Bogdán László halálára
108„Élj friss ételekkel és régi törvényekkel.”
Periandrosz
A cserdi-modellel kapcsolatban azonban továbbra is fennáll a kínzó kérdés: ha sikeresnek tekintjük, ami Bogdán vezetésével Cserdiben történt, vajon miért nem történik meg másutt is?
Néhány nappal ezelőtt, tragikus módon, önkezével vetett véget életének Cserdi falu polgármestere, Bogdán László. Miután életében igen sokat szerepelt a médiában, számtalan interjú, dokumentumfilm készült a faluban végzett munkájáról, személye a közvélemény előtt sokkal jelentősebb lett, mint amennyire a beosztása indokolná. Apró falvak százával vannak, olyanok is, amelyekben sok cigány él, és mindnek van polgármestere, akiknek azonban a nevét sem hallotta a falun kívül senki. Miután Bogdán munkája, nézetei a gyakori médiaszereplései révén igen jól dokumentáltak, ezek alapján kell és lehet, megítélnünk életét és cselekedeteit.
Mielőtt nekilátnánk ennek, nem lehet elmenni amellett az undorító komédia mellett, mely közvetlenül a halála után kezdődött. Nyilatkozatok tucatjai jelentek meg, melyekben bő nyállal méltatták életét, megemlítve természetesen, hogy a nyáladzó is „ismerte” és milyen nagyszerűnek tartotta Bogdánt. Természetesen csak a saját nagyszerűségüket akarják igazolni az övével. A sort – ki más – Gyurcsány, a moralitás eme sakálja nyitotta, aki az amerikai tévéprédikátoroktól ellesett, kulisszahasogató stílusban a „barátjának” nevezte. Életében ha egyszer találkoztak öt percre. Aztán jöttek sorra a többiek.
A híres emberek sírján – mint tudjuk – barát és dudva terem.
Nekem nem volt sem barátom, sem ismerősöm, így véleményt csak a médiában tett nyilatkozatai, meg a falut jól ismerők véleménye alapján alkothatok. Ezek pedig furcsa, némileg ellentmondásos és sok kérdést felvető képet rajzolnak az elhunytról.
Mindenekelőtt munkája láthatóan sikeres volt. A falu arculata megváltozott, bizonyára lakói is jobban élnek, mint előtte. És itt most nem kizárólag az anyagiakra gondolok, hanem az életminőségre, az élhetőségre is. Sokat javult például a közbiztonság. Cserdiben hosszú éveken át nem volt meg a falusi lét két elengedhetetlen rekvizituma, a bolt és a kocsma, mert bár számosan nyitottak ilyet a faluban, rövid időn belül feladták, ugyanis hetente feltörték és kirabolták őket, méghozzá úgy, hogy amit nem vittek el, azt tönkretették. Most van mindkettő. Rengeteg, a végletekig lepusztult házat felújítottak és a többit is rendben tartják. Mintaszerű közmunkaprogramot visznek, melyben valódi munkával, valódi értékeket állítanak elő.
A falu és a polgármester sikerei – merthogy roppant ritkák az ilyenek – nagy médiafigyelmet kaptak/kapnak, ami sokakban élesztheti fel a reményt a békés cigány-magyar együttélés iránt. Nagy dolog ez, hiszen az utóbbi – és az előbbi – időben is szinte csak rossz példákat láttunk, mint például legutóbb Gyöngyöspatán.
Ezek az eredmények aztán felvetnek egy kérdést: vajon miért sikerült Cserdiben az, ami másutt rendre kudarcot vallott?
A feltételek, pénz, paripa, fegyver, ugyanazok mint az ország számtalan más községében. És mégis. Itt sikerült, ott nem.
Úgy tűnik, más falvakkal összevetve, a különbség Bogdán személye volt, ebből pedig nyilvánvalónak látszik, hogy ő játszotta a legnagyobb szerepet a sikerekben. Amint azonban az, a nyilvánosságra került esetekből kiderül, Bogdán polgármesterként meglehetősen szokatlan módszereket is alkalmazott a lakosság fegyelmezésére. Igencsak útszéli hangon tudott beszélni velük, mi több, adott esetben a fizikai erőszaktól sem riadt vissza. Kiépített egy mikrotársadalmat, amely az autoritáson, az ő autoritásán alapult. (Az „autoritás” az a szó, melytől a libsik azonnal sikítófrászt kapnak.)
Félreértés ne essék, nekem semmi problémám nincs a cserdi-modellel és Bogdán munkájával; nagyra becsülöm azt. Szerintem pontosan az történt, ami várható volt. Egy, a tekintélyre érzékeny csoportot csak a számára megfelelő módszerekkel lehet és kell irányítani. A szokásos – a pesti nagyeszűek által vezényelt – átnevelési kísérletek eleve halálra voltak/vannak ítélve, mert akik nevelni akarják a cigányokat, azok nem rendelkeznek előttük semmiféle tekintéllyel, így aztán rá se bagóznak arra, amit mondanak nekik. A pénzt – ha hoznak – természetesen elfogadják tőlük, mi több, kevesellik is, ám meghallgatni, vagy megfogadni amit mondanak, az meg sem fordul a fejükben.
A cserdi-modellel kapcsolatban azonban továbbra is fennáll a kínzó kérdés: ha sikeresnek tekintjük, ami Bogdán vezetésével Cserdiben történt, vajon miért nem történik meg másutt is?
A kérdés megválaszolásához álljon itt egy történet, amely, a maga idejében, nagy kört futott a médiában. Történt, hogy segélyért fordult egy cserdi család a polgármesterhez, mondván nem tudnak enni adni a gyerekeiknek. Bogdán kiment a házukhoz és kiborította a kukát, megmutatva a cigarettás dobozokat, az üdítős és sörös palackokat, mondván: erre kértek segélyt? A tanulságos történetet még a libsi média is egyetértőleg tárgyalta, igazat adván a polgármesternek.
Képzeljük most el egy pillanatra, hogy ezt nem Bogdán, hanem egy nem cigány polgármester követi el!
Lenne sírás-rívás és fogaknak csikorgatása. Cikkek tucatjai jelennének meg a cigányok „megalázásáról”, a „hatalmaskodásról” és – mint ultima ratio – a „feudális” viszonyokról. (A feudalizmus, mely vagy ezer évig kormányozta Európát, nem jobban és nem rosszabbul mint bármely más társadalmi eszme, valamely oknál fogva, a haladók számára pokol legsötétebb bugyra.) Nem is mer ilyet megtenni egyetlen más polgármester sem, hiszen megbombázná a községet a NATO, de legalábbis a mennyekig – vagyis a nyugati libsi orgánumokig – hatolnának a haladó sikolyok. És csordában jelennének meg a „jogvédők” megmenteni a helyi cigányokat az önkénytől.
Azt látjuk tehát, hogy van egy módszer, a tekintélyen alapuló, a legkeményebb eszközöktől sem visszariadó módszer, amely sikeres lehet a cigányok felzárkóztatásában, ám ezt nem alkalmazhatja akárki, csak Bogdán, vagy valaki hozzá hasonló, aki maga is cigány. Nem tudom, csak én érzek itt valami kettős mércét?
fran
2020-07-22 @ 14:19
Mindig elfelejtjük, hogy a liberális elit mindig az erőhőz vonzódik. Ezért vonzódik a radikális iszlámhoz is. Ők vonzódnak mint kiderült a Kristályéjszakás, kommunistákat bebörtönöző, embereket az utcáról eltüntető 38-as Hitlerhez. Ezért vonzódtak régen a guillotine-hoz is. S ezáltal végül Napóleonhoz.
Szegény Bogdán László, ha tudta volna, hogy ennyi barátja van.
Neaddfel
2020-07-22 @ 15:26
Egyszer már leírtam, a PS-en azzal kezdem, hogy van-e valami új Aristótol, mert MONDANIVALÓJUKAT tekintve tartom jó írásoknak.
Az utóbbi időben megjelent fent a „fészbúkon” egy bonyhádi svábcigány (meg kell nézni a fizimiskáját) aki MINDIG (!) az elsők között kommentel ami egyértelműen mutatja, hogy Aristoval fekszik és kel, DE (!), a témával kapcsolatban megse mukkan (hülye hozzá ?!), mindig alaki kérdéseken rugózik, ami még Aristo figyelmét is felkeltette, és beépítette az egyik szatírájába:
– “A bérkommentelők számára éppen Wéber, a bonyhádi komment-terminátor tartott helyesírási és szövegértési érzékenyítő tréninget,
– „Csináljátok úgy, mint én. Meg se próbáljátok a szöveget megérteni, úgyse menne. …”
ÉS MOST IS ITT VAN, ÉS „a szöveget” SZEMMEL LÁTHATÓAN MOST SEM ÉRTI, -VAGY NAGYON IS ?
***
EZEK UTÁN nekem volna a cikkel, pontosabban Bogdán Lászlóval kapcsolatban egy kérdésem:
-tudja valaki, hogy ha olyan „sikeres” volt ez az ember akkor miért akasztotta fel magát ?
(Azt már tudom, hogy a „zorbán”, tehát valami mást)
Neaddfel
2020-07-22 @ 18:40
A „fészbúkról”:
„József Weber
Van itt egy kommentelő, bizonyos „Neaddfel”, aki minden Aristo-bloghoz írt hozzászólásom után fontosnak tartja megjegyezni, hogy én egy „bonyhádi svábcigány” vagyok, aki „Aristoval fekszik és kel”. Legyen neki igaza!”
***
IGAZAM VAN Weber !!!
MINT AHOGY Aristonak is igaza van amikor a hozzád hasonlókrol azt írja:”..Meg se próbáljátok a szöveget megérteni, úgyse menne. …” hisz most is egy ékezettel vagy elkeveredve !!!
A TÉMÁHOZ (ahogy az eddigiekhez sem) Weber, a Bogdánhoz, a cigányokhoz, azokhoz nincs hozzáfűznivalód Weber ?
NINCS vagy NEM TUDSZ ?
VAGY attól vagy beszarva, hogy akkor előáll az a helyzet, hogy „akasztják a hóhért”, és kiderül, hogy nem is vagy olyan nagy „ász” mint amilyennek hiszed magad Weber ?
számtanmértanfizika
2020-07-29 @ 07:19
Mi a különbség a kommunista és a liberális között?
Királytigris
2020-07-22 @ 14:21
Igen, a cigányok közül kell kiemelkedni, egy karizmatikus, civilizált módon gondolkodó, senkitől sem függő, a cigányság sorsát szívén viselő embernek. Más szóval egy újabb Bogdánnak.
Nagy veszteség érte a cigányokat, még akkor is, ha ezt sokan most még nem is érzik.
Neaddfel
2020-07-22 @ 15:47
https://index.hu/bulvar/hepaa070925/
-2007. szept. 25. – Hepatitis-járvány Ajka környékén – Eddig harminc fertőzöttet regisztráltak. … Széklettel terjedő kór miatt WC-hez kötötte a cigányok segélyét a polgármester. … Ilyen körülmények között nem csoda, ha fertőző májgyulladásban szenvednek a gyermekek
..a Molnár Gábor Általános és Speciális Szakiskola igazgatója. Azt is hozzátette: sok gyermek most tanulta meg, hogyan kell rendesen kezet mosni. Találkoztak olyan általános iskolás kisfiúval is, aki nem tudta, hogy mire való a szappan.
***
A Megtehetjük? Nem, nem tehetjük meg című, nemrég megjelent cikkben Maria de Fátima Bonifácio Portugál történész… a roma közösségek és az afrikaiak „nem tartoznak a keresztény civilizációhoz”. Mint fogalmaz, „főként a cigányok nem asszimilálhatók: családokba, klánokba, törzsekbe szerveződve őrzik ugyanazokat a szokásokat és értékeket, amelyek nomád életmódjukat jellemezték. Sőt ők maguk azok, akik határozottan elutasítják a beilleszkedést.”
***
SEGÍTS MAGADON ÉS AZ ISTEN IS MEGSEGÍT, tartja a mondás, ki akadályozza meg a CIGÁNYT, hogy úgy mint a MAGYAR, SVÁB stb. kiganézzon és betapassza a házat ?
Miért kellenek ehhez bogdánok ?
EMBEREK 2022-ben ismét döntenünk kell, akarunk-e ezek mellé még MIGRIKET is (fletó/fegyőr stb) ???
Dobos Róbert
2020-07-22 @ 14:24
Ez lehet az igazság,nagyjából.
Ehetetlen Odó
2020-07-22 @ 14:40
Régen vajdák voltak és ők megmondták a frankót az alájuk tartozóknak.
Nincs ebben semmi különös – tényleg csak az autoritás szükségessége.
Theo
2020-07-22 @ 14:52
Allitolag szerelmi banat miatt vetett veget az eletenek.
Az ugyhoz csak annyit tennek hozza, hogy mar reg letre lehetett volna hozni egy kereszteny ciganyvezeto kepzot, ahol a hasonlo polgarmestereket nevelnek ki. Persze nem kene ellopni a cigany felzarkoztatasi penzeket se.
Neaddfel
2020-07-22 @ 16:36
„..kereszteny ciganyvezeto kepzot”
Keresztényt minek ?
„Persze nem kene ellopni a cigany felzarkoztatasi penzeket se.”
Miért nem kell a MAGYARNAK a SVÁBNAK a DÉL SZLÁVOKNAK stb. „felzárkóztatási pénz” ?
Theo
2020-07-22 @ 23:14
Az most mar mindegy.
Ha nem akarjuk, hogy minket is lehuzzanak, akkor ezeket kell felhuzni, kulonben vegunk. Fekete Gyula megjosolta ezt husz eve.
csakafidesz
2020-07-28 @ 23:19
„ezeket kell felhúzni”…
Ez szó szerint tetszik érteni? Egy szebb korban elég sok embert felhúztak vagy lefejeztek a főtéren. Nagyon jó hatással van a közmorálra. A tolvajoknak sem vágták le azonnal a kezét, előbb nagyon alaposan megbotozták őket, de ha ezután is lopott jött a kézlevágás.
Namond
2020-07-22 @ 15:08
Köszönet a gondolatébresztő írásért.
No igen, mindazok akik nem támogatták életében törekvéseit, sőt azok is akik ha nem is nyíltan,de suttyomban morgolódtak, keresztbe tettek, előkelő idegenként távolról szemlélték tevékenységét és eredményeit, most megjelennek és osztozni akarnak a HŐS dicsőségének fényében.
Igen, a harcát egyedül vívó HŐS, akinek teteme felett mindazok osztozkodnak akik életében kutyaként kussoltak és morogni is csak a falu határában egyedül mertek.
Hogy van-e itt valami kettős mérce?
Igen van Bogdán szociális, szocializációs tevékenysége egyedi, nem mérhető máshoz, mivel nincs más akivel összevethető lenne elkötelezettsége, elszántsága és ebből adódó eredményei.
De ez nem jelenti azt, hogy más ne kövesse úttörő példáját.
Hiszen látható, ezek a közösségek nem csak szociológiai tanulmányutak az időben és térben a Havasalföldi, Moldáviai faluközösségekbe, a társadalom hasznos, legalább önmagukat eltartó közösségé válhatnak egyes lumpen proli telepek.
Meg lehet csinálni? Igen Bogdán bizonyította. Most azokon a sor akik nem tettek semmit, a nagyítóüveges vizsgálódásnál, a többségi társadalom hibáztatásánál és zsarolásánál.
Bogdán László mércéjével azokat kell mérni akik ezzel a szociológiai problémával, közötte, a többségi társadalmat – az elzárkózó és önmagába zárt belterjes „cigány” (drogos, meleg, leszbi, pedofil, bűnözői, bírói) közösségek – szegregációval vádolásával foglalkoztak és foglalkoznak.
Igen, hol vannak azok az aktivisták akik felemelik az elejtett zászlót és tovább viszik?
Mohácsi Viktória, Mohácsi Erzsébet tenni is tud valamit a vezető nélkül maradt cserdi emberekért?
Vagy csak a Roma Platform kávéházi asztalától osztják az észt, hogy mások mit csináljanak?
A témára specializálódott szociológusok, Havas Gábor, Liskó Ilona, Zolnay János,stb tudnak terepmunkát végezve Cserdiben valódi kísérletet vezetni, a cserdi modellt fenntartani?
Vagy a lumpen prolik zárt, „cigány” közössége nekik csak a tanulmányozható – jó messziről, piszkos ne legyen a kezük – fehér egerek a labirintusban, egzisztenciális forrás?
A témára specializált közgazdászok, Kertesi Gábor és Kézdy Gábor hazug tanulmányok – a szegregáció szükségszerűen rosszabb minőségű oktatáshoz vezet – helyett, talán segítséget nyújtanak a cserdi modell önfinanszírozásához és belső gazdasági igazságos egyenlőségéhez?
…………………………………………………………………………………………………………..
Megjegyzés:
Ugye nem, hiszen ha javul, netán megoldódik a telepi prolik ellumpenedési problémája, bűnözői hajlandósága, miből finanszírozzák kényelmes életüket?
Milyen témával pályáznak – a többségi társadalom lelkiismeret-furdalása fenntartása, bukszája kinyitása érdekében – a „civil” szervezetek kutatási, tanulmányi ösztöndíjaira, melyekkel a személyi jövedelem adó és járulékfizetést kerülik ki?
A család meg a legjobb lumpen hagyományok szerint, üzletet csinál a halálból markukat tartva, mint Zámbó Jimmy halála vagy a holokauszt után.
Hányinger.
…………………………………………………………………………………………………………..
A szegregáció hazugsága:
A mai Románia területéről hozott, történelmi hagyományai szerint – az 1100-as évektől rabszolgatelepeken élő – a többségi társadalomtól elzárkózó és önmagába zárt belterjes „cigány” közösségek léte Magyarországon szegregáció eredményei e?
Ha igen ki szegregál kit?
A témára specializált közgazdászok, Kertesi Gábor és Kézdy Gábor, a szegregáció szükségszerűen rosszabb minőségű oktatáshoz vezet tárgyú pedagógusokat és oktatást ekéző, hazug tanulmányaihoz, ÉS az ostoba, szűklátókörű bíróknak;
Az nem szegregáció, hogy iskolák – iskolai közösségek között versenyek, sport és tanulmányi, vannak, melyek egyfajta teljesítményen alapuló sorrendet állítanak fel?
Az nem szegregáció, hogy a tanulókat osztályokba sorolják és osztályközösségek alakulnak ki, azon belül a tanulók között másokat kizáró barátságok, tanulókörök vannak?
Az nem szegregáció, hogy a tanulók között az osztályokon belül és osztályok között vannak rossz, jó és jobb tanulók?
Az a szegregáció, ha a mosdatlan, angol WC-t, evőeszközöket nem ismerő, tiszteletlen, hangoskodó, erőszakos egyedeket összekeverjük a velük szemben védtelenekkel?
A nagyméltóságú korrupt és hülye bíró azt ítéli el aki megpróbálja épségét, ép lelkét, önbecsülését, vagyonát, gyerekét megvédeni a beszélő állatok ellen?
Az állatok ellen akiket idomítani kell, hogy nevelhetővé váljanak?
Sőt – nagyméltóságú korrupt, hülye és ezért alkalmatlan bíró – például egy élettapasztalat nélküli 25 éves bírósági titkár – azt ítéli el, ha valaki kimenekül, szeretteit kimenekíti egy veszélyes társaságból? (Gyöngyöspata)
Drogos közösségtől sem szabad gyermekeinket védeni és óvni?
Ez valami jakobinus – liberális – komcsi agymenés csökevénye?
A nagyméltóságú korrupt, hülye és ezért alkalmatlan bírói kar szerint újra kell építeni az 50-es 60-as évek galerijeit, esetleg a 40-es évek vetkőztető bandáit?
Csenyéte ennek a bírói kísérletnek a terepe, Cserdi ellentéte?
Az ottani alkalmatlan hazug, korrupt polgármester – aki a elsimítja a helyi ügyeket a hatóságok helyett – a helyi lusta és közönyös, a csenyétei polgármesterrel bűnszövetkezetet alkotó – államigazgatás számára Bogdán László?
Kele Loránt
2020-07-22 @ 15:45
Na most aztán, mondja meg a szakértői „hatalom”. Amerikában azok a nagyon haladó BLM aktivisták, miért akarják pont az ellenkezőjét, a négerek szegregációját bevezetni az oktatásban ? ? ?
Erzsó
2020-07-22 @ 18:27
Kedves kommentelők. Úgy látom mindenki mástól várja a cserdi modell folytatását. Hát a Cserdiek hol vannak? Nem őnekik saját maguknak kellene folytatni a polgármester munkáját. Vagy talán a polgármester rájött, hogy hiába a sok évi munkája, az eredmény nulla? Cserdiek nőjjetek fel a feladathoz.
Neaddfel
2020-07-22 @ 18:52
Kedves Erzsó.
A lényegre tapintott, de a kérdés igazából az, hogy a cigányoknak miért kellenek „modellek”, „felzárkóztatási pénzek”, és miért nem kellenek EGYETLEN MÁS NEMZETISÉGNEK SEM ?!
Klárika
2020-07-23 @ 07:39
” Cserdiek nőjjetek fel a feladathoz.”
Sztem nem kell nekik buzdítás. „felnönek a feladathoz” ha azt feladatnak fogják felismerni.
Sztem „modellek” sem kellenek nekik. Van nekik modelljük, de az nem lehetséges. Oly soká nem lehetséges, hogy a nagyrészükböl álnokul síránkozó, tehetetlenseget színlelö vagy tényleg ellumposodott „senki” lett.
Sztem azért nem törödnek velük a befutott sajátjaik sem. Ismerik a matériát s a helyzetet, a kilátásaikat.
Egyébként mi lenne a legtermészetesebb? ha meg nem teszik a sajátjaik sem, akkor hogyan tegye azt egy magyar?
Finom frász a ballibsiknek.
Namond
2020-07-23 @ 13:39
Klárika,
Honnan van a ” Cserdiek nőjjetek fel a feladathoz.” idézet?
Talán oda, ahonnan idézet, irányítsa a megszólalását!
Az én kommentjeimhez akkor szóljon hozzá ha annak helytállóságával kapcsolatos észrevétele van, egyébként ne okoskodjon, húzzon a f.szba!
Theo
2020-07-23 @ 14:32
Ilyet irni egy nonek!?
Namond
2020-07-23 @ 15:52
Theo,
Honnan veszi, hogy Klárika nő és én nem vagyok az?
Egyébként meg van biológiai különbség különbség két szuverén entitás között, akkor ha a bemeneti adatforgalomra eltérő választ adnak?
Theo
2020-07-23 @ 23:44
Mindezen most megakadtam.
Namond
2020-07-24 @ 00:35
Theo,
Lám, lám.
Klárika
2020-07-24 @ 17:29
Theo
2020-07-23 @ 14:32
Köszönöm szépen, keves dolog , kedves Theo, uriemberé a megjegyzése.
Aki hozzászokott az olvasáshoz annak nem lehetne kétsége afelöl, hogy Klárika szövegei egy nönemü lénytöl származnak.
Ha meg Csekát s az elvtársnöit rendszeresen mint hölgyeket emlegetik a médiában, akkor nekem nincsenek további igényeim.
(az a hsz., amire válaszolt, az egyébként is egy jól sikerült szelfi, tehát nem téma)
nagi69
2020-07-24 @ 22:53
Kedves Namond,
Csaxólok, tisztelettel, h Klárika pontosan oda helyezte a válaszát, ahova való. Az idézet Erzsó kommentjében található és alatta – megfelelően behúzva, jelezve, h melyik hsz-hez tartozik – jelent meg Klárika válasza.
Neaddfel
2020-07-22 @ 17:03
A „FÉSZBÚKRÓL”:Borszéki K Zsolt
Bogdánt szerintem erősen túlmagasztalják.->tipikus göncz effektus
Egyfelől az átlagos(folyton sikkasztó,lopó,saját sleppjüket gyarapítgató , építgető) cigó vezetőknél valóban jobb volt..
Próbált segíteni a saját közösségén..
Próbálta a fiatal cigányokat,a bűn útjáról eltéríteni..
Ezt a javára kell írni..Tisztelet neki..
De Ha kicsit utána nézünk-> csekély érdemei mellett meg kell állapítanunk hogy sajnos egy kétkulacsos magyargyűlölő volt->(bogdan fan page)
->a két megyilkolt Újpest Drukker halálán örömködik..Náciknak nevezi a két halálra késelt fiatal áldozatot…
->üdvözli a Horthy szobor meggyalázását(Normális? 🙂
->migránsokat akart falujába vinni
->minden erejével a bűnözőket védte..
->Sikkasztó aki libsi segédlettel kerülte el a sikkasztásért neki jogosan kijáró börtönt..
De elég ha annyit mondok maki zay…setét jenő…és gyurcsányék barátja volt…
kell még több róla?
Namond
2020-07-22 @ 20:54
Neaddfel,
Az ÉN kommentem nem arról szól, hogy milyen – csodálatos vagy undorító – ember volt, arról szól, hogy Bogdán volt az egyetlen ember, aki a prolikat SAJÁT egzisztenciájuk érdekében értékelőállító MUNKÁRA tartósan rábírta.
Sőt, erre büszkévé is tette őket.
A barátok személye, politikai elköteleződés indifferens a szociális munka végzése, eredménye megítélése során.
Példaként:
Picasso nagy művész, de egy semmire kellő, brutális és a nőkkel aljasan agresszív, hithű kommunista volt.
Neaddfel
2020-07-22 @ 23:34
Namond
„Ez valami jakobinus – liberális – komcsi agymenés csökevénye?”
Azon túl, hogy azt is írhatnám az utolsó szóig egyetértek veled, a tőled előbb idézett mondat alapján véltem hasonlóságot Borszéki és a Te bejegyzésed között.
Picasso-rol csak annyit, hogy ha a Guernica művészet, akkor nem akarok hozzáértő lenni.
Namond
2020-07-23 @ 02:27
Neaddfel
Nem tudom kicsoda Borszéki és hol a bejegyzése.
A hasonlóság a véletlen műve.
Neaddfel
2020-07-23 @ 15:02
Neaddfel
2020-07-22 @ 17:03
A “FÉSZBÚKRÓL”:Borszéki K Zsolt
Namond
2020-07-23 @ 15:58
Neaddfel,
Borszéki K Zsolt to Purga impotens vagyok, nem vagyok fenn a Fakebook-on, fogalmam nincs hol keressem.
Erre gondolt:
Keresési eredmények
Internetes találatok
Borszéki K Zsolt – Facebook
http://www.facebook.com › PurgaZenekar › posts
Borszéki K Zsolt to Purga · August 5, 2016 ·. üdv érdekes arcok,kissé(nagyon)kaotikus banda vagytok..kapolcson találkoztunk(ott csak egy része volta …
Borszéki K Zsolt – Facebook
hu-hu.facebook.com › PurgaZenekar › posts
Borszéki K Zsolt – Purga · 2016. augusztus 5. ·. üdv érdekes arcok,kissé(nagyon)kaotikus banda vagytok..kapolcson találkoztunk(ott csak egy része volta …
Videók
Előnézet
34:16
2019 01 22
KÖZÜGY – Borszéki
Gyula
alpolgármester
TV13 műsorok
YouTube – 2019. jan. 22.
2:34
Bográcsfesztivál
Borszéken – Erdélyi
Magyar Televízió
Erdély TV Híradó
YouTube – 2019. júl. 16.
Előnézet
7:29
Borszéken is
bevezetnék a STEM
oktatási módszert
Hargita Stúdió
YouTube – 2019. okt. 7.
1:25
K. Zsolt az utolsó
szó jogán – haon.hu
Hajdú Online
YouTube – 2012. márc. 27.
Internetes találatok
SOS Borszékért! / Petíció a borszéki gyógyfürdőért – Zákányszék
zakanyszek.hu › 2015/04/01 › s-o-s-borszekert-peticio-…
2015. ápr. 1. – Enélkül NEM rögzül a támogatás. Borszék városa nevében köszönetét fejezi ki Mik József polgármester és Benkes Zsolt alpolgármester.
Képtalálatok – Borszéki K Zsolt
Képtalálat a következőre: „Borszéki K Zsolt”
Képtalálat a következőre: „Borszéki K Zsolt”
Képtalálat a következőre: „Borszéki K Zsolt”
Képtalálat a következőre: „Borszéki K Zsolt”
Képtalálat a következőre: „Borszéki K Zsolt”
Képtalálat a következőre: „Borszéki K Zsolt”
Képtalálat a következőre: „Borszéki K Zsolt”
Képtalálat a következőre: „Borszéki K Zsolt”
Képtalálat a következőre: „Borszéki K Zsolt”
Képtalálat a következőre: „Borszéki K Zsolt”
Összes
További képek a következő kifejezésre: Borszéki K Zsolt
Sértő képek bejelentése
Internetes találatok
K. Zsolt 187 milliót dugott el a biatorbágyi kertjében, a … – 444.hu
444.hu › 2019/11/16 › k-zsolt-187-milliot-dugott-el-a-bia
Neaddfel
2020-07-23 @ 19:31
Namond, baszki én sem vagyok fenn a facebookon, pontosabban kibasztak mert számomra a cigány cigány, a néger meg néger.
Ahogy egy ismerősöm mondta egyszer: A szart hívhatjuk fekáliának vagy végbélsárnak, AZ ATTÓL MÉG SZAR MARAD:
ÉN INNEN Aristótol, a cikke utáni „fészbúk” kommentelőktöl másoltam Borszékit.
Namond
2020-07-24 @ 00:36
Kösz, megtaláltam.
Dudi
2020-07-22 @ 17:25
Köszönöm szépen. Ritka találó gondolatok.
Pocok
2020-07-22 @ 15:24
Bogdán Soros embere volt, nem csoda, hogy megbukott a migránsbeletelepítési progarmmal. Csak a nemzeti gondolkodás ad erőt és mindent legyőző akaratot.
Erzsébet
2020-07-22 @ 23:05
Arra az egy migránscsaládra gondol akit az öcsényiek nem fogadtak be?
Namond
2020-07-24 @ 09:40
Nem hiszem, hogy Uncle (Sam) George emberei állami kitüntetések tömegét kapják, mint Bogdán 2014-2018 között. (2020-ban is várományos volt)
Persze mindenkinek joga van arra gondolni, hogy ez véletlen.
tádé
2020-07-22 @ 15:38
Orbán Farkas Flóri modelljét választotta. Sikkasztás út a semmibe program. A cikk írója persze elég gyáva ahhoz hogy kritikát fogalmazzon meg a jelenlegi kormányzat bukott romafelzárkóztatása kapcsán. (az egy másik dolog hogy flórit futni hagyják). Ezt szerintem minden fideszes érzi, tudja h nincs rendjén, de eltemeti magában mert Orbán a király aki megvéd a migránstól. Ti vagytok csapdában. -egy ellenzéki.
Neaddfel
2020-07-22 @ 16:57
Nem tádé nem.
A Fidesz amint észrevette a flóriék simliskedését, kibaszta alóluk a lóvét, nem úgy mint az őszödi rém és bandája akik végig tömték őket, miközben tudták hogy mind ellopják.
Namond
2020-07-24 @ 09:41
?
khm
2020-07-22 @ 19:29
tádé
A magatokfajtáknak a széparcú horvátaladár jutott.
Amúgy láttam már cigány csapatot földmunkát végezni,de ott a kis és nagyfőnök is cigány volt. És dolgoztak!
Theo
2020-07-22 @ 23:25
Tade,
sehogy sem ertem, hogyha a cigany felzarkoztatas sem sikeres, akkor mit segitene a helyzeten, ha hozzajuk meg migransok is csatlakoznanak.
fran
2020-07-22 @ 15:55
Aristo is emlegette, hogy többféle cigányság van az országunkban, akik egészen másképpen élnek és viselkednek, még egymáshoz képest is. Cserdiben valószínűleg beás cigányok élnek, akiknek ráadásul még háromféle törzsük van. Egyik neve maradt meg az árgyelán, ők Romániából jöttek át, és a román egy archaikus változatát beszélik. Ők a magyar cigányság 8%-át adják. Vannak még a romungrok, ők szinte kizárólag magyarul beszélnek, Egyes nyelvi szigeteken beszélik a romanit, de nagyon kevesen. Az ő önmegnevezésük a roma. Illetve vannak az oláh cigányok ők 20%-os arányban vannak a magyar cigányságban. Nekik is van külön nyelvük.Teljesen más a gondolkozásuk, szabályaik, életmódjuk. Ráadásul rohamosan vesztik el a kultúrájukat. S lesznek se nem magyarok, se nem cigányok. S akkor már nincs rájuk hatással sem a vajda, sem a polgi, sem a rendőr és a pap se nagyon. Szegény Bogdán valószínűleg a kisebbség kisebbsége volt, s felhasználták politikai célokra. Csak miután évek óta nem nagyon láttam a médiában, valószínűleg értéktelenné vált. S egy értelmes ember érzi, ha csak takaróznak vele, nem együttműködnek vele.
Strelizia
2020-07-22 @ 16:59
Bogdán László nem volt kedvelt a roma jogvédők körében. A Horváth Aladár félék üzletét rontotta? Segély helyett munka… Legalább az utolsó 15 percet érdemes megnézni
https://www.youtube.com/watch?v=sK9Ocd-FLNc
https://www.youtube.com/watch?v=UNV20-6JFLs
Namond
2020-07-24 @ 09:44
Ön kilőtte a bika szemét. Bogdán Lászlónak eredményei voltak, másoknak publikációi.
gyozo2018
2020-07-22 @ 17:05
Bogdán modern CIGÁNY VAJDA volt.
A még az őskori törzsekben élő cigányok azért hallgattak rá, azért volt tekintélye, mert közülük való volt.
Valamelyik politikai és/vagy cigány maffia megkörnyékezhette, azért cikkeznek elütési kísérletekről, életveszélyes fenyegetésekről, zsarolásokról, s arról, hogy megölték.
A falu fej nélkül maradt, meg fognak jelenni a hiénák, a “rabszolgatartók”, az uzsorázók, akár, és rövid úton szét fog esni.
gyozo2018
2020-07-22 @ 17:22
Nem értem, mit foglalkoztok ezzel a „lajoslajoslajossal”.
Negligálni kell. Amiket ír, érdektelen.
Tas László
2020-07-22 @ 19:02
Legalább tett is valamit a sajátjaiért,ellentétben a sok simlis,kapzsi,nagypofájú díszcigánnyal…
Welszibard
2020-07-22 @ 19:08
Aristo cikke lényeglátó. Ugyanígy a kommentelők közül „Namond”-é.
Aristo jogos és kényes kérdése az volt, hogy Bogdán László autoritása esetében valamiféle kettős mérce valósult-e meg? (Neki lehetett kiborítani a kukát és rámutatni a pálinkásüvegekre, egy magyarnak meg nem?).
A választ maga Aristo is megadta, hogy igen, neki lehetett, mert egy etnikai közösség belső tagjaként tehette ezt meg. Hasonlat: amikor néhány éve elsikkasztottak 100 milliót a Dohány utcai zsinagóga bevételéből, ezt egy belső, zsidó rabbi dobta fel, nem egy külső, keresztény magyar. Próbálta volna csak meg!
Ismeri valaki a csenyétei híres liberális próbálkozást az ottani cigányság felemelésére 15 évvel ezelőtt? Konrád György egykori társa, Szelényi Iván szociológus vastag könyvet is írt róla, egy csomó pénz is ráment. Semmi sem jött össze: a favágáshoz vitt baltát már másnap ellopták, a krumpliültetéshez adott krumplit megették, a hollandiából odaimportált fiatal közösségépítő (külön lakást infrastruktúrát is kapott hozzá) feladata lett volna a zöldségeskerti gazdálkodás megtanítása, ugyancsak csődöt mondott, mert ugyan elültette velük a palántát, de aztán, amikor elment – minden kiszáradt. (de ugyanez lett volna, ha egy magyar paraszt mutatja meg ekkora felhajtás nélkül).
És itt van a lényeg, ami Bogdán László titka: nem lehet onnan elmenni! Ha elmész, kiszárad az általad ültetett palánta. Az összes mai cigány vezető és értelmiségi ugyanezt csinálja: odamegy, ültet, szónokol, aztán elmegy. Ez a baj a kiemelkedett cigány értelmiséggel is: nem megy vissza segíteni a falujába az ottmaradottaknak.
Mint ahogy Kós Károly mondta megrázó Trianoni röpiratában 1920-ban az Erdélyből távozó és elmenekülő székelyeknek: hűtlenek lettetek hozzánk, menjetek, nekünk, itt maradottaknak kell majd naponta igába hajtanunk a fejünket a románok előtt.
De Agócs Gergely kitűnő népraztudós és népi előadóművész is hasonlókat mond: nem feltétlenül kell ráerőltetni a cigányságra a mi életformánkat, mert az asszimiláció sohasem volt velük sikeres. Néhánnyal igen, de nem a tömegekkel. A közös együttélésre persze neki sincs ötlete, ott a túlélés törvénye uralkodik: egyes falvak elcigányosodnak, onnan a magyarok meg elmennek. Ez a spontán szegregáció.
Bogdán László viszont a mi közös halottunk is, mert megpróbálta a cigány-magyar együttélést békésen megoldani (jóllehet kemény kézzel, de István királynak sem ment simogatással), ráadásul egy velünk közös értékrend – a munka és ennek gyümölcse – alapján. Magyarok is tanulhatnak tőle, kívánom Cserdi népének: találjanak hasonló karizmatikus embert, különben jön az enyészet.
(A Márki-Zay-jal ijesztgetőknek meg üzenem: Bogdán László családja nagyon okosan elutasította a hódmezővásárhelyi polgármester ajánlatát, hogy „ő majd átvállal minden temetési költséget”. Aki életében nem hagyta magát kisajátítani, ne lehessen a halála után sem.)
nagi69
2020-07-22 @ 19:43
És az ön hozzászólása is gazdag fontos gondolatokban. Köszönjük!
Lupus
2020-07-22 @ 21:40
Csatlakozom: egyetértek!
Namond
2020-07-24 @ 17:46
Welszibard,
Bogdán László titka? A kívánt cél eléréséért munkálkodók tutorálása, míg maguk képessé nem válnak tutori felelősséget vállalni.
Ez Cserdi esetében egy felnőtt életen át tartó személyes példamutatás, együtt dolgozás, a résztvevők meg és felismerése, a kiválasztottaknak feladat delegálás és később felelősség átruházás.
Agócs Gergely kitűnő néprajztudós és népi előadóművész kitűnő meglátásainak tévesem megfogalmazott a következtetése; „nem feltétlenül kell ráerőltetni a cigányságra a mi életformánkat, mert az asszimiláció sohasem volt velük sikeres”.
A „mi életformánkat”, szabadságunkat törvényeink határozzák meg, a szocialista jogrendben ilyen csak a kivételezetteknek adatott meg és a cigányság tömegei sosem voltak azok, ők a segélyekkel létminimum környékére kényszerítettek voltak Rákosi, Kádár, és az MSZP-SZDSZ kormányok idején.
Ennek oka pedig nem más, minthogy a cigányság által űzött „népi” mesterségek termék előállítását a szocialisták iparosították, elnyomták (pl borsodi szegkovácsolás, mely (70-es években?) komoly konkurencia volt a hivatalok fellépéséig), kivéve a zenészséget, így a mai szóhasználattal a kis egyéni vállalkozások tömegei bevétel nélkül maradva rászorultak a kommunista adományokra.
Bogdán a vállalkozás szabadságának első lépcsőit tétette meg a cserdiekkel, a gazdálkodást és annak gazdasági sikerének édes ízét kóstoltatta meg a helyi cigánysággal.
Ez pedig a „mi életformánkat”, szabadságunkat szabályozó törvényeink elfogadásával valósult meg. Nagyon helyesen nem az egyes személyek asszimilációját, hanem egy egész közösség törvényeink szerinti együttműködését nyerte meg, a magyar nemzetnek egy új oszlopa alapjai lerakásával.
Ez persze nem asszimiláció, de szükség van arra, vagy a társadalmi munkamegosztás hasznos közösségeire és annak tagjaira van szükség?
Ne feledjük, a fejedelemségek idején mesterségek alkottak falvakat, tárkány, tárnok, dán (danka), dálnok, lovas és későbbi időkben is átszerveződve kovácsháza, búziás, fegyvernek, búzás, stb.
Ezek között a települések-telepek között volt valamelyes rivalizálás, amit a nagy háborúk mostak el, ami talán fennmaradt a gyüttment, bekőtözött jelzőkben, tehát a cigány telepek zártabb közösségén se kell nagyon csodálkozni.
De a cigányok megítéléséhez jó lenne, ha az oktatás általánosan ismeretté tenné, hogy a Magyarországra beköltözött – nem az 1200-as évek táján átvonult – cigány közösségek a havasalföldi és moldáviai bojárok, vajdák rabszolga szerző hadjárataival jöttek létre.
Az elfogott, Bizáncban nem eladott, szerb, bolgár, besenyő, úz, magyar, székely, kun, tatár, lengyel foglyok a Pakisztán déli részéről érkező cigányok közé sorolását követő (asszimilációjával) beolvadásával.
csakafidesz
2020-07-28 @ 23:33
Nincs recept a cigányidomításra, egy oroszlánszelidítő is nagyobb sikert ér el. Persze neki meg van engedve az ostorpattogtatás. Nos egy biztos. Anno a Horthy-korszakban felbukkant egy csendőr a cigány azonnal lejjebb adta. Ma a jogvédők miatt ilyen nagy a hangjuk. Olvastam valahol a neten, hogy az 1960-as években a négerek sokkal hasznosabb tagjai voltak az amerikai társadalomnak a „lenézettségük” ellenére, vagy pont azért.
Jóska
2020-07-22 @ 21:11
Hiteles embernek tartom Bogdán Lászlót az elvégzett munkája és elért eredménye alapján. Kívánom Cserdi falu lakóinak, hogy megtalálják az elhunyt polgármester méltó utódját és ne dőljenek be a jelentkező hullámlovasoknak!
A visszatérő kérdésre ” a cigányoknak miért kellenek “modellek”, “felzárkóztatási pénzek”, és miért nem kellenek EGYETLEN MÁS NEMZETISÉGNEK SEM ?!” egyszerű a válasz. Nagyon nem mindegy, hogy a millió körüli cigányság 90 %-a a cserdi modell szerint kíván élni, vagy a napi bűnügyi krónikában szerepelni.
A média és a politikai haszonlesők most végezhetnének egy önvizsgálatot, hogy az elhunyt halálában vétlenek-e valamennyien.
lhotx
2020-07-22 @ 21:38
Vagyis: jobb, ha nem csak a gondozott cigányok, de az okádék média mű velői is tartanak valamelyest attól, aki tud és mer tenni az ügyben. Ilyen polgármesterből meg EGYSZERRE EGY HA LEHET egy ilyen lélekszámű országban.
Klárika
2020-07-22 @ 21:48
„(Az „autoritás” az a szó, melytől a libsik azonnal sikítófrászt kapnak.)”
Egyáltalán NEM mindig. A saját autoritásuk az amely az egyetlen lehetséges,
az ö életfelfogásukat diadalra vinné és biztosítaná. Ennek az autoritásnak a ballibsi neve a függetlenség.
(Amely persze, hogy függö függetlenség; s ha nem akarna függeni, akkor felfüggesztik. Nem idöben, hanem az elsö fára, modernként, a lámpaoszlopra)
Andor
2020-07-23 @ 10:41
Nagyon jó!
Klárika
2020-07-24 @ 10:09
Köszönöm. Nagy dolog az egyetértés, az vihet valahova.
Namond
2020-07-23 @ 13:44
Klárika,
Az autoritás jelentése közel azonos az individuuméval.
Mi indokolja a sikítófrászt?
Ugyan mi kifogása ellene?
Talán tételesen ha lehet!
Klárika
2020-07-23 @ 00:48
„Nagyon nem mindegy, hogy a millió körüli cigányság 90 %-a a cserdi modell szerint kíván élni, vagy a napi bűnügyi krónikában szerepelni.”
Egyetértek azzal, hogy nem mindegy! De nem látom ennek békés megoldását
Csak kiegészítéssel szolgálok, nem bövítem pontos adatokkal is a hozzájuk kapcsolódó ismereteimet.
[Aristo szerinti zárójelben mondom, hogy most tiszta rasszizmus következik libsiballibsi felfogás szerint,…]
A cigányság, eltekintve a köreikben levö különbözö csoportoktól, régen jött Európába, mint vándornép. Akkor még volt hely vándorolni, valahol rövid idöre letelepedni, majd megint tovább. Alkalmi munkákkal, valamely „kereskedéssel”, zenéléssel foglalkozva. És még valamivel, így: valamivel, nem tudom hogy mivel: hiszen sok ún. gazdag ember volt/van közöttük, a vajdáik kilóval mérték/ mérik az aranyukat.
Láttam egy város határában kisebb cigánytelepülést, vagy húsz emeletes villa-kastély-szerü emeletes épületeikkel. Nem sok de külsö aranyozással díszítve. Hát azokat aligha szerezték meg bádogedény foltozással.
Fennmaradtak mint nép mind a mai napig, még az idöközben nagyon is sürün belakott kontinensen. Szerintem azért maradtak fenn, mert nagyon szoros, kötelezö szervezkedési módjuk volt/van, a nagyobb csoportjaik élén a minden hatalommal felruházott vajdával. Ö viselte a többiért a felelösséget, parancsolt nekik, vezette öket, bíráskodott a saját jól ismert törvényeiknek megfelelöen. Pontos szereppel s feladatokkal a közösségüket illetöen, amelynek az összetartása sértetlen.
Erröl az életfelfogásról és életszemléletröl nem mondtak le a mai napig sem,
tudatosan vagy ösztönösen. Ez is az ö hagyományuk!
Hasonlóan az iszlámhoz. Azért oly nagy és egységes az átütö erejük, mert az iszlám életszemlélet, vallás és törvény egyben, vagyis nem vált el a világi hatalom az egyházétól, banálisan: dupla, háromszoros az egy kézben levö hatalom. Ezzel ök (döntöen nagy részük) egyet is értenek. A hatalom képviselöje nem firtatható, a demokrácia közönségesen mondva, hülyeség a szemükben. Komolyabban megjelölve pedig egyenesen istentagadás. Azért néznek le minket, mi istentagadó, bünösök vagyunk öszerintük.
Erdogán És Népe, erötlen „keresztény hisztizés” kíséretében úgy alakítja át a Hagia Sophiát, hogy csak a falai maradnak meg mint régen, esetleg.
A cigányok nincsenek ilyen sokan, nincs is ekkora erejük, de az alapállásuk hasonló.
Namost, a szerencsétlen /vándor-ember/ cigánynak le kéne telepednie, földhöz kötve! Zárkának számító négy fal között élnie, zöldséget termesztenie, vagy naponta egészen FIX órákon keresztül valahol dolgoznia olyan emberek között, akiket nem érdekelnek az ö témáik, a cigányokat meg miért érdekelnék a trigonometria, a végtelenben találkozó párhuzamosok, Heidegger filozófiája vagy a hatismeretlenes egyenletek?
Irodákba járniuk adminisztrációs titkárnök elé, de minek az? Ha ma itt, holnap ott?
Tudnak egymásközt mesélni, minek azt könyvekbe leírni, hiszen az úton s a kocsiban nem lehet olvasni, be sem férne a könyv; az aranydarabok inkább.
Vagyis azokat kell megszerezni, azokkal megvenni azt ami nekik nincs, s továbbmenni új vadászmezök felé. Visza is lehet jönni s megint tovább,..
Szerintem teljesen reménytelen az asszimilációjuk àlá békés úton.
Egyesek képesek rá, van is példa elég, de azok nem a tömeg.
A tömeg pedig így fog -és tette eddig- alakulni:
Jóska 2020-07-22 @ 21:11 olvtárs leírta: ” Nagyon nem mindegy, hogy a millió körüli cigányság 90 %-a a cserdi modell szerint kíván élni, vagy a napi bűnügyi krónikában szerepelni.”
Kölcsönös a szerencsétlenség, senkinek sem mindegy. Nem a letelepedettnek s nem a vándorolni akarónak!!
Az is lehet, hogy nem is nagyon kívántak a cserdi modell szerint élni, de ott volt az elismert vajda, márpedig öellene nincs apelláta!
Nekünk is fontosak a hagyományaink, minden randa nyugatosodási tendencia ellenére.
Hát a cigányoknak is megvannak az ö hagyományaik, amelyek szellemében szeretnének élni. Csakhogy az már nem lehetséges . Nem tudják bejárni lovaskocsikkal és sátorozva a földrészt, az ami a számukra a szabadság, az élet. Persze, hogy loptak örökké, de az nem éppen oly vészes mintha egy helyen lopnak, rabolnak egy faluban addig amíg már nincs mit elvenni, nincs kit megkéselni az öntudatlan dühtöl, hogy nem tudja hogy miért él; az NGO-tól tudja meg hogy miért, általa kapjon kártérítést; tulajdonképpen miért, hiszen az is csalás, mondja a legeslegbelsö hang?
És ki ezért a hibás? Jobb híján az az ország s az a kormány ahol pont élnek.
Annak idején Mária Terézia szabadította Magyarországra a cigányok nagyobb tömegét egyszerre s terjesztette jobb körökben a „cigányromantikát”, amit másolni illendönek tartották a magyarok,… Valamivel hamarabb polgárosodott a Nyugat, s a területeiket is mind be is építve, a cigányok kiszorultak onnan; de még volt hova öket telepíteni. Magyarországra, Romániába,…
De innen már nincs hova menniük, a libsiballibsiknek, (követeknek) meg pompás zsarolóeszközül szolgálnak,
Bogdán László (Isten nyugtassa) egy vajda volt -valszeg annak született- s végezte a dolgát a hagyományaiknak mai, korabeli megfelelésében.
[Lásd KASSAI LAJOS ÉLETFELFOGÁSÁT]
Egy kis soro/s/n levö támogatás talán jutott neki is, meg a magyarok szeretetének a „sugallása is”, különben mi oka lett volna rá? Söt, tekintélyének köszönhetöen nevelhetett volna utánzókat is, a saját népe érdekében,…
De egy másik igazi vajdát nem lehet csak úgy odavarázsolni s a mindenhol jelenlévö konkurrenciaharc meg egyéb jelekori „értékek”, eljárások, haszonszerzés nem hagyhatták öket sem érintetlenül; vannak nekik semmirevaló -nem vajdáik- polgármestereik.
El nem tudom képzelni, mit lehetne velük csinálni, kölcsönös megelégedésre; persze, az unió -s a kettös mérce- miatt.
Namond
2020-07-23 @ 13:47
Pontos adatok („Csak kiegészítéssel szolgálok, nem bövítem pontos adatokkal is a hozzájuk kapcsolódó ismereteimet.”)?
Hivatkozás?
csakafidesz
2020-07-28 @ 23:38
Nyugat Európa tele van nomád cigányokkal, mikrobuszon vándorolnak. Az emberek gyűlölik ezeket a sáskákat. Európában egyetlen nép van amelyiket mindenhol gyűlölnek a normális emberek, ezek a cigányok.
hivő
2020-07-23 @ 13:26
Isten nyugtassa Bogdán Lászlot.
A felzárkozás egyik nagy kerékkötője
az hogy a cigányság kiváloan
alkalmas ugyannak a szerepnek
a betöltésére amit Amerikában
a feketékre osztottak ki.
Klárika
2020-07-24 @ 09:47
„…ami sokakban élesztheti fel a reményt a békés cigány-magyar együttélés iránt. Nagy dolog ez, …”
Nagy, de nem több.
Ilyen reményt nem táplálok, még akkor sem, ha mint nemrég szó esett arról, hogy három -sok cigány lakta – megyét cigány autonómiává változtatnák; momentumos támogatással.
Egy kis ország nem engedhet meg magának három megyényi leszakadást, amelyeket azután még el is kell tartania az adóból.
Alkalmas egység lenne külföldi „jótevöknek” a még eddiginél is hathatósabb jótéteményeikre. Momentumos szavazóbázisnak, csempész-selyemútnak,…
………………………………………
Tanulságszerüségek a Bogdán László vezette községi-közösség eredményességéböl kifolyólag:
a) a vezetö s a népe közti összefogás a fennmaradás záloga; gyülölködö ellenzék nélkül. Náluk is voltak harcok a libsi befolyás miatt, de a vajda HAGYOMÁNYOS tekintélye, egyelöre, felülkerekedett, biztosította a RENDET.
b) BL-nek sem volt már könnyü a dolga, mert a libsi világhatalom célja nem a rend, így alkalmazta a demoralizáló, megvásárló meg a kísértésbe vivö trükkjeit.
Lupus
2020-07-24 @ 10:16
Rövid részlet egy 2013-as beszélgetésből:
Újságíró: Hogyan fogadták ezt a példát a romák?
Bogdán: Nem a romák, hanem a cigányok. Nem tudom, hol vannak a romák, én cigány vagyok, Magyarországon cigányok élnek. Ezt azért mondom Önnek, mert azzal nincs semmi probléma, ha cigánynak nevezik a cigányokat.
Lupus
2020-07-24 @ 11:03
Bogdán László sztorija című 2017-es publicisztikájában Apáti nagyjából leírja, hogy ki mit tett ezzel a Bogdánnal. Ám ez némileg szerteágazóra sikeredett, meg kicsit talán terjengős is.
Viszont a számos jó hozzászólás között akad egy kiváló, nos, szerintem ott a 100 százalékos igazság (már akkor!) – röviden, tömören, világosan:
Gáspár Anett – 2017.11.04 at 21:20
Bogdán jól csinálta, amit csinált. Persze a maga szintjén, de mégis csak.
Csak sajnos ezek tanulatlan, egyszerű emberek, így pillanatok alatt megvezetik őket a rafinált liberálfasiszták, kis pénzmagot is szórnak elébük, aztán elkezdenek összevissza beszélni, ahogy sugallják nekik. Végül, amikor már azt mondanák, amit éppen gondolnak is, addigra már légüres térben találja magát. A liberinternácik meg röhögve rúgják félre, mondván? na, itt a ti cigány modelletek, itt a Bogdán-példa, nesztek.
Ez a tragédia. Nincs olyan cigány, akit ne hülyítene meg a csillogás, a “celebség”, főleg némi alamizsna is mellé. Ezt használták ki. A végeredmény pedig az, hogy ahelyett, hogy igen is, legalább azt a modellt hirdetnék, amit ő csinált, belevitték az őserdőbe, ahonnan ő soha nem fog már kitalálni.
100%, hogy nem ő találta ki, hogy befogadja a migránsokat a cigányfaluba.
Lupus
2020-07-24 @ 11:05
Végül, a témában a magam részéről utoljára: Csak emlékeztetni kívánom az olvasót, hogy az első komolyabb, hosszú, elemző tévé-interjúra Bayer Zsolt hívta meg Bogdánt. A szép emlékezetű ECHO tv nagyon sikeres Mélymagyar című sorozata egyik 2017-es felvételét láthatjuk itt – ha rászánunk 50 percet:
https://www.youtube.com/watch?v=FQqsyYL7Zy0
LeedsUnitedIsBack
2020-07-24 @ 11:17
Halottról igazat, vagy semmit. Ismertem, hozzám járt vásárolni minden szombaton a pécsi vásárcsarnokba. Igazi balos volt, ami azt jelenti, h pont leszarta a magyarokat+a cigányokat. Szarfaszú celeb volt. Egyszer addig beszélgettünk,h behívott egy sörre a csarnoknál lévő „Cimbora” helyiségbe. Az ott elmondottak alapján egy pénzéhes ember volt. Nagyon keményen használta a „cigány kártyát”, rengeteg pénzt szakított különböző felzárkoztatási támogatásokból. Egy csíra, aki kihasználta cigányságát.
Klárika
2020-07-24 @ 11:37
Minél többször olvasom el Aristo cikkét annál jelentösebbnek néz ki a Bogdán László tevékenysége.
Adott egy kisebbség, amely különösen nagy különbségeket képvisel a többségi társadalommal szemben. Teljesen más hagyományú életvitelü, amennyiben nem az ö dolguk a helyhezkötöttség, sem az azzal járó tevékenységek sem azok naponta ismétlödö rendszeressége, amit fegyelemnek is szokás nevezni. Mégsem fegyelmezhetetlenek amennyiben érvényesül a hangsúlyozottan öntörvényes beállítottságuk.
khm olvtárs, 2020-07-22 @ 19:29 példázta is:
tetszett nekik az a munka, MiközBen „de ott a kis és nagyfőnök is cigány volt.”
Na tessék. De ez nem lehet mindig így, akkor meg nem dolgoznak, vagy nem jól, tehát mehetnek.
Akkor sincs nagy sikerük, ha kórházi látogatásra mennek. Nem egy, két, három hozzátartozója a betegnek, hanem húszan mennek, a közösségi szellemük diktálta. Az a rohadt kórház pedig a fertözési veszély megléte miatt, hely hiányában elutasítja öket, amire világos és normális, hogy megverik az elutasító személyt, ápolót, orvost, mindegy. Ha otthon van a beteg akkor is húszan vannak körülötte, tehát rasszista a kórház ha másképp ítéli meg a helyzetet. És mivel ilyen tapasztalatuk van már ezért is mennek húszan, hogy ne legyen kétség a verekedés kimenetelét illetöen.
Adott egy kisebbség, amely az elözö rendszer szigorú egyféleségében számbelileg is megmaradt kisebbségnek. A mostani rendszernek külön támogatnia kell öket, tehát jelentösen szaporodnak, miközben nem nö a beilleszkedésük mértéke. Tehát elzüllenek. Következik, hogy nö a büntények száma s a büntetéseké. Következik, hogy nö a gyülöletük a többség iránt, amiben úgye, az NGO-k serkentik is öket.
Következik, hogy le is lehet, „kell” gyilkolni, hiszen azok, a többségiek, az okai a ö teljes nyomoruknak. Becsületbeli ügy.
Támogatásban részesülnek, óriási pénzösszegeket kapnak azért, mert nem csináltak karriert vagy mert a börtönben nem nagyobb a kommoditás (mint
náluk otthon).
Tessék megoldani azt az ellentmondást, NEM, NEM AZ!, hanem azt a kisebbségi, rasszista elnyomást! amelynek következtében, ha a cigány nem jár iskolába, vagy ha néha bemegy s akkor verekszik, nem lesz belöle szakmunkás, elfogadott politikus, tanár, és így tovább, pl. akár államtitkár.
A momentumosok nagyon megértik s támogatják öket, mégis, láss csodát, nincs cigány a pártjukban, sem pártalelnök, sem…pártkasszabiztos.
A szorgalmasabbjából, igenis, lesz megbecsült táncos, énekes, zenész, amihez született hajlamuk van, de az sem lehetséges következetes munka nélkül.
Nahát, ez a hsz. is hosszú lett, de nem véletlenül. És nem is cinikusan csúfolkodó, hanem megpróbálja magát belehelyezni a cigányság életfelfogásába. Onnan latolgatni, esetleg kettös mérce nélkül, hogy kivel van dolgunk. Öket a saját valóságukban felfogni s nem a libsiballibsi szempontból, hogy mindenki egyforma lenne. HÁT NEM AZ.
Jogos, korrekt és igazságos, mindenkinek egyenlö esélyt biztosítani! Esélyt. De nem egyúttal, egyben és feltétlenül a sikeres eredményt is. Csak azért mert kisebbség. Ez már ideológia és nem jog. A jog az igazságosságra támaszkodik. Az ideológia pedig az eröszakra. Nem is érvényesült még egyetlen ideológia sem eröszak nélkül.
csakafidesz
2020-07-29 @ 00:04
Klárika! Ne szépitsünk! Nem lehet elfogadni a szándékosan normasértő cigányságot. A saját törvényeik szerint akarnak élni, de egy országban csak egyféle törvény lehet azt kell betartani és betartatni. A létező szocializmusban a rendőr szó nélkül adott egy nagy pofont a cigánynak is, ha az visszaszól. Egy ilyen diktaturában, mint amiben felnőttem, mert a kádári éra is diktatúra volt a a rendőr nyugodtan hatalmaskodhat, üthet gumibottal, stb. Tudom, mert láttam, tapasztaltam. Márpedig -akármilyen rosszul hangzik- a törvények betartatásához erőszak szükséges. Ha nem torolják meg a törvénysértést, ha „megértik” a bolti tolvajt és nem akasztják fel a gyilkosokat (annak idején felkötötték őket..) akkor hiába bármilyen törvény és előírás. Nemrég voltam egy erősen cigányfertőzött vidéken. Jöttek be a boltba, nem volt rajtuk maszk. Ki van írva, sőt ábra is mutatja, hogy kötelező a maszkviselés. Hát ezeknek nem.. Kérdezem a pénztárost, hogy miért nem szólnak nekik. Erre az volt a válasz, hogy neki családja van és este épségben akar hazajutni.
Namost:
Két lehetőség van, és ez tényleg nagyon durva.
1./ A regnáló hatalom az erőszakosabb és ők verik el a cigányokat.
2./ A cigányok az erősebbek és ők verik el azt aki bármiért szólni merészel nekik.
Sajnos ez a második opció nem feltételezés, hanem a kőkemény valóság.
kamcsatka
2020-07-25 @ 17:53
draga Aristo, feudalizmus Mo.on csak a habsburgok megjelenesevel jelent meg. elotte rendi tarsadalom volt, ami sokkal élhetőbb és szervezhető volt. ez csak kis kiegeszites, a tarsadalom ezer eves szervezesere vonatkozo kiteteledre.
a ciganyokra vonatkozoan pedig aut latom, hogy azok a ciganyok akik hisznek, keresztenyek, sikerrel emelkednek ki a nyomorbol. bar ott is egy naluk erosebb hatalmat fogadnak el, Istenet.
csakafidesz
2020-07-29 @ 19:21
A Habsburgok előtt mi volt, ha nem feudalizmus? Az Árpádház királyai talán a kapitalista társadalom megteremtését forszírozták?
Namond
2020-07-29 @ 23:54
csakafidesz
A Habsburgok előtt az uralkodókat, akár új jelöltek állításával, a rendek (mai fogalmak szerint fő- és közrendűek) választották, pl közfelkiáltással, melyet az egyház szentesített a koronázással.
TÉNYLEG: Más népek nyelvében van a közfelkiáltással azonos jelentésű értelmű szó?
A Habsburgok után, az udvar által királynak jelölteket (a német-római császárt) a felső táblába meghívott főrendek (nem az összes család) hagyták jóvá, ez után a koronázás automatikus volt.
Tehát a Habsburgokig mondhatni demokratikus monarchiánk, a Habsburgok után örökletes monarchiánk volt.
Megjegyzem a drága társadalomtudósaink igen keveset tettek a fejedelemség kori és az Árpádházi királyság államrendjének statikus és dinamikus, információs kialakítása működése, organogramja kutatására és bemutatására.
csakafidesz
2020-07-30 @ 00:53
Öregem. A feudalizmus lényege a földhözkötött jobbágyok természetbeni adózása a földesúrnak a „birtoka” használata fejében. A jobbágytelek nem a jobbágyé volt, hanem a földesúré, a jobbágy azt meghatározott mennyiségű termény fejében használta. Gyakorlatilag a rabszolgaságot felváltotta egy hűbéresi rendszer amely még a rabszolgatartó gazdasági rendszert is alulmúlta hatékonyságban. A Római Birodalomban sokkal több pénzt vertek, mint a középkori Európa területén, sokkal nagyobb volumenű volt az ipari árutermelés.
A középkori gazdaság és a tudomány, stb. színvonala megmutatja milyen, ha a fejlett társadalmat bevándorlók hada szétveri és elmaradottságának megfelelő szinten él.
Namond
2020-07-30 @ 03:34
csakafidesz,
Öreg barát, igazad van minden szóban.
A jobbágytelek, mekkora is volt eredetileg, hogy is aprózódott el, bár az úré volt?
Az elköltöző vagyona felett rendelkezni jogosult jobbágy, bár politikai jogokkal nem rendelkezett, mit is adhatott el?
A demokrácia lényege pedig, a jogképes személyek általi választás, mondjuk például, a szer.
csakafidesz
2020-07-30 @ 15:23
„A demokrácia lényege pedig, a jogképes személyek általi választás”
A demokrácia és Rodolfo viszonyát már megírtam. A demokráciában is az a lap van felül amelyiket, ööö szóval amelyiket felül akarják látni.
A középkorban nem volt demokrácia, de volt nagyon hasznos karóbahúzás, lefejezés és kerékbe törés.
Namond
2020-07-30 @ 17:21
csakafidesz,
Öreg barát igazad van:
– megírtad (megértésre került)
– tényleg hasznos volt, ha bűnössel történt (akkor is voltak érzékeny zsebű bírók, mint ma is vannak)
Látom te is nagyon várod már Aristo újabb írását.
Nem látnál szívesen egy összevetést a környező államok és hazánk jogszolgáltatásának büntetési gyakorlatáról?
csakafidesz
2020-07-30 @ 22:34
Namond! A talio elv megköveteli a halálbüntetést. Annak eltörlésével szűnt meg az igazságszolgáltatás. A jogszolgáltatásról csak annyit, hogy Arany János „Fülemüle” c. versében a bíró jobbról is, balról is megkapja a pénzét, de azért benne van az is a versben, hogy a bíró átnézte a corpus iuris-t. Nos a mai bírák azt sem tudják mi fán terem a törvénykönyv, mert saját magukat érzik jogforrásnak. Jog az amit ők ott és akkor kitalálnak.
Namond
2020-07-31 @ 11:05
csakafidesz
So!
Nem látsz hasonlóságot a libernyákok által torzan értelmezett igazságszolgáltatás függetlensége és média szabadság között?
Mindkét esetben azt próbálják a közönségnek beadni, hogy az intézményi szabadság az eljáró személyekre – a bíróra, újságíróra vonatkozik, akik azt és úgy csinál amit, és ahogy akar.
És a SE.GGEK elhitték ezért van annyi megdöbbentő ítélet, és annyi kulturálatlan barom riporter.
Holott sem a függetlenség, sem a tevékenység szabadsága nem rájuk hanem az intézményre vonatkozik, hiszen az ember nem tud független lenni attól ami.
A bíróságok függetlensége éppen arra való, hogy a bíró ne személyes érzelmei, politikai állásfoglalása, a külső gazdasági befolyások – korrupció – alapján döntsön.
Csak éppen nem épült ki a személyek befolyásolását meggátló, ellenőrző, feltáró szervezet.
A médiánál pedig fordítva, minden kiadó olyan értéket képvisel amit a tulajdonos akar és eladhatónak tart és olyan újságírókat alkalmaz aki ezeket – az általa meghatározott szabályok (etika) szerint kiszolgálja.
De ez fordítva nem működik, nem az újságíró határozza meg mit és azt sem hogy azt hogyan csinálja, erre vannak a költségelszámolás, és az etikus magatartás szabályai.
Persze van Média Hatóság akiknek számon kellene kérni az egyes médiumokon az általános és a belső szabályok, szabályzatok betartását.
Csak hát nem teszik, mint ahogy a reklámok erkölcsi, morális hatásait is az alaptörvény szerinti korlátok között kellene tartaniuk.
csakafidesz
2020-07-31 @ 14:28
Namond. Jelenleg legfeljebb a Jó(?)Isten kéri számon a bírákat, de csak majd a másvilágon.. Ha nagyot „téved” a Bíró Úr (elvtárs) akkor átteszik egy másik bíróságra az ügyet, de ez fakultatív..
Namond
2020-07-31 @ 14:50
csakafidesz
Milyen igaz.
Ott visszavonják a hibás ítéletet, és illetékességből megen visszaadják az ügyet.
Persze a (tessék választani) buta, tapasztalatlan, korrupt, gazdasági maffia tag bíró felfele bukik vagy következmények nélkül (kiemelt) nyugdíjba ( és onnan végzi korrumpáló és/vagy/is maffia tevékenységét) vonul.
Namond
2020-07-31 @ 15:19
csakafidesz
Megjegyzem,- talán az elmúlt félévben – valamelyik kommentemben kifejtettem, hogy a bíróságok ilyetén működése jogalkotói hiba, mivel az GBH és OBT egymás mellé rendelve, feladat átfedésekkel – részben a Kúria is – kénytelen működni.
Adott feladathoz kapcsolódó hatásköri és illetékességi átfedések pedig óhatatlanul rivalizálási kérdéssé teszik az eredményes, hatékony működést és mellette az alkalmazottak morális megfelelőségének folyamatos javítását.
Az ok; a hülye/ellenérdekelt minisztériumi „szakértők” által kidolgozott, a inkompetens, kontár parlamenti bizottságok által, a dilettáns, laikus parlamentnek elfogadásra javasolt törvény, törvények.
A bíróságok szervezetéről és igazgatásáról szóló 2011. évi CLXI. törvény
a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény
a közigazgatási perrendtartásról szóló 2017. évi I. törvény
a bírák jogállásáról és javadalmazásáról szóló 2011. évi CLXII. törvény,
atörökszultán
2020-07-28 @ 18:02
Isten nyugosztaljon Bogdán László! Elment egy ember, elment egy lélek Krisztushoz, a Megváltóhoz, a Megváltó Jézushoz, aki a megértést, a megbocsátást és a szeretetet hirdette és adta nekünk örökségül. Méltóak vagyunk-é ezen örökségre? Bárki a cigánykérdéshez nyúl, az darázsfészekbe nyúl. „Mélységes mély a múltnak a kútja.”- írja Thomas Mann A József és testvérei bevezetéseként. A kollektív emlékezet,tapasztalat és tudás az, melyre minden közösség mindenkori viszonyát más közösségekkel szemben és mellett, megkísérli megalapozni. Elementáris és esszenciális tapasztalatokról beszélünk. Sok évszázad, évezred tudása rejlik ezekben. Meghatározzák napi gondolkodásunkat,reakciónkat. Érthetö,emberi. Kinek családtagját megölték,meglopták,megeröszakolták az nem fog belépni a Magyar Cigány Demokrata Pártba (ha van ilyen). Mégis: Keresztényi kötelességünk a hallgató, sokszor sajátjaik által megnyomorított cigányokért kiállni, komoly szívvel orvosolni bajaikat és beilleszkedésüket a magyar társadalomba segíteni. A jó hajtás éljen és fejlödjön. Cziffra György jár az eszemben. Cziffra György,ki talán Liszt Ferenc egyedül méltó utódjaként megalázva és megvetetten elmenekült Magyarországról,hogy müvészhez és emberhez méltó életet tudjon élni Franciaországban. A francia géniusz befogadta és méltó müvészi rangjára emelte. Cziffra György 1977-ben Senlis-ben megvásárolta a Kapeting-ek egykori romokban álló kápolnáját a Saint-Frambourg-t, újjáépítette. Ma a Cziffra-Zongoraversenyek helyszíne,sokszáz fiatal müvész pályájának kiindulópontja. „Mélységes mély a múltnak a kútja” „Vesd el kenyered a víz mellett és sok napok múlva megtalálod azt!”
Klárika
2020-07-28 @ 21:31
Búcsuztatónak szép írás.
” “Mélységes mély a múltnak a kútja.”- írja Thomas Mann A József és testvérei bevezetéseként.” Ez így van. Sok nagyszerüséget írt le Thomas Mann.
” Cziffra György jár az eszemben.” Az is igaz. Az egy megnevezett ember tragédiája.
” Mégis: Keresztényi kötelességünk a hallgató, sokszor sajátjaik által megnyomorított cigányokért kiállni, komoly szívvel orvosolni bajaikat és beilleszkedésüket a magyar társadalomba segíteni.”
De mit jelent, mi az hogy „mégis”? Száz évek óta nem ügye a cigányságnak a beilleszkedés. Hogyan látja ezt a „Keresztényi kötelességünk”-t? Amely ahányszor próbálkozott vele, annyiszor dölt dugába. Hol van a befutott cigányok sorstársi kötelessége?
Keresztény bírók által meghozott az ítélet, milliókat kapnak, egy egész községet tönkretevö összeget.
Esélyük van, ha kérnek kapnak segítséget. Csakhogy már rengetegen fáradtak bele az öket segítésbe.
Nagyon is sokan törödnek velük, az unió, az NGO-k, az ellenzék különösen -miért nem az Indexnek ír, a 444-nek? van államtitkáruk. Végre kéne valamit tennie a cigányságnak is. Nemcsak az egyeseknek, hanem az egész „-ságnak.”
Hogy ” Méltóak vagyunk-é ezen örökségre?” A Jézuséra? Kik?
Ez jut most eszébe?
Miután azt a tanárt nem egy tökrészeg ütötte agyon hanem egy egész horda józan cigány gyilkolta meg minden ok nélkül, hosszan, addig amíg belefáradtak ütni. Az áldozat saját kisgyermekei láttára. Az nem egy ember sérelme és nem egy családé! Nem egy pillanat müve volt, hanem egy vallomás. Nem is az egyetlen.
Ne tegyenek senkit felelössé, hibássá a bajaik miatt; orvosolják ök maguk a bajaikat, más úgysem tudja, tanuság erre az egész történelem.
Avagy tessék, segítsen nekik @atörökszultán s orvosolja komoly szívvel a bajaikat. Járjon elöl, jó példával. Senki nem fogja ebben megakadályozni. Remélhetöleg a cigányság sem.
atörökszultán
2020-07-28 @ 22:05
Flexelsz proli xajha!? Ha—-Ha—–Haha…..
csakafidesz
2020-07-30 @ 15:27
„Keresztényi kötelességünk a hallgató, sokszor sajátjaik által megnyomorított cigányokért kiállni, komoly szívvel orvosolni bajaikat és beilleszkedésüket a magyar társadalomba segíteni.”
Figyelj törökszultán.
Keresztényi kötelességgel ne gyere amikor olaszliszkai gyilkosokkal és veszprémi késelőkkel van tele a magyar cigányság törzsi valósága. Ezek a zárt közösségek soha sem akarnak beilleszkedni, nem érdemes eröltetni.
csakafidesz
2020-07-28 @ 23:13
„Zárójel. Hajlamosak vagyunk a cigányokat egységesnek tekinteni, holott ez egyáltalán nem így van. A magyarországi cigányság számos népcsoportból áll, melyek nyelvükben, hagyományaikban és bizony mentalitásukban is különböznek egymástól.”
Ez félig igaz.
A cigányok sokmindenben különbözhetnek egymástól, ami közös bennük az épp a mentalitás. Hozzátenném a többi ember semmibevétele és az immorális magatartás is közös vonás.
atörökszultán
2020-07-29 @ 08:47
Csakafidesz. Nem teljesen értek Veled egyet. Van néhány cigány ismerösöm,barátom. A paletta az autópályákat is építö kubikustól, pedagóguson át a Zeneakadémiát végzett zongoramüvészig terjed. Ahányszor megemlítettem nekik a cigányság általános morális állapotával kapcsolatos problémákat, kivétel nélkül azt válaszolták. Azokhoz semmi közünk,azok a rossz cigányok. Well, némi árnyaltság és arányosság e témában is szükségeltetik.
csakafidesz
2020-07-29 @ 09:09
A kivétel erősíti a szabályt.
atörökszultán
2020-07-29 @ 09:46
Évszázados darázsfészek ez. Ami keveset meg lehet tenni a békés egymás mellett élésért,azt a keveset meg kell tenni. A biológiai óra ketyeg. Ma minden 10. ember cigány Magyarországon,2100-ban minden 8. ember lesz cigány. Valamit kezdeni kell velök. Azon elmeháborodottak, kik folyamatosan az Endlösung-ról, a cigányság teljes és végleges kiirtásáról ábrándoznak elfelejtik azt a tényt, hogy a német kancellárt ma nem Adolf Hitler-nek hívják,hanem Angela Merkel-nek. Ezenfölül tökre igazad van.
Namond
2020-07-29 @ 14:26
csakafidesz,
Rossz a szabály, mert rossz a szabályt alkotó nézőpontja.
A morálisan kifogásolható viselkedés nem a cigánysághoz, hanem lumpenproli életmódhoz kötődik.
(A lumpenesedés és az iparosodás, kommunista nagyüzem összefüggését fejtegettem. De hogy ez érthetőbb legyen, régen a vásárokon, búcsúkon, voltak fakanalat, teknőt, szőttest, törökmézet, vattacukrot, szeget, láncot, laci v. cigánypecsenyét árusító, céllövöldét, célbadobókat működtető családi vállalkozások, kupecek. Ezek a családi vállalkozások generációs ismereteket és hagyományokat hordoztak.
A szocialista nagyüzemi gyártásnak és a maszekolást tiltó, akadályozó szabályozásnak, melyek célja az munkásosztály létszámának növelése volt, köszönhetően ezek – a hasznos, de többségi társadalom szabályrendjével nem paralel gazdasági egységek – eltűntek. És nem maradt helyettük semmi, legfeljebb néhány kínai import háztartási eszközt, nagykereskedelemben beszerzett vagy csempészett édességet árusító vásáros.
A hagyományaikhoz ragaszkodó táncosok, akrobaták és kísérő zenészeik jó esetben, igen szűk létszámban a cirkuszművészetben találhattak helyet, de a vándorcirkuszok helyét elfoglalták a gamepad-ok, személyes élményt adva.)
Az ebből az életmódból való kitörést nehezíti a telepeket alkotó, zárt társadalmi kötődés, melynek hangadói mutatnak példát – a közösségen belüli – társadalmi elismerés feltételeinek teljesítésére. Ha ez a bűnözés, akkor az lesz a kívánatos cél.
atörökszultán
2020-07-29 @ 17:02
@Namond. Korrekt. Néhány kiegészítés. Az állandóan vándorló, menekülö móduszban élö cigányságot kevésbé lepte meg a változás kora, hiszen ök ab ovo erre vannak berendezkedve. Így hamar föltalálták magukat, a gazdaságban megtalálták a számukra megfelelö és kifizetödö poziciókat.A kapitalizmust valójában ennek a szerzö-mozgó emberfajtának találták ki. Mi meg csak nézünk,mint Jani a moziban. A mítosz, a cigányok tehetetlen, szegény nyomorultak,hamis.Az autópályák, a nagyberuházások környéke aligha képzelhetö el a sok ízben rendkívüli munkabírású cigány emberek, vállalkozók nélkül. Ezentúl a nyugati mezögazdasági idénymunkások zöme szintén cigányember. Mialatt a kötöttebb élethez ragaszkodó Magyar emberek elszegényednek a cigány emberek egy része egész falvakat,régiókat birtokol és birtokjoga révén beleszólást kér az aktuális történésekbe. Ehhez komoly alkukra van a kormányzatnak szüksége. Egyszerü,de bonyolult egyben. Tisztelgek Klotz Károly Tanár Úr emléke elött,remélem él még,ki egy alföldi faluban évtizedekig tanította és a putriból a ciganyokat kivakarni próbálta. Isten éltessen,vagy Isten nyugosztaljon Klotz Tanár Úr!
Namond
2020-07-29 @ 23:25
atörökszultán
Ámulok. A könnyekig meghatódtam.
Engem a poroslábú pórt (jobbágyot), excuse moi, nem engem…
Írott szavaim, a mögöttes gondolatokat majdnem megértette, a nagy nevű atörökszoltán!
A atörökszultán kiegészítésének kiegészítése;
by Namond
„Az ebből az életmódból való kitörést nehezíti a telepeket alkotó, zárt társadalmi kötődés, melynek hangadói mutatnak példát – a közösségen belüli – társadalmi elismerés feltételeinek teljesítésére.”
by atörökszultán
„Mialatt a ………. Magyar emberek elszegényednek a cigány emberek egy része egész falvakat,régiókat birtokol és birtokjoga révén beleszólást kér az aktuális történésekbe.”
Az idézetekből mi is a levonható következtetés?
Feudális hagyományok, 100 éves moldvai bojári szokások továbbélése, egyes hazai nemzetiségek zárt közösségeiben, rabszolgatartás a XXI. századi Magyarországon?
(Nem csak h_n_d közzétett mondatai mögött van ám, ki nem mondott, le nem írt gondolatok tömege, vélelmezem én a poor.)
csakafidesz
2020-07-30 @ 01:02
„A morálisan kifogásolható viselkedés nem a cigánysághoz, hanem lumpenproli életmódhoz kötődik.”
Lópikulát!
A hordaszellemhez kötődik. De ezen ne vitatkozzunk, mert van egy borzalmasan szemléletes példa rá: Olaszliszka.
Nos akkor látszott, hogy soha, se soha nem lesz becsületes ember a cigányok többségéből, csak hordatag.
atörökszultán
2020-07-30 @ 08:02
@Namond höhö… Good boy,good boy Namond! Dobom a frizbit,figyelj!! A reflexió egy magasabb szintje, amennyiben az ezen állapotokat megtürö, helybenhagyó és béna kacsaként tehetetlenül azt csak bámuló mindenkori kormányzati és végrehajtó hatalom fölteszi magának a kérdést, mi a saját felelössége ezügyben és melyek azok a konkrét lépések,amik ezen helyzeten hathatósan változtatnak. A belgyógyász már fölállította a diagnózist, most,hogy vágni kell jöjjenek a sebészek. Jó fiú a Namond! Nézd, vettem csontot a hentesnél! Dobom! Velös! höhö….
Namond
2020-07-30 @ 13:33
csakafidesz,
Oké, ne vitatkozzunk.
Azt azért megemlítem, hogy;
Jó pár éve mintha a Nyírség egy proli telepén, egy elkötelezett görög-keleti egyházi férfiú, iskolát indított volna.
Jóhiszeműen, elkötelezetten kevés pénzből, állami támogatás nélkül, afféle, jó szemmel felismert szükségből, a kulturális felzárkóztatás missziós tevékenységeként.
Amely jó eredménnyel működött mind addig, míg az álcivil „jogvédők” szegregációs vádjai miatt fel kellett, állami és egyházi hatósági döntésre, számolnia.
Mintha az illető úr ezután Afrikába ment volna missziós küldetésre….
Namond
2020-07-30 @ 13:53
atörökszultán,
Dicsőséges nap!
A történelmi név mai utóda kutyába vesz!
Játszódik velem és csontot dob, velőset és befogadott, tegez!
Sőt a kultúrált kultúrhérosz velőset is ír, klasszikus műveltsége teljes tárházát bevetve úgyszólván érthetetlen, az individualista se.ggfejek konyháján kifőzött, belterjes szerkesztőség szagú és szóhasználatú fordulatok tömkelegével fűszerezve, nyelvi műveltsége, ismeretei legjavát adva, de a szerkesztés szimmetriáját szem előtt tartva, azaz a tálalás; a kezdő és zárómondat, szinte erőlködés nélküli alig izzadtság szagú, reflexszerű összecsengése.
Ez igen, ez az elvárható intellektuális teljesítmény, csak semmi konkrétum, adjuk tovább a gittet.
Hálás vagyok, a nagy atörökzultán megvakarhatná a hátam közepét és kedveskedhetne deréktáji kényeztetéssel is.
atörökszultán
2020-07-30 @ 15:07
Namond kutya, jó kutya! Öreg kutya,nem harap. Kezdetnek javasolnék egy bolsevik-bolhátlanító kezelést,kiegészítve egy balneológiai kivizsgálással. Balneológus- tisztaságtani igazságügyi orvosszakértö. Végül egy klasszikus, csak ma, csak neked. Sitz. Platz. Schnauze!
csakafidesz
2020-07-30 @ 15:19
Namond!
„A történelmi név mai utóda kutyába vesz!”
Nem fog téged lesz~pni, mert nem szokása.
atörökszultán
2020-07-30 @ 15:34
Íme Vahúr és Fickó a két jobbraát. Ja nem, a két balraát. Az sem. Hogyis van ez, eetársak?
Namond
2020-07-30 @ 17:46
csakafidesz,
A történelmi név mai utóda, nem fog lesz~pni, mert nem szokása?
A munkák során az elhallgatások, átírások, PC beszéd, áthallásokra alapozás intellektuális játék vagy sz~pás?
Gondolod, hogy nem a folyamatos sz~pás miatti flusztrációját éli ki ezeken az oldalakon?
Szabadon engedve a benne lakozó fékezhetetlen agyvelejű nagyeszű Aromo-t?
Esetleg nyúlként kutya komplexusa van és körbe jelöli vélt területét?
Gondolod, hogy már túl van a bolsevik bolhátlanításon és nem esett neki jól azért ajánlgatja?
atörökszultán
2020-07-30 @ 20:35
Kedves Namond! Lehorgasztott fejjel beismerem,mindenben igazad van,volt és lesz. Benned és éleselméjü fekálfaxú csakazfizet barátodban méltó legyözökre találtam. Ímmáron emelt fövel hagyom el a csatamezöt. Íly nemeslelkü ellenféltöl nem szégyen kikapni. öszinte híved atörökszultán
Ps: Ja nem! Majd bexartál ProszTata elvtárs, mire összeskríboltad ezt a ostoba pszicho-zagyvalékot! Egy kétkulacsos kádárista apparatcsiktól ez is szép teljesítmény…höhö… -Szövegértés-elégséges.- Szövegelemzés-elégtelen.-Fekálnyelvezet-jeles. Leülni!
Namond
2020-07-30 @ 22:25
atörökszultán
Pedig már tükröt tartva elé majdnem megsimogattam Aromo a fékezhetetlen agyvelejű nyúl buksi fejét és lám úgy megrémült a látványtól, hogy majd megharapott.
Ne félj nyuszi, magadat láttad.
csakafidesz
2020-07-31 @ 14:30
törökszultán! A nyolc osztály megvan?
Lupus
2020-08-01 @ 13:32
* * *
Madarat tolláról – Halhatatlan hősnőt barátjáról…!
(Népi bölcsesség)
* * *
Naprózsa
2020-08-01 @ 15:21
Úgy fest, kedves Lupus, megkezdődött a „prolik” sorra kigyokkolása, mert nem tudjuk érzékelni a magasrendű nemesi humor „fekálfaxu”, „xajha” elegáns báját…
Lupus
2020-08-01 @ 20:41
[Most látom, hogy ezt az üzenetet nem teljesen jó helyre raktam. No, akkor nézzük csak, hátha másodszorra sikerül!]
*
Ezt a pár sort megint egyszer helyettem (is) írta, drága N. Pontosan valami ilyesmit fogalmazgattam magamban, csak sajnos nekem nem megy ennyire tömören.
Meg aztán…, szeretek egyszerre két irányba támadni – életveszélyes, de ha összejön, nagyobb a siker!
Elismerésem jeléül (élővirág helyett):
https://thumbs.dreamstime.com/z/illustration-style-stained-glass-window-abstract-sun-bright-frame-round-image-178512829.jpg
?
atörökszultán
2020-08-01 @ 23:27
” Valamit visz a víz…” másodtitkár elvtárs.
Lupus
2020-08-01 @ 15:37
Ezt a pár sort megint egyszer helyettem (is) írta, drága N. Pontosan valami ilyesmit fogalmazgattam magamban, csak sajnos nekem nem megy ennyire tömören.
Meg aztán…, szeretek egyszerre két irányba támadni – életveszélyes, de ha összejön, nagyobb a siker!
Elismerésem jeléül (élővirág helyett):
https://thumbs.dreamstime.com/z/illustration-style-stained-glass-window-abstract-sun-bright-frame-round-image-178512829.jpg
🙂