A fenevad ébredése
56„És adaték néki nagy dolgoknak és káromlásoknak szóló szája;”
Jelenések 13:5
51 évvel ezelőtt, 1968 tavaszán a francia diákok, közelebbről nehezen meghatározható okokból és célokkal, diáklázadásokat robbantottak ki az egyetemi városokban. A hatóságok tétovázása (a francia középosztály nem akarta nagyon megveretni a saját kölykeit az utcákon) lehetővé tette, hogy jókora felfordulás kezdődjék a fővárosban, Párizsban is. A tüntetők tábláin, az akkori szélsőbal ikonjai, a három M (Marx, Mao és Marcuse) képei díszlettek. Az uszító ideológus, a tömeggyilkos és az összevissza kefélés forradalmi voltát bizonygató szabadgondolkodó; díszes társaság, az egyszer biztos.
Ugyan ennek az évnek augusztusában aztán, a fenti balos nagyságok megvalósult álmainak földjén, az emberarcú szocializmusban, a Varsói Szerződés baráti tankjai bevonultak Csehszlovákiába, mert a baloldali ígéret földjének vezetői úgy ítélték, hogy Alexander Dubček veszélyes reformokkal kísérletezik.
Párizsban, ahol a baloldaliság, a marxizmus csak ideológia csupán, utcai karnevál némi verekedéssel és dobálódzással, ahol pedig az ideológia valósággá válik ott tankok és valódi halottak. Micsoda különbség.
Mert ugye van az elmélet és van a gyakorlat, melyek nemigen szokták fedni egymást.
Onnan villant eszembe a két kép, a két eseménysor éles különbsége, hogy olvasom Szilvay kolléga interjúját a Mandineren, egy bizonyos Kiss Viktor „ideológiakutató”-val, Most fut fel itthon az új baloldal címmel. Ebben a jeles kutató azt állítja, hogy az általa remélt komcsi reneszánsz kezdete 2010-re tehető „A kiindulópont, hogy ekkortól érkeznek a felnőttkorba a minden tekintetben globalizált korosztályok. Ők azok, akik már beszélnek nyelvet, akik már az interneten élik az életüket, akik járnak külföldön, tanulnak más egyetemeken.” Túl a szokásos panelen: „a baloldaliak olyan okosak, hogy seggük helyett is eszük van”, ez sandán azt sugallja, hogy az egész boldog „nyugat” baloldali-marxista, és aki kimegy oda, az megfertőzve tér haza. Ez persze mindközönségesen nem igaz.
Az igazi oka az a valóban tapintható újbaloldali, kultúrmarxista éledezésnek (többnyire a belvárosi hülyegyerekek körében), hogy felnőtt egy olyan generáció, amelyik már nem élt a létező szocializmusban, ezért aztán azt hazudnak nekik, amit csak akarnak. A 2010-es dátum pedig onnan származik, hogy akkor ijedtek meg igazán, na nem az ifjak, hanem mestereik, hogy pénzt és befolyást fognak veszíteni.
Velünk már nem számolnak, minket már nem akarnak és nem is tudnának megetetni az újbaloldali szellemi moslékkal, hiszen mi a bőrünkön tapasztaltuk a nagyszerű eszmét, tankkal, gumibottal, akasztófákkal, cselédek és disznópásztorok nyargalászásával és uralmával. Miután nem tanultunk a ’89-es rendszerváltozás során az előző a ’49-es kegyetlenül és erőszakosan valódi rendszerváltás tanulságaiból, ezért érintetlenül hagytuk az előző rendszer kedvezményezetteinek pozícióit, többek között az oktatásban is, így a marxiánus oktatás töretlenül folyik napjainkig, a tudomány szabadságának jótékony fátyla mögött.
Ez roppantul fontos számukra, ez a túlélésük záloga, bónuszként pedig meg is élnek belőle.
A marxizmus reneszánszát hozza el a „mérhetetlenül sokféle Marx-olvasat is, ami lehetővé teszi, hogy ma már egészen máshogy gondolkodjon a világ Marxról, és sokkal többet tudjon róla, mint akár ötven éve” – mondja ideológiakutatónk. Érdekes gondolat. Nem kevesebbet állít, mint azt, hogy Marx írásainak sokféle értelmezése lehet. Ez pedig nem mást jelent, minthogy a proletariátus nagy tanítója homályosan, kétértelműen írta volna műveit. Ettől Marx frászt kapna, lévén ő tudósnak tartotta magát, és mint ilyen, szándéka szerint, művei pontosan tükrözik álláspontját. (Ami egyébként nem igaz, mert sok ellentmondás és logikai bukfenc van bennük, de ez most mindegy.)
Marxot kétségtelenül sokféleképpen lehet olvasni, ülve, állva, fekve, mi több, négykézláb is, ám ami oda van írva, az ugyanaz marad: a társadalom primitív, kizárólag az anyagi érdekeken nyugvó, a kapzsiságot az emberi természet mindenekfelett álló, meghatározó tulajdonságának tekintő magyarázata.
Ezek után következik egy, csak a Mérce nevezetű neokommunista kiadvány szellemi mélyrepüléséhez fogható rész, melyben Kiss nem az „ideológiakutató”, hanem az ideológus babérjaira vágyik.
Nem tudom, kutatónak milyen, de ideológusnak biztosan csapnivaló.
Állítása szerint az újbaloldali „szcénának” nincs „társadalmi végcélja”, ami magyarán azt jelenti, hogy fogalmuk sincs, mit akarnak, ami, kétségtelenül, azzal az előnnyel jár, hogy a lehetőségeik végtelenek. Elutasítanak mindent, a jobboldalt, a liberalizmust, a globalizmust, a kapitalizmust, de hogy mit akarnak valójában, az homályban marad. Így aztán – bár Kiss az elutasítandók között nem sorolja fel – elutasítják a józan észt is, ami azt diktálná, hogy cselekvéseinket célok mozgatják és a céltalan cselekvés bizonyos kedvezőtlen elmegyógyászati diagnózis lehetőségére utal.
Vágyuk a permanens forradalom bármi ellen.
Az emberi élet is kört ír le, a kezdeti magatehetetlenségtől az aggkori magatehetetlenségig, nos, láthatóan a baloldal is visszatér az embrionális, anarchista, utópista kezdetekhez, szellemtörténetileg Marx elé. Csakhogy a sárkánytojásból sajnos mindig csak sárkány kel ki.
Arkhimédesz
2019-04-26 @ 11:54
A szerző alaposan mellélőtt megint, alighanem hiányoznak a témával kapcsolatos szabatos ismeretei. 1968 nem Marxról szólt, hanem az elnyomó, szabadságellenes struktúrák elleni lázadásról. Nyugaton a kispolgári létforma hierarchikus, patriarchális keretei, az oktatási kötöttségek, a szociális kiszolgáltatottság, a szexuális tilalmak, a konzumerizmus, a kolonializmus, vagy ha úgy tetszik, a globalizáció korai verziója ellen tiltakoztak a fiatalok. Keleten pedig a szovjet elnyomás, vagyis épp a marxizmus-leninizmus elutasítása volt a zavargások fókuszában. Új, a szüleik hibáitól és bűneitől mentes világot szerettek volna. Nem csak rajtuk múlt, hogy őket is bedarálta a valóság.
Gijutsushi
2019-04-26 @ 13:41
Szóval már akkor követelték, hogy ne kelljen semmit MEGtanulni, tárgyi tudás nem kell, kreatívan kell gondolkodni a semmin, abban lelni sikerélményt, hogy újra-és-újra feltalálják a kereket. (Csakúgy, mint utódaik most a bizonyítottan végletekig kártékony Marx-ot.) A szexuális tilalmak ellen is lázadoztak, aminek kézzel fogható „eredménye” mára az AIDS elterjedtsége, a buzi házasság és az LMBTQ „mozgalom”. Micsoda óriási társadalmi haszon, igaz? Azután a globalizáció elleni küzdelem, annak élharcosai, mint Cohn-Bendit, Schrőder, Joschka Fischer, stb. annyira jól harcoltak a globalizáció ellen, hogy a globalizmus ikonjai lettek, és persze milliomosok. A kispolgári létformánál pedig mennyivel jobb, ugye, a lumpen proli, narkós, alkoholista, munkakerülő, ateista létforma? Arkhimédesz leülhet, elégtelen!
Hazádnak
2019-04-26 @ 14:23
Gijutsushi, annyira remek az összegzésed, hogy én már nemis tudok hozzátenni, csak alátámasztani:
Oriana Fallaci Harag és büszkeség.
„Jól van, felsorolom. Mert ahogy az Angliák, Franciaországok, Németországok, Spanyolországok és így tovább, vagyis az egész mai Európa, azok az Olaszországok is szoros kapcsolatban állnak a fordított keresztes háborúval. Azzal a vaksággal, süketséggel, lustasággal, ostobasággal, mazochizmussal, ami megakadályozza a Nyugatot (beleértve Amerikát), hogy észrevegye azt a szakadékot, aminek a szélén állunk. És itt jönnek ők Mindenekelőtt az ex-kommunisták Olaszországa, akik ötven éven keresztül (még nagyon fiatal voltam, amikor elkezdődött) sebekkel borították a lelkemet. Akik gyötörtek engem a liberalizmusellenességükkel, az elbizakodottságukkal, a megvetésükkel mindenki iránt, aki nem volt kommunista. (Minden nem-kommunistát reakciósnak vagy őskövületnek bélyegeztek, vagy Amerika kiszolgálójának. Az amerikait ámérikainak írták: emlékeznek?) Akik úgy bántak velem, mint egy hitetlennel, de a Berlini Fal lebontása után azonnal hangnemet váltottak, és elveszetten, mint a csibék, akik már nem tudnak elbújni a kotlósuk szárnyai alatt, amit Szovjetuniónak hívtak, úgy tettek, mint akik letagadják a múltjukat. Megjátszották a liberálist. Sőt, most úgy viselkednek, mintha ők bontották volna le azt a falat, és a „jótevő” szerepében tetszelegnek.”
Vacula bácsi
2019-04-26 @ 15:51
Félelmetes és szomorú, hogy ez a nagyon okos nő – Oriana Fallaci – már akkor ilyen tisztán látta és szóvá tette, mi folyik, és hová vezet ez az aljas és/vagy idióta politika, mégis rohannak tovább a lenini úton….
csakafidesz
2019-04-26 @ 20:13
Soha nem a „lenini úton” rohantak. A marxista újbaloldal mindig Trockij (alias Bronstejn) követője volt és a forradalmat l’art pour l’art szemlélték. A létező szocializmusban a ruszkik féltek az anarchiától, ellenben Mao megcsinálta a „Nagy Ugrást” és a „Kulturális Forradalmat”. Ebbe 65 millió(!) ember pusztult bele. Háromszor annyi, mint Sztálin áldozatainak száma. A maoizmus a megvalósult trockizmus, persze a jégcsákánnyal agyonvert Trockij nélkül.
Mahir Kara
2019-04-27 @ 18:42
Tovább a lenini úton: Trockíj (Bernstein) jövőképe!
Válasz Lenin Mi a teendő? Brosúrájára! 1903
Ön a pártot a proletáriátus helyébe foglya tenni, aztán a központi bizottságot a párt helyébe, a párt főtitkárát a központi bizottság helyébe, így a proletáriátus nevében egyetlen személy hatalmát fogja elérni!
Ön a FIDESZT az egy párt helyébe foglya tenni, majd a kollégiumi brancsot a párt helyébe, a pártelnököt a kollégiumi brancs helyébe, így a FIDESZ nevében egyetlen személy hatalmát fogja elérni!
Metternichnek, és társainak szisztémája legmélyebb megvetést nyilvánítani, mindazok iránt, akik nem tartanak vakon ő velük!
Theo
2019-04-27 @ 16:58
Gijutsushi, ehhez csak az „Elemi részecskék” című regényt kellene hozzátenni. Fényesen bizonyítja, hogy a virtigli 68-asok gyermekei hogyan lettek maguk is totál elveszett emberek, akik már soha többé nem képesek visszatalálni a normális emberi értékekhez. A főhős „forradalmár” anyja tökélyre viszi a szexuális szabadosságot, gyermekeit elhanyagolja, narkózik persze és összejön Mansonnal (ha jól emlékszem), aki bebizonyítja, hogy ha minél tovább és tovább kell lépni (haladás ugyebár) pl. a szexuális forradalomban, akkor annak a végén csak szánalmas, sehová nem vezető perverzió vár. A főhős erre jön rá már felnőtten, csak éppen már nem tudja a kiutat.
Mahir Kara
2019-04-27 @ 18:54
Hogy a kommunista, a szocialista, a forradalmár zsidó csak előharcosa, élő tankja zsidóságnak, s győzelmük esetén meghamisítják a kommunizmust, megsemmisítik a szabadságot, széttörnek minden szociális jogot, a proletárt csak vak eszköznek tűrik meg, s szocializmusuk nem más, mint átmenet egy új most már az egész faj szélesebb alapjaira fektetett kapitalizmus világuralmi berendezkedésére. Szabó Dezső 1936
csakafidesz
2019-04-28 @ 10:35
A fentebbi hozzászólásodra itt válaszok:
Nos figyelj Ökör, és érezzed magad, hogy ökörszámba veszlek, mert az gerinces állat. A proletárdiktatura deklaráltan diktatura volt és a proletáriátus nevében sohasem volt a munkásoké a hatalom. A Fidesz egy demokratikusan megválasztott párt, és ki is lehet szavazni, hogyan 2002-ben megtörtént. Magyarországon demokrácia van, de azokra szavaztunk akik az ország érdekét nézik és nem külföldnek akarnak megfelelni. Nos ezért van túlsúlya a Fidesznek. Ha nincsen gyurcsány és szemkilövés 2006-ban a választás után nem lenne harmadszor is kétharmad. Tudod ökör amíg gyurcsány egyszer is megszólal valahol, addig sietve rohan minden normális ember a Fideszre szavazni, mert mindenki és minden jobb, mint egy gyurcsány.. Ez a gyurcsány nevű pedig soha nem fog leállni, mert elmebeteg.
tango47
2019-04-27 @ 22:58
Mahir Kara!
Ön nyilván Bangónénál volt óvodás, hogy ilyen nagyszerűen bírja a magyar nyelvtant (beírása bornírtságát most nem említem): „..a proletáriátus helyébe foglya tenni, ”
azt úgy írjuk mi, hogy fogja tenni. Mivel ezt a hibát kétszer is elköveti, ez már valószínűleg berögződött magánál, mint tanitónéniénél a folytani a fojtani helyett.
A fogoly az rabot jelent, aki nem szabad.
Örülök, ha segíthettem.
Mahir Kara
2019-04-28 @ 04:09
Szemed nincs az agyadba bekötve! Olvasottakat nem fogja fel! Ostobább vagy a lenézett komcsiknál!
csakafidesz
2019-04-27 @ 02:06
Arkhimédesz! Hogy te milyen csodálatosan buta ember vagy!
Karácsony Márta
2019-04-27 @ 15:49
Hogy mennyire, az már a névválasztásból is látszik..
Pandora
2019-04-26 @ 11:59
Az sajnos tény,hogy az oktatásban (ahogy az Akadémián is) sokan rögződtek meg a marxista ideológiában. Tanúja voltam annak,hogy a marxista tanszék tanárai hogyan lettek politológusok,vagy kommunikációs média szakemberek. Ugyan addig még hírét sem hallották ezeknek a szakmáknak,de az éhség nagy úr.Ez a korosztály már kifutóban van,de ha jó talajra hullott a mag,akkor ifjabb követőik,már külföldi tanulmányokkal is megtámogatva,tovább viszik a „haladó” gondolatot.Nem szólva arról,hogy a nagy öregek,befolyásuknál fogva ,a saját fiatal követőiket hozták helyzetbe.Az egyetemi autonómiával takarózva bizony sok mindent el lehet fedni.
Vacula bácsi
2019-04-26 @ 15:53
Sajnos így van, alig látni elmozdulást e téren is. Pedig a kétharmad erre is lehetőséget ad…
Karácsony Márta
2019-04-27 @ 16:38
Az az érzésem, hogy a kétharmad értelmesebb részét a Fidesz/KDNP kormány nem veszi komolyan… Igéretek hangzottak el a választás előtt, amiből nagyjából nem lett semmi..Hallgatnak a nem nemzeti és nem magyar filmalappal kapcsolatban is, ahol aczéltriumvirátus az úr.. Most hallottam a készülő Trianon emlékmű(?)ről, ami a föld alatt lenne… Szégyen. Ha ennyire gyáva a kormány, akkor ne legyen semmiféle emlékmű, legalábbis szerintem és párom szerint.. Talán nem vagyunk egyedül a véleményünkkel.
Klárika
2019-04-27 @ 18:00
Vacula bácsi
2019-04-26 @ 15:53
Sajnos így van, alig látni elmozdulást e téren is. Pedig a kétharmad erre is lehetőséget ad…
Valóban. Adhatna, de mégsem müködik így, s ez kiábrándító. Tény azonban az uniós szellem folyamatos, szándékos befolyása, amely teret is kap. Német oldalról is, amellyel minden téren a legszorosabbak kapcsolatok s amelynek a kultúrája jelenleg a legdegeneráltabb a szárazföldi unióban.
Gyarapodik a gazdaság és még érvényben van a migráncs elözönlés tagadása. De a szellemi élet, a kultúra k..rva balos. Egyrészt nem nemzeti mert ha az, akkor egyben rasszista is! Másrészt kozmopolita semmis, hiszen külföldi nézetben ritkán elégségesen gyalázó, amiért aztán díjak is járnak. Vagy nem elég üresen tárgyiatlan, vagy nem eléggé korszerü valamilyen bün, vétek vagy rendellenesség ábrázolásában.
(Egy degenerált világnak már rég unalmas és nem is kell a virágcsendélet. Ha nagymamának a saját unokájával nemzett utóda akar családképnek szolgálni, a gyerekes elváltak rendszeres gyerekcserék miatt örökké úton vannak, a nagynéni egyszemélyben unokatestvér is, meg az egyebék nagyapjának van egy ötéves öccse is, akinek tíz évre van szüksége amíg kikurkássza, hogy ki az ö tulajdonképpeni nagyapja, s keresheti is rögvest a nyalókát mert az szomorában kiköpte, hiszen nincs senki a közelében csak a tv zenebonál,…)
Normálisan nemzetinek meg nem mer lenni. Részben nem is tudja már a kultúra müvésze hogy az milyen, de még a népesség sem ha örökké az volt a nagyszerü ami külföldön termett. A saját történelmét, kultúrtörtenetét meg ismeri is de nem is. Részben gond lett annak az eladhatósága is, ha az Andy Vajna -nyugodjon békében- legnagyobb érdeme mégiscsak „a magyar film” megfelelö kommercializálása volt.
A ceu megvan mint volt, a soros-féle civilszervezetek nem apadnak. Az MTA marad amilyen volt, hiszen a következö neveltjei is sajátkezü házimunkák, és így tovább,…
Az elmúlt két és fél jobboldali mandátumnak annyi behoznivalója volt s már az is csak uniós felügyelet alatt történt; miközben a ellenzék csakis ballib hübérben formálódott.
A kényszert alkalmazó hatalmak örökös függetlenséget követelése közben. Ez korunk EGYIK LEGMESSZEBBMENÖ PERVERZITÁSA. ÍRJA MEG EGY IRODALMÁR. Nekem csak egy hozzászólás erejéig futja.
gyozo2018
2019-04-26 @ 13:01
Írni kell róla, róluk! Nagy a veszély. Mindig csak egy néhány tucatnyi vörösnyilasliberálfasiszta robbantotta ki a terrort, s mindig ugyanazzal az ideológiával, ugyanazzal a céllal mosták generációk agyát, és terrorizálták a többséget.
Van a kormány, és van az „árnyékkormányzó” hálózat. Minden területen és minden szinten: jog, oktatás, közigazgatás, stb. Az összes stratégiai területen. Hány éve mérgez itt a ceu? Hány évfolyam jött ki onnan? Az hány embert jelent, akik már stratégiai helyen dolgoznak ellenünk?!
Felháborít, amikor kormánytagok, vagy kormányközeli személyiségek dicsérik a „ceu-n folyó magas színvonalú” oktatást! A ceu ügynökképző központ! Ezt már sokan kimondták, leírták! És még mindig itt dolgoznak ellenünk! Több középiskolában osztályfőnöki, magyar és történelem órákon ilyen bűnözők mossák a gyerekeink agyát. Aki otthonról stabil értékrendet hozott, azt terrorizálják, lehülyézik!
A kormány dolga, hogy cselekedjen. Lehet írni, nyilatkozni, szónokolni a keresztény értékrendről, kultúráról, annak védelméről, de a gyakorlat mást mutat: módszeresen, következetesen, állami kvótával menetelnek velünk szemben, és horzontálisan, vertikálisan, minden szinten tért foglalnak!
csakafidesz
2019-04-26 @ 20:15
A kommunizmus sokkal veszélyesebb eszme mint gondolnád. Szükségkép vezet a temetőbe, mert csak ott teljes az egyenlőség..
v
2019-04-27 @ 16:17
És elmondhatnád elvbeli haverjaidnak,hogy a szemfedélen nincs zseb. Abba hagyhatnák a harácsolást.
csakafidesz
2019-04-27 @ 17:57
Figyelj taknyos v(arjú) Nekem nincsennek elvbarátaim, elveim sincsennek, csak nézeteim vannak. Aki „elvből” cselekszik az dogmatikus a felfogásom szerint. A normális hozzáállás mindig pragmatikus. Mi az a másik véleményében ami nekem is elfogadható és mennyi hasznom van abból, ha hallgatok rá..
v
2019-04-28 @ 01:51
Há akkor te a steinbergspicch vagy ,mert csak ott fent utolérhetetlen az ember, akinek elfúta a szél az elveit,és maradt ami maradt.És ezt tudja a kedves vezetőd is, nézeteid nem esnek egybe az ő elveivel vel?? Mert a mondás szerin „én tudom,hogy te tudod,de mit tudom én?”
kamcsatka
2019-04-26 @ 13:05
ajanlott irodalom ehhez a kiváló íráshoz, kiegészítésként
Stephen Kock – Kettős szerepben – Az értelmiség elcsábítása.
kamcsatka
2019-04-26 @ 13:10
Stephen Koch..elnézést.
Naprózsa
2019-04-26 @ 13:30
Mi viszont már a következő, úgy 2024-2026-ban felnövő fiatalokat várjuk. Az a fehér gyerek, akit muszlim osztálytársai – csak azért, mert szőke és német, francia, svéd, vagy akár „Londonba kizavart” kelet-európai mosogató szülők gyermeke – egész gyerekkorában vertek, vagy lányként a „német” iskolaigazgatója tanácsa szerint muszlim kendőben volt kénytelen járni, az aligha lesz vevő a multikulturalizmus, „baloldaliság”, hamis „nekem mindent szabad, de nektek semmit” elv áldásaira, és már csak kora okán is lázadni fog a nyugati mai politikusok ellen.
S remélhetőleg az a kisfiú, akit az óvodában genderoktatásban részesítettek rusnya, ijesztő transzvesztita bácsinénik, vagy csigák, aztán megerőszakolták törvényesített magukat aznap nőnek valló pedofilbácsik a női WC-ben, vagy kislányként megkéselték a parkban énekelve a barátaival, lerúgták a metrólépcsőn vicces kedvű migránsok, vagy azok a gyerekek, akiknek idióta szülei átkonvergálták aljas orvosokkal a másik nembe, na azok a fiatal felnőttek remélhetőleg majd tömegesen helyreteszik idióta felmenőiket bu.zi Micronostul. Nem hiszem, hogy ilyen mértékben hosszútávon el lehet egész generációkat hamis ideológiákkal téríteni a normális erkölcsi és szexuális mentalitástól. Reméljük, hogy a következő nemzedék rájön, hogy minekünk „jobboldali nyuggereknek” volt mindig is igazunk. (Hacsak nem lesz már addigra késő és nem folyik már a kiirtásunk ezerrel.)
kamcsatka
2019-04-26 @ 15:57
hat, ahogy a 19.szazadban a magyar kiralysag es a monarciah europa usa.ja volt. vagyis ozonlottek ide a kulonbozo nepek es nem csak keletrol, ugy lehet ez cél. csak most jobban meg kell valogatni kit engedunk be.
csakafidesz
2019-04-26 @ 20:21
(Hacsak nem lesz már addigra késő és nem folyik már a kiirtásunk ezerrel.)
—————————————————————————————
Ez a legutolsó, zárójelbe tett mondatod igaz és valóban így van.
doktor_hetes
2019-04-26 @ 13:39
Én úgy tudom, hogy a lázadás kirobbantásának elsődleges célja az volt, hogy a fiúk-lányok szabadon bejárhassanak egymás kollégiumába egy kis etye-petyére. Tehát – áttételesen – a francia autóipar okolható, hiszen ha a Citroen 2CV hátsó ülése nagyobb lett volna, akkor meg tudták volna máshogy is oldani a dolgot 😉
csakafidesz
2019-04-26 @ 20:18
Édes öregem. A 68-as diákok az elit kölykei voltak. Citroenből a DS, azonkivül a 220-as Mercedes és az olasz Alfa Romeó..
Antikomcsi
2019-04-26 @ 17:20
Én marxista komcsikat a jobboldalon látok: Orbán és Deutsch a KISZ-ből indultak, Kövér, Matolcsy, Pintér, Stumpf, Schmidt Mária és a többiek az MSZMP-ből, Frank Füredi meg a Revolutionary Communist Party alapítója. Nem is meglepő, hogy a vörös társaság tagjai egymásnak adják a kilincset Pekingben és Moszkvában…
Klárika
2019-04-27 @ 07:13
Látni láthat, Antikomcsi, de a rossz szemüvegen keresztül. Az nem az ö mesterkedésük, hogy mikor és hova születtek. Az sem, hogy Moszva vagy Peking nincsenek benne az unióban. Viszont elég tapasztalattal bírván, elegük van a hidegháborúból is és az egy birodalomhoz kötött gyarmati életvitelböl is.
Ha nem lenne oly messze, akkor biztos, hogy a délsarki pingvinekkel is kereskednének.
Csak közepesen képzett optikus is feljavíthatná a látószerét: Mer kell, úgye nem volt KiSz-vezér és nem is kereskedik se Kínával se Moszkvával, se Pétervárral, nem is látogatta öket hatra vakra addig amíg azt hasznosnak látta…, se a többi Myugat, de Ámérika sesohase mmiért
Magácska nem anti komcsi, hanem kis buta. Amely megnevezést ne vegye sértésnek, az csak a tájékozottságot s az elsietett nyilatkozatot illeti.
v
2019-04-27 @ 16:12
De azért nem tudja vitatni,hogy a fent említett ifjú-öreg titánok a kommenista akolból másztak elő.Viselkedésük tökéletesen megfelel a komisszár iskolában tanultaknak.A pedigré,az pedigré.Még nem lövetnek, de ha kell fognak mint a táncos, komikus idejében megtörtént, egy vérből valók mind.A luxust hamar megszokták,nehezen válnának meg tőle.
khm
2019-04-27 @ 20:39
Jaj már processzor úr!
Nem gondoltam,hogy kend végtelenül hülye. Ellenben immár meggyőzött róla.
v
2019-04-28 @ 01:37
Hát ez a hála,és elismerés, talán te tudod cáfolni a fent nevezett úrelvtársak pedigréjét. A csendőrpertuval ne törődj,az csak azért van,hogy veled egyszerűbb legyen a kommunikáció,hátha így jobban megérted a mondani valót.Semmi sarok, fejlődsz, ez is valami,vagy csak megfeledkeztél róla?
Klárika
2019-04-28 @ 08:27
Nézze, khm kollega már megválaszolta a fájdalmait,
csakafidesz kollega meghúzta még a nagybögöt is ráadásnak
Igaza van a kollegáknak, a fájdalmai régebben sem voltak sem passzintosabbak, sem kevésbé ócsárlóak.
De hogy ne hiányoljon semmi továbbit a részemröl: számolja ki, hogy egyáltalán mikor és mibe születhettek a mai politikusok komolyabb és tapasztaltabb egyénei. Számolja ki azt is hogy mikor és hova születtek a ma legcsillogóbb szemü helyesírás reformátorai. Kérem, vesse össze a máshol kormányzó magasrangú politikusok viselkedését, ha ismeri azokat, és a saját „ifjú-öregeiét”, meg az ifjúékét.
Azt is el kell olvasnia, hogy senkire sem fognak lövetni az „ifjú-öreg titánok”, legfeljebb odébb görgetik, ha úgy adódik.
Arról vitázni, hogy mi számít luxusnak országelsö politikusoknál és kis polgároknál, hát az hiú is meg meddö is mint foglalatosság.
Megpróbáltam tovább érvelni, több mint másfél órája verem a billentyüket. De sehogysem tudom itt megfelelö módon összehozni azt amire a továbbiakban gondolok.
Ez az öt mondat meg olyan kemény rögeszmés pajzzsá veretett össze, ösöreg keserü csalódásokból? amelynek a kovácsa sem talál rajta rést?
v
2019-04-28 @ 11:30
Mond az valamit,hogy minden relatív? Pénztáros lőrinc??? Hallott már a mamelukokról? Az országház díszes tagjai között hány évet lehetne kiosztani? Ön vagy nem itt él,vagy ma reggel született. lülü a héten nem nyer semmit,rápihent a kinnyyai vasútra,SIKERÜLT!!!!! Gondolja végig viselkedésüket, törvényeiket. Országházi karhatalom??? Foci őrület,jobban jártunk volna ha egy piramist épített a kedves vezető,mert akkor másra is jutott volna pénz. Ön szerint csak a bangóné gondolkodik így az emberekről, nem minden politikus így gondolkodik,csak van aki betudja fogni a pofáját, ezért nem hórákól a többi,mert valahol egyet ért vele,és bizony ön is én is ÉS MÉG A TÁRSADALOM TÖBBI TAGJA, AKIK NEM TARTOZNAK KÖZÉJÜK, szerintük csak zavaró tényezők vagyunk, mondhatnám PATKÁNYOK.
csakafidesz
2019-04-28 @ 14:51
Klárika! Ezzel a v(églénnyel) nem kell törődni, ez egy ócska troll.
v
2019-04-28 @ 11:35
ÉPPEN CSAK KI NEM MONDJÁK,HOGY AKI NEM VELÜNK,AZ ELLENÜNK. PEDIG NÁM SOK, SOKKAL ÉRTÉKESEBB EMBER A TÁRSADALOMBA,AKIK NEM ÁLLNAK SZÓBA EVVEL A BANDÁVAL. És most rettenesen hiányoznak a politikából.
v
2019-04-28 @ 11:36
van ám. bocs
Theo
2019-04-28 @ 23:51
Hát ha már javítunk, akkor: társadalombaNNNN.
csakafidesz
2019-04-27 @ 17:52
Figyelj barom! Moszkvában mindig minden korban egymásnak adták a kilincset a diplomaták, pártállástól függetlenül. Oroszország akkora, hogy nem lehet megkerülni. Akkor sem lehetett amikor Szovjetunióvolt a neve.
v
2019-04-29 @ 08:15
Na figyelj,bár úgy is ez a feladatod.Ha valaki itt troll, az csak telhetsz, mondhatnám te vagy az inspektor, figyeled a kórust,hogy megfelelő nótát fújják. klárika meg az egyik szólamvezető, mondhatnám az alt szólam vezetője.Ha valaki másképp látja a világot az troll,te szerencsétlen??????Talán a tapasztalatok ,élet felfogás,neveltetés, műveltség okozza másképp látást. Akarom kérdezni,a lenin sapkád még meg van, ne tüzeld el,kitudja még szűkséged lehet rá.Kalapot ne viselj,nem áll jól neked.A piros kis könyvedet,azt azért jól dugd el,nehogy kiessen a pornó újságból.
Klárika
2019-04-30 @ 02:52
Nézze, tisztelt @v, végül is igaza lehet csakafidesznek. Hiszen válaszoltam, azután meg megint egy oly tömör szemrehányásokból álló lista következett 2019-04-28 @ 11:30 -án, hogy ember legyen aki arra érdemben tudna válaszolni. Pedig ezért vannak a blogok.
Amellett, hogy megint ott van mindaz amit már számtalanszor lekritizáltak mások is.
„Talán a tapasztalatok, élet felfogás,neveltetés, műveltség okozza másképp látást.”
Ez vitathatatlanul áll mindenki esetében.
Viszont: Ha azért ismétli a már jól ismert negativ kritikát mert nehezére esik, de mégis valamit szeretne „meglátni a Fidesz milyenségéböl vagy a kormány politikájában, az egy olyan ok amiért érdemes lenne próbálkozni. Mármint véleményt mondani, nem meggyözni! Vagy ha ön maga szeretne valamely politikai feledatot vállalni, de sehogysem talál egy oda vezetö ösvényt. Vagy ha akkora sértés érte a fideszesek részéröl, hogy az az égre kiált….
Ha meg arról van szó, hogy egy kormánypárti blognál csakis bosszantani akarja a többieket, amit nyilván, hogy nem fog külön bejelenteni mint olyat, akkor ne bántsa a „troll” megnevezés. Értse meg, kérem, hogyha itt mindegyre ilyen kifejezéseket használ mint: „a piros könyvedet”, „lenin sapkádat”, „kórusfigyelöt” „szólamvezetöt”, „kommenista aklot”, „pedigrét” használ, mintha a Fidesz esetében egyáltalán gondolni lehetne valamely komcsiságra; amellett odáig ragadtatja magát, hogy: „még nem lövetnek, de ha kell, fognak”… ezt egyszerüen nem lehet annyiban hagyni. Vagy tényleg eltekint az ember a továbbiakban.
Magd@
2019-04-26 @ 17:27
Pontosan.
Lehet, hogy Arkhimészes nem akkor élt vagy másra emlékszik.
Gijutsushi
2019-04-26 @ 17:30
Kicsit aktualizált vicc…:)
Vizsgázik a leendő EU-biztos:
-Na, mit húzott? – kérdi a vizsgabiztos.
-Hatodik Lenint.
-Az nem hatodik, maga ütődött, hanem Vlagyimir Iljics Lenin.
Második tétele?
-Vlagyimir Iljics Pál pápa.
-Az nem Vlagyimir Iljics, hanem az hatodik Pál pápa.
Kijön a vizsgáról, eligazítja a következő jelöltet: a római számokkal nagyon kell vigyázni! Bemegy az újabb (mondjuk, ifjabb Ischiaz-Schnapps Juncker), tételt húz.
-Nos, mi a tétele?
-Hát… MARX.
– Jó, akkor kezdjen hozzá!
– Hát, először is, kiemeljük az X-et…
v
2019-04-26 @ 19:22
Hát kérem szépen,szépen kérem, a marx egy valaki vót. Nem minősíteném,mert még azt mondanák, gondolnák,hogy rásszistá vagyok, pedig igen.Tehát aki demokráciáról popolazt kérem egy tatabányai szívlapáttal kell agyon verni,mert ugyan is hazudik.Demokrácia szerintem útóljára,és először az ősközösségben, a hordák idején vót. Amíg együtt gyűjtögettek,együtt vadásztak. De amikor kialakult a fizikai különbség a tagságban, ott is meg szűnt.marxot, és követőit kétszer kell agyon,agyhelyen vágni. Csak a biztonság kedvéért.
zöld zsömle
2019-04-26 @ 21:20
Paul von Arady, nem vagy te aradi, esetleg lendvai.
Arad marad. Ahogy Victor Hugo írta: Hol éden volt a föld, börtönt épít a zsarnok, Velence gálya lett, és Nápoly síri bolt. Arad terén bitó! Palermóban bitófa!
Palika, ne írogass annyit, minek az ide?
khm
2019-04-27 @ 09:02
muresán lesz az,s nem Arady
csakafidesz
2019-04-27 @ 02:02
Kötelező olvasmány: Francoise Giroud: Jenny Marx. A könyv a férjétől sokat szenvedő asszonyról szól, de elsősorban Marxról. Giroud nyugodtan adhatta volna címnek: Karl Marx, de akkor valószínűleg nem talál rá kiadót. Így viszont nyugodtan leírhatta mekkora állat volt Marx, és mennyire immorális alak. A saját apja temetésére sem ment el.. (Pedig mehetett volna nyugodtan.) Az már csak hab a tortán, hogy hetenként ha egyszer megmosakodott, akkor nem volt annyira büdös, és tele volt a teste furunkulusokkal.
A lángelmét hiába keressük benne. Ő maga sem értette amit leírt és tízszer is kivakarta, átírta. Külön kutatóintézet foglalkozik a Marx kéziratokkal. A tőkét be se fejezte, de amúgy is zavaros sokhelyen az egész. Egyes folyamatokat jól látott, de borzasztóan rossz következtetésekre jutott. A zsenialitása, nos az finoman szólva kérdőjeles.
Klárika
2019-04-27 @ 14:06
Az „egy bizonyos Kiss Viktor „ideológiakutató”- ” tól idézem:
„Ők azok, akik már beszélnek nyelvet,…”.
ebböl tudom meg , hogy mivel én és sokan mások nem tartozunk hozzájuk, mi még nem beszélünk nyelvet.
Pedig valahogy kijártuk az iskiinket, halgattunk elöadásokat amiket kortársaink tartottak s még tartanak,….
de nem is folytathatom, hiszen „nem beszélek nyelvet”…
És a görccsel sem tudok mit kezdeni, amely elfogott.
csakafidesz
2019-04-27 @ 17:48
Anno nekünk az iskolában „oroszt” tanítottak. Első gimnáziumban két Lenin és egy Csapajev olvasmány után felálltam és megkérdeztem az orosz tanárnőtől, hogyan tudok egy pohár vizet kérni oroszul. A tanárnő első pillanatban megdöbbent, majd a következő órán szétosztott közöttünk egy orosz könyvet amelyben a mindennapos szavak, olvasmányok voltak és azt mondta nekem, hogy igazam van, Moszkvában nem Leninről kérdezősködünk, hanem a közeli étterem, vagy a trolibusz menetrendje lesz fontos nekünk. Ezentúl minden héten kétszer csakis gyakorlati orosszal foglalkoztunk. Anno aki gimibe járt választhatott egy idegen nyelvet (nálam a német volt) és fakultativ órán esetleg másikat, de egyszerűbb volt magántanártól angolórákat venni.
Igazán kint lehet megtanulni a nyelvet a célországban. Tehát a mai generáció előnyös helyzetben van. Ez a szabad utazás hatalmas előny a nyelvtanuláshoz. Anno Moszkvába nem lehetett csak úgy kijutni, de az NDK-ba igen, és a német mégis világnyelv. Ráadásul nekem Bécsben is éltek rokonaim, Apám is élt ott négy évet az Anschluss előtt, ez motivált.
Karácsony Márta
2019-04-27 @ 16:23
Csak egyetérteni lehet… de az egyetemeket el ne felejtsük már, pl.az ELTE, ahol ugyanez a káderképzés folyik.. Ezek lesznek majd a jövő nem csak szavazói, de sajnos vezetői is..
CruzAD
2019-04-28 @ 01:05
A szocializmus csodálatos elmélet [legalább is az ideológia jelszavak vagy frázisok szintjére redukált, hétköznapi, vulgár verziója], de rettenetes gyakorlat. – szokták mondani,
de azért aki részletesen tanulmányozza az ideológiát, annak bele kell botlani pár ijesztő és baljós apróságba, mint a forradalmi terror, a proletár diktatúra, a politikai korrektség, vagy vadiúj megfogalmazásban, „erkölcsi korrektség” felsőbbsége a tényszerű korrektség felett, stb…
Neduddki
2019-04-29 @ 02:10
Kb harom eve olvasom Aristot de most mellelott.
‘68 nak voltak celjai es az hogy mostanara par hatvan-nyolcas mive lett az az azota eltelt 51evnek tudhato be nem a diaklazadasoknak.
Nekem szerencsem volt, a kadari csukaszurke vilagbol egy pillanat mulva Los Angeles ( Tujunga ) ben talaltam magam, Kadar utan a Reagan – i Amerika eg es fold volt ( de minden tulzas keves ez esetben )
csakafidesz
2019-04-29 @ 11:16
Csak jobban körül kell nézni Amerikában, mert elég sok ott is az árnyék. Los Angeles mondjuk nem New York, de maga Amerika, az „American way of life” mégsem annyira csodálatos, ahogyan egyesek látják vagy láttatni akarják.
Kovács Kata
2019-04-29 @ 11:01
Mindig olyanok fintorognak ’68 kapcsán, akik annak idején is az elnyomók oldalán álltak…