Ruszkik haza
37„Ezért seggbe is csókolhatsz minket.”
A zaporozsjei kozákok levele IV. Mehmed oszmán szultánnak
„Uram, lehetetlen az, hogy az athéniak, akik már olyan sok bajt okoztak a perzsáknak, ne bűnhődjenek tetteikért! Ha befejezted hát azt, amit most elkezdtél, és lecsendesítetted a dölyfös Egyiptomot, indíts hadat Athén ellen, hogy jó híred legyen az emberek előtt, és mindenki őrizkedjék ezután attól, hogy hadat indítson országod ellen.” Így beszélt egy bizonyos Mardoniosz Xerxésznek, aki azt tervezte, hogy majd ő, Mardoniosz Görögország helytartója lehet. „A bosszúvágy sugallta ezt a tanácsát, de hozzátette ehhez még azt is, hogy gyönyörű föld Európa, van ott mindenféle gyümölcsfa, és igen termékeny vidék, csak a király méltó arra, hogy ezt birtokába vegye.” Ezzel és néhány szerencsés más együttállással már meg is volt a casus belli és Xerxész hadat üzent a görögöknek. Az ismert eredménnyel.
Mindez onnan jutott eszembe, hogy olvastam egy Tóta W. Árpád-szösszenetet az ukrán háborúról. Sőt, kivételesen egyet kell értsek Tóta W. Árpáddal, na nem azért, mert bármit úgy gondolnék, mint ő – sőt, utálom, mint a kukoricagölödint, vagy mint a varnyú a rohadt tököt –, hanem mert ebben igaza van. Az orosz győzelem az ukrán vereséggel egyenértékű; a háború már csak ilyen. Az egyik győz, a másik veszít. (Mi már csak tudjuk. Kétszer is voltunk ugyanebben az erdőben.) Sőt. Az egyik pontosan annyit nyer, amennyit a másik veszít.
Árpi mindenekelőtt nem átallja azt írni: „egész a tápláléklánc legaljáig, ahol Schiffer Andrást tartják”. Hogy mi nem tetszik neki Schifferen, az nem derül ki a szösszenetből, de talán az az oka, hogy Schiffer egy tisztességes politikus – akivel sok vitám van –, ellentétben Árpival, aki egy tisztességtelen, magyargyűlölő, nevezzük – jobb híján – publicistának.
Azt is írja Árpi, hogy Sanna Marin – a bulizós miniszterelnök – azt mondja, miszerint ha Oroszország kivonulna a megszállt területekről, akkor minden rendben lenne. Sőt, akkor lenne csak minden rendben, hiszen „…kétségtelenül azonnal beállna vele a béke, ráadásul ez az egyetlen, ami a legális határoknak megfelel”. Már csak azzal a több millió orosszal kéne valamit kezdeni, akik ott laknak, egészen véletlenül. Mert miért kéne a „legális határokhoz” ragaszkodni, amikor több millió orosz él Ukrajna keleti régióiban? Nekik mit mondunk? Amikor ezrével irtották őket és mindezt tették a „legális határok” megtartása miatt, hiszen az egész lázadás azért tört ki. Bár a Google oldalairól – ami igen jellemző – eltávolították a felvételeket, azok még keringenek az interneten.
De hát mi is történt Ukrajnában?
2014 áprilisában kikiáltották Novorossziját és az izolált régiók deklarálták az elszakadásukat Ukrajnától. Végül az orosz parlament alsóháza döntött az érintett ukrán területek elcsatolásáról. Természetesen ebben Putyinnak is volt szerepe, azonban az oroszok többsége – 70–80%-a – támogatja ezt az ötletet. Ami nem is csoda, hiszen Ukrajnának nem is volt története, amikor Hmelnickijnek, a zaporizzsjai kozáknak az az ötlete támadt, hogy behívja az oroszokat a lengyelek ellen, akkor ugyancsak meglepődött, mert bejöttek és ott is maradtak. Ezek a kozákok afféle huliganoid elemek voltak mindenkivel, és azok ellenségeivel is bátran harcoltak, amíg át nem álltak. Így teltek-múltak az évek, senkit nem érdekelt, hogy hol húzódnak Ukrajna határai, hiszen az oroszoké volt az egész.
Aztán jött 1918, és a németek mindenki meglepetésére meghívták Ukrajnát a breszt-litovszki tárgyalásokra. Trockij fel is állt a tárgyalásoktól és közölte, hogy nem állnak háborúban Németországgal – bármit jelentsen is ez. Ezután mindenféle kalamajkák kezdődtek – nekem Mahno tetszett a legjobban –, míg végül 1922-től Ukrajna Ukrán Szovjet Szocialista Köztársaság néven a Szovjetunió egyik tagállama lett, a többi a lengyeleknek jutott. Lengyelország szétcincálása után tulajdonképpen egész Lengyelországot vagy 200 kilométerrel nyugatabbra helyezték, Németország rovására. A ’40-es években az ukrán parasztok legizgalmasabb foglalatossága a helyi zsidók szórakoztató meglincselése volt; ebben kiemelkedő sikerekkel jártak el, még SS-alakulatokat is alapítottak.
De egyszer minden élvezetnek vége van, és újra a szovjetek lettek az urak. Csak történt egy látszólag jelentéktelen esemény: az új szovjet uralkodót Hruscsovnak hívták, és ő ukrán lévén mindenfélét – például a Krímet is – Ukrajnának ajándékozott, amire semmi különösebb oka nem volt, de megtehette, hiszen jelentősége sem volt. Lőn este és lőn reggel, és beköszöntött a Szovjetunió szétesése. Először megszabadították Ukrajnát a nukleáris fegyverektől, ami annál is jobb ötlet volt, hiszen gondoljuk el, mi lenne, ha most ennek a pöcszongoristának a kezében lennének. Tartok tőle, hogy bevetné őket, amilyen hülye. Azután mindenféle megállapodások születtek, amelyek révén Ukrajna, Oroszország, az Egyesült Államok és Nagy-Britannia aláírták a budapesti egyezményt az ország területi integritásának védelméről. Csakhogy közben új cár lett az oroszoknál és elkezdte vizsgálni a határok kérdését, és nem tetszett neki, ezért változtatásra szánta el magát. 2014-ben először a Krímet, majd az Ukrajnával határos régiót is bekebelezte.
Visszatérve Árpira, ő azt írja, hogy „akkor tessék ezt kimondani: a béke kapitulációt jelent, ezt várjuk az ukránoktól; ugyanakkor az oroszoktól nem várunk semmilyen engedményt”. Azt is megjegyzi, hogy az oroszok nem képesek másra, mint a németek 1941 után; mert mindenáron bele akarja keverni őket is ebbe az egészbe. „…Terrorbombázásokat hajtanak végre rakétákkal, mert a légierejük már nem mer berepülni, a frontokon viszont szaporán egyenesítenek, elszakadnak, racionalizálnak” – hazudja nagy lelkesedéssel. Láthatóan meghatotta őt az ukrán ellentámadás, amely bizonyos területeket foglalt el. Csakhogy elfelejti, hogy Ukrajna az USA és az EU lélegeztetőgépén van, ha pedig ez megszűnik, akkor az ukránoknak meszeltek, és meg is fognak szűnni egy keményebb tél után.
A klasszikusan gondolkodásmentes módon jár el: „…ha most sikerül inasba rakni, és beleverni a hülye fejébe, hogy nincs se joga, sem ereje erőszakkal terjeszkedni, akkor gyermekeink békében élhetik le az életüket”. Hogy az erősebb leírásával, az elméleti győzelem sugallásával túl tud-e jutni az esélytelenségen, az még a jövő zenéje. Addig is esélytelennek látom Ukrajnát, ám a halottak csak gyűlnek, gyűlnek és kiábrándító lesz az ébredés.
Vezető kép: Ilja Repin festménye, A zaporozsjei kozákok levelet írnak a török szultánnak
solothurn
2022-10-28 @ 14:34
Én csak azon csodálkozom olykor hogy Tóta az Idióta firkálmányaira ki ad pénzt olykor? Hiszen annyira gyenge, érvrendszerét tekintve inkoherens zugfirkászati produktumok hogy azok akikre „hatna” nagy valószínűséggel amúgy is a funkcionális analfabéták közül kerülnek ki, nekik pedig úgyis 8 az hogy mely ok(ok)nál fogva kell a ruszkikat gyűlölni?
Csupán egy dolog a LÉNYEG -HASSON A ZSIGERI GYÜLÖLET!
Charles Gyenes
2022-10-28 @ 14:46
I love the POCS ZONGORISTA becenevet.
What is sad that the western world leaders falling for the shthead buzi.
Neaddfel
2022-10-28 @ 15:19
Tóta W Árpád
Hát nem tudom hogy mi is az a dupla „W” nála, de a „dabeljúnál”, tudjátok a seggfej Bushnál Walkert=járókát jelentett.
A kettős vén kívül van még egy közös bennük, mind a kettő idióta.
Csakhogy a „mi” árpádunk pluszban még velejéig szaralak is.
Hogy is jellemezték a mai 444-ek egykoron a Matulán a fajtájukat:
(Amiért ma büntiből ezerrel nyalják ám a hátsójukat)
M: Média – A magyar médiában mindenki zsidó. Vannak kivételek, persze, mi is tudunk legalább egy párat, de azt a néhányat tényleg nagyítóval kell keresni. Tévé, sajtó, internet, reklám, mind-mind zs-terület, ide gyors ész és gátlástalanság kell, ezek hatékony kombinálása pedig hagyományosan jól megy a zsidóknak.
http://matula.hu/index.php?section=article&rel=47&id=569
Neaddfel
2022-10-28 @ 15:24
Csak annyit, hogy szerencsére akadnak és akadtak régebben is kivételek és ilyen Schiffer.
Theo
2022-10-30 @ 18:30
Ne menjünk bele ebbe a csapdába, hogy az ész ott van. A gátlástalansag, hát az inkább.
Tóta W. Árpád
2022-10-28 @ 15:49
Kiváló írás, minden sorát élvezettel olvastam. Különösen a zárójeles rész tetszett. Kevés lenyűgözőbb dolog van annál az írás területén, mint amikor a hűvös tárgyilagosság elmélyült alapossággal párosul.
Aristo
2022-10-28 @ 16:29
Senki sem kötelezhet arra, hogy elolvassam – pénzért – az összes marhaságot amiket írsz.
Neaddfel
2022-10-28 @ 17:31
Pontosan tíz éve indult el minden idők legjobb magyar weboldala. A Matula Magazin.. A szerkesztőség háromnegyede ma a 444-ben dolgozik
Bede Márton történelem 2013. október 13.
AKKOR CSAK NEKED Árpi, a 444-es fiúktol:
– H: Holokauszt – A közhiedelemmel ellentétben a zsidókat ma már olyan nagyon-nagyon nem érdekli a holokauszt. A még élõ túlélõket igen, de hatvan alatt csak azoknak tölti ki Auschwitz a mindennapjait, akik ebbõl élnek, publicisták, hivatásos paranoiások és társaik. A holokausztból egyébként a mai napig jól meg tud élni sok zsidó,….
TE MÁR CSAK TUDOD UGYE Árpi.
Aztán:
-É: Ész – A Matula Magazin kedvenc mondása szerint, „ha egy zsidó okos, akkor nagyon okos, ha meg hülye, akkor nagyon hülye”. Magyarország legokosabb, legtehetségesebb emberei közt meglehetõsen magas a zsidók aránya, ez azonban nem tudja feledtetni a tényt, hogy nincs borzasztóbban idegesítõ egy hülye zsidónál. A hülye zsidóval ugyanis az a baj, hogy akárcsak az okos zsidó, õ is meg van gyõzõdve önnön zsenialitásáról. Zsidó vagyok, tehát okos vagyok, valami ilyesmi a logikájuk. Ez különösen buta zsidó nõknél tud elképesztõen fájdalmas lenni, egy öntelt, buta, folyamatosan okoskodó hülye zsidó picsa talán magát Kertész Imrét is gyilkolásra késztetné.
Naprózsa
2022-10-28 @ 22:49
Azt, hogy a zsidók okosabbak mint a nemzsidó fehér rassz tagjai, azt már kétezer évnél is hosszabb ideje terjesztik magukról a zsidók, mert így tudják elhitetni magukról, hogy legyőzhetetlenek, mert túl tudnak járni minden más csoport, rassz eszén.
Pedig messze nem így van. Sok zsidóval tanultam vagy dolgoztam együtt, és állítom, hogy azt amit kiválasztott okosságnak képzelnek magukról és hitetnek el másokkal, az egy alaptalan mese. Nem okosság, hanem összetartás, gátlástalanság és a tanulás megbecsülése, valamint egymás támogatása eredményének tulajdonítható.
Az, hogy a zsidók még a nők esetében is fontosnak tartják a tanulást, nagyon becsülendő, és sok lehetőséget nyit meg számukra. Az, hogy bár egymás között élvezettel marakodnak, de nyomban összefognak, ha külvilág ellen kell erőt mutatni, ebből az összetartásból mi magyarok nagyon tanulhatnánk.
Ami viszont veszélyes és azt eredményezte, hogy ma amerikai és európai média és politikai pozíciókat vallási számarányukat illetően egészségtelen számban, és ráadásul liberális pusztító oldalon találjuk a zsidókat, az nagyon egyszerű módszerrel érték el:
Ha egy törtető bejut vezetői pozícióba, vagy elég ha csak munkatárs felvevő HR-es tisztségbe, akkor a magához hasonlót vesz fel, és szívós kitartással lassanként a céget, médiát, művészeti témájú intézeteket, bíróságokat megtölti a saját cimboráival.
A zsidóknál ez nyílt pofátlansággal vallási kötelesség is, hogy goynak például bíróságon nem adhatnak igazat, jó munkakörben egy zsidó köteles a másik zsidót felvenni és messze nem az alkalmasság számít.
S csoda, hogy a naív lélek rácsodálkozik, hogy ezek a kiválasztott nép milyen okos, hisz mindenhol élen van.
Nekem nem is egyszer vidoran el is árulták: bizonyos pozíciók betöltéséhez születni kell.
Aztán a többségi népek elhiszik, hogy ez így van rendjén, nem tudván, hogy az igazi tehetségeket ahogy lehet elgáncsolják, esélye sincs bizonyítani.
Proton
2022-10-29 @ 02:01
????
Klárika
2022-10-29 @ 13:22
Egyetértek a gondolatvezetésével, kedves Naprózsa, a saját tapasztalataim is ugyanezt diktálják. Kisebb gond a jó állásba kerülésük mint másoknál.
Nem okosság, hanem AZ ÖSSZETARTÁS az oka számaránybeli fölényüknek főleg a kultúra területén de a tudományén is. DE miért ne lehetne okosságnak nevezni ezen életviteli, berendezkedési elv felismerését és annak következetes betartását? Nem egyszer hallottam az ilyen értelmű családi összetartás kihangsúlyozását. Amennyiben egy tehetségesebb, igyekvőbb utód támogatására összefog az egész család több felmenőkig: magániskolát fizetni, hasznos ismeretségeket létrehozni, drágább segítő eszközöket beszerezni, stb. Nem éppen mindennapi eset, hogy F.M. Bartholdy apja, zenével foglalkozó fiát mindenhol képeztette, majd zenekart is vásárolt neki hogy a szerzeményeit késedelem nélkül előadhassa, ismerös, nagyobb közönség előtt. Az egekig vihette zenei hírneve, ma is az egyik legnagyobb német zenésznek számít. Miközben hasonló zenei tehetséggel rendelkező lányát teljesen és szándékosan elhanyagolta, szinte hogy megtiltotta neki a nyilvános fellépést, zenészkedést.(egyesek szerint a házbeli konkurrencia elkerülése végett?)
Nyilvánvaló bizonyítéka ennek a magyar szétszakítottság mint ellenpélda. Amellett, hogy a „nagyra vitte” magyarok is mind külföldön jeleskedtek. Jeleskednek most is, látható a „nagyérdemű Friderikusz” interjú alanyainál is. kiket választ ki?, többnyire olyan magyar, tudománnyal foglalkozókat akik külföldön vitték valamire s akik mind azt mondják, nem jönnének haza, mert lefullasztanák őket vagy egyenes példáját mesélik e lefullasztással végződő próbálkozásaiknak. Nem tudnak átjutni a meglevő személyzeti hálózat gátjain.
Hol vannak még e világon olyan politikusok, közéleti személyek mint Magyarországon, akik külföldön gyalázzák az országuk kormányát vagy országuk jelentős büntetése mellett fellépnek? A legjobb fészek mindenféle egyéb érdekek érvényesítésének. Elképzelhető lenne egy olyan összefogás, hogy az újonnan elindítandó amcsi médiatermékre ne akadjon előfizető sem egyetlen vásárló; nemcsak tiltakozó hozzászólások a Pesti Srácoknál, aminek semmi az eredménye.
Álzacskó
2022-10-28 @ 18:35
Gratulálok mester, már a baloldali mértékadók is bújják a blogod. Legalább olvasnak valami újat is.
YoungVic
2022-10-30 @ 19:59
Színházi kritikát is úgy írunk, hogy büszkén és emelt fővel döngetjük a mellünket, hogy a jegyre persze sajnáljuk a pénzt, ergo a darabot nem láttuk, de markáns véleményünk van róla. Igényes álláspont
vorosful
2022-10-30 @ 21:23
YoungVic
Kommentet meg – optimalis esetben – ugy, hogy elobb elolvassuk, amit kommentalni akarunk. Adott esetben nem is hosszu:
(Aristo)
„Senki sem kötelezhet arra, hogy elolvassam – pénzért – az összes marhaságot amiket írsz.”
Tehat szives figyelmebe:
https://mek.oszk.hu/adatbazis/magyar-nyelv-ertelmezo-szotara/szotar.php?szo=%C3%96SSZES&offset=34&kezdobetu=%C3%96
pl. ilyen csemegek vannak a szocikkben, mint
„II. (névmásként) valamennyi, minden. Az összes gyerek az udvaron van. Az üzem összes dolgozója megjelent a gyűlésen.”
Nagyon bonyolult?
Szivesen.
Ch d V
Neaddfel
2022-10-28 @ 17:41
CSAK MÉG EGY TE Árpi, méghozzá tőletek:
https://hvg.hu/gazdasag/20221025_Median_Egyre_tobben_ellenzik_az_Oroszorszag_elleni_szankciokat
FRISS HÍR, méghozzá egy „haladórol” (HVG) 2022. október. 25.
Októberben már a megkérdezettek fele a szankciók ellen volt, pedig a magyar kormány plakátkampánya még csak most indult be.Néhány hónap alatt jelentősen nőtt azoknak az aránya Magyarországon, akik elutasítják az Oroszországra kivetett európai uniós szankciókat – írja a 444annak az elemzésnek az eredményei alapján, amelyet Hann Endre, a Medián közvélemény-kutató intézet vezetője ismertetett.
***
Szóval szar lehet úgy kelni és feküdni te árpi, hogy a többség nem szopja be a mantrádat.
YoungVic
2022-11-06 @ 11:35
Ha megtanítottak volna olvasni és el is olvasnád, amit írtam és Aristo azon mondatát is amit idézel, talán világos lenne, hogy miért írsz ostobaságot.
1. Aristo döngeti a mellét, hogy sajnálja a pénzt a cikkre.
2. Világos, egyértelmű, határozott és kifinomult véleménye van ezek ellenére a cikkről és szerzőjéről.
Ennyi történt, a te megjegyzésed ehhez képes irreleváns.
Olvasni meg lehet tanulni az általános iskola első néhány osztályában.
Sok sikert!
YoungVic
2022-11-06 @ 16:27
rossz helyre kattintottam, nem ide kellett volna, hogy menjen a válasz, hanem „vorosful”-nek. Bocsi.
csakafidesz
2022-10-29 @ 11:06
Neked nem ez az oldal van kitalálva, hanem a 444., a napiszar, és a többi.
vorosful
2022-10-30 @ 02:33
Tóta W. Árpád
2022-10-28 @ 15:49
„Kiváló írás, minden sorát élvezettel olvastam. Különösen a zárójeles rész tetszett. Kevés lenyűgözőbb dolog van annál az írás területén, mint amikor a hűvös tárgyilagosság elmélyült alapossággal párosul.”
Aristo mesteren koszorulve nyelvet, visszafogott szerenysege megakadalyozta az onreklamozasban, kulonben hozzatehette volna „mint az en irasaimban”.
Sajnos faek egyszerusegu elmem nem er fel az On lenyugozo magaslataihoz, igy cikkei olvasasa utan rendszerint csak a duhonges marad: „Disznot gyongyok ele???”
Tisztelet nelkul
Ch d V
moliere
2022-10-28 @ 21:12
Tóta Walker Árpád 😀 😀 😀 Hogy a kangorilla tágítaná meg!
vorosful
2022-10-28 @ 23:34
Hm, micsoda veletlen!
Faradhatatlan irodalomtorteneti kutatasaim soran pont ma fedeztem fel egy igazi csemeget, ritkasagot, egy magyar-latin nyelvu kozmondast!
„Simlis simili gaudet.” (Nincs betuhiba).
Magyar forditasat azonnal ellenoriztettem az Orszagos Forditoirodaval es az MTA Nyelvtudomanyi csoportjaval, ugyhogy tessek abszolut hitelesnek elfogadni:
„Simlis a simlisnek gajdol.”
Termeszetesen barmi athallas Tota W-re es olvasokozonsegere a veletlen muve. Honi soit qui mal y pense.
Ch d V
Proton
2022-10-29 @ 01:57
Lovagom,
Ha, mint a chivalric Order of the Garter tagja mondja, a harisnyakötőmre mondom; Ego sum gauisus ut, betűnként elfogadom, hogy kijelentette ezt.
khm
2022-10-29 @ 09:28
„’40-es években az ukrán parasztok legizgalmasabb foglalatossága a helyi zsidók szórakoztató meglincselése volt”
Elég trehány munkát végeztek,mert most egy zsidó ember küldözgeti őket a halálba. Meglehet így áll bosszút az üldöztetésért.
csakafidesz
2022-10-29 @ 11:14
Dehogy lincseltek. Dolgoztak az ukránok, a kivezényelt zsidók nem. (akkoriban kötelező volt a nyári aratáskor, stb. a „társadalmi munka” amit nem mellesleg a pártközpont zsidó funkcionáriusai találtak ki.) Nos a munka végén mindenkinek azonos túlórát számoltak el. Másnap a nem dolgozókat, akik sajnálatosan megint a zsidók voltak szívlapáttal agyonverték az ukránok.
khm
2022-10-30 @ 07:53
Szerintem onnan írt! 🙂
lhotx
2022-10-30 @ 11:38
Nagyon pontos.
Hozzátennem csak az ukrajnai zárórészhez van mit: a télre putyinéknak nem Ukrajna széthullása végett van szükségük, hanem az USA Világbirodalom vezette háború befejezéséhez és csapataik szétveréséhez. Ukrajna háborús beavatkozás nélkül is széthullott volna mostanára (akár a legragyogóbb, madárfüttyösebb tavasz kellemes közepette is, legkésőbb 2024-ig), csak előbb még viperfészekként (jól felszerelve minden ahhoz szükségessel) elmérgezte volna az egész földrészt. (Ami még így is bekövetkezhet, ez ugyanis csak a Világpénzesek gátlástalanságán múlik.)
Klárika
2022-10-31 @ 23:30
Tessék, a gondoskodás U s a határvidékek jövöjéröl,
magyarnemzet.hu:
„Brüsszel százmillió eurót oszt szét hét tagállam között az ukrán menekültek megsegítésére.( – az orosz–ukrán háború okozta menekülthullám által leginkább érintett tagállamok számára.-) Hazánk most nem részesül a támogatásokból. A források a menekültek élelmezésében és utaztatásában hivatottak segíteni. ”
— „A közlemény kiemelte: mivel a civil szervezetek és a helyi, valamint regionális hatóságok kulcsszerepet játszanak az ukrajnai menekülteknek nyújtott segítségnyújtásban, a tagállamoknak gondoskodniuk kell arról, hogy az uniós finanszírozásból az érintett szervezetek és hatóságok is részesüljenek.
Közölték továbbá, az Európai Bizottság a megítélt összeget a menekültek befogadása és megsegítése terén elért eredmények, nem pedig a tényleges költségek alapján fogja felszabadítani.”
„A teljes, négyszázmillió eurós támogatási keret fennmaradó 52 millió eurós összegét később, az esetlegesen felvetődő sürgősségi igények kielégítésére fordítják majd, például szállások kialakítására és pszichológiai segítségnyújtásra az Ukrajnából menekülteknek – tették hozzá. ”
Ki, kik és mely mércerendszer alapján, hogyan fogják az elért eredményeket felmérni? Tótavé és S argentina? Mehemed kimarad a játékból? persze, mert neki elég tennivalója van a kozákok s……l. Felvigyázva törődik az elit iskola a tanulói jövőjével.
Theo
2022-10-30 @ 18:56
Mivel a baloldaliak elmulasztották továbbkepezni magukat a szocialista korszak általános
iskolai történelem könyveinek olvasgatása óta , az istennek se értik, hogy mi most meg hogy hogy nem az oroszokat utaljuk, –minden korulmenyek között.
Klárika
2022-10-31 @ 23:45
Engedelmével legyen mondva, a baloldaliak nem mulasztottak el fontosat. Nem is kell nekik semmit megérteniük. Miért is fárasztanák magukat mellékes foglalkozásokkal. Megkapták és most is megkapják a továbbképzést elökelö meghívások idején s jómódot elösegítö ajándékozás kíséröcéduláján
Csocsó
2022-10-30 @ 19:12
A birodalmak mindíg belülről hullanak szét. a külső erő, csak rásegít a folyamatra. A mogul birodalom, vagy az USA belső megosztottsága lesz-e ami átrendezi az erővonalakat. Majd ismét újra organizálódnak, nagyjából ugyanazon a földrajzi területen.
Klárika
2022-10-31 @ 22:05
A zaporozsjei kozákok levele IV. Mehmed oszmán szultánnak
„Ezért seggbe is csókolhatsz minket.”
Cinikusan kegyetlenek ezek: annyian a kozákok és egyedül Mehemed!
(Nem ismerték Tótavét, különben őt is meghívták volna; segítségül Mehemednek)
Megkap ha ez az időrendi sorrend a zaporozsjei kozákok és IV. Mehemed szultán közötti diplomáciai értekezésnek.
Tehát megint bebizonyosodik, hogy nincs új a nap alatt. Üzennek ilyesmit manapság is a nagyhatalmak, az uniók, más szóhasználat segítségével. A nemzeti ünnepen felszólaló éretlen kis p…a ellenben nem takarékoskodott az egyértelmű, ősi trágárságokkal…Kezdi nálunk az alig felnőtt libák sajátságos hobbylyává válni kitüntetett alkalmakkor a szennycsatorna szókincsével díszelegni? Mily vonzó s megnyerő reklámlya személyüknek! Lehet, hogy nem is tudják mit mondanak ki, csak a hozzáértő trénereik. Azokban bíznak és nem nézetik át mással is a felolvasandót. Ez nem lehet naivság, hiszen aki 18 éves és olvasni is tud, meg ilyen körökben járatos, az előtt nem lehet titok az ellenzéki politikai felszólalások kihegyezettsége. Elődje sorsa sem ijesztette meg, hogy a lefolyóban végezheti, vagy ott ébred fel, ha van neki valamelyes esze nyoma. Amikor kinyílik az árnyékszék ajtaja még mielőtt visszaöltözött volna; nem is tudva, hogyan jön ki onnan. hacsak nem áll őrt Tótavé és bíztatja, maradjon ott bennt, az az igazi; jön ő is. (Hiszen Tótavé nem átall semmit, egyenesen, hősiesen kiáll az átallni való mellett… ezért sem elolvasható, elég volt előszörre)
Nem ritka jelenség egyes nagykövetek nagyon fontos követi eligazításai alkalmával, akik mesterségük alapján mindenek lehetnek csak naivak nem.
És mi az, hogy „legális határok”? olyanok nincsenek is. A határokat a mindenkori haderő döntötte el, amint most is. Azt is, hogy mi a legális és mi nem az. A gyilkosokkal, a rablókkal, manipulátorokkal szemben alkalmazott bánásmódot pedig a ballibsi értékek döntik el, a gyilkosok, a rablók és a manipulátorok /emberi/ méltóságának a tisztelete szellemében. Akkor miért ne szaporodnának az ilyenek, nagyhatalmak érdekeinek érvényesítése szolgálatában? ha a lex-böl kiiktatták a hazaárulást mint bűntényt, amint a halálos ítéletet is. Ahelyett működjön a gazdasági tönkretétel, az exisztencia elvonás módszere. Így látható vérfolyás nélkül, a méltóságával együtt száll le a sírba az ellenérdeket képviselő, a saját érdekét megvédni szándékozó. Ha van mersze erőszakos, semmiféle határt nem ismerő/elismerő, mesterséges közösséggel szemben nem vaknak lennie. Egyáltalán saját érdekek mentén gondolkodnia, terveznie, amint azt valaha a liberális ideológia maga kitalálta s feltálalta; szorgalmatosan exportálta. Ma is teszi, ködösített demokrácia címszó alatt a megköveteléseit, hatalmának, beépített befolyásának megfelelő büntetések díjazásának viszonzása kíséretében. Saját diagnózisos diktatúrák kiírtása céljából is, ami nekik rém csúnya dolog, mint a rossz tanuló az elitek több mértékű drága iskolájában.
Péter
2022-11-01 @ 19:10
Aristot mindig kedvvel olvasom, remek tolla van. Azonban most apróságokban tévedett, melyeket utógos engedelmével helyesbítek: Hruscsov orosz volt, élni élt Ukrajnában, de ez a nacionáléján nem változtat. A másik közkeletű legenda, hogy csak úgy odaajándékozta a Krímet… Az apropó valóban a kozákok cári birodalomhoz való „önkéntes ” csatlakozásának 300 évfordulója volt, a valódi ok viszont sokkal prózaibb. (Hruscsov korántsem volt annyira primitív, ahogy azt beállítják.)
Tervben volt a Krími csatorna építése, amelyik még szovjet mércével sem kacsaúsztató. Fele az orosz részen, fele az ukránén (az ukránok a NAAAGY Szovjetúnión belül a legösszeférhetetlenebb népség voltak, módfelett nem szeretett velük senki összedolgozni), -kifene gondolta volna, hogy egyszer különválnak- hát inkább ukrán kézbe adták, úgy legalább számon lehetett kérni a munkák haladását. Az ukrán egyébként nagyon szorgalmas nép. A Szovjetúnió felbomlásakor az egy főre eső GDP -a birodalmon belül fejlesztették őket rendesen, hogy valahogy betömjék a szájukat- 3780 dollár /per év volt, amit rendkívül sikeresen 2020-ra letornásztak 3470 dollárra. 29 év alatt. Negatív világrekord.
Péter
2022-11-01 @ 19:43
Az ukránok egyébként nagyon híres biznicmenek is:
Történt, hogy a SZU felbomlásakor véletlenül náluk maradt a birodalom 35 stratégiai bombázójából (Tu-160) 19 darab. (Ez egy igen hirtelen felbomlás volt, senki nem készült rá, csak a vodka..) Ez, meg az itt-ott levő atomarzenál méltán izgatta az USA-t. Létrejött ott a Nun-Lugar törvény, összesen 400 millió dollár apanázzsal. Kocsmai hecclegényeinknek nagyon be voltak indulva: 3 milliárd dollárt követeltek az oroszoktól a gépekért. Azoknak nem volt pénze, ezért a 19-ből 11-et az amerikaiaktól kapott 5 (ÖT) millió dollárért látványosan szétdaraboltak. A háttérben biztosan nem volt semmilyen csúszópénz, a korrupcióra pedig nincs is ukrán szó, annyira nem ismerik. (A maradék nyolcat egy 285 millió dolláros üzlet keretében az oroszoknak adták el.)
Tények
2022-11-02 @ 21:05
SZERINTEM ” RUSZKI MARS KI” VOLT
SEMMIFÉLE RUSZKI HAZA
NE KEVERJÉTEK A SZEZONT A FAZONNAL
khm
2022-11-06 @ 08:25
идти домой !
khm
2022-11-07 @ 10:37
Az убираться! a takarodj! A mars ki! az pedig маршировать. 🙂
torrente
2022-11-09 @ 16:28
Helyesen:
Te Tü Walagh Árpád.