A kísértet
54„A marxizmus az emberi haladás eszméit az erőszak doktrínájává fordította át.”
Polányi Mihály
Kísértet járja be Európát, a marxizmus kísértete.
Május 5-én, Marx születésének évfordulóján szobrot avatnak szülővárosában Trierben. A hatalmas szobrot a Kínai Népköztársaság adományozta a városnak, ami némi pikáns ízt kölcsönöz az aktusnak, különös tekintettel a sajátos kínai marxizmusra, mely – Mao elvtárs szorgos közreműködésével – több tízmillió kínai életét követelte. Tekinthetjük úgy is a jeles szobrászati alkotást, mint egy emlékművét mindazon embereknek, akiket a marxizmus nevében, a legkülönbözőbb, elmés módszerekkel meggyilkoltak, többnyire miután kirabolták őket.
Végül is valahogyan meg kellett térülni a kivégzésre fordított pénznek és energiának.
Az ünnepségekre ellátogat maga Juncker elvtárs is, aki ugyan a magát „jobboldalinak” tartó Néppárt padsoraiból jön, de mint mondja: „Gondoljanak akármit is Marx Károlyról, azt senki sem tagadhatja, hogy valamilyen módon formálta a történelmünket.” E nagyszerű gondolatmenet mentén természetesen Hitlernek is szobrot illene állítani, hiszen gondoljunk róla bármit, tagadhatatlanul ő is jócskán formálta a történelmünket. Persze, ha mindennek szobrot állítanánk aki/ami formálta történelmünket, akkor nemsokára egy szoborparkban élnénk.
Zárójel. Itt van rögtön az a kisbolygó, mely állítólag kiirtotta dínókat és lehetővé tette az emlősök diadalmenetét. Neki is lehetne szobrot állítani. Ha az nincs ugyanis, akkor most zöld, pikkelyes bőrünk lenne és gyerekeinket ronda, sápadt, gonosz emlősökkel ijesztgetnénk, ha nem akarják megenni az amúgy igen egészséges a svábbogarat. E rövid evolúcióbiológia elmélkedés után vissza Marxhoz. Zárójel bezárva.
A többé-kevésbé hivatalos balliberális dogmatika szerint úgy esett, hogy maga Marx egy nagyon rendes, okos, együtt érző gondolkodó volt, csak tanait követői – élükön V.I. (hatodik) Leninnel – eltorzították, félreértették, és így azok bizonyos kellemetlen, nem kívánt mellékhatásokkal jártak.
Ez annyiban igaz, hogy Marx valóban sokkal okosabb és visszafogottabb volt, mint elmebeteg, tömeggyilkos követői.
Ő inkább csak utalt arra, hogy a proletariátus győzelméhez majdan szükség lesz némi gyilkolászásra. „Ennek megfelel egy politikai átmeneti időszak is, amelynek az állama nem lehet egyéb, mint a proletariátus forradalmi diktatúrája” – írja a „Gothai program kritikája” című művében. Ugye mennyivel decensebb, visszafogottabb, mintegy mellékes kijelentés ez, összehasonlítva a Lenin, Sztálin, Mao, vagy Pol Pot véresszájú retorikájával és gyakorlati tevékenységével?
Marx nagy hatású tanai bejárták az egész világot és mindenütt hozzáadódott némi sajátos helyi íz is, egy darab a couleur locale-ból. E helyi sajátosságok többnyire a helyi viszonyoknak megfelelő kivégzési technikákban és az áldozatok létszámában nyilvánult meg. E véres, föld körüli utazása során a marxizmus aztán világvallássá vált, annak minden jellegzetességével: ortodox és neológ irányzatokkal, szektákkal, eltérő rítusokkal – ahogy kell.
Kérdés lehet az, hogy mi annyira vonzó ebben a filozófiatörténet szempontból nem túl jelentős – a marxista „filozófia” jórészt Hegel szándékos félreértéséből és félremagyarázásából áll – tanban, ami ilyen vonzóvá teszi, Mozambikban ugyanúgy, mint Észak-Koreában.
Szerintem a tan sikere abban áll, hogy felmentést ad a legkategorikusabb erkölcsi parancs a gyilkolás tilalma alól.
A kommunista vezérekhez hasonló szociopaták – akiknek egyáltalán nincsenek morális gátlásai – szerencsére viszonylag ritkák, a kommunizmus bűneihez pedig sok ember kell. Ők a végrehajtók, akikben azonban időről időre felébredhet a lelkiismeret. Nekik pedig feloldozásra van szükségük, hogy megnyugodott lelkiismerettel gyilkolhassanak tovább. Ezt a megbocsájtást találták meg a marxizmus tanaiban, elsősorban az ún. „marxista etikában”. Ez roppant eredeti módon, nem csak felmenti a gyilkost a bűnök alól, hanem „erkölcsi áldozatnak” (Lukács György) tünteti azt fel, és arra ösztökél bennünket, hogy ne az áldozatot, hanem a gyilkost sajnáljuk. A lukácsi tan szerint az osztályellenség legyilkolása szörnyű áldozatot kíván a gyilkosoktól így talán elnézhető nekik az is, ha néha azért egy kis örömöt is találnak a dologban. Nem lehetünk szívtelenek.
Az is kérdés, hogy miképpen ünnepelheti Marxot az, aki – saját álláspontja szerint – a demokrácia és a liberalizmus elkötelezettje?
Nem Junckerről beszélek, ő közismerten alkoholista és hülye, így tetteire nincs észszerű magyarázat, hanem mindazokról, akik ma védik Marxot és a marxizmus, miközben a szabadságról, humanizmusról, demokráciáról, jogállamról prédikálnak. Ennek oka – a fejükben uralkodó zűrzavaron kívül – az hogy soha egyetlen betűt sem olvastak a nevezett gondolkodótól. E tekintetben nekem időnként maga TGM is gyanús. Ugyanis ha olvasták volna, tudnák, hogy Marx mélyen megvetette ezeket az általuk hirdetett eszméket. A jogot az elnyomás eszközének, a parlamentarizmust bohóckodásnak tartotta.
A manapság olyannyira istenített „szabadság” Marxnál valami távoli elvont dolog, ami csak az állam és minden más külső „hatalom” eltűnésével valósulhat meg, hogy mikor és hogyan, arra nem veszteget sok szót. Az ő szabadság-fogalmának semmi köze az egyének szabadságához, vagy annak társadalmi-állami garanciáihoz, ami a libsizmus szent Grálja, minden valós szabadság csak az elnyomók mesterkedése. Hogy mit is gondolt például a libsi körökben ma oly sokszor harciasan emlegetett faji egyenlőségről, arról álljon itt egy levélidézet tőle: „Lassalle, miként fejformája és a hajzata is bizonyítja, azoktól a négerektől származik, akik csatlakoztak Mózeshez az Egyiptomból való kivonuláskor (hacsak az anyja vagy az apai nagyanyja nem szűrte össze a levet egy niggerrel). Nos, a zsidóságnak és a germánságnak efféle egyesülése a négerszerű alapszubsztanciával szükségképpen fura produktumot hoz létre”. Úgy vélem ez méltó koszorúfelirat lehet a trieri Marx-szobor egyik koszorúján.
magd@
2018-05-02 @ 14:18
„Marx nagy hatású tanai bejárták az egész világot és mindenütt hozzáadódott némi sajátos helyi íz is, egy darab a couleur locale-ból. E helyi sajátosságok többnyire a helyi viszonyoknak megfelelő kivégzési technikákban és az áldozatok létszámában nyilvánult meg.”
Úgy hiszem, hogy ez a mondat az, amely az egész világon különbözô formában fellépô marxizmust a legmegfelelôbb módon determinálja.
Mondhatni lokál patriotizmus, a kulturális sokszínûség.
magd@
2018-05-02 @ 14:20
Most már nem a Porta Nigra miatt mennek majd a turisták Trierbe.
Xanax József
2018-05-02 @ 14:23
„Ő inkább csak utalt arra, hogy a proletariátus győzelméhez majdan szükség lesz némi gyilkolászásra. „Ennek megfelel egy politikai átmeneti időszak is, amelynek az állama nem lehet egyéb, mint a proletariátus forradalmi diktatúrája” – írja a „Gothai program kritikája” című művében.”
Mint a jakobinusok. Ők is átmenetinek szánták a politikai ellenfelek legyilkolásának ideológiáját, hogy félreállítsák a királyt, meg az ancient regime befolyásos tagjait. Aztán meg annyira belemelegedtek a dologba, hogy először a parlamenti ellenfeleiket, aztán meg egymást kezdték el legyilkolni a szent cél elérése érdekében.
A sztálini Szovjetunióban hasonló jelenség játszódott le. Először a uralkodó elitet kell félreállítani. Aztán a mensevikeket. Aztán amikor már nem marad politikai ellenfél, akkor a harcostársak is sorra kerültek, akik veszélyt jelentenek.
Hangonyi Sándor
2018-05-02 @ 15:45
idézet, Paul Johnson, „Értelmiségiek” c. könyvéből – Európa könyvkiadó –
…”Marx az entellektüelek bohém módján él. Mosakodni, fésülködni és fehérneműt váltani ritkán szokott, és gyakran részeg. Bár napokon át nem csinál semmit, éjt nappallá téve fáradhatatlan szívóssággal dolgozik, ha sok a munkája. A lefekvésnek vagy a felkelésnek nála nincs meghatározott ideje. Gyakran egész éjjel fent van, aztán délben csak úgy ruhástul elnyúlik a díványon, és estig alszik…
…Nincs egyetlen tiszta és ép bútordarab. Minden törött, rongyos és szakadt, mindent vastag porréteg fed, és mindenütt teljes a rendetlenség. A nappali közepén nagy, régimódi viaszosvászonnal letakart asztal áll, rajta kéziratok, könyvek, és újságok, valamint játékszerek, foltnak valók a felesége varrókosarából, csorbaszélű csészék, kések, villák, lámpák, egy tintatartó, poharak, holland agyagpipák, dohány, hamu…egy ócskás is restellne ilyen vicik-vacakokat tartani a boltjában.
Ha az ember belép Marx szobájába, a füsttől – a kandalló és pipája füstjétől – könnyezni kezd a szeme…
…Minden csupa kosz és por, úgyhogy leülni meglehetősen kockázatos. Az egyik széknek csak három lába van.(holott négylábú volt egykor) Egy másikon a gyerekek főzőcskéznek. Ennek a széknek véletlenül meg van mind a négy lába. És ez, az, amit a házigazda felkínál a látogatónak, de a főzőcskézés maradványait nem törli le, úgy hogy ha az ember ráül, a nadrágja bánja.”
heroes_never_die
2018-05-02 @ 17:37
🙂 Úgy látszik, követöi szintén valahogy mindig koszos benyomást keltenek, utalnék itt, – hogy is hivják? – valami Konok nevü figurára, de koszlidérc (by Aristo) és társai sem maradnak el külsö és belsö mocsokban.
csakafidesz
2018-05-03 @ 14:57
Erről sokkal többet olvashatsz itt:
Françoise Giroud: Jenny Marx avagy az ördög felesége.
Nos a könyv inkább, vagy 90%-ban Marxról szól, de a szerző nem akarta, hogy beverjék az ablakát..
Amúgy a dolog igaz. Már a korabeli lapok is kiemelték az ápolatlanságát, toprongyos külsejét és mondjuk ki: a szagát..
Marx emberként is inkább egy állat volt.
khm
2018-05-02 @ 16:50
Hol lehet az említett koszorúhoz anyagilag hozzájárulni? 🙂
Ugyanis TÉNYLEG KELL egy ilyent is elhelyezni az említett feliratozással,méghozzá angol,német,francia,s Magyar feliratozással.
csakafidesz
2018-05-03 @ 14:59
Vigyél egy létrát és csókold meg a szobor valagát.
khm
2018-05-03 @ 16:13
Cikket elolvastad?
Utolsó mondat?
fran
2018-05-02 @ 16:56
Vártam az új cikket, hogy ne a „koszlidércet” lássam meg, ha felnyitom a blogot napjában többször iis. Hát a Marx szobor nem a legjobb csere. Bár, ahogy kommunista tanárom mesélt csillogó szemekkelMarx és feleségének szerelméről. Őt legalább édesanyja és felesége szépnek látta.
Szerencsére időben jött a rendszerváltás és nem kellett Marx-ot olvasgatnom, így én is úgy értékelhetem öt, hogy sorát nem olvastam, csak könyveinek hatását és az általánosban elhangzott propagandisztikus szövegeit hallottam, olvastam a történelemkönyvekben.
Mégis meglep, hogy a globalizmusban a baloldaliak nem ismerik fel a monopol kapitalizmus jegyeit. Talán a kommunizmus egyetlen pozitívuma, hogy a monopolkapitalizmust megtörte, mert féltek a kapitalisták a kommunizmustól és egy kicsit engedtek és nem hagyták a totális kizsákmányolást. Már elmúlt ez. A jobboldal küzd a globalizmus ellen,mert tudja, hogy mennyire kizsákmányoló.
A másik, amit akkor sem értettem, hogy miért gonosz az a gyárigazgató, aki jól végezve munkáját több ezer embernek ad munkát. Az egyéni kiválóság, ami a kapitalizmus mellett szól. Míg a kommunizmusban a középszerűség az elvárt. Ami a bukását okozta.
A Marx szobor ezt üzeni: éljen a középszerűség, s nehogy kiváló legyél, mert abból csak a baj van.
csakafidesz
2018-05-03 @ 15:02
Figyelj „fran” aki buta, az is marad. Az leírja ezt s sort:
„Talán a kommunizmus egyetlen pozitívuma, hogy a monopolkapitalizmust megtörte”
Nos most figyelj te ökör! A monopolkapitalizmus legtisztább formája volt a totálisan államosított „szocializmusnak” nevezett rendszer.
Törd a fejed, hogy miért, talán rá fogsz jönni..
fran
2018-05-02 @ 16:57
Valami lemaradt, a következő cikket Palvin Barbi fotóval kérjük. A sok csúfság mellett lássunk valami szépet is. 😉
csakafidesz
2018-05-03 @ 15:03
Dehogy! Kelemen Évát kérjük egy pucér fotóval..
C.Dömötör
2018-05-02 @ 17:01
Marx egy számító, gonosz ember volt, ilyen volt a természete. Állítólag rokonszenvezett a sátánista körökkel, ezért Engels a halála után 500 levelét elégette. A fő művei megrendelt munkák voltak, azt, hogy kedvtelésből írogasson, nem engedhette meg magának. A Rothschild házzal való kapcsolata ezért nem is meglepetés.
heroes_never_die
2018-05-02 @ 17:46
Azért van annak valami perverz bája, hogy egy mélységesen rasszista (jó, akkor még nem találta ki ezt a szót Trockij), zsidó létére antiszemita (déjà-vu, amennyiben egy bizonyos amerikai spekulánsra gondolunk) figura ilyen hatással lehetett a világra. Megjegyzem, a lukácsi „viktimológiai” párhuzam különösen zseniális, mert ez az „elmélet” nemhogy nem halt ki, hanem járványszerüen terjed manapság.
Merci Aristo 🙂
csakafidesz
2018-05-03 @ 15:11
HND barátom! Ami Marx antiszemitizmusát illeti nála öngyűlölőbb zsidó nem létezett. A saját szülei temetésére nem ment el, de Jenny apjáéra elment, mert mégiscsak egy von Westphalen.. A lányát nem akarta zsidó kérőhöz adni és megírta a „Szombati zsidó” c. cikkét. A sógora volt a porosz belügyminiszter, és amikor a Marxot lefogták akkor sürgönyben kérte a hatóságokat, hogy engedjék ki és szerezzenek érvényt az országból kitiltásnak. Ha Marx sógora nem maga a belügyminiszter akkor német börtönben rohad meg..
Ács József
2018-05-02 @ 18:02
Felvétel van a marxista-leninista népfőiskolára az ötvenes években Budapesten.
Kohn jelentkezik.
A Moszkvából érkezett felvételiztető elvtárs ráförmed: Ismeri Marx és Engels tanait?
-Nem is tudom,az első kettő zsidóról már hallottam. De az a Tanai,az nem Tanninger volt a háború előtt? (Természetesen,Engels nem volt zsidó, de a vicc az odatesz.)
Matyko-X
2018-05-02 @ 20:41
Á, ennek a viccnek egy másik, tükör – formája a párttag fölvétele az 50-es években…
A BIZOTTSÁG elnöke kérdezi a jelöltet:
– Ismeri maga Marx, Engels tanait?
– Elnök elvtárs, a Tanait azt ismerem, az a kis szatócs a szomszédos háztömbben, de a másik két zsidóról még nem hallottam …
csakafidesz
2018-05-04 @ 10:27
Sajnos nem vicc, megtörtént. Egy felvételin (eü. szakközépiskola) kérdezték a gyerekeket, hogy ki volt Marx és Engels. Egy lány rávágta, hogy férj és feleség voltak. Mire a vizsgáztató megjegyezte, hogy mind a ketten férfiak voltak. Erre a kislány csak ennyit mondott: Pfúj..
Ujlaki József
2018-05-03 @ 00:11
József U.Engedelmetekkel, még egy vicc.= Az NDK-às Drezdàba a 60-as évek közepén. A kis Fritz azzal jön az iskolàból, hogy holnapra dolgozatot kell irni a szovjet emberekrõl. A nagypapa aki otthon van éppen, vàllalkozik, hogy segit! (A multjàhoz tartozik, 3 év keleti front és 7-év szibériai fogsàg!) Kezdi diktàlni: A szovjet emberek jó emberek, mindazt visszahoztàk nekünk, amit az oroszok 45-ben elraboltak tölünk! Mondanom sem kell, a Fritz elégtelent kapott a dolgozatra!!
olszal
2018-05-02 @ 18:57
Sajnos, de egyet kell értenem az előttem szólóval.
Bár nem említetett, de Lenin ugyanannak a fajnak a dicstelen prófétája volt( miért is csodálkozom, hogy a mai ellenzékünk vezetői filozófusai is jórészt ebből a „családból származnak…) és úgy kezdte uralkodását, hogy 100 ezer moszkvai polgárt lövetett agyon 1 hét alatt. Hogy tisztítsa a proletárdiktatúra előtt a kommunizmusba vezető utat.
B. Á.
2018-05-02 @ 18:59
Azért egyet megjegyeznék: Reinhard Marx egészen biztosan olvasta Karl Marxot, hiszen szakszerűen foglalkozott is vele. Van ugye ez a könyve, aminek már a magyar fordítása is közel évtizedes: http://www.magyarkurir.hu/hirek/reinhard-marx-toke .
Azt hiszem, nem lehet azt mondani, hogy ne ismerné a névrokonát.
Gabi
2018-05-02 @ 19:19
Marx közgazdász-filozófus volt, nem forradalmár, mint Lenin. Az általa vázolt kommunizmust soha nem sikerült megvalósítani. A tömeggyilkosságokat elkövető sztálinista-maoista bolsevizmusnak semmi köze Marxhoz.
Matyko-X
2018-05-02 @ 20:44
Gabi, tanuljon még egy kicsi történelmet, és járjon többet könyvtárba. Vigyen collstokot is, hogy le tudja mérni Lenin és követői „filozófiai műveinek” a hosszát. Amúgy a logikáját követve Lukács se volt filozófus, hanem tömeggyilkos. Ami persze igaz is.
Tordai
2018-05-02 @ 21:37
Egyetértek. Fogalomzavaros idióták keverik csak össze a marxizmust, ami a kapitalizmus legkorrektebb bírálata a sztálinizmussal/bolsevizmussal, ami egy messianisztikus, állampárti ideológia. Ég és föld a kettő.
Etin
2018-05-05 @ 08:38
Csak az idióták nem látják, hogy az egyik a másikból lett, az időrend azért remélem megvan, és ne kezdjétek magyarázni a megmagyarázhatatlant. 🙁
navisos
2018-05-02 @ 21:55
Az értéktöbbletelmélet teljesen hamis, a gyártmányok értékét nem a beléjük fektetett munka szabja meg…és sorolhatnám a többi marxi tétel hamisságát is. Ha Marxnak csak egy kis üzeme vagy üzlete lett volna, akkor kiderült volna ez a sok hamisság. Csak egy példát: az üzemtulajodos üzletet nyit annak reményében, hogy gyártmányait a közönség el fogja fogadni. Ennek fejében fektet be egy nagy összeget, de a rizikó mégis csak az övé, nem az alkalmazottaié. A különböző adók, illetékek, könyvelő szerződéses havi fix összege, különböző engedélyek, egy műhely bérletének három vagy több havi letéte, energiaköltségek, gépek, közművek, papir, ki és befizető akták tárolása, stb miatt maga a gyártulajdonos hónapokig nem kap fizetést és profitot, miközben alkalmazottait kell fizetnie. Erről Marx bácsi sohasem beszélt, ő csak azt mondta, hogy pl. egy kapitalista gyáros nem fizeti meg teljes egészében az alkalmazottak munkáját s ezt az értéktöbbletet mint profitot vágja zsebre. Micsoda rövidlátás.
οἰϰονομιϰὸς
2018-05-04 @ 11:52
A feltaláló, aki egy újítást szabadalmaztat, amivel feleannyi munkával lehet ugyanazt előállítani, értéket pusztít.
csakafidesz
2018-05-03 @ 15:16
Marx egyszerre volt filozófus és anarchista. Személyesen ismerte Bakunyint. Ráadásul oroszul is tudott. Marx a következő nyelveket beszélte: Német, héber, angol francia, olasz, spanyol, orosz és lengyel. Igen, szóval nem volt műveletlen, de a késsel-villával evés nem ment neki.
Etin
2018-05-05 @ 08:37
Hazudozz csak tovább, hogy röhöghessünk! 🙂
sanya
2018-05-02 @ 19:26
A kínai szobrot természetesen 3D nyomtatóval készítették, UV álló szuper műanyagból.
Junker személye unijónk állapotának kvintesszenciája.
Tehetős Totó
2018-05-02 @ 20:24
…”burzsujbőrbe kössed Marxot!”
……………………………………..(J.A.)
Ne is burzsujba, de inkább
junkerbőrbe, mert pálinkát
sokat ivott…vagy talán szeszt?
Az irhája már palimpszeszt.
Matyko-X
2018-05-02 @ 20:35
Aristo, ez a „hatodik Lenin” bearanyozza keserédes napjaimat. Köszönet a jó laffantásért!
Zita
2018-05-02 @ 22:06
„A kommunista vezérekhez hasonló szociopaták – akiknek egyáltalán nincsenek morális gátlásai – szerencsére viszonylag ritkák” — szerintem nem ritkák. Max. nincs akkora hatalmuk.
csakafidesz
2018-05-03 @ 15:24
Tévedsz! Óriási hatalmuk van, csak nem nyíltan gyakorolják.
Mátyás
2018-05-02 @ 22:30
Egy ideillő idézet Drábik János Uzsoracivilizáció c. könyvéből:
„Marx és Engels egy illuminátus titkos társaság, az Igazak Szövetsége, megbízásából jelentette meg 1848 februárjában a Kommunista Kiáltványt, amely Ádám Weishauptnak, az Illuminátus rend megalapítójának a könyveiben fellelhető nézeteket frissíti fel és foglalja össze olvasmányos, tömör változatban. E híressé vált pamflet megírását követően Marx a német szabadkőműves Arnold Rüge lapjának a szerkesztője lett Párizsban. Engels, Rüge, Giuseppe Mazzini (az olasz carbonarik vezetője), Marx és Heine valamennyien a francia Grand Orient (Nagy Kelet) szabadkőművesség tagjai voltak. Angol partnerük, Lord Palmerston, pedig a Scottish Rite (Skót Rítus) szerinti magas rangú szabadkőműves volt. Eredetileg ez a felsorolt hat személy vetette fel és vitatta meg komolyan egy kommunista kísérlet lefolytatásának a lehetőségét a cári birodalomban. A kommunizmusra vonatkozó tervekkel egy időben elkezdődtek a Romanov dinasztia elleni akciók. Oroszországba 1772-ben, Skóciából érkezett a szabadkőművesség. A kommunista kísérlet tervezésekor azonban már nemcsak az Angol Nagypáholyhoz tartozó szabadkőművesség működött, hanem igen erős volt a sokkal radikálisabb francia Grand Orient-hez tartozó szabadkőművesség is. Ezek a páholyok az Ádám Weishaupt által kidolgozott hét célt tűzték maguk elé: először: minden fennálló kormányzat megdöntése, másodszor: a magántulajdon eltörlése, harmadszor: az öröklés megszüntetése, negyedszer: a patriotizmus felszámolása, ötödször: a vallás megszüntetése, hatodszor: a házasság eltörlése, és végül: egy világkormány létrehozása.”
Scrat
2018-05-03 @ 13:44
„Ezek a páholyok az Ádám Weishaupt által kidolgozott hét célt tűzték maguk elé: először: minden fennálló kormányzat megdöntése, másodszor: a magántulajdon eltörlése, harmadszor: az öröklés megszüntetése, negyedszer: a patriotizmus felszámolása, ötödször: a vallás megszüntetése, hatodszor: a házasság eltörlése, és végül: egy világkormány létrehozása.”
Deja vu…
csakafidesz
2018-05-03 @ 15:20
Tedd még hozzá, hogy Weisshaupt jezsuita pap volt..
Szemlelo
2018-05-03 @ 17:15
Aha. Akkor Thomas Mann nem csak Lukácsról mintázta Naphta alakját (a zsidó jezsuita)
csakafidesz
2018-05-03 @ 15:18
Ez is igaz! A londoni szabadkőműves nagypáholy kb. 500 méterre van Marx Dean street-i egykor volt lakásától.
οἰϰονομιϰὸς
2018-05-04 @ 12:19
1. Marx nem volt szabadkőmüves, gunyorosan nyilatkozott róluk. Két perc alatt ellenőrizhető az interneten.
2. Moses Hess vezette be a forradalmi, kommunista eszmékbe. Hess sem volt szabadkőmüves, később zsidó nacionalista lett, jóval Herzl előtt írt a zsidó állam megalapításának szükségességéről Palesztínában. Legismertebb könyve: Róma és Jeruzsálem.
kistermelő
2018-05-03 @ 10:05
Marx mindent helyesen látott. A multinacionális cégek ma ugyanúgy kizsákmányolják az alkalmazottaikat és a piacokat, ahogy annak idején a gyárak, rabszolgaültetvények tették a munkásokkal.
csakafidesz
2018-05-03 @ 15:21
A bolsevizmusban sokkal jobban kizsákmányolták a munkásokat. Csak nem kapitalista, hanem rabszolgatartó eszközökkel.
Maggi
2018-05-03 @ 11:53
Marx nem támogatta az erőszakot, hiába próbálják egyesek megerőszakolni az írásait.
csakafidesz
2018-05-03 @ 15:22
Micsoda? Pont az erőszakot prédikálta! Lenin pedig nemcsak prédikálta, hanem meg is valósította.
doktor_hetes
2018-05-03 @ 14:59
Baruch Levy levele Karl Marx-hoz :
„A zsidó nép egészében lesz a saját maga messiása. A világuralmat úgy fogja megszerezni, hogy a többi népfajokat megsemmisíti, a határok eltűnnek és a monarchia is, megszűnik létezni, — amely mindig az egyéni jogokat tartotta szem előtt. A világ-köztársaságban mindenütt majd a zsidók élvezik az állampolgárságot.
Ebben az új világrendben, a világban szétszórt Izrael gyermekei lesznek a vezetők, — a közvélemény minden ellenvetése nélkül. Persze, ez főleg akkor sikerül majd, amikor a munkásosztály az irányításuk alá kerül.
A világköztársaságot alakító különböző népek kormányai, — a proletáriátus győzelmével, — minden nehézség nélkül a zsidók kezébe kerülnek. És akkor, a zsidó vezetők megszüntetik a magántulajdont, ugyanakkor mindenütt hasznosítják az állam erőforrásait. Így teljesedik be majd a Talmud, amely szerint a Messiás-idő akkor jön el, amikor már zsidók kezében lesz a világ összes vagyona és kincse.”
— La Revue de Paris, 1928. 06. 01. (574. old.)
Meg tudja valaki erősíteni ennek a hitelességét?
Mert ha igen, az fontos eleme lehet a jelen megértésének is.
homoródkarácsonyfalváért
2018-05-03 @ 19:38
Hát, a dátum legalábbis rossz , kivéve, ha a faszi a temetőből adta fel a levelet, a temetőbe címezve.
Matyko-X
2018-05-03 @ 21:02
Apóca, a „dátum”, amire gondolsz (1928) aligha a levél dátuma. Alighanem ez a Revue de Paris egy tanulmánykötet vagy folyóirat lehet, ezzel a megjelenéssel. A levélnek, ha autentikus, XIX. sz.-belinek kell lennie (Ami teljesen lehetséges, de igényelne némi forráskutatást.)
Matyko-X
2018-05-03 @ 21:07
Némi keresés után a bőcs internecc szerint ez a levél 1879-re datálható. De az eredetiséghöz persze ettől több kellene.
csakafidesz
2018-05-04 @ 10:34
Nem feltételezem, hogy Marx-nak el lett küldve ez a levél, vagy el is olvasta. Tucatjával vágta szemétbe olvasatlanul a leveleket és a könyvtári felszólításokat..
Amúgy Marx nem világállamban gondolkodott, hanem nemzetközi proletárdiktaturában, de az írányítást kérdését gondosan kerülte. Orwell ezt felfedezte és az Animal Fram c. pamfletjében ki is használta. Ott a disznók irányították a felszabadított Állatfarmot. Végül kiderült, hogy nem értettek hozzá.
Amúgy a létező szocnyalizmus bukásának egyik fő oka a teljes hozzá nem értés volt, mármint a vezetőket illetően. Olyanok kerültek pozicióba akik korábban nem ettek még terített asztalnál, késsel és villával.
kk
2018-05-05 @ 19:49
Minden eszme(rendszer) a hatalomgyakorlásnak a háttere. A hatalom a régóta ismert sajátosságokkal és szinte örökre ismétlődően egy dolog, az eszme, aminek a „nevében” és a kialakított dogmáival gyakorolják, hát az a nép ópiuma. A mese.
Machiavelli kitűnően leírta a hatalomgyakorlás mikéntjét.
kompót
2018-05-07 @ 13:41
Marxnak semmi köze a bolsevizmushoz, Leninhez, SZtálinhoz, Mao-hoz, Pol Pothoz.
Torokszultan
2018-05-08 @ 09:00
No még egy vicc:
Vizsgáznak a rendőrök. Mutatnak nekik három képet. Az egyik oldalon Marx a másik oldalon Lenin, a középsőn Jézus.
No, mondjanak róla valamit…
Jon ez első, mondja, hogy a ket szélsőt nem ismeri, de a középső az Jézus.
Kirúgják. A második ugyanígy jár. A harmadiknsk megsugja az első kettő, hogy a középső képet fel je ismerje…
Bemegy, haaat, a középső…. aaazt nem ismerem! De a keeeet szélső…. Az a két lator!
Klárika
2018-05-31 @ 09:43
Junker tudta, hogy miért megy el a szoboravatásra. J. nem hülye csak részeges meg elöregedett. Különben nem fedezte volna fel a speciális adócsalási formulát, egyben anélkül, hogy azt sikeresen ráolvashatták volna. Junker most elmegy még mindenhova mielött dolga a küldetése végeztével visszavonulna. Pláne hogy összejött „a keleten” egy ilyen ciki esemény.
Azt hiszem, hogy Kína nagyon is meggondoltan üzen e szobor által. Jócskán tanulmányozhatták a Marx már meglevö megjelenítéseit, hogy az övék teljesen elütö legyen: egy lendületes, fiatalos, elegáns világfi lett a különben nagyszakállú mosdatlanból. Fölényes, picit keserü arckifejezéssel néz lefele. Kína újabbkeletü múltjának ihletöje és minden eddigi újkori meg ezutáni európai bün, borzalom, szerencsétlenség, ideológiai atyja vagy még inkább, elörejelzöje.
Az én szememben ezt is üzeni a válogatott ajándék: „látjátok, feleink, hogy mennyi közös dolgunk, vezéreszménk, cselekedeteink vannak, voltak? Mi is milliókat, ti is (mármint, hogy kivégeztünk), de most lehagyunk benneteket. Mi feljöttünk és végsö nyertesei vagyunk a Marx teóriái helyesebb értelmezésének köszönhetöen. Ti pedig most fogtok belefulladni a saját demokráciátok, jogállamiságtok, álságosan emberi méltóságot és ki tudja milyen származékú humanitást hírdetö demagógiátok árvizébe.
Mi még idejében lemásoltunk töletek mindent amit lehet, s most utánunk a közelkeleti-afrikai özönvíz, abba fogtok lassan, de biztosan belefulladni, miközben mi az általatok elherdált görög kikötökben dangáló hajóinkra felveszünk belöletek néhányat, de csak annyit, ahányat érdemes.
Látjátok ezt a Marxot? Ez a válaszunk az éveken át tartó, tehetetlennek bizonyult, arrogáns felsöbbrendüségi megnyilvánulásaitokra.
Soha nem hagytátok ki minket autoritárius eröszakos rendszernek leszidni, az általatok felfogott demokráciára inteni, egyidöben azonban befektettetek nálunk, vasutat és minden egyebet építettetek anyagi nyereség céljából.
Méltóságteljesen fogadtátok a minket kritizáló Dalai Lámát de ha a következö látogatási terve elött rátok szóltunk, gondolkodás nélküli pofátlansággal jeleztétek neki, hogy legyen szíves, mégiscsak ott maradni ahol van.
Azt sem tehetitek, hogy ne állítsátok fel a szobrot.
Egyébként már régebb megértettétek a Nagy Kínát s most az egész Európa imperializálásával kísérleteztek, sok szerencsét.
CSÁ Ó LI