Ezek a tálibok…
86„Nem a nyomor, nem a mohóság, hanem a hatalom szeretete az emberek démona.”
Friedrich Nietzsche
Kr. e. 31. szeptember 2-án döntő csata kezdődött Marcus Antonius és Octavianus között a végső hatalomért Actiumnál. A tengeri csatákban járatlan Antonius elvesztette a csatát, Kleopátra is elmenekült, és még tárgyalni is kezdett a győztessel. Ám nem volt szerencséje, úgyhogy öngyilkos lett. Állítólag az orrával volt probléma. Antonius, miután a seregből tizenkilenc gyalogsági légió és tizenkétezer lovas dezertált, maga is öngyilkos lett, azok a bizonyos elmenekülő csapatok mértek végső csapást a társuralkodóra. Így esett, hogy megalakult a római császárság.
Onnan jutott eszembe ez a régi lelécelés, hogy bevonultak a tálibok Kabulba, és úgy tűnik, ott is a harcosok moráljával volt probléma. Már régen is oda készültek, de senki nem hitte, hogy eljutnak odáig, illetve későbbre várták őket. Most aztán a csinos szőke riporternő már fekete hidzsábban tudósított a jeles eseményről. Egyem a szívét. Most semmi tudósítás a transzneműek szenvedéséről, vagy meleg delfinekről, szoborrombolás talán majd lesz. Lesz sírás-rívás és fogaknak csikorgatása, mert hát miért történt mindez, ki az oka és miért? Ezen sokáig fog csámcsogni a nemzetközi közvélemény, sok érdekes és kevésbé érdekes vélemény születik majd, de az alapvető kérdésről nem nyilatkozik senki. Ez pedig nem más, mint hogy néhány szandálos, fejkendős, csirkefogó miképpen győzhetett egy jól felszerelt és nagyobb létszámú haderővel szemben?
Elsősorban azért, mert Afganisztán nem egy ország, európai vagy amerikai értelemben semmiképpen sem, és erősen különbözik a kisebb-nagyobb ázsiai országoktól is. Ott minden völgy egy önálló állam saját szabályokkal, előírásokkal, amelyek megszegése végzetes következményekkel jár. Ezeket aztán a törzsi vezetők felügyelik, és ugyan köthetnek megállapodásokat egymással, de semmiképpen sem az alapvető szabályok ellenére. Elzárva élnek ugyanis – már a szomszéd település felkeresése is egy expedíció – ahol könnyen lehet, hogy ahány völgy, annyi „állam” is. És – lássuk be – ilyen körülmények között szinte lehetetlen központosított államot kiépíteni.
Az afgán „hadsereg”, amint az amerikai zsold megszűnt, meg is lépett, otthagyott csapot-papot, és most meg kell várnunk, amíg hazaérnek. Ki tudja, honnan jöttek. Aztán majd a helyi hadurak zsoldjába szegődnek, hiszen ők az igazi munkáltatóik, és akkor majd kitör az ellenállás, hiszen majd mindenki uralkodni akar, és addig nem nyugszanak, amíg ez el nem rendeződik. Lesznek mindenféle alkuk, ahogyan az lenni szokott, és mindenki torzsalkodni fog mindenkivel. Aztán a harcok majd lecsendesednek, valamiféle harcos béke alakul ki, ahogyan az „hivatalos”. A harcosok majd lövöldözik egymást, de azért valamiféle fegyveres nyugalom lesz, amit időnként megszakítanak konfliktusok, de alapvetően ez jellemzően „béke” lesz. Hiszen ez a dolgok rendje. A hadurak majd féltékenyek lesznek egymásra, konfliktusok törnek ki és elsimulnak, beáll a lassú megszokott nyugalom.
Azok viszont, akik azt hitték, hogy valami változás lesz, bizony ráfaragtak. A sok ezer tolmács és kisegítő, akiknek most égetően fontos lenne távozni. Csak nem engedik fel őket a repülőgépekre, és kitör a pánik, márpedig a pánik menekülő állatot csinál az emberből. Ez aztán látszik is. Nem tudom, hogy mekkora erőkkel foglalták el a tálibok Kabult, de szerintem, ha fegyvert fognának, akik a repülőtéren vannak, ki tudnák verni őket és akkor már menekülni sem kéne. Csak hát ahhoz fegyvert kéne fogni…
Ami pedig a nőket illeti, talán fel kéne tenni magunknak a kérdést: őszintén szólva kit érdekelnek mondjuk a szaúd-arábiai nők problémái vagy a kuvaitiaké? Senkit. Az afgán nőké sem fog. A városokban majd bizonyára enyhülni fognak a megszorítások, a tilalmak, akár iskolába is járhatnak, és aztán majd ez leszivárog a falvakba is, néhány száz év múlva akár már a falvakban is a nők a férfiak partnerei lehetnek. Például senki nem kérdezte meg az afgán nőket erről. Lehet, hogy így jó ez nekik, és semmi kifogásuk nincs ez ellen. Persze pilótanőket meg mindenféle „politikusokat” faggattak, de nem ők képviselik a tömeget, a sokaságot, a falusiakat. Pedig ők számítanak.
Nem lesz itt békesség addig, amíg el nem felejtik azt az országot. Majd persze járnak arrafelé mindenféle kíváncsi népek, és ők tudósítanak az eseményekről. Aztán vagy elhisszük nekik, vagy nem.
Fotó: MTI/AP/Rahmat Gul
No Migrans
2021-08-23 @ 18:45
Mad Timcsi „szép” fejecskéjét levágja egy afgán, azt pisloghat mint hal a szatyorban..
Neaddfel
2021-08-23 @ 23:16
„..néhány száz év múlva akár már a falvakban is a nők a férfiak partnerei lehetnek.”
ÍRJA ARISTO.
–
” Miskolcon avattak új, megyei cigányvajdát, de mit is jelent ez valójában ? ”
2021.08.18 Azonnali.hu
–
HOGY „..mit is jelent ez valójában ? ”
HÁT ANNYIT, HOGY AZ ARISTO ÁLTAL BECSÜLT „néhány száz év” VALÓSZÍNŰLEG INKÁBB, NÉHÁNY EZER ÉV, azok után, hogy ezek 700 év (állítólag annyi ideje vannak itt) után is itt tartanak.
csakafidesz
2021-08-30 @ 21:03
Sajnos a tálibok két nagyságrenddel megelőzik erőszakosságban a cigányokat.
Namond
2021-08-23 @ 18:50
Kéretik utána nézni mi is az a bacsa bazi.
Hol, kik és miért?
Naprózsa?
Bagir
2021-08-23 @ 19:44
Hehehe, Az egyik kecskebajnok beállított az ami orvoshoz me az ingyévan és előadta, hogy nem született még gyerekük.
A doki kérdezte, hogy próbálkoztal már??
Az mi kérdezte a manus.
Na a doki elmagyarázta erre a muksó útálkozva köpött egyet.
Gondolom maradt a kecskénél vagy a bacsázásnál.
Ja éjjel a járőrök vidám gyereksikoltozásokat hallottak sokat
Lehet találgatni miért??
Asszem a törökök keudték
Királytigris
2021-08-23 @ 19:09
„Nem tudom, hogy mekkora erőkkel foglalták el a tálibok Kabult, de szerintem, ha fegyvert fognának, akik a repülőtéren vannak, ki tudnák verni őket és akkor már menekülni sem kéne. Csak hát ahhoz fegyvert kéne fogni…”
Ez hülyeség.
Ha a tálibok már egész Afganisztánt elfoglalták, akkor egy repülőtér már meg se kottyanna! Egyszerüen csak blokád alá vennék a repteret, se ki, se be. Már a talibán diktál, a megszállók meg elhúzzák a szennyest, amíg tehetik.
moliere
2021-08-23 @ 19:31
Namond
Köszi a tippet!
Erről ugye nem beszél a nyugati média: a talibánok a kisfiúk szexrabszolgasága alól szabadítják ki a családokat, és a wikipedia angol szócikke szerint ez adja a népszerűségük legnagyobb hátterét.
Na tessék. Mi meg olyan szövetségben vagyunk, ami a búzikat és pederasztákat védik. Így már érthető, hogy miért volt olyan sok nő és gyerek a menekülők között a reptéren. Olyan kevés, úgy értem.
A Nagy Sándor c. filmben bemutatott szexuális színvonalon ragadtak le, meg hát az ott divatos női személyes higiénia következtében a kecske és a birka elfogadható ajánlat, amelyhez képest a kisfiú és a kislány 10 éven alul talán semmi más, mint a haduraknak járó és általuk jutalmul adható luxus.
Csak óvatosan kezelendők emberként ezek a tiszta szívű hegyi harcosok!
Namond
2021-08-24 @ 03:14
moliere 2021-08-23 @ 19:31
Ez nem egészen igaz: „a talibánok a kisfiúk szexrabszolgasága alól szabadítják ki a családokat”
A női ruhás táncos fiúcskák foglalkoztatása, főként a talibán többséget adó pakisztánban és afganisztán déli és nyugati területén élő pastuk kulturális szokása.
E szokás úgy terjedt, ahogy a pastuk széttelepültek.
Amúgy a családok, családfők adják el a gyerekeket, meglehet nem minden esetben önszántukból.
(Amúgy a szokás Indiában sem ismeretlen, csak a média szemérmes, vagy sz@rik a hímek szexuális kizsákmányolására. Az arabok (az arab arabok, nem általában a mohamedánok) máig gyártanak eunuchokat, de hát ez nem olyan ugye, mint a női nemiszerv megcsonkítása.)
Naprózsa
2021-08-29 @ 19:50
Fölösleges azon morfondírozni, hogy a bacha bazi szokását a tálibok el akarják-e törölni vagy sem, a lényeg az, hogy ilyen női ruhába öltöztetett kisfiuk szórakoztatási módszere, és azután a „tánctól” felajzott, valójában nőkre vágyó nézők tömeges pedofil vágykielégítése muzulmán alapon működik.
Gumi és mű szexbabára nem telik, nőket lakásaik mélyébe zárva nem tudnak máshogy szexre szert tenni, mi marad a hithű muzulmánnak? Hát a homoszexualitás meg a kecske, illetve más, nem muzulmán népek nőinek megszerzése.
Semmi kétség, hogy a 9 éves kislányokkal „házasodó”, meg kényszerből hozzáment 13 feleséges vallásalapító remek maffiamódszert dolgozott ki az örökös tiltás és örökös rablásra alapuló, és 1400 éve megreformálhatatlan, fejlődésképtelen vallási rendszerével.
Az iszlám egyszerre tiltja a homoszexualitást és egyszerre kényszeríti a népét mégis erre. A nők a háremben kényszerből kényeztetik egymást, bár ez fokozottan életveszélyes, de kétség se legyen, csinálják (olvassuk csak a török szultáni hárem életét), a férfiak meg ha nem háborúznak és így szereznek idegen nőt, szintén fejükkel játszva egymással fajtalankodnak. A bacha bazi ennek féllegálissá tétele, ha úgy tekintik szegény kisfiút, hogy ő még nem férfi, csak csíra.
Tehát borzalmas szokás, de magából az iszlámból ered…
S kik játsszák az erkölcsi ítélőt nagyképűen fennhordva az orrukat? Akiknél viszont nem vallási kényszerből akarnak kisgyerekeket érzékenyíteni, kisfiúkat lányságra rábeszélni, vagyis kasztrálni 8 éves teljes döntésképességet hazudva, – mindezt nyugaton már állami törvényerőre emelve!!!
S ez még csak a felszín! A Háttérhatalom „törzsfői” ugyanis már mély erdők rejtekében, pizzázók pincéiben, pedofil magánszigeteken ennél sokkal szörnyűbb szokásoknak hódolnak, ahol kisgyerekekkel való kegyetlenkedő tömeges nemi erőszak csak a legenyhébb bűncselekménynek számít…
És ezek viszik a demokráciát mindenhova, és azt a nyugati oltóanyagot, amelynek – rövidesen tömegesen kiderül – nem védelem a célja, hanem a mellékhatásai, mint vérrögösödés, vetélés, immunrendszer megzavarása, és lupus, vagyis amikor az egyén védekező rendszere saját maga ellen fordul.
Persze senki nem fejleszt ki olyan vírust, aminek nem fejleszti ki az ellenanyagát is, csakhogy eme emberiség ellenes bagázs magától nem fogja előadni. Rá kell kényszeríteni és akkor nem kell új és új „mutációkat” szétterjeszteni örökkön örökké…
Namond
2021-08-30 @ 04:12
Eredendően a drag queen és drag king a korai színtársulatok kis létszámából adódó szereposztási problémák megoldási módja lehetett.
Drag queen/1870 angol szleng>D ressed R esembling A G irl (lányhoz hasonló öltözet), azaz a színházi férfi transzvesztitás.
Queen a nő jelentésű óangol quean vagy cwene (holland-quene, spanyol duenna/idős nő, ógermán- kwenno/nő, asszony) szóból ered, amely később, mind a kapható nők, mind a meleg férfiak számára használták megjelölésként.
Új jelentése az 1880 -as és 1890 -es években a fekete, rabszolgának született, nyíltan meleg William Dorsey Swann tevékenységének köszönhet.
(Swann bálsorozatokat szervezett Washington D.C.-ben, ahol általában fekete férfiak gyűltek össze táncolni és felvonulni ruhájukban. Swann éppen ezeken a táncokon nevezte magát drag queen-nek, a világon először. 1896-ban bordély üzemeltetésért letartóztatták és 10 hó börtönre ítélték.
Swann 1925 -ben halt meg a Maryland-i Hancockban. Halála után a helyi hatóságok felgyújtották otthonát.)
A drag king kifejezés eredetileg a színházban és az operában hagyományos nők által játszott „rövidnadrág” szerepek előadóit jelenthette. Kora sikeres és színvonalas színésze, dramaturgja és költője Susanna Centlivre, született Freeman (1669-1723) e szerepeknek köszönhette pályája indulását az 1700-as években.
A drag king 1972 -ben kapott a maihoz hasonló jelentésben nyilvánosságot, ennek előzményeként;
Az amerikai színház első népszerű férfi -megszemélyesítője Annie Hindle volt, aki 1867 -ben kezdett fellépni New Yorkban; 1886 -ban feleségül vette varrónőjét, Annie Ryant.
A leszbikus, afroamerikai Storme DeLarverie (The Lady of the Jewel Box című film) az 1950-1960-as évek mozgalmi aktivistája és agitátora, a Stonewall Rebellion egyik veteránja is volt.
A quer (ferde,furcsa) queen mozgalom vásári külsőségű európai kultúrától idegen, erőszakos és magamutogató, amcsi vásári show műsorai két fekete a meleg William Dorsey Swann és a nála erőszakosabb leszbikus Storme DeLarverie tevékenységének köszönhetően jött létre.
A mozgalom utólagos ideológiai magyarázkodásai egészen messze vannak a két „történelmi” hős egzisztenciális-megélhetési tevékenységétől és annak reklámozásától.
Ha eltekintünk a külsőségektől – a vásári show elemektől, tarka és színes kosztümöktől, hangos cirkuszi zenétől – nem marad más mint az előadók eladni kívánt, agitációban megizzadt, pucér segge.
No meg az ideológia, amely a felkínált gusztustalan seggek megvételére kötelezne mindenkit.
De, hogy miért hoztam fel a fenti történeti áttekintést?
Felmerült bennem a gondolat;
– Az amcsi feketék miért váltak oly könnyen mohamedánná?
– Mennyi fekete került, a rabszolga vadász mohamedánoknak kiszolgáltatott Kelet és Észak, Észak-Nyugat Afrikából az US-ba?
– A rabszolga vadász mohamedánok betartották a Korán előírásait és hittestvéreiket békén hagyták?
– Ezek a feketék igaz baptistává váltak vagy megőrizték a mohamedán hitük egyes szokásait, mint a vudu hitet?
– Lenne itt összefüggés a bacsa bazi és a quer queen törekvések között és a kapcsolat az iszlám társadalmi berendezkedése?
Németh Ferenc
2021-08-23 @ 19:40
Ez mind teljessen igaz,a probléma ott van hogy valakik lecserélték az elöltöltős puskát gépkarabélyra a kezükben.Innentől kezdve sajnos muszáj a társadalomnak is modernizálódni,hogy a tróger hegyirablókkal szemben képesek legyenek megvédeni az életüket,értékeiket stb.Mivel minden ellenkező hireszteléssel szemben az emberek nagy többsége ott is a munkájából él.
PG
2021-08-23 @ 19:45
Afganisztánban mind az európai, mind az amerikai embereket megszállóknak tekintik, idegeneknek, akiktől csak a potya jön jól. Inkább hazudnak sok katonát meg hadsereget, ami persze csak papíron van, de a rájuk adott pénzt szépen zsebre vágják. Érdekes, ezt senki nem ellenőrizte?
Namond
2021-08-24 @ 12:24
De, a jenkik ellenőrizték és tudták is. És el is fogadták, hisz a korrupt és tolvaj helyi katonáknak kellett a pénz a „bacsa bazi” mulatságokra, a korrupt és tolvaj jenkiknek, meg a hazai szexrabszolga tartásra.
Aki szóvá tette, az úgy járt, mint a „bacsa bazi”-t kifogásolók, mehetett elaknásított területre járőrözni.
Tudományos libsizmus
2021-08-23 @ 20:08
Ismét részt vehettünk mások érdekében egy elbukott katonai vállalkozásban. Ezúton is szeretnék gratulálni azoknak a hülyéknek, akik annak idején a NATO belépésre szavaztak.
gyozo2018
2021-08-23 @ 20:38
Te se látsz tovább az orrodnál.
90-ben már kirabolva az ország. A maradékot éppen síbolták kifele.
A kassza, a MNB üres.
A volt néphadsereg rozsdás rakás szar, még néhány évig bekötve a szovjet sereg. Hogy mit hagytak itt a kivonuláskor, ne részletezzük.
A vezérkar a bolsi, züllött szar banda.
Pénz nem volt. A gazdaság romokban. A minkanélküliség cca 20%-on.
Für Lajos bácsi mint honvédelmi miniszter azon a rozsdás, olajos (!!!) szarhegyen nyüzsgő maffiával mit tudott volna kezdeni?
Délvidéki háború, Romániában secu kormány, Antallékkat Jeszenszky közvetítésével a nagyhatalmak lemondatták a Felvidékről és Kárpátaljáról, igaz, az Őrség elcsatolt részeiről nem, de az osztrák földmaffia nyomult befelé a Dunántúlon, zsebszerződéssel araszolva a maradék ország harmadára lesve.
Kis antant, nagy antant?!
Kis híján felosztották volna a maradék országot is.
Szerinted, ha nem lélünk be?!
Amikor 1978-ban hazahozták a Szent Koronát, addigra a lényeg már lepacsizva az USA-EU-NATO vonalon.
Hor már azon dolgozott a németekkel. Nem véletlenül játszottak össze, hogy Hornból hazudjanak “határnyitó hőst”. Horn már tudta a dolgát= tálcán átadni a “hálás” németeknek az ország vagyonát, a népét rabszolgának, az országot gyarmatnak.
A kormányalakítás órájában hívta Kohl Antall Józsefet, és utasította, higy Horn Gyula legyen a külügyminisztere az első szabadon választott kormánynak. Akkor józanodtak ki Lezsákkal, hogy csöbörből vödörbe kerültünk. Bencsik András írta meg a Demokrata valamelyik első számában, hogy úgy néz ki, hogy a vörös terrárium ajtaját megnyitották, azt hittük, szabadok lettünk, pedig csak a kék terráriumba vezetett.
Tök mindegy, hogy szavaztunk. Ha nem lélünk be a NATO-ba, már nem vagyunk. Szétcsatolták volna a környező nácik a maradék Magyarországot.
gyozo2018
2021-08-23 @ 20:46
Ja, és ne csodálkozzunk, hogy az országot a NATO is szarba sem vette, ugyanis a grippeneket hulla részegen ünnepélyesen átvevő Szekeres jelképezte, hogy kik voltak akkor hatalmon az alkoholitól paralízises Horn Gyula vezetésével.
Csocsó
2021-08-24 @ 08:38
Tisztelt gozó! Ezt a néhány sort engedelmével letöltöm, és elküldöm fiatal rokonaimnak, ismerőseimnek. Rövid, lénye. re törő, pontos, nem anyázós. Ezért kell az Orbán kormányra szavazni. Ezért kell magyar honvédelemmel rendelkezni. Elég volt a mindenkori Linder Bélákból.
#pilotlight
2021-08-23 @ 20:34
Mindenki azt kapja amit megérdemel. Az afgánok a tálibokat, a tálibok hatalmat, a jenkik a pofáraesést, a kínaiak meg a lítiumot.
Namond
2021-08-24 @ 03:23
Nincsenek afgánok és sosem voltak.
Vannak viszont pastuk, tadzsikok, hazara-k, üzbégek, ajmakok, türkmének, beludzsok, kirgizek, stb saját nyelvvel és kulturával.
Afganisztán egy csinálmány, pont a nem létező Kurdisztán ellentéte, talán mindkettő ugyanannak a brit rémnek az ötlete.
#pilotlight
2021-08-24 @ 09:02
Na igen, az afgán csak egy absztrakt fogalom. Csakúgy mint a kínai, azok se sokkal homogénebbek. Az amerikaiakról nem is beszélve.
Namond
2021-08-30 @ 04:33
Afganisztán egy terület. A név jelentése árják földje.
Szathmári Veronika
2021-08-23 @ 22:54
Mi talán nem is tudjuk milyen jó dolgunk van ebben a forrongó világban. A természeti csapások hihetetlen mértékű pusztulást, szenvedést okoznak. Nálunk „csak” a politikai helyzet okoz kellemetlenségeket. Egymással kötekedünk. Tv-ben nézzük mások kínjait. Hazai gyilkolászások csak családon belül, esetleg szomszédig, horribile dictu – az országutakig terjednek. Ha ennyivel megúszhatjuk – érdemes lenne egy újabb bazilikát építeni – hálából. (magunknak).
Logar
2021-08-24 @ 16:15
Ámen!
Hosszú ideje kerestem azt aki tudja értékelni a helyzetünket.
Ugye, hogy a „világ aranyos szeglete”?!
P
2021-08-26 @ 18:03
Én nem látom ilyen rózsásnak a helyzetet. Egy legszegényebb afgán kecskepásztornak több gyereke van, mint nekem. És azok a szegény afgán nők, akiket most mindenki félt a saríjától, azok majd röhögni fognak a jómódú európai társaikon, akik az idősotthonban aszalódnak meg egyedül, utód nélkül a fene nagy jólétükben. Persze erre mondhatná azt valaki, hogy „akkor te miért nem mész Afganisztánba”, egyrészt azért, mert csak eladnák a szerveimet, másrészt pedig még nem tettem le arról, hogy itthon boldoguljak. Néha arról álmodom, hogy nálunk is bevezetik a saríját, miközben a jenkik légihídon evakuálják a CEU-t, a Színművészeti Egyetemet, Dobrev Klárát, az ATV-t, na meg az egész bírói kart…
moliere
2021-08-23 @ 23:50
gyozo2018 Hát talán ennyire nem ették volna forrón a kását, de az tény, hogy mozgásterünk nuku. Az nem volt. Ma sincs sok.
Galamb
2021-08-24 @ 00:04
„… de szerintem, ha fegyvert fognának, akik a repülőtéren vannak, ki tudnák verni őket…”
Ahogy Királytigris is írta, ez erősen kérdőjeles. Ezek a mókusok 40 éve folyamatosan háborúznak az éppen aktuálisan ott lévő világbirodalommal szemben. És nem is rossz mutatókkal. Nem kellene lebecsülni őket!
Theo
2021-08-24 @ 00:20
Haboruznak, de mindig osszefogva valamely kulso segitovel, hol az oroszokkal, hol az amerikaiakkal.
Az is lehet, hogy nem veletlenul hagytak ott nekik most ajandekba azt a sok katonai felszerelest.
hivő
2021-08-24 @ 08:21
Milyen bájos a fenti
tablokép,olyan pasztorális.
Az hogy elfelejtik Őket és
béke lesz az nem valoszinű
mert Afganisztánban van a
legtöbb lithium és más
az elektronikához nélkülözhetetlen
elem.
botocska
2021-08-24 @ 08:58
Sok okos gondolat jutott eszembe a témáról, de most megkímélek mindenkit tőle.
Üdvözlettel.
CSocsó
2021-08-24 @ 09:15
Rövid idézet az Origó 2021 jan 19-i cikkéből: Címe: Elérkezett a fordulat az iparágban
„Vagyis lehetőség van közvetlenül a sós oldatból kinyerni a lítium-karbonátot a lepárló medencék és rengeteg plusz víz felhasználása nélkül.
A kaliforniai székhelyű Lilac vállalat pedig egy olyan ioncserélő technológiát alkalmaz, mely felszívja a lítiumot a sóoldatból, magasabb kinyerési arányt eredményezve, mint a lepárló medencék. Az ausztrál Vulcan Energy Resources vállalat pedig németországi lítium bányájában fog karbonsemlegesen lítiumot előállítani egy dél-német geotermikus erőmű segítségével.”
Hozzá teszem, ez a technológia lényegesen olcsóbb mint a bányászat során kinyerni a lítiumot.
Innentől kezdve legyen Kína sara az ujgurokkal szolidáris vahabita iszlám kordában tartása. Főleg most, hogy a Dél-kínai tengeren kialakult konfliktus helyzetre kell koncentrálni.
A kábítószer bulival kapcsolatban ugyanez a helyzet. Van otthon elég szintetikus drog, nem kell a konkurencia.
Papamaci
2021-08-24 @ 11:24
A magyarországi termálvizek között is van magas lítium tartalmú. Azokból is ki lehet nyerni.
Theo
2021-08-30 @ 01:00
Jaj, csak ki ne talalja! Akkor mar vizunk se lesz.
Csocsó
2021-08-24 @ 10:11
helyesbítés.
Ez a technológia lényegesen olcsóbb, mint ahogy eddig, a bányászat során kinyerni a lítiumot.
Papamaci
2021-08-24 @ 11:32
Képzeljétek el, hogy az USA és az Eu a jogállamiságra, diktatúrára, szólás és sajtószabadságra, emberi jogokra hivatkozva megszállja hazánkat. Onnantól kezdve minden magyarnak minden órában egyszer le kell térdelnie, minden szembejövő izraelita, cigány és néger lábát megkell csókolni. Mindenki csak szivárványszinű ruhában járhat. A nemkivánatos magzatokat a születésükig,a csecsemőket fél éves korukig meg lehet ölni. A kommunistákra leadott szavazat kettőt ér, halott munkásőrök és párttitkárok is szavazhatnak. Az összes hungarikumot ingyen viszik ki az országból.
Szerintetek meddig tűrnénk?
Na így vannak a tálibok is.
Úgyhogy abba lehet hagyni a jóemberkedést, hagyni kell, hogy éljék a saját életüket.
Kordonka
2021-08-24 @ 11:38
„néhány szandálos, fejkendős, csirkefogó miképpen győzhetett egy jól felszerelt és nagyobb létszámú haderővel szemben?”
Sehogy, ugyanis nem győztek, az USA egyszerűen csak lelépett. Ha maradni akartak volna akkor maradnak – és ez egyben rávilágít arra is, hogy ami történt, az az USA részéről szándékosan történt ÚGY, ahogy. Ott akarták hagyni a többmilliárd dollárnyi felszerelést, amivel szándékosan fegyverezték fel a tálibokat. Ott akarták hagyni a világ legnagyobb lítiumkészleteit, ami így valószínűleg Kínának jut. Ez az egész nem valamiféle „fiaskó” volt, hanem olyan tervezett művelet amit a bámuló tömeg nem ért, mert nem tudja mik a valódi hatalom mozgatórugói.
Lupus
2021-08-24 @ 13:30
Bacha bazi (avagy némelyek szerint: bacsa bazi…)
Bacha bāzī (literally: „boy play/game” is a slang term in some parts of Afghanistan and Pakistan for a custom created in Afghanistan involving child sexual abuse between older men and young males or boys, who are called DANCING BOYS.
The custom is connected to sexual slavery and child prostitution.
Bacha bazi is a centuries-old practice. One of the original factors mobilizing the rise of the Taliban was their opposition to the practice. After the Taliban came to power in 1996, bacha bazi was banned along with homosexuality. The Taliban considered it incompatible with Sharia law. Both bacha bazi and homosexuality carried the death penalty, with the boys sometimes being charged rather than the perpetrators. Often, boys are selected because they are poor and vulnerable. Men who have been bacha boys face social stigma and struggle with the psychological effects of their abuse.
==> https://en.wikipedia.org/wiki/Bacha_bazi
(Magyar nyelvű verzió pillanatnyilag nem létezik, de természetesen a G. gépi fordítója segít annak, akinek szükséges.)
Egy mondatot azért mégis csak kiemelnék a fentiekből:
A Talibán [erők/mozgalom] létrejöttének egyik fő mozgatórugója éppen a Bachia bazi évszázadok óta létező hagyományának ellenzése. A tálibok szerint ez a gyakorlat/szokás összeegyeztethetetlen a sharia törvény előírásaival.
Megjegyzés, magánvélemény: Ezek szerint azért ajánlatos némileg átgondolni a tálibok megítélését, s esetleg némileg visszavenni a tálibokat 100 százalékig elítélő (amerikai eredetű!!!) véleményekből.
[tálib ~ iszlamista hittanuló, Koránt tanulmányozó]
☼
Namond
2021-08-24 @ 13:41
moliere 2021-08-23 @ 19:31
Ez nem egészen igaz: “a talibánok a kisfiúk szexrabszolgasága alól szabadítják ki a családokat”
A női ruhás táncos fiúcskák foglalkoztatása, főként a talibán többséget adó pakisztánban és afganisztán déli és nyugati területén élő pastuk kulturális szokása.
E szokás úgy terjedt, ahogy a pastuk széttelepültek.
Amúgy a családok, családfők adják el a gyerekeket, meglehet nem minden esetben önszántukból.
(Amúgy a szokás Indiában sem ismeretlen, csak a média szemérmes, vagy sz@rik a hímek szexuális kizsákmányolására. Az arabok (az arab arabok, nem általában a mohamedánok) máig gyártanak eunuchokat, de hát ez nem olyan ugye, mint a női nemiszerv megcsonkítása.)
Namond
2021-08-28 @ 00:23
Lupi bácsi,
Nem kell angolul erőlködni lásd;
2013.
https://kuruc.info/r/20/108511/
2015.
https://888.hu/amerika-london-parizs/amerikai-katonak-kenytelenek-szemet-hunyni-afgan-tarsaik-tette-felett-4028017/
Lupus
2021-08-28 @ 08:48
Megértelek, hogy az angol neked erőlködésnek tűnik, hisz nem egy hozzászólásod (s nem utolsó sorban már magában a nick-neved – Namond[d] – is arról árulkodik, hogy esetenként a magyarral is gondod adódik.
Velem kapcsolatban ilyesmi miatt ne aggódj! 🙂
☼
Namond
2021-08-28 @ 14:39
Ne terelj, inkább lapíts.
A Wiki felhozatalával azt a képzetet akartad kelteni, hogy a táncos fiúcskák vásárlásának afgáni gyakorlata ismeretlen hazánkban.
Pedig ismert volt és ismert most is a kommunikációs, média-kormány körökben is.
A nick nevemnek – Namond – nincs köze az angol nyelv egyetlen földrajzi vagy szakmai, társadalmi idiómájához sem.
Igazad van valamennyi általam ismert nyelvvel nyelvhelyességi hiányosságaim vannak, a magyarral is.
És igen, ez különösen igaz ez az angol nyelvre melynek földrajzi, üzleti, szakmai, társadalmi csoportjai mind a saját idióta idiómáját használja követhetetlenül, az angol humor szójátékban érvényesülése és az anglomán kulturális vágy a törtetésre, bennfentességgel, klikkesedéssel kifejezése okán.
csakafidesz
2021-08-30 @ 21:10
Nemcsak a nyelvekkel vannak problémáid, a gerinceddel is.
Namond
2021-08-30 @ 22:07
Öreg nem felebarátom,
Igazad van.
Tényleg baj lehet a gerincemmel, abszolút nem mainstream, piszokul nem hajlik.
Hát a tied? Mint a nád?
Namond
2021-08-28 @ 00:28
2017.
https://www.kemma.hu/orszag-vilag/mintegy-haromezer-amerikai-katona-erkezett-afganisztanba-893243/
2021.
https://mandiner.hu/cikk/20210822_afganisztan_sok_huho_semmiert
Pofikám, miért is kell úgy csinálni, mintha ez a bacsi bazi ismeretlen lenne a magyar közélet globalista és propagandista íróasztali entellektüeli, netán az orbáni kormány előtt?
Ne hogy az emberek maguktól megállapítsák a képmutatást?
Namond
2021-08-30 @ 04:38
https://888.hu/amerika-london-parizs/amerikai-katonak-kenytelenek-szemet-hunyni-afgan-tarsaik-tette-felett-4028017/
Hátha a 888 jobban tetszik.
Namond
2021-08-24 @ 13:39
Naprózsának,
Katalin 2021-08-24 at 12:48
„Minden előttem szólónak!
Én Magyar-Keresztyén konzervatív gondolkodású, nem gondolkodom nagy léptekben, hiszen nincs mire felépítenem e fene nagy léptéket, de:
Szeretek este úgy lefeküdni családommal együtt, hogy van munkám, abból tudom fizetni cidrizés nélkül a rezsit. Meg tudom fizetni a párizsit és a karajt illetve csirke mellett a zöldségekkel együtt hó végén is. El tudjak legalább két évente itthon nyaralni menni.
Ne kelljen attól rettegnem, hogyha konzervatív gondolkodók olvasása közben rám törik az ajtót (megéltem) éjjel.
…………………………………………………………………………………………………..
Szeretem a biztonságot, mely napjainkban meginogni látszik. No nem csak a határon, ha nem már belül is.
Falun itt a szomszédban már vannak új telepesek.
Hajnal háromkor nem szívderítő arra ébredni, hogy ordít az Allah dicsőítő imára hívás magnóról. Nemzet idegen.
Mi itt a Kárpát-medencében ezer év alatt megvívtuk csatáinkat, kivívtuk függetlenségünket és kár lenne mind ezt feladni. Ezt csak erővel a hátunk mögött lehet, mert akkor tudunk jól aludni!”
Namond
2021-08-24 @ 14:16
Kiegészítés a fentihez.
A teljes komment Pihál Tamás „A Molotov-Ribbentrop-paktum nem múlt el, csak átalakult” című cikke alatt olvasható.
Dobos Róbert
2021-08-24 @ 14:38
Miért harcoltak volna,mikor az elnök lelépett az első nap jó nagy adag lóvéval.
Namond
2021-08-24 @ 15:07
Mint Kossuth a mi Lajosunk.
http://www.eszmelet.hu/mocsary_jozsef-visszapillantas-a-privatizaciora/
Gúgliné
2021-08-24 @ 16:42
A blogger megint elfeledkezett pár tényről. Afganisztán előbb volt kultúrállam, mint Magyarország, az USA vagy akár Oroszország. Ezen a területen működött a perzsa és a párthus birodalom, aztán Nagy Sándor görög-makedón uralma, később az arabok, a mongolok, a törökök különféle államalakulatai. Itt már rég írtak, olvastak, szőttek, vasat kovácsoltak, kerámiát égettek, lovagoltak stb. az emberek, amikor nálunk még a nyereg alatt puhították a kumiszos lószalámit. Az, hogy a nagyhatalmak béklyójába szorult pastuk, tadzsikok, üzbégek, perzsák és egyéb népcsoportok nem tudtak egy szilárd, önálló tartós államot létrehozni ezen a területen, nem az ő hibájuk, hanem a geográfiáé, a történelemé és a nyelvi-etnikai sokféleségé. Ha szegény afgánoknak nem lennének ütközőzónaként beékelődve kelet és nyugat, észak és dél közé, nem lennének mákföldjeik és ásványi kincseik (arany, ezüst, platina, réz, lítium, króm, uránium, alumínium és egy csomó fajta drágakő), senkit nem érdekelne ez a zord, köves hegyvidék. És ha Pakisztán, Irán, Szaúd-Arábia, Katar stb. nem pénzelné az iszlamistákat súlyos olajpénzekkel, akkor valószínűleg már rég béke lenne.
Bagir
2021-08-25 @ 11:14
Látszik is rajtuk, hogy korán kezdték a kultúrát és a civilizációt.
Kb mint a rómaiak és a románok
Theo
2021-08-25 @ 22:36
Ugy ugy. A mai gorogok sem tunnek a nagy filozofusok egyenes leszarmazottjainak…
Namond
2021-08-26 @ 00:01
Nem is azok, döntően szlávok.
Gijutsushi
2021-08-28 @ 21:23
Akartad mondani, törökök…
Namond
2021-08-28 @ 21:59
Gijutsushi 2021-08-28 @ 21:23
Nem, azt akartam mondani, hogy szlávok.
Logar
2021-08-24 @ 17:29
Ámen!
Hosszú ideje kerestem azt aki tudja értékelni a helyzetünket.
Ugye, hogy a „világ aranyos szeglete”?!
Lupus
2021-08-24 @ 20:30
Afganisztán – Fehér Ház
Biden perceken belül megkezdi kínos magyarázkodását ÉLŐ adásban!
☼
Lupus
2021-08-24 @ 23:55
Biden – egyebek mellett – kijelentette, hogy menetrendszerűen halad a kiürítés (értsd: ~pánikszerű elkotródás…), és az amerikai csapatok el tudják hagyni Kabult aug. 31-ig, de ELISMERTE, HOGY A TELJESÍTÉS TALIBÁNOKTÓL FÜGG („but he recognized that it’s up to the Taliban whether that mission will be done on time.”).
Gratulálok, Amerika. Ide jutottál.
A talibánoktól, ettől a (legalábbis külsőre) szedett-vedett, ahány ember, annyiféle felszerelésű, teljesen képzetlen és kiképzetlen, többségében igen alacsony életszínvonalon tengődő színtársulattól függ, hogy Amerika, a világ legerősebb, leggazdagabb országa (ráadásul együtt a szövetségeseivel!) teljesíteni tudja elképzelését – bármi is legyen az -, vagy nem.
Micsoda szégyen!
☼
Virgo
2021-08-25 @ 10:20
Mint tudjuk, az amerikai csapatok kivonulásáról Trump állapodott meg a tálibokkal 2020-ban. Hiába próbálod Biden nyakába varrni az ügyet, ő csak követi az előző elnök erősen vitatható döntését: https://abcnews.go.com/Politics/us-sign-historic-deal-taliban-beginning-end-us/story?id=69287465 Másrészt, ha 20 év alatt nem lehetett működő államot csinálni amerikai segítséggel az országból, akkor valószínűleg nem is lehet.
Lupus
2021-08-27 @ 00:27
Virgo,
Úgy tűnik, semmit sem értettél meg pársoros bejegyzésemből: nem Bidenről és nem Trumpról szóltam, hanem arról, hogy Amerika (a még nem is olyan régen legerősebb, leggazdagabb, a mindenféle leg-leg-leg birtokosa alig egy-két évtized alatt ide jutott.
Ráadásul nem is valamiféle külső erő, netán természeti csapás következtében, hanem – hogy úgy mondjam – „saját erőből”.
Ez itt a végtelenül sajnálatos az egészben.
Mindezeken túl: ha végrehajtották volna Trump pontosan kidolgozott, és a talibánoknak is tetsző tervét, akkor mindez nem következett volna be, ám sajnos Biden (csapatának) első dolga volt felrúgni, majd később mégis csak végrehajtani, de már saját „ízlése szerint (ezt a) Trump tervet (is). Meg is látszik rajta. Pl. először szept. 11-re, a hirhedett 9/11-es dátumra tűzte ki az evakuálás határidejét, ám aztán végül sikerült meggyőzni a környezetének, hogy ekkora őrültséget még ő sem követhet el. Így jött a képbe az aug. 31-i deadline, csakhogy ezzel nagyon értékes 2 hetet veszítettek.
Meg a mexikói határon a kerítést is, meg a többit is felrúgta. Már látszik a következmény mindenütt.
De mondom, itt és most speciel nem erről beszéltem, hanem Amerikáról – en generale.
☼
Lupus
2021-08-27 @ 12:19
Trump megerősítette!
Most látom, hogy Trump felfigyelt az itteni kis purparléra, és rögtön közreadott egy rövid video-nyilatkozatot, melyben teljes mértékben és aprólékos részletességgel alátámasztotta az általam az elmúlt napokban itt elmondottakat.
Íme Trump nyilatkozatának leírt változata:
https://nypost.com/2021/08/27/trump-says-kabul-airport-explosion-wouldnt-have-happened-if-he-was-president/
Köszi, Donald – rendes fickó vagy!
☼
Magd@
2021-08-28 @ 13:24
A tett halála az okoskodás!
Főleg akkor amikor mindenki okosabb a másiknál és mindenbe beleugat, mert hátha pont az tesz majd jót a karrierjének!
Ennyit az alkotmányos rendszerekről!
A legkisebb sejt az a család, ha ott ahányan vannak, annyi irányba húznak, akkor az működésképtelen!
Sokan a degeneráltak közül gyerekkorukban nem kaptak tisztességes családi nevelést! Egy életre szólót!
Az állatvilágban ez az utódok biztos és gyors elpusztulásához vezet!
A homo sapiens a lejtő legaljára megérkezett!
Namond
2021-08-27 @ 01:35
Mint látjuk, halljuk, tudjuk, Biden az elnöki székbe csalások sorozata után beülő, a jenki kamugeli.
Vagyis amihez nyúl elromlik, és még egy bazalt szikla is elmállik mellette.
atörökszultán
2021-08-25 @ 10:25
Egy 2013-as közös ENSZ-EU fölmérés az Afganisztánban föllelhetö a modern technológiák számára nélkülözhetetlen ritka földfémek úgymint lítium,neodímium,prazeodímium,diszprózium értékét több mint 1 billió dollárra azaz 1000 milliárd dollárra becsülik.
Ezentúl az újabban”A ritka földfémek Szaudi-Arábiájának” is nevezett Afganisztán további százmilliárdokon ül a még szintén kiaknázatlan réz,bauxit és vasérc tartalékai által.
Mindez a fölmérhetetlen kincs most a talibán kezébe hullott.
Huncut aki rosszra gondol.
Lupus
2021-08-25 @ 22:43
Oltakozz, vagy fizess!
Most, hogy a legismertebb oltóanyagok egyre-másra kapják meg az FDA jóváhagyását, az egyes hatóságok, cégek, szervezetek jóval könnyebbben utasíthatják alkalmazottaikat az oltás felvételére.
Nem így gondolja ezt az egyik legnagyobb amerikai légitársaság, a Delta.
A cég egyszerűen közölte alkalmazottaival, hogy nem kötelez senkit semmire, nem is rúg ki senkit emiatt, viszont minden hónapban 200 dollár büntetésben (fizetéslevonásban) részesül mindazon alkalmazottjuk, aki mostantól nem oltakozik.
Megfontolandó!
☼
Theo
2021-08-26 @ 19:15
Inkabb undorito alszentseg. En inkabb felegetnem az osszes mesterseges virust fabrikalo labort.
Lupus
2021-08-27 @ 00:10
…és ettől bizonyára megszűnne, eltűnne, felszámolódna a JELENLEG MÁR ITT PUSZTÍTÓ vírus, ugye?!
Valóságos vírus ellen kell most valóságos harcot folytatni, akárki is hozta létre, vagy terjesztette el az emberek közt ezt a mostani vírust, MOST ezt kell leküzdeni, aztán majd jöhetnek az álmok.
☼
Magd@
2021-08-28 @ 13:34
Egy olyan kényszerítő eszközt találtak ki, ami látszólag az emberek egészségét óvja!
Grandiózus!
Ez ellen nem illik, nem szabad, életveszélyes ágálni, hiszen nem ellened, hanem érted hozták létre!
Minimum egy Nobel díj!
Hiszen Obama is megkapta!
A Hawai szigetek önkormányzat kiállította a születési bizijét!
Az állatvilág már rég kihalt volna ha-mondjuk a majmok “A majmok bolygója-vette volna át az irányítást!
Éljen a homo sapiens!
A visszaszámlálás már folyamatban van!
Szegény utódaink!
Namond
2021-08-27 @ 07:28
Van ami a megelégedésemre működik.
https://www.portfolio.hu/befektetes/20210826/ingatlanmutyi-a-pannonia-nyugdijpenztarnal-lecsapott-a-vezetokre-az-mnb-497932?utm_source=hirkereso_es_kapu&utm_medium=portfolio_linkek&utm_campaign=hiraggregator
Személyek megnevezésében igen hallgatag a cikk, remélem kormány oldali politikusokat, rokonságukat nem érinti az ügy.
Lupus
2021-08-27 @ 23:51
Amerika, még egyszer
Csak azért, hogy ma estére is jusson egy rövid bejegyzés, így lefekvés előtt:
Ezúttal egy különös, a szokásosnál is szubjektívebb megfigyelésemet adom közre.
A tegnapi Biden-beszéd óta (melyben fogadkozott és fenyegetőzött, hogy „nincs megbocsátás számotokra, nem felejtünk, levadászunk benneteket mind” (mármint a nyomorult, öngyilkos merénylő ISIS-K gyilkosokat), tehát az elnöki beszéd óta igen nagy a hirtelen beállott csönd.
15-e, a talibán hatalomátvétel óta a CNN folyamatos „afgán-nagyüzemben” dolgozott, éjjel-nappal ontotta a kabuli híreket, eseményeket, részletesen kitérve minden kis apróságra is. Mondom, nem csak a robbantás óta, hanem már 15-e, az események hirtelen felgyorsulása óta végig, folyamatosan. (Itt más jelentős amerikai adó nincs a csomagban, ezért vagyok kénytelen a CNN-re hagyatkozni.)
Aztán a tegnap késő esti Biden-beszéd után minden megváltozott: mára megszűnt a folyamatos Breaking News kijelzés, több a reklám, újra érdekes lett a járvány, meg az időjárás, de például még az amúgy jelentéktelen floridai, helyi politikai csatározások is, meg az oregoniak maszk-hordási előírásai is, meg még a Capitol Hillen jan. 6-én történtek utórezgései is.
Mindezek az utóbbi egy héten szinte egyáltalán „nem voltak érdekesek”.
Mi történt?
Hiszen most, hogy végéhez közeledik a dicstelen elkotródás (OK, legyen gyors evakuáció…), itt a végjáték, most 31-éig nap, mint nap minden egyre felfokozottabb, feszültebb lesz, kósza hírek terjengenek lehetséges újabb ISIS-merényletekről is – gondolom, hihetetlen események játszódnak le ott most óráról órára, aztán hamarosan jöhet a legutolsó helikopter zűrzavaros felszállásának Saigonból ismerős képei, etc.
Na most ehhez képest mit látunk?! – teljes befékezés a híradásokban, Kabul, Afganisztán a legjobb esetben is a harmadik sorba került – a korábbiakhoz képest szinte mély csend, már-már hírzárlat egyik óráról a másikra.
Nem hinném, hogy itt a CNN döntésére kellene gondolni, az csak egy tükör, egy eszköz.
De akkor mi van? – „leszóltak” föntről a „baráti” sajtónak, hogy mostantól csak szordínóval, vagy lehetőleg sehogy se nyüzsögjetek: „Kabul nem téma!”?
Esetleg – de ez alig valószínű… – én tévedek, és nincs itt semmi különös?!
?!?
☼
Magd@
2021-08-28 @ 13:44
A Berlini elit is magába mélyedt!
Miután Merkel mégiscsak egy lelkész lánya – és csak pár hét választja őket el a választásokig – lehet, hogy vasárnap valamilyen féle Isten tiszteleten vesznek majd részt, ahol megbánják bűneiket!
Ezt viccnek szántam!
Úgy tűnik, hogy a természeti figyelmeztető csapásokat nem vették előjelnek se amott, sem emitt!
A főbb hírcsatornák mosolygós, napbarnított automatái leolvassák a monitorról, hogy mi az ábra!
atörökszultán
2021-08-30 @ 15:55
Frankfurter Allgemeine Zeitung, 2021.augusztus 26. Olvasói levelek.
Dr. Thomas Sarholz , a Bundeswehr nyugalmazott ezredese.
„2005-06-ban Kabulban egy 20 nemzetböl verbuvált 2400 katonából álló kontingens vezénylö parancsnoka voltam a „Camp Warehouse” táborban ezredesi rangban.
Ami a helyi afgán erök megítélését illeti egészen más állásponton vagyok, mint a német sajtóorgánumok többsége. Az a tény,hogy ezen afgánok mindegyike most hozzánk, Németo-ba akar bevándorolni nem lep meg. Ezek az emberek az idö folyamán pontos képet alkottak a német életszínvonalról.
Valójában ezek az afgánok mélyen megvetnek bennünket,melyet érthetö okokból próbálnak elleplezni. Végülis céljuk a „jólétországba” való bekerülés. Lehet,hogy van néhány kivétel, de én eggyel sem találkoztam.
Az önzetlenség teljesen távol áll tölük. Ezt a romantikus-idealizált sajtó által szuggerált tulajdonságot egyáltalán nem ismerik,értetlenül állnak szemben vele.
Szolgálataikért az afgán viszonyokat figyelembe véve fejedelmien megfizettük öket.
Amennyiben gyengébb klánhoz tartoztak,védelmi pénzeket kellett fizetniük az erösebbeknek és információkat kellett szállítaniuk a nyugati katonai táborokról.Így a Talibán és hasonló fegyveres csoportok remekül voltak informálva a hadifölszerelésünkröl.katonai egységeinkröl.”
Namond
2021-08-30 @ 17:22
Ide vezet, ha egy szakmai projektben, szolgailag érvényesülnek a „magasabb” szempontok.
Mint a magyar gazdaságban, Orbán napi politikai céljait, „jóemberkedő” megjelenítését szolgáló mamelukjai javára a hazai költségvetési kiadások.
Namond
2021-08-30 @ 18:44
Nagy kár:
https://propeller.hu/itthon/3705656-telex-988-nap-utan-megkapta-menedekjogi-vedelmet-tranzitzona?utm_source=hirkereso.hu&utm_medium=referral
Lupus
2021-09-02 @ 17:59
Rájár a rúd rendesen Amerikára, ez tagadhatatlan!
Itt már csak bibliai szóhasználat, meg gondolatok juthatnak az ember eszébe.
1. Kezdődött mindez az utóbbi idők legtisztességesebb elnöke (minden relatív!) folyamatos cseszegetésével, el egészen a BLM-mozgalom szándékos szabadon engedéséig;
2. Tetejébe ezzel párhuzamosan a koronavírus világjárvány, mely Amerikában szedte a legtöbb áldozatát (eddig). Emlékszünk még a képekre: a nagy-nagy Amerika New Yorkban nem tudott mit kezdeni a halottakkal, a végén már százszámra hantolták el a szerencsétlen áldozatokat a Centrál Parkban, hevenyészett sírokba elföldelve, ahol egyébként most derékig ér a víz. Nem is merem leírni a gondolat (rémfilmekbe illő!) folytatását;
3. És mindezek után: egy Biden elnökké jelölése, majd nyílt és durva választási csalásokkal megválasztása;
Überelhetetlen! – gondoltuk akkor.
4. De nincs megállás azóta sem: súlyos árvizek, évszázad óta nem látott erősségű hurrikánok, ennek következtében hetekig várható az áramhiány ott, ahol szinte minden már villannyal működik (!), benzinhiány, sőt, legújabban élelmiszer-hiány – a kajában annyira gazdag délen;
5. Erdőtüzek soha nem látott mértékben Kaliforniában, lakott területeken is, meg pótolhatatlan, világhírű szőlőültetvényeken is, és – úgy tűnik – az ember (a világ leggazdagabb embere/népe, az amerikai!) nem tud úrrá lenni ezen sem;
6. Totális anyagi, erkölcsi és katonai (vezetési) bukással befejeződő, két évtizedig tartó (büntető expedíciónak indult!) „Afganisztáni kaland” – Amerika „történelmének” leghosszabb hadjárata;
7. És most a lefrissebb: New York víz alatt, egy-másfél méter magas víz a kertvárosokban, a mentés csónakokkal folyik, NY City víz alatt, a híres NY-i metróban mindenütt Niagara-vízesés szerű vízbeömlések.
Mi jöhet még?!
☼
vorosful
2021-09-02 @ 22:46
Profeta,
+1 Illegalis bevandorlas ujra elszabadult.
+ 2 Total eszehagyott „infrastructure bill” (ami alig szol az infrastukturarol, viszont meg jobban eladosit)
+ 3 LMBTQ etc nyomulas tamogatasa
+ … vegtelen (nem megszamlalhatoan vegtelen) egyeb dolog
A tozsdenek viszont minden tetszik – olyan csucsokat dontoget, ugy megy felfele, mintha sose lenne holnap („like there’s no tomorrow”). A teljesseg kedveert: ez kb. az amerikai csaladok felenek azert jo hir – az osszeomlas kevesbe lesz az.
Ugy altalaban pedig: bocs, de meg mindig nagyon massal van tele a fejem.
Ch d V
Namond
2021-09-03 @ 01:40
Chevalier,
Ha a tőzsde MOST szárnyal (pénzbőség-keresleti piac), kezdjen gondolkodni, hogy a befektetéseit, ha van, eladja és pénzét mibe forgassa át. Különösen ha a NYSE rossz irányban tér el a Nasdaq-tól.
MOST után jön a MAJD
Elég ha körül néz ill. Lupus és saját listáját figyeli.
vorosful
2021-09-03 @ 03:05
Uzlettars,
„…kezdjen gondolkodni,…”
Kosz a jo tanacsot. Annyira egyetertek, hogy kis lepesekben, januar ota folyamatosan csinalom.
Egyebkent az, hogy Biden elutasitottsaga meg nem 80%, szerintem a tozsdenek koszonheto. Mint mondtam, az amerikaiak minimum fele erdekelt benne, es azt hiszik, a vagyonuk szepen novoget, tehat „nagy baj azert nincs”. Egy tartos osszeomlas (nem olyan, mint a tavaly marciusi hatalmas, de kereszeletu zuhanas) alighanem tenyleg megteremtene a polgarhaborus helyzetet.
Csak amator velemeny.
Ch d V
Namond
2021-09-03 @ 10:41
Chevalier,
Gratulálok, de jól gondolja meg mibe forgatja át a vagyonát, el ne inflálódjon öregségére.
Kétlem, hogy a feketét, fehéret és barnát, szegényt és gazdagot egyaránt sújtó esetleges krach, polgárháborús helyzetet okozna.
A.) Kivéve a segélyből és társadalmon kívül élő lumpenproli gettólakók rétegében. Valamint a fenn az ernyő, nincsen kas polgártársai esetében.
B.) Kivéve a bankok, alapok, kiemelten kockázati alapok és tőzsde vezetők, munkatársak, mint a pénz istenének papjai szurkos tollba forgatása.
Márha a szabadvilág társadalma fundamentumának számítanak.
Márpedig szerintem jobban, mint a képviselők, szenátorok és a többi szövegláda csóka.
vorosful
2021-09-02 @ 23:43
Uzlettars,
az „Oregonban szep az elet” alatt elhalt vitahoz.
Matolcsyt is, Vargat is okos es tisztesseges embernek tartom, akik nem ellenerdekeltek a rendszer sikereben. Ergo, ha vitatkoznak, annak kifejezetten orulok. (Es igen, ha egy Petschnig kritizal, akkor viszont zsigerbol gyanakszom, mint amikor egy libsevik ateista kezd tanacsokat osztani a keresztenyeknek. En mar csak ilyen elfogult, „biased” vagyok. Egy hires mondas szerint „eloiteletek nelkul a szoba egyik sarkabol nem tudnek biztonsagosan eljutni a masikba”.)
Erdemi allasfoglalast (a Matolcsy-Varga) vitaban media-informaciok alapjan ne varjon, mert nem csinalok akkora hulyet magambol. Mas informacioforrasom pedig momentan nincs. Erdemi hozzaszolashoz hetekig kellene adatokat bujni („not in the cards now”).
Illusztracio: Matolcsy pl. hangsulyozza a termelekenyseg fontossagat. Igen, fontos. Lehet, igaza van, hogy nem no elegge. De ennel erdemibb bepillantasom az ujsagcikkek alapjan nincs. Es ha az ordog ugyvedje lennek, kerdezhetnek:
1/ mennyi az elegge?
2/ termelekenyseget peldaul remekul lehet novelni ugy is, hogy az alkalmazottaim negyedet kirugom (munkanelkuliseget teremtve, politikailag alaasva magam)
3/ a termelekenyseg no azzal is, ha egyszeruen emelem az arat
4/ a termelekenyseg no, ha tudottan szemet minosegu arut dobok piacra, a hibajarol tudok, mar most is trivialis lenne kijavitani, de nem teszem, hanem majd jovore eladom az „ujat, jobbat” (konkret pelda, Ericsson)
es persze a termelekenysegnek millio hasznos novekedesi formaja is van.
Matolcsy „beton helyett agyakba”. Szlogen-szinten ez is termeszetesen igaz. Hogy a kijelentest ertekelni tudjam, tudnom kellene, mibe, mennyit, mikor kepzel belepumpalni. On is tudja, hogy ha holnap a K+F kiadasokat megtizszereznek, a novekmeny 80%-a total ertelmetlen pocsekolasba fulladna. A lehetseges novekedes utemenek is van egy termeszetes felso hatara.
Mindezek utan ujra: M es V nyilvan tokeletesen tisztaban van mindezzel, meg meg ezerszer tobbel is, es nem a fenti 15-20 sor szintjen vitatkozik egymassal. Hozzam azonban csak ennyi jon le, mert eddig csak a mediabol tajekozodtam. Objektiv velemenyalkotas lehetosege hijan tehat csak annyit tudok mondani: amig azt hiszem, ket joszandeku ember csepeli egymast (jo, utkoztet velemenyeket es koncepciokat), addig reszemrol csak orulok.
Ontol is elnezest, de tenyleg dolgoznom kell.
Ch d V
Namond
2021-09-03 @ 01:48
Chevalier,
Nincs vita.
Részemről információ szolgáltatás volt, tekintve leterheltségére.
Ez az Ön személyes és szabad vélemény alkotásához illetve véleménye újra értékeléséhez, voluntör szolgálat, bármi legyen is az eredmény.
A nézetkülönbség nem Matolcsy és Varga között van, ennek azért le kellett volna jönnie…..
Lupus
2021-09-03 @ 17:21
Rebe (és mások is),
Ez az Amerika hanyatlásáról szóló minapi kis borúlátásom természetesen MINDENKINEK szólt, de úgy tűnik, vagy az ingerküszöb szintje túl magas itt, vagy a pesszimista merengésem színvonala volt túl alacsony, mert bizony, amint az ábra mutatja, „egy, csak egy legény [volt] talpon a vidéken…”, aki egyáltalán reagálásra méltatta…
Örülök tehát az Ön kiegészítéseinek, és valóban, az említettek közül a már-már feltartóztathatatlan és folyamatos LMBTQ kampány mindenképpen ide sorolandó.
Mindazonáltal úgy tűnik nekem, hogy itt most mindannyian valamiképpen mélyponton vagyunk (szándékosan hagyom homályban, hogy kik és hol), de tény, hogy vége az uborkaszezonnak, mindenki újra visszatérhetne megszokott tevékenységeihez, témaszegénynek sem mondható az időszak, na most ehhez képest PÉLDÁUL itt egyre ritkábban találunk új blogbejegyzéseket, feltételezem, hogy ezzel arányosan csökkent az olvasók száma is, az viszont bizonyos, hogy egyre kevesebb, s pláne egyre vérszegényebb a kommentek száma is és tartalma is.
Levonom a következtetést (a magam részére!!), és én is inkább saját kertjeimet művelem, s legalábbis egy ideig nem „háborgatom” az olvtársakat jelenlétemmel.
Mindenkinek Viszlát, Szia, Au revoir, Jónapot, Bye bye – kinek-kinek a hite szerint… 🙂
☼
vorosful
2021-09-04 @ 00:20
Profeta,
„legalábbis egy ideig nem “háborgatom” az olvtársakat jelenlétemmel.”
Nagy kar lenne!
(Bar a kertecskek szorgos muveleset csak helyeselni tudom 🙂 🙂 )
Ch d V
Namond
2021-09-04 @ 07:45
Megértem.
Hiszen 09. 03-án még a PS hírszolgálata – MTI hírek közlése, átvett cikkek és kéthetes hírek újra rágott közlése – is leállt 14 óra előtt, míg a konkurencia 23 óráig dolgozott.
Sőt a konkurencia, benne a globalista ellenzékkel ma 09.04-én, fél 7 óta önti ki az eredeti híranyagokat (nem MTI híreket) némelyik már az 5., 6. cikknél tart mostanra.
Ez bizony elég fura.
Theo
2021-09-05 @ 00:14
A HírTV, a több hónapos műsorszünettel, az a fura!
Ősi adásokat ismételgetnek, ráadásul anélkül, hogy jeleznék, hogy ismétlés lesz.
Egy-két műsor még nem halt ki, de mind dögunalom, már olvasott híreket ragozgatnak hozzá nem értők.
Régen tepertünk , hogy Szaniszlóra hazaérjünk vasárnaponként, mert bátor vendégei szellemi izgalmat hoztak, Bogár, Hossó, Drábik, Tóth Gy.,Lóránt…
A Fidesznek GŐZE sincs arról, hogy mennyit köszönhet nekik!
Namond
2021-09-05 @ 00:37
Bizony, bizony.
Itt valami erősen bűzlik.
Namond
2021-09-14 @ 05:16
Mibe is került nekünk az afgán kaland?
Persze a ? kötelező ? újjáépítési hozzájárulás nélkül, csak a katonai kiadások.
https://hvg.hu/gazdasag/20210913_afganisztan_magyarorszag_magyar_honvedseg?s=hk