilyen nagykövetek, mint ez a Pressman csak növelik az Amerika-utálatot világszerte.
Theo
2023-04-29 @ 15:04
Ez így van. Sztem öngól, a „családjával” együtt.
Lupus
2023-05-01 @ 12:59
Dollár vs. Yüan
Visszatérve a témára (napokig nem tudtam időt szakítani még az olvasásra sem, nemhogy írásra a tavaszi jó időben szükséges és halaszthatatlan kerti munkák miatt) – tehát itt található a cikk, melyről először csak egy gyors telefonhívás alapján értesültem, s írtam meg előző, ápr. 27-én kelt (15:57-es) hozzászólásomat:
https://www.thestreet.com/technology/elon-musk-says-the-fate-of-the-u-s-dollar-is-sealed
– de el tudom képzelni, h. hasonló tartalmú és című („A dollár sorsa végleg megpecsételődött!”) írások – pro és kontra – napjainkban már százszámra jelennek meg, főleg a tenger túl.
[A nem-angolosoknak: a cikk a Google fordítóval is legalább 80-90 százalékos pontossággal fordítható: klikk az egér jobb gombjával bárhol a cikkre, majd a megjelenő ún. „helyi párbeszédablakban” kiválasztjuk a „Translate to magyar” (vagy hasonló) opciót, és máris ott a szöveg magyarul.]
Mint látható a cikk nem kisebb gazdasági szereplő, mint az egyebek közt a Tesláról is közismert multi-milliárdos, Elon MUSK véleményét igyekszik bemutatni – „természetesen” meglehetős ellenségesen. (Valahogy úgy érdemes a cikk alapállását elképzelni, mint ahogyan itt nálunk a Népszava, vagy a Telex a 2010. előtti években tudósított mondjuk egy Orbán-beszédről, vagy egy fideszes TV-interjúról.)
Amerika leggazdagabb embere (pedig ott aztán, pláne NY-ban, hemzsegnek a hasonlóan gazdagok!), Elon Musk véleménye valahol mégis csak figyelemre érdemes, különös tekintettel arra, hogy ő nem mindenféle sötét tőzsdei, vagy éppen háborús ügyletekkel szerezte nagy vagyonát, hanem …, nos, a történet közismert, ill. könnyedén megismerhető – egészen a legutóbbi húzásáig, a Twitter demokrata pártiakat bosszantó megszerzéséig… 🙂
Én tehát a magam részéről mindenképpen ELKÉPZELHETŐNEK tartom az USD zuhanását, különösen az ilyen felelőtlen párhuzamos öngyilkos „akciók” láttán, mint amilyen a szinte egyszerre zajló (s Amerika számára mindkettő esetében egyre kilátástalanabbnak tűnő) kaland, azaz, az ukrajnai, ill. tajvani balhé.
S hogy mi lesz a világon szana-szerte heverő zöldhasú-kötegekkel? Nos, akkor kezdődik majd az igazi krach, amikor – részben az ilyen cikkek, ill. az azokat kiváltó amerikai katonai kalandok hatására – az emberek kezdenek szabadulni „dollárral tömött bőröndjeik” tartalmától, s Amerika rövid idő alatt belefullad a saját, fölösleges, és egyre értéktelenebb fizetőeszközébe.
Köszönöm minden tisztelt olvasó hozzászólását a témához, egyben várom kedves Vörösfül barátom újabb kísérletét, hogy meggyőzzön minket/engem nézetünk helytelenségéről, vagy legalábbis arról, hogy ez a téma még nem időszerű – kicsit „előre szaladtunk” -, jóllehet ezt a sok helyen folyó, igen izgalmas „vitát” mindenképpen csak az idő döntheti el. 🙂
☼
vorosful
2023-05-01 @ 15:26
Celkereszteslovagom 🙂
„Köszönöm minden tisztelt olvasó hozzászólását a témához, egyben várom kedves Vörösfül barátom újabb kísérletét, hogy meggyőzzön minket/engem nézetünk helytelenségéről, vagy legalábbis arról, hogy ez a téma még nem időszerű”
A makrookonomiat (is) csak ugatom, de szerintem 1/ Musknak igaza lesz 2/ nem tul gyorsan lesz igaza (csakafidesznek szerintem igaza van, egy gyors bukas nagyon nem erdeke sokaknak, Kinanak peldaul aligha erdeke, hogy lenullazodjon a nala tarolt amerikai allamadossag), tovabba 3/ igaza lehet Bremmernek, hogy a legnagyobb veszely belulrol fenyegeti a dollart. Pedig lehetne maskepp.
A vilag ma mar tul nagy falat Amerikanak, de a „hubrisz” nem engedi, hogy etvagycsokkentot vegyen be. Pedig (szerintem) jobban jarna, ha visszamozdulna egy autark gazdasag kiepitese fele – nagyobb eselye lenne ra, mint Europanak.
Kesobb talan majd tobbet is…
Ch d V
vorosful
2023-05-01 @ 13:38
Egy erdekes „mi lett volna, ha…” (mi lehetett volna) cikk a szo szerint hamvaba holt magyar chipgyartasrol
https://hirado.hu/cikk/2021/05/26/a-magyar-chipgyartas-fekete-napja-utan-szamos-osszeeskuves-elmelet-latott-napvilagot
A cikkben hivatkozott Gyulai Jozsef allitolag nehez ember volt, de a szakmat tudta (a Silicon Valley-ben szedte fel tudasat); ugy tudom, kesobb atnyergelt a nanotechnologiara – ami persze azert nem is annyira mas nyereg.
Hiaba no, gyulekonyak voltak ezek a muszaki kutatointezetek. A Rozsadombon is leegett egy, csak most nem talalom az adatokat…
Ch d V
vinjo
2023-05-21 @ 10:30
A Mikroelektronikai Vállalatnál történt gyanús tűzeset után részt vettem, mint vegyi- és sugárfelderítő sorkatona a romok között maradt gázpalackok felderítésében, kihordásában.
Éppen Tótvázsonyban voltunk vegyvédelmis éles táborban, amikor beriadóztattak minket és egy tucat sorkatonát egy tiszt kíséretében este Budapestre szállítottak, felszereltek minket vadonat új cuccokkal a Vegyvédelmi Anyagellátó Központban, majd másnap reggel a helyszínre mentünk. Hatalmas tűz volt, a hőtől a szerkezeti I gerendák meghajoltak, volt, ahol a burkoló tégla megolvadt a falon.
Akkori -meg nem erősített- információk szerint, az automata oltó berendezés érzékelőit olyan magas értékre állították, hogy azért be sem kapcsolt, pedig a kezdődő tüzet megfékezte volna…
Klárika
2023-05-03 @ 23:48
Most csak azt próbálom ki, hogy sikerült-e Klárika megavatarolása. A PS más cikkeinél működött.
Lupus
2023-05-05 @ 11:05
Kedves Klárika,
Gratulálok az avatar sikeres létrehozásához! Könnyen ment?, egyszerű volt?, segített valaki? – vagy teljesen saját teljesítmény? 🙂
Az első látásra valami távol-keletinek tűnő meggyszín motívum jelent valamit, vagy csak egy díszítő elem?
…azt viszont nem értem, hogy a következő – 23:58-as – hozzászólás (és az összes többi korábbi!) mellett miért nem jelent meg!
Én egyébként annak idején nyugodt lélekkel tesztelgettem, amikor szükség volt rá – igaz, nem annyira itt a Tutin, hanem a PS főoldalán a néhány nappal korábbi, már jó mélyre temetődött cikkek kommentjeinél. Mindig csak ennyit írtam: Teszt 12:34. Ha valakinek nem tetszik (nem volt ilyen!) tehet egy szíveséget… 🙂
☼
Klárika
2023-05-05 @ 21:20
Hálásan köszönöm minden hozzájárulását, Lupus uram. ☺ ☺
A lányom vitte véghez, pontosan követte az Ön útmutatását, de mégis,…
Meglehet, hogy a bonyodalmakat az E-mail cím okozta.
Valahogyan odakerült (vagy a lányom elírta) a cím, vonallal az addigi pont helyett. Az mi nem passzolhatott bele a számítógépem memóriájába. Meg a PS-nek sem tetszett s ennek a blognak sem, vagyis töröltek. Azután próbálkoztam a vonalassal, az meg megjelent a PS-nél, még most is ott van.
Az avatart a kalotaszegi hímzésminták közül választottam. Tényleg keletebbre van Kalotaszeg, Erdélyben (Kolozs megye), még nagyjából magyarlakta helységnek számít, mely helység híres a sajátos kézimunkáiról. Naturszínű vászonra csakis sötétkék, gyönyörű piros vagy hófehér színű vastag fonallal „írják” rá a megszabott mintákat. Egy kisebb egységet, egy tulipánost választottam ki, tulipiros színben.
[„Sajátosak és másutt fel nem lelhetők viszont a szabadrajzú „írásos” hímzések. Ezeket varrták fodorvászonra, pamutvászonra és gyolcsra, mindig egy színnel: vörössel, kékkel, feketével, ritkábban fehérrel. A hímzőfonal szőr, gyapjú- és – nagy többségében – pamutszál. Ágyi ruhák, párna- és lepedővégek, ágyfűtől valók készültek vele elsősorban, de varrták kendők végére, abroszokra, női ingek ujjára is. Ennek a technikának a motívumkincse nem nagy, a kisszámú motívumból azonban a szinte megszámlálhatatlan szerkezeti szkéma révén páratlanul változatos és gazdag hímzésanyag jött létre. Fő motívumai a gránátalma, tulipán, akantuszlevél és a rozetta.”]
Lássuk, most mi lesz? ☺
Klárika
2023-05-03 @ 23:58
Most csak azt próbálom ki, hogy sikerült-e Klárika megavatarolása?
Egyszer már elküldtem, de ” hozzászólása moderációra vár”-al jelent meg, most meg már sehol. A moderáció törlést jelent újmagyarul?
Klárika
2023-05-04 @ 00:10
Sajnálom, ha zavarok, de már háromszor „megmoderáltak”.
atörökszultán
2023-05-04 @ 19:12
@ csakafidesz
A kutyák ismernek kb 250 különbözö parancsot, jelzést és azokat végre is hajtják.
A macskák mindezeket szintén tudják….csak éppen szarnak rá….höhö
Lupus
2023-05-05 @ 16:39
Jópofa ez a „höhö”-formula ‘atörökszultán’ hozzászólásában.
Már régóta nem láttam.
Legalábbis itt.
A Mandin persze naponta előfordul.
Igaz, ott más nick alatt…, és persze csakis „véresszájú” kormányellenes, ill. orbángyalázó kommentekben. 🙂
☼
vorosful
2023-05-05 @ 17:53
Most nem keresnek utana, de szerintem atörökszultán baratunk eleg surun hasznalja itt – nekem nagyon ismeros
az Aristo-kommentjeibol
Es ha igaz lenne, hogy ugyancsak o, atörökszultán masutt, mas nick-ek alatt kormanyellenes, ill. orbangyalazo kommenteket ir, akkor itt eleg ugyesen titkolja ezt a hajlamat 🙂
Ch d V
vorosful
2023-05-05 @ 18:04
Elegge meglepo…
https://mandiner.hu/cikk/20230504_robert_f_kennedy_vlagyimir_putyin_egyesult_allamok_oroszorszag_haboru
Derek habzoszaju kovetunk vajon olvasta? Egy magat liberalis demokratanak vallo politikustol? Mondjuk egy reszlet az eredeti interjubol (a Mandi korrektul megadja a linket):
„Let’s be honest: it’s a US war against Russia, to essentially sacrifice the flower of Ukrainian youth in an abattoir of death and destruction for the geopolitical ambition of the neocons”
Azaz nagyjabol:
„Valljuk be: ez az USA haboruja Oroszorszag ellen, lenyegeben felaldozva az ukran fiatalsag szine-javat a halal es pusztitas vagohidjan, a neokonok geopolitikai ambicioi kedveert”
Remelem, nem olvashatunk par honap mulva egy ujabb Kennedy elleni merenyletrol…
Ch d V
atörökszultán
2023-05-05 @ 21:24
@ vorosful Koszonom…hoho…..!
Söt: ” Aki a ludas, az nem a ludas…aki meg nem a ludas, hát az a ludas! Értik,emberek!?…Hogy is van ez!?”
@ Lupus Helyedre,rusnya korcs csahos,bestye lelke! Éljen Rákosi! Éljen Rákosi!
Lupus
2023-05-05 @ 23:27
Ne strapáld magad fölöslegesen höhöö – hónapok óta egyértelmű az azonosság.
A stílus időn, téren és minden egyeben átüt, nem küzdhetsz ellene.
Pont.
☼