A lakoma
78„…ahol a kegyetlenség megszűnik uralkodni a becstelenség felett azért, hogy a becstelenség uralkodjon a kegyetlenség felett.”
Gómez Dávila
Pompeius a Caesarral vívott háborújában leereszkedett a pharszaloszi síkságra és ott fejlődött fel a harchoz. Különösen a tizedik légió – Caesar kedvenc alakulata – tűnt ki a csatában. A csata elveszett a pompeiánusok számára, ahogyan a törtéletíró Plutarkhosz meséli: a „parancsnok megfutamodása után a magukra hagyott cohorsokban teljesen felbomlott a rend, a hadsereg pánikszerűen menekült, s menekült Pompeius is”. Amikor a katonák elfoglalták a tábort, akkor látták „…az ellenség oktalanságát és könnyelműségét. Minden sátrat mirtuszágakkal díszítettek fel, mindenütt tarka szőnyegekkel leterített pamlagok, serlegekkel megrakott asztalok s borral telt edények voltak odakészítve; mindez inkább áldozati lakomára készülőkre, mint csatába induló katonákra vallott. Ilyen hiú reményekkel és ilyen oktalan önbizalommal eltelten mentek az ütközetbe.” A pharszaloszi csata – és vele Pompeius is – elbukott. Mert bizony felesleges előre inni a medve bőrére.
Elém került egy kis hír, miszerint a kitűnő Bige László sikeresen megünnepelte a születésnapját. Ezúton is gratulálunk neki. Az ünnepség oly jól sikerült, hogy még Rod Stewartot is idehozta – repülővel természetesen – az összes léhűtővel együtt. Volt ott konfetti, szerpentin és minden földi jó. A buli kitűnően sikerült, főleg, miután a kissé már megkopott sztár – külön 30 millióért – fel is köszöntötte a baloldali oligarchát. A jeles eseményről még kép is készült, ahol Bige széles vigyorral fogadja a gratulációt. Azt mondjuk nem tudjuk, Maki ott volt-e, de ha nem, akkor sajnálhatja, hiszen fergeteges buli volt bizonyára.
A csillag csak százezer dollárt kért azért, mert felköszöntötte a műtrágyakirályt, és – mint megtudtuk – ez még nem is volt sok érte. Maga a műsor jóval többe került. Mint a cikkből megtudtuk, valamiért a pandémia okán felmentek az árak, és ma már 2,5 millió dollárt kóstál egy ilyen fellépés. Hogy ez miképpen történt, azt nem tudom; bizonyára drágult a művész életmódja is. Összesen csak ez a kis kedveskedés cirka 700 millió került az ünnepeltnek. Reméljük, a nyomkövető nem zavarta a balmilliárdost az ünneplésben, mert kénytelen azt viselni. Persze ha jól fekteti be a pénzét és nyer az ellenzék, akkor a NAV kénytelen hátrébb lépni és ünnepélyesen bocsánatot kér Bigétől. Mindenesetre ennyi az ára a nagy művész fellépésének, és akkor még nem is beszéltünk a vendégsereg egyéb szórakoztatásáról – étel, ital, kokain egyéb.
A jeles balmilliárdos egyébként szerényen él. Nyíregyháza mellett húzza meg magát egy kisebb birtokon, ahol is például quados testőrség vigyáz szerény személyére, akik tízpercenként jelentenek, miközben körbequadozzák a területet. Maga a hacienda „csak” 46 hektár, ami minimálisan elvárható egy ilyen embertől. Van ott minden, mint a búcsúban. Több száz őz és szarvas, tavak, és legbelül maga a ház.
Honnan van ennek az embernek ennyi pénze? Hát az úgy kezdődött, hogy először is lomizott, ami azt jelentette, hogy használt ruhákkal kereskedett. Majd elérkezett az idő nagyobbat akarni. Már milliomosnak számított, amikor 1996-ban sor került a Tiszamenti Vegyiművek privatizációjára. Bige ekkor gondolt egy merészet és megkereste Hornt – hogy mi hangzott el azon a beszélgetésen, azt senki nem tudja, de azért sejteni lehet. Mindenesetre a Gyula szólt Csiha Juditnak – aki akkoriban a privatizációs darabontként szolgált –, és a dolog el is volt intézve. Innen már egyenes út vezetett a harmincvalahány milliárd forint elsikkasztásáig. Így megy ez.
Egyébként Megyóval is vadászott – és még kivel nem –, az egész szocialista kormánnyal jóban volt, így számolatlanul jöttek a milliárdok. Egészen addig, amíg hiba nem csúszott valahogyan a számításba és a Fidesz megnyerte a választásokat. Még ekkor is lett volna egy lehetőség: csak nem kellett volna vagy 36 milliárd forinttal megkárosítani a földműveseket. Ám Bige nem ezt választotta, hanem lopott tovább, kevesellte a pénzt bizonyára. Ebből pedig versenyhivatali eljárás következett, és abból pedig a büntetés. A fák sem nőnek az égig.
Az látszik, hogy a nagy ember nem nyugszik. Látnia kell hogy ő még mindig az égig ér és fejével a felhőket karcolja. Április 3-án majd eldől, kinek lesz igaza.
Cassandro
2022-02-27 @ 10:29
Már csak az hiányzik, hogy valami FOS-beli újságíró arról szörnyűlködjön, hogy a magyar hadsereg Bige miatt csoportosította át az erőket Kelet-Magyarországra, mert Bige quadosai túl hangosak lettek. (Szerinte.)
Neaddfel
2022-02-27 @ 20:54
” Már milliomosnak számított, amikor 1996-ban sor került a Tiszamenti Vegyiművek privatizációjára. Bige ekkor gondolt egy merészet és megkereste Hornt –…”
*
– „Gyurcsány lényegében ingyen szerezte meg a gyárakat. A modell lényege az volt, hogy Apró Piroskát Horn Gyula beültette a Magyar Hitel Bank igazgatótanácsába, ő meg,
ELINTÉZTE, HOGY A BANK ADJON HOSSZÚ LEJÁRATÚ, NAGYON KEDVEZŐ KÖLCSÖNT A GYÁRAK MEGSZERZÉSÉRE.
A saját zsebükből mindössze 5 milliót tettek be a timföldgyártás „megvásárlásába”. 700 milliót ugyanis a bank adott, a 705 milliós vételárhoz. ”
***
És még ezeknek jár a pofájuk most.
Szőke ciklon
2022-02-27 @ 10:37
Majd a magyar(?) bírók helyre teszik az ügyet, de ha nem sikerülne, még ott vannak a Straszburgi bírák. Nem sok esélyt adok a magyar gazdáknak, Magyarországnak.
na4
2022-02-27 @ 10:38
Ez éppen olyan gusztustalan, mint Csekk Katalin esküvőjén az aranyporral beszórt sütik.
Judit
2022-02-27 @ 10:52
Azt csak az egy Igaz Élő Isten tudja hogy ez az embereket megkárosító kommunista-liberális sátáni képződmény mikor kerül az Isten ítélő széke elé.!!! A pokolból soha nem juthat ki.!!! Ő egy pokolfajzat.!!!
György Balogh
2022-02-27 @ 11:03
Taknyosorrú, parazita. ???????
Kata Erdélyiné
2022-02-27 @ 11:29
Tényleg döglődik a világ. Már csak a végitéletben bizhatunk,-„hogy kire vár borzalom, vagy irgalom”
csakafidesz
2022-02-27 @ 11:33
Aristo uram, most komolyabb dolgok vannak teritéken, és igazán mindegy mikor mit zabált ez a bigelászló
Theo
2022-02-27 @ 12:12
Nem.
Eppen az ilyen szar alakok kozremukodese miatt lehet meg a haboru is. A nemletezonek mindig kellenek a helyi gazember potentatok is.
Az ilyen unneplesek ebben a kornyzetben sulyos izlesficamot mutatnak, mondhatni tahosagot. Ez meg tenyleg tragikomikus. De sokat negmutat.
Klárika
2022-03-01 @ 01:53
Ez az! Figyelem: „a helyi gazember potentatok is.”
atörökszultán
2022-02-27 @ 15:08
@csakafidesz Putyin elrendelte a hadászati elrettentö fegyverek készenlétbe helyezését,melyekhez az atomtöltetüek is tartoznak. Johann Wadephul (CDU) frakcióvezetö Putyin nemzetközi bíróság elé állítását követeli,háborús büntettek elkövetéséért. Érdekes,én Merkel bíróság elé állítását követelem.
A cikkhez- Az igaz,hogy mütrágyából is lehet robbanószert készíteni,de ezentúl a mai világhelyzetben ki a fax-t érdekelnek ezek a buzeráns,vonyító múmiák,mint Rod Stewart meg a többi parazita? Az a tény pedig,hogy a vörös-milliárdosokat több,mint 30 éve senki nem vonta felelösségre a magyar nép megrablásáért és kifosztásáért a teljes magyar társadalom,de föleg a töketlenkedö jobboldali elitek felelössége.
Ritkánírokide
2022-02-27 @ 19:29
Én meg a Zelenszkijét. Kulebától is hányingerem van, de jelen esetben ő közvetlenül kevésbé felelős civilek haláláért.
csakafidesz
2022-03-01 @ 00:57
Ez az atomfegyert előkészítő nyilatkozat szerintem csak kardcsörtetés. Putyin gyorsabb lerohanást tervezett, már bánja, hogy nem támadott teljes gőzzel.
Bagir
2022-02-27 @ 20:40
Jó helyen kopogtat, az Úr!
Gullwing
2022-02-27 @ 12:53
Bezzeg a FOS most hallgat.
Férgek ezek mind.
khm
2022-02-27 @ 13:07
„s nyer az ellenzék, akkor a NAV kénytelen hátrébb lépni és ünnepélyesen bocsánatot kér Bigétől.”
A TÖRVÉNY nem vonatkozik mindenkire? Akkor ugyanis szart sem ér,ha csak a kis embereket érheti el!
Bukohill
2022-02-27 @ 16:42
„A jog olyan pókháló, amin a kicsik fennakadnak, de a nagyok átszakítják.”
Contrabass
2022-02-27 @ 13:27
Reméljük nem műtrágyával fizette ki az énekest, talán tudja Bige, hogy Rod Stewart valamikor sírásó volt, így jobb ha nem kekeckedik vele.
Namond
2022-02-27 @ 15:12
Valaki elszámolta magát? Vagy, nem?
Dobi56
2022-02-27 @ 16:00
Mikor tudatosul végre: bige nem a gazdákat MINKET mindnyájunkat lopott meg. Bármit veszel a konyhára, legyen gyümölcs, zöldség, hús, mindenhez kell(!) a nitrogén műtrágya. Traktorok fáradt olajával nem lehet földet trágyázni. Nincs elegendő istálló trágya aminek a könnyen felvehető de könnyen lebomló nitrogén tartalma áldás a takarmány növényeknek is. Megfelelő nitrogén adagolása nélkül töredéke az elérhető növény hozam. Ami az állattartásban mint etető anyag kihagyhatatlan.
Bagir
2022-02-27 @ 20:38
Akkkor Lölő miért tőle vette?????????
Tőle se irigylem a vagyonát
Hagyjuk Juliskát
Bagir
2022-02-27 @ 20:34
Hát azt csiripelik, hogy vevő jelentkezett nála a cégeiért.
Érdekes előjelekkel,mert elmarasztalták a kénsavgyárát, hogy sok anyag van az óleumtoronyban, csak az volt a bökkenő, hogy ha, kevesebb lenne akkor leállna a gyártási reakció.
Tulképpen összevesztek a nagyok, egymás pénzén.
Én viszont nem alszom attól jobban, ha irigykedek, hogy a veresbáróknak, vagy a NERlovagoknak miből van olyan sok pénze, ami híreket, közfogyasztási rizsaként szórnak a plebs elébe.
Namond
2022-02-27 @ 21:35
Ez az igazi pénz szóró lakoma a valódi dorbézolás:
„…. amiről senki sem beszél az ukrán-orosz konfliktus kapcsán”
https://liner.hu/fontos-dolog-ukran-orosz-haboru-konfliktus/
Uncle Ment
2022-02-28 @ 11:25
b u l v á r – b l o g
Namond
2022-02-28 @ 12:02
Nézz és láss!
https://youtube.com/watch?v=tMd71UIw1CE&feature=share
Csinom Palkó
2022-02-28 @ 12:29
Aki Putyin Ukrajna elleni gyalázatos agressziója idején Bige László ekézésével foglalkozik, az vagy nem a valóságban él, vagy nem ért belőle semmit. Ébresztő! Háború van!
Bukohill
2022-02-28 @ 13:38
Valahol mindig háború van. Ne izgassa fel magát, a Sky News-on már fontosabb a klímahiszti, mint Ukrajna.
Namond
2022-02-28 @ 13:47
Ki nem a valóságban él, ki nem ért belőle semmit?
csakafidesz
2022-03-01 @ 01:03
Putyin nyilván nem ok nélkül rontott rá Ukrajnára. Persze minden háború gyalázatos dolog, szóval ahogy vesszük. Tonnaszámra Ukrajnába küldött fegyverek az ukrán civilek részére szntén gyalázatosak, mert az van benne, hogy menjél, harcolj, dögölj meg, de ne engedd, hogy Ukrajna elfogadja a demilitarizált státuszt ami a béke feltétele.
Zók Éva
2022-03-01 @ 11:10
Egytértek. Orbán totálisan elszámította magát a keleti nyitással. Éveken át egy imperialista zsarnokot támogatott, aki őt is átverte az ukrajnai invázóval. A magyar külpolitika elmúlt 12 éve teljes kudarc. Paks-2 és a többi ruszki projekt megy a kukába. Magyarországnak egyetlen lehetősége van: az ukrajnai menekültek támogatása, felzárkózás a NATO és az EU szankciói mellé és az orosz diplomaták, kémek, üzletemberek, cégek kiutasítása.
Naprózsa
2022-03-02 @ 01:56
Nem biztos, hogy ez az a portál, kisasszony, ahol osztania kellene azt a sok észt amit most megcsillantott…
Orbán a körülmények szorításában minden lépésével úgy lépett, ahogy egy ilyen egyedi nyelvű és kicsi, tízmilliós népességű ország kelet és nyugat egyforma szorításában, és kontinensek hadainak szó szerint keresztútjában egyáltalán tehetett.
Ha az aljas nyugati férgeknek és hülye polgáraiknak akart volna kedvezni, és nem építi meg a kerítést, mára már nyugat kalifátus lenne, a napi 10 ezernél is több masírozó horda már elfoglalta volna nyugatot.
Ha nem vétózza a de facto ukrán fasiszták felvételét a NATO-ba, akkor ma vagy amcsi és egyéb gyarmattartó hadak állomásoznának és masíroznának át rajtunk, és a mi fiainkat kergették volna ki a minket gyűlölő ukrán maffiózók helyett harcolni, mint béketeremtő NATO tagok.
Nyugatnak már önhibája miatt bealkonyult, a nyugati vallási polgárháború már csak abban az esetben marad el, ha önként nem adják fel az ateista-keresztény-zsidó alapú kultúrájukat. Ezt kellett volna követni?
S ha OV nem épít kerítést vagy csak kicsit is enged a kvótaterrornak, a muzulmán hódítók mellett a most beáramló valódi menekültek eltartása az alsóneműnkig megterhelne és eladósítana bennünket mindnyájunkat, kivéve persze akik milliárdokat loptak a közön és egyéni vagyonunkból és persze akiket Sorosék pénzelnek.
Azzal, hogy Putyinhoz kiment Orbán, azzal biztosította, hogy nekünk olcsó nafta jut, megépül Paks II. és ha nem is nagydobra verve lesz piaca sok termékünknek, ha nem is verjük dobra, akárcsak a szóban embargózó, valójában folyamatosan üzletelő nyugati hazudozóknak, akik sutyiban nagy hangon lépnek ki az oroszokkal közös vállalkozásokból, de a valóságban strómanokkal végig üzletelni fognak.
Orbán most nem tehet egyebet, elméletileg csatlakozik a vicsorgó farkasfalkához, aztán majd elül ez a figyelemelterelő hacacáré, ami pont a lengyel és magyar kormány megbuktatására pont most lett kiprovokálva, és ha Putyinnak sikerül kitakarítania Ukrajnából az amcsi gyarmattartókat, és megmenteni a hiszékeny ukrán polgárokat a rájuk telepedett gyerekmolesztáló gender-transz-buzi fasiszták uralmától, akkor derül majd csak ki, hogy ki lépett jól a keleti nyitással és nyugati egérparadicsomba beleőrült népségek közt lavírozva.
Ma keleté a jövő, és talán visszafordíthatjuk a buzi-sharia great resetet is mielőtt nyugat ebbe a tervezett muzulmán vallási alapú rabszolgaposványba végleg belefullad.
lhotx
2022-03-03 @ 12:56
Változott a széljárás, különösképp a Nyírségben lett sokkal hűvösebb a keleti széljárás folytán. Bigének pöcse-zacskója összébbugrott ettől a fagyos fuvallattól, mint hallom — ma már aligha játszana végig egy olyan kutyakomédiát, amit eddig.
Nyikorognak a szélkakasok, borzonganak a hátak a szőrmebundák alatt. Hja…! SIC TRANSIT GLORIA MVNDI
Bukohill
2022-03-01 @ 12:45
Ébresztő! Ebben igaza van. Ámulva látom a híradóban, hogy milyen szépen, fegyelmezetten sorjáznak le a vonatról az Ukrajna arábiai és afrikai dimenziójából érkező menekültek tömegei.
Takonyi alszik? Vagy már csak dél felé néz?
Az Ukrajnában tanuló agysebészek légióinak a legendájával kéretik másutt házalni.
Klárika
2022-03-04 @ 02:18
Merthogy „Putyin miatt” most mindent el kell nézni, le kell nyelni?
Megvakulni, megsüketülni, félreérteni s a kutyákkal versenyt ugatni? ingyombingyom táliber, tutáliber, máliber,…
Bagir
2022-03-09 @ 19:10
A hülye rizsa itt nem hiányzik és a kovidozás sem
Namond
2022-02-28 @ 14:07
„Az Innovációs és Technológiai Minisztérium hétfő déli közleményében jelentette be, hogy a kormány már az üzemanyagok nagykereskedelmi árát is 480 forintban rögzíti. Az erről szóló jogszabály meg is jelent a közlönyben, ám a kihirdetett és már hatályba lépett rendeletben van egy váratlan, és a tárca tájékoztatójában nem részletezett lépés: csökkenti a kormány a benzin és a gázolaj jövedéki adóját. ”
https://www.portfolio.hu/gazdasag/20220228/szep-csendben-varatlanul-csokkentette-az-uzemanyagok-jovedeki-adojat-a-kormany-529723?utm_source=hirkereso_es_kapu&utm_medium=portfolio_linkek&utm_campaign=hiraggregator
A nagykereskedelmi ár miért nem 380 forint? Azon is szép haszon van.
csakafidesz
2022-03-01 @ 01:09
Namond te hülye! Mire megy el az adó? Pl. engem nemrégiben megoperáltak. Mentő vitt be, életmentő műtét volt. Ez is az adókból megy. Ha te leszel rosszul akkor téged visznek be és ha időben kés alá kerülsz megmentenek. Ne legyen ilyen élményed!
Alig van olyan ember Magyarországon akinek ki lehet számlázni az életmentő műtétet, mert ki tudja fizetni a költségeit..
Namond
2022-03-01 @ 10:40
Okoska,
Tudod mit jelent, ha a kis és nagykereskedelmi ár egyaránt 480 Ft?
Azt, hogy nincs árrés, csak a termelői és nagykereskedelmi ár között.
Tehát üzemanyag forgalmazásból csak finomítói kapacitással és kitermelési engedéllyel rendelkezők – MOL, Shell, Lukoil.. – élhetnek meg.
csakafidesz
2022-03-01 @ 14:35
Ha nem vonják be a Lukoil engedélyét szigorúan az unióra való tekintettel. Amúgy én ÖMV benzint szoktam tankolni, bár mindegy. Sokkal jobban zavar az az 5% és 10% motor rongáló faszesz a benzinben. Lássuk be ez egy összetett kérdés. Az adótartalom viszont fontos, mert minden állam az adókból él. Ismételten kívánom, hogy téged ne toljanak be éjjel fél 11kor a műtőbe..
Namond
2022-03-01 @ 18:01
Összetett kérdés? Neked.
A jövedéki adó alapja a termelt mennyiség, pl: liter.
A jövedéki adó az értékesítés előtt esedékes, az ÁFA az értékesítés után fizetendő.
A jövedéki adó, mint értékesítés előtti, más pl logisztikai kiadásokkal együtt ÁFA alapot képez.
A jövedéki adó csökkentése a (bér)termelés, az import növelésére hat, ami adóalap csökkentésével a kereskedelmi forgalmat vagyis a bruttó ÁFA kincstári bevételét emelheti.
Bukohill
2022-03-02 @ 01:23
A kerozin (röpcsik) jövedéki adója, no meg az áfája az összetett kérdés.
Kiszámolni egyszerű, megérteni nehéz.
Nekem harmincnégy éve nem sikerül.
Namond
2022-03-02 @ 13:18
?
Dániában egyszerűbb, nincs jövedéki adó.
Ott, ha adóraktárból szállítják ki, a magyar kerozin után sem kell fizetni.
Bukohill
2022-03-05 @ 15:26
Magyarországon van jövedéki adó, de a kerozin a légijárművek számára jövedéki adó mentes. Magyarországon van világcsúcstartó áfa kulcs, de a kerozin a légijárművek számára áfa mentes. Mindezt 1988 óta, és nem az EU miatt, ahogy a neten tévesen állítják. Az adótörvény bevezetése óta így van. Ifjabb koromban elolvastam az egész adótörvényt, az apró betűkkel együtt.
Namond
2022-03-05 @ 18:50
Megdöbbentett.
Nem tudtam a repülési ágazat versenysemlegességének felrúgásáról.
Azt hittem csak a focisták kivételek a z SZJA tv általános szabályai alól.
Namond
2022-03-01 @ 18:15
Várom a mester képmutatásról és kettős mércéről szóló következő írását, mondjuk Izrael Szíriával, Egyiptommal, Iránnal szembeni biztonsági érdekei, az US kéretlen és hívatlan katonai beavatkozásai például Irak, Szíria összevetését az Ukrán helyzettel.
Kiegészítve Zelenszkij orosz ellenes szájaskodásával, az államilag támogatott kisebbség elleni népirtással és abban résztvevő önkéntes náci ideológiájú provó zászlóaljak támogatásával.
A Deep State képviselőinek ukrajnai vagyonszerzése nem is érdekes, kivéve abból a szempontból, ha Uniós tagok lennének mennyi pénzt lopnának el a támogatásokból, ebben az uniós tagságra koraérett rendezett és nyugatra nyitott ukrán társadalomban.
Namond
2022-03-02 @ 15:18
Lehet, hogy az emberiségnek a közeli jövőben nem csak két típusa, az egyaránt szárazföldi lényként, biológiai élelmiszereket fogyasztó és ivarosan szaporodó – férfi és nő – lesz?
Jöhet John Brosnan The Sky Lords (1988) science fiction-jában megjósolt világa?
Az emberiség meghackelése/2022. február 21. 8:40
„Amy Webb vezető futurista új könyvében azt állítja: a következő évtized kétségkívül a mesterséges intelligenciáról szól majd, de mellette hasonló hangsúlyt kap a szintetikus biológia. Elképzelése szerint öt hipotetikus forgatókönyvet érdemes megvizsgálni. Többek között arra is rámutat, miként szivároghat be a DNS-programozás az élet minden szegletébe, a genetikai szelekciótól az élelmiszer termelésig.”
https://makronom.mandiner.hu/cikk/20220221_az_emberiseg_meghackelese
Namond
2022-03-02 @ 18:43
Hivatalos.
Lesz az ukrán államnak mit megvámolni és a hadseregnek elkobozni, a Kárpátaljai ukrán kormányzó kérésére, a civil lakosság megsegítésére, küldött 100 millió értékű üzemanyag és élelmiszer szállítmányon túl..
A mai kormányülés után Orbán Viktor kormányfő leszögezte: Ukrajna Magyarország barátja, szomszédunk bajban van, a bajbajutottakon pedig segíteni kell.
Megindítottuk Magyarország történetének egyik legnagyobb humanitárius akcióját. Az első lépésben 600 millió forint értékben küldünk élelmiszert, higiéniai eszközöket és gyermekápolási termékeket – számolt be a miniszterelnök az akcióról.
Igazi lakoma, vérbál helyett.
Namond
2022-03-03 @ 00:53
Kínának nem tetszik, hogy Amerika bandita módjára lopja el az afgánok vagyonát
https://makronom.mandiner.hu/cikk/20220302_kinanak_nem_tetszik_hogy_amerika_bandita_modjara_lopja_el_az_afganok_vagyonat
Ugye mindenki tudja, hogy a jenkik leakarják foglalni Oroszország és az orosz oligarchák külföldi és hazájukbeli vagyonát is, saját javukra? – Biden szerint, valamiféle irányított vizsgálat után.
Namond
2022-03-05 @ 18:08
És a világ hülyéi vérszemet kaptak, lásd a CM de Rothschild & Figlit 1863-ban futni hagyó, Garibaldi utódai.
Vajon miért semmisítették meg a bezárt nápolyi CM de Rothschild & Figlit bank iratait, a családi irattárba helyezés szokásával ellentétesen?
( 1820-ra Ausztriában , Salomon Mayer von Rothschild (1822-től a N-R Birodalom bárója) és bécsi bankháza Klemens Metternich osztrák herceg erőteljes szövetségese lett .
Bukohill
2022-03-07 @ 18:48
De hiszen mindenhol ezt tették. A Fülöp szigetek-től Németországig.
(2. VH) Ez a tradíció.
Namond
2022-03-03 @ 11:09
A tehetség utat tör, by HND
https://www.youtube.com/watch?v=2-UiadUOrfk
vorosful
2022-03-05 @ 06:20
Ahogy a latin kozmondas tartja: „haboruban hallgatnak a muzsikok”.
Nekem is erre van ingerenciam, kulonosen, miutan az elmult fel evben legalabb ket kapitalis bakot is sikerult lonom. Oregszem es hulyulok: 20-25 evvel ezelotti megszolalasaimban nehezen talalok olyat, ami ne lenne vallalhato – most meg sorozatban produkalom a hulyesegeket.
Peldaul azt, hogy kb fel eve azt gondoltam, az afganisztani fiaskot arra fogjak hasznalni, hogy Bident lemondassak es a harist (aki bar harsogo, nem szol a fu kozul) leptetik a helyere, most meg meg mult het elejen is arrol gyozkodtem ismeroseimet, hogy Putin nem EKKORA haborut fog inditani. – Szerencsere ide nem irtam be, de ettol meg vilagnagy okor vagyok.
Uzlettars, nagyra ertekelem, hogy probalja eletben tartani az osszecsuklo beszelgetest, es restellem, hogy nem tudok reagalni (bar baromira nem idealis, ami korabban volt, hogy mi ketten gyepaltuk egymast orrverzesig az Aristo-cikkek elso nehany napja utan – ennek az egesznek akkor lenne ertelme, ha sokak beszelgetese lenne).
Putin haboruja nem az en haborum. Az ukranoke (azaz, legyunk pontosak, a jelenlegi amerikai adminisztracio proxy-haboruja) sem. Orban – Szijjarto eddigi reakcioja csillagos otos.
Talalkozunk a Bekemeneten – mar akivel, errol a listarol.
„Liberalismus macht frei”.
(Pentek esti viszki utan, de szivbol.)
Ch d V
Namond
2022-03-05 @ 18:47
A mainstream nevű Zelenszkij múzsái nem hallgatnak, hála az ajándék műholdas telefonjának.
Egy kesztyűbáb előnyösen takarja a pénzvilág zombija aszott és karmos kezét.
Putyin tényleg nem ekkora háborút akart, a civilek kihagyásával semlegességükre/támogatásukra számított. Dehát a Proxy műholdas telefonja, az ukránok fake terjesztése és az orosz médiák blokkolása.
Egyet értek, az urán emberek, ahogy az afgánok sem, nem saját háborújukat vívják. De mi lesz, ha a fehéroroszok és moldávok megindulnak, ősi lengyel-litván és tengerparti területet szerezni? A gagauzok bizonyára szeretnének egyazon államban élni és a világ legkiválóbb édes borait termeszteni.
„Orban – Szijjarto eddigi reakcioja” négyes alá és kitűnő felfutásokkal jeles.
„mi ketten gyepaltuk egymast”? Az én orrom nem vérzik.
Namond
2022-03-06 @ 00:57
Mielőtt szíven ütné Orbán négyes alája, oka a kommunikáció, mely;
– saját kezdeményezései sikere öntömjénezése,
– figyelmen kívül hagyja a sokat hallott európai szolidaritás elvárható forrásait,
– figyelmen kívül hagyja a legatyásodott honvédség védelmi képességei fejlesztését az európai szolidaritás égisze alatt,
– csak a szavazó polgárok áldozatairól és az állami költségvetés rendkivüli és rendkívül nagy kiadásairól hallani ?infláció?,
– nem hallani a hazai „oligarchák” humanitárius hozzájárulásairól, azok összegéről,
– nem hallani a hazai „oligarchák” – pl az 5 000 leggazdagabb vagy gyurcsótánnyal bezárólag – jövedelme szolidaritási adójáról
– nem hallani a hazai a határsértőkért kiálló „jogvédő és humanitárius” álcivilek önkéntes és/vagy kötelezővé tett anyagi hozzájárulásairól,
– nem hallani a hazai álcivil szervezeteknek anyagi juttatást adó külföldi nagykövetségek felszólításáról humanitárius adakozásról,
– nem hallani a külföldi nagykövetségek felszólításáról a továbbutazni szándékozók esetében, saját költségükön a menekülteknek ingyenes, gyorsított eljárás, irat pótlás, vízum és utazás igényéről – ezt ugye miért a magyar állam fizesse?
– nem hallani a külföldi nagykövetségek – helyszíni – bevonásáról a menekültek fogadásába – ennek ugye megérti média kommunikációs és hírértékét?
Soroljam még?
Szíjjartó jeleséhez; kiválóan bejátssza az Orbán által megnyitott felfutó sávokat, de nem többet, pedig lehetne.
vorosful
2022-03-06 @ 00:30
„Putyin pincsije.”
A nagyapak vere nem valik vizze, de a csaladi szo- es metafora-kincs sem fejlodott sokat, amiota bolsevikbol libsevikke (de)generalodtak. Ugye emlekszunk?
„Az imperialistak lancos kutyaja.”
Konyorgom, nem telik valami ujra a szellemi folenybol?
Viszont ha mar Tito – feluletes a kovetkezo (szigoruan kulpolitikai, gazdasagi) parhuzam? Tito is unottan megtette a kotelezo ideologiai koroket a nagy szovetseges testvert kielegitendo, mikozben vigan (es sikeresen, orszag javara) uzletelt a „gonosz ellenseggel”.
A parhuzam persze itt veget is er, es ismetlem, talan feluletes – de erdekes, nem?
Ch d V
Namond
2022-03-06 @ 01:11
A bolsi-nácik tömegei korlátoltak, csak a tanult csasztuskákat tudják ismételni. Arra sincs eszük, hogy az adott eseményre aktualizálják.
„Tito is unottan megtette a kotelezo ideologiai koroket”
Nem volt az annyira unott. Viszont a yugo vendégmunkások több valutát vittek haza, mint amennyit a kádári MNB realizálni tudott.
Olvassa el, Brüsszel intézményei és Orbán között nincs – és ha igaz – nem is lehet ideológiai egyetértés.
https://mandiner.hu/cikk/20220302_kozelet_orban_viktor_interju_orosz_ukran_haboru
Amúgy javaslom Orbán Facebook oldalán a Szamizdat-ai olvasását is.
(Bár nekem nincs fakebook hozzáférésem, de vélelmezem értő szem számára ez a vázlata a Fidesz által követendő ideológiának, Orbán jövő, jelen és múlt látásának.)
vorosful
2022-03-06 @ 01:46
Uzlettars,
kosz a linket, az interjut meg aznap olvastam, sot, gondolkodtam, hogy belinkelem, kulonos tekintettel az utolso harom kerdes/feleletre, onnan kezdve, hogy
„Mi a baja a liberális demokrácia doktrínájával?”
Ritka szep es ertelmes levezetes, hogyan lett a valaha-volt liberalizmusbol (amivel nem kellett egyeterteni, de meg lehetett targyalni) ez a mai bolsevista, testet-lelket totalisan leuralni akaro remseg.
Ch d V
Namond
2022-03-06 @ 04:31
Chevalier,
“Mi a baja a liberális demokrácia doktrínájával?”
Megjegyzés:
A liberalizmus – szerintem – nem a társadalmi kérdésekre választ adó ideológia, hanem mozgalom, az egyéni szabadság (személy, vélemény, érdek) > az önzés fanatikus mozgalma.
A liberalizmus lényegében a kérdés, miért azok a társadalmi értékek amelyek, miért az a siker ami, és miért kell tenni, feltalálni, megvédeni valamit (tengert, a halakat, klímát, bantukat, sivatagot és a gyapjaslepkét) az elismertségért.
Miért olyasmit, amit és ami JUTALMÁT az átlagos képességű és ambíciójú polgár nem érhet el?
Elfogadottságát konzervatív szövetségben – a közösségen belüli – innovatív egyének közösség javára IS szolgáló önmegvalósító (Ford) törekvései alapozták meg.
Marx tanai lényegében a liberális vágyak társadalmi csoportokra kiterjesztése, mellőzve a konzervatív közegben szükséges egyéni kiválóságot, szorgalmat vagy egyéni célt követő elszántságot.
Marx tanai lényegében a középszer egyenlőségét és a társadalmi innovációkat előmozdító egyének társadalmi eredményeiből egyenlő részesedése jogát hirdeti, hiszen beütötték a szeget oda ahova (mondták nekik) kellett.
A yolo woke mozgalom szerint a legcsekélyebb teljesítmény sem szükséges a társadalom teljesítményből részesedéshez – nem kell kitalálni hova kell a szeg és a szeget sem kell beütni – elég ha van, és igényel az egyén.
Bár jobb ha fekete, zöld, vegetáriánus (flexi, ovo, lakto), feminista, amaszkulin, ateista, analfabéta, vegán nagyhangú gyökér és máris kap utalványt egy narancssárga-fekete Mustang Shelby Gt500-ra, Brembo fékekkel.
Na és máris az insta/hollywood-i sztárok álértékei anarchista-kakokrata világában vagyunk és rabszolgaként építhetjük a Shelby-ket, okostelefonokat a trágyával etetett gombáknak, hogy igazolhassák GDP igényüket, létükkel. Hiszen tőlük már a létezés is teljesítmény.
…………………………………………………………………………………………………………..
Demokrácia egy van, a nép uralma, közvetlen vagy közvetett képviseletet támogató állami struktúrával, melynek lényege, hogy a többség döntése a kisebbségre is kötelezően érvényes.
Amely kisebbség ennek a többségi döntésnek az elfogadását, végrehajtását megtagadja, az hazaáruló és ezért s demokratikus nemzet kebeléből kitagadandó.
Lásd: Alaptörvény ellenesség vagy egyes értékei, érvényessége tagadása.
Az állami struktúrát uralhatják liberális, szociáldemokrata, keresztény elvű kormányzati politikusok, legitim módon.
De ha a demokrácia legfőbb értékének a pluralizmust (politikai hatalom megosztás) és konszenzusként (megállapodásként) valamennyi eltérő – olykor ellentétes – véleményt egyenrangúan érvényesnek – így agitálhatónak – fogadjuk el, az már nem demokrácia.
Hanem kormányzati nemtörődömségből, netán aljas hatalmi-gazdasági játékból adódó – választók zsarolhatósága fenyegetettség érzésükkel – anarchia.
Nem elfeledve, hogy a megjelenő és hozzáférhető – mivel az orbáni plurális (azaz LIBERÁLIS) demokráciában vannak ugye nem hozzáférhető, sőt üldözött – konzervatív, patrióta vélemények, úgy igazi liberális módra sivárak, kizárólag a kormányzati jelszavak és törekvések körül értelmezhetőek.
vorosful
2022-03-06 @ 15:44
Uzlettars,
remek!
Ch d V
Namond
2022-03-06 @ 17:45
Chevalier,
Ne hamarkodja el, ez nem Orbán dicsérete, hanem kritikája volt.
„A konzervativizmus nem más, mint a megteremtett értékek megőrzése, annak az alapnak a megóvása, melyre építeni lehet.- Scruton”
Lényegében azt írtam, hogy Orbán NEM kereszténydemokráciát épít, hanem, saját bevallása szerint, plurális demokráciát.
Azaz liberális demokráciát és emiatt olyanok a választást és választhatóságot, a bírósági eljárási, civil és gazdálkodó szervezetekre vonatkozó jogi szabályok.
Igaz van egy utánérzése a 60-70-es évek US közéletre, de látjuk, hogy az hova vezetett, el kellene kerülni tehát.
(Na meg persze a KISZ táborokban elmegyakorlatként folytatott öncélú viták, amelyek konszenzusa nem tért ki a helyesre és helytelenre, csak arra, hogy jó vita volt, folytatjuk, mert vitatkozni jó.
Tud róla, hogy van egy videó, melyben az ifjú Orbán közli a KISZ vezetőkkel, hogy vita készségben sehol nincsenek, bár van nekik egy Gyurcsányuk aki bizony egy valami? Na innen ered kettejük vetélkedése. Keserűen írom le; Ha Gyurcsány nélkül kivel játszana a miniszterelnök?)
Sok probléma ismert, nem lehet tehát TISZTESSÉGGEL HELYESEN arra várni, hogy az US beli civil önszerveződések – a gépjármű biztonságért, a gyógyszer mellékhatások és az élelmiszer adalékok káros hatásai miatti perei – mintájára hazánkban is pertársaságok alakuljanak.
Felháborító a svájci frank károsultak, máig rendezetlen ügye és egyes bírák ezzel kapcsolatos következmény nélküli tettei és állásfoglalásai.
A külföldi érdekeltségű ügynök (TASZ, Helsinki Bizottság, stb) és diverzáns (Pride, CFCF/ Gyöngyöspata, stb) vállalkozások és projekjeik elleni fellépés nem állampolgári civil hatáskör.
Ez állami feladat, amely keretében a kormánynak meg kellene védenie a magyar állam polgárait születésüknél fogva megillető nemzeti identitását meghatározó hagyományos értékközösségét.
A vérszerződés óta a nemzetet alkotó politikai közösség, közös értékei – alkotmányos értékközösség adja önazonosságunkat, amely szuverenitásunk, önálló állami létünk alapjául szolgál.
„A konzervativizmus nem más, mint a megteremtett értékek megőrzése, annak az alapnak a megóvása, melyre építeni lehet.- Scruton”
by Alkotmánybíróság 2021 december 10-i határozata alapján;
Mely értékközösség a magyar államiságot alkotó politikai közösség legalapvetőbb, LEGELVITATHATATLANABB joga, mely elsősorban az alkotmányban, de épp oly hangsúlyosan az 1200 éves magyar jogrendben van lefektetve.
Nem csak a polgárok megélhetési (szociális/paternalista) viszonyai, de a társadalmi-politikai kulturális értékekből következő, nemzeti önazonosságon alapuló közhangulat megóvása is állami, a mindenkori – immáron 12 éve az Orbán – kormányzatot terhelő feladat.
Ha ezt nem teszi, netán veszélyezteti, akkor tettei és tétlensége emberi jogaink, emberi méltóságunk sérelmét is magában hordozza.
Szerényen megjegyzem, ha valaki szóban vagy tettben elutasítja a magyar államiság alapokmányát és jogrendjét (céges alapító okiratát, szervezeti szabályzatát és ügyrendjét), azok fennmaradását, az a személy NEM LEHETNE az államot alkotó politikai közösség tagja.
És lám Orbán alatt mégis. Ennyire nem lehet fontos az állandóan civakodó, öncélú pluralista vitatkozás.
Csak nem a pluralizmus – hatalom megosztás – a cél?
Na persze és hol van a patrióta konzervativizmus sokszínűsége?
Miért csak Orbán színűek a globalistákkal szemben állók?
Namond
2022-03-07 @ 11:02
Chevalier,
Sejtettem, hogy a formát, a stabil gondolatmenetet és nem a tartalmat értékelte.
Viszont, azt is sejtem fogalma sem volt, (Vagy most sincs?)hogy miért használtam a intellektuális univerzumon kívüli, szokatlanul metastabil gondolatrendszerre valló metaargumentumokat a FIDESZ tisztújításáig, a nagy ember listavezetővé megszavazásáig.
Nincs is más elvárás, mint a globalista és kormány média propaganda iránti kétség és az azoktól elvonatkoztatott átgondolás.
Mert ugye nem zörög a haraszt szél nélkül.
“Na persze és hol van a patrióta konzervativizmus sokszínűsége?
Miért csak Orbán színűek a globalistákkal szemben állók?”
Legalabbis nyilvanosan.”
Tán tartanak a közéletihaláltól a világpolgár ifjú Jeszi féle hithű orbanicsárok, volontőr bérgyilkosok kezeitől.
Ami ugye sokat mond. nem csak a szolgalelkű volontőrökről, de arról is aki a háttérben dörzsöli a kezét, miközben kántálja én ezt nem mondtam és ezért nem is akartam.
Ugye nem gondolja komolyan, hogy az Orbán személyét és személyétől elkülönítve kormányzása módszereit érő kritika objektíven hiba és kárhoztatható lehetne?
Ismeri ugye; Panta rhei.
A pluralizmus – az orbáni, önfényező célú is – nem eszmefolyam, hanem egy mindent beszívó örvény, a haladás, előrelépés gátja.
Például az ademokratikus brüsszel pluralista világban újra és újra előkerülő, kötelező kvóta.
Személyes példájával csak nem azt akarja mondani, hogy vezetés közben nem korrigál és figyelmen kívül hagyja a jelzőtáblákat, a forgalomban levők és utasai jelzéseit?
Na az ilyen vélekedés miatt kell most nagyítóval keresnie, hogy mi megy jól.
So, a hazai ellenzék kormányzásképtelen, tőlük – na meg, nyilvánosságból kizárt kritikusaitól is – Orbán nyugodtan alhat.
De azért a hazai viszonyok tekintetében rögzítem, a hazai ellenzék összeborulásával szemben nem politikai párt, a FIDESZ, KNDP, és Fidelitasz, Ifjúsági Kereszténydemokrata Szövetség – IKSZ (Ilyen is van ám!), kampányol pártprogramjukkal, hanem a kormány a maga, 12 év folyamatos 2/3-os kormányzás után Folytatjuk programjával.
12 év folyamatos 2/3-os kormányzás pluralista közélet öncélú vitái tükröződnek az orbáni világ alapjául szolgáló 12 év alatt meghozott jogszabályokban és joggyakorlatban.
Ez sem lenne rossz téma a Mesternek.
vorosful
2022-03-07 @ 12:18
Uzlettars,
„Viszont, azt is sejtem fogalma sem volt, (Vagy most sincs?)hogy miért használtam a intellektuális univerzumon kívüli…” stb.
Nezze, nem vagyok sem Piszkos Fred, sem urologus, ugyhogy nem latok a vesekbe 🙂
Ch d V
Namond
2022-03-07 @ 16:32
Chevalier,
A politikai gasztroenterológia (emésztési zavarok, hányás, híg fosás, és székrekedés) 1938-ig lehetett érvényben.
Abban igaza van, hogy belgyógyászati diagnózisa, választott hazája politikája közvetlen és proxi háborúi okán – lásd Trump, az urulógia tárgykörébe (vizelési, székelési, merevedési – lásd germánok – zavar) az urulógia szakterületébe került.
Sajnos, aki nem vesz latex – orvosi – kesztyűt az bizony a zöldkommandó kifogása és közösségi megsemmisítése alá esik.
Megértem kifogását, de ez legyen nyilvános.
Tudja ez, meg az.
Az élete párja nem akarna haza költözni?
Itt is találhat felkészült munkatársakat!
Talán hallgasson párjára, kinek tiszteletem józanságáért
vorosful
2022-03-07 @ 20:31
Uzlettars,
„Az élete párja nem akarna haza költözni?”
Nono, kis huncut, ilyen konnyen nem csapja le a kezemrol! 🙂
„Itt is találhat felkészült munkatársakat!”
Mint sejttettem (muvelteto alaknak szantam), bizonyos projektekhez talalok is, mar tobb evtizede. Egy oktoberen indult dolgot epp most adtunk fel (az otlet szep, de ordas kornyezetben kellene mukodnie, es IGY nem lehet biztositani, hogy egyszerre legyen kornyezetturo es kelloen szenzitiv az eszkoz). Egy masikat meg most februar elejen tettunk sinre (ennek van eselye, meglatjuk).
„Talán hallgasson párjára, kinek tiszteletem józanságáért”
Meglepem: szoktam 🙂 Meg jobban meglepem: egyre gyakrabban szoktam 🙂 – Es most en vagyok meglepve: honnan tudja, hogy jozan??? (Tenyleg az.)
Ch d V
Namond
2022-03-08 @ 01:35
Chevalier,
? Nem tudom. Vélem.
? Ha tudnám azt amit vélek, az már nem én lennék.
vorosful
2022-03-07 @ 00:37
Uzlettars,
„Ne hamarkodja el, ez nem Orbán dicsérete, hanem kritikája volt.”
Hogy klasszikusainkkal szoljak: „na es?”
Amig ez higgadtan es ervekkel tortenik, miert ne kritizalhatna Orbant???
Nota bene: az, hogy valami „erv”, nekem kb annyit jelent, hogy onmagaban koherens, higgadt, es ha nem is „orokeletu”, de legalabb metastabil gondolatrendszerbol fakad. Nem olyanbol, ami minden pillanatban osszevissza ideologiakbol kapkod ki epp tetszo, a pillanatnyi agymenest igazolo mozaikdarabokat.
On ervelt. Megjegyzem, attol, hogy valami „erv”, nem kell feltetlenul igaznak lennie (nem szukseges feltetel), egyszeruen csak megfontolasra, meggondolasra erdemesnek a fentiek szerint (elegseges feltetel).
Szoval elvezettel olvastam, amit irt, meg ha erdemben nem is valaszoltam.
„Na persze és hol van a patrióta konzervativizmus sokszínűsége?
Miért csak Orbán színűek a globalistákkal szemben állók?”
Legalabbis nyilvanosan. Az en otthoni ismeroseimmel folytatott maganbeszelgetesekben peldaul hangzanak el Orban kritikak (jogosan is), de ezzel nem mennenek ki az utcara (es Orbanra fognak szavazni). Ezt lehet karhoztatni, meg az is lehet, hogy objektive is hiba – de valahogy nagyon megertem. A parhuzam: erkezesem az akkor meg valamelyest szabad vilagba.
(Bocs, ha mar mondtam.) Szoval javaban dult a hideghaboru, viszont a 68 utan verszemet kapott baloldal mar ugyancsak javaban nyomult – es nyomta az USA-kritikat. Es cikizett, ha nem voltam hajlando beszallni, hanem „szolgalelkuen” vedtem az USA-t. Amire a standard valaszom („ervem”, szoval nem feltetlenul helyes…) ez volt (80-as evek kozepe):
„Nezzetek, ha akarnam, le tudnek ulni es hajnalig egyfolytaban mondani, mi minden rossz, hulyeseg, vagy akar szornyu az USA-ban. De nem teszem. Tessek eszrevenni, hogy haboru van, elet/halal harc a ket rendszer kozott, es amig ez van, nekem a SZU fekete, az USA pedig feher. Abban a szent pillanatban, amikor a SZU feladja, veszit – en leszek az elso, aki eloveszi a – mondom, hajnalig sorolhato – problemakat, disznosagokat, es kritizalni fogja az USA-t minden olyanert, amiert joggal kritizalhato.”
Egyebkent mentsegemre (dicseretemre?) legyen mondva, hogy meg is tettem, elobb barati korben, majd 94 ota az interneten is. Mara meg mar tulsagosan is konnyuve valt a dolgom: lassan azt kell nagyitoval keresni, mit csinal jol, mit helyeseljek.
Szoval amig Mo-n a tuloldalon ez a sorsronto moslek van, es (szornyulkodesemre) a nepesseg kozel felet kepes meghulyiteni, addig Orban felolem nyugodtan alhat -) Ha legalabb harom tucat Schiffer-kaliberu ember lenne az ellenzek hangadoja, O. kezdhetne nyugtalankodni… (Micsoda idok! 4-5 evtizede ha valaki azt mondja, egy napon Szakasits unokajat fogom jo peldanak felhozni, visszakezbol lehulyeztem volna.)
Ch d V
Ch d V
vorosful
2022-03-07 @ 22:51
Uzlettars,
egy masik, regi thread-en (A csata utan) cimzett nekem egy kommentet „Hova tunt Orban gerince” felutessel. (Veletlenul vettem csak eszre, mar reg nem kovetem azt a threadet.)
Ebben az ATV-re hivatkozik
„No, Chevalier,
www atv hu belfold 20220307 itt-a-rendelet-megis-erkezhetnek-magyarorszagra-nato-csapatok” (szandekosan tordelve).
Megjegyzem, nemcsak urologus, de ortoped orvos sem vagyok, de – gondolom, Onhoz hasonloan – en is raneztem a hires rendeletre, gyakorlatilag egy oldal, nem tul nehez olvasmany
https://magyarkozlony.hu/dokumentumok/854d68e77dd9473934ffc0ff24c558ea25527ac1/megtekintes
Eloljaroban: meg a Pesti Sracok is ugy tajekoztat, hogy
„Közben Orbán Viktor miniszterelnök rendeletben hatalmazza fel a NATO-csapatokat a Magyarországon való állomásozásra”.
Ami igy nem egeszen igaz, idezet a rendeletbol:
(1) „… áthaladását, illetve… eső területére (a továbbiakban együtt: Dunántúlra)] történő települését;”
Azaz az ukran hatar kozelebe nem. Hogy holnap mi lesz a dontes, nem tudom, de nekem eddig a pillanatig ez a Matyas kiraly meg a juhaszlany esete (hozott is ajandekot meg nem is). Mas kerdes – es ez idegesit – mi szukseg NATO csapatokra a valasztas elott.
(2) „… az Ukrajnába történő áthaladás esetét kivéve engedélyezi a szövetséges fegyveres erőknek az 1. pont alá nem
tartozó, a NATO döntésén alapuló, Magyarország területén szárazföldi és légi úton történő áthaladását,”
(3) „… katonai felszereléseknek, valamint platformoknak az ukrán
fegyveres erők számára való biztosítása céljából … Magyarország területén szárazföldi és légi úton más
szövetséges tagállamba történő szállítását;”
Azaz NATO orszagbol NATO orszagba lehet szallitani Mo-n keresztul…
(4) „… nem engedélyezi … a halálos erő célba juttatására tervezett katonai felszereléseknek, valamint platformoknak)
Magyarország területén szárazföldi és légi úton Ukrajnába történő szállítását;”
… Ukrajnaba viszont nem
(5) (5) Egeszsegugyi, humanitarius szallitmanyok Ukrajnaba – OK.
Hogy a holnap mit hoz, azt meg en sem tudom 🙂 de egyelore itt tartunk. Mondom, en egyelore a juhaszlanyt latom a Karmelitaban (iszonyu nyomas alatt persze.)
Ch d V
Namond
2022-03-08 @ 01:41
Chevalier,
Egyetértek.
Adott is meg nem is, be is dőlt, meg nem is.
Viszont a formákra adva peckesen.
vorosful
2022-03-07 @ 23:38
Kozismerten jozan Kedvesem tanacsara legalabb egy hetre felfuggesztem a beszelgetest Uzletttarsammal.
Az ok
https://pestisracok.hu/bortonbuntetesre-iteltek-a-marki-zayek-sajtotajekoztatojat-megzavaro-ferfit/
alatta ez a kommentar, veletlenul botlottam bele:
„Namond
2022-03-07 at 17:02
Gratulálok Orbánnak, az örök győztes Viktornak, anyja felcsinálásához.”
Ch d V
Namond
2022-03-08 @ 02:01
Rendben.
Bár emlékeim szerint a tegnapi utolsó kommentem, kései ebéd közben 2022-03-07 @ 16:32-kor Önnek címeztem.
Nem emlékszem erre a kommentre, szerintem 2022-03-07 at 17:02-kor, evés után pedig aludtam.
Bukohill
2022-03-08 @ 20:04
„Namond 2022-03-07 at 17:12
Misu,
Hazug, obáncsinár szar vagy, takarodjál a közéleztből.
A forint esése, a fasz Orbán, MNB által kezelhetetlen túlköltezése miatt állt elő.”
Felbukkant egy ál Namond. Ez már szinte elismerés. Eltekintve a helytelen írástól, kizártnak tartom, hogy Namond így fogalmazna : „takarodjál”.
Tetthely : Eco Varga Mihály: A magyar forint is a szankciók áldozata
Lupus
2022-03-10 @ 19:00
Minden külön értesítés helyett:
Március 7-én 0 óráig visszamenően az összes Namond-hozzászólást törölték a PS hasábjairól.
¤
Más kérdés, hogy a PS hírhasábjain végrehajtott „Namondtalanítás”* után megmaradt első, tehát pillanatnyilag legrégebbi, 2022.03.06-án 19:06-kor kelt bejegyzésben (ld. a linket!), a kommentelő éppen az Orbán-kormány egyik tagját minősíti „barom” jelzővel. ☺
https://pestisracok.hu/szentkiralyi-alexandra-magyarorszag-senkit-sem-hagy-segitseg-nelkul/#comment-1343987
* Namondtalanítás ==> nyelvtan-elménceknek ld. még:
poloskátlanítás, nácítlanítás, féregtelenítés, etc.
☼
Namond
2022-03-10 @ 20:23
Namond Orbán-kormány egyik tagját minősíti “barom” jelzővel.
Nagy Istvánt a helyi piacokat betonoztató, a vidéknek valójában nem segítő, erkélyén kaptárt telepítő alkalmatlant és senki mást nevezett baromnak.
https://www.google.com/search?source=univ&tbm=isch&q=Nagy+Istv%C3%A1n+erk%C3%A9ly&client=firefox-b-d&fir=QbpkGlnyXAEhUM%252CM12k55HiWJpfwM%252C_%253Bjbj3s70IYTWnNM%252CPsVLDAVLHFNt0M%252C_%253BUkKHjlW9zr5PzM%252CZBUO4zLgAPxZ6M%252C_%253BmlS5zV1fqYzWSM%252C1Sc_tVKR-LRBtM%252C_%253BUz-JmskZGSYLmM%252CpHxc4ZkpLtROYM%252C_%253BPJgDb7h9F_iRcM%252CxXECRPyqO_0BYM%252C_%253BC1HcqqB6tvvAeM%252CfNvzdQeOpRcsNM%252C_%253BD3CsjZzUqy2VBM%252CxXECRPyqO_0BYM%252C_%253Bn_QKW2tLokFdpM%252CXQLyGTDqpFY6pM%252C_%253BJmuIzTJEVsHLIM%252CZBUO4zLgAPxZ6M%252C_&usg=AI4_-kQZoOoyQeFDE1QGIkb9Vwa5ScrK_g&sa=X&ved=2ahUKEwjt7OWJn7z2AhUJDewKHTYyDZ8QjJkEegQIAhAC&biw=1146&bih=793&dpr=1.09
Láss és dönts ez az ember miniszter-e?
Nem elfeledkezve arról, hogy a magyar földeket megszerző ZSEBSZERZŐDŐK és GAZDASÁGI KÖZÖSSÉGÜK – Grossmania nevű gazdasági társaság – talán osztrák kártérítést kell kapjon a zsebszerződések megsemmisítése – a tőke szabad mozgásának elve megsértése – miatt.
(A jogszerűség, szerződés valódisága, célszerűsége zéró érték.)
Namond
2022-03-10 @ 20:46
Tényleg?
https://pestisracok.hu/boros-imre-emlekeztetett-ebben-a-helyzetben-termeszetes-hogy-romlanak-a-nemzeti-valutak-arfolyamai/
Azzal együtt, hogy a finn, norvég, dán, török valuták árfolyama összecsúszott és nem miattam.
A bejegyzés lényege, hogy az US belpiaci orbitális inflációját a valutaárfolyamok US többségű pénzügyi és pénzügyi lebonyolító szervezetek terítik a világ dollárnak kitett országaiban.
Kétségbeesetten?
Századvég: a többség nem tenné kockára Magyarország …
https://pestisracok.hu › szazadveg-a-tobbseg-nem-tenne…
2022. márc. 2. — PestiSrácok.hu … Namond. 2022-03-02 at 18:35. Orbán Viktor kormányfő leszögezte: Ukrajna Magyarország barátja, szomszédunk bajban van, …
Namond
2022-03-10 @ 20:52
A nem kimondottan ukránbarát bejegyzéseim – ezek Csányi kommenttársnak szóló válaszaim voltak, Csányi vitatott bejegyzésével együtt – törölték, erről tudok.
A többi vágyálom, tessék a farkasoknak barikákat számolni.
Namond
2022-03-08 @ 18:30
Felelős politizálás?
Felkészült Orbán a zseniális zseni, arra ha az ukrán hadsereg maradványai katonai vereséguk után nyugatra – hazánkba akar vonulni?
Köztük a magyarellenes fellépésekre felkészített, amcsi fegyverekkel felszerelt, 11. önkéntes dandárral?
Nem lenne jobb az unió országaitól határra telepíthető nehézfegyvereket, rakétarendszereket kérni?
Mi a terve Orbánnak az államférfinak, ha az amcsi megbízásból biológiai fegyvereken dolgozó ukrán tudósok, vagy elvileg egyedül érkező gyerekek kutatási dokumentációval és árúmintával és érkeznek?
atörökszultán
2022-03-10 @ 19:00
Hála Istennek! Egy német feminista csoport, nevezetesen a „Wer braucht Feminismus” aktivistái kidolgozták a „vulva-design” ürrepülögép prototípusát,melyet azon nyomban elküldtek az ESA, az Európai Ürkutatási Központ illetékeseinek.
A csoport vezetöje természetesen egy néger német aerodinamikai szakértö??? Dr.????Lucia Hartmann,aki szerint a nöi nemiszerv alakú ürhajó megszünteti az igazságtalanságot a világegyetemben,eltünteti a csúnya fallikus rakétákat és végre helyreállítja a zsende-zsandár semlegességet. Hip hip hurrá! höhö..
Kíváncsian várjuk Dr. Ph.D. Ferencz Orsolya ürkutató véleményét erröl a remek projektröl.
Namond
2022-03-10 @ 21:57
https://mandiner.hu/cikk/20220310_energetikai_szankciok_mellett_ervelt_macron
Kinek a nevében is lelkesedtek, hogy Macron-nal egy platformon vagyunk?