Ellenzéki ujjgyakorlatok
77„Az beszél, akinek a háza ég.”
Közmondás
„Orbánék rettegnek a 2018-as elszámoltatástól” (Vona), „A börtönbe kerülés a tét a Fidesz politikusai számára” (Hadházy). Íme, két kiragadott példa a „Mandiner” minapi válogatásából. De idézhetnénk szinte bármely más ellenzéki politikust is, hiszen a kormány „elszámoltatása” minden haladó ellenzéki párt programjában szerepel. Már akkor, mikor éppen nem lincseléssel vagy statáriális eljárással fenyegetőznek. Kampány van – mondhatnánk. De ennyire?
Tegyünk egy gondolatkísérletet. Tegyünk úgy egy pillanatra, mintha komolyan vennénk a „demokratikus” ellenzék mondatait. Nem lesz egyszerű, de alább megpróbáljuk.
Ahhoz, hogy ezt megtegyük, először is át kell tekintenünk a haladók másik, az elszámoltatással, bebörtönzéssel és egyebekkel párhuzamos ígéretét a „jogállam visszaállításáról”. Ami ugyebár látszólag – de szigorúan csak látszólag – ellentmondani látszik a fenti ígéretnek. Nagyon.
A magyarországi jogállamiság bajainak két elemét szokták emlegetni. Az egyik Polt Péter, mint olyan. A másik pedig, hogy a Fidesz – ó borzalom! – törvényeket merészelt hozni.
Polt megbízatása 2019-ig szól és az érvényes szabályok szerint kinevezni és felmenteni csak kétharmados parlamenti többséggel lehet. Ilyen ellenzéki eredmény nem túl valószínű, hogy finoman fogalmazzunk.
Persze jogállamilag akár le is lehet lőni.
Ami a törvényeket illeti, azokat egy új parlament megváltoztathatja, amennyiben azok egyszerű többséget igényelnek, ám Orbánbasi kormányának tevékenységét megítélni – bizonyos jogállami reminiszcenciák okán – csak a munkálkodásuk során érvényes törvények alapján lehetséges. Azokat meg – mint tudjuk – ők hozták. Puff neki.
Mindezek azután meglehetősen kétségessé teszik a kormány áristomba küldését és a javak elkonfiskálását.
Legalábbis „jogállami” módszerekkel.
„Elszámoltatni” ebben az országban még soha egyetlen kormánynak sem sikerült senkit. A sikertelen kísérletek közül kétségtelenül a legfájóbb az 1990-es. A sikertelenség oka pedig már akkor is – Sólyom László áldásos közreműködésével – a „jogállamiság” normái voltak. Ezekre hivatkozással úszták meg még azok is, akiknek konkrétan vér tapadt a kezéhez.
A különböző kormányok feljelentésügyi megbízottainak roppant eredményes és épületes tevékenységét pedig ne is említsük, mert egészségkárosító. Ami pedig az elszámoltatást illeti, a jogállamiság bevett normái szerint például a bűnösséget bizonyítani is illik.
Méghozzá tényekkel, és nem újságcikkekkel.
Ellentétben a haladó sajtótermékek által bizton állítottakkal ugyanis a gyanúsítás még nem vád és végképpen nem ítélet. Az a bizonyítási eljárás pedig, mely szerint Mészáros Lőrincet lefényképezték, a háttérben egy emberrel, akinek a másod unokatestvére később pályázatot nyert: tehát korrupció; az Index oldalain jól mutat ugyan, és Hadházy lódoktor szerint bőségesen elégséges, ám a jogállami normák szerint nem teljesen kielégítő.
Eme apró nehézségek áthidalására született meg haladó agyakban a Nagy Áprilisi Szocialista Forradalom (NASZF) gondolata.
Ezt – ha jól értem a meglehetősen zavaros nyilatkozatokat – valahogy úgy képzelik el, hogy miután megnyerik a választásokat, valamiért forradalmi helyzet áll majd elő. Hogy miért az rejtély. Ennek kapcsán pedig a DK-s rohamnyugdíjasok, a diáktüntetések hülye gyerekei, valamint a Betyársereg, kéz a kézben, lobogó zászlók és helyesírási hibáktól viruló táblák alatt, megalakítják a Szamuely Tibor csapásmérő alakulatot, és országszerte statáriálisan felpofozzák a fideszeseket, valamint elveszik tőlük az aranyórát. Miközben Heller Ágnes kis vörös könyvecskéit lengetik a kínai kulturális forradalom mintájára. Orbánbasit pedig kurtavasban a Spinoza ház kazamatáiba vetik, ahol a jó helyismerettel rendelkező Vona őrzi majd.
Ekkor, mondják, néhány napig – tán 133-ig, a tradícióknak megfelelően – nem lesz érvényes a jogállam, az országot egy Gyurcsány Ferencből álló direktórium vezeti majd, ám csak azért, hogy később eljöjjön a jog igazi uralma és vele a Kánaán. Vajon honnan ismerős ez a koncepció, hogy most először jogtalankodunk egy kicsit, és nagyon rossz lesz, de ez szükségszerű, hogy később minden jóra forduljon? Vajon miért van az, hogy ha a haladóknak valami nem tetszik akkor azonnal ilyenek jutnak eszükbe? Talán a rutin és a megszokás miatt – nem tudom.
Lehet, hogy amint az újságírás, úgy a gyilkolászás is kizárólag baloldali műfaj.
Nem tudom, a kedves olvasó hogyan van vele, de én már most hihetetlen mértékben unom a választási kampányt, miközben rémülten találgatom azt is: mi jöhet még. Hiszen még el sem kezdődött, de a libsi média már most apokaliptikus hangulatban van. Mintha nem választásra, hanem azték emberáldozatra készülnének, hogy április 9-én is feljöjjön a nap. Lassanként annyira súlyossá válik a helyzet, hogy már röhögni sem tudok rajta.
Alexxx
2018-02-04 @ 17:22
„Lehet, hogy amint az újságírás, úgy a gyilkolászás is kizárólag baloldali műfaj.”
Hát.. Erre csak azt lehet mondani, hogy nem kizárólagosan. A gyilkolás az egy oldalsemleges dolog. Van egy gyilkos, van egy gyilkos eszköz és történik egy gyilkosság. Mondjuk akad egy kinevezett hadügyi biztos, a magyarul tökéletesen beszélő Lamberg Ferenc gróf, aki ilyen minőségben kiszáll a hajóból. Van egy joghallgató aki ismeri a jogot, de nekiesik és megöli a felhergelt nép üdvrivalgásától kísérve. Végül Kolosy György beáll honvédnek, de a szabadságharcot leverik. A dráma ott fejeződik be, hogy a hadbíróság helyett rendes polgári perben gyilkosságért ítélik halálra, majd annak rendje-módja szerint gondosan felkötik. A hálás, de kicsit tudatlan utókor úgy véli, hogy ez a Kolosy azért lett felkötve, mert honvédtiszt volt, elneveznek róla egy teret ráadásul 1900-ban, vagyis még Ferenc József idejében.
Hát valahogy így lettek hősök a későbbi gazemberek is. Az utókor bevette, hogy hősök voltak, holott némelyik még embert sem ölt, csak lopott a Corvin áruházban. (Természetesen csakis mozgalmi alapon..)
Rabló Idő
2018-02-05 @ 00:41
Egy kalap alá vennéd a népítéletben részt vevő Kolosyt a pénzért gyilkoló, de önmagát végül szintén feladó Raszkolnyikovval? Vagy a cár által később pénzelt Fekete Kéz Gavrilo Principjével?
A mai ellenzék forradalmárai, de a kormány is okulhat 1848 forradalmi eseményeiből, amik végül gyilkossá tették az akkoriban joggyakornok Kolosyt, a Pilvax vezető tagjainak egyikét.
Az áprilisi törvények szentesítése után a bécsi udvar mindent elkövetett a pénzügyi és a hadügyi különállás megszüntetésére – érdekes módon a külügyet nem tartotta fontosnak -, s miközben beadványaival, tervezeteivel, tárgyalásaival “puhítgatta” a Batthyány-kormányt, várta, hogy az belebukjon a jobbágyfelszabadításba és az udvar által titokban pénzelt nemzetiségi mozgalmakba.
1848. aug. 31-én „a király által a nemzet szeme láttára korábban aláírt és megerősített” jogok és szabadságok közül az uralkodó egy „államiratban” (Staatschrift) visszavonta az önálló magyar pénzügy- és honvédelmi minisztérium jogkörét. Hivatkozott a Pragmatica Sanctióra, melynek állítólag ellentmondana az általa szentesített 1848. évi III. törvénycikk 14. §-a, miszerint „kincstári, katonai, és általában minden honvédelmi tárgyakban csak a minisztériumon keresztül intézkedhet az uralkodó”).
Ezt a kétkulacsosságot és a tárgyalástól való elzárkózást a királyhoz hű Széchenyi István nem tudta ép elmével elviselni, és 1848. szept. 4-én lemondott a közlekedés- és közmunkaügyi miniszterségéről.
Szept. 11-én Jellasics mintegy harmincötezer főnyi hadserege átkelt a Dráván, és még aznap kiáltványt intézett a magyar néphez, amelyben nyilvánvalóvá tette, hogy a Habsburg–Lotaringiai-ház katonájaként érkezett és célja a magyarországi „pártütők” és „lázadók” forradalmi mozgalmának elfojtása.
Ugyancsak szept. 11-én Batthyány beismerte politikájának kudarcát és benyújtotta lemondását (bár csak okt. 2-án adta át szerepkörét az Országos Honvédelmi Bizottmánynak). Szept. 13-án Batthyány általános népfelkelést hirdetett a Dunántúlon.
István nádor, aki főhercegként Jellasics katonai elöljárója volt, a békés rendezésre tett volna kísérletet, ám Jellasics nem akart vele találkozni. Ebből a nádor arra következtetett, hogy Jellasicsot az udvar legmagasabb köreiből jövő titkos parancsok mozgatják. Ezért lemondott hivataláról és szept. 22-én elhagyta az országot.
Ugyancsak szept. 22-én Kossuth kiáltványban szólította fel a külföldön tartózkodó magyar katonákat hazatérésre, majd szeptember 24-én toborzókörútra indult az Alföldre.
Erre mintegy válaszul, szept. 25-én az udvar – talán Jellasics horvát bán sikeres magyarországi előnyomulásától felbátorodva – Lamberg Ferenc grófot, pozsonyi hadosztályparancsnokot, altábornagyot kinevezte az „összes Magyarországon található csapatok parancsnokává”, és ideiglenes nádorrá.
A kinevezés magyar miniszteri ellenjegyzés nélkül történt, ezért szept. 27-én a magyar országgyűlés érvénytelennek nyilvánította. A gróf szept. 28-án érkezett a magyar fővárosba, ahol a Jellasics és az uralkodó ellen hangolt tömeg fogadta. Amikor felmutatta V. Ferdinánd dekrétumát, Kolosy György jurátus karddal fejére sújtott, mások agyonszúrták.
Ezzel ért véget szept. 28-án az addig vértelen, „törvényes” 48-as forradalom. A jogsértéseket az uralkodó, V. Ferdinánd kezdte (noha öccse, Ferenc Károly főherceg befolyása alatt). Kolosy tettét a „magyar” király készítette elő.
Szept. 28-án a sukorói templomban tartottak haditanácsot. A haditanácson Batthyány hatására Móga vállalta, hogy a magyar sereg felveszi a harcot, de csak akkor ha Jellasics megtámadja.
A pákozdi csatára másnap, szept. 29-én sor került, megkezdődött a 48-49-es szabadságharc.
Kolosyt kiutasították, beállt Bem seregébe, kezdetben hadnagyként harcolt. A fegyverletételkor már honvéd százados volt. Ezzel ténylegesen kiérdemelte, hogy teret nevezzenek el róla.
Alexxx
2018-02-05 @ 02:04
Kérlek mindezt tudom róla, de nem fejtettem ki ilyen hosszasan. Nos Kolosy tér egy honvédtiszt emlékére lett elnevezve. Csak az illető előtte gyilkolni is méltóztatott. Azt kell mondanom, hogy a dolog nem volt tisztességes, vagyis a „forradalmi tett” jogi szempontból mégiscsak egy gyilkosság volt.
Mindezt a cikk apropóján írtam, mert most az ellenzék akar itt hatalomra jutása után „forradalmi tetteket” elkövetni, ráadásul az ő felfogásuk szerint törvényesen, mert a Zorbánnal le kell számolni… (Csak zárójelben. A szörnyű büntetést azért érdemelné, mert ki tudta húzni az országot az adósságcsapdából amit a mostani ellenzék csinált neki korábban az IMF boldog és lelkes asszisztenciájával.)
Rabló Idő
2018-02-05 @ 10:32
a “forradalmi tett” jogi szempontból mégiscsak egy gyilkosság volt –
Úgy teszel, mintha nem tudnád, hogy jogban is létezik enyhítő körülmény (Raszkolnyikov esetében pl. ezt figyelembe is vették).
„Kolosy tettét a “magyar” király készítette elő”. Ebbe a „tényállásba” Széchenyi már az elején beleőrült, pedig a java csak utána jött.
Mindezt csak hosszasan lehetett kifejteni.
khm
2018-02-04 @ 18:21
Az a vicc,hogy karneválkor az eszetlen baloldallal foglalkozunk.
Böjt idején inkább megfelelt volna. 🙂
Na mindegy. Majdcsak eljön a megváltás. Április 8.-a után. Persze biztosat ez ügyben sem lehet várni. Hiszen az eredmény láttán,egészen biztosan köpködni fognak,akik eddig is a fikakulturán nevelkedtek.
heroes_never_die
2018-02-04 @ 18:36
„… az országot egy Gyurcsány Ferencből álló direktórium vezeti majd.” – ebben a félmondatban az egész szerencsétlenkedö magyar ellenzék minden nyomora benne van.
Merci Aristo!
magd@
2018-02-04 @ 19:06
„Vajon miért van az, hogy ha a haladóknak valami nem tetszik akkor azonnal ilyenek jutnak eszükbe? Talán a rutin és a megszokás miatt”
Engem ez ragadott meg.
Kéfa
2018-02-04 @ 20:59
Pedig csak választásokra készülünk nem azték emberáldozatra. Még druidára sem. Választások után meg eredményes, sikeres további békés hétköznapokra.
Sőt még nyaralásra is. Nyáron megint meleg lesz, irány a vízpart, szerencsére a Balaton még egy darabig marad a helyén. Az utazási irodák meg remélhetőleg idén több szálláshelyet foglalnak külföldön, mert tavaly úgy hallottam ők is jó évet zártak. Csak hogy minden érdeklödőnek jusson jó utazási ajánlat.
A ellenzéki értelmiség is lassan leereszthetne és nézhetnének nyaralási programokat. Legfeljebb csak a finanszirozás lehet a kérdéses, de ha ellenzékiekről van szó, akkor tán az sem.
Relaxáljanak egy kicsinykét a cikkben írt forradalom helyett. Ha nelem választanom kellene a kettő közül, mármint hogy nyaralás vagy forradalom, én bizza önző módon a nyaralást választom.
Viszont az nekem nagy kérdés, hogy az ellenzékiek a kettő közül melyiket választanák? De hát ki láthatna bele egy ellenzéki politikaformáló fejibe?
Alexxx
2018-02-05 @ 02:08
Az ellenzék jelenleg önkielégítéssel próbálkozik. Az ellenzéki megnyilvánulások -már bocsánat, de közönséges leszek- a faszverés kategóriába tartoznak. Ezzel tudják csak a sikertelenségüket kompenzálni.
homoródkarácsonyfalváért
2018-02-04 @ 21:06
Kedves Aristo, ezt igen jól megírtad!
Azonban van szerintem egy jó nagy, rendszerszintű probléma az egésszel. Ha nem múlik el ez a fajta baloldali (lib) ellenzékiség – ami nem más, mint ellenzékiség a józan ésszel és a magyarsággal szemben (úgyis lehet mondani, hogy a józan ész valami miatt a magyarság iránti gyűlöleten szokott elmenni), akkor nyakunkon marad az egész kaka.
Szerintem Orbánék történelmi lehetősége éppen az, hogy a nyilvánvalóan helyes irány mellett egyszerűen fel kell építeniük saját ellenzéküket. Ez hülyén hangzik, de ha megmarad az ávó, mszmp, szdsz, momentum vonal a ballib oldalon, abban az esetben hiába tesznek bármit Orbánék a magyar oldalon. A szerencse forgandó, a hatalom változik. Orbán restaurálhat itt egy jó kis Magyarországot, de ha ezek jönnek vissza, megint leverik a freskókat és eladják a családi ezüstöt. Valamint agyonverik a tulajdonosokat. Ismét.
Nem?
Kristóf
2018-02-04 @ 22:24
OK. Épp csak „ezek” mögött igen nagy és igen sötét erők állnak, ami messze túlmutat az ország határain. Ahogyan volt az hosszú évszázadokon át. Ezért paradox kívánság valamiféle jobb ellenzék kinevelése, mert „ezek” akkor is ott lesznek: mindig előbújnak majd a sátán köpönyegéből. Erre nincs orvosság.
Orbán viszont nyugodtan játszhat arra, hogy a világ mai keretei összedőlő félben vannak. Vagyis kepeszt az „ezek” mögött álló sötét erő, de erősen szezon vége van. Ez szépen látszik abból is, hogy milyen nyíltak már a kártyák. Leheti hinni önvezető villanyautós okos mindenfélés Hawkingos haladó jövőben, de ezt hagyjuk meg „ezeknek”. A haladásnak nevezett feneketlen mély istentelenségnek pont annyi a realitása a való életben, mint a politikában. Ma már rövid távon is fenntarthatatlan.
Attan
2018-02-04 @ 22:48
Ezt magam sem fogalmazhattam volna meg szebben.
Alexxx
2018-02-05 @ 02:11
Sajnos ezek a sötét erők nagyon sötétek és képesek is lesznek bérgyilkost fogadni. Anno nemcsak elszólás volt amikor a tévében Frei Tamás Orbán Viktor kilövésének árát tudakolta. Sajnos ezek tényleg így gondolkodnak.
Jó lesz vigyázni és nagyon erős védelem alá helyezni dr. Orbán Viktor miniszterelnök urat!
Piffu
2018-02-05 @ 22:03
Ugyan, ne vicceljünk kérem, országos kamu volt annak idején Frey „bérgyilkosa”, Friderikusz műsorában ő maga is bevallotta:
„A másfél évtizedes történet ismét előkerült, amikor Frei Tamás a minap Friderikusz Sándornál járt, az Összezárva című műsorban. (2015) Frei „a nagy balhémként emlegette” az ügyet. Fridi kész tényként kezelte, hogy Juszt bebizonyította: a bérgyilkos valójában statiszta volt (az alábbi videóban 12:30-tól látható a beszélgetésnek ez a része).
– Hibáztam, szinte biztos nem az volt, aki volt – ismerte el Frei, aki arra utalt: őt is megvezették.”
Itt a videó is:
http://www.borsonline.hu/celeb/kiujult-a-haboru-juszt-laszlo-es-frei-tamas-kozott/105746
Alexxx
2018-02-06 @ 00:55
Figyelj te liberális baromállat! Frei komolyan kérdezte, nem tudta, hogy csak egy szerepjátszó jött oda! Frei 100% komolyan gondolta, hogy Orbánt le kell lőni, hála Istennek eltakarodott már az országból. Dögöljön meg ott ahol van. Te is nyugodtan megdögölhetsz, liberálisokért nem kár, sőt, üdvös dolog, ha ezek a tetvek felfordulnak!
Piffu
2018-02-06 @ 08:42
Liberális anyukád liberális kicsi fia, úgy legyen neked lottó ötösöd, ahogy én vagyok libsi. Biztos szar érzés, ecsém, de hogy én jobbra vagyok tőled, az biztos XD
Annyira szánalmas vagy, ahogy képtelen vagy uralkodni a gyilkos dühödön, amikor ellenvéleménnyel találkozol, és ezzel egyben alá is támasztod, hogy Aristo téved, amikor a gyilkos hajlamot a ballibbantaknak nyilvánítja. A jobblibbantakban éppúgy fellelhető. Te vagy az ékes példája. Ha meg nem lenne a fejed átlátszatlan narancsködben ecsém, akkor tudnád, hogy Frey Tomika PONT AZ ELLENKEZŐ oldalon van, mint gondolod. Senki (néhány 2bitest leszámítva) nem azzal gyanúsította, hogy ő akarná megöletni Orbánt, hanem azzal gyanúsították, hogy Orbán érdekében adta elő a színházi „performanszát”. És azért húzott el az országból, mert k…..a beégett a műbérgyilkosával. Sajnos ki kell ábrándítsalak, egyelőre nem fogok megdögleni, bármennyire is ezt kívánják jobblibbant trollok, hanem szánakozom a magadfajta agymosott, önkontroll és egyensúlyban levő látásmód nélküli szerencsétleneken. Valahol persze mulattató lenne, hogy magadfajták (ja, meg van még itt valahol valami IQ bajnok fidi-troll, valami gyümilégyűlőlnök XD) segítségére van szüksége a PS-nek, de másrészről meg azért ha beállnék a hivatalból rettegő (jobb- és ballib) észkombájnok közé, akkor azért emlékeznék rá, hogy a magadfajtákból lettek az akasztgatók, akik eltörölnének bármilyen áron minden ellenvéleményt.
Az meg csak egy apró jótanács, hogy ha azért fizetnek esetleg (bár én nem fizetnék neked az itt végzett munkádért, az biztos) hogy a Fidesz javára munkálkodj, akkor azért legyél tájékozottabb, különben folyton hülyét csinálsz magadból. Annak a 10-15 narancsködös egyénnek, akik itt önkéntes, vagy támogatott munkát végeznek, úgyis tökmindegy, hogy mi a pálya, de aki ködmentesen jár erre, az előtt azért ciki beégni. Vagy neked nem ciki? A nagy hang, meg az agresszió pótolja a tudást, és a jól informáltságot, a széles látókört, no meg a memóriát? 🙂
olszal
2018-02-05 @ 06:43
Ne féltsd Orbánt, vigyázzák nem látható, tudható szemek…és fegyverek.☺
dr dezső
2018-02-05 @ 10:42
különösen érdekes a jogról meg a törvényességről szóló zseniális okfejtés. Szerintem vissza jött a jogtörténetben ismert Bünösség véleleme kategória .A római jogi Ártatlanság véleleme helyett. A szomszédos nép / vagy bárki/ bűnös tehát meg kell támadni : megölni, vagyonát elvenni/ hadi zsákmány/ ,asszonyaikat megerőszakolni. Ez utóbbit néhány ókori agg jogtudós nem kötelező elemnek tartotta! / bizakodjunk ,hogy a ballib gyöztesek se ! /
A mai jogtudományban is van most alkalmazható jogértelmezés J Heller : A 22-es csapdája : miért bűnös ? azért mert elítéltük ! Nyilván való ha ne lenne bűnös nem ítéltük volna el.
Alexxx
2018-02-05 @ 13:24
A metto kampány és az Isztambuli Egyezmény jogi értelmezése eleve minden férfit bűnösnek tart aki szexuális vágyakkal közelít egy nőhöz. A frigid feministák (a sok vibrátor, szexgép használat frigiddé tesz) azt javasolják a férfiaknak, hogy peniszpumpa, stb. használatával éljenek.
a lényeg, ne szaporodjon a fehér ember. A négerek magasról tesznek a feministákra, ha a kezük ügyébe kerül egy éppen úgy ráugranak és megerőszakolják; érezze az a fehér kurva, hogy kemény a négerf@sz!
Sigula
2018-02-06 @ 10:56
Tévedésben tetszik lenni, a péniszpumpa nem önkielégítő eszköz, hanem merevedést elősegítő eszköz. Kicsivel korábban Piffu hozzá(d)szólása ez esetben is ült.
Alexxx
2018-02-06 @ 15:07
Mivel soha semmilyen segédeszközt nem használtam lehet, hogy igazad van, de nem egészen. Biztosan feltaláltak már szerkezetet hímek gépi kielégítésére is.
Szőke ciklon
2018-02-05 @ 11:51
A mai világban nincs hiány az olyan eszetlen, beteges küldetéstudattal bíró emberekből, akiknek, ha „fegyvert” (ötletet) és célpontot adnak, sugallnak, az cselekedni is képes. A ballibsik nem először próbálkoznak ezzel a „fegyverrel”, abban bízva, valahol csak van egy beteg elme, amelyik majd úgy érzi, neki üzentek, neki kell cselekedni!
Az az elkeserítő a dologban, hogy ezt büntetlenűl meg lehet tenni. Az ilyen alakoktól nem bocsánat kérést kell elvárni, hanem a törvény teljes szigorával kell eljárni ellenük. Addig, amíg nem lesz késő!
Alexxx
2018-02-05 @ 13:26
Amerikában egy lövöldöző azt mondta, hogy kiváncsiságból lövöldözött az emberekre, hogy valóban összeesnek-e, mint a filmekben..
Xanax József
2018-02-05 @ 12:07
Ugyan mar, a gyilkolaszas nem oldalfuggo dolog. Ez a szelsoseg.
Sigula
2018-02-06 @ 10:58
Ha csak azért szól hozzá, hogy hozzászóljon, akkor minek teszi.
Sigula
2018-02-06 @ 10:59
Bocs az elpbbi ALEXXX részére ment.
zeusz
2018-02-05 @ 15:21
Parajmos , egyél spenótot ,okosabb nem leszel legfeljebb erősebb mint Popej.
Kristóf
2018-02-05 @ 18:10
liberális – magyar szótár:
parajmos = olyan agymosott egyén, aki az ateista fejlődéshit természettől elrugaszkodott világában élve nem vesz tudomást a valós történések visszahatásairól. Az események és világnézete közötti áthidalhatatlan ellentmondásait agya a kognitív disszonancia redukciója során nem képes korrigálni, a tényeket saját világképéhez igazítja. Ha egy parajmossal találkozunk, kerüljük el messzire. Semmiképpen ne próbáljunk meg érvelésbe bocsátkozni, minden bizonnyal könnyebb lesz egy halat vízbe fojtani.
Előfordulása: jótékonysági futások, critical mass, melegbárok, romkocsmák, diáktüntetések, ELTE szociológia kar, korábban szdsz székházak. Megjelenik kormánypárti portálok trolljaként is.
Kéfa
2018-02-06 @ 00:12
🙂 🙂
Pen
2018-02-06 @ 18:39
Naggggyon jòòò!?
Alexxx
2018-02-06 @ 01:00
Figyelj! Benne van a wikiben:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Porajmos
Ami pedig a nácikat illeti, nos megpróbálták ők is a cigányokat valahogyan munkára kényszeríteni. A szovjet táborokban rengeteg cigány volt, mert a csavargó életmód végkép nem passzolt a szocialista ember ideáljához.
Alexxx
2018-02-06 @ 01:05
A wiki cikkben ez is benne van:
” 1938-tól pedig életbe lépett a romákat üldöző azon rendelet, mely szerint minden cigányt gyanús egyénnek kell tekinteni.[16]”
Nos:
Az emberek többsége ma is gyanús egyénként tekint a cigányokra, de ez nem előítélet, hanem utóítélet. Sajnos a cigányok rá is szolgáltak/szolgálnak arra, hogy gyanakodva figyeljenek rájuk.
Sigula
2018-02-06 @ 11:20
Bocs az parajmos nem porajmos! Nem zavar?
Alexxx
2018-02-06 @ 15:08
Nem kérlek, az ilyen apróságok nem szoktak zavarni..
Piffu
2018-02-05 @ 21:49
„a kormány „elszámoltatása” minden haladó ellenzéki párt programjában szerepel”
Nos, kedves Aristo, mint tudjuk, az elszámoltatás a 2010-es választásokra készülő ellenzéki párt (Fidesz) programjában is szerepelt. A ballib hazugságokat, a ballib milliárdosokat pénzzel tömködő szoc-lib kormány ellen az istenadta nép fellázadt, és rohadtul várta a Fidesztől az elszámoltatást. Szerintem simán kipipálhatjuk, hogy sokan olyanok is a Fideszre voksoltak, akiket nem érdekelt a Fidesz,de várták a ballibbantak elszámoltatását. Na, hát a Zusi gyereken kívül aztán k….ra el lettek számoltatva. Ferike, mint a Fidesz kedvenc ellenzéki – szavazásra ösztönző – ördögfattya valahogy azóta is annyira szabadlábon van, hogy csak na. Szóval, ahogy az 1024 bitesek szokták mondani, amíg van Ferike, addig van Orbán is, és amíg van Orbán, addig lesz Ferike is. Pedig egy Polt Péter talán csak meg tudta volna úgy sürgetni a dolgok nagyon lassú menetét (lassú munkához idő kell!) hogy ne évüljenek el a Ferike elleni vádak. De sajna véletlenül nem sikerült a bíróság dolgait úgy intézni.
Orbán biztos, hogy nem az elszámoltatástól fél, inkább az elszólásoktól. Altusz Kristófoktól, meg Kövér Lacáktól, Lézer Janiktól. Bár mondjuk Laca nem mondott túl sok újat, max a kétbitesek nem tudták, hogy a kreatív könyvelés mintájára lehet élni a kreatív kartográfia („földrajzi bűvészkedés”) lehetőségeivel is. Isten őrizz, hogy az ellenzék labdába rúgjon, ugye? Milyen kis demokratikus, pont annyira, mint az MSZP volt 2010 előtt.
Ami Orbán meggyilkolásáról, meg börtönről szól, az annyira komoly, mint a Ferike által „talált” elveszett gyerek, meg bőrdaganat a lábacskáján. Ugyan…
De ha már a jogállamisággal vagdalkozunk, ugyan, mit keres Budaházy a Sukoró ügy leleplezője, a Baumag-ügy egyik koronatanúja, a Fidesz-börtönében? Akkora büntetés terhe alatt megfenyegetve, amilyet gyilkosok sem biztos, hogy kapnak?
Csak nem azért ül még most is börtönben, amiről 2010. augusztusában szóltak hírek, (gugli a te barátod) hogy OV még a 2010-es ogy. választások előtt találkozott és egyeztetett Ronald Lauderrel, a sukorói kaszinóberuházás egyik „befektetőjével”, aki egyben a Zsidó Világkongresszus elnöke is?
Mészáros Lőrincről meg csak annyit, tisztelt Aristo mester, tök mindegy ki áll mellette, vagy mögötte egy fotón mondjuk. Ember nincs, – még fideszes rohamnyugdíjas sincs – aki szerint nálunk a gázszerelők pikk-pakk az ország ötödik leggazdagabb milliárdosává válnak. Még ha fénysebességgel vágja a menetet a vörösrézbe, akkor se…
Végül pedig, ami az újságírást és a gyilkolászós hajlamot illeti, megy az kérem a jobboldalon is. Mindkettő…
Kristóf
2018-02-05 @ 22:42
Nem érted a rablók alakította világban a hatalom logikáját.
a) Nehéz elszámoltatni valakit, ha a magyar kormánynál nagyobb idegen hatalom védi.
b) Korábban még Orbán sem értette, de 2002-ben megtanulta a leckét. Ahhoz hogy kormányon maradhasson, bizony Mészáros Lőrincek kellenek neki. Nem szép, de ami az ország korábbi szétlopása es a mai „ellenzék” mögött van, az meg kifejezetten csúnya.
d) Ami komoly, az a nép érdekének való megfelelés. Karó kontra jeles.
c) Mit mondjon egy kormánypárti netes oldal? Hogy bizony, megteremtettük a bázist, hogy néhány sz.rházi egy ron werber kampánnyal ne tudjon kiütni a nyeregből? Illetve, hogy hát igen, nem tudjuk elszámoltatni egy hozzánk képest óriási idegen hatalom ügynökeit?
Alexxx
2018-02-06 @ 00:50
Pontosan. Ha nem így lenne akkor gyurcsány és demszki már évek óta krumplistésztát enne a kóterban.
Sigula
2018-02-06 @ 11:02
A gyűjtőben: Gyurcsány, csomag!
Piffu
2018-02-06 @ 09:15
Kedves Kristóf, hidd el, hogy értem! Valszeg az átlagnál kicsit jobban értem.
a) akkor szerinted a Mészárosfélék, Habonyfélék, Rogánfélék el lesznek egyszer számoltatva? Vagy az az idegen hatalom őket is védi?
Amúgy vajon más közép-európai (voltszoc) államok miért tudták véghezvinni a lusztrációs törvényüket?
b) Orbán észbeli képességét ne vitasd! Orbán nagyon okos! Már akkor értett mindent, amikor megkapta a Soros-kiképzést. Tudatosan építette fel magát liberális soros-fiókából nagynemzetinépipolgáriközépmindenné. Tudatos volt minden lépése elejétől fogva. Egyszer-kétszer nem mért fel jól dolgokat, de értett ő mindent, már a Bibó Szakkollégiumban. Jelzem, ha esetleg nem tudnád, érdemes utána nézni, kik is alkották a Bibó „törzsközönségét”. Liberós fészek volt ezerrel.
Ahhoz, hogy kormányon maradhasson Mészáros Lőrincek kellenek neki? Na ne viccelj, ezzel tudod mit állítasz? Aki nem tudja, hogyan és miért lett Mészáros milliárdos, az ne haragudj, de hogy PONT NEM tud semmit a politikáról, az biztos. Mészáros egy stróman, és pont. Azt már hadd ne én részletezzem, hogy mire kell egy pártnak a stróman sereg. Pont ugyanarra kellett a szociknak, mint a fidesznek. Másrészt azt azért hadd mondjam el, ha nem lenne világos, Mészáros az egyik tuti nagy szeg a Fidesz koporsójában. Átlagember, de még átlagfideszes is, aki mindössze a „migránspolitika” miatt szavaz a Fideszre, az fogcsikorgatva mészárosozik. Azért az emberek nagy többsége NEM ALAPVETŐEN HÜLYE, bár lenne rá igény, hogy az legyen. Nem lett volna szabad Mészárosnak ENNYIT visszacsorgatni. Ha kapja el a gépszíj, ha kevésbé feltűnő, kevesebben köpnek egyet a Mészáros név hallatán és a Fidesz is eggyel kevesebb ajtót hagy nyitva a támadóinak. Az ország szétlopásáról meg csak annyit, hogy dőreség azt gondolni, hogy ebből a Fidesz-közeli politikusok bármilyen mértékben kimaradtak volna. Gugli a te barátod is, segít megtalálni, mekkora hülyének vagy nézve, amikor a színpadon jobblib ekézi a ballib oldalt, köpködnek egymásra, hergelik a szavazóközönségüket, de a színfalak mögött meg megy a közös biznisz. Gyurcsány-Kóka-Orbán —> Szaúd-Arábia, Toller (Isten nyugtassa bűnös lelkét) – Bánki Erik keresőszavakkal is lehet még találni érdekes dolgokat. Persze lehet ezt tagadni, sumákolni, nem tudomásul venni, de nem érdemes.
d) A nép érdekének megfelelés? Például mire gondolsz? Kismillió adóemelésre, Európa legnagyobb áfájára, a Munka Törvénykönyvének a módosítása a munkavállalók (a NÉP!) érdeke ellenében, vagy esetleg arra a migráncspolitikára gondolsz, ami itthon szabadságharc, Brüsszelben meg „nem leszünk fekete-bárányok”? Az megvan, hogy egy alkotmánymódosítással az egész migráns-kérdést rohadt egyszerűen rövidre lehetne zárni? És az megvan, hogy létezik olyan elképzelés és mindenre kiterjedő számítás, komoly közgazdászok által – persze nem az uniós pályázatokban fürdő Fideszesek körében – hogy az uniós egyenlegünk rohadt nagy mínusz, és már ott eltoltuk, hogy beléptünk, és csak azzal toljuk el mégjobban, ha továbbra is bent maradunk? Mikor hallottuk akár egyetlen fideszestől, hogy a nép érdekében lépjünk már ki az unióból? Ugyan, népérdek, és ezt még valaki TÉNYLEG elhiszi? Az úgynevezett zárcsökkentés (meg legyen tánc) milyen szépnek látszó képződmény, kár hogy amit nyertünk a réven, annak a kétszeresét fizetjük a vámon…
d)Már el is nézést, de mégis mi a bánattal jobb egy Ron Werbernél egy George E. Birnbaum, vagy egy Arthur J. Finkelstein, mindketten ugyanolyan gyűlöletpolitikus zsidók, mint Werber, és akkor nem is beszéltünk a hazai tanácsadók díszpéldányáról, a volt munkásőr Zoltai Gusztávról, egészen véletlenül szintén zsidó, de annyira, hogy a MAZSIHISZ volt vezetőjeként tevékenykedett, csak aztán ott kitelt a becsület, hát jó lett a Fidesznek. Tanácsadónak, bammeg! Jelzem, ez a mazsihisz az a mazsihisz, amelyik világraszóló hisztit vert le a közelmúltban a Horthy-emlékmise kapcsán, tán tetszik még emlékezni?
Akkor értelmezhetjük úgy is, hogy egy „óriási, idegen hatalom ügynökei” irányítják a Fideszt is, ugye?
Sőt, egyébként meg a Gyurcsány-Demszky-Kóka ügyben annyira tehetetlen bíróságokhoz semmi köze sincs a fideszes Polt Péternek, ugye?
Na, tudod, én úgy gondolom, kevésbé lennénk kiszolgáltatva mindenféle nemzetellenes ügynöknek, ha mindenki „csak” annyira értené, hogy mi folyik a háttérben, ahogy én.
Kristóf
2018-02-06 @ 11:49
Piffu!
Nem érted. A hiba az alapokban van, olyan mitológiai mélységekben, hogy a mai gondolkodással nem is érthető meg. Ott, ahol bizonyos embercsoportok különbnek és kiemelkedettnek kezdték magukat tartani a természetnél és a többieknél. Amikor erőforrásként kezdték tekinteni és felhasználni a természet elemeit, beleértve az embert. Ott ahol az iskolában a mai világ előképeként oktatott civilizációk felemelkedtek. (Majd rendre elpusztították magukat.)
A demokrácia és a cocializmus közös alapokon áll. Csak a szabadrablásos kapitalizmus ügyesebben majmolja a természet rendjét, ezért tovább húzta, mint az államilag irányított változat. De recseg-ropog az egész, aki nem látja, teljesen elrugaszkodott a valóságtól.
Aztán a demokrácia a létező legjobb rendszer … arra, hogy a pénzhatalom a nép feje felett átnyúlva a legnagyobb mozgástérrel rendelkezve uralkodhasson. Pl. az angoloké volt-e az országuk az elmúlt 500 évben? Egy frászt! És Periklész elvtárs is szépen ellopta a déloszi szövetség befizetéseit, hogy most athéni tárgyi emlékeken lehessen romantikázni. De kellett hozzá rabszolgák tömege is. Illetve ezért szépen kősivataggá varázsolták ők egykori erdőségeiket.
Ma a civilizált berendezkedés a globalizáción át az egész világon uralkodik. Ha akarod, ha nem, uralkodnak minden népen a mammonon keresztül. Ma már pl. Japán, majd Tibet, Ladakh vagy a brazil őserdő indiánjai sem tud(tak) elzárkózni. A hatalom bármilyen kis gyűrűje nélkül pedig nem vagy játékos a pályán. A rendszer várható és már egy ideje látható összedőléséig biztosan nem. Ez azt jelenti, hogy ha nincs hatalmad, hogy te mondd meg, hogy mi legyen veled, akkor majd megmondják neked mások. És az jó lesz nekik, de nem neked.
Innen csak az a kérdés, hogy magyar döbrögik hatalmi hálóját támogatod-e, vagy egy nagyban játszó nemzetközi hatalmi hálózat hazai hazaáruló nyúlványait. Ennyit a „rezsimről.” Ha pedig nem látod az alapvető különbségeket az egykori Magyar Királyság és elődjei illetve a kisantant/béketábor között, az baj.
És ne legyen kérdés: összeesküvés nincs. A rendszer önjáró. Az a természete, hogy a pénz és a hatalom összpontosul. Ha nem vagy egy haladáshívő ateista tök, akkor előbb utóbb meglátod, hogy a rendszer felett kell lennie egy megfoghatatlan világgazdának, aki a természet és a természettől adott ember ellensége. Az ő természete gonosz, ő maga a gonosz. Amúgy az ateizmust, az emberi jogokat, egyenlő esélyeket, szabad versenyt és a demokratikus maszlagot a rendszergazda legfőbb szolgái parasztvakításnak szánták.
Persze aki a káprázatvilágban élő aktuális birodalmakat dicsőítő kozmopolita, az nem fogja fel, hogy a többségnek mit jelent az öröksége.
Azt, hogy ő ennek a földnek népének maradéka. A népnek, ami ennek a földnek természettől tartozéka. (Akkor is, ha azt tanítják neki, hogy ősei azok a honfoglalók, akik csak egy szűk vezetőréteg voltak a nép felett.) Aki férfi ÉS nő. Aki számára az emberi minőség atomi egysége a családja. Aki nem kívánja, hogy sátánista idegenek felszámolják a kapcsolatát a földjével, teremtőjével, majd felszámolják őt magát is. És bár már a korábbi rendszerek is „szép” eredményeket értek el a pusztításban, most ez a népességcserés buli egyenlő a kivégzéssel. Aki a gonosszal haverkodik, azt a gonosz el is veszejti. Bár a fejét már jól kitömték fűrészporral, a szívében jól érzi ezt a nép. Remélem, legalább 2/3-adban érzi, hogy az „egyszerű alkotmánymódosítás” is simán menjen, mert ugye a hazaáruló Vonával nem ment.
Ahogy fogyatkoznak a világ valós javai, a sokat fogyasztó, ellenben minden természeti kincséből régen kimerült Európát most irányítottan le akarják lekapcsolni, hogy kevesek tovább játszhassák a globálpiramis csúcsát talán még pár évtizedig. Attila királynak vagy Árpádnak ilyesmi nem kellett, de a mai világban, ha a Fidesznek nincsen pénzzel megtámogatott hatalmi struktúrája, akkor ebben a helyzetben gazdátlan marad az ország és jön a nagykés, ami a nyugatiak nyakán már ott van. Egészségükre!
Piffu
2018-02-06 @ 13:20
Ugyan, Kristóf, ne gyere nekem a mitológiával, meg a pesti mesékkel! Attól a pillanattól fogva, hogy gondolkodásmódban elszakadsz az összes párttól, minden érthetővé válik. Narancsködben, szegfűbűzben persze ez nem megy. Az ókori példákkal meg semmire sem megyünk, hiszen az ókori demokrácia és a mai „demokrácia” csak nevében ugyanaz.
„Innen csak az a kérdés, hogy magyar döbrögik hatalmi hálóját támogatod-e, vagy egy nagyban játszó nemzetközi hatalmi hálózat hazai hazaáruló nyúlványait.”
Alapvető különbség, hogy én egyiket sem támogatom. Én a Lúdas Matyikkal vagyok. Nem erény, hogy valaki magyar gazember, sőt. Rendkívüli mértékben devalválja azt az érzést, hogy az ember büszke lehessen arra, hogy a világ gazemberei nem magyarok, még ha nevük, meg állampolgárságuk erre is utalna. De a mészárosfélék sajnos az magyar emberektől ezt a tudatot is elveszik, hogy a magyar ember nem lopja más, és az állam pénzét. Vagy ha mégis, az nem magyar, hanem valami egészen más.
A rendszergazdában hiszek, csak ott a tévedés, hogy a nem a rendszergazda teszi azt velünk, ami folyik körülöttünk, hanem mi magunk. Kényelemből, lustaságból, hitetlenségből. Ma már nincsenek Dobó Istvánok, nincsenek Zrínyik, Dugovics Tituszok. És tudod miért nincsenek? Mert a nagy, templomjáró keresztény „demokraták” valójában nem igazán hisznek. Vallásuk van, de hitük nincs. Dobóék, az egri asszonyok azért tudtak halálmegvető bátorsággal küzdeni, mert tudták, (nem hitték, ők még TUDTÁK) hogy a halál csak a testé, nem a léleké. A nagy rendszergazda szabadságot adott nekünk. Választhatunk. Bűn és bűntelenség között. Tudod mi a hetedik főbűn? A szellemi tunyaság, a jóra való restség. Nem érdemes mítoszok, vallások, legendák mögé bújni. Bűn lopni? Igen, bammeg, bűn lopni, és akkor is bűn, ha milliárdokat lopsz, és jogilag alátámogatnak, hogy ne tűnjön bűnnek. Akkor is bűn a lopás, ha a gyereked lop, vagy a kedvenc politikusod. És ebből a hálóból nehéz kimászni, és nehéz tisztán látni, amíg hályog van a szemed előtt.
” Aki nem kívánja, hogy sátánista idegenek felszámolják a kapcsolatát a földjével, teremtőjével, majd felszámolják őt magát is.”
Ahha, sátánista idegenek? Az megvan, hogy kik kapják a legnagyobb termőföldalapú támogatásokat? Az megvan, hogyan játszották át a törvényeket (megfelelő segítséggel) osztrák, német, holland, olasz gazdák? Az megvan, hogy a termőföld alkotmányos védelme (külföldiek nem vehetnek termőföldet) valójában mekkora kamu? Tudod, ki számít külföldinek az alkotmány szerint? Hát mondjuk egy német, holland, osztrák, vagy egyéb uniós gazda pont nem. Sőt, még uniós társult állam tagja sem, akinek annyi köze van Európához, mint nekem Afrikához (pl. izraeli gazda). Hogyan lesz körömkozmetikusé egy gazdálkodó család földje, csak azért mert Fideszes? Hogyan kényszervágnak le egy rakat szürkemarhát, mert elvették alóluk a legelőt, és olyan ember kapta meg, aki életében nem ejtett egy kapavágást sem?
Lehet, hogy majd Vona is hazaáruló lesz, de ez csak akkor derül ki, ha kormányra kerül. Azonban a Fidesz sajnos már bizonyítottan hazaáruló lett, mert aki idegenek kezébe juttatja a magyar termőföldet, az bizony hazaáruló. Konkrétan Somogy megyében minden tizedik hektár külföldi vagy kettős állampolgár kezében van. Nem véletlenül mondott le Ángyán József, Orbán úgy átbaltázta, hogy csak úgy durrant.
Aztán hazaáruló az is, aki kölcsönpénzért eladja a magyar állampolgárságot. Drága kölcsönpénzért befogadunk minden gyüttmentet, majd kamatostól visszafizetjük neki a barátnak nem nevezhető kölcsönt, de ő attól fogva magyar lesz, akármilyen arab, török, ukrán maffiózó is ő. Legalábbis a törvények előtt magyar lesz, meg az összes negyvenhét pereputtya, akit magával hoz.
Ha Fidesznek nem lenne lenyúlt pénzekkel alátámasztott hatalmi struktúrája, akkor kénytelenek lennének finomabbra hangolni a dolgokat, kevesebbet, kevésbé látványosan költenének helikopterre, kastélyokra, jachtokra és talán megpróbálnák kiizzadni maguk közül a leggázosabb figurákat. Mindenki addig támogatja ezt a struktúrát, amíg ki nem hagyják a pénzes fazék mellől, (lásd Simicska) amíg annyira el nem szalad vele a ló, hogy már a legcsekélyebb látszatát sem képviseli a becsületességnek, és addig, amíg hagyja magát hülyíteni. Még az egyszeri ballibéknek is egyszercsak szétfoszlott a piros hályog a szemük elől, így nyerhetett 2010-ben a Fidesz. Ne ringasd magad abba a fideszes önhitt álomba (minden magát túlnyert politikai párt önhitté válik) hogy a Fidesszel ez nem így lesz. A Fideszből kiábrándult nemzeti tábort a Fidesznek kellett volna ésszerű, korrekt tettekkel, kevés lopással, sok számonkéréssel visszahódítani. De a hataloméhség, a számonkérhetőség megszüntetése miatt nem kellettek a jobbikosok, akik azt mondták, hogy az összes képviselő és családtagjaik legyenek elszámoltathatóak. Na, akkor ment a nácizás, meg rasszistázás. Meg még akkor is, amikor az országban elsőként Ásotthalom polgármestere megállította a migráns bandákat. Hát, hogy ebből az óriási hibából mi lesz, az a Fidesz felelőssége is. De én sajnos közeli tanúja voltam annak, hogyan pöckölték ki felülről az alapszervezetekből a legnormálisabb, leghazaszeretőbb, legkorrektebb helyi, vagy országos Fideszes politikusokat. A saját pártjuk. A csúcsvezetés. Nekem aztán nem érdemes a mitológiával söprögetni a szőnyeg alá a bűnöket.
Ja, és valahogy a nagy mitológiában elvesztek a válaszaid azokra a konkrét dolgokra, amelyeket megemlítettem.
-Ki fogja a fideszes strómanokat elszámoltatni? Senki? Őket is védi az a csúnya, titokzatos háttérhatalom?
-Az is oké, hogy fideszes-szoci bizniszmanusok együtt űzik a zsetont, neked meg eljátsszák az öriharit?
-A „nép érdekét” hogy lehet „népellenes” intézkedésekkel képviselni?
-Mitől és mennyiben jobb egy Birnbaum, egy Finkelstein, vagy pláne egy Zoltai munkásőr egy Ron Werbernél? Az ideológia, a származás, az elvek, és értékek ugyanazok. Annak mennek a fiúk „tanácsot adni”, ahova hívják őket és akik fizetnek nekik. Finkelstein? Amerikai zsidó taxisofőr fiacskája, tanulmányaiban nem jutott el a mesterképzésig. De a magyar nemzeti oldalnak főfőkampánytanácsadója. Vagy húsz éve Izraelben él. Na, sokat tanulhatunk onnan, egy apartheid rendszertől. Mondjuk azóta Jahve vadászmezejére tévedt már, de maradt még itt „komoly” stratéga helyette is…
Ja, és ki szerezte nekünk ezeket a derék magyar (jaj, dehogy) keresztény elvek mentén (jaj, dehogy) tanácsokat osztogató, agyonképzett (ja, nem) figurákat? Hát a Nagyontitkos Habony Senkisemalkalmazta Árpád. Érdekes módon, ha Árpi neve szóba kerül, fideszék szájzárat kapnak.
Ami Zoltai Munkásőr Gusztávot illeti, hát arról csak egy szó: szégyen!!
Na, ezek azok a témák, amelyekről beszélni kell, nem a mitológiáról. Azt hagyjuk meg a gimiseknek. Ha nem beszélünk róla, akkor meg így marad és azt aztán tényleg kívánhatjuk a magyarok egészségére. (ja, nem)
Klárika
2018-02-06 @ 09:17
Egyetértek.
Klárika
2018-02-06 @ 09:53
Kristóffal értek egyet.
Sigula
2018-02-06 @ 11:16
Én egyáltalán nem mindenben. Gyurcsány ügyét nen lehet a Fidesz (Orbán) nyakába varrni, a választási kampány előtt (vagy elején) jelentették fel Gyurcsányt (az ügy: egy állami ingatlant megvett, kölcsönből és a visszabérlés költsége pontosan megegyezett a kölcsön esedékes kamatával, mindez Horn alatt nyilván anyósa Apró Piroska segítségével) és az ügyészség vizsgálat helyett kicsit elfektette az ügyet, pont addig, amíg az elévült. Ki is volt akkor kormányon? A jog alapján nem lehet már Gyurcsány régi disznóságai ellen fellépni és ez szomorú. Tán az elévülési időket kellene felülvizsgálni, de annak sem lehetne visszamenőleges hatálya.
Amúgy egy eleejtett megjegyzést tovább gondolva Mészáros Lőrinc lehet a következő Simicska.
Alexxx
2018-02-08 @ 01:23
Piffu és mindenki!
Bejön a macska, megeszi a konyhában az ebédhez valót. Nos mit lehet akkor elszámoltatni? Bezárhatom a kamrába, sőt agyon is üthetem, de akkor sem lesz ebéd abból amit ez a dög felzabált.
Mit lehet tenni? Újra elő kell teremteni a hiányzó (felzabált) dolgokat és elkészíteni az ebédet.
Nos a demokrácia diszkrét bája, hogy a macskákat csak négy évente lehet kivágni a konyhából, addig ez-az el fog tűnni, mindig gond lesz, hogy miből főzzünk, mit főzzünk, mi az ami éppen eltűnik..
Hát képletesen csak ennyit.
Sapienti sat!
Piffu
2018-02-08 @ 18:17
Ha óvatlanul nyitva hagytam a bejárati ajtót, az ablakot, meg még a kaját is elöl hagytam, akkor én voltam a hülye, hogy a szomszéd macska megzabálta a kaját. Akkor az első dolog, hogy tanulok az esetből, és többet nem hagyom nyitva az ajtót, és mindig elrakom a kaját az asztalról, valamint ha el tudom kapni a macskát, először jól megruházom, és úgy ba…. dobom át a kerítésen haza, a szomszédhoz, hogy legközelebb meggondolja, hova jön. Ha mégegyszer átjön, elkapom, berakom egy zsákba és 100 kilométerre a házamtól kirakom egy faluszélen. Ha jó fej vagyok. A rossz fejek ilyenkor inkább fagyállót öntenek a direkt elöl hagyott tejecskébe és ónezsinór kajalopás. A helyzet nehezebb, ha a saját kutyánkról van szó. Az elveszett kaját pedig jóváírom a saját hülyeségem számláján, és gondom lesz rá, hogy többé elő ne forduljon, (se holnap, se négy év múlva. Nem a macskán kérem számon, mert neki lételeme a kajalopás. A macska lop az asztalról, ha megteheti. Mert a macska az olyan. Ha nem nevelem, akkor a kutyám is olyan lesz. Mondjuk a kutya nevelhető, a macsek kevésbé.
Etium ille est fur, qui fidutiam hominum rapit.
Alexxx
2018-02-08 @ 21:39
Gratula a latinos műveltségedért! Második nekifutásra sem ment, segítséget kellett lehívnom a netről.
(Tudtam, hogy van egy olyan mondás, hogy ‘legnagyobb tolvaj az aki mások álmát is ellopja’, vagy valami hasonló.. de latinul nem ismertem ezt.)
Alexxx
2018-02-08 @ 21:40
Félreértetted a macskát. Négyévente lehet csak kirakni…
Kristóf
2018-02-06 @ 11:56
Putyinnak is megannak a maga Mészáros Lőrincei, és a Simicskái is. Utóbbiak néha a hűvös Szibériában 🙂
–o–
A gazdasági bűncselekmények rövid elévüléséhez hozzányúlás gyaníthatóan nagyon sok érdekkel ellentétesek. A 4-es metrót is valahogy pont akkorra „sikerült” kivizsgálgatni a dicső Nyugatnak, mire huss elévült minden mszp-s szdsz-es lopás.
Piffu
2018-02-06 @ 12:18
Ja, és a szibériai Simicska is Putyinnál kezdte, Putyint támogatta, Putyin plakátkáit fizette, aztán jött a G-nap, és onnantól Simicska ment Szibériába? No, hát majd Mészáros is kerülhet erre a sorra…
Annyira bírom ezt az összfideszes amnéziát, ami Simicskát illeti…G-nap óta minden lelkes fideszes igyekszik elfelejteni, ki is volt az a simicska-talicska. Vagy legalábbis úgy tesz, mintha elfelejtené.
Alexxx
2018-02-08 @ 01:33
Putyinnak hála Istennek nem ül a nyakán sem az EU, az EP, stb. A demokrácia ott nem azt jelenti, hogy kívülről bárki beleugathat abba, mit csinál Oroszország. Oda nem fog elmenni a Velencei Bizottság, meg a többi Bizottság mert úgy kivágják őket, hogy a lábuk se éri a földet.
Az egész világ megbolondult már, most az ENSZ-ben is meghülyültek. Az a szerencse, hogy Putyin és Oroszország teljesen normális maradt. Ott a dolgokat helyi értékükön kezelik. Ott betiltják a buziparádét, nem létesül gender tanszék és a betolakodókat a határőrség valódi fegyverrel kergeti majd el, ha odamerészkednek.
Ha nem lenne egy erős Oroszország annak az egész emberiség kárát látná!
Klárika
2018-02-06 @ 12:25
Kedves Piffu!
A csalódás az nem egy irigylésre méltó állapot. Nagyon is meg is lehet érteni.
De meg is lehet magyarázni, vagy a csalódott szempontjából kimagyarázni.
Ugyanakkor, minél szélesebbé és nagyobbá vált a tájékozódás lehetösége, annál világosabb lett és nyilvánvaló, hogy a magas politikában nem vagy ritkán érvényesülnek olyan becsületbeli, öszintéségnek, stb., tartott értékek, mint az még megvan, vagy elvárható a midennapi életben, az egyének közötti szinten.
Sajnos, de ez a valóság és így az egyénre hárul, hogy ezzel hogyan bánik a maga életében.
Heteken át tartó panaszain nem tud senki sem változtatni sem öket enyhíteni, ha azt sajátmaga is nem akarja.
Tény és való azonban, hogy Orbán Viktor kormányzása jobb mint akárkié elötte! Ha ez nem elég, mással nem lehet szolgálni.
Ha azzal az egy (vagy kevés) „szerencsétlen” Mészáros Lörinccel nem tudni megbékélni, azon sem lehet segíteni semmiképpen, ha még nem látta volna, hogy a rendszerváltásnak egyik elsö következménye volt -az egész keleti blokkban- az oligarchák megjelenése, létrejötte. Az nem a gázszerelöségen múlott. Az a hirtelen megjelent, kapitalista módi üzleti lehetöségek felismerésén és kihasználásán múlott, nem a Fideszen és nem is magyar specialitás. Ha meg tudja, hogy „stroman” és azt is, hogy mire való egy strómann, akkor mi baja van velük? Már megengedjen, de az összes „a fogcsikorgatva mészárosozók” rövidlátók és valamelyest „hülyék” is. Nem is vesztettek az oligarhák által semmit, hiszen ha tudták volna csinálni, akkor a félország oligarcha lenne. Korjelenség volt és meg is marad, hiába „tudja, hogyan és miért lett Mészáros milliárdos”, hiszen a kapitalizmus az ö melegágyuk. Próbálja meg kiszelektálni a „kétkezi munka által” milliomossá, milliárdossá lett embereket az igazságos világából, világszerte!
Vagy képzelje el, elveszik Mészárostól, Habonytól, stb., a pénzüket. És akkor mi lesz tartósan jobb?
Piffu
2018-02-06 @ 13:55
A csalódásnál azonban Klárika van ám egy rosszabb állapot! Az átvertség állapota. Kb. olyan, mint amikor egy nőt napi szinten csalja a férje. Már a fél város tudja, (tán még röhög is rajta) de ő még nem tudja. Na, szerintem ez rosszabb állapot, mint amikor rájön az igazságra, és megtudja, hogy átverték, és roppant csalódott, de összepakolja a csalárd férj cuccát, és kivágja a francba. És onnantól fogva megszabadul a csalárd pasitól, és attól, hogy permanensen hülyének nézik.
„Heteken át tartó panaszain nem tud senki sem változtatni sem öket enyhíteni, ha azt sajátmaga is nem akarja.”
Bocs, de ezt a mondatot azt hiszem nem tudom értelmezni. Kérem a telefonos segítséget.
„Tény és való azonban, hogy Orbán Viktor kormányzása jobb mint akárkié elötte! Ha ez nem elég, mással nem lehet szolgálni.” Mármint milyen időtávban értendő az „előtte”? Ha ez nem elég (EZ nem lehet elég) akkor mással kell szolgálni sajnos. Amikor túl sok ember elégedetlen egy kormányzattal, akkor annak a kormányzatnak előbb vagy utóbb vége lesz, mert egy darabig lehet így, meg úgy módosítgatni a választási törvényt, lehet embereket szavaztatni itt, meg ott, de ha nem lesz változás, akkor vége lesz. Lehet, nem most, hanem később, de vége lesz. Ha nem kapnak észbe a fiúk minél előbb, akkor baj lesz. Ha 2014-ben a Jobbik jutott volna hatalomra, az jó lett volna. Ha a mostani Jobbik fog hatalomra jutni, az nem biztos, hogy jó lesz. De ha a Fidesz így folytatja ahogy, akkor előbb-utóbb bukta lesz. És akkor nem lehet majd megint nyócévezni. És ha maguk, Klárika, ehhez tapsikolnak, merthogy minden milyen szuper, mindennel meg vannak elégedve, akkor nem is lesz változás. Már most rogyadozik a migráncsbuli, mert a végtelenségig nem lehet azt a kettős játékot folytatni, hogy itthon mi vagyunk az országmentő migráncskiűző sirályok, Brüsszelben meg „nem leszünk fekete bárányok”. Lehet egy darabig kettős játszmával egyensúlyozni, de ne tessék sokáig ebben bízni.
Már elnézést, miért is kellene megbékélnie bárkinek is Mészárossal? Tessék válaszolni egyetlen szóval: Becsületesen szerezte a milliárdjait, kemény kétkezi munkával, vagy sem? Igen, vagy nem? A többi szánalmas mellébeszélés. A Gyurcsi becsületesen szerezte a milliárdjait? Igen, vagy nem. Mindkettőre ugyanaz a válasz, és egyikre sincs mentség, pedig mindkettő „magyar nábob”.
Mondjuk az, hogy Mészáros „felismerte az üzleti lehetőséget” (micsoda kreatív megfogalmazása a lenyúlkának) tényleg nem az ő „érdeme”, hanem Orbán Viktoré, már amennyiben érdemnek nevezhetjük a strómanépítő műveletet.
„Nem is vesztettek az oligarhák által semmit, hiszen ha tudták volna csinálni, akkor a félország oligarcha lenne”
Na, ennek tessék még egyszer kérem, újra nekifutni, és elmagyarázni, mire tetszik gondolni. Nem vesztenek az országok az állami pénzekből az oligarchák megjelenésével? Ezt így hogy tetszett végiggondolni? Van egy gázszerelő (vagy egy bölcsész, vagy tökmindegy) Kikerül a szocializmus „csodás” éveiből. Ezerrel nekiáll gázt szerelni, vagy szerencsétlen fiatalokat tanítani. Oszt eltelik pár év és pikk-pakk, a bivalybasznádi gázszerelő egy-két-öt (de legyen húsz) milliócskájából hirtelen százötmilliárd lesz (Százötezermillió – ha jól váltok) Megpróbálom számokkal érzékeltetni: Vegyük úgy, hogy Mészárosunk már csillagváltáskor is tehetős ember volt, és mondjuk húszmillióról indult az új rendszernek: 20.000.000 vs. 105.000.000.000.- Mégis mit teszik gondolni, az a sok-sok-sok nullácskát alátámasztó pénzecske honnan lett? Konkrétan?
Hogy mi lenne jobb, ha mészáros-gyurcsány stb. féléktől elvennék a pénzüket? Hát,biztos sok lélegeztető gépet lehetne venni belőle, mondanám, ha cinikus lennék, de inkább úgy fogalmazok, lenne helye a milliárdoknak az egészségügyben, az oktatásban, a nyugdíjakban, stb. És azt tessék elképzelni, hogy Mészáros csak egy a sok közül. Az megvan, hogy mennyivel olcsóbban lehetne működtetni egy államot korrupció nélkül? 2016. és 2017. között hét helyet romlott a helyünk a világ korrupciós listáján. És ez nem azért van, mert Postás Józsi borravalót kap a nyugdíj kézbesítésekor. Ha az összes korrupt gazember kiszorulna a politikai és gazdasági életből, akkor sokat javulna a gazdasági helyzetünk, tessék körülnézni a korrupciós listán legjobb eredménnyel szereplő Dánia környékén.
Alexxx
2018-02-08 @ 01:47
Figyelj Piffu öcsi (tuti, hogy az apád lehetnék..) Nos a tőkéstől a tőkét elvenni, khm.. Szóval az a 105 milliárd nem bankban tartott pénz. Az vagyon. Ingatlanokban, termelő eszközökben, stb. Ha el akarod venni, nos erőszakkal el lehet. Ezt megcsinálták itt is az államosításnál. Az eredménye siralmas. A tőkés nélküli termelés ugyanazokkal az eszközökkel, ugyanazokban a gyárakban az előző korszak felét produkálta. A koordinációk felbomlottak, a munkásigazgatók hozzá nem értése gigantikus mértékű károkat okozott és végül negyven év vergődése után összeomlott az egész. Gazda nélkül ugyanis nem megy a gazdálkodás..
George Orwell látnok volt amikor megírta az Állatfarmot!
Piffu
2018-02-08 @ 18:25
Hát, nem tudom öregapó, hogy mitől mi a tuti, nekem 12 éves az unokám.
Nem „A TŐKÉSTŐL” kell elvenni a tőkét, hanem a tolvajoktól. Akár materiális, akár immateriális javak formájában. És nem lepukkant, képzetlen prolik kezébe kerülnének ezek a javak, hanem egy állami tőkealapba, ahol szakemberek által lenne működtetve mind a tőke, mind az ingatlan, a termelő eszköz, vagy akár a szellemi javak.
Ma már nem az a kérdés, hogy kik tudnák működtetni az állami vagyonná tett ellopott eszközöket, hanem az, hogy ki merné, ki akarná meglépni ezeket a lépéseket.
Igazán látnoki munkája Orwellnek az 1984.
Alexxx
2018-02-08 @ 21:29
Nos, szóval akkor, mert én negyvenhatos vagyok, talán nem nagy a korkülönbség.
„Nem “A TŐKÉSTŐL” kell elvenni a tőkét, hanem a tolvajoktól.” írod. Nos van egy mondás, hogy az első milliót nem szokás firtatni, Kérlek hidd el, hogy a kapitalisták -ellentétben a népmesékkel- nem cipőfűzőárusok voltak a Manhattan-ben, hanem szinte mindegyik cégéres gazemberként kezdte, ha Amerikánál maradunk a nagyapó szeszcsempész volt fiatalon, 1930-ban. A nagyanyó madám a Bronx-ban, néger és bevándorló lányokat futtatott.
Alexxx
2018-02-08 @ 01:40
Klárika pontosan! A kapitalizmus valóban a gazdasági érdekek harcát jelenti, és a hatalom a gazdasági hatalmat. Ettől TŐKÉSTÁRSADALOM a kapitalizmus. Igen, ott a tőke az úr.
A jog? Nos a jog a kapitalista társadalomban a tőkések joga. Ez nem új dolog. József Attila pontosan megírta:
” El voltam keseredve. Hát.
Minden sötét és szomorú lesz.
Állat védheti otthonát;
hanem másfajta háború ez.
Fegyvert ragadni gyengeség:
megöl az ellenség és megver
s elszáll rólam a kedves ég.
Jogállamban a pénz a fegyver.
A hadviselés itt ma más.
A hős a kardot ki se rántja.
Bankó a bombarobbanás
s mint fillér, száll szét a szilánkja.”
(Gyönyörűt láttam: 1937.)
Klárika
2018-02-06 @ 12:48
„Mikor hallottuk akár egyetlen fideszestől, hogy a nép érdekében lépjünk már ki az unióból?” Képesnek érzi magát, Piffu, egy ilyen lépés teljes jelentöségét manap a kormányfö, a külügyminiszter mellett elbírálni? vagy elég lenne, ha mondják, s ha mégsem teszik meg szaporodhatna a szemrehányások listája? A kilépés az unióból az nem felemlegetés kérdése! Vagy nyilvános disputáé, hogy most megyünk a moziba vagy nem megyünk? Az egy vagy-vagy határozat, ahonnan nincs visszaút.
Apropos: Kurz és a koalíciós párt közötti szerzödésben benne van, hogy hogy a koalíciós párt lemond arról a szándékáról, hogy referendumot tartsanak Ausztriában az uniós tagságot illetöen! Szó sem lehet ilyenröl, Kurz maga pedig rögtöni brüsszeli látogatással kezdte a müködését (a Spiegelben olvastam; ha hazudott, akkor én is). Ez ugyan még nem zár ki semmit máshol, de világos lett, hogy egy döntés nem a széles néptömegek dolga a velejáró következményekkel és a felelösséggel együtt. Valamint az is, hogy még az unió kritikusabb Ausztria is ellenné válna….
Ki tudná megmondani, hogy Magyarországon hogy sülne el egy kilépö határozat?
„Az ország szétlopása” sem magyar specialitás, az mindenhol megtörtént amikor a komcsi köztulajdon kapitalista magántulajdonba váltott át.
Egyáltalán, hogyan képzel el egy kapitalista, szabadpiaci gazdasági rendszert gazdagok, nagyon gazdagok, milliomosok, magántulajdonos munkaadók, munkavállalók kis, közepes, nagyobb fizetéssel, szegények, munkanélküliek, nyomorgók, még több bünözö nélkül?
Csak azért, mert Orbán Viktor annak idején mást igért? Vagy tudta, hogy mit igér, de inkább nem egészen. Végül is a kapitalista külföldön is tanult egy évig de egy év nem elég azt a gazdasági rendszert az utolsó betüig kitanulmányozni.
„a kormány „elszámoltatása” minden haladó ellenzéki párt programjában szerepel” ”
de nem azért, hogy az meg is történjen, ha,…
Egyébként és jobbára az utóbbi haladó években használatos azt ki is mondani, hogy egy párt azért ígér valamit, hogy megválasszák. Nem azért, hogy azt föltétlenül véghez is vigye; ezt jó lenne megjegyeznie!
Magát a miniszterelnököt ha tapasztalat hiányában is, mégis, nem érhette öt is csalódás? Annak idején azt is meghírdette mint leendö kormányfö, hogy svájci mintára, sürün fogja a népszavazás módját választani. Az ám, de kivéve a mobilok díját (vagy valami hasonló volt?) mikor járult még nagy számmal az ország népe az urnákhoz? Még a bevándoroltatottak betelepítése, a kvóta miatti népszavazáskor is csak kínnal lehetett a többséget elöhozni! Pedig akkor nem rá s nem a Fideszre kellett szavazni, hanem az ország jövöjéröl volt szó, amikor más is lehet kormányon!!
Mit kellett tennie a tavaly a szavazó-lustaság miatt? Házhoz küldeni a nyomtatványokat!
Miért nem utánozta a bevált Merkelt, aki kezdettöl fogva kijelentette, hogy soha nem fog népszavazást tartani, a nép nem alkalmas politikai döntések elbírálására. Pedig a német nép közel sem olyan egymásközt megszakadott mint a magyar.
Ha OV azzal a tudással kel és fekszik -kis tulzással- hogy se a gyúrcsótány idején és ma sincs egy uniós ország akinek a brüsszeli képviselöi oly veszekedetten kormányellenesek lennének mint az ö saját magyarjai? És a párjanincs magyar ellenzék brüsszeli fellépései?
A hazai ellenzék tortúra beígéréseiröl nem is beszélve, annak sincs párja széles e világon (kivéve a még néha emberevéssel is foglalkozó törzseket).
Piffu, vagy létrejön azzal ami van, vagy igyekszik a párton belül azon dolgozni, hogy a kivethetöt kivessék. Ha nem akar kimondottan rosszat a valamikor becsült pártjának, akkor értelmetlen dolog minden hibájukat itt mindegyre felsorolni.
Piffu
2018-02-06 @ 14:43
„Mikor hallottuk akár egyetlen fideszestől, hogy a nép érdekében lépjünk már ki az unióból?” Képesnek érzi magát, Piffu, egy ilyen lépés teljes jelentöségét manap a kormányfö, a külügyminiszter mellett elbírálni?”
Klárika, drága! Erre minden közgazdász képes, aki rászán pár hetet, és kielemzi a gazdasági folyamatokat, adatsorokat, elemzéseket, a konkrét számokat, és mérleget von. De szerencsére vannak közgazdászok, akik ezt az elemzést elvégezték, és kiderült – az amúgy nem meglepő – eredemény: orbitális gazdasági szívás volt az unióba való belépés. És ha ez az eredmény megvan, akkor már a diplomáim is tökfeleslegesek ahhoz, hogy kimondjam, hogy ha valami ekkora szívás anyagilag, (plusz még általam soha meg nem választott uniós tisztségviselő gazemberek akarják megmondani, hogy kikkel éljünk együtt, plusz még mindenféle büntetéseket rónak ránk, meg kötelezésszegési eljárásokat, bűnöző gazembereinknek, börtöntöltelékeinknek óriás kárpótlásokat ítélnek meg, mert mondjuk szenvednek a túl nagy népsűrűségtől a börtönökben), akkor azt ott kell hagyni a jó büdös francba! Persze akik mindemellett zsíros uniós pénzeket tudnak lenyúlni, azok egy részét gondosan el tudják sikálni, akkor biztos más az uniós gyerek fekvése. Akkor persze nagy a kuss a kilépést illetően. Tetszett már azon gondolkozni, hogy mennyibe kerül Önnek havonta az uniós intézmények és tisztségviselők, azok titkárai, bezárólag a takarítónők nem kevés fizetésének ára? Mennyibe kerül a nagyzoló építmények, méregdrága szolgálati kocsik, nem éppen sarki kisbüfés éttermi számlák, repülési és szállásköltségek ára? És akkor még egyetlen állam sem kapott egyetlen fityinget semmilyen pályázatra, alapokra, stb-re az uniós befizetésekből? EZEK a fiúk nem véletlenül nem említik meg még rémálmukban sem a Huxit kérdéskörét. Országos napilapban (fideszes) viszont ott volt hatalmas betűkkel VONA KI AKAR LÉPNI AZ UNIÓBÓL! Mint egy rettenetes szándék. Hát, jelentem, ha komolyan veszi ezt a témát, sok szavazóját visszaszerzi, az biztos. Felülírhatja vele a Soros-migráncsos-nemleszünkgyarmatos kommunikációt. És ezzel most adtam egy tippet. Nem akarok én mindenáron Jobbikra szavazni. Klárika drága, én elvárom a leendő kormánytól, hogy
1. Lépjünk ki még idejében a düledező unióból
2. Sürgősen fejezzék be a magyar termőföld kiárusítását és az argentin nagybirtok-típusú mezőgazdaság ráerőszakolását Kertországra, a törvénytelenül idegenek kezére, vagy pártkötődés alapján juttatott földeket azonnal juttassák vissza az állami földalapba.
3. Telepítsék ki az összes illegális migráncsot, családostól, kutyástól.
4. A letelepedési kötvénnyel behozott migránsok állampolgárságát azonnal visszavenni, amint visszafizettük nekik az általuk nyújtott kölcsönt, de lehetőleg úgy, hogy a szabadpiacon olcsóbban elérhető hitelekkel váltsuk ki a nekik fizetendő drága hitelt.
5. A letelepedési kötvényekből iszonyat nagy bizniszt lenyúló, offshore államokba vagyont kimentő cégeket, illetve képviselőiket számonkérni, az állam (általunk) visszafizetett kölcsönökből lenyúlt pénzeket visszaforgatni a hiteltörlesztésbe.
6. Felmondani a soha vissza nem fizethető kölcsönöket. Itt meg tetszik látni pontosan, hogyan nő az államadósságunk percről percre:
https://www.nationaldebtclocks.org/debtclock/hungary
7. Elszámoltatás. „Jobb-” és baloldalon egyaránt.
8. Devizaadósok végleges megsegítése, a bankok felelősségvállalásának visszaemelése.
9. Alkotmánymódosítás a Magyar Országgyűlés összetételéről, a kettős állampolgárok képviselői mandátumának visszaadásáról.
10. A deviáns kisebbségek törvény előtti egyenlőségének megvalósítása, a megélhetési gyerekszülés felszámolása, a szülői szerepre alkalmatlan egyénektől a gyereknevelés lehetőségének megszüntetése, az elhanyagoltságtól szenvedő gyerekek családból való kiemelése és jó nevelésének megvalósítása.
Na, én arra fogok szavazni, aki ezekből a pontokból minél többhöz adja nevét. És tudja mit, Klárika, tökmindegy, ki lesz az, ugyanis tényleg tökmindegy. Aki mindezt (meg még száz pontban sorolhatnám, hogy mit) megvalósítja, az lesz a mindenkori legjobb, legbátrabb, legkeményebb és legmagyarabb kormánya az országnak. De gyaníthatóan az, aki ezeknek az ellenkezőjéből a legtöbbet valósította meg, az nem lesz az én „emberem”.
Ami Kurz urat illeti, én semmi jót nem vártam tőle, számomra említésre sem méltó, szintén zenész. Ismerem egy-két vidéki osztrák véleményét az osztrák politikáról és politikusokról. Nem tudnám finoman leírni.
Az embereket leszoktatták a népszavazósdiról, véletlenül még a folyamatot is ismerem, hogyan, meg a szándékot is. Nem célja egyetlen korrupt hatalomnak sem a bármire (mondom BÁRMIRE) szorgalmasan mozgósítható embertömeg sem. Csak elég magas részvételi arányokat kell megkövetelni és jól kiírni a megszavazandó (vagy nem) kérdést,oszt jónapot. A sikertelen (alacsony részvétel) népszavazás is príma eszköz ám! Valamint eltántorít sokakat a felesleges vasárnapi macerától.
A német nép nem „egymásközt megszakadott” hanem sok NEM német él együtt sok elhülyített és megfélemlített némettel. No meg a jólét az kérem, mérhetően butít, bár az ember az ellenkezőjét gondolná.
„Piffu, vagy létrejön azzal ami van, vagy igyekszik a párton belül azon dolgozni, hogy a kivethetöt kivessék.”
Mi jön létre?? Guglinak nincsen Klárika-translate segédprogramja, kérem ezt is elmagyarázni.
Én dolgozzak a párton belül? Vagy mit tetszik ajánlani? Lehet, hogy félreértem, de ha tényleg erről van szó, eszemben sincs soha többet semmilyen pártba belépni, és itt a soha az soha. Hacsak kötelező nem lesz újra…
A problémákat felsorolhatnám mondjuk a 444-en, biztos jó nagy sikerem lenne, de pont leszarom, már el is nézést a vulgáris kifejezésekért. A cél az, hogy gondolkodjon el már egy-két arra képes ember azon, hogy mikor teszek jót a kiskutyámnak, ha az asztalra tojik. Ha azt mondom, ejnye-ejnye és szó nélkül letakarítom a rakást, rosszabb esetben még meg is dicsérem az ebet, hogy milyen szépet, illatosat, és kellemesen kenőcsös állagút tojt, vagy ha pofánverem, kivágom az ajtón, és odafigyelve megtanítom, hogy egy munkakutya mikor végzi jól a feladatát. Ha nem neveled a kutyádat (sárkányodat) akkor nem lesz belőle más, mint egy kezelhetetlen, képezhetetlen dög, ami a végén még a te kezedet is megharapja. Egy fideszt utáló kommentoldalon minek írjam le a problémákat? Hogy megtapsoljanak, hogy húdekircsi vagyok? Ők úgysem szavaznak Fideszre, ha négergyerekek potyognak az égből, és közben Soros-szórólapokat osztogatnak, akkor se. Tehát ők kizárt, hogy megpróbálkoznának azzal, hogy Fidesz-szavazóként észhez térítsék a megtévedt báránykákat, elkanászodott, asztalról lopkodó kutyákat. Kutyát csak a gazdája tudja nevelni. A macskaimádó, kutyagyűlölő szomszéd nem. A Fidesz-kutya gazdái pedig a fidesz-szavazók. Ezért irtó nagy felelősség van a Fidesz szavazók kezében, kellemetlen, hogy erről nagyrészüknek gőze sincs…
Alexxx
2018-02-06 @ 17:19
Az EU szétverését, vagy az unióból kilépést én mindenkép a magyarság fennmaradásának előfeltételének tekintem. Ebben az unióban előbb utóbb felmorzsolnak minden önállóságot és nemzeti érzést.
Piffu
2018-02-13 @ 12:38
Ez megvan Alexxx?
„Több profit megy ki Magyarországról Nyugatra, mint amennyi uniós támogatás visszajön – nettó befizetők vagyunk Nem igaz, hogy Magyarország óriási adományokat kap az uniótól támogatások formájában. A francia professzor, Thomas Piketty most kiszámolta, hogy hazánk vált az egyik leginkább külföldi tulajdonú gazdasággá a kilencvenes évek óta. Ez az oka annak, hogy Magyarországról sokkal több profit megy külföldre, mint bármely más közép-európai országból, és annál is több, mint amennyit az ország uniós támogatásként visszakap. A sztárközgazdász a Makronómnak nyilatkozott.”
Egy alapos, kidolgozott tanulmány, tanulságul a nagy unióbarátoknak. (mondjuk kicsit ez is hosszú, mint minden alapos munka 🙂 )
Forrás: https://kuruc.info/r/9/182520/
Szal, akkor mikor fogunk kilépni?
Kristóf
2018-02-06 @ 21:57
Piffu csak nem érti. Nem azért vagyunk az EU-ban, mert nekünk az a jó, hanem mert valakiknek az a jó. Így igaz ez egy sor más hatalmi dologra is, mint pl. nemzetközi pénzrendszer, stb. Ahogy a törökök és a szovjetek sem azért voltak itt, mert az nekünk úgy volt jó. Bekényszerítettek gazdag független országokat is az EU-ba: pl. Svédországot addig mogyorózták, míg belelépett. (Megjegyzem, én nemmel szavaztam rá!)
Egy magyar kormánynak a fenti lista töredékéhez sincs hatalma 4/5-öddel sem. Már az is művészet amit eddig elértek a világgazdával szemben!
A kormányzás megszerzéséhez és megtartásához ebben a rendszerben pedig sajnos kell egy leosztás. Ők legalább juttatnak belőle valamit a népnek is. Igazán kellemes, tekintve, hogy kb. Horthy óta nem volt ilyen. (Kivéve az első Orbán kormány próbálkozásait.) Aztán az sem mellékes, hogy a kincstári világnézet szerint végre nem egy sz@r és szégyellni való dolog magyarnak lenni.
Szabadulni pedig akkor fogunk az EU-tól, ha szétesik. Ennek a kilátásai egyre javulnak, tekintve hogy az oda vezető folyamatban a nyugati térfél egyre tehetetlenebbül egyre mélyebbre süllyed a politikai válságába. A világgazdától pedig akkor fogunk szabadulni, ha majd szétesik a világgazdaság. Lesz olyan is, minden hasonló berendezkedés elbukott. Az persze fájni fog. És kérdés a mikor is. Na az időzítés az, amire nincsen ráhatása a földi hatalmasoknak, ők „csak” a hogyant tudják manipulálni a buli végéig.
Piffu
2018-02-06 @ 22:31
Úgy tűnik, csak Piffu érti.
A fenti, nagyon minimális alapkérdéseknek a jó részéhez még 2/3 sem kell. Csak szándék. Ahogy rajtunk sem ültek tovább, jobban, nehezebben a szovjetek, mi is nyugodtan átverhettünk volna egy kőkemény lusztrációs törvényt. Egy dolog hiányzott hozzá – a szándék. Pogácsás Tibor kb. egy éve ismerte be, (Mirkóczki napirend előtti kérdésére) hogy ” a kommunista múltra, illetőleg az egypártrendszer fenntartóira, kiszolgálóira, valamint besúgóira vonatkozó adatok sohasem lesznek megismerhetőek. Egyrészt megsérültek az adathordozók, másrészt mert a titkosításokat továbbra sem oldja fel a kormányzat.”
Na most ehhez a feloldáshoz aztán sehány harmad, vagy negyed sem szükséges. Csak és kizárólag a szándék. És ha a nagy kommunistaellenes Fidesz ennyire titkolózik a kommancsokat illetően, akkor két dolog lehetséges. Vagy nem is kommunistaellenes a Fidesz, csak a duma szintjén, vagy van egy rakat fideszes, akik durván érintettek a kommunista múlt tekintetében.
A világgazdával szemben mégis mit is értek el a fiúk? Hogy itthon előadják a migráncsellenes műsort, ide aztán egy sem jön, de aztán titokban flottul teljesítik a kötelező kvótát, és azt mondják az uniós szarháziaknak, hogy „nem leszünk az unió fekete bárányai”. Mi mást értek el az unióban, ami nekünk jó?
Ami a leosztást illeti, nem kell. Nincs rá szükség. Egy dologra jó, a „váltógazdálkodásra”.Az egyik csapat lop, mint az állat, jó, akkor válasszuk meg a másikat. Ja, a másik is arányaiban pont úgy lop? Hát akkor válasszuk meg mégis inkább az egyiket. Dőreség lenne azt gondolni, hogy nem céljuk a kétpártiság fenntartása, minél hosszabb távon. Dehogynem, ezt pont jó a váltógazdálkodásra. Most nekem, aztán neked. És mindenki kiépíti a maga vagyonosodási mestersámánjait. És k…a jó mindenkinek, kivéve a „zembereket”. Hogy jó-e magyarnak lenni? Ez ma már sajnos kenyérkérdés…a legszomorúbb kenyérkérdés, mert sajnos még ma is túl sokan lábbal szavaznak.
A világgazdától nem akkor szabadulunk meg, ha szétesik a világgazdaság. Mert az, jellegénél fogva, soha nem fog. Maximum emberek esnek szét, akinek egy válság elviszi mindenét. Akik a válságot okozzák, és uralják a világgazdaságot, azok akkor is jól járnak. A rendszer így van kitalálva. Arra várhatsz, mint Godotra, hogy majd szétesik. TE előbb fogsz szétesni. Ami az uniót illeti, hát nem vagyok én abban nagyon biztos, hogy megérem még, hogy széthullik ez a förmedvény.Én inkább nem várnám meg, magyar átok a Pató Pálság, és az utolsó csatlós cím. Ha valóban mernénk bátrak lenni, (és nagyok) (ahogy nem vagyunk azok) akkor azért még lenne miből kiindulni. MÉG nincs minden termőföld idegenek kezén, MÉG nincs minden ásvány- és termálvizünk idegenek kezén. MOST kellene meglépni (nem most, tegnapelőttelőtt) hogy otthagyjuk ezt a nemzetállamokat nyíltan felszámolni akaró, nyakunkba telepedő és ott minket fojtogató diktatúra-rendszert. Az élet a termőfölddel, a vízzel és a nappal keletkezik. Mindhárommal bőséggel rendelkezünk. MÉG!!! Visszaszerezve az ostobán leépített keleti piacainkat, néhány szűkösebb év után jönne a bőség és a szabadság. Amikor egymásnak feszül a bal- és a jobbliberális cionista világképződmény, na akkor kell lerázni a legújabb igát. És ez PONT MOST VAN. Ha egy állam mindössze buta hegyi kecskékkel, meg viszonylag egyszerű kakukkos órákkal a startvonalon semleges tudott maradni a világok harcában, akkor tán érdemes lenne rájuk odafigyelni. Mit és hogyan csinálnak. De amíg a csontig hatoló seggnyalásnak, ostoba, értelmetlen, de jól jövedelmező behódolásnak pénzben kifejezhető az ellenszolgáltatása, na, addig nincs ráhatása a „népnemzetnek” az eseményekre, történésekre, döntésekre.
Alexxx
2018-02-08 @ 02:01
Sokmindenben egyetértünk! Nagyon jól látod a lényeget. Persze van világválság, volt több is. A pénzhatalom is összeomlott olykor (pl. világháború után) de ismét újralakult, ahogy kinő a gyom, mert a tarack benne van a földben.
Nem véletlenül írtam gyomot…
Kéfa
2018-02-07 @ 01:25
Krstóf, olvastam a hozzászólásaid, szerintem látszik hogy átgondolt logikai szál mentén alakult ki a világnézeted. Röviden, tömören írtad le, ami szintén az igaz és erős alapon álló véleményed logikus felépitésének a következménye, ezért könnyen átlátható és elfogadható is.
Petiba
2018-02-07 @ 11:53
Piffu, alapos meló, aláírom mindet! Ott a pont!
Alexxx
2018-02-08 @ 01:57
Mondjuk ebben is van valami. Sőt. De nem az unió az a pénzcentrum amitől függ a gazdaság. Ha az EU szétesik annyival lesz jobb, hogy tökhülye uniós seggfejek nem fognak baszogatni a tyúkketrec méretével. A gazdasági alávetettség tényleges aktorait máshol keressed. Mondjuk Svájcban a BIS-nél, ahol a valuták konvertibilitását garantálják, mert nélküle nincsen világkereskedelem. (Most van, de a pálya nem mifelénk lejt..) Amikor tőke nélküli „szocialista” társadalmat építettünk, nos volt konvertibilis rubel keletre, hogy ne barterelszámolással menjen minden üzlet. (A többsége továbbra is úgy ment, kurrens cikkeknél különösen.) és volt egy állandó hajsza a nyugattal való kereskedelem növelésére, mert onnan jön a „keményvaluta”
Nem tudom érthetőbben elmondani: A forint csak addig pénz amig a pénzvilág hatalmasai elfogadják, hogy ez egy fizetőeszköz!
Piffu
2018-02-08 @ 18:43
„A forint csak addig pénz amig a pénzvilág hatalmasai elfogadják, hogy ez egy fizetőeszköz!”
Naná! Meg amíg hajlandóak becserélni a zöldhasúra, amit a FED lényegében fedezetlenül állít elő, ahogy és amennyit éppen – az Államoktól teljesen függetlenül – nyomtat orrba-szájba. Vagy zúzza be, ahogy éppen az aktuális érdekei megkívánják. Érdemes utánaolvasgatni, mi is van azzal a bizonyos amerikai aranyfedezettel, meg pl. a német állam aranyfedezetével amit szintén Fort Knoxban van. (vagy nincs) Utoljára kb. 45 éve látogathatta meg és tekinthette meg az arany(vagy annak látszó)rudakat az amerikai törvényhozás illetékes személye(i).
Az unió jelen formájában teljesen alkalmatlan arra, hogy európai államok képviseletét, gazdasági érdekét képviselje az USA ellenében. Sőt, erős a gyanú arra, hogy ottani lobbisták irányítják az európai gazdaságpolitikát, vagy legalábbis azokat az uniós gazembereket, akik gazdaságpolitikával foglalkoznak. Lásd transzatlanti szabadkereskedelmi egyezmények. Öngyilkos gazdaságpolitika ezek aláírása az uniós vezetők részéről. De hát amit nagyon akarnak, azt úgyis átverik. Mert mi, mindannyian, európai uniós társult államok polgárai ezt MEGENGEDJÜK nekik.
Alexxx
2018-02-08 @ 21:20
Drábik János nagyon szépen kifejti és pontosan leírja ennek mechanizmusát. Kicsit durva lesz, de Marx is tisztán látta azt az ellentmondást a pénzforgalomban, hogy egyfelől általános csereeszköz, másfelől értékmegőrző is. A pénz igazából akkor pénz, ha holnap is annyit ér amennyit ma, és a vásárlásaimat elhalaszthatom, mert megőrzi az értékét. Nos ezzel kivontam és félretettem a pénzt olyasmire ami még nincsen, még nem létezik. Az óhajtott dolog, mondjuk egy öltöny alapanyagát sem szőtték meg, csak ezután fog elkészülni az egész. A bank is kivon pénzt a forgalomból, de csalárd módon nemcsak annyi hitelt ad ki amennyi pénz nála dekkol, hanem jóval többet. A többletpénz csak papíron van meg, ez egy nagy átverés, de működik.
Ma már a többletpénzek csak a komputerek memóriájában léteznek, egyszerű számsorok, és annak a számítógépnek édesmindegy minden. Mindegy neki az adós, a körülmények, minden mindegy. Meghatározott algoritmussal csinálja az elszámolást, adja ki az inkasszót és ha úgy programozzák be, hogy a nemlétező svájci frank hirtelen megerősödött, nos a gép nem fog gyanút, nem néz utána, hanem megemeli a törlesztendő összeget akár hússzorosára is..
Az átverés csakis a pofabőr vastagságától függ.
Piffu
2018-02-13 @ 12:40
Ja, Drábik összes az megvan. Bár az utolsók már nem olyan … hm… függetlenek, de jól ír az öreg. Meg még igazat is.
vektortér
2018-02-07 @ 02:56
Egy figyelemre méltó gondolatmenet. Ritka madár ez mostanában.
Lám, az ütődöttek is vihetik előre a világot, akkor is, ha csak motivációként.
Petiba
2018-02-07 @ 12:09
Hadházy persze baromságokat beszél, magyar politikus még nemigen került böribe, akármennyi lé is ragadt a kezébe. Kivéve persze a baloldal hőslelkű, önfeláldozó mártírkáját, a Jani gyereket, de hát ő ott cseszte el, hogy nekiállt zsidókkal poénkodni, de ők meg az a fajta, akik értik a humort, csak nem szeretik. Naszóval, ha itt valami csoda történne és eljönne a Nagy Nemzeti Elszámoltatás, akkor tömött kettes sorban masíroznának egymás kezecskéjét szorongatva jobbék és balék egyaránt. Zizeg még a töltetlen cigipapíron is a négyesmetrós buli. Nagy buli volt? Nanáhogy. Egyetlen ballib, jó drága poén? Nanáhogy nem. Mai hír, hogy az unió csalás elleni hivatala (OLAF) kellemetlenül kicsomagolta az Elios-ügyet. Ez az a buller, ami a királyi vő, Tiborcz Pityu Elios Zrt-jéhez köthető. Különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó költségvetési csalás, bűnszövetségben vagy üzletszerűen 5-10 év sitt. Miben volt nagy gémer a királyi rokon? Nanáhogynaná, uniós zsetonból kiírt közvilágítási pályázat. Simi apó is rázta a mixert a buliban anno. Nagy buli? Nanáhogy, kb. 13 milliárdos. Egyetlen fideszes, jó drága poén? Nanáhogy nem. De böri, kedves Hadházy pubi, az nem lesz egyikből sem, erre most varrjál gombot.
Kéfa
2018-02-07 @ 19:54
Az OLAF kelletlenségét, na azt kétlem. A hír sem mai. Már reagáltak is rá.
Piffu
2018-02-07 @ 20:21
Mondjuk én is ma olvastam, kurucon is, meg hír24-en is, mno-n is, aztán még utánanéztem, nyilván ott van az összes ellenzéki oldal, lap címoldalán a mai hír. És nyilván a kormányoldalokon kevésbé…Mindenki előkotorja a tarisznyából, amije van, csak attól kellene kormánynak és ellenzéknek egyaránt tartózkodnia, hogy hazudozzanak. Ma már, mikor „ezeréves” híreket is elő lehet kotorni a net bugyraiból, annyira nem érdemes. De hát ugye ballibéknek ott volt a drágajówerberúr, jobblibnek meg drágajófinkelsteniúr, no meg Zoltai Munkásőr Gusztáv. Hát, a fajjelleg az megtalálható a kampánytanácsokban is. Gyűlölj, gyűlöltess, hazudj, ahogy tudsz, hallgass le, kémkedj, és köpködj, ahogy csak tudsz. Akinek van gyomra, legszívesebben a világ végére menekülne az undorító zsiráfízű kampány elől. Persze a kevés szavazó is jól jöhet egyeseknek.
Kéfa
2018-02-07 @ 22:01
Lázár János öt napja adott nyilatkozatában már arra hivatkozott, hogy a Wall Street Journal három hete megírta ezt, álláspontját is elmondta, reagált erre a hírre. Így már csaknem egy hónapos a hír. Ma már Lázár reagálását is figyelembe kell venni.
Többek közt a 24.hu-n öt napja jelent meg ez a Lázár cikk.
Piffu
2018-02-10 @ 23:23
Erre gondolsz, Kéfa?
„Tiborcz Istvánt ismerem polgármester koromból. (…) Közösen találtuk ki, hogy Hódmezővásárhelyen hogy fogjuk a közvilágítást modernizálni, ami nagyszerű program volt” – mondta Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter a múlt év novemberében egy kormányinfón arra az újságírói kérdésre, miért találkozott, miről beszélt ősszel egy kávézóban Tiborcz Istvánnal, Orbán Viktor miniszterelnök vejével.
A Tiborcz István egykori érdekeltségébe tartozó Elios Zrt. ügyeit vizsgáló OLAF-jelentés szerint a hódmezővásárhelyi közvilágítási projektben súlyos szabálytalanságok, összeférhetetlenségek voltak. Lázár szavai egyúttal semmissé tették a kormánymédia igyekezetét, amellyel próbálják Tiborczot távolítani az ügytől, hiszen maga a miniszter ismerte el: ők ketten személyesen egyeztettek a projektről.
Vagy erre utaltál?
https://24.hu/belfold/2018/02/09/lazar-varosan-mutattak-meg-tiborczek-hogyan-kell-kozbeszerzest-nyerni/
Ekkora böszme nagy támadási felületet hagyni, az egészen öszödi típusú böszmeség.
Az már csak apró, pitiáner mellékszál (ja, nem) hogy az új városi izzók fényereje hivatalosan lehet, hogy szépen hangzik, de amúgy fizikaliag totál ócska a fényhatás. A buszsofőreink, taxisaink is siránkoznak folyton, hogy nem látnak sz..t se, ha besötétedik. Ezt magam is alátámasztom sajnos, mert sokat vezetek este.
Alexxx
2018-02-08 @ 02:05
Piffu! Stimmel. A mai világhoz és a mai világgazdasághoz erős gyomor kell. A világgazdaság az 1960 körül még normális értékekkel működött, a petro-dollár a hetvenes években b@szta szét az egészet.