A körmös
103„De az áruló kezed szorongatja, az áruló szemedbe néz, terveid faggatja, veled sóhajt, nyög, fogadkozik. Az árulónak ne bocsáss meg soha.”
Márai Sándor
Kevesen vannak, akikre úgy tekinthetnénk, mint Bauer Miklósra: élete mindent összefoglal, amit a kommunistákról elmondhatunk.
A héten volt a kommunizmus áldozatainak emléknapja. Emlékezzünk. A szovjet tisztek elhurcolták a Szovjetunióba Kovács Bélát, a Független Kisgazdapárt főtitkárát, akit aztán koncepciós perbe fogtak és elítéltek. Sokan ekkor világosodtak meg, ekkor vált világossá számukra, hogy nincs remény. Ugyan a kitartóbbak, akik még nem adtak föl minden reményt, még egészen ’49-ig reménykedtek, ám a bölcsebbek már tudták: el kell menni innen, vagy begubózni mélyen, úgy tenni, mintha itt sem lennénk. Alá kell merülnünk és lehetőleg örökre.
’56-ban még reménykedhettünk – már aki reménykedett –, de aztán lezárult minden, már csak a csókosok jártak ki-be, a megbízhatóak, akik jelentettek is és akik dehogy mentek volna el innen, hiszen itt, ezen a szemétdombon gazdagodtak meg. Kevesen vannak, akikre úgy tekinthetnénk, mint Bauer Miklósra: élete mindent összefoglal, amit a kommunistákról elmondhatunk.
Élete – és furcsa módon halála is – egy vádirat. Vádirat, méghozzá azért, mert hagytuk, ami akkor történt, és mert hagytuk azt is, ami utána. ’56-ig az történt, ami történt – nem akarom most azt a szánalmas igyekezetet, amivel a fiacskája próbálja enyhíteni az enyhíthetetlent. ’56 után aztán, mintha mi sem történt volna, folytatta munkáját és szép nyugdíjjal nyugalomba vonult. Szadista elmebeteg volt, sajnos nem végezték ki. Pedig megérdemelte volna.
Sztálin akkor lett rossz fiú, mikor látni kellett, hogy akár bárki is áldozatul eshet neki, és akár még ők is lehetnek. Mikorra Sztálin úgy döntött, hogy ők is sorra kerülnek, akkorra már jól berendezkedtek és nem volt semmi kétség: itt szerettek volna élni és jól szerettek volna élni. Már olyan jól berendezkedtek, megvolt mindenük. A bútor, a képek, na és a lakás. Nem csoda hát, hogy annyira örültek a halálának. Berijától félni kellett, őt el kellett takarítani, de aztán már soha senkit. Megmaradt a szép lakás, a bútorok; minden, amit valakitől elraboltak. Aztán néhány év vérengzés következett, hogy megtanulja az osztályellenség, hol a helye.
A többiek? Hát a többiek csak elvoltak valahogyan. Kinek hogyan sikerült. A megfélemlítés után már könnyebben ment, csak a szájukat kellett befogni és már boldogan is éltek. Nem kellett tudni, hogy meghalt – csak Kelet-Európában – közel egymillió ember, nem kellett tudni semmiről. Elég volt meghúzni magunkat, csöndben élni, hogy pisszenés se halljon; még meghallják a helytartóink. Jobb volt nem beszélni róla, csak suttogva, elharapott szavakkal lehetett megtudni dolgokat; jobb volt nem is tudni. Jobb volt nem tudni a szégyenről, a megaláztatásról. Akik nem jöttek haza, azoknak volt talán a legjobb, de hát az élet élni akar. Haza kellett jönni és örökké dajkálni a megaláztatást, a titkolt szégyent.
Mind az összes, az egész Kádár-kurzus, a gyilkosságok, a besúgók hada, az ország kiszolgáltatása a vadállati brutalitású szovjet szoldateszkának – ez mind szabályos, törvényes, mi több, tán még kívánatos is volt. Sólyom és tettestársai futni hagyták a Bauerhez hasonló gyilkosokat, mondván: ezek az ügyek már „elévültek”. Kérdezem én: hogyan évülhet el az, hogy valakit szadista élvezettel agyonvernek? Hogyan évülhet el, hogy sortüzet vezényeltek és ártatlanok százait gyilkolták le? Hogyan évülhetett el az, hogy vérbírák futószalagon küldtek akasztófára ártatlanokat, akiket nagyrészt találomra válogattak ki?
És jönnek a Dobrevek, a Bauerek, a Petők, a Rajkok, sorban állnak és egytől egyig mind rettentően liberálisok. Jönnek lihegve, sóhajtozva: jót akarnak nekünk, sőt, már azelőtt is jót akartak, csak nem egészen úgy sikerült. Istenem, hát nem sikerült, de majd most sikerülni fog. És már megint ők tudják jobban, mi meg már megint nem értjük az egészet. Soha nem tudtam megérteni: miképpen lehet az, hogy nem bujdostak el, nem vonultak vissza, hogy átvizsgálják az ideológiát és valamire jussanak, hogy falba verjék a fejüket és visszavonuljanak. Nincs válasz.
Lehet, úgy van, hogy nincsenek kérdések. Semmi sincs, csak az ellentmondás, a csakazértis! Úgy lehet, hogy nagyon kevés azok száma, akik valóban nyertesei a kommunizmusnak; a győztesek kevesen vannak, de messzire ér a hangjuk. Ígérjük, nem fogunk elfeledkezni Bauer elvtársról és a többiekről.
Marton Péter
2021-02-28 @ 13:59
Istenem!
khm
2021-02-28 @ 14:01
„Vajon mit gondolhatott abban az utolsó pillanatban, mikor megérezte, hogy a Teremtője elé kell állnia?”
Mit gondolhatott Lucifer előtt? Bánja a fene. Az ebtársakat ugyanis NEM ISTEN teremtette! Azért is gyűlölik a keresztény egyházakat.
Neaddfel
2021-02-28 @ 14:56
” Istenem, hát nem sikerült, de majd most sikerülni fog.”
***
Aztán jött az „eemúúúttnyócív”, és megint nem sikerült.
DE MAJD MOST 2022-ben az „ÖSSZEFOGÁS”, most aztán.
Akad még olyan idióta aki hisz ezeknek ?
Sajnos akad, mert:
„A történelem arra tanít meg bennünket, hogy az emberiség semmit sem tanul a történelemből.”
Georg Wilhelm Friedrich Hegel
Piffu
2021-03-05 @ 14:35
Megmondom, mi a baj. Az a baj, hogy Viktorék annyira túltolták a covid-biciklit, hogy egyre több fix fideszszavazónak is fullra tele az összes töke. Én nem tudom, hogy Szíjjártó pubi tényleg csak dumcsizni járt-e a Rócsild-Maffiánál, de érdemes megnézni a cikk hozzászólásait, hogy olyanok fogják a fejüket, akik azért inkább fidesz, mint egyéb szavazók.( a cikk csak idéz – félreértések elkerülése végett)
https://nyugatifeny.hu/2021/02/05/szetszedik-a-kommentelok-szijjarto-petert-amiert-a-rothschild-csaladdal-targyalt-parizsban
Engem rohadtul nem érdekel, hogy Szijjártó a hó elején a március 8-i újabb szívatós utasításokért járt-e a „gyíkmaffiánál”, de az igen, ha a túltolt bicaj miatt visszajönnek azok, akiket a hátunk közepére se kívánunk. A hülyeség miatt elúszott két éve Budapest, ha ez így megy tovább, nagy pofára esés lesz…2002-ben sem hittük, hogy bukhat a fidesz 4 jó év után…most meg minden van, csak nem „jó év”…Ki kell kicsit nézni a fidesz-buborékból és időben észbe kapni, mert úgy járunk, mint az egyszeri Trump-szavazók.
Oláh István
2021-03-15 @ 13:45
Ajánlom figyelmedbe ezt a mór tanácsot: ” Ellenséged, mondod roppant erős lett. Azt kérded mily tanácsot tudok adni? Csókold meg a kezet, melyet nem áll módodban megharapni. „
csakafidesz
2021-02-28 @ 21:55
Minden embert Isten teremtett. Még Adolf Hitlert és Angela Merkelt is. Ezek később kerültek a Sátán hatalmába.
khm
2021-03-01 @ 07:11
Ha jól tudom,a teremtésen különbözött össze a sátán,még angyal korában Istennel. Azért is lett száműzve a Mennyből.
csakafidesz
2021-03-01 @ 18:31
Dürrenmattnak erről is van egy drámatöredéke. Amúgy Lucifer (=fényhordozó) az ember tragédiájában nem a gonoszt, hanem a szkeptikust testesíti meg, és mindig igaza van. Az a pár csepp ecet mindig mindenkor jelen volt..
el somorrito
2021-02-28 @ 14:21
Én még mindig nem tettem túl ezen az egészen magam.
Nekem a rendszerváltás az, mikor az előző rendszer elitje eltűnik a hatalomból, a politikai életből, egyáltalán, a közszereplésből. Pont.
Szokták mondani, hogy nem rendszerváltás, csak gengszterváltás volt. Szerintem meg még az sem.
Zita
2021-03-02 @ 08:32
csak módszerváltás volt
vorosful
2021-02-28 @ 14:25
Aristo Mester, ez (is) telitalalat!
„Sólyom és tettestársai futni hagyták a Bauerhez hasonló gyilkosokat, mondván: ezek az ügyek már „elévültek”.”
Ellentetben a holokauszttal… Lehet, hogy Solyom eredeti neve Dogkeselyu, csak kesobb valtoztatta meg?
Ch d V
Namond
2021-02-28 @ 15:54
Chevalier,
Sólyom, inkább egy baromfi, egy kakas, akinek senki nem mondta, hogy a tyúkokat búbolhatja, de a baromfi udvar a családé, azok is etetik és ha a háziasszonyra is ráugrik pörköltként végezheti.
Csak csendben mondom és remélem nem tévedek; az emberiség, nép ellenes tettek sosem évülnek el.
Bagir
2021-03-01 @ 18:57
Kakaaaaas?????
A feleségét is a testőrtisztje gyíkolta, mert csak nyalni tudott
Theo
2021-03-02 @ 00:31
Na, ezt elhiszem 🙂
Namond
2021-03-02 @ 16:42
Kappan?
vorosful
2021-02-28 @ 17:57
Uzlettars,
„Csak csendben mondom és remélem nem tévedek; az emberiség, nép ellenes tettek sosem évülnek el.”
Ebben nem teved, a „torveny” szo ertelmezeseben viszont igen.
„A torveny: legbolkapott talalgatas arra nezve, hogyan fog donteni a biro.”
„Law is a wild guess how the judge will decide.”
Igy allunk. „Ez valaha paradox volt, de a mai kor bebizonyita.”
Ch d V
Namond
2021-02-28 @ 18:49
Chevalier,
Igen kitűnő maximát írt.
Törvény?
E szót nem használtam, nincs is ilyen, mióta; „Liberalismus macht frei!”?
vorosful
2021-02-28 @ 21:31
Uzlettars,
„Igen kitűnő maximát írt.”
Sajnos nem sajat, csak az angol forditas. Az eredeti magyar tisztessegesebb otthoni jogaszkorokbol szarmazik. (Van tisztesseges is, dehat tu is akad a szenakazalban.)
A tobbire viszont all a kovetkezo, ami valoban sajatom:
„Annyi a jogasz, hogy Dunat lehetne rekeszteni veluk. Lehetne? Kellene!!!”
Ch d V
Namond
2021-02-28 @ 22:22
Chevalier,
Halkan súgom, hogy a cukorhegyig ne hallatsszon; Van valami igaza….
Magánvéleményem szerint – a hazai – a jogvégzett emberek max 30%-a jogász, a többi legfeljebb jogi előadó tudása és képességei szerint, csak ezzel nincs tisztában.
Az Ön választott tartós lakhelyéről viszont akit jogásznak mutattak be, az az is volt.
khm
2021-03-01 @ 07:15
Üdv Vörösfül!
Alighanem Falke volt eredetileg ez a „derék” jogász.
Onnan ez a kettős mérce.
csakafidesz
2021-03-01 @ 18:27
vörösfül! Sólyom és a dögkeselyű legalább repülni tudnak. De sólyomlászló alkotmányjogász csak csúszni-mászni tudott a liberális urai előtt.
Ehetetlen Odó
2021-02-28 @ 15:11
Bauer elvtárs egy nehéz munkás nap után fáradtan tér meg szerető családja körébe.
Először megpuszilja a szőnyegen ügyes kis manikűrkészletével játszó kisfiát, Tomikát, majd a konyhába megy, ahol felesége szorgoskodik.
– Anyus, mi lesz ma a vacsora?
– Körömpörkölt!
– Basszus, már megint…?!
Naprózsa
2021-03-01 @ 00:20
Ez jópofa, kedves Ehetetlen Odó.
Namond
2021-02-28 @ 15:47
Nem feledem, megígérem.
De, a „Hogy lehet…” miatt igen-igen utálom a nagyképű képmutató mellébeszélő igazságot elferdítő és tényeket elhallgató, a látszat miatt tenni nem akaró, vagy előrelátás hiányában, nem tudó manipulatív alakokat.
Hazug és aljas kiszolgálóikat pedig gyűlölöm, akik vizet prédikálnak és bort isznak – korrumpálnak és korrumpáltatnak, megtévesztenek, ügyeskednek, közpénzt csatornáznak, magán és hivatali esküt szegnek – bízva abban, hogy a jelszavak túllihegése olyan hűségeskü, hogy lebukás, bántalom nem érheti őket.
csakafidesz
2021-02-28 @ 22:13
Én a „Namond” nevű szarjankót utálom.
Namond
2021-02-28 @ 22:26
csakafidesz 2021-02-28 @ 22:13
Én viszont kedvellek, akkor is ha bolhás vagy és vakaródzol.
Naprózsa
2021-02-28 @ 16:05
Az az egyik, sőt talán a legnagyobb gyengesége a homo sapiensnek, hogy önmagával mér. Jó, ez egyben a legbecsülendőbb tulajdonsága is a többségnek, hogy önmagával mér.
Mert a többségnek van olyanja, hogy becsület, szolidaritás, mások helyzetébe, gondjába való beleérző képesség és bűntudat. Egyszóval lelke, lelkiismerete, erkölcse.
S mi valódi emberek azt feltételezzük, hogy ez minden embernek látszó lénynek megvan.
Hiba, sőt hiba a sokadik hatványon. Ugyanis vagyunk mi, a kisebb, nagyobb hibákkal, és vannak ezek, akik mivel nincs lelkiismeretük, és lelkük sem valójában nem emberek, csak pszichopaták, akik mások átverésében, kihasználásában, kínzásában és elnyomásában, megölésében találnak élvezetet.
Ma nekik áll a világ. Mert a társadalom szabályokat emel, és alapszabály, hogy nem büntetünk csak ha az illető bizonyítottan bűnös, nem ütünk először, nem rúgunk bele a földön fekvőbe, nem nézzük zsákmánynak a kisebbet, beteget, gyereket, és nem ölünk, nincs halálbüntetés.
Ez a társadalmi kontroll, együttélési társadalmi egyezség viszont kitermelte pszichopaták évszázadról évszázadra egyre nagyobb hányadát. Ma már kb. a homo sapiens 8-10 %-a pszichopata, amelyik a törvény védelme mögé bújva – és most az utóbbi 6 éve felpörgetve – azzal szórakozik, hogy minket félelemben tartson, és végső soron megölessen, vagy rosszabb esetben rabszolgaságba kényszerítsen.
A kislétszámú társadalmakban mint ősközösség, vándorló népek, aprófalvak még rövid úton elkergették vagy agyonverték a pszichopatát, mert aki a kisközösséget állandóan összeugrasztotta volna, vagy veszélyhelyzetbe küldte volna a vadászó, gyűjtögető társait, az lényegében az egész törzs, falu – de még a maga – életét is veszélyeztette, ergo az életben maradt társai tudták kit kell agyonverni a többiek halálát megtorlandó.
De nézzük most mivel szórakozik az elit országonként vagy a Bilderberg. Összeugraszt buzit a gyerekeit védő normálissal, nőt a „transzférfival”, feketét a fehérrel, muzulmánt az őseurópaival keveri, direkt, hogy senki se érezze jól magát. Itt már nem a szokásos oszd meg és uralkodj van, mert normál társadalmi szabályokkal is olyan jól élnek mint még soha. Ez már öncélú szívatás, mert a rabszolgabirodalom nem lehet cél, hisz a rabszolga parancsra nem tud új találmányokon gondolkodni, sőt inkább tönkre is teszi a termelőeszközöket, nagy tömegek elbutulnak, végül a Háttérhatalom tagjai sem fognak kijutni a világegyetembe egy elkorcsosult emberiséggel, hanem visszafejlődnek velünk együtt.
Az a baj, hogy a normális 90% többség – bár könnyen felszámolhatná ezeket a rasszáruló aljas pszichopatákat Bill Killtől Soroson át Gyurcsányi moslékellenzékeinkig, ehelyett azon töpreng, hogy miért nem viselkednek logikus, normális emberi módra? A legtöbben várják a csodát, hogy a pszichopatának egyszercsak lelkiismerete nő és emberi módon tud viselkedni.
Nagy hiba, már szinte bűn: Tessék végre egyszer és mindenkorra tudomásul venni: a mai elit és Brüsszel meg a nyugati kormányok és képviselők csak pszichopaták, és ne várjunk tőlük semmit, mert minden emberi érzést csak színjátszanak, mert csak kaméleon képességű elmebetegek, ők nem emberek és soha nem is lesznek azok.
Akkor pedig már tudjuk, hogy esküdt ellenségek, és úgy is kell kezelni őket.
csakafidesz
2021-02-28 @ 21:52
Naprózsa! Blaszfémia, de nem önmagával mér az ember. József Attila nagyon szépen megírta az Ars Poeticájában:
„Ehess, ihass, ölelhess, alhass!
A mindenséggel mérd magad!
Sziszegve se szolgálok aljas,
nyomorító hatalmakat.”
De amúgy a hétköznapi kis befolyásolt reklámbambult ember sem önmagával mér, hanem másokhoz igazodik, egy délibábos divatcézárok kitalálta figurát tesz saját maga elé mércének.
Theo
2021-03-01 @ 01:32
Koszonjuk Naprozsa, ez a lenyeg. Pszichopata, vagy programozott biorobot, a lenyeg, hogy remenytelen veluk a jozan parbeszed.
Logar
2021-02-28 @ 17:33
Most (is) sírnom kell.
Bukohill
2021-02-28 @ 18:03
Az ifjabb nemzedékek sokat tanulhatnának a Vezeklés című grúz filmből.
Persze, mindez az egyenlőbbekre amúgy sem érvényes.
csakafidesz
2021-02-28 @ 22:23
Láttam a vezeklés c. filmet. De vannak döbbenetesebb dolgok. A „vietkong” nevű felszabadító terrorszervezet több vietnámit ölt meg, mint ahányat az amerikaiak a vietnámi háború idején. A „felszabadult” Vietnámban milliószámra találtak „árulókat” és ártatlan parasztokat lőttek agyon a rizsföldeken. Ettől már csak a kambodzsai vérengzés volt értelmetlenebb. A kommunizmus igazi arca az emberölés és a népírtás.
en
2021-02-28 @ 18:21
“A történelem arra tanít meg bennünket, hogy az emberiség semmit sem tanul a történelemből.”
A zsidok üzentek vörös kinzast, rablast, megfelemlitest, aljassagot, gyalazatot.
Illendoen valaszolni kell vegre!
sunga
2021-02-28 @ 20:27
Történik napjainkban, valahol a vad Boszniában
https://www.vadhajtasok.hu/2021/02/11/a-bosnyakok-is-meguntak-az-invaziot-agyonverik-a-migransokat-video
A hatalom nem védte meg őket a tömeges idegen erőszaktól – hát most önvédelmet gyakorolnak.
Ez sem igazán felemelő.
☼
csakafidesz
2021-02-28 @ 22:10
Istenem! Annak idején Rigómezőn (Koszovó) sem örültek a nemrég érkezett törököknek. Neki is láttak amivel csak tudtak. Karddal, lándzsával bunkóval és cséphadaróval. Az úgynevezett emberi jogok még nem voltak deklarálva, de ha lettek volna, akkor is a betolakodók agyonverése lett volna az egyes számú feladat. Ráadásul ez így helyes.
Theo
2021-03-01 @ 01:35
„Nem felemelo”.
Milyen jobb otlete van?
khm
2021-03-01 @ 07:20
Hogy ő mire gondolt? Nem tudom.
Viszont fegyverrel lelőni humánusabb. Nem? Piha agyonverni. Hát nem élünk az Őskorban!
csakafidesz
2021-03-01 @ 18:18
A nép, az egyszerű nép lincselni szokott. Amikor a Budai Várpalota romokban hevert lelőttek egy amerikai repülőgépet. Ez 1944 telén volt. Anyám szemtanúként mesélte, hogy milyen vehemenciával verték agyon az emberek a Budapestet bombázó amerikai pilótát. Volt akkor fegyver dögivel, a közönség sorában is jónéhánynak volt pisztolya, de a kutyákra és a bombázó pilótákra sajnálták a golyót.
csakafidesz
2021-02-28 @ 21:40
Két emléktábla Budapest belvárosában. Kb. 50 méterre egymástól. A Váci utcában kint van a tábla: Ebből a házból hurcolták el Kovács Bélát.. A sarkon befordulva a Nyáry Pál utca elején: Itt lakott Kovács Imre a Nemzet Parasztpárt elnökhelyetttese. Nos az ominózus napot követően Kovács Imre a Nemzeti Parasztpárt épületében a falhoz vágott egy írógépet és azt ordította, hogy a törvényességnek látszata sincs ott ahol az ágyból géppisztollyal rángatják ki az embert. Utána hazament csomagolni.. Miután kiért Svájcba rögtön írt egy vékony kis könyvet (A „Néma forradalom” c. írása felét se teszi ki.) „Im Schatten der Sowjets” cimmel. Ki maradt itt? Hát ugye Veres Péter, de hozzá senki sem mert hozzányúlni, és a kriptokommunista Erdei Ferenc. (Erdei Ferenc szeme akkor nyílt fel amikor Zöld Sándor belügyminiszter és családja meg lett öngyilkolva a Benczúr utcai lakásukban. Utána már őt csak a félelem hajtotta..)
sunga
2021-02-28 @ 23:59
Január…, február… itt a nyár! ?
Jó idő van napközben, órákig süt a nap, és ez – egy-egy párnapos kivétellel – már így is marad.
Menjünk, ápoljuk kertjeinket (valamilyen mindenkinek van!), s hagyjuk a dagadt ruhát másra.
De előtte még egy utolsó – friss – ajánlás:
„Gondold végig, mi a jó neked, és ne posztolj kormányellenes propagandaszövegeket csak azért, mert a környezetedben hozzá nem értő, de roppant határozott emberek nyomják a szöveget Orbán ellen.
Különben bármennyire is szeretettel őrizlek az emlékezetemben, azzal a fájó csalódással engedlek el végleg a múltba, hogy túl sokat gondoltam rólad, és valójában még az alapvető érdekeidet sem ismered fel.
Ezt sajnálnám, de hát, nem tudok segíteni. Segíteni a fentiekkel tudtam, kérlek, próbálj befogadni belőle valamennyit.
Köszönöm!”
==> https://www.facebook.com/szentesizoldi/posts/783813882253396
? ? ?
vorosful
2021-03-01 @ 01:49
Akkor en is kuldok tavaszi ajandekot, egy irodalomtorteneti csemeget. Kajla akademikus ur fedezte fel, evtizedes kutatomunkaval Kosztolanyi Boldog, szomoru dal-anak elso fogalmazvanyat, amit a kolto kesobb alaposan atirt. 🙂
(Kajla akademikus ur egyik lakotarsunk, figyelemremelto figura, aki seged-szanitecbol kuzdotte fel magat irodalomtortenessze; egyszer talan az akademiai nagydolgozasat (sic!) is elkuldom, mert tanulsagos, bar hosszu. A temaja Antigo kuzdelmes elete; ha valaki nem hallott volna rola meg, az illeto ur Antigone nehez sorsu ferje volt.)
(Ha a fentiekbol arra kovetkeztetnek, hogy a kulonbozo cimek, rangok, tudos tanulmanyok hallatan nem esem automatikusan ajult revuletbe a tisztelettol: bingo!)
Lassuk hat a Boldog, szomoru dal elso fogalmazvanyat (bocsanat, Kosztolanyi ur, nagyon szeretem Ont, es ennek a versenek – az igazinak – utolso versszaka tokeletes kepbe suriti minden szarnyalni akaro ember kinjat; hommage-nak tekintse tehat, ne blaszfemianak).
Van kenyerem s borovicskam
Gyermekem es felesegem
Nem nyilik mar ki a bicskam
Hogyha massal szemez eppen.
Az orvosom ugy hivjak: Hans Ur.
Bunkokent sujt a tanacsa:
Nem valo mar a sok hancur
Klari, Kati, Nyina, Masa.
Az eletem mar nem az anzix
Min Parizs van, Roma, Velence,
A labamra azt mondja Hans: X
Es arthritiszes a medence.
Ha elmegyek, nem kerdik: jossz meg?
A versem nem olvassak, oh nem:
Szemetbe vetik a boszmek
S rohognek: micsoda ponem!
Jaj, nincs meg a kincs, mire vagytam,
A kincs amiert ol a banat:
Mar nem Casanova az agyban
Unjak versem s a pofamat.
Vidamabb tavaszt, es valoszinuleg kicsit ritkabban fogok irni (= kevesebb okorseg). Varnak a… mindegy, mik. Varnak.
Me egyszer 🙂
Ch d V
khm
2021-03-01 @ 07:23
Sajnálom.
Kedveltem az írásait.
Namond
2021-03-01 @ 15:46
Chevalier,
Igyon egy whiskey-t, fenje ki a spádéját, pödörje meg a bajuszát és nézzen a jövőbe.
Namond
2021-03-01 @ 15:48
Ja, sok barátot szerezhet egy-két karton, megfelelő helyen elhelyezett cigivel.
vorosful
2021-03-01 @ 17:22
Kosz; nem azt mondtam, hogy sose, csak hogy ritkabban.
Szerencsere kicsit besurusodtek egyeb tennivaloim 🙂
Ch d V
Namond
2021-03-02 @ 00:08
Kinek kössz?
Ha jön a zsozsó gratulálok, tudom, hogy odaát csak az számít.
vorosful
2021-03-02 @ 17:50
Lebuktam.
Valoban, egyetlen istenem a penz, ezt csak a meg tobb penz ubereli.
A munkam minden egyes pillanatat gyulolom.
Ch d V
Namond
2021-03-02 @ 21:50
Chevalier,
Ne legyen ostoba.
Ha el akarnám ítélni – bízzon bennem – oda írnám, hogy Ön, sőt, hogy legyen kígyóember és kapja be.
Ilyet nem tettem ugye?
„az odaát csak az számít” része az amerikai álomnak, társadalmi jelenség és elvárás, mint az, hogy minél kevesebb adót fizessen az US polgára.
Piruljon a füle!
csakafidesz
2021-03-01 @ 11:14
Hosszú listát lehetne írni azokról akik 1946 után elmentek. Szent Györgyi Albertnek Moszkvában bemutatták Rákosit. Félórás beszélgetés után a Nobel díjasunk úgy döntött, hogy él a svéd állampolgárságával és elmegy. Van akit küldtek. Nagy Ferenc kisgazdapárti miniszterelnök Svájcban tárgyalt amikor megüzenték, hogy jobban teszi, ha nem jön haza.. Ez az 1947-es év amúgy is furcsa volt. A vasutasok kék cédulával leszavaztak minden állomáson. (Az utasok egy része is.) Szóval a kommunisták nem demokratikus úton szerezték meg a hatalmat. Ez egyébként a világon sehol se ment nekik.
balbako
2021-03-01 @ 14:40
Aristo ezúttal nem vette tréfára a dolgot, mert ezzel nem lehet tréfálni! Ezeknek a mocskoknak az utódai Aprók, Bauerek, Fekete Győrök elpofátlanodtak és most újból rátennék a mocskos véres kezüket a hazánkra a moszkoviták helyett a brüsszelitákkal karöltve. Ébresztő emberek, amíg nem késő!
Theo
2021-03-01 @ 15:41
Mi tudjuk, de kiabalj mar at a tuloldalra is!
Ma elolvastam megint egy- ket FB kommentet (mas a Klubradiot hallgatja, nekem ez adatott) es ilyenkor teljesen elvesztem minden remenyem.
Kele Loránt
2021-03-02 @ 07:32
Theo
Én a Népszavában ordítozok, megrendülve a hatalmas mennyiségű, hitvány, értelemhiányos embertömegen odaát. Mit ér ez a túloldalra szánt józan pár sor, akkor amikor újból és újból elküldenek a Cukorhegyi gulágra a feljelentők!?
Theo
2021-03-02 @ 17:20
Sztem szamit.
En ertekelem, mert barki barmit mond, ez a legnehezebb, fegyver nelkul a „teruleten” kuzdeni nalunknal joval kevesebb informacioval rendelkezo, amde harcias emberekkel.
vorosful
2021-03-02 @ 17:48
Jozsef Attila ma valoszinuleg igy irna:
„Globaltoke es liberalfasizmus jegyesek.
Minden kulon ertesites helyett.”
Ch d V
Namond
2021-03-02 @ 22:11
Chevalier,
Szerintem a liberalizmus és iker gyermekei a nácizmus és kommunizmus.
Tehát:
“Globaltoke es liberalizmus iker gyermekei jegyesek,
a nacizmus és kommunizmus gyilkos eszmei, s emberei,
verfertozo naszuk agya milliok verenek, szenvedesenek arja,
a vert ontok s utodaik, hetvenhét nemzedekei atkozottak,
az eljovendo evek soran, a lusztracio vegso gongjanak hangjaig
Minden kulon ertesites helyett.”
Bizsu, bizsu
100km
2021-03-03 @ 15:18
sólyomnak volt pofája nem kezet fogni … amikor érdemben cselekedni kellett volna, akkor meg kushad a „láthatatlan alkotmány mögött”…. csak hát láthatatlan volt és megláttuk … és nem is felejtjük, mint a körmös bauert meg a fiát!!
sunga
2021-03-03 @ 16:40
Hova tűntek egyes hozzászólások
avagy
mi történik itt a statisztikával?!
Ez most nem igazi hozzászólás, nem vélemény, vagy ilyesmi, ez annál sokkal-sokkal fontosabb: 🙂
Az Aristo blog felületének felépítése („tördelése”) jól ismert minden törzstag számára: balra a főszöveg, jobbra az Archívum (ma már végeláthatatlan) rovata, alatta a Legfrissebb hozzászólások (sajnos, csak a legutóbbi három, pedig sokkal célszerűbb lenne ha az Archivum csak évenkénti rovatokat jelenítene meg, s csak az egyes évek megnyitásával tárulna elénk a hónapok termése, ugyanakkor a Hozzászólások rovat mondjuk a legutóbbi 10 hsz-re hívná fel a figyelmet!), és most értünk oda e kis szösszenet tárgyához, a „Népszerű” rovatocskához:
Itt, mint az ismert, az utóbbi időszak (hónap, negyedév?) három legnépszerűbb blogbejegyzése található címmel, kis fotó-emlékeztetővel, a megtekintések számával és (MOST JÖN A LÉNYEG!], a „Comment”-ek számával.
Namost hetek óta vezeti – megérdemelten – a hozzászólásszám-listát a Vakcinakeringő; a 300-as „Új országos egyéni csúcs”-ot, mint arról annak idején magam is megemlékeztem egy kis bejegyzéssel, február 24-én értük el, ez után már csak egy-két kósza hsz. született, így tehát a főszöveg utáni legelső komment előtt nagy betűs szedéssel jelenleg is ott áll pontosan: 304 HOZZÁSZÓLÁS.
Igen ám, de a fentebb említett jobbszéli Dicsőségtábla ma már csak „235 Comments” jelzéssel illeti a legelsőt, ugyanakkor a hasonló adatok az ezüstérmes Klubrádió című írás esetében stimmelnek (110 comment a listán, és pontosan ugyanennyi a blogbejegyzésnél), továbbá a bronzérmes számai is stimmelnek: 107 db itt is, ott is.
És ez még nem minden! Tegnap figyeltem fel erre a felettébb riasztó jelenségre először, s tegnap este még 284 commenttel volt az első a Vakcina a „Népszerű” rovatban, tehát tegnap még „csak” mintegy 20 db volt a hiány!
Hova tűnnek a hozzászólások, és miért; avagy mitől változik a dicsőséges első hely eredménye napról napra, ill., ha mégis mind megvan, akkor kik hamisítják a statisztikát (pláne ilyen felemás módon!) – merült fel bennem a kínzó kérdés, mely már tegnap is alig hagyott nyugodni, ma pedig már alig vártam, hogy délután a gép közelébe kerüljek, s ellenőrizzem a tabella állását.
Én a magam részéről a Bilderbergekre gyanakszom, ezen belül a KillBillre mindenképpen (ez amúgy is kézenfekvő egy ilyen számítógépes kérdéskörben), de hogy a nemzetközi libernyákság keze van a dologban, az aligha kétséges!
Ki tud többet a kérdésről?!
☼
Theo
2021-03-03 @ 22:22
Biztos kitorlik a sajatjaikat, ha van mar eleg… 🙂
vorosful
2021-03-04 @ 01:15
Sunga,
ebben a pillanatban mar csak 207
Vakcinakeringő „Az értelem világos és nincs hatalma másokon, mint a… 207 comments | 3.4k views
Ugyes… Es a „views” is folyamatosan csokkeni latszik (elfelejtettem felirni, de szerintem eredetileg valahol 7k korul volt)
Ch d V
vorosful
2021-03-04 @ 02:33
Kedves Sunga,
idegesitett a kerdese, de nem birtam vele, ezert megkertem borbelyunkat, a hirneves Occam mestert, borotvalja meg a kerdest 🙂
Azzal jott vissza, hogy az osszeeskuves-elmelet tetszetos, de szerinte van egyszerubb megoldas. Azt is mondta, azt talalta legeloszor is furcsanak, hogy a rekorder cikkek mind relative frissek. Velemenye szerint a feliratozas ugyan hulye, de az algoritmus alighanem ez:
Mik is az adatok?
A „Vakcinakeringo” januar 31-en jelent meg (spoiler: tobb, mint 30 napja).
A „Klubradio” februar 16-an jelent meg (spoiler: kevesebb, mint 30 napja).
A „Klubradio” megtekintettseg-szama nem valtozott, a bronzermes cikke sem (Nepbaratsag, februar 20, tehat 30 napon belul).
A „Vakcinakeringo”-hoz jan 31-en 20 bejegyzes erkezett, februar 1-en 50 (kb), februar masodikan 28.
Az On elso eszlelese tegnapelott, hogy a „nezettseg” 20-szal csokkent, majd dobbenten fedezte fel egy nappal kesobb, hogy ujabb 50-nel, en meg az iment megirtam, hogy a szam megint 28-cal kisebb.
Occam baratom szerint a szam (bar ritka ostoban van cimkezve) azt jelzi, az utolso 30 (vagy 31) nap hanyan szoltak hozza (futo osszeg, „running sum”). Azaz a tema mennyire „kurrens” meg.
Hogy igaza van-e, kiderul, szerinte a kovetkezo napokon rendre 23, 25, 19-cel kell csokkennie a szamnak. – Minthogy a Klubradio meg nincs 30 napos, ott a szam vagy stagnal, vagy novekszik.
Es felre ne ertsen: osszeeskuvesek vannak (nem osszeeskuves-elmeletek, valodi osszeeskuvesek). De talan nem mind az, ami annak latszik.
Ch d V
sunga
2021-03-04 @ 12:12
T. Vörösfül,
Hozzászólása, pontosabban megfejtése egyszerűen lenyűgözött (mégiscsak meg kellett volna szereznie valamiképpen azt a bizonyos kaliforniai programozói állást annak idején, lehet, hogy most Önt szidhatnánk, mint a Goolag 🙂 egyik fő program-tervezőjét…).
Természetesen a szövegem végére az összeesküvésre vonatkozó részt csak a szokásos csipkelődés kedvéért tettem oda, tudom, hogy az olvasók/kommentelők nem használhatják a Del gombot, Aristonak meg nem szokása a tisztogatás (még az én eredeti nickemet is csak külön kérésre, ~feljelentésre tette feketelistára; tehát Occam láncfűrészével csak azt az utolsó, Bilderberges bekezdést lehetne levagdosni. (Apropos: csoda, hogy most megúsztuk a „Pluralitas…” kezdetű, közel 800 éves mondás idézését eredetiben… Pardon!) 🙂
Szóval, tényleg teljes elismerésem, továbbá hogy nyugodtabban ellenőrizhessük az első helyezett számainak alakulását, összeszámoltam a szóban forgó 304 db komment dátumok szerinti eloszlását – nnna nem gyalog, nem vagyok neandervölgyi, mint az amerikai elnök szerint a texasiak… -: az Excelt dolgoztattam egy kicsit, abban még ma sem lehet teljesen „eladni”, kíváncsi vagyok, hogyan alakulnak a számok a köv. néhány napban.
Hozzászólások darabszámai napok szerint:
31-én = 19 db; 1-én = 50 db; 2-án = 28 db; 3-án = 19 db; 4-én = 25 db; 5-én = 19 db;
6-án = 16 db; 7-én = 12 db; 8-án = 17 db; 9-én = 16 db; 10-én = 10 db;
11-én = 13 db; 12-én = 18 db; 13-án = 11 db; 14-én = 6 db; 15-én = 14 db;
16-án = 1 db; 17-én = 1 db; 24-én 6 db; 25-én 2 db; 28-án 1 db (összesen: 304 db).
Mindezeken túl majd az is érdekes lehet, hogy mikor „lép dobogóra” mondjuk a „Körmös”, vagy esetleg egy még újabb darab.
☼
vorosful
2021-03-05 @ 00:11
Sunga,
„(Apropos: csoda, hogy most megúsztuk a “Pluralitas…” kezdetű, közel 800 éves mondás idézését eredetiben… Pardon!) ”
„Pardon”-ra semmi ok. Teljesen igaza van, idonkent engem is zavar a stilusom, amikor visszaolvasom. Fellengzos, kivagyi – en kerhetek elnezest.
Nem mentseg, csak magyarazat: csaladi artalom. Kedvesemmel (aki kivetelesen olvasott, szeduletes memoriaval) a nap legvaratlanabb pillanataiban hulyitjuk egymast a szovegbe „artatlanul” beleszott fel- meg negyed-idezetekkel, es lessuk, kapcsol-e a masik. Tobbnyire igen, es egy alaposan kicsavart masikkal vag vissza, hadd eroltesse a partner is az agyat. Persze rendszerint o marad felul. – Ahogy gyerekkorunkban mondtuk, olcso jatek hulye gyerekeknek, de „nehez a ringlispilbol kiszallni”.
Ch d V
vorosful
2021-03-04 @ 14:55
Sunga,
vak kakas is talal szemet (neha) 🙂
Mazlim volt: veletlenul jo iranybol kezdtem nezni a problemat. Tortenhetett volna ugy is, hogy rossz iranybol indulok, napokig fovok a sajat levemben, aztan duhosen odavagom.
Ha azt hiszi, ezt most alszerenysegbol irom („fishing for compliments”), teved. De remelem nem hiszi. Csak mondani szeretnek valamit, ami lehet, hogy mindenkinek kozhely – de szerintem fontos.
Barmilyen eredmenyhez kell persze valami minimalis felkeszultseg – de azon felul szerencse is. Aki ezt nem ismeri el / nem ismeri fel, becsapja (mert tulbecsuli) onmagat es csalja a vilagot.
A Tuskevar-t valoszinuleg mindenki ismeri, az emlekezetes jelenetet is, amikor a fiu ledurrantja a varjut.
„Veletlen volt, Matula bacsi, veletlen.”
„Hogyha nincs likirant, hiaba veletlen.”
Mindkettonek igaza van. A varjaknak likirant kell lenniuk – ez a felkeszultseg. De az, hogy a soret szorasan belul valamelyik tenylegesen eltalaljon egy varjut – na az mar veletlen.
Nem lennek Vorosful, ha nem jarna ide egy sztori is. Facanvadaszatra kisertem egy norveg baratomat. Felemelte a puskat, lott – es egyszerre ket facan kalimpalt lefele. „Likirant” voltak persze, de mindketto egyszerre? Vagy netan Fortuna asszony is besegitett?
Ch d V
Namond
2021-03-04 @ 15:22
Nem voltak „likirant”, a sörétfelhő szélein voltak.
Igen, Fortuna asszony besegített, a „likirant”-i üreshely, szerencsés volt.
vorosful
2021-03-04 @ 15:59
Uzlettars,
egyetertunk. A lenyeg, hogy nem a szomszedos baranyfelho vagy egy poszmetebokor, a hajtok, vagy epp a sajat laba fele allt a puska csove 🙂
Ch d V
sunga
2021-03-04 @ 17:25
T. Vorosful,
Mai tanulság:
Kétségtelenül nagyon fontos, megszívlelendő társasági szabály, hogy mindig „likiránt” legyünk (amíg csak lehet…)!
🙂
Namond
2021-03-04 @ 22:25
Nini, Sunga, maga honnan került elő?
Kegyed a személyi kultuszos csakafidesz, alias „csakisorbán”, 2.0 reinkarnációja?
Valami intellektuális falatkát koldul és pitizve kezeket nyalogat érte?
Szagot is deréktájon vesz?
Megosztja velünk, hogy hány vörös, szőke és barna társaságát élvezte?
Namond
2021-03-04 @ 22:38
Chevalier,
Az alapfelvetéshez nem akarok hozzászólni, de elfogadom Ön szociálisan érzékenyebb, remélem idővel kinövi a hülyék pártfogolásának kényszerét.
Az Ön meglátása – szerintem – az egyéni (saját) teljesítmény követelmények teljesítése szakmai tapasztalatán alapuló ösztön, mint a profi aranyásóé, aki érzi, hogy hol kell azt keresni.
Sunga, az angus meg szerintem azt sem tudta, tudja mi is Ocam borotvája úgyhogy humora kárba veszett.
Üdv a párjának, néha nézzen magára.
vorosful
2021-03-05 @ 01:07
Uzlettars,
„Az alapfelvetéshez nem akarok hozzászólni, de elfogadom Ön szociálisan érzékenyebb, remélem idővel kinövi a hülyék pártfogolásának kényszerét.”
Mindketten felnottek vagyunk; maradjunk abban, hogy csinaljuk azt es ugy, amihez es ahogy kedvunk van. Van, aki falkavezer szeretne lenni, netan itelni eleveneket es holtakat; van, aki beszelgetni szeretne; van, aki foleg hallgatni (a beszelgetest), es idonkent hozzatenni, ami szerinte tanulsagos vagy masoknak hozzaferhetetlen informacio. Mindez rendben van, amig gatak kozott marad, nem nyirjuk egymast l’art pour l’art.
Erdekes, hogy amikor boldog(talan) emlekezetu, azota remelhetoleg nyugdijba ment Osztalyfonok Urunk egyszerre vett celba kettonket (Ont es engem), azt nem viselte olyan kackiasan.
A kovetkezo nyalasan, szentimentalisan szepnek hangzik, de igaz: hallottam en mar kisinas szajabol, negyedoras konfuz, ertelmetlen hablatyolas kozben veletlenul egy gyongyszemet kibukni. Lecsaptam ra – es hasznunkra valt. – Semmi happy-end, az illeto valoban zavarosfeju, a szakmara alkalmatlan gyerek volt, le is kopott rolunk. De ettol meg erdemes volt azt az egy dolgot kihallani a tikkaszto zagyvalekbol.
Ha azt akarja bebizonyitani, hogy On a legokosabb – ezt egy percig nem fogom vitatni. Ha valamilyen mas celja is van, ajanlom figyelmebe a kovetkezo tortenetet (megintcsak szinigaz).
Volt egy baratom, szinte az elso napoktol kezdve, hogy idekerultem (mult ido, Trump-partisagom ota nem all szoba velem). Az angolom turheto volt, am a nyelvtan hagyott kivannivalot. De barmilyen szornyuseget kovettem el, sohasem javitott ki direktben. Ehelyett atvette a szot, es ugy forgatta, abszolut feltunes nelkul, hogy pontosan megismetelje az en mondatomat – de immar a helyes nyelvtani szerkezettel. En meg ertettem belole. Tudja, igy is lehet tanitani.
Persze nadpalcaval is.
(Hogy vilagos legyen: Sungat nagyra tartom, szivesen olvasom. Mint ahogy Ont is – ha epp szemelyeskedik, azt igyekszem ignoralni magamban; amikor manipulalni probal, es eszreveszem, azon jot mulatok, „that’s part of the deal” az interneten.)
Ch d V
Namond
2021-03-05 @ 10:20
Chevalier,
Nem szándékoztam, sem nyírni, sem kioktatni.
Egyszerű ténymegállapítást tettem – kommentjei alapján, akadémikusok ellátása, autóbiztosítása, stb – szociális érzékenységéről.
Viszont mindig elfelejtem kitenni a smiley-t. Sorry.
Ha nem vette volna észre, senkit sem próbáltam és nem próbálok véleményének közreadásában megakadályozni, innen kitiltani, no mondjuk Jager és K Kozgum kollégákat kivéve.
Ahhoz viszont ragaszkodom, hogy én is szabadon közöljem véleményem, már csak azért is, mivel remélem az nem a média ismétlése és sugalmazása közzététele, hanem eléggé sajátom.
Még akkori is ha probléma látásom és megoldási javaslataim – mert ugye ilyenem is előfordul – nem mindig népszerű illetve mások hosszabb idő után látják át.
Minthogy baromira utálom a személyi kultuszt és hozsannázást és hízelkedést semmi képen nem célom falkavezér lenni, blogot nyitni és legokosabb megmondó emberként szerepelni.
Ennek két okát tudok hirtelen felsorolni:
1. számomra rendkívül kényelmetlen érzés,
2. érzésem szerint korlátozza intellektuális szabadságom.
HND hozzászólásait azért kedveltem, mint Ön említette; „masoknak hozzaferhetetlen informacio”-val rendelkezik és azt megosztotta a komment közösséggel, mint partnerekkel egyéni és sajátos vélemény kialakítása reményében.
(Vélem én.)
„Osztalyfonok Urunk” ???
Nem tudom biztosan kire gondol, de ha Lupus kollégára, vele kommentjei fő irányában általában egyetértettem, támadást nem érzékeltem vagy ha igen a fentiek miatt ignoráltam, azzal azonban nem, hogy HND-t személyében támadta. Gondolom Ön, figyelmen kívül hagyta ez irányú bejegyzéseimet.
Más célom? Ugyan mi lenne az Chevalier de Vorosful?
Egy célom van; Egyéni véleményalkotásban NEM SZABAD a médiát – kimondott szavait és sugalmazásait – követni.
Az anekdotát köszönettel veszem, az Ön által írt tanulságot értékelem.
De megjegyzem én sosem próbáltam Önnel személyeskedni, annak rossz értelmében, viszont sosem próbáltam ennek ellenkezőjét sem tenni.
Ön szuverén személyiség kizárólag egyenrangú partnerséget, mint párjával, tudok elképzelni.
Sajnálom, ha szociális érzékenységére tett megjegyzésem felzaklatta, sajnos különös tehetségem van a fekélyek felfakasztására. Ugye nem én voltam az első?
A jobb megismerés kedvéért.
Párom unokahúga elvált szülők gyermeke. Saját háztartás alapítási szándékát szülei nem támogatták, albérletből, albérletbe költözött, különböző párokkal.
Segítséget kért tőlünk é párom kérésére, bank kölcsönt felvéve segítettünk saját lakástulajdonhoz jutni számára és aktuális párja számára. Sőt lakásuk berendeztük ágytól asztalig, konyhai felszerelésekig.
A feltételeink – elvárásaim szerint – azok voltak, hogy ők fizetik a törlesztést, adóterheinket, együtt maradnak a törlesztés végéig, amikor is 1 Ft értéken megvásárolhatják tőlünk a lakást.
Azonban a törlesztés vége előtt, tömbrehabilitáció kedvező feltételei miatt a lakást eladni és elköltözni szándékoztak.
Belementünk, azzal, hogy a bevétel az övék, a minket súlytó az adóterhek általuk viselése mellett.
Azonban az új lakás vásárlásához nem voltak az adott bank szerint hitelképesek, így az unokahúg ismét be kívánt vonni minket, a banki kezesek közé.
Ezt én nem vállaltam, bizonyítóerejű magánokiratban kijelentve, hogy párom saját, örökségéből és keresményéből adódó külön vagyona erejéig kezes.
Ez az adott banknak kevés volt, így a konstrukció kútba esett, az unokahúg nem beszélt velünk.
Határozottan megsértődött, hogy önálló élete elindítása után nem vállaltunk felelősséget érte, hanem saját gyermekeinket – mindkettő saját lakással és egzisztenciával rendelkezik – helyeztük előtérbe.
Amúgy az idősebb, a mai világban, mint informatikus, bizonyította okosabb mint én, a fiatalabb bizonytalan, de semmivel nincs kevésebb készsége mint nekem, sőt egyes területeken bátyját is meghaladja.
Vörösfül, némely tévelygő gondolatomban, nem hasonlítok kissé párjához? ?
Ha már a tapadós sunga-t szóba hozta.
Sunga,
Van valami közös Buckingham, Bakony, Bükk, Buch, Bukovina esetleg a bucanier szavak között?
Ha van milyen népszokásra utal ez?
vorosful
2021-03-05 @ 12:24
Uzlettars,
epp felebredtem es suru napra. Koszonom a hosszu levelet, de ugy latom egy teljes felreertesbol indul.
„Nem szándékoztam, sem nyírni, sem kioktatni.
Egyszerű ténymegállapítást tettem – kommentjei alapján, akadémikusok ellátása, autóbiztosítása, stb – szociális érzékenységéről.
Viszont mindig elfelejtem kitenni a smiley-t. Sorry.”
Nem ENGEM nyirt, nem rolam volt szo, nem sertett, nem bantott, idevonatkozoan minden magyarazkodas folosleges.
Az csipte a szememet, amit – es foleg ahogyan – Sunganak irt, es kitort belolem a rabbi 🙂 (nyilvan erteni fogja, Sunga melyik korabbi levelere utalok). A fenenek kell foloslegesen minositeni egymast (jo, SZERINTEM foloslegesen), amikor van eleg bajunk, amivel foglalkozni lehetne.
Szoval total felreertes, nem, nem es nem, abszolut nem magam miatt irtam. Viszont mond erdekes dolgokat, majd ha lecsitul a nap, valaszolok azokra is.
Ch d V
Namond
2021-03-05 @ 15:32
Chevalier,
Jó.
vorosful
2021-03-06 @ 04:31
Uzlettars,
szoval tisztaztuk: nem magam miatt irtam.
Random valaszok:
„Még akkori is ha probléma látásom és megoldási javaslataim – mert ugye ilyenem is előfordul – nem mindig népszerű illetve mások hosszabb idő után látják át.”
Igen. Velem is elofordult, hogy utolag igazat adtam Onnek. Lehet, hogy csak magamban. De tobbek kozott ezert IS figyelek arra, amit ir.
„Sajnálom, ha szociális érzékenységére tett megjegyzésem felzaklatta, sajnos különös tehetségem van a fekélyek felfakasztására. Ugye nem én voltam az első?”
Tehat nem volt fekely-fakadas 🙂
Egyebkent igaz, bizonyos szocialis erzekenyseg genetikus hiba nalunk. Apam tobbek kozott ennek (is) koszonhette negynapos beutalojat az Andrassy ut 60 alatti wellness-centerbe. Kisse megviselt allapotban, de hala Istennek sajat laban tavozott.
Es ha mar Apamnal tartok, egyik kedvenc szavajarasa (es cselekedete), a „Franklin-kolcson” is idevag. Adok neked, mert tudok, es ra vagy szorulva. Majd kesobb, ha tudod, „add vissza” az akkor raszoruloknak. Van benne valami szep „tarsadalomban gondolkodas”. (Sejtheto, hogy raszorulokra gondolt, nem lehutokre.)
Falkavezerseg:
„1. számomra rendkívül kényelmetlen érzés,
2. érzésem szerint korlátozza intellektuális szabadságom.”
Mindkettot tokeletesen aterzem.
„“Osztalyfonok Urunk” ???
Nem tudom biztosan kire gondol,”
atorokszultan-ra, 2020-11-24, a „Hogyan lett a heteroszexualitasbol politikai allasfoglalas” cikk kommentjeiben. Meg hazifeladatot is kaptunk, azutan kezdtem Osztalyfonok Ur-kent hivatkozni ra.
Bocs, de ezt nem birom kihagyni:
„Ön szuverén személyiség kizárólag egyenrangú partnerséget, mint párjával, tudok elképzelni.”
Ne remenykedjen, tul oreg vagyok, hogy a szexualis szokasaimon valtoztassak 🙂 🙂 🙂
„Vörösfül, némely tévelygő gondolatomban, nem hasonlítok kissé párjához? 🙂 ”
Ertem, a smiley-val egyutt, de nem arulom el a valaszt. Csak annyit, hogy bizonyos ertelemben az intelligens emberek, barmit is a foglalkozasuk, hasonlitanak egymashoz.
Fiaihoz gratulalok. De megutotte a fulemet: „bizonyitottan okosabb, mint en”. Hogyan lehet ezt bizonyitani? A kerdes kivancsi, nem kotekedo.
Parja unokahuga: koszonom a tortenetet. „Iteletet” ne varjon, de a leirtak alapjan dontesei egyszerre embersegesek (az elso nagy segitseg) es jozanok (az egesz eletedert nem lehetek felelos).
Ch d V
Namond
2021-03-06 @ 12:01
Chevalier,
Rendben.
„Tehat nem volt fekely-fakadas.?”??
Örülök, hogy magyarországi hálás vendégei nem okoztak csalódást sem önnek sem háztartása tagjainak.
A “Franklin-kolcson”-t magam is alkalmazom egyedi esetben és egyszeri eséllyel.
„A “Hogyan lett a heteroszexualitasbol politikai allasfoglalas” cikk kommentjeiben nem találok 2020-11-24-i, atorokszultan kommentet.
De hivatkozást „Osztalyfonok ur”-ra igen és részemről kizárólag a számára fenntartott kedves üdvözlő szavakat; „loolipsloopy”.
Igaza van ez nem oly kackiás, csak afféle hessegetés.
De mit is jelenthet?
Ön, kissé alábecsült, nem „csakafidesz” vagyok és túl becsülte becsét, intellektuális partnerségről írtam.??????
Bár a korrekt üzleti partnerség, ahol Ön dolgozik én meg a bankszámlám ellenőrzöm, sem kutya.
„Csak annyit, hogy bizonyos ertelemben az intelligens emberek, barmit is a foglalkozasuk, hasonlitanak egymashoz.”
Lássa be, ez pongyola és téves kijelentés.
Figyú;
„bizonyos ertelemben az” azonos célú, azonos szándékú „intelligens emberek”
Mire alapozza az eltérő „barmit is a foglalkozasuk” fordulatot?
Szerintem az adott személy gondolkodását, céljait alapvetően meghatározza a foglalkozása – az ahhoz szükséges módszertan – és annak (foglalkozás) lehetőségei.
„De megutotte a fulemet: “bizonyitottan okosabb, mint en”. Hogyan lehet ezt bizonyitani?”
Gyakorlatban, tudja, próba.
Nem mindig a szokásos utak a legrövidebbek a célig (szívott is míg eljutott oda ahol van, de hál istennek, harcos).
vorosful
2021-03-06 @ 13:53
Uzlettars,
„“Csak annyit, hogy bizonyos ertelemben az intelligens emberek, barmit is a foglalkozasuk, hasonlitanak egymashoz.”
Lássa be, ez pongyola és téves kijelentés.
Figyú;
“bizonyos ertelemben az” azonos célú, azonos szándékú “intelligens emberek”
Mire alapozza az eltérő “barmit is a foglalkozasuk” fordulatot?
Szerintem az adott személy gondolkodását, céljait alapvetően meghatározza a foglalkozása – az ahhoz szükséges módszertan – és annak (foglalkozás) lehetőségei.”
Pongyolanak pongyola, nem akartam halalra ragozni, es ettol kodos maradt. De az utolso mondattal
„Szerintem az adott személy gondolkodását, céljait alapvetően meghatározza a foglalkozása – az ahhoz szükséges módszertan – és annak (foglalkozás) lehetőségei.”
vitatkozom. Vagy pontositom a magam mondokajat.
A sors ugy hozta, hogy egesz eletemben mindig volt igen kozeli kapcsolatom koncertezo muveszekkel. Nem jopofa tarsasagi cseveges, hanem a mindennapi gyotrodes, gyakorlas szintjen is, melyen belelatva: kovethettem az alkoto munkat az ujjrendtol az EGESZ megformalasaig. Marmost a zene szaz emberbol szazegy szemeben kb. a total ellenpolusa annak amit en csinalok mint fenytechnikus, szuperuj technologiak, eszkozok buveszinasakent. Es mindket vegletbe belelatva, meggyozodesem, hogy az alkoto (ha tetszik, kreativ) munka, az anyaggal (es foleg onmagunkkal) megkinlodas folyamata, lepesei, zsakutcai, kinjai egy alapveto szinten pontosan ugyanazok. Azaz lenyegeben egyformak vagyunk.
On a „modszertan” szot hasznalta. Kerdes, mit foglal bele. Azt, hogy peldaul egy zongorista csuklobol, alkarbol vagy vallbol jatszik egy menetet, es hogy Vorosful hogyan ellenorzi, nanometer szintig tokeletes-e egy gombcikk – ez is modszertan. Es ezen a szinten persze keves kozunk van egymashoz a muzsikussal.
De a letra egy es ugyanaz. A Weores-versre utalok, amit nemreg idezett valaki: „Egyetlen ismeret van, a tobbi csak toldas: Alattad a fold, folotted az eg, benned a letra.”
Egy es ugyanaz – es csak egyfelekepp lehet felmaszni rajta.
Ch d V
Namond
2021-03-06 @ 14:55
Chevalier,
Legyen.
De mi a foglalkozás és mi a munka?
Hogy mi a módszertan?
Mi(k)re, hogyan lehet felhasználni egy csavarhúzót vagy egy golyóstollat.
vorosful
2021-03-06 @ 15:45
Uzlettars,
erdekes, de vegelathatatlan uj fejezetet nyitna a kerdese. Tehat csak ennyit:
„Mi(k)re, hogyan lehet felhasználni egy csavarhúzót vagy egy golyóstollat.”
Roviden: majdnem barmire. Jusson eszebe khm baratunk, aki egy nylonharisnyat hasznalt ekszijnak a Zsigulijaban, mire en elmeseltem, hogy vitorlas-arbocot szereltem meg egy rozsdasodo kerekpar-hatsoaggyal.
Igaz, kellett hozza, hogy a sajat agyam meg ne legyen tul rozsdas 🙂
Ady-parafrazis vitorlazoknak: „Vagy bolondok vagyunk, s elveszik egy szaling…” (A mutetnek hala nem veszett el. A „szaling” a merevito drotkotelet az arboctol eltarto rud. Ha lekonyul, mero szimpatiabol pillanatokon belul ezt teszi az egesz arboc is.)
Ch d V
Naprózsa
2021-03-04 @ 15:28
Kedves Sunga!
Sztem nem kellene aggódni, mert nem tűnnek el a hozzászólások valójában. Volt egy kb. 2 éves eset amikor nagyokat vitáztunk, és ezen okból úgy kétszeres lett a hozzászólások száma. Jó ideig legnézettebbnek látszódott az a cikk, aztán egy nap rajtakaptam a gyomlálást, és elkezdett csökkenni a szám, majd törlődött a cikk is a lenézettebb rovatból. S jól tette a gyomláló, mert különben a kommentek maximuma okán állandóan ugyanazok a cikkek lennének ma is. Volt idén is egy eset, amikor 300 fölé ment a hozzászólások száma, mivel egy Soros-provokátor napokig cukkolt mindannyiunkat. Ha csak a hozzászólások számát tekintjük ez a kommentveszekedés ma is fenn lenne a „legnézettebbek” között, pedig kit érdekel már!
Hogy előbb csökken a szám, és aztán törlődik a cikk is a legnézettebb rovatban, ez valszeg programozási, technikai kérdés, de az jó, hogy (meglátásom szerint) maguk a mi hozzászólásaink megmaradnak, olvashatóak az archívumban továbbra is.
Kivéve egy-két balos félkegyelmű provokátort, akik többszöri figyelmeztetés ellenére sem hagyták abba a bosszantásunkat, s örömünkre már nem kell időrabló sületlenségeiket kerülgetnünk.
Naprózsa
2021-03-04 @ 15:30
(bocsi: nem idén, még tavaly, helyesebben kb. egy éven belül volt az a provokátor, aki mindenkit felbosszantott.)
sunga
2021-03-04 @ 17:13
Kedves Naprózsa,
Kérem, olvassa el [még egyszer] tegnapi és mai hozzászólásainkat, mármint Vorösfül és jómagam néhány kommentjét. Ezekből egyértelműen kiderül, hogy – ellentétben a kissé click bait jellegű címadásommal -, valójában egy percig sem aggódtam hozzászólások tényleges eltűnése miatt (hiszen még össze is számláltattam az Excellel, s meg is írtam, hogy eszerint is darabra, egytől-egyig mind megvan!), mindössze annak az észrevételemnek adtam egy félkomoly szövegben hangot, mely szerint valamiféle ellentmondás látszik a statisztikák, azaz, a klf. helyeken feltüntetett hozzászólás-darabszámok között – okára (Occamra…) azonban egyedül nem akadtam.
Hihetetlen szerencse, hogy az olvtársak között akadt egy, aki nem csak, hogy azonnal értette mondandómat, de még, mint írta, „idegesítette is” a felfedett ellentmondás, ezért törte is rajta a fejét, mi több, sikerült is szintidőn belül megtalálnia megoldást:
program hibával állunk szemben, ill. nem is egészen azzal, hanem ~ a sikerlista kategória-megnevezése félrevezető kissé.
Legszívelyesebb üdvözlettel,
?
alter ego
2021-03-03 @ 16:56
Bauer ágyban párnák közt végezte, elévült. Az auschwitzi tábor őrét 90 évesen lecsukták, nem évült el. Egyszerű ez. Ha a midó öl, az elévül. Ha a midót ölik, az nem, nem soha.
Piffu
2021-03-04 @ 15:13
Most nem azért a kettőhúszért, kedves Aristo, tisztelem a munkásságodat, de tényleg a körmös Bauer a legnagyobb bajunk, mikor valamilyen (??) statisztikára hivatkozva mindent bezárnak Viktorék? Miközben a KSH adatai szerint januárban kevesebben haltak meg nálunk, mint előző években, és miközben Amerikában 16 állam kinyitott, se kötelező maszk, se lezárások, se kötelező oltások…
https://orvosokatisztanlatasert.hu/az-usa-ban-egymas-utan-jelentik-be-az-allamok-a-teljes-azonnali-nyitast/
Kíváncsian várom, mi lesz a következmény, „ledobják rájuk az atomot”, (vagy valami tényleg veszélyes vírust), vagy szétszakad az USA covidista meg anticovidista államszövetségekre?
Naprózsa
2021-03-04 @ 18:58
De utálom amikor nincs igazam! De ennél mégjobban utálom amikor pesszimista jóslataim igazolódnak, és amit csak erőteljes karikírozásnak vagy cinikus jövőképnek írok, mégis megvalósulnak, bizonyítva, hogy az emberiség hülyesége és befolyásolhatósága végtelen.
Most olvasom a Vadhajtásokon, hogy Kínába érkező külföldieket végbélben turkáló kötelező covid tesztnek vetik alá.
Ez ellen már tiltakoznak, több országban, hogy megalázó.
Egy az egyben amit a „Vakcinakeringő” cikknél 2021-02-02 18:41 „Pingvinjárás” cím alatt írtam…
Másik: tegnapi hír, hogy a Fidesz kilépett a brüsszeli Néppárt nevű Soros frakcióból, s helyére a mi kis „jobboldali” Salvinink akar belépni.
Erről meg „Salvini árulása?” címmel morogtam 2021-02-19 02:46 kommentben.
Leírom az abszurditást, ezek meg még azt is túl képesek teljesíteni? Milyen világ ez? Biztos, hogy immáron fél évtizede ébren vagyunk? Nem egy lidérces kóma állapotban álmodjuk, hogy ébren vagyunk?
heroes_never_die
2021-03-04 @ 21:09
@Naprózsa,
a PS Salvinival kapcsolatos cikkéhez írt (mai?) hozzászólását bravúros elemzésnek tartom. Volt még egy, asszem „Nézzük_magát_a_dolgot” nicknéven írt valaki szintén kiváló posztot ebben a témában. Olaszországot nem lehet más nemzetekkel összehasonlítani a különböző maffia szervezetek és a politika tradicionális összefonódásai miatt, ami egy ideje kiegészült a nigériai maffia olaszországi tevékenységével.
Mario Draghi, ex Goldman Sachs, ex Eu. Központi Bank, ill. – talán még mindig – „Group of 30” bankár lobbista szervezet jeles tagja is megérne egy misét, aki egyébként nagyon népszerű hazájában. Nem csoda, ha Salvini kacsintgat rá.
Más: a WordPress különböző statisztikákat vezet, az üzemeltető beállításától függ, hogyan látszanak a népszerűségi adatok, ha egyáltalán látszanak. Nem kell ehhez nagy matematika, egyszerűen rá kell kattintani az adott cikkre és ott rögtön az egzakt hozzászólási adatokat látjuk.
Más: semmilyen „feljelentés” nem történt, kéretik az ÚjMúlt KfT-re hagyni a történeti átírásokat.
Tamás
2021-03-04 @ 22:11
A romentumot most kell megállítani. Na és igen. Ha kell, karhatalommal. A kis vigyorgó hülyegyerekek Gyurcsánnyal közösen kockázatosan sok embernek mossák az agyát.
sunga
2021-03-05 @ 17:16
A számok (és egyebek) alakulása
Visszatérve a számokhoz, a szóban forgó blog-poszt eredetileg összesen 304 db hozzászólás-darabszáma így csökkent az elmúlt napokban, ill. alakult a mai napon, továbbá az alábbiak szerint „kell” csökkenie a számítás szerint (az eredeti, napi hsz.számok figyelembevételével) az elkövetkezendő napokban azon a bizonyos „eredménytáblán”:
2-án = 285 (számított és kiírt stimmel)
3-án = 235 (számított és kiírt stimmel)
4-én = 207 (számított és kiírt stimmel)
5-én (ma): számított = 188, kiírt: 185
6-án = 163
7-én = 144
8-én = 128
9-én = 116
10-én = 99
11-én = 83
12-én = 73
…és így tovább – hacsak, valami közbe nem jön!
Végezetül: örülök, hogy (febr. 28-i 23:59-es bejegyzésem ellenére) mégis szóba hoztam a témát, szerintem így, hogy Vorosfül sporttárs hozzászólt, sőt megfejtette érdekes/érdemes volt – függetlenül a további napok adataitól, meg egyebektől.
Jót társalogtunk ismét (akikkel lehetett) – a többi meg…, nos, a többi meg alig érdekes.
Maradok tisztelettel (mint mindig…)
☼
vorosful
2021-03-05 @ 20:10
Sunga,
gyorsan. Mas az eredmeny, ha egyszeruen csak rakeres pl a 02-02 stringre, vagy kulon ellenorzi, hogy a string a level headerben vagy a torzseben fordul elo.
02-02-en csak a headerekben fordul elo, 02-03-an tobbszor benne van a leveltorzsben is. (Pl. Namond tobb valaszaban nem csak a feladot, de az alatta levo datumot is bevagja – a valasz 02-04-i, de elofordul benne a 02-03 string is…).
En is lusta voltam, csak a ctrl F-et dolgoztattam a Firefox-omban, ami az osszes elofordulast jelenti. Stb – be tudja fejezni a gondolatot 🙂
Ch d V
sunga
2021-03-06 @ 00:34
Már hatodika van, nos a tegnap megkezdett sor egy újabbal bővülhet, íme:
6-án (ma): számított = 163, kiírt = 162
Nem olyan rossz eredmény, mondhatnám, minimális az eltérés.
Viszont a megtekintések száma „vészesen” csökken, már csak 2,6 k.
☼
sunga
2021-03-05 @ 22:03
Vorosfül,
A módszer:
Kijelöltem (azaz, „lefestettem”) az egész Vakcina hozzászólás-tömeget, és úgy ahogy volt copy/past-tel átmásoltam a legegyszerűbb szövegszerkesztőbe, megszabadulva így mindennemű formázási fölöslegtől. Pontosan 3333 lett a sorok száma, de ez most egyáltalán nem érdekes.
Ezt a betűtömeget a NotePad-ból Ctrl-A-val átmásoltam egy üres Excel Sheet-re, éspedig az A.1 cellába (az egészet).
Persze az Excelnek volt annyi esze, hogy ne mind abba az egyetlen cellába tegye, hanem – gondolom – pont 3333 sorba, de ez a szám nem bizonyos, mert jónéhány „sor” csak egy (vagy több) üres space-ből állt, de ez sem érdekes.
Most ezt az A hasábot sorba rendeztettem ABC szerint az Excel beépített lehetőségével (Editing, Sort&Filter)
Először jöttek, ahogy az ASCII szerint illik, a kötőjelek, idézőjelek és mindenféle hasonlók (pl. az én csodás ☼ napocskáim) néhányszázan, ezeket mind töröltem; az 500-valahanyadik sortól pedig végeláthatatlanul sorjáztak a mindenféle rendkívül okos ? szövegek…, nevek, emoticonok meg egyebek, ezeket is töröltem.
Az eredmény:
Végül tehát „középen” (valahol a 200. és 500. sor közötti mezőben) ott tanyázott 304 gyönyörű soron át az egykor hozzászólásokat jelölő pucér dátum és keltezés, íme ezekből itt az első és az utolsó (mintaként):
2021-01-31 @ 18:27
2021-02-28 @ 13:32
Ezt a 304 rövid sort az Excellel megszámoltattam dátum-csoportonként, így kaptam meg a már emlegetett „hozzászólás-napokat”, és az egyes napokhoz tartozó hozzászólás-számokat (elkerülve természetesen a Ctr-f-es keresés buktatóit is).
Ezeket persze nem másolom be most még egyszer, 4-én dél körül már beírtam.
Nos, én ezekkel a számokkal és módszerekkel dolgoztam. ?
☼
sunga
2021-03-06 @ 14:26
Fenti szöveg egyik mondatából pár szó kimaradt, az adott mondat helyesen így hangzik:
Ezt a betűtömeget a NotePad-ból Ctrl-A-val [kijelöltem, majd copy/paste-tel] átmásoltam egy üres Excel Sheet-re, …
Remélem, nem ez okozott álmatlan éjszakát néhány olvtársunknak.
☼
Piffu
2021-03-09 @ 10:46
Ha álmatlan éjszakát nem is okozott, de most akkor mi a végkövetkeztetés? Buta bölcsészeknek is érthető, lebutított változat mit „hoz ki a végére”?
Ténylegesen, számszerűen fogyatkoznak a kommentszámok, vagy sem? (őszintén vallok – nem olvastam végig a történetet, inkább csak a végeredményre lennék kíváncsi).
vorosful
2021-03-09 @ 13:12
Piffu,
a „Nepszeru” rovatban feltuntetett kommentszamok azt mutatjak, hany komment erkezett a cikkhez az elmult 30 napban (azaz a „kommentszam” megteveszto elnevezes).
Regi cikk eseten, amihez mar senki sem szol hozza, ez a szam naprol-napra csokken, idovel nullara fut ki (es persze a cikk eltunik a „Nepszeru” rovatbol, hogy helyet adjon valami ujabb, „kurrens” temanak).
Ch d V
sunga
2021-03-07 @ 00:16
Már hetedike van, nos a tegnap megkezdett sor egy újabbal bővülhet, íme:
7-én (ma): számított = 144, kiírt = 142
Ez sem rossz eredmény, mondhatnám, minimális, és egyirányú az eltérés.
A megtekintések száma is “rendben” csökken, már csak 2,3 k.
A másik két „dobogós” írás eredményei: 110, ill. 107 hozzászólás – a „trónfosztásra” (hacsak közbe nem jön valami) legalább 10-ig még várni kell.
☼
sunga
2021-03-08 @ 00:02
Már nyolcadika van, nos ma egy újabb sorral bővülhet a statisztika, íme:
8.-a (ma): számított = 128, kiírt = 128.
OK.
A megtekintések száma is “rendben” csökken, már csak 2,1 k.
A másik két “dobogós” írásnál nincs elmozdulás.
☼
sunga
2021-03-09 @ 00:45
Kilencedikén a következő – igen sovány – „eredményeket” rögzíthetjük:
9.-e (ma): számított = 116, kiírt = 114 ~elfogadható.
Úgy tűnik, valahol egy százalékszámítás, vagy kerekítés időről-időre „elrontja” a napi eredményt.
A megtekintések száma is “rendben” csökken, már csak 1,9 k.
A másik két “dobogós” írásnál (még) nincs elmozdulás.
Holnap ilyenkorra komoly változások várhatók ebben az igen fontos… 🙂 kérdésben.
☼
vorosful
2021-03-09 @ 04:38
Sunga,
„Úgy tűnik, valahol egy százalékszámítás, vagy kerekítés időről-időre “elrontja” a napi eredményt.”
Bocs, de ez lenyegeben kizart. Hulye programozot lattam eleget (nem tudom, dicsekedtem-e, olyan gazdagok vagyunk, hogy meg tukrunk is van! 🙂 ), de akkora marhat meg nem, aki ilyesmit integer helyett float-tal szamolna.
De ha lenne ilyen marha, olyan computert sem lattam, ami ne tudott volna legalabb ot ertekes jegyet float-ban. Otost is csak egyszer, nagyon regen, amikor egy HP asztali geppel hetekig ugy jartam, mint a torkosborz: addig tartott, amig rajottem, hiaba tart meg es ir ki 11 (?) jegyet, ha ket lebegopontos szamnal az elso ot jegy megegyezik, akkor az neki mar egyenlo. Eletre szolo lecke volt. Azota, ha furcsa eredmenyt latok, rutinszeruen rakerdezek, hogyan definialja a gep az „egyenlo” fogalmat.
De ha a jambor okor megis valami szazalekszamitasba bonyolodna, float-tal, 100-as nagysagrendnel 2%-os hibat elkovetni… gepi pontossag miatt, meg ha az csupan ot jegy is??? – kiveve, ha a kommentek szamat eloszor peldaul megszorozza a UNIX universal time-mal, utana mondjuk lenormalja a vilagegyetem eletkoraval nanosecundumokban – na, akkor el lehet csuszni egy kicsit… 🙂
Bocs, de nem megyek vissza a problemara. Oszinten: meg mindig az az erzesem, hogy az adat KEZELESERE vonatkozo algoritmusom OK, a problema az adat ERTELMEZESEBEN (marmint hogy mi a valodi adat es mi nem – data QA) lehet.
(Data Quality Assurance – tudja a regi igazsagot, a computernel „shit in, shit out”.)
Ha tevedtem, johet a mamu a fejemre. (Akarom mondani, hamu, az en koromban mar elnezheto nyelvbotlas.)
Ch d V
sunga
2021-03-09 @ 13:42
Vorosfül,
Továbbra is élvezettel olvasom e témában (is) hozzászólásait, de őszintén szólva ez a kérdés már nem köt le annyira, meg különben is: mint az egyik meglehetős nagy hozzászólás-hozamú versenyző itt a minap is nagy magabiztossággal megjegyezte, nyilván azt sem tudom, hogy mindez mi fán terem, hisz azelőtt nyilván nem is hallottam még a Schrödinger borotvájáról, vagy az Occam macskájáról…, vagy miről is… 🙂
Szóval, kár belém a szó, még a holnapi eredményt megtanulmányozom, aztán séta arrébb.
☼
P.s.: Kösz a Piffunak (helyettem?) adott rövid, tömör válaszát, azt, hiszem, én ennél csak terjengősebben tudtam volna kifejteni ugyanezt.
vorosful
2021-03-09 @ 15:12
Sunga,
persze, hagyja a csudaba, ezt a csontot leragtuk.
Igazabol felereszben azert irtam az elozo kommentet, hogy belecsempesszem a gepi pontossagrol szolo reszt. On tudja, mirol beszelek, de hatha tiz laikus kozul egynek feltunik: „mit mond ez a marha? Hogy egy szamitogep szamara nem abszolut egyertelmu, mikor egyenlo ket szam??? Masreszt, ize, szoval a pali azt a benyomast kelti, hogy nem a Wikipedian szedte ossze a tudasat. Akkor hogy is van ez?” Ha csak egy ilyen akad, aki egyaltalan eszreveszi a furcsasagot, aki eltunodik, esetleg tovabbgondolkodik, horribile dictu, visszakerdez: tiszta nyereseg. Ha nincs, nincs, majd a legkozelebbi „veletlenul” elhintett morzsanal lesz 🙂
Viszont dobbenten olvastam a megjegyzeset Occam macskajarol. Mindenki tudja, hogy Occamnak szamara van a hegyteton, maga muveletlen taho! 🙂 🙂 🙂
Ch d V
sunga
2021-03-09 @ 15:51
Vorosfül,
Utolsó bekezdésében található megjegyzésével Ön nagyon téved, ez rávilágít bizonyos… nyilvánvaló hiányosságokra:
Szamara ugyanis, mint az köztudott, nem Occamnak volt, hanem Bálint gazdának, a Magyar Televízió egykor agyonsztárolt (Auschwitzot is megjárt) kertészének volt – nem is kevés! 🙂
☼
vorosful
2021-03-09 @ 17:44
Sunga,
vegeredmeny: immar Onnek is van egy szamara.
En. 🙂
Ch d V
sunga
2021-03-09 @ 17:58
Szamaram van, vagy vesszőparipám?
Azt nem tom, hogy van-e igazán szamaram, és ha igen, akkor hol, most teljes figyelmemet a következő NAGY és FONTOS esemény köti le:
114-en áll a II. helyezett Fegyőr blog-poszt, és 115-ön a pillanatnyi champion Vakcina.
A Fegyőr ma nagyon belehúzott, könnyen lehet, hogy perceken belül egál lesz az állás, mi lesz akkor…!, s pláne mi lesz az után!
Jaj, mi lesz most – olyan izgi… 🙂
☼
sunga
2021-03-09 @ 20:15
Megtörtént…
Pár órás egyenlő számaránynál még a Vakcina volt az első helyen, ám egy percekkel ezelőtt érkezett rövid kommenttel a Fegyőr bezsebelhette 116. hozzászólását, így átvette a vezetést a heteken át megérdemelten első helyen tanyázó Vakcinától.
Ezzel e nemes küzdelemnek (is) VÉGE! ? ?
☼
moliere
2021-03-10 @ 16:59
apa: körmösbauer
fia: műkörmösbauer