A politikai stílusról
47„A stílus maga az ember.”
Comte de Buffon
A sajnálatos A Hmvhely-i (ott voltam katona és akkoriban minden iraton így szerepelt Hódmezővásárhely neve, nyilván a hadászati álcázás és az írnoki lustaság eredményeként) események rávilágítanak arra, az amúgy érdemtelenül elhanyagolt tényre, hogy az egyszerű választó rendelkezik egy sajátságos jellemvonással, melyet – elkerülendő a pszichológiai pöffeszkedést – a továbbiakban egyszerűen csak lelkivilágnak nevezünk. Ez a fogalom kellően tág és meghatározatlan ahhoz, hogy egy efféle írásban használjuk és a továbbiakban én a választók mindazon tulajdonságát ide sorolnám, melyeket nem az ún. „tények” határoznak meg, hanem mindennapi élményekből, a hasonszőrűek véleményéből és egzisztenciális nyűgökből fakadnak.
A világ minden kincséért sem szeretném én most a vásárhelyi választások tanulságait levonni. Megtette azt már helyettem számtalan bölcs és felkent elemző; jobbról-balról egyaránt. Feltűnt azonban egy hír, amely tán alkalmas néhány tanulság levonására. Megjelent ugyanis, hogy nyilvánosságra hozták a nevezetes Hmvhelyi közvilágítási projekttel kapcsolatos OLAF levelet.
Aki akarja, elolvashatja, de ne fűzzön hozzá nagy reményeket: nincs benne semmi.
Semmi olyan, ami indokolna egy jóízű tiborczozást, vagy lázározást. Az Átlátszó című kiadvány is csak annyit talál benne, hogy: „referenciák nélkül nyert közbeszerzést az Elios jogelődje a városban” Ez természetesen csak nekik meglepetés, hiszen azidőtájt egyetlen magyar vállalatnak sem volt ilyenféle referenciája, tekintettel arra, hogy ez volt az első közvilágítási-modernizációs projekt az országban.
A lámpákat felszerelték, azok világítanak és az önkormányzat több tízmillió forintot takarít meg évente a villanyszámlán. A kutya ugat, a karaván halad.
Az azonban egy roppant érdekes és szerintem a választók lelkivilágát érintő kérdés, hogy minderről miért csak most és miért csak így értesültünk. Miért nem lehetett ezt hamarabb, önként és dalolva, az ügy kirobbanása kezdetén megtenni, mikor még a hozzá fűzött magyarázatok sem hatottak volna magyarázkodásnak?
Ez a gesztus, illetve ennek hiánya az, amit politikai stílusnak nevezek.
Tudom és, hogy az Átlátszó, vagy az Index munkatársai pimasz, tenyérbemászó figurák, akiket élvezettel kerget el az ember, dobat ki a biztonsági őrrel vagy uszítja rá a kutyát. (Bár normális kutyát szerintem nem kell uszítani, az efféle alakokat szívesen megharapja magától is, és nem úgy, mint a migránst Röszkénél, hanem igazából.)
Csakhogy az efféle ellenállás könnyen beállítható fennhéjázásnak, pökhendiségnek és hasonlónak. Az pedig roppant mód árt a választó lelkivilágának.
Ezt egyáltalán nem így kell csinálni.
Egy efféle EU-s projekthez cirka egy tonna papír szükséges. Tapasztalatból mondom. A megérkező újságírót meg kell kínálni kávéval, üdítővel, akármivel, be kell ültetni egy szobába és egy talicskán betolni az említett tonnányi papírt. Aztán magára hagyjuk, hogy olvasgassa. Azt esetleg még udvariasan megkérdezhetjük tőle, hogy hány hétre jött és foglaljunk-e neki szállást.
Egy ekkora projekt helyszíni ellenőrzése az „irányító hatóság” – nem én találom ki, így hívják – rutinos ellenőreinek hetekig szokott tartani. A libsi újságírók szellemi képességeinek és munkamoráljának ismeretébe nyugodtan állíthatjuk, nekik hónapokig fog tartani, hogy ne találjanak benne semmi kompromittálót. Ebben tökéletesen biztosan lehetünk, hiszen egyrészt nem loptunk, másrészt, ha mégis azt tettük volna, azt az ellenőrök már régen megtalálták és szóvá is tették. Közben végig lehetünk roppant kedvesek, felvethetjük, hogy a kemény szék kicseréljük és elárulhatjuk, hol kapható a legjobb vega menü.
Ezzel szemben hagyták, hogy a haladó sajtó heteken, hónapokon keresztül gyomrozza ezt az ügyet, és mivel nem voltak tények vadregényes sejtetésekkel és összeesküvés-elméletekkel szórakoztathassa a fogékony olvasót. Az egyszerű választó – akivel kapcsolatban Churchill találóan megjegyezte, hogy a vele folytatott beszélgetés a legjobb érv a demokrácia ellen – olyan lelkivilággal rendelkezik, melyben a politikus és a tolvaj szinonimák. Ez a Horn-Gyurcsány-Bajnai kormányok alatt alakult ki és erősödött meg – jegyezzük meg hogy joggal – ám minden párt minden politikusára alkalmazzák.
Ez bizonyára bántó és igaztalan minden politikus számára, aki nem ilyen, de hát mikor politikára adta a fejét akkor ezt is vállalta. A politikusnak képesnek lennie arra, hogy ha egyébként fennhéjázó és ripők természetű is, el tudja hitetni a választókkal, hogy éppen ellenkezőleg.
Azt javaslom tehát, hogy igenis foglalkozzunk a választók lelkivilágával.
Ennek keretében pedig az idézett ügyhöz hasonlókban engedjük meg a haladó újságírók bosszantó kutakodását, és mikor előhozakodnak valamivel, keressük meg az az embert, aki érthetően el képes magyarázni, mi is történt. Tudom, hogy ez macerás, és a vitában elhangzó érvek természetesen senkit sem fognak érdekelni, a nagy többség érteni sem fogja őket, csak a készségre, az udvariasságra, a felkészültségre fognak emlékezni. Ami aztán jót tesz a választó lelkivilágának, olyannyira, hogy ez akár szavazatokban is megjelenik.
Aki nem ilyen, illetve nem tudja ezt meggyőzően eljátszani, az sajnos nem alkalmas politikusnak.
100km
2018-03-01 @ 12:57
no comment
(mert minden benne van)
B.ISTVÁN
2018-03-02 @ 09:34
KEDVES ARISTO SZERETEM AZ ÍRÁSAIDAT, JÓT ÍRSZ DE RETTTTENETESEN DAGÁLYOSAN!!!
– VEDD FELÉRE A A TERJEDELMET, ABBAN UGYAN ÚGY BENNE LESZ A LÉNYEG, MI PEDIG NEM ALSZUNK EL AZ OLVASÁSA KÖZBEN!
csakafidesz
2018-03-01 @ 14:06
Otthon MINDEN villanykörtét LED-re cseréltem. Ha az egész lakás összes lámpáját, spájz, vécé is felkapcsolom akkor fogyaszt 200W áramot. Korábban a nagyszoba csillárja 280W áramot fogyasztott, mert 7x40W körte volt benne. Most 35 Watt (7x5W.) Gondoljunk bele, jelenleg az egész lakásban minden lámpa együtt nem fogyaszt annyit, mint korábban az egyetlen csillár! Igaz a csere nem volt olcsó, de 40%-ot csökkent a villanyszámlám!
Ezek után menjen a retkes fenébe aki egy szót is szól a LED lámpák ellen!
Klárika
2018-03-02 @ 03:17
Az kétségtelen, hogy mindez így igaz. Az is, hogy „menjen a retkes fenébe aki…” elvben!! „..egy szót is szól a LED lámpák ellen!”
Elvben, mivelhogy ezek árát nem mindenki tudja megfizetni. A kifizetödö de idöt igénylö nyereség azonban jelenlevö befektetési „tökét” igényel. Ha pedig az nincs meg, akkor…
Kb. kapitalista példa: ha 10 kg-os csomagolású mosószert vásárolok, megtakarítom ugyan legalább 2-3 kg árát, de ahhoz egyszerre 7-8 kg árát kell kifizetnem; a havi számvetésem azonban csak a kilós csomagolás árát engedi meg,… vagy „a 10 kg-ós elöny” miatt le kell mondanom egyéb szükségletröl.
kielégítéséröl.
Az ilyenféle számolásra is rá kell jönni, ha pedig senki nem tart/tartott érthetö kap. háztartási kurzusokat a széles közönségnek, akkor az a saját kárára „rendszertváltott”…
Az is valószínü, hogy a lakóssag nagyrésze nem ismeri a tulajdonképpeni különbséget, ha csak ezt az állítást olvassa a médiában, de nem annak a közérthetö magyarázatát. Azzal sem ér sokat, ha az eddig ismert, wattban kifejezett fogysztást most lumenben vagy más megnevezésben hallja, de nem ismeri a kettö közötti viszonyt.
[a komcsi rendszerben pl., minden földrajztanárnak ugyanannyi volt a fizetése, valamint a vaj kilójának az ára is, országosan. Attól függetlenül, hogy a földrajztanárok 1kg vajat vettek egyszerre, vagy annak a többszörösét; az ár is ugyanaz volt s a minöség is. De most nem így van, sem a fizetéssel, sem a minöségekkel sem a csomagolások nagyságával. Hát azzal is létre kell jönni.
A lapokban, magazinokban meg föleg a politikák szidják egymást, kozmetikák vetélkednek egymással és a fogyókúrák, a prominencia örültségeiröl tájékoztatnak, de a közérdekü témákkal foglalkozó részletes tanulmányok, elöadások ritkák.
csakafidesz
2018-03-02 @ 10:50
Nézzük ezt Klárika közgazdaságilag! Drága most a LED? Az attól is függ, hogyan nézzük. Az élettartama kb. tízszeres, a fogyasztása a régi 12-15%-a. A mutatók javulnak (ja, az élettartalom nem fog, azt direkt csökkentik majd) és az ár csökken. Az ára az mindig az önköltség felett lesz, és ez ha belefeszülnek akkor is többszöröse a hagyományos izzókénak.
A beruházás tehát hosszú távon térül meg, és ha megnézzük nemzetgazdasági szinten is megtérül. Anno volt egy tanulmány, nálunk a fafejű komcsik a Tervhivatalban lesöpörték.
„Ha minden tévét tranzisztorosra cserélnek a Mátrai Erőmű áramát esténként visszanyerjük.” Nos népgazdasági szinten utcai lámpa LED-re cserélése az esti-éjszakai áramfogyasztást a felére csökkenti. Egy paksi beruházással azonos értékű a dolog, ráadásul lehet apránként is adagolni.
Tessék, hogy a haszon? Nos
1./ Magyar vállalkozónál marad.
2./ A beruházás költségei elég nagyok, hiszen nemcsak a lámpafejeket, de sokfelé a lámpaoszlopokat is cserélni kell. Az utcánkban két éve cserélték az oszlopokat, mert kidőlés-veszélyesek voltak. Sajnos LED-es átalakítás nem történt, pedig össze lehetett volna kapcsolni.
3./ A fentieket figyelembe véve évekig tart egy ilyen program, mivel a megtakarítás nagy nem lehet ölbe tett kézzel kivárni, hogy a világpiacon majd esik a LED ára. (Nem fog jelentősen esni, mert eleve drága az előállítás.)
Végül:
Aki Orbánozik az ökör! Egy vállalkozó vette el feleségül Orbán lányát, és akkor is LED-re cserélne, ha az apósa egy cipész lenne, mert ő vállalkozó volt, és marad. Nem dr. Orbán Viktor rendelte meg a LED világítást, ahogyan külföldön sem az államfők rendelik meg. Ez ma már mindenhol GAZDASÁGI SZÜKSÉGSZERŰSÉG, és amelyik ország nem LEDesít, az jelentős hátrányban kerül.
khm
2018-03-02 @ 17:27
Ledes „égőknél” ritkán bosszankodik az ember,hogy már megint cserélhetem.
Térvilágításnál,nagyon bejött. (a régi izzók,talán 100 órát bírtak…/két hét/….A jelenlegi fél éve üzemel,zavar nélkül.) Ott az sem gond,hogy Warm,avagy Cool… Lakásban a meleg fehér fényt javasolnám. Ja és lehetőleg ne vibráljon. Ezt ma már alapkövetelményként adják a gyártók,de akadhatnak,még régebbi cuccok is,a kereskedőknél.
Piffu
2018-03-03 @ 21:38
8 éve lakunk jelenlegi otthonunkban. Minden izzót kicseréltünk kompakt „energiatakarékos” spirálokra, „körtékre”. Mert majd milyen jó lesz az nekünk. Mert majd irtó sokáig jók lesznek. Hát ja. Spórolósnak spórolós – lenne – ha nem kellett volna minimum harmadát kicserélni, jó drágán. Egy darabig szorgalmasan hordtuk vissza a kereskedőknek (szinte szó szerint mindenhol vettünk izzókat, multinál, barkácsmultinál, kisboltban, szakboltban – egyik sem volt tartósabb a másiknál) de aztán egyre ferdébb szemmel néztek ránk, amiért lelkesen visszavittük a kipurcant cuccot. Ez az élettartam mese ez mese. Egy ideje elkezdtük a ledes holmit beszerezni, ezek élettartamáról még nincs mit mondani, de az biztos, hogy az érzékelhető fényerő az nem az, mint a hagyományos izzóké. A hagyományos izzók élettartamára már van némi példa:
112 éve világít egy villanykörte egy amerikai tűzoltóságon
„1901-ben szerelték fel egy tűzoltóállomás belső terébe, és azóta is világít egy villanykörte Livermore-ban. A kaliforniai Livermore 6. számú tűzoltóságán ég az úgynevezett Centennial Light Bulb (Százéves Villanykörte). A 112 év alatt csak 1903-ban, 1937-ben és 1976-ban kapcsolták le. 1937-ben ugyan egy teljes hetet kikapcsolva töltött egy felújítás miatt, 1976-ban viszont csak 22 percnyi pihenőt kapott. Attól fogva csupán egy-egy áramszünet alkalmával hunyt ki. Működését a General Electric mérnökei is vizsgálták. Az égő kiváló reklám lehetne gyártójának, az ohiói Shelby Electric nevű vállalatnak, de a cég még 1914-ben bezárt. A villanykörtét a gyárban kézzel készítették.”
http://www.erdekesvilag.hu/112-eve-vilagit-egy-villanykorte-egy-amerikai-tuzoltosagon/
Ja, ez a dolog még a tervezett elavulás előtti időkből származik…
Ami az utcai ledes közvilágítást illeti – városunkban is fidis buli volt a ledes biznisz – ment is egy darabig a pattogás miatta, de aztán lecsengett, mert voltak itt cifrább ügyek is. Azonban a buszosok, taxisok szerint sokkal rosszabbul látni az új ledes közvilágítás óta. Magam is ezt tapasztalom, kigúvad a szemem, ha egy zebra közelébe érek sötétedés után…
csakafidesz
2018-03-05 @ 23:30
Piffu!
A LED nem kompakt fénycső, a fénye sem vibrál. Az utcai világításnál a legújabb, hogy a fehérfényű LED lámpákat a kereszteződésben sárgás fényű nátrium lámpák váltják, így 200 méterről látja hol van kereszteződés és ott lassít.
Klárika
2018-03-07 @ 00:34
” Nézzük ezt Klárika közgazdaságilag!” Tulajdonképpen én is ezt mondtam, azzal a kiegészítéssel, hogy a komcsi idöböl származó lakósságnak ez a fajta gondolkodás még nem mindennapian tudatos; következés ebböl, hogy a gyerekeik sem így nönek fel, önekik is máshonnan kell azt megtanulniuk.
Ezért hiányolom az olyan sajtót, vagy egyéb, megszervezett, az egész lakósság részére hozzáférhetö, egyidejü, részletes tájékoztatási „formákat”. Sajnos, hogy ez sem egyszerü, mert ahhoz sok pénz, meg a régi Élet és Tudomány szerü hetilapra lenne szükség. Söt ma még arra is, hogy sok szakember honorárium nélkül írjon oda közhasznú tájékoztató cikkeket, hogy ne kerüljön túl sokba maga a lap sem s így szinte akárki meg is vehesse.
GA
2018-03-01 @ 15:42
Murphy mondja: Az őszinteség fontos dolog; ha már ezt is tudod tettetni, akkor nyert ügyed van. Ez különösen igaz politikusokra.
legyetek
2018-03-01 @ 15:59
https://index.hu/impresszum/
Egyéb kérdés?
Zita
2018-03-02 @ 13:11
zombie apocalypse
khm
2018-03-01 @ 16:23
Tegnapi PS cikk,de érdekes mondatokat találtam benne:
„Hegedűs Zoltán hangsúlyozta, a Fidesz, ahogy korábban, ezután is ragaszkodik ahhoz, hogy a hódmezővásárhelyi önkormányzat transzparensen működjön. A politikus példaként a közvilágítás-fejlesztéssel kapcsolatos szerződéseket említette.
A később Elios néven működő ES Holding Zrt. által megnyert közbeszerzés dokumentumai 2010 óta elérhetők a város honlapján
– mondta.”
„A hódmezővásárhelyi Fidesz kész támogatni az új polgármester város érdekében végzett munkáját” című cikkből idéztem.
Az OLAF jelentés,nyilván később keletkezett,és az ÚJBÓLI megpiszkálása az Orbán ellenes brüsszelokraták részéről,nem véletlenül a választás előtti időre volt időzítve. Mi ez,ha nem nemzetbiztonsági kockázat? Hiszen beleszóltak,kívülről az ország belügyeibe.
csakafidesz
2018-03-02 @ 10:58
A legfontosabb, hogy az ELIOS magyar kézben lévő cég!!! A másik, hogy jól dolgozik, mig a külföldiek drágán és trehányul. Az M6 pályán a külföldiek készítette burkolat már reped. A külföldiek csináltak négy felesleges alagutat sík vidéken, mert annak költségei vannak (világítás, szellőzés, felügyelet) és lám megkapták 30 évre az alagutak kezelési jogát. Mindezt a gyurcsánykormány alatt. Hogyha ezt a fontos LEDesítéssel összevetjük ég és föld. A LED-del az ország százmilliárdokat takarít meg, a fölösleges, homokbuckákba vájt alagút csak viszi a pénzt, kizárólag az üzemeltetőt gazdagítja az országot nem.
csakafidesz
2018-03-02 @ 11:23
Menjünk tovább:
A felesleges Völgyhíd és a 4 homokbuckába fúrt alagút árán az egész ország minden utcai lámpáját LEDesíteni lehetne!!! Ez megtakarítana két atomerőművi blokkot. Az így felszabaduló áram mehetne elektromos kocsik hajtására, ez rengeteg olajat=benzint takarítana meg.
A Völgyhid és a fölösleges alagútak semmi hasznot sem jelentenek, mindig csak költség lesz velük.
muki
2018-03-02 @ 19:42
De nekünk ezekre szerintük büszkének kéne lennünk
vektortér
2018-03-01 @ 17:58
Marhaság! A hazugság ellen nem lehet „udvariassággal és készséggel” védekezni. Semmilyen szinten nem szabad nekik felületet biztosítani.
Meg kell vizsgálni, mi teszi sikeressé a hangulatkeltőket, néplélek formáló gépezeteket: az emberi gyengeségek meglovaglása. Az középszerű embert (választópolgár) nem érdeklik a „tények” és nem érti azokat. Nem érdekli a vezetés, nem is képes rá, nem akarja és nem is tudja átlátni a körülötte lévő rendszer működését a közvetlen környezetében sem. Nem szeret felelősséget vállalni, mindenről érzelmi alapon és hangulatfüggően dönt. Egy igen leegyszerűsített világkép és értékrend alapján éli le az életét. Tudatlanságára, korlátolt gondolkodására, emlékezete és előrelátása teljes hiányára alapozva, hazugságok, részinformációk kiemelésével és intenzív sulykolásával, valamint a környezetéből hasonló emberek felől érkező megerősítéssel ez a világkép könnyen torzítható. Ez a torz világkép a valósággal nehezen összeegyeztethető, ebből fakadóan komoly frusztrációhoz vezet.
Könnyű elhitetni az emberrel, hogy nincs is felelőssége, hogy minden hibája, sikertelensége mások miatt van. Azt, hogy neki semmit nem kell tennie, csak várni a csodát, és minden jobb lesz, hogy csak másoknak kell betartani az írott és íratlan szabályokat, neki nem. Hogy ő mindenhez ért és kompetens minden témában, ő független, az ő értékrendje tökéletes, a világképe teljes.
Csak a valóság más: kórházban nem lesz jobb az ellátás és a betegek közérzete, ha az ápoló undorodik a munkájától, az orvos leszarja őket. A gyerek nem fog tanulni, de főleg nem nevelődni az iskolában, ha a szülő nem tesz hozzá semmit, a korrupció nem szűnik meg az országban, ha a cég feketén dolgoztatja az alkalmazottait, a vállalkozó nem ad számlát. Munkaerőhiány megmarad, ha nem akarnak az arra alkalmasak szakmát tanulni (helyette tátikát hallgatnak), segédmunkások inkább segélyből élnek.
Ha ezt a „néplelket” nem tudjuk megváltoztatni, akkor az egész választás csak egy jelentés nélküli feszültség-levezetéssé devalválódik, megnyitva a kaput a multinacionális vállalatok, külföldi szervezetek és idegen érdekcsoportok hatalomátvétele előtt.
Ehhez pedig egy stabil és erős jellemet és értékrendet kell mutatni és példának állítani, ami sajnos rengeteg politikusból hiányzik a kormánypártok oldaláról is.
Klárika
2018-03-02 @ 02:24
Nagyon tetszik az írása. Évzázados tapasztalatot tükröz. Pontosan foglalja össze a „néplélek” meglovagolhatóságát és annak következményeit.
„Ehhez pedig egy stabil és erős jellemet és értékrendet kell mutatni és példának állítani, ami sajnos rengeteg politikusból hiányzik a kormánypártok oldaláról is.”
Tény azonban, hogy a legjobb pártok tagsága is ebböl a közegböl származik. Nem kivétel a „rengeteg politikus” sem.
„…erős jellemet és értékrendet…” kialakítani sem egyszerü a globalizált világ érdekei és a fenti, országos/nemzeti szükségességnek ellentmondó, meglevö, globalizáló, nem is kevéssé korrupt de uralkodó értékrendszer ellenében.
csakafidesz
2018-03-02 @ 11:01
Klárika „néplélek” ugyan! Neked van lelked, vagy az a srác győz aki szimpatikusabb? A nép, az istenadta nép pedig mindig is olyan jámbor volt „mint akarom, s mint a barom, melyt igába hajt”..
Klárika
2018-03-05 @ 07:51
Ennek igazán nem mondhatok ellent. Egyszerü és nagyszerü, én meg „körüljártam”; magamnak is sugallva, hátha sikerül, hogy kihozzam, talán mégsem olyan barom.
muki
2018-03-02 @ 19:45
.. az egyszerű választóknak ezért rövid, párszavas szlogeneket kell kitalálni és nyomatni, sulykolássszerűen
Rabló Idő
2018-03-01 @ 18:20
A probléma nem a 2010-es üggyel kapcsolatos.
Rabló Idő
2018-03-01 @ 18:24
24HU, 2018. január 22. 06:02 (alig 6 hete)
„az OLAF-ot vezető Nicholas John Ilett által még karácsony előtt ellenjegyzett dokumentumok rég megérkeztek a Miniszterelnökségre.”
– karácsony előtt =1 hónappal a 24HU „leleplezése” előtt =rég
„Lázár János kancelláriaminiszter azonban január 22-ig nem volt hajlandó beszámolni a megállapításokról.
– aztán február végéig újabb 1 hónap hallgatás =Aristonak igaza van, meg kellett volna szólalnia
„a költségbecslést valótlan adatok alapján, mesterségesen felduzzasztották, a kiírást pedig úgy irányították, hogy az a kivitelező nyerjen, amelyik kapcsolatba hozható az önkormányzati tenderek tanácsadó cégével.
Az uniós csalás elleni hivatal azonban nem a családi gyarapodás okán kezdett vizsgálódni. Annyi derül ki a dokumentumokból, hogy „különböző forrásokból” kapott információkat, amelyek szerint befolyásolhatták a pályázati eljárások eredményét, különösen egy mérnöki tanácsadó céggel, a Sistrade Kft.-vel való összejátszás révén.”
Rabló Idő
2018-03-01 @ 18:29
„Leegyszerűsítve: a Sistrade a projektek előkészítésén dolgozott az uniós támogatásokra jogosult önkormányzatoknak, az Elios nyert ezeken a pályázatokon, ő lett a munka kivitelezője. A két társaság pedig összekapcsolható korábbi tulajdonosaikon, Tiborcz Istvánon és Hamar Endrén keresztül – erre jutott az OLAF is számos korábbi tényfeltáró cikkhez hasonlóan.
A két iskolai jóbarát az Elios-tulajdonos Green Investment & Solutions Kft.-ben közösködött, Hamar 2013 januárja és áprilisa között volt tulajdonos-ügyvezető, azután pedig az Orbán Viktor legidősebb lányával, Ráhellel 2013 őszén összeházasodó Tiborcz vette át tőle a stafétát és 2015 áprilisáig ő jegyezte a társaságot. (Addig, amíg az egyik építőipari üdvöske, a WHB-tulajdonos Paár László egyik cége át nem vette a Green Investmentet.)”
– a Hmvhely-i ügyben, 2010-ben tehát még nem Tiborcz volt az Elios-tulajdonos =Aristonak megint igaza van, ezt jobban kellett volna tudatosítani a jobboldali város választóiban, mint ahogy ezt is:
„Attól tartok, Hamar Endrével vitetik el a balhét – utalt az egyik informátorunk arra, hogy Hamar egyúttal a Sistrade-nek is tulajdonos-vezetője, így az ügylet mindkét ágán érintett. Akkor is, ha a piacon úgy tudják, nem értelmi szerzőként került képbe.”
– ahogyan a balodali média ellensúlyozni tudja pártjai töketlenkedését, a jobboldalinak is le kellett volna csapnia a 24HU-nak ezt a magas labdáját (Hamar Endrét) =Aristonak harmadszor is igaza van.
Rabló Idő
2018-03-01 @ 18:30
„Nincs ok a hallgatásra … Lázár János azt közölte, hogy addig várni kell, amíg az Európai Bizottság lezárja az ügyet. Erre azonban semmi sem kötelezi Magyarországot”
– Aristonak a 24HU szerint is igaza van:-)
Józan paraszti ész
2018-03-01 @ 19:12
Tudod, az úgy van, hogy beszélsz az ismerősöddel. annak van egy ötlete, de nincs ideje/energiája/pénze vele foglalkozni. De „odaadja” neked. Te neki állsz megvalósítod. De kell valaki aki szakértő a témában. Kit kérsz fel? Egy idegent, vagy az ismerőst akiben megbízol? És így tovább. Tudod az élet így működik! Nem bonyolult, csak sok az írigy akinek ilyenkor eszébe jut, hogy én is megcsinálhattam volna, és jobban és olcsóbban. Csak nem csinálta!
Kéfa
2018-03-01 @ 19:42
Mai hír, hogy egy MSZP-s bement a kormányinfora valamilyen Elios papírokkal és bár ott helyben, rögtön akart neki válaszolni Lázár János, azt nem várta meg az MSZP-s, azaz olybá tűnik nem érdekelte a válasz.
csakafidesz
2018-03-02 @ 11:03
El kellett volna kapni a tökét, jól megszorítani és addig fogva tartani amig végig nem hallgatja a választ…
Kéfa
2018-03-01 @ 19:36
Valóban érthetően el kell magyarázni a választóknak a helyzetet. A baj nem is a választókkal van.
Szerintem inkább azzal lehet a baj, hogy bár el lett magyarázva a helyzet a „haladó sajtónak” többször is, de talán képtelenek felfogni. Ennek következménye a másik fél megértésének teljes hiánya, ergo önthetik tovább magukból az Aristo által írt „vadregényes sejtetéseket és összeesküvés-elméleteket”.
Ha az ellenzéki újságírók jobban odafigyelnének arra, hogy mit mond a másik fél, esetleg azzal a jóindulattal közelítenének meg ezeket a kérdéseket, amit magukkal szemben biztos elvárnak, más lehetne a jelenlegi helyzet. Mert ha nem csak az ellenzék ideológiájának, kritikáinak a közlése lenne a céljuk, hanem a megértés lenne az elsődleges, akkor mindannyian előrébb juthatnánk.
És Aristo írásából merítve talán a kutyák továbbra is a postás után mutatnának nagyobb érdeklődést. 🙂
Klárika
2018-03-02 @ 06:55
Nem is, „a baj nem is a választókkal van.” Márhogy addig, amíg nem lesznek megválasztottak.
Sem a nagy sem a kis Magyarországon nem volt még olyan, hogy kormánypárt és ellenzék lett volna.
Ami volt az mindig a kormánypárt és az ellensége, az volt. A legtöbb határozat, ha nem a császkir, a szovjet fötitkár, az unió hozta meg akkor az a kormány s az ellensége, a kettö hatalmi viszonyán és a trükkjeiken múlott, nem kizárólag az ország tényleges javán.
Orbánbasi az elsö, hogy a trükkjei is az országot akarják szógálni,…
Kéfa
2018-03-02 @ 09:59
Igen, érthető. Annyit azért hozzátennék, hogy a választók egy részét, akár szegénységük vagy más okok alapján fel lehet biztatni (ilyen már volt, nem is egyszer!), szembe lehet állítani a társadalom többi részével. Ez viszont a felbiztatók, a társadalmi csoportokat, osztályokat egymással szembe állítók felelőssége.
Klárika
2018-03-07 @ 01:15
A felelösséget pedig elnyomta, jobb esetben semlegesítette az érdek. A jól felfogott vagy csak a sajáthasznú érdek. És háát a nyugati külföld „imádata” divatjával sem törödtek más országokban sem annyira, mint az anyaországban.
Érdekes módon, manapság pl., és megint csak a Fidesz (vagyis csak egy párt) „migráncs” ellenes.
Holott normális módon, ha másért nem, legalább az évek óta ismert külföldi események alapján, ha semmi egyébben, de a betelepítés ügyében minden pártnak egyet kellene értenie.
Nem ez van; de meggyilkolós, bebörtönzö és egyéb fenyegetésekben viszont nincs hiány. Ez kétségbeejtöen érthetetlen, akkor is ha az ország lakósságának a nagyrésze csak az újjain tudna számolni. Egyebet nem is emlegetve.
Ezért kísért az emlékezetemben örökösen a kuruc-labanc-pecsovics megosztottság. Hogy a nem is nagyon létezö vita most sem a gyakorlati, az országos haszon/elönyös lehetöségek körül folyik hanem a vélt, az irreális elképzelések nevében. A szerényebb lehetöségeket/imidzset megengedö függetlenség helyett, az annak az árnyékát is nélkülözö hovákikheztartozunk csalókás szörnye.
csakafidesz
2018-03-02 @ 11:06
„Orbánbasi az elsö, hogy a trükkjei is az országot akarják szógálni”
Helyes a dörgés Klárika. Trükkök nélkül nem megy. Pisálni is trükkösen kell, ha ellenszél fúj..
Csak a FIDESZ!!!
Piffu
2018-03-03 @ 22:01
Elios (meg még kismillió fideszes, vagy szoci (ballib) lenyulkapiszka) ügyben teljesen felesleges véleményt nyilvánítania bárkinek, akinek van pártkötődése. Mindig, minden párthoz kötődő ember az aktuális pártérdek szemüvegén át fogja nézni az adott gennyes ügyet, Böszmegyerek lenyuszijaitól Mészáros lenyuszijaig – bárkit felsorolva.
A fidesz-ködös emberek szerint a Fidesz maga a megtestesült jóság, a haza egyedüli igaz útja, pártpolitikusai pedig a maszületett báránykák. És pontosan ugyanezt hiszi az összes ballibbant a maga üdvöskéiről a maga kis piros (vagy kék) szemüvegén át. A banyatankos szocinyugger éppen olyan tiszta szívvel hisz az ő Ferikéjében, mint a banyatankos fidinyugger. Ezek a rohamnyugdíjasok ölni is képesek lennének a liebling Ferikéért vagy Orbánviktorminiszterelnökúrért. És amíg a gyenge felfogóképességű, de erősen vezethető és irányítható hívek egymást agyalják akár fizikailag is, ha úgy alakul, addig a politikus réteg röhög a markába és egymással bizniszel. Rendkívül tanulságos dolog választások táján a pártoldalak kommentelőit olvasgatni. Az emberi ostobaság mennyire nem műveltség, vagy tanultság kérdése…Sajnos a pártkötődéssel rendelkező emberek nagy része hülye, mint a tök. Ez van. Ezért tart ott ma – nem csak hazánk – de az összes úgynevezett képviseleti demokrácia, ahol van. Divide et impera! – Oszd meg és uralkodj. – mondta tán már Cézár is, de XI. Lajos biztosan…Semmi nem változik…
Betufalo
2018-03-01 @ 19:48
Egyszerűen még egy olyan stabil szavazógárdával rendelkező párt, mint a Fidesz, sem engedheti meg magának, hogy a hazugságokra ne reagáljon azonnal és alaposan. Ha van Hmvhely választásnak tanulsága ez az! Egyébként még egy kritikát hozzáfűznék az Elios üggyel többször foglalkozott a kormánypárti média is. Katasztrofálisan felkészületlen emberek szóltak a Fidesz mellett. Tessék alaposan utánajárni az Internet korszakában ez nem lehetetlen és úgy nyilatkozni.
magyar
2018-03-02 @ 10:49
Na és az milyen politikai stílus /például a prostisrácok részéről/, hogy a cenzor törli a kritikákat, azokat a bejegyzéseket amik a fideszmaffia nemzetellenes bűneiről szólnak?
Milyen politikai stílus az, hogy nem mond le az a min.elnök akinek közvetlen családtagja maffia típusú /szervezetten, különösen nagy értékre, folytatólagosan/ elkövetett tetteiről kerülnek nyilvánosságra tényadatok és az illető nem mond le, nem tűnik el a közéletből? Ilyen latinamerikai banánköztársaságokban és belsőafrikai diktatúrákban még elmegy, de Európában példátlan.
Milyen politikai stílus az amikor egy európai(???) min.elnök a parlamentben a hozzá intézett kérdésekre nem felel illetve csak annyit, hogy „nem értem” meg „kellemes karácsonyt”????
csakafidesz
2018-03-02 @ 11:27
A kurvaanyádat boldogítsad, közben súgdosad a fülébe, hogy fideszmaffia…
Mami
2018-03-02 @ 12:14
Ne csodálkzz, hogy az ehhez hasonló cikkeket törlik. Nem a cikket, téged kellene törölni, mert ez nem kritika, hanem megalapozatlan mocskolódás.
Te csak összeollóztad a ballibsik összes hazugságait, komoly bajba kerülné, ha csak egyet is bizonyítékokkal kellene alátámasztanod!
Ezzel a stílussal csak Gyucsány tud sikerekert elérni, az ő primitív rajongói körében. Te is ott csápolsz?
magyar
2018-03-02 @ 19:31
Szerinted az OLAF jelentés – amiből egyre több és több részlet kerül nyilvánosságra és még maga lézerjankó is bevallotta, hogy összejátszott a nemzetthy vővel – egy ballibsi hazugság?
magyar
2018-03-02 @ 19:29
Sikerült tökéletesen bemutatnod egy fitymaszbirka politikai stílusát.
csakafidesz
2018-03-05 @ 23:34
Kösz. Továbbra is a büdöspicsábaveled aki fitymaszbirkázik.
magyar
2018-03-07 @ 10:20
Ez csak tényközlés részemről.
khm
2018-03-02 @ 17:19
Akkor a magadfajtáknak egy „kis” olvasnivaló.
(Tudom,hogy nem fogjátok elolvasni,mert a Tungsram,leírta Elios ügyben az igazságot. Márpedig a xxxxx maffiát az sérti. )
„https://badog.blogstar.hu/2018/03/02/akkor-tenyleg-legyen-vilagossag-/49335/”
„Legyen világosság!
(2018-03-01)
A Tungsram-Schréder Zrt. tájékoztatása a sajtóban megjelent valótlan állításokkal kapcsolatban ….
….Ez a sajtóközlemény kizárólag változtatás nélkül, teljes egészében közölhető!”
A közleményt,tényleg érdemes a kipontozott részek között elolvasni. Akkor is,ha 2018. 03.01.-s kiadású.
Mondjuk ez nem fogja hmvh-t megvédeni az első migráns lakótelep kialakításától. Hiszen,megérdemlik immár. Kikönyörögték maguknak.
Piffu
2018-03-03 @ 22:07
Szerintem már fél Afrika és komplett Közel-Kelet az időközi híreit leste, és több millió migiri már csomagol, és készül HMVH-re, eljárnak a gyarmati sulikba, hogy megtanulják bepötyögni az útvonaltervezőbe HMVH célállomást… Vagy nem… Kiderül. Előre nem érdemes károgni. Majd lássuk utólag. (illetve ne lássuk)
Annak idején hogy károgtak a ballibék, hogy majd a Fidesz akasztatni fog, mert a Lacc meg az ő kötelesbeszéd erre utal. Aztán a rettegők annyira melléfogtak, hogy nemhogy akasztás nem volt (sajna), de még számonkérés sem. De közös biznic, na az van.
csakafidesz
2018-03-05 @ 23:37
„.. nemhogy akasztás nem volt (sajna), de még számonkérés sem.”
Tudod az akasztás a számonkérés non plus ultrája. Néha nem ártana egy kicsit szóbahozni hogy viszkessen demki és gyurcsány nyaka..
vaarany lalai
2018-03-07 @ 04:54
Kifelejtetted a felsorolásból a spontán privatizációt, majd a MDF-tevékenységét. Hű de szelektív az emlékezeted.
vaarany lalai
2018-03-07 @ 04:58
Tudod ,szerintem tudod, mivel magad is a széken ülők kasztjához tartozol,hogy rengetek írat lapul fiókokban,és várja,hogy kellő időben a friss levegőre kerüljenek.