Szabadság, egyenlőség, testvériség
79Az egyenlő jogok azt jelentik, hogy a milliomos is alhat a híd alatt.
Karl Marx
A Liberálisok nevű nano-párt jeles képviselője, egy Bősz Anett nevezetű fehérnép szükségét érezte, hogy nyilatkozatot tegyen az egyházak oktatási tevékenysége kapcsán, a „168 óra” nevezetű, mértékadóan elfogulatlan kiadvány lapjain. Nem az első alkalom ez, hogy a nevezett hölgy mindenféle kijelentéseket tesz közügyekben, mondhatni szokása ez néki. Megnyilvánulásai többnyire történelmi mértékű jelentéktelenségükről híresülnek el. Legutóbbi szösszenete is csak azért érdemel említést, mert ragyogóan alátámasztja azt, miszerint a szélsőséges liberalizmus és a kommunizmus alkalmasint nem a végtelenben, hanem Budapesten a belvárosban találkoznak, és örülnek egymásnak.
Anettka felháborodását az a tény váltotta ki, hogy az egyházi iskolába járó gyerekek nagyobb egy főre eső támogatásban részesülnek, mint az állami iskolákba járó társaik. Ennek roppant egyszerű oka van, az állami normatíván túl ők ugyanis még az egyháztól is kapnak támogatást. Most gondolják el: többet kapnak. Szörnyű. Szerinte ez ellentmond az állam és az egyház „szétválasztásának” szent liberális elvének.
A fékezhetetlen, bősz (bocs!) antiklerikalizmus a haladás gondolkodásának évszázadok óta szubsztanciális eleme. Mivel a király hatalmát akarták megdönteni, le kellett rombolni az egyházat is, mint a trón egyik oszlopát. Az egyházkritika legszebb példáját azután a francia forradalomban – az utolsó rabszolgalázadásban, ahogyan Nietzsche nevezte – láthattuk, mikor a guillotine volt az emberiség jókra és rosszakra való felosztásának eszköze, mellyel, mintegy kritikailag, igyekeztek a csőcselék hóhérainak kezére adni minden egyházi személyt.
Ez volt tán az első történelmi pillanat, mikor a haladó libsizmus és kommunisták céljai valamint módszerei is összefonódtak.
Persze azóta ezek a módszerek sokat finomodtak. Ma már nem comme il faut a guillotine. Az egyház elleni harc módszere mára a „fellazítás” lett. A történelmi egyházak ellen a különböző eretnek szekták ezreinek támogatásával próbálnak küzdeni.
Az emberek fejében ugyanis a minden és a semmi fogalmai összeolvadnak, és ha bármi lehet „vallás” – Xenutól Iványi Gáborig – akkor a vallás valójában nem létezik.
A módszer morális talpkövét pedig a történelmi egyházak „kiváltságainak” megszüntetése képezi.
E „kiváltságok” alapját pedig az állam és az egyház között kötött megállapodások adják. Csakhogy a politikai realitások fura dolgok. Tán még emlékezünk rá, hogy a Pápával – értelemszerűen a katolikus egyházzal is – még az SZDSZ-MSZP kormány nevében, maga Horn Gyula egyezett meg az egyházi finanszírozásról. Tudják, ezek voltak azok a daliás idők, midőn egy Kuncze nevű belügyminiszter minisztériumában egy volt ávós, az találta állítani, hogy az ÁVH nem alkalmazott kínzásokat. Ő csak tudta. Persze nem várhatjuk el Anettkától, hogy ilyesmikre emlékezzen, hiszen akkortájt még alsó tagozatos volt.
Az egyházak állami finanszírozásának kérdése pedig azért vetődhetett fel egyáltalán, mert az egyházak vagyonát a kommunisták elkobozták. Azelőtt ezek az egyházak a saját vagyonuk jövedelméből, illetve a hívek adományaiból finanszírozták kiadásaikat, fel sem merült, hogy az államtól külön pénzt kapjanak. A történet folytatása aztán az, hogy elkobzott egyházi földbirtokokból állami gazdaságokat alkottak, melyek jövedelmét az élükön álló zöldbárók és a párt (a kettő nagyjából egybeesett a fejekben) költötték a saját céljaikra.
Miután a módszerváltás során gyakorlatilag fel sem merült – na, vajon miért? – hogy az elvett, működő vagyont visszaadják, ám visszakerültek az iskolák, szociális intézmények és egyebek, szükségessé vált az állami támogatás. A kifosztott rablójának kegyelemkenyerén él a továbbiakban, csak azért, hogy igazságos legyen a dolog.
A szerzőnő szerint éppen itt az ideje e kirekesztő gyakorlat megszüntetésének.
Első lépésként a meglévő támogatások elvételét és az egyházakra költött pénz szétosztását javasolja a szekták között. Xenu kacagása visszhangzik a világegyetemben.
Hogy fenntartsa az „igazságosság” látszatát, második lépésben javasol egy roppant bonyolult, de legalább első ránézésre is működésképtelen rendszert. Még arra is van gondja, hogy ügyesen elhelyezze benne a közügyekben való részvétel korhatárának leszállításáról szőtt libsi vágyat. Ez a korhatár leszállítás, egyébként azért fontos számukra, mert közismert, hogy az emberek többsége tinédzserkorában a legfogékonyabb mindenféle marhaságra, melyek közé az ő tanaik is tartoznak és ennek okán – remélik – nőhetne a libsik támogatottsága.
A lényeg azonban az a gondolat, hogy akiknek valami több van, azt el kell venni tőlük az egyenlőség nevében.
És itt nő össze, ami összetartozik. Ez ugyanis pontosan a kommunizmus pengeéles logikája szerinti követelés: egyenlőséget a nyomorban. Meg sem fordul a fejében, hogy akinek kevesebb van, annak adjunk többet. Bár ez esetünkben valószínűleg lehetetlen, költségvetési okokból; nem, vegyük el. Az egyszerű és tanulságos.
A szent cél, az egyenlőség és nem mellékesen az egyházak anyagi ellehetetlenítése, így olcsón megvalósul, és nem kell megerőltetni magunkat. Eképpen ragadja meg a belvárosi értelmiség manikűrözött kacsója a munkásosztály vasöklét. Minő elragadó kép: Anettka és egy köpködős, káromkodós, ivós-verekedős, kisebbségi segédmunkás. Már alig várom.
Tóth M.
2017-11-16 @ 16:11
Szerintem Bősznek igaza van. A magyar alkotmány tiltja a vallási diszkriminációt, senkit sem lehet vallás alapján hátrányos helyzetbe hozni vagy alapjogból kizárni. Márpedig Orbánék ezt csinálják az egyházi támogatásokon keresztül, ami különösen a vidéki iskolák tanulóinál eredményez óriási különbségeket.
Hirundo
2017-11-16 @ 17:55
Az, hogy az egyházi iskolák valamiféle többlettámogatást kapnak, nem jelenti azt, hogy vallásuk szerint némelyek hátrányos helyzetbe kerülnek, vagy alapjogból kizáratnak.
Tóth M.
2017-11-16 @ 20:46
Dehogynem. Eleve csak a keresztény iskolák kapnak többletet, ez már diszkrimináció. És mi a helyzet az ateistákkal, agnosztikusokkal? Ők miért nem kapnak támogatást? Ők nem elég jó polgárok? Arról nem is beszélve, hogy az államnak a világnézetileg semleges oktatás támogatása az alkotmányos feladata. Az egyes vallási csoportok önkényes támogatása szembemegy minden előírással.
Alexxx
2017-11-16 @ 23:28
Figyelj, te liberális kutya!
” az államnak a világnézetileg semleges oktatás támogatása az alkotmányos feladata.”
Ez hol van leírva az Alkotmányban?
Tóth M.
2017-11-17 @ 09:45
„Az állam vallási semlegességét kifejezetten előírja és garantálja az Alkotmány 60. § (3) bekezdése, amely szerint a Magyar Köztársaságban az egyház az államtól elválasztva működik. Az elválasztás elvéből az következik, hogy az állam sem az egyházakkal, sem valamelyik egyházzal nem kapcsolódhat össze intézményesen; hogy az állam nem azonosítja magát egyetlen egyház tanításával sem; továbbá, hogy az állam nem avatkozik be az egyházak belső ügyeibe, és különösen nem foglalhat állást hitbéli igazságok kérdésében. Mindebből következik – ami másrészről az Alkotmány 70/A. §-ából is folyik -, hogy az államnak az egyházakat egyenlőkként kell kezelnie. Mivel az állam éppen azokban a tartalmi kérdésekben nem foglalhat állást, amelyek a vallást vallássá teszik, a vallásról és egyházról csak elvont, minden vallásra vagy egyházra egyaránt alkalmazható keretszabályokat alkothat, amelyek révén ezek a semleges jogrendbe illeszkednek, s tartalmi kérdésekben a vallások és egyházak önértelmezésére kell hagyatkoznia. Ezért a vallásszabadságnak csakis nem-vallási, s így nem specifikus, hanem mindenkire, illetve bármely más késztetésből fakadó, de hasonló cselekvésre is érvényes korlátai lehetnek.” [4/1993. (II. 12.) AB határozat.]
Alexxx
2017-11-17 @ 12:48
A jelenleg érvényes 2011. évi alkotmány.
A. cikk:
Hazánk neve: Magyarország
A „Magyar Köztársaság” alkotmánya már 6 éve érvénytelen!
Ime az érvényes:
https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1100425.ATV
Tóth M.
2017-11-17 @ 13:42
„Mindenkinek joga van a gondolat, a lelkiismeret és a vallás szabadságához. Ez a jog magában foglalja a vallás vagy más meggyőződés szabad megválasztását vagy megváltoztatását és azt a szabadságot, hogy vallását vagy más meggyőződését mindenki vallásos cselekmények, szertartások végzése útján vagy egyéb módon, akár egyénileg, akár másokkal együttesen, nyilvánosan vagy a magánéletben kinyilvánítsa vagy kinyilvánítását mellőzze, gyakorolja vagy tanítsa.
(…)
(3) Az állam és a vallási közösségek különváltan működnek. ”
Alaptörvény, VII. cikk
János
2017-11-17 @ 03:51
Hát ez bukott meg! Az esztelen liberalizmus. Az egyházakat a keresztényeket! Támogatni kell. Veletek szemben, mindenképp.
100km
2017-11-17 @ 08:40
„És mi a helyzet az ateistákkal, agnosztikusokkal?”
hát nekik van fenntartva a világnézetileg semleges állami iskolarendszer. vagy te hol tanultál?
vagy a gyermeked (ha van) hol tanul, csak nem a református gimiben, te nemtelen, vallástalan, szellemtelen, hazátlan, szagtalan, színtelen, íztelen, semleges kémhatású, átlátszó takony
Balog Milán
2017-11-17 @ 09:10
Nincs Isten !
Ha lenne bizonyítani lehetne , ilyen bizonyítékokról nem tudunk.
Neked nem sikerült tudatosítanod, megértened mekkora léptékű történelmi civilizációs vívmány az állam és az egyház szétválasztása.
Tóth M.
2017-11-17 @ 13:44
Érted egyáltalán a diszkrimináció szót? Azt jelenti, hogy valakinek korlátozzák a jogait egy közösséghez való tartozás miatt. Jelen esetben a világnézetileg semleges diákokra kevesebbet költ az állam, vagyis gyengébb minőségű oktatást nyújt nekik. Ez alkotmányellenes.
Kéfa
2017-11-17 @ 20:42
Van olyan, hogy valaki úgy gondolja nincs Isten.
De mindannyian meg fogunk halni (sajnos) és a halál előtt könnyen változhat ez a helyzet.
Pedig gyakorlatilag az elmúlásunknak egész életünkben tudatában vagyunk. Érdekes, nem?
legyetek
2017-11-17 @ 13:53
Tudja-e Ön, hogy az egyházi támogatás forrása többek közt az ÖNKÉNTES egyházi adó, a perselypénz, és az 1+1 %?
Miért nem Bill Gates anyagi jólétén háborodik föl, annak több alapja lenne.
legyetek
2017-11-17 @ 13:55
Nem, nem. Az állam minden egyes gyerekre ugyanannyit költ, kivéve, ha diszlexiás, mert akkor sokkal többet. Megjegyzem egyébként, hogy ez utóbbi rendkívül méltánytalan a nem diszlexiásokkal szemben.
netud gi
2017-11-22 @ 21:56
a mintaliberális, felvilágosult, ultra módon szekularizált NSZK-ban és az Oszták Köztársaságban az állam szedi be az egyházi adót, na mióta is? a helyes megfejtők között kisorsolok egy Luther-bibliát az 500. évforduló állami megemlékezéseire való különös tekintettel
Sós Iván
2017-11-18 @ 21:04
Tudtommal az ateistáknál nincs semmiféle hivatalos iskola amelynek fenntartását bárki is támogathatná anyagilag.
netud gi
2017-11-22 @ 21:50
tévedés, minden iskolának van vmilyen alapítványa, szervezete melybe dönteni lehet a pénzt, némely esetben sdójóváírást is lehet kapni
Alma
2017-11-19 @ 14:02
Kedveském, tán nem olvasta cikket. Adjuk vissza az elkobzott egyházi birtokokat, s máris nincs szükség a kirekesztő támogatásra.
Kéfa
2017-11-17 @ 22:35
Az a helyzet, hogy az oktatás finanszírozása állami feladat, ezt az egyházi iskolák legfeljebb kisegítik. Nem kötelező egyházi iskolába járatni a gyereket, erre vannak az állami sulik.
KARY
2017-11-17 @ 00:04
Tóth M. inkább az egyházakat támogassák ,mint a te fajtád a balosan liberális Gyurcsányodék ismét és egyben végleg el- és szétqúrjá(to)k az országot, ráadásul a hozzád hasonló Czeglédy-Gyurcsány bandád több mint 1000 diák és nyugdijas munkabérét lopták el.
Csak1nő
2017-11-17 @ 09:42
Csak azt lehet tagadni, ami van.
Alexxx
2017-11-17 @ 09:43
A balosan liberális fajtája már egész Európát kúrja szét a muszlim hordákkal karöltve.
Balog Milán
2017-11-17 @ 10:39
Soros Terv
Tagadhatatlan ,hogy az Európában lejátszódó társadalmi mikro és makrofolyamatok lassan lassan, de biztosan és feltartóztathatatlanul koptatják azt, amit sokáig nemzetnek, nemzetállamnak ,kereszténységnek, kereszténygyökerű kultúrának, amit nyelvi, származási értelemben eddig európainak gondolhattunk.
Ezt a folyamatot ábrázolja Orbán Soros tervként ami egy egész apró igazságrészén kívül, egy ordas nagy hazugság.
Annyi igazság van benne, hogy a migránsok Soros alapítványai általi humanitárius segítése, nem fékezi, hanem fokozza a migrációt és ezzel az előbb kifejtett folyamatokat is.
Ördögien zseniális Orbán népmegvezetése, a migránsok belpolitikai haszonszerzésre való felhasználása.
Ki hitte volna, hogy 2017 – ben feltámadhatnak a történelem olyan kísértetei, mint a Goebbelsével rokon ellenségképen alapuló pártállami propaganda ?
magd@
2017-11-17 @ 11:21
„Ördögien zseniális Orbán népmegvezetése, a migránsok belpolitikai haszonszerzésre való felhasználása.”
Milyen szerencse, hogy magát nem lehet félrevezetni!
Most a tévelyedettek is megvilágosodtak.
Zita
2017-11-17 @ 11:26
szaros dzsordzsi a waal street journal-ban is megírta, hogy 500 millió USD-t fektet az Európába irányiló migrációba. Különböző alapítvámyai (a hasznos hülyék / gátlástalan politikai, megélhetési stricik és ribancok gyűjtőhelyei ) pedig aktívan közreműködnek a folyamatban. Ez nem terv, ez a valóság
Balog Milán
2017-11-17 @ 12:28
Megnézhetném esetleg azt a Waal Strreet Journa -lt mert hogy bemondásra már nem mindent hiszek el ,
Kéfa
2017-11-17 @ 20:46
Egyáltalán Soros Gyurka minek fektet Európába, amikor az egy gazdag kontinens.
Miért nem jótékonykodik a sok pénzével teszem azt Indiában? Ott nagyon örülnének ennek a szegény emberek.
De az ilyesmit úgy tűnik Soros Gyuri ráhagyja az apácákra és más jólelkű emberekre.
Zita
2017-11-17 @ 21:22
https://www.wsj.com/articles/why-im-investing-500-million-in-migrants-1474344001
Kéfa
2017-11-17 @ 22:36
Ördögien zseniális az Soros terve… volt.
Karácsony Márti
2017-11-17 @ 01:54
Ez a tóth is elolvashatná, miket irkál. …semmi értelme. És képzelje tóth, hogy mindez még nem elég… Akik egyházi iskolába járnak, azok tudásban is többet kapnak. Na?
valaki
2017-11-17 @ 06:10
Nem elég támogatás,h Pinocchio nincs a börtönbe,még mindig köztünk szélhámoskodik????
heroes_never_die
2017-11-17 @ 08:21
Nézze Toth M., ha az EU által forszirozott betelepitési program -neaggyisten- megvalósulhatna, akkor a kérdés magától meg fog oldódni. A nem mohamedán dhimmik (keresztények, zsidók, buddhisták, hinduk, ateisták, agnosztikusok) majd a muszlimoknak fognak adózni, amiért viszonzásul -esetleg- megtürik öket, vagy ha nem, érzékeny búcsút vehetnek fejüktöl.
Feher Zsolt
2017-11-16 @ 16:52
Hajra igy kell csinalni a liberabolsikat a gyuri bacsi kepzi finanszirozza!Akkor miert ne adjanak plusz penzt annak aki a normalitas talajan vallasos iskolaba adja a gyereket estleg meg plusz fuvarozza is mert az tavolabb van.Aki meg mast valaszt szive joga.
csordás jozsef
2017-11-16 @ 16:58
Bősz Anett inkább azon gondolkozzon el,hogy a választások után hol áll majd munkába.
Alexxx
2017-11-16 @ 23:31
Miért, most hol dolgozik?
Kéfa
2017-11-16 @ 17:42
„Az egyház elleni harc módszere mára a „fellazítás” lett. A történelmi egyházak ellen a különböző eretnek szekták ezreinek támogatásával próbálnak küzdeni.”
Úgy tudom Steve Hassan szektaszakértő szerint minden szekta úgy gondolja, hogy a cél szentesíti az eszközt, beleértve a hazudozást, csalást, stb., mert tagjai úgy hiszik annyira jó célért küzdenek.
Szintén Steve Hassan szerint az történik, hogy először megtörik az ember eredendő éntudatát és helyette egy másik, engedelmes identitást hoznak a személyben létre, mely aláveti magát a szektás szervezet akaratának.
Sós Iván
2017-11-18 @ 21:09
Steve Hassan nagyonsi jól jellemezte a szekták működését, amely egy kezeti agymosással „megtöri az ember eredendő éntudatát és helyette egy másik, engedelmes identitást hoznak a személyben létre, mely aláveti magát a szektás szervezet akaratának”. Érdekességképen emlitem, hogy jelenleg a délafrikai TVben van egy programm, amely egy család életén keresztül pontosan ezt mutatja be.
Kéfa
2017-11-19 @ 14:10
Tényleg érdekes, hogy a földgolyó túlsó felén is foglalkozni kell ezzel a kérdéssel.
J
2017-11-16 @ 18:56
Alig várom, hogy a szaudi állami pénzből kistafírungozott magyar és egyéb európai iszlám közösségekre is alkalmazza, horribile dictu elmenjen Rijádba valami Femen akciót csinálni…
Alexxx
2017-11-16 @ 19:24
Fenem akció Rijádban? Meg lehet próbálni, sőt érdemes lenne tudni, hogy arrafelé a femenkurvákat:
1./ Megkövezik?
2./ Vízbefojtják?
3./ Lefejezik?
4./ Élve ássák el a homokba?
Lehet, hogy ennél is találékonyabbak..
heroes_never_die
2017-11-17 @ 08:23
Szerintem mindegyiket, bár a sorrend felcserélhetö.
Alexxx
2017-11-16 @ 19:20
„Minő elragadó kép: Anettka és egy köpködős, káromkodós, ivós-verekedős, kisebbségi segédmunkás.”
Anettka csak menő csávókkal hajlandó.. Ahhoz kell a ház, a kocsi. Szóval a segédmunkás kimarad.
cth
2017-11-16 @ 21:12
jo lenne latni, hogy a zsido iskolak mennyi penzbol gazdalkodnak.
valoszinuleg a Ceu-ra jaro is tobb tamogatast kap, mint valamelyik videki foiskolara jaro.
netud gi
2017-11-22 @ 22:02
jó, jó, az kivétel, nem keresztény
Gáspár Anett
2017-11-16 @ 23:37
Szegény Petőfi is bedőlt nekik.
„Szabadság, egyenlőség, testvériség”,
„Akasszátok fel a királyokat!”… 🙁
Alexxx
2017-11-17 @ 03:05
Anett! Sokminden eljutott már Petőfihez a francia forradalomról. Mivel Petőfi jól tudott franciául eredetiben is olvasott róla, de a szörnyűségek, a guillotine őrült használata, a keresztet vető parasztok leöldösése, -akiknek fő bűnük a bigott vallásosság volt – nos ez nem jutott el hozzá. (Zárójelben jegyzem meg a földműves látja az Isten keze nyomát és imádkozik, hogy bőséges legyen a termés. Ez teljesen helyénvaló, normális tőle.)
heroes_never_die
2017-11-17 @ 08:34
„… a szélsőséges liberalizmus és a kommunizmus alkalmasint nem a végtelenben, hanem Budapesten a belvárosban találkoznak, és örülnek egymásnak.” 😀 megint, mint már annyiszor, hangosan felnevettem a virtuóz fogalmazáson. A cikk ismét ékes bizonyitéka annak, hogyan lehet a fergeteges irónia fegyverével nem csak mélyhülye, hanem alapvetöen gyalázatos „wannabe” forradalmároncokat k. o.-val kiütni.
Merci Aristo 🙂
homoródkarácsonyfalváért
2017-11-17 @ 10:09
Fönt a fészbukos kollégák nagyon kiakadtak Fazekas Lászlóra, aki Elte Btk.-t jelölte meg a neve mellett.
A google csak a következőt találta róla, vagy nem róla egy szakdolgozat lista kapcsán:
„Fazekas László, Márkus Nissa Weiss és a zsidó vallásreform ügye Magyarországon (ELTE BTK)”.
Ki ez a pasi és mit tanít, tudtok valamit róla?
heroes_never_die
2017-11-18 @ 07:13
Szerintem troll-aktivista 🙂 az egyetlen dolog, amit valamilyen szinten müvel, az az offolási technika.
Vicces pl. amikor elörángatja -ki tudja hány ezredszer?- a pedofil katolikus papokat, konkrétan elhallgatva azt a pici, ámde mégis lényeges alapvetést, hogy a katolikus egyház a pedofiliát elitéli, tehát az ilyen pap világi és egyházi törvényeket szeg meg. Az F. L. által tévesen „menekültnek” cimkézett „új telepesek” (EU zsargon!) viszont a saját ideológiájuk alapján hozzák magukkal a pedofiliát, amit már prófétájuk is elöszeretettel gyakorolt. A nyugat-európai behódolás egyik legbotrányosabb bizonyitéka, a határon kivül, még az ún. „menekülés” elött kötött gyerekházasságok tolerálása (Németo., Svédo. pl.).
Az ilyen Fazekas-féle trollok vagy tudatosan hallgatnak ilyesmiröl, vagy nem ismerik fel az importált pedofilia veszélyeit, ami utóbbi még súlyosabb.
magd@
2017-11-17 @ 11:31
„Ma már nem comme il faut a guillotine.”
Strasburg is Franciaországban van!
Munkamegosztás jött létre.
Macron Párizsban, az EU-s képviselôk pedig Elszászban terítik a jakobinus eszméket.
Vissza a gyökerekhez, ehhez van elég gyökér, akik ragaszkodnak a dicsô múlthoz.
REPETA kell az eltévelyedett népnek, mégha erôszakot is kell alkalmazni ahhoz, hogy lenyeljék újra.
Balog Milán
2017-11-17 @ 13:25
AZ PEDIG MILYEN CSUDÁLATOS ÉS MENNYIRE RENDBEN VAN ,EGY CSEPPET SEM JAKOBINUS, EGY CSEPPET SEM KOMMUNISTA ,HOGY EGYRE KEVESEBB SZEMÉLY BIRTOKOLJA A VILÁG EGYRE NAGYOBB VAGYONÁT !
Alexxx
2017-11-17 @ 13:56
Ne kiabálj (csupa nagybetű) mert rossz helyre születtél. Ha az őseid Frankfurt lezárt utcájában (Goethe megborzongott az utca látványától) pénzváltók lettek volna akkor Te se tudod megszámolni a vagyonodat.
Balog Milán
2017-11-17 @ 14:53
Csak a guillotineről jutott eszembe, talán az sem egészen véletlenül jött működésbe.
Kéfa
2017-11-18 @ 00:46
Mik jutnak eszedbe? Mire gondolsz konkrétan?
Alexxx
2017-11-18 @ 01:27
Ez egy rohadék liberális troll. Visszament az eredeti nevéhez a Dr.Sorge-hez a nov.7.-re megjelent korábbi írásaihoz és Balog Milánként folytatta amit ott még nem írt le. A stílus tökéletesen leleplezi a két „személy” azonosságát.
Tehát ne etessük a trollt, és eltakarodik, mint Dr. Sorge korában is tette.
Sigula
2017-11-19 @ 22:39
Ki tudja? Az anyagmegmaradás bebizonyítóját , Lavoisier-t is guillotine alá küldték. Robespierre az Ész nevében azt mondta, hogy a forradalomnak nincs szüksége tudósokra.
Balog Milán
2017-11-18 @ 10:17
„A liberális a baloldali az antiklerikális a migránssimogató, buzinyaló, négernyaló,nemhorthyfan,nem büsszelellenes, nemsorosozó nemantiszemita , ateista a mi alternatíva nélküli, egyesegyedül helyes, ÁLLAMPÁRTI véleményünknek ellentmodókat tűzzel vassal irtanunk kell”
– egy ország, egy nép, egy vélemény –
………….APÁRTTALANÉPPELEGYAZUTUNK
AJELSZAVUNKMUNKAÉSBÉKE
MINARANCSSZINŰIFJAKHARCOLUNK
ORBÁNBANAZORSZÁGREMÉNYE…..
LE A BRÜSSZELI BÜROKRATÁKKAL !
KÖVETELJÜKTRIANONREVÍZIÓJÁT !
MINDENMIGRÁNSKÖRÉKÜLÖNKERÍTÉST!
A LÍBIÁBÓL MENEKÜLÖKET A TENGERBE LŐNI!
Minden megyének oroszatomreaktort !
Éljen Orbán Viktor és az ő Központi Bizottsága !
Virágozzék Mészáros Lőrinc és Dajcsspermagyártomika !
Kéfa
2017-11-18 @ 13:24
Ha már a liberálisokhoz kötödően az antiklerikálist is szóba hoztad, a III/III. csoportfőnökséget nem kellett volna a liberálisokra vonatkozó felsorolásba beírni?
Balog Milán
2017-11-18 @ 13:39
Esküszöm nem tudom mit jelent az hogy III/III
Mindig mindenhol utalás van rá, mint afféle szörnyűséges kommunista bűnszervezetre.
Valamiféle besúgóhálózat volt , ilyenek evidens, hogy ma is működnek, dacára a személyiségi jogokat védelmezni próbáló ombudsmannak.
Továbbá az hogy valaki MSZMP tag volt ,az nem jelenti azt is hogy személyesen adott parancsot emberek gulágra hurcolására.
Valaki a SS tagja személyesen mégsem hajtott végre (ma) bűncselekményeknek minősülő tetteket.
Más pribék semminek nem volt tagja, de tucatnyi ember élete szárad mégis a lelkén.
Kéfa
2017-11-18 @ 15:12
Hát ezt a választ nem eszem meg, ugyan, nem vagy te olyan buta fiú. 🙂
Annyit az SS-ről, hogy az SS tagsággal egy pusztító ideológiának cselekvő tagjává vált az ember. Kérdezd csak meg erről bármely német politikust.
Alexxx
2017-11-18 @ 17:11
Te Kéfa!
A Waffen SS-be a jó fizikumú németeket éppen úgy besorozták, mint a többit a Wehrmachtba és kivitték őket a frontra harcolni és hősi halált halni. A sorozáskor a jobb fizikumú németeknek komoly esélyük volt, hogy a jobban felfegyverzett Waffen SS-be kerülnek. Ilyen volt pl. Skorzeny egysége is amelyik kiszabadította Mussolinit, vagy pl. bevette a budai Várat. (Csak zárójelben: Az oroszoknak is voltak elit egységei mesterlövészekkel és alaposabban kiképzett katonákkal.)
Balog Milán
2017-11-18 @ 17:43
WIKIPÉDIA
A Belügyminisztérium III. Főcsoportfőnökség a Magyar Népköztársaság állambiztonsági szolgálatát, politikai titkosrendőrségét foglalta magába 1962 és 1990 között. (A nyílt állományú, egyenruhás rendőrség szervezetileg a Belügyminisztérium II. Főcsoportfőnökségét alkotta.) Ez a politikai rendőrség, a többi akkori, magát szocialistának nevező országhoz hasonlóan, alapvetően szovjet mintára, nem csak azokat az alapvető külső és belső nemzetbiztonsági feladatokat látta el, amelyeket a mai, nyugati parlamenti demokráciákban is titkosszolgálatok végeznek, hanem az állampárt közvetlen irányításával a társadalom totális ellenőrzésére törekedett.
*******************************************
Ma Magyarországon a Fidesz az állampárt na mi következik ebből urak ?
Kéfa
2017-11-19 @ 01:03
1. Az SS a náci ideológiát védelmező szervezet volt, függetlenül attól, hogy milyen besorolásba kerültek a tagok. A kezdetektől önkéntes jelentkezőkből válogatták tagjait, ez csak a háború utolsó éveiben korlátozottan változott.
2. A Fidesz nem állampárt, mert rajtuk kivül még számtalan párt létezik Mo-on, akiknek mind esélyük van választást nyerni. Na ugye hogy megy ez. 🙂
netud gi
2017-11-22 @ 22:05
ez akár igaz is lehet, de hogy jön most a 168 órás cikkhez?
Mark
2017-11-19 @ 01:45
ez a no is a szokasos SI faktorra gyur irigyseget kelteni a velt igazsagtalansagokat felhanytorhatni, ugyanaz a cirkusz amit eloadnak a hataron tuliakkal kapcsolatban.
Alma
2017-11-19 @ 14:17
„Balog Milán
2017-11-17 @ 09:10
Nincs Isten !
Ha lenne bizonyítani lehetne , ilyen bizonyítékokról nem tudunk.”
Biztos maga ebben?
A legismertebb istenérvek:
Anzelm ontológiai istenérve
Descartes ontológiai istenérve
kozmológiai istenérv
Pascal valószínűségi érve
Aquinói Szent Tamás, az „első mozgató”-érv
moralitás-érv
Gödel ontológiai istenérve
William Paley tervezettség-érve (teleológiai istenérve)
Csak úgy első nekifutásra. Tájékozódjon, mielőtt ostobaságokat ír. Illetve helyette.
Balog Milán
2017-11-19 @ 14:29
Az Ön számára ezek meggyőző Istenérvek.
Szerintem nem azok, ezek vágyvezérelte filozofálások.
Köszönöm, hogy így öszeszedte őket.
A tudomány a legfőbb iránytűm és saját erkölcsi érzékem.
A többi nekem púder szép fehér illatos púder.
netud gi
2017-11-22 @ 22:09
hitlernek, sztálinnak, polpotnak is saját erkölcsi érzéke volt, no meg a többinek is – vmihez viszonyítani kell, különben komoly bajok lesznek
Alma
2017-11-19 @ 14:42
Tudja, én legalább ismerem ezeket.
Ha maga is ismerné, akkor legalább gondolkodna, nem csak fröcsögne.
Minél több ismerettel rendelkezik, annál kevesebb hülyeséget beszél.
Ezt a púder dolgot nem értem, de talán ne is magyarázza el.
Balog Milán
2017-11-19 @ 14:48
Sőt az is lehet,hogy műveltebb, olvasottabb,tájékozottabb, intelligensebb nálam.
Amiket ön felsorolt, azokat a klasszikus természettudomány nem tekinti bizonyítékoknak,következésképpen én sem
Alma
2017-11-19 @ 15:37
Félreért, ha azt hiszi, hogy én meg kívánom győzni Isten létéről. Arra próbáltam rámutatni, hogy ön egy évezred filozófiai elméleteit söpri le az asztalról, anélkül, hogy ezekről legalább tudomása lenne. Ez pont nem tudományos gondolkodásmód. Egyébként Természetesen Isten nem létére is léteznek érvek, pl. Marxnál. Valamint a logika is hasznos eszköz a világ megismerésében.
Balog Milán
2017-11-19 @ 17:16
Semmilyen igazságról nem lehet megyőződni puszta elmélkedéssel.
Istenre óriási igénye van az embereknek, a vallásra is, mert ezek számukra kedves optimista válaszokat adnak azokra az úgynevezett transzcendentálisra vonatkozó kérdésekre, amelyekre a tudomány
– igényesebben ügyelve arra, hogy kizárólag igaz, bizonyított tényeket, összefüggéseket kodifikáljon – nem adhat választ.
Sigula
2017-11-19 @ 22:45
Pedig lehet. Részletekkel nem untatom, de Maxwell a statisztikus mechanika segítségével levezette a Boyle-Mariotte törvényt.
Sigula
2017-11-19 @ 23:02
Az előző hozzászólás BM első bekezdésére vonatkozik. És bocs a Gay-Lussac törvény (tapasztalati törvény) következett belőle .
A legjobb ellenpélda a matematika, ahol az igazságok elmélkedés útján jönnek és bizonyítódnak. Az Istenérvek nevesítettjei közül Pascal és Gödel éppen matematikusok és csak halkan teszem hozzá Einstein sem volt ateista, tán olvasta is: Isten nem szerencsejátékos. Azt pedig föl tudja-e fogni, hogy az ősrobbanás (nagy bumm) előtt nem létezett idő és a világegyetem nem végtelen és feltehetőleg a nagy reccs során összezuhanva megszűnik?
Kéfa
2017-11-20 @ 02:09
Arról én is hallottam, hogy atommagkisérletekkel kapcsolatos tudományos kutatások jelenleg azon az eredményen àllnak, hogy az anyag és antianyag jelenléte teljesen kiegyensúlyozott, egyforma. Ebből következően az a kérdés, egyáltalán hogy jöhetett létre az ún. ősrobbanás?
Balog Milán
2017-11-20 @ 08:34
Minél messzebb távolodunk el térben és időben a hétköznapi valóságunktól annál nehezebb lesz az ott uralkodó állapotok voszonyok törvényszerűségek megértése.
Ott olyan szemléletmódra van szükség, ami az emberek 9999 tízezrelékének hiányzik , elsősorban magas matematikai ismeretekre.Egyébként igaza van gondolatkísérletekkel is lehet néha értékes eseményre jutni, bár azt hiszem ezek inkább kivételek, a főszabály az, hogy az empirikus kisérletek elengedhetetlenek
vektortér
2017-11-23 @ 05:04
A valóság nem létezik értelemtől függetlenül, amely gondolkodna róla, ezért azt vizsgálni sem tudjuk, csak értelmezés(gondolat)kísérletekkel. A „szerűségek”-et meg lehet érteni, a jóslatokban és a „Miért?”-ekben pedig csak hinni lehet.
Isten óvja a világot a Milánka féle félművelt tátikaszökevényektől!
netud gi
2017-11-22 @ 22:14
a klasszikus természettudomány számára éppen elegendő bizonyítási kényszere lenne/volna s mégsem jut vele semmire, a vulgárateizmust a tudományos ateizmus is megveti, a vallás számára nem áll fenn bizonyítási kényszer, hiszen alapja a személyes hiti
Balog Milán
2017-11-20 @ 09:13
Kérése,számomra parancs.
Nem magyarázom el.