Mona Lisa, avagy azok a halott fehér csávók
58„… a szórakozni vágyó hallgatóval éppen az a baj, hogy színvonalát soha nem lehet
eléggé mélyre helyezni.”
Theodor W. Adorno: A zenével kapcsolatos magatartás típusai
Új videóklipet forgatott Beyonce és Jay-Z, a szórakoztatóipar két legjobban kereső kreatúrája – egyébként házasok – nem máshol, mint a párizsi Louvre termeiben, ahol is a nyugati magaskultúrát bírálják.
A helyszín már meg sem lepi az embert, forgattak már pornófilmet templomban, létezik a Slam Poetry, a Hermann Nitsch-féle hentes-art, aki véres állati tetemeket állít ki „műalkotásként” és így tovább. Én magam nem is értesültem volna erről a kultúrtörténeti jelentőségű eseményről, ha nem kerül elém a „Fidelio” című kiadvány cikke, mely felkeltette a figyelmemet, lévén a címe: „Így kritizálja Beyoncé és férje a nyugati magaskultúrát!”. A cikket felvezető kép is a nevezetteket ábrázolja, Leonardo: Mona Lisa című képe előtt.
Az első, ami eszembe jutott: hogy a fenébe kritizálhatja valaki „a nyugati magaskultúrát”, mikor nem csak hogy nem ismeri, de még a fogalmával sem találkozott eddigi élete során.
Ahogy elmélyedtem a „művészpár” életútjában, az a benyomásom támadt ugyanis, hogy még az írni-olvasni tudás is kétséges esetükben. Az pedig teljesen bizonyos, hogy nem találkoztak eddigi életük során a halott fehér csávók tevékenységének emlékeivel, akik „a nyugati magaskultúrát” létrehozták. Persze érdekes kérdés lehet, hogy mi a véleménye valakinek a magaskultúráról, aki ennyire kívülálló.
Minden esetre kíváncsiság ébredt bennem és elolvastam az inkriminált cikket – amitől a hányinger kerülgetett – majd pedig, súlyosítván helyzetemet, a videóklipet is megtekintettem. Mindent az olvasóért. Miután a cikk írója azt a módszert választotta, hogy kiválasztott képeket a zenei műalkotásból és kommentálta azokat, én is ehhez a módszerhez folyamodnék alább.
Az első ilyen értékelhető kép midőn a „művészházaspár” az említett Leonardo da Vinci által festett Mona Lisa című kép előtt áll, lezser testtartásban. Beyoncé művésznőnek félig kilógnak a mellei a nem sokat takaró ruházatból. Ez egyébként szükséges felszerelése minden hozzá hasonló énekesnőnek, dalaikat általában bugyogóra vetkőzve, kilógó mellekkel adják elő; aminek művészi jelentőségét én nem értem, de ez most mindegy. A férj viszont öltönyben látható, ami alatt – ing helyett – aranyláncot visel olyan vastagságban, hogy az alkalmas lenne az Auróra cirkáló kikötésére. Az aranylánc – ebben a vastagságban – úgyszintén szériatartozék e műfajban, ékesen illusztrálva viselőik szeriőz ízlését. Miközben ők bambán néznek, hangaláfestésként egy (vagy több) számítógép a következő zeneművet interpretálja: tüp, tüp, tüp …
A következő kép a kedvencem. A nyugati magaskultúra kritikusai itt a szamothrakéi Niké szobor előtt állnak. A szobor valamikor a Kr. e 2. században faragta egy halott fehér csávó, akkor, mikor a művészek ősei még azt sem tudták, mi az a gyapot. Itt állnak a főszereplők, a hölgy egy túlméretes fehér fürdőlepedőben, partnere ugyancsak fehér öltönyben, aranylánccal természetesen. (Anélkül egy lépést sem tesz). A szoborhoz vezető lépcsőkön testhez simuló trikóban, kvázi meztelen feka leányzók fekszenek igen kifejezően.
Számítógép: tüp, tüp, tüp … Majd a „zene” bonyolulttá válik – több mint kép hangból álló melódiák hallatszanak – és a néger leányzók táncra perdülnek, nyilván, hogy kimozogják magukból a kulturális sokkot. A tánc abból áll, hogy jelentős méretű farukat fintorgatják. Középütt maga Beyoncé táncol, egy megkülönböztető jelzésként visel kockás sztreccs-nadrágban. Számítógép: tüp, tüp, tüp … A háttérben, mintegy mellékesen, Napóleon koronázza éppen császárnévé Joséphinet egy képen. A „Fidelio” cikkének szerzője szerint: „Az afrikai gyarmatosítás alatt jó néhány feketét a halálba taszító király (sic!) fölött szimbolikus győzelmet aratnak a kép előtt natúr színű ruhában táncoló, ízig-vérig életerős, fekete nők.” Hát, ha csak úgy nem…
.
A klip további részében is különböző négerek jelennek meg váratlan módon összevágva a kiállított festmények tökéletesen indokolatlan részleteivel. Számítógép: tüp, tüp, tüp … Hogy ne feledkezzünk meg az eszmei mondanivalóról sem, Jay-Z összefoglalja nekünk: „Gorilla vagyok a kibaszott kupéban” – szavalja nekünk. És valóban.
Hát ennyi a nyugati „magaskultúra” kritikája a „Fidelio” szerint, és e kritika jegyében született a klip is.
Miután biztos vagyok benne, hogy a cikk szerzője nem volt jelen a műalkotás születésénél, úgy érzem, nekem is jogom van előállni egy saját elmélettel a világrajövetelről.
Szóval az úgy volt, hogy a felkért alkotók között volt valaki, aki kiemelkedő műveltséggel rendelkezett és tudta, hogy valahol Európában létezik egy Louvre nevezetű múzeum, sokan ismerik és ott még nem forgattak ilyesféléket. Biztosan feltűnő lesz. Aztán irdatlan pénzért kibérelték és megcsinálták. Az emberek pedig pénzt adnak érte.
A klip – ha egyáltalán – arról szól, hogy mekkora hatalmas kreatúrák ők ketten. Milyen szépek, milyen gazdagok és néger létükre milyen okosak is mindehhez. Visszatérő kép mikor Beyoncé Sába királynőjének van öltözve (illetve vetkőzve). Ebből az következik, hogy Jay-Z pedig bizonyára a bölcs Salamon, aki amúgy egy „kibaszott gorilla”. A megkritizált magaskultúra pedig minden bizonnyal szégyelli magát. Mit mondjak: én is.
2018-07-02 @ 14:30
Egyetértek Beyoncéék üzenetével. A nyugati sznob elitkultúra több sebből vérzik. Egy önkényes és elavult esztétikai szépségeszmény jegyében lép fel, ami nem vesz figyelembe egy sor izgalma sirányzatot és iskolát. Másrészt elnyomást, rasszizmust, embertelen nézeteket hirdet és valósít meg. Legfőbb ideje, hogy előtérbe kerüljön az eddig elnyomott kisebbségek és etnikumok művészete. Legyenek olyan sokszínűek a múzeumok, amilyenek az emberek!
2018-07-02 @ 16:41
„Sznob elitkultúra” kedvelő vagyok, „értem és érzem” Bach zenéjét, a rap és egyéb hip-hop „zene” NEM ÉRDEKEL. Nagyra értékelem a blues és jazz zene színesbőrű előadóművészeit. Az elnyomott kisebbségek és etnikumok művészete valójában népművészet, amely megint nem a Louvre-be való, arra van külön hely. Egy cseppet sem vagytok különbek a szoborrongáló ISIS-től.
2018-07-02 @ 17:04
Legyünk egyszer őszinték! Vannak a nemzeti kultúrák és van a zsidó kultúra.ennek a két kultúrának vannak jellemzői, az egyik a hagyományokra épül, a másik pedig elnyomja ezeket és nyomul! Ma ez a nyomasztó kultúrfölény a jellemző! Zenében is.Csak az ő általuk előállított zenét lehet hallani mindenütt. Az ő általuk gyártott filmeket nézzük, és nagyrészt az ő irodalmukat olvassuk! Ezért a piacért folyik egy elkeseredett harc, amit állandóan ők nyernek meg.A magyar színházi élet meghatározói még a nyolc év Fidesz kormányzás ellenére is!Ez az zsidó kultúra egy elnyomott kisebbség színes kultúrája, de már ott van mellette a rasszista cigány kultúra is.Az emberek egy színűek, színesek! Csak a fehér ember üldözendő! No meg a keresztény, ha bevallja! Beyonce is egy termék, ahogy a szórakoztató ipar is az, és csak azt kaphatod amit ők jónak találnak!
2018-07-03 @ 08:09
Egyetértek!
2018-07-02 @ 17:21
Én kérek elnézést miattad. Ostoba liba.
2018-07-02 @ 22:16
😀 😀
2018-07-02 @ 19:25
Brávó és Hallelújá !!
Végre tudja valaki, hogy mitöl döglik a légy és azt velünk is megosztja.
2018-07-02 @ 21:38
@Macska, okay lássunk valami épületeset Mr. Jay Z, eredeti foglalkozására nézve drog-dealer, alkotásaiból – olyat választottam, amelyikben nem minden 2. szó „motherf****r”
Bam
Jay Z
Now greetings to the world
Gangsta no live in a tenement yard
Rude boy no live in a tenement yard
Too much watchy, watchy, watchy
Too much su, su, su, su, su
Them chatty, chatty, chatty
Them su, su, su, su, su (fuck all this pretty Shawn Carter shit nigga, HOV)
Shawn was on that gospel shit
I was on the total fuckin’ opposite
Shit, stuff a million dollars in the sock drawer
That’s a war chest in case you need your chest knocked off
Y’all be talkin’ crazy under them IG pictures
So when you get to Hell you tell ’em Blanco sent you
I can’t take no threats, I got a set of twins
Those were just the words you’ll never hear again
For the final time, you don’t believe these fools
I’ve never seen a worker rock so many jewels
I’ve never…
2018-07-06 @ 14:17
Köszönet kedves HND… habár nem biztos, hogy a macska ért valamit az irásból, akkor sem, ha történetesen tud angolul… lehet, hogy ez a macska a CEU-n érzékenyit? Annyira igyekszik rendkivül intellektuálisan megfogalmazni sületlen mondanivalóját.
2018-07-03 @ 01:54
„Egyetértek Beyoncéék üzenetével. A nyugati sznob elitkultúra több sebből vérzik. Egy önkényes és elavult esztétikai szépségeszmény jegyében lép fel, ami nem vesz figyelembe egy sor izgalma sirányzatot és iskolát. Másrészt elnyomást, rasszizmust, embertelen nézeteket hirdet és valósít meg. Legfőbb ideje, hogy előtérbe kerüljön az eddig elnyomott kisebbségek és etnikumok művészete. Legyenek olyan sokszínűek a múzeumok, amilyenek az emberek!”
Ez mi a ****?
1. Trollkodás/provokáció. Ez még érthető is lenne egy ellenzéki szavazó tollából április 8. után, ugyhogy ne etessük a trollt.
2. Komolyan gondolja. Ez esetben pszichiátert és történelemtanárt javaslok.
3. Belefejelt a billentyűzetbe, és ez jött ki. Pontosan annyi értelme van ugyanis, mintha belefejelt volna.
2018-07-05 @ 13:39
Ne ismételje, kedves Fecske, egyszer is elég volt ebből.
2018-07-03 @ 02:10
Ez ugye nem komoly? Ha igen, pszichiátert és történelemtanárt javaslok az akut problémák kezelésére, hosszabb távon pedig „a nyugati sznob elitkultúra” szélesebb körű fogyasztását.
2018-07-03 @ 05:42
A „sirányzat” szóalkotásodat használni szeretném a későbbiekben, szíves engedélyeddel. Esetleg így: silányzat.
A két nigának tök igaza van.
Ha meghallgatod halott fehér csókák műveit, mint pl. Shostakovich, akkor soha többé nem vagy képes rappet hallgatni.
A halott fehér nácigeci a legnagyobb konkurenciája a mai élő nigger zenének.
Angolul tudóknak egy vicc:
– What are common in chocolate and good music?
– First you have to remove the (w)rap to enjoy them.
2018-07-04 @ 08:26
„Legfőbb ideje, hogy előtérbe kerüljön az eddig elnyomott kisebbségek és etnikumok művészete.” HA majd lesz olyan, akkor kerüljenek előtérbe, addig meg tartsuk magunkat Könyves Kálmán Király bölcs mondásához: „semmiféle említés ne tétessék, mert nem létezik”
2018-07-02 @ 14:56
Ha ez a két húsosszájú gyapotszüretelő a Nagy Hadronütköztetőben forgana videoklipet, akkor már az európai technikai civilizációt is kritizálnák? Faraday, Siemens, Mengyelejev sehol sincsenek?
2018-07-02 @ 15:24
Mint brit tudósok megállapították, az emberi faj leginteligensebb rassza a feketéké. Vannak egyedei, akik elérik a negyvenes IQ-t is.
Az ízlésük viszont nagyon visszafogott.
2018-07-02 @ 17:17
ENSZ felmérés is készült erről! Csak a liburnyákok,meg ne tudják!
2018-07-03 @ 20:47
Szeretném megérni, hogy a négerek világszerte úgy döntenek, a ,,művészházaspár” vezetésével, hogy visszatérnek őseik földjére, Afrikába. Mivel a fehér csávók nagylelkűek, mindent vihetnek, amit néger talált fel. Az összes könyvet, amit néger írt, a műszaki találmányokat, amit néger talált fel. Legfőképpen vihetik a zenéjüket..
2018-07-02 @ 15:24
A „művészet” terén is dúl a harc Európa és USA között. Biztos ez a válasz Macron-nak az Elysée palotában megrendezett táncos mulatságára.
2018-07-02 @ 18:04
Beyoncé nagy esztéta. Ő volt az, aki közröhej tárgya lett azzal, hogy a rosszul sikerült fotóit le akarta tiltatni.
2018-07-02 @ 18:12
Hogy a négerek mire táncikolnak illetve rázzák feneküket (ez ejsze a törzsi táncok átmentésének kísérlete a kietlen New York-i létbe) az Ördögöt sem zavarná,
ha nem ezzel a moslékkal löttyintene nyakon minket majd minden TV csatorna (nem csak a kommersz) naponta.
Persze, persze nem kell nézni – és passz !
Ha viszont belegondolunk hogy Beyonce egyszál turnéval lényegesen több pénzt keres mint az éves orvosi, kémiai és fizikai Nobel-díjak kifizetett összege, összesítve, akkor valami nagyon nincs rendjén!
Egy tomográfos vizsgálatot vagy infarktust megelözö gyógyszert ugyanis nem helyettesít még Beyonce és népe egész napos fenékrázogatása sem.
Ha csupán arra alapoznánk, akkor ott tartanánk, ahol Afrika népei vannak ma is,
50-70 évvel a gyarmatok megszünte után…
2018-07-02 @ 19:36
Ha csupán arra alapoznánk, akkor ott tartanánk, ahol Afrika népei vannak ma is,
50-70 évvel a gyarmatok megszünte után…
***
Van egy érzésem Macron már tisztában is van azzal, hogy az ő esetükben -és a Lajtán túl- ehhez már lehet, hogy 50-70 év sem kell, hogy erre a „szintre” leküzdjék magukat, tehát már alapoz.
2018-07-02 @ 22:55
Kérem szépen, a szóhasználatnak is megvan az ö szabadsága.
Ha Aristot idézné, akkor a „jelentős méretű farukat fintorgatják. ” Ezt a fintorgatást csinálja utánna valaki. Nem, erre csak a legnagyobb, az örökértékü müvészet képviselöi képesek. Hol van ettöl a banális fenékrázogatás?
2018-07-03 @ 11:51
Kiegészítés:
Ezt a fintorgatást csinálja utánna valaki: Beyoncè és párjának.
2018-07-03 @ 16:22
Utánozni a majmok szoktak.
Ahogy a két feka szereplőt nézem,ez teljesen igaz rájuk.
Van amit nagyon nem szeretek. A tökfőzelék,meg ezek.
2018-07-04 @ 06:28
Jaj Istenen, valahogy nagy értetlenség állt elö.
Megjegyzen, hogy micsoda egy találmány ez a megnevezés, hogy a hátsó feleiket fintorgatják!
Ha még azt is odateszem, hogy ezt csinálja utánuk valaki, az egy használatos beszéd fordulat, nem felszólítás a majmolásra. Az ámulat jele, a megrökönyödésé vagy a hitetlenkedésé, a csúfolkodásé,..
Persze, hogy használtam és mondom, ezt a hátsó felük fintorgatását csinálja utánuk valaki, ha tudja! Egy felöl az ilyen fintorgás feletti mulatságból, másfelöl a teljesítményeik feletti csodálatból, ha ily mértékben fölülmúlják minden eddigi magas kultúrának tartott maszlag színvonalát.
Ha ezt valaki mint elismerést olvassa, vagy mint komolyan vett felhívást az utánozásukra, akkor patt vagyok. Sakk matt.
2018-07-02 @ 19:23
Öntsünk tiszta vizet a pohárba. Egyrészt a magas kultúra értékei felülmúlhatatlanok. Amikor kultúráról van szó. Más kérdés Beyoncé és a többiek feneke. Egy ilyen szép fenék rázogatása egészséges férfi számára csodálatos élmény. Álszent, aki tagadja. De ez nem kultúra, még ha Amerikában az átlagember azt is képzeli. De a két dolog összevetése felesleges, nem érdemes azzal foglalkozni, hogy a mákostészta jobb, vagy a normál Á hang. Beyoncét nem az eszéért és műveltségéért kedveli, aki kedveli. Illetve egy átlag amerikai számára még műveltségi etalon is lehet. Sajnos. De van egy rossz hírem: a kulturális örökségként számontartott keszthelyi Festetics-kastélyban is forgattak már pornófilmet. Jó pénzért. Kíváncsi lennék, azért billentettek-e valakit tunikán.
2018-07-04 @ 08:32
„Egy ilyen szép fenék rázogatása egészséges férfi számára csodálatos élmény. ” Biztos bennem van a hiba, de nekem nem jön be egyik állat segge sem… 😉
2018-07-02 @ 19:58
Aristo, Aristo, megint lehuppant a korszerüség hintájáról.
A véleményszabadság elismerése még mindig nem hatolt be az értékei közé?
Az sem, hogy a kizárás föbenjáró bün? Az emberi méltóság tisztelete is sántít olyankor, ha azt mondja, ki nem ért valamihez, az ne kritizáljon.
A világ egyik legjobbnak értékelt egyeteme, ugyebár, a CEU is azt oktatja úton, útfélen, hogy kritizálni kell!! Nem azt, hogy a kritika tárgyáról fogalmának is kéne lennie a kritikusnak. Az mindegy, söt, elvetendö hiszen fékezhetné a kritikuszt. A haladás legjobb értelmében ügyködö csóré testü, csóré agyú ügynököket.
Az agressziv patriarhális, a csak két nemet megengedö emberi méltóságot sárba taposó „nyugati magaskultúra”, amelyet csak fehérek tákoltak össze,.. . Csakis …ista, …lista, meg hasonló barbárságból áll.
Ajvé,…
Ezúttali érdeme, Aristó, hogy nehezen elképzelhetö, de új összeállításban használja édes anyanyelvünk eddigi megrögzöttségeit. Hogy: „A tánc abból áll, hogy jelentős méretű farukat fintorgatják. ” Hát persze, érzékelö orruk és egyéb ilyesmiük már rég nincs a haladóknak.
2018-07-03 @ 02:07
Így hajnaltájt a humorra való fogékonyságom szintje igencsak alacsony, de ez ugye csak irónia?
2018-07-03 @ 03:47
Komolyan gondolja, ő képviseli a magaskultúrát. A baloldali narratívásat. 🙂
2018-07-03 @ 11:39
Nem „csak”. Teljesen és egyáltalán irónia. Emiatt az is világos, hogy nem az Aristo személyes kontójára „volt utalva”.
2018-07-03 @ 12:33
„A világ egyik legjobbnak ítélsz egyeteme…” után a többire már nem is voltam kíváncsi….
Gratulálok a hozzászóláshoz.
Mindíg azt gondolom, hogy biztos csak liberális ferdítés, hogy léteznek ilyen vélemények, mint az Öné és a Macska nevü gendersemleges illetőé…aztán olvasok egy ilyet és elképedve tapasztalom, hogy tényleg léteznek.
Léteznek a neoliberális elferdülések, akik komolyan gondolják, hogy a világnak ez jó.
Vagy a szándékosan felháborodást kelteni kívánó trollok…. Én kérek elnézést.
2018-07-04 @ 08:00
Kérheti is az elnézést, teljes meggyözödéssel.
Ha valaki nem olvas valamit végig, a saját érdekében áll hogy ne is véleményezze azt, még hasra talál esni.
Viszonzásul visszaküldöm a trollságot a megfeddésért.
E mondat „..után a többire nem voltam kíváncsi…”, hát igen, tudod drágám, már éreztem, éreztem hogy ezután még mi minden következik abban a liberalisan ferdítö vagy szándékosan trollkodó véleményben. Akkorát csalódtam édesem, hogy ilyenek is vannak a világon, …meg az a Macska nevü gendersemleges is -pedig nem, nem hittem volna- gondolod, hogy ezt annyiba kéne hagynom?
A kioktatás utáni „Én kérek elnézést”, ezért is, hiszen a tettetett, az álszerénység egyik legismertebb meze.
Jobb híján a vélekedések mintaszövegén tobzódnak egy páran, mások lemásolják s máris megvan a napi jóérzés.
2018-07-03 @ 03:57
Válaszoljunk:
1. Tehát mások véleményének kritizálása nem illik bele a véleménynyilvánítás szabadságába?
2. Ha valaki odapiszkít azt nem lehet kizárni? Biztos, hogy kizárta? A helyretette az kizárás?
3. Az emberi méltóság megköveteli, hogyha valaki hozzáértés nélkül kritizál, akkor azt nem szabad kritizálni?
4. Kritizálni kell és nem baj, ha nem ért hozzá?
5. Az agresszív patriarchális, ez valami új szófordulat a CEU-ról?
6. A fenékkel végrehajtott fintorgás kategóriája a hozzászólásod kedves Klárika! (Ez most ugye gyűlölködés?)
2018-07-04 @ 08:22
Lenyelheted kedves Fogó a fejedelmi többesben elgondolt válaszoljunkodat.
Ki kell ábrándítsalak, nincsen abban semmi gyülölködés.
Nincsen abban semmi más mint pontokba szedett hülyeség.
A többit Rád bízom.
2018-07-04 @ 08:34
„A világ egyik legjobbnak értékelt egyeteme, ugyebár, a CEU”
Melyik párhuzamos (és valljuk be: szörnyű) univerzumban? 🙂
2018-07-02 @ 22:38
Szóval akkor az ilyen termékenységi farriszáló előemberi tánc szintjén álló kannibáloknak kéne átadnunk Európát?
Soha!
2018-07-02 @ 23:35
Régen nagyon sokat olvastam a Fideliót, azonban miután az CEMP megvette őket, a színvonal elkezdett esni és miután megjelentek a femináci cikkek, ott hagytam őket. Ha azóta Beyoncé klippekről írnak kritikát, úgy érzem nem vesztettem semmit.
2018-07-03 @ 08:26
Az aranylanc nem csak azért terjedt el egy „kulturkorben”, mert lehet vele dicsekedni, hanem addig amíg a pénzt az usaban a rendőrök elkobozhatjak, a viselt ékszert nem. Ebből meg futja ovadekra stb.
2018-07-03 @ 09:32
Az nem lehetséges, hogy így akarják a nevezett múzeum kincseit megmutatni a művészetekre kevésbé fogékony, de a zenéjüket kedvelő nem kevés rajongójuknak?☺
2018-07-03 @ 10:33
Azt gondolom a mondanivalót illetően az igazság valahol ott van, ahol Aristo pedzegeti, de kicsit ijesztőbb is annál: valóban saját vélt nagyszerűségüket ünneplik elsősorban, de egyúttal a nyugati kultúra feletti győzelmüket is demonstrálják, ami, amilyen ijesztő, olyan valóságos is. Sajnos. A szöveget érdemes elolvasni hozzá és könnyű rájönni, hogy nem kritizálják a nyugati kultúrát, hanem valójában lenézik, megvetik és lesz…ják. És büszkék, hogy megtehetik. Kicsit mint a vadászgató, teniszező komancsok tették annak idején, az elpusztított úri Magyarország sírján, bár ez a párhuzam nyilván messzire vezetne…
2018-07-03 @ 13:12
A halott fehér csávók nélkül ezek még mindig gyökereket rágnának. Ha ezeket a kivakaródzott taknyok jelentik a mércét világnak, akkor inkább leszek én is halott fehér csávó.
2018-07-03 @ 16:26
Én NEM LESZEK!
Átadom inkább ezeknek ezt az Ön által emlegetett státust.
2018-07-03 @ 16:26
H.N.CS.
2018-07-03 @ 18:14
Nyilván lehet a fehér halott csávók műveit is lehet kritizálni. Bár mondjuk Puskinról nem tudom, mi a véleménye az ilyen alakoknak. Másrészt mivel túl sokat olvasok index-et ezért sikerült belefutnom egy Beyoncé koncert kritikájukba, ahol azt a minden idők legjobb koncertjének nevezték és stream-en is közvetítették. Annyira minden idők legjobb koncertje volt, hogy azóta sem beszélnek róla.
Miért mondom ezt el? Mert ezen szereplők annyira csak a dicséretet kapják, hogy elhiszik a passzát szél és az ő fenekük közti közvetlen összefüggést. Nyilván először nekik ez egy szerep, egy póz. De sajnos ők is beleragadnak ebbe a helyzetbe. S elhiszik, hogy ők aztán Leonardo Mona Lisájánál is nagyobb alkotást hoznak létre. S ebből a pozicióból is jogosan kritizálnak. S nincs aki szóljon nekik, hogy nem nincs joguk. Akik normális oktatásban részesülnek azoknak az 5. irodalom tanáruk elmondja, hogy ti ezekhez a halott fehér figurákhoz képest senkik vagytok és az is maradtok, bármit is értek el. Csak már az ilyen tanárok is az éld az álmod, valósítsd meg magad szlogenekig jutnak. S oda már tényleg nem jutnak el, hogy azok a halott fehér figurák miért is voltak zsenik.
S hogy a sztorit kicsit pepitázzam talán Ihász Gábornak a Vasas focista tesójának volt egy mondata, hogy nem én tehetek róla, hogy négy akkorddal ismertebb vagyok mint ti.
2018-07-05 @ 13:49
Ez nagyon ül. És amit szintén nem vesznek számításba színes barátaink, hogy vannak élő fehér csávók is, akik mai tevékenységükkel méltán fognak bekerülni a halott fehér csávók Pantheonjába. Ők azok, aki csodálkozni és ráébredni járnak a múzeumokba. Ők viszik előbbre a világot és végső soron ők tartják el az önmagvalósítók egyre szélesebb rétegét.
2018-07-03 @ 20:41
,,…mikor a művészek ősei még azt sem tudták, mi az a gyapot.” Ebben a mondatban minden benne van.
2018-07-03 @ 21:18
Azok a halott fehér csávók, meg a kortárs halott fehér csávók találtak fel az égvilágon mindent ami ezeken a csimpánzokon rajta van, meg azt is amivel utaznak, amivel filmezik ezeket a rissza-rissza tam-tam produktumokat, azt is amivel közvetítik. Sőt, hogy cifrább legyen: a mai fehér (még élő) csávók és lányok veszik meg ezeknek a fércműveit.
Már itt kommentelő ép ízlésűeken kívül persze.
Nélkülük, a gyógyszereink nélkül ti meg se születtetek volna…
2018-07-03 @ 21:44
Ha már Louvre, érdemes megjegyezni, hogy a gyűjteményt a „hüdeművelt” magyar konzik által sokat szidott francia forradalom során nyitották meg először a nyilvánosság számára. Amúgy meg ilyen koreográfiákat eddig Párizs egész más kerületeiben adták elő, pl. Montmartre. Mondjuk erős a gyanú, hogy Párizsban jártában nagy nemzeti költőink és arisztokratáink is inkább az utóbbiakat látogatták.
Artistó úrnak. meg talán inkább a földrajzi múzeumba kéne elmennie, és akkor pl. nem keverné össze a déli sarkot az északival… amúgy a klip tényleg szomorú, mármint hogy van ilyen, és megengedték.
2018-07-04 @ 08:36
„francia forradalom során nyitották meg először a nyilvánosság számára. ”
Még mindig várjuk a közlés információtartalmát…
2018-07-04 @ 11:10
A francia forradalom során nyaktiló alatt végezte Antoine Lavoisier (aki flogiszton elméletet megcáfolta – ez kémia, azt sokan nem szerették az iskolában), Amikor kegyelmet kértek naki azzal, hogy nevezetes tudós, Robespierre azt válaszolta, hogy a forradalomnak nincs szüksége tudósokra. Arról nem beszélve, hogy a Bastille lerombolásakor nem raboskodott benne senki.(Meg ne kövezzen érte, lehet hogy 1 (egy) volt!)
Kell-e többet mondani eme forradalom negyszerűségéről?
2018-07-04 @ 11:13
+ Nem akartam írni, hogy „hűdeműveletlen”!
2018-07-04 @ 11:14
Pedig nem is vagyok konzervetórium!
2018-07-04 @ 11:15
Konzervatórium. Mielőtt lebunkóz.
2018-07-04 @ 16:31
És a kegyelmet kértek naki? 🙂
2018-07-04 @ 21:15
nyilván félrement a dolog, de nem az indulásnál. A konzi főeszetokoknak magával a „szabadság, egyenlőség, testvériség” jelszóval is bajuk van, és általában oda kötnek ki, hogy a (félhülye) arisztokráciánk uralma is jobb volt, mint egy köztársaság…
2018-07-05 @ 13:23
Ha már itt tartunk, és nem az agyhalott fekete csávóval és a neje fenekével foglalkozunk ….
A „nagy” francia forradalom az újkori történelem egyik legszégyenteljesebb fejezete volt. A hátterében (tudtommal – nem vagyok történész) a polgárság azon törekvése volt, hogy több politikai hatalomhoz (és így persze még több pénzhez) juthasson az uralkodó elittel szemben. Meg persze még sok minden más is volt a háttérben, pl. az egyik huncut bíboros meg akarta dugni a királynét, és a liberális média erre is ráakaszkodott. A pórnép meg minden hazugságot beszopott (mint manapság is), és mantrázták a hülyeségeket.
A szabadkőművesek biztatására meghirdették a nehezen kritizálható „Szabadság, testvériség, egyenlőség” eszméit. De aztán petit „félrement” a dolog és a forradalmárok és az őket követő csőcselég gyilkos őrjöngésébe csapott át. Az eredmény: 40 ezer ember a nyaktiló alatt hal meg, 200 ezret agyonlőttek, 500 ezret börtönbe zártak (azért elég sok király, herceg, gróf és pap letett annak idején …). Ebbe valószínűleg még nincs benne egy komplett megye (170 ezer ember) kiirtása (csecsemőkkel együtt, akik ha nem haltak bele az ágyúzásba és kartácstűzbe, akkor guillotine alatt aprították fel őket).
A szabadság, testvériség, egyenlőség jelszavával a zászlókon, az egészből terror és diktatúra lett. Egyébként rengeteg a párhuzam a bolsevik hatalomátvétellel és a kommunista terrorral, diktatúrával.
Az egyház ellenesség (jó persze az egyház sem volt szent) pedig megszülte az új „vallást” melynek istenéhez (Mammonhoz), ma is naponta „imádkoznak” a neoliberálisok (meg másik is, de nem akarok zsidózni).