Elegem van
128Azért minden fa, amely jó gyümölcsöt nem terem, kivágattatik és tűzre vettetik.
Lukács 3,9
Elegem van. Elegem van a méhlegelőkből, rovarhotelekből és az összes marhaságból, amelyet komoly pofával összehordanak itt. Történt, hogy a Fidelitas csapata lekaszált egy „méhlegelőnek” keresztelt parcellát, majd tettükkel büszkélkedve kitették a Facebookra is, mint eredményt. Égig érő sikoly hangzott fel. Például Szabó Timi – Kandahár szépe és hercegnője – feljelentést kíván eszközölni a rémtettre emlékezve, és a libsi sajtót is elárasztják a méhek védelmébe tett kijelenezések, valóságos rovarholokausztot vizionálnak, amellyel a jobboldal összeesküszik a szerencsétlen bogarak ellen, pedig van azoknak elég baja enélkül is. Sajnos össze kell zúznom ezeket az állításokat.
Sajnos el kell mondanom, hogy Bardóczi Sándornak fogalma sincs az élőlények működéséről, arról hogy miképpen üzemelnek. Miután az írásos munkái is elsősorban az építészetről szólnak, ez nem is csoda, csak mostanában kezdett megvadulni és mindenbe beleütni az orrát. Egyébként maga is elkottyantotta: simán le vannak maradva a kaszálásokkal.
Elsőként meg kell jegyezni, hogy az élőlények elsődleges fontosságú gondja a szabad víz jelenléte, ami elengedhetetlen, hiszen közismert hogy a víz fontosabb, mint az élelem. Márpedig az efféle szárazságban ez nem áll rendelkezésre. Hiába vannak záporok vagy akár zivatarok is, ezek lefolynak, és néhány perc múlva már csontszáraz a talaj. Közismert, hogy a talaj kiszárad, elsősorban a keskeny földcsíkokban, és ez nem kedvez a bogaraknak. A rovarok – és az emlősök is – nem találnak innivalót, tehát elmenekülnek valami folyadékban dúsabb területre. A városi fűterületek visszavonhatatlanul kiszáradnak, és onnan már semmit nem lehet velük kezdeni. Egyébként a méhek akár húsz-ötven liter vizet is összegyűjtenek, ami aztán kevéssé sikerülhet ilyen aszályos időben.
Persze ihatnának sört is, de annyi eszük meg nincsen
Másik probléma pedig az, hogy a fűsávokban lévő növények jellemző módon egyszikűek, és ezekről közismert, hogy önbeporzóak, így nincs szükségük a rovarok megtermékenyítésére. Gondolom valami genderszemlélet erre megoldást hozhat, de itt még nem tartunk, úgyhogy egyelőre szembe kell nézni ezzel a problémával. Ez persze komoly probléma, de majd megjön a válasz is Gál J. Zoltán tollából. Valami olyanra számítok, hogy az Orbánbasi elrontotta, de mi majd helyrehozzuk, és lesznek két, három és négyszikűek is, csak figyelni kell.
KariGeri meg hallgat, mint szar a fűben
Hogy mennyire érdekes jelenségek vannak, van egy Tóth Csaba Tibor nevezetű újságírónak tűnő ember, mint megtudtuk róla, ő valójában történész diplomával rendelkezik, de megnyugtató módon szokott blogokat is írni, sőt 2015 után már újságcikkeket is készít, mindezt az Azonnali oldalain követi el. Ez a nagyszerű ember írt egy cikket „A méhlegelőt lekaszáló fideszes ifjak nem Karácsony Gergelyt, hanem a magyar népi kultúrát köpik szembe” címmel, amelyben a méhlegelők teljes problematikáját megpróbálja a Fidelitas arcába önteni.
A felütés is igen erős: „ Aki nem képes fölfogni, hogy a most méhlegelőknek nevezett, ökológiailag védett területeket a magyar parasztság évszázadok óta a fővároshoz hasonlóan kezeli mint réteket és kaszálókat, az saját néphagyományát köpi szembe és az ökológiai katasztrófán röhög.” Súlyos szavak. Csakhogy utána azonban a népi hagyomány kapcsán kifejezetten az egyszerű nép által elkövetett a vidékre vonatkozó tetteket sorolja fel. Nem említi a városokra vonatkozó eseményeket, amelyek korántsem azonosak azzal, melyeket az istenadta nép a városokban tesz. A városokban ugyanis minden másképpen van, a városok természetellenesek. A kiégő szűk, keskeny gazsávok nem alkalmasak semmire, csak a füvet lehet rajta kaszálni, és már azt sem kell, mert úgyis kiszárad.
Aztán az írás elfordul és unalmassá válik, onnantól már Orbán mindennek az oka…
nemzeti
2021-07-01 @ 13:24
Ezek nem normálisak !!!
Nem pázsitfű kellene egy városban??? Ne akarják már a tyúkszarban az ütőeret feltalálni. Egye meg a hülyéje azt a mézet, amelyet egy kocsikkal teli belvárosban gyűjt a méhecske.
Mi várható még? Buzifesztivál ? Méhkasok a városban?
Sajnos ez a liberálbolsevista őrület a magyar baloldali városokban terjed. Akkora
gaz és szemét van a posztkomcsi városokban,hogy sok helyen ki nem látni belőlük.
A fákat sem gallyazzák, az ember szemét verki ki. (mert zöld!!!!!!!!!)
Mi lenne ha vörös volna?
Neaddfel
2021-07-01 @ 16:30
Szóval, én olvastam ennek a Tóth Csaba Tibornak az Azonnalin megjelent cikkét amiben ő elmagyarázza, hogy mi is szerinte a „méhlegelő”, és már oda is feltettem ennek a szerencsétlennek az én falusi „népi” tapasztalatomat:
—
” Kezdeném azzal, hogy vannak helyek amiket készakarva magára hagynak, ezeket azonban nem „méhlegelőnek” hanem természetvédelmi területnek szokták nevezni.
Na most én nemtudom, hogy a mi Tóth Csaba Tiborunk honnan származik, valószínűleg városból, mert ha faluról akkor tudná, hogy „a magyar népi kultúra” a réteket két féle módon szokta hasznosítani, KASZÁLÓKÉNT, és akkor értelemszerűen RENDSZERESEN kaszálják és begyüjtik, vagy állatok LEGELŐJEKÉNT, mikor is erre nincs szükség !!!
DE SEMMIKÉPP SEM HAGYJÁK EBEK HARMINCADJÁRA ELGAZOSODNI !!! ”
(És akkor még nem is beszéltünk az allergiáról „kedves” Tibor)
khm
2021-07-01 @ 21:33
Egy időben sajnos hagyták elgazosodni,mert a falu legelőjének nem volt gazdája.
Azóta magánkezekbe kerültek,és már nem homlokig érő csalán van rajtuk.
Neaddfel
2021-07-01 @ 21:55
Ahol viszont nincs lehetőség magánkézbe adni, ott az „elmaradott” falvakban a közmunkásokat szokták erre igénybe venni.
Lehet, hogy a nemzet FŐ városának a vezetőjének, vagy az öt helyettesének stb. mint megoldási lehetőség még megsem fordult a fejében ?
khm
2021-07-04 @ 15:31
Gondolom,hogy próbálták már,csupán az a baj,Butapesten egyre nehezebben kapnak munkaerőt (közmunkást) erre a célra.
Most komolyan! Kinek van kedve,8 órát dolgozni ~58 000 forintért,poros és büdös munkahelyen?
Theo
2021-07-05 @ 01:11
A közmunka nem kedv kérdése. A közmunkás azt deklarálja magáról, hogy egyébként nem talál magának munkát.
khm
2021-07-05 @ 10:07
Theo
És mit gondol arról,hogy egyesek az utcán kuliznak,míg mások a hűs irodákban lóbálják a lábukat?
És mindkettő közmunkás.
Lásd a diplomás Kabul rózsáját,az múzeumban „dolgozza” le a büntetését. És nem havi ~58 000 forintért. (nettó)
Theo
2021-07-07 @ 00:14
A kozmunka es a kozerdeku nunka nem mas kategoria? Mindazonaltal a borton helyett dolgozokat en is csak bizonyos helyek kozott engednem valasztani, irodai ucsorgos nem lenne kozte.
gyozo2018
2021-07-01 @ 13:48
A parlagfű disznóparéj és egyéb gaz nem méhlegelő.
A „méhlegelő” elnevezés cinikus, provokatív gazemberség.
opettaja
2021-07-01 @ 13:51
Ej, ej Geri! Már megint lelegeltél a méhek elől?!
P.S.
2021-07-01 @ 13:57
„Fő- vagy al-tájépítész” titulus a csökött nyelvekről lett lefordítva.
Régi vitám, mert ez a titulus olyan mint a délibábépítész.
A táj része sokkal több annál, mint amit az ember építeni tud.
Kertet lehet építeni, tájat nem.
A magyar legfeljebb tájat rendez, hogy mind a természeti tényezők, mind az emberi tájhasználat megőrizendő és fenntartható, legyen.
Ezek még a gyeptársulás fogalmával és tartalmával sincsenek tisztában.
Balfácánok.
Pénzért mindent!
:o)
2021-07-01 @ 14:00
Megnéztem ezt a Tóth Csaba Tobort, és arra jutottam, hogy beki pont annyi köze van a „magyar parasztság”-hoz, mint nekem az izraeli kibuclakókhoz…
Tudományos libsizmus
2021-07-01 @ 14:12
Ez még semmi. Nincs már messze az idő, amikor majd bogarak evésére fogják kényszeríteni Európa népeit, mert az zöld.
vasbeton
2021-07-10 @ 23:59
Bizony, bizony, ezt a témát már pedzegetik egy-két „haladó” szócsőből, pl. a „világhírű” rádiónál. Úgy legyen ötösöm a lottón, mint hogy hamarosan ezt fogják fújni a libsik, és szégyellje magát mindaz, aki kiköpi.
délilájt
2021-07-01 @ 14:16
Szabo Timikét majd egyszer megtámadja egy rajzás több ezer darázs fullánkkal amiért nincs agya, vagy nem fejlődött ki neki szegénynek. De akkor menjen el egy kisegítő iskolába mint halmozottan hátrányos helyzetű.
Bélaénvagyok
2021-07-01 @ 14:18
A gaz „méhlegelő”, a kerítés „kapu szárnyakkal”.., 2006 gyurcsányi terror meg a „Fidesz puccs kísérlete” volt a minapi Feri féle verzióban… Csak bízni tudok abban, hogy ez provokatív hazudozás még azoknál is kiveri a biztosítékot, akik barátkoznak a gondolattal, hogy újra a „ferifélékre” szavaznak.. Mindemellett: TARLÓS PAPA GYERE VISSZA!
hangya
2021-07-01 @ 14:33
Attól tartok a pride fesztivál résztvevői is meglátogatják a derékig érő gazt.
Természetes romantika.
nemzeti
2021-07-01 @ 14:43
Mi lenne itt az országban ha a HIÉNA koalíció kormányozna.?
khm
2021-07-01 @ 14:46
„Persze ihatnának sört is, de annyi eszük meg nincsen”
A méheknek valóban nincs,de a darazsak tették már kellemetlenné a szám ízét,sörösüvegből iváskor. Úgy néztem ki a „csók” után,mint aki több rendbeli nézeteltérésbe keveredett. 🙂
Amúgy a vizet felénk a méhek a növényeim alátétjéből szokták beszerezni. Van ahol egy csöpögő kerti csapból,kerti tóból,s van ahol a kutya edényéből.
Érdemes kánikulában erre is gondolni. Amúgy először a madaraknak tettem ki vizet,és ott láttam,hogy más állatoknak is jól jött az.
A Butapesti „méhlegelők” pedig gyönyörűen fognak égni,mikor a száraz növényeket egy hanyag mozdulattal eldobott csikk,esetleg egy üvegdarab meggyújtja.
Bagir
2021-07-03 @ 21:15
Vígasztaljon, hogy kolléganőmet kólaivás után vitte el a mentő ezért.
3 marok jégkockát tunkoltak le a torkán a klinikán
khm
2021-07-01 @ 14:50
Támogatnám én a gazdádat,akár karóval is,de sajnos nem elérhető az nekem.
Mind a ketten barmok vagytok,ráadásul TUDATLAN barmok.
Az utolsó mondatod meg akkora marhaság,hogy szerintem,te is röhögve írtad le.
Csocsó
2021-07-03 @ 18:58
„Nesze semmi, fogd meg jól!”
Működik a „brit tudósok” hazai szekciója-
A szovjet tudósok lábkitépéses kísérlete által hírhedté vált százlábú, üzeni, hogy fincsi a koszt, nehogy lekaszálják! Köszöni, ezúttal jól van meg sem süketült.
khm
2021-07-01 @ 14:54
Amúgy újra átolvasva,az egész mondanivalód marhaság.
Tudod itt vidéken láttunk már gyeptársulásokat is. Ismerjük a méhlegelőket is. És a magadfajta vadbarmokat is.
Lala
2021-07-01 @ 14:55
Azért azt a fát megnézném amit egy fűkasza tönkretesz. Vicc.
khm
2021-07-01 @ 21:35
Szőröstalpú oláh!
Takarodj a Kárpátokon túlra! De ott is qssolj!
Bagir
2021-07-01 @ 21:40
Ehhez is hülye vagy maradj a sarlónál, azzal meg a patádat kaszabolod össze
A damilossal nem nagykárt csinálsz a fémpenge meg nem fűnek való, jó, hogy nem fűrésztárcsát tennél rá
Bagir
2021-07-03 @ 21:17
Ha megnézted volt a damiloson védőburkolat, amit te nem tud hová tenni, mert a kecskéhez vagy szokva
Tamás
2021-07-01 @ 15:27
Tóth Csaba Tibornak egy kérdés: Ön szerint az ön által kaszálónak nevezett területeken elképzelhető, hogy KASZÁLNI szoktak?
túródóra
2021-07-01 @ 15:51
A mezőgazdasághoz értő emberek elképedve olvassák ezt a mocskos hazugságot ,amivel a budapesti embereket etetik ezek a komonista gazemberek. A fenti képen levő gyomtenger tele van „lósóskával”, amivel nem foglalkoznak a méhek . Teljes hazugság az egész „méhlegelő”-s duma. Ez nem virágos rét ! Ez egy lekaszálatlan, elhagyatott trehányság ,akinek ilyen volt bármilyen parcellája ,azokat megvetették az embertársai ,mert egy lusta ,igénytelen mocsoknak tartották. Nem is kívánom tovább fokozni a véleményemet ,csupán annyit mondok ,hogy azok az emberek ,akik ezeknek a gonosztevőknek akarnak intézkedési hatalmat adni a kezükbe ,azok egy élhetetlen ,felforgatott ,mocsok életkörülményeket akarnak tartósítani az én Hazámban. Rettegek attól ,hogy ezek a nyomorultak ismét szemétdombot csináljanak a magyar emberek életéből.
Theo
2021-07-02 @ 02:09
Igen igen.
Egyreszt rohogtek, amikor kiirtak a gaztengerre, hogy nem gaz, hisz nyilvanvalo, hogy az.
Masreszt ez mar orwelli, latod a szemeddel a valosagot, de mi megmondjuk neked, hogy nem lathatod.
Naprózsa
2021-07-01 @ 15:57
Zümmögi a zöldforradalmár
Zümmögihez vegyes érzelemmel viszonyultak a méhkaptárban. Magas volt, szépen tudott mosolyogni ezért a csajok egy része odavolt érte, akárcsak a cimborájáért az állandóan nektártól becsípett Sumákért is, akiről hívei nem hitték el, hogy nem is méh, hanem egy ragadozó imádkozó sáska.
Mások viszont utálták őket, mert a kaptárt át akarták játszani a darazsaknak.
Zümmögit a kaptár szorgalmasai azért is rühellték, mert nem szerette a csajokat, ezért a tavalyi kirajzáskor nem repült el a többi hímmel a fiatal királynővel új kaptárt alapítani, hanem itt maradt herének.
S folyton útban volt, kerülgetni kellett kaptárépítésnél, méhsejttakarításnál, belenyalakodott a méhgyerekek sejtjeit megtöltő mézbe is, és folyton fölösleges dolgokról prézsmitált. Mondjuk arról, hogy remek méhlegelők nyíltak a belvárosban, oda kell költözni, mert az az életforma zöld és fenntartható, nem ilyen fasiszta mint itt.
Sokan tanácsolták is neki, hogy nyitva a határ, semmi akadálya, ha oly rossz itt a kaptárfőnök fasizmusa alatt, ahol mindenkinek meg kell dolgoznia a kaptár fennmaradásáért, sőt voltak akik meg is szurkálták őkelmét, de Sumák, háta mögött a külföldi darazsak támogatásával minden kirakási kísérletet megakadályozott.
Végül választásokat kellett kiírni, mert már egymás ellen fordultak a kaptárpolgárok.
Kétharmaddal megint a kaptárfőnök pártja győzött, és akkor a darazsak megelégelték, hogy hiába vetik bizalmukat Zümmögibe, és közölték, hogy nem támogatják őt tovább.
Zümmögi hát kénytelen volt új világba költözni. LMBTQ csapatával megkeresték a méhlegelőket. De ott már élt sok mindenféle ronda rovar, akik nem fogadták őket szívesen, és bárhol akartak új bolyt alapítani, Allah akhbar kiáltásokkal rájuk támadtak. Már a darazsak se tudták őket megvédeni – mondjuk nem is akarták – mert azokat is sorra fejezték le az arabul zümmögő invazív lódarazsak.
Végül Zümmögi és éhező csapata éjjelre megszállt egy buszmegálló sarkában, ahol viszont reggelre megjelent két dühösnek látszó munkába induló kétlábú, akik elővették a Chemotoxot és lefújták az egész hidegtől reszketve didergő méhgombolyagot.
Miközben Zümmögi megmérgezve fetrengett a kemény betonon, utolsónak még azt látta, hogy kaján vigyorral elrepül fölötte főnöke, a Sumák, az imádkozó sáska, hogy védelmet kérjen a méhlegelőn éhező feldühödött bogarak elől az indonéz követségen…
2022 nyara volt.
Magd@
2021-07-01 @ 16:13
Kitűnő!
Remélem a prófécia igaznak bizonyul!
Géza
2021-07-01 @ 17:50
Főpolgármester Úr nemcsak az idegen nyelv órákról hiányzott, hanem az alsótagozat környezet óráiről is, mert a fűféléket nem a méhek, hanem a szél porozza be!
Vízöntő
2021-07-01 @ 21:18
Ki kell javítani a táblák szövegét ”Főpolgármesteri konyhakert”-re.
Fogadjunk azt azonnal megoldják, begyűjtik a táblákat!
Bagir
2021-07-01 @ 21:37
Te elmeroggynat mutassál már egy képet ahol virágmagokat gyűjtenek karácsonyék és osztályozva külön tasakokba rakják???
Theo
2021-07-02 @ 01:58
Robert „gazda”!
Ez ugye csak valami vicc akart lenni?
Mert annak jo volt, az utolso mondatodon lehetett jot rohogni tenyleg.
De ha komolyan…?
Melyik bufeszakot vegezted?
Namond
2021-07-02 @ 09:54
Méhlegelő? Zseniális!
A méhnyájakhoz szükséges, méhbojtár, méhpásztor, méhszámadó.
Esetleg a legelőváltás megtervezéséhez agronómus.
A legelőn levő ernyősvirágúak virágporának hasznosítását esetleg kutathatná és értelmezhetné az MTA Heller Ágnesről elnevezett méhlegeltetés történelmi előzményeivel és a 21. században értelmezhetetlen hagyományaival foglalkozó kutatóintézete. Például:
– „Kasok és kaptárak a méhek Stockholm szindrómájának viszonylatában”,
– „Odúk és az egészséges lélektanú, boldog méhek”,
– „Odúk szaporításának társadalmi felelőssége”,
– „Az odvas fák kivágásának káros gyakorlata a méhlegelők kihasználásában”,
– „Önkéntesség és megértés a méhcentrizmus elveiben és gyakorlatában, Nagy István agrárminiszter erkélyén”.
kutatások természetesen közpénzből.
A Méhek Háttér Társasága egyben kiállhatna a méhek szaporodásának LMBTQ elveknek megfelelő genderideológiájáért is, a méhek közötti szexuális interakciók szabadságáért, EU parlamenti és bizottsági támogatással.
Új foglalkozások, tanácsadói állások és indolens kutatások tömkelege! Közpénzből.
(Csak el kell adni az RTL Klub nézőinek, hogy a méhlegelők hiánya (privatizálták, ellopták) miatt nem jött el – nem a Megváltó – hanem a Világbéke!)
Theo
2021-07-02 @ 11:01
Ez jo 🙂
vorosful
2021-07-02 @ 11:53
Uzlettars,
en is gratulalok! – Az On altal leirt mozgalomra ra fognak startolni a feminacik is
„…a méhek közötti szexuális interakciók szabadságáért, …”
elvegre ok mar megmondtak evekkel ezelott, hogy „a mehemmel azt csinalok, amit akarok; a kormanynak semmi koze a mehemhez”, stb.
Osszeno, ami osszetartozik…
Ch d V
Theo
2021-07-02 @ 16:17
Ez is jo 🙂
Namond
2021-07-03 @ 14:11
Képzelje el képregényben, ahogy a ratyi LMBTQ-us globalista aktivisták és ideológisták osztozkodnak a közpénz koncán.
Hová is lettek a képregény rajzolók ÉS MEGRENDELŐIK?
Namond
2021-07-02 @ 10:00
Hú de jó, hogy a politikusi foglalkozáshoz nincs sem szakmai, sem erkölcsi, sem emberi alkalmassági feltétel!
Min szórakoznák ilyen jól?
Amúgy megértem, a cirkusz porondjánál jóval nagyobb a parlament mindkét ülésterme (Bár a bezárt Lipót mezejei Pszichiátriai gondozó intézetben sokkal több közösségi tér és egyéni foglalkoztató volt/van.)
remete13
2021-07-02 @ 10:42
Kedves Aristo, az egyszikű meg kétszikű az a sziklevelek számára vonatkozik, nem az ön- vagy idegenbeporzásra.
khm
2021-07-04 @ 15:47
Az egyszikűek többsége szélbeporzású.
Lásd pázsitfűfélék. Akadnak a kétszikűek között is szélbeporzásúak,egyikük különösen kedves az allergiásoknak. A parlagfűnek nevezett idegenhonos özönnövény.
A gazolással,fűnyírással felhagyott területeket kedveli.
Látom,hogy érti amit írt,és azt is,hogy fölöslegesen sőt rossz szándékkal akarja osztani az észt.
Nem kellene! Vagy legalább is nem itt.
remete13
2021-07-05 @ 15:37
Nem lehet, hogy szimplán túlfejlett üldözési mániája van? Kedvelem Aristo írásait, de épp ezért, ha tévedés van, kell szólni.
remete13
2021-07-05 @ 15:39
Ettől még nem fognak a méhek a gazon legelni.
khm
2021-07-06 @ 17:31
A szélbeporzásúakon kora tavasszal. (A fűzfa virágporát szokták gyűjteni)
Horváth Gáborné
2021-07-02 @ 11:24
Nagyon jó volt Róbert szakmailag megalapozott álláspontját olvasni, teljesen egyetértek vele. A sajtó egy része sajnos szándékosan félreértelmezi Karácsony Gergelyék célzott kaszálási tilalmát, hogy ezzel erősítse az alkalmatlan vezetőről szóló demagóg bulvárnarratívát. Ahelyett, hogy bemutatnák azokat a fontos célokat, amelyeket a méhlehgelő-program megpróbál realizálni. Akik mindenütt betont vagy kiégett gyepet szeretnének látni virágos mezők helyett, és kórosan vonzódnak a szmoghoz, azok számára a természetes életközösségek, fák, virágok, méhek stb. tapasztalata valószínűleg bosszantó kellemetlenség, amitől meg kell szabadulni (lásd. Fidelitas-akció) Fel sem merül bennük, hogy itt egy természetvédelmi koncepció tudatos megvalósítása, értékmentés zajlik. Az ilyen beszűkült mentalitású és természettel hadilábon álló városlakók valószínűleg semmit sem tudnak a biodiverzitásról, az özönnövények okozta károkról, az őshonos fajok védelméről, a beporzó rovarokat veszélyeztető szennyezésekről és betegségekről, vagy a fenntarthatóságról. Mindössze annyit látnak az egész jelenségből dilettáns szemmel, hogy „nagy a gaz”, a természet minden nyomát el kell tehát tüntetni a Budapest nevű betondzsungel nyilvános tereiből. Sajnos ez a bornírt megközelítés egyre inkább jellemző az országban minden szinten. Félinformációk alapján, a témához nem értő álszakértők nyilatkoznak a járványról, a fociról, a gyereknevelésről, mintha nem a tudósok dolga lenne az ezekkel kapcsolatos tények tisztázása. A politusokat pedig mintha nem azért tartanánk, hogy szakmai érvekkel alátámasztott, az ország érdekeit szolgáló koncepciókat valósítsanak meg. Én szerényen azt javasolnám, hogy a jól bevált karácsonyozás és a barbár irtási akciók helyett inkább ismerjük meg az MTA Ökológiai Kutatóintézet méhlegelő-programját és ennek fényében ítéljük meg a főváros rétekkel kapcsolatos ténykedésének értelmét. Lehet, hogy az fog kiderülni, hogy ami értelmetlen dolognak vagy hanyagságnak tűnik, valójában az a jövőnk megóvását célozza: https://okoroom.hu/2020/06/kozossegi-mehlegeloket-alakitanak-ki-orszagszerte/
Naprózsa
2021-07-02 @ 17:34
Megmondom én, mi volt a koncepció, kedves: Nem kaszálunk, hadd tüsszögjön a pesti, mi kiírjuk, hogy méhlegelő, kap a táblákért a haveri címfestő, a szaktanácsadó és máris el lehet lopni a zöldfelületek karbantartóinak a pénzét.
lhotx
2021-07-06 @ 08:55
Valahogy így. S felesleges a témában kérdezgetni „mézszerészét, fűszerészét, látszerészét”.
Valandil
2021-07-02 @ 20:15
Tetszik, ahogy a sok körúton belüli flaszterparaszt hirtelen felfedezi a természetet. Csak kár, hogy nem értetek hozzá…
vorosful
2021-07-02 @ 22:45
Horvath Gaborne,
rendben van, hulyenek fogom tettetni magam: ugy teszek, mintha elhinnem, hogy amit irt, komolyan is gondolja. – Nos, pechjere raneztem a hivatkozott, junius 27-i cikkre.
Mondja, Asszonyom, On valoban, tenyleg, igazan, becsszo nem tudja, mi a kulonbseg a Bocskai ut es a Csucs-hegy alja kozott? Meg az sem szolaltat meg veszcsengot az On fejeben, hogy a cikkben hivatkozott hely neve Viragosnyereg ut, annak is a rezsujerol van szo? Es minthogy a cikkhez fenykep is jart, on valoban nem latja rajta a vadviragokat (a Csucshegy aljaban), ellentetben az immar ikonikus „mehlegelos” keppel, amibol az egesz cirkusz kirobbant? – Mondja, on tenyleg, igazan, becsszo nem erti, mi a kulonbseg?
Amennyiben a valasz igen (marminthogy nem lat kulonbseget), akkor igazan csak nagyon felve merem megkerdezni: de azt legalabb tudja, mi a kulonbseg a szezon es a fazon kozott? Nehezebbel mar nem merek eloallni.
Ch d V
Lupus
2021-07-02 @ 23:09
Ezt írja H.G-né:
>> Mindössze annyit látnak az egész jelenségből dilettáns szemmel, hogy “nagy a gaz”… < KGBéna és a 40 haramia.
☼
Lupus
2021-07-02 @ 23:19
Az előző kis röffenetem így nézett volna ki eredetiben, de valamit nem szeretett rajta a rendszer. Próbálom még egyszer – ezúttal kicsit kevesebb központozással, meg írásjellel:
*
Ezt írja H.G-né:
Mindössze annyit látnak az egész jelenségből dilettáns szemmel, hogy “nagy a gaz”…
Nem egészen ezt látjuk, legkevésbé sem tisztelt H.G-né!
Mi sokkal inkább azt látjuk, hogy SOK a gaz.
No persze nem annyira a réteken, ahogy Önök vélik,
hanem a Városházán: KGBéna és a 40 haramia.
☼
vorosful
2021-07-02 @ 23:40
Profeta,
egyebkent ha rakattint a H. G.-ne Nagyasszony altal vitezul beidezett cikkre, van benne egy link egy 3:48 perces videora
https://www.youtube.com/watch?v=10THrUUIwZ0
egy „mikroerdo” telepiteserol. Az egesz lehet vagy 300 negyzetmeter, ott kezdodik, hogy cserepben elonevelik a fakat, aztan a telepites kb 20 ember tobbhetes munkaja. Elso lepes: egy meter melysegig teljesen eltavolitani a regi talajt, aztan sok-sok lepesben uj talaj kialakitasa, kokuszdiohejtol kezdve a lefedo forgacsretegig, majd utana ultetik at a cserepben elonevelt fakat, stb. stb. Elkepesztoen munkaigenyes – es 10-15 ev mulva lesz belole „mikroerdo”.
Nezze meg, es kozben kepzelje el, hogy a Varoshaza negyven tanacsadoja csinalja, onkentesen. Hetekig. Minthogy penz meg a kaszalasra sincs. (Egyebkent, ha belegondolok, nem is lenne rossz otlet: amig a mikroerdoben tustenkednek, nem csinalnak millio mas baromsagot – netto haszon. Mikroerdot a Bocskai utra, szigoruan a tanacsadok munkajaval letrehozottat! H. G.-net pedig kozfelkialtassal jeloljuk onkentesnek! Serkenteskent dobjuk be, hogy ha nem csinaljak rendesen, vagy a mikroerdo megsem no ki, oket takaritja el a Kaszas. Nem az, akit a Kerteszeti Vallalt fizet – a masik.)
Ch d V
Lupus
2021-07-03 @ 12:02
Rabbi (és persze mindenki),
Rászántam azt a négy percet, megnéztem a YT-on linkelt faültetési „bemutatót” – valóban lenyűgöző!
Azt azonban bizonyára kihagyta az eredeti közreadó, a kicsit sem tisztelt HG-né – hogy csak egyetlen tételt említsek -, hogy történik mindez Kerala államban (India), ahol feltehetőleg ez a hadseregnyi „minierdősítő” kertészcsapat együtt sem kap annyi fizetést, mint a KGBéna főpolgm. 40 haramiája egyenként.
Egyébként az egyes részletekkel mind (na jó, majdnem mind…) egyet lehet érteni: emlékszem, mikor gyerekkoromban Apámmal együtt ültettünk gyümölcsfát (jónéhányszor előfordult az idők során!), mindig megemlítette azt a bizonyos kiásandó 1 x 1 x 1 méteres kubust, ill. annak kívánatos földcseréjét. Ezt aztán mi ott a saját kertünkben a gyakorlatban többé kevésbé (…) igyekeztünk is betartani. Viszont a faiskolában – jól emlékszem -, mindig hosszasan, és nagy gonddal válogattuk a végül beszerzendő csemetét.
Ez utóbbi (a facsemeték minősége) a minap is eszembe jutott:
B.lellén töltöttük az egyik hőségnapot az unokákkal. Közismert, hogy Lellén található az egyik legklasszabb strand a déli parton – legalábbis ez évtizedekig így volt. (Most az egész strand állapotára nem óhajtok részletesebben kitérni, pedig volna mondandóm, de maradjunk csak fegyelmezetten a tárgynál.)
Számos fát kellett pótolni a strand hatalmas területén az elmúlt egy-két évben, nem ismerem az okát, hogy miért, talán vihar pusztított, talán más(ok). A viszonylag frissen ültetett fácskák, főleg platánok, szegények olyan satnyák, girbe-gurbák voltak, hogy azokból bizony egy sem lesz olyan 100 év múlva (ha megéri!), mint most, teszem azt, néhány megmaradt öregebb platán a Városligetben, vagy a Margit-szigeten.
No és a talajcsere: az ültetéskor kiforgatott, majd hellyel-közzel „visszakotort” talaj felszínén, abban a max. 30 cm átmérőjű körben pontosan látszik, hogy milyen ócska, törmelékes, szinte „töltés”-földbe kerültek ezek a fák, így még a nem-szakember is első ránézésre megjósolhatja, ezeknek a növényeknek a következő években igencsak meg kell küzdeniük majd a fennmaradásért.
Azt viszont nyugodt lélekkel megsaccolhatjuk, hogy a parkot gondozó, polg.mesteri hivatal illetékeséhez (ld. pl. a kispesti botrányos eseteket!) nyilván „közelálló” kisvállalkozó által benyújtott számlán gondosan és pontosan fel voltak tüntetve mindama tételek, vagy ahhoz hasonlók (az elvégzett tevékenység részletezése, vagy műszaki tartalma rovatban), melyeket itt a HG-né által idecitált fenti, Indiából származó YT-filmecskén volt szerencsénk láthatni.
☼
vorosful
2021-07-03 @ 00:03
Meg egyszer (?) errol a „dilettans szemmel gaznak latjak”, meg „a varosi ember irtozik a termeszettol”, stb. idiota panelrol.
A kutyaszar nem csak a dilettans, de a szakember szemevel is kutyaszar, es nincs helye a jardan.
A loszar nem vereblegelo, hanem loszar. Akkor is, ha egyebkent a verebek legelnek rajta. Akkor is, ha egyebkent a maga helyen hasznos.
Mondom, lassan, hogy H.G.-ne is ertse: a maga helyen. Tudja, Asszonyom, egy tanyasi istallo nem a Grand Boulevard, meg csak nem is a Vaci utca, de a loszarnak meg annak a padlojan sincs helye. Ebbol kifolyolag minden reggel szepen osszegyujtottuk, es saroglyan kihordtuk a helyere, a tragyadombra (majd friss szalmat tettunk a lovak ala). Tudja, Asszonyom, igy megy ez termeszetkozelieknel is. A loszar hasznos A MAGA HELYEN, sot kincs! kenyer is lesz belole. De nemhogy a varosi foutca, meg egy tanyasi istallo sem a helye – onnan eltakaritando. Pont.
Nehez volt? Irjam lassabban?
Ch d V
Theo
2021-07-03 @ 00:15
Tenyleg van elo ember aki elhiszi, hogy par negyzetmeternyi gazzal, meg azzal, hogy nem hasznal szivoszalat megmenti a foldet? Ugy, hogy kozben evente uj teloja van, meg muanyag ruhai? Meg ikea butora, amihez eppen most irtjak ki Erdely fait? Ennyire nem lehet hulye valaki, bizom abban, hogy ilyet csak egy troll ir -rohogve.
Bagir
2021-07-03 @ 21:14
Orvos látott már??
Hülye városi, hol va a víz a kis szárnyasoknak pl
Mindig tanulok újat az elgazosodott parkok mint példa mindent visz.
Javasolnám, hogy elsőre álljál be libapásztornak utána mehetsz juhász mellé
Gábor
2021-07-11 @ 00:55
Sajnálatos, hogy az MTA átalakításakor az Ökológiai Kutató Intézet agyamentjeit nem küldték el. Talán a szemük rossz, vagy az agyukba fúródott a toklász, azért akarnak a pihenő parkokban legelőt csinálni. Asszonyom az érvei védhetetlenek. A belvárosi parkokat kaszálni, és öntözni kell, mert most csak száraz gaz van a sétáló parkokban. A toklászokra pedig nincs szükségünk. Ha idejön egy külföldi vendég, joggal állapítja meg, amit régen állítanak rólunk nyugaton, hogy Bécstől 200 kilométerre kezdődik a Balkán. Nézze meg London, Párizs, vagy akár Bécs parkjait és borzadjon el Budapestjétől. Eddig azt hittem, valóban a politikusok hülyültek meg, de most Öntől megtudtuk, hogy az áltudományos tanácsadói hülyítik őket. Az ő felelősségük csak abban áll, hogy nem vágták ki az első olvasás után az ilyen tanácsadókat az Akadémiáról, meg az irodájukból.
jámbor lászló
2021-07-02 @ 14:09
Volt rá eset, hogy az egyik kommunista az opnin bujkált mert be kellett volna vonulni a börtönbe inkább bevállalta,hogy ő egy elmeháborodott mintsem börtönbe vonuljon ezek nem vállalják fel az elme háborodottságukat de mi már tudjuk még, hogy méh legelő, a kutyaszara járdán meg légy legelő, a kátyú meg madár itató, amúgy minden rendben van csak a lopás folytatódjék
jámbor lászló
2021-07-02 @ 14:25
Volt rá eset, hogy az egyik kommunista az opnin bujkált mert be kellett volna vonulni a börtönbe inkább bevállalta,hogy ő egy elmeháborodott mintsem börtönbe vonuljon ezek nem vállalják fel az elme háborodottságukat de mi már tudjuk még, hogy méh legelő, a kutyaszara járdán meg légy legelő, a kátyú meg madár itató, amúgy minden rendben van csak a lopás folytatódjék és ha nem tünt volna fel már van dugódíj azt a benzinkúton kell kifizetni csak azért,hogy ne mondhassa senki,hogy nincs dugó ha nincs lesz majd csinálunk íme
Namond
2021-07-02 @ 14:49
Figyu kommenttársak!
http://www.atv.hu/belfold/20210702-karteritest-kap-a-2006-os-tomegoszlatas-aldozatainak-utolso-csoportja/hirkereso
Kinek a pénzéből?
– Az akkori Budapesti Főkapitányéból aki csalinak helyezte ki a TV székházat őrző rendőröket?
– Görényiéből, gyurcsótány utasításait koordináló, a mocsok hazug tróger vagyonából? Vagy marad vagyörzési, békén vállalkozó nyugdíjas?
– Gyurcsótányéból, aki az operatív utasításokat adta? Aki imádkozott marxhoz és leninhez, hogy megtérüljön soros támogarása és a FIDESZ menjen utcára?
Mindenesetre érdekes lenne, ha az akkori utasítások nem lettek volna rögzítve, archiválva és orr-bán, a nemzetet saját hatalmáért feláldozó politikus, a szar, és a kormánya nem lenne tisztában a parancsutasítási rendszerrel.
De a lényeg a lényeg, nem akarok jogos kártérítést sem fizetni a bűnösök helyett!
Ostoba, miniszterelnöknek alkalmatlan Vicc-tor te vicc, vagy a bűnösösekkel vagy a szabadrabló kapzsi rogánnal- az ostoba kósával, vagy az Orbán vagyon strómanjával mészárosasal fizettess !
khm
2021-07-04 @ 15:49
Menj már a picsába!
Nem hogy örülnél annak,hogy akik szenvedtek kaptak valamennyi kis kártérítést.
Szerintem te a sört sem szereted,mert keserű.
Namond
2021-07-05 @ 10:45
Önnek szűk az agyi bemenete, kifele pedig egy köpőcsészén keresztül vezet az út.
hivő
2021-07-02 @ 15:44
Tettszik ez a ..ihatnának sört is..,az egyenek
kalácsot.. után szabadon.
Még egy érv a méhlegelők a fővárosban
ellen.Ezeken a keskeny gyomcsikokon
jol lehet a méheknek olmot gyüjteni
a kipufogo gázok nyomán,mézet már
kevésbé..Gondolom ez
is valami.
Mondhatnánk azt is Karácsony ötletére
mint a magyar paraszt hogy ..Ü tuggya..
de tudjuk hogy ez nem igaz,édeskeveset
tud bármiről.
Lupus
2021-07-03 @ 17:53
Egy különös kérdés
Ha ez itt az Aristo-blog, és nagyon sok (rendszeres!) olvasó, barát is, ellenség is Aristonak tulajdonítja ezt a jelen – ugyancsak remek – darabot, akkor ki az, mi az a Bozzay Gergő?!
https://tutiblog.pestisracok.hu/author/bozaygergo/
Külön érdekesség, hogy nem mindig jelenik meg a név, csak bizonyos megközelítésekben, például ha a fenti linken érjük el az eheti opuszt.
(Kéretik mellőzni azt az okoskodást, mely szerint: „nem látod, b+, ott van az általad berakott linkben a magyarázat, ő az „author”.)
Szóval ha ő a szerző (megszámoltam, legalább féltucatnyi hozzászóló konkrétan le is írja ebbéli vélekedését, a többiek meg nyilván észre sem vettek semmit sem…), tehát ha ő az, akkor…? – értitek a dilemmát, ugye – zavar támadt az Erőben…
☼
Namond
2021-07-04 @ 00:11
https://propeller.hu/itthon/3682966-ez-orban-uradalom-kozpontja-az-igazi-arcuk-igy?utm_source=projectagora&utm_medium=contentdiscovery
khm
2021-07-04 @ 15:52
Írtam már,hogy menj a picsába?
Lupus
2021-07-04 @ 23:18
Kinek a kultúrája?
… jutott eszembe Szakács Árpád azóta is párját ritkító cikksorozata (majd kötete), amikor ma este néztem volna a HirTV-n az aktuális Bayer show-t. Na nem annyira annak tartalma miatt gondoltam a Szakács-sorozatra Bayer műsorával továbbra sincs semmi gond, hanem a műszaki szolgáltató, az adás továbbítását, terjesztését biztosítani hivatott Vodafone (leánykori nevén UPC) miatt.
A Bayer show első felében (amikor a ny-európai buzikkal és pedofilekkel foglalkozott a műsor) rendben vehető volt a (kábeles) adás, ám aztán a második részben, amikor Kocsis Máté Fidesz frakcióvezető megkezdte válaszát Bayer kérdésére, hogy ti. mit szól ehhez az ocsmány, hazug, kétszínű össz-európai, sőt, most már szinte globális (nyugati) buzi-össztűzhöz, mely Mo-ra zúdul a Gyermekvédelmi tv. nyomán, nos, ekkor azonnal elment a kép és hang a tévében.
Ugyanakkor a számítógépes rendszeren (HorizonGo) folyamatosan jött az adás (tehát a stúdió felől minden rendben volt), továbbá – pár percenként ellenőriztem -, AZ ÖSSZES TÖBBI ADÓ GOND NÉLKÜL MŰKÖDÖTT FOLYAMATOSAN!
De ez még mindig lehetett volna véletlen, azonban amint elköszönt a kétharmados többségű Kormánypárt frakcióvezetője a nézőktől, abban a pillanatban hirtelen „megjavult” a kábel-rendszer, s a reklám már akadálymentesen vehető volt a HírTV csatornáján.
Nagyon szabotázs-szagú ez így együtt, nemde?!
Történik mindez nem éppen Kutyabürgözdön (noha ott sem lenne megengedhető!), hanem a Főváros legliberálisabb pesti kerületében, ahol például még az idióta karigerit is meg lehetett választani kerületi polgármesternek.
Szóval: kinek a kezében van ma Budapesten a totális telekommunikáció (TV, mobil, internet – minden!), a magyarokéban, vagy egy teljes mértékben ellenséges, ellenőrizhetetlen, vagy legalábbis ellenőrizetlen idegen (holland-angol) multi kezében?!
Kinek a távközlési szolgáltatója?!
☼
Theo
2021-07-05 @ 01:20
Ezt még csak megértem, de miért szűnt meg a Credo????
vorosful
2021-07-05 @ 02:43
Profeta,
konteozik, konteozik? 🙂 Nyilvan az tortent, hogy valaki meghekkelte a kabelcsatornat, es a musor helyett oteveseknek szolo LBGTQ propagandafilmet vetitett, amit a szolgaltato azonnal ijedten levett, nehogy belefusson az uj torvenybe. Mas nem tortenhetett – minden libsevik ketpercenkent megeskuszik, hogy bar nem ert egyet velem, az elete aran is megvedene a szolasszabadsagomat. Punktum.
Egyebkent az en itteni alapszolgaltatom is ved engem, felto dajkakent, erdekes modon bizonyos magyarorszagi tartalmaktol is. Egy eve egyszer-ketszer ramentem a citizengo-ra, de aztan leesett neki a tantusz, es azota nem enged a site-ra, nyilvan mert karos hatassal lenne a pszichoszexualis fejlodesemre.
(Persze, meg tudom kerulni, de hatarozottan erdekes. Es messze nem ez az egyetlen magyar site, amit alapbol nem tudok elerni. Nem erdekes, hogy van, aki ezzel foglalkozik, itt, Amerikaban – vagy direktben atveszi az ukazt valakitol Europabol? Termeszetesen maganszorgalombol, nem valami hatterhatalom szervezeseben: ilyen hulye konteokkal ne probaljon megetetni senki fia…)
Meseljek peldaul a Western Union-rol is?
Ch d V
khm
2021-07-05 @ 10:15
Mióta voksoltam a Citizen go-n,naponta egy vagy két emailt küld,hogy azokra is szavazzak. 🙂
Szóval nem értem,miért nem tud oda eljutni?
vorosful
2021-07-05 @ 12:41
khm,
leveleket en is kapok, naponta, a website-jukra nem enged fel defaultban a nagy testver. (Persze ki tudom kerulni.)
Ch d V
vorosful
2021-07-05 @ 03:22
Nemreg beszelgettunk a Fudanrol, es helyenkent parazs volt a vita, beleertve a kerdest, hogy a kinaiak csupan szorgalmas masolok vagy netan sajat jogon is tudnak valamit?
Nem perdontonek szanom, de egy szines kishir nyoman elkezdtem keresgelni a nemzetkozi matematikai diakolimpia website-jan, es erdekesnek talaltam:
http://www.imo-official.org/results.aspx
2018-ban az amerikai csapat nyert a masodik helyezett oroszok es a harmadik helyezett kinaiak elott. A nyertes amerikai csapat osszetetele:
James Lin
Mihir Anand Singhal
Vincent Huang
Andrew Gu
Michael Ren
Adam Ardeishar
2019-ben holtversenyben elso Amerika es Kina (harmadik Korea), az amerikai csapat
Daniel Zhu
Colin Shanmo Tang
Vincent Huang
Brandon Wang
Luke Robitaille
Edward Wan
2020-ban Amerika harmadik (elso Kina, masodik Oroszorszag), a szep eredmenyt elert amerikai csapat ezuttal
Luke Robitaille
William Wang
Quanlin Chen
Tianze Jiang
Gopal Goel
Jeffrey Kwan
Mint latjuk, csupa Mayfloweres, de minimum Ellis Island-es nev, O’Hare, Smith, Johnson, Silberstein, Rodriguez, netan Ulo Bika meg Szokello Szarvas.
Hiaba, no – a kinai oktatas is nyilvanvaloan kutyaszar, meg a kinaiak is csak primitiv, utanzo majmok.
(Magyarorszag helyezesi egyebkent: 2018-ban 15, 2019-ben 11, 2020-ban 13).
A kovetkezo diakolimpiat elvben most, julius 14-24 kozott tartjak.
Ha mar itt tartunk: a sokat ajnarozott oktatasi rendszeru Finnorszag helyezesei
(2018-2020) – 59, 65, 60
Nemetorszag: 31, 32, 26
Franciaorszag: 33, 25, 14
Csehorszag: 39, 46, 23
Szlovakia: 23, 39, 40
Szerbia: 13, 9, 25
Horvatorszag: 22, 42, 32
Svedorszag: 24, 55, 40
Lengyelorszag: 9, 10, 6
Svajc: 68, 58, 49
stb., es meg egyszer
Magyarorszag: 15, 11, 13
Ch d V
Namond
2021-07-05 @ 10:54
Kitűnő.
Alapinformációk az oktatás eredményességéről (és ennek hátterében oktatás színvonaláról és az oktatók felkészültségéről).
Döbbenet, hogy a szerb és lengyel oktatás eredményesebb, mint a mienk.
Talán a hazai oktatáspolitikusok túlságosan sokat jártak nyugati tanulmányutakra, ahelyett, hogy a hazai jelenségekre, eredeti hazai választ kerestek volna?
Lupus
2021-07-05 @ 12:44
re: nemzetközi diákolimpia eredményei
Ezek elvitathatatlan bizonyítékok, rabbi, nagyszerű, hogy megosztotta velünk kutakodása eredményét!
És bár globálice, meg Fudan-szempontból valóban igen jelentős az amerikai viszonylat, különösen annak időbeni alakulása (ezek szerint hiába érte Amerikát arculcsapásként az 1957-es szputnyik-elsőség, már „elfelejtették”), ám számunkra, legalábbis nekem, a finn-magyar reláció, azaz, annak Magyarországra nézve igen kedvező összehasonlítása, eredménye az igazán jó hír.
Hogy úgy mondjam (khm veretes, de legtöbbször jogos stílusában): elmennek ezek a nyomorult libernyákok az agyonsztárolt finn oktatással a p…ba!
☼
vorosful
2021-07-05 @ 13:19
Uzlettars,
„Döbbenet, hogy a szerb és lengyel oktatás eredményesebb, mint a mienk.”
Ez igy elhamarkodott kovetkeztetes; nezze meg a hosszabb idosorokat (copy-paste, ugyhogy visszafele olvasando, mint ahogy a hivatkozott website tablazata is; Mo eseten az elso szam 2020, az utolso 1969)
HUN 13 11 15 22 14 20 15 22 38 25 13 19 10 16 17 9 7 10 12 21 9 11 3 2 3 5 5 8 8 6 6 10 16 6 8 3 4 3 6 17 8 3 7 1 3 2 2 1 1 1
Ugyanez Lengyelorszagra
POL 6 10 9 22 42 17 26 45 18 15 24 25 13 18 11 27 16 22 21 19 32 19 21 20 13 16 13 28 24 15 21 12 33 31 17 14 11 15 13 6 10 12 11 9 14 14 4 6 4 11 10
Szerbiara meg csonka a sor
SRB 25 9 13 18 40 29 23 34 15 25 10 22 20 23 38
(az utolso szam 2006)
Kina egyebkent 1985 ota vesz reszt (a csak szolgai masolasra kepes, lusta majmaival)
CHN 1 1 3 2 3 2 1 1 2 1 1 1 1 2 1 1 1 2 1 1 1 1 1 6 1 2 1 1 2 1 1 2 8 4 32
(Mondhatnam, felkomolyan, hogy egy evre, egy 32-es eredmenyre volt szukseguk, hogy osszekapjak magukat, es magtanuljak, hogy kell ezt jol csinalni.)
Szoval vissza a dobbenetre, nezzen ra meg egyszer a magyar idosorra. A dobbenet az, hogy a 70-es evekben egyertelmuen csaszarok voltunk, a 80-as es 90-es evekben meg mindig igen jok (gyakorlatilag mindegyik helyezes egyszamjegyu)
HUN 13 11 15 22 14 20 15 22 38 25 13 19 10 16 17 9 7 10 12 21 9 11 3 2 3 5 5 8 8 6 6 10 16 6 8 3 4 3 6 17 8 3 7 1 3 2 2 1 1 1
majd a 2000-es evekben visszacsusztunk a 10-esek koze, aztan egy melypont 2011-13 kozott, azota megint javul a trend.
Az adatok ertelmezesehez meg annyit, hogy ezek mind (6 fos) csapateredmenyek, tehat egy veletlenszeru, kiugroan tehetseges fecske itt nem csinal nyarat, tovabba a jo vagy rossz oktatasi rendszer hatasa nyilvan kesleltetve jelentkezik.
Ch d V
Namond
2021-07-05 @ 15:28
Chevalier,
Megnyugtatott.
Érdemes lenne összemunkálni, az adott kormányok pl SZDSZ-MDF, MSZP-SZDSZ, FIDESZ-KNDP, SZDSZ-MSZP, FIDESZ-KND munkájának, kb 3-5 év elcsúsztatott hatásával.
Theo
2021-07-10 @ 13:57
Nagyon tanulsagos adatokat halaszott ossze! En kb. ezt varnam az ilyesmiert fizetest is kapo ujsagiro palantaktol. Legalabb ennyi utanajarast a temanak, amirol irnak. Miert nem elvaras ez? Ha neheznek talaljak (bar eleve erdeklodniuk kellene, maguktol), akkor valasszanak mas foglalkozast.
vorosful
2021-07-05 @ 13:29
Profeta,
„legalábbis nekem, a finn-magyar reláció, azaz, annak Magyarországra nézve igen kedvező összehasonlítása, eredménye az igazán jó hír.”
Ket oka volt, amiert megirtam ezt a bejegyzest, es az egyik pontosan az, amire ramutat: hogy legyen egy objektiv erv, amivel a finn oktatast sztarolo idiotakat el lehet kuldeni a jo edes transzgender szulojukbe. (Egy pillanatra lefekeztem, ket eve ugyebar meg 1-es meg 2-es szulo volt, de akkor most hol is tartunk? 1.3-es vs 1.7-es szulot kell mondani? Nehez egy csekelyertelmu medvebocs elete.)
Hasonlo a tortenet a (szinten agyonsztarolt) finn zeneoktatassal, arrol csak azert nem irok, mert arra nincs ilyen – hosszutavu es meglehetosen objektiv – meroszam-sor.
Ch d V
Lupus
2021-07-05 @ 12:53
Őszintén szólva azt én sem gondolom (egyelőre, még), hogy tényleg valami központi, nemzetközi uatsításról lenne szó a HírTV mértékadó heti politikai műsorának megbuzerálása kapcsán, merthisz ha országos lenne a jelenség – remélem – már ettől zengne az egész hazai tisztességes oldali sajtó!
Sokkal inkább azt feltételezem, hogy valami helyi kisebb, beosztott „körzetvezető”, kerületi (éjszakás, ügyeletes) önkéntes mérvadó igyekezett éberséget tanusítani, „megfelelni”. 🙁
☼
Theo
2021-07-05 @ 16:08
Kerem, hogy tegyen panaszt es kerdezze meg az adashiba hivatalos okat. En is kivancsi lennek ra. Amellett arra is jo lenne, hogy tobbe ne merjek megtenni.
Emellett tan meg karterites is jarna, nem baj ha keves, de iranyuljon az ugyre kis figyelem. Hatha tobben meg is nezik akkor a musort, Kocsis Mate mindig kituno. Okos, bator, frappans es meg csinos is.
Lupus
2021-07-05 @ 16:56
re: CREDO
Ha megkattintjuk ezt a linket: https://hirtv.hu/credo ezt az apróbetűs sort olvashatjuk a megjelenő kép alján:
„A Credo búcsúzik. Az utolsó adást ma [jún. 2-án] láthatták a nézők a HírTV műsorán.”
Csak így, magyarázat, vagy indoklás nélkül. Avagy – egy régies formulával élve -: Minden külön értesítés helyett!
Akkor hát kattintsuk meg a képet (bárhol), s a megjelenő újabb oldalon egy keveset legörgetve valóban eljutunk az utolsó adás 42 perces felvételéhez.
Nézzük csak, hátha itt kiderül valami: a műsor második felének egy részét kitevő, egyébként nagyon szép elparentáló nyilatkozatok közül az egyikben elhangzik ez is:
~ Bízzunk a Jóistenben, aki, mint tudjuk, ha bezár egy ajtót, előbb-utóbb mindig kinyit egy ablakot valahol.
No , ez már adhat némi reményt – nevezetesen hogy ezután is láthatjuk még a mi csodálatos, szépséges, gyönyörű (és persze okos, intelligens, megnyerő), igen vonzó Andreánkat (legalább a képernyőn) – de még mindig semmi konkrétum.
Végül a műsor [fb] oldalán is találhatunk valamicskét, de itt nem sokat. Íme:
Kedves Nézőink!
A Credo életének egy szakasza a mai nappal befejeződött.
Köszönjük kitartó és megtisztelő figyelmüket, hogy követték és mindvégig támogatták először a Terc, majd a Credo elmúlt közel négy évét. Köszönjük az imákat, a rengeteg reakciót a műsor Instragram és Facebook-oldalán, mely utóbbi követőinek száma a közelmúltban lépte át a 4500-at.
Azért nem búcsúzunk, mert Credo nem egy műsor: hitvalló életforma, mi csak kölcsönöztük az elnevezést.
Ez volt a mi hitvallásunk, most Önök következnek.
Hmmm?!
*
Ez az a pillanat, amikor eszünkbe jut Földiné Kovács Andrea tévés „párja”, legalábbis abban az értelemben párja, hogy nagyjából egy időben tűntek fel a konzervatív oldal képernyőin, nagyjából hasonló műsorokat is vezettek eleinte, ráadásul – én legalábbis úgy éreztem -, némi kis rivalizálás is előfordult olykor a két csinos, helyes, fiatal hölgy között, ám aztán lassan-lassan mindkét műsorvezető megtalálta a saját vágányát…, akarom mondani saját műsor-típusát, míg végül tavaly (vagy két éve már?) Szabó Anett „itt hagyott” minket, vagy ha úgy tetszik, „felsőbb osztályba lépett”: elment (elcsábították?, „kiemelték”?) a Fidesz Demokrácia Központjába dolgozni, más fontosabb beosztásban képviselni „az ügyet”.
Jaj, csak Andreát ne vigyék, őhozzá nagyon ragaszkodunk!!!
*
Tipp: Esetleg ő lesz az őszön megrendezésre kerülő budapesti Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszus „háziasszonya”, Na jó, ha ilyesmi fogalmilag kizárt a sok szoknyás pap-féle között, akkor mondjuk „sajtóarca”?!
☼
Theo
2021-07-06 @ 01:10
Hat nem tudom.
A HirTv kommunikacioja csap nivalo, mint ahogy az uj honlapjuk musorszekcioja az alig hallhato hanggal es datumok nelkul. Az eltavozott ket no a legjobbjaik voltak, illene valami magyarazattal szolgalni. De nem szoktak, levelre nem valaszolnak, telefonszam nincs. Foldi Laszlo, Bogar, Szakacs, Toth Gy. alig. A vasarlasi musorablak, vagy mi a franc rettenetes.
Lupus
2021-07-06 @ 12:52
Még mindig CREDO
Földi-Kovács Andrea július 16-án lesz látható utoljára a Hírtv-BEN – mármint a képernyőn!!!.
https://hirtv.hu/magyarorszageloben/foldi-kovacs-andrea-tavozik-a-hirtv-tol-2524398
…és persze még mindig nem tudunk semmi megnyugtatót.
A Mandiner tegnap déli cikkéhez („Távozik a HírTV-től Földi-Kovács Andrea”), mely egyébként csaknem szószerint azonos a HirTV honlapján, ill. az Origóban megjelent szöveggel, tehát a Mandin eddig cca. 200 hozzászóló találgatott – általában a távozás miatt elkeseredetten.
Az eddig hozzáférhető információkból pillanatnyilag a magam részéről úgy vélem (remélem…), hogy Földi Kovács Andrea mégsem távozik (a cikk-címekkel ellentétben!), marad a HírTV-nél, de nem a képernyőn, hanem annál sokkal magasabb pozícióban. (Bár rögtön kontrázom is magamat: egy ilyen rátermett, csinos, helyes, vonzó, stb., ráadásul minden tekintetben csúcsformában lévő, igen népszerű műsorvezető hölgynek vajon van-e magasabb státus, mint a rendszeres képernyőzés, top-műsorok vezetése?)
☼
vasbeton
2021-07-11 @ 00:29
Kifejezetten sértőnek találom a Hírtv nézői nevében, hogy mindössze ennyi tájékoztatást, ennyi magyarázatot érdemlünk. Pont úgy, ahogy a Karc FM Paláverének telefonos rendszere is csapnivaló; egy harmadrangú amatőr tinglitangli adó is szégyellhetné magát miatta. Nem értem, miért nem képesek egy elfogadható rendszert beállítani. Néhányszor SMS-ben szóvá tettem, de nem hogy nem reagáltak rá, hanem kitiltottak. Azóta nem tudok nekik szöveges üzenetet küldeni, nem megy át. A szolgáltatóm mossa kezeit: ő nem tehet róla. Van itt valaki, aki ért az ilyesmihez? Hol lehet az igazság?
Namond
2021-07-06 @ 18:04
Örüljünk Földi-Kovács Andrea sikeres karrierépítésének.
Reménykedjünk, hogy a Hír TV bájos személyét mielőbb pótolja.
Szerintem az M1 azon műsorvezetőnője, aki kifordította kamugerit mint egy kesztyűt és még a cipőjét is leporolta vele, színvonalas pótlás lenne.
Hogy is hívják Mészáros Kata?
Theo
2021-07-07 @ 00:29
A batorsag is fontos, de a sokoldalu muveltseg es tajekozottsag ritka madar. Jobban kene becsulni.
Namond
2021-07-07 @ 15:33
?
Lupus
2021-07-07 @ 19:30
Andrea, a csúcs!
Íme itt van az a híres-hírhedt, igen emlékezetes beszélgetés melyet a drága Andrea az akkor még jelölt Karácsonnyal folytatott 2019. február 5-én., melyben a HírTV maximálisan felkészült műsorvezetője hazugságaival és elvtelen kijelentéseivel szembesítve kétvállra fekteti ezt a görögdinnye mamlaszt – miközben a kamera a vita legizgalmasabb perceiben időről-időre Andrea igen kívánatosan feszes fenekét pásztázza hosszasan:
https://hirtv.hu/magyarorszageloben/uj-korszak-2476424
☼
Namond
2021-07-07 @ 22:47
Ön Lupus bolond, csókolja meg csakisorbán seggét..
Az orbánilag egyet nem értés miatt ne legyen komplett hülye.
Lupus
2021-07-08 @ 10:01
Namond(d) csókja az Orbán seggén
OK, értettem, rendben, végülis ahol Ön a normális, ott én tényleg nem akarok más, csak bolond lenni.
Egy valamit azonban végképp nem értek: számtalan esetben, gyakorlatilag nap mint nap tapasztaljuk itt, hogy Önnek, amolyan teljesen becsavarodott móricka módján mindig, mindenről azonnal az Orbán (Önnél: orr bán, vicc tor, s néhány más hasonló – viccesnek vélt – otrombaság) jut az eszébe. Ezt megszoktuk, van aki emiatt már többször is elküldte Önt a … [szóval, melegebb éghajlatra], más életveszélyesen is megfenyegette Önt, ám minthogy ez sem sokat használt, most ez a fenyegetőző olvtársunk búskomorságba esett, s nem jelentkezik egy ideje, s persze a legtöbben derűs lenézéssel szemlélik az Ön ilyen irányú folyamatos, de láthatóan eredménytelen erőlködését.
Ez tehát rendben, ez az itteni életünk kénytelen-kelletlen elszenvedett része.
Azt azonban végképp nem értem, hogy amíg én az előző kommentemet a mi drága Andreánk „kívánatosan feszes fenekénél” hagytam abba, addig Ön erre mivel indít: csakisorbán seggének megcsókolásával!?
Az, hogy Ön egy ifjú és igen kellemes hölgy fenekéről is az Orbán seggének megcsókolására asszociál, ez a tünet szerintem már klinikai esetre mutat, és súlyos pszichés elferdülést, esetleg szexuális eltévelyedést indikálhat.
Nem csodálnám, ha néhány hét múlva ott találnánk Önt a Pride felvonuláson – egyelőre még nem feltétlenül a pávatollasok, csak az Orbán-gyalázók szivárványos társaságában!
☼
Namond
2021-07-08 @ 15:18
Lupus,
Nem kell velem egyetértenie semmiben. Bár néhány általam felvetett gondolat és téma, itt-ott a kormányoldali médiában megjelent.
Orbán iránti ellenérzésem már elmagyaráztam, a körülötte kialakult és általa jólesően elfogadott, immár elvárt, média által gerjesztett messianisztikus személyi kultusz. Ami odáig fajult, hogy a média tárgyalási és politikai sikertelenségeit is sikernek próbálják eladni.
Valamint az ezen a küldetéstudatos személyi kultuszon alapuló gőg, nagyképűség ami számtalan ellenséget szerzett neki és rossz megítélést hazánknak. Szerintem Orbán – egyenrangú tárgyaló parterekkel egy asztalnál – nemzeti kockázat.
Téved, az én és a többi elégedetlen ilyen irányú folyamatos, erőlködése láthatóan eredményes, nézze csak meg a kormányzati kommunikációt és egyes intézkedéseket, igaz fél-egy éves késéssel.
csakisorbán=csakafidesz, a női alkatrészek és az intimtorna rajongója.
Mindenesetre érdekes feltételezései vannak, sokat eláruló asszociációk. Orbán segge eszembe nem jutott volna, gratulálok az ötletességéhez, bár talán kéznél volt.
Földi-Kovács Andrea nem a miénk, nem az Öné, hanem saját magáé.
Feltételezem, élőbeszédben Ön sem feszes seggeken svenkelő kameráról, hanem mint én, bájos személyiségről beszél.
A rajongás megérthető, de figyelmeztetem elhomályosítja a tisztánlátást. Földi-Kovács Andrea Ön által idézett riportja sikere és média visszhangja, meg sem közelíti az alábbit;
A legendás Karácsony Gergely interjú (vágatlan) | M1, Ma …
https://www.youtube.com › watch
2020. jan. 21. — Száz nappal megválasztása után meghívták Karácsony Gergelyt a … mert a showt teljesen ellopta előle a műsorvezető, Mészáros Kata.
Ne álmodozzon, hogy a Pride felvonuláson megjelennék és ott találna/találnának.
Lupus
2021-07-08 @ 18:03
. . .
Mindazonáltal értékelem/díjazom a válasz viszonylag kulturált hangnemét.
☼
P.S.: Andrea sajnos tényleg nem az enyém; de az nem felel meg a valóságnak, hogy nem a mienk – igenis az! 🙂
Namond
2021-07-08 @ 22:36
Lupus,
Igazán kedves Öntől az értékelő és díjazó tevékenysége.
Ez Önnél ösztönös vagy tanult képesség?
Viszonylag kulturált bejegyzésre egy kulturáltabbat kapott. Írjon kulturálatlan bejegyzést és sokkal kulturálatlanabbat fog kapni válaszul.
☼
P.S.: Földi-Kovács Andrea nem a miénk.
A munkája eredménye és annak emléke, igen.
Ne legyen sem kisajátító, sem szexista, abból elég pihenő felebarátunk.
Lupus
2021-07-09 @ 08:58
Most látom, egy „rendkívül fontos” kérdésre még nem reagáltam:
‘Ez Önnél ösztönös vagy tanult képesség?’
Nos, én úgy vélem, ez intelligencia kérdése. 🙂
Ami pedig az igen kellemes Andreát illeti, megegyezhetünk:
Rendben van, lehet, hogy nem az Önöké, viszont biztosan a Mienk!
☼
Namond
2021-07-09 @ 21:01
Ejnye-ejnye.
Fegyelem, figyelem és működik az intelligencia.
Örülök, hogy felismerte a kérdésem feltevésének okát. ?
Már aggódtam, megint.
Megegyeztünk.
Én becsülöm Földi-Kovács Andrea törekvését, munkásságát.
Ön(ök?) pedig, az igen kellemes Andreaságát.
Ps.:
A rajongók, celeb imádók rózsaszín szemüvegén, a fanatikusok tunel visionján át nem a való világ látható.
vorosful
2021-07-08 @ 00:27
Profeta,
kosz az aldottan rovid linket 🙂
Egy gyors reakcio. Foldi-Kovacs rakerdezett, es Karacsony ketszer is kijelentette, hogy a 2%-os reszvetel (az elovalasztason) siker, azokban a nyugati allamokban, ahol regota van ilyen, beleertve az USA-t is (amit ketszer is megemlit), a reszvetel szinten kb ennyi.
Kamugeri is kb. ennyi.
https://www.statista.com/statistics/1102189/voter-turnout-us-presidential-primaries-state/
Azok kedveert, akik nem akarjak direktben megnezni (az angoltudas nelkul is ertheto) tablazatot, roviditve:
– legalacsonyabb reszvetel Eszak-Dakota, 2.6%
– mindossze 8 allam van, ahol a reszvetel 10% alatt van
– 5 allamban 40% folott, 12 allamban 30-40%
– 17 allamban 20-30%, 8 allamban 10-20%
Az atlag (cirkasaccra) valahol 25-28 % lehet, de ha a nepesseggel sulyozzuk, valoszinuleg 30% folott van.
Ennyit Kamugerirol es a 2%-rol, ami az USA-ra is jellemzo, szerinte (tudom, nem ujsag, de legyen valami konkret adat is szembesitve a legbolkapott hulyesegeivel.)
Ch d V
Lupus
2021-07-08 @ 09:32
Rebe,
Örülök, hogy egy (legalább egy) értő olvasója – nézője/hallgatója – is akadt a HírTV-s Andreát sztároló legutóbbi bejegyzésemnek, persze titokban reménykedem, hogy azért megkattintották azt a linket többen is, ha esetleg nem is a KGBéna ostobaságai, leégése miatt, de legalább kedvenc műsorvezetőnk kiváló adottságainak megtapasztalása céljával, különös tekintettel arra, hogy (ha a hírek igazak), ilyesmire élő adásban már csak igen rövid néhány napig lesz mód).
Érdemben: most hogy már van némi betekintési lehetőségünk a külföldi eseményekbe/adatokba (internet, hozzáférés a külföldi aTV-adásokhoz, terjedő nyelvismeret), ijesztő belegondolni, hogy mi minden hazugsággal „etettek” minket ezek a nyomorult libernyákok a korábbi évtizedekben – bőven a rendszerváltás utáni években is.
És még valami, ami ami estleg érdekelheti a t. olvasóközösséget, s ami erősen kötődik a szóban forgó adáshoz:
A Visszafoglalástól egészen a Karácsony G. teljes leégését hozó ’19. februári adásig a klf. libsi (incl. emeszpés, elempés, jobbikos, mi több, olykor dékés) pártemberek egymásnak adták a kilincset a HírTV ezen műsorában: eleget téve a Szerkesztőségtől kapott meghívásnak, minden estére jutott legalább egy belőlük. Nem úgy azonban az említett Karácsony-égetés után: azt követően valahol a libernyák HQ-ben kimondták a fatwát: ez a tévé többé nem létezik számunkra – s ezt tartják is mind a mai napig.
*
Ha már nálam a szó közreadom tegnapi – hosszas – kutakodásom még egy eredményét, akár lesz olvasója (következőleg nézője), akár nem:
Az élet a „Magyarország élőben” rovat, s benne Földi-Kovács Andrea számára 2018. augusztus 1-én este kezdődött ÚJRA a HírTV-ben (tekintettel arra, hogy az általános simicskátlanítás keretében a kálmánolga-bandát csak néhány órával korábban, elsején délelőtt takarították ki a HírTV épületéből, mégpedig szó szerint azonnali hatállyal):
A szerkesztőség összehozott már aznap estére egy igen fontos, nem szokványos Magyarország élőben adást, úgy is, mint az „i” nap utáni legelsőt.
A 45 perces RENDKÍVÜLI adás vendégei: Gajdics Ottó és Huth Gergely, a felvételt ezen a címen lehet elérni:
https://hirtv.hu/magyarorszageloben_adattar/gajdics-otto-es-huth-gergely-2465384
A visszafoglalás utáni első, rendkívüli adás műsorvezetője természetesen Andrea.
(Hogy mi az az „i” nap, azt megtudhatja, aki megnézi a felvételt!) 🙂
☼
halo ila
2021-07-08 @ 10:47
Szegény, szegény H.G-né… – azt gondolja, hogy okosabb a magyar parasztoknál, a kertészeti-földműveléshez értő szakembereknél, merthogy ő fővárosi liberális szemmel, egy szinte semmihez nem értő, de sok-sok jó pénzzel kitömött megbízottal körül vett dilettáns, pénzéhes, „ide nekem a mindent” elvet valló báb-főpolgármesterrel egyetértve magyarázza a sorozatos gyalázatos tetteket. Észnél van-e egyáltalán ez a vadamazon…nem hiszem.
Namond
2021-07-08 @ 15:54
https://www.ballost.org/Barbara_Palvinic_BreakingNews_no_logos/?a=Sandor_Csanyi&p=Bitcoin_Circuit&cep=wE7NEfrAI2b-kXN33YlJ7ukOx5YzczgmGOzaHSPG0NERKjK7YcsYdKM7zMctVMEDmYk4yrNRk4ez9YQlEcz1Bou7j0QC__exA1C9UPXab39nJqW6Z8nEqcwHCIrLIZsK4zIIpX2V3QaPp94aW3e8cAYxH_Cr6OLutPR2tkU9TDUE2wbSj2Oz6FUoSaU5v7qirO3hOcSOxa5UFWngA0Niw57zDtCPwkXYopnoHP8ijdg0Q3kfu0xZyFsnsTu9rGOy6Y8Kn3gmMFMNR2GOT44ApVUyABd4mm7xuyOWTQ-7QrCXIAbWTewtjZ4V7W_l4xdnaDXNKgExsHcyDtwyxYEHH2hr-xs92Pp1Nk2HAQDj6CZc24rSMWmy7ossPVGaJLV1qR9LyS-nNlBzYN8-ZIRYyBtH4Ze0037fm0Rfm1F32EH1i-K3nzt30pRFVH-Pr6HSow_rGS_kDMOxG55SLG0XnXdg4cdmMjHj5UwhTzWNg0vPv3xcGaqxAPudKeFm0jTYOGyp9ZO8x7J8GK07CCRm2GM4gx3ZlKmTkEo_qlmOqZ0Jg-Kxy7IygYhl4pPnEvAf-JO2PKFO53BDOf5FhHteq2rmOYbXVXUXMZzA0uOQZKbqgqilxQIAVSZ-LgMVYJKsFY0G5hN4MYV7i6PWI-MUnA&lptoken=164a2548756b40f2565b&zoneid=4138880&bannerid=9649639&browser=firefox&os=windows&device=desktop®ion=bu&user_activity=%7Buser_activity%7D&useragent=Mozilla%2F5.0+%28Windows+NT+10.0%3B+Win64%3B+x64%3B+rv%3A89.0%29+Gecko%2F20100101+Firefox%2F89.0&language=hu&connectiontype=mobile&cost=1.277234&visitor_id=436999234294649026
Lupus
2021-07-08 @ 17:58
Hmmm!
Egyebek mellett ezt olvashatjuk a fenti linken elérhető [reklám]cikkben:
Múlt héten a Hír TV Bayer showjában tûnt fel, ahol bemutatott egy új „vagyonosodási kiskaput”, ami szerinte 3-4 hónap alatt bárkibõl milliomost hozhat létre. A 67 éves minden magyar lakost biztat, ezen remek lehetõség kipróbálására, mielõtt azt a bankok örökké lekapcsolnák.
==> És valóban, percekkel az interjú vége után a Nemzeti Bank telefonált, hogy megállítsa Csányi interjújának a sugárzását – de akkor már túl késõ volt.
Ez történt pontosan:
A Bayer show mûsorvezetõje, Bayer Zsolt meghívta Sándort a mûsorba, hogy tippeket adjon a vagyonosodásával kapcsolatban, amikor is a milliárdos kijelentésével felkavarta az állóvizet:
[” … „]
Bayer Zsolt nem jutott szóhoz, mikor Sándor elõvette a telefonját és megmutatta a nézõknek, mennyi pénzt keres ezzel az új pénzcsináló programmal, melyrõl jelenleg Magyarországon mindenki pusmog.
*
Ez új fejezet nyit a reklámszakma történetében: sokmindent felhasználtak már a reklám érdekében, amit nem illett volna, mondjuk baleseteket, katasztrófákat, időjárási csapásokat, stb., de adáshibát (legyen bár az szándékosan előidézett adáskimaradás) eddig még nem hallottunk.
Csak egy kis hiba van: ebben az adáshibás műsorban NEM Csányi volt a meghívott, hanem Kocsis Máté.
De azért nem semmi! 🙂
☼
Namond
2021-07-08 @ 22:25
Lupus,
Ugyanezen cikk, szöveg és tördelés szerint azonos formában, Mészáros Lőrincről is terjed.
Lupus
2021-07-08 @ 23:04
Egyébként fölösleges az a ménkü hosszú link.
Ha csak ezt írjuk be,
https://www.ballost.org/Barbara_Palvinic_BreakingNews_no_logos/?a=Sandor_Csanyi
akkor is bejön a hirdetés a Csányival,
Ha meg levesszük a végéről ezt a részt is: ?a=Sandor_Csanyi , akkor egy csinos (?) reklámarccal és névvel jön be ugyanaz.
Innentől már a „meghívottak” száma tetszőleges, csak a Bayer show ugyanaz mindig.
Hiába no – vannak még stabil értékek!
☼
Namond
2021-07-08 @ 23:38
Lám-lám.
A genie előbb is megmutatkozhatott volna.
Naprózsa
2021-07-09 @ 01:44
Be ne dőljön ennek senki. Ez egy gusztustalan pilótajáték. Egyszercsak lezárják, és minden „nyereség” elúszik. Egyébként a 20.000 dollár/bitcoin ár már rég nem a maximum, volt már 60.000 is, és most is 33-35000 között mozog, úgyhogy már a reklámszöveg sem érvényes. Csányiról meg mindent el tudok képzelni,csak azt nem, hogy jót akarna bárki kisembernek, mikor az OTP a legnagyobb kisembernyúzó, csaló cég.
Ez a vedddmeggyorsanmertelmegyaszerencséd reklámstílus meg pont a kisemberek átverésének jól bevált módszere, ők fogják megfizetni ezt az extrahasznot Csányinak és a e pilótajáték csúcsán lévőknek, oszt lesz majd fogak csikorgatása, ahogy már ezerszer megtapasztalhattuk, hogy pénz nem terem csak úgy magától, másnak kell érte fizetni.
Kötöny
2021-07-09 @ 10:58
Soros nem akarja, hogy elterjedjen a bitcoin, mert az veszélyeztetné a különféle dollártrükkökre épülő világbirodalmát. Ezért folytat ellene lejáratókampányt minden felületen, Drábik János is megírta. Sajnos sok, pénzügyi folyamatokhoz nem értő ember megeszi a vén spekuláns szövegeit. Ne dőljetek be neki! A bitcoin korunk legbiztosabb tényezője, hiszen eleve decentralizált módon működik és mentes a hagyományos pénzek inflációs zavaraitól!
Naprózsa
2021-07-10 @ 09:33
Így igaz, kedves Kötöny. Nem a Bitcointól, hanem az ilyen csaló pilótajátéktól kell félni. Hiába jön a haszon, látszólag, valójában a pénz kivételét teszik lehetetlenné, mert ha azt egyszer nem jó helyre utalja a bitcoin gazdája, soha nem juthat már hozzá.
Namond
2021-07-10 @ 15:25
Kötöny 2021-07-09 @ 10:58
Jó lenne, ha úgy lenne.
Az elektronikus pénz értéke, a nemzeti valutákkal ellentétben nem kapcsolódik a nemzeti gazdaságok, érték fenntartó és előállító képességéhez sem a nemzeti jövedelemhez , sem a nemzeti össztermékhez.
Az elektronikus pénz értékét egy ismeretlenek által előállított, ismeretlenek által felügyelt, ismeretleneknek hasznot, ismeretlen helyen ? ingyenesen ? tárolt hozó szoftver rendszer határozza meg.
Vajon nem a pénzmosást és terrorizmus elleni háború CIA-s, FBI-os mellékterméke ez az egész buli, amibe beszállt a FED is a maga adatbázisaival?
A FED Reserve keserve ellenére nem lenne elektronikus pénz, tehát a az új dollár a a kibocsájtó tulajdonos FED REserve által magasan túlértékelt bitcoin.
Namond
2021-07-09 @ 20:39
?
Bizony, így van.
Nagyon csodálkozom, hogy nincs rendőrségi nyomozás, megtévesztés vétségének kísérlete, illetve MNB vezetése részéről pénzpiaci vizsgálat ez ügyben.
HIVATALBÓL, már ha kapnak sajtófigyelőt és nincs kollégájuk aki hallott az esetről.
Namond
2021-07-10 @ 15:29
https://propeller.hu/itthon/3685690-eu-szakerto-magyarorszagrol-kulonbseget-kell-tenni-emberek-szemermetlen?utm_source=hirkereso.hu&utm_medium=referral
Lupus
2021-07-10 @ 16:23
Gaztér update – Szigorúan on-topic!
Új műfajjal jelentkezem ezennel 🙂 , különös tekintettel arra, hogy lassan már itt a második újabb hétvége is, de csak nem akar jönni az újabb Aristo-opusz (még BG úr szerzőségével jegyzetten sem…).
Egy update cikkel (tudom magyarul is, de akkor mibe kötnél bele, oh nyájas olvasó?!), tehát egy kis frissítéssel járulok hozzá az úgy tűnik, témaként immár örökzöld szárazfű-történet teljes eltűnésének elkerüléséhez.
Tehát MÉHLEGELŐ UPDATE
Legújabban a HírTV készített egy cca. 10 perces kis híradó-összeállítást (a linket ld. e sorok után!), most éppen annak apropóján, hogy Óbudán – nem tűrhetvén tovább Karácsonyék tehetetlenségét – helyi kezdeményezésre levágták az immáron teljesen kiégett, félméteres száraz fűtengert, legalábbis annak egy részét, mert ettől ugyan egészségesebb, meg virágosabb, pázsitosabb nem igazán lesz a Flórián tér szóban forgó része, de legalább szegény kistermetű kutyák nem vesznek el minduntalan a termetüket jóval meghaladó magasságú kiszáradt, „méhlegelőnek” csúfolt gazosban.
Ja, és a hírhedt sárga táblák is eltűntek végre – Karácsonyék azonban sajnos még maradnak – egyelőre!
https://hirtv.hu/ahirtvhirei/a-tablak-eltuntek-a-gaz-maradt-az-obudai-mehlegelon-2524658
☼
Namond
2021-07-11 @ 00:38
Gratulálok,
A méh legelő kabaré téma.
Nem keresne inkább linket;
– a Nemzeti Oltóanyaggyár bevétel és tulajdon megosztására,
– a közút üzemeltetési közbeszerzésereire, Rogán ügyeskedéseire,
– a hadügyminisztérium szolgáltató és gyártó vállalkozásai privatizálására,
– a Ferihegyi repülőtér visszavásárlásának okaira és magán vállalkozó érdekeltjeire, az érdekeltek hitelezőire?
Na meg arra, hogy tömzsi középcsatárunk, aki egy Vicc miért is nem ugrik a labdára, ami az UEFA lábáról lecsúszott?
Lupus
2021-07-11 @ 10:54
„Nem keresne inkább linket [az alábbiakra]”
Igazán megtisztelő a „felkérés”, mi több, az időm eltöltésére vonatkozó szívélyes program-ajánló, azonban – szerintem – ezek a kérdések már megválaszoltattak, nincs mit kutatni rajtuk:
OV már lassan egy évtizede meghirdette a nemzeti középosztály, ill. saját hazai burzsoázia (figyelem: ez nem szitokszó!) megteremtésére vonatkozó elképzeléseit. Ez így ebben a nyílt és nagyon is közérthető formában azt hiszem nem tudatosodott a széles néptömegekben, sokkal elterjedtebb Lánczi András (nem a politológus, L. Tamás, hanem apja, a közgázos Lánczi) egy évekkel ezelőtti nyilatkozata, mely egyébként sajnos szintén nem a nemzeti-jobbos sajtó tvékenységének köszönhetően lett oly közismert, hanem mert az ellenséges sajtó azonnal felkapta, s fújta/fújolta heteken át:
Ebben Lánczi prof. kifejtette a nemzeti tulajdonosi réteg kialakítására vonatkozó – pillanatnyilag is érvényes, működő – „központi” nézeteket. (Érdemes megkeresni.)
Egyéni véleményem a témához kapcsolódva: Persze, hogy jobb lett volna a az ország – működő és passzív – vagyonának nemzeti kézbe (magán, vagy köztulajdonba) vétele, ezt már ezerszer elsiratták minden szinten; ugyancsak jobb lenne, ha ez a folyamat most lassan, szépen, szervesen, folyamatosan menne végbe, s így érnénk el a kívánatos tulajdoni viszonyokat [„külföldietlenítést”], de ez nem ment ’89-90 körül sem, és (az utóbbi) nem megy a mai napig sem, nem utolsó sorban azért, mert a nemzetietlen ellenség igen erős maradt, meg külföldről is elképzelhetetlen erejű nyilvánvaló érdekek mentén folyamatosan támadják ennek véghez vitelét – így igen nehéz.
Namost mindezért (meg MINDENÉRT) állandóan OV-t hibáztatni, ill. benne keresni a bűnbakot, rajta számonkérni mindent, mikor egyedül éppen az ő kormányzása idején történnek helyes irányba tett gazdasági lépések – ez szerintem nem csak téves megítélés, de erősen ellenséges felfogásra vall.
Javaslom Bogár prof. „összes műveinek” (pl. video-blogjának) folyamatos, gondos tanulmányozását a témában!
Pont.
☼
vorosful
2021-07-11 @ 14:07
Profeta,
remek valasz!
Az enyem az lett volna, hogy munkamegosztas, a hatekonysag erdekeben. Kevesen vagyunk tt kommentelok, es senkinek se vegtelen az ideje. Uzlettars ritkan mulasztja el, hogy bedorgolje Orban valos vagy velt hibait – folosleges lenne Onnek ugyanezeket ismetelnie. Szoval munkamegosztas.
„velt hibait” – ne felejtsuk el, hogy a matematikai diakolimpiarol szolo hosszu cikkem azutan szuletett, miutan Uzlettars ott is bedobott egy finom bodicseket az elso, rovidebb iras utan:
“Döbbenet, hogy a szerb és lengyel oktatás eredményesebb, mint a mienk.”
Ami ovatos nyitas, hatha a kovetkezo kanyarban mar lehet valami vaskosabbat irni, netan viccel, torral spekelve. Ennek akartam elejet venni, ezert jott a hosszabb iras, amit Uzlettars reszerol elegans visszavonulas kovetett, es ezzel a civilizalt parbaj szabalyainak eleget tettunk. De – mint egyikunk sem – en sem lopom az idomet, ugyhogy legtobbszor az ilyesfele megjegyzeseket valasz nelkul hagyom (mint ezt On is eszrevette).
Ami erdekes lenne – de erre sincs idom – egyszer sorrendbe rakni Uzlettars pro es kontra hozzaszolasait, es az ido-tartomanybol a frekvencia-tartomanyba transzformalni: vannak-e karakterisztikus frekvenciak, es ha igen, jelentenek-e valamit? 🙂 Talan igen, mert az vitathatatlan, hogy Uzlettars nagyon okos es tudatos ember.
Ch d V
Namond
2021-07-11 @ 14:38
Lovagom,
Kegyedet kissé gyanakvóvá tette a tengeren túli nagy szabadság és az Atlanti óceánról sós levegőt fújó szellő.
Vélelmezése „vélt hibákról” téves, Magyar Bálintot tartottam és tartom az oktatás állapota, a munkásjog védelmi szervezetek PDSZ, PSZ elvakult és ártalmas és jogtalan szakmai állásfoglalásai államigazgatás általi befogadásában.
Orbán a felsőoktatás szerkezet átalakítás felelőse, azt pedig nem rovom fel neki, hogy az SZFE, E és Budapesten marad.
Majd meglátjuk.
Azt meg kikérem magamnak, hogy bármiféle alamusziságot, manipulatív szándékot tételezzen fel rólam, még hogy elegáns visszavonulás.
Önnek egyszerűen igaza volt az eredmények statisztikai számsorok alapján. Amit ha kormányzati ciklusokhoz illesztünk látható, hogy egyes intézkedések hatnak-e az oktatás hatékonyságára.
Ön az informatika mágusa, ha elemezni akarja hozzászólásaimat kérje ki öket, (a kimoderáltakat is) a PS-től, nyilván időrendben és cikkenként megtudják tenni.
Köszi, de nem vagyok olyan okos. Óvatos igen, merész ha kell és valóban igyekszem tudatos lenni.
vorosful
2021-07-11 @ 15:51
Uzlettars,
„Ön az informatika mágusa”
Koszonom a bokot, de mar nem vagyok ra melto. Valoban volt egy idoszak az eletemben, amikor az akkori dolgokat tenyleg a „magus” szintjen tudtam – de ez reg elmult. (Persze ha az embernek egyszer vereve valtak az alapok, a kulonbozo multivibratoroktol kezdve a hex gepi kodok olvasasaig, az a mai szamitastechnikai vilagban is segit kicsit eligazodni, hiaba nott azota tizenot reteg fole…)
Periodogramokat azonban (amikre utaltam) valoban napi szinten hasznalok, bar nem IT celokra.
Ch d V
Namond
2021-07-13 @ 22:16
Lovagom és Üzlettársam, Ch de V
A periodogramokat nem akarná orr-Bánra az utcai harcos Vicc-torra alkalmazni?
Tegye meg, és nagyon meglepődik.
vorosful
2021-07-13 @ 23:23
Uzlettars,
kosz az ujabb ket adatpontot (fenti bejegyzese es A korus threadre kuldott). Lomb es Scargle urak elegedetten dorzsolik a kezuket, es ez nekem mindig jo hir.
Ch d V
Namond
2021-07-11 @ 14:10
Nincs kifogásom a nemzeti tulajdonosi réteg kialakítására vonatkozó mozgósító jelszó ellen.
A végrehajtás ellen azonban annál inkább, még akkor is ha megértéssel tudomásul vettem a képviselői létszámcsökkentéssel egyidőben végrehajtott trafikprivatizáció kárpótolta a parlamentből és önkormányzatoktól kibukott Fideszes képviselőket.
Sajnálatosan, a középosztály és vállalkozók feltőkésítése, a kormány és kormányhivatalok, önkormányzatok helyett, az un „udvari” oligarchia – Simicska, Mészáros és társaik – feladata lett. Ez bizony nem működik, nem tőkésednek fel a velük kapcsolatba kerülő személyek és vállalkozások.
A kormány még annyit sem tett, hogy a helységbérletet igénybe vevő szolgáltatókat, termelőket – mert ugye egy induló vállalkozás általában szakismerettel, és ezzel összefüggő céllal rendelkezik, nem pedig telephellyel és nagyüzemi gyártósorral – megvédje a bérbe-, lizingbeadók túlkapásaitól.
Magyarán, legalább a kis és közepes vállalkozások esetében tiltotta volna le a külföldi valutában számolt bérleti, lízing, banki részlet díjának külföldi valutában nyilvántartását és rendelt volna el kártalanítást a bérlő részére.
Dereng valami a svájci frank alapú hitelezésről? Nos ez ugyanaz, azzal a különbséggel, hogy a bérbeadók többsége nem pénzügyi bevételként számolja el az árfolyam nyereséget, hanem hamisan, üzemi tevékenység eredményeként amiért farba lehetne rúgni őket. Na persze azért is, hogy a követelések analitikáit nem forintban vezetik, míg a főkönyvet igen.
Nem hozom fel a Nemzeti Bank működésének furfangos részleteit, úgysem értené.
Namost, ha van egy fürdőm hullámmedencével és a igazgató kiváló marketingjének köszönhetően állandó telt ház van, dől a lé, a tulajdonos dicséri és ajnározza, meg is jutalmazza.
A hullámmedence folyamatosan működik, a gépháza egy bordáslemez fedlappal takart aknában van, állandó felügyeletre és zsírzásra szorul, azaz üzemeltetése jelentősen drágul a meghibásodás kockázatának növekedése mellett.
A fedlapot speciális csavarok rögzítik, hogy a kíváncsi fürdőzők fel ne nyissák.
Egy alkalommal a fedlap csavarjai eltűnnek, ezt a karbantartó jelenti és kér újabbakat beszerezni vagy gyártatni.
Sajna munkavédelmi felügyelet nincs aki a hullámgépeket leállíthatná, az akna sárga szalaggal nem lekeríthető, mivel az rontaná a medence látogatottságát, Így a medence üzemel tovább..
A vezető és gazdasági helyettese nem ér rá négy csavar igénylésével foglalkozni a bevétel számolgatása könyvelése és a következő jutalomról álmodozás mellet.
Sajna a üzemidőben a fedlap elmozdult és az aknába esett egy balszerencsés vagy egy túl kíváncsi gyerek és a gépek felaprították.
No ki a hibás?
Az orbáni magyar igazságszolgáltatás szerint a karbantartó. Ön szerint?
Ha valaki minden eredmény, siker dicsőségét learatja, az arassa le a hibák, hiányosságok miatti felelősségre vonást is.
Gondolom én, különösen akkor ha interjúi, nyilatkozatai alkalmával semmi mást nem hallok, mint ÉN bekértem, megnéztem, elrendeltem, aláírtam.
Ja tévedek, ha valami váratlan vagy felelősségre vonatkozó dolog merül fel, akkor megnézzük, kivizsgáljuk.
Ha intézkedések kritikája hangzik el akkor, az a bántanak bennünket magyarokat, Magyarországot, nem az intézkedés ötletgazdáját, kidolgozóját, elrendelőjét, Magyarországot.
Nos ezek nem egy körültekintő, gondos, távlatokban gondolkodó ember ismérvei, hanem egy állandó ötletelési lázban égő, a napi operatív problémákat élvező állhatatlan emberé.
Aki jelenleg – nem állítom, hogy a múltban is – alkalmatlan egy ország vezetésére.
Naprózsa
2021-07-12 @ 06:04
„Eljövünk a gyerekeitekért”
A buzi hadüzenet
Nem szabad elengednünk ezt a témát, mert alapjában lehet vele leírni azt a sok szörnyűséget, amit évek óta el kell viselnünk nekünk a normális fehér embereknek.
Nem elég, hogy senkik cenzúrázzák a nyelveinket, filmjeinket, irodalmunkat és szobrainkat, megtámadják a nőket, nevetség tárgyává teszik a női sportot, legalizálják a pedofilokat, hisz Biden már beengedteti a kislányok intim és eddig védő mosdó, öltöző és hálótermeibe a pederaszta férfiakat, letérdeltetik a fehér embert a labdarúgó Európa (!) bajnokságon.
Most már nyíltan fenyegetnek a buzik is, miközben Európa politikai ocsmány söpredéke minden fronton támadást indított a mi gyerekeink ellen is, miután a sajátjaikat milliószámra erőszakolják meg utcán, parkban, iskolákban, WC-kben és otthon, szegény kicsikék egy oly nyugati világban élnek, ahol már sehol nincsenek biztonságban.
Biztosan van összefüggés a mi gyerekvédő törvényünk ellenni Háttérhatalom irányította elképesztő támadás és aközött, hogy a San Franciscó-i buzik vérszemet kaptak és dalban nyíltan megfenyegettek minden anyát és apát meg a gyermekeiket.
Már az a gey, kárörvendő, nőiesen vonagló két előkornyikáló sza..tunkoló látványára is kinyílik a bicska az ember zsebében, de a szöveg hozzá egyenesen vérlázító!
Kezdjük azon, hogy mi az, hogy a „gyerekeitekért”? Vagyis kimondják, hogy ugyan ők nem vállalnak gyereket, de mieink azok az ő tulajdonuk. Tehát mi szüljünk nekik rugalmas, fiatal popsi tartalékkészletet a jövőre is, amikor az övék már nem működik, és majd ők átalakítják minden gyerekünket buzivá.
Abba nem is érdemes belegondolni, hogy ha az ő szüleik lettek volna ilyen mocskos, fertőző végbélben üzekedők (ha csinálni büszkeség, akkor én sem fogom finomkodva körülírni, hogy mitől undorodunk velük kapcsán) akkor most közel százan nem kaján röhögéssel fenyegetőznének a képünkbe, mert meg se születtek volna. Hanem az a rémisztő, hogy olyan mértékben aljasok, hogy mi szüljünk, orvost várva rettegjük át az beteg kicsinyeink mellett az álmatlan éjszakákat, mi költsünk különórákra, nyaralásra, iskolára, ahelyett, hogy mint ők csak a saját átélvezett, igénytelen, haszontalan életüket élnénk, vállaljunk költséget, felelősséget, hogy biztosítsuk a jövőt, a társadalom továbbélését, ők meg kaján vigyorral közlik, tehetünk bármit, akkor is buzivá fogják korcsosítani a mi utódainkat, és miután őket is elzüllesztik, az meg kit érdekel, hogy ki fogja szülni a gyerekeink utáni nemzedéket?
Egyetlen fontos dolog van már csak Amerikában és Európában, hogy a buzik és transzváltozataik korban, nemben és mennyiségben önkéntes vagy kényszerített, de korlátlan áldozatot találjanak egy átüzekedett, fajtalan, semmitérő szarszagú életen át…
És ezt még kötelezően tisztelnünk is kell.
Tisztelnünk kell, hogy elveszik a gyerekeinket, elveszik az unokáink megszületési lehetőségét, viszont cserébe finanszírozhatjuk halálunkig a gyermekeink felnevelését, és a mostani buzik és a buzivá alacsonyított utódaink eltartását is.
Ez már a nagy újraindítás, a Klaus Schwab terv része. Elveszik a vállalkozásainkat, a házainkat, az összes tulajdonunkat, a covidokkal az egészségünket, az utolsó zokninkat is, és mély tisztelettel megspékelve átadhatjuk szexrabszolgának az ilyen „méltóságosan” karéneklő új elitnek most már a gyerekeinket is. Hallelújah!
Aki ezt nem érzékeli, nem látja, hogy ez háború őellene is, és milyen sors vár utódaira, vagyonára és őrá is, és ezek után még mer a pedofiltörvényünk ellen megnyikkanni, azzal úgy kell bánni mint egy közveszélyes elmebeteggel, sürgősen újraépítve az OPNI-kat.
Namond
2021-07-12 @ 10:50
Ez valóban hadüzenet.
Ezért kellene, szép csendben, a GONGO-álcivil LMBTQ és a kormányzatot, állami jogrendet támadó magukat NGO-nak nevező szervezeteket, mielőbb terror szervezeteknek besorolni és aktivistáikat kiutasítani, száműzni, például Hollandiába, a kábszerélvezők és szexuális aberráltak paradicsomába.
Nem hinném, hogy ezzel is 3-11 évet kellene várni.
Icke Dávid
2021-07-12 @ 11:09
A hőguta súlyos mentális zavarokat okozhat. Szerintem gyógyszerre ne igyál ilyen melegben!
Namond
2021-07-12 @ 18:02
Igaza van Kaliforniában, még a tengerparton is túl meleg van.
Gondolja hogy a magukat libsinek hívő, bolsevik jenkik gyógyszerre isznak?
Tapasztalata szerint minden bolsevik gyógyszerre iszik? Vagy alapból hülye?
Naprózsa
2021-07-12 @ 18:39
Igen, ez a hőguta tényleg látszik az Ön hozzászólásán, ál David Icke. Sürgősen menjen el a melegek vidékéről.
virágtaposó
2021-07-12 @ 16:20
Épeszű ember nem tűri a virágokat maga körül. Ahol látja, letapossa, kitépi vagy lekaszálja, ahogy a derék Fidelitaszosok. Mi orbánisták a betonban hiszünk. Ami zöld, az a KariGeri színtű kígyóvállú természetbuziknak való.
vorosful
2021-07-12 @ 20:17
viragtaposo,
On sajnalatosan felreolvasta a Bibliat. Krisztus a lelki szegenyeknek igert boldogsagot, nem a trolloknak.
Ch d V