A nemzetekről
68„A háború mindennek atyja, mindennek királya, és egyeseket isteneknek tüntetett fel, másokat embereknek, egyeseket szolgákká tett, másokat szabadokká.”
Hérakleitosz
Orbán minapi beszéde – ahogyan lenni szokott – kiverte a biztosítékot az ellenzék szellemóriásainál. Ezúttal elsősorban a nemzetekről vallott véleménye okozott némi felfordulást, olyannyira, hogy a függetlenobjektív HVG mértékadó tollforgatója, Gomperz Tamás – alias Gombperec a hidegló – tollat is ragadott a gaz miniszterelnök szellemi megsemmisítése céljából.
Orbán arról beszélt, hogy szerinte Európa a nemzetek révén vált azzá, ami, és úgyszintén szerinte, „A nemzetek tisztelték egymás jogait, védték polgáraik érdekeit, jól tudtak együttműködni, és közösen részesültek a béke, a gyarapodás és a biztonság áldásaiban”. Ez Gombperec szerint hazugság, mert ezzel szemben Európában, az elmúlt háromezer évben, a nemzetek egyebet sem tettek, csak mészárolták egymást. A templomok, az iskolák, a kultúra, a tudomány, mind-mind a gyilkolászás szüneteiben, mellékesen, mintegy wellness tevékenységként jött létre. Felidézi ostoba királyok ostoba háborúit, melyekben, mint írja, „több ezer egyszeri és megismételhetetlen élet kimasírozott a harctérre lemészároltatni magát”.
Sajnos ez a nagyívű hülyeség ebben a primitív formában mindközönségesen nem igaz.
Európa háborúit eleinte lovagok és nemesek vívták, akiknek mintegy életcélja volt ez a háborúsdi, a későbbiekben pedig zsoldosok, akik ugyanezt, más foglalkozás híján, pénzért csinálták. A „polgárok” csatatérre hajtása a Gombperec és elvtársai szerint oly dicső francia forradalom találmánya volt, és mint ilyet, a szabadság, egyenlőség, testvériség kívánatos megvalósulása felé tett lépésként kellene értékelnünk.
A libsi alapvetés valaha, valamiért arra a meggyőződésre jutott, hogy az emberek jók. Ez a semmivel nem indokolható meggyőződés azután mélyen beleette magát kevés számú agytekervényeik közé. E meggyőződés értelmében aztán mikor az emberek egymás torkának esnek, akkor az kizárólag a „körülmények” rovására írható. Az a tény, hogy mindezen körülmények más emberek tevékenységének eredményeként jöttek létre, nem kelti fel az átlag haladó érdeklődését.
Az emberiség történetét végigkísérő háborúk léte, a kőbaltától az atombombáig, az emberi természetben gyökerezik.
Egyfelől abba a felismerésben, hogy egyszerűbb, mi több szórakoztatóbb dolog elvenni valamit a másiktól, akit gyengébbnek gondolunk, mint dolgozni azért a valamiért. Másfelől az elvi vitákat – melyeknek diszkurzív lefolytatása teljesen eredménytelen szokott lenni – szintén egyszerűbb erőszakkal elintézni, így alakítva ki a kívánatos véleményegységet. Nem véletlenül látja Hegel a történelmet mészárszéknek.
A háborúhoz nem kellenek nemzetek – bármit is értsünk ezen fogalom alatt.
A hutuk nem nemzeti alapon mészárolták a tuszikat és viszont. Erre a bonyolult segédfogalomra egyáltalán nem volt szükségük a dzsemborihoz. Machetére és rablásvágyra annál inkább.
Az emberi természethez tartozik a félelem érzése is. A második világháború utáni európai békét ugyanis nem az EU, hanem a félelem tartja fent. A félelem oka pedig az, hogy az Európa sorsát meghatározó négyesből – Anglia, Franciaország, Németország, Oroszország – három már most rendelkezik atomfegyverrel, Németország pedig bármikor barkácsol magának, ha úgy alakul. Ezáltal a közöttük kirobbanó konfliktus minden bizonnyal a kontinens lakosságának teljes pusztulásával járna. A kisebbek nem számítanak, azokat előbb-utóbb felrúgja valaki, ha erőszakoskodnak.
Igen, a nukleáris fegyverek tartották és tartják fenn az európai, mi több a világbékét.
Melyek ellen egyébként annak idején oly sok hatalmas tüntetést szerveztek a haladó erők. (A tüntetésekkel kapcsolatban igazsághoz hozzátartozik, hogy ezeket, a „békeharc” jegyében, többnyire a KGB szervezte, nem hallottam ugyanis, hogy a szovjet atomfegyverek ellen bárki tiltakozott volna.)
Zárójel. A második világháború után minden világpolitikai tényező úgy gondolta, hogy rövid, technikai szünet után – melynek keretében, többek között, újrafegyverzik és szervezik a Wehrmachtot, hogy amerikai teherautókon jusson el Moszkváig – újabb háborúban számolják fel a Szovjetuniót. Ennek az elmés elképzelésnek vetett véget az 1949. augusztus 29-én felrobbantott szovjet atombomba. Ekkor tértek át a sokkal humánusabb hidegháborúra. Zárójel bezárva.
Az Európai Egyesült Államok egy tipikus libsi felhőkakukkvár.
A mintaként használt USA is, bár egynyelvű és hasonló kultúrájú államokból áll, csak egy, a korban legvéresebbnek mondott háború eredményeként, erőszakkal jöhetett létre. Tanulhatnánk végre Julius Caesartól, a fegyveres politikai erőszak nagymesterétől, aki úgy gondolta, hogy a politika és a diplomácia nem más, mint annak elleplezése, hogy csak az erő számít. Európában, ahol a nyelvi és kulturális különbségek óriásiak, csak birodalom hozható létre. Már ha létrehozható, mert szerintem nem, pontosan azért, mert egy ilyet megalapozó háború nem tűnik lehetőnek.
Egyébiránt a birodalmi lét egyáltalán nem garancia a vérontások elkerülésére.
Tekintettel arra, hogy az így létrejövő Német Európai Birodalom azonnal összeütközésbe kerülne Oroszországgal, Kínával, az USA-val és ki tudja még, mely felemelkedő erőkkel. Akkor lenne csak haddelhadd.
Amúgy az egész Gombperec által előadott hivatkozás is nyilvánvaló csúsztatás. Orbánbasi nem történelemórát, hanem aktuálpolitikát is tartalmazó beszédet mondott. Teljesen nyilvánvaló, hogy amit a nemzetekről és azok egymáshoz való viszonyáról mondott, az a jelenlegi, az EU-n belül kialakult állapotokra vonatkozott.
Annak belengetése pedig, hogy az EU bármilyen kontextusban „civilizált” volna bennünket, nem más mint Gombperec és elvtársai magyargyűlöletének szépséges megnyilvánulása.
Mi éppen eléggé civilizáltak voltunk és vagyunk.
Ettől hosszabb időre csak Gombperec és a hasonlók – akik most éppen patkánylázadásuk ünneplésére gyűlnek – tudtak hosszabb időre eltéríteni bennünket, kiszolgáltatva egy ordas eszme barbárságának.
Tudom én, hogy helytartónak lenni könnyebb, mint egy magabízó, erős nemzetet csőbe húzni. Pillanatnyilag úgy tűnik, mindkét cél – a könnyebb és a nehezebb is – távoli számukra. Ez azonban legyen csak az ő problémájuk.
heroes_never_die
2018-10-29 @ 12:49
A kiváló, finom iróniával megirt történelmi visszatekintéshez csak egy kiegészitést: Németországnak azért nincs szüksége nukleáris fegyverekre, mert az amerikai haderö – a mind a mai napig megszállási övezetnek tekintett – nyugat-német területen tárolja az európai kontinensen található atomfegyverei nagy részét. Ezekre a helyekre még egy német kancellár sem teheti be a lábát, továbbá eme rakéták modernizálását vette tervbe az egykori „király”, Mr. O. (senki nem tüntizkedett amúgy…). Nem árt továbbá tudni, hogy a Nobel Béke-dijas elnök katonái a rheinland-pfalzi Ramsteinben lévö légierö bázisukról irányitották azokat a drónokat, amelyek megannyi „meglepetést” szereztek Pakisztánban pl.
(Elütés: helyesen Wehrmacht)
Merci Aristo!
heizer
2018-10-29 @ 13:14
Azért
1. Ha Németországnak valaha szüksége lesz rá, tud magának csinálni, ez nem kérdés.
Nemrég nyilatkozta egy szocdem képviselő asszem: ugyan jogosnak tűnik Trump követelése arról, hogy minden NATO-tag a GDP 2%-t költse a hadseregére, de azért megnézné a világ politikusainak az arcát, amikor kiderülne, hogy ez alapján várhatóan a német hadsereg lenne a világ 3. legerősebbje.
2. Ugyanakkor ez egyáltalán nem ennyire egyértelmű: az atombomba gyártásának vannak bizonyos technológiai lépései amit nem lehet átlépni. Akármennyi centrifugát is gyártana le a Siemens, azért értelmezhető nukleáris csapásmérő erőhöz szükséges plutónium mennyiség előállítása évek. Mellesleg a németek elég öngyilkos módon épp most vágják gallyra a civil nukleáris szektorukat is, szóval azért nem úgy megy ez.
A cikk meglátásai egyéb iránt nagyon jók.
csakafidesz
2018-10-29 @ 14:01
Heizer úr! Ki a fene mondta magának, hogy a bombához szükséges dúsított uránt, vagy plutóniumot otthon kell legyártani? Adnak a németeknek 10 tonna uránt és megkérik csináljanak jópofa bombákat belőle, nos egy éven belül le is szállítják őket.
heizer
2018-10-29 @ 15:02
Persze.
Csak biztos vagyok benne, hogy azt még annyira sem lehet titokban tartani (mármint a hasadóanyag vásárlását) mint egy 10.000 centrifugás bunker létrehozását. Szóval azért nem úgy megy az, hogy hopp egyszer csak Németországnak van atomfegyvere, és ezt mindenki tétlenül nézi! Putyin már arra gerjed ha védelmi rendszert telepítenek valahova, nemhogy a támadó lehetőségét. (jogosan, nyilván).
heroes_never_die
2018-10-29 @ 14:13
A hozzászólás 2. pontjával egyetértek, mert valóban, a nukleáris fegyverek gyártásához olyan know-how kell, ami a németeknek nincs és nem azért, mert hülyék lennének hozzá, hanem, mert nem volt szabad ebben az irányban se kutatniuk, se fejleszteniük a 2. VH óta. A nukleáris energiaellátás elleni ideológiai cirkuszt volt szerencsém – érintettként is – 25 évig a helyszinen megélni, amelynek következménye a bundesmatróna „energiaváltása” lett. A világ egyik vezetö ipari hatalmának a pilléreit (energiaellátás) vette célba, most pedig az autóipart kezdik szabotálni. Öt perccel tizenkettö elött leléptem onnét 🙂
A német hadseregröl nyilatkozó egyén valszeg nincs tisztában a tényekkel, mert nem csak személyzetében, hanem felkészültségében is tönkretette a Merkel-rezsim a Bundeswehr-t. Szakértök helyett pártkatonák vezették a reszortot, milliárdokat kidobva az ablakon, de a legnagyobb károkat mégis a már második turnusban barkácsoló Ursula von der Leyen követte el. Az átgenederizált, terhes-egyenruha, terheseknek is passzoló páncélosok kiötlöjéröl két cikk az alábbiakban, ráadásul mainstream médiából:
https://www.cicero.de/innenpolitik/Deutsche-Bundeswehr-Nato-Angela-Merkel-Ursula-von-der-Leyen
és: https://www.deutschland-kurier.org/bundeswehr-auf-dem-weg-zur-soeldnertruppe/
khm
2018-10-29 @ 14:22
Gondoljon bele,hogy esetleg vásárolnak egyet.
Nem olyan nagy ügy. A szovjetúnió és érdekszférájának felbomlása után,nem mindegyik nukleáris eszköz útját lehetett nyomon követni.
heroes_never_die
2018-10-29 @ 14:33
(Na mégegyszer, mert eltünt…) @heizer 🙂 A hozzászólás második részével egyetértek, mert valóban, a németeknek nincs meg a know-howja ehhez, de nem azért, mert hülyék lennének hozzá, hanem mert se kutatniuk, sem fejleszteniük nem volt szabad a 2. VH után. A nukleáris energia elleni cirkuszt – érintettként is – volt „szerencsém” megélni, továbbá az ideológiai indittatású merkeli „energiaváltást” és annak elsö következményeit is, abban a 25 évben, amit náluk töltöttem el, de még idöben leléptem 🙂 A világ vezetö ipari országának amatör szabotálása a bundesmatróna által elöször a gazdaság alappilléreire célzott (energiaellátás), majd a feldolgozóiparra (pl. autó).
Az elsö ponttal kapcsolatban: a nyilatkozó vagy nincs tisztában a tényekkel, amit nem hiszek, vagy hazudik, mert a német hadsereg katasztrófális állapotban van. Merkelnek köszönhetöen több hozzá nem értö védelmi miniszter hajibált ki milliárdokat az ablakon, de a legnagyobb kárt eddig a második terminusát töltö Ursula von der Leyen okozta. Két, amúgy mainstream cikket közölnék, amelyek az átgenderizált, terhes-egyenruhákra és terhesekre is passzoló páncélosokra, valamint egyéb anomáliákra utalnak: https://www.cicero.de/innenpolitik/Deutsche-Bundeswehr-Nato-Angela-Merkel-Ursula-von-der-Leyen és https://www.deutschland-kurier.org/bundeswehr-auf-dem-weg-zur-soeldnertruppe/
heroes_never_die
2018-10-29 @ 14:39
(Na mégegyszer, mert másodszorra is eltünt…) @heizer 🙂 A hozzászólás második részével egyetértek, mert valóban, a németeknek nincs meg a know-howja ehhez, de nem azért, mert hülyék lennének hozzá, hanem mert se kutatniuk, sem fejleszteniük nem volt szabad a 2. VH után. A nukleáris energia elleni cirkuszt – érintettként is – volt „szerencsém” megélni, továbbá az ideológiai indittatású merkeli „energiaváltást” és annak elsö következményeit is, abban a 25 évben, amit náluk töltöttem el, de még idöben leléptem 🙂 A világ vezetö ipari országának amatör szabotálása a bundesmatróna által elöször a gazdaság alappilléreire célzott (energiaellátás), majd a feldolgozóiparra (pl. autó).
Az elsö ponttal kapcsolatban: a nyilatkozó vagy nincs tisztában a tényekkel, amit nem hiszek, vagy hazudik, mert a német hadsereg katasztrófális állapotban van. Merkelnek köszönhetöen több hozzá nem értö védelmi miniszter hajibált ki milliárdokat az ablakon, de a legnagyobb kárt eddig a második terminusát töltö Ursula von der Leyen okozta. Két, amúgy mainstream cikket közölnék, amelyek az átgenderizált, terhes-egyenruhákra és terhesekre is passzoló páncélosokra, valamint egyéb anomáliákra utalnak: ide 2 linket akartam berakni, amit – úgy tünik – megakadályozza a hsz. megjelenését… tehát ggle a barátod jeligére: vagy a „Bundeswehr katastrophaler Zustand”, vagy Cicero Das Schweigen der Generäle, vagy deutschland-kurier dot org bundeswehr auf dem weg zur soeldnertruppe
heroes_never_die
2018-10-29 @ 14:42
(( és igen! olvasnivaló linkeket nem enged át újabban az oldal… ))
🙁
heizer
2018-10-29 @ 15:07
Természetesen tudom magam is, hogy a fritzek hadrafoghatósága durván szar.
De mint a németeknél oly sok minden, ez csupán politikai akarat és pénz kérdése, de mivel az utóbbi nem gond, inkább csak akarat.
Szóval ha a németek tényleg komoly hadsereget akarnak építeni tényleg komoly pénzből, akkor az meg lesz építve ehhez kétség nem fér, és akkor Európa politikai szalonjaiban tényleg mindenkinek kicsit csíkos lenne a gatyája. Szerencsére manapság ez az akarat hiányzik, és kicsit lehetnének acélosabbak is. Sajnos sok más területen is lehetnének határozottabbak, nem csak a hülyeségek ügyeiben.
Karácsony Márta
2018-10-29 @ 16:15
Jelenlegi emberanyaguk nagyon rossz, selejt a többség, muszlim katonákról nem is beszélve..
csakafidesz
2018-10-29 @ 17:18
Hát Keitel tábornagyot felkötötték. Ő még meg tudta szervezni a haderőt. Feldmaschall Keitel anno Hitlernek is megmondta 1941-ben. „A háborút Oroszország ellen nemcsak megnyerni lehet, hanem el is lehet veszíteni.”
csakafidesz
2018-10-29 @ 14:06
Németországnak van-e szüksége atombombára c. szösszenet ostobaság. Szerintem senkinek sincsen, de ha erről van szó az ‘overkill’ jelensége már olyan erős, hogy ki se kell lőni a bombákat. Ha pl. az oroszok az összes bombájukat felrobbantják a saját területükön akkor nemcsak ők halnak meg, hanem a mélytengeri halak kivételével az összes élőlény a Földön. Egyszóval a világ teljes elpusztitására kb. 5x elegendő fegyverkészlet mellett már nem oszt vagy szoroz, hogy Szudánnál kisebb területű, beékelt helyzetű Németországnak van-e bombája, vagy nincsen.
heizer
2018-10-29 @ 15:12
Nem az.
Az atomháború bizony lehet korlátozott is, és az, hogy az egész föld kipusztul, ugyan lehetőségként ott van, de igazából nem reális.
Pl. egy eurázsiai atomháborút Amerika, Ausztrália, Afrika népeinek a többsége (ha nem is kényelmesen, de átvészelhet), és ha ez a háború nem totális, akkor az eurázsiai kontinensen is maradhatnak élhető területek.
Szóval azért nem úgy megy az. Pár köddé vált nagyváros után még mindenki meggondolhatja magát.
Szóval adott esetben a németeknek sem mindegy.
csakafidesz
2018-10-29 @ 17:24
Képtelenség! Van egy francia szó: ‘vengeance’. Jobb kifejezés nincsen arra, mikor valakit pofonvágnak és mindenkép visszaüt, majd még nagyobbat üt vissza. Lehet bosszúállásnak is nevezni, de inkább megtorlásnak. „Ha füstté vált a szülővárosom Budapest akkor neki az összes városából legyen hamu” címkéjű mentalitás, a megveszekedett bosszú.
Aristo
2018-10-29 @ 12:52
Köszönöm.
Fülig Jimmy
2018-10-29 @ 12:59
Gombperec, a hídlakó…
olszal
2018-10-29 @ 13:40
„Igen, a nukleáris fegyverek tartották és tartják fenn az európai, mi több a világbékét.”…
Ez a lényege az írásnak.
A nemzetek nélküli Európa (amit Gyuri bá’ és hasonszőrű társai szeretnének irányítani) épp úgy háborút hozna magával (szegények a gazdagok ellen, vagy más indokkal…) atomfegyverek nélkül.
Az írás szerintem is tökéletes.
Gratu!
Klárika
2018-10-30 @ 17:20
Mindig is valamilyen formájú hidegháború tartotta fenn a „világbékét”. Nem kéne megfeledkezni a kalergi féle tervröl, amely az uniós birodalom elvét szolgáltatja, mondván, hogy így lesz örök béke Európában. Persze, hogy, mikoron Oroszo. nincs ott, egyrészt, másrészt dúl a gazdasági háború. Az idevaló ideológiát szolgáltatják szépen és szívesen a ballibsik.
Miközben Ámerika a fegyvergyártásból, ergo a háborúkból él. Legkésöbb a 2. vh. után rátette a mancsát Európára, az ángliusok és a szervezeteik egyetértésével.
„A nemzetek nélküli Európa (amit Gyuri bá’ és hasonszőrű társai szeretnének irányítani) épp úgy háborút hozna magával (szegények a gazdagok ellen, vagy más indokkal…) atomfegyverek nélkül.”
Nemcsak hozna, már itt is van, gazdasági szinten, hidegháború formájában, a neoballibsi ideológia terjedésével. Szítja a normális és az abnormális közötti konfliktust az élet minden elképzelhetö területén, a demagóg söt hazugságnak számító „függetlenségek” parancsa által, amelyet mesterien felépített cenzúra segítségével ellenöriz, büntet, dícsér, jutalmaz.
doktor_hetes
2018-10-29 @ 13:41
A jelenlegi körülmények ismerete nélkül akár jó ötletnek is tűnhetne az Európai Egyesült Államok (USE) létrehozása. Hiszen az tény, hogy Európa valóban borzalmas háborúk színtere volt már számtalanszor, s az ilyen háborúk valószínűségét csökkenti, ha egy nagy államról van szó. Viszont a jelenlegi helyzetben úgy tűnik, hogy még az EU-n belüli (atombombával nem rendelkező) országoknak sem igen akaródzik (hál’ istennek) egymással háborúzni.
Aztán lehetne még nyilván gazdasági jellegű indokokat is felhozni. S talán még politikailag is tisztább helyzetet is teremtene, ha – kvázi – közvetlen elnökválasztások lennének kampányokkal, programokkal. Jelenleg ugyanis az EU vezetése teljesen illegitim, hiszen a de facto elnök szerepét Merkel Mutti osztotta magára, akit erre a pozícióra soha nem választottak meg (legalábbis Európában nem). Nagy illúzióim persze nincsenek, nyilván a „szép új világban” is a világsajtót uraló libsik mosnák az emberek agyát.
Az meg végképp vicces lenne, ha az egyesült határőrség a határok védelme helyett az illegális migráció legalizálásán dolgozna.
S akkor még nem beszéltünk a kulturális sokszínűség csökkenéséről, vagy a kisebb-nagyobb közösségek fokozatos felszámolódásáról. A globális Európában nyilván a bűnözés és a terrorizmus is globálisabb lenne.
Szóval egyelőre jóval több a kontra, mint a pro.
csakafidesz
2018-10-29 @ 13:57
„A második világháború után minden világpolitikai tényező úgy gondolta, hogy rövid, technikai szünet után – melynek keretében, többek között, újrafegyverzik és szervezik a Wehrmachtot, hogy amerikai teherautókon jusson el Moszkváig”
———————————————————————————–
Aristo uram!
Ez tömény butaság. A Wehrmacht olyan nagy vérveszteséget szenvedett, hogy nem volt kit felfegyverezni. Az egykori létszámnak legfeljebb 15-20%-a maradt harcképesen életben, de azok sem akartak többé harcolni, különösen Keleten nem.
csakafidesz
2018-10-29 @ 14:18
Nos most udvariasan felhívom Aristo úr figyelmét arra, hogy a háború fogalma, a háború menete a történelem során sokat változott. A II. világháború után (szerintem csak egy volt, a második ennek a folytatása) világos lett, hogy a totálissá váló háborúskodás olyan zsákutca ahová nem szabad bemenni. Ha lehet akkori ki kell hátrálni belőle, ahogyan Amerika kihátrált Vietnámból, SzU pedig Afganisztánból. Vagyis a mai technika mellett már atomfenyegetés nélkül sem érné meg a háborúk megvívása. Akkor amikor egy repülőgép gyorsabban tudja átrepülni Magyarországot, mint annak a radar segítségével történő beazonosítása, nos egy ilyen méretű ország, mint Magyarország semmilyen háborút nem képes győzedelmesen megvívni. (Hadd tegyem hozzá, a történelmi Nagy-Magyarország se nyert soha háborút.)
Európa országai (ideértve a nagyobbakat is) túl kicsik a modern fegyverekkel vívott háborúkhoz.
Klárika
2018-10-30 @ 17:38
„(Hadd tegyem hozzá, történelmi Nagy-Magyarország se nyert soha háborút.)”
Viszont a K u. K teljes haderejének döntö részét a magyar hadsereg szolgáltatta. Bére lett Trianon. Így látom, tévesen?
Valami másra kell a hangsúlyt fektetni a megélhetés érdekében,…
csakafidesz
2018-10-31 @ 09:22
Az Osztrák-Magyar Monarchia már nem a történelmi Magyarország. Az igazi, szuverén Magyarország 1526-ban elveszett, és egy Szulejmán nevezetű, magyar gyerekek százezreit elhurcoltató despotának (mielőbb ledöntendő) szobra van Szigetváron.
Klárika
2018-10-31 @ 23:01
Köszönöm a kiegészítést.
Minek acsarkodjunk Szulelmánra, ha a török hódítók minden végzett dolgaik ismeretében mégis valami Gül-Bül _bül avatást rendeztek amikor itt volt az aktuális szultán.
Gazdasági együttmüködés rendben, még a parolázás is, de elsö látogatásra máris cukiskodni, hát nagy csalódást okozott. Rosszul esett, majdnem fájt. Nincs az a diplomáciai tisztségadás ami ezt az eseményt megmagyarázhatná.
tera
2018-10-29 @ 14:26
Az ellenség hadtápterületének (és lakosságának) pusztítása már jóval a francia forradalom előtt is (kényszerű ?) gyakorlat volt. Eredményeképpen a harmincéves háborúban elégé le is gyengült a Szent Római Birodalom. Kicsit büszkék is lehetünk, hogy az erre leginkább alkalmazható könnyűlovassági (huszár) taktikát tőlünk vették át a nyugatiak, igaz mi meg a szerbektől.
csakafidesz
2018-10-30 @ 00:52
tera! A harminc éves háború idején a pestis nagyobb pusztitást végzett, mint a hadseregek. Olvassad Manzonit. (A jegyesek c. regény)
legyetek
2018-10-29 @ 14:26
Teller Edét egyszer megkérdezték, hogy nincs-e lelkiismeret furdalása a hidrgénbomba miatt. Azt válaszolta, hogy semmi nem tett annyit a világbékéért, mint a hidrogénbomba. Ez nagyon egybevág Aristo Mester állításával.
khm
2018-10-29 @ 14:37
Vártam rá,hogy kiveri a biztosítékot Orbán úr minapi beszéde.
És lám megint elérte körmönfont módon,hogy Róla beszélnek a liburnyákok. Itthon is meg Európában. Tényleg tud kártyázni. 🙂
Talán a legszebb a minuscule (icipici) mikron tirádája volt. A V4-k szerinte megingatható Szlovák,és Cseh köztársaságaiban. Csontig benyalt a csehszlovák állam alakulásával kapcsolatban, (ne felejtsük ez a retek ismét a kisantantot élesztgetné) ám ott érdekes módon nem méltányolták a buzgalmát. Még valami olyant is rebegett,hogy a nemzetek így meg úgy,meg a nacionalizmus. Azok aztán rengeteg bajt csináltak. Olyan helyen pendítette meg,ahol igazán büszkék,hogy egyáltalán nemzeteknek tekintik őket. Azt csak halkan jegyzem meg,hogy francország (gall kakas korában) a legnacionalistább nemzetnek számított.
Szóval beleütötték mikron horgas orrát az éppen fellelhető kutyagumi formájú dolgokba.
zeusz
2018-10-29 @ 14:46
És mi lenne az európai egyesült államok közös nyelve?Szerintem a magyar.Aki megtanul folyékonyan beszélni a nyelvünkön az maradhat , a többi meg mehetne Afrikába. A migrikkel együtt. És a libsikkel.
csakafidesz
2018-10-29 @ 17:29
Jó vicc, hogy az EU-ban a legfőbb nyelv az angol, de az angolok már el is húztak onnan.
Medvefütty
2018-10-29 @ 15:11
A vallásos, kulturális, tudományos teljesítményeket kár emlegetni, mert azok nemzetek felettiek. A középkor szellemi a nemzetállamokról nem sokat tudott, ez a XVIII. században került főleg elő, egyébként pont a felvilágosodás után.
Úgyhogy Artistótól ez most nagyon gyenge eresztés volt, mondhatni, Bayer Zsolt szintű, pedig tud ő ennél jobbat.
Klárika
2018-10-30 @ 20:02
Na na na. A felsorolt teljesítmények nagyrészben nemzetekfelettiek ugyan de európaiak. Az unió meg nem az Oroszo. s a többi ország, nemzet nélkül.
A zember pedig, legalábbis sokak szerint, nem a teljesítményeiböl él, csak azok segítségével. Döntö a spirituális létvitel, az átlátható méretek, a hasonlóság, a közös egy közösségen belül amely a saját szabályaival biztonságérzetet ad. A saját gyerek, aki egyben a létem jövöje, annak meghosszabbítása. Akinek felsorolhatom az elödeit így beállhat egy bizonyosságot adó folytonos léti (existenciális) sorba. Testileg, lelkileg, szellemileg. Nem lóg elveszetten valamilyen nemzetekfeletti értékürben. Tanúság a saját anyanyelv és a hagyományok megléte. Az sem vicc ha elmesélhetem neki, hogy mit reggelizett, uram bocsá´ hogyan káromkodott a nagyapja, ahogyan azt én is, a testvérem is megkapta, hallhatta. Miért kérdezi majd mindenki már a kétnapos baba láttán, hogy kihez hasonlít?
Elég könyv volt a házban vagy a könyvtárban más nációkról is tudomást venni. Artúr király lovagjairól és arról, hogyan ugratta a lovát Rózsa Sándor.
Hát mi Rózsa Sándort szerettük jobban és a nem mindig lecsutakolt lovát is. Akkor is, hogy volt fürdöszobánk (mint modern teljesítmény), tehát mi már csutakoltuk magunkat; vagy már olvasni is tudtunk a nemzetekfeletti kultúra javára írva.
A lényeg nem ezen múlik; erröl beszélni, ez a szerepe Bayer Zsoltnak, nem kicsi, de nem is könnyü, párszor giccses botladozás közepette. A csak a felületen lecsutakolt, kozmetikázott honnök, honférfiak és hongenderek terjedése idején. Fizetnek a szépítö intézeteknek az ideológusaiktól kapott „javaikból”. Tiszta, modern, kereskedelmi teljesítmény. Éljenek a nagy vívmányok, de csak ök.
Ilyes tv-pofák kimunkálása is nemzetekfeletti érdem, ilyen még a Guineveranak sem adatott meg. Csakhogy ö még jól tudta kit válasszon,
öt nem szédítette meg sem Zuckerberg sem a CEU „nemzetekfeletti”
szentté vált izéi,
Mit érnek a felvilágosodás utáni, nemzetekfeletti „vallásos, kulturális, tudományos teljesítmények ” az iszlám spirituális hatalmával szemben?
Semmit. Még az atomba sem.
Medvefütty
2018-10-30 @ 22:26
Ebben teljes mértékben igazad van, amit a család és a nyelv fontosságáról írsz, ezt magam is így gondolom, hogy minden nap, minden órában meghatározó e kettő befolyása.
Csak azt tartom álságosnak, ha valaki a nacionalizmus veszélyét semmibe veszi. A magyarok esetében ez annyiból érthető, hogy a nemzeti érzést a kommunizmusban elnyomták, és azt követően, a liberális ideológia (vagy annak egy torz változata) miatt „nem volt divat”. Az helyes, ha egy nemzet keresi az önazonosságát. Csak nehogy azt higgye, hogy már meg is találta, mikor még nem – és főleg nem Bayer Zsolt személyében! Nietzsche mondása jut eszembe, aki szerint minden jelentős német – kereső volt, míg saját kortársai, a hangos senkik, azt képzelték, hogy ők BIRTOKOLJÁK a német kultúrát!
csakafidesz
2018-10-30 @ 20:31
A Bayer Zsolt szintű eresztés az nagyon magas színvonal! B. Zs nagyon művelt és kiváló publicista. A hozzád hasonló barmok elszaporodása miatt szokott káromkodni.
Medvefütty
2018-10-30 @ 22:20
Tényleg, igazad van, a Bayer egy zseni! Most, hogy így megvilágítottad a dolgot, mindjárt rájöttem én is, köszönet érte!
Naprózsa
2018-10-29 @ 15:35
A világegyetemben minden biológiai lénynek egyedileg meg kell küzdenie a mindennapi megélhetéséért, és faja fennmaradásáért, vagyis szaporodási lehetőségéért. Egy így van az elefánttól a vírusig…
…kivéve az emberi társadalmakat, ahol a termelékenység hatékonysága révén mára kitermelődött egy olyan élősködő – mai nevén egy szóban: gender-liberális-antirasszista-álkommunista-stb réteg, amelynek semmiért nem kell megharcolnia, megdolgoznia, bármilyen kontraszelektált gyengeelméjű, mint Macron vagy a Soros fiacskája és egyebek, akkor is életben marad, mert mi dolgozók milliárdjai a fenekük alá tolunk mindent. Ez az elbutult, eltunyult réteg (akik a való életben meghalnának, annyira életképtelenek) merő unalmában szórakozik azzal, hogy valamit feltaláljanak, s mivel semmihez nem értenek, marad a zöldülés, meg a normalitáson kívül mindennek a védelme, ami káros.
Gyenge szellemi kapacitásukban fel se fogják, hogy az a nemek, rasszok, nemzetek nélküli világ, amit meg akarnak teremteni, ahol nincs versengés, maga a halál. Az élet küzdelem és a küzdelem maga az élet. Ha nincs küzdés, nincs miért reggel felkelni, leáll a fejlődés.
Az a „mindenki egyenlő, és nincs háború” szlogenű hangyatársadalom, ahol pár elit dőzsölve irányít, csak akkor tudna fejlődni, ha külső erőkkel kellene megküzdeniük. De kivel, ha mindenki eme új társadalom „békés” tagja, és övék az egész bolygó?
Egy ilyen idealista társadalom tunyulásba fordul és vagy az emberhangyák kezdenek klikkeket alakítva (most már nem nemzetként hanem bármilyen alapon) egymást ölni, vagy az elit uszítja őket egymásnak, vagy maga az elit öli majd unalmában saját tagjait, s végül úgyse marad senki.
Ha választani kell e tervezett rabszolga hangyatársadalom egyhangú terrorja és az izgalmasan sokszínű világ napi megélhetési küzdelme között, az utóbbira szavazok.
Amit egy átlag libsi elképzel, az már párszor megbukott. De egye fene, alapítsanak egy új Atlantiszt, mi vállaljuk még azt is, hogy küldünk be nekik megélhetésre javakat, élhetnek mint Marci hevesen munka nélkül, kipróbálhatják fantazmagóriájukat egymáson, aztán pár évtized múltán megnézzük, hogy eme egérparadicsomban hányan maradtak életben.
Csak minket normálisakat hagyjanak már ki végre e buliból!
Héja
2018-10-29 @ 16:05
Tudod mit kisember?
Inkább a medvéknek fütyülj.
Aristo magas neked, mint felhőkarcoló a sámlinak.
Ki-ki a maga szintjén írogasson.
Neked naplót javaslok titkosírással.
khm
2018-10-29 @ 16:58
Jó válasz,csak nem jó helyre címezve. 🙂
Magd@
2018-10-29 @ 16:49
Golding „A legyek ura” jutott eszembe
Star
2018-10-29 @ 16:35
Jaja, biztos a római légiókban is már nemesek harcoltak, és biztos azért kellett ezeket a nemeseket decimálni már az ókorban is, mert amúgy ők önként mentek a csatákba meg követni akarták a parancsokat is… Aham. Hát hogyne.
Magd@
2018-10-29 @ 16:52
„Tanulhatnánk végre Julius Caesartól, a fegyveres politikai erőszak nagymesterétől, aki úgy gondolta, hogy a politika és a diplomácia nem más, mint annak elleplezése, hogy csak az erő számít.”
Ebben benne van az eddigi emberi történelem.
csakafidesz
2018-10-29 @ 17:37
Magda ez nem igaz. A politika több, mint erőszak. Az együttműködéshez is politika kell, a meggyőzés, az üzletkötés, stb. mind, mind a politikai szereplők hozzáértésén múlik. A világ nem a háborúk során fejlődött, a kultúra nem a háborúk során erősödött. A békés építőmunka gyümölcse a mai európai jólét, és a hülye németek ezt ingyen odadobják a jött-ment csürhéknek.
Durumó
2018-10-29 @ 17:22
Jó az írás, csak az illusztráció teljes melléfogás. A kép az amerikai polgárháborúból van, az amerikai nemzet pedig nem létezik, a világ minden tájáról oda vetődött korcsok tömege, ami ideális népség a zsidó parazitizmus számára.
Seszták Alfonz
2018-10-29 @ 17:54
„A nacionalizmus: a dühödt hazafiság. De még az sem. A patrióta nevet ugyan sokszor kompromittálták már, de még mindig szentebb fogalom köpenye, hogysem a nacionalizmust födhesse. A nacionalizmus nem hazafiság. A hazafiság valami olyan sine qua non-ja az embernek és a társadalomnak, hogy még fogalommá sem kell sűríteni s szót sem keresni hozzá. A közös kultúrában s közös társadalmi munkában álló, becsületes, munkásemberek mind azok. Hazafiak, ha úgy tetszik. Aki ellensége a haladásnak, a jobbra törésnek, az emberi szellem feltétlen szabadságának, hazaáruló, ha örökösen nem tesz is egyebet, mint a nemzeti himnuszt énekli.” (Ady Endre: A nacionalizmus alkonya)
csakafidesz
2018-10-30 @ 00:57
Kérlek keressél fel egy jó orvost, de addig is szedjél lázcsillapítót. A nacionalizmus egy nagyon szép és nemes érzés, nélküle nem lenne a világ élhető. Ha a sajátjait nem védi meg az ember akkor mint egyed, atomizált egyed elpusztul. Az „amerikai nemezt” mitosza is azért született, hogy az USA területén elő emberek fogjanak össze, tekintsék célnak Amerika felemelkedését, sőt ma már a hegemóniáját.
Do-Mi
2018-10-29 @ 18:13
Henry Kissinger : Németország túl nagy Europához de túl kicsi a világpolitikához (?)
torony
2018-10-29 @ 18:16
Igaz, hogy könnyebb helytartónak lenni, mint csőbe húzni a nemzetet. Mivel egyik sem sikerült, ezért nyüszítenek! Jó ez így, és soha ne is sikerüljön nekik egyik se! Eleget élősködtek, már ezek!
csakafidesz
2018-10-30 @ 01:02
Nagyon sok hülye van itt Magyarországon akik az elmúlt internacionalizmus és a mostani liberális patkánykór miatt a „nacionalizmus” szóra, mint valami súlyos, negativ dologra gondolnak.
Fentebb a Seszták Alfonz 2018-10-29 @ 17:54 véleménye súrolja hülyeség határát. A nacionalizmus szép és nemes dolog. Nos szokták még a rasszizmus-t is kárhoztatni, holott az egy szükséges és preventív hozzáállás a világhoz. Azonkívül mert életveszélyes is lehet, ha valakinek nincsennek előítéletei.
khm
2018-10-30 @ 05:41
Ady idézet volt.
Ahogy néztem Pozsonyi Ádám fogalmazta meg elég érthetően a 888-n,hogy mit is tart róla.
„zseniket nem adunk oda az ellenségeinknek”
Érdemes elolvasni.
„Mostanában szidják Adyt. Cikkekben, tanulmányokban, kötetekben.
Persze jogosan. Jogosan szidják politikai, ideológiai aknamunkáját. Publicisztikája közt alig találni olyat, ami nem kártékony.” …..
csakafidesz
2018-10-30 @ 09:26
Nem nyitok vitát, de Adyval kapcsolatban csak annyit, hogy az neki az alkoholizmusa volt -elsősorban saját magára- kártékony, és elég korán meg is halt.
khm
2018-10-30 @ 14:21
Valamint a szifilisz.
Az sem az agysejtek vidám életét hivatott szolgálni.
Ettől még igaz amit írt róla Pozsonyi úr.
csakafidesz
2018-10-30 @ 20:27
Nézd kérlek itt felsorolhatnék néhány nevet. Petőfinek is volt szifilisze. Munkácsy Mihálynak szintén. Politikusok közül Hitler, Lenin (Krupszkájától kapta el.) Talleyrand, és még néhányan.. Egyesek szerint Nagy Katalin cárnő is szifiliszes volt.
Matyko-X
2018-10-30 @ 07:01
Aristo kiváló írása láthatóan sok olvtárs számára a világ nehezen érthető realitása.
HND, Naprózsa, khm & al. kiválóan látják a lényeget, mások meg a saját idealizmusukba vetett hittel (vagy ostobasággal és ténybeli tévedésekkel) próbálják meggyőzni magukat, hogy azért az emberiség mégse olyan, amilyen. Hát, hát, hát ….
Hegyvölgyi
2018-10-30 @ 10:30
A legtöbb háborút a vallások vagy a nacionalista konfliktusok okozták. Ideje mindkét ideológiát a történelem szemétdombjára helyezni.
Matyko-X
2018-10-30 @ 21:26
Na, még egy marha. Hegyen-vökgyön zakatol.
Alex
2018-10-30 @ 11:10
A nacionalizmus az elmúlt évszázadok egyik legártalmasabb, leggonoszabb ideológiája, ami 2 nagy világháborúba sodorta bele Európát. Soha többé nacionalizmust!
csakafidesz
2018-10-30 @ 20:22
Hülye vagy öregem, hülye! A háborút nem a nacionalizmus, hanem a nagytőkések mohósága okozta.
gyozo2018
2018-10-30 @ 11:58
„Gomperz Tamás – alias Gombperec a hidegló ”
Ikerpárja, Gomperez, a hídLAKÓ pedig Gyurcsányi, a szellemi-erkölcsi hajléktalanok és Isiász Bajnokok védőszentje.
gyozo2018
2018-10-30 @ 12:16
GombPerecék még kaftánban járták a világot, amikor az őseink szervezett, civilizált
államban éltek. Olvasson László Gyulát, nem fáj az, legfeljebb kényelmetlenül szembesít azzal, hogy MI hoztuk be Európába az alsónemű és a nadrág viselést,
valamint a külön fürdőhelyiséget, ahol nem rituális mosdás folyt, hanem mindennapi tisztálkodás. Vonatkozik ez a „fejlett, civilizált” franciákra is, akiknél hosszú évszázadokig dívott a fejvakaró pálcák és a tetűfészek parókák divatja, s onnan származik a szándék szerint a koszbűzt elfedő kölnivíz találmánya.
Amikor GombPiréz Hídlakó még vándorolt, akkor Pannonhalmán, 1022 éve már
megalapították az első magyar iskolát.
ómió
2018-10-30 @ 13:17
„Haladóink” máig se találják az emberi konfliktusok okát? Na, akkor muszáj a nemzetekre hazudni!
Kapucinus
2018-10-30 @ 13:20
Aki ismeri a történelmet, tudja, hogy a nacionalisták ugyanolyan tömeggyilkosok, mint a kommunisták. Csak a szeretet erejével szabadulhatunk meg a gyűlölet és az öldöklés évezredes átkától. Szeretni kell minden embert!
csakafidesz
2018-10-30 @ 20:21
Ritka egy barom vagy! A nacionalisták rendes emberek akik szeretik a saját népüket (náció) és mindent megtesznek a népök-nemzetük boldogulásáért.
Mátyás
2018-10-30 @ 13:55
Az elmúlt 300 évben egyértelműen a háttérhatalom áll szinte az összes háború kirobbantása és pénzelése mögött. Ennyit arról, hogy a nemzetállamok állandóan háborúznak egymással. Egyébként 100 évvel ezelőttik nemzetállamok sem nagyon voltak, elég ha csak a magyar királyságra, vagy az osztrák magyar monarchiára gondolunk. Na most ez a háttérhatalom szeretné végre befejezni a művét, és egy globális birodalomba szervezni az emberiséget. Persze akkor már klasszikus értelembe vett háború nem lesz, hanem annál sokkal rosszabb, örök elnyomás és rabszolgasor.
csakafidesz
2018-10-30 @ 23:27
Nyilvánvaló. A legnagyobb bankok mind a két oldalt kitömték pénzzel. A németek az I. világháború után fantasztikusan sok pénzt kaptak Amerikától, gyárak települtek oda, stb. A háború során az oroszokat pénzelték. Egyikre se fizettek rá. A tőkéseknek a hadiipari megrendelés a legjobb biznisz. Weiss Manfréd is az I. világháborún gazdagodott meg. (Más kérdés, hogy a II.-ra már ráfázott.)
Klárika
2018-10-30 @ 23:30
„Az emberiség történetét végigkísérő háborúk léte,….”
„A háborúhoz nem kellenek nemzetek – ….”
„Amúgy az egész Gombperec által előadott hivatkozás is nyilvánvaló csúsztatás. Orbánbasi nem történelemórát, hanem aktuálpolitikát is tartalmazó beszédet mondott.”
„Orbánbasi”, szerencsénkre, csúcspolitikus. A csúcspolitikusok nem virágsziromtépkedéssel keresik meg a kenyerüket.
Egyébként a „Gombperec” sem, hiszen nem látja a fától az erdöt.
Én sem mindig, de mégis, valamikor azt tanították, hogy az ösember egyszercsak letelepedett és áttért a földmüvelö életmódra. Nem az összesen és nem mindenhol egyszerre.
Azt amit megtermelt megette, majd annál még többet termelt és akkor azt „eltette télire”. Ehhez kellett neki raktár, akkor azt is megcsinálta. A még nomád szomszédai pedig megtudták ezt, idövel. Mit volt mit tenni annál jobbat, minthogy letámadták a földmüvelöket s kirabolták a raktáraikat. Akik nem haltak éhen közülük, egyet gondoltak s további veszteségek áran, de kitartóan addig építettek falat elöször a raktáraik majd a településük köré, amíg aztán megmaradt nekik a kaja. És így létrejött a vár/-os.
Tovább gondolkodván öröket is tettek a városkapú elé, mert a nomádoknak is tovább járt az eszük, nagyobb erövel támadtak, huncut kémeket is beszerveztek, … így ment tovább a haborúskodás mindkét oldalon, a „felvilágosodás és a nemzetállam” teljes hiánya ellenére.
Ellenben kezdtek kialakulni az egymással összetartó emberi csoportozatok, majd nép-szerüségek, még nem is nemzetek de érdekközösségek. A háborúktól való félelmük miatt. A mind több ör, majd katonák meg a háború megnyerése céljából.
A birodalmak is megjelentek, sokkal késöbb, de azokon belül már nem nagyon volt, van érdekközösség. Az érdek vagy egyoldalú lett, vagy kiszolgáltatottságon alapul, nesze neked védelem, én pedig elveszem azt amid van. Egy keveset mégis meghagyok neked hiszen életben kell maradnod, hogy elöállíthasd azt amit majd elveszek töled.
Hasznosan idözítve leplezte le magát a ballibsi ideológia, kitalálván, hogy ilyen nincs, betilt és lehazudtól mindent ami volt, hogy aszongya, hogy azt nem lehet elvállani mert az nem emberi.
Egy generáció s a sok kólától, RTL müsorok nyomán el lehet, kell mindent feledtetni, tehát nem is volt olyan. -Milyen? -Hát olyan ami nem is vót. -Akkor meg minek ez az egész? -Azér mer aszongya a CEU, hogy ezt a harcot végig kell harcóni. -Melyiket? -Hát asztat, amit. -De mégis? -Ja, hogy olyan mint nemzetállam nincs és nem is vót és hogy rossz lenne ha lenne,…de ti az ilyenekhez túl hülyék vagytok, még ángolul se gagyogtok. Mind csak kérdeztek ahejett, hogy aszt már álmotokbanis tudnátok. -Mit? -Ej, aztat, hogy nem aza zemberi amit a zemberek örök idökóta csináltak,… oké?
Így lesz Aristo egyedi éleslátásának köszönhetöen, sok gombból perec, a perecekböl gomb. További ballibsi feladat lesz kiókumlálni, hogy a perecböl lett gomb sós legyen e vagy nem, vagy mennyire, mikor és hól. Kinek jár sós vagy sótalan gomb vagy azok hogyan sorakozzanak a ruházati cikkeken? A nyak közelében legyen e a sós gomb nyalintási inger esetére még elérhetöen, avagy lennebb, egy nehezen hozzáférhetö pozícióban?
Hogy tanuljon mán mórest az a sok populista náci rasszi, az idegeneket még nem szeretö, a meglevö „civilizált” uniót már nem szeretö monokulti az áldásos multikultiság helyett. …oké?
Klárika
2018-10-31 @ 23:48
Kedves csakafidesz, Seszták Alfonz!
Mi lenne, ha az önök értelmezésében a nacionális kifejezés lenne a használatos. A náció az a nemzet, a nacionális a nemzeti.
-izmus nélkül, ne legyen a nemzetiböl egy kétes értékü ideológia, egyben -lista nélkül is. Hiszen a nemzeti érzés egy állapot, az életmódhoz tartozik, nem egy párttal, külön csoportosulással vagy dogmatikus elméletekkel szembeni elkötelezettség mint az izmusok.
Én nacionális (nemzeti) érzésü, beállítottságú vagyok és értékelek is minden nacionális megnyilvánulást. De nem a nacionalistát és nem a nacionalizmust, mint olyat.
Persze, ha valaki mindenképpen manipulálni akar, vagy nem akarja meglátni a lényeges különbséget a kétféle kifejezés fogalmát illetöen és így tovább, akkor ez sem használ. De legalább kiállok amellett amit mondtam.
„A hazafiság valami olyan sine qua non-ja az embernek és a társadalomnak, hogy még fogalommá sem kell sűríteni s szót sem keresni hozzá.”
Személyesen s a továbbiakban eltekintenék Ady Endre idézésétöl. Ady nagy költö volt, lírikus, de mint sok irodalmár, akik ugyan alig tudnak leválni a politikáról, nem sokat értenek hozzá. A költö hangulatot teremt, amely pillanatnyilag megragadhat, de ha azt a politikával teszi, akkor nem biztos, hogy már kevéssé késöbb is megállja a helyét. Maga az irodalom eszköztára sem alkalmas erre.
A hazafiasság nem semleges. Az „emberi szellem feltétlen szabadságának” „hazafias” áldásait tanulmányozhatjuk a 444.hu esetében, MTG-nél s a „néppárti négyek” szavazásakor, stb.
A hazafiasságban az is benne foglaltatik, hogy „Ha a sajátjait nem védi meg az ember akkor mint egyed, atomizált egyed elpusztul.”
Oscar díjas filmrendezök lepocsékítják országukat amely a gyártás költségeit viseli, támogatta öket.
Tisztelet a kivételnek (szerencsére, olyan is volt) de a hazafiság szempontjából(!), nagyon sok, akár nagy müvész is, nem egyéb mint nyü-vész.
csakafidesz
2018-11-06 @ 19:03
Klárika! Mivel megszólítottál. Nos a nacionális az olyasmi ami itthoni dolog. Nacionális érzés, nos ez jól is használjuk. Nacionalizmus szónál az ~izmus vagyis „irányzat” kifelé mutat. Nos Európában azért kellene most nacionalizmus, hogy a nemzetek Európáját építsük fel, az egyesített szuperállam helyett. A sovinizmus az az irányzat ami elfogadhatatlan. Ha valamelyik nemzet tagja azt mondja, hogy ő különb, mint más nemzetek tagjai. (A szó Napoleon egyik közlegénye Chauvin beképzeltségére utal.)