Egy kiállítás képe
91„Szabadság, szerelem!
E kettő kell nekem.”Petőfi: Szabadság, szerelem
Nagyívű pályát futott be mostanában a fenti kép a sajtóban. Az látható rajta, hogy az SZFE lázadó hallgatói miképpen jelenítik meg Delacroix híres, „A Szabadság vezeti a népet” című képét. Ha egyetlen kifejezéssel akarjuk visszaadni az első benyomásunkat, akkor óhatatlanul Bangóné népies, ám halálosan pontos meghatározása jut eszünkbe: kurva erős kép.
Az SZFE hallgatóinak alkotása, műfaját tekintve, allegorikus élőkép, és már az ókorban is ismert volt. Itt viszont egy igen modern variációt láthattunk. Ezt próbáljuk műérteni alább. (Figyelem! A kép megtekintése egyeseknél rángógörcsöt, vagy más súlyos tünetet okoz! Megtekinteni csak erős idegzetűeknek javallott!)
Először némi történelmi adalék.
A képet Delacroix az 1830-as párizsi forradalom emlékezetére festette. Ez a forradalom – egy a sok közül, a 19. században Franciaországban éves rendszerességgel volt forradalom – a Bourbon X. Károly ellen robbant ki, akit az idő tájt reakciósnak tartottak. Igazi nyertese Lajos Fülöp, a polgár-király volt, akit aztán egy későbbi – az 1848-as forradalom – során kergetnek el. A harmincas forradalom egyébként a katonaság átállásával dőlt el és nem túl sok hősies jelenet volt benne. Ez azonban nem zavarta a nagy romantikus festőt abban, hogy heroikusan ábrázolja az amúgy mindennapos forradalmat.
De mi most nézzük a hallgatók művét magát.
A mű kompozíciója az eredetit követi, a főalak nem a kép középpontjában áll, hanem kissé balra, hogy látható legyen, ki vezet kit. Az előtérben elhullott forradalmárok láthatóak kiterülve, különösen érdekes egy kék-fehér kabátba öltözött hősi halott, akinek a hótaposóját fehér rongyba burkolták. Ő nyilvánvalóan halálos bokalövést kapott és a gondos ápolás ellenére is a szabadság mártírjává vált. Mellette balra egy pocakos halott látható, őmellette egy nőforradalmár, aki kezében fakarddal, egy vég vásznat rág. Szájkosárral természetesen. Ennek jelentése nem teljesen tisztázott előttem, tán arra utal, hogy Vidnyánszky sem különb a deákné vásznánál. De ez nem biztos.
Tovább haladva: a vászonnal foglalatoskodó vászoncseléd felé udvariatlanul a fenekét fordítva látható egy újabb szabadságharcos, aki a „blöki csontot kér” pozícióban tekint fel a szabadságra. Hogy mit szeretne, jutalomfalatot, vagy szabadságot, az nem nyilvánvaló, de a kompozíció szempontjából talán mindegy is.
Mindenféle hullák mögött, a főalak jobboldalán, az eredeti festménynek megfelelően, egy echte „utcagyerek” áll, kezében a szabadságharc elengedhetetlen kellékével: a vízipisztollyal. Egy bölcsész-tarisznyát hord a nyakában, nyilván a muníciónak való vizekkel. Mellette egy középkorú hölgy látható, kezében úgyszintén vízipisztollyal, mellyel éppen a levegőbe lő, ez – gondolom – figyelmeztető lövés a kuratórium számára. Mindehhez az ölén viselt, visszafogott hasitasi dukál, ami rímel a testét borító steppelt műanyag klepetusra.
Így jutunk el a főalakhoz, a Szabadsághoz magához.
A szabadságot egy rendkívül modern színésznő alakítja, hiszen kijönne belőle két hagyományos színművésznő. (És csak egy honoráriumot kell fizetni neki.) Engem egy érettebb, teljesen kifejlett Nagy Blankára emlékeztet, csak nincs nála a mobilja. Sárga rokolyát visel, melynek méretéből láthatóan kijönne a teátrumi függöny. Mindannyiunk szerencséjére, az eredeti képen láthatótól eltérően, a keblei lemeztelenítéstől ezúttal eltekintettek. Jobb a békesség. Ehelyett pendelyben van, amire valami míder-szerű ruhafélét húzott. A jobbjában magyar zászló, a baljában valami, ami az eredetin szuronyos puska, itt sajnos kivehetetlen. Pedig biztosan fontos. Természetesen – ahogyan az ragály idején illik – szimbolikusan a szabadság is szájkosarat visel. A zászló lobogását – mivel fényes szelek éppen nem fújnak – úgy oldották meg, hogy egy madzaggal ki van kötve az egyik baloldalt álló figura fakardjához. Így, mikor az kardozik, akkor a lobogó roppant impresszív módon lobog. A szabadság baloldalán mindenféle figurák láthatóak játékpuskával, a már említett fakarddal és egyebekkel. A légszélül egy idősebb, kopaszodó forradalmár látható, aki érdeklődve szemléli az eseményeket.
Eddig a látvány.
Miután túlesik az ember a vizuális sokkon, melyet ez a kurva erős kép kelt benne, megpróbálja megfejteni a dolgot. Vajon kinek az ötlete lehetett az élőkép? Mekkora hülye lehetett az, aki úgy gondolta, hogy a nemzet kőszíve megolvad majd a látvány hatására és meglincselik a kuratóriumot?
Ki volt a látványtervező? (És mit keres az egyetemen?) Kínzó kérdések ezek, melyekre egyelőre nem tudjuk a választ.
Továbbgondolva a problémát, az jut eszünkbe, hogy e mű tulajdonképpen akár autentikus is lehet. Leleplezi az egész cirkuszt, nem más mint önirónia, melyben láthatóvá válik a „szabadságért” folytatott aktuális harc nevetségessége, vízipisztolyostól, fakardostól, tanköztársaságostól, mindenestől. Sajnos a hallgatók eddigi produkciója nem teszi valószínűvé, hogy a mű ilyen szándékkal készült. Sokkal valószínűbb, hogy egyszerűen ennyire ütődöttek.
Arra pedig már gondolni sem mer az ember, hogy egyszer majd ők fognak szórakoztatni bennünket. Bár, már most is azt teszik.
Naprózsa
2020-10-08 @ 18:09
Nekem pedig igenis – őszintén bevallom – tetszik ez a jelenet. A fiatalok szabadságvágyáról szól. Jó, mondjuk nem tudom mit keres ott az a magyar zászló? A szivárványos sokkal mutatósabb és szimbolikusabb lehetne.
Vállalom a jelenet megfestését is, a’ la Delacroix. De csak egy feltétellel.
Ha a kép címe ez lehet:
Dadus, vezesd ki csoportunkat az oviból, vigyél harcra a konyhásnénik spenót terrorja ellen!
csakafidesz
2020-10-08 @ 21:23
Ebből a hozzászólásból az ovit ki kell emelni. Ami a SZFE kapcsán folyik már egy ideje az pontosan az ‘ovi’ színvonalán van. Én a vizipisztolyos felkelőkkel szembe odaállítanék egy tűzoltóautót és bekapcsolnám a fecskendezőt. Ettől talán felébrednének ezek a szalonképtelen szalonforradalmárok.
Neaddfel
2020-10-08 @ 21:30
A kép középpontjában, a terebélyes lányzótol jobbra van egy fekete inges „híró” akinek az ölébe hajol egy kék farmer inges fószer, és számomra úgytűnik mintha épp oboázna.
Ebből az a gondolatom támadt, hogy a jelenetet a Robi (tudja Naprózsa az Alföldi) rendezte és csak megtévesztésből tett magyar zászlót a szivárványos helyett.
Deme István
2020-10-09 @ 08:39
Támogatom
heroes_never_die
2020-10-08 @ 19:02
Aristoban és az Ambrózyban az (is) közös vonás, hogy mindketten tudnak szórakoztató szövegeket produkálni, halálosan unalmas témákról. Mert ez az egész eszefézés már túltolta magát, pedig eredetileg sem volt egy valamilyen szinten értékelhető akció, csak öncélú akcionizmus.
Az egész cécó gyakorlatilag a saját jóléti buborékukban forcsikázó (édi nyelven: forradalmárkodó) javarészt tehetségtelen, de ahhoz képest jelentéktelen külsejű kölkek önfényező happeningje, amely sajnálatos módon nem saját költségen, hanem a magyar adófizetők számlájára történik.
Zárójelben: úgy tűnik, hogy momentán a betegesen túlsúlyos, fiatal nők nyomulnak mindenütt, felszabadulva a patriarchális bodyshaming igája alól…
Namond
2020-10-08 @ 19:21
Aristonak igaza van, már megint.
Sajnos.
Amikor megláttam a képet megdöbbentem és elfogott a szánalom, az allegória rendezője és szereplői iránt.
Azután ez az érzés kiterjedt magamra és polgártársaimra, erre, ezekre a tehetségtelen pojácákra és ripacsokra költik az adóforintjainkat?
Persze a kíváncsiság is elfogott az alkotók – rendezők szereplők -, milyen szeren élhetnek, hogy ily fuser-suszteresen „míveset” alkottak?
Szegény mi!
Ezeket fogjuk kőszínházakban, lakás és garázs színházakban nézni, szórakozás hiú reményében?
Ami csak akkor valószínű, ha nem csak az öltözőkben, de a nézőtéri bejáratnál is ki van készítve és csíkra osztva a por és besodorva a fű.
Teljesen érthető, hogy a színházak az állam támogatása nélkül életképtelenek.
Csodálkozom is, hogy az EU Bizottsága nem lépett még fel a színházak, versenykorlátozó, állami csecsen tartása ellen, a szárnyaló művészi szabadság szabad piaci szabad versenye biztosítása érdekében, mint tette azt a vágyainknak szárnyakat adó MALÉV esetében.
vorosful
2020-10-09 @ 04:40
„Amikor megláttam a képet megdöbbentem és elfogott a szánalom, az allegória rendezője és szereplői iránt.”
Erdekes, a dominans duh mellett bennem is van valami szanalom. A fiatalok, meg persze magam miatt is. Mert ugye a negylenias idezet szerint (negysorost nem irhattam, mert nekemesnek, hogy Sorosozok)
Dudva lenne a dudvák
Közt az ananász:
Kanász marad akinek
A nevelője kanász.
Ugy tunik, a human, de kulonosen a muveszeti oktatas evtizedek ota kanaszokkal van tele (ezert is kanaszodott el). Telitve van veluk, is – Naprozsanak mosollyal – harmatpontnak se hire, se hamva: semmi jele, hogy kicsapodnanak.
Ch d V
Namond
2020-10-09 @ 13:31
Chevalier,
Lám, lám, Öregbarátom, csupafidesz, azaz csakisorbán, mintha a materialista filozófia szerint a műszaki (nem technológiai) fejlődés társadalmi hatásai mellet kardoskodna.
Tisztára, mintha bölcsé képzése (persze ezért nevezem filosz képzésnek) ellenére, vak lenne.
Az ember milliárd éve ugyan olyan, NEM változott semmit.
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Ugyebár, jól kiképzett kutyuka, csakisorbán?
vorosful
2020-10-10 @ 00:08
U K a N
„Az ember milliárd éve ugyan olyan, NEM változott semmit.”
Ebben kb. egyetertunk. De a masik allitasa, elnezest, „non sequitur”.
A tarsadalom nem az ember, hanem a szervezodes, kolcsonhatas. Es annak bizony lehetnek onmagatol (azaz magatol a kolcsonhatastol fuggo) valtozatai. Sot. (Nem tudom, Csakafidesz melyik bejegyzesere celoz, azert nem ervelek tovabb, csak egy tenyt szeretnek leszogezni.)
Szegeny hidrogenatom maradt ugyanaz, ami volt, miota a vilag vilag. De amikor valahol viz, masutt cian lett belole (trivialis, spontan folyamat), aztan zsir (komplex), vagy epp polietilen (mesterseges „tarsadalommernokseg”) – az eredmeny az en avatatlan szememnek enyhen kulonbozo. – De persze lehet, tevedek.
Ha mar latinos napom van: „Qui bene distinguit, bene docet.”
Valtozatlan tisztelettel
Ch d V
Namond
2020-10-11 @ 12:26
Chevalier,
Az embercsoportok belső megoszlása ösztönös, tán genetikus.
Minden csoportnak van tagozódása, társadalma, egyeseknek finomabban tagolt, másoknak nem.
Az egyes csoport – társadalmi – szerepeket betöltő személyek, társadalmi rétegek változnak.
Ez a változás lehet külső kihívás vagy belső elégedetlenség következménye, sőt esetenként öncélú.
Alapulhat hatalmi (erő, ügyesség, szerencse, ügyviteli), vagyoni (kincs, föld, termelőeszköz, termelőerő), ideológiai (hitbeli) bázison.
Na persze a tagozódás kijátszható korrupt, a támogatóknak előnyt nyújtó, módon.
De a társadalom, mint csoporttagozódás örök, ha nem így lenne az anarchista csoportoknak – társadalomnak – nem lenne döntéshozó testülete, szószólója.
Lásd.: Mahnovicsina (az anarcho-kommunista Nyesztor Mahno után) kommunjai, a kibucok, kvékerek-Albemarle/Pennsylvánia, Rhode Island – Providence, Pocasset/Portsmouth, Shawomet/Warwick, Utópia/Ohio….
Magd@
2020-10-09 @ 09:27
Namond 2020-10-08
Való igaz!
A szent piac ítéljen!
Az ocsút a búzától szét kell választani.
Fizetés csak az előadás után, mint az étteremben!
Most a gyorsbüfé az általános…..
Namond
2020-10-09 @ 13:35
Magd@
Így kellene lenni.
Ha a kormánynak és vezetőjének lenne golyója, elegendő, vagy nem akarna a hátországban rend helyett, permanens forradalmat fenntartani.
Melyikből is adódnak a napi nehézségek?
Orbán nem tud vagy nem akar rendet tenni?
vorosful
2020-10-09 @ 15:17
Uzlettars,
„Orbán nem tud vagy nem akar rendet tenni?”
Nem tudom, nem vagyok Orban boreben, bejaratos sem vagyok hozza. Azt remelem (es ez egy lehetseges magyarazat), hogy ismeri es megfogadja a bolcs tanacsot:
„Pick your fights.”
Ami egyebkent az egyetlen lehetseges ellen-lepesnek tunik az Alinsky-taktikara. Remelem, ezert teszi – es nem teszi – amit eppen tesz/nem tesz. De persze nem tudom.
Ch d V
Namond
2020-10-11 @ 12:38
Chevalier,
Reménye reményt ad.
De annak ki autót követel, Trabantot adni kicsinyes dolog és további komplikációkat szül.
csakafidesz
2020-10-08 @ 21:13
„Mindannyiunk szerencséjére, az eredeti képen láthatótól eltérően, a keblei lemeztelenítéstől ezúttal eltekintettek.”
Volt szerencsém az eredeti Delacroix képet hosszadalmasan bámulni a Louvre-ban. Lenyűgöző az alkotás és a főalak hasonlóan termetes, mondjuk ki, túlméretezett nőszemély és akkora csöcsökkel rendelkezik, hogy egyedül ellátna egy egész újszülött osztályt.. Szóval ebben Aristo uramnak nincsen igaza,. Moszkvában is nehéz ekkora barisnyát találni.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a7/Eug%C3%A8ne_Delacroix_-_La_libert%C3%A9_guidant_le_peuple.jpg/1136px-Eug%C3%A8ne_Delacroix_-_La_libert%C3%A9_guidant_le_peuple.jpg
Namond
2020-10-09 @ 13:49
csakisorbán
Kössz a szokásos tanmesét, amellyel a vita tárgyát félre siklatod. (Moszkvában is nehéz ekkora barisnyát találni.)
Mond csak kutyu felbéreltek, hogy ha kialakulna valami vita, tereld másfelé?
Nincs álláspontod?
Mindig igyekszel a tárgytól másfelé vinni a gondolatot?
Hogy is van ez?
Svájci csokoládé, mici sapka, nyugati út, zuglói lakás?
Mi is vagy te?
Mit csinálsz itt?
És te utcázol másokat? Ejnye-ejnye.
csakafidesz
2020-10-09 @ 19:30
Az élőképen középen látható barisnya feküdjön rád!
Namond
2020-10-11 @ 11:31
Fúj, csakafidesz
Szekszista vagy, öregbarát!
vorosful
2020-10-10 @ 00:17
Csakafidesz,
„Moszkvában is nehéz ekkora barisnyát találni.”
Moszkvaban talan igen. De jonne csak ide, es nezne szet sotetebb boru polgartarsaink kozott! Tiz perc utan visitva rohanna vissza es kovetelne a kepen lathato, szilfid, szinte Twiggy-nek nevezheto holgyet!
🙂
(Egyebkent indian ismeroseim kozott is feltunoen gyakori a hatalmas fel- es alepitmeny.)
Ch d V
csakafidesz
2020-10-10 @ 01:16
Londonban láttam akkora seggű néger nőt, hogy a buszon kettő ülés volt alatta. (A metrón ott ez nem lehetséges, ott minden ülést egy hurok alakú vascső választ el.)
Namond
2020-10-11 @ 11:34
Chevalier,
Elég borzasztó, hogy az átlag amcsi polgár egymaga elfoglal egy 3 személyes padot és a gyereke 11 évesen 80 kg.
vorosful
2020-10-12 @ 05:13
U K a N
„Elég borzasztó, hogy az átlag amcsi polgár egymaga elfoglal egy 3 személyes padot és a gyereke 11 évesen 80 kg.”
A vilag kifordulasai kozott messze nem ez a legborzasztobb, de ebben is alaposan kifordult: szaz eve a kover ember altalaban gazdagot jelentett, a sovany csoro proletart (altalaban). – Ma korulbelul a forditottja igaz. Ha bemegyek egy ismeretlen uzletbe es latom, hogy a vasarlok koverek, mar folosleges is ranezni a valasztekra: majdnem biztos, hogy olcso bovli.
Ch d V
sigula
2020-10-15 @ 17:52
Ez fájdalmasan igaz.
Klárika
2020-10-08 @ 22:46
Jó meglátás, mint a forradalmárok keserveinek visszatérö szimbóluma a szájkosár!
Távolságtartás nélkül, aminek még kellemetlen következményei lehetnek: bevonul a kép teljes személyzete a lélegeztetö gépekre. Delacroix nélkül. Foglalkoztatva az egyébként henyélö ápolókat.
Klárika
2020-10-08 @ 23:18
Az élökép megfejtése : kormányzati tortúra kínzó kérdések kínjainak gerjesztése közben.
„Arra pedig már gondolni sem mer az ember, hogy egyszer majd ők fognak szórakoztatni bennünket. Bár, már most is azt teszik. ”
Igenis, azt teszik. Még nyálazó tökéretlen, kezdö rendezönö vizsgáján annyira vitte, hogy durvaságoktól hemzseg a Bánk Bán. 5 év egyetem arra volt jó, hogy az, egyelöre nönemünek tartott, diák színre viheti a menö durvaságok teljes tárházát.
Akkor meg minek a romkocsma? Jaj igen, a romkocsmában lehet inni és hányni, a színpadon egyelöre nem. De a romkocsmában születik meg a vizsgadráma tragikomédiája.
Sztem eszefogyott aki oda elmegy, belépöjegyet fizet s megnézi a produkciót. Akkor ne panaszkodjon egyebek miatt, hiszen rajta is múlik.
heroes_never_die
2020-10-08 @ 23:49
@Klárika,
ez volt a nyílt levelem az üggyel kapcsolatban:
„Kedves, vagy kedvetlen Pécsi Nemzeti Színház,
elmentek ti a rendezőpalántával együtt a jó büdös oda, ahova gondolom(ba)! A Bánk bán egy alapmű, amit nem szabad a trash-kultúra részévé degradálni, különösen, hogy a szerzője már se beleegyezni, sem tiltakozni nem tud. Amennyiben farokverő és / vagy aktuálpolitizáló fost akartok színre vinni, léccike írjatok magatoknak egy új darabot. Ja, hogy arra képtelenek vagytok? Akkor zárjátok be a kócerájt, rúgjátok ki a magát rendezőnek képzelő epigont. #köszikemár ??? „
Klárika
2020-10-09 @ 08:14
Hali, hali, HND,
hála a Mindenségnek, végre, valaki tesz is valamit. Teljesen igaza van és ha még ír ilyen leveleket oda teheti zárójelben, hogy „feltehetöen Klárika IS”. Bólogató szmájlik.
Biztosak lehetünk, hogy a börtöntöltelékek színjátszó körében is nagyobb a tisztelet a szerzök iránt. Áhítattal tanulják a méltó szöveget.
Úgy igaz, hogy az egész színház a címzett. Ez nem csak egy ember csinálmánya, hiszen a tanára megtilthatta volna minden további nélkül. Sokkal inkább azt jelenti, hogy nemcsak az eredetiségben van hiány, hanem egyenesen foglalkozás, divat lett a saját múlt és a hagyományok megbecstelenítése. Kimeríthetetlen forrás.
Ez a haladó etika? a mások müveinek az egyenes megeröszakolása? Kóceráj az, nem egyéb. Ebben kell a Nagy Nyugatot utánozni, így leszünk/vagyunk európaiak?
Folytatódni is fog ha találnak rá nézöközönséget. Nem világos, hogy a fogyasztótól is függ a jövö is, a minöség is, a müvészet is, ha még lesz olyan.
Iszonytatóan hánykolódik és forradalmárkodik az eddigi kultúrát uraló „szabadság és függetlenség”.
heroes_never_die
2020-10-09 @ 15:09
🙂 köszi Klárika!
állatanyó
2020-10-09 @ 10:31
Volt már ilyen a huszas évekbeli Szovjetunióban, úgy nevezték, hogy proletkult. Ott is pl. átírták a Rómeó és Júliát, Júlia nem halt meg, hanem prostituált lett belőle, és hasonlók. Nincs új a nap alatt.
csakafidesz
2020-10-09 @ 14:15
állatanyó 2020-10-09 @ 10:31
Moszkvában anno annyi prosti volt, hogy alig győzték elvinni őket munkakerülés miatt. Ugyanakkor Károlyi gróf fel volt háborodva, hogy a szállodájukban hivatásos kéjhölgyeket alkalmaztak szobalánynak. Ezek neki is ajánlatot tettek..
Klárika
2020-10-09 @ 13:24
„Nincs új a nap alatt.”
Az eredeti darabban Don José előrántja a kését és leszúrja Carment mielött öt otthagyná és bemenne az arénába.
A firenzei operában 2018-ban azonban úgy vélték, „nem kell, hogy színházuk a zenei kultúra konzervatív helyszíne, valamiféle múzeum legyen”.
A rendezö tehát elöszedte a feminizmust, Carmen pedig a José pisztolyát és le is lötte öt.
Apróság, hogy Josénál nem lehetett pisztoly hiszen a börtönböl jött, az meg igazán nem csoda hogy a dohánygyári cigánylány bánni tudna a fegyverrel és egyböl talál is, hiszen Clint Eastwoodnál gyakorolt.
Meg aztán nem is a zenét porolták le,…
De azért mindkét változtatás együtt nem akkora szentségtörö gyalázat mint amit a Bánk Bánnal müvelnek.
Namond
2020-10-09 @ 14:04
# HND
És mi volt az eredmény?
heroes_never_die
2020-10-09 @ 15:13
@Namond,
business as usual: miután névvel, fotóval szépen körbejárt ez – a ritka – publikus posztom, valaki / valakik annak rendje és módja szerint fel is jelentettek a fészbuknál.
Azóta a dublinberlini CENZolikák szivatnak rendesen, ahogy kell. A házmester-gén a fiatalabb korosztályba is átöröklődött.
Namond
2020-10-11 @ 13:01
# HND
Ez aztán a szabad piac!
Kontroll és CENZ versenytárs nélkül!
Ez kell nekünk?!
Naprózsa
2020-10-09 @ 00:06
Elnézem ezeket az ifjú titánokat itt fenn a képen, vajon hogyan fogják ezek eljátszani a „Kékszakálú herceg vára” c. darabot, vagy ők is mesélni fognak mint Labriszék a gyerekeknek bájos meséket az elfogadásról? Mert akkor ajánlanék egy friss mesét tanulságul egy új kötetbe azon szülőknek, akik még nem jöttek rá, hogy mit kockáztatnak:
A Kékszakáll bácsi meséje
Egyszer volt hol nem volt, élt egy gazdag herceg magas hegyen épült várában. Nagyon kedves ember volt, szerette a gyerekeket s a zenét. A szolgái belovagolták egész birodalmát, elkérték a szüleiktől a szép hangú kisfiúkat, Gilles herceg énekkart szervezett belőlük, és vitte népe gyönyörűségére faluról falura a templomokban bemutatva csodafiúkat. Esténként a várában az óvodájában a kisfiúknak meséket mesélt, hogy szépen elaludjanak.
Mondom, nagyon gyerekszerető úr volt, de a kisfiúk közül időről-időre eltűnt egy-egy énekes, s mikor a szülők kérdezték, hova, a herceg széttárta kezét, hogy sajnos elragadta őket a sárkány. Ezért, hogy a vár alatt lakó sárkány ne vihesse el a fiúkat, leláncolta őket, meg ha sírtak, hogy haza akarnak menni egy kis korbácsolással is csitította őket.
Egyszer a herceg díjat tűzött ki, hogy azé lesz fél vagyona, aki elhozza neki a legszebb kisfiút, akit majd örökösévé tesz a másik fele vagyonára.
Egy Prelati nevű legény hozott is egy gyönyörű kisfiút, akit a herceg bevitt a hálószobájába és sok-sok éjszakán a karójába húzta. A kisfiú sírt, panaszkodott, hogy beteg, haza akar menni, de a lovag nagy szeretettel cukorral kínálta, ölébe ültette, vigasztalta, majd megígérte neki, hogy megmutatja a vára pincéjében lakó sárkányt.
Sok-sok lépcsőn mentek le, a kisfiú félt a sötétben, időnként belebotlottak egy-egy kis koponyába, mikor végre beértek a sárkány barlangjába, ahol nagy tűz lobogott.
– Hol van a sárkány? – csodálkozott a kisfiú és nagyon megrettent, mert körös-körül halott kisfiúk voltak kampókra kiakasztva.
– Mindjárt megtudod, kincsem. Feküdj fel kérlek, aranyom, ide az asztalra, és mindjárt megpillanthatod a sárkányt – vett elő egy nagy éles kést a kedves herceg bácsi – csak előbb levágom a fütyidet neki, mert azt szereti legjobban megenni, kicsikém.
– Ne bántsd a fütyimet, ó nemes lovag! – kérlelte a kisfiú. – Sárkány, könyörülj rajtam!
S egy tündér ekkor benézett a barlangba és megfújta a kürtöt, akkor páncélos rendőrök berontottak, lefogták a kedves herceget és börtönbe zárták. Tömörült a nép a bíróságra, s akkor kiderült, hogy nincs is semmiféle sárkány, hanem vannak olyan kedves bácsik, akik maguk esznek hiszékeny kisgyerekeket.
A perben Gilles de Rais (1404-1440) herceg olyan szépen elmagyarázta a korabeli LMBTQ meghatottan könnyező nemesi hölgyeknek, hogy ő jó ember, nem tehet róla, hogy kisfiút eszik, hogy mikor kivégezték, e nemes hölgyek majdhogynem szentté avatták és csontjait kegytárgy-talizmánként őrizgették maguknak.
S ha ezek a sárkányok, és LMBTQ hölgyek mára kihaltak volna, eme meseország mindenkié mesémet meg sem írtam volna.
Magd@
2020-10-09 @ 09:36
Kedves Naprózsa,
Eddig hányan keresték meg a szerzői jog miatt?!
Esetleg a Pécsi színház is?
sunga
2020-10-09 @ 00:40
Szakács Árpád beszéde – Budapest (2020.10.03)
Vannak dolgok, amihez nem kell kommentár. Ilyen Szakács Árpád beszéde is. A propaganda-álmesekönyv felolvasás ellen tiltakozó tüntetésen az alábbi beszédet mondta el az újságíró.
(Ha sietsz, még láthatod, most még nem törölték a felvételt!)
==> https://youtu.be/Yf77C7cBTC4
„Tudomásul kell venni, hogy háborúban állunk!”
„Vagy mi – vagy ők!”
Matyko-X
2020-10-09 @ 09:12
Némi unalommal nézem ezt a képet, amiről a Delacroix-félével ellentétben se a hősiesség, se az eredetiség „nem jön át”.
Ha bárki úgy érzi, akinek ehhez a „produktumhoz” köze van, hogy nagy dolgot vitt véghez, akkor ki kell ábrándítsam!
Lapos, ócska copy-paste szintet sem elérő gányolás. Az eredetiségnek nyoma sincs, még az (egyébként elengedhetetlen) öniróniának sem: a kövérre hízott Szabadság allegóriája maga a megtestesült önellentmondás!
Legfeljebb akkor tartanám bármire, ha mondjuk a „nagy” filozóf és humanista, Gé Szorosz pohos alakját reptették volna az – ugyancsak röhejes – hullahalom-imitáció fölé.
Az ember valóban kétségbe esik, hogy ezek a gyenge eresztések akarnak majd valamikor ripacskodni?
heroes_never_die
2020-10-09 @ 15:15
@Matyko-X,
5* 🙂
márko
2020-10-09 @ 09:18
a Delacorix alkotása , az eredeti , utánozni NEM VALÓ
/
ez, amit itt látok
. ez = „rongyosprolik + beképzelt színészek PLÁGIUMA ”
. ez a performansz = ugyan olyan RONGYOS + dölfös mint a beképzelt „MŰVÉSZEK”
. azt hiszik HOGY megrendítenek azzal hogy Delacroix-t ismerik
/
RONGYOS PINTYIKUTYÁK koszos plágiuma
sigula
2020-10-15 @ 18:02
Hát igen – némi túlzással – a pécsi Bánk Bánhoz hasonlít .
Bagir
2020-10-09 @ 10:17
Megszüntették a Lipótot, erre ilyenekkel vannak tele az utcák, a romkocsmák zárórája után
Namond
2020-10-09 @ 14:03
És nem nyitottá újra!
smarton
2020-10-09 @ 11:20
„Miután túlesik az ember a vizuális sokkon”
Én a röhögőgörcsön estem túl nehezen, olvasás közben.
Köszi Aristo, ez már nagyon hiányzott a témában.
Nahát
2020-10-09 @ 12:13
És akkor még nem beszéltünk Apáthy Bencéről, aki hozzáértőként elszörnyedve nézte ezt a szint alatti alakítást, megállapítva, hogy egyetlen mozdulatot sem voltak képesek hitelesen ábrázolni. Kedves Aristo! Önnek van igaza, ezek a balga cirkuszi majmok ezt hót komolyan gondolták. Ilyen az, amikor valaki nincs tisztában az általa nyújtott teljesítmény gyengeségével, különben nem tették volna közszemlére.
sigula
2020-10-15 @ 18:04
Most eltelt három nap és a tantusz valahogy nem esik le.
sigula
2020-10-15 @ 18:10
Lehet, hogy nincs is tantusz?
sigula
2020-10-15 @ 18:26
Biztosan nincs, csak ostoba baromság, de abból sok.
Magd@
2020-10-09 @ 12:28
https://www.bild.de/news/inland/news-inland/polizei-berlin-raeumt-liebig-34-erste-bewohner-geben-auf-beton-blockaden-im-treppenhaus-73319918.bild.html
Szőke ciklon
2020-10-09 @ 13:02
Az a baj, hogy ezek nem kímélnek senkit és semmit. Meggyaláznak mindent, ami szent, ami érték.Csak meg kell nézni, hogy példaképeik, akik itt szívták magukba a mocskot, a gyűlöletet, amit aztán művészetnek hazudva öntik rá nézőikre. És van rá kereslet, mert a nézők, hallgatók a különlegesre, a felháborítóra, a mocskosra kíváncsiak. Az élőképpel nekem csupán annyi bajom van, egy óriási hazugság az egész – pont olyan, mint bangóné kurva erős képe, vagy az ajtónak rohanó kunhalmi, bekötött farmerja – mert lázadozásuknak semmi köze a szabadsághoz, sokkal inkább a mindent akarunk, de most azonnal, senki ne szóljon bele az életünkbe, és maradéktalanul teljesítsék minden követelésünket.
Kovács Zsuzsa
2020-10-09 @ 14:46
Nagyon-nagyon vicces, kedves Aristo, mondhatnám, mégva szokásosnál is viccesebb (magasra tette a mércét maganak!), köszönjük szépen!!! ??????
Weber József: nagyon senkit nem érdekel itt a maga véleménye. Annyit mégis elmondanék: Ez az „élőkép” totális SZÁNALOM, a KVINTESSZENCIÁJA annak a teljes szellemi igénytelenségnek, az intellektus és JÓÍZLÉS totális hiányának, a műveletlenségnek, ami miatt évek óta nem tudok végigülni szinte egy színházi „előadást” sem. Mind a rendezők, mind a „színészek” – kivételek a kivételek – olyan masszívan tehetségtelenek, olyan tökéletes intellektuális sötétséget árulnak el, ami szégyenletes – és dögunalom. Minden műfajban. A Katona “igényes” közönsége olyan szánalmasan olcsó poénokon röhög tele pofával, amik miatt normális embernek másodlagos szégyenérzete támad csak, hogy ezt azért mégse kelkett volna.
Ugyanez elmondható a filmekről is, nincs egy őszinte gesztus, nincs egy normális hanglejtés, a legtöbb beszélni sem tud rendesen (csányisándor??? Maradt volna henteslegény az Orbán téri húsboltban, ott volt a helyén! De nem, másfél-két évtitedig a csapból is folyt, film nélküle nem készült. Ő jutott először eszembe, de méltatlan lenne Azt állítani, hogy a többi különb. Az a kivétel, aki tehetséges.)
Ha magának ez így pont jó, ha maga szerint ez egy “szellemi termék”, egy “intellektuális érték” – akkor a Katonában a helye. (Szegény Katona József!! Micsoda abúzus a nevét használniuk!)
heroes_never_die
2020-10-09 @ 15:26
@Kovács Zsuzsa,
kiváló elemzés! Én csak magyar filmet próbáltam megnézni, de lehetetlen. A színházakról az otthoni barátaim számoltak be, olyanok, akik korábban rendszeresen jártak különböző előadásokra.
Pórász Ármin
2020-10-09 @ 14:47
Már nem tudják mivel hívják föl magukra a figyelmet. Mint a gyerekek a homokozóban, próbálják magukra felhívni a figyelmet, csak már senki nem kíváncsi rájuk. Csak az nem világos, hogy mire gondoltak, hogy a totális elutasítás, a kancellár jószándékú beszéde után másnap mi lesz? Meghátrál a kormány és teret ad a többi felsőoktatásban résztvevőknek arra, hogy megmondják ki, hogyan, mikor és mit oktathat? Látszik, hogy nem sok figyelmet fordítottak arra, hogy megtanulják és megértsék a történelmi összefüggéseket és okuljanak belőle. Jelen esetben arról van szó, hogy a kommunista diktatúrában összeszokott zárt társaság és az időközben a belterjes körből befogadott tagok nem szakmai, hanem politikai harcot vívnak saját maguk által kreált privilégiumaik megőrzése érdekében. Az ország, a nemzet elleni ultraliberális, szélsőbaloldali komprádorok támadásai mellettük szintén ezt a célt szolgálják. Mert ne higgye senki, hogy ők a hallgatóik érdekében szólnak. A hallgatók a feláldozható pajzs, őket tolják előre maguk előtt és álszent módon az ő érdekükre hivatkoznak. A magukat liberálisnak hazudó, de virtigli kommunisták mindenáron meg akarják tartani azokat a pozíciókat, amiket zömmel 1988-89-ben puccsszerűen elfoglaltak Kazimirt kiebrudalva. Nekik küldetésük van, amit a hallgatók magasztos forradalmi hangulatának gerjesztésével akarnak továbbvinni. Nem véletlenül van az, hogy olyan követeléseket fogalmaztattak meg velük, amiből a kompromisszum, a másik fél iránti empátia és a virágozzék 100 virág elve teljesen hiányzik. Helyette egy fals ideológia béklyóját rakják a politikai játszmákban tapasztalatlan hallgatókra.
Már több mint 100 éve minden erőfeszítést és aljasságot megtesz a nem létező háttérhatalom, hogy azokban a szakmákban amikben az azt művelők közvetlenül kapcsolatban vannak emberekkel és várható, hogy hatni tudnak rájuk, azok nagy részét saját ideológiájuk terjesztésére felhasználják. Ilyenek a színészek, a média művelői, orvosok, ügyvédek, tanárok és még sorolhatnám. Mindenhova beépülnek a globalogazdi által kiképzett/érzékenyített internáci akciónisták, Úgyhogy nagyon résen kell lenni, mert fel vannak készítve az Alinsky és Popovic módszerekből.
Annyi javaslatom lenne a PS újságírói felé, hogy több szülőt is meg kellene szólaltatni, akiknek gyereke most részt vesz ebben a libernácik és ellensuttyók által szervezett pressziónista cselekvésben, hogy miért nem megy oda és viszi haza a gyerekét? Ja, hogy nem akar neki rosszat, miközben rosszat tesz? Vagy esetleg egyetért velük, mert ő is így szocializálódott?
Kb 10 fő, nyári leninfiúképző táborban felkészítet, világpogár (sehonnai, senkiházi) tartja ideológiailag túszul a többséget. A kisebbség terrorja: a la kommunizmus.
heroes_never_die
2020-10-09 @ 15:56
@Pórász Ármin,
sajnos a kis pozőröket már beidomították a „prosti srácozásra”, s gondolom a szülöknek is hasonló hozzáállása lehet. Jurák Kata próbált interjút készíteni a „nagy vonulás” közben, de no name statiszták közölték vele pökhendi stílusban, hogy nem nyilatkoznak a PS-nek. Sajnos még Vidnyánszky fia is aktívan benne volt, vagy van a kontraproduktív majomkodásban, amint megtudhattuk a Pesti Tv egyik adásából.
Mindenesetre köszönet ezért az inspiráló, nívós posztért 🙂
Nahát
2020-10-09 @ 14:56
A jövő Schilling Árpádjai és Sárosdi Lillái.
Falusi
2020-10-09 @ 15:41
Ez a rosszul kivitelezett
Marianne a barikádon
utánzat is mutatja hogy
egy SzFE-nek mondott
intézményben milyen
fantáziahiány uralkodik.
Fábián Ferenc
2020-10-09 @ 17:11
Segítsen valaki, mert szégyenben maradtam magyar nyelv tudásommal: nem találok az egészre magyar szót, csak a német blődlit. De olyan szinten, hogy szekunder szégyenérzet ébred bennem. Szegény Latinovits! A hetvenes évek elején írta a Ködszurkáló-t és mit kapott érte! Hogy írná meg most?! Akkoriban jártam be szabadidőben, munka mellett egy rongyos kis külvárosi gyári kultúrház amatőr társulatába. Amit ezek az… izék művelnek ma ott a ripacskeltetőben, annak töredékéért testi fenyítést kockáztattunk volna a rendezőtől. És nem csak Pesten volt így. Az egerszegi laktanyába bejárt hozzánk rendezni (kőkemény harci kiképzés napja végén) Merő Béla, a Reflex Színpad führere. Kíméletlenül kisajtolta belőlünk a minőséget. De persze Bessenyeik, Darvasok és Bástik, Sinkovitsok, Husztik és Latinovitsok korában. Nem készültünk profi színésznek, majdnem mindenki maradt a kenyérkereső munkájánál, kivéve talán szegény Schütz Ilát és Hernádi Juditot, de ők csak a szabályt erősítik. A játék öröme, megértése, a művészet szeretete volt a honoráriumunk. Na meg az a belső szabadság, amivel önállóan ítélünk meg egy-egy művészi teljesítményt és nem a felkent, vájtfülű kritikusok szabták meg nekünk. Noé bárkáját amatőrök építették, a Titanicot profik.
Namond
2020-10-11 @ 12:54
Idétlenség?
B. Béla
2020-10-09 @ 17:24
Ugyanazok hőzöngenek most az SZFE átalakítása ellen, akik annak idején 1956-ban is uszították a népet a törvényes hatalom ellen. Még a jelszavak is megyegyeznek: szabadság, autonómia, emberi jogok, az „idegen megszállás” megszüntetése. Remélem ugyanolyan kemény eszközökkel csinál rendet kormányunk, ahogy annak idején.
sigula
2020-10-15 @ 18:46
Maga egy őskommunista,56-ban nem ‘megszállás’ hanem megszállás volt, 1955 (az oszrták államszerződés aláírása) óta.
lhotx
2020-10-09 @ 18:23
Rejtjeles ellen-állásfoglalás az uszítók parancsuralma ellen. Szókimondóbbak nem lehettek, mert akkor deportálják őket a kapukból, hát inkább bíznak a megjelentő erejükben és a mi rejtvényfejtői képességeinkben. De egy segélykiálltásnak is elmegy: Ilyen Túszok vagyunk mi! Akik Blokádba Szorultak!
csakafidesz
2020-10-09 @ 19:22
Hát téged meg ki küldött?
csakafidesz
2020-10-09 @ 19:17
Nocsak! Megjelent itt néhány újonnan szalajtott provokátor akiknek a nevével eddig nem találkoztunk. Talán Namond elvtársnak is új neve van már. Köpni kell, hogy ezek a tetvek ellepnek mindent és mindenkit aki és ami magyar.
Jósvafői Milán
2020-10-09 @ 19:29
Vannak, akik minden rezsimben a hatalom oldalán állnak: fülüket behúzva szűkölnek vagy csóválják a farkukat egy kis jutalomfalatért. És vannak, akik bátran szembeszállnak az elnyomással, önkénnyel, még akkor is, ha tudják, hogy retorzió lesz az osztályrészük vagy csúfos bukás. Az SZFE fiataljai megmutatták, hogy melyik társasághoz tartoznak. Azt majd a történelem eldönti, hogy nekik van-e igazuk.
Theo
2020-10-12 @ 11:54
En mar eldontottem.
sigula
2020-10-15 @ 18:48
Én is. valószínűleg az előttem s0sólóhoz hasonlóan.
Klárika
2020-10-12 @ 20:00
Vannak, akik minden rezsimben a hatalom oldalán állnak;
Vannak, akik a helyes, hasznos, országépítö rezsimben állnak a hatalom oldalán
És vannak, akik bátran szembeszállnak az elnyomással, önkénnyel, még akkor is, ha tudják, hogy retorzió lesz az osztályrészük vagy csúfos bukás.
És vannak, akik ostobán szembeszállnak a szakma megkövetelte újítással, tudva tudván hogy semmiféle retorzió nem lesz az osztályrészük. Világméretü csúfos skandalum által keresve olcsó de hangos feltünést. Az SZFE fiataljai megmutatták, hogy milyen csoporthoz tartoznak. Felbújtottan, nemhogy a történelem egyáltalán döntögetne róluk a szakadatlan izgágaságaik meg utánzásaik közepette, be sem vonulnak oda. Már az utóbbiból is látszik, hogy nem vedlették le még az utolsó pelenkát.
Ha jóindulatú a szemlélöjük, azt mondja, szánalmasok az SZFE „diákok” és felelötlen, hatalmi gözben szédelegnek „tanáraik” nagyrésze.
És fülüket behúzva szűkölnek vagy csóválják a farkukat a dícséröik, egy kis jutalomfalatért, a megfelelö médiabeli, nyájbeli jelenlét során.
moliere
2020-10-09 @ 20:08
Miért érzem azt, hogy ez a cirkusz egy lassan a vizsgaidőszakig húzódó gólyatábor?
Namond
2020-10-11 @ 12:42
Mert ugyanazok, ugyanazon a színvonalon szervezik.
Theo
2020-10-12 @ 11:59
A KISZ taborokban kellett musorral keszulni a bucsu estre. Ott voltak ilyen kikinlodott „vicces” produkciok.
moliere
2020-10-09 @ 20:12
B. azaz búzi béla jól beszél. Csak sokat. Elég lett volna annyit közölni búzi béla, hogy elnézést pincér, még kettőt ebből, köszi. Csak máshol.
*
Fábián Ferenc hozzászólása tetszik.
Fleischer T.
2020-10-09 @ 21:19
Eddig sem volt nagy sikerük, hogy szimpátiát keltsenek további fiatalokban. Ettől performansztól meg inkább a rémület, mint a hevület lesz úrrá rajtuk. Még hitelesen sem képesek megjeleníteni egy festményt. Ugyanis a szabadságot szó szerint megtestesítő formagazdag hölgy a festményen félmeztelen és igazi puska van a kezében. Tehát inkább Rubens, szabin nők elrablása című műve jutott eszembe, ahol a hasonló 3XL-es hölgyeket próbálják láthatóan nem kis erőfeszítéssel nyeregbe emelni. Bár ők is félmeztelenek. Már tényleg mindennel próbálkoznak, hogy valaki odafigyeljen rájuk. Sajnálom többségüket, mert a helyzet normalizálása után együtt kell, vagy nem, az évfolyamon tanulniuk, szerepelniük.
A lázító tanároknak mit mondanak, ha rosszul teljesítenek és nem tetszik az osztályzat? “Na ne szórakozzon velem, magáért tüntettem”. Vagy érdemtelenül kapnak majd jó jegyeket hálából a rosszul teljesítők? Új egyetemet kell létrehozni.
franci
2020-10-10 @ 13:20
https://i.imgur.com/ojtqNKq.jpg
sunga
2020-10-11 @ 14:35
Érdemes időnként visszaolvasni (különösen egy ilyen enyhén szólva is mérsékelt forgalmú napon…), ki és miket írt, ill. hogyan reagált korábban, pl. pontosan egy évvel ezelőtt. Ráadásul emlékezetes volt az a tavaly őszi nap is, választás volt akkor is, mint ma, csak talán valamivel jelentősebb, mint a mostani. Volt itt zúgolódás akkor, nem kevés.
Aristo – PestiSrácok – A gödör legalja – 2019.10.13
*
Persze akadtak akkor is ilyen csodabogár-bejegyzések is,
akinek van erre ideje, meg kedve, belelapozhat ebbe a témába is,
de ez nem olyan lényeges. 🙂
„ő maga írta angolul” (mármint Hruscsov)!
2019-10-14 02:02-kor kelt hsz:
“egy aszkétaként élő tömeggyilkos Sztálinban ”
Aszkétaként?
Ajánlott irodalom:
Isaac Deutscher: Stalin (csak angolul, vagy németül hozzáférhető)
Nyikita Szergejevics Hruscsov: Kruschev Remembers
(ő maga írta angolul)!
*
Amellett, hogy a legfeljebb hat elemit végzett, ukrán nemzetiségű Hruscsov oroszul sem tanult meg rendesen sohasem, két mondatot sem volt képes leírni hibátlanul sem oroszul, sem ukránul (és ezek eléggé köztudott tények!); emellett van aki képes vissza-visszatérően azt állítani, hogy Hruscsov angolul tökéletesen beszélt, írt, olvasott, memoárokat vetett papírra, etc.
Az már csak ráadás, hogy az említett visszaemlékezést egyáltalán nem „írta”, Nyikita Szergejevics (amúgy „tisztességben” megkopaszodott tömeggyilkos, mint a sztálini időkben KIVÉTEL NÉLKÜL minden szovjet vezető), tehát ő egyetlen betűt sem írt ebből a visszaemlékezésből (semmilyen nyelven sem), hanem hangszalagra mondta, aztán hazai és nemzetközi szerkesztők szokásosnál is nagyobb hada igyekezett valamennyire is elfogadható memoárt összefércelni a cca. fél évtizeden át megszakításokkal rögzített hanganyagból.
https://www.nytimes.com/1971/01/03/archives/khrushchev-remembers-with-an-introduction-commentary-and-notes-by.html
…Saját kezűleg írta…, meg angolul…! Nem semmi!
De ez tényleg nem annyira érdekes!
*
csakafidesz
2020-10-11 @ 20:10
Valóban érdekesek a régebbi bejegyzések. Akkor még nem voltak itt Sungák és Namondok, sem más ideküldött provokátorok. Egy-egy témához legfeljebb harminc hozzászólást találni, (kevés helyen többet) és nem is kanyarodtak el annyira a témától, hogy teljesen oda nem illő régebbi anyagokból a szövegkörnyezet, és a többi részlet nélküli idéztek.
Most hemzsegnek a Namondok akik lekutyázzák a többi embert és a hirtelenjében szalajtott búvárok pedig öt-hat évre visszamenőleg keresnek félreérthető vagy hibás részleteket. (Az is elképzelhető, hogy a hazug Namond sokszorozta meg magát, hogy silány kis hozzászólása látszólag visszhangot kapjon, mint a Szabad Nép cikkei az „olvasói levelekkel”.)
Namond
2020-10-11 @ 21:20
csakafidesz
Én is szeretlek és aggódok érted öregbarátom.
Rossz a lelkiismereted, hogy mindenhol Namond-ot látsz?
Tudsz aludni?
csakafidesz
2020-10-11 @ 22:10
Ha itt most a régi bejegyzések között turkálunk:
csakafidesz 2020-05-31 @ 10:14
Itt két Namond van? Egy épeszű és egy liberális?
A baj (=szkizofrénia) nem újkeletű..
Namond
2020-10-13 @ 14:37
Ja, és hol van a filosz csakafidesz (csakisorbán) eszessége?
A színművészeti képzéstől művész, a bölcsész képzéstől bölcs nem lesz senki.
Hol is áll ki Orbán, bátor és előrelátó hősöd (aki nyilván ezt is előre látta), tájékoztatni a polgárokat milyen intézkedéseket javasolt és abból mit fogadott el a parlament az ilyen ügyek kezelésére és megelőzésére?
A képviselői törvénysértések, a bírómaffia korrumpálása visszaszorítására?
Kutyuka, hol vannak hősöd tettei?
csakafidesz
2020-10-13 @ 21:39
Kutyuka a kurva anyád!
Namond
2020-10-13 @ 22:35
csakafidesz
Ejnye-ejnye.
Van elképzelésed un. vörös vonalról?
Vagy színvak vagy és jogsid sincs?
Esetleg az „un. vörös vonal”, csak másokra vonatkozik?
sunga
2020-10-11 @ 22:47
OK, rendben, kapcsolódjunk hát a jelenhez – a lehető legszorosabban!
Szójáték …
https://ocdn.eu/images/pulscms/Mzk7MDA_/fd35f2fa38daf3ddc1c2093092899caa.jpeg
🙂
sunga
2020-10-12 @ 00:13
dr. Koncz Zsófia, a FIDESZ – KDNP országgyűlési képviselője
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/121322740_288317375917441_851817369680188797_o.jpg?_nc_cat=1&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=bD9qe7dB99UAX9V31qb&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=ba71170a6ebaa98636c0063f0728530c&oe=5FA8B599
SZÍVBŐL GRATULÁLUNK!
Ildikó
2020-10-13 @ 19:35
…egyszerűen hihetetlenül unatkoznak, mert szép dolog a lázadás, de amikor hónapok óta nincs ki ellen, már csak a dögunalom maradt.
sunga
2020-10-14 @ 12:09
1,2,3 RED LIGHT”(with LYRICS)
https://youtu.be/BB8bPqvT2Vw
Baby, every night you stop me.
One, two, three, RED LIGHT.
Stop the game, you’ve got too much to lose.
If you stop me again, that’s when we might end.
So please don’t refuse.
🙂 🙂 🙂
sunga
2020-10-16 @ 16:41
Figyelem!
Breaking news!
Ultimátumot adott az SZFE kancellárja: pénteken 18 óráig mindenkinek el kell hagynia az egyetem épületét
https://index.hu/belfold/2020/10/16/ultimatumot_adott_az_szfe_kancellarja_penteken_18_oraig_mindenkinek_el_kell_hagynia_az_egyetem_epuletet/
Azért az Indexet idézem itt, mert a PS szerkesztőségét eddig „nem érintette meg” a hír.
Namond
2020-10-17 @ 12:21
Hányadik ultimátum?
A szervezők büntetlenséget és jegy megajánlást ígértek ez ér többet vagy az x. ultimátum?
csakafidesz
2020-10-16 @ 19:20
Nyugaton már kitalálták a blokád blokádját. Az egyetemisták elfoglalták az épületet, a rendőrség kintről blokádot vont köré. Se ki, se be. Három nap múlva már éhezett bent mindenki és hét múlva kitették a fehér zászlót..
sunga
2020-10-18 @ 00:22
Egy, csak egy leg… ööö, leány van talpon a vidéken:
Végre megszületett az ultimátumot követő első Vas utcai, helyszíni beszámoló a mi oldalunkon is.
Jurák Kata + egy operatőr volt olyan bátor, hogy odamerészkedett az enyhén szólva is zűrös területre. Igazi tisztességes választ szinte senkitől sem kapott, a nagy nehezen megszólalók gyakran a „ligetvédés” idejéből megismert koszlidércet és társait idézték.
Kiábrándító, lehangoló – minden tekintetben -, ám azért mégis ajánlom a cca. negyedórás felvétel megtekintését – az idő, a helyszín és a helyszíni hangulat egyfajta (igen sötét!) lenyomatát láthatjuk.
https://pestisracok.hu/az-szfe-forradalom-nyomokban-diakokat-is-tartalmaz-video/
Namond
2020-10-18 @ 08:52
Az élő HALLGATÓI JOGOK, reality show.
http://www.atv.hu/belfold/20201017-ujabb-epuletet-vettek-blokad-ala-az-szfe-hallgatoi/hirkereso
Szemesnek áll a világ, mondja a népi bölcsesség.
Na de, azt nem, hogy vérszemesnek!
Ez lenne az illiberális, munkaalapú, családcentrikus, hazafias kereszténydemokrácia?
Hallgatói kötelességek? Vannak? Mi jár a megszegőnek? Hát a felbujtónak?
sunga
2020-10-18 @ 14:26
Hírek ma
————–
1. A korábban kiadott kancellári rendelkezés értelmében a mai napon hivatalosan is megkezdődött az őszi szünet a budapesti Színház- és Filmművészeti Egyetemen, aki tehát mától külön kancellári engedély nélkül tartózkodik az Egyetem bármelyik épületében a szünidő alatt, annak számolnia kell a következményekkel. [Origo]
2. Könnygázzal és vízágyúval oszlatta szét szombaton kora este a szlovák rendőrség azt a több száz demonstrálóz, akik a kormány hivatalos épülete előtt tüntettek a héten bevezetett kormány-intézkedések ellen és Igor Matovic miniszterelnök lemondását követelték. [TASR – Pozsony]
3. Mart Helme, Észtország koalíciós kormányának belügyminisztere, aki egyébként a radikális jobboldali Észt Konzervatív Néppárt [~ Mi Hazánk] alapítója és alelnöke, a Deutsche Welle német műsorszolgáltatónak adott interjújában egyebek mellett kijelentette: nem kedveli a homoszexuálisokat; majd hozzátette: azt tanácsolja nekik, menjenek inkább Svédországba. [DW és MTI jelentései alapján]
Namond
2020-10-18 @ 19:18
Mart Helme ?
Szlovák rendőrség ?
SZFE kezelése ?
Orbáni birka türelem ?