A múmia visszaszól
48„A hazug embert hamarabb utolérik mint a sánta kutyát”
Közmondás
Nem tehetek róla, de engem Lendvai Ildikó mindig egy múmiára emlékeztet. Aki már mindent elárult, mindent és az ellenkezőjét is letagadta, és most itt áll – ami egy múmiától igen szép teljesítmény – és gátlástalanul osztja az észt. Még Stumpfnak is feltűnik, hogy maga a „vitairat” meglehetősen nyamvadt, így aztán inkább a pályájáról kérdezi, ahogyan mondja: „… Lendvai életútja jóval izgalmasabb, tapasztalata pedig az egyik legnagyobb a hazai politikában … ” Hát akár így is össze lehet foglalni a múltat. Csak ez egy kissé megszépítő jellegű.
Lényeges, amit Gyurcsányról mond, mert – talán a lényeg pont ez – hiszen mindenáron mosdatni akarja. Van is rajta mit, mert bárhogy szépíti is, az bizony lesújtó. Mindenáron kisebbíteni szeretné a saját szerepét az ügyben. Mert hát bizony elhangzott a mondat: „Kell még valamit mondanom, Ildikó?”, aztán jön a magyarázat: „Úgy láttam: ha eleresztjük a miniszterelnököt, a reformokra sem lesz semmi esély”. Persze. Utána következett a nagy gyurcsányi ámokfutás. Nem volt nap, hogy ne jelentett volna be valami nagyszerűt, valami emelkedettet. Már nem is emlékszem rá, hogy miket, de mindegyik roppant fennkölt volt, miközben üres iratrendezőkkel szaladgált és hazudozott mindenfélét, ami kifért a száján.
Nekem személy szerint talán az elveszett ceglédi kislány története tetszett a legjobban. Úgy esett, hogy egy ceglédi leányzó, egy iskolai intő miatt világgá ment és – hogy hogy nem – még buszra is szállva egyenesen a Feri háza elé tévedt, és Feri természetesen vendégül látta, majd visszaszolgáltatta a szüleinek. Ebben minden benne van. Az aljas sunyiság, a pitiáner gazemberség, a választók olvasók lenézése, az egész gyurcsányizmus, mint egy csepp a tengerben; jól látszik az egész. És ő azt hitte, hogy mindezt el is hiszik neki, de legalábbis a szavazók egy része mindenképpen.
Következik egy igazi szembenézés a múltjával, bár kétségtelenül kissé furcsán. Mint mondja: „Amikor alaptalanul cenzoroznak, azt nem veszem komolyan, mert hülyeség…”. Nos, nekem ezzel kapcsolatban személyesen más, ellenkező élményeim vannak. Úgy esett, hogy Szentendrén volt egy dzsembori, amelyen volt szerencsém személyesen is részt venni. Tulajdonképpen megszálltuk a szentendrei szabadtéri színpadot, az előadás előtt, és gyakorlatilag ökörködtünk. A történet egy pontján megérkezett egy rendőr, aki igazoltatni akarta a társaságot, a közönség tombolt, mert azt hitte, hogy a rendőr is a műsor része és igen viccesnek találták.
Csakhogy nem volt az.
A sértett rendőr – mert ők nagyon sértődősek tudnak lenni – kihívta az egész rendőrséget, akik meg is érkezetek, és nekiálltak agyba-főbe verni mindenkit. Én szerencsésen megszöktem a nagy felfordulásban, és messzire futottam, egészen Kecskemétig. Mindenesetre az történt, hogy az esetet még aznap bemondta a Szabad Európa Rádió. Innen nem volt visszaút, a rendszernek tenni kellett valamit. Először mindenkit mindennel megvádoltak, majd ezeket fokozatosan visszavonták, mert elolvasták a műveinket, és rájöttek, hogy azokkal nem tudnak mit kezdeni. A műveket elolvasni voltak kénytelenek, és tudom, hogy maga Lendvai is tevőlegesen részt vett ebben. Mondjuk egészségére legyen, hiszen ilyenek voltak közöttük, mint „A vércipó, avagy a poptimista emberiség tragédiája”. Ezt egyébként én követtem el.
Különös az is, amit Aczél elvtársról mond, szerinte együtt vacsorázott Hellerrel és aktuális férjével, holott őket a: „…miközben a rendszer kényszerítette őket külföldre”. Ez mondjuk érdekes, mert egyrészt az jelenti, hogy itthon is jártak az „üldözöttek”. Ami kétségtelenül felvet bizonyos kérdéseket a „külföldre kényszerítés” kapcsán. Aztán 1990 után haza is jöttek, és szenvedhetünk velük a halálukig. Ami – sajnos – igen sokára következett el. Aczél azt hitte, hogy Déry, Illyés, vagy Németh tulajdonképpen hálás lehet neki mert: „… így ugyanis ezek a szerzők publikálhattak”. Az már másik kérdés, hogy miképpen ítéljük meg e szereplők politikai véleményét, mert ott már vannak bizonyos, súlyos kétségeink.
Ilyen volt, amikor Feri uralkodott, majd következtek a 2006-os események, melyről Lendvai – bizonyára tapintatból – egy szót sem ejt. Pedig akár bocsánatot is kérhetne, a kilőtt szemű, agyba-főbe vert emberektől, akiket még a bíróságok is meghurcoltak. Lenne miért bocsánatot kérni, de hát ők már csak ilyenek.
khm
2022-09-15 @ 14:49
Nem szokásuk ezeknek bocsánatot kérni,sokkal inkább meg akarják magyarázni a megmagyarázhatatlant.
Pl: sztálin is a pártért rabolta ki a postavonatot.
Naprózsa
2022-09-15 @ 20:21
Ahhoz, hogy bocsánatot tudjon kérni valaki, ahhoz jellemnek is kell lenni, kedves KHM. Viszont aki jellem, az nem szolgálja a Sorosékat. Ezért nem találunk egyetlen valamit is érő embert a Háttérhatalom táborában
csakafidesz
2022-09-20 @ 18:56
Csak a pontosítás kedvéért: Sztálin a posta bevételét szállító lovaskocsit raboltatta ki a bandájával. Vagyis ő szólt nekik, azok megcsinálták. Sztálin nem ölt meg senkit személyesen (Illetve vélhetően a feleségét mégis..) az emberei intézték el a dolgokat. Berkesi András viszont a Jászberényi ÁVH hivatalban saját kezűleg agyonvert jónéhány embert. sőt egyenesen élvezte is a kínzásokat, mint Berija is tette volt, majd kötelező olvasmány lett a könyve az iskolákban.
Gijutsushi
2022-09-15 @ 15:19
Lendvai a gonosz élete mellékhatása és a botox miatt néz ki múmiának. Egyébként nem kell foglalkozni vele (ha már a „fejlett nyugat” anno nem engedte börtönbe zárni őt és a hasonszőrű komcsi gengsztereket) felejtődjön el, mint szekeres, kovács, lamperth, tölgyessy, kiss j., dávid i., herényi, stb. stb.
Memics Barna
2022-09-15 @ 16:09
A késői szocializmus elnyomó, kirekesztő és hazug volt. Tény azonban, hogy keresett valamiféle kiegyezést a tágan vett baloldallal, a jobboldal kirekesztése mellett. Ez a vonal még mindig intelligensebb volt, mint amit a vérzöldek tesznek az EU-ban, s ezt látva a Lendvai-félék arra is gondolhatnak, hogy mi sem voltunk angyalok, de azért jobbak, mint ezek a mai barmok, s ebben igazuk is van. Persze 1990-ben egészen mást ígértek nekünk a németek, az amerikaiak stb.: azt, hogy valóban kiegyensúlyozott, szabad és demokratikus világot építünk. Azt elhallgatták, hogy ez is csak eszköz, amit azonnal lecserélnek a totális önkényre, amikor ez látszik kifizetődőnek — mint ma.
Karácsony
2022-09-18 @ 12:16
Arról nem is szólva, hogy mint a hiénák és más ragadozók, nekiestek az országnak, hogy kifosszák, a hazai spinózaháziak segitségével, akik gondoskodtak a „békés átmenetről”, impexek révén az ország vagyona nagyrészének külföldre juttatásáról már jóval a „rendszerváltás” előtt és a zsebeik tömködéséről.
aladin
2022-09-15 @ 16:35
Igen ez a Lendvai már egy bohoc az ATV.-ben, nincs ennek unokája és foglalkozzon velük, hogy ne vegye többet a szájára a politikát. Nem való ez már neki, az ö politikai felfogása már rég elavult.
Aquarius
2022-09-15 @ 17:13
Ha őt/őket hallom, nem érzek mást, csak undort. Pedig embertársaim…
Lupus
2022-09-15 @ 17:18
Múmia?!
Megkerestem a jelen Aristo-opusz alapjául szolgáló eredeti Stumpf-cikket, hááát, elmondhatom tisztelt olvasók és Szerző, hogy a múmia ebben az esetben még akár túlzottan is kedveskedő, megszépítő:
A Válasz-ban megjelent írás elé szerkesztett nagy méretű LI-fotó ijesztő, iszonyú és rémisztő. És ne tévedjünk, nem a kora miatt, nem azért, mert egy (nálam különben fiatalabb, igaz én nem nő vagyok… ☺ ) öregasszony fotója vicsorog ránk, attól még lehetne akár kedves, kellemes jelenség is, de nem, ezekről a jelzőkről itt szó sem lehet.
Úgy vélem, itt valami belső tulajdonság, vagy éppen a vállalhatatlan múltbéli cselekedetek sokaságának emésztő hatása teszi ilyenné ezt az alakot.
Nézzétek, és szörnyedjetek:
https://www.valaszonline.hu/2022/09/12/lendvai-ildiko-mszp-politika-ellenzek-interju/
☼
Naprózsa
2022-09-15 @ 20:17
Engem nem múmiára emlékeztet, hanem egy pincsikutyára. Ismerjük azt az idegbeteg, elkényeztetett, belterjes túltenyészetből származó izgága ebtípust, arra hasonlít, amelyik a kerítés mentén hörgögve a gazdi lába között nagybátran fenyegetően megugatja a rotweilert, aztán ha hirtelen a kerítés véget ér, curükkol: „Ó, bocsi, bocsi, világért sem akartam széttépni, magát, Rotweiler uram”! – nyifogja reszketve.
Theo
2022-09-16 @ 11:39
Ez az „izgága elkényeztetett tultenyesztett” leírás tökéletesen passzol CseKara is, sztem ő is így fog kinézni hamarosan.
Az ostoba gonoszság kíül az arcra, nincs mit tenni. Ezen nem segít az aktivista duma képző.
Judit
2022-09-15 @ 18:32
A „Lupus” hozzászóló írásával maximálisan egyetértek, főképpen az utolsó mondat remekmű, fején találta a szöget.! idézet.: Úgy vélem, itt valami belső tulajdonság, vagy éppen a vállalhatatlan múltbéli cselekedetek sokaságának emésztő hatása teszi ilyenné ezt az alakot. Nézzétek, és szörnyedjetek.:
gyozo2018
2022-09-15 @ 18:46
” egy ceglédi leányzó, egy iskolai intő miatt világgá ment és ”
és aztán a jó édes anyukája egy interjúban bevallotta, hogy
csak színjáték volt az egész, előre megbeszélték vele
a sztorit.
tarcsa
2022-09-15 @ 20:55
Lendvai Ildikó egy ócska vén, hazug kommunista. Egyebek iránt valóban bármelyik múmiás filmben smink nélkül is szerepelhetett volna. Mellesleg egy askenázi, aki egész népére szégyent hoz. Nem is tehet arról, hogy szarcsimbóknak született, génjeiben hordozza.
zsike
2022-09-17 @ 23:15
Ha jól emlékszem, a nejének, Gyurcsányné alias Dobrevának is volt vmi szentimentális kicsengésű esete, ami szintén a hihetetlenség / hiteltelenség hajszálán táncolt.
Lendvai arcára az is kiült, amire saját maga nem is gondol! Nem is láthatja, hiszen a saját belső szemével látja magát. Mi viszont látjuk. És van, amit a botox sem takar el!
Karácsony
2022-09-18 @ 12:22
L. pl a Hegedüs Zsuzsa, 20 éve a miniszterelnök nagy barátja és eltartottja, Heller banya és sokan mások, akiken rajta az egész hitközség.
Naprózsa
2022-09-15 @ 21:00
Na, hamár a ceglédi kis színjátszó leányzó szóba került, régóta csípi a csőrömet ezeknek a pszichopata lényeknek (az ember szó túl értékes ahhoz, hogy rájuk pazaroljuk) az irritáló szarrágó kicsinyessége.
A pszichopatákat ismerők tanácsa, hogy sose azt figyeld, hogy mit mond, mert ezek pontosan azt mondják, amit hallani akarsz. Tökéletes kaméleonként úgy tudnak ujjuk köré csavarni majdnem mindenkit, hogy agyondicsérnek, hízelegnek pont azokkal a trükkökkel, amik legjobban esnek neked.
Hanem az a fontos, azt nézd hogyan viselkednek hétköznap, a családjukkal, a munkatársukkal, kisemberekkel, amikor azt hiszik, nem figyelik őket.
Eszméletlenül, sőt szinte saját magukra is önveszélyesen kicsinyesek.
Emlékszünk a 20 darab maszkra Dobrev tehéntől? Normális ember vagy visz egy nagy halom ajándékot, vagy nem visz semmit.
Vagy amikor ugyanez a tehén kiállt a pályaudvarra, hogy „segítsen” az első hetekben érkező ukrán menekülteken. Egy napra!
Vagy amikor befogadtak egy család migránst még az invázió elején, hogy példát mutassanak nekünk, hogyan kell viszonyulnunk az Európára rárontó megszállókhoz.
Hetekig, hónapokig etették, kényeztették ugye a szolgaszálláson elszállásolt családot? Egy frászt! Egy nap után kirakták őket. Aztán többet nem is fogadtak be. A vagyonukból pedig telne akár folyamatos migránsszállást is otthon a várhoz hasonló villájuk kertjében létesíteni és akkor hivatkozhatnának magán szolidaritásra, hisz még nem is kellene kiszolgálni, látni sem egy migránst se, a gondozókat is meg tudnák fizetni.
Vagy mikor volt az a mizéria a parlamenti restiben olcsón kapható menzáról, amit a luxusétterem szolgáltatott bagóért. Akkor ugyan nem Gyurcsány, csak a körei vettek 2 adagot – betűvel is kiírom: kettő adag – parlamenti kaját és elmentek egy (ha jól emlékszem) hajléktalanokat kiszolgáló konyhára, ezt vitték kéttucat újságírónak megkóstolásra.
Mi pedig nem az országot meglopó milliárdosokként egy egész hajléktalanszállót megvendégeltük volna úriasan, de nem égettük volna magunkat egymás szájából kanalat kirántani kénytelen kóstoló újságírók és az egész magyar nép előtt.
Az a vicces, hogy mindegyik ilyen, nemcsak Gyurcsányék, amik, mint pszichopata al-emberek tényleg észre sem veszik milyen undorítóan szarrágók és egyben mennyire nevetségesek.
Csak az a nagy rákfenéje az emberiségnek, hogy mindig csak a látszatra adnak, nincs a hatalommal szemben épeszű, apróságokra helyesen figyelő kritikai szellemük, mert ha a nagy szavakat összevetnék a rettenetesen nevetséges kicsinyes viselkedéssel, mint egynapos migránscsalád, 20 szájmaszk, stb. akkor se Dobrev, se Gyurcsány már nem lenne utunkban, mindenki megvetné őket.
lhotx
2022-09-16 @ 10:42
A keresett fogalmat takaró kifejezés gyanúm szerint az arcátlanság lesz.
Alighanem ez köti össze a blogbejegyzést Naprózsa hozzászólásával (s még jó néhány másik itt lévővel)
Szándékosan a jólneveltebbik kifejezést írom — nem mondok pl. pofátlanságot –, mert az utóbbi időben (Internetileg) olyan durvaságig süllyedtem, hogy magam is sokallom és napokkal ezelőtt megbántam.
Ma reggel ellenben, hálisten, tv-s beszámolót láttam arról, mivel akarják helyettesíteni Nyugatiéknál a sok vízzel és (villanyossággal is!!) drágán működtetett illemhelyeket.
Ezentúl tehát, ha felforrna az agyvizem tőlük, csak hirtelenjében elképzelem, amint a német jóléti honpolgár, vagy Gyurcsányék szavazója — vagy mint ma reggel az éhgyomorra kígyómérget kavargató EP-küldöttek! — az engem feldühítő taszító produkciójuk után hazamennek, és a nagyon művelt Ejrópa kellős közepén föléje guggolnak egy külön ezért tartott dobozban levő MACSKAALOMNAK.
Javaslom, próbálják ki mindjárt, L.Ildikón — meglátják, ripsz-ropsz lerázzák vele a frusztráltságot.
Theo
2022-09-16 @ 00:46
Kicsit furának találom, hogy Ferencek körül mindig fiatal gyerekek tűnnek fel, akiket aztán ők meg kell , hogy mentsenek. (legutóbb Kotcsen is) De előtte náluk alszanak. Nem tudom, hogy ilyesmi hanyunkkal fordult már elő …
Lendvai pedig irogatas helyett inkább látogassa Kovács Laci bácsit a budai idősotthonban, aki igencsak igényelne a törődést.
Vagy fél, hogy mellezarjak, jó kommunista szokás szerint?
kbandi1
2022-09-16 @ 12:00
Majd akkor lesz híres ez a múmiának nevezett bukott komcsi sejthalmaz, amikor a hamu beszélni kezd. Ilyen még nem fordult elő sehol a világon, ezért se ábrándozzon arról, hogy híres ember szerepébe léphet.
csakafidesz
2022-09-20 @ 19:26
Lendvai nem híres volt, hanem a második vonalban dolgozott a nagyfőnökök keze alá és ott fektette el a neki nem tetsző emberek ügyeit.
vorosful
2022-09-17 @ 14:28
Aristo Mester szentendrei torteneterol
„…Úgy esett, hogy Szentendrén volt egy dzsembori, amelyen volt szerencsém személyesen is részt venni. Tulajdonképpen megszálltuk a szentendrei szabadtéri színpadot, az előadás előtt, és gyakorlatilag ökörködtünk. A történet egy pontján megérkezett egy rendőr,…” stb.
jut eszembe egy hasonlo, amit a mi onkepzosorunk (nem betuhiba, igy hivtuk magunkat, epp a szentendrei Gorog Kancsoban tartott osszejoveteleinken fiatalkorukent elfogyasztott szamolatlan korsok tiszteletere) „kovetett el” a FIN-en. Hogy mi volt a FIN? Hat a Forradalmi Ifjusagi Napok, amivel a rendszer igyekezett osszemosni marcius 15-et, marcius 21-et es aprilis 4-et. Nem nagy sikerrel. Na, szoval a rendezvenysorozaton a mi onkepzosorunk is fellepett, egy, a korszellemnek megfelelo „happening”-gel (cimet egy „sodronyspulnin” szunyokalo lerobbant ciganyasszonynak koszonhette), sajat muveinkkel. A rendezok nem fogtak gyanut, mert egy eleg jonevu gimnazium es annak jolismert, parttag magyartanara (talan legkivalobb mai karmesterunk edesapja) „hitelesitette” a produkciot. De aztan a szemek rogton a Villonra hajazo nyitoversnel kezdtek elkerekedni
„Azert vagyunk itt egynehanyan
kiknek hajunk van, s nem kopasz.
Iszunk es nozunk altalaban
de ez szamunkra nem vigasz,
s ha tudni akarod, mi igaz
megmondom, lenyalt feju baratom,
ki szerkesztoktol kapsz ezreket:
barmit tesztek, s barmi aron
mi irjuk a jo verseket.”
Na, innentol csak lefele ment a dolog, amig vegul botranyba fulladt. Hogy utana maga Lendvai asszonysag olvasta-e a darabot, nem tudom, de azt igen, hogy ket nap mulva egeszkolumnas, dorgedelmes cikk jelent meg a Nepszabadsagban az erkolcsi fertorol, a nyugatmajmolo ifjusagrol, stb. stb., szeretett tanarunkat pedig ev vegen lapatra tettek (partfegyelmi utan, mert mint emlitettem, parttag volt…)
(Ha az olvtarsak kozul valaki felismeri, emlekszik „Bor Erzsebet” rovid, de viharos palyafutasara, azt kulon szeretettel udvozlom! Boldog ifjusag!)
Ch d V
khm
2022-09-20 @ 12:28
Mi egy G betűvel egészítettük ki ezeket a derék napokat.
vorosful
2022-09-17 @ 15:40
Aristo Mester:
„Különös az is, amit Aczél elvtársról mond, szerinte együtt vacsorázott Hellerrel és aktuális férjével, holott őket a: „…miközben a rendszer kényszerítette őket külföldre”. Ez mondjuk érdekes, mert egyrészt az jelenti, hogy itthon is jártak az „üldözöttek”. Ami kétségtelenül felvet bizonyos kérdéseket a „külföldre kényszerítés” kapcsán.”
Az „uldozottekkel” mi is talalkoztunk nehanyszor 89 elott a Szelenyi manhattani lakasan rendezett reszegeskedeseken. Cifra bagazs: ott volt a karrierjet a Columbia University tortenesz-professzora agyaban megalapozo, kesobb CEU-oktatova cseperedett asszonykatol kezdve majdani katasztrofalis oktatasi miniszterunkig (akinek emlekszem, egesz este egyetlen temaja az volt, mik a lottoszamok) mindenki, mondhatnam stilszeruen, „olle mispoche”. (Na meg az itteniek kozul a felejthetetlenul buta es aljas Balogh Eva is feltunt neha.)
Nem kellett volna, hogy igy legyen. Az „uldozottek” tengerentuli Odisszeiajat altalaban Soros finanszirozta. Nos, a 80-as evek vegen kedves ismerosunk (nyugodjon bekeben!) volt a szervezet magyar ugyekert felelos titkarnoje, aki egyfolytaban azon igyekezett, hogy ne ideologiai, hanem szakmai megfontolasok alapjan osztogassak az osztondijakat. Hiaba. Egy ido utan megcsomorlott, es otthagyta a (mondanom sem kell, zsiros) allast. Es mellekesen nem csak gerinces es okos, de gyonyoru no is volt.
(Vegigolvastam a fentieket, es toredelmesen bocsanatot kell kernem. Igazsagtalan voltam, mert volt pozitivuma is ezeknek a duhajkodasoknak. Ott tudtam meg, melyik zsidonal kaphato a legjobb kovaszos uborka Manhattanben. Es ez valoban letfontossagu informacio.)
Ch d V
Theo
2022-09-18 @ 00:27
Tudtommal Aczél és Heller egy házban is laktak. Heller felment hozzá és ott ordított vele állítólag.
khm
2022-09-18 @ 13:58
Szerintem azonos fajtájúak is voltak,tehát eleve nem keveredtek más fajtákkal. (acél (appel) és heller.) Belterjesség a neve.
Az ordításról csak annyit,hogy VOLT-E valaki aki hallotta,vagy látott olyant aki hallotta….. És túlélte!
csakafidesz
2022-09-20 @ 19:07
Nem laktak egy házban! Aczél két sarokkal lejjebb lakott és gyalog járt be a Pártszékházba. Amúgy egyedül Aczél volt az egyetlen a Kádárék garnitúrájából aki nem költözött a Rózsadombra, hanem derék cionistaként a Lipótvárosban lakott. (Bár hivatalosan 1945 után szakított a cionizmussal..) Nos Aczél nemcsak útleveleket adott Helleréknek, hanem néhány címet is ahol kapnak pénzt, szállást és egyéb segítséget. Ne felejtsük el, hogy az 1978 évi filozófusbotrány után a Márkus-Heller csoport nem a semmibe ment ki Nyugatra, hanem kiépített kapcsolatrendszer révén azonnal a legjobb helyekre utaztak.
vorosful
2022-09-17 @ 18:59
Erdekes es fontos, bar sajnos cseppet sem meglepo olvasmany:
https://magyarnemzet.hu/velemeny/2022/09/ki-olaf-scholz-s-kik-allnak-mogotte
(Ahogy valaki nemreg szellemesen megjegyezte, kenytelenek vagyunk uj osszeeskuves-elmeleteket kitalalni, mert az eddigiek mar mind beigazolodtak.)
Ch d V
Theo
2022-09-18 @ 00:28
Ezt is Fricz mondta.
Klárika
2022-09-18 @ 02:36
Igen tisztelt, kedves olvtársak!
Ki magyarázza el, hogy mi az az „árnyékkormány”? Amely most megalakult Magyarországon? Dicső, I. Dobrev Ká. vezetésével és alatta Gyurcsány Fa.. kormányzóhelyettessel. A teljes ballibsi (kupleráj) oldal ünnepelt sikereként.
De mi az, kérem, miben áll és mit csinál (a gyűlöletkeltés mellett), hol és mikor volt még ilyen, mire lehet/-ne emlékezni? Avagy megint exotikus világelsőség, világbajnokság esete áll fenn? Kijelentés dolga-e az árnyékkormányság, vagy a lelőtt róka esete, amely a vadász pipájából pöfékel a fa tetején? Meddig. Mit csinál mindeközben a Nemárnyékkormány
khm
2022-09-18 @ 14:02
Klárika!
https://lexiq.hu › arnyekkormany vagy
https://hu.wikipedia.org/wiki/%C3%81rny%C3%A9kkabinet
khm
2022-09-18 @ 14:03
Bocs.
Jót akartam. 🙂
Lupus
2022-09-18 @ 14:23
Árnyékkabinet
Bár sejtem, hogy csak részlegesen komoly a felvetés, mégis reagálok rá röviden:
1. Érdemes elolvasni a Wiki vonatkozó szócikkét eredetiben – részletes, pontos (Shadow cabinet).
2. Magyar verzió is létezik, ez azonban csak töredéke az eredetinek, de azért ezt is érdemes fellapozni (utoljára szerkesztve: 2022.09.16-án!!!): https://hu.wikipedia.org/wiki/%C3%81rny%C3%A9kkabinet
Ebből idézek egy, az előzményekre vonatkozó rövid szakaszt (könnyen lehet, h kizárólag ezért ragadtam tollat most… ☺ ).
„Árnyékkormány Magyarországon
Magyarországon ilyen nem hivatalos árnyékkormányok voltak például a Magyarországi Tanácsköztársaság idején létrejött ellenforradalmi kormányok, vagy a Szálasi-kormánnyal párhuzamosan működő nyilas központi irányító szervezet, a ‘nemzetvezetői munkatörzs’.”
Nem árt ha tudjuk, hogy kinek-minek a nyomdokaiba lép most ez a Dobrev-klan!
Ahogy egyesek itt mondani szokták: Höhöhö…
☼
khm
2022-09-18 @ 13:52
Utána néztem és IGEN!
Van néhány köteg szigszalagom. Vállalom a becsomagolását,ha valaki hajlandó tartósítani.
Ámbár a (lib)kommunista eleve rohadt belülről.
csakafidesz
2022-09-21 @ 12:02
Lenin elvtárs sincsen rendesen tartósítva. Évente restaurálják. Amúgy a fáraók számára piramis is épült. Demszki is eléggé múmia ma már, és ha a végén majd szarkofágban kerül, akkor valamelyik túlméretezett metrómegállóban lehet a besózott múmiáját elhelyezni.
Klárika
2022-09-19 @ 11:23
Nagyon szépen köszönöm válaszaikat, kedves khm és Lupus olvtársak!!
Ténylegesen és valójában ezt a szót, hogy árnyékkormány eddigi életem során még sohasem hallottam.
Azt azért most sem tudom elképzelni, hogy mire jó vagy hogyan működhetne egy ilyen mesterséges, horror-párhuzam.. Ha én, nemcsak mint Klárika, miniszter vagy államtitkár lennék, úgy kihajíttatnám az intézménybeli fogdmegekkel akármelyik közeledőjüket, hogy jobb szeretnének madárnak lenni; földet érés után pedig szűk, ablaktalan zárkába velük,…(már nem divat a pellengér, de abban nem panaszkodhatnának elzártság miatt, a nyilvánosság hiányában).
Igenis, a tanácsköztársaság idejében lövöldöztek arra, vagy megölték aki nem engedelmeskedett nekik; ennek ma terror a neve, nem elismert kormányzási eljárás.
Azt is láttam a javallott tájékozódási cikkek alapján, hogy
–„az Egyesült Királyságban létezik a Hivatalos Ellenzéki Árnyékkabinet (Official Opposition Shadow Cabinet) az, akiknek nem csak lehetőségük, hanem feladatuk is alternatív javaslatokat kidolgozni a kormánypárti felvetésekre. Vezetője a mindenkori ellenzék vezetője. Az utóbbi egyben egy hi-va-ta-los ti-tu-lus is a brit mintájú demokráciák többségében, amit a rendes képviselői juttatásokon felül is javadalmaznak.” És nem is említették ott e variáció egyetlen működő, vagy megesett példáját sem.
De nálunk nincs ilyen, őrizzen meg attól a Fennvaló Teremtő, hiszen abból polgárháború kerekedne ily késő órán, ha nem volt már benne az állam születési pelenkáiban, amihez a sokszori mosás hozzászoktathatott, vagy kinőhettük volna ezen állapotot. Szvsz. egy ilyen „hivatalos lehetőség” semmiképpen nem szolgálhatná egy ország javát, sem az istenített demokrácia lényegi rátermettségét, csakis a belső állapotok folyamatos zavarát. Tehát egy maradéktalanul (abszolút) törvénytelen jelenségről lehet szó, nem érzékenyített, tárgyilagos bírósági eljárás tárgya.
csakafidesz
2022-09-20 @ 19:10
Csillagos ötös Klárika. Egy igazi politikus szerdán még talán, de csütörtökön már semmiképp sem emlékszik arra amit kedden mondott.
Klárika
2022-09-21 @ 12:35
Köszönöm szépen, Csakafidesz, a csillagos ötös külön jól esett, ezek közt nőttem fel, most is megvan az íze.
Amikor kiállt a tanci a dolgozatfüzetekkel a kezében, elmondta az észrevételeit s feszült hallgatással szünetet tartott mialatt az osztályban is még a légy sem repült olyan csend lett. A légy rátelepedett egyikünk fejére; a tanci kitátotta száját s eldörögte: „ÉS csillagos ötös XY-nál”!. Az akinek a fejére szállt a légy. A következő dolgozat előtt is készült ki hogy tudott, légyeledelt azonban kivétel nélkül mindnyájan elhoztunk (SZülői Segítséggel Válogatottan), tudja meg idejében az a légy hova érdemes letelepednie, annak a csillagos ötösnek hol az ő helye. Helyes kis tréning volt leendő politikusoknak, megfigyelőknek.
Egészítsem-e ki azzal, hogy a fejlődőképesebb, haladóbb, kom.-öntudatra ébredt tancik is tanultak valamit ebből: a szájtátás után tájékozódtak, hol dangubál a légy és azután dördült el a csillagos ötös helyének neve. Az iskola sem maradt tétlen a helyes nevelés tekintetében. Nem titkolván, hogy az egyetemeken, főiskolákon is elterjedt a „légyhozta-csillagos”, korai előfutárai és nemző ősei a mai zöldes-bió döglegyeknek.
Milyen íze lehetett akkoriban a „légytelen-csillagosnak”? Persze, hogy csak a kom.- öntudat nélküli, tárgytudó tanciknál eshetett meg ilyen baki.
Rövid, tömörített kis emlékezés volt, sokéves diák megfigyeléseire.
Köszi szépen, mégegyszer, „e bakit”.
Dzsingisz Kahn
2022-09-19 @ 19:56
Az eredeti cím úgy szolt :
„A múmia visszatér”
Klárika
2022-09-20 @ 15:09
Lehet hogy ez az árnyékkormány is egy visszatérö múmia a ballibsi „ellenzéki ” repertoárban.
csakafidesz
2022-09-20 @ 19:12
Sajnos a múmia el se ment. Azóta is Magyarország levegőjét rontja.
vorosful
2022-09-20 @ 05:17
Off-topic, de ezt nem birom magamban tartani.
Hosszabb uzleti utrol hazafele jovet egy helyen az ut menten tobb nagy hirdetotablat lattam a kovetkezo szoveggel:
„Sheriff’s open house
and family day
Sep 24
at the Y*** correctional facility”
Azaz: a seriff nyilt hazat es csaladi napot rendez szeptember 24-en…
a Y***-i bortonben.
Atyavilag, mi lehet vajon a program???
(Mielott valaki okostojas probalna lenni, hogy osszekeverem a bortont a javitointezettel – ami kulonben is altalaban inkabb „detention center” – idezet a borton honlapjarol:
„The Y*** Correctional Facility has a maximum capacity of 976 inmates. It houses minimum, medium, and maximum security male and female inmates.”)
Ch d V
vorosful
2022-09-20 @ 12:50
Egyebkent talan nem is olyan off-topic, hiszen hasonlo abszurdot eljatszanak nekunk is. Ez az arnyekkormanyosdi is valami hasonlo: „nyilt haz a zartosztalyon”.
Ch d V
csakafidesz
2022-09-20 @ 19:23
Lendvaihoz akkor volt szerencsém amikor nem adott kutatási engedélyt a pártarchívumban. Amúgy velem egykorú, és az eset idestova lassan negyven éve volt. Fiatalon egész elfogadhatóan nézett ki, nem volt múmia. Sajnos a mai arca sok rosszindulatot tükröz, és talán ez egy jellemző tulajdonság is nála. Soha nem volt barátságos, legfeljebb hivatalból mosolygott.
vorosful
2022-09-22 @ 17:03
Nicsak, egy epeszu akademikus?!
https://www.magyarhirlap.hu/velemeny/20220920-atsut-a-remeny
Szarka Laszlo Csaba (geofizikus-mernok, akademikus) nem eloszor ir ilyeneket a Magyar Hirlapban a globalis felmelegedes-bizniszrol es hattererol. Izelito annak, akinek nincs ideje elolvasni az eredetit:
„Végül, a negyedik lehetőség mintha nem is szcenárió, hanem maga a valóság lenne. Arról van szó, hogy a szén-dioxid bizonyítottan nem okolható a klímaváltozásért, ám a klímapolitika mégis ehhez ragaszkodik, követve a globális elit, a világszervezetek és a nagyvállalatok közmegegyezését. Nem számít, hogy e közgazdasági célkitűzés messze elszakadt a fizikai valóságtól. Könnyen elképzelhető, hogy a globális agytröszt azzal is tisztában van, hogy amit hasznos idiótáik (a mélyzöldek) papagájként rikoltoznak, abból egy szó sem igaz. Sokkal inkább az lehet a célfüggvényük, hogy visszafordíthatatlanná tegyék a legalább három évtizede, de inkább fél évszázada elindított folyamatokat, és megvalósítsák a globális kormányzást. Ez – úgy, ahogy van – emberellenes. Eben megközelítésben a klímapolitika nem más, mint egy sötét, ám nagyon hatékony eszköz.”
Es o jaj, mi lesz most szegeny azokkal, akik szerint Naprozsa naiv konteos?
🙂
(Csak remelni tudom, hogy Szarka Laszlot nem hempergetik katranyba es tollba nagytiszteletu kollegai. Remeny talan van: pl. nemreg a magyar Fulbright-tarsasag elnoksege is eleg „tokos” volt, hogy ignoralja a szelsobalosok hergeleset Orban tusvanyosi beszedevel kapcsolatban.)
Ch d V
halo ila
2022-09-28 @ 09:00
Aristo: nincs energiám, sem kedvem, hogy erről a némberről a kommenteket végigolvssam, ám amit ír, minden szavával egyetértek. Egyetlen megjegyzésem azért van a múmiával kapcsolatban: a Végső Bíró – aki előtt majd el kellene számolnia -, még Ő sem áll majd szóba egy ilyen aljas lélekkel… tovább irányítja oda, ahová a többi aljas gazemberrel kerül majd…
Antal El
2022-09-30 @ 07:34
Marpedig a tarsadalmi mobilitas ha nem is befagyott de kisebb, mint az elmult 50 evben barmikor is. Es a problema mar az altalanos iskolaban elkezdodik, de sajnos a felsooktatas sem segit rajta.
https://szociologia.hu/uploads/documents/04_32_oldal_JAV04.pdf
https://www.oecd.org/social/soc/Social-mobility-2018-Overview-MainFindings.pdf
vorosful
2022-10-02 @ 06:24
Antal El,
OK, bekaptam a csalit.
Mindenekelott gratulalok, hogy kommentje a ket url ellenere atment. Ez eddig nem nagyon sikerult nekunk. Kedvelik Ont az istenek.
Ido hianyaban nagyon feluletesen futottam csak vegig a ket link tartalmat, es nem egeszen ertem, miert vetiti ki 50 evre az alapvetoen 2002 ota publikalt idosorokat.
Annyit lattam, hogy a metodika nem abszurd. Oszinten szolva, termeszetemnek engedve, jobban torodtem a metodikaval, mint az aktualis eredmennyel 🙂
Ezzel egyutt el tudom hinni, hogy a tarsadalmi mobilitas csokkent, pl. a szocializmus alattihoz kepest. Ennek azonban az egyik (lehet, nem egyetlen!) oka az 50 evvel ezelotti minta torzitott. Tudjuk, hogy a munkasszarmazasuakat bevallottan preferaltak, az ertelmisegi csaladbol szarmazokat viszont (hacsak nem voltak rendszerkonformak) igyekeztek visszaszoritani.
Nehogy valaki felreertelmezze: termeszetesen vannak, mindig is voltak valodi, tamogatasra erdemes ostehetsegek az „alsobb” osztalyokban is. Nehez (es becstelen) lenne mast mondani valakinek, akinek az apja koldusszegeny, elso vilaghaborus hadiarva csaladbol emelkedett fel, sajat erejebol, „tenyezove” a ket vilaghaboru kozott. A problema inkabb a „nem rendszerkonform elit” mesterseges leszoritasa volt. Mindenesetre ez a ket tenyezo egyutt – az also osztalyok preferalasa, es a felsokbol sokak diszkvalifikalasa – termeszetesen tarsadalmi mobilitast eredmenyezett. Vagy legalabbis annak latszatat…
Ch d V