A mizantrópok kora
137„Sötét a kedvem s méregtől beteg,
Látván, mint élnek itt s mily emberek.”Moliére: A mizantróp
Úgy 350 évvel ezelőtt írta Molière a darabot, melyből a fenti idézet származik. A mizantróp, az embergyűlölő Alceste figurája, ma mintha a követendő példaképpé válna sokak számára.
Határozottan divatba jött az ember – a teremtés koronája – megvetése, mert, mint mondják, tönkreteszi a bolygót, halomra gyilkolja a biodiverzitást, szén-dioxidot bocsájt ki és léte más eredendő bűnöktől is terhes. Pusztulnia kell hát, hogy a Föld fellélegezhessen és eljöjjön a Kánaán.
Kár, hogy nem lesz senki, aki elmesélje.
Egyre több és egyre extrémebb hír kerül a szemem elé, olyan emberekről, akik mélyen megvetik, mi több kihalásra méltónak ítélik az emberiséget. A pusztulás hírnökei és/vagy megvilágosodottai – a kényelmes kor ízlése szerint – nem a sivatagokban, piactereken, rongyokba öltözve és éhezve hirdetik a kívánatos kipusztulást, mint a próféták anno, hanem az egyetemek kényelmes katedráin és a fotelből élvezhető médiában. Szó sincs semmiféle prófétai sorsról, nem vetik kútba őket, mint Jeremiást, éppen ellenkezőleg, mindenhová meghívják őket, és a közönség állva tapsolja előadásaikat a kívánatos pusztulásról. Ügyesen élnek a technológia áldásaival, melyeket amúgy a pusztulás okainak tartanak és mélyen megvetnek. Elméletileg legalábbis.
A legutóbbi hír, erről az embergyűlölő szubkultúráról, egy bizonyos Patricia MacCormack nézeteinek bemutatása volt. A nevezett hölgy Angliában él és kontinentális filozófiát tanít. Túl ezen, híve és hirdetője az „ateista okkultizmusnak” – bármi legyen is az. Nagy sikert aratott a „Démoni nyálkahártya” című előadásával, melyet boszorkánynak öltözve tartott. Az előadása egyébként különböző posztmodern filozófusok munkái nyomán, „…. feltárja a vulva, a nyálkahártya és a démoni egyesülésének szerepét a káosz varázslatában.” (Anatómiában járatlanok számára: a vulva a külső női nemi szerv) Megjegyzem, valamilyen, csak általuk ismert oknál fogva, a magára valamit is adó ultrafeminista nem tudja művét teljesnek, ha nem tesz említést a női nemi szervekről. Pedig a saját nemi szerveinkkel való túlzott foglalatoskodás veszélyes utakra viszi a pácienst.
Lásd például Gréczi Zsolt tanulságos történetét.
A hölgy – láthatóan és nyilvánvalóan – dühöngő elmebeteg, de ez, az amúgy is agyalágyult korunkban, nem bír már különösebb hírértékkel. Elmebaját könyvben is megörökítette, melynek az „Ahuman Manifesto” címet adta. (Az „ahuman” szó az ő innovációja, és valami embernélküliséget ért alatta.) A legfontosabb követelése, hogy az emberek azonnal hagyjanak fel a szaporodással, mert ezzel némileg orvosolhatják a bioszférában okozott károkat.
Zárójel. Ilja Ehrenburg egyetlen jó könyvében, a Julo Jurenitoban van egy jelenet, mikor a nagy októberi szocialista során, ´17-ben, a főhőst, Julio Jurenitót Kinyesma városában kulturális népbiztosnak nevezik ki, mint mostanában Budapesten Gy Németh Erzsébetet. E minőségében első intézkedése, hogy „Kinyesma város lakosai, további intézkedésig, megtermékenyítést nem eszközölhetnek.” Nincs új a nap alatt. Zárójel bezárva.
Arról, hogy az ember egy kártékony és nem kívánatos lény, egy másik érdekes elmélkedés is megjelent a minap, egy honfitársunk tollából. Horváth Balázs, a Széchenyi Egyetem környezetkutatója, egy hosszú könyvet írt a tárgyban, „ A beteg bolygó” címmel. Könyvében az emberiséget – mely nem más, mint egy, önmaga jelentőségét túlértékelő majomfaj – ugyancsak kártékonynak és veszélyesnek nevezi.
Egyébként, ez a „majomfaj” dolog nyilván a reggeli tükörbenézés során alakulhatott ki a szerzőben.
Mindkettőjük és az egész „poszthumanista” elmebaj közös vonása, hogy az oly divatos „morál”, vagy „erkölcs” fogalmát olyasmire akarják kiterjeszteni, amire lehetetlen. Az emberen kívüli világban ugyanis nem értelmezhetőek eme fogalmak. Nincsenek morális relációk az emberen kívül. Amint az Nietzsche híres példázatából, a sas és a bárány metaforájából is láthatjuk. A sas nem tud nem-sas lenni, hiába ítéli el ezért vacsorája, a bárány. Nincs közöttük etikai reláció, és nem is lehet, mert a sas elpusztul, ha nem eszi meg a bárányt.
Azt mondják, azzal, hogy élünk, „rosszat” teszünk Földnek, a biodiverzitásnak és a nem tudom, még minek. Ezért, mikor mi nem vagyunk, nem is ártunk, és akkor az az állapot „jó”. Hagyjunk fel tehát a szaporodással, a szén-dioxid kibocsájtással; a legjobb lenne, ha nem lennénk. Csakhogy egy ilyen poszthumán világban, vajon ki állapítaná meg, hogy az „jó”. A bárány ugye, mint láttuk, semmiképpen sem, hiszen neki ott van a sas, és a sas sem, mert neki meg soha sincs elég bárány, így aztán időnként éhen hal.
A jóról és rosszról való tudás az ember sajátja.
A Szentírás szerint, mikor az ember evett a tudás fájáról, azt mondta az Úr: „Íme, az ember olyan lett, mint miközülünk egy: tudja, mi a jó, és mi a rossz.” Bármi furcsa is, de a bűnbeesés előtt az ember csak egy volt a Paradicsomot benépesítő állatok közül, amint azt Hegel oly találóan megállapította. Az etika, melyet aztán az állati s növényi „jogok” hagymázos látomása kísér, kizárólag az emberre vonatkozhat.
A környezet, a bolygó védelme kizárólag tudatos, önvédelmi tevékenység, a faj fennmaradást célozza a megfelelő környezet biztosításával.
Etikai vonatkozása egyedül más emberek – az utódaink – túlélése vonatkozásában lehet.
Nem mintha ez nem lenne nagyon fontos. Csakhogy, ha és amennyiben, ki akarunk halni a szaporodás elmulasztásával, amint Patricia azt javasolja, akkor bizony számunkra semmi értelme sincs a biodiverzitásnak, és a különböző biológiai jelenségekre hagyott Föld immár nem jelent számunkra semmit.
A libsizmus „gondolkodói” addig facsarták a morált, hogy abból mára a halál kultúrája fakad és teljesen értelmezhetetlenné válik.
Az emberiség túlszaporodását pontosan az annyit hangoztatott erkölcs okán nem tudjuk kezelni. Ha az erkölcs és a morál nem állná utunkat, könnyen arra a következtetésre juthatnánk, hogy nem a szaporodást kéne megállítani, hanem a „fölösleget” egyszerűen ki kéne irtani, hiszen az „jó” lenne a delfinek, a pitypalattyok és a koalák számára. A „fölösleg” pedig, értelemszerűen, mindig a másik, ő az akinek nem kéne szaporodni, bezzeg nekem annál inkább.
Abba egyébként, hogy Patricia abbahagyja, vagy el sem kezdi szaporodást, én semmi kivetnivalót nem találok. Sőt! Gyerekének minden bizonnyal szörnyű sorsa lenne. Csak nekünk ne adjon tanácsokat.
Netuddki
2020-02-19 @ 14:57
Nekem azzal nincs bajom ha ezek kihalnak. Magunk kozott szolva: rajuk is fer.
khm
2020-02-19 @ 15:55
Így igaz!
Jason Bourne
2020-02-19 @ 18:55
A libsik vegyék komolyan ezeknek a libsi „gondolkodóknak” a tanításait és hagyjanak fel a lélegzéssel. Azzal sokat javítanának a cokettő helyzeten.
Neaddfel
2020-02-19 @ 22:04
Ez a hölgyike a teóriáját Afrikában, a tevések/kecskések imaházaiban, és mondjuk Gyöngyöspatán/Olaszliszkán stb. kellene propagálja, mert az európai fehér rassz sajnos, már az ő nézeteinek a kifejtése előtt rátért erre az útra.
Poppy
2020-02-19 @ 15:19
Isten ments, hogy szaporodjanak! Le is ölhetik magukat, ezzel mutatva példát.
Magd@
2020-02-19 @ 16:16
Ezek már annyira élet idegenek, hogy nem is veszik észre, hogy a többség részére ők már nem léteznek.
Jó az, ha a különböző “tanokat” hirdetők példamutatóan be is bizonyítanák saját magukon, hogy igazuk van.
Mi meg kivárjuk, hogy “bejön-e” az elmélet a gyakorlatban is.
jonas
2020-02-19 @ 16:34
Lassan eljön a sci-fi korszaka. Nem azért, mert végre a Mars-ra utazunk, hanem azért, mert a társadalom egészen elmebeteg és öngyilkos tendenciákat mutat, amit régebben csak filmeken láttunk, de lassan minden valóság lesz. Sajnos az a helyzet, hogy a hosszantartó létbiztonság, háború mentesség és relatív jólét automatikusan kiváltja az emberekből a perverz és beteg dolgokat. Háború, szegénység és egyfajta tisztító tűz kell ahhoz, hogy ismét visszaálljon a normalitás. Esetleg egy olyan karizmatikus konzervatív vezető, akit nagyon sokan elfogadnak és rendet tesz a világban. Persze ekkor érünk újra a diktatúra témakörhöz, de sokkal szívesebben élek egy konzervatív mérsékelt diktatúrában, mint egy értéktelen és perverz fertőben.
Theo
2020-02-19 @ 17:31
Inkabb ugy lehetne mondani, hogy a joletben ezek a degeneralt peldanyok is tul tudnak elni.
Az mar csak hab a tortan, hogy meg katedrat is kapnak, hogy meg tobb elfajult egyedet allitsanak elo. Ez mar csak mesterseges begyorsitasa a folyamatnak…
pompom
2020-02-19 @ 17:34
Nem kell aggódni, mert ez az életnek nevezett csoda teljesen önszabályozó és az egyensúlyra törekszik. Akármi is legyen az az egyensúlyi pont. Vannak nagy kilengések, amik kihívások is, mely kinevel egy ellenállóbb generációt (teher alatt nő a pálma, meg hasonlók). Kell ez borzalom, hogy lássuk mit vesztünk el éppen (…az eszünket). Mióta világ a világ, így volt és most sem lesz másképp, csak a csomagolás új!
Fogash73
2020-02-19 @ 17:59
Az a szomorú helyzet, hogy ez a sok elmeroggyant ostobaság mind csak az ún. “nyugati civilizációban” jelenik meg és terjed láncreakció-szerűen. A MÁSIK 7milliárd ember erről nem tud, ez őket nem érdekli. Ők a maguk babonái és hitviláguk szerint élnek és SZAPORODNAK, miközben teleszarják a folyókat/tengereket (szö szerint is és műanyaghulladékkal is), üresre eszik az erdőket-mezőket, majd elindulnak a “nyugat” felé, mert a facebookon látták, hogy itt kolbászból van a kerítés is.
A jó hír az, hogy nagy valószínűséggel az ilyen deviáns lila pincebogarak eltaposásával kezdik az életterük kibővítését. De ne legyenek illúzióink: nekünk jobb esetben is csak egy rezervátum marad…
Kovács
2020-02-19 @ 18:17
A mizantrópok kora helyett a lényeget jobban kifejezné a Káli Juga kifejezés. Ugyanis az emberiség szellemi nyomora több évezredes múltra tekint vissza. Jézus világosan állást foglalt a kérdésben, imígyen : a szombat van az emberért és nem az ember a szombatért. ( Mk. 2,27)
Következmény a szűk témára vonatkoztatva : nem a klímát kell védeni az embertől, hanem az embert a klímaváltozástól. Persze mondott olyat is, ami a legtágabban is útmutató, kivezető a sötét korból : legyetek tökéletesek, amint a Mennyei Atyátok tökéletes.
csakafidesz
2020-02-22 @ 11:25
Rosszul látod. Az embert az embertől kell védeni, pontosabban azoktól az emberi találmányoktól amelyek veszélyesek. Erre komoly lépések is vannak, a gépkocsik gázai egyre tisztábbak, az erőművek kéményein szűrők vannak, stb. De pl. a kerozinégetés ma is a repülés része. Ha a gép tartályaiban túl sok a kerozin nem száll le, hanem körözget egy darabig és égeti a kerozint, vagy rosszabb esetben lakatlan vidékek fölött kiengedi a tartályokból a felesleget.
heroes_never_die
2020-02-19 @ 19:17
A világ- és emberiségmegváltók fundamentális tévedése, hogy a természet egy idillikus pampa, ahol tombol a harmónia és ebbe Kánaánba kizárólag az ember rondit bele létezése óta. Ugyanerre a tévhitre alapozzák az „ember okozta” klimaváltozást is, egyúttal, magukat Istennek képzelve, az évmilliárdok óta tartó változási folymatba pancserkodnának bele.
Van egy jó hirem: a világot, természetet, Planétánkat teljesen hidegen hagyja, hogy egy ilyen humanoid, mint pl. MacCormack létezik, de még újabban a blogra nótoriusan köpködö Weberjózsi (Fb) penetránsan unalmas verbál lincselkedései (by Ambró) sem zavarják.
Minden változik és minden véges. Ezen lehet filozófálgatni egy darabig, de ez is elmúlik. Mert senki sem lesz majd, aki egyszer elmesélje, hogyan irtattatott ki (nem véletlen a forma!) az emberi lét eddigi legfejletteb kultúrája, az európai, amelynek nyilvánvaló hibáit az egész világra kiható pozitiv hatásai mégis relativizálják.
A mérnököknek, természettudósoknak és egyéb racionálisan gondolkodó, alkotó embernek azt rovom fel, hogy képtelenek voltak még idöben megállitani a szocio-pszicho-gender és hasonló sarlatánok massziv térnyerését.
Merci Aristo!
csakafidesz
2020-02-20 @ 02:21
Még nem késő megállítani az ilyen gendersérülteket. (Agyuk nincsen, a genderük sérült.. Ott a két lábuk között.)
Namond
2020-02-20 @ 15:21
Lady,
Ugye a világ- és emberiségmegváltók az objektív, létező valóságtól elrugaszkodott szubjektív, individualista idealisták a romantikusoktól/humanisttáktól/liberálisoktól a marxistákon át a kakokrata nyílt társadalmi eszméig?
A mérnököknek, természettudósoknak ne rójon fel semmit, ők megrendeléseket teljesítő szolgáltatók.
A racionálisan gondolkodás, az előre látás hiányát viszont nyugodtan felróhatja a köz- és újságíróknak, politikusoknak, vallásalapítóknak és a tőlük alig különböző marketingeseknek.
heroes_never_die
2020-02-22 @ 12:52
@Namond, a mérnökök, technikai szakemberek, kutatók, természettudósok az emberi géniusz, az örök kiváncsiság, tudásszomj, problémamegoldó képesség, a világ kézzelfogható jobbá tételének letéteményesei. Mindig is egyfajta jó értelembe vett megszállottság jellemezte a fejlödést elösegitök tevékenységét, valódi értékek létrehozását. Erre egyik legérdekesebb példa Leonardo da Vinci, aki elsösorban feltaláló és kutató, s csak másodsorban volt kivételes müvész.
Amig azonban az értéket teremtök munkájukkal voltak elfoglalva, ezáltal valóban a társadalmat szolgálva, addig nem vették észre, hogy az ú. n. társadalomtudományok cimszava alatt milyen radikális változások mentek végbe. Ma már gyakorlatilag nincsenek filozófusok, a szó klasszikus értelmében, hanem egymásról másoló, egymásra hivatkozó, a korábbi elveket, rendszereket dekonstruáló „társadalom mérnökök” (sic!) vették át a hatalmat, az egyébként ártatlannak kinézö szociológia égisze alatt. Ma már a szociológiából kiinduló fake „tudományok” tömegével állunk szemben, amelyek a mindennapi élet legapróbb részleteibe is belekontárkodnak, söt a természetet, valamint az azt leiró, tanulmányozó tudományokat is „szociális konstrukcióként” kezelik. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy pl. Németországban állami kutatási pénzt mondjuk fizikai témára is úgy lehet elnyerni, ha annak valamilyen gender kapcsolata van.
Ezt rovom fel ezeknek a többségükben fiúknak, hogy rengeteg munkájuk mellett, sokszor közérthetö artikulálási képesség hiányában képtelenek voltak megvédeni a saját territóriumukat, az egyetemeket és kutatóintézeteket az agressziv behatolók, elsösorban femináci kvótanök ellen. Behódoltak. Nem véletlen, hogy a különleges képességeket nem igénylö duma-szakok, azok döntö többségükben nöi hallgatók és munkatársak diktátuma alatt állnak.
Namond
2020-02-22 @ 14:22
Lady,
Igen kedves az Ön pozitív véleménye, a mérnökök, technikai szakemberek, kutatók, természettudósok, munkája hajtóerejéről, élet szemléletéről.
De túl becsüli őket, közös tudatukat és társadalmi lehetőségeiket.
A műszaki szakemberek és természettudósok is egy csoport, van köztük 10% haladó, azon belül 3 % vezető, 12 % lemaradó, azon belül 6 % lázadó, ellenkező és a többi 78 % csak követő.
Amit Ön a világ kézzelfogható jobbá tételének nevez nem volt más, mint a lustaság szolgálata a munkavégzés egyszerűsítésével,illetve nagyzoló vágyak kielégítése a munka hatékonyság növelésével.
Ma pedig a pénzforgás fordulatszámának emelése.
De nem ők az örök kíváncsiság, tudásszomj, problémamegoldó képesség, a világ kézzelfogható jobbá tételének kizárólagos letéteményesei. Mi volt Leonardo da Vinci elfeledett és újra felfedezett korszakos antropológiai kutatásain, műszaki ötletességén, innovativitásán túl?
Kiemelkedő MŰVÉSZ a színművészeten és irodalmon kívül annak valamennyi ágában, mondhatni nemzedékek követendő példája, maga a reneszánsz művészetet megalapozó marketing.
Ma már hiába mondanák, hogy nem tervezünk és gyártunk fél év alatt kiégő villanykörtét, 3 év alatt tönkremenő gépkocsit, két generációt túlélő fúrógépet. De akkor, az 1920-30-as években a megtervezett amortizáció korában sem volt hatalmunk a pénzembereknek ellent mondani, amint most sincs.
DE A LÉNYEG:
Megértem az aktuális társadalmi együttélési és kommunikációs tendenciákkal szembeni ellenérzéseit.
Ezek azonban társadalmi problémák, így műszaki eszközökkel nem megoldhatók, csak politikai eszközökkel kezelhetők és csak széleskörű társadalmi egyetértés keretében.
Naprózsa
2020-02-23 @ 05:03
Annyiban érezzük bűnünket, mi mérnökök, kedves HND, hogy az elmúlt 100-200 évben, de különösen az én életemben mi közlekedési, vegyész, híradástechnikai, gépész, robotika vagy akár hídépítő mérnökök azért dolgoztunk a homo sapiens történelmében soha nem látott elképesztő hatékonysággal, hogy az emberek élete könnyebb, és orvosi műszerek révén hosszabb legyen, ezáltal hatalmas tömegek szabadultak fel a puszta létért, betevőért való munkákból.
Amit azzal háláltak meg, hogy most lebontják unalmukban a társadalmat, szinte az alapjait is, ezek a semmitérő társadalom”mérnöki”, gender, szociológus, filozófus, álművész, társadalmi antropológus haszontalan áldiplomás senkik.
Igen, én is érzek ebben felelősséget, hogy egy sikeres munkás élet után azért kell tépnünk itt a billentyűzetet, hogy megakadályozzuk e tébolyult lerombolását mindannak amit építettünk. Ez tényleg szégyen. De nem a mienk. Hanem azoké, akik bár látják a bajt mégis mint kaki a fűben lapulnak, s pláne akik egyáltalán megválasztják ezeket az álértelmiségi társadalmi potyautasokat, sőt nem kényszerítik inkább takarításra, futószalag mellé, fát ültetni, hanem engedik, hogy helyettük a hiányzó igazi becsületes munkaerő pótlására kannibálokat importáljanak.
heroes_never_die
2020-02-23 @ 09:09
Nos, @Naprózsa közelitette meg a legjobban azt a problémát, amire próbáltam a figyelmet felhivni, talán, mert maga is érintett. Nem gyözöm ismételten hangsúlyozni, hogy az értékteremtök (bármilyen szakmában) szövegelés helyett dolgoztak és feltételezték, hogy a társadalom ezt honorálja, nem csak anyagilag. Nem releváns, hogy milyen inditékból teszik a dolgukat, mert az csak a motivációt irja le, nem a végeredményt.
Megpróbálom másképpen megközeliteni a dolgot: mig a társadalom bomlasztói hatalmas média pr-t élveztek és hagymázas ideológiájukkal – látszólag – sikeresen átmosták a nyugati jólétben eltunyult emberek egy részének agyát, addig a fejlödés motorjaként alkalmazott „hasznos idióták”, azaz az értékeket alkotó réteg képtelen volt saját magáért lobbizni, a saját teljesitményeit, ha kell, akkor érzelmekre is hatva (!) népszerüen elöadni, korábbi tekintélyüket a társadalomban megörizni. Igy alakulhatott ki egy alapvetöen seggbuta, magát elitnek képzelö vezetö réteg a politikában, médiában és az egyetemeken. Ezek kvázi ma már csak „megtürik” a társadalom produktiv tagjait, holott azok hátán (adójából) élösködnek.
Bocs a „hasznos idiótáért”, amelyet bajor férjem is használt saját magára és kollégáira, róla amúgy matematikai formulát neveztek el és aki már a korai 1990-es években látta a német oktatás csödjét, a „bölcsészek” dömpingszerü túltermelése miatt. Megjegyzem, ö nagyra értékelte a magyar természettudósok, mérnökök kreativitását, kiváló képzettségét.
Arra lennék kiváncsi, hogy ezek a paraziták, mint a cikkben is emlitett humanoid, MacCormack és a többiek vajon mit csinálnának, ha nagy hirtelen elvennék tölük a magától értetödönek tekintett kütyüjeiket, a jármüvektöl kezdve az internetes telefonjaikig?
Namond
2020-02-23 @ 16:40
Lady,
A társadalmi rétegek egymáshoz képesti viszonya, megbecsülése, megbecsülésének elvei – pl társadalmi hasznosság, hozzáadott érték, ötletesség, innovációs képesség, rendfenntartás, biztonság fenntartás, szolgáltatás, oktatás, lelki béke segítése, népszerűség, szórakoztató-figyelemlekötő képesség – meghatározása problémája fennáll és sokkal mélyebb mint érinti.
Az innovátor alapvetően az alkotás önző öröméért (kíváncsiság kielégítése, összefüggések feltárása, vm mire való és még mire, mi van benne, stb) dolgozik, az melléktermék, ha alkotása társadalmilag, pénzügyileg hasznos. Tesla?
(Nem egy példája van a feltaláló rá sem jön eredményeiből származtatható pénzügyi előnyökre. Edison kivétel.)
Ha az illető még egy plecsnit is kap, talán még egy kis anyagi elismerést, jól el van.
Miért nem Tesla vagy Bíró László családja a leggazdagabb a földön?
A haszon miért lett az engedélyezett és engedély nélküli gyártóké és forgalmazóké?
A média nyilvánosság miért az eredményeket – jó néhány esetben meg sem értő – magyarázóké és félre magyarázóké?
A média kapcsolat miért a kritikusoké?
Miért van mindig több kritikus, mint színműíró?
Talán az alkotás személyes dolog, mint a sex?
Az innovátor pedig szemérmes?
Talán a média pozőr, egyre inkább exhibicionista, bukik a pletykákra, a fakenews-re?
Miért nem tanulnak a műszakiak elemi pénzügyeket, finanszírozást, vezetés elméletet, szónoklástant?
Talán úgy vannak beállítva, hogy mindezeket mások biztosítják nekik, míg ők idióta laborjukban hasznosítják az idejüket?
A média előtti megjelenés készségeit, miért a destruktív társadalom mérnökök, a szocio-pszicho-gender sarlatánok számára oktatják? És miért nem korlátozzák a számukat?
Miért nem tananyag az iskolákban a műszaki felfedezések és története, ha a művészettörténet és a művészeti irányzatok az iontól a non figuratívig azok?
Ha a szépművészeti, irodalmi alkotók, természet tudósok életrajza oktatási anyag, a műszaki feltalálóké miért nem?
Bár az is szép lista, amit a magyarok adtak Európának, a világnak, a nyugati és némely esetben a kelet kultúrájának.
MacCormack és a többiek vajon mit csinálnának?
Látott természet filmet, melyben egy hangyász egy termeszvárból lakmározik?
Miért felejtette el az emberiség a sumer, indiai, egyiptomi, kínai, azték, maja, római civilizációk felfedezései, műszaki, mechanikai vívmányai jelentős részét és azok kifejlesztésének okait?
Miért vannak ezek az alkalmazott tudományos ismeretek időnként eltörölve?
csakafidesz
2020-02-22 @ 00:10
„A világ- és emberiségmegváltók fundamentális tévedése, hogy a természet egy idillikus pampa, ahol tombol a harmónia és ebbe Kánaánba kizárólag az ember rondit bele létezése óta. ”
Lentebb már említettem a dínókat, mert azok kihaltak. Nos a „természet” (amennyiben a fogalom egyetlen komplex létezőt takar) teljesen a saját törvényei szerint működik. Mivel sokkal hatalmasabb erők vannak benne, mint az emberi tevékenység ezért megkockáztatom, hogy egy napfolt anomália, mágneses vihar sokkal nagyobb kárt tehet a bolygónkban, mint amire mi képesek vagyunk.
heroes_never_die
2020-02-22 @ 13:03
@csakafidesz, az alábbiakban közlök egy cikket (a sokból) a naptevékenységröl, amelynek a ciklusa 2019-ben ért véget. Már többször megirtam, hogy a klimahisztériázók sem a nap, sem a kozmikus sugárzás hatását nem veszik figyelembe (a fantasztikus Henrik Svensmark munkássága pl.). Tudjuk azoban, hogy a klima-ezoterikusokat tények nem feltétlenül érdeklik, lásd az egyik hozzászóló a kommentem alatt. Ilyenekre már nem is reagálok 😀
https://sciencefiles.org/2020/01/05/fridaysforfuture-bald-werden-sie-hupfen-um-sich-warm-zu-halten-sonnenzyklus-25/
csakafidesz
2020-02-23 @ 03:32
Viele Danken für die Essay! Das ist mir eine neue Information von der Sonnenzyklen, so dass wird die Magnetpolen vertauschen.
Namond
2020-02-23 @ 16:46
Lady,
Dr Miskolczi Ferenc, a NASA egykori légkörfizikusa.
https://www.youtube.com › watch
atörökszultán
2020-02-23 @ 12:02
Gruetzi Kedves HND! Lange nicht gesehen. A tudományhoz egy kis mustár. Furztrocken. ” Mialatt a német fasizmus eszmevilágát és politikai hatalmát a II. Világháborúban legyözték, a fasizmust megteremtö német létorganizáció az egész földön elterjedt. A létorganizációt tudománynak nevezik és ez minden valószínüség szerint a német reformációnak valódi arca és kiteljesedése. Ami ebben a pillanatban a földön történik, iparban vagy politikában, társadalomban vagy gazdaságban, müvészetben vagy gondolkodásban az a szcientifizmus és a létezés minden mozzanatára kiterjedö szcientifizálódás jegyében áll. A fasizmus ennek a tudományos létorganizációnak éppen úgy egyik alakja,mint a szocializmus, vagy a kommunizmus; a bankok és a vezérkarok és az egyetemek és a klinikák ugyanebben a jegyben állanak. A tudomány létorganizációjának megteremtésével a németség eddig elképzelhetetlen arányú világhatalom birtokába jutott, amely mint külsö politikai vállakozás megbukott /?/, de mint létszervezö hatalom a föld minden népének életét autonóm módon korlátlanul irányítja.” Hamvas Béla Üdv atörökszultán
Namond
2020-02-23 @ 16:59
Hamvas Béla sem tévedhetetlen és hibázásra képtelen.
pl. „…mint külsö politikai vállakozás megbukott …”
Hát nem, mint az eszmét terjesztő katonai vállalkozás bukott meg.
Az ideológia él, az elitista politika része, hiszen a nácizmus a szocializmus egy felekezeti változata.
atörökszultán
2020-02-23 @ 17:49
Odatette a kérdöjelet,nem? Még az a szerencse,hogy legalább az egy… tévedhetetlen abszolút, fénylö fáklyájú géniusz megszületett és szerény jelentéktelenségünknek elmagyarázza valójában milyen veszélyes,kártékony utakon tévelygett Hamvas Mester. Namond. lolol -” Lapunk keddi számában hírt adtunk arról, hogy a svéd tudományos akadémia díszdoktorrá avatott egy magyar tudóst-akit-öszinte sajnálatunkra-” dr. Pálpéter Péter Pál néven említettünk. Ráadásul nemcsak a szövegben, hanem a tudósítás címében is hibásan közöltük a Pálpéter Péter Pál nevet. – A jeles magyar tudós neve helyesen: Doktor Pálpéter Péter Pál. ” Örkény István
heroes_never_die
2020-02-23 @ 18:45
Hali atörökszultán 🙂
a Hamvas idézet röviditett változata szintén klasszikus: „am deutschen Wesen soll die Welt genesen”. Német tudás tulajdonképpen nem ártott meg még senkinek, a német morálnácik hegemónikus törekvései annál inkább. Az egykori gondolkodók és költök hazájából egy hisztérikusan vernyogó, eröszakosan misszionáló, de annál sötétebb vaginaklub lett. Az elöbb olvastam J. Ditfurth tweetjét, amelyben – szerinte – Kant, Hegel és Hannah Arendt (!) is nácivá mutált… Naponta gyújtok meg egy füstölöt, hálát adva a döntésemnek, hogy öt perccel 12:00 elött leléptem ebböl a fasizálódó mocsárból. A marxizmus és annak zabigyereke a kultúrmarxizmus (Frankfurti Iskola) is német örökség és az instant, azaz közfogyasztásra alkalmas verziójuk nem csak a világot fertözte meg, de a merkeli Bizarriasztánban már gyözni látszik.
A régi citromail még létezik? Mert ott tudnánk folytatni 🙂
üdv. vissza!
atörökszultán
2020-02-23 @ 19:04
Gottes Segen Gnädige Frau! lol Hamburg SPD:35%: Grüne Armee Fraktion: 26% , CDU: 13%, Linke 9%: FDP: 6%, AfD: 4,7%. Business as usuall. Az E-Mail-re nem emlékszem, melyik volt, sok víz lefolyt a Dunán elsö fölháborodásunk óta a Magyar Idök hasábjain. Legyen egy [email protected],aztán esetleg váltunk. A legjobbakat a napfényes óceán partján sütkérezöknek! LOL atörökszultán
csakafidesz
2020-02-23 @ 21:09
Mein Gott! Hannah Arendt als nazi?
heroes_never_die
2020-02-23 @ 19:36
@atörökszultán
E-posta elment 🙂
atörökszultán
2020-02-23 @ 20:28
Válasz elment. Bitte mit einem passiven Sonar Ping bestätigen! atörökszultán-akapitány XD
Lavlák Jakab
2020-02-19 @ 19:21
Könnyű elbagatellizálni a kérdést lapos szellemeskedéssel. De sajnos az emberi fajnak nagyon is sok köze van a bolygónk egyre súlyosabb leamortizálásához. Nem maguktól pusztulnak az erdők, halnak ki tömegesen az állatfajok, mos el egyre több vidéket a víz vagy tarol le a tűzvész, és szennyeznek el mindent a mikroműanyagok, a rovarölő szerek és rákkeltő anyagok… Ez mind az önmaga határain túlnőtt, elszabadult emberi ipari tevékenység következménye. A nyakló nélküli növekedéshajhászás visszaütött. Pedig a Genezisben nemcsak a jó és rossz választásának morális dilemmáiról olvashatunk, hanem arról is, hogy: „az Úristen vette az embert és Éden kertjébe helyezte, hogy művelje és őrizze.” Felelősségünk van a természeti világ iránt. Engem ezért nem a mizantrópia és más egzotikus mellékjelenségek aggasztanak, hanem a globális tudatlanság és a nemtörődömség. Sokan a világméretű környezeti krízis egyre nyilvánvalóbb jeleit sem hajlandóak észrevenni. Pedig már rég nem az a tét, hogy lesz-e jövő az unokáinknak, hanem inkább az, hogy a következő 20-30 évet átvészeljük-e az emberi civilizáció teljes összeomlása nélkül…?
csakafidesz
2020-02-20 @ 10:41
Persze! A dinoszauruszok is azért haltak ki, mert a gépkocsik száma nagy volt..
Most komolyan. 1883-ban kitört a Krakatau vulkán Indonéziában. Ennek az ereje tucatnyi hidrogén-bomba hatása volt, a kövek 80 kilométerre repültek, a cunami és a kőzápor a környék lakosságát gyakorlatilag kiirtotta, kb. 50-60.000 ember tűnt el. (Hivatalosan 36.000 volt, de ez a gyarmatosító hollandok adata.)
http://www.rubicon.hu/magyar/oldalak/1883_augusztus_27_a_krakatau_vulkan_kitorese/
Szóval a természet erői nagyságrenddel erősebbek az emberi tevékenységnél. Néhány éve az izlandi vulkánok kiköptek egy kis hamut. Egész Európában leállt a légiforgalom, mert Izlandon egy tűzhányó tüsszentett..
Szóval normálisan kell nézünk a világot.
A Föld csak normális emberekből bír el hétmilliárdot. A muszlimok és a liberálisok sajnos jobban rombolják a szellemi környezetet, élhetetlenné teszik az emberek világát.
csakafidesz
2020-02-20 @ 10:44
javítás!
nézünk helyett: NÉZNÜNK (hiányzott egy „n” betű)
Namond
2020-02-23 @ 17:01
Hasonló esetben 1500 éve és 700 éve több éves éhínség volt Európában.
Molnár József
2020-02-19 @ 19:34
Az ember ne szaporodjon, mert büfög és fingik és az nem jó a bolygónak.
Az állatok se szaporodjanak, mert büfögnek és finganak és az nem jó a bolygónak.
A fű se szaporodjon, mert nem lesznek állatok, hogy lelegeljék.
Ugyanígy a többi növény se szaporodjon, mert ha elszaporodik bármelyik is, az nem jó a bolygónak.
Van ilyen bolygó a naprendszerben (több is), például a Mars.
Javaslom a hölgynek, hogy mars a p…csába
khm
2020-02-20 @ 17:26
Nadehát a Mars az nem fér bele a pécs ába! 🙂
csakafidesz
2020-02-20 @ 20:59
Olvasom a bűnügyi rovatot, a krimit. Tipikus magyar krimi, egy zajos csapatot füleltek le a rendőrök, tolvajok voltak. Finoman körülírva derült ki, hogy „a nagy zűrzavarban eltűnt” okostelefon (Innen már világos az elkövetők kiléte..) az egyik asszonynak az izé, szóval a p~ból került elő. Ezek képesek egy mobilt is villámgyorsan feldugni. A gazdája biztos boldoga vette kézbe. 🙁
Kolbász
2020-02-19 @ 21:10
Hoppál doktor is megmonta, hogy a ződek idióták. Szerintem higgyünk neki, ő mindenhez ért!
tango47
2020-02-19 @ 21:52
Azért abban ellentmondást vélek felfedezni, hogy azok a szaporodás leghangosabb ellenzői, akik annak köszönhetik a létüket.
Ezek a szuicid alkatok sajnos nem csak önveszélyesek, hanem közveszélyesek is.
csakafidesz
2020-02-20 @ 02:24
Ez egyértelmű. Az OPNI és más ilyen intézmények bezárása korai volt. A társadalom évszázadok óta igyekszik az elmebetegeket elzárni, és ez a helyes út. A liberálisok nyitott kórház, nyitott bolondokháza elmélete nem járható. Aki ennyire elmebajos azt rácsos ágyikóban és gumiszobában kell tartani.
Kovács Lui
2020-02-20 @ 10:07
Az nem mizantrópia, ha gyűlöljük a libsiket, zöldeket, feministákat?
csakafidesz
2020-02-20 @ 11:43
Külön téma lehetne a „gyűlölet” és az érzelmekkel, a kóros és a felfokozott érzelmekkel is a pszichológia foglalkozik. A pszichológusok különbözőek, többségük szintén kezelésre szorul. (Czigler Pista ne haragudj, nem rád gondoltam!)
torony
2020-02-20 @ 13:44
Az azért nem, mert csak a normális embert tilos „gyűlölni”. Az elméletgyártó ostobákat, sőt az azokat megvalósítókat kifejtett kártékonyságuknak megfekelően kell „kezelni”. Fontos, hogy minden abnormalitást vegyünk komolyan, mert valamelyik orvosi, míg a egy másik büntetőjogi kategória.
pince
2020-02-20 @ 14:01
És azt ki dönti el, hogy ki normális és ki nem? Kinek az értékítélete mérvadó és kié nem az?
csakafidesz
2020-02-20 @ 17:21
Ez a legjobb kérdés amit itt olvasok. Tényleg ki tekinthető 2020.-ban normálisnak és ki nem?
(Vannak tippeim, de megtartom magamnak.)
torony
2020-02-20 @ 18:47
Akit a normalitás zavar az abnormális! Ezért senkinek nem kell dönteni, csak óvakodni az idiótáktól, és nem vitatkozni velük, mert ezek a saját világukban verhetetlenek.
Namond
2020-02-20 @ 15:28
Nem, a mizantróp minden ember társaságát kerüli.
A mizantróp és filantróp egyaránt lehet szubjektív, individualista idealista, azaz liberális.
csakafidesz
2020-02-20 @ 17:29
Nos kérlek a mizantróp alapjában pesszimista, ráadásul realistának is mondható, ha a homo sapiens tulajdonságait összegezzük. A filantróp idealista, ráadásul hülye is..
(Részemről annyit, hogy tisztelni kell az embereket, ha megérdemlik, de szeretni csak azokat akik méltóak rá.)
Namond
2020-02-21 @ 09:22
csakafidesz
Szerinted a cikkben említett Patricia MacCormack mizantróp vagy filantróp ?
csakafidesz
2020-02-21 @ 11:24
Szerintem egy sátánista. Tényleg van ilyen szekta. Szeretném elmondani, hogy -erre sokan fel fognak hördülni- a Sátán létezik és éppen úgy belülről munkál, mint a Szentlélek. Akit rabul ejt annak a gonosz súgja meg, hogy mit tegyen. Néha bíróságokon derül ki. „Hangot hallott, hogy tedd meg..” Némelyik ilyen egyszerűen vágyat érez, hogy másoknak szenvedést okozzon.
Az „izmus” az félig meddig tudatos. Az érzés belülről jön, de az ember félre tudja tenni. Az ilyen belső hangoknak nem tudnak ellenállni. Bekerülhetnek a diliházba, de sehol se fogják meggyógyítani, mert nem ő a beteg, hanem a gonosz hatalma van rajta. A középkori ördögűzés nem volt egészen légből kapott dolog.
Megjegyzem a muszlimok nagyrésze a sátán sugalmazására öl, mert Allah maga a Sátán, az iszlám pedig a Sátán egyháza és a Sátán most Ferenc pápát tologatja a saját hívei felé és az öreg (akiben már ott munkál) ezért engedelmesen csókolgatja a muszlim lábakat.
Matyko-X
2020-02-20 @ 11:47
Aristo mester írását már csak egy kis lépéssel kel tovább toldani, hogy az etika és morál ügyeitől eljussunk a joghoz. Ami ugyi csak és kizárólag emberi relációkban értelmezhető – azonkívül csak az agybetegek és jogászok próbálkoznak ilyesféle értelmetlenségekkel.
Namond
2020-02-23 @ 17:05
Az etika és morál értelmezhető kizárólag emberi (kulturális) relációkban.
Augustus
2020-02-20 @ 13:57
A teremtés könyvéből vett idézet (szándékosan?) nem pontos: „… mint egy közülünk, jónak és rossznak tudója”. Ez mást jelent, mert a biblikus nyelvezetben a tudni/ismerni körülbelül annyit jelent, mint birtokolni, diszponálni fölötte. Ilyen értelemben a jónak és rossznak tudója azt jelenti, a maga hatáskörébe vonta, hogy eldöntse, mi a jó és mi a rossz. Ezt az egyet tiltotta volna nekünk Isten – ezt a jogkört magának akarván fönntartani. A döntésünk következményei pedig ismertek: ld. történelem.
Klárika
2020-02-20 @ 14:08
pompom ! 2020-02-19 @ 17:34
Egyetértek a gondolatmenetével: „az életnek nevezett csoda teljesen önszabályozó és az egyensúlyra törekszik.” és az egész hsz.-l.
Az embernél a szellem társul a biológiai testtel és mindegyre azon dolgozik, hogy ez a test kényelmesebben éljen, egyszerübben végezze a munkáját, kikapcsolódjon, vagy tetszetösen szórakozzon. A kreativitás & Co. (és pénz meg vagyonszerzés is)
Ennek a párosnak (a test és a szellem) az érvényesülésében senki és semmi nem helyezett határt, tehát belebotlanak a saját mértéktelenségük eredményeibe.
Nem is türték meg soha a szabályozót, elöször Európában, ahol ez a keresztény egyház volt. Intézmény létére túl nagy hatalmat akart és ezt becsületes úton nem tarthatta meg, lassan kipróbált mindenféle utat és megoldást,…
A hit nem vesztett, de annak a minél magasabb állású intézményes képviselöi, igenis. Ezzel párhuzamosan nött a világi társ. liberalizása, amely mint látjuk, most sem ismeri el a lélek szerepét, hanem egyenesen életellenes megoldásokat választ, ha az eddigi tevékenysége folytán a környezete kárát látja; kissé túl késön, hiszen már rég elhangzottak ide vonatkozó, komolyan megindokolt figyelmeztetések.
Mi több, ez a tevékenység nem elegendö a túlnépesedés igényeinek kielégítésére. A mindegyre szaporodó eltérö kisebbségek ” méltóságának” a tiszteletére sem; a börtöntöltelékekkel együtt. Az sem véletlen, hogy azok szaporodnak. A jövö kérdése az is lehet, hogy miböl lesz nagyobb a szükséglet: modern kórházakból vagy a méltó börtönökböl. Avagy az összevont, multifunkcionális (és multikulti) megjavító intézményekböl?
(nem így van az az iszlám esetében, amelyet nem iktattak ki a világi politikából.
Így nem is értek el eredményeket a modern civillizáció felépítésében sem a népességeik korlátozásában. Eszükbe sem jut nemszaporodással javítani a klímán. Ellenben iszonyú harcképességet tudnak mozgósítani ha ezt a maguk népessége szempontjából elönyösnek látják. Nem anélkül, hogy ennek a meglátásában és a véghezvitelt illetöen ne kaptak volna tanácsot és bizonyos segítséget. Nem kötelezö összesküvési elméletekre gondolni, tény és gyakorlat az ENSZ összetétele IS)
Klárika
2020-02-20 @ 14:22
Kilengés és kihívás ennek az angol nönek a fellépése, a Horváth Balázsé is (nehogy valami érdemesböl mi is kimaradjunk). Bizonyítják idöszerüségüket is hiszen tele termekröl és tetszö tapsról számolnak be, nemkülönben bevételröl. Hiszen krízis, krízisek, tömegével jelentkeznek. Kiválasztó rostaként lehetne öket felfogni, ha ö maguk és a híveik mennének a másvilágra. Nem olyan pompás ha ök választanák ki, hogy ki menjen és ki maradhat.
Voltak már öngyilkos szekták is.
Hanem, mi mindent jelenthet PS Forró drót, 2020-02-19 : „A Koronavírus- járvány miatt jelentősen csökkent a széndioxid-kibocsátás Kínában” c. cikke?
A január 25-i holdújévi ünnepi szabadságolásokat a járvány miatt február 10-ig meghosszabbították. A szigorú közlekedési korlátozások és a lakóhelyelhagyási tilalom miatt számtalan gyár és üzem nem működött ebben az időszakban, aminek az lett az eredménye, hogy csökkent az energiafelhasználás, és legkevesebb 100 millió tonnával csökkent a széndioxid-kibocsátás az utóbbi két hétben
– mutatta ki a finnországi Energia és Tiszta Levegő Kutatóközpont (CREA) tanulmánya.”
Tehát nagy mennyiségü CO2-t lehet megtakarítani ha az illetö kínai területen semmi nem müködik. Máshol is ha ezt megismétlik. Miközben ez múló szükségállapot, a bezárt embereket kívülröl kell ellátni, a tevékenységeiknek pedig a nappalra kellene korlátozódnia. Közlekedés nix vagy lábuszon.
1) Azt már sokan mondtuk, nem klímahisztériások, hogy az eddigi, évekre tervezett 1,5-25%-os redukció humbug. Vagy egyböl leáll minden, vagy nincs semmi hatás. Ergo, az ember nem tudja véghezvinni a klíma megváltoztatását, ha meg akar maradni.
2) Csakis a környezete kíméletével törödhet.
3) Járványokkal hagyjuk az emberállományt környezetbaráttá csökkenni
4) Hogy mindezek után maga a klíma visszaváltozna az ezelött 70 évire, ki tudná azt szavatolni? Senki.
Banális a példa, mégis megkockáztatom azt állítani, hogya klíma nem olyan, hogy bemegyek a boltba s azt mondom, kérek 5 forintért esöt és 5 forintért meleget. Másnap meg 10 forintért a dupláikat kapnám. Akkor sem ha CO2-l fizetnék.
De még akkor sem ha az állam vagy zöld szervezetek szednék be tölünk a pénzt, hogy annak befektetése eredményeként elvarázsolnák a CO2-t, és akkor már minden rendben lenne.
Nem a tétlenségre szavazok, hanem a jól meggondolt, a helyhez kötött, lehetö változtatásokra.
A népet meg nem hisztériás pánikkal, idegbeteg gyerekek és mulasztó tüntikkel hülyítném, hanem józan magyarázatokkal késztetném.
Akkor méltó helyükre jutnának az angol széndioxid megtakarítók is. Már volt egy angol prof, az is nönemü, de még nem bevallott boszorkány, aki kiszámította, hogy hány köbméter v. köbkilo széndioxidot okoz egy FEHÉR csecsemö; és a mi Horváth Balázsunk is. Remélem, a tapssal marad meg a beszedett zsebpénzzel.
csakafidesz
2020-02-20 @ 17:37
„kiszámította, hogy hány köbméter v. köbkilo széndioxidot okoz egy FEHÉR csecsemö”
Nos ez szép, jó, de azonnal rasszista leszek, ha kijelentem, hogy egy FEKETE képtelen ugyanannyi széndioxidot kibocsátani. Micsoda rasszizmus kérem, hogy a derék fekete kölykök nem tudnak elég széndioxidot termelni, nem igaz, hogy ez a fehérek kiváltsága! Irgum-burgum. Még be is perelnének.
Ja, nem..
🙂
Naprózsa
2020-02-20 @ 23:55
(az igazi Naprózsa hozzászólása)
Aristo szokásos remek cikkének utolsó bekezdését lehet egy kicsit módosítani, mert a „liberális” embergyűlölők már nemcsak mindig másokra mutogatnak, hogy ne szaporodjanak, hanem kivételesen ebben az esetben meg is fogadva a saját tanácsukat, ezt magukra is érti sok gyakorló elmebeteg.
Csakhogy emögött a – „Minek szüljek erre a világra?” – óbégatásnak nagyon primitív okai vannak. Nem kell keresni nagy természetszeretet, felelősségtudatot a Föld irányában, mert olyanjuk a balosoknak nincs is. Mármint szeretni tudásuk és felelősségtudatuk. Nekik csak végtelen egójuk és lustaságuk van, meg persze az agyukban agy helyett káposztalé.
Ők kizárólag azért nem akarnak nősülni, gyereket szülni, mert nem akarnak felelősséget, nem akarnak kényelmetlenséget. Azért nem szülnek, mert akkor el kell köteleződniük a munka, a nevelés, az utódgondozás és a házastárs iránt. Nem lehet mindennap bulizni, idióta könyveket írni, vagina-mutogatással tapsoncokat szerezni, és magukat többnek képzelni másoknál. Meg hát képességek, valódi diploma hiányában nem képesek valódi értékteremtő munkával se sikert, se jó pénzt keresni.
Mert ugye, azért ezeknek a femi-gender-fehérnáci képződményeknek eszébe se jutna a túlszaporodó négerek között osztani a klímavédelmi vészrikácsolást, mert ehhez már bátorság kellene.
Bátorság? Az e liberálisoknak ismeretlen fogalom. Mertha lenne nekik olyanjuk, akkor saját pénzen Arábiában, vagy a majdnem-arábiai európai no go zónákban tépnék a szájukat.
Nem, ők csak a civilizált, dolgozó, gyerekneveléssel is lekötött fehér heterók ellen támadva antifa fasiszta gyáva kommandókban, a röhögő Háttérhatalom pénzelésén élve és utazva, rendőri biztosítás védelmében merik kinyitni a szájukat és gyalázni az őket eltartó fehér normális világot.
Nem szeretnek ezek sem kihaló orrszarvút és tojnak a klímára is. Ehhez ugyanis emberi érzelmekre volna szükség, meg erőfeszítésre. Ezek csak három dolgot szeretnek az életben: sajátmagukat, sajátmagukat és sajátmagukat.
S hogy miért épp a saját fajuk van útban számukra, s nem a négerek vagy arabok?
Nagyon kilóg a lóláb, bizony! Mert annyira jellemtelenek, önzők, elviselhetetlen természetűek, hogy a saját fajuk ő számukra is kívánatos igényes, okos, szerethető példányainak a hátuk közepére se kellenek. S azt se felejtsük, hogy egyenlőre katedráról még kábíthatnak alacsonyabb IQ-jú vagy tapasztalatlan, kiforratlan fiatalokat, de azt ők is tudják, hogy a fehér igazi értelmiség, akikhez tartozni vágynak, valójában megvetik őket, szellemileg nem kompetensnek tartják az ilyen „diplomás kommunistákat” *.
Valójában innen, a csalódott féltékenységből ered a normalitás iránti gyűlöletük. Boldogan szülnének (nősülnének) bizony, ha volna valaki, aki elvenné (hozzámenne) társul választaná az ilyen selejtet.
Régebben az ilyen megkeseredett pártában maradt nőket, bolond férfiakat a faluközössége a helyén kezelte, de ma már e külsős támadásokkal lefoglalt, folyamatosan védekezésre kényszerített europid társadalomban ezek piedesztált ácsolnak maguknak.
Csak arra lennék kíváncsi, hogy mikor lerombolják a saját társadalmukat, és sikeresen megvénülhetnek ennek romjain, ők lesznek az elsők, akik rikácsolnak – ha egyáltalán megérik, és nem nyírják ki őket a színes honfoglalók, akik magasról tojnak ezen bolondériákra és csakazért is túlszaporodnak – tehát ők lennének akik követelnék a mások által szült maradék fehér gyerekektől, hogy vén elesettségükben kicseréljék a pelenkát alóluk…
(* Donald Trumpnak is minap nagyon tetszett „Mr. Viktor Orbánnak” a demokratákra is értelmezhető „diplomás kommunisták” kifejezése, úgyhogy nemzetközi jelző lesz belőle.)
Naprózsa
2020-02-21 @ 10:12
Jav.: Bocsi, mégegyszer utánanéztem: nem Trump maga, hanem az USA jobboldali Trump-párti sztár Alex Jones sokmilliós nézettségű megmondóembere mondta, hogy a demokraták tényleg nagyon találóan – mint OV meghatározta – „diplomás kommunisták”.
csakafidesz
2020-02-21 @ 11:39
Döntsétek el melyikőtök az igazi naprózsa. Skizofrénnek nem kell lenni. Javaslom, hogy az igazi tegye a neve elé az „Valódi” szót. Tehát ezentúl: „Valódi Naprózsa” megkülönböztetve a temetői papír rózsáktól.
Naprózsa
2020-02-21 @ 12:51
Köszi, kedves Csakafidesz, de az első kommentelő és a javító is én, a „valódi” Naprózsa voltam. Igen, én hallottam félre a hírt.
Viszont kedden a PS főoldalán miközben magam is írtam, megjelent egy másik „Naprózsa”, akit először csak kértem, hogy keressen más nevet, de tovább kommentelt többször is.
Végül oda jutottunk, hogy előre jeleztem, hogy 20-án 23:55-ig én nem írok, lehet övé a pálya. Erre még pimaszkodott is.
A szünetet használtam föl arra, hogy utánanézzek miként jelenhetett meg két kommentelő is ugyanazzal a névvel, konzultáltam szakértőkkel, és vártam, hogy jelentkezzen a csaló, és vajon munkaidőben vagy éjszaka is dolgozik-e (mint én 24 órában bármikor), hogy fizetésért akar lejáratni, vagy rááldozza-e a szabadidejét és éjszakáit is?
Eddig nem jelentkezett, vagy már nem tudott a nevemben.
Ezt csak azért írom, hogy mindenki okuljon belőle, mert ha a Soros ügynökök így akarnak leszalámizni minket, és az én példámon sikert érnek el, akkor legközelebb Önökre, bárkire ugyanígy rászállhatnak.
Theo
2020-02-21 @ 15:34
De milyen primitiv rendszer ez, hogy engedi ugyanazzal a nevvel a bejelentkezest?
Naprózsa
2020-02-21 @ 16:13
A számítástechnika nem az én műfajom, de a szakértőm szerint ez egyszerű módszer: a névben valamelyik betűt egy másik jelrendszerből behelyettesítve mi ugyanannak a szónak látjuk, de a (idézem a hozzáértőt:) „a számítógép csak egyeseket, nullákat lát, és megkülönbözteti, tehát a gépek nem tartják azonosnak a két nicknevet, s a két eltérő címről érkező kommentelőt joggal külön kezelik, de mi végül egyet látunk. Ezért lehet így trollkodni.”
Ez esetben semmit sem segít, ha hozzáírom a „valódi” jelzőt is, mert a pimasz troll erre azt a választ írta, hogy ő az igazi, és megpróbálta a szavaimat is hasonlóan használni mint én szoktam.
Mindegy, egy haszna biztos volt, kedves Theo: megint tanultam valami újat.
Namond
2020-02-21 @ 20:56
Theo,
Egy rendszerbe bármely munkaállomásáról – más és más IP címről – be lehet jelentkezni akárhány felhasználói névvel és kóddal.
Ha egy zárt rendszerben az IP címet és felhasználói nevet összerendelik, megszűnik a felhasználói és az eszköz mobilitás, a csere hierarchikus engedélyezéséig.
Jelen probléma a felhasználó virtuális térbeli identitásának, digitális azonosítójának – nick nevének – eltulajdonítása – azaz személyisége ellopása.
Ez személyiségi jogi és adatkezelési sérelem, az illetékes hatóságoknak az ügyben el kell tudni járni.
Ez csak a sértett bejelentését követően, a tolvaj IP címének vagy IP címének és hamis személyiségének kombinált rendszerből való kizárásával oldható meg, de elvégezhető nem is túl bonyolult mérnöki/informatikusi munka (ha az alapszoftver jogilag hozzáférhető és a módosítás technikailag beépíthető.
Theo
2020-02-21 @ 23:13
Erdekes, szamitastechnikat igy tanul az ember. Itt a gyakorlat mindig elobbre tart, mint az elmelet.
Amugy az IP cimeket latjak a szerkesztosegben tudtommal, de ertem, hogy egy emberhez tobb is tartozhat. Valahova akkor be kene iktatni egy jelszavas azonositast.
Vagy annyit nem er?
Namond
2020-02-21 @ 23:21
@Namond
Ez most én vagyok, csakafidesz. Kipróbálom, hogy begépelem a nevedet és egy létező e-mail címet. Kiváncsi vagyok-e, hogy megjelenik. Ha igen, mivel az IP-ről elvileg tudni kellene, hogy az enyém, nem a tied. Nos, ha ez így megjelenik akkor semmilyen védelem nincsen.
Ez csak egy próba volt, soha senki nickjét nem loptam el, a tiedet csakis egyszer próbának és bejelentve használtam.
üdv. csakafidesz
csakafidesz
2020-02-21 @ 23:24
@Namond
Ez most én vagyok, csakafidesz. Kipróbálom, hogy begépelem a nevedet és egy létező e-mail címet. Kiváncsi vagyok-e, hogy megjelenik. Ha igen, mivel az IP-ről elvileg tudni kellene, hogy az enyém, nem a tied. Nos, ha ez így megjelenik akkor semmilyen védelem nincsen.
Ez csak egy próba volt, soha senki nickjét nem loptam el, a tiedet csakis egyszer próbának és bejelentve használtam.
üdv. csakafidesz
Nem jelent meg, moderálásra vár.
csakafidesz
2020-02-21 @ 23:36
Szerintem a rendszer a nicknév + mail cím alapján szűri meg. Mások nem tudják az e-mail címedet, azt nem mutatja a gép. Amennyiben ez kitudódik akkor lehet helyetted bejelentkezni.
Amúgy tényleg van olyan, hogy valaki Naprózsa helyett rövid o-val „Naprozsa” sikeresen kijássza a gépet, sőt horribile dictu az is elég lehet, ha a név után, akár a mondat végére kitesz egy pontot. Nehéz észrevenni, de a gépnek ez is egy írásjel, vagy karakter.
Igazi védelmet egy regisztrációs rendszertől lehet várni, mint a Mandineren is van, jelszóval.
Naprózsa
2020-02-22 @ 00:06
Köszi, kedves Namond, ez a megoldás. Még aznap jeleztem a portálgazdának, hogy melyek az én igazi kommentjeim, és melyek a csalóé. Ha az ő intézkedésüknek hála azóta tényleg nem jelentkezett a troll, akkor ezúton is köszönöm.
Tényleg nagyon kellemetlen, mikor külső szemlélő számára olyan, mintha egy skizofrén vitatkozna saját magával. Nyilván ez is volt a cél.
csakafidesz
2020-02-22 @ 11:17
Nincsen védelem, szóval bármi megjelenik, de előbb parkoló pályára teszik és „moderálásra” vár. Csak ennyi. Tehát mindenki figyelje, hogy irkálnak-e hülyeségeket a nick-nevével!
Namond
2020-02-22 @ 12:48
csakafidesz,
Gratulálok, bebizonyítottad állításom igazát.
Megjegyzem a fent vázoltnál sokkal egyszerűbben is biztonságosabbá tehető a virtuális személyiség megőrzése, ami a személyiség tolvaj lebukását is biztosíthatja szűrés esetén.
A nick nevet meg kell toldani, előkézni vagy is, néhány nem látható magyar nyelvű billentyűzeten található szimbólummal.
heroes_never_die
2020-02-22 @ 13:44
Nem kell fetisizálni az IP cimet, mert azt bárki megváltoztathatja, akár el is dughatja, hiszen jó pár program létezik erre.
A legjobb egy avatart használni, mint ahogy nálam is megjelenik. Rendkivül egyszerüen lehet a gravatar.com oldalán regisztrálni, talán magyarul is, nem kerül semmibe, igy viszont már nehezebb egy nicket, amelyet állandóan használ az ember, abuzálni. Minden olyan oldalon, amely a wordpress-el valamilyen kapcsolatban van, igy fog megjelenni a hozzászólás.
Nincs mit 🙂
Namond
2020-02-22 @ 14:39
Lady,
Valóban igaz.
Bár az IP manipulációja, avatárképzés nem mindenkinek egyszerű, nekem sem.
Ha már wordpress, az sem nem fogad be már létező felhasználó nevet, hasonlóan a levelező rendszerek már létező email címmel megegyező cím, elutasításához. Igen sokat kínlódtam (és tanácsadóm) vele feleslegesen.
Talán a PS rendszere kissé idealista, provinciális, elavult.
Naprózsa
2020-02-22 @ 16:25
Igen, kedves Namond, válasz a 14:50 -es fenti kérdésére:
Pontosan úgy írta szabályos hosszú ó-val, mint amikor itt Aristonál „Az ideológia kudarca” cikknél 2019-10-17 én (az önkorm. választások után) helyettem a kis tréfacsináló lemondott a további kommentelésekről és még bocsánatot is kért a ballibektől a nevemben. Valszeg ugyanaz mindkettő.
Lupus
2020-02-22 @ 17:06
Nos, mit szóltok remek avatarral „súlyosbított” bejelentkezésemhez?!
Köszönöm, tisztelt HND!
🙂
Namond
2020-02-22 @ 17:31
Naprózsa
Akkor nem Ön írta „Az ideológia kudarca” című cikkhez az általam furcsált 2019-10-18 @ 21:19 bejegyzést?
Zsanett
A Máté T blogon sosem jártam.
Namond
2020-02-22 @ 17:57
csakafidesz,
Ugye még nem mondtam köszönetet? Hát most sem fogok.
Teljesen úgy érzem, hogy egy kalapos …-hoz hasonlítasz.
Lásd kísérletező kedved eredményét:
…………………………………………………………………………….
Az Egyre több a korona vírus fertőzött Olaszországban cikkhez namond nick néven 2020-02-22 at 17:23 kor beérkezett bejegyzést kérem törölni, mivel azt nem én tettem.
Egyben kérem a bejegyzést tevő megtévesztő nick nevét letiltani, a kommentelő Önök számára elérhető adatait kimenteni, megőrizni.
Továbbá részemre az adatokat hiteles formában, hatósági eljárások indítása céljából, megküldeni szíveskedjenek.
……………………………………………………………………………
Nem kellett volna elfoglaltságról gondoskodnod számomra.
csakafidesz
2020-02-22 @ 22:01
Namond! Bocsi, egyébként amúgy is betenyerelhettek volna, szóval nem biztos, hogy miattam. Ami a kalapos … kitételt illeti, nos sapkát hordok, márcsak azért is, mert kezdek Rákosi Mátyásra, no nem, inkább Réz Andrásra (ő legalább nem ölt embert, csak filmet..) hasonlítani. Tudod kérlek a gondolatok szabad áramlását a haj csak megnehezíti..
HND példáját érdemes követni, szóval csinálok majd én is egy logót.
heroes_never_die
2020-02-23 @ 08:28
Látom, @Lupus kolleganak sikerült 🙂 tehát definitive nem a PS rendszerében van a hiba 😀 Eltart egy picit, mig az avatar beágyazódik. Aristo jelenlegi blogja 2015. júliusában indult. A Gravatarra valamikor 2017-ben jelentkeztem, mert anno feltétel volt a WP jelenléthez. Mégis, ha visszalapozok, az összes korábbi emailes hozzászólásaimon (2015-töl) visszamenöleg igy jelenek meg.
Naprózsa
2020-02-23 @ 10:29
Namond és Csakafidesz kommenttársaknak:
Már efféle klónozási módszert sem akartam nagyon megemlíteni, mert a homo sapiensben benne van az utánzási gén, ami miatt kényszert érez kipróbálni vagy ellenőrizni még az is, aki amúgy nem is rosszindulatú troll. Tehát nem Csakafidesz a hibás, mert várható volt, hogy lesz aki juszt is kipróbálja.
Viszont ha összefogunk, nagyon hamar le kell szoktatnunk őkelméket erről az idegesítő tükörjátékról (a tesóm kicsiként bosszantott minket, hogy mozdulatainkat, szavainkat megismételte, mígnem megkapta a magáét. De ő legalább kinőtt belőle, lám másoknak nem sikerült).
Namond
2020-02-23 @ 12:53
csakafidesz
Barátom, nem mindig írom le miről, mi a véleményem, mik a várható következmények. Sok esetben csak utalok rá vagy csak a következtetéshez vezető kérdéseket teszem közzé.
(Bár néhány esetben ez is hisztissé tett néhány kommenttársat.)
Ez nem véletlen.
Zsanett
2020-02-22 @ 06:44
Rá is szállnak, így üldözték el Gáspár Anettet is, aki mindig nagyon jókat írt.
Naprózsa
2020-02-22 @ 07:46
Igen, ha már így ki lett mondva a név, az ő esete volt az elborzasztó példa. Hogy mi mocskolódást kellett szegény Anettnek olvasnia minden igazi bejegyzése után egy ugyanilyen klónozott álnéven őrjöngő őrült söpredéktől…
khm
2020-02-22 @ 08:42
Nagyon sokunkkal megpróbálkoztak.
Lupus
2020-02-22 @ 11:20
Anett, Zsanett – hova lett…
Csak érdekesség, nem több:
A hivatkozott bejegyzés kíváncsivá tett, beírtam hát a Fb névkeresőjébe ezt: „Gáspár Anett”.
Bárminemű változtatás nélkül a rendszer kapásból ezt a kettős eredményt adta:
– Gaspar Anett – Ez egy teljesen „üres” fb. regisztráció, semmilyen adat, kép, fotó, etc. nem látható az oldal rovataiban.
– Gaspar Zsanett – itt már valamivel több posztot láthatunk, s úgy tűnik, hogy egy (legalábbis a fotók alapján) igen csinos, szép, fiatal, jelenleg Angliában élő nőhöz tartozik az oldal. Egyébként pedig az amúgy sem túl gyakori bejegyzések között politikai-közéleti témájú írást, vagy idézetet még elvétve sem lehet találni.
Namond
2020-02-22 @ 12:49
Mikor?
Olvashattam?
Naprózsa
2020-02-22 @ 14:34
Most néztem utána, hogy a nickcsaló szövegei fenn vannak-e, de már csak az én önálló (tehát nem a csalónak válaszoló) kommentjeim vannak meg 18-i cikkeknél.
Úgyhogy köszönöm, kedves PS!
Kedves Namond kérdésére: – amennyiben Gáspár Anett beírásaira vonatkozik – azok úgy 2018. tavaszán a választások idején voltak gyakoriak. A troll gyalázkodó szövegei persze már nincsenek, hisz nem győzték kimoderálni, emlékszem, újra és újra beírogatta.
A Naprózsát egyébként rendesen hosszú ó-val írta a csaló, kedves Csakafidesz, s akár Ön, én, és a szakértőm is az „ó” betű hamisítására tippeltünk, és terveztük, hogy ha szükséges, ki is derítjük, melyik módon csal, vagy valóban nem érzékelhető jelet ír-e hozzá? De így kedvezően rendeződtek a dolgok.
S köszi, kedves HND, a tanácsot, valszeg ez lesz a legjobb megoldás.
Namond
2020-02-22 @ 14:50
Naprózsa,
„A Naprózsát egyébként rendesen hosszú ó-val írta a csaló”?
Zsanett
2020-02-22 @ 15:26
Namond.
Igen, olvasd újra a Máté T- Kávé mellé- blogot, nagyon sok hozzászólása volt ott.
Zsanett
2020-02-22 @ 15:30
Lupus.
Jó is lenne Angliában élni, de sajnos „csak” Székelyudvarhely jutott. Az sem rossz. 🙂
Theo
2020-02-22 @ 15:33
A mi Anettunk Gaspar Anette.
Nem?
Zsanett
2020-02-22 @ 20:55
Lehet, de nem vagyok benne biztos, valahogy nem az a stílus.
csakafidesz
2020-02-22 @ 22:13
Zsanett! Mi szívesen látjuk a székelyudvarhelyieket!
Zsanett
2020-02-23 @ 11:39
Köszönöm!
Zsanett
2020-02-23 @ 12:02
Namond.
Máté T. Gyula, a PS újságírója meghalt, de az archívum fent van az oldalon, lehet olvasni.
Máté T- Kávé mellé.
Namond
2020-02-23 @ 12:40
Zsanett
2020-02-22 @ 15:26 után megkerestem, beleolvastam, tetszett.
Tehetetlen Dodó
2020-02-24 @ 17:56
Na, ez szép.
Most látom, hogy a mandiner idióta szerkesztőinek kudarca után ide is megpróbálnak behatolni a hamis nickkel operáló libsibolsik.
De úgy látom, hogy itt felkészültebbek az IT-sek, nem hagyják szétverni a felületet.
Klárika
2020-02-21 @ 16:43
Így volt ez máskor is. Nagy jelentöségü felfedezés, hátulütöje a nagy kriminális potenciál. Ha a gugli elkezd politizálni, akkor eldönthet választásokat is.
Hab a tortán, hogy azt aztán Putyin csinálta, senki más! Következhetnek a boszorkányperek. Úsztatták bennük Trump Donáldot, azt hitték, hogy kacsát csinálnak belöle. Donáldnak aztán sikerült tromfolni.
Már látom a 2022-es elképzeléseket: lehozni a Fideszt a döntö többségéröl és egy koalícióba kényszeríteni, amely által kezelhetö legyen.
Vagy visszatérünk a „kézi szavazáshoz”. NIX internet ebben az esetben. Nix szavazási lehetöség a nem 100 %-os magyar állampolgárnak. Na és, ha napokig tart a kiszámolás. Lesz ideje Gundelnek valami különösen finomat fözni.
(annak idején, amikor Merkelt lehallgatták az ámerikaiak és az Angyalka szomorúan panaszolta: ilyet nem várt el a barátaitól, az a hír járta a német sajtóban, hogy bizonyos helyeken visszatértek a mechanikus írógépek használatára).
csakafidesz
2020-02-22 @ 00:00
Klárika egy naiv kisangyal. A választások tisztasága. Fáj az oldalam a röhögéstől. Jó, ma már nem mennek kékcédulások, de Ausztriában volt ahol 143% szavazott levélben, ráadásul a borítékok sem ragadtak. Teszik érteni? 100 ember 143 szavazatot küldött el borítékban ami nem ragadt. (Nem a boríték a probléma, hanem alapszíntű rendszerhiba, ha többen tudnak leszavazni ahányan a listán vannak.)
Klárika
2020-02-22 @ 13:40
Sze nekem is fájt az oldalam amikor azt írtam, hogy „kézi szavazás”. Vagyis személyesen leadni a szavazócédulát, a többek által is ellenörzött, érvényes helyi lakósságról szóló listán meg kipipálni. Utánna pedig szépen, kézzel szortírozni a leadott cédulákat. Merthogy akkor a jogosultaknak csak a fele megy el szavazni. Meg sokan,… de nem mondom ki, nem akarok ötletet adni.
A levélbelire nem is gondoltam. Minek kell minden áron modernnek lenni? Vajon mire emlékeztet az osztrák példa? nem a komcsi tervteljesítésröl szóló jelentésekre? Vagy a javak komcsi-féle elosztására?
Hogy az az Orbánbasi… „kell még valamit mondanom…”?
Klárika
2020-02-21 @ 22:27
2019-02-24-ei Show- jában (magyarul, a Sójában), Bayer Zs. a következöket olvasta fel, mindez reakció a magyar családvédelmi intézkedésekre:
A NYTimesban:
— az egyik nyilatkozó, Pethö Andrea, CEU-s Gender Studie oktató szerint a magyar családtámogatási rendszer a nöi test szabályozása. Öszerinte „a kormány a nök testét nemzeti fejlesztésre akarja felhasználni”.
— ugyanott azt nyilatkozta, Sarah Harper, a gerontológia professzora az Oxford-i egyetemen: „a világban jelentkezö demográfiai válságot a kontinensek között kell megoldani. Az európai népességhiányt az afrikai népesség többletével kell pótolni.”
Továbbá, ezt mondta S.Harper a Guardiannak: „Kifejezetten örvendetes a kevés gyerek születése. Mivel minden meg nem született gyerek 58 tonnával csökkenti egy brit család évi „üvegház kibocsátását””. Hogy az üvegházat bocsátják ki a gyermekek vagy az üvegházi gázokat, az múlhat a fordításon is. De nem kötelezöen, illetve tök mindegy az egy ilyen godolkodású agy esetében.
Csakafidesznek! szmájli
Szóval, nem azt mondta a Sára prof, hogy széndioxid, hanem üvegházat. Nem FEHÉRREL hanem az angol család utódjával operált. Viszont az elöbbi hsz-emben leírtnak megfelelö komment járta annak idején; erre emlékeztem.
De egyremegy. Ha már van elég fekete „üvegház”, minek akkor a fehér is?
A BBC-nek meg azt nyilatkozta prof. S. Harper, hogy az anyaság stigmatizálja a nöket! (a fecskéket meg a repülés?) És mi lesz a gólyákkal? Ja, már tudom, azok is szemenszedett hazugságok áldozatai, hiszen amikor hazatérnek csakis fekete gyerekeket hozhattak volna. De nem hoztak, mert rasszisták! Majd meglátjuk, ha ezek után törödik velük is a CEU és megérzékenyíti öket is!
Ugyanott azt is megállapította a professzornö: „A gyermekvállalás nem jó nemzetgazdasági befektetés mert 20 évig kell várni amíg felnönek és munkába állnak.”
— Cseka és a találmánya
— Horváth Balázs, majomfaj, a Széchenyi Egyetem környezetkutatója
–Világugar 2019-03-07 „Egy volt német szocdem politikusnő szerint a születendő gyerekek a legnagyobb környezetkárosítók”
— A cikkben idézett Patricia MacCormack legalább öszinte, magát gonosz boszorkánynak valló és kifestö személy. Aki nem is mosolyog a képen mind a többi szaktársa.
Csak egy pár példája a mizantrópiának, szó szerint az emberellenességnek.
Megérett rá korunk? Sok jel szerint igen, ha a ballibsik merik, hiszik, terjesztik
Nem szükséges azonban zseninek lenni, hogy Niedermüllerig aljasuljon le e jelenség elemzöje: a mizantrópia tárgya igenis, a fehér ember, kiemelten a keresztény és a férfi kategória!
Minek öket szaporítani, ha van elég színes, fekete és nem keresztény!
Akik 20 éves korukban mindenféle munkába állhatnak, Európában.
Az „üvegház kibocsátása” hasznos adalékká törpül e mizantróp-gender-filozófiák örült örvényében. Örvénylö örültségükben.
Theo
2020-02-21 @ 23:27
Ellobb- utobb munkaba allnak a migransok, ez valoszinu. Ha nem is ok, de majd a gyerekeik, akik mar tudjak a nyelvet es kiszenvedtek valennyi iskolat is.
En csak azt nem ertem, hogyha rankdol a kozeljovoben hirtelen az a marha nagy technologiai fejlodes, hogy nemhogy segedmunkas, de mar sofor, jogasz, meg orvos sem fog kelleni, akkor a migransok megint mit fognak csinalni? Most akkor kell sok munkas a jovoben, vagy nem???
csakafidesz
2020-02-21 @ 23:44
Nos más a probléma, mélyebb. A bevándorlók gyerekei valahogy szinte alapból gyűlölik a befogadó társadalmat. Ehhez az a kudarc is hozzájárul, hogy őt a többség annak ellenére sem fogja a sötét bőrével németnek, angolnak tekintetni, hogy ott született. A németség és az angolság nem azonos az állampolgársággal. Akár tetszik, akár nem egyelőre, és még sokáig egy németnek ránézésre is germán vonásokat kell tükröznie. Egy amerikai lehet bármilyen színű, hiszen Amerikát nem egy népcsoport hódította meg, ott a kezdettől már keveredtek a népek.
Theo
2020-02-22 @ 10:31
Ez csak a jelenlegi helyzet. Ha majd tobbsegben lesznek, akkor majd egyaltalan nem fogjak magukat rosszul erezni itt sem. Ha nem lesz gyokeres valtozas a szabalyozasban most (hatarvedelem, kitoloncolas, tobbnejuseg betiltasa, iszlam nok kotelezo iskolaztatasa), akkor meg a mi eletunkben megtortenik ez.
Az allamnak csak az iskolat kell majd megerositeni es akkor bekuszhatnak az ertelmisegbe is. Persze nem nemet identitastudatuk lesz.
Es esetleg megerjuk, hogy a megmaradt nemet noknek majd daueroltatni es festetni kell a hajukat a tuĺeleshez. (Gondor, fekete)
csakafidesz
2020-02-22 @ 22:20
Pontosan! Ezért találták ki a családegyesítést. Sőt most már azon vannak, hogy mind a négy asszonyt át lehessen hozatni, ebből egy lesz feleség, három kuzin.. Persze van hozzájuk 22 gyerek is, mert az ott a férj dicsősége. „Micsoda férfierő van benne, hogy ennyi gyereket csinál..”
Namond
2020-02-22 @ 15:05
Theo,
Általában miért a bevándorlók egzisztencia alapítását követő 2., 3. nemzedék támad a befogadó társadalomra?
Miért mondják, hazánkban, egyes zsidó vallású/(származású) üzletemberek a más származásúnak, hogy pénzed elfogadjuk, kamatot fizetünk, de egyenlő partnerként nem veszünk be az üzletbe; Nem tartozol közénk. ?
csakafidesz
2020-02-22 @ 22:27
Szokták emlegetni Ábrahám leszármazottjainak hatalomvágyát is..
Én prózaibb okot látok. Az itt született már nem tekinti magát bevándorlónak, ergo ő már nem fogja vissza magát. Mivel az eredeti kultúrája erőszakos jellegű, nos ő is erőszakosan próbál érvényesülni, és sokszor sikeresen.
Theo
2020-02-23 @ 10:55
Igen. Ennyi.
Es latja a tulerot, meg a helyiek benasagat es mar nem fel.
csakafidesz
2020-02-21 @ 23:54
Klárika, ez kapitális ökörség a tudós(?) professzortól:
“a világban jelentkezö demográfiai válságot a kontinensek között kell megoldani. Az európai népességhiányt az afrikai népesség többletével kell pótolni.”
Már hogyan lehetne pótolni a primitívebb, kisebb IQ-val rendelkező feketékkel a fehéreket? Ne reménykedjünk, mert nem megy. Afrikában az írásbeliség sem alakult ki, a feketék a munkamegosztásig sem jutottak el, sőt a munkáig sem, mert a vadászat, gyűjtögetés sokminden, de nem rendszeres munka.
Theo
2020-02-22 @ 10:20
Hat bocs, de ez is hulyeseg. Az USA-ban egy par generacio alatt kinottek a fekete orvosok, jogaszok.
Az identitasuk meg ketseges, igy a hatalom kitunoen hasznalhatja oket, az igaz.
Jo, azt latom, hogy a tudosok meg nem ok, de egy par generacio alatt ez is valtozhat, ha lesz ra politikai akarat. Bar, ezt gondolom a belso korok majd kivedik.
csakafidesz
2020-02-22 @ 11:06
Tudod, ez kétszáz év. Ennyi idő alatt lett az amerikai feketéből használható, értelmes tagja a társadalomnak. De ha őszinték vagyunk, ma is nagyon komoly zavarok vannak a különféle rasszok miatt, vannak gettók, no-go zónák. Aki elmegy este a Bronx-ba jobb, ha nem egyedül megy, és lehetőleg taxit hív. Egyrészt azért, mert a taxikban komoly segélyhívó rendszer van, másfelől a taxis jobban tud vezetni és manőverezni, ha megtámadják a kocsit autós banditák. (Nos ez Magyarországon nem ismert, de Amerikában komoly veszély. Nehézsúlyú fegyveres bűnözők támadnak akik kocsikkal érkeznek és pillanatok alatt elhajtanak.)
Theo
2020-02-22 @ 23:56
Oke, a feketekkel az USA- ban hosszabb ido volt,- rendben.
De ma, jobb modszerekkel es szivos politikai akarattal hamarabb is vegbemehet. Kozben persze polgarhaboru, de ez be van kalkulalva, csak nekunk rossz, azt meg nem banjak. Szoval csak azt akartam mondani, hogy ne legyunk nyugodtak. A multiknak nem kell a mi identitasunk es magasabb kulturank, az egyszeri dolgozot kikepzik ezekbol is elobb- utobb.
Namond
2020-02-22 @ 14:48
Theo
NEM.
Az USA-ban egy par generacio alatt nott ki a fekete népesség elenyésző százalékát kitevő orvosok, jogaszok.
A népességük tömege gettó lakó, telepi lumpen proletár, amely ellenséges a fehérekkel, hispánókkal, és főként a „Tamás bátyákkal” szemben.
Theo
2020-02-22 @ 23:48
Jo, csak az volt az allitas, hogy egyes rasszok eleve keptelenek intelligencia fejlodesre.
Amugy az USA oktatasi rendszere minden szegeny embert kivet magabol, kivetel alig.
csakafidesz
2020-02-23 @ 03:50
@Theo! Az USA oktatási rendszere nagyban hasonlít Gyöngyöspatára. Kötelező a szegregáció tilalma. A fehér gyereket kiveszik az iskolából, mert a fekete gyerek (felnőtt is) alapból ragaszkodik ahhoz, hogy üsse a fehéreket. Vagyis pont fordítva, de igaz a tétel miszerint „verik a négereket”. Tehát a szegregált oktatás nagyon hamar véget ér, mert az első héten már bevert orral megy haza a fehér gyerek és ezért a szülők elviszik egy „jobb” iskolába. Az eredmény az, hogy a feketék jórésze funkcionális analfabéta lesz a public education jóvoltából. Teljesen ingyenes és a színvonalra jellemző, hogy kigyúrt őrök vannak az iskolákban akik a gyerekeket megfékezik, illetve a tanárok testi épségére vigyáznak. Oktatás alig folyik, örülnek, ha a gyerekek bemennek a tanterembe. Az is jellemző, hogy a 12-13 évesen szülő lányok az iskolai tanórán esnek teherbe hasonló vérmérsékletű társaiktól.
Theo
2020-02-23 @ 10:59
Csakafidesz
Igen, de eppen ezert aki tanulni is akar, az nem maradhat az ingyenes iskolaban. Szoval a kitores draga mulatsag lett.
Namond
2020-02-23 @ 13:28
Theo,
Tanulni az US állami, ingyenes iskoláiban is lehet, lehetne, de a dweeb-eket megvetik, kiközösítik.
A menők a sportolók, akik sport ösztöndíjjal kerülnek egyetemre. A tőlük elvárt kommunikáció a hangoskodás, erőfitogtatás, erőszakoskodás, törtetés, a dweeb-ek legázolása természetes.
Nagyot változott, már vagy 30-40 éve, a társadalmi elvárás, a közösségi kommunikáció, a siker értelmezése.
Nézze meg az US médiáját, mindenhol a sport és a show business, mindent túlerőből – fizikai, gazdasági, létszám – akarnak megoldani.
Namond
2020-02-23 @ 13:42
Theo,
2020-02-22 @ 23:48-hoz
Ha a bushmanok állítanák össze az IQ tesztet, hány amcsi farmer, milliárdos befektető, japán nó játékos vagy Nobel díjas felelne meg?
csakafidesz
2020-02-23 @ 18:38
@Namond! A busmanok nem fognak IQ tesztet összeállítani, mert ahhoz is valamennyi IQ kell.
Namond
2020-02-23 @ 18:43
csakafidesz
A kör egy ideális forma.
Klárika
2020-02-22 @ 13:00
Persze, hogy kapitális ökörség mint ahogy a jövö meglátása is; az legfeljebb a holnapig ér náluk. Meg a fehér ember iránti mizantrópia s a sötét színüek iránti tudatos/tudatalatti filantrópia. Ez nemcsak kapitális ökörség hanem totális idegbaj, a sokat emlegetett öngyilkossági vágy az idegbajosoknál.
A korunkat komolyan veszélyeztetö, hiszen nem maradnak meg a saját istállójukban és onnan a vágóhídra, hanem Vágóhidat akarnak csinálni az atlanti-európai övezetböl.
Elvben ugyanaz a terhesség megszakítása, a nök büntetlen megeröszakolása, verése, stb. (a magzatról lehet tudni, hogy milyen nemü; a világra jött fiúkat már szorgalmasan alakítgatják. Nagyon gyakran éppen Albionban). A feministák következtetése: vesszenek a fehér férfiak, még jobb ha világra sem jönnek. Azután lesz boldog a „megszelídített” világ! Azután majd a feministák tépik ki egymás haját, mérgezik meg egymást, na miért, a hatalomért.
Ez a ballibsi, feminista agymenés, hogy müködne a világ tekintélyelvüség nélkül, rendfenntartó, rendezett eröszakszervezetek nélkül, a többségi választáson alapuló helyi demokrácia nélkül.
Csak nem „Orbánbasi” volt az, aki diplomás kommunistáknak nevezte öket? Két szóban kb. 100 évi európai történelem.
Theo
2020-02-21 @ 23:33
Ezt muszaj megirnom:
Valamelyik nap egy noi kulseju robot pincert allitottak szolgalatba egy kabuli etteremben, ahol csak ferfiak kajaltak..
NA MI VOLT A ROBOTNO NEVE?
Nem viccelek: Timea.
Legjobb tudomasom szerint ez egy eredeti magyar nev, kire gondolhattak hat?
Lupus
2020-02-22 @ 10:27
Idézet egy tavalyi álláshirdetésből (még megtalálható a neten):
„…Job Type – Permanent
Description :
– The role of the Region TIMEA (Turkey, India, Middle East and Africa) Business Line Head is to enable, facilitate and support sales in the appointed Region for the Oncology Informatics Business Line products. The TIMEA Business Line Head works in a matrix organization reporting solid line to the EVP MEASAT and dotted line to the Marketing & Sales Head of the respective Business Line.”
Természetesen nekem is jobban tetszene a fenti hsz-ben sejtetett név eredet (legalábbis pikánsabb lenne), mely szerint hazánk kissé kalandos multú politikusnője, ismertebb néven a „Kabul szépe” lenne a közel-Keleti robotnő nevének ihletője, de attól tartok, hogy a valaha szebb napokat látott kis Tímeácska helyett inkább a marketing szempontból megcélzott TIMEA régió lebegett a névadó szeme előtt „keresztelő” idején.
🙂
Klárika
2020-02-22 @ 12:15
Ez biztos. Végre egy cég nevének a rövidítése, amely kimondható só. A magyar névröl nincs azoknak fogalmuk sem.
csakafidesz
2020-02-22 @ 22:09
Lupus!
Jóképű farkast választottál!
Theo
2020-02-22 @ 22:41
Jaj, kar!
Pedig olyan jot nevettem a hir hallatan.
Kosz az infot Lupus!
Naprózsa
2020-02-24 @ 04:39
Kedves Lupus farkasunk a 17:06-os kérdésére most van időm válaszolni.
Nemcsak, hogy szép színezésű, egyszerű és elegáns szimbólumot választott, hanem lám, minden rosszból kihozhatunk valami pozitívat. Miután a trollok miatt adódott, hogy így kell védekeznünk, egy számomra rejtélyt is sikerült megoldani.
Nem tanultam latinul, és az egyetlen lupus amit hallottam, az amit Dr. House amerikai filmsorozat aspergeres (stílszerűen eléggé mizantróp) orvosa és csapata emlegeti meglehetős gyakorisággal a lupus nevű betegség az. Régóta töprengtem, hogy nomen est omen (ugye milyen műveltnek is látszom, mert ismerek még egy latin kifejezést) miért választ valaki magának egy betegségnevet, talán, hogy jelezze ő orvos?
De most, hogy megláttam a farkast, hirtelen beugrott, hogy a farkas latin neve is lupus lehet, (s utánaolvasva imént) e önmagát harapó betegség elnevezése is a farkas szóból ered.
Úgyhogy duplán jó, hogy mi latintudásmentesek is megtudtuk, Ön egy bátor farkas.
Amúgy: visszamenőleg minden korábbi kommentjénél is megjelent az új szimbólum.
Lupus
2020-02-26 @ 15:27
re: GRAVATAR
Köszönöm többek új GRAvataromnak szóló elismerését, Naprózsa – számomra mindig kedves – szavai pedig egyenesen arra ösztönöztek, hogy közreadjam az (eredetileg HND által velünk ötlet szinten megismertetett) GRafikus Avatar létrehozásának gyakorlati megvalósítását, ill. annak leírását.
Teszem ezt (most egyebeken túl… 🙂 ) azért is, mert többen itt őszintén elárulták – pl. ha jól emlékszem, ‘Namond’ olvtárs is -, hogy nem jött össze a képecske előállítása.
Szó, ami szó, első közelítésre a kis procedúra valóban tartalmaz egy-két buktatót.
Csak remélhetem, hogy ez az ehelyt többé-kevésbé off szöveg valóban megjelenik, meg is marad, mi több, néhányan talán hasznát is veszik, s ezzel újabb eszköz kerül birtokunkba a nick-eltérítések elkerülésére.
Még egy mondatnyi „mellébeszélés”: Bár a szóban forgó WorldPress site-on elkerülhetetlenül szemünkbe ötlik a gravatar szó első két betűjének feloldása (Globally Recognized Avatar), mégis, amikor én először megláttam a szót, első pillantásra azt gondoltam, hogy a szókezdő GR nem más a GRafikus rövidítése… 🙂 .
Íme a folyamat lépésről lépésre:
0., gravatar.com – klikk;
1., A site megnyitásakor egyből rákattinthatunk a jobb oldalon kék mezőben fehér betűkkel megjelenő „Create your own Gravatar” [Hozd létre a saját Gravatarodat!] feliratra;
(Bár kínálgatja magát a képernyő bal felén található rövid, másfél perces kis video-tutorial anyag is, ha valakinek az tetszik, kezdje azzal, de én ezeket a – YouTube-ot is egyre jobban elárasztó – oktatófilmecskéket meglehetős ellenszenvvel fogadom máshol is, így ez esetben is éppcsak átpörgettem ezt a felvételt is – úgy tűnik, én már végleg a Gutenberg-galaxis foglya maradok erre a néhány évre…)
2., A kattintás után fehér mezőben 3 kérdés kerül elénk mindössze erre kell választ adnunk, s máris egészen közel kerülünk a saját GRavatarunkhoz:
a. Your email address: ide azt a mail-címet írjuk, amelyre egyrészt néhány perc múlva a WordPress válaszát várjuk, másrészt… – nos, ez a „másrészt” a sokkal fontosabb, ld. kicsit lejjebb!!*
b. Choose a username: [Válassz egy felhasználó nevet!] ==> **
c. Végül: Choose a password [válassz egy jelszót] = a válaszra rendelkezésre álló box jobb felén egy, bár ismert, de mégiscsak bizarr kis grafika [valójában egy áthúzott szemgolyó, brrrr…] látható, ezt megkattintjuk, mire is a kis ikon átváltozik „látó” szemmé, egyben automatikusan megjelenik a boxban egy, a rendszer által generált/ajánlott, alfanumerikus karakterekből álló hosszú jelszó. Ez pont jó lesz nekünk nyugodtan elfogadhatjuk, azaz, mégegyszer egy ellenőrző pillantást vetünk a fentiek szerint kitöltött kis táblázatra, és…
3., …és ha minden OK, megkattintjuk a ciklámen színű mezőben található fehér „Create Your account” [Hozd létre a saját account-odat!] feliratot.
EZ A KÉT LÁBJEGYZET A LEGFONTOSABB AZ EGÉSZBEN (az itt könnyen előforduló félreértések miatt!!!):
* = …tehát nem csak azért fontos a megfelelő mail-cím bejegyzése itt, hogy feltétlen megérkezzék a WP válasza, hanem azért is, mert avatarunk (és persze nick-nevünk) azonosításának alapja a választott mail-cím. Ebből következik, hogy ha pl. a PS-blogon meg akarjuk tartani az eddig már bejáratott nick-ünket, akkor feltétlen ugyanazt a mail-címet kell használni itt, mint amelyet a PS-hozzászólásokhoz eddig is használtunk.
** = A fentiekből részben már következik, hogy szinte mindegy, milyen felhasználói nevet [user] használunk itt, mert az csak a későbbi, esetleges WP-bejelentkezésekhez kell(het); viszont az Aristo-blogon, meg más PS-hozzászólásainkban mindenképpen az a nick jelenik meg, amit a PS rendszere az itt is, és ott is használt mailcímhez hozzárendel!
Mindazonáltal mindenképpen érdemes AZONNAL feljegyezni a nagy hirtelen kitalált és beírt [min. 4 char. hosszúságú] user-nevet, mert esetleg kellhet még később (de nem az Aristo-blogon)!
4., A „Create Your account” megkattintása után gyakorlatilag azonnal megérkezik levelező rendszerünkre az aut. válasz-mail.
5., Az ott látható kék „Activate account” feliratra kattintunk, mire is bejön a WordPress alap-oldala.
6., Ezen az oldalon fent, a színes címsorban, mindjárt a kis harangocska mellett található szürke „bábufej”-ikonra rákattintunk, erre megjelenik saját bejelentkező (adat-) lapunk.
7., Kitöltjük tetszés szerinti (valós-, v. kamuadatokkal) az ott található First Name és Last Name rovatokat (én a tényleges monogramom egy-egy betűjét írtam ide); valamint a Public Display Name [Képernyőn is megjelenő, nyilvános név] rovatot.
FIGYELEM! ennek a Display-névnek sem kell megegyeznie a PS blogokban használt névvel – lehet azonos, de ez nem feltétel [én pl. itt azt írtam be: Farkaslaka… 🙂 ]!
Az About me (Magamról) rovatba – eléggé el nem ítélhető módon – mindössze ezt írtam: It is me.
8., Most következik az a mozzanat, amiért ezt az egészet végigcsináljuk:
Az adatok fölött, az oldal felső harmadában középen, feltűnő helyen található „Click to change photo” feliratú szürke korongra ráklikkelünk, erre feljön a saját számítógépünk file-managere, éspedig valószínűleg a ‘Képek’ főkönyvtár valamelyik alkönyvtára. Innen a szokásos file-kezelési módszerrel kiválasztjuk az egész műveletsor előtt, már jóelőre(!) kiszemelt/megszerkesztett kis képecskét – leendő avatarunkat -, megkattintjuk, s abban a pillanatban már meg is jelenik kép az előbb még szürke színű korong helyén.
[Célszerű többszínű, de nem feltétlenül sokszínű, viszonylag egyszerű ábrát/grafikát választani. A kép mérete szerintem legalább 90 x 90, de nem több, mint 200 x 200 pixel legyen, ám, az sem gond, ha végül nem igazán tetszik az, ami (és ahogy) megjelenik, mert maga a kép egy újabb bejelentkezés után BÁRMIKOR lecserélhető!]
9., Ha tehát a sikeres képfeltöltésen és profiladat-kitöltésen is túl vagyunk, megkattintjuk az oldal alsó harmadában található ciklámen színű, „Save Profile Details” feliratú mentés gombot, s ezzel – ha minden jól ment – már létre is hoztuk grafikus avatarunkat.
(A művelet időigénye jóval kevesebb, mint a jelen szöveg elolvasásáa, pláne leírása…)
10., Ezek után már csak az lehet a kérdés, meddig tűri még kísérletezgetéseinket és Teszt-bejegyzéseinket a PS, ill. a mi közkedvelt Aristo-mesterünk!
Utóirat: Fenti leírás szabadon felhasználható, rövidíthető, bővíthető, javítható, vagy rontható (azaz, nem védett!), viszont a „… szerintem ezt inkább úgy kellett volna, hogy…”, kezdetű szövegeket kéretik elkerülni! 🙂
Lup
Zita
2020-02-22 @ 12:18
csak nem a mi is timikénkre… ?
Namond
2020-02-22 @ 12:32
Akit nem feledhettek.
Igazi Naprózsa
2020-02-22 @ 16:49
Felháborítónak tartom, hogy ilyen aljas módon visszaélnek a nevemmel. Az Igazi Naprózsa én vagyok és kikérem magamnak a fenti kommenteket! Szégyellje magát a névtolvaj! Alávaló dolog mások identitását önös célokra, gyűlöletkeltő nézetek terjesztésére használni.
Naprózsa
2020-02-23 @ 05:14
Na erről beszéltem: itt van az idióta. Úgy fest, már nem tud belépni az én identitásommal, hát most viccesre veszi.
Már amit egy félkegyelmű viccesnek talál.
Theo
2020-02-23 @ 11:01
Ne aggodjon kedves Naprozsa, egy ilyen gyenge hozzaszolast veletlenul sem tulajdonitottunk onnek.
Tehetetlen Dodó
2020-02-24 @ 18:01
Épp írtam az imént régi cimborámnak, „csakafidesz”-nek:
„Na, ez szép.
Most látom, hogy a mandiner idióta szerkesztőinek kudarca után ide is megpróbálnak behatolni a hamis nickkel operáló libsibolsik.
De úgy látom, hogy itt felkészültebbek az IT-sek, nem hagyják szétverni a felületet.”
Remélem, Aristo segítői továbbra is észnél vannak, különben ez a blog is a jobb sorsra érdemes Mandiner sorsára jut.
Fárasztó ezeket az alpári, primitív ál-nickeket kerülgetni, de megéri, mert nem szabad minden felületet átengedni ezeknek a vörös patkányoknak.
heroes_never_die
2020-02-23 @ 09:20
Nyulambulam, a magát „igazi” naprózsikának képzelö epigon,
kiváló neveltetésem dacára, vagy éppen amiatt szeretem néha az egyszerü, ám hatékony megoldásokat és szinkronban lady-like stilusommal csak annyit mondok önnek:
kuss!
Zsanett
2020-02-23 @ 20:20
Igazi hülye vagy.:)