Egy Boomer vallomásai
118„A fiatalok elvetemültek és semmirekellők. Sohasem lesznek olyanok, mint a régi idők fiatalsága. A mai fiatalok nem lesznek képesek megőrizni kultúránkat.”
Babiloni tábla Kr. e 3000-ből
Így, az év vége felé, szokás valamiféle mérleget vonni az elmúlt év eseményeiből és elgondolkodni azon: mit is jelentenek azok. Persze nem lesz ez sem objektív, sem pedig független, hiszen már az a tény, hogy ki miket tart fontosnak, az is az illető ízlését, világnézetét (hogy nagy szavakat használjak) testesíti meg. Egy ilyen rövid publicisztikában azonban képtelenség egy ilyen zaklatott év teljes eseménysorát kivesézni. Marad az, hogy egyetlen, jellegzetes tendenciát, történést választ ki az ember, melyet a legfontosabbnak, vagy legalábbis a legérdekesebbnek tart. Számomra ez – személyes érintettség okán is – a „Boomer” jelző felbukkanása és tündöklése volt.
Úgy esett, hogy a távoli, vadregényes Új Zéland parlamentjében egy bizonyos Chlöe Swarbrick nevezetű ifjú honanya éppen marhaságokat beszélt a klímahiszti keretében, mikor egy idősebb képviselő – nyilván unva a sok hülyeséget – közbeszólt. Erre Chlöe, az „Ok. Boomer” kifejezéssel reagált. Ebből lett világra szóló hír, úgyis, mint a frappáns válaszok csimborasszója.
Ez a szó, mely hatalmas karriert futott be a haladó sajtóban – mint annyi másik – az angol szlengből származik, mert ahogyan a világ egyre primitívebbé válik, úgy a nyelv eszközei is elveszítik finom, bonyolult jelentéseiket, és olyan csoportok, szubkultúrák szavaihoz fordul, melyeket még akár néhány évtizede is joggal szalonképtelennek ítéltek és akiknek aktív szókincse legfeljebb 300 szóra tehető.
Mondjuk az ő világukhoz ez pont elég, lehet, sok is.
Nagyjából az 1941 és 1965 között születettekre alkalmazzák, a „baby boom” korszakára. Ekkoriban, mint minden háborús időszak után, rengeteg gyerek született, akikkel a sors vagy az életösztön pótolni akarja az elesetteket. Ők aztán, felnőve, felépítették a háború utáni jólétet. Ezt most a szemükre hányják, mert – az új keletű nézetek szerint – mindeközben tönkre is tették a bolygót. Persze a valóság közel sem volt annyira egyértelmű és egyszerű, mint e szó mai használói gondolják.
Maga Chlöe éppen 25 esztendős, mikor eme sorsfordító szavak elhangzanak. Szép kor, kétségkívül. Nagy Sándor például ekkorra már megverte a perzsa seregeket a granikoszi csatában. Az életrajzát elnézve, a leányzó soha semmiféle természettudományos dolgot nem tanult, eddigi, parlamenten kívüli pályája során elsősorban és szinte kizárólag a divattal foglalkozott, annak is a ruházatban megjelenő formájával. A rokolyák és bugyogók világából csöppent a légkörfizika és a gázdinamika szofisztikált tudományába. Így hát e tárgyakban állásfoglalásának megalapozottságát kissé gyanakodva kell szemlélnünk.
Mondjuk, bizonyára idegesíti, hogy mennyire túlkoros mindannyiunk Gretájához képest.
A „Boomer” nemzedék egyáltalán nem egyforma utat járt be szerte a világon. Egy ekkoriban született kínai, néger, nyugati, vagy éppen közép-európai sorsában nem sok hasonlóságot lehet felfedezni. Érdemben mesélni persze csak a saját, megélt, közép-európai sorsán keresztül tud az ember.
Zárójel. Mi például itt, Közép-Európában egészen biztos, hogy a kirívó fogyasztásunkkal nem gyilkoltuk a bolygót. A lódenkabát és a svájcisapka korában nőttünk fel, nem volt autónk, sőt még TV is csak elszórtan. Szemetet, hulladékot alig termeltünk, azt a keveset amink volt, újra és újra felhasználtuk, ami elromlott, azt megjavítottuk. Ez volt a szocialista út és élet. A nagy fogyasztási lázat – lévén szocialista ország – népi demokratikus módon, választott képviselőink útján élveztük ki. Ők kitűnően éltek, még nyugati szemmel is, de ahhoz kevesen voltak, hogy ezzel tönkretegyenek bármit is, a saját renoméjukon kívül. És így volt ez szerte a „béketáborban”, mindenütt. Nem nagyon van miért szégyellni magunkat. Zárójel bezárva.
Most mégis, mi is azt kapjuk a képünkbe, a saját gyerekeinktől, unokáinktól, hogy mi mérgeztük/mérgezzük meg a földet, sőt az egész emberiséget fenyegetjük már. Azok mondják ezt akik minden kényelmüket és szabadidejüket, melyet a szidalmazásunkkal tölthetnek, nekünk köszönhetik, amint mi is mindent – jót, rosszat egyaránt – az előttünk járóknak köszönhettünk. Persze kevés mentségünk van, hiszen mi neveltük ilyenné őket, mikor mindent – így a korlátlan engedékenységet is –, amihez mi nem jutottunk hozzá, megadtunk, megengedtünk nekik.
Nem tehetünk mást, el kell hát viselnünk az igaztalan vádakat, hiszen ők a gyerekeink és az unokáink.
A generációs szembenállás egyáltalán nem új dolog. Már Kr. e 3000-ből is maradt fenn olyan babiloni agyagtábla, mely a fiatalság viselkedésének elviselhetetlenségére panaszkodik. De olvashatunk ilyet Platóntól napjainkig. Eközben, minden bizonnyal, az éppen akkori „mai fiatalok” egymás között szidták a begyöpösödött, maradi, szklerotikus öregeket, akik megakadályozzák őket a világ jobbá tételében.
Hiányzott azonban a megszokott képletből a haladó média és az ostobaságot globálissá emelő internet. És hiányoztak azok, akik a fiatalság elégedetlenségéből, világmegváltó vágyaiból politikai hasznot kovácsolnak.
Ők azok, akiknek érdekében áll az ellentét elmélyülése.
Akik úgy vélik, hogy az ifjúságban fogékony közeget találnak százszor elbukott, poros nézeteik számára, mert – mint tudjuk – egy csecsemőnek minden vicc új. Ők fedezik fel a mit sem sejtő áldozatokat, a Grétákat, Blankákat és a szellem más sasmadarait, hogy aztán alkalomadtán el is dobják őket. Egész politikai iparág épül a magasra szított generációs ellentétre, elég csak a Momentum tündöklésére gondolni.
Bogaras és nem ritkán rosszindulatú vénemberek manipulálják az arra fogékonyakat, miközben furcsa, torz önképük szerint ettől – úgy hiszik – maguk is fiatalok maradnak, ami egyfelől rendkívül nevetséges, másfelől pedig tragikus, hiszen arra vágynak, amire épp ésszel senki: fiatalon akarnak meghalni.
Beszélgessünk a gyerekeinkkel; nincs jobb ötletem.
Pritamin
2019-12-29 @ 12:24
Aristo mester ebben a nagyszerű – kicsit szomorkás – írásában a lényegre tapintott. Előre tolják a még nagyon éretlen (zöld) fiatalokat, szócsőnek használva. Amíg mi ezekkel az anti-boomerekkel foglalkozunk, a háttérben, a színfalak mögött épül és működik az igazi hatalom. Pl. remek leírása ennek az Isac Asimov által megírt scifi trilógia(?), ahol végül is megmutatja, hogyan győz az árnyékhatalom. Hogy kiknek jó a világ felforgatása, káoszban tartása arról azért van sejtése az embernek. Az a kirívó, hogy az árnyékhatalom mekkora befolyásra tett szert, már abban is, hogy az elmebeteg eszméket mennyien teszik magáévá és harsogják.
Neaddfel
2019-12-29 @ 18:06
” Előre tolják a még nagyon éretlen (zöld) fiatalokat, szócsőnek használva.”
Igen, és ennek szemléltető példája itt fenn a „fészbúkon” a – Sándor Szabó – aki azt írja, hogy:
” nem is tudok gyávább alakot elképzelni attól, aki a hatalom seggéből kikandikálva, a karhatalom oltalmát élvezve sem meri vállalni a nevét.”
” mondjuk érthető hogy bújkálsz, aristo, miután a hallgatóidat ledisznpásztorivadékoztad.”
Kezdem azzal, hogy már a HELYESÍRÁSSAL is hadilábon áll, úgytűnik a leg alapvetőbbel, hogy a MONDATOKAT NAGY BETŰVEL KEZDJÜK, sincs tisztában.
A képen látható fiatal kora ellenére az az érdekes, hogy olyan érveléssel jön elő ami a komcsikra (most a libsikre is, ez is mutatja a rokonságot) volt jellemző (lehet hogy a papa vagy a nagyapa ? ), mégpedig, hogy ha valakinek az érveit nem tudták cáfolni, akkor az illetőt próbálták el lehetetleníteni, azzal az általuk kitalált közhellyel, hogy ” ne azt nézd mit mondott, hanem, hogy ki”.
Tehát nem a tartalom, a mondanivaló a lényeges, hanem AKI mondta.
Tulajdonképpen így folyik mostmár Orbán lejáratása is, „ugyanmár az orsós, a csüngőhasú” stb. stb, és már el is felejtkeznek arról, hogy nemis oly rég:
„Majdnem beledöglöttem, hogy…úgy kellett tenni, mint hogyha kormányoztunk volna. E helyett hazudtunk reggel, éjjel, meg este.”
Naprózsa
2019-12-29 @ 18:36
Erős gimnázium erős osztályában nagyon keménykezű magyartanárnál tanultunk, aki egyetlen vesszőhibáért (vagy annak elmaradásáért) már két jegyet rontott egy dolgozat helyesírási osztályzatán, súlyosabb meg garantált karó volt. Kérdeztük, hogy miért ilyen vaskalapos?
– „Mert ti mindannyian egyetemet végeztek és tanárok, ügyvédek, közgazdászokként, mérnökökként vezetők lesztek. Egy vitánál nem adhattok fel magas labdát az ellenfeleteknek, mert hiába lesz ragyogó az érvelésetek, az ellenfeled azon az egy apró helyesírási hibátokon fog élcelődni, pláne, ha nincs igaza, amivel lejárathatjátok a teljes mondanivalótokat.”
Bár azóta mi is sokat felejtettünk, meg változtak is a szabályok, de hálásan emlegetjük akkori remek, „kemény” tanárainkat, mert igazuk volt.
Naprózsa
2019-12-29 @ 18:41
Kedves Neaddfellel értek egyet, az előbbi kommentem arról szól, hogy aki nem igyekszik igényesen fogalmazni, és legalább nem helyesírási hibákkal megtűzdelve piszkálódni, az már eleve hátránnyal kezdi, legalább be kellene kapcsolni a helyesírás javítót…
csakafidesz
2019-12-29 @ 21:06
Naprózsa! Dr. Szabad György az egyetemen a zárthelyinket az első helyesírási hibáig olvasta el, ott húzott egy vörös vonalat és elégtelent adott, mert egy leendő tanárnak helyesen kell írnia.
Kara Kozgun
2019-12-30 @ 09:26
Mecsoda dicsőség! Hibátlan helyes írással írni hülyeségeket!
Hamvas Béla, 1968, 50 éve tudott kik vagytok!
Amiről a tömeglélektan beszél, nem is a tömeg lélektana, hanem az a folyamat, amit a barbárság merőleges betörése jelent. Az egész emberiségben a józan és világos értelem helyébe az izgékony, homályos és hisztérikus tudattalan lép, amelynek intelligenciája nincs, mérlegelni nem tud, amely úgy viselkedik, mint egy választógyűlés vagy színházi publikum, vagy egy osztályra való iskolás gyerek. Az egész emberiség készül egyetlen lélekké olvadni, amely hiszékeny, maradi, zsarnok, gondolkozni, szeretni nem tud, csak félni, reszketni, őrjöngeni, és főként pusztítani, mert a tömeg feladata a kultúrák lerombolása. Egyéniségalatti állapotba merültünk, és önmagunkról való külön tudatunk elhomályosodik. S ebben a folyamatban a tanultság éppen úgy nem véd meg, mint a tömegben. Műveltség, rang, vagyon, állás, osztály, tudás az nem védi meg az embert attól, hogy a nagy homályos árnyék elérje és elborítsa, nem védi meg. Semmiféle eddig megszerzett emberi képesség, tehetség, szellem, magasság nem elég hatékony ahhoz, hogy az embert az elmerüléstől megóvja. A kezdődő primitivizálódás kivétel nélkül mindenkit kikezd és aláás. A szellemet kioltja, az ízlést a legalsó vonalra szállítja le, a vallásból babonát csinál, az istenekből bálványt, a világos és józan gondolat helyét zavaros mítosz és bizonytalan reziduum foglalja el.
Theo
2019-12-30 @ 15:35
Akkor te meg vajon miert tamogatod ezt a folyamatot? Megiscsak kellene az a franya muveltseg?
sanyi
2019-12-29 @ 18:40
Az allábbi linkben Liz Wheeler beszél tudományos alapossággal a neokommunista módszerekről, meg arról is, hogyan védekezhetünk ellenük. A fiatalok érzelmi manipulálása, ha meggondoljuk, nem is új: Lenin, Hitler jugend. A fitalok rendkívül alkalmasak az érzelmi manipulációra limitált tapasztalatuk és hormonális állapotuk miatt.
https://www.youtube.com/watch?v=GwGKtqsFti0
Figyelmeztetés: Liz rendkívül csinos is (amellet, hogy okos). Telefonszámát semilyen körülmények között ne adjátok oda Gréczynek!
sanyi
2019-12-29 @ 18:45
Itt egy másik link:
https://www.youtube.com/watch?v=i-qBOyrD0-0
khm
2019-12-29 @ 20:31
Köszi.
Namond
2019-12-30 @ 08:11
Olyan okos, hogy magyar is lehetne.
csakafidesz
2019-12-30 @ 15:39
Sanyi! Engem a bevezetőt mondó kis barna duci érdekel. A telefonszámot, ha lehetne..
Jáger László
2019-12-29 @ 12:37
baby-boom avagy
a ratkó korszak öregjének az önvallomása!!!???..
keserédes ,de van benne valami…
1 kis bölcsesség is talán…
barátilag
J.L.
heroes_never_die
2019-12-29 @ 15:48
Ön reménytelenül unalmas.
gyozo2018
2019-12-29 @ 16:25
És ostoba.
Dr. Kalász Lászlóné
2019-12-29 @ 20:09
A helyesírás, a szabatos, egyszerű beszéd manapság – bátran merem mondani – nincs. Nem nézek, hallgatok TV műsorokat az utóbbi években. Akárki beszél, kérdez – függetlenül az iskolai végzettségtől – minden mondat így kezdődik: „hát igazából, „hát nem igazán”, „hát igazándiból”, a rengeteg értelmetlen töltelék: meg hát, csak hát, de hát, meg azért mégis, hogy hát, erre-arra tekintettel, és a legtöbbször használt szó az „ugye”, tavaly egy banki tanácsadó beszélgetését hallgattam – nem mintha értenék a banki ügyekhez, de laikusoknak beszélt – 40 perc alatt 217 ugye szót használt, striguláztam az első pár ugye elhangzása után. Nyelvében él a nemzet, mondják, nem tudom, de most ez nem tapasztalható. Ja és én is kaptam egyes osztályzatot a jó fogalmazásra, mert az ö, ü betűkre nem tettem írásjelet, csak vonalkáztam. Kné
Pritamin
2019-12-30 @ 07:44
Jáger, benned viszont nincs semmi.
Gijutsushi
2019-12-30 @ 17:19
Ceterum censeo: Jáger, tűnés a 444-re!
Kiss Máté
2019-12-29 @ 13:00
Legalább a cikk írója beismeri hogy boomer. Egy ilyen írás után le se tagadhatná. Csak részben kapisgálja hogy mi az egész „ok boomer” jelenség oka, de azt is kapásból elbagatelizálja. És ami minden boomer megnyilvánulásban megtalálható: elvitatja a fiatalok önálló gondolkodási képességét, az önálló identitás képzésének a képességét. Pont hogy az ilyen megnyilvánulások mélyítik el az ellentétet.
heroes_never_die
2019-12-29 @ 15:10
Ok, snowflake
Opti Mihály
2019-12-29 @ 15:35
Nagyon nagy az arc, megjegyezném, hogy egy kis szerénység még senkinek sem ártott. Ezen kívül elfogadható, hogy legyen véleménye, és azt hangoztathatja is, de egy dolgot elfelejt: a vélemény tudáson kell, hogy alapuljon, a tudás meg tanuláson, tapasztaláson. És ezekhez – kis barátom – sajnos idő kell. Hiába a gyors pc, az okos telefon, ha a használója egyre butább. És végezetül még egy megjegyzés: Kívánom, hogy erre a hozzászólásomra emlékezzen húsz év múlva, mikor magát szólják le a belül zöld fejű sötét kis bunkók!
PaSa
2019-12-29 @ 16:01
Máté fiam!
Köszönjük a hozzászólásodat, amely jellemzi az „önálló identitásodat” is.
Talán több tiszteletet érdemelnének boomer nagyszüleid, szüleid, tanítóid és azok korosztálya, hogy felneveléseddel és taníttatásoddal hozzájárultak „önálló identitásod” kialakulásához.
gyozo2018
2019-12-29 @ 16:25
Buta.
Namond
2019-12-29 @ 20:13
Mit tagadna le elég Kicsi IQ-jú Máté, azt amit kinyilatkoztat? Élete tapasztalata után?
Looser bummer, milyen nyilatkozatot tud tenni, hogy képzettsége, élettapasztalata csak az ismétlő vizsgára elég, talán?
Looser bummer= vesztes kullancs
Pritamin
2019-12-29 @ 20:15
Hát Máté fiam, gratulálok. A cikkben szereplô gondolatokat egyszerûen nem érti. A saját bugyutaságait próbálja Aristo mester szájába adni, majd kritizálja. A momentumos hülyegyerekek attitûdje ez. Nagyképû, kioktató és üresfejû. A magabiztosságnál csak a butaságuk nagyobb. Tulajdonképp Máté a legjobb alátámasztása annak, amit Aristo mester írt.
bagir
2020-01-02 @ 09:16
Bemész a boltba előkapod az önálló indentidásodat vajjon mit adnak érte??
Theo
2019-12-29 @ 13:16
Igen, faradhatatlanul kell terjesztenunk az igazi tudast az arado media szemettel szemben. Ha a sajat Kormanyunk sem tamogat minket ebben, akkor is. Nincs mas ut a tuleleshez, ezek a hulyegyerekek Lenin ujraeledt „hasznos idiotai”.
Kakacska Terézia
2019-12-29 @ 13:34
Szánthó Miklós írta a Mandiner 7. számában, egy könyvből idézve : A nehéz idők erős férfiakat szülnek, az erős férfiak jólétet hoznak létre, a jólét azonban gyenge embereket teremt.–s a gyenge emberek következtében újra nehéz idők jönnek.
heroes_never_die
2019-12-29 @ 15:09
10/10
KK Bandi
2019-12-30 @ 01:38
Ne emlegessük Szánthó Miklóst akkor, ha az idézet szerzője nem Szánthó Miklós.
Az idézet szerzője Michael Hopf, a bon mot pedig így szól:
“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”
olszal
2019-12-30 @ 10:02
Yes Sir!
khm
2019-12-30 @ 14:23
Kákán (csomót) Kereső Bandi!
Szeretném tudni mennyire kompetens ennél a mondatnál:
„Szánthó Miklós írta a Mandiner 7. számában, egy könyvből idézve :”
heroes_never_die
2019-12-29 @ 14:29
A generációk közötti különbségek és nota bene akár konfliktusok, mindig is léteztek. Feltehetöleg már a mammutvadászat mikéntjét is másképp látta a neandervölgyi kölök, mint az apja. Gondolom, a mammut eldöntötte, hogy kinek volt végül igaza. Az igazi mély árkot mégis a valódi, a hatvanas években felnött boomer-generáció ásta maga és elödei közé. Pontosan azok, akiket most unokáik foghegyröl lebúmereznek.
A – nem elhanyagolható – különbség a jelenlegi fiatal generációhoz képest viszont az volt, hogy hatalmas tudásszomj hajtotta az ifjúság nagy részét. A nyugati világ és az azt majmoló hazai követöi ezzel szemben jó ideje a klasszikus tanulás feleslegességét hirdeti, mondván, a neten „minden megtalálható”. Elfelejtik azonban, hogy aki nem tudja mit keressen, az soha nem fogja megtalálni az interneten tárolt „tudást”. A jólétben már fiatalon eltunyult agyúak infantilizálódása feltarthatatlannak tünö folyamat. Ök lesznek majd az „Új Világrend” képlékeny rabszolgái.
Az engem lebúmerezöknek azt válaszom: ok, snowflake. Általában ezt már nem értik meg 🙂
BUÉK Aristo és akinek még igénye van egy szebbre, jobbra, boldogabbra 🙂
Neaddfel
2019-12-29 @ 17:08
„Elfelejtik azonban, hogy aki nem tudja mit keressen, az soha nem fogja megtalálni az interneten tárolt “tudást”.”
Esküszöm 1965-ben(!) egy matematika tanárom lényegében pont ezt mondta, és a gyakorlatban bizonyította.
Dolgozat íráskor ennek szemléltetésére azt mondta, „nem szükséges puskáznotok gyerekek, mindenki használhatja a tankönyvét vagy bármit amiről úgy gondolja, hogy segít neki”
Az eredmény, pontosan ugyan azok nem tudták, vagy csak részben megoldani a feladatokat mint annak előtte.
Tehát aki hülye az az internet „segítségével” is hülye fog maradni.
bagir
2020-01-01 @ 11:26
Matek ZH-ra be lehetett vinni mindent, elsőre páran bevették utána már nem
hivő
2019-12-29 @ 20:19
Heros never die
Igen ezt a tudásszomjat hiányolom én is.Mi
mindent elolvastunk,megnéztünk és meg is
beszéltünk.Most ezzel az OK Boomer rel azt
látom hogy a fiatalok szeretnék különlegesnek,különbnek
érezni magukat de talán maguk is érzik hogy nem érik
fel a mércét.Ezért azzal támadnak ami az Ővék a fiatalságuk.
Namond
2019-12-29 @ 20:27
Lady,
Kár a kedveskedő, highbrow megközelítésért, a boomereken élősködő az bummer, az élősködő az vesztes looser.
I wish for you, your work’s fame will be for ever.
csakafidesz
2019-12-29 @ 21:17
Nézd kérlek. Egy igaz. A régi világban a felnőttek és a gyerekek technikai környezete azonos volt. A mai gyerekek ezer olyan kütyüt használnak amihez ki már vének vagyunk. Akár tetszik, akár nem, így van. Utódom előveszi a mobilt, nyomkodja, elteszi.
– Megint egy sms?
– Dehogy, állítottam a fűtésen, mindjárt melegebb lesz.
– ???
Odavisz a gázcirkójukhoz mutatja a hőfokot (digitális LED persze) előveszi a mobilt és bemutatja hogyan tudja akár Kamcsatkából is beállítani a gázkazánt. Na ez nálam sok volt. Jön haza a szomszéd, nyílik a kapu a kocsi előtt. Na látod, mondom neki, a ti kaputokat még nem lehet távszabival nyitni. Távszabival? Azt is mobillal szokták kezelni..
Ettől végkép kivoltam, majd halkan megkérdeztem, hogy mi van, ha elveszíti a mobilt. Hát semmi. Akkor veszek egy újat és a laptopról mindezt belekódolom. a régi? Azzal nem tud mit kezdeni, mert egyben az egészet át fogom kódolni. Később megtudtam azt is, hogy „jobb házaknál” a bejárati ajtót is nyitja a mobil..
Mielőtt bárki lehurrogna, mindezek nem a nyolcadik kerületben szokásos megoldások.
Neaddfel
2019-12-30 @ 00:30
csakafidesz: „Utódom előveszi a mobilt, nyomkodja..”
És egy villanykörte csere, és egy csöpögő vízcsap, és ha kimegy a biztosíték és elmegy az áram, és mennyi is az egyszer egy ha lemerült a mobil (a szorzótábla amit nekünk vágni kellett), és és és, és még sorolhatnám.
Theo
2019-12-30 @ 01:22
Azert eltelik egy kis ido mire ujrakodol mindent, ha ellopjak, vagy meghekkelik a mobilt. Az alatt az ido alatt rankzarodik a lakas, 50 fokosra melegedhet a boylertol a szoba, vagy nem lehet felhuzni a redonyoket sem. Ha vicces hackerrel talalkozunk. Ha kevesbe viccesel, akkor nekivezeti az autonkat egy fanak.
Ezeknek semmi veszelyerzetuk sincs, hiaba papol nekik az ember.
Neaddfel
2019-12-30 @ 00:44
csakafidesz, félreértés neessék az én gyerekemmel is ez a helyzet.
csakafidesz
2019-12-30 @ 13:56
Valóban ez a helyzet. A mai elemes világban a legszebb, ha azért nem tud bemenni a lakásba, mert lemerül az akku..Tény, hogy villanyborotvát használok és kvarcórám van, de megvan még a felhúzós órám és a zsilettkészletem is. Ezek a régi eszközök mechanikusan működtek, szóval nem volt velük gond. Jó kérdés, hogy árammal kell-e működnie mindennek? A citromfacsaró és borsdaráló is elemes, de mi a fenének, hogy drágább legyen? Közben termelünk egy rakás szemetet, alkáli elemet és akkut ami veszélyes hulladék. Mindez olyan szerkezetek mozgatására amit egy ötéves gyerek is mozgatni tud akár félkézzel is.
A környezetvédelemről papolnak, ne szemetelj, ne szellentsél. Csak a technikai „vivmányok”‘ miatt akaratlanul is termelünk egy csomó szemetet.
Anno Vörösmarty Mihály megkérdezte ment-e a világ a könyvektől előrébb? Nos én azt kérdezem: a gombelemektől ment-e előrébb?
Theo
2019-12-31 @ 00:54
A felhuzos ora; a nyomtatott konyv, a kalyha a legnagyobb ertek lesz, amint mindenki kidobja.
Szemlelo
2019-12-31 @ 16:19
A jövő már 30 évvel ezelőtt megérkezett. Akkor volt Németországban, hogy egy távvezeték a jegesedés miatt több helyen leszakadt és a heves szél miatt napokig nem is tudtak kimenni, megjavítani. Több falu maradt áram nélkül egy egész hétre. Még azok is fagyoskodtak, akiknél csak egyszerű központi fűtés volt olajjal vagy fával, mert a keringető szivattyúk nem működtek. De a legrosszabbul azok jártak, akiknél elektromos redőny volt, mert ott a hideg mellett még sötét is volt a lakásban. A falu hentesének volt egy gázos sütője, ő készített sült kolbászt a fázó és éhező lakóknak.
Theo
2020-01-01 @ 03:19
Nekem mindig is ellenszenves volt ez az „okos otthon” gondolat. Mi a francnak kell elektromos redony pl., ha az ember nem nyomorek?
Ez a fenti pelda fantasztikusan jo: aramszunet eseten sotet a lakasban nappal is, de vilagitani sem lehet. Hurra z generacio, csinaljatok magatoknak ilyet. (is) Csak nekem ne!
csakafidesz
2020-01-02 @ 01:38
Theo. Az okos otthon még hagyján. De amikor az „okos mosópor” hirdetése megy a tévében akkor a vérnyomásom is megy; felfelé..
idirablo
2019-12-29 @ 15:07
„Szemetet, hulladékot alig termeltünk, azt a keveset amink volt, újra és újra felhasználtuk”
A megmaradt ételt is újra hasznosítottuk sertésként. Ez ma már EU-szerte tilos, miközben megy a jajgatás a kidobott élelmiszer miatt.
khm
2019-12-29 @ 20:40
Közben „megérkezett” a sertéspestis. A vírusa pedig nagyon ügyes túlélő.
Ezért tilos az ételmaradék felhasználása.
Tudja milyen drága lesz a sertéshús,ha a baromfi influenza idején látott módon ki KELL IRTANI az állományt? Emlékszik az akkori tojásárakra?
Bocs az okvetetlenkedésért.
csakafidesz
2019-12-29 @ 21:39
A sertésinfluenza virus nem érkezett meg, azt laborokban állították elő. Valahol valakik jó pénzért terjesztik. Nálunk is mindig akkor volt madárinfluenzás eset amikor a vágásérett liba ment volna exportra..
khm
2019-12-30 @ 07:07
sertéspestis
Namond
2020-01-01 @ 19:21
Emlékszem esetre, ahol a külföldről hozott takarmány volt fertőzött.
Ennek bármiféle következményre azonban nem emlékszem.
Theo
2019-12-30 @ 01:26
Nem ertem, hogy a mar szamunkra egyszer jol megfozott /sutott kaja hogyan terjesztheti a sertes pestist. A moslek emberi etel, ami megmaradt, nem?
khm
2019-12-30 @ 07:05
Theo
Kénytelen vagyok Önt elkeseríteni,nem minden étel hőkezelt. (Például a savanyúság) Azon bőségesen túlélhet egy vírus (már amennyire egyáltalán él)
Mindegy. A takarmányt sem azonnal adhatják az etetőbe,tudomásom szerint pihentetni kell!
khm
2019-12-30 @ 07:09
Még valamit.
A felvágottak,húskészítmények segítségével,bátran szerteszét lehet terjeszteni.
Tudom Én is boomer vagyok.
Theo
2019-12-30 @ 15:58
Rendben van, de akkor csak a nyers moslekot kene tiltani, a hokezeltet meg nem.
Nem?
khm
2019-12-30 @ 19:19
Így van!
A solti ATEV (fehérjefeldolgozó) erre van kitalálva.
Iszonyat büdös,de a dögkútnál hatékonyabb. Ott elég hatékonyan feldolgozzák akár a moslékot is.
bagir
2020-01-01 @ 11:33
Háát akkor jó étvágyat hozzá, pláne amikor elkezdi sütni akkor szagoljon bele.
Kergemarhakór esetleg mond valamit???
Disznóvész ideoda a Csányi meg dögrekereste magát mert nála vmiért nem volt, hanem a házitartást akarják betiltani
Azt meg a nénikéjének akarja meadni, hogy a beteg madár repült 2000 kilómétert mert itthon akart megdögleni
khm
2020-01-01 @ 16:53
bagír
Nem ennék belőle,de abban az üzemben hőkezeléssel hatástalanítanak olyan dolgokat,amit régebben dögkútba dobtak.
Sajnálom,hogy ennyire hülye lenne.
A kergemarhakór ugyanis nem rokona a sertéspestisnek.
De látom az előbbi,már megfertőzte kendet.
Namond
2020-01-01 @ 19:58
Lehet én vagyok a rossz hír hozója, de a fehérjekészítmény – húsporból készült húspép – igen sok vörösárú és felvágott – virsli, párizsi, gépsonka, stb – alapja.
Tessék elolvasni az összetevőket; bőrke, ín, gyártási szalonna….
http://chemonet.hu/hun/food/technol/husipar/husipar2.html
Mellesleg a Discovery csatorna hogyan készül című műsorában bemutatták .
bagir
2020-01-02 @ 09:22
Az ezen a tápon nevelt állatból készített kajáról van szó amit zabállani teccik.
Ugyanaz mint a hájas csirkebőrből bélből egyebekből gyártott többi is
Ne adj az eszet kend, ha híjával van belőle
kyokuto01
2020-01-01 @ 16:56
Sertéspestis mindíg volt. Az állatorvosok letették a nagyesküt, hogy emberre veszélytelen. Amikor nagy tömegben dolgozták föl a pestises jószágokat, nők nem mehettek be a húskombinátba. Mi, férfiak igen, mert ha mégis, annak nincs akkora hírértéke.
Namond
2020-01-01 @ 19:35
Theo,
A hőkezelt étel, helytelen tárolás során megromolhat, amely baktériális fertőzést (például Salmonella, Staphylococcus, patogén Coli-törzsek), vagy ételmérgezést pl kolbászmérgezést, az élő baktériumok által termelt toxinok (mérgező anyagcsere-termékek) okozhatnak.
Sertéspestist az ételmaradék, moslék csak úgy terjeszthet, ha valaki szándékosan megfertőzi.
A moslék nem az étkezési hulladék, hanem disznó tápnak megfőzött takarmánykrumpli, alma, tök , kukorica és más dara keveréke, amibe belefőzhetik az ételmaradékot is.
A disznók kézmelegre hűlése után kapták, kapják.
Aladdin
2019-12-31 @ 12:44
A moslék tiltása a BSE (kergemarhakór, prionfertőzés) miatt volt. A kerge angolok bekeverték a kergebirkát a növényevő marhák tápjába 80 fokon főzve a 80-as években. A prion köszönte szépen 130 fok alatt. Ezért ott is, ahol a kergebirkát legrosszabb esetben a dögkútba vetették, megtiltották a moslék felhasználását. Nem kis mértékben csökkenhetett emiatt is a háztáji. A „művelt” Nyugat egyik előfutára volt a ma még mindig „túl fiatal” leendő keleti demokráciák számára. Egyébként egy brit állatorvos azt nyilatkozta a szokásos német 11 utáni másfélórás dokumentumfilmben, hogy 81-ben jelentette a marhák tüneteit mint a kergebirkákéit, de azt mondták neki, hogy hallgasson kb. 1985-ig.
Aladdin
2019-12-31 @ 12:49
A sertéshúst tartós hőkezeléssel kell elkészíteni a lehetséges borsóka miatt. Ezért csinálnak marhából steaket. Hogy mennyit bír az ASP-vírus, az kérdés. Terjedni azonban döggel, szalmával, szállítóeszközzel terjesztett váladékkal terjed.
khm
2020-01-01 @ 16:56
Meglepett!
Helyesen ír! 🙂 Csak így tovább!
Namond
2020-01-01 @ 19:59
Tatár bifszteket.
csakafidesz
2019-12-29 @ 21:37
Ez a másik. A táp.. Mert ezen keres valaki. Közben a hús íze egyre rosszabb.
Naprózsa
2019-12-29 @ 15:08
Bár arra gondoltam, hogy nem szólok ma a témához, hisz annyit rágtuk már e kérdéskört, de mégsem lehet megállni. Ha hagyjuk magunkat „őskövületeket” akkor az fog teljesülni amit visszavágásként szoktam mondani: Igen, de mi legalább megéltük az öregkort. Ti viszont, ha így folytatjátok, akkor biztosan nem, mert aki nem ismeri a történelmet és nem hisz az idősek tapasztalatának, az rövid életre van ítélve, lám mi bosszantásunkra beengedi a vele egykorúnak látszó, tehát sorstársnak, barátnak képzelt halálos ellenséget.
De most nem is ez bosszant, hanem mikor szót ejtünk arról, hogy porszívónk se volt, prakkerrel vertük, nyeltük a port a szőnyegekből, s akkor még távolbalátóról csak mesében beszéltünk, ami ma az okostelefon, DE MINDEZT MI TALÁLTUK KI, GYÁRTOTTUK, akkor megkapjuk, hogy „Igen, tudjuk, mikor még a dínók lába között rohangásztatok!”
A szüleink és a mi nemzedékünk annyit fejlesztett a tudományon, technikában, orvoslásban, híradástechnikában, űrhajózásban, robottechnológiában, mint előttünk 6-9ezer év alatt a komplett emberiség összesen. Ezért minimum annyit elvárnánk, hogy ne nyuggerezzenek le, amikor nem tudjuk a legújabb kütyüt azonnal kezelni. Mert ez egy második anyanyelv, és amikor a gyerek úgy tanulja, hogy a gombokat felelősség nélkül összevissza nyomogatja, s így játszva tanul ketyeréül, mi nem merünk a készüléket babrálni, mert nekünk kell újat venni, ha elromlik, és mi még emlékszünk arra is mikor az országban ÖSSZESEN ha 10 db számítógép létezett, és azok klimatizált termekben magnószalagszerűen forogtak. Mi még megbecsültük az elődeink tudását, és a munkát s még a mai vedd meg, dobd ki, ne javítsd készülékeket is tiszteljük.
Márpedig attól sapiens a homo sapiens, hogy nem kezdi minden nemzedék újra a tanulást mint az állatvilág, hanem a sikereinek nyitja, hogy elfogadja amit az öregek mondanak.
Dehát tinektek most először a történelemben nem kell ránk hallgatnotok, nektek mindent megmond a számítógép, gyerkőcök, de akár vissza is lehet mászni a fára, s akkor a környezet is meg lesz mentve…
Amúgy kíváncsi lennék, hogy a telójukba mélyedő drótfülűek hány napig bírnák és maradnának életben áram nélkül, takarítanának prakkerrel és hány százalékuk lenne internetfüggés elvonási tüneteitől öngyilkos?
Mi biztosan nem.
heroes_never_die
2019-12-29 @ 15:46
A távol-keleti országokban ilyen probléma fel sem merülhet, amellett, hogy nagyon erös a képzési rendszer. A gyerekek kisiskolás koruktól ahhoz szoknak, hogy saját maguk takaritják az iskolát, valamint az iskolai étkezésben is a gyerekek osztják az ételt, szednek le, etc. Az alapfilozófia szerint nem csak a gyakorlati életre való felkészülést támogatja ez a sok országban elterjedt rendszer, hanem a kétkezi munka megbecsülését is szolgálja. Az USA-ban és Európában ilyen elképzelhetetlen lenne, viszont kitenyésztenek olyan generációkat, amelyek kézzel már nem tudnak irni, fejben számolni sem, vagy az analóg órát sem ismerik. Leginkább azonban a saját történelmüket, kultúrájukat sincs lehetöségük behatóbban tanulmányozni. Az idösek lenézése, társadalmi teherként való kezelése, sajnos az európai, vagy az Európából származó civilizációkban ismert, amelyekben a kultúrmarxizmus elterjedt. Agyonpátyolgatott, üvegbúra alatt felnött fiatalok nem feltétlenül képesek egy önálló életre, föleg nem segédeszközeik nélkül.
Namond
2019-12-29 @ 20:31
The loser bummer generations.
Az élősködése miatt elveszett generációk.
Magd@
2019-12-29 @ 16:35
Kedves Naprózsa,
ne bosszankodjon, ha csak mindenki a saját családjának adott megfelelő
útravalót, annak nem kell aggódnia, a jó mag megtalálja a megfelelő talajt.
Hadd hulljon a férgese, sok harsona hangja a porban lelte a halálát!
Namond
2019-12-29 @ 20:33
Magd@
Hányingerem van attól, hogy gyerekeimnek kell eltartania a bummereket.
csakafidesz
2019-12-29 @ 21:27
„a mai vedd meg, dobd ki, ne javítsd készülékeket is tiszteljük”
Mai?
Elődöm még gyerek volt, kapott egy Philips walkmant. Nos elromlott, nem állt meg a szalag a végén magától. Elvittem a garanciális walkmant (figyelem, már ez a múlt, ma nincs ilyen, sőt bele való magnókazetta sincs..) és odaadom. Oké, itt egy csereutalvány (közben beledobja egy szemeteskosárba a walkmant). Ezt viszik innen javítani? Dehogy ez a szemétbe kerül, mi ezzel a kategóriával nem foglalkozunk. Itt van az utalvány, a boltban kap egy másikat helyette..
Mindez 25 évvel ezelőtt már így ment!
Namond
2020-01-01 @ 20:06
Szemeteskosárból a vagonba, vagonból a konténerbe, konténerből Malájpartra.
Ott a gyermekmunkások szétbontották, és az alkatrészek ellenőrzés után mentek vissza az amcsi nagykereskedőhöz.
Ma már nagyobba megy, óceánjárókat, tankereket bontanak a környezetvédelmi törvények nélküli „fejlődő” országokban.
csakafidesz
2020-01-02 @ 01:44
Igen, erről láttam egy filmet. Tény, hogy a rezet, stb. macerás kiszedni egy villanymotorból, ezt csak az indiai pária csinálja meg néhány rúpiáért..
csakafidesz
2019-12-29 @ 21:35
Áram nélkül minden városban leáll az élet. A távszabályozott fűtés és az indukciós tűzhely. Kápráztat az utódom. Nézd kérlek. Mi 1956-ban egy hónapig krumplit ettünk és -mivel nem volt gáz- szerencsénkre volt sparherd a konyhában, azon főztük meg. A fűtés? Nos fával és szénnel. Mindez Budapesten! Hát a mai gyerekek nem tudnának begyújtani egy cserépkályhába. Ha baj van akkor a túlélésre a legnagyobb esélye a szibériai favágónak van, az mindent meg tud magának csinálni.
Magd@
2019-12-29 @ 16:24
János Hartmann Fb
“Így az ellenség nem a család volt, hanem azok akik kényszerítettek, hogy vigyázban álljunk idegen himnusz alatt. Vagy nem engedték, hogy indiánosat játszunk örsi gyűlésen.”
Én kijavítanám Aristo által meghatározott időszakot, legalább is Magyarországra nézve az un. “Magvető” korszakra.
Azaz amikor már különféle megszálló csapatok is beleszóltak a következő generáció létrehozásába, egészen addig amíg a magyar férfiak is hazataláltak otthonaikba.
Nem emlékszem, hogy kisebb nagyobb perpatvart leszámítva egy ilyen markáns szembenállás létezett volna akkoriban.
A “ kiváltságosokat” leszámítva, majd mindenki élete egy irányba folydogált.
Ki ellen kellett volna, lehetett volna ágálni, fellsőbbrendűségünket hangoztatni? A köreink meghatározottak voltak elég sokáig.
A világ folyását figyelemmel kísérve, én egy kreált, azaz politikai úton előállított ellentét szítást érzékelek, amely semmiképpen nem a Magvető generáció ellen irányul, hanem ennek égisze alatt, a velük nem egyetértő, konzervatív, ortodox beállítottságú emberek ellen, akik nem sokkal lehetnek idősebbek, mint ezek a libsi/ bolsi/zöld/hisztérikás/ maszlaggal/ nemi indentitástudatot nélkülöző még jelenleg Ifjú Gárda.
Erre tesznek rá a Gyurcsányok, LMP-ék, PM-ek, az undort gerjesztő momentumok, és persze ne feledkezzünk meg az MSZP és Jobbik képviselőiről sem.
A sehonnai bitang emberek.
Köszönöm, az én családom jól van.
Z
gyozo2018
2019-12-29 @ 16:27
A generációs ellentétek szítása kommunista maradvány.
Namond
2020-01-01 @ 20:20
A nyugati fellazítás politikája visszaütött, viszont a bolsevik bomlasztás (a lejáratás, a befolyásolás, az elszigetelés, a leválasztás) nem várt módon eredményes lett.
Theo
2019-12-29 @ 16:32
Halalra idegesit ez a „nem kell tanulni az interneten minden ott van” hazugsag is. Azt tekintik hasznos informacionak, amirol sejtelmuk se lehet, hogy tenylegesen ki tette fel.oda, milyen szandekkal es hogy igaz e egyaltalan. Raadasul adott esetben egy hacker, vagy egy szervezet barmikor meghamisithatja, eltuntetheti, masoknak viszont eppen az orra ala tolja. Raadasul automatikusan naplozza, hogy ki mit olvas, mint Szabo Ervin kartotek rendszere. Aki ennek orul, az total hulye, latszik, hogy tapasztalatlan, muveletlen fiatal, vagy gazember. Ezt se zarjuk ki.
Magd@
2019-12-29 @ 16:46
Egy masszát hoztak létre, amiről azt hiszik, hogy ha szétosztják, akkor mindneki jól lakik majd, mint a mesében a soha véget nem érő kolbász táplálja majd őket.
Tévhit! A massza szétesik, kisebb masszát jönnek létre, majd ismét összegörgeti őket a ganajtúró bogarak sokasága, szétesnek ismét és ki tudja, amíg a világ létezik élvezhetik ezt az örökmozgást!
Jó szórakozást kívánok az örök élethez!
csakafidesz
2019-12-29 @ 21:45
Szabó Ervin kartoték rendszere semmit sem naplózott. A kölcsönzött könyvet valamivel nyilván kell tartani, ergo van egy kölcsönzőkártya. Ennyi. Aki nem akarta az elolvashatta helyben.
Theo
2019-12-30 @ 01:35
Vegig lehetett kovetni vele, hogy ki mit olvas, avagy hogy eģy-egy konyvet kik vesznek ki.
A bejelentkezeskor szemelyi adatok, lakcim kotelezoen.
Mi mas ez, ha nem kesz adatbazis lehetoseg baratokrol es ellensegekrol?
khm
2019-12-30 @ 13:00
Azon egyszerű oknál fogva,mert NEM VOLT a könyvtárban olyan olvasnivaló,amit szeretett pártunk ne engedélyezett volna. Illetve,ha volt is,akkor jól eldugva és csak a háztömbbizalmi engedélyével lehetett volna hozzáférkőzni. 🙂
Legalább is nem találkoztam a Mein Kampf-l sem. Zsukov:Emlékek,gondolatok,viszont volt vagy 200 példány.
csakafidesz
2019-12-30 @ 14:59
A Mein Kampf magyar nyelvű példánya az OSZK-ból is átvándorolt a Párttörténeti Intézet könyvtárába. A zárolt állományok összetételéről időnként körlevelet adtak ki a Pártközpontban, ebben a könyvtáraknak elküldték a legújabb zárolt könyvek jegyzékét. Pl. Sík Endre: Vihar a levelet c. könyvét kiadták, majd két hét múlva zároltba kellett tenni. Moldova György: Titkos záradék c. szatírája is oda került.
Kevesen tudják: A Szabad Nép c. lapot tilos volt kiadni. A Népszabadság jogfolytonosan volt számozva, de az elődjét a Szabad Nép c. lapot zároltatták, mert komolyan megdöbbent rajtuk az a nemzedék akik még 1956 előtt nem éltek, nem olvasták. Titó a láncos kutya folytonos „leleplezése”, a Rajkról írt állandó gyalázkodások (ezek nem szűntek meg a kivégzést követően) stb. Egyszerűen a saját múltjuk is kínos volt, szóval nemcsak az „imperialista” könyvek, de Rákosi Mátyás beszédei is veszélyesek voltak a kádári konszolidáció korában.
csakafidesz
2019-12-30 @ 21:52
Theo! Nézzük a kartotékos kölcsönzési rendszert. Nem új, és a német könyvtárak vezették be először a népkönyvtárak. (Voksbibliothek)
Minden olvasó kapott egy kartont amire rá volt írva a neve és a lakcíme, vagy lakcím helyett a könyvtári beiratkozáskor kapott száma. Alatta üres sorok.
Erre a kartonra ráírták a kivett könyv leltári (raktári) számát majd és ráírták (vagy pecsételték) a kiadás dátumát. Amikor kivett egy könyvet akkor odaadta a kartont. Ezt betették az illető dossziéjába, pontosabban egy rekeszes fiókba a nevéhez. Egyszerre csak annyi könyvet vihetett amennyit megengedtek, általában hármat. Amikor visszahozta ismét ráírták a visszahozatal dátumát, ha mindent visszaadott nála maradt a kartonja, ha volt kiadva könyv akkor a karton a könyvtárban maradt.
Milyen statisztikákat készítettek?
1./ A könyv keresettségét, hogy megfelelő példányszámban legyen meg. Pl. többen keresik a KRESZ vizsga kérdéseit, mint Karafiáth Orsolya verseit. Vagyis az egyikből kell 10-15 a másikból kettő.
2./ Az olvasó aktivitását. Nos ennek voltak szociológiai vonatkozásai, Szabó Ervin szociológus is volt. Elemezte, hogy iskolai végzettség, szakma, stb. szerint milyen az olvasási hajlandóság.
3./ Éves és havi forgalmat, mert ezzel az adattal tudtak pénzt kunyerálni a fenntartóktól.
Szó sincsen egy átlagos könyvtárban arról, hogy bárkit figyeljenek. Azt figyelték, hogy időben és tisztán hozza vissza a könyvet. Az összefirkált, kitépett lapok miatt kitiltották az olvasókat. (A mostani automata kölcsönzés az RFID chippel sajnos nem teszi lehetővé, hogy a könyvtáros megnézze, nincsen-e bepiszkítva a könyv.)
Ennyi és nem több.
csakafidesz
2019-12-30 @ 14:10
Theo! Akkora ostobaság, hogy ordítani tudnék! A mai digitális kölcsönzési rendszerek ezer év múlva is tudni fogják mit kölcsönöztél ki a könyvtárból és gombnyomásra azonnal ki is köpik. Egy könyvtár elemi szolgáltatása a könyvkölcsönzés, ergo nyilván kell tartsa ki mikor mit vitt el, hogy utána felszólíthassa, ha nem hozza vissza idejében.
Senkinek soha abból nem volt baja, ha elvitt és olvasott egy könyvtári könyvet. A „létező szocializmusban” csak azt adták ki amit ki lehetett adni, a zárolt állományt nem. Azok akik a zárolt állományt is olvashatták (rendszerint magas beosztásban) vagy helyben olvasták, mert elvinni azért nekik sem lehetett, vagy az egészen magas beosztásúak megkapták egy zárt borítékban saját tulajdonként.
Amúgy a hatalmat nem a könyvek érdekelték, hanem a kapcsolatok. Azt nem nagyon figyelték ki mit olvas, azt inkább, hogy ki-kivel barátkozik. Egy-egy összejövetelt jobban figyeltek.
Theo
2019-12-30 @ 16:13
Szabo Ervin a
1911 korul dolgozta ki a regisztracios rendszert.
csakafidesz
2019-12-30 @ 21:55
Ide szántam a beírást: csakafidesz 2019-12-30 @ 21:52
Theo
2019-12-31 @ 01:00
Igen, rajottem, koszi. 🙂
Egyebkent sztem on ebben a temaban tul joindulatu.
csakafidesz
2019-12-31 @ 02:36
Theo! Nem vagyok hülye, pontosan tudom, hogy mit figyeltek meg. Anno minden munkahelyen volt „tégla”, és a legtöbbről tudták a kollegák is. Ha tanulmányozod George Orwellt (alias Eric Blair) akkor rájössz, hogy az 1984 már rég itt van, és amit most leírunk az sokkal több helyen van rögzítve, mint a saját winchesteren.
De ehhez nem kellett Szabó Ervin, mert a XIX század második felében tele volt Magyarország is provokátorokkal, besúgókkal. (Kun Béla is hivatásos provokátor volt..) Van ettől régebbi példa is. Alessandro Manzoni a Jegyesek c. regényében leírta, hogy a milánói éhséglázadás idején 1630-ban a besúgók hogyan serénykedtek a „hangadók” keresésével. Manzoni nemcsak író, de történész is volt..
Mika Waltari finn író sem szerénykedett, mert a Szinuhe c. regényébe a fáraó besúgóit is megemlítette, ugyanis már akkor voltak ilyen foglalkozású emberek.
Szabó Ervin pedig szerintem egy hülye f.sz volt, már bocsánat, de szebb jelzőt nem tudok rá mondani. A városi könyvtár megteremtése viszont kétségtelenül pozitiv és üdvözlendő dolog, ez részben az ő érdeme is.
Namond
2020-01-01 @ 20:25
Theo
Ön téved, csakafidesz-é a piros hangszóró.
Tas László
2019-12-29 @ 16:58
” Ha jót akarsz a gyerekeidnek hagyd őket egy időre éhezni és fázni…”
Kinai közmondás.
Az irás év végi telitalálat – köszönjük Aristo !
Mátyás
2019-12-29 @ 17:42
Vajon a boomerezők hányszor néztek utána melyek a világ legnagyobb vállalatai, amelyek a mérgező anyagok nagyrészét termelik, és kik a tulajdonosaik? Tüntetnek-e ellenük, vagy csak a semmiről sem tehető kisembereket sértegetik?
Zita
2019-12-29 @ 20:31
az már összefüggésekben való gondolkodást feltételezne, az meg sokaknak nem megy
csakafidesz
2020-01-02 @ 01:28
Nézzük csak: Hol nem gyárt a Continental gumiabroncsot? Hát otthon Németországban. Akkut és elemet se gyártanak otthon Németországban. Nálunk három cég is gyárt autógumit.. (A magyar Cordatic az nem, az már megszűnt.)
Sutike21
2019-12-29 @ 20:03
Minden ilyen generációmat érintő cikk alatt kértem ne általánosítsatok és ne írjatok ilyeneket! Az okos más kárából tanul, a hülye meg még abból se!!! Kellemes bukást 22-ben!
khm
2019-12-30 @ 14:39
Nélkülünk éhen haltok.
khm
2019-12-30 @ 14:40
Igaz ebben az esetben nem lesz belőletek búmer.
csakafidesz
2019-12-30 @ 15:19
Gondolkozz ember! A fiatal generációk erkölcsi kötelessége az idősek eltartása. Nem lehet az eszkimók példájára kitenni őket a jégre, mert kevés a fóka..
khm
2019-12-30 @ 19:22
Azért 21 évesen már akár meg is tud állni a saját lábán. Persze,könnyebb otthon a mamahotelben búmerezni.
Namond
2020-01-01 @ 20:31
csakafidesz
Nagyapád idejében, hány évesen lett önálló egy férfi ember. hány évesen menyecskésedtek meg a lányok?
Talán egyetértesz;
A mai looser bummer-ek élet kezdetéből hiányzik 6-8 év felelős életvitel.
csakafidesz
2020-01-02 @ 01:22
Nagyapám idejében? Nos a korom miatt az régen volt. Anno mikor 1914-ben besorozták már két fia volt, árvaházba kerültek. Utána 1919 végén hazajött, mert Szibériában nem lett vöröskatona, odáig még nem jutott el a bolsevizmus.. Itthon pedig átképezte magát kapitalistává és 1945-ben államosították az üzemeit. Viszont oroszul jól megtanult, különösen káromkodni.
Tehát kiszámolva 25 évesen kétgyerekes családapa volt.
csakafidesz
2019-12-29 @ 21:03
„A lódenkabát és a svájcisapka korában nőttünk fel” Hogy én anno micsoda különc voltam. Mindenki a suliban zöld lódenban járt és kék svájci sapkában. Nekem szürke lódenem volt barna sapkával.
csakafidesz
2019-12-29 @ 21:43
Dávid Zsuzsa fb.
Anno Makerenko a táborba hurcoltak gyerekeit nevelte. Nem árvák voltak, hanem az osztályellenség gyerekei, és nem egy makarenkói pofont kaptak, hanem verték őket, mint az állatokat. Ezek a kölykök voltak azután a Vörös Hadsereg legkegyetlenebb katonái.
tegyük helyre a dolgokat
2019-12-30 @ 01:32
A búmerezés biológiai adottságok stigmatizálása.
Ergo ha oké búmerezni lehet, akkor oké niggerezni/buzizni/cigányozni/stb. is lehet.
Elég, ha ezt a búmerezők pofájába vágjuk. Én megtettem. Nagy kuss és csendes belátás lett a jutalmam.
csakafidesz
2019-12-30 @ 15:11
A „búmerezés” valóban stigmatizálás, mert életkora szerint megbélyegzi azokat akik egyébként rendes emberek. De ha leírod, hogy XY betörőbanda tagjai cigányok, vagy egy rendőrkapitány kijelenti, hogy tíz elfogott bűnözőből tíz volt cigány az tkp. az igazság és -sajnos- a „politikai korrektség” miatt nem lehet kimondani. Ha valaki egyébként ma már tilos intelligencia-tesztekre hivatkozva kijelenti, hogy a feketék IQ-ja átlagban 20-25%-kal rosszabb a fehéreknél az eleve rasszista, holott ez is valóság, de le kell tagadni. (Az intelligencia-tesztek pedig a liberálisok miatt lettek betiltva, mert róluk nagyon kínosak voltak az eredmények. Az átlagos IQ-juk egy vörös seggű pávián színvonalán mozog.)
legyetek
2019-12-30 @ 08:10
Tegyünk rendet a fejekben! Van, aki nekikezdett: #Klímahiszti.
Jóska
2019-12-30 @ 18:11
A tudás és hangerő szorzata állandó.
Székely temetők kapuján látható egy felirat: Voltunk mint ti, lesztek mint mi.
Boldog új esztendőt kívánok!
Aladdin
2019-12-31 @ 13:33
A Széchenyi mauzóleum kápolnájában az oltártól jobbra nyílik a családi kripta kőkeretes lejárata, amelynek szűk lépcsője felett ez olvasható: „Voltunk mint ti, lesztek mint mi: por és hamu”
https://www.travelo.hu/kozel/20150727-nagycenk-mauzoleum-felujitas.html
csakafidesz
2020-01-01 @ 02:32
Jager kivételével minden kommenttársnak Boldog Új Esztendőt kívánok.
Theo
2020-01-01 @ 03:25
Koszonjuk es viszont kivanjuk!
Namond
2020-01-01 @ 20:33
Búék.
Etin
2020-01-03 @ 11:29
Tisztelt Aristo!
Azért ha már a tojáshéj a fenekükön típusú fiatalok politikai szerepléséről szót ejt, ne hagyja ki a 22 évesen, igaz törvénymódosítással, de államtitkárra avanzsált, csitrit sem, akibe amúgy Németh Sándor lelkész f*szát tisztelhetjük… (nyílván nem a rendkívüli képességei miatt választották meg több ezer, nála sokkal alkalmasabb jelölt közül, ezt a fiatal bakfist…)
heroes_never_die
2020-01-03 @ 11:51
Függetlenül bárki nemi szervétöl, a kinevezett fiatal hölgy kora dacára már jelentös nemzetközi tapasztalattal rendelkezik. Nem valószinü, hogy egy harmincas, vagy negyvenes államtitkár a mai tizenévesek nyelvén meg tudna szólalni. Felhivnám szives figyelmét a -ban, -ben, -ba, -be közötti fundamentális különbségre.
Szivesen, nincs mit!
Khn
2020-01-06 @ 12:12
Ezt a baromságot te komolyan elhiszed?
Etin
2020-01-08 @ 14:15
Értem én, hogy mindenáron védjük a védhetetlent, de ez a lesajnáló arckifejezésen kívül mást nem vált ki belőlem.
Mekkora tapasztalattal rendelkezik, a kis szőke liba, meséljen kend? És háton fekve, térdelve, esetleg négykézláb szerezte-e meg? 🙂
Nyelvtanlackét meg annak akit érdekel és kéri. Én is mondhatnék magácskától egy pár érdekes fogalmazást… 😉
zsubi
2020-01-06 @ 17:05
Aristonak megint igaza van. Sztálin és Rákosi idején minden jobb volt.