Az ostrom vége
127„Felhőbe hanyatlott a drégeli rom,
Rá visszasüt a nap, ádáz tusa napja;”
Arany János: Szondi két apródja
Úgy tűnik, véget ért a Vas utcai ostrom, a vár elveszett. Az ostromlottak – szabad elvonulás fejében – feladták a várat. A megállapodás nagyvonalú, hiszen a védők fegyvereiket, a laptopokat, tableteket és mobilokat a libsi orgánumok telefonszámaival, valamint KariGeri áldását, mind magukkal vihetik. Maga a vár – amint az ostromok után megszokott – renoválásra vár majd. Bár esetünkben nem a várvívó hadak ágyúi, hanem védők tettek kárt benne, de ez, a renoválás szempontjából, teljesen mindegy.
Fordított esetben, ha a fideszesek foglalnak el valamit és hagynak trágyadombot maguk után, már olvashatnánk a Mérce pixelein TGM tollából a könnyekig megható írást, mely szerint a gazdag, fasiszta úri gyerekek után megtört derekú, göcsörtös kezű, minimálbéren tartott, rabszolgatörvénnyel sújtott proletár asszonyoknak kell takarítani. Törékeny termetüket a tőke megtörte – gondoljátok meg proletárok. Ez most nem így lesz, hiszen ez a takarítás a proletariátus ünnepe esetünkben.
Már maga az ostrom sem volt mindennapi, hiszen az erődítményt egy darab obsitos ezredes támadta, ezred nélkül, ami – lássuk be – nem túl szokványos eljárás. Amint az sem, hogy itt maguk a védők szerették volna, ha minél számosabb és jobban felfegyverzett had támadja őket CNN-es vágóképeken. A gaz ellen azonban ezt nem tette meg, és most anélkül kell elvonulniuk, hogy mártíromságukkal bejárták volna a világsajtót. Mit nem adtak volna azért a képért, melyen Fullajtár Andrea forró, gluténmentes, vegán gulyáslevessel locsolja az ostromlókat. Egyszerűen nem tudták kivárni amíg Biden beküldi a tengerészgyalogosokat.
Kevésen múlott.
A magam részéről kicsit sajnálom a dolgot, hiszen ilyen depresszív, őszi, járványos időkben a legkisebb szórakozásért is hálás az ember. Márpedig a védők haditettei, úgyis mint hülyébbnél hülyébb videók, képek közzététele, valamint a kardalok valódi felüdülés voltak, órákig lehetett röhögni rajtuk és fergeteges indokot szolgáltattak a színházlátogatás elkerülésére az eljövendőben, hiszen – vélhetően – későbbi karrierjük során is ugyan ilyen tehetségtelen idiótáknak fognak mutatkozni.
Az ostrom kimenetele – állítólag – a dögvész miatt alakult így. A ragály egyébként a várostromok alkalmával szinte természetes. Jámbor András okleveles propagandista és hobbi-szociáldemokrata egészen odáig ment, hogy szerinte a ragály is csak azért tört ki, hogy a vár elessen. Ezt virológiai szempontból sajátságos magyarázatnak tekinthetjük, hacsak propagandistánk nem tekinti a járványokat Isten büntetésének.
Azt nyilatkozták a hős védők, megkoronázandó az eddigi marhaságokat, hogy „a blokádot nem feladjuk, hanem magunkkal visszük”. Ez egy roppant érdekes gondolat. Elképzelhetjük, amint induláskor mindenki a hóna alá vesz egy, más művészek által cukira fazonírozott blokádot és azzal távozik. Aztán majd otthon sem hagy kitakarítani, sátrat ver fel és nem engedi a nagypapát a fürdőszobába, majd minderről művészi videókat tesz fel a Facebookra, hadd rettegjen Orbánbasi. Esetleg, nyomatékul, énekel és táncol is hozzá. Már alig várom. Most épp látok egy fotósorozatot, mely a védők elvonulását ábrázolja. És tényleg, mindenkinél hatalmas gurulós bőrönd, szatyor, tescós ládika és egyéb a blokád szállítására szolgáló eszköz található. Úgy tűnik, egyesek igen nagy blokádokat visznek haza, míg mások – a megalkuvók(?) – jóval kisebbet, látható méretbeli különbség van blokád és blokád között. Az elvonulást egy sajtótájékoztató keretében jelentették be, ahol felvonult az egész blokádos keménymag, és természetesen daloltak is hozzá, ahogyan megszoktuk. Azt énekelték, hogy „Kicsi vagyok én, majd megnövök én.”
Az még rendben van, hogy kicsi, de hogy hülye is?
Komolyabbra fordítva a szót, azt hiszem a ragály kapcsán elrendelt intézkedések tulajdonképpen kapóra jöttek, bármit mondjanak is. Láthatóan elfogyott a lendület, kikerültek a médiaérdeklődés homlokteréből és újabb performance – kreatív művészek ide, vagy oda – már nem jutott eszükbe; a forradalom, általános érdektelenség miatt, ezúttal is elmaradt. Így most viszonylag kisebb arcvesztéssel lehetett véget vetni az egész cirkusznak, annak ellenére, hogy az ún. „követeléseikből” semmi sem teljesült.
Nem marad utánuk más, mint egy nagy szemétdomb és csöppnyi keserűség, hiszen a mi gyerekeink is ők.
Azt nehéz eldönteni, hogy mennyiben hibásak ők és mennyiben hibásak azok, akiknek a kezére adták/adtuk őket. Ám nekünk nem is kell ezt eldönteni, hiszen most egy nagy munka következik, na nem a takarításra gondolok, hanem a mítosz-gyártásra. A megfelelő helyeken és a megfelelő billentyűzetek előtt már ott ülnek azok, akik majd abból, hogy néhány ifjú egy többhetes, extrém házibulit rendezett, előállítják a fasizmussal szembeni hős ellenállás történetét, mert ahogyan tán Rosa Luxemburg is megmondta: a forradalmak vereségről vereségre győznek.
Locksmith
2020-11-12 @ 10:56
Szenzációs írás, mint mindig. UFF
Neaddfel
2020-11-12 @ 14:40
A HVG-n olvastam, hogy a hős várvédők nem adják fel a hősies ellenállást, hanem magukkal viszik.
ERRŐL A FERI JUT ESZEMBE AKI egy jókora pofont igyekezett magyarázni, csak hogy ha jól emlékszem Horn MEGMAGYARÁZTA:
NEM AZT MONDTÁK Feri, hanem azt, hogy „menj a pics@ba”.
Egyébként közelállótol tudom, hogy a „védelem” akkor lehetetlenedett el amikor lekapcsolták az ingyenes internetet.
Hát hogy lehet élni úgy, hogy az ember fia még sz@rás közben sem szelfizni ?
khm
2020-11-13 @ 08:07
Ez jó,ez a sz@rás közbeni szelfi. 🙂
csakafidesz
2020-12-07 @ 13:20
Ne már, van aki megosztja másokkal, hogy most éppen szarik.. Valószínűleg van, de beteg az illető.
éberség
2020-11-12 @ 11:05
Ugyanazok a libernyák Soros-fiókák csinálják az SZFE-balhét akik annak idején 1956 őszén hőbörögtek a pesti utcákon. Szabadság, demokrácia, autonómia – még a jelszavak is megegyeznek. Haladék nélkül sittre kell őket vágni, ahogy Kádár tette!
Valandil
2020-11-12 @ 12:13
Komoly tévedés, te komcsi: ezeknek a nagyszülei ellen lázadt fel anno a magyar nép. Sajnos túlzottan nem számoltattak el senkit, pedig az összes ávós ivadékot falhoz kellett volna csapkodni, köztük téged is!
Takács Bálint
2020-11-13 @ 09:42
Komoly tévedésben vagy. A mostani SZFE foglalók szellemi (és lehet, hogy valóságos) őse is 56-ban a mezőgazdasági minisztériumból lőttek a fegyvertelen tömegre a Parlament előtt.
EzKellnem
2020-11-13 @ 13:51
Koma, te egy aljas barom vagy!
A családodat sértegesd te rohadék!
Sántándi Irma Sarolta
2020-11-12 @ 11:45
Dr. Szakács Árpád már rég megmondta, hogy ki kell verni minden állami helyről ezeket az komenista-szabadkőmíves fattyakat és a helyükre Orbán-hitű fiatalokat kell felvenni. Addig nem nyugodhatunk, amíg nem válik uralkodóvá az összes nemzeti intézményben korunk vezető világnézete, a tudományos orbánizmus.
csakafidesz
2020-11-12 @ 16:58
Semmi köze a „tudományos Orbánizmushoz” az esetnek. Aki nem tanul azt a nemének megfelelően tökön vagy picsán kell rúgni és normális, tanulni vágyó fiatalt felvenni a helyére.
Héja
2020-11-12 @ 17:37
Szellemes vagy,mint egy skót kísértetkastély.
Sas kabaréba illesz.
Klárika
2020-11-13 @ 17:21
Sántándít a vélemény is, hiszen Szakács Árpád valóban Újpréskecskerekin gyülekezni látná a a legsívesebben az összes szabadkömüvest.
De ilyesmivel nem operál, ergo nem is gondol: „Orbán-hitű fiatalok”.
Csiki csuki be-ki-taláció.
Káróbá
2020-11-13 @ 17:27
Sátáni Irmuci! Gyakorold egy kicsit az ironizálást mielőtt közkinccsé teszed!
olszal
2020-11-12 @ 12:20
Badarság az 56-os fiatalakhoz hasonlítani ezeket az alaposan félrevezetett ember palántákat.
Az írás viszont tökéletes, mondhatom Aristo színvonalú.
Gratu érte.
PGuszti
2020-11-12 @ 12:25
Ez most nagyon jól sikerült írás, gratulálok!
nemzeti
2020-11-12 @ 12:29
Ezek Kun Béla dédunokái. Forradalmat játszó LMBTQ -s ,gender ideolológiát tömjénező gyurcsány s….gnyaló posztkommunisták ingyenélő nyikhaj gyerekei.
Oktatás szabadsága ÁLLAMI INTÉZMÉNYBEN???????,
Adófizetők pénzén???
Na ne már !!!
Tudományos libsizmus
2020-11-12 @ 12:34
Rosa Luxemburg az akkor orosz Galíciában született. Újsághirdetésben keresett magának német férjet, akinek fizetett, hogy feleségül vegye. Így visszaélve a rendkívül liberális német bevándorlási törvényekkel lett német állampolgár. Majd ezután késedelmen nélkül megkezdte a részvételt a háborúban álló Németország felforgatásában.
Eddig szinte momentumos pályafutás.
Mindenesetre a Landwehrkanal fenekén végezte 1919. januárjában. Akkor még normális ország volt Németország.
Namond
2020-11-12 @ 13:41
Érdekes, általam nem ismert információk.
Brüsszelben vajon van momentán nyílt folyású csatorna?
sigula
2020-11-13 @ 23:42
Jó pap is holtig tanul.
Brüsszelben nincs „folyású” csatorna (a föld alattiról ugye ne beszéljünk), csatorna maradvány (nyílt vízfelszínnel) viszont van, Valamikor régen Brüsszelt csatorna kötötte össze a tengerrel, hogy vízi úton közvetlenül lehessen árut szállítani oda. A maradék partján szórakozó helyek, éttermek, kávézók miegymás van, vagy legalábbis volt 2010-ben (amikor utoljára ott jártam), mert két-háromszáz méterre onnan, amúgy a Börzétől is – csak másik irányból – már akkor olyan utcák voltak, ahová gyanútlanul betévedve, gyorsan visszafordultunk a ma úgy mondanánk migránsok által már akkor át-szövött helyről, és ez nem Moelenbeck)
Namond
2020-11-14 @ 01:18
sigula
Tisztázzuk az alapokat.
nyílt folyású csatorna=nyílt vízfelszínű csatorna
Egyebek.
„A maradék partján szórakozó helyek, éttermek, kávézók miegymás van,”
Jó hely lehet kívánatos eseményekre.
No, hiú Viccky?
Tapeino
2020-11-12 @ 12:54
Megfutamodtak, ahogy szoktak ezek a gyáva liberálfasiszta komcsik fiókák!
Tapeino
2020-11-12 @ 12:55
Nem kéne kitakaríttatnunk ezekkel mielőtt eltakarodnak?
Namond
2020-11-13 @ 01:12
De.
És táskavizit is kellett volna, hogy viszik-e a barikádot.
Bagir
2020-11-12 @ 12:58
„AZ MÉG RENDBEN VAN, HOGY KICSI, DE HOGY HÜLYE IS?”
Meg ahogy az a nagy ember mondta
„NEMKICSIT, NAGYON!”
csakafidesz
2020-11-12 @ 13:07
Namond még nem szólt hozzá! Van Isten az égben aki meghallgatta a kívánságomat. Ezt a provokátort aki lekutyáz másokat hízelkedő stilusban remélem elvitte a Covid 19 nevű dögvész. (Valahol majd elkaparják a tetemét.)
Namond
2020-11-12 @ 13:50
Öregbarát,
Nem másokat kutyáz, kizárólag Téged, aki saját magát minősítette helyesen kutyának.
Nem Te vagy aki idenyal, odanyal, a farkát csóválja ha XX kromoszóma szagát érzi? Akkor morog ha a gazdi jó kis porcogót ígér?
Hiába az 50 éves Pavlovi reflex!
Azért örülök, hogy figyelsz, tán tanulsz valami újat, na nem könyvtárnyi adatot, hanem könyvtárhasználatot.
Szűkös adatból életszerű, valószínű következtetést levonni.
Mint írtam neked a homokba dugott fej, korlátozott világlátásra ad lehetőséget.
Contrabass
2020-11-12 @ 13:09
Legördült a függöny, a műkedvelő színjátszókörnek. Most lesz néhány hetük, hogy áttanulmányozzák a pályaválasztási tanácsadó füzeteket, akinek az kevés szakemberhez is fordulhat. Egy szakmájához értő szaktanácsadó, más pályára irányítja ezeket a KISZ-es hagyományokon alapuló, úttörő (pionyír) kifejezési eszközrendszert birtokló, súlyosan személyiségzavaros ifjú titánokat. Ha lehet valami kevésbé titkos, inkább hasznos, termelő munkahelyre (ezeknek a tanulás csak ártana, így is eléggé össze vannak zavarodva).
hivő
2020-11-12 @ 13:20
Nagyon tettszett,főleg ez a ..kicsi,de hülye is..
Baloldalra jellemzően,romboltak és
otthagyják a szemetet maguk után.
A fiatal clintoniták is összetörték a
számitogépeket az irodákban
mikor G.W.nyerte a választást.
Goodfriend,nekünk biztos nem friend,
vezetésével betörtek
a Fidesz irodáiba és kárt okoztak.
De valamilyen kiderithetetlen okbol
ezt sikerül nekik elfelejteni és
megbocsátani.Talán ha meg
kellene fizetniük a kárt ,legközelebb
nagyobb tisztelettel bánnának a
közös tulajdonával.
szemet szemért
2020-11-12 @ 13:21
Mit termelnek ezek mikor semmihez sem értenek.
apa6011
2020-11-15 @ 13:24
szemet szemért a fiuk a bányában dolgoznak
Uncle Ment
2020-11-12 @ 13:33
home office fighting for ANATOMY
Feher Zsolt
2020-11-12 @ 13:46
Mikor a grundon jol elvertek valakit az meg mikor kellö tävolsägba volt räzta az öklet szitkozodva visszakiabälta majd jol elveretlek a bätyämal. Na valahol ezekbe a magasägokba van a nivojuk.A baj az hogy istenkiräjnak tartotta öket a baliberälis media es sok sok elmebeteg szinesz is. Ha valaki jo szinesz az meg abszolute amatör lehet a politika utvesztöiben söt läsd haalivooodba ha biden gyerekhuson elt akkor is mindenki a segg nyalta volna a szineszek közül. Na ezek hazahuztäk a belüket.A haverok veregetik a hätukat es vörösborozäs közbe elmeselik igaz törteneteteiket a diktaturäval valo harcukat stb. Nem lesz benne semmi igaz de talän meg kitüntetest is kreälnak maguknak.Egy hangyafi…. volt az egesz es elb…. egy jo csomo idejüket.Nem erte meg de ezt ugysem ismerik be viszont szivogassäk a bringabelsöt azert amit tettek!!!
khm
2020-11-12 @ 13:56
Amúgy ha maradnak,láthatnák,ahogy MÁSHOL elindítják a képzést.
Más tanárok,más diákok. 🙂 S nekik marad ami a harmadik gyereknek szokott. Se pénz,se posztó,csak néhány prosztó.
A keletkezett károkat,pedig helyreállítás után,kiszámlázni az alföldi,és hasonszőrű támogatóiknak!
Namond
2020-11-12 @ 14:20
Gratulálok Mester.
Jól kidomborodott a SZFE hallgatók válogatásának kontraszelektív eredménye. Sőt az oktatói kar tanítás helyetti, idomításának fenomenális volta is.
Azaz az színészek iskolarendszerű képzésének képtelensége.
Mint kommenttársunk ?Naprózsa? írta, művészt nem lehet képezni, az születik és tehetsége megtalálja útját.
Ha a Gundel Károly Vendéglátó és Turisztikai Technikum ilyen színvonalú szakácsokat és cukrászokat képezne, mint az SZFE színészeket, bábmestereket, már réges-régen sóval hintették volna be a helyét és leszoktunk volna az evésről.
Arról nem is beszélve, hogy a Gundel és hasonló szakképző intézmények, piaci igények alapján határozzák meg szakági képzési létszámuk és a képzés módszertanát.
Nem pedig a hírnévre és kötetlen munkaidőre vágyó gyermeki álmokat dédelgető felelőtlen (de szavazóképes) ifjoncok létszáma, és egyéni igényei alapján- azaz ki, mit, kitől tanulna, fogadna el.
Remélem, ha a színészképzés nem is lesz felszámolva, de legalább kikerül Budapest belvárosából, valamely vidéki városba, az ottani kulturális élet felpezsdítése céljából.
Sőt remélem, nem szükséges iskolai képzés az iparos színésszé váláshoz, bármely színház által érettségi után alkalmazott segédszínész, statiszta, kaszkadőr színész lehet és főszerepet kaphat.
Ha tehetsége megmutatkozik, mint hajdani nagyjaink és Jean Marais esetében történt.
vorosful
2020-11-12 @ 23:49
Namond,
„Remélem, ha a színészképzés nem is lesz felszámolva, de legalább kikerül Budapest belvárosából, valamely vidéki városba, az ottani kulturális élet felpezsdítése céljából.”
Remek otlet! – Epp ma futottam bele egy erdekes fejtegetesbe a XX szazad elso evtizedebol. A szerzo, egy izig-verig hazafi, szakmajat becsuletesen tudo, amugy szereny mesterember muzsikus, aki nehezen tudott boldogulni, igy fakadt ki:
„…ezekben nemzeti muveszet irant nincs szemernyi fogekonysag sem. Csak akkor keletkezhetik igazi magyar zene, ha lesz valodi MAGYAR (dolt betu) uri osztaly. Epen (!) ezert Budapest kozonsegevel nem lehet semmit sem kezdeni. Ide gyult mindenfele szedett-vedett sehonnai nemet, zsido nepseg; nagyreszt ezek Budapest lakoi. Nemzeti iranyu nevelesukre kar idot pocsekolni. Neveljuk inkabb a (magyar) videket.” (Ekezetektol eltekintve betuhiven.)
(Bar lehet, ha a Belvaros helyett egyszeruen Rakospalotara tennek a kepzest, mar az is eleg lenne, hogy Fullajtar meg a tabletjerol is letorolje a Nemzeti dalt…
Ch d V
Namond
2020-11-13 @ 01:08
Chevalier,
Lám, a kereket is több helyen és időben találták fel.
vorosful
2020-11-14 @ 06:36
Uzlettars,
„Lám, a kereket is több helyen és időben találták fel.”
Onre bizom, buszke-e a kerek fuggetlen ujrafeltalalasara.
Az idezett szereny mesterember muzsikust valami Bartok Belanak hivjak. (Elvi utalatom miatt nem kerestem ra a Wikipedian, ki az, gondolom, valami harmadrendu nepnemzeti elme, aki nemetezik meg zsidozik, mint peldaul Szabo Dezso.)
Ch d V
Minthogy a google helyett en meg neha konyveket is olvasok, a konkret forras:
„99 Bartok level, TEKA, Kriterion konyvkiado, Bukarest, 1974, 42-43. oldal, level Jurkovics Imrynek, Nagyszentmiklosra, 1905. aug. 15. – Termeszetesen tobb mas helyen is megtalalhato.
Namond
2020-11-14 @ 15:19
Chevalier,
Eddig is elhittem, mert életszerű és igaz.
De most, hogy adatolta… még inkább.
Sumer
2020-11-13 @ 21:26
Ha már szóba került Gundel Károly étterme, akkor megemlíthető, hogy ott született (saját elmondása szerint éppen „Krúdy Gyula bácsi” asztala felett) egy későbbi vörös diplomás építészmérnök, aki mellesleg NB I.-es kosárlabdázó és kiváló vitorlázó is volt (az öccsével egyetemben). Tudomásom szerint sohasem végzett színészképzőt (a mai is csak inkább színi ipari tanodának tekinthető, egyetemnek semmi esetre sem), mégis „Színészkirály” lett belőle.
sorry
2020-11-12 @ 14:29
Óóóó.., vajon mennyire kedvelhetik ezeket a kurafiakat és luvnyákat az évfolyamtársaik, akiktől elvettek egy fél évet a baromságaikkal? Azok a társak, akik dolgoznak is azért, hogy tanulhassanak, avagy a családjuknak áldozatot kell hozni, le kell mondani minden hónapban valamiről azért, hogy a gyermekük kitanulja a színészkedést.
szemet szemért
2020-11-12 @ 14:57
Mit termelnek ezek , semmihez sem értenek.
Kocajogász
2020-11-12 @ 15:15
Két közkeletű, roppant káros vélekedéssel kell leszámolni:
1. „Megtévesztett fiatalok”. Kb. annyira vannak megtévesztve, mint akik elhitték a nagy palesztin vezérnek, hogy fáraóként fog uralkodni Egyiptomban, aztán nem győztek várni a vihardagályra, hogy pucolhassanak A MUNKA elől…
2. CNN-es VÁGÓ-kép (hehehe), amint a TEK abriktolja a TEKetleneket. Amelyik állam határán a kerítés ellenére ki és be lehet flangálni BÜNTETLENÜL, mert a sintér-hostessek agyba-főbe verés helyett „kísérgetik” A TERRORISTÁKAT; ahol ugyanúgy lehet áthágni büntetlenül MINDENFÉLE jogot, ha valaki született palesztin, az nem állam. Amúgy mintha a a CNN palesztin sztárq*rvája mondta volna Petyának, hogy „dehát be van zárva a magyar parlament”. Nem tudunk róla, h. bárki meglincselte volna a bérhazugot. Ébresztő, ha kikérjük magunknak a busópropagandát, ha NEM ELÉG LELKESEN vonaglunk a szivárvány 0-365-napján, jön a jogállamisági hetescikkely. L.P. megmondta, ha ÚGYIS el vagyunk könyvelve Fekete Péternek, akkor legalább szerezzünk érvényt a törvénynek. Nemre, színre, szagra stb. való különbségtétel nélkül. Mint normális jogállamban szokás…
3. Szeeegény színészpalánták, akik a megtévesztő satöbbi satöbbi… Ahogy elnéztem ezt a Körtegyereket meg a bűntársait: CSERESZABATOS csoportképet nyújtottak noch dazu az Index egykori, a 4! jelenlegi szerkesztőségi tablójával. Betudható ez az uszkve mindössze 300 palesztin ősapának, akiket anno beevett a fene Európába.
Ki ne maradjon: UGYANILYEN – egy szó.
Sumer
2020-11-13 @ 21:10
A matematika nyelvén szólva: amennyiben a „palesztin”-t tekintjük ismeretlennek, akkor az egyenlet behelyettesítéssel egyszerűen megoldható. A kettes osztályzatért elegendő Bartha Miklós fő művének alanyait megnevezni.
Kocajogász
2020-11-21 @ 17:15
Sumer, a [k]kád: a „palesztin”okat nem behelyettesíteni, hanem KIEJTENI kell az egyenletből: „lim delta palesztin tart a 0-hoz”. Tanult jogászkollégám és szegről-végről földim A KAZÁROKRÓL írt, a Függetlenségi Párt színeiben Kolozsvár képviselője volt. Mi köze bármelyik megmozdulásának az általam állított tények tény-voltához, és menyiben validálja az én megállapításaimat? (Bocs, a jogi kar előtt kémia-fizikára jártam… Kossuth-díjas professzor tanított matekra… Hehehe… Rühellem a büfé szakos éttermiségieket. Meg a palesztinokat, ugye.)
ERZSI
2020-11-12 @ 15:25
Szerencsétlen erőszakos egoista csapat a 71, 76 éves újító tanár nagypapikkal, akik most akartak nagyot alkotni???
Clement
2020-11-12 @ 15:26
Megpróbáltam még a BME sztori előtt jóval rávilágítani, hogy nem jó üzenet hagyni ezt az SZFE foglalást. Bár igaz, rávilágítottam én ott már mindenre az égvilágon, mintha csak egy rohanó kutya szájában lenne egy elemlámpa, de akkor is. Majd még szólni fogok, amikor a többi dolog is beigazolja önmagát, és mindig az lesz, hogy szólok, és már már velem lehet majd rémálmodni azoknak, akik képesek azt mantrázni, hogy egyeseknek külön jogaik lehetnek, mert akkor visítanak majd, akik egyébként is visítanak.
Kocajogász
2020-11-12 @ 15:41
Jut eszembe: Floridában olyan törvény készül, hogy lőni lehet pl. a randalírozó antifákat. A CNN lefagyott. ÉS? Amerika megszűnt talán jogállam lenni? Nálunk most tiltják be a gumis-gázos önvédelmi (otthonvédelmi…) fegyvereket… Ügyes, mondta K. bácsi.
Tamás
2020-11-12 @ 20:48
A floridai ügy azért mókás, mert vissza is kérdeznek: de hát szerintetek nincsenek is sehol rendbontók libernyákok! Akkor most mi a para?
Öreg Rája
2020-11-12 @ 16:05
Az ország egyik legkisebb egyeteme.
Az ország leghülyébb gyerekei.
Az ország szégyene.
Nem belterjes, csak pl. Szurdi vezetéknévvel könnyebb bekerülni…
aladin
2020-11-12 @ 16:10
Megint csödött mondott a balliberális tanoda. Karácsony, Gyurcsány meg a többi libnyákok összeszarták magukat a sárga maszkjaikat szétoszthatják egymás között és ráirhassák, hogy emlékbe. Hiába nincs erejük nincs ember tömeg mögöttük, 2022-ben sem lesz semmi esélyük. Ès három a magyar igazság és egy a ráadás.
csakafidesz
2020-11-12 @ 17:01
Az embereknek elegük van abból, hogy minden színész kölyke színész lett a tehetségtől függetlenül.
Theo
2020-11-12 @ 23:07
Fancsikam, barmi lehetseges, tekintve, hogy idaig nem a fentiek iranyitottak, megsem kerult ki kozuluk egy vilagtehetseg, vagy nezheto film sem. Nem adtak semmit a magyar nemzetnek, a helyzet ennel csak jobb lehet.
Tehetseguket a „hazavitt blokad” is mutatja, ilyen rohejeset reg hallottam.
vorosful
2020-11-13 @ 00:43
Theo,
„Tehetseguket a “hazavitt blokad” is mutatja, ilyen rohejeset reg hallottam.”
Vetekszik egyik orok kedvencemmel a hatvanas evekbol. Ugye az volt a Hruscsov-mantra, hogy x-re (1962?) „utolerjuk a kapitalizmust”. Aztan a dolog valahogy nem akart osszejonni, amivel eleg kellemetlenul szembesitette egy nyugati ujsagiro, kerdezven, hogy akkor most mi lesz, mert utoleresre nem latszik sok esely.
Mire Hruscsov: „Nem erdekes: tul fogjuk szarnyalni anelkul, hogy utolernenk.”
Maugli utan szabadon: „Egy verbol valok vagytok, o meg ti.”
Ch d V
Theo
2020-11-13 @ 13:06
Nekik nem kellett utolerni a kapitalzmust, mert a „kommunizmust epitettek”. 🙂 Ez az iskolai tananyagban volt.
Namond
2020-11-14 @ 01:14
Chevalier,
Túl régen a „szabad” világban él, itt még működnek a kádári reflexek.
a “hazavitt blokad” ? vajon mi volt mellette?
vorosful
2020-11-14 @ 06:53
Uzlettars,
„a “hazavitt blokad” ? vajon mi volt mellette?”
A fuggetlen, kritikus (es onkritikus) tudat nelkuli „hivatastudat”.
Amit belemanipulaltak. Korunk rakfeneje. Ugyanis sajnos ugy gondolom, egy reszuk tenyleg komolyan gondolja.
Lasd meg, ket kulonbozo szemszogbol: „Az ertelmiseg arulasa” es „Az ertelmiseg utja az osztalyhatalomhoz.”
Amerikaiasan: „Ertelmiseg??? My foot!”
Azt hiszem, irtam mar egyszer: ha az Uristen azt mondana nekem, egy, de csakis egy dolgot kiirthatnek a vilagbol, vagy az ebola virust, vagy a „behavioral science”-t, egy masodpercig nem gondolkodnek, melyiket valasszam. Az ebola maradhat: az egy ferfias, fair, megnyerheto kuzdelem, ha veszitunk, ugy kell nekunk.
Ch d V
Namond
2020-11-14 @ 15:26
Chevalier,
A Clinton-i demokrácia szabad választásai világában mit értenek, “behavioral science” alatt?
vorosful
2020-11-14 @ 17:08
Gondolom, tudja a valaszt… de mondjuk
https://www.chicagobooth.edu/phd/dissertation-areas/behavioral-science
Nem veletlenul hajtott ra Obama (szinten chicagoi eredetu!) mar 2009-ben (akkor figyeltem fel ra, hogy egyaltalan van ilyen).
Ha ramegy az oldalra, eszreveheti a tetejen, apro betuvel, melyik tanszek kinalja a PhD programot „behavioral science” agazatban (en egyebkent „manipulalastan”-nak magyaritam, viselkedestudomanyok helyett).
Szoval a tanszek:
University of Chicago, Booth School of Business.
Van meg kerdes? 🙂
Ch d V
Namond
2020-11-14 @ 22:48
Chevalier,
Nem tudtam a választ. A szavak jelentése nem mindig tükrözi a mögöttes jelentés tartalmát, különösen eltérőek a latin eredetű szavak értelmezése a magyar/angló-ban.
Azért kérdeztem, mert nem gondoltam, hogy a magyar értelmezés szerinti szociológia vagy etológia lenne.
Nincs további kérdés.
Marketing, a beduinok doktori szintű rábeszélése homok vásárlásra.
Csocsó
2020-11-13 @ 06:34
Ez a sztori tankönyvi példa lehet arra, hogy lehet a legprimitívebb territoriális ösztönt /elemi velünk született ösztön az élővilágban/, átcímkézni demokráciának, szabadság jognak.
heroes_never_die
2020-11-13 @ 15:38
Amellett, hogy tényleg joggal vidulunk az év kreténségén, azaz a bőröndben és nejlonszatyorban haza cipelt blokádon, Aristo bravúros cikke mégis némi keserű szájízt hagy az olvasóban.
Kérdem én, mennyi arrogancia, felsőbbrendűségi tévhit szorult ezekbe a – performanszaik alapján – nyilvánvalóan szellemi kihívásokkal és bármilyen tehetség komplett hiányával küzdő fiatalokba, akik a saját trágyájuk és koszuk kiganézását a majd automatikusan megjelenő „cselédekre” hagyják? Miért van az, hogy a „kicsi vagyok én” mottóval fellépő, végtelenül infantilizált álforradalmárok ennyire lenézik az üzemeltetőt és a takarító személyzetet? Ugyanez vonatkozik a BME kollégiumának rombolóira is.
Namond
2020-11-13 @ 16:25
h_n_d
Egyetértek.
“kicsi vagyok én”, de bolsevik forradalmárok.
Vajon ki, kik ültették el bennük, hogy a szemetüket, a SZEMÉLYZET takarítja el. Ez egy képtelen oktatói kar, amely a szemetek szemete.
Ez teljesen olyan, mint kamugeri Lánchídi aszfalt festegetése.
Na meg a többi trógeré akik másnak csinálnak feleslegesen munkát, lásd progresszív tüntetések, például a környezetvédelemért, klímaváltozás ellen..
heroes_never_die
2020-11-13 @ 19:49
Tudja @Namond, ez az, amitől világéletemben viszolyogtam: a felkapaszkodott prolik gőgje, akik magukat egyenlőbbnek tekintik az – állítólagosan (!) – egyenlők között. Azoktól, akik korábban a világ proletárjait, jelenleg a „kisebbségeket” küldik a megvédendő entitások rezervátumába, miközben nem veszik emberszámba a normális, kétkezi munkából élőket, nota bene: lenézik őket. Generációk óta. Ez is a „velünk élő kádárizmus” egyik alkotóeleme.
Ékes példája volt ennek a DéKá-debella nőimitátor, a DobrevGyurcsányné valamelyik stand up-ja a minap. Az Szfe-s „koszlidércek” (by A.) ráadásul még csak nem is munkaadói az utánuk kiganézó alkalmazottaknak. De! Nekik! Ez! Jár! – na, itt van a több generációra visszavezethető szereptévesztés.
Theo
2020-11-13 @ 21:33
Ezen en nagyon megdobbentem mikor vegre megertettem.
Szamtalan ismerosom van, akirol en pontosan tudom, hogy a szuleik vmi komcsi potentatok voltak, ezert jutottak be egyetemre, jo allasokba, kesobb kulfoldi osztondijakra. Ok viszont kivetel nelkul azt kepzelik magukrol, hogy ok voltak ilyen tehetsegesek, okosak, mig mi a tobbiek meg elhetetlen bargyu hulyek es ha akartunk volna, akkor mi is barmit megtehettunk volna.
sigula
2020-11-13 @ 23:54
Theo
Nagy igazsága vagyon az úrnak, tényleg ez a helyzet.
heroes_never_die
2020-11-14 @ 12:26
@Theo, így van, magam is legalább harminc embert ismerek/ismertem ilyen pályával, akiknek immáron a gyerekei is folytatják eme „jeles” családi hagyományt. Gyakorlatilag mindegyik állami, közszolgálati, jogi, minisztériumi pozícióban szabotálja belülről a rendszert és még csak nem is tagadják. Mező Gábor és Borvendég Zsuzsa tudósítanak a nagyobb halakról. A közép vezetői szalonkommunisták számát senki sem tudja.
Namond
2020-11-14 @ 01:10
h_n_d
A markomba csaphat.
DobrevGyurcsányné?
Ki használta ki és ezzel járatta le, a mocskos szájú Nagy Blankát, csak nem a DK, Capo di tutti Capi-ja?
Egy sérült ember, aki meghaladta, ha egy pillanatra is, kompetenciáját. És a személyisége megsemmisült.
Az elkövető halált érdemel?
heroes_never_die
2020-11-14 @ 12:53
@Namond, halált??? Te jó Isten, ugye ezt nem gondolta komolyan???
A magukat demokratikusnak aposztrofáló ős-bolsi mérv- és hangadók állandóan keresnek valamilyen crashtest-dummy-ként felhasználható, egyre rövidebb szavatossági határidővel rendelkező „15 perces polit-celebet”. Aristo is rendszeresen írt ilyenekről: mint a magát rendszerdöntő Szent Johannának képzelő lányról, a kockás inges fazonról, a fekete ruhás eü. néniről, s persze a trágyás szájú, de ahhoz képest seggbuta Blankáról.
Az Szfe dzsembori tagjai közül már egyénileg kiemelhető, futtatásra alkalmas figurát sem lehetett találni. Azt hiszem, ez sokat mond a fatális tévedés folytán egyetemnek titulált műintézet hallgatói színvonaláról.
Namond
2020-11-14 @ 15:05
h_n_d
Az ömismeret és tartás nélküli, befolyásolható crashtest-dummy-k “15 perces polit-celeb”, ejtésük utáni percekben az önképük, ezzel személyiségük válságba kerül, jövőképük megsemmisül.
Hogy lesz ezután belőlük a társadalom hasznos – naiv, ostoba, „seggbuta” – tagja, mint kedves és szolgálatkész bolti eladó, kofa, parkőr vagy szemetes?
Lelki sérülésüket örökre hordozni fogják.
Ez szerintem bűncselekmény, hasonlóan mint az állatkínzás.
Az Szfe műintézetét – szerintem szakmunkás képző – nem fatális tévedés folytán titulálják egyetemnek, hanem az ide delegált káderek egzisztenciális érdekei miatt.
heroes_never_die
2020-11-14 @ 17:38
@Namond, nem, nem és nem! 🙂 Miért kellene azok lelki traumájával foglalkozni, akik a celebkedés reményében eljátszanak valamilyen ügyeletes világmegváltó szerepet, majd látványosan pofára esnek?
Senki nem áll(t) oda pisztollyal a kezében kényszerítve őket, hogy nagy plénum előtt előadják az éppen aktuális toposz -szerintük – végső megoldását (orbánmonnyonle). Az ilyen akciók bizony nagyon is tudatosak, ahogy a kurvának állás is tudatos, aminek az eredményét ismerjük.
Hogy a stricik, azaz az őket futtató politgengszterek dobják az ilyeneket? Ezzel számolni kell(ene). Ezért nem állja meg a helyét az állatkínzási példa, mert egy állat nem tud védekezni, de egy számító, pénzéhes, elsősorban a saját érdekeit néző Blanka ne már az egész világot okolja a saját kreténsége miatt.
Lesz oly kedves meghagyni nekem a szarkasztikus kifejezések használatának szabadságát 🙂 Logikus, hogy az Szfe semmilyen formában, sem tartalmában, sem horderejében nem hasonlítható egyetemhez. Nagyon jó hozzászólást olvastam Sumer nick nevű kollegától 2020-11-13 @ 21:26
(zárójelben: jó lenne néha némi könnyedséget is belevinni a dialógusba, na)
Namond
2020-11-14 @ 22:33
h_n_d
Nem csak pisztollyal, emberi gyengeséggel is lehet kényszeríteni.
Meglátásom szerint a „politgengszter” az elkövető, akinek eszköze, a „crashtest-dummy”, a kretén, tudatlan áldozat, és mi vagyunk a károsultak.
Öné a szarkasztikus kifejezések használatának szabadsága, bár nem a teljes kizárólagossága,? azért néha-néha más, így én is szeretném alkalmazni.
heroes_never_die
2020-11-15 @ 19:04
@Namond,
ühüm, igaza van, s talán köztudott, hogy az „emberi gyengeség” pl. ott is jelentkezhet, ahol hirtelen hírnevet, és/vagy pénzt feltételeznek politikai aktivistáskodással olyanok, akik más területeken nem túl sikeresek.
A „kizárólagosság” egyfajta diktatúrát fémjelez, amelynek megrögzött ellenfele vagyok. Példaként említem a merkeli „alternativlos” lassan már két évtizedes rombolását, amely egy korábban vibráló szellemi adottságokkal rendelkező országból egy NDK_reloaded intellektuális Gulágot hozott létre. Remélem, sose kell majd magyar posztoknál odaírni: „irónia on / off”, mint pár száz kilométerrel odább már napi gyakorlat.
Namond
2020-11-15 @ 20:15
h_n_d
Yeah.
Yeet!
Klárika
2020-11-13 @ 17:52
„Rosa Luxemburg is megmondta: a forradalmak vereségről vereségre győznek.”
„…olyan marhaságokat, hogy „a blokádot nem feladjuk, hanem magunkkal visszük”.
Ezek után azt látom, hogyan randevúznak a marhaságok és hogy összejön az ami összetartozik.
Rögtön rájöttem, hehe, hogy kell azt csinálni. A Színimiskák magukkal viszik a blokádokat és a következö kurzusok idején majd mindegyre elöszedik azokat: megakadályozzák, zavarják a tanarakat aközben amit éppen gyakorolnak velük. Tegyenek, csináljanak, mondjanak mindig valami mást. Majd kifogásolnak, kritizálni fognak mindegyre. A fontos, hogy lemegblokálják a konzervatívabb, suttogjuk el, a nemzetibb tanarak óráit.
És ha a tanodában csakis blokádot játszanak, akkor nem lesz más belölük mint laboda, aki sohse ér idöben oda.
Vagyis Rózának is igaza lesz, hiszen ezek után és a tanév akármely idöpontján, ök éppen semmit nem fognak újfent tudni. Gyöztek újra a „felsöség” ellen a saját vereségük létrehozta árán. És a tanárok idegeinek meg élni akarásának jelentös megszaggattatása után.
Gijutsushi
2020-11-13 @ 19:53
Kár hogy így, bünti nélkül elmentek… Jobb lett volna alkalmazni a kozák módszert: a szocsi olimpia idején a „pussy riot” nevű felforgató ribanc csoportot ostorral kicsit elrendezték (https://www.youtube.com/watch?v=oXWlQxUNFLY). Ha így történt volna, takarítanának mint a kis angyalok, mielőtt megengednék nekik, hogy elhúzzanak a sunyiba.
Sumer
2020-11-13 @ 21:00
Figyelemre méltó, hogy az atamánok nem is próbálkoztak felszólítással, hiszen tudták, hogy ez teljesen felesleges időpocsékolás lenne, hanem azonnal a meggyőzés hatékonyabb eszközeit vették igénybe. A kozákok hagyományos, javító-nevelő célzatú eszköze (a kancsuka) úgy látszik, hogy korunkban is jól működik.
csakafidesz
2020-11-14 @ 09:39
A határainkon is jó lenne bevezetni az „Előbb lövünk, utána kérdezünk” módszert, amelyikkel garantáltan lehet a határsértőket távol tartani.
csakafidesz
2020-11-14 @ 01:24
Hát igen. Ezek 20 perc alatt kiverték volna a színészpalántákat az elfoglalt épületből, de egész Európa visított volna. Amikor gyurcsányék 1956 ötvenedik évfordulóját tömegbe lövetéssel és ártatatlan emberek tömeges összeverésével, lovasrohammal „ünnepelték” akkor Európa NEM visított..
Theo
2020-11-14 @ 09:09
Most is ’56-ot gyalaztak meg ezekkel a komcsi ivadekokkal a „blokad” zarasakeppen. Aztan mar csak a felmento urugyet vartak, hogy vegre hazamehessenek.
Opti Mihály
2020-11-14 @ 09:19
A cikk jó, Aristo (mint mindig) élvezetes írással örvendeztetett meg minket. Ezt általában a ballertrollok idepofátlankodásának mennyisége jelzi is lakmuszként. Viszont más jutott eszembe: a kis hülyegyerekekkel nem foglalkozom, azokkal a szüleiknek kellett volna, de már késő. Az azonban valóban jelzi ennek az „oktatási intézménynek” a színvonalát, hogy egy ilyen fullajtár-szintű nem takarított, hanem oktatott egy egyetemen. Ez bizony azt jelenti, hogy valóban elgondolkodtató, szükség van-e drága adófizetői pénzen egy ilyen színvonalú ripacsképzőre? Tévedés ne essék, a valódi színészi (rendezői, operatőri, stb…) tudást elismerem, de az abszolút nullához közelítő teljesítményt finanszírozza az, akinek az megfelelő. Nézzük a pozitív oldalt: erről a fullajtárról az ország nagy része soha nem hallott, most meg egy csapásra híres celeb lett belőle. Legyen büszke rá. Ha kicsit sötétebb árnyalatú lenne, a következő oszkár-osztásnál megkaphatná az arany tablet díjat.
Namond
2020-11-14 @ 15:13
Talán ideje egy nemzeti konzultációnak.
Kell-e közpénzből fenntartott színész képző vagy a színházak képezzék, inas szerződéssel utánpótlásukat?
Theo
2020-11-14 @ 17:53
Jo, de akkor ne kapjanak allami diplomat a mindenfele ellenorizetlen kepzesek utan.
Theo
2020-11-14 @ 17:54
Foleg ne doktorit 🙂
Erre amugy sincs ezen a palyan szukseg.
vorosful
2020-11-15 @ 07:01
Theo
„Foleg ne doktorit ?
Erre amugy sincs ezen a palyan szukseg.”
A szinhazhoz vegkepp nem ertek (csak szeretem), de mondjuk a zenehez van valami affinitasom es kapcsolatom.
Ez egy kicsit bonyolult – mondhatnank oszintebben: szandekosan osszeganyolt – dolog. (Copyright by Toth Sandor, nemreg elhunyt kituno szobraszunk, kedves baratom.)
Zenemuveszeti egyetem? Doktoratus???
Hm. Mit mondjak peldaul Ujfalussy Jozsefre, aki hosszu ideig a Zenemuveszeti Akademia rektora volt, es zenetortenesz? Soha nem muszikalt egy percet sem (egyebkent a rend kedveert o meg nem a Zenemuveszetin kapta a doktoratust). A zenetortenet bizony – noha a Zenemuveszeti Akademian kepeztek – olyan diszciplina, amiben jogos a doktoratus.
De a zongoramuvesznek miert, es milyen alapon? Masreszt oda jutottunk, hogy a palyan elorehaladashoz DLA (Doctor of Liberal Arts) kell. Na most, ha vannak folosleges orai, olvassa el nehany – amugy jo zongorista – DLA disszertaciojat (tudnek szolgalni nevekkel, de nem a kicikizes a cel.) – Abszolut kozrohej, normalis korulmenyek kozott nyilvanos megvesszozes jarna erte. De mindegy, az eredmeny „Dr. X. Y. zongoramuvesz”.
Az egyik osbun – az en szememben – a „bolognai rendszer”. Valamikor 2003 korul (az evre nem emlekszem pontosan, es lusta vagyok utanenezni) ismerosom reven modom volt resztvenni egy, a bolognai rendszerrol szolo konferencian Barcelonaban. Minthogy nem tudtak, milyen senki vagyok, meg a pofamat is kinyithattam, ha mar ott ultem (ugyanis ettol azt hittek, oda tartozom.) Jelentem, keves kivetellel az osszes nyugati kuldott „raverte a makkost” (pardon), harom hang volt, aki azt mondta, ez baromsag. Ismerosom, aki odavitt, en (kivulallokent) es az orosz kuldott. Nota bene: az oroszok tudtak, hogyan kell fantasztikus tehetsegekbol fantaszikus muveszeket csinalni. Ezt meg (nehany kiveteltol eltekintve) a kommunizmusban is tudtak. Mondjuk, az emlitett ismerosom szinten tanult Moszkvaban (a Csajkovszij konzervatoriumban) egy evig. Megemlitenem, hogy a felveteli vizsgajan ugy jatszott, hogy mind a tiz ujja be volt kotve, ugyanis szo szerint veresre gyakorolta.
Na, ennyit az SZFE tuntizezokrol… Viszont Ujfalussy meg valoban, megerdemelten volt doktor. Akkor is, ha nem a BTK-n szerezte volna, hanem a Zenemuveszeti Foiskolan. A vilag bonyolult…
Ch d V
Kele Loránt
2020-11-15 @ 08:41
„ismerosom reven modom volt resztvenni egy, a bolognai rendszerrol szolo konferencian Barcelonaban.”
Remélem nem MAGYAR BÁLINT protezsálta be a konferenciára !
nagi69
2020-11-16 @ 16:59
Ajánlom a témában Csányi Vilmos, szeretett professzorom 2004-es írását: http://nol.hu/archivum/archiv-334926-152649.
vorosful
2020-11-15 @ 13:44
Kele Lorant
„Remélem nem MAGYAR BÁLINT protezsálta be a konferenciára !”
Szuzanyam, mit vetettem, hogy ilyen nemtelen gyanusitas a sorsom?????
🙂
Jo lesz, ha visszafogja magat, mert meg egy ilyen, es kihivom parbajra, marpedig azt minimum a bal fule banni fogja. Nem a levegobe beszelek, kerdezze csak meg Cyrano nagybatyamat. O igazan jol forgatta a kardot, de egyszer kis hijan az o orrat is megplasztikaztam 🙂
Magyar Balinthoz csak egyszer volt „szerencsem”, egy manhattani bulin, Sz. I. lakasaban. Reszeg volt, hangos, eroszakos es az egyetlen intellektualis tema, ami erdekelte az volt, mik a heti lottoszamok. Nem duma, valoban igy volt.
De annyira talan meg o se volt hulye, hogy egy europai pedagogiai konferenciara egy kofic amerikai fenytechnikust invitaljon meg. Nem, egyszeruen csak odamentem es besetaltam, es ha egyszer benn voltam, mindenki azt hitte, oda tartozom. Ez ilyen egyszeru. A „badge” hianya altalaban senkit sem zavar, sot, altalaban azt a benyomast kelti, hogy szuperfontos ember vagyok, akit mindenkinek eleve ismernie kellene (neha latni az arcokon, ahogy restelkedve kutatnak a memoriajukban, hogyhogy nem ismernek fel…)
Ch d V
Kele Loránt
2020-11-15 @ 14:16
Vorosful !
Őszintén megvallva, rémületbe estem. Kardot még soha nem fogtam kezembe, viszont Ádler Zsigabácsi elakart csábítani a kenus pályafutásomról, azonban ötvenhat közbeszólt. Sajnos tanácsot sem tudok kérni elhalálozott vívó barátaimtól a Gombai testvérektől. Bocsánat, ezt nem sértésnek gondoltam, viszont említése ennek a bolognai rendszernek olyan vörös posztóként vonul el emlékezetemben, aminek ez a szélhámos gazember volt a képviselője.
Mentségemre : Örömmel olvasom hozzászólásait.
vorosful
2020-11-15 @ 15:04
Kele Lorant
Szent a beke 🙂
Bologna-rol nyilvanvaloan egyfelekepp gondolkodunk.
Ha szabad ideznem magam, oktoberben irtam egyik bejegyzesemben:
„Bologna neve ket dolog szinonimaja. A halado europai oktatasi rendszere es az itteni, legbovlibb, vagohidi nyesedek felvagotte. Az egybeeses aligha veletlen.”
Egyebkent – fonetikusan „baloni”-nak kiejtve – a szo a jolismert „bullshit” szalonkepesebb szinonimaja errefele…
Ch d V
Namond
2020-11-15 @ 20:22
Érdekes.
Pártolja valaki ezt a bolognese rendszert? Ehhez tartozik a HÖK is?
Ha nem pártolja senki, ki tartja fenn és miért?
Szereti a közpénzt költeni?
A régi rendszer olcsóbb és eredményesebb volt.
vorosful
2020-11-15 @ 21:10
Nincs idom utananezni, de ugy emlekszem, egy „csomag” resze volt; a mez a madzagon pedig az, hogy szeles korben, kolcsonosen elismertek a kiadott diplomakat az EU-s allamok.
Ch d V
Namond
2020-11-16 @ 18:03
Én is úgy emlékszem.
Ahelyett, hogy Magyar Bálint és társai, a nyugatias képzés tudásátadási eredményeit összevetették volna a hazai gyakorlat eredményeivel és akkreditációs pontokat kerestek volna kidobták a magyar rendszert.
Nem mintha nem lett volna mindig is kereslet az olcsó és jó magyar kutatók, szakemberek után nyugaton.
Érdekesség;
– ahogy az SZDSZ-MSZP átvette a nyugati szakképzési rendszert, párhuzamosan az osztrákok bevezették a magyar szakképzési rendszert.
– a felsőoktatás társadalomtudományi diplomáit különbözeti nélkül elfogadták nyugaton, úgy nem fogadták el a mérnöki-tudományok diplomáit, okleveleit, s ez utóbbi volt az indok a bolognese képzés bevezetésére.
Persze, ha visszaemlékszik ez az időszak volt az, amikor kormányzati propaganda tárgya volt, hogy a hazai szakemberek menjenek afféle iparoslegény vándorútra nyugatra és hozzák haza az összegyűjtött tudást.
Nem véletlen utáltam, utálom Magyar Bálintot és a sleppjét.
vorosful
2020-11-17 @ 06:19
Uzlettars,
osszes haborgasaval es utalataval egyetertek, egy kivetellel.
„Persze, ha visszaemlékszik ez az időszak volt az, amikor kormányzati propaganda tárgya volt, hogy a hazai szakemberek menjenek afféle iparoslegény vándorútra nyugatra és hozzák haza az összegyűjtött tudást.”
Ez nem feltetlenul az ordogtol valo (Hitlernek is voltak nagyszeru otletei, es ennek elismeresetol meg nem leszek neonaci).
Amennyiben valahogy elerheto, hogy az illeto „iparoslegeny” vandorutja vegen visszaterjen, a vandorut speciel nem rossz dolog. Szamos otthoni ismerosomon latom, meg itteni, magasan kvalifikalt embereken is, akikkel neha osszehoz a sors meg a munkam.
Konkreten ket otthoni orvos, ket mernok es szamtalan muzsikus ismerosomre gondolok, akik mind sokat profitaltak egy-ket ev nyugati „vandorlasbol” (es utana hazamentek). Es persze, aktualitasa miatt, talan pillanatnyilag a legutosebb pelda a Szent Istvan rend legutobbi kituntetettje, Szemeredi Endre matematikus (aki a „matematika Nobel-dijat”, az Abel-dijat is megkapta, es akinek ifjukoraban raragadt becenevet a privacy-je vedelmeben nem irnam ide…)
Szoval a „vandorut” nem lenne hulyeseg, felteve, hogy a vandorok nagy resze aztan visszater.
Tobbek kozott ezert – meg sajgo hianyerzetbol – tamogatok a magam szereny eszkozeivel nehany otthoni felsooktatasi projektet, beleertve „vandorutakat”.
Ch d V
Namond
2020-11-17 @ 09:38
Chevalier,
Nem akartam esszét írni „a vándorló iparoslegény” szlogen kapcsán.
Az akkori SZDSZ-MSZP kormány hátsógondolatai;
– az agilis kezdeményezőkész szakemberek határon kívülre terelése,
– csak a külföldön sikertelen, így itthon kezelhetőbbek visszatérése,
– új munkakultúra, mely szerint a polgár ne lakhelye közelében dolgozzon, hanem vándoroljon a munka után,
– új vagyonelosztási rend, a vándornak minek saját ingatlan, ha utánfutóparkban lakókocsiban lakik.
A két utóbbi szószólója Szanyi kapitány, aki szervezte (volna) a lakóutánfutók importját és az utánfutóparkok ingatlanfejlesztését (kialakítását, közművesítését).
SZDSZ-MSZP kormány NEM gondolta komolyan a külföldön egzisztenciát kialakítók hazatérését.
Miért is mondta gyurcsótány; „El lehet menni!”.
Namond
2020-11-17 @ 09:53
Bár igaza van.
A tanulmányút, több hely, többféle munkafeladat megismerése hasznos.
Csak nem az SZDSZ, MSZP, DK, Momentum szájából. Ők az energikus és tevékeny manuálisan és intellektuálisan értékelőállításra képes kezdeményező másként gondolkodóktól akartak/akarnak megszabadulni.
Ennek oka pedig egyszerű, ők íróasztali társadalommérnökök kamudiplomák birtokában. Új és praktikus találmányokkal, ezekhez vezető gondolkodással nem tudnak mit kezdeni.
Csak a meglévő értékeket tudják újra és újra elosztani, persze mint a szentek, maguk felé hajló kézzel.
Lásd; SZFE.
Semmi új szakmai érték, exportképes szakmai eredmény, csak a régi ismeretek gittrágása, csócsálása, azaz kizárólag vályogtaposás és a pénz hedonista eltüntetése.
A pénzeltűnésről, hedonista élvezkedésről (pl oktatói kar rendszerbeli Metoo visszaéléseiről) pedig figyelemelterelésként vályogtaposásról áttérés a sárdobálásra.
Értve vagyok Chevalier?
vorosful
2020-11-17 @ 12:26
Igenis! Kerek engedelyt meghunyaszkodni!
🙂
De kulonben nem csak ertve – egyetertve is van.
Ch d V
Namond
2020-11-17 @ 12:54
Chevalier,
Csak úgy a miheztartás végett….
„Igenis! Kerek engedelyt meghunyaszkodni!”
Ön is egy kutya, mint Öregbarátom, csakafidesz, alias „csakisorbán”?
Mert, hogy kutyával nem tartok üzleti, kommunikációs kapcsolatot. Nem értem a nyelvüket.
A kutya, kutya még ha énekel is.
vorosful
2020-11-17 @ 14:26
Ex-uzlettars,
lehetseges verziok:
On nem ismeri a „seregben” egykor kozhasznu kifejezest (nem bun, de kellemetlen)
egyikunknek nincs humorerzeke (nem bun, de kellemetlen)
Kulonben: medve (orrkarika nelkul)
Korabbi hasznos, erdemi informacioit koszonom.
Ch d V
atörökszultán
2020-11-17 @ 20:28
@Namond Ferenc! Wait! Just wait! Mindig elkapkodod.Tövig benyalni(bár próbálod erössen sic.) nem így kell. Látod,mindenkit elijesztesz a portálról. Most éppen ezt a szerencsétlen, New York-i Uber drivert,kinek minden Tóth,Nagy,Kiss és Kovács nevü a barátja az óhazában,nem óhajt egyetlen ékezettel sem bíbelödni,kedvenc könyve „Az értelmiség útja az osztályhatalomhoz”,mindamellett a „Vágtázó Halottkémek” egyik nagyvonalú mecénása. Soweit,sogut.Tövig benyalni úgy kell,miként lupusunga tette,ki is versikét fabrikált HND tiszteletére,melyben arra kéri jambuszokban, atörökszultán nevü sárkányt a további barátság megtartása érdekében likvidálja ismeretségi köréböl mindannyiótok megelégedésére. Well,igaz,végül az sem müködött. Pedig,szegény hogy szerette HND-t! Micsoda éleslátó,szilárd jellem az a jó lupus! —- Így hát,szervilis,szenilis vén kancsók, MSZSZ ( szin. /…köcsög / „…rakosgatván levert a polcról hébért,köcsögöt…” Babits Mihály) mivel a bieder locsogásotokra továbbra sem kíváncsi senki, emelendö a színvonalat,húzzatok innen a picsába!
Namond
2020-11-17 @ 21:17
Chevalier,
„a “seregben” egykor kozhasznu kifejezest”?
Tényleg nem ismerem.
„Kulonben: medve (orrkarika nelkul)”
Nem értem.
A viccet megértem, ha közlik ez egy vicc.
vorosful
2020-11-17 @ 22:11
Ex-uzlettars,
„Tényleg nem ismerem.”
Tenyleg volt. Es tobb embertol hallottam vissza is, ha finoman, veszekedes provokalasa nelkul azt akartak tudtomra adni: „Na, lassan a testtel!”
„Nem értem.”
Elso ertelmezese privat, bar legalabb egy emberrol tudok a listan, aki erti. Atvitt ertelemben: nem kutya, medve, es vigyazat, nincs senkinek a lancan.
„A viccet megértem, ha közlik ez egy vicc.”
Fulig Jimmyt parafrazealva: „Nem lehet minden vicc melle egy kozlekedesi rendort allitani.”
Igaz, felutig elmentem, tettem melle egy kozlekedesi tablat (smiley-t…)
Persze nem ismerjuk egymast, de ugy gondoltam, eddigi kommentjeim alapjan valoszinusitheto, hogy a „meghunyaszkodni” kisse karakteridegen. Akkor viszont valoszinuleg szandekos, hogy egy szituaciot eszkalalas helyett mosolyban oldjon fel (ld fenn).
De minthogy, sok minden mellett, pszichologus SEM vagyok, mellelottem. A temaval kapcsolatos hasznos informacioit viszont valoban koszonom (semmi duplacsavar).
Ch d V
Namond
2020-11-17 @ 22:40
vorosful, ex chevalier,
Ön is bölcsész?
Mit jelent ez;
” Atvitt ertelemben: nem kutya, medve, es vigyazat, nincs senkinek a lancan.”
Ha az amire gondolok, a medve ne vegyen fel kutyabőrt.
vorosful
2020-11-17 @ 23:16
U C a N
„Ön is bölcsész?”
Bar ez nyilt sertegetes, elengedem a fulem mellett (a heten mar ugyis kishijan parbajoztam egyet Kele Loranttal) 🙂
„Ha az amire gondolok, a medve ne vegyen fel kutyabőrt.”
Gondolati zsakutca. Nem hallott meg Nemesmedve(s)rol?
Ch d V
Namond
2020-11-18 @ 00:04
Nem.
Csak mint földrajzi helyről. Van más is?
vorosful
2020-11-18 @ 01:13
Van, de csaladi titkokat nem teregetek ki. 🙂
Maradjunk abban, hogy Nemesmedve(s) is nyilvan attol nemes, hogy megkapta a kutyabort. Q. e. d.
(Ez is er annyit, mint egyik-masik „jogallami” levezetes az EU-ban… Az pedig mar olyan magas szint, hogy doreseg, mi tobb, arrogancia lenne tolem, ha megprobalnek a fole celozni.)
Ch v D
Namond
2020-11-19 @ 23:58
Ahogy Bakonybél nem beles, úgy Nemesmedves, nem medvés.
A szó jelentése nedves, vizes tulajdonságra utal, tényleges jelentése medres (patakos).
Namond
2020-11-20 @ 00:48
vorosful,
Helyesbítés:
A medves szó (ősi magyar) értelme a környék nedves, vizes tulajdonságára utal, tényleges jelentése medres (patakos).
sunga
2020-11-14 @ 18:04
Bartók és a kutyabőr
avagy
Egy idézet eleje, meg a vége – és ami azután olvasható még…
>> Egy olyan paraszt, a ki […] melódiát komponál […] ha gyerekkorában parasztsorból kiállva tanult volna, biztos, hogy kiváló, nagybecsű dolgokat alkothatna. Sajna, ritka olyan magyar paraszt, a ki tudományos pályára adná fejét. Intelligenciánk majdnem kizárólag idegen eredetű (erre vall a tengersok idegen nevű magyar úri ember); pedig csak az intelligencia foglalkozhatik a magasabb értelemben vett művészettel.
Már pedig, úri osztályunkban nincs erre képesség; ha kivételek akadnak, ezekben nemzeti művészet iránt nincs szemernyi fogékonyság sem. Csak akkor keletkezhetik igazi magyar zene, ha lesz valódi magyar* úri osztály. Épen ezért Budapest közönségével nem lehet semmit sem kezdeni. Ide gyült mindenféle szedett-vedett sehonnai német, zsidó népség; nagyrészt ezek Budapest lakói.** Nemzeti irányú nevelésükre kár időt pocsékolni. Neveljük inkább a (magyar) vidéket. [6]
Eddig a tényleg fura citátum,*** de mielőtt bárkiben is fölmerülne, hogy az ifjú Bartókban netán zavaros antiszemita ízű indulatok kavarogtak volna, tüstént idemásolunk egy ennek tökéletesen ellentmondó, tárgyilagos passzust egy pár évvel korábbi, édesanyjához intézett leveléből (amelyből azért persze kiderül, hogy régi jó – s ma is létező – magyar szokás szerint nagyon is számon tartotta,7 hogy ki kicsoda!): „Hogy kik Lukácsék? Zsidók és gazdagok; ennyit tudok; többet nem; – Alighanem Schiffernek, Székelynek köszönhetem itt az órákat. Silbergék is zsidók és gazdagok […] Surányiné is gazdag és zsidó. Utóbbi vasárnap ebédre hívott, alighanem azért, mert hallani akar. – És Singer Izidor (?) is valószínűleg zsidó és gazdag. Tehát egész létemet zsidóknak köszönhetem.” [8]
Szó, mi szó, már e két idézet tüzetesebb filológiai, társaslélektani és mentalitástörténeti szempontú elemzése is kisesszényi terjedelmű megállapításhalmazt eredményezne. De akad még néhány újabb, nem kevésbé meggondolkoztató (családtörténeti) tény, amely a leendő egyetemes lángész [9] gyermek- és ifjúkorát – s nyilván személyiségfejlődését – alighanem alapvetően, mondhatnák, fátumszerűen [10] meghatározta. <<
A folytatás még érdekesebb.
Itt: http://epa.oszk.hu/00300/00381/00154/EPA00381_kortars_2010_12_3256.html
atörökszultán
2020-11-15 @ 08:58
Bartók írásaiban,csakúgy mint pl. a két öngyilkos, nemzeti szentté avatott, Grosschmid Sándor Károly Henrik és Wass Albert, igen sok bourgeois boheme zagyva ostobaságot is méltóztattak a hálás utókorra hagyni. Vég nélkül lehet ezeket mantrázni, s a törött tükör cserepeit velök ragasztgatni. Bartók,mint a hétrét görnyedten hajbókoló,lyukas-szaroscsizmás,parvenüktöl hemzsegö,ezer éve szociopata,magyar „úri” osztály szószólója! Ha-ha! A „rongynépség” szakértelme és pénze nélkül Bartók kb egy nádihegedün bazseváló pedellusig vihette volna valami eldugott kis havasi román faluban. A zenészeket,színészeket,táncosokat,cirkuszi mutatványosokat etc. sem az eszükért szeretjük,amennyiben van bennök mit szeretni.
vorosful
2020-11-16 @ 04:34
sunga
Erdekes anyagot asott ki! – Az emlitett levelben nem az az erdekes, hogy Bartokot hirbe lehet-e hozni az antiszemitizmussal (nem). Es megsem veletlen a kifakadas a „sehonnai nemet, zsido nepseg” ellen, abban a kontextusban, hogy Bartok *magyar* muveszetet akart latni es csinalni.
Lukacseknak, Schiffereknek, Silbergeknek, etc. termeszetesen *volt* kulturajuk, nem is akarmilyen. Tamogattak is! De nem magyar, es meg a „magyar” uriosztaly is az oveket lelegezte, semmi mast – es ez fajt Bartoknak, szereny velemenyem szerint.
Talan nem koztudott, de az akkori „krem”, high society kedvenc lapja a Pester Lloyd, amit *nemetul* adtak ki, valamirevalo hautvole azt olvasta. Meg a „tarsasag” igeretes ifjainak-leanyainak hazikoncertjeit is ott reklamoztak (eleget lattam, nivos musorokkal, de megnyugtathatom, Bartok nepdal-feldolgozas nem sok akadt koztuk…) 🙂
Sok minden marhasagra jutott ideje az embernek, ha kmk-val toltotte napjait az atkosban Mo-n…
Ch d V
csakafidesz
2020-11-18 @ 10:05
Kétségtelen, hogy Bartók nem foglalkozott a klezmer zenével.. (Kodály sem.)
Namond
2020-11-14 @ 22:10
sunga,
Ön most fellép, a Labrisz Egyesület LMBTQ Mesevilág mindenkinek című kiadványa, kiadása és annak támogatása, mögöttes szándékai ellen?
A Labrisz Leszbikus Egyesület (Bp 13. Csanády 4/b, 2/4 ajtó) munkatársai és tisztségviselői döntően CEU Gender Studies szak és ELTE BTK, ÁJK ?képzésűek? – nevelésűek, szoros személyi átfedésekkel a Háttér Társaság, a Magyar LMBT Szövetség, Habeas Corpus Munkacsoport, Patent Egyesület stábjaival.
A motor persze egy férfi, Gombos Tamás nemzetközi kapcsolatok birtokában, profi lobbista és jogsegélyszolgálatnak álcázott emberijogi aktivista, aki koordinálja a személyi átfedéseken keresztül az un. társszervezetek egyöntetű fellépését.
TAG(társ)SZERVEZETEK:
Atlasz Sportegyesület
Háttér Társaság
Labrisz Leszbikus Egyesület
Magyar Aszexuális Közösség
PATENT Egyesület
qLit – Leszbikus Magazin és Programszervező Egyesület
Szimpozion Egyesület
Szivárvány Misszió Alapítvány
Szivárványcsaládokért Alapítvány
Támogatók:
– Emberi Erőforrások Minisztériuma 334 806 Ft/2017-2018
– Holland Királyság Nagykövetsége 2 278 296 Ft/2018
– International Lesbian, Gay, Bisexual, Trans and Intersex Association countries in the Council of Europe (ILGA – Europe 7 054 401 Ft/2018-2019
– Európai Bizottság 55 633 175 Ft/2018-2019
– Open Society Institute 3 679 551 Ft/2018-2019
(A labrüsz (=labrisz) egy kétélű ókrétai bárd, amellyel a heterofóbok sújtanak le minden heteróra ötödíziglen.)
sunga
2020-11-14 @ 22:27
Namond,
Én nem lépek fel – most sem – a nevezett egyesület első, hátsó és középső, valamint múlt-, jelen- és jövőbeli szándéka mellett.
Namond
2020-11-14 @ 22:58
sunga,
Bocs.
A gyermeki lélek korai befolyásolása ELLENI fellépésre gondoltam. (Kommentje utolsó bekezdés.)
sunga
2020-11-14 @ 23:10
Semmi gond – ha jól érzékelem, előző hozzászólása már-már csakafideszi-szintű terelés volt.
Jóéjt.
🙂
Namond
2020-11-14 @ 23:32
Nem.
Közzététel.
Tájékoztatásul az LMBTQ lobbierőre, módszerre és a veszély jobb felmérésére.
Valamint annak jelzésére, hogy ha a médiamunkások között van újságíró tán jó lenne, ha feltárnák ezen, a kisebbségi hangokat sokszorozó, azonos célokat és érdekeket képviselő lobbiszervezetek személyi átfedéseit és azonos forrásból érkező pénzügyi támogatásaik nagyságát.
Már csak azért is, hogy jobban lehessen ösztökélni a polgári kormányt az Egyesületek, Alapítványok, Vállalkozások alapítási körülményeinek szigorítására és a CÉGBÍRÓSÁG (folytatólagosan elutasított) ellenőrzési kötelességeinek (személyi, pénzügyi és tevékenységi) és ebből adódó intézkedések teljesítésére kötelezésére.
Mely terület szintén a kevésbé szabályozott, félmunkának sem tekinthető, jogszabályok közé tartozik.
sunga
2020-11-15 @ 18:42
Nos, akkor álljon itt még egy „kis” ajánló:
A NAGYHARSÁNYI PI KÖR
Ráakadtam egy videóra a YT-on
pl. 2:50:00 tól ilyeneket hallhatsz, ha elindítod:
…igen, előkerült nemrég egy video, ez még abból az időből van, tudjátok, amikor Orbán még cigány volt…, hát nem, de tényleg…, ti is tudjátok nem?!
…persze [folytatja a katonás, terepruhás fiatalember], én, mint pszichológus, meg therapeuta, segítek én nagyon sok embernek, segítek én nagyon sok zsidónak is, tudjátok, mer’ baj van velük, már ott kezdődik a dolog, hogy megszülettek…
…de nem gond [folytatja pár mondattal később], úgy tudom megoldani a dolgot, hogy egyszerűen likvidálom azt a tetves szar cigányt…
…és még csak ezután jön a „vírus-okosság!”
https://www.youtube.com/watch?v=2GvAk-71mH0
Szerintem egy-két olvtársnak, akik amúgy is szívesen Orbánoznak itt, felkeltheti a figyelmét! Kevesebb, mint egy hete került fel a YouTube-ra, de kétséges, hogy megér még egy hetet ott.
[Az a fenti időpont jelzés nem tévedés, az nem 2 perc 50 mp-et jelent, hanem két óra 50 perc – és ez csak a közepe az összesen több, mint öt (5) órás snitt nélküli felvételnek!!!]
heroes_never_die
2020-11-15 @ 19:15
legalja.hu – de az is, aki ennek teret ad és „reklámozza”…
sunga
2020-11-15 @ 19:28
Intézkedj – ahogy szoktál!
Namond
2020-11-15 @ 20:47
sunga,
Engem nem érdekelnek „a katonás, terepruhás fiatalember”-ek mondandója.
Nekem nincs bajom, azzal amit Orbán megcsinál, akkor sem ha hiba csúszik bele. Csak ne próbálja senki sikernek, még kevésbé zseniális sikernek feltüntetni.
Azzal van bajom, hogy nem tesz semmit az ellen ami a békés közéletet évek óta provokálja, terrorizálja és a konzervatív hátországot gyengíti, pl.: nincs következménye kivételezettek tetteinek – Gajda, Kránicz, Lackner.
Mitől másabb a XIX. kerület, mint a VIII. kerület?
No persze persze azzal is bajon van, ha a hibák rendszerszintűek, pl.: ha a jogszabályok vagy végrehajtási utasításaik tele vannak kiskapukkal.
Az meg dühít, ha ezt eltagadják.
Például, a börtönkártérítések legnagyobb haszonélvezője nem Magyar György, hanem a debreceni, FIDESZ (Kósa) közeli Mohácsi Ügyvédi Iroda – tán még az ötlet is tőlük származik – volt.
Naná, hogy aki tudott rárepült erre milliókat hozó bizniszre, ha az eljárási szabályok szerint megtehették.
sunga
2020-11-15 @ 21:16
re: „Engem nem érdekelnek ‘a katonás, terepruhás fiatalember’-ek mondandója.”
OK, engem talán még kevésbé érdekel az az őrület, amit a véletlen (az egyes Bogár-posztok nézése közben a YT rendszere) elébem vetett. Természetesen eszemben sem volt végignézni mind az 5 órát, csak itt-ott szemezgettem belőle, majd nyilvánvaló elrettentésként közreadtam.
A „házi-ÁVÓs” (legalja.hu jeligére) sajnos megint közbe pimaszkodott, hogy a franc essen az állandóan kötekedő fajtájába – őszintén szólva erre most még tőle sem számítottam!
Mindazonáltal: amit láttam/hallottam – 15-20 percet – a szóban forgó felvételből, az azért elég ijesztő számomra, legyenek bár az összejövetelen résztvevők ennyire buták, vagy ennyire veszélyesek.
No mindegy, ezen is túl vagyunk, mára is jutott egy (két) adag hülyeség.
Namond
2020-11-15 @ 22:33
sunga,
Nincs veszélyesebb a buta és fanatikusan agilis embernél.
Sojal
2020-11-17 @ 10:14
Arra világít rá az elvonulás, hogy milye sérülékeny a városi életmód. Itt csak a net szünt meg, máris vége a világnak. Képzeljétek el, ha a villany, a víz és a gázszolgáltatás is megszünne, mi lenne veled Budapest?
Theo
2020-11-17 @ 18:53
Tegyuk hozza a szemet szallitast , a kifosztott boltokat es ATM eket.
csakafidesz
2020-11-18 @ 10:09
A mobil a fontos! Ha az nincsen meg a szívéhez kap a mai ember. A lakáskulcsát ha elhagyja nem rémül meg annyira..
csakafidesz
2020-11-18 @ 10:17
Ezek a városi struktúrák (villany, víz, gáz, stb.) hiánya valóban rettentő mumusa a városi létnek. Anno 1956-ban első amit kikapcsoltak a gáz volt. (Szerencsére szénnel fűtöttünk és volt sparherd is.) a villany az ötvenes években épp úgy kimaradozott, mint Romániában a 80-as években. Apám tetemes mennyiségű gyertyát halmozott fel. A víz, nos megvolt. Később éltem vidéken is ahol kútról kellett hozni a vizet. Nos az emberiség boldogabbik fele ma is így él, de mivel túl sok az ember, ma már nem működne vezetékes víz nélkül a világ. Minden esetre egy szibériai favágó túlélő képessége nagyságrenddel jobb a városi emberek kondíciójánál.
JAEKEL FRITZ
2020-11-21 @ 04:37
ES EZUTAN SZÜLETNEK AKIS SZINESZEK AKIK A MOCSOK SATORBAN KESZÜLTEK AJÖVÖÖ SZINESZEI HAJRA KIS ENYHEN DEPISEK