Ébredés
41„De bár a Logosz közös, úgy él a sok ember, mintha külön gondolkozása volna.”
Hérakleitosz
Az idősebb Plinius meséli el a két híres görög festő, Zeuxis és Parrhasius versengését, akik a mesterségbeli tudásuk tökéletességét mérték össze. Zeuxis szőlőfürtöket festett, melyek oly élethűek voltak, hogy a madarak rászálltak és csipegetni akartak belőle. Parrhasius képét egy függöny takarta, és mikor a sikertől bódult Zeuxis felszólította, húzza félre a függönyt, hadd lássa képet, kiderült: a függöny volt maga a festmény. Zeuxis pedig elismerte vereségét, hiszen ő csak a madarakat tudta becsapni, míg ellenfele őt magát. Egy ember becsapása minden bizonnyal nagyobb teljesítmény, mint egy madáré.
Olvasom, ahogy az ellenzékről, a politikáról, a magyarokról vallott véleményével Vajda Mihály kísérletet tesz a valóságot takaró függöny elhúzására, ám itt is kiderül: maga a függöny is illúzió csupán, mögötte nem a valóság van, hanem a közömbös, unalmas, és főképpen semmitmondó szürke vászon.
Nekem alapvetően tetszett az interjú. Mindenek előtt az tetszett, hogy Vajda – ellentétben a haladó állásponttal – elfogadni látszik olyan fogalmakat, mint a néplélek. Ennek beismerése az a mondat, melyben a mai kormányt, kormányzást úgy ítéli meg, hogy „Olyan országban élünk, amely néhány kanyar után visszatalált önmagához.” Ha csak egy pillanatig eltűnődünk ezen a mondaton, láthatjuk, a jeles filozóf szerint országunk, a nép immár önmagára talált, ami azt jelenti, hogy eleddig, a háború elvesztése után és a rendszerváltozás kezdeti éveiben ez nem így volt.
Önmagában szentségtörés, hogy valami nehezen megfogható néplélekről beszél, ami a történelem során mutatja meg magát. Hisz emlékezzünk az SZDSZ legkártékonyabb korában nemhogy a néplélek létét kétségbe vonták, hanem az is, hogy létezik-e egyáltalán olyan, mint „magyar”? Az hogy a libsizmus igyekezetei a nép átnevelésére elbuktak, egy más helyen így foglalja össze: „Nehéz a történelmi mentalitásnak ellenállni.” Mi több: „A lakosságot kellene meggyőzni arról, hogy ez nem jó. De mit tegyünk, ha az embereknek ez a jó?”
Elismeri azt is, hogy „Budapestet még mindig jellemzi valamiféle nyugatias attitűd. … Nem mellékesen Budapest >>judapest<<, nem értheti a nemzet lelkét.” Milyen igaz. Tehát szerinte (szerintem is) Budapest valamiképpen más, mint az ország többi része, ahogyan megvetően nevezik: a „vidék”. Bizonyítéknak – Vajda szavain túl – elegendő, ha megnézzük a `90 utáni választási eredményeket.
Mindezeket figyelembe véve, ő is úgy látja, hogy a „rendszert” csak valami külső erőhatás képes megbuktatni. „Úgy látom, hogy a rendszer bukásának feltétele egy megrázó kataklizma, egy válság vagy egy gazdasági összeomlás lenne.”
Ez az ábránd, a külső hatásokról, melyek „elsöprik” majd a „rendszert”, a honi libsizmus szent Grálja.
Mindegy mi lesz az, gazdasági válság, háború, aszteroida vagy űrlények inváziója, csak jönne már. Katarzisra vágynak. Pusztuljon minden, csak a kormány is pusztuljon vele. Csakhogy Vajda felteszi azt a jogos kérdést, hogy „És ki akarna ilyesmit látni?” Vajon megéri-e az ilyen eseményekkel járó tengernyi szenvedés és egyéni tragédia a jobboldal bukását? Ő is úgy látja, hogy nem.
Már az önéletrajzi kötetében is feltűnt, hogy Vajda tiszteletre méltó módon őszinte. Már csak ezért is megérdemli, hogy figyeljünk rá. Például végig érezzük az interjút készítő libsi médiamunkás (valami Buják nevezetű ember) izzadságszagú erőlködését, hogy néhány igazán dehonesztáló jelzőt csikarjon ki az interjúalanyból Orbánbasi rendszerével kapcsolatban. Ő azonban, logikailag konzisztens módon, ellenáll ennek, hiszen hogyan lehetne csúf jelzőkkel illetni azt, ami „ az embereknek ez a jó”? Megteszi azt is, amit haladó írástudó ritkán követ el. Kétségei vannak a saját igazát illetően. „De valószínűleg katasztrófa lesz. Vagy lehet. Vagy úgy néz ki. Nem tudom. Tulajdonképpen semmit sem tudok.” Bölcs és őszinte szavak a libsi mindentudás hangorkánjában.
És most arról a bizonyos függönyről.
Ami mindenkinek szemet szúrt, az a magyarok jellemzésére használt jelző: a „jobbágymentalitás”. Persze ez még mindig jobb, mint az eszmetársai által használt „moslékzabáló”, vagy „genetikusan alattvaló”. Vajda ezzel szembe állítja a „nyugatosodás” közelebbről meg nem nevezett vágyát, mely őt és a haladó értelmiséget mozgatja. Csakhogy – saját logikája szerint – ez nem más, mint eltávolodás a magyar hagyományoktól, sőt, magától a magyar gondolkodásmódtól is. Amit ő láthatóan vállal is.
Mert lappang itt a háttérben egy kínosan kerülgetett kérdés, amit senkinek sem akaródzik felvetni, hisz magára húzza az antiszemitizmus vádját. Vajda a „Szög a zsákból” című életrajzi kötetében meglehetősen kendőzetlenül beszél róla, hogy a honi haladás képviselőinek nagyobb része zsidó. Még azt is állítja, hogy ezt ő valakiről ránéztéből meg tudja állapítani. Kimondva, kimondatlanul állítja: ennek a nyugatosodásnak – magyar néplélekkel szemben – ők a zászlóvivői. Mert ők másképpen látják a valós és a kívánatos dolgokat is. Ezt a különállást a kitűnő – amúgy zsidó – Alain Finkielkraut „turista életszemléletnek” nevezte. Valahol itt van a kutya elásva; ez az a szög, ami kibújik a zsákból.
A „jobbágymentalitás” nem más, mint egy ezer éve egy országban élő, egy nyelvet beszélő, letelepedett nép természetes vágya a rend után, ami lehetővé teszi az életet.
Az élet nem turista utazás.
Az elődökért és az utódokért vállalt felelősség adja meg a súlyát és sokszor a tragédiáját is. Lehet kalandos ugyan, ám mégsem kaland. Megszabott, változhatatlan rend szerint halad és a végén valami ismeretlen, felfoghatatlan vár. Az emberek úgy tudják, csak itt találhatják meg a boldogságukat, ehhez pedig biztonságra és kiszámíthatóságra van szükségük. A racionális normalitás jobbágyai, ha tetszik. A festett függöny mögött a szürke vászon: az ez ellen való lázadás kilátástalan hiábavalósága.
olszal
2018-08-31 @ 12:29
Tökéletes éleslátás…mint minden Aristo által leírt gondolatban.
Gratu! ☺
Hazádnak
2018-08-31 @ 15:02
Akit érdekel olvassa el Ayelet Waldman:A budapesti nyakék. című könyvét, amiben a zsidó írónő egy olvasmányos regény keretében a látszólag egységes de belülről erősen megosztott zsidóságról mutat képet, és azt is leírja, -amit ma következmények nélkül csak zsidó írhat le- hogy a háború előtt Budapestet, „Zsidapestnek” is hívták.
Úgytűnik, ez még ma is érvényes.
márta
2018-09-01 @ 16:39
Igen… talán jobban, mint valaha..
idirablo
2018-09-01 @ 17:38
Siófok = Zsidófok.
Külföldi turistáknak a zsidónegyed megtekintése ma is Judapest néven fut: pl. ‘Judapest tour’ = 3 órás idegenvezetés a zsinagógától a Dunapartig;-)
Mihint
2018-08-31 @ 12:49
„De hogy mindezekkel együtt és mindezek után nem lázadtunk fel a szeretett mesterünk által számunkra kitűzött feladat ellen, az talán annak köszönhető, hogy titokban hittünk a csodában. Titokban hittünk abban, hogy A társadalmi lét ontológiájáról keretet nyújt majd a marxizmus reneszánszának megvalósításához. Hogy van valami titkos értelme annak, hogy az öreg, aki továbbra is mélységes ellenszenvvel viseltetik saját korai marxizmusával szemben, ifjúkora „idealista badarságairól” meg hallani sem akar, valami titokzatos módon mégis meg fogja haladni a dialektikus és történelmi materializmust. Ha igazán hittünk volna ebben, keservesen csalódtunk volna. Szerencsénkre azonban, talán Ferit kivéve, eszünk ágában sem volt hinni ebben.”
http://ketezer.hu/2018/02/vajda-mihaly-lukacs-es-budapesti-iskola/
Kb. ez a veleje a jelen „szembenállásának”, kedves Aristo, minden egyéni különbözőségek mellett elértünk ide.
A nyilvánvalóan belterjes „iskolák” befolyása a való életre pedig csökkenjen, amennyire csak lehet.
Nem minden nagyképűség nélkül, üdvözlettel:
Misi (nem a Vajda :))
p.s. elejétől fogva olvasom, és hálás vagyok minden könnyebb percért.
Naprózsa
2018-08-31 @ 12:52
Nem biztos, hogy valaha is megfejtődne ama rejtély, hogy egy választóréteg, amely „Judapesten” mindig hozza a más-más fedőnevű idegenszívű párt stabil 6-7%-át, tulajdonképpen mi a baja velünk jobbágymagyarokkal? Az, a bűnünk, hogy jobbágymentalitásunk van, vagy az, hogy mégse vagyunk eléggé jobbágylelkűek?
Mégis, de őszintén, s mindenféle elítélés nélkül őszintén érdekelne minket: Milyen lenne az a világ ahol végre jól tudnák érezni magukat?
De tényleg. Nincs elég pénzük, nem az övék a média java? Nem ők uralják azt amit ők tartanak művészetnek, irodalomnak? Nincsenek karbantartva a temetőik, az imahelyeik? Nem járkálnak szabadon az utcákon?
Biztosak lehetnénk abban, ha „nyugatiasan” élnénk, mindenki rájuk robotolna, eladhatnák alólunk egész Magyarországot a „nyugati” kollégáiknak, akkor végre nyugtunk lenne az állandó nyavajgásuktól?
Kétlem.
Ez az a lélek, akiknek 6 ezer éve a főfoglalkozása a sipákolás és önsajnálat, mások hibáztatása. Ha hazánkat sivataggá lepusztítanák, eladnák a „jobbágyok” alól a földet, felőlük a házat a legjobban érdeklődőknek, – jelen esetben épp a muszlimoknak – és továbbállnának más népek nyakára, arra mérget vehetünk, hogy ott folytatnák ugyanúgy.
János
2018-08-31 @ 14:31
Végül is! Ha nem jó nekik itt, el lehet menni. Van már hazájuk. Szerintem meg jól érzik magukat itt. Jól kiegészítjük egymást.
en
2018-09-02 @ 18:06
A magyarban nincs aljassag , de ezt ne egeszitse ki egy zsi do se !
Fábián Ferenc
2018-08-31 @ 17:50
Már megint az a 6 ezer év! Szabaduljunk meg már ettől a hatos számtól! Az első biztosra vehető időpont 3000 és néhány száz éve, amikor megjelentek. Előtte semmi, még a Bibliában sem. Ne öregítsék már magukat. Ki élvezi az ilyent?
Naprózsa
2018-08-31 @ 18:20
A zsidók és a maják is (hadd ne nézzek utána most pontosan) is cca. 5600 +valahány évben számolják a történelmüket.
De írhattam volna 9 ezret is, merthogy olyan idősnek datálják Mezopotámia ősi városait, vagy például Ninivét. Sőt a nagypiramisok is kb a mostani felmelegedési, jégkorszak utáni időszakokban készültek, nem Kheposz idejében a jelen tudományos állás szerint, és ahogy a görög Platon is megírta.
Úgyhogy jelenlegi civilizációnk öregebb is mint 6000 év, s hogy jönnék én felülbírálni régészeket meg az Ószövetségben Ádám leszármazóinak számítási módszerét?
Naprózsa
2018-08-31 @ 18:41
Utánanéztem: a teremtést Krisztus előtt 3761 októberére teszik a Bibliatudósok vagyis 3761+2018= 5779 éves a zsidó-keresztény hagyományú kultúránk vallási alapon.
Ninive (ma a szíriai Moszul) várost pedig kr.e. 7 ezer körül alapították a Haszida kultúrkörben, vagyis ma cirka 9 ezer éves.
Sigula
2018-09-03 @ 11:48
Moszul Irakban van.
Naprózsa
2018-09-04 @ 13:27
Köszönöm, kedves Sigula. Valóban, Moszul Irakban van.
100km
2018-08-31 @ 13:23
sztem+a „jobbágymentalitás” a honi libsik tökéletes jelzője, akik mint holmi zsellérek (így inkább zsellérmentalitás) kritikátlanul szolgálatába szegődtek a „művelt nyugatnak”
én annyira nem vagyok oda a vajdáért….
100km
2018-08-31 @ 13:36
„Blogot azért ír az ember, hogy sokan ne értsenek egyet vele.”
A. már-már megköszöni a jobbágyozást… nem is értek vele egyet.
stam
2018-09-16 @ 23:21
Moszul = Ninive, és a mai napig is az asszír nép egyik legfontosabb települése. (Mely asszír nép a kereszténység megszületésétől, azaz immár kétezer éve keresztény.)
Hargitai Tímea
2018-08-31 @ 13:58
Vajdának maximálisan igaza van: a magyarok többsége élvezkedve dagonyázik az orbánista újfeudalizmusban. Ahogy lefeküdtünk Ferenc Jóskának, Horthynak, Rákosinak, Kádárnak, úgy most Orbánnak is örömmel gazsulálnak a szolgalelkű, dörgölőző opportunisták.
idirablo
2018-09-01 @ 17:53
Miért hagytad ki Antallt, Hornot, Medgyesit, Gyurcsányt és Bajnait? Nekik talán nem „feküdtünk le”, nem „gazsuláltunk”?
Ja, őket már megbuktattuk? Horthyt, Rákosit és Kádárt is megbuktattuk, mégsem hagytad ki őket.
Ferenc Jóskának nem gazsuláltunk, ő gazsulált nekünk: „A szárd–francia–osztrák háború és a porosz–osztrák–olasz háború következtében ugyanis a Habsburgok birodalma 1866-ra az összeomlás peremére került, mivel ezek az elhibázott katonai vállalkozások óriási állami kiadásokkal jártak és elszabadult pénzromláshoz, egekbe szökő államadóssághoz és pénzügyi csődhelyzethez vezettek.”
en
2018-09-02 @ 18:12
Timike , osszekevered a szezont a fa…l .
Klárika
2018-09-15 @ 07:25
Érdekesen értékes hozzászólás.
Most látom, hogy „a magyarok többsége élvezkedve dagonyázik az orbánista újfeudalizmusban.”
Jobbágylelkét így kápótolván miután kényszerüen ki kellett kelnie az említett „lefeküdTÜNK”-böl, most meg opportonistán gazsulál mint szolgalelkü, dörgölözö opportunisták.
Nem talált még több becsmérlö szót a szótárban amelyeket még beleszuszukálhatott volna a két mondatába? Ráadásul még történelmi hitelesség nélkül.
Legyen oly szíves, legalább gondolatban, ismételje el és mondogassa el sajátmagának a saját szövegét, EGYESSZÁMBAN!!
Lali
2018-08-31 @ 14:19
Vajdáék a xx. század leggyilkosabb eszméjét habosították egész életükben. Poziciójuk semmit sem változott, bizonyíték hogy ma is lenézik a magyart és amikor csak lehet az internacionalizmusba menekülnek, mint valami Kánaánba, ahol nincsenek magyarok. Mára nevetséges morális felsőbbrendűségük – leplezni próbálva paraszti ésszel felfoghatatlan mérhetetlen aljasságuk – az egyetlen amibe kapaszkodnak a semmi ágán, reménytelenül.
Csongor
2018-08-31 @ 18:17
Mit olvastál „Vajdáéktól” és milyen pontokon nem értesz egyet az olvasott művekkel?
Kokó
2018-08-31 @ 14:50
-Jobbágymentalitás- „haladó” libsik által, a kétségbeesés generálta jelző, ami nem kell hogy igaz legyen, elég lenne csak, ha fájna… 😀
De ez sem jött be, mert csak megmosolyogtat… A hatalom iránti vágy vergődése, ha meggyőzni nem tud, akkor degradál!
Egy erősen retusált megjelenítése a tehetetlenségtől habzó szájnak, fogcsikorgatásnak. Megvallom, elégedettséggel tölt el, az önhittség méltó kontrája, kezelése, az erőtlenség demonstrálása… Csak így tovább „haladók”!
Kétes
2018-08-31 @ 15:56
Aristohoz hasonlóan végig küzdöttem a Vajda interjút. Kerestem valamit ami nem átlagos. Kerestem valami újat, de semmi!
Az meg, hogy nyugatosodás a XXI. században már csak frázis. Még Vajdától is kevés. Kihez akar hasonlítani? Az angol konzervatív elég nyugatos neki? Vagy Amerikára tekint? Ott ki kell neki?
Esetleg egy francia, vagy német 68-as? A jobbágymentalitásról papolni pedig tartalmatkan, nettó retrográd ostobaság. Örülne inkább, hogy ennyi kevés teljesítmènnyel átlsvírozhatta az életét.
khm
2018-08-31 @ 16:22
Az eszme,amit képvisel sem szebb nála.
idirablo
2018-08-31 @ 17:04
„Vajda tiszteletre méltó módon őszinte. Már csak ezért is megérdemli, hogy figyeljünk rá”
Na, csak ezt ne!
„Nem tudom, mit gondolnak az emberek Kádárról, de azt azonnal láttam, hogy a rendszerét pár hónappal az első demokratikus választások után visszasírták. … Én már akkor úgy láttam, baj van, a nyugatosodást, a liberális demokráciát komoly veszély fenyegeti. Az emberek nem értik, nem szeretik, nem tudják és nem is akarják elfogadni”
– Hazugság-1. Csak a rablóprivatizáció miatt munkanélkülivé vált emberek sírták vissza a Kádár-rendszert. Az emberek addig nem értették a liberális demokráciát, amíg a libsi média hazudozott róla. Ma már értik és elutasítják.
„Gesztuspolitikában lehet Orbán az oroszok nagy vagy kis barátja, ha a német cégek működéséhez szükséges feltételeket biztosítja. Magyarországon nem lesz gazdasági ellenállás, lázongás, bérharc.”
– Hazugság-2. Az oroszokkal már Gyurcsány is barátkozott. Ami a gazdasági ellenállást illeti, ld. a netadó elleni tüntetést, az eü. dolgozók tüntetését, vagy az almatermesztők útblokádját.
„Ha a hétköznapokat a politika mossa át, azt a magyarok nem tolerálják. Csináljanak a politikusok, amit jónak látnak, abba mi nem szólunk bele. Ők viszont a mindennapi életünkbe ne szóljanak bele. … A közügyekbe beleszólni nem jó, nem is illik. Ha ehhez tartják magukat, nem eshet bántódásuk. Ez az, amit jobbágymentalitásnak mondunk.”
– Hazugság-3. A legutóbbi országgyűlési választásokon a 70% részvételi arány ezt cáfolja. Az EP és az önkormányzati választásokon hasonló várható, mert a tét u.akkora
„Orbánt a legkevésbé sem érdekli, hogy a kezdeményező, munkaképes emberek tömegesen kivándorolnak. … Úgy rendezkedtek be, hogy semmi se zavarhassa őket. Nemhogy az ellenzék, de a radikálisan ellenséges beszéd sem.
– Hazugság-4. Orbánt nagyon is érdekli a kivándorlás, ezért tesz meg mindent, hogy a hazai reáljövedelmet növelje
„Politikai eszközökkel, törvényes választáson Orbán rendszere nem győzhető le. A Kádár-rendszer sem a politikai ellenállás miatt bukott meg.”
– Hazugság-5. A Kádár-rendszer politikai stabilitását, az esetleges ellenállás letörését több százezer besúgó és ugyanannyi ideiglenesen hazánkban állomásozó szovjet katona biztosította. Ezzel összemosni Orbán rendszerét csak egy bukott libsi hibbant agya képes.
„„Magyarország erős és büszke ország”, ezt szeretik hallani a népek. Nem az számít, hogy hiszik vagy nem hiszik. Arról van szó, hogy el akarják hinni. … abból indulunk ki, hogy egy Orbán mentalitású vezető illik a legjobban a hazai trendbe, … Betölthette volna a szerepet egy baloldali Orbán Viktor is”
– Hazugság-6. Egy baloldali Orbán Viktor képtelen lett volna olyasmit mondani, hogy „Magyarország erős és büszke ország”
érzemekort
2018-09-01 @ 07:22
Precíz. A liberális nézőpont mára vagy szürreális vagy egyszerűen buta. Vajda észlel létező jelenségeket, társadalmi gondokat, de azt egy végtelenül leegyszerűsített szemüvegen át nézi, pedig egy dualista-centralista nemzeti liberális nézőpont és alternatíva-ajánlat sokat segíthetne, ehhez azonban a marxista gyökerekkel teljesen szakítani, és a gyökérzetet a „magyar történelmi és kulturális mélytalajba” ereszteni volna üdvös. Sajnos, ez esetben nem lenne világnyi különbség az „orbánizmus” és közte, és követői hosszútávú magányos építkezésre lennének kárhoztatva. Az orbánizmusnak az a nagy előnye a jelenlegi liberalizmussal szemben, hogy nyitott a jelen minden ténye felé, nyitott minden ideológia felé, és még ha most túlzott harci hevületben ég is, mely torzításokra, illúziókra, egyoldalúságokra vezeti őt is olykor, az önkorrekció elvi lehetősége megmarad. Azzal szakítani kellene, hogy „aki nincs velünk, az ellenünk van”. Kíváncsi vagyok, mikor jön el az az idő, amikor a rendszer megnyugszik végre, és egyfajta szabad kreatív, a liberalizmust is integráló alkotómunka válik a központi elemévé… mert ma még túl sok törött lélek ontja törtségét hisztérikusan a szellemi térbe.
idirablo
2018-09-01 @ 13:08
Újra meg újra le kell szögezni: a „létező” liberalizmus individualista (a neoliberalizmus még globalista is, „exportálja” a szélsőséges egyéniséggé tett kisebbségek forradalmát).
A kapitalizmus hajnalán, az „eredeti tőkefelhalmozáskor” nagy szerepe volt az egyéni tehetségnek és kezdeményező készségnek. A „nemzeti” liberalizmus az 1848-as áprilisi törvényekben, majd a kiegyezés után ennek a támogatását jelentette, – a közjó érdekében, egyenjogúsító törvények és hitelek által -, de ennek fejében a magyar nemességnek önként le kellett mondania kiváltságai egy részéről (a vagyonáról csak később;-).
A mai, létező, individualista libsizmust és a közjót középpontba állító nemzeti liberalizmust áthidalhatatlan szemléletbeli (és származási…) különbség választja el.
Durumó
2018-09-01 @ 19:00
idirablo: A kétféle liberalizmust magyarul is meg lehet különböztetni, van a liberalizmus és létezik a szabadelvűség. Sajnos mára teljesen kikopott a szóhasználatból a magyar megnevezés.
tango47
2018-08-31 @ 18:18
Ahogy Budapest is egy külön világ Magyarországon belül, úgy Bécs sem egyenlő Ausztriával. Mindkét város jelentős számú zsidósággal rendelkezik, akik jelentős befolyással bírnak a város életére. Nyilván a bécsiek is ugyanúgy hülyézik a vidéki Ausztriát, mint a hasonszőrűek nálunk, amiatt, hogy szerintük rossz helyre tették az x-et a választáson.
Az baj, ha az őslakosokat lenézik, pláne ha becsmérlik és nem az „Élni és élni hagyni!” elvét követik.
legyetek
2018-08-31 @ 18:30
Szép írás! Köszönjük!
Amerigo
2018-08-31 @ 19:54
Ez az ember nem szép, viszont van benne valami visszataszító és ez elsősorban az általa felböfögött fél-és negyedigazságokra értendő!
HÁ himnemü pandantja, a Lukács vonal diszpéldánya!
gyurcsanyiviktor
2018-08-31 @ 20:01
Vissza a realitáshoz. Meg kellene vizsgálni, mit adtak a szögek a magyarságnak és mit vettek el a magyarságtól, úgy 1000-től napjainkig. De ebben a vizsgálatban legyenek benne a mindenkori globális szögek is !
Jó lenne, ha nem csak a szögek látnák a valóságot tisztán, hanem talán mi is, az „alkatilag szolga” nép.
idirablo
2018-09-01 @ 12:16
Már rég megvizsgálták. Ld. pl. http://www.freepress-freespeech.com/holhome/
Medvefütty
2018-08-31 @ 21:49
Láttam szegeny Vajdát párszor a buszon. Hát nincs benne túl sok spuritusz, ránézésre.
amok
2018-08-31 @ 22:04
nagyon jó írás!
Magd@
2018-09-01 @ 07:34
„A racionális normalitás jobbágyai, ha tetszik. A festett függöny mögött a szürke vászon: az ez ellen való lázadás kilátástalan hiábavalósága.”
Arra a rövid időre amit emberöltőnek is neveznek, az emberek többsége szeret komfortosan berendezkedni és ehhez joga van/lenne.
Mindig voltak és lesznek izgága emberek, akik általában a saját magukkal szembeni elégedetlenséget próbálják a többségre kivetíteni, rájuk erőszakolni és ezt általában haladásnak és irány mutatónak állítják be.
szőke ciklon
2018-09-01 @ 18:50
Olvastam már Vajdától néhány vérlázító, a magyarokat, a vidéki embereket minősítő nyilatkozatot. Ez az ő véleménye, amikor ezt finomítja, azt nem őszintén mondja. Ha meg netán dicsér, az maga a veszély, a csapda. És ez a vajdáékra egytől-egyig elmondható, felelőtlenség megbízni bennük.
Kristóf
2018-09-01 @ 21:51
A csődöt és káoszt elhozó külső körülmény könnyen az éghajlatváltozás (azaz a természeti rendszerek szétzilálása) lehet. Az idei év egy ízelítő volt.
Továbbá ennek a földnek a népe nem ezer, nem is ezer-egyszáz, hanem több évezrede él itt helyben. És legutóbb sajnos sokkal jobban „nyugatosodott” mint gondolni szeretjük.
dienes jolán
2018-09-14 @ 16:06
Miért ilyen borzasztó csúf ez a Vajda és a nyugati boszorka Ágnes. Az Isten nem adott nekik sokat a szépség osztogatáskor. Nem tudják elképzelni, hogy az emberekre való hatás ezen is múlik ! Ha előjönnek a képernyőn megíjedek és nyomom a továbbot……
stam
2018-09-16 @ 23:25
Nem ide küldtem a fenti válaszomat, hanem kicsit feljebb, Naprózsának. Nem értem miért itt jelent meg, mindenesetre bocs, ha esetleg félreértésre ad okot.