A lincselés integráló hatásáról
19„Aki meg mindent egyformán eltűr, azt ugyan általában nem illetjük külön elnevezéssel, de átvitt értelemben fanyarnak, nyomorultnak és tompának nevezzük.”
Arisztotelész: Eudémoszi Etika
Valamikor a kétezres években E.-ben jártam. Ez a község egy jókora körzeti általános iskolával rendelkezik, a környékbeli falvakból járnak ide gyerekek. A tanulók 90-100%-a cigány, amint a falvak lakossága is az egész járásban. Tudom, nem lehet „hivatalosan” megállapítani, ki cigány és ki nem, de ez esetben éppen elegendő a végzősök tablóin végigtekinteni. Az igazgatóval beszélgettünk éppen, mikor bejött az egyik szülő és közölte, hogy elviszi a gyerekét a közeli kisváros iskolájába. Az igazgató – némi szakmai sértettséggel – megkérdezte, hogy miért teszi ezt. „Nem fogom ide járatni a cigányok közé!” – mondta teljes magától értetődöttséggel a szülő, úgy mintha ennek az indoknak az érvényessége nem igényelne további bizonyítást. A szóban forgó szülő, amúgy maga is szemmel láthatóan cigány volt, a jobb módúak közül. „Ezt csinálják.” – legyintett lemondóan az igazgató – „Amint kicsit jobban megy nekik.”
Onnan jutott ez eszembe, hogy olvashattunk a minap – az ellenzék szerint árulóvá vált – Osztolykán Ágnestől származó gondolatokat, melyek lényege szerint gyermekeink egyfajta etnikai hígítószerként szolgálnának, elősegítve a cigány gyerekek szociokulturális fejlődését. Mintegy nevelési segédeszközként. Biztosan jobbak, mint a nádpálca. Hogy velük, a hígítókkal mi lesz a integráció során nos, az teljesen másodlagos. Mert Osztolykánnak – származása, előélete alapján akár érthető módon – csak a cigány gyerekek számítanak. Ám látni kell azt is, neki „joga” van csak és kizárólag a cigány gyerekek érdekeit figyelembe venni, úgy nekünk is jogunk van (vagy lenne) csak és kizárólag a nem cigány gyerekekét tekinteni.
Az integrált oktatás melletti érv úgy szól ugyanis, hogy a cigány gyerekeknek komoly előnyük származik az efféle nevelésből. Mármost a kérdés az, hogy a nem cigány gyerekeknek vajon miféle előnye származik belőle? A win-win helyzet, tudják, amiről a libsi jogvédők annyit beszélnek. Erről ugyanis nem szólt eddig a fáma.
Az integrált oktatás kimondott célja, hogy a „hátrányos helyzetű” gyerekeket felzárkóztassák. Logikailag ez azt jelenti, hogy van hová és a nem cigány gyerekek valamilyen módon jobb útravalóval rendelkeznek, mondhatni von haus aus és ezáltal komoly jótékony hatással vannak a velük együtt járó cigányokra. Senki nem beszél arról, hogy amennyiben létezik ilyes egymásra hatás, vajon a cigány gyerekek milyen hatással vannak a „felzárkóztatókra”? Semmi nem bizonyítja ugyanis, hogy a gyerekek közötti „hatás”, vagy kultúracsere egyoldalú. Ha a nem cigánygyerekek „jó” hatással vannak a cigányokra – amint mondják – akkor ki vizsgálta a cigány gyerekek logikailag nyilvánvalóan „rossz” hatásának következményeit?
A szülők szegregáció iránti vágya ugyanis pontosan erre a hatásra épül.
Ettől a negatív hatástól féltik a gyerekeiket és ezért próbálják olyan iskolába adni, ahol ez a visszahúzó jellegű integráció nem fenyegeti őket. Na, meg nem verik meg naponta az integrálandók és nem veszik el a holmiját.
A honi libsik egyébként meglehetősen sajátosan viselkednek ebben az antiszegregáció ügyben. Az un. „cigány iskolák” esetében, mikor maguk a szülők kérik az iskola fenntartását, akkor azt mondják, a szülők tudatlanok – természetesen erről is mi tehetünk – ezért „meg kell győzni őket”. A másik oldalon viszont perelnek és be akarják tiltani az adott iskolát. Láthatóan pontosan ennyire hisznek a meggyőzés sikerében. Így vagy úgy, de a végén minden esetben erőszakkal, bírói ítéletekkel és adminisztratív intézkedésekkel akarnak győzni, ami régi, szép baloldali hagyomány.
„Boldog leszel ha belegebedsz is” – hangzik a baloldali társadalommérnökök hangja – „majd mi megtanítunk”.
Az élet azonban nem hajókirándulás, mindennek ára van, amit valakinek meg kell fizetnie. Erre vagyunk mi. És hogy mindez igazságosnak tűnjön, ki kellett találni az „elnyomó többségi társadalom” mítoszát. Az még – elméletileg legalábbis – elképzelhető, hogy mi nem cigány többségiek valahol, valamiképpen „elnyomtuk” a cigányokat és ezért lakolnunk kell. Mondjuk szerintem ez is hülyeség, de a gyerekeink mit vétettek? Vagy hetedíziglen kell bűnhődnie mindenkinek? Szép, felvilágosult gondolat.
Vannak azután az integrált nevelésnek – a fentieken túlmenő – anomáliái is. Úgyszintén a minapi hír, hogy egy pesterzsébeti iskolába berontott néhány krónikusan alulszocializált szülő és egy röpke neveléselméleti vita keretében megolaszliszkázták kicsit az egyik tanerőt. Tették mindezt a transzparencia jegyében a biztonsági kamera és egy csomó gyerek szeme láttára. Hadd integrálódjanak.
Vajon az akció láttán milyen gondolatok ébredtek a nebulók fejében? Akik a mindennapos erőszakos vitalezárások „kultúrájából” jöttek, azoknak nyilván nem okoz különösebb meglepetést a pedagógus elkalapálása, hiszen tapasztalataik szerint minden kérdést így kell eldönteni. Aki először üt, az nevet utoljára – ahogyan a halhatatlan Rejtő Jenő írja. Azok a gyerekek, akik nincsenek hozzászokva a nézeteltérések lincseléssel történő elintézéséhez bizonyára meglepődnek és meg is ijednek. De ha sokszor látják, majd hozzászoknak és mondhatni ők is integrálódnak ezáltal.
Más kérdés, hogy ez mennyire kívánatos.
A szerencsétlen megvert és megalázott tanerők majd feljelentést tehetnek és ennek hatására – 3-5-10 év és pár tucat tárgyalás után – az elkövetők kapnak majd valami felfüggesztett ejnye-bejnyét. A pesterzsébeti tanerő esetében (kivételesen) a bíróság gyorsított eljárásban ítélte meg a levelező tagozatot, ami eddig is meglehetősen alacsony hatásfokkal működött, a lelkesen vitatkozó család mindegyike visszaeső testi-sértő…
Menetrendszerűen elhangzik majd ezeken a tárgyalásokon a többségi társadalom felelőssége, a nehéz gyermekkor és az összes hasonló, szokásos hülyeség. Az ítéletnek, mire megszületik, a nevelő hatása már pontosan nulla lesz. Addigra az integrálandók már – példás mintakövetéssel – saját szülői jogukon verik majd a pedagógusokat. Mi pedig elgondolkodhatunk a fenti Arisztotelész mondat igazságán.
Mivel az érvényes magyar törvények szerint a tettesek arca, neve, elmekórtani státusza nem nyilvános, így nem tudhatjuk a választ a kínzó kérdésre: a harcias szülők vajon, annak idején, integrált, vagy szegregált oktatásban vettek részt? Mert nagyon nem mindegy.
legyetek
2016-06-10 @ 16:41
Kedves Aristo: én azért itt-ott HALLom a haLhatatlan Rejtő Jenőt (-::
„elnyomó többségi társadalom” :: ez a verbális paradoxon azt
követelné, hogy a parlamenti választásokat az a csoportosulás nyerje,
amelyik a legkevesebb szavazatot kapja, csak és kizárólag azért, hogy
az „elnyomás” szótól megszabaduljunk. Így lesz a demokrácia egy halott,
sőt negatív fogalom, hiszen kit érdekel, hogy a populáció 90 %-a mit
akar: ők csak rohadék elnyomók, akik rákényszerítik az akaratukat a
10 %-nyi kisebbségre.
Alex
2016-06-11 @ 12:37
Hát igen. Ha a többség eleve elnyomó, nos akkor a többségi demokráciának nincsen értelme…
Eduard
2016-06-12 @ 15:13
Jelenleg azonban a demokrácia megcsúfolása folyik! Kisebbségek kötnek párkoalíciókat,hogy uralkodhassanak a többség felett. Aztán a kapitalizmusban pláne teljesen illúzió akármilyen demokráciáról is handa-bandázni,mert abban,az egyetlen, és legnagyobb szervező erő a pénz.
cipollina
2016-06-10 @ 17:46
Sajnos a „kapnak majd” már átváltozott „kaptak”-ká…. Felfüggesztett büntetést kaptak…. Szégyen és gyalázat! Azzal együtt, hogy volt már felfüggesztettje az anyukának, tehát büntetett előéletű!
Merem remélni, hogy az ügyészség fellebbezése után letöltendő lesz ebből!
Alex
2016-06-11 @ 12:38
A Margitszigeten egy fa tetején maszturbáló férfi letöltendőt kapott, pedig nem vert meg senkit.
Alex
2016-06-11 @ 18:32
Hiába reméled, mert a cigányokat nálunk a bíróság máskép ítéli meg mint a magyarokat. Egy magyar leány a járdán kerékpározó nagyon arrogáns buzit nyakonvágott. Nos kapott három évi letöltendőt. A tanárnőt szántszándékkal az iskolába benyomulók ököllel verték, de felfüggesztve kaptak fele ennyit. A cigányokra úgy tűnik nem ugyanaz a törvénykönyv vonatkozik…
khm
2016-06-10 @ 18:35
Szomorú dolog,de az ország 20%-a tartozik immár e pompás fajtához.
És napról napra nő a Renátók,Rómeók Dzsesszikák aránya.
Szóval nagy bajba kerülünk,ha nem tudjuk domesztikálni őket. Modjuk eddig ~500 év alatt nem sikerült,de nem is annyira igyekezett akkoriban a többségi társadalom.
Most pedig be kellene hozni a lemaradást. Miközben állandó pergőtüzet kapunk onnan,ahonnan kilakoltatták a derék kisebbségijeinket. Pl Franciaország.
legyetek
2016-06-10 @ 19:16
Nem migránskvóta kéne az EUban, hanem cigánykvóta. Egye fene 2500-at
bevállalunk.
teuton
2016-06-10 @ 20:20
Mit sopankodsz, te miert nem szaporodsz jobban???
Eduard
2016-06-10 @ 22:51
Nem megszelíditeni,hanem meg kell állítani a szaporodásukat. Erre a leghumánusabb, elegáns módszer a politika lenne! Olyan törvényi környezetet kell kialakítani,amely nem támogatja az ingyenélést, és a gyerekgyártást! Amíg cigány az elnök is, meg a parlament tele van liberális, nemzetellenes hazaárulókkal, addig sajnos az ilyesmi nem lehetséges.
khm
2016-06-11 @ 10:57
szerinted cigány az elnök?
Hol élsz?
Alex
2016-06-11 @ 12:36
Anno a szocializmusban létezett a kmk (közveszélyes munkakerülés) és családi pótlékot is a dolgozó szülők kaptak.
Nos a cigányság gyorsütemű szaporodása a rendszerváltozás után következett be.
khm
2016-06-12 @ 13:23
Most akkor csak azt nem értem,ha cigány az elnök kend szerint. Akkor miért antiizélgetnek minket? Hiszen az usa-ban,meg nigger.
Szóval a demokrácia egyik feltételét,már teljesítettük. 🙂
Alex
2016-06-11 @ 12:33
A nem-cigány gyerekeknek is vannak jogai. Például joga van tanulni olyan iskolában ahol nem terrorizálják őt a társai, ahonnan nem megy haza minden nap sírva és kékre-zöldre verve. Ahol tud figyelni a tanítási órán és tud tanulni, mert nem verik meg érte a tízpercben, ha jó jegyet kapott.
Amúgy a szegregáció tilalmát el kell törölni! Be kell látni, hogy a cigány-gyerekek egy része olyan társadalmi helyzetből és alapokkal jön, hogy nem lehet normális iskolába járatni, csak lebutított tantervű, követelmények nélküli iskolákba.
Amerikában is probléma ez. Ott is hasonlóan hülye a rendszer. Ezért a fehér szülők, ha egy kicsit jobban megy a soruk fizetős magániskolákba járatják a gyerekeiket. Mivel az a céljuk, hogy a gyerekek az idejüket tanulással töltsék, és a fekete gyerekek ne szekálják őket.
Leukoplaszt
2016-06-12 @ 10:22
A szegregáció apartheidhez vezet, ami sem az EU joggal sem a magyar alkotmánnyal nem kompatibilis.Minden gyereknek joga van a normális oktatáshoz, a romáknak is.
Alex
2016-06-14 @ 20:56
„Minden gyereknek joga van a normális oktatáshoz, a romáknak is.”
————————————————————————————————————————————-
Akkor a magyar gyerekek jogait is biztosítani kell. Valamint azt is, hogy a cigány sem kellene felfüggesztett látszat-ítélettel honorálni, ha bemennek az iskolába megverni a tanárt..
Lássuk be, nem a magyar gyerekkel van a gond, hanem a cigányokkal. A gyerekkel is, a szüleikkel is.
Barna Nárgisz
2016-06-12 @ 12:12
Senkinek szava sem lehet, mert van ebben munka, hogy ebben is feje tetejére álljon a világ.És türelem is volt ahhoz,hogy most végre így legyen. Hiszen a magyarok és cigányok közt pontos törvények és szokásjog uralkodott még az 1950-es években is. Az ochlokrácia nehezen épült ki, de most itt van.
Barna Nárgisz
2016-06-12 @ 12:16
A pénzalapú elvadulás kora.
Alex
2016-06-12 @ 14:45
Semmi köze a pénzhez. Inkább a „Független Magyar Bíróság” liberális gyakorlatához. Anno bicikli lopásáért két évet lehetett kapni, a gyilkosokat annak rendje és módja szerint felkötötték. Egy olaszliszkai lincselés után legalább három gazembert lógattak volna fel..
Ez az egész annak köszönhető, hogy van megélhetési bűnözés és ma 20 helyett 50.000 Ft. a szabadrablás, azaz ennyit tolhatsz ki fizetés nélkül a Tescoból, mert csak „szabálysértés” nem lopás az ügy.. Azért van mindez, mert a fél erdőt kiirtó cigányok kapnak három évet, és másfél év után jó magatartásért kiengedik őket. (Feltéve, ha egyáltalán elkapják és becsukják.)
Szóval a liberális megközelítésben van a hiba!