Divat, avagy a hülyeség újratermelődése
119„Az vagy, amit megeszel”
Feuerbach: Spiritualitás és materializmus
Mindig álmélkodással vegyes érdeklődéssel fogadja az ember a divat új és új megjelenési formáját. Bár sokféle tudós magyarázat keletkezett a jelenségről az évszázadok során, én megvagyok róla győződve, hogy végső alapja nem más, mint a majmoktól öröklött utánozás szokása, melyen nem változtatott az, hogy őseink leestek a fáról.
Félreértések elkerülése végett, a divat nem csupán az öltözködésre, az orrpirszing viseletére, vagy a tangabugyira terjed ki, hanem gyakorlatilag mindenre, így a gondolkodásra is. A divat mindig nagy úr volt, egy bizonyos szellemi színvonal alatt, ám utánozni csak azt lehetett, amit láttak, hallottak. A különböző divatok – vitorláshajókkal, öszvérkaravánokkal – többnyire csak éves késésekkel értek el a perifériákra akkor, mikor a mértékadó helyeken már ósdinak, divatjamúltnak számítottak.
Ez mára megváltozott. A technológiai haladás lehetővé tette, hogy a hülyeség fénysebességgel kerülje meg a földet, és mire felocsúdunk, mindent elborítson.
Ennek szórakoztató megjelenéseként olvasom az „új” Index pixelein az Itthon is elindult a műhúsforradalom című cikket.
A cikk, a halhatatlan Indexes hagyományoknak megfelelően tulajdonképpen propaganda, melyet azonban kellően tudálékos formában adnak elő, amúgy objektíven, elleplezve ama tényt, hogy az előállítók jócskán fizettek érte. A műhús-divat – mely nem más, mint a gasztronómia Csernobilja – láthatóan elérte hazánkat is, és élelmes vállalkozások pénzt akarnak csinálni belőle, ami érthető, elvégre a kapitalizmust építjük, vagy mi a fene.
A pénzszagra pedig gyűl az éji vad és a függetlenobjektív újságíró.
A cikk az elején felsorolja az összes közszájon forgó ostobaságot a CO2 kibocsátással kapcsolatban. Ez roppant fontos, hiszen a libsi újságírás mindnek megfelel a kommunisták által a művészetnek tulajdonított három cél közül, tehát: tanít, nevel, szórakoztat. Abban már a régi szép időkben, mikor még nem volt dögvész, a haladók megegyeztek, hogy a szén-dioxid korunk pestise. Az állattenyésztés pedig csak úgy okádja a szén-dioxidot.
Miután az emberiség nem csak folyamatosan szaporodik, hanem egyre gazdagabb is lesz, ezért a húsfogyasztás minden bizonnyal nőni fog, egészen addig, amíg már nem lehet kielégíteni az igényeket. Például minden néger ökológiai lábnyoma, néhány órás hajókázás után, Európába érve, a százszorosára nő. Ekkor lépne be – többek között – a műhús, mint az ellátás egyetlen lehetősége – állítja az Index cikke.
Sokan leszünk, műhúst eszünk.
Összefoglalva ez azt jelenti, hogy egyre többen fogunk élni a földön, de legalább egyre rosszabbul. Nagyszerű perspektíva.
Az ördög a részletekben rejlik. Az egyik bemutatott húsimitáció például zöldbanán-lisztből készül, melyet úgy állítanak elő, hogy a banánt kiszárítják és lisztté darálják. Ne menjünk bele annak taglalásába, hogy mennyi energiát kell befektetni a banán – ami eléggé lédús gyümölcs – kiszárításába és darálásba, az ugye, a szent cél érdekében, most nem számít. Amint az sem, hogy hány ezer kilométerről kell ideszállítani. Gondoljunk azonban a klímahisztinek arra a pillanatára, mikor az égő őserdők voltak éppen műsoron.
Na most, azért égetik az őserdőket, hogy többek között ezt a banánt, meg a másik felkapott húspótlékot, a szóját termeljék ott.
A zöldbanán-liszt ára az orangutánok autodaféja, akik nagy csodálkozó szemekkel kérdezik, miért akarsz te pont banánlisztet enni, ott a távoli nyugaton, te hülye?
Az élelmiszer előállítás azóta létezik, mióta az ember letért a gyűjtögető, halászó, vadászó életformáról és letelepedett. Az állatok háziasítása pedig még ennél is régebbi történet. A legelők nem csak azért alakultak ki, hogy állatokat tarthassunk, hanem azért, mert ott másféle gazdálkodás nem lehetséges. Ha felhagyunk az állattartással, az ökológiai katasztrófát okoz, hiszen elpusztul a rétek, legelők sajátos ökoszisztémája, és kipusztul az általunk háziasított állatok nagy része is, hiszen képtelenek lennének alkalmazkodni a természetes életmódhoz.
A másik megszokott érv „morális”, mert attól akarnak elborzasztani, hogy az állatokat úgymond „lemészároljuk” evés céljából. Ez azért lehet hatásos, mert többségünkben már városi kultúrában élünk, és nemhogy tapasztalatunk, fogalmunk sincs az ennivaló előállításáról. 50-100 éve a háziasszony magától értetődő természetességgel tekerte ki a csirke nyakát, mert nem baromfi szenvedése, hanem a vasárnapi ebéd és a jóllakott gyerekek boldogsága járt az eszében.
Az ennivaló és elfogyasztója között nem létezik morális kapcsolat, mert a moralitásnak nyoma sincs a természetben, az kizárólag emberi dolog, amely az embereket fűzi egymáshoz.
Már amikor, persze.
Az alapprobléma természetesen nem a húsevés, hanem a túlszaporodás. Miután ez ellen nem akarunk tenni semmit, jönnek a hülyébbnél hülyébb ötletek, a rovarok fogyasztásától a műhúsig. Akinek sikerül a saját elmebajából divatot csinálni, annak nyert ügye van, hiszen a hullámon lovagolva jól meggazdagodhat. Ahhoz pedig, hogy valamiből divat váljon, nem kell más, mint a média, ahol agyatlan celebek éppen vegánok, műhúsevők és még ki tudja micsodák. Ez folyik most.
Aztán majd újabb ötletek jönnek egészen a legelésig bezárólag, amíg valaki fel nem fedi a fű hallatlan szenvedését, miközben rágjuk. Utána pedig minden megoldódik, hiszen éhen halunk és a természet újra teljes pompájában ragyoghat. Egészen addig, míg a delfinek, vagy a csimpánzok, vagy ki tudja micsodák, ki nem találnak valamit.
Aztán kezdődik minden előröl.
Ha igaz az, hogy az vagy amit megeszel, akkor nem lennék a műhúsevők helyébe.
Neaddfel
2020-11-18 @ 14:41
„Az alapprobléma természetesen nem a húsevés, hanem a túlszaporodás.”
***
Lásd Afrika ahol a ötven évvel a gaz gyamatosítók (akik alatt élelmiszert exportált a kontinens) ottmaradt utódainak a farmereknek a kiirtásával sikeres ENSZ segély tereppé sikerült változtatni az egész kontinenst, csak éppen a zabálnivalóval együtt elfelejtenek kotont meg antibébi tablettát is osztogatni.
Bár azt már lehet, hogy tapasztalati okokból nem teszik, azok használatához ugyanis ész is kellene, ami lásd a „fekete életek” akció hőseinek a tevékenységét még az USA-ban sem sikerült elérni.
Kele Loránt
2020-11-18 @ 15:05
„Azzal van bajom, hogy nem tesz semmit az ellen ami a békés közéletet évek óta provokálja, terrorizálja és a konzervatív hátországot gyengíti, pl.: nincs következménye kivételezettek tetteinek – Gajda, Kránicz, Lackner.
Mitől másabb a XIX. kerület, mint a VIII. kerület?”
Nagyon egyet értek magával. Viszont miért pont ezt a kis szeletet ragadta ki? Ott vannak a tengernyi bírósági ítéletek, négyes Metró 167 milliárd eltűnt lopása, vörösiszap, Szeviép az elszemtelenedett moslékkoalíció parlamenti képviselőinek parlamenti hozzászólásai…2/3 és nem történik semmi. Ja. hogy mit mond Brüsszel? Ugyan már, kit érdekel az…ha van rajta sapka, ha nincs, tipikus esetei vagyunk számukra!
Namond
2020-11-18 @ 18:35
http://www.atv.hu/belfold/20201116-nem-fuggesztettek-fel-szabo-timea-es-simonka-gyorgy-mentelmi-jogat
Nem csoda, hogy Szabó Tímea ilyen szabadszájú, ilyennek szereti a 2/3-ad, ilyenre van szükség.
Igaza van, a Metró kocsibeszerzés miatt, csak a vélt korrupciós kifizetők állnak bíróság előtt, azok akik a pénzt kapták nincsenek megvádolva.
(Eltűnés esetén, ha nincs hulla, nincs tetthely hogy bizonyítható a gyilkosság? A nyomozók rámutatnak valakire? Politikailag?)
csakafidesz
2020-11-20 @ 10:19
Addig amig Afrikában békésen megették egymást nem volt túlszaporodás.
Uncle Ment
2020-11-18 @ 15:03
A gyorséttermek hamburgereiben lévő „húspogácsák” eddig sem húsból készültek, hanem vágóhídi hulladékból.
Aki most divatból műhúsra vált, az talán még jól is jár.
Persze a környezetvédelemhez meg CO2 kibocsájtás csökkentéshez semmi köze nem lesz továbbra sem.
Neaddfel
2020-11-18 @ 19:41
„Aki most divatból műhúsra vált,”
Szerintem inkább vissza kéne térjünk a hagyományokhoz:
–
Az öreg székelyhez egy újságíró látogat le falura, hogy riportot készítsen kisiskolások részére.
– Kérem mondja el egy napját!
– Hát édes fiam, reggel felkelek, megeszek egy fél oldal szalonnát. Megiszok rá 4-5 pályinkát…
– Na de bátyám, ezt így nem lehet, mondja inkább hogy könyvet olvas.
– Jól van fiam.
Tehát felkelek reggel, megeszek egy fél oldal szalonnát. Elolvasok 4-5 könyvet, aztán addig dolgozok kinn a szántón, amíg olyannyira megnő a tudásszomjam, hogy 5-6 könyvet ismét el kell olvasnom. Bele is szédülök a sok olvasásba, ezért lefekszem, pihenek egyet. Mikor felébredek, megeszek egy jó nagy darab csülköt 1 vekni kenyérrel. Ebéd után elmegyek a könyvtárba. A Pista már rendszerint ott vár. Együtt elolvasunk vagy 12-t, egészen addig, amíg a könyvtár bezár. Utána meg átmegyünk a Józsihoz.
Mé ott mi van ?
Hát egy nyomda.
hivő
2020-11-18 @ 15:53
Talán a probléma ott kezdődött
hogy ..leestünk a fárol…Fejre?
Az is érdekes téma lenne, hogy a
CO2 növeli a növényzetet tehát
az oxygén kibocsátást.Lehet hogy
a válasz egyik része ott van hogy
aki legelőn nevelt hust eszik az tovább él, mint
aki a multik által előállitott
ipari szemetet fogyasztja.Lásd Keto kraze.Tanuljunk meg
műkalyát enni és mielőtt nyugdijba
mennénk dobjuk fel a talpunkat.
khm
2020-11-18 @ 16:47
Azt hiszem,hamarosan lekanyarítok egy darabka sonkát,néhány szelet élesztős kenyeret,pucolok vöröshagymát,kinyitom az esetes cseresznyepaprikát….
Azt még nem döntöttem el,hogy sört,vagy bort igyak rá.
Na részemről ennyit a divatról.
Neaddfel
2020-11-18 @ 18:54
Szuper !!!
Azzal egészíteném ki, hogy előtte én leszoktam dobni egy két kupica kisüstit.
Neaddfel
2020-11-18 @ 22:03
Te Ibrahim Allah nem engedi, hogy igyak.
Klárika
2020-11-19 @ 00:49
Pompás volt. (néha én is leszoktam ..)
csakafidesz
2020-11-18 @ 23:12
khm 2020-11-18 @ 16:47
Nekem a főtt császár a kedvencem némi mustárral, vagy tormával. Azt biztosan nem lehet szójából csinálni.
Neaddfel
2020-11-18 @ 23:39
Na azt én is imádom.
***
De valami más, te fidesz nem találom a Naprózsát, visszanéztem 2020-11-03-án jelentkezett utoljára.
Csak nem az a curva covid ?
sunga
2020-11-18 @ 23:57
Addig is, míg a kérdezett válaszol:
Naprózsát itt, az Aristo-blogon nem találhatod, mert egy iszonyú hárpia rászállt (nem most, hanem már legalább egy éve!), s a mi drága Naprózsánk pár hete úgy döntött: elég volt, nem teszi ki magát több mocskolódásnak, s nem ír ide többet (ezek itt, a vessző után, nagyjából betű szerint az ő szavai).
Természetesen olvassa tovább is a kiváló Aristo blogját (is), de kommentet már csak a többi blog után, vagy a PS cikkeinél fog elhelyezni.
Legtöbbünk nagyobb sajnálatára!!! 🙁 🙁 🙁
vorosful
2020-11-19 @ 00:11
Nem, el es virul, csak innen szallt ki.
Ch d V
Neaddfel
2020-11-19 @ 14:16
Hála Istennek.
Theo
2020-11-19 @ 00:39
Én is sajnálom őt, de még azt is kérdezném, hogy hová tűnt Szabó Anett a Civil körből???
corvus
2020-11-18 @ 18:19
Máshol már közzé tettem , jó pénzért vállalom az elpusztított növények szószólója biztosi feladatot , mert azt tényleg nehéz lehet elviselni amikor a füvet elvágják és ordít a fájdalomtól.
Aristo uramnak üzenem , ezt a kis bonmot még bele kellett volna venni , a libsik nem igazi vegánok , mert nem legelik a füvet hanem szívják, mecsoda különbség!
Theo
2020-11-18 @ 21:33
Corvus, beallnek maga moge, szeretem a hulyeseget onmagaval szembesiteni :).
Mindent vigyunk vegig, pl. szegeny allatkak miatt tilos a szormebunda es a gyapju (az eszkimok fagyjanak meg, ugyis bantjak a szegeny fokakat), ezert mindenki (buszken)muanyag kabatokban jar, amit ketevente kidob. A korabbi gyapju es szorme kabatok egy eletet kiszolgaltak. Na melyik a kornyzetkimelobb, hulyegyerekek?
csakafidesz
2020-11-18 @ 23:22
corvus 2020-11-18 @ 18:19
Szegény fű.. A marhákat és a lovakat ki kell irtani, mert fájdalmat okoznak a fűszálaknak.
Attila
2020-11-19 @ 21:07
Védd a fákat, irtsd a hódot!
csakafidesz
2020-11-20 @ 00:07
Ezt minden bundakészítő műhelyben ki kell írni.
csakafidesz
2020-11-20 @ 10:17
Tapasztalatom szerint a fű dúsabb és erősebb lesz, ha rendszeresen nyírják..
Namond
2020-11-18 @ 18:44
Igaz.
Milyen kár, hogy a Média Tanácsnak nincs, hülyeség közlést tiltó automatikusan életbe lépő funkciója.
Persze az is hiba, hogy a Média Tanács tagjai nem tudnak olvasni és minden problémát el kell nekik mutogatni.
Schenkhyalfonz
2020-11-18 @ 21:23
Azért kíváncsi lennék, hogy a nyam-nyamok mit szóltak volna egy vegán falatkához, a jól bevált misszionárius-ragu helyett?
Theo
2020-11-18 @ 21:23
Sajnos ez nem vicc. Az „elelmiszer” gyarak at akarjak venni a hatalmat az etkezesunk felett es ezeknek elemi erdekuk a maceras termeszetes helyett muanyaggal helyettesiteni mindent. Olvastam, hogy a legjobb eper izt mar fureszporbol allitjak elo, az meg regi dolog, hogy a legerosebb aromak a koolaj feldolgozas mellektermekei. Ez a muhus meggyozes mar reg elo van keszitve, a vega es vegan divat mar ezert lett eloallitva. Nalunk a fo forrasa az ELTE Bolcseszkar.
Az egy baromsag, hogy tul sok az ember, hisz europai egyre kevesebb van. Vegre helyreallt a magyar videk, megjelentek az allatok megint a legelokon, nehogy mar tonkretegyuk ezt.
Ahol tul sok ember van , ott kell otletelni, nem itt!
Kedves szulok, nagyszulok! Tessek a gyerekekkel beszelgetni es a hulyeseget idejekoran kiirtani a fejukbol! Ez mukodik, csak oda kell figyelni.
csakafidesz
2020-11-18 @ 23:25
Már régen átvették. Főképp az ételszemetet gyártó németek. Olvasom a sajton, eláll 2022 végéig. Tuti, hogy a tehén semmivel sem járul hozzá a sajtgyártáshoz.
khm
2020-11-19 @ 16:05
Már ne is haragudjon,de a piacon,olyan sajtot szoktam venni,amit 2016-ban vontak be viasszal. Kés legyen a talpán 🙂 ami vágni tudja.
Igaz,nincs ráírva mikor jár le a szavatossága,de évek óta ugyanonnan veszem.
Nem írhatom le a nevüket,mert reklám lenne,másrészt nekem sem jutna belőle. Egy kis faluban létező kft.
sunga
2020-11-19 @ 16:15
Na jó, de azt nem írta oda ‘csakafi’, hogy a ’22-ben lejáró sajt is elég soká bírja, mert ott áll valahol mellette egy másik rövid, egykor nagyon ismert felirat is: „Hergestellt in DDR”
🙂
csakafidesz
2020-11-19 @ 18:10
Drezdában nem lehetett sajtot venni, mert nem volt. (Tejet lehetett kapni, annak árulták és fehér színe volt.) Amikor tüdőgyulladást kaptam és 40 fokos lázzal feküdtem a drezai szállodában nem lehetett filteres teát kapni, csak a dollárboltban. (Szerencsére a személyzet külön főzött nekem teát, szóval tényleg próbáltak gondoskodni rólam, ha már az ő betegük voltam. Még lázmérőt is adtak (csak fogkefét, borotvát vittem..) és amíg lázas voltam kint maradtam, csak akkor szálltam fel a vonatra mikor már elmúlt a lázam. (Kurva sz@r dolog külföldön betegnek lenni. A doktor szerint szimpla száraz tüdőgyulladás volt, nem utalt kórházba. A szállodások pedig megértőek voltak.)
csakafidesz
2020-11-19 @ 18:01
Mondd kérlek az a viasszal bevont sajt amit anno Ramszesz fáraó is evett a lakomáin?
khm
2020-11-20 @ 10:02
Nem az.
Ezt egy környékünkön lévő falucskában termeli egy KFT.
Van más sajtféleségük is,de nekem ez ízlik a legjobban.
Amolyan parmezánsajt forma.
Apropó,meg lehetett nézni a teheneket és a „sajtgyárat” is.
Nyilván most a járvány miatt ezt nem lehet.
Kele Loránt
2020-11-20 @ 08:48
Theo
Hacsak fűrészpor lenne, figyelj jól, ez színesíti ételeinket „A „csoda” anyag forrása pedig nem más, mint a megtermékenyített bíbor pajzstetű nőstényegyedeinek teste.” Ezekután további jóétvágyat!
Theo
2020-11-20 @ 17:41
Jaj ezt tudtam, ez van a Campariban.
Theo
2020-11-18 @ 21:38
Es VAN terv!
Vagy tiz eve olvastam hogy 2030 ra mar csak a leggazdagabbak engedhetik meg maguknak a husevest. Ezen akkor rohogtunk, de.most eszembe jutott.
csakafidesz
2020-11-18 @ 23:04
Kedvencem a a liberális lózung, hogy a lovaglást be kell tiltani, mert az nagyon megalázó a ló számára, ha ráülnek a hátára. (Komolyan mondom nem tudom ezeket a libsiket én mivel alázhatnám meg. Esetleg az ostort elkérném a kocsistól..)
csakafidesz
2020-11-18 @ 23:07
Theo 2020-11-18 @ 21:23
Szerinted mi mindent raknak a virslibe?
Theo
2020-11-19 @ 00:36
Tudtommal nem műanyagot, hanem bőrkét, meg ilyesmit. Is, a húson kívül. Nem?
csakafidesz
2020-11-19 @ 03:42
Nem akarlak elkeseríteni, de minél gazdaságosabb előállításért bizony az állat becses fütykösét is beledarálják..
Theo
2020-11-19 @ 19:44
Az vegulis termeszetes osszetevo legalabb 🙂
Gijutsushi
2020-11-19 @ 23:12
Ha a lóéról van szó, akkor azt nem a virslibe, hanem szabó timeába és/vagy jákob péterbe (hátulról) kellene rakni. Persze előfordulhat, hogy Ungár féltékenységi rohamot kapna…:)
Theo
2020-11-19 @ 23:22
Ettol elhatarolodom 🙂
csakafidesz
2020-11-20 @ 04:12
Hadházy gyűjti a lóízét, már egy csomó van neki felfüstölve. Számára ez a csemege..
sunga
2020-11-18 @ 23:46
A marhák…
Egy EU-kiadvány aktuális cikke ezt állítja:
With the animal farming industry in Europe emitting more CO2 than all EU cars and vans combined, this will be an important decision [in 2012-2027] for the environment, biodiversity and small farms.
Tehát, hogy az állattartás CO2 kibocsátása Európában ma NAGYOBB, mint az ÖSSZES személygépkocsi és teherautó hasonló kipufogása összesítve.
Meglepő!
https://pendect.com/organizations/European_Parliament
Aztán kicsit lejjebb görgettem, és ezt a még meglepőbb információt találtam:
European Parliament: Politicians report theft of technical equipment
azaz: Panaszkodnak az EU-politikusok: lopják a műszaki cikkeket, note-bookokat az EU-épületek irodáiból (különösen, mióta a járvány miatt nagy a kihaltság folyosók-szerte).
Mielőtt még bárki külső, besurranó tolvajokra gondolna, a cikk gyorsan leszögezi, hogy a gyanú árnyéka nyilvánvalóan belső elkövetőkre vetődik, s már folyik a nyomozás.
Az már csak hab a tortán, hogy adott esetben az anyagi veszteség, amelyet egy – párezer euróba kerülő – masina eltűnése okoz, elenyésző semmiség lehet a memóriájában tárolt szuper érzékeny anyagok nyilvánosságra kerüléséhez képest; egy-egy gép sima, könnyű „bepoloskázásának” lehetőségét már nem is említve.
Eközben az ülésteremben: Jogállam-vita… ha-ha
[Még valami: A vezető képen a két tehén közül a térdelő igen nagy hasonlatosságot mutat hazánk bősz ellenségével, a Sophia in ‘t Veld névre hallgató hollandussal!]
vorosful
2020-11-19 @ 00:24
sunga
„Tehát, hogy az állattartás CO2 kibocsátása Európában ma NAGYOBB, mint az ÖSSZES személygépkocsi és teherautó hasonló kipufogása összesítve.”
Es akkor az allattartas koltsegeirol meg nem is beszeltunk (pedig az tetezi am igazan a bajt!). Ld. EU kepviselok, adminisztratorok fizetese, juttatasai…
(Majdnem tettem ide egy smiley-t, de sajnos nem rohejes)
Ch d V
sunga
2020-11-19 @ 00:34
Jogos! És egy ponton még kombinálni is lehet a kettőt (költség és greenhouse gas) az említett EU-sok rengeteg fölösleges repkedése hetenként haza, meg vissza, és tök fölöslegesen Strassburgba, meg vissza – itt egyszerre jelentkezik a szennyezés és a költség.
Még egy rövid megj: fenti szövegemben egy helyen 2012-t írtam, az term. 2021-ként értendő!)
csakafidesz
2020-11-20 @ 04:10
Te vörösfül. Már olvastam arról a sületlenségről, hogy a marhák fingása csökkenti az ózonpajzsot. Az még véletlenül sem, hogy egyidőben 20-30.000 sugárhajtású repülőgép van 10.000 méter fölötti magasságban.
vorosful
2020-11-20 @ 13:12
Nem vagyok vegyesz (sem), nem allok jot az erv helyessegeert, de:
az erv ugy szol, hogy a metan (a marhafingban) joval „hatasosabb” greenhouse gas, mint a szendioxid. Amikor eloszor hallottam rola
(hu de regen), egy huszas faktort emlegettek, de lattam mar nyolcvanszoros becslest is. HA igaz (nagy „ha”), akkor lehet akar valodi szerepe is. Nagysagrendi becslesekhez is lusta vagyok (koran van…) de akar lehet hasonlo erossegu faktor is, mint a legikozlekedes.
Teljesen mas kerdes – szinten valasz nelkul – hogy barmelyik egyaltalan szamottevo faktor-e…
(Ha hulyeseget irtam, majd valaki helyreigazit. Erre mindig szokott lenni vallalkozo 🙂 .)
Ch d V
csakafidesz
2020-11-20 @ 18:22
Te vörösfül! Az állatok fingásával állítólag metán kerül a légkörbe. A múltkor kettőt pöfékelt Izlandon egy vulkán és a finompor miatt egész Európában leállt a légiforgalom. Nos a vulkánok folyamatosan nyomnak metánt a légkörbe. Egy becsületes vulkán, mondjuk Mexikóban egy nap több metánt bocsájt ki mint a szomszédos USA teljes marhaállománya egy hét alatt. Nézzük már realításában a világot. A bioszféra az ember kivételével nem tud ártani a Föld légkörének.
Jó, persze a dinók kihaltak. Állítólag a napfolttevékenység miatt. (Vagy csak rájöttek, hogy nem érdemes élni..) De még a dinófing sem tette tönkre a légkört.
sigula
2020-11-21 @ 17:01
Fájdalom, a vulkánok egy mg metánt sem tudnak kipöfékelni, kicsi meleg van ahhoz, hogy ha lett volna is eredetileg, a cső végéig kibírja, nem tudom hol olvasta ezt a sületlenséget?
A rizsföldek viszont jelentős metán termelők, vö. mocsárgáz.
vorosful
2020-11-21 @ 00:09
Mint emlitettem, nagysagrendi becslesre most nem vallalkozom – eleg maceras, ha az ember olyanra akarja csinalni, hogy legalabb sajat maga elhiggye.
Helyette inkabb egy kis „szinest” a metanrol. Lidercfenyrol mindenki hallott, de ego vizet latni nem is olyan nehez. Az en kedvenc helyem (remelem, meg megvan) a 33-as uton, Debrecen fele van, kb 200 meterrel azelott, hogy az ember atmenne a Keleti Focsatorna folott. Az ut baloldalan ket nagy henger, rajta csap, ha megnyitja, vastag sugarban jon a viz (sargas, rosszizu, de ihato). A lenyeg: ha gyufat tart melle, fellobban, es a kiomlo vizsugaron le-fol szaladnak a langok. „Tuzes viz”-nek neveztuk; sajnos nem lehetett berugni tole, de nagyon erdekes latvany volt.
Remelem, meg megvan.
Ch d V
csakafidesz
2020-11-21 @ 10:30
Tudod boldogult gyerekkoromban sokszor voltam kint a Balaton melletti Nagyberekben. Mára már lecsapolták és Ordacsehibe aszfaltozott út vezet. (Ordacsehi is tökéletesen megváltozott, nem sétál marhacsorda a község közepén.)
Nos a Nagyberek lecsapolása után kezdődött a halpusztulás a Balatonon és a tihanyi Biológiai Intézet tanulmányban vádolta meg a hülye Somogy megyei tanácsot emiatt. A Nagyberekben folyton bugyborékolt a víz, és jellegzetes szaga volt. Nos abból az egy mocsárból több metán került a levegőbe, mint az összes magyar marha és az MSZMP vezetősége seggéből együttvéve.
Manó
2020-11-19 @ 10:51
@sunga! Nem biztos, hogy jól tudom, de mintha a az eu épületeit nagyrészt migránsok takarítanák.
csakafidesz
2020-11-19 @ 11:12
Inkább robbantanák fel! A robbantáshoz jól értenek és én pedig mindennek örülök ami rossz az EU-nak.
sunga
2020-11-19 @ 16:06
re: „…mintha az EU épületeit nagyrészt migránsok takarítanák”
Nos, én úgy gondolom, hogy a színes személyzetet reggel is, meg este is fémdetektoros kapukon engedik át (kezdéskor a bomba és hasonlók miatt, este meg a fentebb említettek okán), ezért tehát ők talán kevésbé gyanúsak.
A „nagymenőket” (Angela M., Emmanuel M., etc.) meg mégiscsak zsenánt lenne így ellenőrizni, már annál is inkább, mert ők ennél nagyobb tételekben „játszanak”…
Maradnak tehát a gyanúban a kis és közepes halak.
csakafidesz
2020-11-19 @ 17:57
Nem is az épületben kellene a bombákat elhelyezni, hanem kis kapszulákban feltolni Merkel és a társai fenekébe.
vorosful
2020-11-19 @ 17:06
Kicsit off-topic, de megiscsak EU – mindannyiunk szeretett Gyuribacsija legujabb uzenete utan kicsit nyomozni kezdtem.
Megtudtam, hogy Meszaros Lorinc magyar multimilliardos
szigoru figyelmeztetes intezett az amerikai szenatushoz es
Legfelsobb Birosaghoz: azonnal vessenek veget a demokratak
valasztassal kapcsolatos amokfutasanak, kulonben…
A figyelmeztetes hatasara kitort a panik, a szenatus
es a Legfelsobb Birosag rendkivuli kozos ulesre gyult ossze
(napirenden: hogyan lehet a valaszok akaratanak megkozosuleset
elkerulni), es elso pontkent jegyzeket kuldtek Meszaros Lorincnek,
hogy kivansagnak alcazott utasitasait a legmesszebbmenokig
teljesiteni fogjak.
Ch d V
sunga
2020-11-19 @ 17:55
Ha az előző hsz. kicsit off, akkor ez meg itt NAGYON aktuális:
Hírek szerint Trump most, percekkel ezelőtt tweetelte szét a világba a következőt:
A csalások felderítését, felgöngyölítését célzó vizsgálatok legfrissebb, mai „eredménye” szerint csak Pennsylvania államban, csak ma mintegy 20.000 db eddig le nem fülelt halotti szavazatot találtak.
Vajon mennyi csaló szavazócédulát kell még fellelni, hogy valaki végre komolyan vegye, és cselekedjen?!
csakafidesz
2020-11-19 @ 18:18
Mi ebben a furcsa? Nagyon hatásos beszédet mondtak a temetőben és többen felkeltek szavazni..
🙂
vorosful
2020-11-19 @ 18:48
Meg Ady is leszavazott, aki – igazi vateszkent – mar szaz eve egesz kotetet irt Bidenrol: „A halottak elen”
Ch d V
vorosful
2020-11-19 @ 18:11
Gondolom, a Twitter mar oda is tette, hogy „fake news”.
(Mert nem is 20,000, hanem 73,000…)
Nem maliciabol irom. A valaha jobb sorsra erdemes (bar mindig is erosen liberalis, de mara a szelsobaltol is balra elhatarolodo) NPR, National Radio-ban nyaron „Fake news, Trump megint hazudott” cimmel jelent meg egy kioktatas.
Javaban beindultak a BLM lazongasok, es Trump kitweetelte, hogy milyen erdekes: az orszag husz, bunozestol leginkabb sujtott nagyvarosanak mind demokrata a vezetese. Mire az NPR: „Mar megint hazudott!” Es diadalmasan ramutattak, hogy a huszbol az egyiknek, a floridai Jacksonville-nek, ha jol emlekszem, _fuggetlen_ polgarmestere van, nem demokrata.
Sietek, de majd meg talan irok egy-ket cuki aprosagot a temaban.
Ch d V
sunga
2020-11-19 @ 18:53
Donald J. Trump – @realDonaldTrump – 1h [= „egy órával ezelőtt”, azaz: 17:20 körül]
*
Tweet [a madarat egyelőre nem tudom iderajzolni…]
„Evidence of voter fraud continues to grow, including 20,000 dead people on the Pennsylvania voters roll and many thousands all over the Country.
Now, there has been an artificial number of votes in favor of Joe Biden.”
@OANN
This claim about election fraud is disputed. https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1329459995893764102
Az a „many thousands all over the Country” lehet a 73.000 db.
vorosful
2020-11-19 @ 21:54
Mielott valaki adatkent kezelne (mert helyezek ra nemi sulyt, hogy amit adatnak mondok, az az is legyen), a fenti bejegyzesben a „73,000” koltott. Arra utaltam, hogy azert fogjak hazugsagnak nevezni, mert nem is huszezer volt, hanem sokkal tobb – ezert irtam azt a – valodi! – peldat utana, amikor hazugnak neveztek, mert „nem is husz, hanem tizenkilenc…” fuggetlenul attol, hogy a „cafolat” mennyire vadlo maga is…
Megint csak koltott pelda: „X. Y. aljasul megvadolta ellenfelet, hogy egymilliardot sikkasztott, pedig nem is egymilliardot, hanem harmat. Aljas hazug!”
Bocs a tulragozasert, de ne legyen hivatkozasi alap a 73,000
A szamokat tisztelem 🙂
Ch d V
sunga
2020-11-19 @ 22:18
OK. 🙂
vorosful
2020-11-20 @ 00:30
Akkor egyeb „aprosagok” a levelszavazatrol.
Trump mar marciusban panaszkodott, hogy a tomeges levelszavazat a csalas melegagya. Termeszetesen jottek a „szakertok”, es elmagyaraztak, hogy ez egy hazugsag, fake news (!), az eljaras tokeletesen biztonsagos.
Aztan eljove a majus/junius, elovalasztasok ideje. A New York-i demokrata (mondom, demokrata…) elovalasztas utan tobb, mint ot hetig tartott a hajciho, veszekedes, ujra- es ujraszamolas, a ket demokrata jelolt egymas szemet kaparta ki, hogy a masik hogyan es mennyit csalt. New Jersey-ben (szinten demokrata elovalasztas) detto, hordtak a kukaban talalt szavazatkotegeket, tuntetesek (demokrata demokrata ellen!), vagy ketszaz valaszto nem restellt utananezni (ott lehet), jegyeztek-e be szavazatot a neveben, kiderult, hogy nem, elsikkasztottak (nem a „kijelolt” gyoztessel szimpatizalo korzetbol szarmazo szavazatok voltak…).
Es ez csak a jeghegy csucsa. En viszont higgyem el, hogy ot honappal kesobb, az egesz orszagban mindenhol minden a legtokeletesebben zajlott, itt aztan vegkepp semmi latnivalo; „csalas??? eszement konteosok propagandaja, akik nem birjak elviselni, hogy veszitettek”
Es hat… tobb allamban valogatas nelkul minden valaszto lakcimere kuldtek levelszavazat-urlapot. Azt persze csak a legelvetemultebb redneck kepzelheti, hogy ezzel vissza lehet – vagy barki vissza akarjon – elni. Az a rossz, aki rosszra gondol.
Ahogy azt Trump elmondta a masodik vitaban (csak nem eleg szajbaragosan), a „solicited mail vote” mas kaposzta. Amikor masfel honappal elotte szolok, hogy levelben akarok szavazni, kitoltok egy tobboldalas urlapot, alairom, max 4 hettel korabban beerkezik, ellenorzik, majd – es ez a legfontosabb lepes: a megfelelo korzet „nagykonyveben”, ami egy valodi konyv, megjelolik, nehogy odamehessek utana szemelyesen is egy masodik szavazatra – kikuldenek egy szavazolapot, amit postan visszakuldok (dupla boritekban). Az eljarast azert tudom ilyen pontosan, mert jobbik felem kulonbozo okok miatt (beleertve a Covid-ot) Magyarorszagon ragadt, es segitettem intezni.
Na, ez rendben van (ez is csak addig, amig a szavazatok aranylag kis hanyada megy levelben – mert azert itt is tudnek csalni, ha akarnek). De ez a tizmillioszam erkezo levelszavazat akkor is vicc, keseru szajiz, ha veletlenul az egi birosag tenyleg tudja, hogy tenyleg tobb valodi szavazo szavazott Bidenre.
Kulonosen annak tukreben, amikor kozrohej/kozbotrany volt, percig nem vitatott teny, a liberalis sajtoban is! hogy a demokratak par honapja meg egymast is atb@tak a levelszavazatokkal.
Ch d V
csakafidesz
2020-11-20 @ 18:25
Az semmi! Mészáros Elvtárs a múltkor igazi török selyemzsinórt szerzett Szulejmán hagyatékából. A brüsszeli potentátoknak küldött is belőle, de ezek félnek a nyakukra tekerni a vörös madzagot.
🙂
csakafidesz
2020-11-19 @ 00:02
Aristo emlitette a tangabugyit. Nos én már láttam fájdalmasan riszálkodó lányokat, mert annyira belevág az ember alsó felébe, hogy alig kap levegőt. Ennél hülyébb viselet a tűsarok amelyik deformálja a lábat.
Locksmith
2020-11-19 @ 08:38
A vezető képen épp a liberális oktató magyarázza az SZFE-s hallgatónak: ” Amelyik szarvasmarha alatt 4 himbi-limbi van, azt nyugodtan húzogathatod, de amelyik alatt csak 1, az nagyon félti, és esetleg még mérgében felöklelhet”. Mert így kell ezt gender semlegesen közölni. Nem tudhatjuk, hogy a tehén esetleg nem veszi-e rossz néven, ha nőneműnek titulálják, a bika meg esetleg azt gondolhatja magáról, hogy ő is tud tejet adni, mert lélekben tehén. UFF
vorosful
2020-11-20 @ 01:03
Locksmith,
beperlem, mert a rohogestol leestem a szekrol es harom percen tul sajog az oldalam. (Egymillio dollar banatpenzben hajlando vagyok kiegyezni.)
🙂
Ch d V
Locksmith
2020-11-23 @ 11:29
Kérem, ne tegye! Jó „kommunista” vagyok, ezért megígérem, hogy küldeni fogom a pénzt. A kommunistáknál 1 dolog tuti: Eddig is megígérték, most is megígérik, és ezután is meg fogják ígérni. Uff
vorosful
2020-11-23 @ 18:56
Uristen, most esett le! Hogy en milyen hulye voltam!
Szoval ezert volt a kommunizmus a foldi paradicsom, a Szovjetunio meg maga az Igeret Foldje!
Ch d V
Szőke ciklon
2020-11-19 @ 10:41
MŰHÚS – műnő, műbroki, műfű, mű-vészképző, műfelháborodás, mű-demokrácia, mára szinte minden mű, aminek természetesnek kellene lenni.
Agyrém, amit ezek az álságos természet-védők harsognak. Kizárólag elektromos autók, mert a villamos energia, a napelemek meg a nagy kapacitású akkumulátorok a kertben teremnek, előállításuk, megsemmisítésük környezetbarátok.
Normális, ami korunkban folyik, amit ezek a műszakértők propagálnak?
csakafidesz
2020-11-19 @ 11:10
Kihagytad a műértőt.. Tudod aki hümmög a festmény előtt és a két pacára azt mondja, hogy Rembrandt műveit is túlszárnyalja.
sunga
2020-11-19 @ 15:46
re: „mára szinte minden mű, aminek természetesnek kellene lenni”
Erről jut eszembe: az 50-es években, gyermekkoromban, amikor a nylon (úgy is, mint nejlon) elérkezett Európába, ill. szerény hazánkba is, egy rövid ideig nagyon menő volt, mindenki azt irigyelte, akinek ilyen nejlon cuccai voltak, és ez nem csak a női nejlon harisnyára vonatkozott.
Nos, ebben az időben járta ez a kis rigmus (lehet, hogy hosszabb is volt, de én erre emlékszem):
Nejlon bugyi, nejlon ing, nejlon kiskabát –
Nejlon gólya hozta ezt a nejlon kisbabát!
🙂
Gijutsushi
2020-11-20 @ 00:58
Na, nem egészen úgy szól a dal (nem rigmus), hanem így:
Nejlon sziget közepén nejlon remete,
Nejlon kínok között lett egy nejlon gyereke.
Nejlon a harisnya, nejlon a kabát,
Nejlon gólya hozza a nejlon kisbabát.
(talán Kazal László kupléja volt…)
raptor
2020-11-19 @ 12:21
Aki nem eszik húst, rövidebb ideig él, elhízik és rákot kap. Ezért halnak olyan fiatalon a libernyákok. Ezt már Gődény Doktor és Német Szilárd megírta több helyen, tehát todományos tény.
Csocsó
2020-11-19 @ 13:20
Egy baráti vacsorán öten voltunk. Négyféle kenyeret ettünk, Volt teljes kiőrlésű, glutén mentes, hagyományos kovászos, sima fehér kenyér, az ötödik vendég nem evett kenyeret.
Egy tudományos konferencia megszervezésénél, a témák, az előadások kiválasztása, összeállítása sokkal kisebb gond, mint az azt követő fogadás menüsorának összeállítása. Legyen halal, kóser, vegán, cukorbeteg, paleolit, meg még ezerféle szempont felmerül.
Az EU. bíróság is elmeszelt minket, mert a börtönökben nem biztosítottuk a raboknak a halal kosztot.
Errefelé, főleg a kisnyugdíjasok nem csak cukor, koleszterin, glutén, só, stb., hanem leginkább árérzékenyek.
Amúgy „hagymát eszem, hagymával”, hogy a párizsiban mi van arról fogalmam sincs.
khm
2020-11-19 @ 16:15
A drága párizsiban,(marha párizsi,nosztalgia párizsi) főleg a piacon,ahol 10-15 hentes verseng egymással. Abban hús is van. Azt azért tudni kell,hogy az eredeti recept szerint JÉGKÁSÁT (azaz vizet) kell hozzáadni kikeveréskor.
A nagy meg a még nagyobb üzletláncokban NINCS verseny a NAGYÜZEMI izék között. Az ár ott is meghatározhatja,melyik az ehető,és melyik amit kerülni kell.
Az egy kiló hús ára,sem biztos hogy iránymutató,de ma már rá kell írni,miből mennyit tartalmaz. (tudom szemüveg,meg maszk….meg pára)
csakafidesz
2020-11-19 @ 17:54
Tudod kérlek a rémálmom egy szép kövér disznó, és az oldalára lila bélyegzővel ráütve a figyelmeztetés: nyomokban húst is tartalmaz.
🙂
khm
2020-11-19 @ 16:21
El kell keserítsem az árérzékenyeket,az olcsó izékben szója,és vagy száraz kenyér adja a „töltelékanyag”nagyobb részét,kevés hússal,disznóbőrkével,esetleg baromfivagdalékkal,és bőrével…..
sigula
2020-11-21 @ 17:38
Tihanyban nem Biológiai hanem Limnológiai Kutató Intézet és leginkább – joggal – a Kis-Balaton kiiktatását hibáztatták, mert így a Zala által hozott sminden zennyezés közvetlenül a Balatonba került, Azóta – saját kárán tanul az idióta – ugyan nem az eredeti (az már helyreállíthatatlan lett volna), de valamiféle pótlék elkészült, de a nyugati medence üledéke sokkal több foszfort tartalmaz, mint a keleti. Márpedig Magyarországon az eutrofizáció három tényezője közül (nitrogén, szén, foszfor) a foszfor a korlátozó tényező. Egy jó megoldás van, ki kell kotorni az iszapot. A keszthelyi strandon csináln(t)ak is valami ilyesmit és homokot szórn(t)ak a strand vizébe. Ha a strand szélére ment a vendég bokáig érő fekete iszapba lépett.
sigula
2020-11-21 @ 17:40
Bocsi, egy korábbi kommentjéhez kapcsolódik!
sunga
2020-11-22 @ 10:59
„…példaértékű, hogy a tihanyi Magyar Biológiai Kutatóintézet egy évvel az alapkőletétel után, 1927. szeptember 5.-én megnyitotta kapuit.” – olvasható pl. itt:
https://bli.ecolres.hu/sites/default/files/Int%c3%a9zet%20t%c3%b6rt%c3%a9nete%201.pdf
A közel 100 éves Intézet, melyet – hogy, hogyan-nem, ugyancsak Klebelbergék alapítottak azokban a jaj-de-szörnyű „Horthy-fasiszta” időkben… -, tehát a nagy múltú kutatóközpont neve (és ennek megfelelő profilja) napjainkban valóban Balatoni Limnológiai Intézet, de attól még igaz, hogy eredetileg, és igen hosszú ideig a Magyar Biológiai Kutatóintézet nevet viselte, mi több, éppen a szóban forgó halpusztulások UTÁN váltott fő irányt, és nevet.
Mindezt csak a teljesség kedvéért írom ide, főként az érdeklődő utókor számára.
(Azt már csak némi malíciával tenném hozzá, hogy a végül 1982-ben bekövetkezett névváltás egyúttal jó alkalom volt az intézet nevének „magyartalanítására” is, azaz, az elnevezésből a „Magyar” szó kíméletlen kipöckölésére. Mint tudjuk, „ezeknek” minden csípte a szemét, ami magyar – már akkor is!)
legyetek
2020-11-19 @ 16:47
Maistro! meg_vagyok_róla_győződve!
bl
2020-11-19 @ 18:12
Az alapprobléma az emberi hülyeség. Mert úgy élünk ebben a világban, hogy tulajdonképpen semmit nem tudunk, vagy ami még rosszabb (sajnos ebben a legjobbak a balliberálisok) mindent rosszul tudnak. Ennek következtében különböző új analógiákat, új összekapcsolásokat hoznak létre, remélve, hogy megtaláljuk a nagy igazságot. Ha elég gyorsan gyártják ezeket a divat-összekapcsolásokat akkor még ellenőrizni se lesz időnk, akkor örökre benne maradunk ebben a forradalmi őrületben. Tegnap paleo-diéta, ma műhús. A divat-őrületek és a fogyasztói társadalom alapja ez a nehezen leleplezhető boszorkányság. Jól hangzik, de nem igaz, a „jó nagy marhaság, de nem látszik”, működni fog elv. Rá kell mutatni a hülyeség hülyeség voltára és meg kell fogalmazni azokat a dolgokat amik közel abszolút érvényességre tehetnek szert. Legyen napról napra egyre nevetségesebb az összes balliberális elmebaj, az analógiákkal létrehozott sok-sok marhaság, amiket valóságnak érzékelnek. Műhús? Hehehe. Először létre kell hozni egy érdeklődést iránta, hogy legyen a fejlesztéseknek haszna. Ha elég gyorsan gyártják a hülyeségeket akkor senkinek se lesz kedve megcáfolni őket, meg egyébként a cáfolathoz aligha társul anyagi érdek, tehát VESZTÉSRE ÁLL A NORMALITÁS. (Nevetés.)
Medvefütty
2020-11-19 @ 22:42
Ha a cikkből kihagyjuk a felesleges minősítgetéseket, akkor kiderül, hogy a probléma valódi. Miért? Mert a nagyeszű szerző nem számol pl. azzal a ténnyel, hogy a modern ipari állattartás alapvetően olyan az állatoknak, mint egy kínzókamra, és rendkívül egészségtelen. Nyilván nem lehet visszatérni ahhoz, hogy minden csirke az udvaron kapirgáljon stb. de a mostani viszonyok is tarthatatlanok, és bármikor kitörhet olyan állatbetegség, ami az ipari, zsúfolt állományok jó részét elpusztítja. Emberi ésszel és viselkedéssel be lehetne vezetni egy állatbarát szabályozást, de ennek az ipari lobbi keresztbetesz. Na ez a valódi probléma, nem a műhús.
Namond
2020-11-20 @ 00:01
Medvefütty
„a nagyeszű szerző ” ért az állattartáshoz, talán nem is kicsit.
csakafidesz
2020-11-20 @ 00:16
Belülről ismeri a helyzetet, ő maga is az ólban lakik.
🙂
vorosful
2020-11-20 @ 00:55
„Nyilván nem lehet visszatérni ahhoz, hogy minden csirke az udvaron kapirgáljon”
Igy van, de nem kell feltetlenul „mindent vagy semmit” kategoriaban gondolkodni. Otthoni ismerosom peldaul kizarolag a „tanyasi csirket” hajlando megvenni, ha dragabb is. Ne menjunk bele, atverik-e vagy sem; a szandek, a fizetokepes kereslet es a tudatos(abb)an vasarlo kozonseg is. Erre lehetne elmozdulni. Ha ot szazalekot, akkor annyit, ha huszat, legyen husz.
Masik kedves ismerosom mar a rendszervaltas utan probalta szeles korben propagalni, tegyuk a „kapirgalo csirket” kvazi „magyar brand”-de. A csirkegyarakkal nem lehet arban versenyezni, de nem is kell. Epitsunk a sznobizmusra, vagy, irgalmasabban, a tehetosebb es tudatosabb vasarlo lelkiismeretere es iz-igenyessegere. Ha a vezetes raharap (amit nem tett), szerintem mara Nyugat-Europaban is lenne egy reteg, amely csettint: „Na igen, a kapirgalo magyar csirke – hat az egeszen mas!”
Ch d V
Medvefütty
2020-11-20 @ 08:59
ezzel az ötlettel teljes mértékben egyetértek. Hozzáteszem, franciáknál, németeknél erre igenis rájöttek és kiépítettek ilyen brandeket – sok vevő hajlandó pár euróval többet adni azért, hogy ne kínzókamrában tartott állatokat egyen.
Nálunk itt volt ugye pl. Ángyán, akit a neves Artistó csak pocskondiázni tudott, vagyis átment a másik szélsőségbe.
vorosful
2020-11-20 @ 13:29
„pár euróval többet adni azért, hogy ne kínzókamrában tartott állatokat egyen.”
Igy van, a tehetosebbek kozott van egy reteg, amelyik ebben az ertelemben tudatosan vasarol. Tovabbi faktor az izbeli kulonbseg. Masik peldaval: tessek osszehasonlitani az (iszapizu, haltap-izu) halastavi pontyot a Dunabol fogottal…
„Ángyán, akit a neves Artistó csak pocskondiázni tudott,”
Meg Aristo is tevedhet. Gondolja meg: csak Isten es Vorosful tevedhetetlenek. Azaz bocsanat, ismeteltem magam.
🙂 🙂 🙂
Ch d V
en
2020-11-20 @ 08:17
Fenti komment-kollegak, Biro es Weber, alapanyag a „soylent green”-hez.
Bar lehet , hogy meg a kutyak gyomra is kifordulna ezektol.
Theo
2020-11-19 @ 23:36
Ha meg esetleg megsem akarna kitorni vmi allatbetegseg, akkor meg tesztek rola.
Amugy senki sem szeretne nagyipari hust enni, nem mi tehetunk arrol, hogy ezek letaroljak a kistermeloket.
csakafidesz
2020-11-20 @ 00:21
Hmm. Nézd kérlek itt mindig akkor találtak két döglött hattyút amikor el kellett volna indítani a libákat -a libamáj miatt- Franciaországba. Gyurcsány is rohant hattyút boncolni a tévében.
(Akkoriban azon meditáltam, hogy egy cigánykölyök mennyiért hajlandó kitekerni két hattyú nyakát, és azt mondtam, hogy a konkurenciának röhögve megér húszezret, hogy kizárja a magyar exportot..)
Theo
2020-11-20 @ 18:16
Jaj ezt tudtam, ez van a Campariban.
Gijutsushi
2020-11-20 @ 01:18
Az állatokat szeretem (nemcsak megenni), de az állatvédőktől frászt kapok. 20 éves, élő háziállatot soha nem látott belpesti agyhalott nők (nem akarom a baromfiakat megsérteni) több milliárdos kárt okoztak már a libatömésből élőknek. Kiharcolták, hogy egy egyébként támadó kutya agyonrúgásáért letöltendő börtönt szabnak ki, miközben a halálos gázolást elkövető, bedrogozott műkörmös qrva szabadlábon vezet jogsi nélkül!
Együnk mértékletesen húst, mert finom. Az állatvédők bosszantására pedig egy példa: az USA-ban betiltották az ólom sörétet (mérgezi szegény agyonlőtt vadpulykákat, amelyeket amúgy pár óra múlva megesznek). Emiatt áttértek a kemény, de testnedvekben oldódó műanyag sörétre, amelybe előállítása során bekeverik a fűszereket. Így, mire hazaérnek a vadászzsákmánnyal, már be is van ízesítve, mehet a sütőbe. Már csak a szalonnát kellene valahogy a sörétbe integrálni! 🙂
khm
2020-11-20 @ 10:10
Acélsörétre tértek át.
És ez nagyon sok országban így van már több éve.
HDN
2020-11-20 @ 11:15
Vajon az agrárügyek és a divatok nagy szakértője, Naprózsa mit gondol a témáról?
csakafidesz
2020-11-20 @ 18:30
Naprózsát a távvezetékekről kell kérdezni, mert erősáramú villamosmérnök. Amúgy az agrárügyek tényleg közügyek. Mert színes televizió nélkül lehet élni, de ennivaló nélkül két hét alatt éhenhal az ember.
sunga
2020-11-21 @ 14:26
Építészmérnök.
csakafidesz
2020-11-22 @ 09:19
Mivel személyesen ismerem. Szóval villamosmérnök..
Theo
2020-11-21 @ 00:22
Nem akarja bekapni a csalit 🙂
sunga
2020-11-21 @ 00:40
Például azt is gondolhatná, hogy HDN nem egyenlő hnd-vel!
😐
csakafidesz
2020-11-21 @ 04:56
HND éppen úgy logós név, mint az enyém. Ez nem lehet behamisítani.
sunga
2020-11-21 @ 14:25
Amint a mellékelt ábra mutatja… 🙂 🙂 🙂
[…és hasonlóképpen az SzFE-s Aristo-blognál 18-án tett jónéhány csakafi-bejegyzésnél!]
Tudom, tudom: van magyarázat: másik gép, másik mail-cím, etc., – ám a tételmondat itt nem ez, hanem hogy az avatar léte miatt nem lehet hamisítani.
(A végtelenül magyartalan, ám annál divatosabb „be”hamisítás alakot most inkább nem is említem… 🙂 )
csakafidesz
2020-11-21 @ 16:02
Igen. A németben szokásos kurzolások hatása. Entschuldigung bitte! A „behamisítás” szóval a bele-hamisítást akartam írni. Sajnos a dajcsoknál ma már általános szóösszevonással.
csakafidesz
2020-11-21 @ 04:57
HND éppen úgy logós név, mint az enyém. Ez nem lehet behamisítani.
gyozo2018
2020-11-21 @ 11:42
Bocsánat, jóindulattal, de: ” meg vagyok róla győződve”.
Amúgy úgy eszik a prolik ezeket a mantrákat, mint
nyuszi a répát.
Érdemes benmézni a gyakorikérdések.hu-ra, ahol
olyan alja, sűrű sötét propagandát nyomnak,
hogy megállna benne a ganémerő kanál, amit
anno munkásőr szomszédunk a kiselejtezett gyakorló sisakjábólból barkácsolt össze.
sunga
2020-11-21 @ 15:05
A hód seggétől a vanília-fagylaltig: Rendkívül érdekes, nem témaidegen, bőségesen illusztrált cikk:
https://www.huffpost.com/entry/beaver-butt-might-be-in-your-ice-cream-heres-what-you-should-know_n_56f1a037e4b09bf44a9ed259
Jó étvágyat a szombat délutáni desszerthez!! 🙂
csakafidesz
2020-11-21 @ 16:19
Talán a kínai kutyahús fesztivál is illene a témához. Egy kínai előadta, hogy Franciaországban 1300-as években még ettek kutyát, miért is háborodunk fel. Nos a franciákról el tudom képzelni, mert a csigát ma is zabálják és a Quartier Latin negyedben tepsiken vannak kitéve a vajban sült csigák. (Nem is rosszak.) Ettől függetlenül undorodnék a kutyahústól ahogy angolok a lóhústól (Párizsban lóhúst is árulnak..) és Indiában a marhahústól undorodnak. A sáskaevés nálunk rémálom, ez Vietnámban csemege.
A vanilia-fagylalthoz nem tudok mit szólni, és a csokoládét szeretem.
A hódokat meghagyom neked a mókusokkal együtt.
Az éhes ember mindent megeszik. Párizsban a kommün alatt megették az egész állatkertet (dr. Urbán Aladár szíves közlése) Budapesten az ostrom idején a laboratóriumi egerek fogytak el. A tradicionális macskaevés Olaszországban tényleg valóság, engem is megkínáltak vele, de tudod finnyás vagyok.
sunga
2020-11-21 @ 19:28
re: „A hódokat meghagyom neked a mókusokkal együtt.”
Az ajánlott/linkelt cikk NEM a hódevésről szól – annál sokkal inkább „delikát” területről…
🙂
atörökszultán
2020-11-22 @ 02:16
WDR: China in Dosen, a youtube-on föllelhetö dokumentációját ajánlom a nagyérdemünek. Dióhéjban az élelmiszergazdaság olcsó,konzervált,utaztatott diszkont-termékeiröl van szó. A kiindulási pont- a Pomorodo Italiano, konzerv formátumban. A közkedvelt olasz konzervparadicsom-szósz nagy becsben áll. A diszkontok polcai roskadoznak alattuk, fillérekért vásárolhatóak. Mégis,mitöl ilyen olcsó ez a termék? Bizonyára a jeles kereskedö-üzletkötök olyan zseniális üzleti szerkezetet hoztak létre,mely termelönek,beszállítónak,értékesítönek egyaránt busás hasznot hoznak, mindamellett a vásárlók pénztárcáját is kíméli. Win-win. De ó,mégsem! A valódi, olaszok által termelt paradicsom az EU-piacot mintegy 20%-ban látja el. Akkor honnan jön ez a sok paradicsomkonzerv? Igen,a szorgalmas kínaiaktól. Amely elviekben nem is volna nagy baj. Szeretjük a kínaiakat. Lao-ce-t, Konfuziust,a Nagy-Falat,a jó kis müanyag pacsikat,a kínai-magyar rokoni szálakat. ——-Aztán bemutatták a filmesek,hogyan is termesztik az ottani nyomorult parasztok a paradicsomot. ———-A termöföld maga egy lerobbant vegyi üzem szomszédságában lévö mérgezett talajú mocsaras terület,mely hemzseg a mutáns óriáspatkányoktól,azok jobb híján ráfanyalodtak a paradicsomzabálásra. Erreföl a leleményes kínai paraszt a boltban lizensz nélkül kapható legtoxikusabb patkányméreggel permetezi be a vegyiüzemtöl már kellöképpen lemérgezett jó kínai anyaföldet és a növényt. Nos,így nö,növekszik a finom kínai paradicsom. Amely, ilyen formában aztán az ottani feldolgozó üzemben a konzervdobozba kerül. Rajta a felirat:—- Pomodoro Italiano. A konzervek ezután egy óceánjáró konténerhajó fedélzetén ( melyek széndioxid kibocsátása a vulkánkitörések után a legmagasabbak) Európában landolnak a Metro,a Lidl,az Aldi,az Auchan,a Tesco és a többi gazemberek polcain. —-Mint eredeti olasz termék.—— Az olaszok persze,elegendö paradicsom híján csak a cimkét teszik rá. Pomodoro Italiano.- Te pedig fözzél ezzel a mérgezett szarral a gyerekednek jó szívvel. Egyél gyerekem,finom! Jó óccsó! ——A méltóságos, jogállamiságos jókurvaannya Európai Uniónak nincs kötelezö paragrafusa arra,hogy egy élelmiszeripari termék pontos termesztési helyét fel kelljen tüntetni. Vagyis nem az van ráírva származási helyet illetöen, hogy Kína, Csingg-csang tartomány mérgezett termöföldön termesztett+patkányméreggel lekezelt paradicsom,hanem csak annyi: -Fasza eredeti olasz termék.——Valaha azt tanultuk: – Amit magadhoz veszel étekként–az Krisztus teste. -Aki azt mérgezi és azt az ártatlanoknak adja, lakozzék halálnak halálával. Ámen.
csakafidesz
2020-11-22 @ 09:13
A Krisztus teste a kenyérre vonatkozott..
Térjünk vissza a paradicsomra. Önmagában már az is baj, hogy a mai fiatalok azt hiszik az eleve egy püré. A konzervipar szükséges, de sajnos már túltengett. Anno, sok-sok évvel ezelőtt a gyerekem kiment Angliába a nyelvet tanulni. (Előtte Nürnbergben a németet tanulta.) Nos azonnal beiratkozott az Oxford School ottani részlegéhez és nyelvvizsgával jött haza, meg kiváló angolsággal. Egy étteremben dolgozott és mondta, hogy a konyhán az égvilágon minden konzerv és mirelit. Bedobnak sülni egy mirelit húst, leöntik konzerv szósszal, melegített mirelit köretet kap és ráteszik a tányérra. Olyan, hogy zöldséget pucolnak, majd megpárolják, stb. olyan nincsen. Van egy doboz a fagyasztóban..
Na ebből a „fejlett” világból nem kérek.
Ja igen, és a „lakbér” elvitte a keresete 70%-át, mert mindig igényes volt a szállására. (Értsd, fürdőszoba, rendes bútor, stb.)
Theo
2020-11-22 @ 10:50
Nekem teljesen megfelelt a korabbi magyar elelmiszerkinalat, a Globus, meg a Kecskemeti gyar uvegbe eltett zoldsegei, paradicsompureje, lekvarai. Azert esszuk a kulfoldi vackot, mert a magyar kinalatot tonkrevagtak a rendszervaltaskor.
Amugy lehetne surubben vizsgalni az elelmiszereket, ha van benne vegyszer az ki lehet mutatni es kotelezni a kereskedot, hogy ne aruljon ilyet. Sot, a vizsgalat arat is ki lehetne fizettetni vele ilyenkor, hogy erdekelt legyen.
Namond
2020-11-22 @ 13:45
Theo,
?
„a magyar kinalatot tonkrevagtak a rendszervaltaskor”, no nem, 2006-ig.
„a vizsgalat arat is ki lehetne fizettetni vele”, no nem, ki kell fizettetni vele.
Végül is az ingatlan fejlesztő fizeti az építési terület, statikai, közmű, régészeti feltárását.
csakafidesz
2020-11-22 @ 13:46
Kicsit figyelmesebben olvassál. Nyugaton a vendéglők többségében készkaját adnak akárcsak a repülőgépeken. Berakják a mikróba és eléd lökik amikor már meleg. Mindezt a hazai vendéglők árának duplájáért. Szinte mindegy, hogy hová mész be, lényegében ugyanazt kapod. Az ottani vendéglők ötliteres hordókban kapják a paradicsompürét, és a húszkilós dobozokban elkészült ételek vannak kiporciózva, mikrózásra előkészített állapotban. A híres francia konyha is már így működik. Olaszországban a vendéglők felében egy Oetker pizzát adnak átsütve. Mindegyik egyforma és ízetlen.
Hogy világos legyek: Megszűntek a konyhák, gyári szemetet adnak fehér abrosz mellett is. Mindent elborít a „street food” minőség.
csakafidesz
2020-11-22 @ 13:54
Nyújorkban gyakorlatilag nincsen konyha. Kiteszik és a pultról leveheted az egyforma adagokat. Ami pikáns, ki van a végén írva, hogy csak bankkártyát fogadnak el, ne kelljen már pénzt is számolgatni. A személyzet számának minimalizálása érdekében porcellánnak tűnő műanyag tányérok és tényleg szép, de eldobható evőeszközök vannak. A kínai negyedben még lehet kapni valami helyben készült kaját, de valószínűleg patkánysült lehet. Ott ugyanis rengeteg patkány van. Amerika ugyanis a patkányok eldorádója a sok félig megzabált és a szemétbe kivágott hamburgerrel.
Namond
2020-11-22 @ 13:51
https://www.origo.hu/itthon/20120620-europai-parlament-nem-tiltjak-be-a-libatomest-az-euban.html
„A baromfifeldolgozással foglalkozó Hungerit Zrt. pedig kártérítési pert indított a Négy Mancs Alapítvány ellen. Állításuk szerint a cégnek mintegy 2,5 milliárd forint kára keletkezett az állatvédők* tevékenysége miatt.”
*állatvédők=lobbisták
Namond
2020-11-22 @ 13:56
Budai Gyula
https://www.nonprofit.hu/hirek/befutenek-negy-mancs-alapitvanynak
https://24.hu/belfold/2015/07/23/a-negy-mancs-ujra-legyozte-a-libasokat/
NÉGY MANCS – Alapítvány az Állatvédelemért
Bécsi út 120. 4. emelet
HU-1034 Budapest
Email: [email protected]
Négy Mancs Centrum Kft.
Cím: Budapest, Méta u. 31, 1194
No most ez alapítvány vagy kft, esetleg az alapítvány adóelkerülési kft-je?