Marci a csúcson
155„Hazug szív sikeréhez hazug arc kell.”
William Shakespeare
Némi röpke hírnevet szerzett magának Gulyás Márton, a baloldal atlétája.
Az történt ugyanis, hogy egy Nike Air Maxben – fogalmam sem volt róla, hogy van ilyen cipő – ült be a stúdióba, hogy kérdéseket tegyen fel Márki-Zaynak, annak a „miniszterelnök-jelöltnek” – aki láthatóan egyre hőbörödöttebb és komolyan is gondolja a kormányfői ábrándokat. A cipő egyébként gusztustalan és ronda, nem is csodálom, hogy tetszik neki – de ez legyen az ő baja.
A kérdés – amit feltennék neki – arra a kijelentésére vonatkozik, mely szerint: „…soha nem állítottam egyetlen nyilvános szereplésemben sem, hogy anyagilag deprivált helyzetben lennék. Nem vagyok – sem módos, sem szegény; magyar viszonylatokban abszolút a felsőközép-osztályhoz tartozom.” Egyébiránt pontosan a „felső-középosztálybeli” státuszát hangsúlyozza a lábbelivel, azt, hogy oda tartozik, mert képes annyi pénzt adni érte. Nekem van, mert én megengedhetem magamnak, mert én megérdemlem.
Csak megjegyzem, hogy megfigyeltem a FreeSZFE-filmen is: az ifjú lázadók kivétel nélkül a „felső-középosztályhoz” tartoznak. Különösen a boglyas hajúak, akik szerintem reggel órákat töltenek a tükör előtt, hogy a frizurájuk kellően széltéptének látsszon. Amúgy a farmerük is széltépte. (Mondjuk azt nem értem, hogy miért kell a megfelelő lyukakkal venni a nadrágot, nem lehetne folytonossági hiányok nélkül vásárolni és saját kezűleg okozni rajta? Persze lehet, hogy az nem eléggé művészi.) Meghökkentően lapos közhelyekkel operálnak, miközben a pohárba hamuznak és széjjelhajigálják a szemetet.
Mindenesetre ha a felső-középosztály nekiáll baloldalivá válni, akkor feleslegessé válik a nagy igyekezet, hogy oda jussanak, ahová, elég lenne szegénynek maradni. Persze az snassz.
Marci azután kifejti, hogy a kapitalizmus előnyeit kihasználni rendben lévő dolog, ha mellette időt szakítunk az államforma kritikájára is. Olyan ez, mintha egy kényelmes buszutazás után, ahelyett, hogy fizetnénk, kritikával illetjük a busztársaságot. Ez tipikusan win-win helyzet: élvezzük a kapitalizmus nyújtotta előnyöket, viszont cserébe kritizáljuk is. Sajnos – hangzik a magyarázat – nem lehet kivonni magunkat az ügyből, muszáj kapitalistának lennünk, legföljebb majd szivárványosan térdre rogyunk néha miatta, azzal aztán el is van intézve a dolog. Megállapítja, hogy aki autót használ, nem az a felelős, hanem a rendszer, ezért érdemes az autó kényelmét kihasználni, ám kritizálni a „rendszert”.
Visszatérve a bérezésre, én úgy tudom, hogy Gulyás ún. „aktivista” – jelentsen ez bármit –, de nem hallottam róla, hogy ez jelentős bevétellel járna, arról meg különösen nem, hogy az aktivista „a felső-középosztályhoz” tartozna. Vajon miből él Marci? Itt, ezen ponton lép be a Patreon nevezetű internetes oldal, amely Marci finanszírozását lenne hivatott biztosítani. Megtekintve az oldalt, elmondják, hogy 5 dollártól egészen 500 dollárig lehet támogatni a Partizánt, ám van egyéni támogatási lehetőség is, ahol már korlátlan összeg is adományozható. Nem tudom, van-e annyi magyar, aki eltart egy ilyen oldalt, különösen akkor nem, ha egyébként még a Telex, az Index és rengeteg egyéb médium fenntartásáról is gondoskodni kell. Ugye az kevéssé valószínű, hogy hó elején a fizetés nagy részét szétosztjuk a különböző kiadványok között, pusztán azért, hogy hallatsszon a másik hang is, aztán megszámoljuk a zsebünkben maradt összeget és roppant alacsony szám jön ki, úgyhogy nem is veszünk a gyereknek Nike Air Max cipőt.
Ez – finoman fogalmazva – nem életszerű.
Van persze egy másik lehetséges magyarázat is, méghozzá az, hogy Marci egyáltalán nem ezekből a „mikroadományokból” él meg fényesen, hanem jó és bőséges pénzforrásokkal rendelkezik, amelyeknek csak az elfedésére szolgál a Patreon. Nemigen lehet egy teljes stábot, operatőrt, hangmérnököt stb. alapozni holmi változó mennyiségben bejövő pénzre. Vannak ellenségeink bőven, akik úgy gondolják, hogy megér néhány dollárt a Marci tevékenysége. Pénz pedig akad bőven. Marci pedig csak felül a vonatra és utazik rajta, néha aztán leköp egy-egy elhaladót, hogy tudják, hol a helyük.
Az lenne az igazi, ha egyszer valahol elfogyna a pénz és le kéne húzni a rolót. Az bizonyítaná, hogy valóban egyéni adományokon alapul a fenntartás. De nem történik ilyesmi; minden kiadvány szárnyal és jól érzi magát. Ezek a „mikroadományok” nagyszerűen elrejtik a lényeget – van pénz, csak meg kell találni, és ebben Gulyás őstehetség. Persze csak ’22-ig tart a dolog. Akkor aztán fordul a kocka, ha veszítenek, azért, ha nyernek, akkor meg azért, a bevételek átrendeződnek és mindenkinek meg kell szoknia az új felállást.
csakafidesz
2021-04-16 @ 17:48
A cipővel van a legkisebb baj. Egy Nike Air 50-60.000.-Ft. ennyi az átlagember is ki tud köhögni.. Gulyás elftárs agyvelőhiányos állapota már komolyabb gondot jelent.
Neaddfel
2021-04-16 @ 18:54
A píz „a legkisebb baj” amióta a Wall Street-en (ugyanmár hol, és ugyanmár kik) kitalálták az Offshore lehetőséget.
(Adóparadicsomokba lopott pénzek, kapís.)
Azóta nem gond az NGO-k, a migri hajók, a Washingtoni, Brüsszeli „honanyák, apák”, meg a gulyások meg fegyőrök felsőközéposztálybeli szintentartása.
Az érdekes az, hogy erre nekem egyszer a Putyin hívta fel a figyelmem.
Ugyanakkor érdekes adalékkal szolgál a téma megértéséhez Udo Ulfkotte:Megvásárolt újságírók, című könyve is.
harpec
2021-04-19 @ 12:30
Sajnálom, de ezt a tipikus belpesti számtech geek vagy pénzügyes (magyarán felső-közép) gondolja így, mert a valóság nagyon nem ez. Bár, ha őket hívjuk az átlagnak…. A Gulyás meg vérforraló, amikor van képe azt mondani, nem módos. Felső-közép, de nem módos. 23000 a Patreonon, de nem módos. Ne ez pont meg is mutatja a valóságról való tudását meg a szociális érzékenységet. Semmi gond azzal, ha gazdag. Csak gazdagként a „szegényekért” aktivistáskodni, meg az egyenlő jogokért meg a kapitalizmus eltörléséért kissé visszás. Igaz, Mo.-n nincs szegénypárti baloldal. Még azt sem tudják ki a szegény.
Szabó Pál
2021-04-24 @ 17:10
Valóságról való tudás? Ajjaj…a PestiSrácoknál azt hangoztatta hogy majd a szép kommunista jövőben mindenki az igényei szerint fog részesedni a javakból.Több évtizede hogy ezt a baromságot mint tananyagot voltam kénytelen olvasni, mint esti egyetemi hallgató, a tudományos szocializmus tantárgy keretében. Meg is kérdeztem a munkahelyemen egy pártvonalon tevékenykedő, ideológiailag jól képzett elvtársat, hogy hogyan is van ez. Törvényszerű, hogy ez be fog következni, különben sem lehet a történelem kerekét visszafelé forgatni – mondta. Talán mondanom sem kell, hogy nem győzött meg.Ma az ember azt gondolná, hogy ezt az utópiát csak a régi bolsi őskövületek hangoztatják de nem, ez az anarchista hülyegyerek kritikátlanul benyalja…igen, az agymosás most is jól működik.
Pilatus
2021-04-16 @ 17:57
Olvastam Gulyás úr ömlengését a kapitalizmusról, meg miegymásról. Ilyen esetekben szokott előfordulni velem, hogy szégyellem a magyarságomat. Meg a hányingeremet.
Namond
2021-04-16 @ 23:49
Pilatus 2021-04-16 @ 17:57
Creticus Gulyás magyar állampolgárságát szégyellje, ne a sajátját.
No meg azt, hogy a kormányzat nem tett semmit a méltatlanok (állampolgárság, képviselőség) eltávolítására.
Pilartus
2021-04-17 @ 12:16
Kedves Namond, sajnos igaza van!
ERZSI
2021-04-16 @ 18:09
Feltették erre a polcra, de nincs szinkronban önmagával, egy túl mozgásos diszharmonikus ember, rengeteg munka van mögötte, de sosem lesz tökéletes, mi több normális a szó igazi értelmében.
Namond
2021-04-16 @ 23:54
Nála az a normális, hogy mindennel összekrétázza magát és azokat is akiket támogatni szeretne.
Az OPNI zárva van, iskola, továbbképző központ lesz belőle.
Naprózsa
2021-04-16 @ 18:10
Marci, vagy inkább Marcik tulajdonképpen a igazán komolyan veszik amit tanít a marcizmus, akarom mondani marxizmus a jövő kommunista társadalmáról. Vagyis: „Mindenki szükségletei szerint részesül a javakból, és képességei alapján dolgozik a társadalomért”. Hát ezeknek az LMBTQ-Sorosmaffia tagoknak ennyi a képességük, vagyis a semmi, és a Nike cipő a szükséglete.
Vonatkozik ez a főideológusukra, Klaus Schwabra, meg Bill Gatesre és úgy a BLM, Antifa vezérkaraira, meg a komplett Bilderberg társulatra. Nekik egyetlen képességük van, a dőzsölési hajlam. Bocsi: mert kettő, mert azt is kitűnően meg tudják határozni, hogy minekünk uszkve 7 milliárd többieknek mire van szükségünk. Vagyis nekünk nincs szükségünk magán meg személyes tulajdonra, családra, lakásra, személyes ágyra és benne saját tiszta ágyneműre, húsra és édességre, sőt semmire, még egy magántulajdonú lyukas zoknira vagy szalvétagyűjteményre sem.
És az vesse rájuk az első követ, aki kommunista alapelvből levezetve rossz néven veszi, hogy őnekik mindenre elemi szükségletük van. Mindenre ami a mienk.
Mégis ki meri meghatározni, hogy egyes embereknek mi az alapszükséglet, ugye? Marciknak a Nike cipő, meg maga a Nike gyárak, a benne dolgozó kisfiúknak meg egy rongyos nadrág is elegendő…
csakafidesz
2021-04-16 @ 18:19
Mondd, neked tetszik ez a gulyásmárton? Tudod olyan férfias jelenség.. Ha az ember ránéz első gondolata, hogy egy katonai sorozásra beengednék-e, vagy már a kapuban közölnék vele, hogy inkább menjen haza, mert esélytelen.. Ha pedig egy valamirevaló emberrel nézeteltérése van, az illető azon gondolkodik, hogy kell-e kettő pofont adni neki, vagy már az elsőtől teljesen kifekszik..
Naprózsa
2021-04-16 @ 19:00
Az én véleményem nem mérvadó a mai fiatal és nagyi korú nők jelentős részéhez képest. Nekem nem elég, ha valaki tud bárgyún mosolyogni. Ugyanis olyan lényeket kedvelek, akiknek van határozott és a biológiai nemének megfelelő identitásuk, van hasznos szakmájuk, és dolgoznak, s ha XY-os kromoszómájú, akkor legyen válla, rajta izmok, hogy föl tudjon kapni egy cementeszsákot, aki a nők előtt kinyitja az ajtót, és a nők és gyerekek csoportja elé áll megvédeni őket, ha azokat valaki fenyegeti, aki életét is áldozná a maga is nemzete szabadságáért, aki nem megbocsát a lányát megerőszakolónak, pláne a megölőnek és muszlim bagázsának, hanem rájuk gyújtja az ingyenotthonul kapott szállodát és agyonlövi aki a határt átlépi hódítási szándékkal.
Én a Momentumban és az egész ellenzékben csak szellemi és/vagy testi korcsokat látok, nem nőket és férfiakat.
Namond
2021-04-17 @ 00:40
???
Úgy sejtem, nem a mai 20 kg-os, hanem az antik 50 kg-os cementes zsákra gondolt.
Szép program, tetszik.
Semmi manír, csakis a nyers virilis, potens maskulinizmus.
Naprózsa
2021-04-17 @ 04:10
Naná, hogy a hagyományos 50 kg-os cementes zsákról beszéltem. Amikor még mi építkeztünk, kisebb nem is volt kapható. Föltűnt ugyan, hogy már csak ilyen kis zsákok vannak, de én már rég nem vezetek kivitelezést, a helyszíni szemlén meg nem ezt figyelem. De jogos az észrevétel, kedves Namond. Ez, hogy már nemcsak a házépítő áruházakban kapható (mi csak úgy hívtuk piperezsákos) cementek, hanem szinte mindenhol a 20-25-32 kg-os kiszerelés kapható, az élesen jelzi a mai fiatalság fizikai állapotát. Anno még én is elbírtam az 50 kg-os zsákot pedig nem egy robusztus alkat volnék, de hogy ma egy férfi ne tudjon könnyedén felkapni 50 kg-ot, ott nagy a baj.
vorosful
2021-04-17 @ 06:26
Cement-cipelesre nem emlekszem, de ha a buza- vagy mutragya-zsakok (szinten 50 kg) szamitanak, kerem felvetelemet a klubba 🙂 Azt hordtam eleget a pusztan.
Bonus: ahogy bevallottam, komuves-munkat nem csinaltam, csinaltam viszont nadtetot, kettot is, kedvenc Martelyomon az egyik meg ma is all. (Legalabbis harom eve meg allt. A masik, colopon allo hazat az arter tereprendezese miatt lebontottak.) Szoval a nadvarro-tu is jo haverom. Azaz tu??? hm…)
Ch d V
Namond
2021-04-17 @ 14:49
Naprózsa 2021-04-17 @ 04:10
Elbírta az 50 kg-os zsákot?
Ez gyönyörű, hiszen valaha az átlagos, eladósorban levő nő súlya 45 -56 kg volt.
Van ehhez valami köze?
https://hiros.hu/hirek/naprozsa-haz-nyilt-a-homokon
vorosful
2021-04-17 @ 17:21
Uzlettars,
„eladósorban levő nő súlya 45 -56 kg volt.”
Kolyok voltam meg, amikor eloszor eszmeltem ra, hogyan lehet szo szerint igaz szavakkal tetszoleges hangulatot kelteni. J., koran meghalt unokanoverem kozepmagas lany volt, es epp 50 kilo. Amikor megtudtam, eljatszottam ket valtozattal:
„Milyen szilfid alkat, alig 50 kilo!”
„Felmazsas debella!”.
Micsoda kulonbseg!
Ch d V
Namond
2021-04-18 @ 03:01
Chevalier,
Per most, nem játszottam a szavakkal, ugye.
De azt én is tudom, hogy hatalmuk van és adott agy barázdában a megfelelő szótól lehet bozótos vagy gyümölcsös.
Ezért folytatunk itt brainstorming-ot, nem de?
Amúgy nekem is volt kalandom 50 kg-os cementes zsákokkal úgy hogy megértem Naprózsa büszkeségét.
Talán érdekli van egy nádverőm, sőt kaszám is.
Naprózsa
2021-04-18 @ 08:53
Ja, most látom, van két kérdés is, kedves Namond. Igen, el lehet nőknek is bírni 50 kg-os zsákot, ha jó a fogása, és nem hajolunk, kockáztatva egy lumbágót, hanem mint a súlyemelők is megroggyantott térddel emeljük. Különösen, ha az emberlánya rá van kényszerülve a „magad uram, ha szolgád nincs” – módszerre, mert a kezdő mérnöki fizetése jóval kevesebb mint amennyit ki kellene perkálnia egy segédmunkásnak.
Az idézett épülethez pedig nincs közöm, nyilván az is a virágról kapta a nevét.
vorosful
2021-04-18 @ 11:18
Uzlettars,
„Per most, nem játszottam a szavakkal, ugye.”
Persze hogy nem. Abszolut semmi ele nem volt a kerdesemnek, se hatso szandek, rejtett ironia, etc etc.
Csak leirta azt a ket szamot, es errol eszembe jutott szegeny J. meg az 50 kilo vs fel mazsa.
Tovabba a kovetkezo kerdesben sincs buktato, leprecsalas, beugratas, etc 🙂 Egyszeruen nem tudom a valaszt, es kivancsi lettem, ha mar a cementeszsakokat felezni kellett az uj generacionak. Tudja valaki, mi lehetett az elso vilaghaboruban a „borju” sulya, ill. a teljes menetfelszerelese?
Ch d V
Namond
2021-04-18 @ 15:15
Naprózsa 2021-04-18 @ 08:53
Nem kételkedtem a szavában, az elszántságra, erőnlétre és a fogások ismeretére gondoltam.
Kár, a ház szép és jó.
vorosful 2021-04-18 @ 11:18
Nem tudom, tippelem.
Alapfelszerelés 30-35 kg, különleges egységek plusz 15-20 kg, egyedi bevetés – mesterlövész, megfigyelő állás – 65-70 kg.
De saccoljon az alábbiból:
https://www.erdekesvilag.hu/katonak-felszerelesenek-evolucioja-az-elmult-1000-evben/
vorosful
2021-04-18 @ 16:17
Uzlettars,
kosz a linket, nagyon erdekes!
Ha meg elne, most megkerdeznem nagyapamat, aki tuzersegi felderito volt, milyen hosszu es hany kilo volt kulon a telefondrot – az se lehetett piskota… keso banat.
(Roman front, aztan az olasz front. Van egy olasz holgyismerosom, akinek a nagyapja szinten ott szolgalt, csak a masik oldalon: idonkent elmerengunk, hogy a nagyapaink valoszinuleg egymast lottek. A holgy egyebkent erosen liberalis, ugyhogy az unokak folytatjak a nemes hagyomanyokat, bar egyelore meg csak szoval, nem puskaval…)
Ch d V
Namond
2021-04-19 @ 00:49
Chevalier,
Érdekesnek érdekes, csak kicsit hiányos.
1916; Félsátor-esőköpeny, kapca és tartalék kapca, borotva, faggyú, stb ?
gyozo2018
2021-04-17 @ 03:39
Olyanok az ujjai, mint öt sovány giliszta. Életében nem dolgozott.
csakafidesz
2021-04-17 @ 10:49
Munkaképtelen. Egy tömött aktatáska cipelése számára már probléma.
Klárika
2021-04-18 @ 04:50
Így igaz.
A férfiasság és a cementes zsák. Fegyört kéne alávetni ily zsákos tesztelésnek. Azután következhet az átoperálás.
Klárika
2021-04-18 @ 04:59
Valyon miért nem operáltatta át magát eddig még sok LMBTQ-s hívö/prédikátor? Talán még egyikük sem a prominenseik közül. Pedig meg kéne követelni tölük. Pofázzanak azután.
csakafidesz
2021-04-19 @ 09:52
Klárika! gulyásmárton-félék nem szorulnak műtétre. Tudok adni neked nagyítót, keressed meg a hasa alatt a férfiasságát.
Namond
2021-04-17 @ 00:08
Azért a sötét középkorból fenn maradhatott volna egy-két használható szokás, pl falkavadászatot tartani az ilyen hosszútávfutó alkatú, kritikusan Cretikus kreténekre.
Azért kíváncsi vagyok, a pintéri belbiztonsági szolgálatok (Alkotmányvédelmi Hivatal, Nemzeti Védelmi Szolgálat) mit tud kreténünk megélhetési forrásairól.
Már ha a NVSZ úgy ítéli meg, hogy Gulyás veszélyes az általuk védett állományra.
gyozo2018
2021-04-16 @ 18:15
Nem értem, hogy miért „marcizzák” ezeket a csápos-tápos, hazaáruló, kártékony, liberálnyilas tetűket. Komolyan.
Theo
2021-04-17 @ 00:54
Bizony!
Es eleg a Karigerizesbol is!!!
Aljas gazembereket nem becezni!
gyozo2018
2021-04-17 @ 03:44
Mint a bulvárban a bűnözőket! Hogyaszongya: “ József megfojtotta a tulajdonost, elásta, majd kirabolta”.
csakafidesz
2021-04-19 @ 09:50
Mint a bulvárban a bűnözőket! Hogyaszongya: “ József megfojtotta a tulajdonost, elásta, majd kirabolta”
————————————————————————————-
Öregem Wittgenstein is logikusabb nálad.
előbb kell kirabolni, utána elásni..
Theo
2021-04-20 @ 00:38
Ugyan miért ne lehetne kirabolni a házát pl. miután elásta?
Klárika
2021-04-18 @ 04:45
Hát azért mert a Mártont nem bírná meg. Marcinak még elmegy.
khm
2021-04-16 @ 18:18
Örüljünk,hogy a Mancinak telik „menő” cipőre,miközben milliók halnak éhen Magyarországon. 🙂
És ahelyett,hogy szétosztaná közöttük a fizuját,flancol egy ilyen flaszterkoptató izében!
Húúúú,de felháborodtam!
csakafidesz
2021-04-16 @ 18:20
gyozo2018 2021-04-16 @ 18:15
Valóban úgy néz ki, mint akit csirketápon neveltek.
gyozo2018
2021-04-16 @ 18:33
Ceruzaujjú kis féreg.
Theo
2021-04-20 @ 00:39
Gyík.
gyozo2018
2021-04-16 @ 18:30
Mindenesetre Gulyás MANCI jól bedurrantott a free-eszefenek, ugyanis akaratlanul bemutatta, hogy előre megtervezett, előre koreografált akció-sorozat volt. De még inkább, hogy bemutatta, ezek a csírák mekkora műveletlen, ócska kis prolik. Mint ő.
Farkas Tamás
2021-04-16 @ 19:06
Ki ezért, ki azért… Páldául Castro, Che Guevara és Botka is a Rolexért rajongott.
csakafidesz
2021-04-16 @ 22:48
A Rolex gyár abból él, hogy ad egy órát és pofátlan összeget kér érte. Mivel kevesen tudnak ennyit adni elterjed, hogy ez egy „menő” márka. Utána mindenki aki tehetős veszi a Rolex, Hublot, stb. túlárazott órákat amelyek egy ötvenezer forintosnál nem pontosabbak, de másfélmilliónál drágábbak. Csakis azért veszik, hogy mutogassák, nekik ez a másfélmillió nem hiányzik..
zolibácsi
2021-04-16 @ 19:17
Galai Katalin hozzászólásával egyetértek. Mikor láttam Nagy Attila Tibor hozzászólását, azt gondoltam ez az utolsó. Ki kellett volna zavarni fizikailag. Nincs más helyette?
Logar
2021-04-26 @ 15:43
Pedig ő csak előre szólt, még örültem is, hogy ezt a gyalázatos módszert előre kicsapja baloldal kezéből. De nem! Ha kicsit óvatosabban is, de csinálják.
bocska
2021-04-16 @ 19:34
Onnan tudom, hogy air max cipő van, hogy air max pillown (párnán) szeretek aludni és megjelenik a cipő is, de nem is ez a gondom ezzel a teknős nyakúval, hanem a
szemtelen magatartása. Most a főnökei kívánságára, stílust váltott és átvedlett.
botocska
2021-04-16 @ 19:35
Onnan tudom, hogy air max cipő van, hogy air max pillown (párnán) szeretek aludni és megjelenik a cipő is, de nem is ez a gondom ezzel a teknős nyakúval, hanem a
szemtelen magatartása. Most a főnökei kívánságára, stílust váltott és átvedlett.
vorosful
2021-04-16 @ 23:57
Szosszenetek.
marcizmus -> marxizmus -> nagyszeru! Mint ahogy a kepessegek/szuksegletek diszkusszioja is preciz! 🙂 (cc Naprozsa).
Kisse nepiesen: az vegyen Nike cipot, akinek kan volt az anyja. (Ki tudnam guberalni az arat – de minek???)
Gulyas Marton: tehetseges nyikhaj. (Testverem megnezette velem a Bayer/Gulyas videot, akkor meg inkabb tehetseges volt, mindegy, hogy ellenoldali. Azota az inga a nyikhaj oldalon tetozik, es ott, a fizika torvenyeit megcsufolva, beragadni latszik.)
Eloreszaggatott farmer. A gyartoknak bejott. Nos, orultseget csinalok: ahelyett, hogy magam kaszalnek vele, elarulom az evtized legnagyobb uj uzleti otletet, a giga-eceszt. Luxus-Audi, gyarilag installalt golyoutotte lyukakkal. Mibe, hogy ebbol statusszimbolum lesz???
(A mostani Audis/BMWs, etc. urigyerekek se busuljanak – pillanatokon belul megjelennek majd a BLM-kft-k is, akik a mar futo kocsikat utolag, az utcan nemi ellenszolgaltatasert felspecizik. Es ebben az lesz a szep, hogy a tulajnak nem is kell fizetnie erte. Legfeljebb az eletevel.)
Ch d V
gyozo2018
2021-04-17 @ 03:54
Van, aki perforált fuszeklit visel státusz szimbólumként. ?
De menő lehet a lóf…ú kutyaútlevél is. Adják magukat, mint a Viszkis Butykos vendége a Szemlőhegyi úti villa kapualjában. Lehet, hogy annak is Nike cipője és Rolex órája volt, aki odavizelt, aztán az ujjaiba fújta az orrát, a maradékot az arcába törölte? Proli grófnak akkora az IQ-ja, mint a cipőmérete.
Naprózsa
2021-04-17 @ 06:31
Kalandozzunk el Nike cipő ürügyén, hogyan is ébrednek az emberek egy-egy új napra szerte a világban.
Ébredések
1. Kalifornia hat hálószobás, pazar kilátású pezsgőfürdős, mediterrán villa:
Cselédlány tálcával a kezében hangtalanul besurran, elhúzza a függönyöket, amin beáramlik a koradélutáni szikrázó napsütés.
– Jól aludt, uram? – kérdezi a csinos szolgáló miközben leteszi a tálcát gazdája paplanára. – Előkészítem a fürdőjét, míg megreggelizik, és közben milyen ruhát készítsek elő a cipőgyárunk Ázsiába való áthelyezésének részvényesi közgyűlésére?
– Természetesen öltönyt, nyakkendőt és kézzel varrott Versace cipőt…
2. Szilikonvölgy szupermodern villa:
– Mit vesz föl uram? Fel kellene már kelnie, oda kell érnie a TV felvételre, ahol a Klaus Schwab úr új világrendjét ismertetik, ahol ön, mint az internet mérvadó szolgáltató cégének tulajdonosa ecseteli, hogy milyen boldog világ is lesz amikor az emberek nem kínlódnak adósságokkal, nem kell a házaik karbantartásával meg rezsivel foglalkozniuk, s csak interneten öntől megrendelik amire szükségük van, és bérelhetnek, ha a hasznossági pontrendszerük és jegyre adott élelmiszer normáik szerint megfelelő állampolgárok – kérdezi az inas.
– Természetesen a szokásos szürke pólómat és farmeremet veszem fel Nike cipővel. Hadd lássák a nézők, hogy én csak egy vagyok közülük, és szeretem őket, értük élek – mosolyog nagyot nyújtózva a milliárdos filantróp.
3. Valahol Amerikában egy fehér nagypolgári negyedben:
– Gyönyörű ez az új házunk, sokkal jobb mint az eddigi volt az a sok koszos, lövöldözős kommunista között a gettóban. Jól jött ez a pármilla mikroadomány, drágám, amiből ezt vetted – mondja a leszbikus asszonyka a BLM vezető néger hölgy mellett ébredezve. – Ma mit vegyünk fel?
– Ha már önzetlen adományként kaptuk ez a kifosztott üzletekből származó Nike vadiúj cipőinket a híveinktől, hát illik ezt felvennünk, elvégre mi csak újraelosztjuk a világ javait, hogy felszámoljuk a társadalmi igazságtalanságokat – feleli az LMBTQ párocska nagyot nyújtózó BLM alapítója.
3. Liberális tüntető egy megnemnevezett kelet-európai fővárosban:
– Kelj már fel, kisfiam, még meg kell enned az ebédet, mielőtt elmész a korrupciós tüntetésre. Mit veszel fel? – kérdezi a gondos édesanya.
– Persze, hogy az új Nike cipőmet, de valójában nem ilyet akartam, rosszat vettél, anya, mondtam, hogy egy drágábbat, hadd lássa az összes TV stáb, hogy nem vagyok akárki, nekem telik a legdivatosabb dolgokra. Apropó, ugye apa itthon hagyta a kocsit, mert nem akarok ebben a sárban gyalog kicaplatni a társadalmi egyenlőtlenségek meg diktatúra ellen, meg a LMBTQ és fekete kisebbségekért, és a gyerekmunkások kizsákmányolása ellen tartott tüntetésre.
– Azt mondtad lesz saját kocsid is, fiam, apádnak ne kelljen gyalog elmennie munkába.
– Hogyne, rövidesen kapom a tüntetésszervezésért a járadékomat a Soros egyik civil szervezetétől…
4. Valahol Délkelet-Ázsia nyomornegyedének összetákolt viskója:
– Kelj fel, lusta dög, te mindig csak aludni akarsz! Ha megint későn érsz be a Nike gyárba, megint levonnak a fizetésedből. Látom, éjjel megint csak a földrajzkönyvet bújtad! Mit nagyzolsz, hiába akarsz tanulni, úgysem viszed semmire.
– Ne verj meg, apa, kérlek, mindjárt indulok, csak fel kell még kötöznöm a lábamra a szandálomat, mert tegnap elszakadt.
– Mit kényeskedsz, nekem sem volt szandálom, mégis felnőttem.
– Egyedül a 8 fiútestvéred közül – morogja az orra alatt a kisfiú – Apa, azt olvastam a könyvemben, hogy más országokban a gyerekek iskolába járnak, azt a cipőt hordják, amit mi csinálunk, és az apjuk dolgozik, hogy eltartsa őket. Miért nem te meg a felnőtt férfiak dolgoznak helyettünk a gyárban?
– Adok én neked ilyen hülyeségeket olvasgatni! – tépi szép a könyvet az apa mérgesen – Vedd tudomásul, hogy gyerekkoromban én is dolgoztam. Mi sokat éheztünk, mi focilabdát varrtunk a gyáradban. S ez egy életképességi próba a mi világunkban. Aki felnőtté fel tud nőni, és neki lesznek gyerekei és felesége, onnantól a gyerekeinek kell őt eltartani. Neked már sokkal jobb dolgod van, csak cipőt kell ragasztanod, ne nyafogj, indulj, mert ma jön a hajó az új cipőmárkákért amit elvisznek azokba az országokba ahol harcolnak az emberek egyenlő jogaiért!
bl
2021-04-17 @ 10:43
Kedves Naprózsa!
Nálunk meg se születik az a gyerek, hogy ne szenvedjen se az anya se a gyerek és ha véletlenül megszületik, akkor meg a széltől is óvják, meg se lehet szidni nehogy megsérüljön a lelke. (Hehehe.) És még mindig megyünk egyre beljebb ebbe a tökéletesen vesztes pozícióba.
Aki nem kockáztat az csak vesztes lehet. Mikor fogjuk ezt megérteni?
csakafidesz
2021-04-17 @ 10:55
Naprózsa!
Már írtam a szovjet szociológia-professzorról aki az öltönyéhez szandált vett fel és úgy tartotta az előadását. Ennél is feltűnőbb és „menőbb” az öltönyhöz egy piros-kék betétes Nike sportcipő. Karján egy túlméretes stopperóra széles vörös bőrszíjon.
solothurn
2021-04-17 @ 11:11
jó írás, tetszik! ,-)
Ex0788
2021-04-17 @ 06:50
Ja, ez kommunista?
Én nemzeti szocialista vagyok.
Beszélgetnék vele.
kbandi1
2021-04-17 @ 10:42
A riportban nem a Nike cipő a lényeg, hanem ahogy Marci a homlokára csap és mintha kérdezné magától, hogy hol lakik a gyagya? Hát épen rámutatott.
csakafidesz
2021-04-17 @ 10:59
Az Adidas sem marad le. Mondjuk egy normális ember öltönyhöz lakkcipőt és öltönyórát hord, de a milliomosok ilyesmivel jelzik, hogy az etikett is őhozzájuk kell, hogy igazodjon. A nyakkendő elhagyása ma már alap..
Magd@
2021-04-17 @ 10:49
Hazug szív sikeréhez hazug arc kell.”
Hááát ha én egy ilyen és sok hozzá hasonló pofát látok – és addig még a száját sem tátotta ki, akkor az undor fog el!
Régi mondás szerint a szem a lélek tükre, ezeknél a nyaktól lefelé viselt göncök jelentik az identitásukat és a kobakukon viselt szénaboglya palástolja a szellemiséget.
Szegény Magyarország, szegény Európa, szegény a többi kontinens megvezetettjei!
Nike, Coca cola, stb. már nem üveggyöngyöket osztogat….
Namond
2021-04-17 @ 14:57
https://pestisracok.hu/schiffer-petry-zsolt-nyilatkozataval-nem-volt-semmi-problema-szukseg-lenne-egy-alkotmanymodositasra/
Magd@
2021-04-18 @ 08:30
Köszönöm a linket – Schiffer úgy reagált, hogy ezt egy hajdanán globalizációkritikusként alakult parlamenti párt megélhetési politikusa mondta, pedig Schiffer szerint….
Sajnos míg korábban még báránybőrbe álcázott farkasok vicsorítottak, addigra ma erre már nincs szükségük sem!
Elkészült a nagy mű igen! A kör bezárult erre elég volt az elmúlt 30 év! Egy haldokló hattyú vergődése látható!
Judit
2021-04-17 @ 11:45
Na ezért nem kell ezeknek a soros-sátáni–böszmék-böszméinek olimpiát
rendezni a fiataljaink számára, mert ilyen húgyagyú–korcs képződményeket
akarnak példaképül megnyeretni nekik.!!!Undorító férgek.!!!
hivő
2021-04-17 @ 17:16
Marcirol nagyon jol
nyomja azt a vonalat,
hogy nincs egyéni felelősség
a rossz dolgok amik történnek az
mindig a társadalom bűne.
De ez a felsőközéposztály minősités
sántit.Ehhez neki nincs elég pénze,nike
and all.Ennyit a modern értékrendről?
Theo
2021-04-17 @ 23:24
A felso kozep osztalyhoz az ember kepzelete valami kulturalis szinvonalat is tarsit, meltosagot, muveltseget, polgari tartast. Aberralt, muveletlen anarchista sosem tud oda tartozni, hiaba lopkodtak ossze a szulei esetleg rozsadombi villat, neki meg nyugati osztondijakat. Ez nem csak penzkerdes, a bufe szak meg nem tudomany.
Klárika
2021-04-18 @ 04:29
A libsi értékrend is azt tartja, hogy nincs egyedi hibás, minden kettön múlik. A második pedig mindig az állam. (Illetve a kormány az állam élén).
csakafidesz
2021-04-17 @ 19:36
Amúgy gulyásmártonról nem is lehet többet elmondani, hogy Nike cipőt hord. Ennyi ami hír belőle.
Namond
2021-04-18 @ 03:10
A Krétásnak majd 30 éves ismerete van a mozgalmárkodásból megélésből, a források helyéről, nagyságáról és gyakorlata a megcsapolás módszertanáról.
Nem tudom, hogy nevetsz-e vagy a fogad szívod, de 2014-2015- ben a FIDESZ vezette IX. kerületi önkormányzat működési támogatást adott a Krétakörnek és performanszaik egy részét egyedileg is pénzelte.
Namond
2021-04-20 @ 16:37
A Cretikus Kretén 2012-ben óraadó tanárként esztétikát tanított az Eötvös Loránd Tudományegyetemen, felsőfokú végzettség nélkül.
Legmagasabb iskolai végzettsége; érettségi (Berzsenyi).
lhotx
2021-05-02 @ 11:26
*sszameg! Hogy hozták össze neki? Felnőttoktatásnak minősítve?
Mert másként törvénybe ütköző volt.
Klárika
2021-04-18 @ 04:31
Nyugati divat „márkás tornacipőt” viselni. Az ára is nyugati szintű, de mi az egy híres Marcinak, ha meggyőzően korszerűnek akar mutatkozni. Hadd irigyeljék s higylyenek neki.
csakafidesz
2021-04-18 @ 08:20
Amerikában a nők az utcán (persze csak a fiatalok és alsó-középkorúak) az utcán sportcipőben járnak. Ennek két magyarázata van. Vagy sokat kell gyalogolni, vagy a sarkon álló kocsijába akar beülni, és tűsarkúban még az automata váltós kocsit sem lehet vezetni. Tűsarkút a pénzért vásárolható százkilós néger lunyvák hordanak. BLM ide-vagy-oda az utcalányok 90%-a fekete, ráadásul gusztustalan.
Klárika
2021-04-19 @ 21:20
Nemcsak Amerikában, hanem a sokkal közelebbi, szívesen másolt Németo.-ban egyetemi professzorok, hivatalnokok, politikusok viselnek márkás tornacipöket.
Nyilván, hogy sokkal kényelmesebb mint a börböl készült félcipö, ami a tulajdonképpeni „szalonképes”, szokásos lábbeli.
Öltönyhöz kimondottan ronda és ízléstelen.
A zöld korú Jóska Fischer volt az elsö aki miniszter létére is ilyen lábbelivel rémítgette a jóízlést.
Persze, hogy a túlliberalizált világban olyan nincs már, hogy jóízlés; abból is elöítélet lett.
Klárika
2021-04-19 @ 21:40
Pontosabban Joschka Fischer a neve és mindig ott is állott, hogy magyar származású, ugyanúgy mint Sarkozy esetében is. Pedig egyikük sem magyar, legfeljebb az apjuk neve magyaros.
csakafidesz
2021-04-24 @ 02:18
Klárika! Igazad van, a fehér ember csökött szokása, hogy ízléses öltözéket vesz fel. Sőt, hogy egyáltalán öltözik. Amerikában már a BLM előtt feltalálták a csupasz seggel metrózást, azaz a „No Pants on Subway” napját. A nyújorki kocsik tele voltak jóseggű fehér, és nagyseggű néger lányokkal.
https://www.youtube.com/watch?v=U7ePrBYb2wA&list=PL04BB57CAC423416E
Medvefütty
2021-04-18 @ 12:00
Ez most ölég gyenge lett, több sebből vérzik a kis beszólogatás.
„nem lehet egy teljes stábot, operatőrt, hangmérnököt stb. alapozni holmi változó mennyiségben bejövő pénzre.”
A pénz nem változó mennyiségben jön be, a Patreonon ugyanis havonta bizonyos összegben lehet támogatni a „patronoknak”, erről szól az oldal.
Saját ismerősi körömben, amiben vannak fideszesek is, ellenzékiek is, meg a kettő közti átmenet, többen támogatják Marci munkáját. Részben valóban hiánypótló. Szóval hiába utálom az ideológiáját, néha informatívabb amit csinál, mint mondjuk az orbáni propaganda.
Medvefütty
2021-04-18 @ 12:08
mellesleg Marci Patreon oldalán fekete-fehéren ott van, hogy havonta mennyi összeg jön be és hányan támogatják. Havi 23000 euró és 4200 támogató, a minimum támogatás 4.5 euró. Ebből különösebb számolgatás nélkül is egyértelműen látszik, hogy a 23000 euró többségét a kicsik adják. Persze nem tudom, Artistó hányas volt matekból, meg azt sem, hogy megnézte-e egyáltalán a Patreon oldalt, vagy nézetlenül fikázza.
Theo
2021-04-18 @ 16:00
Megneznem en azt a tamogatoi listat.
Ez a mikroadomany stikli csak adoelkerulesre, meg anonimitasra jo.
Namond
2021-04-20 @ 16:39
https://www.patreon.com/partizanpolitika
De érdekesebbek az alapítók
https://www.patreon.com
csakafidesz
2021-04-19 @ 09:46
Menjél innen a fészkes fekete fenébe te rohadt provokátor!
Medvefütty
2021-04-19 @ 15:04
Kopj le, aljas, buta, habzó szájú gyűlölködő!
csakafidesz
2021-04-20 @ 02:23
Hadházyt a fenekedbe.
Klárika
2021-05-03 @ 02:48
Helyes, @Medvefütty. Szó szerint is. Aristo kezdettöl jól számol. matek ismeretek nélkül is. Az ilyen hsz.-el is: „Blogot azért ír az ember, hogy sokan ne értsenek egyet vele.”
Majd megbeszéljük a szorzótáblát is. Hol vannak benne az ideológiailag elfogult hibák. Hogyan hagyta ki belöle a fehér, rasszista férfi a néger számítási képletet, a medvék füttyének nem habzó harmóniáját, a haladóknak a nemek számigálását.
Hogyan lesz kétszerkettö néha öt? Miért rasszista, hasiszta meg egyéb -listapista is ez a kisbetüs ártatlan „néha”?
Valamint a magyar irodalmi hagyomány:
„Volt egy török, Mehemed,
Sose látott tehenet.
Nem is tudta Mehemed,
Milyenek a tehenek.
Egyszer aztán Mehemed
Lát egy csomó tehenet.
Csudálkozik Mehemed,
Ilyenek a tehenek?
Én vagyok a Mehemed!
Mi vagyunk a tehenek!
Számlálgatja Mehemed,
Hány félék a tehenek.
Meg is számol Mehemed
Három féle tehenet:
Fehéret, feketét, tarkát,
Meg ne fogd a tehén farkát!
Nem tudta ezt Mehemed,
S felrúgták a tehenek!
Higyjék ezt a gyerekek! De igenis, tudta Mehemet, nagyon is jól. Tudja ma is. Azért teszi, hogy a medvék fütyöljenek, a tehenek féljenek, a ballibsik ítélkezzenek. A teheneknek meg lába vétessék.
Csocsó
2021-04-18 @ 13:01
A Gulyásnak van lába? Nekem eddig úgy tűnt, mintha amőba lenne.
Ha összehasonlítom, hány pár cipője volt a nagy háború előtt egy embernek, és hány pár cipője van csak az unokáimnak, elszédülök. Nyáron, vidéken még az ötvenes években is a gyerkőcök mezitláb szaladgáltak. Erről árulkodnak a korabeli fotók. Az első világháború során a budafoki, Kolosi téri Újlaki Templom hívei felajánlották a templomuk harangját a honvédelem céljára. Ez alkalomból készült fotón, ott sorakoznak a hívek, közöttük jónéhányan, főleg gyermekek mezítlábasan.
Hogy hány cipője van az unokáimnak? Otthon, papucs, strandpapucs, szandál, cipő ünnepi cipő, csizma, gumicsizma, aki sportol annak sportcipő, esetleg túra bakancs. Mindkét oldali nagyszülőknél, az oviban szintén akad sokminden. A képek, a tárgyak és az információ elárasztanak minket. Olyanokká leszünk, mint a mesebeli kásahegy alatt vergődő mohóságukban fuldokló ember, aki nem tudta leállítani a kása főző fazekat.
DonVakond
2021-04-19 @ 07:27
Mindegyikünk által imádott Vadai Ágicát idézve „SOK A PATKÁNY A VILÁGON”.
csakafidesz
2021-04-19 @ 09:45
Bangóné mondta, majd böffentett egyet olyan kulturáltan.
Csocsó
2021-04-18 @ 13:07
És még valami a Nike cipőről. Hajdanában, amikor először szembesültem a multik vérliberális szellemi nyomulásával, elhatároztam, hogy a termékeiket bojkottálni fogom. Azonban hamarosan rá kellett jönnöm, hogy ezzel már alaposan elkéstem. Ugyanis képtelenség megállapítani, hogy a megvásárolt termékek előállításában ki-mindenki vett részt. Egy egyszerű sárgarépa megvásárlásánál is, addig még ok. hogy magyar földből húzták ki, és az őstermelő is, aki eladja esetemben szemmel láthatólag, és füllel hallhatólag magyar. Na de, a műtrágya, a kapa, az öntöző berendezés? A szállításhoz használt autó, a benzin, a nejlon zacskó, a festékanyag, a betonút, a mobiltelefon, a számítógép amit az adóhatóság használ, és a sort végtelenségig folytathatnám, mindazok vajon aki mindezeket előállították, milyen ideológiák szolgálatában állnak? És a sor végtelen. Pont úgy van, ahogy a jelenések könyvében meg van írva, nélkülük nem lehet sem adni, sem venni. Én ezért esténként az imámhoz még egy megtisztító röpimát alkalmazok: Szent Mihály angyal taszítsd le a sátánt és a gonosz lelkeket a kárhozat helyére.
Manó
2021-04-19 @ 09:44
Medvefütty!
A hozzászólása ölég gyöngére sikeredett. Havi 23000 euro, 4200 támogató. A Patreon azt kommunikál, amit akar. Ön is úgy nyalhat a Mártonnak, ahogy akar. Ha kűldöm a tortát, küldhetem egészben, vagy felszelve: akkor is torta, és én küldtem, kedves matek professzor.
Medvefütty
2021-04-19 @ 15:06
Manó, szóval maga úgy képzeli, hogy a Patreonnál Sorosnak külön embere van, aki átigazítja a paramétereket! Mit mondjak erre? Egészségére, ezen nem fogunk összeveszni 🙂
Medvefütty
2021-04-19 @ 15:09
Manó, Manó… vegyük át még egszer, a maga kedvéért tortával: HA 4200 támogató van, ÉS a minimális támogatási összeg legalább 5 dollár, AKKOR a tortát bizony LEGALÁBB 4200 szeletre kell osztani, és 1 szelet legalább 5 dollár értékű.
Mártonnak nem nyalok, a stílusa kicsit idegesít is, olyan szobatudós féle, nem túl okos ember, viszony vannak jó tulajdonságai is.
Theo
2021-04-20 @ 00:45
Miért ne lehetne egy utalást sok kis részletben küldetni? Legfeljebb több a bank költség.
Vagy/és minden NGO-s munkatársnak 5 dollárral többet fizetni és kötelezni őket, hogy ezt egyénileg utalják tovább hol ide-hol oda.
Medvefütty
2021-04-20 @ 09:36
Elvileg lehetne, de nem túl életszerű. Szvsz ha valaki diszkréten pénzt akar neki adni, máshogy is meg tudja oldani.
Theo
2021-04-20 @ 13:23
Persze, de neki fel kell mutatni valamit, hogy mibol mukodik, amellett ezzel eljatsszak, hogy ot mennyien szeretik.
Bársony Jolán
2021-04-19 @ 10:55
Szerintem érdekes volt az interjú. Gulyás nem ügyetlen riporter, bár rémesen hadar és néha nem engedi végigmondani az interjúalanynak a szövegét. A mostani beszélgetésből kiderült, hogy Márki-Zay nagyon szkeptikus a baloldallal szemben, hívő és nem kifejezetten liberális elvek szerint neveli a gyerekeit. Sok mindennel nem értettem egyet, de árnyaltabb kép alakult ki róla. Nem ártana a közmédiában is látni néha ilyen hosszabb, mélyebb diskurzusokat.
Theo
2021-04-20 @ 13:25
Tevedes, a verliberalisok kinozzak is a gyerekeiket, a mindent megengedo maszlagot csak a kivulalloknak toljak.
Zsebe
2021-04-19 @ 14:01
Gulyás Marci kiváló médiamunkássá vált az elmúlt években. Azok firkálják, akik még egy épkézláb kérdést sem tudnak feltenni anélkül, hogy papírról olvasnák.
Namond
2021-04-19 @ 15:55
A Mester, mint általában a képmutatás visszásságairól ír.
Íme, e témába vágó roppant megtévesztő és hazug PS cikk:
https://pestisracok.hu/a-riporter-varga-judit-a-kozossegi-mediarol-egy-lathatatlan-karmester-iranyitja-az-online-ter-torteneseit-video/comment-page-1/#comment-947680
Namond
2021-04-19 @ 17:26
Namond
2021-04-19 at 17:24
Megtévesztő és hazug cikk.
Mindez nem az állampolgárok felelőssége és feladata, hanem a kormányé.
A kormány feladata és felelőssége a lakosságot az árvizektől és külföldi beavatkozásoktól megvédeni.
A kormány dolga a hamisított termékek kiszűrése is, legyen az akár média hír.
Sőt, a kormány feladata a felelősök felkutatása és bíróság elé állítása is.
Namond
2021-04-19 @ 15:57
És még egy:
https://pestisracok.hu/a-soros-halozat-segitsegevel-a-kozossegi-mediara-alapozott-agressziv-kampanyra-keszul-a-baloldal/
Namond
2021-04-20 @ 00:47
Szakáts Árpádtól;
https://www.erdely.ma/igy-szivasd-a-magyarodat-jobboldali-modra?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_202104
Theo
2021-04-20 @ 13:31
A Konzultacio alapjan az emberek nagy resze nem ertett egyet azzal, hogy az oltottak kivaltsagosak legyenek. Gondolom ezert nem akartak meg ilyen rendeletet hozni…
Namond
2021-04-20 @ 16:13
Minek költöttek pénzt az Idomsoft Informatikai Zrt-nél adat kezelésre és az igazolványt előállító NISZ Zrt-nél, ha sem kötelezés, sem jogosultság nem kapcsolódik hozzá, a 60/2021 (II. 12.)korm rend 2. § (1) bekezdés h) pontjának hc) alpontja ellenére.
Miért kellett ezzel az Uniós irányelv szerinti védettségi igazolványt megelőzni?
Kinek volt ez sürgős?
Már a ?közbeszerzés?, megrendelés, legyártás és kifizetés?
Hiszen kapunk az oltóhelyen kézzel kiállított igazolást, melyen még a vakcina neve és az ampulla sorozatszáma is rajta van.
Három + egy kérdés Theo.
Mekkora kifizetés járul 6-7 millió ilyen biztonsági okmány legyártásához, postázásához és a jogosult adatainak egy évig történő kezeléséhez?
Miért csak egy év az oltási igazolás érvényessége?
Újabb oltás újabb igazolvány?
A TB kártya és az Adószám igazoló kártya miért nem biztonsági okmány?
+1
Miért nem a TB kártya és az Adószám igazoló kártya a biztonsági okmány, elektronikus azonosító chippel, mely lehetővé teszi az ügyintézés esetén egyenleg beolvasását?
Csók a kiváló képességű szervezőnek, a lényeg látó politikusnak, a szeretett vezetőnek?
Theo
2021-04-20 @ 23:53
Nyilvan kelleni fog mindez, csak nem azonnal. Ehhez elobb puhitani kell a kozonseget. Ahogy no a beoltottak szama, ugy lesz konnyebb. Akit mar beoltottak az kovetelni fogja.
Undormany ez az egesz ugy, a mesterseges virussal es a ki tudja milyen hatasu oltas sefttel. De sajnos mindegy, alig.lesz olyan reteg, amely ki tudja magat vonni ebbol. Aki megussza a betegseget es az oltast, azt beszoritjak, vagy egyszeruen a fejere szorjak.
Nem az Orban! O bizonyara ert mindent es lavirozik. Drukkoljunk ehhez.
Namond
2021-04-21 @ 01:44
Theo,
A kormány, most nem csak szavakban, de tettekben is elkötelezte magát az átoltottság növelésére.
Az átoltottsági kampány része volt az oltási igazolvány és mesés mesék az ehhez kapcsolódó extra jogokról, amiket mint Ön is írta, az emberek – én is – elutasítottam, tekintve, hogy az oltottak, túlélők és az immunisak is lehetnek vírus hordozók. (Ugye emlékszik a kezdeti hírekre, hogy textil, fém, műanyag, papír felületen mennyi ideig él meg a Covid-19? )
Nos a kormány ejtette, a különleges jogokat, csak az a röhej, hogy a védettségi igazolványhoz jelenleg semmiféle hasznos funkció sem kapcsolódik, csal pár milliárd költségvetési pénz kifizetése.
(Valaki a fejéhez kapott, hogy ez árthat a népszerűségének és meghúzta a szárat, de mivel utasítást nem adott a kocsiról lehullott szalma összeszedésére, a sameszok nem mertek azok után menni parancs nélkül.)
Ezen az újabb oltás növelési madzagon volt a méz, a NYITÁS 2 millió főnél egy pici, 3,5 milliónál egy kicsit több NYITÁS, a mostani ígéret szerint 4 milliónál egy nagy NYITÁS.
És ez így lesz adagolva, 75%-os átoltottságig (legalább egy adaggal), mert bevált.
Ennek így is kell lennie, mivel a globális pánik egyetlen gyógyszere az oltás és felmérhetetlen annak az országnak a gazdasági (turisztikai, kongresszusi, sport és kulturális rendezvény) előnye, amelynek lakossága védett.
Márha, a turisztikai előny nem a fővárosra és európa legnagyobb tavára korlátozódik, mivel ezek befogadó képessége korlátozott, a turisztikai, sport és kulturális rendezvények látogatóit bizony szét kellene osztani, Nemesmedvestől, Tarpáig, Szerencstől, Orosházáig.
(Sőt elegendő ésszel a magyarság javára Lőcsétől Nagyváradig, vagy Munkácstól Belgrádon át Fiuméig és a Güssingi – itt volt az egyik első magyar nyomda – Batthyány várig.)
Ugye az meg van, hogy Csák Máté legnagyobb ellenfelei a Güssingi grófok voltak.
Namond
2021-04-21 @ 01:56
Theo 2021-04-20 @ 23:53
„Nem az Orban! O bizonyara ert mindent es lavirozik.”
Az ember ha fonalat gombolyít, sző, nem hagy lógó szálat.
Nem akarja munkáját vissza fejteni és újra megcsinálni. Nem kockáztatja munkája ócsárolását sem, már ha ad magára és becsüli vásárlóit.
A selejtet nem teszi ki az árusító pultra vagy becsületesen megmondja az bizony hibás, csak saját felelősségre vehető meg.
„Drukkoljunk ehhez.”
Drukkolok én, de ha a férc és félmunkát mesterműként akarják eladni nekem, mit eladni, kötelezni, hogy megvegyem, azt bizony szóvá teszem.
Szóval a jól végzett munkához drukkolok, hibás árú meg nem kell, bárki is volt valaha az aki csinálta!
Klárika
2021-04-21 @ 22:29
Így igaz. Nyilván, hogy ennek az „undormány”-nak a következményeivel együtt kell végbemennie meg az „oltássefttel”. Majd lesznek repcsitársaságok, vendéglök, stb. amelyek nem eresztenek be ilyen igazolás nélkül. Vagy multik, akik magánzók lévén megkövetelik az alkalmazottaiktól, és így tovább a szövedékkel.
csakafidesz
2021-04-21 @ 11:00
Mi a bajod ezzel az igazolvánnyal te kutya Namond? Figyelj tetű! Amikor a patikák a törzslátogatóknak kártyát adnak, hogy ezzel 5-10% kedvezménnyel veheti meg a túlárazott C vitamint, nos a párszáz „Be vagyok oltva kártya” mit számít. Főkép neked aki ugatja a Holdat és a Holdnál is sokkal fényesebb dr. Orbán Viktor miniszterelnököt.
Namond
2021-04-21 @ 14:16
Öregbarátom, Bolhás,
A védettségi igazolvány semmire sem jó, arra kedvezményt nem kapsz.
Miért nincs rajta feltüntetve a használt vakcina típusa, csak az oltás időpontja?
A védettségi igazolványt miért az első oltást követő 10 napban küldik ki?
Miért nem a második oltás után, annak az időpontját is feltüntetve?
Vajon a második oltás után újabb igazolványt kapunk, mind a két oltás időpontjának feltüntetésével, ami már közigazgatásilag kezelhető adattartalom?
Az igazolvány csak nem politikai célokat alátámasztó statisztikai eszköz, más funkció nélkül?
(Hogy megértsd, csak nem azért, hogy szeretett vezetőnk elmondhassa a médiában, hogy már 3,5 milliót kiosztottunk, az EU-t megelőzve?)
Azt ugye TE is tudod, hogy védettség, az első oltás utáni 3-8 hét várakozást követő második oltás utáni 2-4 hétben alakul ki.
A várakozási idő fontos; olyan technológiai idő, mint a betonozás utáni 7-10 napos kötési idő.
EU konform a magyar védettségi igazolvány?
Vagy ha a Bizottság előjön a farbával, ezt ki lehet dobni és másikra lesz szükség?
Hányszor kell egy probléma megoldásával foglalkozni államigazgatási rendszer szinten?
A kormányzás és az államirányítása nem Heine tanulmányozás, amiből azonos kutatási téma esetén is annyiféle születik ahány személy kutatja.
Azaz kormányzás és az államirányítás nem mindenki kedvére történik, annak gyorsnak, észszerűnek, határozottnak, közpénzkímélőnek kell lennie.
Persze a legitim kormányzó erő meghirdetett céljaihoz illeszkedve.
(Hogy megértsd, TE kontraszelektált filosz, ha adott, szabályozandó esemény nem szerepel a kormányzó erő programjában akkor kell a szavazóknak kérdéseket feltenni és magyarázatot adni, a legitim kormányzó erő által választott intézkedés indoklásául.
Tudod, mint a családi háztartásban, miért vettél egy eredetigazolás nélküli Saab-ot a megbeszélt és kiválasztott Dacia Logan helyett.)
csakafidesz
2021-04-21 @ 15:10
Na és ha propaganda! Anno Benito Mussolini minden skrupulus nélkül létesített egy propaganda minisztériumot. Miért nem jobb ez, mint a „kínai vakcina nem jó, add tovább” stilusú liberálbolseviki propaganda. Spanyolországban megcsodáltam a csendőrség határozottságát, mert Franco ezt legalább megcsinálta. Maoék a hóbortos kínai népet céltudatos emberekké és a besúgórendszert totális technikai rendszerré fejlesztették. Ebben is világelsők, ott minden lyukban van egy kamera. Tudod milyen teljesítmény volt megszervezni ezt Pekingben ahol az utcáknak se nevük, se számuk nem volt? Ahhoz is Dzsingiszkán kellett oda, hogy egyáltalán utcák legyenek és ne szerteszét épüljenek a házak, mint a középkorban általában.
Te meg ugassál egy kicsit, hogy miért nem egységes az igazolás, no meg várd, hogy az EU kitaláljon valami egységes kártyát, ha ennyire még képes egyáltalán. (A legszebb nőkkel tesztelik, hogy van-e merevedése egy júnijós diplomatának, mert csak nemleges eredmény esetén nevezik ki.)
Klárika
2021-04-21 @ 19:34
Hajrá, Csakafidesz, olvtárs! Tökéletesen egyetértek, hogy a Holdnál is sokkal fényesebb dr. Orbán Viktor miniszterelnököt nem lehet, söt, egyenesen igazságtalanul káros, minden s..rságárt felelössé tenni. Azáltal tennénk, tsszük Öt közvetve diktátorrá!? Minek az?
csakafidesz
2021-04-22 @ 12:46
Klárika! Tévedtem. Dr. Orbán Viktor nem a Holdnál, hanem a Napnál fényesebb. Ahol megjelenik ott a világosság és sötétségben maradnánk, ha nem lenne itt közöttünk!
WakaWaka
2021-04-21 @ 13:20
Nevetséges bulvártrollkodás azon rugózni, kinek milyen cipője, lába, haja vagy nemi orientációja van. Az egyetlen dolog, amit jogosan lehet kritizálni egy riporternél az, ha valótlan dolgokat állít. Gulyás esetében mi az, ami ebbe a kategóriába tartozik?
csakafidesz
2021-04-22 @ 12:47
Tényleg neked milyen nemi orientációd van? Az írásod alapján már régen elfajzottál.
Klárika
2021-04-21 @ 19:24
Lovasnép voltunkat már körüljártuk.
Azt tudtam meg, hogy a földönfutó egy régi szó és az az akinek nincs lova, vagyis nem „jár” lovon. Ügyes, nemde?
csakafidesz
2021-04-22 @ 13:12
A földönfutó a magyar nyelvben az akinek nincsen földje, hazája. Ez pontosan megfelel a román bozgor fogalmának. A világ első földönfutója az angol király Földnélküli János (Johannes sine terra, 1166-1216) volt aki sikeresen elveszítette Normandiát az amiens-i csata után.
Később emiatt kezdődött egy százéves háború is, de Anglia soha többé nem rendelkezett a kontinensen földbirtokkal.
csakafidesz
2021-04-22 @ 13:19
„A Föld nem tud futni,
Csak a Földnek népe
S ezer Kinizsi sem
Térülhet elébe.”
(Ady: Ülj törvényt, Werbőczy.)
Klárika
2021-04-23 @ 17:13
A földönfutónak a magyar nyelvben elöforduló RÉGI használatáról és keletkezéséröl esett szó.
NEM A MAIRÒL!!!
Azt mindenki tudja kicsoda a mai vagy nem túl régi értelemben használt földönfutó megjelölés. Mi szükség azt magyarázni?
Namond
2021-04-21 @ 23:52
Öregbarátom, Csahos
1.) Nagyon nem találom részemről a propaganda szó használatát. Kampányt emlegettem és az ténymegállapítás volt, nem ítélet.
Lásd;
„Ezen az újabb oltás növelési madzagon volt a méz, a ………
ez így lesz adagolva, 75%-os átoltottságig (legalább egy adaggal), mert bevált.
Ennek így is kell lennie, mivel a globális pánik egyetlen gyógyszere az oltás és ……….”
Felhívom a figyelmed az „Ennek így is kell lennie” fordulatra, ami pozitív töltésű.
2.) Nem értem. Miért hozod fel istened, „a Holdnál is sokkal fényesebb dr. Orbán Viktor miniszterelnök” nevét? Én nem emlegettem.
Egyébként igazad van, dr. Orbán Viktor a Holdnál fényesebb, bár újabban NEM fényezi és fényezteti magát, olyan igazi személyi kultuszos módon.
Ha már szóba hoztad, szerintem hite szerint, Ő korunk XIV. Lajosa, fénye a Nap fényével vetekszik.
3.) Gratulálok diktatúrákkal kapcsolatos tájékozottságodhoz.
De miért nem említed a németeket? Náluk maga a számítógép figyeli a gazdáját.
4.) Minek várjak az EU egységes kártyájára? Ennek sem veszem hasznát.
Kíváncsi vagyok, hogy a belső ellenség, mikor kezd paláverbe a közbeszerzés, gyártás költsége, stb miatt.
Ehhez, mit szólsz? Az internet konzervatív fele örömmámorban volt megszavazásakor.
Engem meg lehurrogtak, amikor azt kommenteltem, hogy jobb lett volna az US ügynöktörvényét szó szerint átvenni, mivel ebbe belefognak kötni.
https://infostart.hu/belfold/2021/04/21/a-kormany-visszavonja-a-civiltorvenyt
No, hajrá csaholjál…
csakafidesz
2021-04-22 @ 12:55
Igazad van, fentebb korrigáltam. Nem a Holdnál, hanem a Napnál is fényesebb, de ez még semmi. Az üdvösséget és az örök magyar életet is csak őáltala érhetjük el. Az oltásért kapott kártyát egy átlátszó kártyatartóba kell tenni, és a vitrin közepére. Olyan jól mutat ott. Látod, mégis van értelme neki.
Az uniós kártyában nem bízok. Semmiben sem bízok ami az EU-ból jön!
Namond
2021-04-22 @ 15:48
??,
Tényleg a vitrin, a szuvenírek közé.
Na majd, 2022-ben.
Namond
2021-04-22 @ 02:15
Chevalier,
Ajánlom a Virorácia I. című cikket;
https://heroesneverdie.blog/author/heroesnever/
Bár a Szkeptikus Kerekasztal videóját mindenkinek, beleértve a Pesti TV-t is.
sunga
2021-04-22 @ 09:22
„Ajánlom a Virorácia I. című cikket”
Mi lehet az a „Virorácia”? *
Nyilván valami olyasmi, mint a Demorácia…?!
☼
* „Nehéz szó” – © by Megyó
Namond
2021-04-22 @ 15:51
Olvassa el a cikket és megértheti, ha van mivel.
sunga
2021-04-22 @ 16:51
Látja, tisztelt Vörösfül: ebből a rövid bejegyzésből („Olvassa el a cikket és megértheti, ha van mivel.”) derül ki igazán, hogy Namond végig félreolvasta, még amikor ajánlotta akkor is helytelenül olvasta/írta a szót – számára eddig a percig nem jelentett semmit a szerző alkotta szó, mely egyben, egyetlen szóban összefoglalja a cikk mondandóját: viroKrácia.
Még itt is azt hitte, hogy én értetlenkedem… he-he
🙂
☼
csakafidesz
2021-04-24 @ 01:56
(“Olvassa el a cikket és megértheti, ha van mivel.”)
————————————————————————–
Ez utalás az agyvelőre. Tudod az a szürke dolog a fejben.
Lupus
2021-04-25 @ 11:55
„csakafidesz – 2021-04-24 @ 01:56
Ez utalás az agyvelőre. Tudod az a szürke dolog a fejben.”
Gratulálok a megfejtéshez, cca. 2 nap alatt sikerült rájönni (vagy súgta valaki?).
Akárhogyan is, minden esetre szép eredmény, s különösen hogy mindjárt világgá is kürtölte: napokig tartó fejtörés után rájöttem, mit jelent ama bizonyos rövid kis mondatocska.
További sok sikert – fog ez menni! 🙂
☼
vorosful
2021-04-23 @ 00:21
Kedves Sunga,
jo, akkor probalok tancolni a tojasokon (az utobbi idoben feltunt, hogy nagyon kell itt vigyazni, mert – abszolut szandekomon kivul – neha erzekenysegeket sertek).
Szoval. En egyikukkel sem szeretnek haragban, de meg rossz, huvos viszonyban sem lenni (Sunga, Uzlettars). Igy az ilyen irashibakat altalaban ignoralom. Es bocsasson meg, de azt oszinten nem hiszem, hogy Uzlettarsnak ne jelentette volna a szo a valodi ertelmet, legfeljebb ismetelten felreolvasta.
Mielott aggodna, hogy elobujt belolem a nyalas, semmirol hatarozott velemenyt mondani nem akaro rabbi, egy rovid sztori, inkabb csak teny. Ot evvel ezelott egy projekt osszehozott par honapra egy itteni egyetem tanszekvezeto professzoraval. Nem bufe-ruhatar tanszekrol volt szo, es az egyetem amugy a legjobb 10 kozott van. Nos, a tanszekvezeto professzor ur tortenetesen dislexias volt – minden erofeszitese ellenere idonkent egy-egy roppant mulatsagos (vagy kinos) baki csuszott a szovegebe, prezentacioiba. A szakmajat viszont tupontosan tudta, az egyuttmukodes kellemes es eredmenyes volt. A szoveghibain pedig butasag lett volna nem atsiklani.
Disclaimerek:
1/ igen, szeretem a pontos es helyes szovegeket
2/ nem allitottam, hogy Uzlettars dislexias (csak ha megis az lenne, Hornt ideznem: „na es”?)
3/ vihar van, nem erdemes azzal foglalkozni, hogy a masik matroz felrefuzte-e a cipojet (figuratively speaking)
Bonus: az egyetemnek, amelyrol beszeltem, es amelyik itt a csucson van, nem derogalt aktiv kapcsolatot kiepiteni a Fudannal, nemcsak kutatasban, de az oktatasban is (pl. keresztevfolyamok, vagy hogy hivjak). Igaz, ok balgak voltak, elfelejtettek elotte megkerdezni Fekete-Gyor es altalaban a magyar ellenzek velemenyet. Ha egyszer ujra talalkozunk, bizisten megmondom a professzornak, hogy jobb, ha osszekapjak magukat.
Ch d V
Namond
2021-04-23 @ 01:08
Chevalier,
Kösz.
„felreolvasta” helyett javítás során félreírta.
Egyebekben a sánta az sánta,……
vorosful
2021-04-22 @ 14:57
Itt a rabbi beszel (copyright by Sunga).
Jo, valami miatt allergiasak egymasra (nem tudom, miert, de annyi mindent nem tudok, hogy ez mar csak csekelyseg tudatlansagom oceanjaban).
Igen, tobben (pl. Namond uzlettars, Vorosful, Klarika, etc. etc.) neha mokas helyesirasi vagy gepelesi („sajtohuba”) dolgokat produkalnak. De muszaj ezen lovagolni? (Ennyi maradt a lovasnep-mivoltunkbol, hogy egy masik temara utaljak)?
Persze ha muszaj, hat muszaj. Sot, muszaly 🙂
Egyebkent a hivatkozott website-ra (heroesneverdie) nem enged ra a bongeszom… ov tole, mert, amint mondja
„The page you are trying to view cannot be shown because the authenticity of the received data could not be verified.”
Hat nem meghato ez a gondoskodas lelki- es gepi-udvomrol?
Az oltaskartyahoz csak annyit tennek hozza, hogy szerintem is kicsit el volt kapkodva, de talan egy fatalis veletlen miatt is. A kormanyrendelet feb 17-i. Ha megnezik a jarvanygorbet, elotte december vege ota folyamatosan alacsony szinten („flattening out at a low level”) alltak az uj fertozesek. Sajnos pont par nappal kesobb indult el a korabbiaknak nagyobb harmadik hullam. Akkor es abban a pillanatban ugy nezhetett ki (talan a szennyviz-adatok mondtak volna mast?), hogy nagyjabol kinn vagyunk a vizbol. – Nem pro, nem kontra erv, csak adalek.
Ch d V
Namond
2021-04-22 @ 16:06
Az a 60/2021 (II. 12.) korm rend. Az első híradás róla 02. 17.-i.
Fatális véletlen? Mindenki elrohant oltani, csak O. Viktor maradt fotózkodni?
Mi lenne Önnel lovagom, ha így hagyna félbe egy munkát?
Egyebekben a sánta az sánta, a morfinista morfinista, a GPS-es az GPS-es.
Ha a cikk nem, ez talán…
https://odysee.com/@SzkeptikusKerekasztal:9/bill-gates-az-olt-sok-vtizede-s-a:a
Klárika
2021-04-23 @ 19:27
Igaza van, Vorosful olvtárs, produkálok mókás elírásokat. Kimondottan szándékosan teszem, számolok annak a szó kinézése vagy hangzása okozta hatásával.
Ami csakis helyesírási hiba lenne, azt nagyon is sajnálom, azért jár a térdrehullás. Kivétel a szoci ly-j páros.
vorosful
2021-04-23 @ 23:42
Klarika,
„Kivétel a szoci ly-j páros.”
A szocikat is lehet tanitani, csak helyes pedagogiaval kell, azaz a sajat kulturkorukben mozogva. Az „ly-j” problema megvilagositasara peldaul ajanlhato ez a jelentes 1952-bol, amely vers-szeru leven konnyen memorizalhato es szivukbol szol, tehat egy eletre megragad, vilagossa teszi, mi a kulonbseg a ket szo kozott. (Koszonet a szorgos leveltarosnak, aki kibanyaszta.)
„Jelentes Peter Gabor elvtarsnak az Andrassy ut 60 mukodeserol.
Tegnap minden rendben folyt ott,
Pal fobelott, Endre fojtott.”
Ch d V
Klárika
2021-04-24 @ 03:16
Vorosful,
Köszi szépen a válaszát, a kibányászott müröl.
Klárika
2021-05-03 @ 01:04
Imígyen lehetséges, hogy, az „A szoci ly-j páros.” nem egy a buták „véletlene”, hanem dicső hagyomány.
Maár Gyula filmre vitte 1971-ben, Prés cím alatt.
sunga
2021-04-22 @ 15:51
…és ha konkrétan az említett cikk linkjét próbálja megkattintani?
https://heroesneverdie.blog/2021/04/19/hnd-virokracia-a-jozan-esz-waterlooja-az-infantilizmus-diadala-1-resz/
*
A kártya (Védettségi igazolvány, Immunity certificate) kapcsán:
Legkésőbb a jövő héten megszületik a döntés, hogy mire használható, ill. jogosít a kártya – a fényes tekintetű OV már holnap reggel említést tesz ez ügyben (is). Kétségtelenül ez is fontos, de azt talán nem nehéz belátni, hogy most a kártyával járó jogosítványok részletes jogszabályi specifikációja nem éppen a legfontosabb teendő.
*
(Téved, NEM elgépelés!)
☼
vorosful
2021-04-22 @ 16:53
Tobb kerdes, tobb valasz.
Uzlettars:
„Mi lenne Önnel lovagom, ha így hagyna félbe egy munkát?”
Gyongyeletem lenne! Pillanatokon belul az utcan vegeznem, mint hajlektalan csoves, korulottem nyuzsogne az osszes NGO, tizenot TV-kamera, es en elhalo hangon nyognem hogyan tett tonkre a Patas, mikozben lazasan szamolnam, mennyit utaltak at a szamlamra a helyes hozzaallasert… Pokolba a megrendelokkel, akik valodi munkat, mukodo eszkozoket kovetelnek, szegyentelenul, a penzukert!
„Az a 60/2021 (II. 12.) korm rend. Az első híradás róla 02. 17.-i.”
OK, megneztem
https://magyarkozlony.hu/dokumentumok/6e826420987d5a9d8db787e58992d97e11de0029/megtekintes
es baromi erdekes!!! A „vedettsegi igazolvany”-rol beszel, ami hirbol sem emlekeztet a kartyara. Peldaul azt mondja, hogy az „igazolvany” (amit ugyan kartyakent is emleget) tartalmazza
„az oltottság tényének igazolása esetén az oltás idejét, valamint a védőoltás típusát,”
Tehat a tipust is! Kozben valami, valamikor tehat megvaltozott (nem kerestem tovabb)
Sunga,
„a kártyával járó jogosítványok részletes jogszabályi specifikációja nem éppen a legfontosabb teendő.”
Mar csak azert sem, mert szerintem ez egy „moving target”, ahogy a jarvanyhelyzet valtozik – meg azert is, amit a terjedes modjairol folyamatosan tanulunk. (Ezzel egyutt felek, az oltas nepszerusitese erdekeben Orban nem fog ellenallni a kisertesnek, es elkezd konkret „jogositvanyokrol” beszelni. Kar lesz.)
Az en szememben valami olyasminek kellene lennie, mint egy hitelkartya. Ha akarom, kivaltom, ha akarom nem. A kereskedo ha akarja, elfogadja (valoszinuleg altalaban elfogadja, uzleti erdekbol), ha akarja nem. Nagyon ovatos lennek az allamilag kotelezove tett „jogositvanyokkal”, egy ilyen, meg mindig cseppfolyos helyzetben.
Ch d V
Namond
2021-04-23 @ 00:54
Chevalier,
Szeretem ha valaki maga is utána néz a dolgoknak. Ugye hogy érdekes? mert, hogy nem írtam le mindent, mit tehettem volna.
„az “igazolvany” (amit ugyan kartyakent is emleget)”, hogy el ne felejtsük +biztonsági okmány
“moving target”, ??
Nagyon igaz lehet, azért olyan férc munka, mivel úgyis szétlövik (vagy az agarak széttépik). (De ennyiért?!)
„Ezzel egyutt felek, az oltas nepszerusitese erdekeben Orban nem fog ellenallni a kisertesnek” ?
Önnel együtt félek.
A TB igazolványnak kellene olyannak lenni, mint egy hitelkártya.
Ez az oltási kártya, védettségi igazolvány személyes adatokat tartalmaz, mint biztonsági okmány, adattartalma nem kifogásolható, viszont a valódisága igen.
(86/1996. (VI. 14.) Korm. rendelet a biztonsági okmányok.., Btk. 344. § Biztonsági okmány hamisítása)
Viszont az kérdéses, hogy közhiteles nyilvántartás kivonatolt adatait tartalmazza-e.
Lupus
2021-04-22 @ 16:57
re: FÖLDÖNFUTÓ
A közismert „Czuczor–Fogarasi” (1862) az említetteken túl megjegyzi még:
„FÖLDÖNFUTÓ, (földön-futó) ösz. fn. Helyről helyre bujdosó, kinek se országa, se hazája, számüzött, minden embertől üldözött.
==> Átv. és tréfás ért.: így csúfolják a hajdúk a lovas katonákat, ezek viszont amazokat pocsétakerülőknek.”
Valami köze tehát mégis csak lehet (vagy legalábbis volt) annak a lovon, vagy anélkül futkározásnak a kifejezés – mára már teljesen a múlt homályába veszett – eredetéhez, s maradt napjainkra a szegény, nyomorult, hazátlan, házatlan jelentés.
☼
Klárika
2021-04-23 @ 19:44
„Valami köze tehát mégis csak lehet (vagy legalábbis volt) annak a lovon, vagy anélkül futkározásnak a kifejezés mára már homályába veszett jelentéséhez.” Viszont érdekesnek találtam, hogy a nyelvünk (gondokodásmódunk, értékszemléletünk?) hogyan írta, értelmezte át a kifejezés jelentését.
Theo
2021-04-24 @ 01:10
Van venne logika: meg egy lora se telik neki…..
csakafidesz
2021-04-24 @ 02:02
Lóra nekem se telik. Drágább, mint egy autó és akkor is eszik, ha nem megy..
Lupus
2021-04-23 @ 10:55
Visszatérve még egy bejegyzés erejéig a fontos(abb) kérdésekre:
Ezt írtam tegnap [2021-04-22 @ 15:51] a kártya (Védettségi igazolvány, Immunity certificate) kapcsán:
Legkésőbb a jövő héten megszületik a döntés, hogy mire használható, ill. jogosít a kártya, [továbbá] „a fényes tekintetű OV már holnap reggel említést tesz ez ügyben (is)”.
Nos, lőn! 🙂
Idézet OV ma reggeli „szózata” vonatkozó részének PS-beli leiratából:
„A következő nyitási lépés az lesz, hogy ha elérjük jövő szerda-csütörtök körül a négymillió beoltott főt, akkor MEGNYITJÁK A SZOLGÁLTATÁSOK SZÉLES KÖRÉT AZOK ELŐTT, AKIKNEK VAN VÉDETTSÉGI IGAZOLVÁNYA. Nekik többek között elérhetőek a következő szolgáltatások: színházak, tánc- és zeneművészeti események, cirkusz, mozik, edző- és fitnessztermek, uszodák, közfürdők, jégpályák, állatkertek, vadasparkok, kalandparkok, vidámparkok, játszóházak, múzeumok, könyvtárak és sportesemények. Azt is elmondta, hogy a védettségi igazolvánnyal rendelkező szülők magukkal vihetik a kiskorú gyermekeiket, mert ők olyan emberek között lesznek, akik védettek, ezért nem lesznek veszélyben.”
Úgy legyen! 🙂
☼
Klárika
2021-04-23 @ 20:20
„Ez itt a kérdés – Rejtett kamerás felvétel a CNN belső titkairól (2021. április 20.)” müsorában szó esik a Covid-19 körüli „értékelésekröl” is: pl. kevesebben haltak meg mint várható volt. Lásd a hazai ellenzék ihletett csalizása a halálozások számával.
Mindig kell egy félelemkeltö tartalom is a hatásosabb befolyás érdekében !! Tehát a klímaváltozás lesz a köv. fötéma.
Lupus
2021-04-23 @ 20:42
… s hozzá a link: https://www.youtube.com/watch?v=GwoUBPH4Oag
☼
vorosful
2021-04-24 @ 22:37
Off topic.
https://mandiner.hu/cikk/20210424_elhunyt_soproni_jozsef_a_zeneakademia_volt_rektora
RIP
Ch d V
Naprózsa
2021-04-26 @ 11:22
Bár ennyi nap elteltével már nem szoktam hozzászólni egy-egy cikkhez, de most totál ki vagyok akadva azon a híren ami a PS-en még nem jelent meg, de a Vadhajtásokon már írtak róla.
Most fejeződött be a muzulmán mocsoknak a pere, amelyik kidobta az idős zsidó szomszédasszonyát az emeletről Francisztánban.
NEM ÍTÉLTÉK EL A GYILKOST, MERTHOGY KÁBÍTÓSZERES ŐRÜLETÉBEN TETTE!
Ez már mindennek a teteje, és jele annak, hogy Bill Kill-Soros-Schwab világrend megvalósult:
Nem elég, 2015 óta ingyenlakást, eltartást fizetnek muzulmán bűnözőknek jutalmul sorozatos törvénytelen bűncselekmény tiltott határátlépésért, személyiség hazudozásért és álmenekültségért, vagy iskolarémeknek meg börtönlakóknak, nemlétező bangladesieknek ítélnek milliókat „kárpótlásul”, beperelnek hazavédő olasz belügyminisztert 5 napért, elcsalják az amerikai (és egyéb) választásokat halottakkal szavaztatva, novicsokis önmérgezőt babusgatnak Németisztánban, felgyújtatják a Notre Dame-t, befuvarozzák a kísérő nélküli gyermek-menekült kiskorú hazudozó négy feleségét és 25 kölykét családegyesítésként, a mexikói határon rabszolgaként kiárusítják pedofiloknak a latin bevándorló gyerekeket, férfi „transzokkal” megszüntetik a nők jogait, négernek hazudják a kultúránkat és Boleyn Annát vagyis a történelmünket is, a mi, fehérek által épített Forma1-ben urizáló néger majom minket térdepeltetne, mikor nélkülünk senki nem lenne, mindezeket vagyis a néger és muzulmán gyilkosainkat nemcsak, hogy velünk tartatják el luxusban…
… de most már fel is mentik, merthogy kábítószerrel megtámogatott alap kafírgyűlöletében úgymond „nem tudta mit csinál”!!!!
Akkor innentől nekünk sem kell betartani a törvényeket, nem kell adót sem fizetni, legfeljebb azt hazudjuk, hogy idegállapotban voltunk és amúgy már akkor sem voltunk büntethetők, amikor beszoptuk, belőttük magunkba a kábítószert!
Indítsunk nyomban tüntetésekkel megtámogatott népszavazást, hogy amerikai módra legyen alanyi jogunk fegyvert venni, és használni, mert láthatóan sem az államhatalom, sem a bíróság nem véd meg bennünket, pedig mibelőlünk él, és mégis ilyen embertelen, aljas, ocsmány direkt ilyen bűnpártoló ítéletekkel sorozatban uszítja ránk a bűnözőket már az egész világról!!!!
Theo
2021-04-26 @ 13:56
En kozben megneztem HND fentebb ajanlott videojat es megallapithattam, hogy a billgeci egy talalo elnevezes. O, tobbek kozott azt is mondja, hogy a nyugati tarsadalmakban el kell vinni a helyzetet a torespontig. Gondolom ezek a jofele birok ezen dolgoznak. Sztem nem is ertik maguk sem, hogy miert nem vertek.meg agyon oket.
Nomeg a narkosokat tyutyujgatni kell, hisz az is az o uzletuk.
Naprózsa
2021-04-26 @ 16:29
Annyit módosítanom kell, hogy a PS-en nem foglalkoztak e témával, csak nekem kerülte el a figyelmemet, mea culpa.
Az viszont elképesztő, hogy a 21. században mentő körülmény, hogy kábítószer alatt gyilkolt.
Igen, kedves Theo, az ő fajtájukat tutujgatni és felmenteni kell, mert sztem az elit és csahos kutyáik zöme is folyamatosan kábítószer hatása alatt van, különben rémlene nekik, hogy addig feszítik nap mint nap ránk eresztett szándékos provokációval az elképzelhetetlen elmebaj ötleteiket a transznőktől a fehér matematika eltörlésig amíg elpattan a húr és nem ússza meg se a Soros, se a Billgeci meg a neje és Biden se.
Ami a jelen témát illeti, a muzulmán gyilkos már korábban is állandóan szekálta a nőt (aki ugyan, ha ez a legszebb fotója, hát nem egy szimpatikus arcvonású) és nem sok szerepe volt a kábszernek, anélkül is megölte volna.
Egyszer már említettem, hogy gyerekkoromban mindig rácsodálkoztam, hogy amikor egy részeg férj agyonverte a feleségét, és a kádári bíróságokon beszámíthatatlanságra hivatkozott, az enyhítő körülménynek számított. Egyszerűen nem értettem kicsi ésszel sem, hogy ez miért mentő körülmény?
Aztán jött egy épeszű tótumfaktum és megfordította, s azontúl az alkoholos állapot súlyosbító körülmény lett, mert ne igyon, ha attól kivetkőzik emberi mivoltából.
Nemtom, hogy ma is így van-e nálunk, de a franciáknál úgy fest, hogy már a törvényeiket is elmebetegek írják és azok is ítélkeznek, nem véletlen van annyi kábszeres náluk, nyilván a bírók is be vannak lőve, máskülönben nem hoznának ilyen ítéleteket.
(a 20 év kényszer gyógykezelés nem büntetés, mert tudjuk, hogy pár év vagy inkább hónap és máris sunyiban gyógyultként kiengedik, addig meg dajkálják a szörnyeteget ha szépen tud köszönni)
Theo
2021-04-26 @ 17:40
Nekem a mi zugloi esetunk is gyanus, itt is vmi kulfoldi ferj keselte meg elvalni keszulo feleseget.
Persze sajnalom, de miert jott ossze vele a no onkent? A meggyilkolt parizsi matrona mar korabban is foglalkoztatta a gyilkos arabot, ezert volt bejaratos a lakasba.
Mit kepzelnek ezek a nok, hogy majd megszeretik oket ezek a vadallatok es megszelidulnek?
Namond
2021-04-26 @ 18:40
Jó helyen tapogatódzik.
Klárika
2021-04-26 @ 21:23
Szerintem nem csak „a franciáknál úgy fest, hogy már a törvényeiket is elmebetegek írják és azok is ítélkeznek,…”
hanem máshol is a nyugati világban, azóta, hogy a soros népnevelö elindította mindenhol a CEU-féle ballibsi kiképzést. A tanodákban a legkomolyabban. A rencerváltás uán meg fojtatta a rencerváltóknál. Ezen igyekeznek a magyarországiak is, amit itt érzékenyítésnek neveznek: a bünözőnél is elsösorban annak emberi méltóságát őrizni, a tettei menjenek egyedi számba. A vizsgálatoknál is elsőrendü fontosságú a régebbi életük elönytelenségei számbavétele, meg a beszámíthatatlanságuk megokolása. Minek törődni az áldozattal vagy a tettek társadalmi következményeivel?
Az addigi nemzeti társadalmakat rendetlenné kell tenni, kormányaikat megbízhatatlanná, ezért jöjjön létre a kormányzó kormánytól minden intézmény messzemenő függetlensége, a ballibsi jogállamiság kvintesszenciája. Miközben a kormány, igenis, fizesse e függetlenségek eredményeit. És vállalja is értük a felelösséget! A ballibsi, állami bábszínházban.
Ha szaporodnak a büntények, szaporodjanak a szociális dolgozók, a szociális büntető intézmények (=a rabnyaralók), csökkenjenek a rendőrök, érvényesüljön törvényesen is az egyedi hajlamok kiteljesülése mint életcél. Nem egy konzervatív (=erőszakos, erőszakon alapuló) életfelfogásnak és bíráskodásnak rendfenntartó szellemében.
Ha még nem tudnánk, ez a magasabbrendű, az egyetlen humánus életmód, állítja még mindig a menetközben megvilágosodott liberalizmus. Miért maradnának Afrikában az éhezök milliói, ha Európában több a jobbmódú és azokat osztásra lehet kényszeríteni? Miért maradna a felebarátját oly szeretö iszlám ott ahol van? Hiszen minden ember egyenlö és a jogaik is egyenlöek, miért ne érvényesülnéek e nemes elvek a gyakorlatban is az egész Föld hátán?Hatalom is kell neki, hogy az ideáit megvalósíthassa. Emiatt összefogott a csakis elesettekkel törödő baloldallal, akitöl nem oly idegen a markáns fellépés, legyen az akár tornacipőben is. Márkája válogatlya.
Nehezen de elolvastam egy „nagy német” kortárs filozófus könyvét, amelyben afölött vajúdik az ipse szelleme, hogyan kéne folytatni a jövöben, hiszen a libsiség úgy, ahogy eddig próbálkozott, nem talált ellentmondás nélküli elfogadásra; amelyet részben ö is képes megérteni. Száz oldalakon keresztül nyomta a libsi szemlélet magasrendüségéröl szóló szöveget. Miközben a ma embere nincs abbana zintellektuális állapotban, hogy azt felfoghatná! Ergo keresztezni kéne a kettöt, a hagyományos konzervativizmust a liberális létszemlélettel. Öszintének látszott a maga részéröl, hiszen nem emlegette Micsurint. De azért receptet sem hozott össze, hogyan kellene azt megcsinálni. Csak egy semmitmondó utószó telt ki a szerzötöl, úgy ahogyan mind az elözö többszáznyi oldal. Azonban teljesmédiás dícséretet aratott, számtalanul idézték.
Nem találtam meg sehol sem a címét, egyébként megkérdeztem volna töle, hogy mi történik ha ö maga keresztezné a jobb lábát a ballal? a válasszal sem takarékoskodtam volna, hogy aszongya, hogy seggreesne. E természet- és föleg tudományos bölcsesség szerzöje valamely magyar ún. viccgyártó. Habár össztársadalmi alkalmazásban nem lenne ily rögtönös és ártatlan kimenetelü e tudományos megoldás.
Klárika
2021-04-26 @ 21:53
Nő létemre azt kell mondanom, hogy a nők, általában(!), nem nagy tudósok a mindenféle partnerválasztásban. Ún. engedékenyebbek, hiszékenyebbek s az esetleges rossz tapasztalatok sem működnek náluk mindig. Nem egy van akinek a negyedik társa is pont olyan verekedős, részeges, vagy pénzéhes, mint az előzőek voltak.
Ők érzelemhősök, az is a természettől adott dolguk, és mint olyanok könnyebben bekeríthetők. Az öreglányok talán még inkább mint a fiatalabbak.
(én bevezetném az iskolákban a kötelező keleti harci sportok oktatását, a szemtelenkedés helyett)
vorosful
2021-04-27 @ 00:31
Klarika,
„(én bevezetném az iskolákban a kötelező keleti harci sportok oktatását, a szemtelenkedés helyett)”
szivembol szolt. Sok evtizedes „maximam”, hogy amelyik anya nem tanitja meg lanyanak a … hm, hogy’ is mondjam … agyekonrugas cimu varazslatot, halalos bunt kovet el a gyereke ellen. Igen erdekesen tudja befolyasolni egy ferfi hangulatat – es mellekesen gyorsabban, mint akar ot Xanax.
Masodik leckekent kezebe nyomni Moraviatol az „Egy asszony meg a lanya”-t. Abbol is lehet tanulni hatasos, instant tudatmodosito modszert.
Ch d V
Namond
2021-04-26 @ 18:38
Naprózsa 2021-04-26 @ 16:29
Ez „a kádári bíróságokon beszámíthatatlanságra hivatkozott, az enyhítő körülménynek számított” már – a sanyarú gyermekkor relativizáló szövegével együtt – nekem is eszembe jutott.
Oda lyukadtam ki, hogy a liberalizmus nem is önálló ideológia, hanem a szocializmus és kommunizmus, konzervatív értékrendet és morált fellazító módszertana, a vallás hittételeit ellopó, vallásosság elleni fegyvere, afféle parazita, mint a fagyöngy vagy az aranka.
Nincs olyan, hogy konzervatív liberalizmus, liberális konzervativizmus ezek csak játékok a szavakkal, a konzervatív elvű tömbök fellazítására. Aki ezeket vallja az valójában vagy szocialista-kommunista/náci-anarchista, vagy nem liberális hanem ateista, pragmatikus vagy kollaboráns, mint Petain marsall.
(Régebben már írtam a szovjetek ellen harcoló spanyol, olasz, román hadtestekről, de a franciát nem említettem. Ez volt az 1941 novemberétől keleti fronton harcoló „Légion des volontaires français contre le bolchevisme” /Francia önkéntesek légiója a bolsevizmus ellen/, a Vichy-i – kormány engedélyével és támogatásával.)
Hazugság, hogy a liberalizmus és a konzervativizmus rokon, egymással nem ellentétben álló világnézeti rendszerek.
A korai liberálisok – romantikusok – az ős szocialisták, egyszerűen ellopták a konzervatív elveket és elkezdték azok alkalmazási gyakorlatát, értelmezését relativizálni, esetenként szociálisnak álcázott, a beilleszkedni képtelen, sikertelen kisebbség(ek) szocialista érdekéből.
Nem csodálkozom a franciákon, náluk volt a liberalizmus bölcsője, az első anarchista köztársaság és az első kommün is.
Melyek nyeresége az alkotmányukba foglalt Liberté, Fraternité, Egalité tartalom nélküli, demokráciát, jogállamiságot nem, csak a proletárforradalmat (lumpenproli rohamcsapatot) ismerő, kommunista/anarchista – Internacionáléra kiválóan rímelő – szlogenje.
– A múltat végképp eltörölni rabszolgahad indulj velünk
– Semmik vagyunk, s minden leszünk!
– nemzetközivé lesz holnapra a világ
– A közjó alkotói lettünk, hát vesszen el, ki ellenáll
– csaló az államok törvénye, mert minden bajt szegényre mért.
– mi alkotunk a földtekén, mienk lesz még pompája, fénye
csakafidesz
2021-04-27 @ 12:53
Namond kutya! szimatolgassad a La Marseillaise eredeti szövegét. (Annyira liberális, hogy emberek kiirtására szólít fel.)
Namond
2021-04-27 @ 21:39
Öregbarátom,
Érvelés?
Tárgyszerű vélemény?
Cáfolat? Igazolás?
A filoszképzőben oktattak erre?
Vagy csak a holdat ugatod?
Namond
2021-04-26 @ 17:32
Theo 2021-04-26 @ 13:56
Olvassa el a cikket is.
Sőt a blog többi cikkét is.
csakafidesz
2021-04-27 @ 12:48
Anno még a nehéz gyermekkorra is hivatkoztak. Nálunk valamikor a bolsevizmus idején bevezették, hogy az ittasság nem mentő körülmény. Ad absurdum egy ittas vezető nem hivatkozhat arra, hogy azért gázolt a zebrán, mert ittasan vezetett..
Miért is kellene a kábszer fogyasztás miatt valakit felmenteni a bűncselekmény alól. Ő maga vette be a tablettákat, vagy lőtte be magát tűvel. Tehát a kábított állapotáról is ő tehet.
Theo
2021-04-28 @ 00:03
Ez nyilvanvalo.
Ez a jozan esszel szembemeno birosagi gyakorlat nyilt provokacio.