A pedofília művészete – avagy a halmozottan hátrányos helyzetűek bűnei II.
31„Az eszköz ugyanis meg kell, hogy feleljen a cél méltóságának, s nem a látszat, nem a csalódás, hanem csakis az igazi alkothat igazit;…”
Georg Wilhelm Friedrich Hegel: Esztétika
Ott hagytuk abba, hogy ez a jó Kerényi nevezetű pederaszta – saját álláspontja szerint – csupán a művészi tökéletességre való törekvése közepette verte kiskorú fiúk pucér fenekét és tett velük minden bizonnyal még sok minden mást is. Szerinte semmi más nem játszott közbe, a pederasztia meg aztán végképp nem. „Az szégyellje, aki rosszat gondol” – ahogyan a Térdszalag-rend jelmondata is állítja. És tulajdonképpen ő még kíméletes volt az autentikus művészi hatás elérését célzó pederasztiával.
Tán emlékeznek az olvasók egy Liebe Attila nevezetű emberre. Ő – úgyszintén művészeti szempontokra hivatkozva – megfojtott egy 15 éves lányt, néhányat meg majdnem. Mint állította, a Sztanyiszlavszkij-módszer szellemében a halál átélését gyakoroltatta a légszomjon keresztül. A művészetellenes bíróság 10 évvel jutalmazta igyekezetét, ám ez sem vette el kedvét és újra próbálkozott. Ezúttal nem sikerült a művészi képzést tökéletessé tenni, nem halt meg senki. Újra lecsukták, de a hírekből úgy tűnik, még mindig nem tágít, sőt, még a Nemzeti versmondó versenyén is elindult. Bár onnan aztán kivágták, egy fojtogató hangulatú bizottsági ülés döntése alapján.
Ez a Sztanyiszlavszkij nevű ember a századforduló körül élt és tevékenykedett a távoli, kies Oroszországban. Lehet, hogy ez meglepő, de ez idő tájt Oroszország az avantgárd művészet Mekkája volt, egészen a korai ’20-as évekig. Ekkor változások álltak be, mert mégsem lehet sárga alapon két zöld háromszöggel ábrázolni Sztálin elvtársat, amint rohamra vezényli az éhező proletárokat.
Az illető modern művészeket a gulágra küldték, vagy lelőtték; a szerencsésebbek emigráltak.
Ez a Sztanyiszlavszkij találta ki, hogy a színészeknek mindenféle fárasztó és megalázó gyakorlásokon kell keresztülmennie, hogy azután sikeresen játszák el a második alabárdost, aki csak úgy áll ott, de roppant művészien néz. A színészt formálni kell; régebben úgy mondták a cirkuszban: „Idomította és elővezeti” és mi láthattuk, hogy a medve tényleg tud biciklizni. Hogy mennyit verték mire megtanulta, az más lapra tartozik.
Ez a „módszer” azután tág teret biztosít mindenféle elmebeteg számára, hogy beteg és mocskos vágyait kiélje és azokat a művészet jótékony fátyla alá rejtse, megúszva ezzel a börtönt, vagy a bolondokházát.
Kerényi – akit becézőleg Keróként emlegettek művészkörökben, amin én mindig röhögök, mert itt, a közelben van egy kereskedelmi iskola, ahol válogatott cigánylegényeket és -lányokat képeznek a pincér szakma rejtelmeire és azt nevezik becézőleg „Kerónak” – ott rontotta el, hogy a fenekeléseket a színpadon kívül követte el. Ha mindezt a színpadon teszi, tegyük fel, reverendában, az érzékeny műkritikusok a mai napig ájuldoznának, hogy milyen „hihetetlen művészi érzékenységgel dolgozta fel a pedofil papok erőszakoskodásának súlyos emberi problémáját”.
Hazai és nemzetközi díjak serege jutalmazná produkcióját.
A filmváltozat kapcsán pedig Cannes-ban lejthetne a vörös szőnyegen. Mert ugye ami a színpadon, vásznon, vagy regényben művészet, az az igazgatói irodában, vállfával már perverzitás.
„Amikor az emberek már nem hisznek Istenben, akkor nem semmiben sem hisznek, hanem bármiben” – írja Chesterton. A felvilágosodás az Isten helyére az embert próbálta állítani, ám igen gyorsan kiderült, hogy az Ember – aki amúgy nem is létezik, lévén absztrakció – nem alkalmas erre. Ahogyan Nietzsche mondja: „Az altestünk emlékeztet arra, hogy nem vagyunk Istenek.”
De ha ez nem lenne elég ártatlanul legyilkolt milliók is emlékeztetnek erre.
Ezért aztán a romantika irracionális lázadása egy különös embert, a művészt, tette meg Istennek, aki a Teremtőhöz hasonlóan a semmiből alkot valamit. Csakhogy ők is megfeledkeztek arról, hogy a művész is pontosan olyan esendő és bűnös lehet, mint mi mindannyian. Márpedig ha egy életében igazán rossz ember akar a jóra tanítani bennünket, az bizony nem emelkedett, művészi alkotás, hanem hazugság. És mindenféle művészi nagyság mellett magában hordja a rosszat, amiben fogant.
Innen pedig már csak egy lépés, hogy magát a rosszat kezdjék megénekelni, művészetté emelni, ahogyan teszi azt például Lautreamont – ez a „majdnem zseniális gimnazista” – a Maldoror énekeiben.
A modern „művészek” jó része talán többet tett a világ romlásáért, mint megannyi obskúrus haladó gondolkodó és politikus.
Természetesen senki nem várhatja el a művészetek mestereitől, hogy különbek legyenek a többieknél. Ahogyan Babits fogalmazott „Az >>áruló<< írástudó tehát nem avval lesz árulóvá, ha lába nem megy egyenesen a Csillag felé, melyre ujja mutat. Az árulást akkor követi el, ha nem is mutat többé a csillagra.”
Bizonyára észrevették, hogy a mai művészeink nagy-nagy többsége a haladó libsizmus hűséges katonája. Reggeltől estig sírják tele az ugyancsak haladó sajtót, sérelmeikkel és apokaliptikus vízióikkal az ébredező fasizmusról. A sérelmek egyébként valahogyan mindig a nem kellő honoráriumokkal függenek össze, azzal a szomorú ténnyel, hogy a „hatalom” – ahogyan előszeretettel emlegetik – nem fizeti meg kellően a saját gyalázását.
Ami csúf dolog, lássuk be.
A hivatkozási alap pedig a művészi „szabadság”, ami nemigen jelent egyebet, mint azt, hogy azt csinálok amit akarok, te viszont köteles vagy kifizetni, eltartani engem és tűrni, hogy sértegesselek. Ha ezt nem akarod, akkor barbár vagy. Továbbá a művészetem feljogosít arra is, hogy mindenről mértékadó véleményem legyen a politikától a világmindenség keletkezéséig.
Természetesen járjunk moziba, színházba, koncertekre, kiállításokra és olvassunk regényeket, de legyünk kritikusak. Sohase keverjük össze a művészet keltette illúziót a valósággal és főleg vegyük észre, mikor már nem illúziót, hanem romlottságot, vagy hazugságokat árulnak nekünk.
Alexxx
2017-11-14 @ 17:50
Liebe Attiláról ezt a cikket érdemes elolvasni. Minden benne van, mint a cseppben a tenger. A börtön után is folytatta a fojtogatást, sőt szerintem ma is örömmel szorít meg minden női nyakat. Kétségtelenül orvosi eset és élete végéig gumiszobában kéne tartani. Sajnos az OPNI-t bezárták, ezek az őrültek nyugodtak löknek néniket a villamos alá (Margit híd budai hídfő) vagy fojtogatnak lányokat az erdőben. Az erdei fojtogatás megtörtént, de mégis a bíróság szerint nem.
http://www.origo.hu/itthon/20000626abirosag.html
Ráadásul olyan ember nem bűnös fojtogatás miatt aki már egyszer ügyét egy megfojtás miatti tíz évre ítéltek és már 5 év múlva kiengedtek..
Jelenleg a Nemzeti Színházat célozta meg. Szerencsére nem ő lesz Othelló szerepében..
https://444.hu/2017/06/26/az-ozdi-fojtogato-remekul-all-a-nemzeti-szinhaz-internetes-versmondoversenyen
Darabos János
2017-11-14 @ 21:24
Szerencsére nem ő lesz Othelló szerepében.. Telitalálat!!!
Darabos János
2017-11-14 @ 21:30
„Picasso volt a blöff királya. ” Na azért ne feledkezzünk meg Salvadore Daliról sem, az ő szurokba mártott telefonjával, amit igen borsos áron (sajnos nem tudom pontosan mennyiért) adott el!
Vati V.József
2017-11-15 @ 11:03
Daraboskám te ne vedd a szádra Picasso vagy Dali mestereket mert ők örökérvényű maradandót alkottak mint a 20. századelőn az orosz származású Kandinszkij az absztrakt művészet egyik legnagyobbja! Ne dobálózz a fent emlìtett mesterekkel még ha oly hiányosak is a művészettörténeti ismereteid. És Sztanyiszlavszkijt is meg kell védenem mert a Sztany. módszet ma is modern friss időtálló! Bár sok mai szinházi pródukció rendezője a Sztany. módszer szerint tanìtana rendezne mert egy jó rendező tanìt ha nem is mindig tudatosan.A lényeg Kerónak soha nem volt köze a Sztany. módszerhez
hogy, is lett volna az avitt giccses operetteknél? Minden hozzászólónak megidézem Kondor Béla szavait:” Barátom legalább a halálod órájában ne vessd meg amit meg nem értessz”.
Balog Milán
2017-11-15 @ 07:10
Vajon honnan a magabitztos laikus értesülés higy a fojtogatás megtörtént amiről a bíróság másképpen vélekedett ?
Más
Népszerű a nagyérdemű által osztott közkeletű tévedés , hogy atz elmebetegek több erőszakos cselekményt követnek el mint a lakosság normális része.
Tesséjk végre ezt tudatosítani. Az elmebeteg lehet ön és közveszélyes ,de ez nem mindig van így.Az elmebeteg nem szinonímája a veszélyes erőszakos bűnözőnek.
Egy kicsit felületesnek tetszik lenni.
Alexxx
2017-11-15 @ 11:24
Miért lennék felületes? Egy fojtogató ember akár beteg az elméje, akár nem közveszélyes. Ami pedig az átlagot illeti, nos az elmebetegek tényleg veszélyesebbek, ezt statisztikailag is bizonyítható.
De egy hülye balogmilán mindig okosabb akar lenni..
Mindnyájan örülnék, ha ez a hülye innen elkotródna. Végleg!
Balog Milán
2017-11-15 @ 11:36
Ön az okosabb kettőnk közül , csak ezt véletlenül rosszúl tudja.
Ha kívánja ellenőrizheti.
Etin
2017-11-15 @ 19:10
„Vajon honnan a magabitztos laikus értesülés higy a fojtogatás megtörtént amiről a bíróság másképpen vélekedett ?” Akkor a 10 évet műkritikaként kell értelmezni?!
„Az elmebeteg lehet ön és közveszélyes ,de ez nem mindig van így.”
Igen, csak többnyire, avagy naívitásából látszik, hogy nem járt még ideggondozó közelébe, pedig nem ártana 😉 Nem véletlen szedálják le ott a kis báránykákat hogy azután szobanövénynek se legyenek jók…
Balog Milán
2017-11-15 @ 21:19
Statisztikai TÉNY ,hogy a mentális betegek egy főre esően nem követnek el több erőszakos bűncselekményt mint az eggészségesek.
Ne a trilerekből induljon ki mert azok félrevezetik.
Aki nem hiszi nézzen utána.
Sigula
2017-11-16 @ 16:01
Lesz szíves a pontos (statisztikai) lelőhelyet idézni, mert így csak Ön mondta
Vén Csataló
2017-11-14 @ 18:25
A modern (-nek nevezett) művészet telistele van blöffökkel. Blöff a művészetnek látszó hülyeség. Pl. az akcióművészek, az alternatív művészek nagy előszeretettel fárasztják a közönséget blöffökkel, amire aztán azt mondják, hogy ez az igazi „magas művészet” és ha nem érted, akkor dilettáns bunkó vagy.
Na most, ha kellően gyenge az önértékelésed, ha kellően bizonytalan vagy az ismereteidben, ha kellően gyáva és birka vagy, szembeszállni az arrogáns hülyeséggel, akkor üdvözült mosollyal fogsz tapsolni ezeknek a blöfföknek, nehogy kiderüljön, hogy amúgy tényleg fogalmad nincs a művészetről és csak egy középszerű, műveletlen, tájékozatlan kis gyökér vagy.
Ez a kizsarolt, ócska képmutatás az, aminek már Hans Christian Andersen is emlékművet állított „A császár új ruhája” című remekművében.
Alexxx
2017-11-14 @ 19:35
Picasso volt a blöff királya. Persze ezek a „művészek” nemcsak idézőjelben művészek. Amerigo Tot (Tóth Imre) római szpobrász azért a sok ögekkel kivet fadarab mellett olyan szobrot is tudott faragni, mint a csurgói Madonna, amit a szülővárosának készített.
Gáspár Anett
2017-11-14 @ 21:12
Sokszor ezek a zsenik megfricskázták a közönségüket, az „ítészeiket”, a körülöttük nyüzsgő sleppet. Mert azok mindent ájuldozva nyeltek be.
Menj végig Budán, a Gellért tértől a Hadik Kávéházig. Egyik szellemi szélhámos műhely a másikat éri. Jó Molnár Gyula alatt lenyúlták az üzlethelyiségeket és ócska, primitív izéket állítanak ki a (szerintem) pénzmosoda „galériáikban”.
Alexxx
2017-11-14 @ 23:47
Anett! Nincsen kedvem nosztalgiázni. Azon a környéken születtem, ott éltem meg az 1956-ot. Utána az élet másfelé vitt. Pontosabban Apámat vitte másfelé, egy zártabb helyre. Ettől a családban minden megváltozott.
Darabos János
2017-11-14 @ 21:27
„Picasso volt a blöff királya. ” Na azért ne feledkezzünk meg Salvadore Daliról sem, az ő szurokba mártott telefonjával, amit igen borsos áron (sajnos nem tudom pontosan mennyiért) adott el!
Durumó
2018-08-26 @ 16:20
ahogy elnézem, ez a balogmilán egy tipikus hazudozó zsidó
Magd@
2017-11-14 @ 19:00
„Természetesen járjunk moziba, színházba, koncertekre, kiállításokra és olvassunk regényeket, de legyünk kritikusak. Sohase keverjük össze a művészet keltette illúziót a valósággal és főleg vegyük észre, mikor már nem illúziót, hanem romlottságot, vagy hazugságokat árulnak nekünk”.
Ehhez az kell, hogy higyjünk a saját érzékszerveink első reakcióinak és ne sznobként, parvenüként vagy haladó libsiként szajkózzuk, a megmondó emberek véleményét.
Ki mit szeret szép az annak, de ne próbáljuk mindenáron ráerőltetni a saját véleményünket másokra.
Gáspár Anett
2017-11-14 @ 21:15
Ehhez az is kell, hogy már gyermekkortól kezdve csak a minőséget tegyék elénk a szüleink és az iskolában is a pedagógusok. Mint ahogy ételből, italból sem a szemetet teszi a jó szülő a gyerekének a tányérjára. Nos, ehhez viszont az kell, hogy a szülő is úgy nőjön fel. Ahogy Kodály Zoltán mondá, amikor megkérdezték tőle, hogy mikor kell kezdeni a gyerek zenei nevelését, azt válaszolta: „A születése előtt kilenc hónappal”.
Magd@
2017-11-14 @ 21:47
Valószínű, hogy a „Kodályi” zenei nevelést úgy általában minden minőségi nevelésre analóg alkalmazhatjuk.
Van egy német közmondás ” amit Hänschen nem tanult meg, azt Hans már soha nem fogja”.
És itt a CSALÁDI nevelésre gondolok, mert sajnos a mai téves iskolai oktatás, tudatosan nem használom a pedagógus szót, sokszor többet árt mint használ.
Ha viszont főként tizenéves korban, amikor a csorda szellem a meghatározó, a saját nevelésű gyereked ellenáll a divatos, menő viselkedési formáknak, akkor hátradölhetsz és elmondhatod, hogy nem volt hiába.
Gáspár Anett
2017-11-14 @ 21:09
” az bizony nem emelkedett, művészi alkotás, hanem hazugság.”
Bizony!
És ez fordítva is igaz.
Aki pornódarabokban rengeti bálna testét, miközben egyszerre két férfi zsebében végez akrobata mutatványokat, aligha hiteles mint a rendező bácsi autójában abuzált szűz leány.
Darabos János
2017-11-14 @ 21:33
Liebe Attila! Milyen találó név! A kis „Kedves” fojtogató Attila! Talán, ha akasztófán végezte volna, legalább a túlvilágon megtapasztalhatta volna, milyen jó érzés megfulladni!!!
Balog Milán
2017-11-15 @ 07:04
Elvileg a blog egyik funkciója a fórumozás, előnyös esetben kultúrált eszmecsere. Itt három szomorú kis hozzászólás lát a belépő látogató és ha valamelyikre klikkel, akkor a legutolsó posthoz való hozzászólásokat láthatja és ő is hozzászólhat.
Az előző témák , egyes nickek hozzászólásainak megtalálása macerás,vagy éppen lehetetlen a hozzászólások egymással való összefüggései nehezen követhetőek.
Technikai értelemben csapnivalóan gyenge a szájt nem felhasználóbarát.
Én szóltam.
Ez a Mi Hazánk
2017-11-15 @ 08:04
Kicsit el vagy tévedve. A blog célja a blogolás. A kommentelés egy opció. Fórumozni fórumokban kell, ha még vannak.
Alexxx
2017-11-15 @ 14:51
Te Milán! Szerinted lehet veled kulturáltan eszmét cserélni? Kihozod az anyázást a Zemberekből a sok hülyeségeddel!
Balog Milán
2017-11-15 @ 21:25
Nem tudtam, hogy Zember a vezetékneve.Hogy többen vannak azt azonnal levettem.
Tóth M.
2017-11-15 @ 10:31
Sem Liebe Attila, Sem Kerényi nem pederaszta. A pederasztia felnőtt férfi szexuális kapcsolata fiatalabb fiúval, ilyen egyik ügyben sem történt. Ami pedig a Sztanyiszlavszkij-módszert illeti, nem ártana tájékozódni róla, mielőtt valaki sommás véleményt próbál mondani.
jezsuita
2017-11-15 @ 11:30
A pedofília művészete egy csuhás szerzeménye.
Balog Milán
2017-11-15 @ 12:33
Legyen igazad ! Akkor ez az „opció” – én jobban szeretem a magyar lehetőség szót használni, de én furcsa vagyok – szóval ez az opció itt naaaagyon gagyi.
Balog Milán
2017-11-15 @ 21:23
Hogy valami művészet e , azt eldönti a műélvező vagy élvezni képtelen egyén és eldönti a kordivat.
A sznobizmus = álnemesség és a pénz, valamint az ízlések különbözősége szép nagy pompás állat és növénykertjét hozza létre a művészeteknek és a giccsnek.
Madárház is van, ott azok gyönyörködnek akiknek tollas a hátuk.
Sigula
2017-11-16 @ 16:10
A sznob a” s. nob.”, azaz sine nobilitas, magyarul nemesség nélkül, W. M. Thackeray leleménye. (Sznobok könyve)
Liebe Attila
2017-11-25 @ 12:09
Nagyon jó írás! Gratulálok! Bizonyára sokat elmélkedtél rajta. Kár, hogy a tényeknek nem néztél utána… bár ez a mai újságírásban s blogolásban már nem követelmény… helyette marad a hangulatkeltés, ami neked nagyon jól bejött… 🙂