A népbarátság gyengéd bája
107„Ha érdekből választottunk valakit, addig fog tetszeni, ameddig érdekünk fűződik hozzá.”
Lucius Annaeus Seneca
Örömmel látom, hogy Jakab Péter nem feledte el a gyermekkori ízeket. Van annak valami csöndes bája, hogy felnőtt korból visszatekintve ismét érzi azokat a zamatokat, melyek kora gyermekkorát áthatották, és nem is csinál titkot belőlük. Kicsap néhány kiflit, parizert és Piros Aranyat: lássák, ezt eszi ő. Mit eszi, kajálja, falja, zabálja. Mindent a népért és semmit a nép ellenében, az étrend is ezt fejezi ki, egyszerű, tartalmas, tápláló, mint a nép sajátja is. Bizony a nép is ezt eszi, mert megszokta és mert nem tud mást elképzelni. Ja, és mindezt zsírpapírban, ahogy kell.
Természetesen nem volt előzmények nélküli a történet. Fletó is 2500 Ft-ból főzött és valamiért Jakab nem tud meglenni nélküle, valahogyan utánozni kell a mestert. Még arra is gondolt, hogy ő csak egy szerény reggelivel készüljön, nem ám, mint a táncoskomikus komplett menüvel. Sütőtökkel, húsos csonttal és sárgarépával.
Hogy van az, hogy egyből Kádár ugrik be?
Amint szürcsöli a krumplilevest és a népére gondol meg-megállva, hogy vajon miért is ilyen furcsa szokásoknak hódol a nép? És még Kádárnak el is hiszem, hogy szerette a krumplilevest, amint akasztatni is szeretett. Tyúkokat is tartott az udvarában, hogy friss tojáshoz jusson. Elképzelem, amint a véderő kiszedi a tojásokat és jelenti, hogy melyik tyúk mulasztotta el a tojást, azt azután statáriálisan kivégzik.
De Fletónak nem hiszem el. És nem hiszem el az egész moslékkoalíciónak sem. Majd a bolgár trampli széles háta mögé elrejtőzve kibontakoznak, kormányoznak, és lesz sírás-rívás és fogaknak csikorgatása.
Persze Jakab arról is elhíresült, hogy mindenáron kézbesíteni akart a miniszterelnöknek néhány kiló krumplit. Ebben az volt a furcsa, hogy ő ezt mint retúrkrumplit kezelte, visszautasítva azt, mint amit a borsodiak nem fogadnak el. Holott a szavazást egy fideszes nyerte, jelesül Koncz Zsófia – mármost ez arra utal, hogy az ő szavazói meg elfogadták az a bizonyos krumplit. Ezzel pedig hátrányosan különböztette a szavazókat, hiszen nem csinált titkot belőle: nem helyesli az efféle magatartást. Arról nem is beszélve, hogy Koncz Zsófinak tulajdonított egy olyan dolgot, amit nem követett el, hiszen éppen az egyik jobbikos tűzte a cédulát a krumplira, még videó is készült róla.
Ott áll ő és csak azért is parizert eszik. Ha a hülyeséget fokozni lehet, akkor ő fokozza. Szerinte a kórházakban például csakis parizer nélküli kenyeret adnak, na jó, mondjuk margarinnal. „A kormánypárti firkászok szerint ez azt mutatja, hogy proli vagyok.” Sajnos rossz hírem van: a „proli” kihalt, kiveszett. Az aktatáskában ebédet vivő, május elsején felvonuló proletariátus legalább a ’90-es évek óta nem létezik, helyette vannak mindenféle egyéni vállalkozók – akiket lehetetlen utolérni – és munkavállalók, akik gyakran cserélgetik a munkahelyüket és nem kötődnek semmilyen vállalathoz.
Nos, nem az a probléma, hogy nemlétező proli, hanem hogy nem akar az lenni. Az egy-két milliós fizetését szeretné megtartani, és ez – lássuk be – nem megy Gyurcsány nélkül, úgy látja, szinte semmi nem megy nélküle. Pontosan tudja, hogy a Momentum meg az egyéb törpepártok keresztbe lesznek lenyelve és még csak a szeme sem rebben. Ebben ő nem akar részt venni. Jakab tehát ott áll a Piros Arany, a kifli és a parizer aranyháromszögében, és nem tudja, mit csináljon. Vajon mit tenne a táncoskomikus? Hogyan vezetné le a három (vagy több) millió szegény embert a parizerből? Aztán egy egyszerű megoldást választ: a nép barátja lesz. „Úgyhogy kedves kaviárzabáló elkényeztettetett fideszes úrigyerekek, kicsit több szerénységet, ha már a kormányotok a magyarok többségétől épp ezt várja el a húsospultnál.”
Visszaköszön a „kalácsot a népnek” minden nyomorúságával és kisszerűségével.
Valami penetráns, a „nép” szeretetét a génjeiben hordozó magatartásról van szó, ami egyszerre elkeserítő és nevetséges. Minden mindegy már! Csak azt az előkelő helyet a listán, ha kérhetném, le van szarva Potocskáné, meg mindenki, csak azt az egyet kérem!
Aztán lehet, hogy Fletó megtréfálja és nem ad neki helyet a listán. Ha Jakab lesüllyed 1-2%-ra és már nem éri meg előkelő helyet adni, akkor kizárt, hogy Fletó befutó helyre jelöli. Akkor majd eljön az a pillanat, mikor el lehet gondolkodni, mit is válasszak. A nép barátjából a nép ellensége lesz és eljön az átkozódások pillanata is. A „proli” majd a hálátlan népet emlegeti – már alig várom.
Gullwing
2021-02-20 @ 12:43
Ez a kretén milliós (!!!) fizetéssel akarja elhitetni hogy ő a nép egyszerű gyermeke.
Mit elqró a milliárdos vagyonával lett a baloldal vezére.
Komolyan, ezeket a faszságokat a balos talpasok bekajálják?!
Vagy amilyen a vezérek hada olyan a talpasok gyülekezete?
khm
2021-02-20 @ 12:48
2,2 millió a havi járandósága.
khm
2021-02-20 @ 12:49
Bagó ez ennek a „lángésznek.” 🙂
khm
2021-02-20 @ 12:48
„A „proli” majd a hálátlan népet emlegeti – már alig várom.”
Azt már én is nagyon várom. Amúgy a jákóbnak szabad sertésparizert fogyasztani? 🙂
Megjegyzem a marhapárizsi hasonlít legjobban gyerekkorom felvágottjára. Mondjuk az régebben volt,mint ennek a görcsnek.
A piros aranyról annyit,mióta láttam miből,és hogyan? Azóta nem kívánom.
Mondták egyes vágóhídi ismerősök is,hogy parizerről is jobb,ha nem tudom.
Piros aranyszerűséget Édesanyám is csinált,só,pritamin és fűszerpaprika segítségével,és nem kellett nyomkodni a bádogot. 🙂
A Krrooooommplileves,meg feledhetetlen jan czermanik,vagy csermanek kedvence volt. Kár,hogy nem azon élt,élete végéig.
Gijutsushi
2021-02-20 @ 22:52
A csermanek nevű zabigyerek állítólag szerette a krumplilevest. A másik kedvence, ami jelezte, hogy a nép fia, az a vadászgatás a Bakonyban, Kőszeg-hegyalján, stb. a szintén nagyon nép fia (proli – de csak műveltség tekintetében) elvtársaival, és más bűnözőkkel. Aprókkal és nagyobbakkal…
Ez a jákob kölyök is ugyanolyan mint a csermanekista bagázs. Éppen ugyanúgy csak okádni lehet a látványától, mint az elkurcsánytól és pereputtyától.
csakafidesz
2021-02-21 @ 05:59
Elfelejtetted, hogy a qrva az egy nagyon sértő szó, ma már szexmunkásnak nevezik.
khm
2021-02-22 @ 07:56
A vadászgatás NEM a nép fia motívum,ugyanis az embereket kitiltották az erdőkből,ha vadásztak.
Namond
2021-03-01 @ 16:01
Nem csak Ha vadásznak, ha gombásznak, bogyót, növényt, száraz ágakat gyűjtenek.
Kis képmutató; Nem de, ez az oRR-bÁN kormány nagy sikere?
szemet szemért
2021-02-20 @ 12:49
Így kell reggelizni? Te akkora b.arom vagy hogy az imént látott elütött macska hozzád képest professzor.Ezt egy általad és társaiddal együtt egy vidéki paraszt mondja.Megterítünk és szépen megreggelizünk a családdal.
Ilosvai Árpádné
2021-02-20 @ 13:19
Ezek mind ilyenek! ? Hülyitik az egyszerü embereket és sajnos sokan be is veszik.
Infidel
2021-02-20 @ 13:20
Nem, Jakab, te tényleg nem vagy proli, ahhoz neked még nagyon sokat kellene fejlődnöd. Azt, hogy primitív, simulékony, seggnyaló-szélkakas vagy inkább elhiszem.
Azt is, hogy piros aranyos párizsit zabálsz két pofára bár jobban illett volna egy csík mangalica szalonna lila hagymával egy vágódeszkán de én megértem, tartalékolni kell a milliókat mert ki tudja mit hoz a jövő.
Öreg Rája
2021-02-20 @ 13:46
„… húsa és kövére, szépen nő naponta anyja örömére…”
Jákob pont olyan, mint a húsosfejű liba.
Feje van, de esze nincs!
Kele Loránt
2021-02-20 @ 13:53
„lumpen-prolik jellemzői;
– gyanakvás, hogy átverik őket,
– irigység azokra, akik munkájukkal szereztek valamit (bármit), mivel azt előlük vették el mert ők is megszerezhették volna ha tanultak volna, vagy ha dolgoztak volna, ha kedvük lett volna,
– gyűlölet, ha úgy érzik, kihagyták őket valami ingyen osztásból, fosztogatásból.”
Neaddfel
2021-02-20 @ 14:23
PROLI
Változnak az idők, új szelek fújnak, így aztán a buzi LMBTQ lett, a néger afroamerikai, a cigány roma.
A proli a legfrissebb, őt FreeEszfe vagy Telex néven illik illetni, esetleg 444-esnek.
Egy barátom mondta azonban, hogy:
„a sz@rt hiába hívjuk fekáliának vagy végbél sárnak, az attól még sz@r marad”
Varga Zoltán János
2021-02-20 @ 14:05
Ez a szarházi egy agyatlan bunkó barom. Meg akar felelni a fletó dk.klarika klának. Közben szétvert a pártját. Csak büszke lehet magára. Egy szavát sem hiszem el. Milliós fizetéssel bohóckodik. Igaz mi fizetjük ennek a fa@kalapnak a fizetését.
hivő
2021-02-20 @ 14:06
A Seneca idézet nagyon illik
ide mint az egyedüli lehetőség
hogy fenn nevezett honfitársunkat
sztoikusan el tudjuk
viselni.
100km
2021-02-20 @ 14:13
nem csinálná, ha nem lenne rá igény. tényleg csak az a kérdés, hogy ez mire lesz elég. azt gondoltam, hogy épeszű a baranyira nem … aztán tessék …
moliere
2021-02-20 @ 14:16
Sós kiflit vegyél, okostojás, vagy valami kézműves kiflit! Amiben van anyag. Nem albán sz.rt, vagy a szokásos reggeli műszak által vett víz-levegő kombinációt, amit zsákszám visznek a prolik a sz.roskantáros ruháikban, amit csak karácsonykor mos ki az asszony…
Dán vagy ír vajat kenjél bele, mert az a jó! Vaj nélkül nem teljes az élmény! És nem kell dekázni a parizerrel, hanem fóliázott leszeltet vegyél, de minimum Zimbo vagy Wiesbauer, esetleg valami még minőségibbet! Annyival nem drágább, mi azt esszük.
És csak a bunkók tesznek a parizerre pirosaranyat. Tévépaprika szelettel adja ki a legjobb ízt, mint ugyanez sonkával friss uborkaszelettel. És megsúgom, hogy tejeskávé sok cukorral, langyosan, az hozzá a legjobb.
DE TE EZT TUDOD PUBI, CSAK AZ IGÉNYTELEN CSÓRINGER NÉPNEK JÁTSZOD ITT A NÉP FIÁT, A TE KERESETI ZÓNÁDBAN TALÁN MÉG OLYAN FINOMAT SEM ESZEL, MINT ÉN, MERT MÉG A PRÉMIUM CSOMAGOLT FELVÁGOTT IS A KUTYÁNAK MEGY.
De szeretnék de szeretnék egyszer ezzel beszélni. Ezzel az akasztófavirággal…
csakafidesz
2021-02-24 @ 10:13
moliere 2021-02-20 @ 14:16
Nem eszek parizert, mert nem tudom miből készült. Reggel margarinos (nem vajas) kenyér van sajttal (Igaz ez sem tejből készült manapság) és hozzá paprika, paradicsom, stb. Anno Bukarestben Ceausescu idején juhsajt volt paradicsommal, de kenyér nélkül. Éhes is maradtam.
Magyar vagyok
2021-02-20 @ 16:15
Diétán van, azért eszik ilyesmit. Biztos megszólta valaki a kalácsképe miatt, amit az utóbbi hónapokban szedett össze. Jól meghízott, kiflivel és parizerrel nem ment volna.
smarton
2021-02-25 @ 12:48
Jó megfigyelés. Gyors ütemben hízik, mint a Dobrev, látszik 2 milliós fizetés, meg a 15.000 eurós.
Ellenállhatatlanná teszi az étvágyat.
Gyurcsányira, Orbánra (hogy ne legyünk kettős mércések) az évek rakták a nehézségi erőt, de a friss gazdagoknak 1 év is elég.
Naprózsa
2021-02-20 @ 16:43
Szakácskönyv 2030-ban
1. Végy egy nagy levegőt.
2. Végy egy tojást. A szomszédtól. Tudod, amit dugdos előled.
3. Ha már úgyis ott vagy, biztosan találni fogsz még 2021-ből megmaradt piros aranyat is, mert sokan időben bespájzoltak belőle.
4. Úszd meg az agyonverést, mert a szomszéd biztosan picit haragudni fog, ha megdézsmálod a túlélő készletét.
5. Nézd meg a csapdákat, hogy van-e már megint benne zaftos csótány.
6. Ha nincs svábbogár, helyettesítheted léggyel, háromévente májusi cserebogár pedig igazán remek csemege.
7. Ne edd meg őket nyersen, mert lábaik csiklandozni fogják a torkodat.
8. Daráld össze az alapanyagokat.
9. Panírnak jó lesz némi fakéreg. Már ha van még a környezetedben még kérges fa. Ez egy régi módszere a középkornak, ahol a szegény nincstelen éhező parasztok lisztté őrölték és kenyeret sütöttek belőle.
10. Ha szereted a kesernyés ízeket, porrá őrölt poloska feldobja a fasírtodat.
11. Forgasd meg kéreglisztben és így kipanírozva süsd ki.
Amennyiben magas a hasznossági pontszámod, rendelhetsz köretnek Klaus Schwab márkájú zöld szóját. Főleg a liberális fajtájút ajánljuk, mert azoknál kevesebb volt az agyvelő a gyártásnál, így később leszel kergemarha kóros. Olcsóbb is, kiadósabb, és azt ingyen házhoz szállítják Klaus Schwab szállítócég a drónjaival a bérelt egyszobás putridba.
Ja, és ne felejts el az ebédhez bérelni asztalt, széket meg tányért is, mert különben a padlóról ehetsz.
Jó étvágyat, és ahogy ma köszönünk: Légy boldog, hogy a nagy resetnek hála nem kell többet tárgyak, javak gyűjtögetésével bíbelődnöd!
Na ezt a világot akarja kedves Jakabunk ránk ereszteni…
5.
Piffu
2021-02-25 @ 15:01
Naaa, fúúúj, ezt ráereszteni a gyanútlan olvasóra…
Amúgy minden szóval egyetértek, kivéve az utolsó mondatot – láthatóan mindenhol, mindenki ezt akarja ránk, mindannyiunkra ereszteni, nem csak Jakab.
Azt nem értem, hogy a jelenlegi intézkedések során senki nem szól a „szuperintelligens” optörzsünknek, (vagy a főnöknek) hogy ha továbbra is ennyire túltolják a bicajt, akkor annak igen rossz vége lesz 22-ben? Vagy ha az időközik el vannak halasztva, akkor 22-ben sem lesz választás? Hiszen a kormányzati jósnőnk szerint véletlenül még pont Klaus Schwab kedvenc évszámáig is itt lesz „velünk” a covid…
Schenkhyalfonz
2021-02-20 @ 17:49
A zsírpapír nem elvetendő, ha nincs asszony és/vagy lusta az ember fia, pótolja a mosogatást.
szemet szemért
2021-02-20 @ 21:29
Parizert nem veszek , legfeljebb a macskámnak.
Bagir
2021-02-21 @ 10:19
Szegénynéhai anyám vett nemízlett neki, odaadta a macskának, aki megszagolta otthagyta és elment egerészni
Theo
2021-02-20 @ 23:16
Nem talalnak ezek fel soha semmi ujat es szegyen nelkul ismetlik, ami mar Kadarnak is bejott. Azt hitte a nep, hogy o egy puritan, egyszeru ember (a krumplilevesevel, a merkeli zakoival), mint ok, holott a legnagyobb fenyuzesben elt. Tavaly Jakab ezen recept szerint fozott paprikas krumplit videora veve. Mivel a fozes tudomanyat akkor sok kritika erte, igy most egyszerubb fogassal probalkozott. Maguknak semmi se jo…..
csakafidesz
2021-02-21 @ 12:56
Kádár valóban szerette a paprikás krumplit. A fényűzés is jó szó rá. Anno Brezsnyevtől kapott egy szovjet aranykaróra ritkaságot (soha nem hordta, tavaly árverezték el) helyette egy aranyból készült -burzsujoktól elvett- zsebórája volt.
http://pontosbudapest.blogspot.com/2011/08/vimpel-avagy-mit-nem-hordott-kadar.html
Amúgy az ominózus zsebóra nem egy olcsó cucc volt, hanem -az egyik kollegámtól tudtam meg- az egyik legdrágább, hajszál pontos Omega modell.
csakafidesz
2021-02-21 @ 13:24
Igazából a legpontosabb orosz karóra a Csisztopol-i gyárban készült 22 köves Volna amelyik tökéletes mása a híres svájci Zenith óra szerkezetének.
https://cdn2.chrono24.com/images/uhren/17336752-jozk93onxga215ffzirri3qv-Zoom.jpg
Egy furcsa emlék. Anno a 70-es évek elején Vác felől jöttem haza vonattal. Odajött egy német úr és kérdezte mennyi idő múlva érünk a Nyugatiba. Nos feleltem -megnézve az akkor divatos kvarc órámat- hajszálpontos óra szerint xx perc múlva. Felhördült. Ez óra? Ez egy csillogó szemét (Abfall) majd az orrom alá dugta az arany csillaggal jelzett Zenith karóráját és közölte, hogy a Zenith árán 100 ilyen vacakot vehetek. Ma már igazat adok neki. Amúgy akit érdekel a márka:
https://www.chrono24.hu/zenith/index.htm
Ne lepődjenek meg a többmilliós áraktól..
Namond
2021-02-21 @ 00:26
Valódi komcsi tempó.
Ez a sz.csimbók sem vállalja önmagát, akár az éhségmenetelő Simon Gábor, Puch László.
pilwax
2021-02-21 @ 11:04
Ide kívánkozik Szentesi Zöldi László: A proli című kitűnő írása
„A Proli
( proles=utód)
Szentesi Zöldi László írása
Így nevezzük őt, és még véletlenül sem proletárnak vagy melósnak, esetleg munkásembernek. A proli mindezek selejtje, tudatlan és rosszindulatú lény.
Óvatos becsléssel azt mondjuk, inkább milliószámra, mint százezrével fordul elő hazánkban, és korántsem a nagyvárosokban, a kommunizmus évtizedei alatt sajnos mindenhol elterjedt.
Igazi közege mindenesetre Budapest, itt szó szerint percenként botlunk prolikba, ha akarunk, ha nem.
Ha a proli lényegét óhajtjuk meghatározni, ezek a szavak jutnak eszünkbe: hőbörgés, irigység, hazudozás, igénytelenség, sunyiság, rosszindulat.
Ebből a pompás koktélból keverték ki őt, és bármi történjék is vele, ezek a tulajdonságai kitörölhetetlenül beleivódtak a lényébe, ahogyan az anyaföld is beszívja a radioaktív esőt.
Állandóan panaszkodik. Valahogy úgy kanyarítja a szót, hogy belásd, mindannyian áldozatok vagyunk. Megállás nélkül fröcsög belőle a gyűlölet, és rögtön ki is mondja, amire közben gondol. Útfelújítás a Rákóczi úton? „Rohadjon meg, aki kitalálta!” Határon túli magyarok? „Felőlem megdögölhet az összes!” Eleve úgy tekint a világra, hogy csak a rosszat vegye észre belőle. Semmilyen szép és nemes körülmény nem érdekli, észre sem veszi, mert lelki beállítottsága negatív, intrikus.
A proli mindig hazudik. Pontosabban szólva, nem tudod, mikor hazudik öncélúan és mikor hazudik valamilyen kifejezett céllal.
Párbeszédre képtelen
Az emberek többségében a szellemi és testi erőfeszítések tiszteletet ébresztenek, benne, a proliban viszont irigységen kívül semmit sem kelt a Nobel-díjas tudós vagy az olimpiai bajnok jelenléte.
Kulturális ízlése alantas és felszínes.A prolinak természetes ellensége az, aki jól néz ki, nyugalmat és erőt sugall, .
Egyszerűen nem bírja elviselni a szellemi jelenlétet, sunyi gyűlöletet táplál minden olyan politikus iránt, aki nem hízeleg neki, a prolinak.
Időlegesen azt a pártot támogatja, amelyik a leginkább felébreszti benne rossz tulajdonságait.
A prolinak nincsen apja, se anyja, se Istene, se hazája. Embernek hitvány, magyarnak alkalmatlan.
Itt él köztünk, vegetál.
Társadalmi, közösségi ügyekben tökéletesen használhatatlan.
Ami a közösségé, azt semmire sem tartja, nem épít, csak rombol. Általában adót sem fizet, én tartom el.
A prolihoz voltaképpen semmi köze a embernek.
Nem honfitársunk, csak ugyanúgy néz ki a személyi igazolványunk.
És annak ellenére, hogy mintha valami udvariatlanság volna, társadalmi tilalom övezi a megnevezését, jellemzését, igazából nagyon is létezik.
Szerintem viszont az az udvariatlanság, hogy a fajtájából még mindig annyi járkál köztünk a XXI. században.””
csakafidesz
2021-02-21 @ 12:46
Az a baj, hogy a populáris ételeket az igazán gazdagok is szeretik. A zöldségen, biokoszton élő őnagysága is majd megőrül egy kis hagymás-kolbászos rántottáért. Bár mindenki igyekszik eltitkolni, hogy a túrós csusza jobb, mint az áfonyakrémmel szervírozott műkaja.
Naprózsa
2021-02-21 @ 14:52
Bill Kill mai aktuális cukkolása kapcsán el tudok képzelni egy párbeszédet úgy húsz év múlva miközben Jakab nosztalgiával mutogatja unokaöccsének ezt a felvételt.
– Bácsikám, mi azt ott a filmen az a parizer nevű?
– Hát, kisöcsém az a sertéspárizsi.
– Mi az a sertés?
– Az egy állat, amit azért etettünk, hogy húsát megegyük, és abból készült az a parizer ott.
– Ti állatot ettetek? Milyen ízű az?
– Összehasonlíthatatlanul jobb – sóhajt Jakab – mint ez a Bill Gates márkájú szintetikus felvágott.
– S ha a hús jobb volt mint amit mi eszünk, akkor miért hagytátok abba az állathús evést, bácsikám?
– Hát mert fizetést kaptunk azért, hogy bemeséljük az embereknek, hogy nektek jobb világotok lesz, ha mindent gondolkodás nélkül megvalósítunk, amit a szupergazdagok akarnak az emberekre rákényszeríteni.
– És sikerült? Jobb lett a világ?
– Ízlik a szintetikus felvágott, szintetikus krumpli meg ez a papírsaláta, amit mindennap egyformán eszel?
– Nincs is ízük.
– Hát akkor tudod a választ, öcsikém.
Theo
2021-02-21 @ 23:26
En olvastam egyszer nagyon regen, hogy a jovoben igazi hust csak a nagyon gazdagok fognak csak enni. Eloszor a marhahus lesz luxus, aztan mind. Akkor ez meg teljesen rohejes joslatnak tunt. Amiota azonban olvastam a muhusrol,- amit mindenfele bakteriumok (vagy mik) segitsegevel a levegobol allitanak elo-, mar elhiszem.
Sajnos a sertes influenza virus kifejlesztese ota barmit el tudok kepzelni.
Alternativakent ajanljak manapsag meg az emberhus evest.
Kesz orulet! Akkor inkabb a parizsi!
Namond
2021-02-22 @ 11:55
Theo,
„En olvastam egyszer nagyon regen, hogy a jovoben igazi hust csak a nagyon gazdagok fognak csak enni.”
Ez manapság is nagyon gyakorta olvasható a nyugati írásműkben.
Erősen kapcsolódik pl a fehérje dús csótányszelet, gilisztatorta és a lombik marhahús népszerűsítéséhez.
Sőt nem akarom rémisztgetni, de a kereskedelemben kapható előreszeletelt húsok egy része, sebészeti ragasztóval maradékokból összeerősített, pl sonka alakú, tömbökből készül.
Bagir
2021-02-22 @ 13:50
Meg szájonvágva foszfáttal, hogy tapadjon és igya a vizet. A dönereseknél még mezítlábbal is össze van taposva
Namond
2021-02-22 @ 18:04
Ez, az általam írtakon túli, tény állításnak hangzik.
Theo
2021-02-22 @ 23:29
Akkor jojjon meg egy tenyallitas: a Keleti kornyeken levo egyik gyrososnal megvizsgaltak a hust es kiderult, hogy az meg ondoval volt „gazdagitva”. Azota nem veszek ilyesmit. A foszforos felvagottat nem lehet kikerulni teljesen, de remelem, hogy az ismerosok altal vagott disznobol keszult hazi szalami valamivel jobb valasztas. Ezert felek a sertes influenzatol, a mintulelesunknek csak ez cseszhet be.
Namond
2021-02-24 @ 20:28
Theo kedvéért és a közösség okulására;
Az állati eredetű élelmiszereinkben a foszfor foszfátvegyületek (PO4, foszfor só) formájában van jelen, felszívódásukat tekintve 75%- uk kerül a véráramba.
A növényi eredetű tápanyagokban a foszfor fitátok formájában található meg, amelynek kevesebb mint a fele kerül be a véráramba.
A legnagyobb baj a foszfáttartalmú élelmiszer adalékokkal van, mivel ezekben található a legrosszabb fajta foszfor, valamint ennek a rossz foszfornak a felszívódása 100%- os, így az ebből elfogyasztott teljes mennyiség bele kerül a véráramba és felborítja a foszfát egyensúlyt.
Mivel a foszfátok kiválasztását a veséink végzik el, ezért a megnövekedett foszfát bevitel a vesék túlterhelésén keresztül fejti ki károsító hatását.
Ilyen rossz fajta foszfort alkalmaznak a húsiparban – színfokozóként- valamint a kólák gyártásánál is, hiszen foszfor nélkül a kóla koromfekete lenne és az íze sem lenne az igazi.
De sajnos számos más élelmiszerünkben is megtalálhatók ezen káros foszfor származékok mint pl.:a gyorséttermi ételekben, a lapka vagy ömlesztett sajtokban, a szalámikban, krémtúrókban, tejsavó tartalmú sportitalokban, halakban, tejszínekben, fagylaltokban, levesporokban, reggeliző pelyhekben és még a bébiételekben is!
Egyre több kutatási eredmény támasztja alá, hogy a foszfát vegyületekkel óriási baj van, mert vese károsító hatásukon felül „vaszkuláris méreganyagokként” viselkednek szervezetünkben és elfogyasztásuk után pár órával már jelentősen ronthatják az érfunkciókat.
Azaz, a vese kiválasztási funkciójának csökkenésével a vér foszfát tartalma megnő. A megnövekedett foszfát tartalomhoz a szervezet megnövekedett kalcium mennyiséget kell, hogy biztosítson, ezt viszont nem tudja máshonnan biztosítani, mint a csontokból, azaz kioldódik a kalcium a csontjainkból és csontritkulás lép fel.
A vérben a foszfáthoz kötődő kalcium szintje megemelkedik és a foszfáttal együtt kalcium-foszfátot alkot, amely felrakódik az érrendszer falára és beszűkíti a véredényeinket (érrendszerünket).
Az utóbbi időben számos vizsgálat által bizonyítást nyert, hogy foszfát tartalmú adalékanyagok fogyasztásának hatására már fiatal férfiakban is kimutatható volt a szívkoszorúér meszesedés megjelenése
Theo
2021-02-25 @ 23:25
Koszonom!
A colarol tudtam ezt es azt konnyu is kihagyni az eletembol.
De mit egyunk akkor?
Namond
2021-02-27 @ 17:55
Theo
Ha nem tévedek khm utalt arra, hogy gazdálkodik. Tőle vagy az ópusztaszeri kommenttárstól kell rendelni.
Piffu
2021-02-25 @ 15:48
Ó, igen…vagy a lisztkukac, mint európai élelmiszer. És akkor lehet gondolkozni, hogy vajon mégis kiknek szánják Európában a lisztkukacot, ételként, ha Európában egyébként olyan élelmiszerfelesleg van, hogy élelmiszertonnák ezrei (milliói) mennek szemétbe. Na, vajon kiknek szánják…reméljük nem a leendő táborlakóknak:
https://www.origo.hu/nagyvilag/20210119-internalotabort-epitenek-a-nemetek-azoknak-akik-nem-tartjak-be-a-karantent.html
Tegyük hozzá, a cikk januári, a táborok február 1-től üzemelnek. Eddig három.
Namond
2021-02-25 @ 19:43
Liszt kukac?
Kizárólag az angol és holland tengerészek utódainak, végül is évtizedeken (századokon) át éltek rajta, mint a tengerész kétszersült fehérje kiegészítőjén.
A 21. századi koncentrációs táborokkal kapcsolatban érdeklődéssel várom H-N-D írását, ami szinte biztos, hogy villámként csap le.
Tudományos libsizmus
2021-02-21 @ 15:40
Húst eszik? Fasiszta szemét állat. Még a végén elpusztítja nekünk a Földet.
Szekértábor
2021-02-22 @ 17:16
Ácsi! Kádár János nem azért volt elfogadhatatlan alakja a magyar politikai életnek, mert szerette a krumplilevest, és két vadászat között bizonyára szívesen betolt egy kis tepertőt vöröshagymával, mint a nép egyszerű gyermeke. Hanem azért, mert elárulta 56-ot, a magyar népet, és szorgalmazta a megtorlásokat. Jakab Péternek is a legszimpatikusabb vonása, hogy hajlandó a szájába venni a parizert, kár emiatt cikizni. Az, hogy a hatalom megszerzéséért Gyurcsányt is hajlandó a szájába venni, az ciki. Mit eszi, kajálja, falja, zabálja. Na ez viszolyogtató. Ám cseppet sem meglepő.
Amúgy a kényszerű érdekszövettségekről is bármelyik politikus tudna mesélni. Emlékeznek még az urak Torgyán Józsefre és Dávid Ibolyára, az első Orbán kormány koalíciós partnereire? Csak éppen ez a koalíció kellett ahhoz, hogy Orbán Viktor megmutathassa kormányfői adottságait. Jakab Péterről ilyesmit bajosan tudnék feltételezni.
Namond
2021-02-22 @ 18:26
Orbánnak nincsenek és sosem voltak kormányfői adottságai.
Orbán egy ideológus,, nem operatív vagy taktikai vezető miniszterelnökként szavahihetetlen.
Többszörösen befürdött, többszörösen megcáfolta minisztertársait, többszörösen saját, korábbi szavaival ELLENTÉTBEN intézkedett, sőt a nemzeti érdekek ellenében kötött alkut, lásd Jövő Generációs Alap.
Ennek esetében LETILTOTTA a kormányülésen felmerült Nemzeti Konzultáció gondolatát is.
Az sem érdektelen, hogy a tavaly nyári uniós költségvetés kapcsán, nem hogy a parlamenti felhatalmazásnak nem tett eleget, de rosszabbak a pozícióink , mint Szlovákiának.
Orbán húzzon apuja bányáiba és hagyja a kormányzást a hozzáértőkre.
vorosful
2021-02-23 @ 00:57
Uzlettars,
„Orbán húzzon apuja bányáiba és hagyja a kormányzást a hozzáértőkre.”
A klasszikussal szolva: „A zannya masodik Joska!”
Lelegzetvisszafojtva varom a hozzaertok (hozzaertobbek) listajat.
Ha csak annyit akart mondani, hogy egy konkret dologban hibazott, nagyon szomoru hirem van az On szamara: fog is meg hibazni (Orban), a jovoben is, tobbszor is. Na es? (Hogy egy masik klasszikust is idezzek.)
Ch d V
(Gondolom, hogy provokacionak szanta, de ugy dontottem, bekapom a csalit.)
Namond
2021-02-23 @ 01:46
Chevalier,
Nem feledtem szavát; Nincs jobb.
Vajon miért?
Ha én látom a Merkeli politika hátrányait (állandó senkit ki nem elégítő kompromisszumok kötése, időhúzás, tehetségek kinyírása, stb) és következményeit, más nem látja?
Az öndicséret mindig büdös, még ha Orbán veregeti is saját vállát (bekértem, aláírtam, eldöntöttem, megvédem, stb).
Mert ha ez igaz, akkor az ellenkezője is (lesöpörtem, visszaadtam, nem időszerű, megbuktatom, stb).
A magam részéről a jelentkezőket várom, a FIDESZ soraiból, csak ne akarjanak orbánosan viselkedni és nagyképűen majd az összes partnert megharagítani.
Utálom a személyi kultuszt.
Meglehet tévedek – csekély valószínűséggel – hisz Orbán maga mondta; Ne a szavaim figyeljék, hanem azt amit csinálok.
Csakhogy; szavainak van sajtója, érdemes tetteinek nincs.
Micsoda környezetvédelem az, hogy a Coca Cola betétdíjat fog felszámítani műanyag palackjaiért?
Ez lenne a felelős döntés a természeti környezet védelméért?
Ez költség, feladat és felelősség áthárítás.
A Coca Cola-t kötelezni kellene az éves kibocsájtásával megegyezően vagy azt meghaladóan kibocsájtott csomagoló anyagai begyűjtésére, kezelésére, válogatására, újra hasznosítására, feldolgozására.
Ha év végén a Coca Cola nem tudja felmutatni a szükséges és saját – pl köztisztasági művekkel, kuka holdinggal közös finanszírozású – gyűjtésű palack mennyiséget, meg kell büntetni, éves bevétele 10%-áig.
Nem 9 millió magyar polgárt ba.tatni a betét díjjal, a kereskedelmi egységeket a visszaváltókkal és válogatókkal.
Oldja meg a Coca Cola, ne terhelje másokra csomagoló anyagai hulladék kezelését, vagy ha igen súlyosan fizesse meg.
Namond
2021-02-23 @ 02:26
Chevalier,
Egy gyanú motoszkál bennem.
Anno a Horn kormány alapcélja az volt, hogy megmutassa, milyen marxista oldalról az eredeti tőkefelhalmozás kora.
Azaz tanulja meg az összes ostoba elégedetlenkedő, milyen jó volt neki a kádári szocializmusban.
Most úgy tűnik, azt kell megtanulni, milyen jó volt a FIDESZ vezette helyi önkormányzatok alatt. És mi várható az ellenzék 2022-es nyerése és kormányra kerülése esetén.
A FIDESZ és a jobb oldali média, 2018 óta, csak és kizárólag az össz ellenzék alkalmatlanságával kampányol, igen csekély mértékben – a gyermekszám emelkedés és egyes rétegek szociális támogatásának emelésével – az eredményekkel.
(Arról persze kuss van, hogyan kerülhetnek alkalmatlan emberek hatalmi helyzetbe, ezt megakadályozandó a 11 év 2/3-ad miért nem tett semmit? Miért nem módosította a törvényi szabályokat?
Miért nem adják ki a nyomozóhatóságoknak, ügyészségnek a vétkező képviselőket – kivéve a túl hatalmú – FIDESZ-eseket?)
Ha a 2018-as önkormányzati választás ezért volt oly puha és impotens, mert az már a 2022-es parlamenti választások előkészítése volt, az tiszta hányinger.
(Ugyanis Rogán nem hülye és „apám” Kósa, bár nem egy zseni, de elég gyakorlatias és agyafúrt kommunikációs helyzetekben, márpedig a kampány, kommunikációs helyzet.)
Megjegyzem a 2018-as önkormányzati és 2002-es parlamenti választások FIDESZ kampánya erősen hasonló vezetésű volt, lelkes párttagok és támogatók, lagymatag központi támogatás és partnerség, csúszó és késedelmes pénzügyi támogatás. Megfűszerezve néhány ostoba központi kampány fogással.)
vorosful
2021-02-23 @ 04:48
Uzlettars,
kepzelt tabla:
„A kettos vilaghaboru alatt a gazdasag modernizalasa zavartalanul folyik.”
Az ertelmes hosszutavu celokkal az a problema, hogy hosszutavuak, es hosszutavon ugyanazok (pl. demografiai fordulat). Nem lehet minden feloraban ujabb blikkfangos jelszot – plane iranyt! – kitalalni hozza.
Legalabbis en nem tudnek. – Nem vitas, hogy rombolni meg epp az ellenkezo modszerrel lehet hatekonyan: felorankent ujabb blikkfangos jelszo, lehetoleg a korabbiak total ellentete. Igen, sajnos ennek komoly vevokore van (ugyismint „proli”, tarsadalmilag vagy szellemileg).
Valamikor – 20+ eve – voltak valamelyest kidolgozott, unortodox javaslataim; ertetlenkedes vagy suket csend fogadta, baratok kozott is. – Azota oda jutottunk, hogy vagy 15 masodpercbe tudom suriteni, vagy meg a legertelmesebbek sem nagyon figyelnek oda. (Ertelmi szintjuket ugyan nem haladja meg, de az „attention span”-juket igen.) Azaz a jelszavakhoz, aforizmakhoz. Hat akkor tessek, lehet fontolgatni:
„A heteroszexualis feher ferfi a XXI. szazad zsidaja.”
Ch d V
Namond
2021-02-24 @ 15:14
Chevalier,
A hosszútávú célok megvalósulásának vannak rövid és középtávú – tételes és kommunikálható – eredményei.
A magyar középosztály kiépítésének és megerősítésének HOL a kommunikálható eredménye?
Mert hogy Garancsi, Mészáros, Ács, stb nem a középosztály, hanem az udvari oligarchia.
Nem csodálkozom, a jelszavak és közhelyek oly mélyen az emberek tudatába ivódtak, hogy az ezektől eltérő gondolatok észlelése, már az átlagot meghaladó képességekre utal (hát még ha vitatkozni, megérteni is képes az illető intellektus).
Nem csoda, hogy a csordát, a megfelelő kolomp rázásával, irányítani képes reklám szakember sokkal-de sokkal többet keres, mint egy menő lélekbúvár.
vorosful
2021-02-25 @ 03:07
Uzlettars,
„A magyar középosztály kiépítésének és megerősítésének HOL a kommunikálható eredménye?
Mert hogy Garancsi, Mészáros, Ács, stb nem a középosztály, hanem az udvari oligarchia.”
A kerdese ket reszre bontando.
„Hol van az eredmenye?” Kedvesem kiterjedt rokonsagabol (kb 50 ember, nagyjabol mind „kozeposztaly”), haromnak kifejezetten romlott a helyzete az elmult tiz evben, 10-12 nagyjabol stagnal, a tobbi helyzete (gyakran lenyegesen) javult. Az en sokkal kisebb rokonsagomban egy kivetellel mindenkie (a balosoke is, sajnos nehany olyan is van a sifonerban…).
(Zarojel, ahogy Aristo mester szokta. 1984-ben Reagan ujravalasztasi kampanyanak fo jelszava – nyert is vele – egy egyszeru kerdes volt: „Are you better off than four years ago?”)
A masik kerdes: hol van a KOMMUNIKALHATO eredmenye. Mondjuk a fenti jelszoban, de legyunk mar realisak. Ha ket nyomorult fedelnelkuli halalra fagy, konnyu osszeszedni parezer embert, hogy latvanyosan tuntessen. (Ugyismint kommunikacio.) – A gyarapodast nehezebb kommunikalni. Mondhatom napestig, hogy mondjuk nott az atlagos megtakaritas, vagy hogy tessek vegigautozni egy elovarosi utcan, stb. stb. mit tudom en – nem fog szazezer ember kimenni az utcara tapsikolni, hogy milyen qrva jo nekunk, eljen! Tobb okbol. Egyreszt mert a tipikus kozeposztalybeli (plane ha jobbos), altalaban nem aktivista. Teszi a dolgat, remelhetoleg elegedetten, illetve ha valami megsem stimmel, azert felemeli a hangjat – a jot megtapsolni azonban foloslegesnek erzi, vagy meltosagan alulinak. Es meg valami, sajnos ez a legdontobb: ha jol megy nekunk, azt hajlamosak vagyunk kizarolag sajat emberfeletti szorgalmunknak, tehetsegunknek betudni, valaminek, ami az abszolut minimum, ami kijar nekunk. Hogy a korulmenyek hozzasegitettek, azt Isten ments bevallani, elismerni. Eredmenyeinket kizarolag sajat kivalosagunknak koszonhetjuk…
Persze, akkor is ki kellene talalni valamit, sokert nem adnam, ha eszembe jutna egy jo jelszo…
Ch d V
vorosful
2021-02-23 @ 02:36
Uzlettars,
mondtam, hogy provokal 🙂 Ez egy kicsit mas hangszin, tobb mindennel egyet is ertek.
A lehetseges utodot kb egy evtizede hianyolom, mar csak azert is, mert nem csak merenylet letezik, szivroham is. Nevelni kellene, de mibol? A korabbi, mara bukott sztarokat, oszinten, sose tartottam meg kozelitoleg sem osszemerheto minosegnek. Most megint drukkolok (az en dolgom, kinek), de lehet, megint pofara esem.
Orbannal az a baj (?), hogy szerintem a parkinsoni abszolut kiveteles modell megtestesitoje (ahol arrol ir az oreg bolcs, hogy a magassagos Hivatalt – esetunkben a politikat – amelynek minden erdeke es erofeszitese a lefele nivellalasra iranyul, hogyan lehet megreformalni, a tehetseges rejtozkodo alakjaval; ilyen minden szentidoben egyszer akad; a masik modell a „szabalyokra” nagy ivben defekalo kivulallo lenne, ennek kilatasairol Trump sorsaban epp most informalodtunk).
Hogy Magyarorszag sorsa egyetlen ember kvalitasain es munkabirasan muljon, az szornyu, de minthogy en magam egyelore nem szandekozom vallalni a miniszterelnok-jeloltseget, ezert nem latom a megoldast 🙂 🙂 🙂 🙂
csak szoritok, hogy legyen.
A Coca-Cola-val kapcsolatos haborgasat nem ertem. Komolyan. Itt halas vagyok mindenkinek, aki beteti dijat szamol fel, ugyanis azt a „gongyoleget” legalabb van hova visszavinnem, atveszik, tortenik vele valami (remelem, nem a szemettelepen kot ki). – Mindketten gyulolunk szemetelni (dohanyosok vagyunk, de le merem irni, hogy eletunkben meg csikket nem dobtunk el csak ugy; „veszhelyzetre” van egy zsebben hordott, zart hamutartonk). Ezutan talan elhiszi, hogy kinszenvedes kidobni minden uveg- vagy muanyag-palackot.
De lassan muszaj, mert eddig „csak” 16 merfoldre kellett hordani, most mar ott sincs gyujtohely, csak ugy 30 merfoldre, korlatozott nyitvatartassal. – Az uzletek visszavaltas-kenyszere ebbol a szempontbol aldas. OK, otthon van szelektiv gyujtes, de fogadok, egy szeles retegnek ott is nagyobb motivacio lenne a palackert kapott penz, mint a puszta josag vagy szabalykovetes. Mondjuk esetleg a kirandulasrol is hazavinne.
(Mindenfele embereket ismerek itt, tobbek kozott egy olyan, nagyon szimpatikus guberalot is, aki a szukos social security-jat azzal fejeli meg, hogy a szemetladakbol kihalassza a lazan kidobott betetidijas palackokat – nota bene, meg nem lattam tulajdonost, aki haborgott volna, hogy a szemetladajahoz nyul. Ha neha talalkozunk, es a kocsimban epp van visszavaltani valo palack, odaadom neki.)
Ch d V
Namond
2021-02-24 @ 18:24
Chevalier,
Nincs provokáció. „Ez egy kicsit mas hangszin”
Hát persze, a vulkán kilövi a lávadugót, utána az olvadt magma csak csendben folydogál.
„A lehetseges utodot kb egy evtizede hianyolom,”
Orbán mindenkit kiirtott, aki hatalmát veszélyeztethette.
„Orbannal az a baj (?), hogy szerintem a parkinsoni abszolut kiveteles modell megtestesitoje”
No nem, Orbánnal az a baj, hogy kicsi, nagy szeretne lenni , de nem mer.
Ha nem így lenne a globális tech cégek, a social media hazai képviselői adóalanyok lennének és reklámadót fizetnének és nem mernének tartalmakat cenzúrázni és hagyományaink ellen ideológiai támadásokat indítani.
„Hogy Magyarorszag sorsa egyetlen ember kvalitasain es munkabirasan muljon, az szornyu,”
Bizony elég szörnyű, ha így van. (Hogy munkatársai – janicsárjai, fineszes uniós parlamenti képviselői, és azok szolgái – egyedül hagyják és szinte ellenükre harcol és nyer, ugye?)
Tisztára mesés, mint a legkisebb királyfi.
Csudálatos, hogy Orbán egy személyben, torpedózza meg a Uniós parlament kívánalmait,
– a Bizottság rendelkezéseit,
– kampányol a kettős mérce és uniós túlkapások ellen,
– kelti életre az egészségügyet,
– szerez keleti vakcinát,
– menti a szavazók életét.
Orbán a COVID 19 elleni védekezés kampányarca, vagy már nem is?
Hová is lettek a szelfik, melyek célja azt sugallni, hogy a nép egyszerű, szalonnát, hagymát, kenyeret evő és söröző gyereke rendezi csapatait és legyőzi a hétfejű Covidot és még a királylányt is megmenti, a szalonnáról hagymáról nem is beszélve?
(Most, mi történt, hogy a jogászoknak is leesett, a járvány több hullámban jön, nem intézhető el egy kommunista műszak alatt?)
Orbán a 2022-es parlamenti választás listavezető kampányarca, vagy már nem is?
(Most, hogy kiderült; az Orbáni és ellenséges tábor közti különbség hibahatáron belüli?)
Olyan lesz a 2022-es választás, mint a 2002-es és a 2006-os és a 2018-as önkormányzati választás?
A FIDESZ tagság dolgozik a nyerés reményében, de a Föni nem akar nyerni, inkább a krumplit vermeli a szűk esztendőkre?
Vállal kiegyenlített feltételekkel csatát Orbán, a harcos partraszálló, vagy csak és kizárólag nagy létszámelőnnyel biztos győzelem esélyével csatázik, hogy Messiásként ünnepeljék ?
Szerintem:
Orbán egyedül semmit nem mer tenni.
Lásd.: Furcsa módon keleti vakcinát is csak Merkel megengedő nyilatkozata után szereztünk be.
Az állam én vagyok megnyilvánulásai, csökött önerősítő fohászok, afféle bonapartei tünetek.
Lásd.: megmentem polgártársaimat, őszinte tekintettel egyenest bele a kamerába és mikrofonba.
Hát ez nagy baj.
Nem csak személyileg, de országosan és a FIDESZ tagságnak szervezetileg.
Namond
2021-02-24 @ 19:54
Chevalier,
A Coca Cola egyike azoknak a cégeknek amelyek elárasztják műanyag szeméttel a világot.
A palackokat ugye beszállítóktól veszik, pénzért.
Aztán a colával együtt eladják, annak aki colát akar inni, pénzért.
Nem gondoskodnak a palackok gyűjtéséről hiszen az ára megtérült és egyébként is szemét.
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
A szemét gyűjtés, szállítás, kezelés, ártalmatlanítás az önkormányzat dolga, akár akár az állami szervek által kiszabott közigazgatási bírság mellett, pénzért.
Ne, hogy már ebbe egy jó hírű multi cég belekeveredjen.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
(Ugye a Coca és Pepsi Cola alapanyaga a coca cserje levele?
Ugye ezeket Dél és Közép Amerikában termeltetik, ott vásárolják fel?
Tudja valaki, hogy az ültetvények milyen arányban szállítanak a cola gyártóknak és a kokain laboroknak?
Hogy is teremtődött meg a kokain kereskedelem gazdasági háttere és infrastruktúrája?
Nem olyan ez mint ahova a social media fejlődött?)
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Ha az állam morog a palackok miatt, a Coca Cola azt mondja jó gyűjtöm (helyett a kereskedőkkel gyűjtetem – akik persze erre nincsenek felkészülve, pl nincs raktárterületük) a szemetem, de ez nem olyan egyszerű, az alkalmazottaknak colát kell gyártani és eladni, és azért mégse a felügyelő bizottság és igazgatóság tagjai szedjék a palackokat.
1.) Tehát, motiválni kell a polgárokat a közreműködésre, akár iszik colát, akár nem, mivel a plebs lusta, trehány és iszákos (ha colát az jó) betétdíjat számítunk fel PLUSZBAN, minden palack cola után.
Amelyik palackot idehozzák, helyünkbe azt visszaváltjuk, attól is aki nem vett colát, de hozott palackot.
Amelyik palackot meg nem hozzák vissza az legyen az önkormányzat vagy az állam dolga, annak a betétdíját lenyeljük.
A betétdíj felszámolás egyébként is jól jön, nem kell saját tőkéből vagy hitelből finanszírozni a gyártást, ez talált pénz PLUSZBAN nyugodtan beforgathatom például a palackozásba.
Gyertyát gyújtok Uncle Sam-nak, hogy a cola ivók megmenekülése mellett minél több palackunk legyen bányaomlás, szökőár áldozata, ha ez nem megy majd ritkítjuk a göngyöleg visszaváltók alkalmazottjait és végül a visszaváltó helyeket is, persze a betétdíjat beépítjük az árba, vagy palackéba vagy a coláéba.
És akkor kitört a világbéke, a fiatal pár összeházasodott, lett 10 cola ivó gyermekük akik életük végéig fizették a betétdíjat.
Nem is tudtak volna, hogy betét díjat fizetnek, ha legkisebb lány, nem a BETÉTDÍJ LETÉTKEZELÉSÉN dolgozott volna és a pénzügyi év végén nem Ő adta volna fel a fel nem használt maradvány összegét a Jogi Igazgató éves bónuszaként, melyet a jogalkotók befolyásolásának sikeres lobbizásával érdemelt ki.
2.)
Pl: Létesítsenek a kibocsájtók – nem a kereskedők – önkéntes gyűjtőpontokat ahová az öntudatos zöld polgárok – akik kevéssé lusták, trehányok és plbs-ek – leadhatják a palackjaikat Pepsit is és Cocát is, hiszen a kibocsájtott és újrahasznosítható alapanyag 100%-os begyűjtése a lényeg.
VAGY
3.)
Működjenek együtt az önkormányzati hulladékgyűjtőkkel, illetve kezelőkkel és vásárolják fel, mint újrahasznosítható alapanyagot tőlük a szükséges – ez esetben a veszteségeket figyelembe véve – 130%-os mennyiséget.
Chevalier,
A palack hulladék, oda is való, viszont a piaci kibocsájtót a cola gyártót – NEM A KERESKEDŐT – kötelezni lehet a kibocsájtott műanyag, papír mennyiség begyűjtésére és újrahasznosítására betétdíj nélkül is.
Melyik megoldás tetszik jobban?
Az első ugye jelentős többlet munkaerőt, beruházást, új szervezetet és sok szervezést igényel + minthogy a betétdíj közhasznú – környezetvédelmi célú – letét (letéti igazolást kéne kapnia róla a boltban), rendszeres pénzügyi és boltoknak, bevásárló központoknak nem oly örvendetesen, gyakori hatósági élelmiszer-biztonsági, higiénés ellenőrzést is.
Ez esetben gondolom én, a ráfordítások meg fogják haladni az újrahasznosítható nyersanyag értéket és kurtább takaró esetén ez lesz a levágandó kilógó láb.
A második kevesebb munkaerőt, de többlet szállítási kapacitást és helybérletet igényel, viszonylag csekély beruházási kiadás, de jelentősebb karbantartás kts mellett, utóválogatást is mivel nem mindenki öntudatos zöld polgár, meg egyébként is a mosómedvék, mókusok szeretnek a szemetesek körül tanyázni.
Persze ez a megoldás eseti hatósági élelmiszer-biztonsági, higiénés ellenőrzést is igényel.
Mivel a gyűjtőpontokkal lefedendő terület bolygónyi ez sem igazán biztosítja, minden helyszínen a pénzügyi rentabilitást, viszont versenyt teremthet a piaci kibocsájtok között, ha egymás palackjait, műanyagszemétjeit is gyűjtik.
A harmadik pedig mindössze egy visszterhes polgári jogi megállapodás.
vorosful
2021-02-25 @ 03:26
Uzlettars,
„No nem, Orbánnal az a baj, hogy kicsi, nagy szeretne lenni , de nem mer.
Ha nem így lenne a globális tech cégek, a social media hazai képviselői adóalanyok lennének és reklámadót fizetnének és nem mernének tartalmakat cenzúrázni és hagyományaink ellen ideológiai támadásokat indítani.”
Belatom, igaza van: Orban egy gyava kutya, hogy egy tizmillios orszag tobb mint felevel a hata mogott nem meri leorditani, nyiltan, instant eredmennyel, mint a Nescafe, moresre tanitani a papirtigrist.
Mert hat papirtigris az, tudjuk, meg ha egy-ket aprobb csetepatet meg is nyert ujabban. Ezek jelentektelen dolgok. Jo, becsicskitott egy komplett kontinenst, az osszes politikusaval egyutt (akiknek nem mindegyikerol gondolom, hogy hazaarulonak szuletett). Ujjat mutatott 74 millio (elo!) amerikainak (akik egy reszenek meg fegyvere is van…) De mindketten tudjuk, ezek hangyanyi eredmenyek, porsenesek a tortenelem nagy egeszeben. Bezzeg ha szembekerulnenek otmillio tokos magyarral, behuznak fuluket-farkukat, konyorognenek, hogy visszacsinalhassak a cenzurat, hasoncsuszva hoznak Gyuri padisah fejet korberakva ajandekokkal es szazevi adoval, visszamenolegesen – csak nehogy Orban haragja lesujtson rajuk.
Igaza van, az a szazad tragediaja, hogy Orban nem mer.
Ch d V
vorosful
2021-02-25 @ 04:06
Uzlettars,
Coca-Cola. Eloljaroban: annyi kozom van hozza, hogy kb. 25 eve is ittam egyet, de valojaban csak hordozoanyag volt kb. 3 deci fozo-rumhoz. Ez volt az osszes alkohol-maradek a hazban, amikor ejjel kettokor, hosszu vezetes utan, bunosen jozanul beallitottam a mar vagy hat oraja folyo „back to the 60s” buliba, es jozan allapotomon surgosen segiteni kellett. Az erofeszites sikeres volt, fel oraval kesobb negykezlab is csak nehezen jutottam fel a lepcson az emeleti haloszobaba.
(De takaritani nem kellett utanam, mielott kerdezne.)
McDonalds-ba is legfeljebb csak a WC-juk miatt mentem be. Gondolom, ez nagyjabol kepbe rakja, mi a velemenyem a junk food-rol, meg hogy a multijaik nem kifejezetten a szivem kozepe.
Ezek utan viszont:
„A palack hulladék, oda is való, viszont a piaci kibocsájtót a cola gyártót – NEM A KERESKEDŐT – kötelezni lehet a kibocsájtott műanyag, papír mennyiség begyűjtésére és újrahasznosítására betétdíj nélkül is.”
Ez nagyon karakanul hangzik, de total eletidegen. Igen, orultek voltunk, amikor elfogadtuk, sot, tapsikoltunk, hogy mindent egyenkent csuda praktikusan becsomagolnak nekunk (de jo volt gyerekkoromban tejeskannaval, tejfolos uveggel menni a piacra, ahol a kofa szepen belemerte a nedut!), de ezen a fazison egyelore tenyleg tul vagyunk. Megtortent, es minimum husz evig igy is marad, meg ha holnap mindenki feleskuszik kornyezettudatosnak, akkor is.
Akkor viszont mi van? A Coca-Cola szervezze meg a palackjai gyujteset? A tejtermelo a tejespalackoket, a mososzergyarto, a malnalekvaros, a pacalkonzerves, a viszkigyarto, a csatornatisztito folyadekos – mindenki szervezze meg a maga gongyolegenek visszavaltasat (termeszetesen megfeleloen suru halozattal, hogy az emberek vissza is vigyek)?
Vagy netan kenyszeritsuk oket, hogy osszealljanak, es veszekedjek ki egymas kozott, hogy 3.27 festekesvodor begyujtese egyenerteku-e 38.6 colas-uvegevel vagy 138 muanyagkanal megfeleloje-e? (Bocs az amerikai tizedespontert…)
Ismetlem, utalom a milliardszamra gyulo gongyoleget, de ennek a problemanak MA, realisztikusan csak a felhasznalo oldalarol van megoldasa. Onnan nezve pedig az elso csomopont a kereskedo. Igen, ot lehet(ne) es erdemes (lenne) osztonozni. (Peldaul a kezelt mennyiseggel aranyos adoleirassal, hogy a keseruen aktualis temanal maradjunk…)
Ch d V
Namond
2021-02-25 @ 19:14
Chevalier,
Örülök, hogy orbánilag egyetértésre jutottunk, hisz legutóbb Ő ment Varsóba pár naponként.
Na meg persze, a mai kormányinfón Gulyás Gergő bejelentette, az oltási terv kijátszásáért eljárás indul Gyöngyös polgármestere Hiesz György beoltása miatt, de a 11. kerület vezetője – László Imre a Hitlert éltető zsidó, esetében megértő, sőt nem kifogásolja, hogy a 22. kerület 59 éves polgármestere is oltatta magát.
Sőt mit hallok a parlagi bunkó magyartanár, Bayer Zso-zso (57 éves) is felvette az oltást.
(Zso-zso azért, mert haknizik (és élteti Adyt az alkoholista , morfinista szifiliszes elmebeteget, a kommunista internacionálé magyar küldöttét, Kun Béla mentorát) az országban ott, és csakis ott, ahol kiadósan megfizetik. Vajon fizet-e adót?)
Érdekes módon, nálunk ugye a szocial media adóalany, viszont reklámbevételük adókulcsa, 0 (nulla) % (százalék), 2014 óta.
Tevékenységükhöz a működési engedély szóba sem került és kerül, köszönhetően az impotens miniszterelnöknek, vagy korrumpálásának. (dettó Pride, bár ott felmerül a családi érdek is)
Ugye milyen bátor, csakafidesz – csakisorbán – hőse?
Namond
2021-02-25 @ 19:30
Chevalier,
Coca Cola
„Vagy netan kenyszeritsuk oket, hogy osszealljanak, es veszekedjek ki egymas kozott”
Szabadpiac van, vagy nincs?
A szabadpiac hajtóereje a verseny, nem de?
De szabályozója az állam, nem Zuckerberg, ugye?
HÁT PERSZE, Ön egy Zseni!
Micsoda meglátás, fel lenne seperve az ország, ha versenyeznének, hiszen eladni akarnak, nem bezárni!
„Ismetlem, utalom a milliardszamra gyulo gongyoleget, de ennek a problemanak MA, realisztikusan csak a felhasznalo oldalarol van megoldasa. ”
A problémát, az Ön több évtizedes gyakorlata szerint nem annak kell megoldani aki okozza, hanem a kiszolgáltatott szenvedő fél millióinak vagy egy közvetítő, harmadik félnek?
Igyon már az egészségemre egy bourbon whisky-t!
vorosful
2021-02-25 @ 23:19
Uzlettars,
most nem tudom kovetni:
„HÁT PERSZE, Ön egy Zseni!
Micsoda meglátás, fel lenne seperve az ország, ha versenyeznének, hiszen eladni akarnak, nem bezárni!”
Gondolom, ismeri a viccet a szoszi okostelefonjaval es a PIN koddal. Ha nem, megosztom. Szoval: hogy jon ez ide? (Marmint az en hozzaszolasomra reakciokent.)
„A problémát, az Ön több évtizedes gyakorlata szerint nem annak kell megoldani aki okozza, hanem a kiszolgáltatott szenvedő fél millióinak vagy egy közvetítő, harmadik félnek?”
Bocs, de eloszor is: ebben mi magunk is benne vagyunk, nyakig, mert boldogan tudomasul vettuk. Persze probaltak megvezetni (valoban) – de itt nem ezoterikus valamirol volt szo, mint pl. egy virus, hanem olyasmirol amit Kovacs XXIII Janos is at tud latni a parizer hejat a kolas uveg utan hajitva. Atlatni, sot nap mint nap belebotlani („nem zavarja a szemet a szemet?” kivetelesen remek lozung). Mi meg csak vettuk, dobtuk el, renduletlenul. Moralis szempontbol nyakig benne vagyunk mi is. A fogyasztok.
De ez masodlagos. Az elsodleges, hogy ez a haz bizony eg,
nem is kicsit. A szomszede. Persze hatradolhetek a (meg ep) nappalimban, mert oltsa el a szomszedot az, aki nem tartotta be az epiteszeti eloirasokat, vagy az onkentes tuzoltok (akiket majd jol feljelentek, mert ugye „huzta, de vonta, de nem szolt spricni/ mert a spricnibe / egy nagy krumpli de / hollari hollari vot”), vagy azt is mondhatom, hogy akkor talan az en kerti ontozocsovemmel csapoljuk meg a masodszomszed viztartalyat es probaljunk tenni valamit. Kulonben nem csak a szomszed eg le (akinek ugye szinten dogoljon meg a tehene), hanem en is meg az egesz kornyek.
Az On megoldasa ketsegkivul igazsagos. De tudja, van egy olyan mondas is, hogy „fiat justitia, pereat mundus”. – De ha megis ragaszkodik, hogy az igazsag neveben maradjon a tuzvesz, elozekenyen megkerdem, csak hogy megtehessem a megfelelo elokeszuleteket: Vorosfult nyarson vagy roston sulve ohajtja viszontlatni? Merthogy fotelben sult Vorosfulrol meg az oregapam se hallott.
Ch d V
Namond
2021-02-27 @ 02:21
Chevalier,
Nem, illetve alig, tudok vicceket, ha hallom szinte azonnal el is feljtem. Tehát a szőkét és okostelefonját nem, de a három vasgolyót ismerem.
Kossza kedves elismerést, de nem hiszem, hogy zseni lennék. Azt viszont igen, hogy a többségnél előrelátóbb.
Ja benne vagyunk. De különbség van a között, aki a kukába és a között aki a csalitba hajítja a műanyag palackot.
A kuka ugye a helyes (nem jó, hanem helyes) elhelyezés.
Nevelés? Oktatás? Ugye emlékszik?
Ja és ha a szomszéd házát oltja, legyen magánál a slagon kívül egy ügyvéd, mert a szomszédja még bepereli.
Fiat iustitia aut pereat mundus?
Igen, aki nem bírja el az igazságot, minden segítség ellenére, az életképtelen, ne akarja, hogy a társadalom tartsa életben, halljon meg.
Namond
2021-02-27 @ 02:24
Chevalier,
Egy gyakorlati problémára ugye, nem megoldás a moralizálás?
Pirul a füle egy kicsit?
vorosful
2021-02-27 @ 02:43
Uzlettars,
„Egy gyakorlati problémára ugye, nem megoldás a moralizálás?
Pirul a füle egy kicsit?”
Hogy en milyen feledekeny vagyok! Eskudni mertem volna, hogy a moralizalas utan – pontosan az ilyen megjegyzeseket anticipalva – azzal folytattam, hogy
„De ez masodlagos. Az elsodleges, hogy ez a haz bizony eg,
nem is kicsit.”
Ne legyen mar Voltaire, aki egy sajnalatos modon koztiszteletben allo konyvet kanyaritott ki valamibol, amit Leibniz abban az ertelemben soha nem mondott – de ha nem erti felre szandekosan, amit Leibniz valojaban mondott, akkor nem lehetett volna ketszaz oldalnyit ironizalni.
Szoszi.
A szoszinek leallt az okostelefonja, megkerte a szembejovo sracot, csinalja meg. A srac rebootolt, minden rendben, mar csak egy lepes hianyzott, igy a szoszihez fordult:
„Mennyi a PIN kod?”
„Tizezer” vagta ra a szoszi „de hogy jon ez most ide?”
En is kerdezhetnem 🙂
Ez viszont tupontos:
„Ja és ha a szomszéd házát oltja, legyen magánál a slagon kívül egy ügyvéd, mert a szomszédja még bepereli.”
Nem is tudja, milyen kozel jar az igazsaghoz. Szerencsere a tuznel sokkal artatlanabb dologrol volt szo.
Ch d V
vorosful
2021-02-27 @ 03:19
Uzlettars,
a (sajnos nagyon eletszeru) ugyvedes megjegyzese ellenpontjakent hadd mondok el egy tortenetet, mert ez is Amerika.
Kedvesemmel szamtalan orszagjaro csavargasunk egyiken voltunk. Benzinkut. En akartam fizetni, de minthogy en vezettem, kedvesem furgebben ki tudott ugrani, es mar vette elo a hitelkartyajat, hogy bedugja a kut automatajaba. Kozben odaerek, kirantom a hitelkartyajat, es probalom bedugni a magamet. Rohogve, de szabalyszeruen dulakodni kezdtunk („nem! En fizetek” „Nem, en!!!”). Igy ment, amig megjelent folottunk egy ketmeteres (feher) izomkolosszus, aki annyit latott, hogy egy ferfi dulakodik egy novel, es egy hitelkartya ket oldalat fogjak kozben. Mely, fenyegeto hangon megszolalt, hogy mi folyik itt.
Abban a pillanatban osszeolelkeztunk, osszecsokoloztunk, de igy is eltartott vagy ket percig, amig meggyoztuk, hogy itt nem egy ferfi probal kirabolni egy not, hanem kb. pont az ellenkezoje tortenik. Szerencsere elhitte, mert ha tenyleg kozbelep, az eroviszonyok alapjan annyi eselyem lett volna, mint Szalasinak a Nepbirosagon.
Ez is Amerika. Igaz, az eset nem valamilyen halado nagyvarosban, hanem az Isten hata mogotti prerin tortent, Trump-orszagban… – Ha ez New York Cityben vagyunk, az idegen valoszinuleg reszt kovetelt volna tolem a zsakmanybol…
Ch d V
Namond
2021-02-27 @ 17:23
Chevalier,
„Ne legyen mar Voltaire,………En is kerdezhetnem ?”
??????????????????
Ha nem stimmel, nem értettem. Sem véletlen, és főként nem szándékos félreértést nem játszom.
A Pin kódom meg nem adom, magam is betudom ütni ha kell.
…………………………………………………………………………..
„a (sajnos nagyon eletszeru) ugyvedes megjegyzes”
Ugye nem gondolja hogy véletlen volt?
„ketmeteres (feher) izomkolosszus”
Meglehet egy US Armyban nevelődött veterán volt.
„Ha ez New York Cityben vagyunk, az idegen valoszinuleg reszt kovetelt volna tolem a zsakmanybol…”
Meg a nőből…. esetleg elviszi a kocsit, míg maguk hancúroznak….
csakafidesz
2021-02-24 @ 10:18
Namond 2021-02-22 @ 18:26
Van egy botom. Bükkfából, szépen faragott séta pálcza. Nos azzal foglak agyonverni Orbán-gyalázásért te rohadék. (Elnézést, csak fejbe verni, agy nincsen ott benne.)
Namond
2021-02-24 @ 14:55
Öregbarátom, p..a bubus, csakafidesz
De jó, ilyen nekem nincs.
Hozd a pálcád Szimat kutya aztán vagy eldobom, hogy hozd vissza, vagy nem.
Bár lehet jobb lenne, ha deréktájon szimatolgatnál, mint rendesen, esetleg a hozzászólók kezét nyalogatnád.
Te ostoba filosz, írtam már, hogy nézz és gondolj messzebbre, de be kell látnom öreg kutya nem tanul új kunsztot.
Piffu
2021-02-25 @ 09:41
Te jó ég 🙂 Te se vagy százas, az is biztos…
Namond
2021-02-25 @ 19:33
De, csakafidesz – csakisorbán – IQ-ja biztos meghaladja a 100-as értéket.
Alvarez Lopez Havanmit
2021-02-25 @ 11:46
Hagyja a kormányzást a hozzáértőkre!
Úgyis mint?
A Fletó már bemutatta, a többiek meg – azon az oldalon, amilyen ötletekkel előállnak, na ott aztán vannak „hozzáértők”!
Namond
2021-02-25 @ 19:35
Válogasson a FIDESZ saját magán belül, vagy kívül, csak ne egy Antal József 2.0-át válasszanak.
Szívesen támogatom.
sunga
2021-02-23 @ 15:14
Ez a topic a Jakabról szól, nem a szemétről, meg a hulladékról és egyéb kidobásra szánt hasznavehetetlen dolgokról!
Nem is értem 🙂 , hogy keveredhetnek ilyen mértékben e témák!
☼
vorosful
2021-02-23 @ 16:12
Sunga,
mert olyanok vagyunk, mint a pali, aki rohant az utcan:
„Menstruacio! Menstruacio!”
„Talan demonstracio???”
„Nekem mindegy, csak folyjon a ver!”
(Vagy tepjuk egymas hajat 🙂 Elvetve persze Jakabet is, de o csak urugy, trigger, kivalto ok, katalizator, ahogy tetszik. Netan a burmai lepkefing, amely allitolag a vilagkaoszt okozta.)
Vagy csak sietnem kell kiontani a bennem habzo hulyeseget, mert marciustol sajnos megint dolgoznunk is kell egy hangyanyit… Vagy epp befejeztem az adobevallasomat, es ez a legepebb elmet is probara teszi, az enyemre meg egyenesen katasztrofalis hatassal van. Szabadon valaszthat, mit gondol! (Ma meg. Nem ugy, mint mi itt…)
Ch d V
Namond
2021-02-24 @ 20:07
Nyugi Lovagom,
A mi adóbevallásunk se érte el még a 11 éve beígért söralátétnyi nagyságot.
Sőt olykor dolgozni és hivatali ügyeket is kell intézni.
Theo
2021-02-24 @ 01:28
Azért írogat ide mindenki mindenféléről, mert ez az egyetlen hely, ahol a köznapi ember is hallathatja hangját.
sunga
2021-02-24 @ 15:27
Dehát ez NEM korholás volt, nem számonkérés!
Áááhhhh, inkább nem magyarázom…
Kínos…
🙁
Flórián
2021-02-23 @ 16:14
Orbánbasi titkos alagútjáról is lesz poszt?
sunga
2021-02-23 @ 19:00
Igen, itt van – jó szórakozást hozzá!! 🙂
https://www.facebook.com/101976528585475/photos/a.103082908474837/109762821140179/
☼
Naprózsa
2021-02-23 @ 21:50
Hogyne, ellenzéki úr. Pont öt perccel azután amikor maguknál a 444, HVG, RTL, ATV és egyéb médiájukban a Gyurcsány, Fekete-Győr Neandervölgyi, Hadházy, Márkizaj, Botka és a többi cimboráik korrupciójáról és lopásairól is lesz feltáró riportsorozat…
Namond
2021-02-24 @ 14:58
Ne már! Nem csúsztat kolléga?
Rá van írva, hogy kizárólagos használó Orbánbasi?
A Fővárosi METRO titkos alagútjaira is rá van írva, „Orbánbasi”?
sunga
2021-02-23 @ 16:30
Nem annyira hozzászólás, inkább csak valami kis észrevétel:
Az előbbi (16:12-es) alig pár sor eleje még nagyon vidám, szinte szó szerint vicces, ám aztán egyre borongósabb lett, míg végül igazán pesszimista hangnemben zárul.
Nem igazán biztató (úgy általában)!
☼
vorosful
2021-02-24 @ 00:18
Sunga,
ha kedve van, es szereti a komolyzenet, hallgassa meg a Fantasztikus szimfonia IV. es V. tetelet (Meneteles a verpadra, Boszorkanyszombat), meg a Schubert Esz-dur trio masodik tetelet, egymas utan. A mostani idokhoz illo zenek, es most epp ezekkel elek, folyamatosan. Persze nem zarjak ki az akasztofahumort.
„Levelem maskor tobb lesz es vidam”
Ch d V
sunga
2021-02-24 @ 15:21
Ejsze, gondoltam én, hogy gondolatainak menete
„…akaratlan ilyen fekete”.
Bár, ahogy a híreket halljuk odaátról…:
„Összeírják azokat, akik novemberben Trumpra szavaztak”!
Tehát nem azokat, akik ott voltak a Capitoliumnál január 6-án, netán-tán esetleg tettek is valami „illetlent” – nem:
azokat listázzák, akik pusztán csak „helytelenül” szavaztak!
Mi lesz a következő?! – gyűjtőtábor, vagy egyelőre még csak megkülönböztető jelzés?
A sárga csillag már foglalt, esetleg szóba jöhet egy kötelezően hordandó szép piros simlis sapka, rajta felirattal:
‘MAKE AMERICA WEAK AGAIN’
☼
vorosful
2021-02-25 @ 02:08
Sunga,
ha regi is, idekivankozo poen. 2008, Obamat epp megvalasztottak, a kampanyjelszava „Yes, we can” volt, arra utalva, hogy gyonyoruszep igazsagos tarsadalmat tudnak faragni ebbol a csunya elnyomo, rasszista USA-bol. Ugratni (?) akartam egy liberalis baratomat, mondtam neki, hogy rosszul hallottak, Obama mast mondott. „Mit?” – „Yes, weaken”. – Az illeto azota nem beszelt velem, ami nyilvan abbol ered, hogy a tolerancia es a humorerzek inherens liberalis attributum. (Na, szepen megaszondtam?)
Ch d V
Piffu
2021-02-25 @ 10:00
Nem, az első megkülönböztető jelzés az oltásigazolás lesz.
Nem akarok jósolni, milyen közel lesz az, amikor itt is életbe lép – a „jogszabályi megalapozása” (nálunk) kb. 2 hete érvénybe lépett.
Mi volt Trump legnagyobb „bűne” a világban zajló folyamatokat illetően? (mármint az ottani ballibbant vírustálibok szerint?)
Ez:
https://www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/koronavirus-trump-lezaras-jarvanykezeles-europa.716788.html
sigula
2021-02-24 @ 19:47
Önt megjegyzem. Hozzászólásaival csak egyetérteni tudtam korábban is.) Mint a klasszikus zene barátja, egykori Ki nyer ma játékos (ki emlékszik erre a műsorra) ajánlata zsenialitásra vall. (Én nem hallgattam meg, csak belül, de stimmt das. Próbálok valami hasonló kaliberű javaslatot tenni: Beethoven utolsó vonósnégyesei (különösen a B-dúr, op. 130, vagy ennek önálló éltre kelt utolsó tétele, a nagy fúga) vagy kissé más stílusban Bartók Zene húros-, ütőhangszerekre és cselesztára és érezhetjük a 21. századot. üdvozlettel Gyula.
sigula
2021-02-24 @ 19:54
Most látom félreérhető voltam. Én voltam Ki nyer ma 10 percben játékos. SGy
vorosful
2021-02-25 @ 01:58
Sigula, kedves Gyula!
„egykori Ki nyer ma játékos (ki emlékszik erre a műsorra) ”
Peldaul en. De mennyire! Ritka ertelmes es hasznos (plusz elvezetes) musor volt.
Ajanlatat koszonom! Ezek szerint zenerol meg biztosan fogunk beszelni, ha – nem tul eroltetetten – belekeverheto az aktualis temaba… Jo tudni, hogy van legalabb egyvalaki, aki rezonal ilyen iranyu kiszolasaimra is 🙂
(„Epp ezekkel elek”, irtam. Szo szerint ertse. Ha valami megfog, akkor azt tipikusan 7-10 alkalommal hallgatom meg, par napon belul, amig verre valik 🙂 )
Ch d V
sunga
2021-02-26 @ 16:35
She’s the breast pianist I’ve ever seen!
Láttam/olvastam a komolyzenére vonatkozó (febr.24-i 00:18-as bejegyzésébe foglalt) sorokat is, t, Vörösfül, csak valahogy „nem akaródzott” bármit is reflektálni e kérdéskörre.
Azóta is lelkiismeret-furdalásom volt egyfolytában…, mert nem kívántam az udvariatlanság rám nem igazán illő köntösét sem magamra venni, de valahogy egy megfelelő válaszhoz sem volt semmi ingerem.
A véletlen szerencse azonban segítségemre sietett:
• egyrészt beugrott Gyula nevű mindennapi nyertes olvtársunk, s értékes hozzászólással szolgált zenei témák terén;
• másrészt ráakadtam [a kiváló BL prof sorozata egyes újabb darabjainak megtekintése közben, a gépi intelligencia random ajánlójának köszönhetően], egy páréves felvételre, mely bőségesen kárpótolhatja e sorok olvasóit esztétikai értékek terén…
Íme:
https://www.youtube.com/watch?v=vb_TLU_M7PE
A nem-angolosoknak a cím lefordíthatatlan szójátékot (is) tartalmazó ~megfejtése:
!mattál ahalav tika ,atsirognoz bbicicgel A
[Bár kétségtelen, hogy a zongoristákat általában hallgatni szoktuk, de ez esetben igazán megérthetjük a mindössze 2-3 perces video-felvétel készítőjét/közreadóját, hogy miért is a ‘látni’, és nem a ‘hallgatni’ igét használta a címben állítmányként.]
☼
vorosful
2021-02-26 @ 17:43
Sunga,
roviden: Jezusmaria!
Kicsit hosszabban, sztorizassal kezdve. Ez a zongoraverseny sok kedvencem egyike, egy Richter-felvetel (kazettarol!) honapokig kisert vezetes kozben, es egyszer, amikor nyaron elakadtam a forgalomban, es a mellettem levo kocsiban a nem-feher-kepzodmeny a rapjet uvolttette, lehuztam az osszes ablakot, maximumra tekertem a hangerot (az en sound-system-em se piskota, ami a hangerot illeti) es feltettem ezt az utolso tetelt, hadd elvezzek… – Ami a holgyet illeti, tekintelyes kebleket mar lattam zongoristan, de nem igy kirakva a koncertteremben.
Kicsit komolyabban: nem egeszen ertem Zubin Mehtat, hogy birt ilyet csinalni. A zene a zenerol szol, nem a virtuozitasrol („en meg gyorsabban la tudom jatszani, mint barki”). Ez egy szomoru divat, ami egy fiatal nonek megbocsathato, de egy ven rokanak nehezen. Egyebkent a divat szerintem a 60-70-es evekben kezdodott, nem utolso sorban a Tavol-keleti zongoristak felemelkedesevel (akik kozul sokan epp Magyaorszagon tanultak!) – Friss peldaval: a Virtuozok V4 elodontojeben a – tehetseges! – Rozsonits Ildikorol mondtam, hogy a zongorat osszeteveszti a loversenypalyaval. Becsuletere: a dontoben szepen jatszott, vegre valoban zenelt.
Melazva: talan ez is a kor alapbajainak tunete. A feluletesen foghatot istenitjuk. Az, hogy en 110 helyett 120-as metrummal le tudom jatszani, merheto, es kozben minden hangot eltalaltam, visszaellenorizheto, szoval ha erre kepes vagyok, en kulonb zongorista vagyok nalad. Az, hogy „zenet” csinaltam, megszolitottam benned valamit, nem merheto, tehat nem szempont. – Szornyu. (Avagy „bah, humbug”.)
(Hogy is volt a regi poen a gyenge koltorol: „azt hitte magarol, eget ker, pedig csak kereget”.)
A virtuozitas nagy dolog, becsulendo, sok esetben kivanatos eszkoz, de onmagaban kutyaszar. Jol hasznalt eszkozkent: zsenialis (ld pl Cziffra, Kocsis).
Es akkor vissza Mehtara es a darabra, illetve interpretaciojara, ami tokeletes felreertes. Tessek meghallgatni a tetel elejet, az atvezetest, es az elemi erovel a semmibol berobbano temat. Ez a tetel orgazmus-zene, es a tema minden visszaterese egy ocean, egy tsunami ellenallhatatlan sodrasaval hoz meg magasabb csucsot. Ezt vegig kell elni, meltosagteljes, tuzzel, egyre nagyobb lelegzettel – nem vegigrohanni. Elnezest a hasonlatert, de ez valoban egy eletreszolo orgazmus zeneje, nem egy „quickie”-e (gondolom, ismeros a kifejezes).
Na, ennyit a breast pianist-rol. Ebben a korban mar illene, hogy tobb izlese legyen (szerintem virtuoz marad, mint annyian, de nem zongoramuvesz); ezzel egyutt a fo bunos nem o, hanem Mehta, aki ebbe belement.
Szigoruan privat velemeny.
Ch d V
vorosful
2021-02-26 @ 23:26
Sunga,
„Azóta is lelkiismeret-furdalásom volt egyfolytában…, mert nem kívántam az udvariatlanság rám nem igazán illő köntösét sem magamra venni, de valahogy egy megfelelő válaszhoz sem volt semmi ingerem.”
Ne bondozzon mar! Miert kellene mindig mindenre reagalni? Nincs kedvunk, epp nincs idonk, nem akarjuk folosleges toltelekszoveggel jelezni, hogy olvassuk am, stb.
Viszont a fenti, ledorongolo kritika utan (miszerint a virtuozitas senkit nem tesz muvessze, legfeljebb billentyu-ugyi elsportolova) hadd irok valami pozitivat is, azaz: hol kezdodik a muvesz. Gyakorlati tanacs a felismeresere.
A muvesz a lento, pianissimo legatonal kezdodik.
Ha ugy tudja jatszani, hogy a hallgato lelegezni is elfelejt, ugy varja a kovetkezo hangot. (Es persze pedal nelkul, azonos szinnel.)
Ha tud jatszani szunetet. (Ezt lehet nem erteni, poenkodni rajta, de igy van, jo zenenek a szunet szerves resze es igenis jatszani kell.)
Ha ugy tud jatszani egy negyoktavos futamot, hogy az elso harom hangnal mar pontosan erzem, hol fog tetozni, es vagyakozom arra a hangra.
Stb. Valahol itt kezdodik a muveszet.
Ch d V
Piffu
2021-02-25 @ 09:50
Gondolom akkor, ha nem ír le olyat, ami megzavarja a helyi nyugodt állóvizet…tehetünk egy próbát?
sunga
2021-02-26 @ 19:46
Mégis csak jó az a Sinovac a nyugatnak (annak ellenére, hogy kínai!)?!
Friss, mai REUTERS cikk szerint nagy az esélye annak, hogy hosszabb távon csak az mRNA típusú, és a legyengített vírust tartalmazó Sinovac a megfelelő vakcina hosszabb távon, ABBAN AZ ESETBEN, HA egy-két éven belül meg kell ismételni az oltást!
https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-vector-immunity-fo/astrazeneca-sputnik-vaccines-face-hurdles-if-covid-shots-become-annual-affair-idUSKBN2AQ0VX
2021.02.26
Tudom, hogy ez itt nem vakcina-blogposzt, de talán mégis itt olvassák legtöbben, és adott esetben ez is lényeges.
☼
sunga
2021-02-26 @ 23:52
Mos’má csak azt nem értem, minek egy vírustagadónak, pláne egy vírustagadó patikusnak ennyi tetoválás:
https://kuruc.info/galeriaN/egyeb/godenyizrael.jpg
?
Theo
2021-02-27 @ 12:27
Mert buzzancs es hoditani akar.
Namond
2021-02-27 @ 17:29
Hogy véráramába kerülve, kéken gomolyogjon és megkülönböztetődjön az alja néptől és agyában a boldogság szer(telen) kék madara szárnyaljon.
Naprózsa
2021-02-27 @ 05:13
Friss hír az Amerikai Egyesült Buziállamokból:
Los angelesi újsághírben egy nagyon-nagyon és nagyon a köbön modern BiteLabs nevű kolbászgyártó cég komolyan szabadalmaztatni és engedélyeztetni akarja, (hír by Alex Jones) olyan luxusigényekre szabott szalámik és kolbászok gyártását, amibe híres emberek véréből klónozott sejteket is belekevernek.
Hát mondjuk, ha ezek épelméjűek lennének, tudnák, hogy a kannibalizmust nem igazán tolerálja a biológia, és majdcsak sikerül kergeemberkóros agysorvadást kapni holmi prionokkal, de sebaj, pont ez a célja a Háttérhatalomnak. Majd a sok hülye megeszi mondjuk Jennifer Lawrence klónsejtjeit, azért, hátha ő is híres celebbé válhat tőle.
Viccnek is kezelhetnénk, de ugye így voltunk anno akkor is, mikor az abszurd angol humoristák a férfi szülési jogáról viccelődtek… aztán most nézünk mint a svábbogár a szorzótáblára (vagy a névrokon Klaus Schwabra), hogy mi vaaaan????
Viszont rossz ezek után belegondolni, hogy miket keverhetnek még bele a keverőkondérokba a kolbászukból a vicces kedvű muszlimok, ha mégis dolgoz(ná)nak a fehéreknek a sertéskolbászgyártó üzemekben…
Theo
2021-02-27 @ 12:35
Probalkoztak mar az embereves nepszerusitesevel, de meg ugy tunik korai, csak kolbaszban eladhato. Es valami kemiai hokuszpokusz dumaval. De a hatart atleptek. Marmint a nyilvanossagban, mert ok mar regota csinalnak ilyesmit.
Ne higgyuk, hogy magyart nem.lehet ilyenekkel meghulyiteni: egy -ket eve lattam a TV ben egy magyar anyat, aki a mehlepenyet lefagyasztotta es abbol reszel maganak a kajahoz, mert az olyan taplalo, ezt mondtak neki. Es megcsinalta!
Namond
2021-02-27 @ 17:03
Az emberi hülyeség terének tágulása meghaladta az univerzumét.
Vajon nem lehetne a BiteLabs menedzsmentje és tulajdonosi köre vére és veleje számára külön kolbász típust létrehozni?
vorosful
2021-02-27 @ 06:02
Kedves Naprozsa,
off topic, de muszaj jelentenem: a zsenialis szovege („Liberalismus macht frei”) alapjan elkeszult az ontapado cimke terve (ahogy javasolta, egy surun fustolgo kemeny a hatter, es a betutipus „Bahnhof narrow”, stilszeruen). Szoval a terv elkeszult, es ma elment a megrendeles a nyomdaba, egyelore 300 peldanyra. – Szivbol remelem, hogy nyarra mar alkalma lesz latni Budapesten…
Szeretettel, tisztelettel
Ch d V
Naprózsa
2021-02-28 @ 09:22
Örülök, és köszönöm a megtiszteltetést, kedves Vorosful. De jó is lenne, ha sokan észbe kapnának a párhuzam felismerésétől!
Mondok egy régi és egy (saját) friss példát, hogy mit tud egy jó szlogen vagy rajz a múltban vagy épp tegnap.
Valahol Ráth-Végh Istvánnál olvastam, hogy úgy többszáz évvel ezelőtt Angliában kezdtek papírpénzt bevezetni. Csakhogy nagyon könnyű volt hamisítani, és a hamisítványok és hamisítók már rendkívül elszaporodtak. Erre az uralkodó rendelete súlyos büntetéssel sújtotta a hamisítókat és a terjesztőket, vagyis halálbüntetéssel, akárha csak ártatlanul fizettek is a hamis pénzzel.Szerte az országban akasztott embereket lóbált a szél.
Egy remek grafikus művész meglátott egy nagy akasztófát ahol többeket egyszerre kötöttek fel, köztük két terhes nőt is, akik hamis pénzzel fizettek, de nem bizonyították rájuk, hogy szándékosan.
Erre hazament, csinált egy hamis pénzt, aminek egyik oldalára a teljesen hiteles bankót rajzolta, a hátoldalára pedig az akasztófát a két állapotos asszonnyal és társaival. Ezt egy boltos barátjával betették az üzlet kirakatába.
Lett nagy sokadalom, és akkora országos felháborodás, hogy a rendeletet visszavonták, még a hamisítókra se szabtak ki halálbüntetést, és visszatértek a fémpénzhez.
Ennyit érhet egy bátor ember kiállása.
Másik példa azért gyengédebb. Egy Gyurcsány-Stockholm szindrómás idős barátnőm egy beszélgetés során minap megkérdezte a nagyfiamat, hogy mi bajunk van ezzel a jótékonyan sok pénzt szétosztó öreg bácsival?
Erre a fiam előhozta a számítógépén százszámra azokat a nyugati, főleg amerikai rajzokat, amelyek kifigurázták Sorost, és megkérdezte:
– „Nemcsak a fideszesek, de Amerikában is ennyire gyűlölik a Sorost. Szerinted sok százmillió ember a világban mindenki ok nélkül gyűlöli? Te vagy az aki nem kapsz információt arról, hogy mik a céljaik”
S megmutatta a Klaus Schwab, Bill Gates gonosz pofázmányát, meg a terveiket is. A barátnőmnek lelesett az álla, hogy ő semmit sem tudott erről. De látszott rajta, hogy megtorpant és kezd nekünk is hinni.
Namond
2021-02-28 @ 13:28
Chevalier,
Talán néhány kitűző sem ártana.
sunga
2021-02-27 @ 17:16
Bahnhof narrow
(ami nem egyenlő a keskenyvágányú vasúti pályaudvarral!)
Tehát valami ilyesmi lesz az alkalmazott font:
fontstand dot com per fonts per bahnhof
(Itt mindenféle fazon megtalálható a Bahnhof betűcsaládból, csak éppen a narrow hiányzik egyedül, de azért el lehet képzelni.)
Külön érdekesség, hogy nálam a MS-Word többtucat „gyárilag” installált fontja között nem szerepel a Bahnhof, ellenben a Bahnschrift igen sok verzióját betette az a fránya Bill Gates… ?
*
…és itt egy gyöngyszem – állítólag eredeti, korhű:
https://render.fineartamerica.com/images/rendered/default/wood-print/12/8/break/images-medium/original-1930s-unter-den-linden-berlin-u-bahn-underground-railway-station-name-plate-berlin-germany-joe-fox.jpg
☼
vorosful
2021-02-27 @ 22:01
Viszki utan nem irunk kommentet.
Viszki utan nem irunk kommentet.
Viszki utan nem irunk kommentet.
(A buntetesfeladat maradek 97 sorat kezzel irom le, papirra, mert magamat akarom buntetni, nem a komment-tarsakat 🙂 )
Termeszetesen igaza van, trehany voltam.
Ch d V
sunga
2021-02-27 @ 23:27
Bahnhof II.
Közfelkiáltással megszavazom a maradék 97 elengedését: én tényleg azt hittem, hogy létezik az a másik fajta betűtípus is (hisz sokezer másmilyent is létrehoztak már, állítólag igen jó üzlet, egy életre szóló főnyeremény, ha valakinek a betűjét egy nagyobb kiadó átveszi és rendszeresíti), ki gondolta volna, hogy ez csak egy elírás.
Mááá bánom, hogy keresgéltem (és hogy az eredménytelen keresést szóvá tettem.
Igyék Kend inkább még egy bögre viszkit – ezúttal az én egészségemre!
?
P.s.: Könnyen lehet, hogy errefelé nagy lezárások/szigorítások lépnek életbe valamikor jövő héten. 🙁
sunga
2021-02-27 @ 17:27
Még egy kis megjegyzés a témához:
Noha se vége, se hossza az eredeti náci szlogennel, ill. áthallásaival történő „viccelődéseknek” kelettől nyugatig mindenütt a neten, de főleg az angol nyelvterületen, melyekben természetesen MINDIG A MÁSIK FÉL a nácisággal megvádolt, íme néhány példa (van, ahol csak egy szimpla ártatlan(?) szóvicc, van, ahol grafika, de akad ennél keményebb is!):
„Grammatik Macht Frei”
https://twitter.com/hashtag/trumpsoc
“Vaccines are safe path to freedom”.
ez utóbbi, korhűnek tűnő grafikai megjelenítéssel megtalálható a neten, az
Evening Standard, 2021.02.01-i címlapján J. Corbin (nemrég még az angol munkáspárt vezére, parlamenti képviselő) társaságában, és igencsak nemkívánatos jelzők kíséretében,
egyszóval tehát csak azt kívánom jelezni ezzel az igencsak bővített mondattal, hogy
==> ez a téma azért még mindig elég „zizis” itt errefelé, nem biztos, hogy mindenki JÓL érti a viccet (vagy éppen nagyon is érti), s esetleg módja van keresztbe tenni.
☼
sunga
2021-02-28 @ 11:01
“Vaccines are safe path to freedom” – II.
Ha valakit esetleg érdekel az előző hsz-ben említett angol újság címlapján közölt – bizonyos értelemben valóban hátborzongató – grafika, de nem találta meg, segítségként íme, itt van a lapszám linkje:
==> https://www.standard.co.uk/news/politics/piers-corbyn-auschwitz-vaccine-leaflet-b918187.html
…és persze ott van hozzá a szövegben P. Corbin álláspontja, meg az őt ért vádak, valamint Mr Corbin védekezése is, továbbá a rengeteg olvasói comment, legalábbis a nem töröltek, melyek szerint ez a Corbin fickó (a volt munkáspárti képviselő, sőt, frakcióvezető bátyja) náci, vagy legalábbis valamilyen zárt intézetbe való alak).
☼