Gazdák és cselédek
103„A mennyek országa hasonlít ahhoz az emberhez, aki jó magot vetett a földjébe.”
Máté 13,24
Van Illyésnek egy idézete a Puszták népéből, amelyben azt meséli el, hogy miképpen gyújtott pipára egy ember, aki negyven éve volt béres. „A pipaszurkáló elkészítése tovább tartott, mint a pipáé. De végre megtörtént a tisztogatás is, kézben volt a dohányzacskó is. Már csak a tömés volt hátra, de az öreg véletlenül az égre nézett… A gyufával úgy bánt, mintha a kezében levő szál a legutolsó tűzcsiholó alkalmatosság lett volna, s attól függne az emberiség sorsa, mert a földön minden láng kilobbant. A pipa egyre-másra kialudt, mert az öreg szívni is elfeledkezett. Negyven éve volt béres. Ez mindent megmagyaráz.” A helyzet az, hogy nem sokat változtak az elmúlt évek alatt.
Mikor – boldogult úrfi koromban – Kecskemét környékén kezdtem dolgozni, akkor arrafelé még igazi „kistermelők” éltek. Már mindenki a tsz-ben dolgozott, de hogy őszinte legyek, ez nem igazán zavarta őket. Élték a mindennapokat; a „téeszcsé” kötelező volt, de nem változtatott a szokásaikon. Vad, fékezhetetlen népek voltak és lefelé a Duna mentén – gyakorlatilag az egész Duna-Tisza közén – hasonlóak voltak az emberek. Nem is beszélve a Soltvadkert–Kiskőrös–Kecel arany háromszögről, ahol annyira rosszak voltak a földek, hogy önállóan gazdálkodtak az emberek. Főzték is a pálinkát, mint a fene. A Duna partján élő svábokról nem is beszélve.
Emlékszem, a nagyapámhoz jártak tanácsot kérni, hogy belépjenek vagy se. Nehéz léptű emberek voltak, rövid, prémes kabátot hordtak, csizmát és kucsmát viseltek. Tisztelettudóak is voltak, mint aki tanácsot jön kérni. Nagyapám meg azt mondta nekik: „Ha muszáj akkor muszáj, mert itt vannak az oroszok.” Ha muszáj volt, akkor be is léptek. Volt ebből probléma akkor is, amikor széthordták a tsz-t, hiszen mindenki tudta, melyik volt az ő tehene, lova, gépe. Aztán lassan megtörtek és megértették az idők szavát, de megőrizték a konok paraszti énjüket és nem adták a szavukat az értelemellenes dolgokhoz, tanyasiak maradtak szívvel-lélekkel.
Így hát el kellett költöznöm a Dunántúlra, hogy megismerjek egy másik fajta embert: a cselédet. Néhány hónap múltán már magabiztosan meg tudtam különböztetni a kétféle embert egymástól. A cseléd, a zsellér – ha nem volt munkája – azonnal megállt, sőt, ha lehet, le is feküdt aludni, és mindig meg kellett neki mondani, hogy mi a dolga; ha nem mondtak semmit, akkor nem is csináltak semmit. Hiába adtak nekik földet, hiszen azt se megművelni nem tudták és nagyon kedvük sem volt hozzá, így aztán a földek a nagyobb gazdáknál kötötte ki. Így volt ez addig, amíg be nem köszöntött az „agrárproletariátus” kora. Akkor már szétválasztották a „kulákokat” és a „proletárokat” egymástól. Az utóbbiak javára természetesen. Különösen az állatokkal kapcsolatban voltak a cselédek kegyetlenek. Valahol dolgozott bennük a „nem az enyém” gondolata, és úgy is bántak velük. Emlékszem, hány harcot kellett folytatnom velük, hogy legalább amikor ott vagyok, ne bánjanak velük állatias kegyetlenséggel.
Már mindent kieszeltem, hogy legalább a kevésbé rosszindulatúakat válogassam ki, de alapvetően hiába.
A gazdák és gyerekeik mindig találtak maguknak valami dolgot. Ha mást nem, szerszámnyelet faragtak, vagy élesítették – a lényeg az volt, hogy csináljanak valamit. Volt is egy mondat köztük: „Amíg pihenek, megcsinálom” – és úgy is volt. Volt azonban egy szörnyű tulajdonságuk: nem maradtak egy perccel sem tovább, ha lejárt a munkaidő. Nekik menni kellett, hiszen várta őket a háztáji, a számtalan disznó, a bikák, meg a szőlő. A cselédek mindig rendelkezésre álltak, hiszen semmi más dolguk nem volt, és egy láda sör vagy valami mindig fellelkesítette őket, úgyhogy rendelkezésre álltak.
Persze ez már régen volt. Mostanra már minden feloldódott ebben a posztmodern katyvaszban. Ahol semmi sem ugyanaz már, mint ami volt. Ám én gyanakszom, hogy ők azok, akik nem mennek választani, nem érdekli őket semmi és senki. Élik az életüket különösebb remények nélkül, cél és bármi remény nélkül. Ők azok, akik bármit elfogadnak, bárhová veti őket az élet. A múlt nem fejeződhet be csak úgy.
Bagir
2022-07-08 @ 21:53
Volt kollégám hozzád hasonló lóbuzi volt. Az iskolába menet mindig bement az uradalmi istállóba a százegynehány ló küzé.
A komcsik alatt elborzadva nézte, hogy ezek a tetvek egy év alatt vágólót vertek az összesből
Nálunk szétment a téesz Ferkó kapott tehenet traktort stb.
Na először a szénát a pótkocsiról etette meg mert lusta volt kazalt rakni, a traki elment, utána meg nem vágták le a szénáját, mert nem segített vissza.
Az utolsó tehenének harmadszorra sikerült beledögleni a csatornába, mert lusta volt arrébbbeverni a karót.
A tejet a kutyák itták meg, mert lusta volt bevinni a faluba és este elinni a tej árát.
soroljam a prosztókat zselléreket tovább???
Theo
2022-07-08 @ 23:24
Ennek van városi megfelelője is.
A lakását még csak csak rendben tartja, de a ház felőle már akár össze is dőlhet. Csak azt figyeli, hogy kinek van többje, mint neki, teljesen hidegen hagyja, hogy azzal esetleg nagyobb teljesítmény is jár, mindenképp irigyli. Műveletlen, de mégis pontosan érzi, hogy ki all erkölcsileg felette és ezért gyűlöli. Bármikor feljelent, pedig abból semmi haszna, bármennyit segítesz neki, rossz időkben akár meg is gyilkol hálából.
Bagir
2022-07-09 @ 08:44
Fiam párja épületfenntartó cégnél dolgozik rémeket mesél
A prosztó a városon falun is prosztó marad
Gijutsushi
2022-07-08 @ 23:28
Volt egy 400 lelkes dunántúli kis falu, ahol mindenkinek volt egy kis földje, csak egy teljesen tanulatlan zsellér élt ott. Na, a komcsi hatalomátvétel után abból lett a tanácselnök. Egy másik, dologtalan iszákos meg a kommunista párttitkár. A harmadik alember csendőrből lett ÁVÓ-besúgó. Volt is „nagy tekintélyük” a faluban…
A szomszéd faluban egyetlen cigány élt (Sárközi), az is tanácselnök lett, persze.
Az ilyen emberek utódai a gyurcsányok, marosánok, szekeres imrék, varjúk, nagy imrék (egy másik), stb. akik most is mérgezik az atmoszférát. Így jár az az ország, amely nem csinált tabula raza-t, amikor lehetősége lett volna rá.
Naprózsa
2022-07-09 @ 01:20
Ezt a gazdák és cselédek témát kétfelől érdemes kitárgyalni. Mert a lusta ember valójában kétféle típus.
1. Született lusta. Ezekkel nincs mit tenni, csak a korbács vagy a szigorú fegyelem tudja őkelméket valamennyire munkára, tanulásra, önbecsülésre rákényszeríteni. S ilyenből nagyon sok van. Születhet gazdának is, de akár milliárdos csemetének is, akkor sem viselkedik másképp, mindenkit irigyel aki nála különb, és max. abban tud nagyon hatékonyan dolgozni, hogyan pusztítsa el a nálánál értékesebbeket. Az ilyen lehet a szomszéd, aki feljelent vagy a házad elé parkol, mutatni, hogy erősebb nálad, és megleckéztet. S pont ilyenek a libsik, akik között feltűnően ritka a mérnök, igazi tudós, igazi orvos, igazi nagytudású tanár, mert ahhoz szorgalmasan kell tanulni, megdolgozni. Ezek max. büfé szakokon képesek áldiplomát szerezni és ezzel felhatalmazva próbálnak bosszút állni a többi emberen, egész társadalmakon. És a hatalomban maradásukhoz legnagyobb segítőik a nemszavazók és a „baloldali” szavazók, meg a fogjukmeg-ésvigyétek zöldjóemberek, vagyis a semmire se jutó másik lusta bagázs.
2. De vannak a kényszer cselédek. Ők nem lusták, bennük van önbecsülés, akarat, szorgalom is, csakhogy ha mindig, mindenért beléjük rúgnak, mindig elveszik tőlük a munkájuk eredményét, és ha agyon dolgozzák is magukat, se jutnak egyről a kettőre, akkor az ilyen ember akár egész életére frusztrált lesz és látszólag lusta.
Az a világ aminek az előbbiekre van szüksége, az az átkosban, a fent leírt embertípust emelte piedesztálra s hatalomba, és azokkal akarja a szorgalmasokat dolgoztatva, megalázva, rajtuk élősködve igazi munka nélkül ma is berendezni a társadalmat. Ők akik munkának álcázva a semmittevést, politikust, szakértőt, érzékenyítőt vagy zöldet játszva akarnak minket uralni, de feltűnő, hogy munkaidőben járnak tüncizni, pereket játszani, érzékenyíteni, viszont egy percet se szánnak valódi értékes (munkaidőn kívül meg pláne nem) tevékenységre, mint szemétszedés, faültetés, menekült, beteggondozás vagy bármi, ami hasznos, és munkagyanús.
S vagyunk mi, a többség, akik még egy végigdolgozott élet után is munkálkodnánk, mert egyszerűen elképzelhetetlen az élet hasznos tevékenységek nélkül.
Csakhogy!
Lehet mesterségesen is lustát csinálni a legszorgalmasabb, legokosabból is. S ez a módszer a rabszolgaság azon fázisa, amikor a rabszolga sose kap sikerélményt, és nem engednek neki semmi tulajdont, sőt valakikhez tartozás élményét sem.
Történelemből tudjuk már, hogy az összes rabszolgatartás azon bukott meg, hogy a rabszolga csak addig dolgozik, amíg rákényszerítik, és ahogy a felügyelője elfordul, máris a munkaeszköze tönkretétele az érdeke, mert addig sem kell dolgoznia, így végül többe került az ellátása és őrzése mintha kapott egy kis tulajdont, előrejutási, felszabadulási reményt, lehetőséget.
Éppen ennek tudatában nem is értem, mi ez a „Nem lesz semmid, dolgozz többet, s boldog leszel!” terv amin épp most vad tempóban dolgoznak a Bilderbergek.
Az ember tulajdonhoz, önálló élettérhez, biztonságos SAJÁT alvóhelyhez, családi kapcsolathoz ragaszkodó gyűjtögető, versenyző biológiai lény. Akárcsak az állatok, saját territóriumot akarunk, hogy legyen elég élelemforrásunk, biztonságos saját tulajdonú alvóhelyet akarunk, ahova nem jöhet be más, csak a családunk max. És saját munkaeszközt, saját élelemgyűjteményt, amit nincs joga másnak elvenni.
Ilyen szinte minden állatfaj is. Erre mit hirdet ez a ránézésre is korcs Klaus Schwab és szintén sátáni arcberendezésű gazdái? Elveszik az alvóhelyünket, másokkal kell ágyrajárókként megosztani, nyilván mindennap máshová sorsolnák ki, és minden az alvás vagy szerény szabadidőben örömet szerző tevékenység is megakadályozásra kerül azzal, hogy a legolcsóbb hulladékból készített magántárgyakat, hobbit is el akarják venni. Vagyis nemhogy állattá, hanem egyenesen nem nélküli mozgó, beszélő, lélektelen, bekábítószerezett munkaeszközzé akarják az emberiséget korcsosítani.
Az így elnyomorított cseléd aztán már akkor sem mer önállóan gondoskodni magáról, ha mégis kap tulajdont, mert már megszokta, hogy mások döntenek helyette, hogy hiába szorgalmas, úgyis elveszik mindenét. Ők a csinált „lusták”, amilyennek minket akarnak 2030-ra ledarálni.
Már csak azt nem értem, mi lesz ebből olyan jó a Háttérhatalom szétment elméjű züllött bandájának. Mert ilyen világban nem lehet fenntartani még eme 300 szuperelit patkánycsaládnak sem a jelenlegi életnívóját, végül nem kell hozzá sok év, ők is mennek velünk vissza fel a fára.
Ne engedjük, hogy megpróbálják!
csakafidesz
2022-07-10 @ 10:52
„Éppen ennek tudatában nem is értem, mi ez a “Nem lesz semmid, dolgozz többet, s boldog leszel!” terv amin épp most vad tempóban dolgoznak a Bilderbergek.
Az ember tulajdonhoz, önálló élettérhez, biztonságos SAJÁT alvóhelyhez, családi kapcsolathoz ragaszkodó gyűjtögető, versenyző biológiai lény.”
——————————————————————————————————Nos a szocializmus lényegére tapintottál rá. Anno az MTI (kizárólag belső használatra) zöld füzeteiben volt egy szovjet szociológus írása. Azt írta, hogy a Fiat gyár dolgozója azért szorgalmas és precíz, mert lehet, hogy az autó amit ő most készít az övé lesz, vagy valakié a családból, de a Lada gyárban dolgozó munkásnak alig van reménye arra, hogy saját kocsija legyen.
A cikkben természetesen nem tértek ki rá, hogy ennek a világos fejű szovjet szociológusnak melyik munkatábort jelölték ki, de ilyen hangvételű írások szerzőit anno elvitték egy hidegebb helyre.
Magd@
2022-07-10 @ 14:34
Kedves Naprózsa!
Nincs mit hozzátenni, de vamikor fellázadhat a tenger, a népek tengere…..mert rájön, hogy átverték és abbahagyja a termelést!
Ez már most zajlik, hiszen van ahol már munkalehetőség sincs, illetve ahol lenne, ott a befogadott ingyenélőket sem fogják tudni eltartani azon kevesek, akiknek még lesz munkájuk!
Klaus Schwab és a G7 csoport majd néz ki hülyén a fejéből!
Mikor esik már le a tantusz nekik azt nem tudom, de lassan mindegyik fejében egy szalmakazal van! Akinek a fején azt már kiszámolták!
atörökszultán
2022-07-09 @ 02:32
Nagyon szép írás.
Illyés „Puszták népe” dermesztö korrajz. Vagy negyven éve olvastam.Elöször és utoljára. Ha jól emlékszem, valami somogyi uradalom zselléreiröl ír benne. Ott aztán nincs semmi. Se egy mosoly,se kurta nevetés,még a nap se sütött arrafelé. Csak a robot,az ütleg,meg az éhség,a nincstelenség,a kilátástalanság. Az állandó vigyázbanállás.
lllyés mestere volt a sötét tónusú leírásoknak. Újságíró volt. Ahogyan Móricz Zsigmond is. Ez a szociodráma, riportszerü leíró realizmus bizonyára nem a semmiböl született, a harmincas évek elejére érte el csúcspontját, majd Jancsó és a hatvanas évek rettenetes szoc-reál dokumentumfilmjeiben(ifj.Schiffer Pál:Fekete vonat) stb. ismét megjelent. Aztán újra meg újra. Pl.A Ménesgazda Kovács András rendezésében.
Ezen végletekig lecsupaszított ábrázolásmód talán csak a korszellem sajátja volt,s bizonyára nem a teljes magyar vidéki Magyarországra volt jellemzö.Mégis az emberben ott motoszkál a kérdés: Valami része,felelössége az uradalmak gazdáinak, zselléreik Isten országától való teljes megfosztottságának,kitaszítottságának mégiscsak kellett legyen.
gyozo2018
2022-07-09 @ 07:54
„csak a korszellem sajátja volt,s bizonyára nem a teljes magyar vidéki Magyarországra volt jellemzö.”
Köszönöm. Végig rossz szájízzel olvastam, mert nem egész úgy volt az, ahogy a Szerző most a megmaradt benyomásait leírja. Voltak, akik feladták, nem volt, így nem maradt semmijük, ami húzta volna őket felfelé. A kommunisták által megszabott kereteken belül meg nem is gyarapodhattak, nem tanulhattak meg önállóan egy kiskertet sem fenntartani. A gazdák, de még akiknek a háztájin kívül még maradt egy-két hold, azok is alkalmi segítségnek hívták őket, legfeljebb. Nem volt felfelé 45 előtt sem, hát még 45 után. Akinek a felmenői is zsellérek voltak, azok nemzedékeken keresztül a bérmunkára voltak predesztinálva. Felfelé házasodni sem volt esély, miből és mire. Még az átlag paraszt is. Lásd Móricz Pillangó-ját. Az évszázados, évezredes hiányt nem lehetett a Klebelsberg rendszerrel 25 év alatt felszámolni. Nem az értelmi képességről, adottságról volt szó, hanem a beleragadtságról. Hány író, művész nyilatkozta: apám, nagyapám, dédapám is zsellér volt, nagyanyám, dédanyám cseléd. De azért mondok én valamit: ha körülnézek, a mai napig még mindig ők azok, akik a művészetükkel, alkotásaikkal emberhez szólnak, emberül és emberről. Mert azért a gyökerük mégis csak a magyar földbe ért.
Nem úgy a gyüttment városi-belpesti, gyökértelen horda, akik lebegnek, mint gólyafos a levegőben, és az ún. műveik, alkotásaik is kb. annyit is érnek. Ők a belpesti prolik.
Bagir
2022-07-09 @ 08:56
Na ez az aminem igaz, Hány szegény zsellér gyereke ért el többet mint az apja??
Tömörkény is írt már erről.
A kiskert is hazugság mert rengeteg volt kollégám tanult meg kiskertzet fenntartani városi létére, amikor hozzá tudott jutni.
Ez sajnos a mostani rohasztásnál fordult vissza, egy hátsó szomszéd gazdálkodik a többiépedig füves, gazos
200 méteres körzetben kettőnknek van csirkéje pedig azoknem igényelnek sok munkát stb
Héja
2022-07-10 @ 10:04
Anyai dédszüleim kunsági molnárok és parasztemberek voltak.
Cselédet/részesaratót legföljebb alkalmilag fogadtak föl.
Nagyapám azt mondta: ezeket folyton ellenőrizni kellett.
Ezért volt a kaszásoknak bandagazdája.
Lustaságért, lopikálásért ő felelt.
vorosful
2022-07-10 @ 14:48
atörökszultán
„Ezen végletekig lecsupaszított ábrázolásmód talán csak a korszellem sajátja volt,s bizonyára nem a teljes magyar vidéki Magyarországra volt jellemzö.Mégis az emberben ott motoszkál a kérdés: Valami része,felelössége az uradalmak gazdáinak, zselléreik Isten országától való teljes megfosztottságának,kitaszítottságának mégiscsak kellett legyen.”
Igen, a videk is sokfele volt. A Pusztak nepe helyszinetol (Racegrespuszta) nem volt tul messze Apam szulofaluja – nem uradalom, „normalis” falu, nehany kozepgazda, sok kisgazda es napszamosok, szoval kiegyensulyozottabb. Feszultseg ott is volt boven, de elhetobb volt. Egy-egy elhivatott tanito, pap nagyon sokat szamitott a kozosseg alakitasaban.
Masreszt pl. Tard (ld. „A tardi helyzet”) meg a hatvanas evek elejen is lenyegeben ugyanolyan volt, mint ahogy Szabo Zoltan 1936-ban leirta. (Info elso kezbol 🙂 ).
Ovatosan emliti, hogy valami felelossege az uradalmak gazdainak is lehetett… Szerintem nem valami, hanem oriasi, donto. Attol, hogy kimondjuk: a tehetosek jo resze szemet ember volt, meg nem leszunk kommunistak 🙂
Ch d V
gyozo2018
2022-07-09 @ 07:43
Ennek a változata a középosztálybeli társasházi proli (bizony, nem csupán egzisztenciális állapot kérdése), aki megveszi a nagyon szép művészeti stílusjellegű házban a 100 nm lakást, aztán leveri a stukkókat,
kicseréli az egységes bejárati ajtókat „modern” buborékos ablakosra, berendezi a folyosót az ajtaja előtt paddal, székkel (sebaj, ha a tűzoltóság százezrekre büntetheti a házat), a zárt folyosóra kültéri klímát szerel, kirakja az udvarra a megunt bútorokat, csináljon vele a többi tulajdonos és a közös képviselő, amit akar, beállítja a motorját, a nem a házban lakó rokonának a kerékpárjait az udvarra, felszólításra sem viszi el; kidobja az udvarra a csomagoló kartondobozokat, majd az egyik tulajdonos/lakó, aki nem bírja nézni, eltakarítja utána.
A bátyám házában 30 tulajdonos közül 5 ilyen van, és a szép ház úgy néz ki, mint egy prolitanya. Szar a társasházi törvény, mert nincs semmi védelem az ilyen, Budára szabadult „nekem nem te fogod megmondani, hogy mit teszek és mit nem” középosztálybeli, sötét proli.
Theo
2022-07-09 @ 16:46
Így van. A társasházak időzített bombák, a bearamlott prolik lepukkasztanak mindent (most már a román cigányok is itt élnek) , a közösség gyenge ellenállni, a közös képviselőkről nem is beszélve, még jó,ha nem lopnak nagyon. Ha majd beüt még a gazdasági krach is, hát nem tudom mi lesz ebből. Akkor talán falun jobb lesz…..
csakafidesz
2022-07-10 @ 22:40
Nem feltétlenül és nem mindegyik ház pukkan le. Az egységes régi ajtókat a betörők miatt szokták cserélni, de véletlenül se vesznek két egyforma biztonsági ajtót. A régi házakban ahol cselédek is voltak, sőt ők nyitottak ajtót, nos ott a régi díszes ajtót öt perc alatt elintézi egy amatőr is. Anno még cilinderzár sem volt, és egy pajszerral be lehet feszíteni a kétszárnyú faajtót.
Nem célom dicsérni egyetlen gyártót sem. Nálunk még régi ajtó van, de az üvegekre rács került, és az eredeti szimpla zár helyett amit hagyományos kulcs nyitott két biztonsági zár és egy hevederzár került.
Cipó
2022-07-09 @ 07:44
Köszönöm, Aristo. Még közel a nyolcvanhoz sem tudok megállni, és az ország sorsát is szívemen viselem, tettleg is. Pengeéles írás, keserű, de igaz. Üdvözöllek: egy alföldi vér.
TS
2022-07-09 @ 08:18
Jó írás. Huszárik az Elégiában mutatja be a lovak tragédiáját, bár az ért sokan érezték, hogy itt nemcsak lovakról van szó.
A legérdekesebb vélemény Bódy Gáboré volt a filmről. az „Elégia nem a »lovakról« beszél, hanem azoknak a végső vereségéről, akik békét kötöttek, és megkerülték a szabadságot. Fájdalma az élők legnemesebb tévedésének, a hűségnek szól.”
Vagyis az elemzéssel még keményebben beletapos a történelmi szükségszerűséget kényszerből elfogadó magyar népbe: „akik…megkerülték a szabadságot”! Mintha lett volna lehetőségük nem kerülni. Írja ő, a spicli! Aki nem megkerülte a szabadságot, hanem a rabságot működtette, ha kis fogaskerékként is. Talán, ha azt írta volna: akik elvesztették a szabadságot.
Juhász András
2022-07-09 @ 08:49
Puszták népe és más irodalmi alkotások.
Írók és emberek.
Alkotás, munka.
Mind különbözik a másiktól, csak egyben azonosak, akik a részesei.
Mű és a hozzászólások számomra ezt tükrözik.
Ahhoz viszont nem kell tükör, amelynek naponta részese/részesei; vagyok/vagyunk!
Ezért, nekem többet mond a Puszta népe, (a „puszta népe”) mint a műhöz kapcsolódó közvetlen gondolatok!
hivő
2022-07-09 @ 09:37
Gyöző 2018 egyetértek.
Talán Veres Péter-t is
ujra el kellene olvasni.
Héja
2022-07-10 @ 10:07
Veres Péter egyeik legjobb novelláskötete az Asszonyhűség.
Kovács Imre is hiteles,nagyon jó.
Schenkhyalfonz
2022-07-09 @ 13:02
A lustaság értékes szokás és ugyan a munka nemesít, de sokan vagyunk, akik már eleve úgy és annak születtek.
Az egyik felmenőm kényszerből cselédlánynak állt és amikor a baronessz ordibált vele, akkor kioktatta a hülye tehenet, hogy kinek ősibb a nemessége, illetőleg egy disznókupec unokájának az értéke nem azonos egy ősi nemzetség leszármazottjáéval. Ezután már nem sokáig dolgozott ott.
khm
2022-07-09 @ 14:04
A lustaság fél egészség. 🙂
csakafidesz
2022-07-10 @ 11:03
A szocializmusban kötelező volt lustának lenni, mert a „kollektíva” buzgómócsingnak nevezett és kinézett maga közül mindenkit aki dolgozni is akart a viccnek minősíthető fizetésért.
csakafidesz
2022-07-10 @ 11:08
Sajnálatosan ez a szemlélet ma is él tovább. Persze a magyar bérek most se nagyon inspirálnak munkára. Igazából (Naprózsának van igaza) a sajátjában dolgozik az ember. A saját földjén, műhelyében, boltjában, stb. A modern munkaszervezés, a futószalag elveszi a munkakedvet. A gyári munkás soha nem lesz szorgalmas, csak annyit végez el amennyit muszáj, hogy ki ne rúgják.
Proton
2022-07-09 @ 15:11
Ki a gazda és ki a cseléd?
Friderikusz-Surányi beszélgetés;
BRUTÁLIS VÁLSÁG KÖZELEG?
https://www.youtube.com/watch?v=H-yn1IyTR4o
Figyelem, bár általában tendenciájában helyes ami elhangzik, de nem minden állítás, vélemény igaz és helyes.
atörökszultán
2022-07-09 @ 18:35
@Proton Alaposan „fölmelegedhettél” a videó nézése közben. Vagy csak „bemelegítésnek” szántad? höhö…
Klárika
2022-07-13 @ 13:08
Én is megnéztem a „fölmelegítős” videót. Minek utánna csak kérdés, kérdéseim maradtak, ha egyáltalán meg tudom őket érthetően fogalmazni:
Hogy „bár általában tendenciájában helyes ami elhangzik,..” az úgy is van-e, tendenciátlanul ?
Hogy minél több a címe (dr., prof., élszakértő) annál világosabban látjae, egy, a dolgokat az elemzö, miután még annak a Soros-féle intézménynek is fizetett előadója?
Hogy az államgazdaság állapotára valójában s leginkább KARINTHY FRICIKE rímelne?
„[Madách Imrike után Istenkéről, Ádámkáról és Luci Ferkóról a versikéket irta KARINTHY FRICIKE]
Toncsi, Fercsi, Jancsi, Náncsi.
Csupa kandi, meg kiváncsi
Kisgyerek. …………………………….ezek lennénk mi, polgárok
Amit Imre bácsi néktek
Elmesél most – attól égtek
Ifjak, öregek.
Egyik izzad, másik fázik,
Egyik vigan hahotázik,
Másik pityereg.
-föleg innen, hogy a helyzet:
Ha így nézed, domború,
Ha így nézed, homorú.
Egynek szörnyű mulatságos,
Másnak szomorú. ”
És mit csinál e hős Friderikusz oly következetesen? Ismeretlen a müsora a kritikusvéleményhiányolók számára?
Proton
2022-07-14 @ 00:57
Remélem a videó megtekintői, megértették a 24.30-36.21, a 36.26-39.41, a 39.45-41.08, 41.12-44.12, 44.16-45.43 között elhangzottakat.
Talán, legyen az bármi is „fölmelegedtek”.
atörökszultán
2022-07-14 @ 02:40
@Proton Egy önmagát a „nemzet riporterének” kikiáltó nyíltan homokos globalista milliárdos kérdez egy nemzetvesztö volt bankvezér globalista homokos milliárdost.
Kop,kop….
Nem veszünk porszívót!
Theo
2022-07-15 @ 15:42
Így van, Friderikuszt nem nézünk.
lhotx
2022-07-09 @ 21:22
Theo leírásában megrajzolt mentalitás is egy produktuma valaminek (»nagyvárosi« őrület; adjanak valami nevet!)
Naprózsa leírásában szereplő nincstelen attól felel meg a céloknak, hogy (nehezen-könnyen) elhagyja az EMBER jellemzőit.
Ismerek még egyet, a kiszervezett munkásként dolgozót (1 pillantás a nyugatra távozó ukránok után!); ez már úgyszólván tökéletes! Lakhelye sincs.
Mindhárom megfelel a célnak. Ugyanis.
Én a multimilliárdus-pénzmágus, aki minden teljesítményt pénzben mérek, nem bírok annyira a műszaki-tudományos követelményeknek megfelelni, oly módon EMBERFELETTIVÉ lenni, (még abban az értelemben sem, mint A. Carnegie a maga 164 milliójával, Rockefeller maga 187 milliójával, de még annyira sem, mint az „»individuális szépségápolás úttörője«” E. Arden a maga 100 milliójával), ami fáraói-istenkirályi magasságot biztosítana számomra, ugyanis a spekulációs pénzvarázsláson kívül semmi egyébhez nem értek — magától értetődik, hogy a többieket (többeket, mindenkimást) kell alacsonyabbra, az én képességeim ALÁ züllesztenem ahhoz, hogy ELÉGGÉ FÖLÉBÜK KEREKEDHESSEK, nem hagyva nekik rést se az (én-én-én!!)ellenemre való feltörekvésükhöz.
Naprózsa
2022-07-10 @ 10:01
Igen, kedves Ihotx, ez a magyarázata, hogy a Rothschildok miért éppen a fehér embert akarják kiirtani, és hogy mi az oka annak, hogy magukról azt hirdetik, hogy ők a legokosabbak.
A fehér emberek jelentős része messze okosabb mint a Háttérhatalom és hasznos idióta kiválasztottjai, és a fekete, arab rassz. Az előbbiek ősei helyben maradtak Afrikában, így nem kellett új és új problémákkal megbirkózniuk mint a vándorlással, keményebb éghajlaton megmaradni kényszerült többi rassz, ezért nem kellett fejlődniük sokat. A muzulmánoknál pedig az 1400 éve tartó vérfertőzés nem tett jót az agyi kapacitásuknak. Az indiánok és kelet-ázsiai rassz meg hozzánk képest túlzottan közösség tekintélyelvű, ergo nem mer új utakra lépni, bár szorgalmas, tanulékony, csakhát a fejlődéhez kell kreativitás és bátorság is. Ezért mienk a fontos világtalálmányok 95%.
Vagyis:
A Bilderberg tőlünk retteg, s azt képzeli, ha kiirtja vagy állati szintre lesüllyeszti a fehér embert, akkor ők lesznek a legokosabbak, ezután a többiekkel már sokkal könnyebben elbánnak.
Csakhát Rothschildék nagy tévedésben vannak, mert nekik sem tett jót a belterjesség és a sok kábítószer meg a jólét. Szeretik azt képzelni magukról, hogy szuperintelligensek, de ez sose volt igaz, most meg pláne! Az, hogy szeretnek számolni, szeretnek mindenféle idióta terveket kitalálni az emberiség bosszantására és lealázására, ahhoz nem ész kell csak pénz és összefogás. Nameg erkölcs hiánya és gátlástalanság. Na az van ezeknek, de nem eszük. Ha eszük volna, azt is tudhatnák, hogy a most feltűnően gyorsan elrombolt tervük (amire mutogathattunk, hogy ott van szó szerint kőbe vésve a Georgiai köveken) vagyis az 500 millió egynyelvű egy irányítású maradék homo sapiens nem tudja kitermelni és kitanítani az új zseniket, akik majd fenntartják, fejlesztik a mai technikai szintet a Háttérhatalom által tervezett világrabszolgaságban, vagyis ezek az emberalatti buzi, perverz elitek saját magukat is leamortálják, mert nem is gondolnak bele, hogy a puszta cselédvilág egyben a saját bandájuk pusztulását is jelenti.
lhotx
2022-07-12 @ 13:09
Szepes Mária nem volt épp technokratasággal vádolható, mégis tisztában volt vele, hogy az emberiség egyetlen nemzedék (~30év) alatt eltűnhet, ha valamit elhibázunk. Kimondottan híres libbantak is figyelmeztettek erre már jó régen.
Vajon milyen fenéktől rugaszkodnak el azok a vérmes remények, hogy a túlcsökkentett emberiség bárkit eltart majd, műszakilag-tudásilag szinten bír majd maradni; s MENNYI AZ ANNYI, a létszám, ahonnan már az elme nem kapaszkodik vissza?
Túlcsökkenés — NE FELEDJÜK, sem efféle tervet-menetrendet, sem Világkormányt nem látott még senki! Ez az a dölyf, aminek díjja…
Klárika
2022-07-12 @ 18:28
„NE FELEDJÜK, sem efféle tervet-menetrendet, sem Világkormányt nem látott még senki!” persze, hogy nem látott még senki hiszen nem is lehetséges az eddig ismert közösség- szervezési modellek alapján. A MENNYI S MILYEN AZ ANNYI-t rég kiszámították már az agytrösztök, Klaus Schwab és Bilderbergek elödei.
Miért lenne csak dölyf, ha egyes népeknél az a parancs, szaporodjatok, legyetek sokak mint a tenger homokja,…
lhotx
2022-07-13 @ 12:56
Az fél milliárdra céloz? Cselédből ennyi is elég, szívem!
(Nem hitvallás-szintű részükről az ilyen »kiszámítós« érték. „Annyi, mert mi ebben bízunk.”„Annyi, mert mi ezt hisszük, keményen!”)
Klárika
2022-07-13 @ 16:54
Teljesen mindegy, lhotx szívem,
hogy hitvallás-szintü vagy sem „az ilyen »kiszámítós« érték”; lényeges, hogy máris müködik/müködtetik
csakafidesz
2022-07-10 @ 10:59
Valahol olvastam egy cikket arról, hogy a lakótelepek eleve munkakedv romboló hatásúak. Az illető hazamegy munka után a maga szürke, kilátástalan cipősdobozába. Picike lyuk ahol ki kell nyitni az előszobaajtót, ha a kabátodat fel akarod venni. Ráadásul az összes többi is ilyen a házban, a környéken. Ráadásul nincsen remény, hogy másik helyre költözzél, mert annyi pénzed soha nem lesz.
vorosful
2022-07-10 @ 14:05
csakafidesz
„Valahol olvastam egy cikket arról, hogy a lakótelepek eleve munkakedv romboló hatásúak. Az illető hazamegy munka után a maga szürke, kilátástalan cipősdobozába.”
Ez alighanem igy van – ma. De ne felejtsuk el, hogy 50-60 evvel ezelott tobbnyire tapsikolt a boldogsagtol, aki hozzajutott. (Es ha meg el, lehet, ezert is nosztalgiazik a Kadar-rendszer utan.) Ilyen az, amikor a pillanat problemajanak gyors megoldasa hosszu tavon zsakutcaba vezet.
„On a lighter note”, konnyedebben… Fiatal koromban kezembe kerult a „Piramisok, palotak, panelhazak” cimu epiteszet-torteneti ismeretterjeszto konyv. A minap egy hosszu autouton eszembe jutott, es az ilyenkor szinte kotelezo agymenesunkben Kedvesemmel felallitottunk egy al-elmeletet: „Az epiteszet alapszabalya, hogy az epulet meretenek es lakoi szamanak szorzata allando legyen.” Piramisok (egy „lako”), palotak (szaz lako), panelhazak (tobbezer lako)…
(Kedves Naprozsa, ugye erti a humort?)
Ch d V
Magd@
2022-07-10 @ 14:57
Lehet, hogy nem igaz, mert a piramisok nagyrészt még mindig őrzik tikaikat, de ha csak az Aidára gondolunk a fáraók sem egymaguk birtokolták utolsó nyughelyüket!
csakafidesz
2022-07-10 @ 22:29
Nemcsak a panel tud falanszter jellegű lenni. Sorházak és tipusházak is. Londonban az ember nem is tudja melyik utcában van, annyi a teljesen egyforma ház, de ezek belül fényévekkel tágasabbak a legjobb paneleknél is. Más városokban is vannak monoton részek és lakótelepek is vannak. Ez pl. egy párizsi banlieue:
https://azuzlet.hu/wp-content/uploads/2021/10/lak%C3%B3telep.jpg
vorosful
2022-07-10 @ 14:16
A lustasaghoz. Az olvtarsak mar alaposan kitargyaltak kulonbozo valtozatait, de egy – igaz, nagyon ritka – tipus kimaradt.
A legigazibb, korbaccsal is javithatatlan lusta, aki annyira lusta, hogy inkabb kitalal valami modszert, eljarast, eszkozt, ami elvegzi helyette a munkat. (Ertelmezo szotarakban a „kreativ” szonal keresendo.)
🙂
Ch d V
Proton
2022-07-10 @ 23:57
https://raketa.hu/izmos-biohibrid-robot-amerikai-hadsereg
Valódi izomszövettel ellátott gépekkel kísérletezik az amerikai hadsereg
csakafidesz
2022-07-16 @ 20:11
Ennél sokkal durvább biológiai és biometriai kísérletek is vannak.
Proton
2022-07-16 @ 22:07
Nem akarom tudni.
atörökszultán
2022-07-11 @ 02:43
Die Welt,Der Spiegel: Anton Hofreiter, a legmocskosabb véresszájú zöldfasiszta drogos pedofilpárti gazember, a német Bundestag EU-bizottságának elnöke követeli,hogy minden sic!, minden Magyarországnak járó uniós kifizetést véglegesen állítsanak le.
Indoklásában a demokrácia lábbaltaposására és a magyar polgári kormány korrupciós gyakorlatára hivatkozik,mely szerint az Orbán kormány ellopja és kizárólag saját pártklientúrája gazdagítására használja fel az uniós pénzeket. Hivatkozási alapként négy „független”, tekintélyes ügyvédi iroda tanulmányára hivatkozik,melynek készítöi három „független” amerikaiból és egy „független”hollandból állnak.
Talán akad néhány magyar,aki szívesen írna néki egy-két kedves sort és elmagyarázná, hol is lakik a magyarok Istene.
[email protected]
Magd@
2022-07-11 @ 21:04
Ennél demagógabb és amúgy gusztustalanabb zöld nemigen van, de sajna
a dobogós helyeken együtt már el sem férnek!
A zöld nők sem kevésbé gusztustalanok kezdve az őskövület Claudia Roth-tal.
Klárika
2022-07-13 @ 19:34
2 órája, írja a Magyar Nemzet, hogy:
„Újabb, Magyarországot elítélő jelentést fogadott el szerdán az Európai Parlament balliberális többségű Állampolgári jogi, bel- és igazságügyi bizottsága (LIBE), amelyben a Gwendoline Delbos-Corfield zöld-párti EP-képviselő által jegyzett dokumentum azt kéri az Európai Bizottságtól, hogy egyelőre ne hagyják jóvá a magyar helyreállítási tervet.
A Javaslat az Európai Unióról szóló szerződés 7. cikke (1) bekezdésének megfelelően az unió alapértékeinek Magyarország általi súlyos megsértése egyértelmű kockázatát megállapító tanácsi határozatra címet viselő dokumentum
arra kéri az Európai Bizottságot, hogy az ne hagyja jóvá a magyar helyreállítási tervet, és vonja meg a koronavírus-járvány utáni helyreállítást szolgáló uniós alapból Magyarországnak jogszerűen járó uniós forrásokat mindaddig, amíg a magyar kormány nem teljesíti teljes mértékben az európai szemeszter valamennyi vonatkozó ajánlását, és végre nem hajtja az Európai Unió Bíróságának, valamint a strasbourgi székhelyű Európa Tanács felügyelete alatt működő Emberi Jogok Európai Bíróságának (EJEB) vala mennyi vonat kozó íté le tét.
A LIBE javasolta továbbá, hogy az Európai Unió Tanácsa is állapítsa meg: Magyarországon egyértelműen fennáll az uniós értékek súlyos megsértésének kockázata.
A jelentéstervezetet az Európai Parlament következő, szeptember 12–15. között Strasbourgban tervezett plenáris ülésén vitatják meg, plenáris szavazást is tartanak róla.”
Mely szavazás kimenetelét előre ismerjük már, amint az EP is. Egyáltalán azért van a jelentés. Ha nem ment elég gyorsan a 7. cikkely érvényesítése.
Namost, izgulhatnánk-e afelöl, ki-mi a legkorruptabb az uniós bandában?
DE nemcsak ez a Gwendolin acsarkodik, vagy Anton Hofreiter, hanem akadt még egy hangos uniós zölddög példány ez ügyben.
Nevezett Daniel Freund, német EFA-tag nemcsak a fentieket sorolta fel hiánytalanul már régebben, állította, hogy e források kiadása veszélyezteti azok jogosságát is!!!
A találékony Freundnak az is eszébe jutott s meg is kérte
Június közepe táján Charles Michel-t, az EU-tanács elnökét, hogy tiltsa ki Orbán Viktort, Magyarország miniszterelnökét a tagállamok kormányfőinek grémiumából. De ez a C.Michel szerint egyelőre, mostanság (derzeit) nem lehetséges. (nem mondta, hogy nem is igazságos vagy nem is kívánatos)
És mi lesz ha M.Webernek meg a magyar gázrezervák kellenek, megint csakis lojalitás okából?
Kizsarolják majd, ha az engedelmes, demokratikus német polgár nehéz pénzért elkezd fázni? Fázzon a nem demokratikus Magyarország,
A Junge Freiheit.de cikke (onnan a Daniel Freund változat) egyik kommentátora szeretné OV-t német kancellárnak, egy másik pedig azon elmélkedik, hogy a Magyaro.-t és Orbán Viktort érő, szorgalmasan visszatérő uniós támadásoknak mi lehet az oka-célja?
atörökszultán
2022-07-13 @ 21:22
Néhány napja…Eid al-Adha, a muzulmán áldozati ünnep.
@NancyFaeser,német belügyminiszter Twitter- A legföbb muzulmán ünnepre áldást és békességet kívánok muzulmán honfitársainknak.
@OlafScholz, német kancellár Twitter- Minden német muzulmánnak békés és áldott áldozati ünnepet kívánok.
Karácsonykor ugyanezek. Kein Anschluss unter dieser Nummer….Kein Anschluss …..Kein Anschluss … A hívott számon elöfizetö nem szerepel…a hívott számon….. nem szerepel…
Mégis mit lehet ezektöl várni?
Klárika
2022-07-14 @ 00:40
A karácsony nem karácsony, hanem téli ünnep. Volt szerencsém tavalyi képeslapokról leolvasni.
Mit várni? azt amit a veszett kutya harapásától.
Őrizkedni, őrizkedni, őrizkedni s megint csak őrizkedni!
Már nem is csak a család s a nemzet szétveréséröl van szó,valamelyes őrült hatalomvágy megszállta, az új világ megteremtésében hívő, gondolkodó, pszichopata, Brüsszelben fertőzővé vált, ragályos tudathasadásban (egy idő után minden ilyen páciens kiszámíthatatlanul agresszív lesz) szenvedő nyomoroncok görcseiről.
Hátha hoz valamit az újra megrendezendő konzervatívok kongresszusa!
Hátha hoz valamit az újra megrendezendő konzervatívok kongresszusa!
Hátha kicsirázik ott a józan ész, még mielőtt az EU teljesen elintézi a következő generációt, aki nemsokára színre lép!
Ott, azon a kongresszuson is lehetnek még befolyásos személyek akik nemcsak „analizálnak” hanem végre felismerik a tényleges veszélyt s megpróbálják eljárni ellene. Nekik is össze kéne fogniuk, mint az EU tetveinek, különben csúfosan tragikomikus lesz e világ vége, ha azt egy Soros-féle Hitler+Sztálin korcs megbízott, továbbra is adminisztrálni fogja.
anonymus
2022-07-11 @ 21:25
A Puszták népe mellé érdemes még elolvasni a Darabbért is – szociográfia az is, és engem igencsak elgondolkodtatott.
Egyébként egy nem túl pontos idézet: „… a vezér tartja fenn az egyéniségek színvonalát, ha kevés az egyéniség, a nép visszavedlik csürhévé.”
Aki megmondja honnan van, kap egy bumedlit.
khm
2022-07-14 @ 12:41
Frank Herbert : A Dűne.
Virágot az öltözőmbe….. 🙂
Ennyi
2022-07-12 @ 11:15
„A puszták népe, tapasztalatból, saját magamon észlelt tapasztalatból tudom, szolganép. A puszták népe alázatos; nem számításból vagy belátásból az, hanem meglátszik még a tekintetén is és abból is, amint akár egy madárkiáltásra fölkapja a fejét, hogy örökségből, szinte vérmérsékletből, évezredes tapasztalatból az.”
(Illyés Gyula)
Klárika
2022-07-13 @ 23:24
Nézzük, idézzük, híreljük mindegyre a germán sajtót, médiát, eseményeket. Minek az, mert a sztem hamisan, gyakorta emlegetett német-magyar barátság, túl nagy befolyással lehet a hazai haladó kozmopolitákra.
De mégis, mi?
Nagyon beléjük állt a politikai korrektség. Harcolnak pl. a belországi megkülönböztetések (Diskriminierung) ellen.
Törvény fogja büntetni labdarúgó meccseken azokat akik barátságtalan v. sértő szavakat kiáltoznak az ellencsapat címére=> diszkrimináció!! Akkor mit csinál sok drukker?
Hogyan találja meg e törvény a bünözőit? Úgy, hogy aki ilyesmit hall annak fel kell jelentenie (!) a kiabálót.
Érdekes lesz megtudni, mikortól nem lesz szabad egy meccset megnyerni? Vagy sportversenyeket rendezni?
Mindamellett sem nyugszik a német szövetségi kormány: kinevez diszkriminálás ellen felelős kormánybiztosokat IS, nem kevés befolyással bírókat. Többnyire bevándoroltatottak utódjait, akik ottani születésük okán maguk is németeknek számítanak. Pl. van már egy török Aydan Özoguz s most vitatkoznak egy szintén német zsurnalisztanőröl, aki Ferda Ataman névre hallgat, hogy legyen meg vagy nem szövetségi, diszkrimináció elleni kormánybiztos? Hiszen a legkevesebb amit eddig felmutatott, hogy a Der Spiegelbeli cikkében Krumpliknak (Kartoffeln) nevezte a bennszülött lakósságot; nem osztja a muszlim szokások kritikáját (mint a gyerekházasság, a migránsok ultranacionalizmusát), ő maga jócskán rasszista, nagy hangon terjeszti a fehérek alávalóságát, kiknek a feketék s a barnák csakis áldozatai. Programmja minden tevékenységi területen szaporítani a felelős állásban levő népi kisebbségek számát: oktatásügy, egészségügy, fontos hivatalok, ahol mind dühöng a színesbőrüek hiánya, irántuk érvényesülő diszkrimináció okából.
Nem lehet butaság a kapcsolatos feltevés, hogyan keletkeznek az ilyen káderek: „kiváltságos migránskölkök akik kihasználva a németek hibáskomplexusát, karriert csinálnak és még hivatalos pénzeket is bezsebelnek. Az már a mazochizmussal határos, ha a németek egy ilyen személyt hivatalba emelnek aki ellenük, mint krumplik ellen fordul….”
habár ők választották meg a politikai elöljáróikat, ismervén azok ideológiáját !!!
Talán öt, ezt a Ferdát, másolta a magyar krumplis országgyűlési képviselő.
Továbbá, nyilván égető szükség van rá, ha az FDP pártelnök, Johannes Vogel, évente további 400 000 bevándoroltatottal akarja pótolni a szakemberek országos hiányát.
Jól kiszámította a politikuszseni: 400 000 szorozva hárommal (kezdetben egy feleség s egy gyermekkel) az 1 200 000 embört jelent évente betelepíteni a máris túlnépesedett nagyvárosokba. Mely tervet hangosan s rém elkötelezetten támogat egy másik neves német politikus, Reem Alabali-Radovan, a német szövetségi kormány Integrációs megbízottja. A megint másik, a bölcsebb Alibaba otthon maradt és ottan próbálja a kisebb szerencséjét integrálni a szegényebben maradt szonszédai között.
Igen ám, de hol marad a 4o rabló? Az sem lesz probléma a Rém-Libsibali integrációs képességei számára. Átutal négy nullát a betelepítettektől, s máris eleget tett mindenféle be-ván-dorol-ta-tás-ügyi érdekeltnek.
Az ám, de itt még nem botlott meg a logikus összefüggéseket is számbavevő német politpromi. Miután eltörölték a terhességmegszakítási hírdetéseket tiltó törvényt, Lisa Paus szövetségi ZÖLD csa-lád-mi-niszter kéri, jóváhagyni, hogy minden orvosokat kiképző intézetben, már az első tanévekben tananyag legyen a terhességmegszakítás minden formája és változata. Értsen e műveletekhez minden leendő orvos!!!
Még lenne egy bon bon : kinek mikor és hogyan jut eszébe, hogy nem tetszik neki a biológiai neme, bemehet a városházára, kérheti a kívánt nemnek megjelölését, hozzá a megváltoztatott nevet is. Minden megokolás nélkül. Csak úgy és nyomban. Legyen meg mindaz, ami ebböl következik.
Ne higylyük azonban, hogy ezzel kimerült a társadalommérnökösködés logikája. Dehogy!
Németo.-ban bevezetni az angol nyelvet második hivatalos nyelvnek!!!
Törvények, szabályok, kiírások, tárgyalások,..stb. mind angolul IS.
Fontos, időszerű lenne a szakember-bevándorlás érdekében, azt vonzóbbá tenni az amúgy is vonzó német munkafeltételek mellé (!), állítja s tervezi egy liberális parlamenti képviselő.
ÉS MINDEZEK VISZIK A SZÓT A ZUNIÒBAN IS.
És mi lesz ha M.Webernek meg a magyar gázrezervák kellenek, megint csakis tagországnak illö, lojalitás okából?
Kizsarolják majd, ha az engedelmes, demokratikus német polgár nehéz pénzért elkezd fázni? Fázzon a nem demokratikus, nem jogállam, Magyarország,
A Junge Freiheit.de (onnan egy-két tényállás) cikke egyik kommentátora szeretné OV-t német kancellárnak, egy másikat pedig dühítik a Magyaro.-t és Orbán Viktort érő, szorgalmasan visszatérő uniós támadások.
csakafidesz
2022-07-14 @ 23:27
Klárika!
Holnap bemész a Bundesratba és bejelented, hogy ezentúl Karl a neved. Ettől még kedvelheted a fiúkat, nem kell bajusz, szakáll, borotva se. Szóval csak a név változik? Istenem, ennyi még normális is lenne ebben a peniszlevágós őrült világban..
Klárika
2022-07-16 @ 20:59
Mi jut eszedbe, Csakafidesz, régi bajtárs!
Hogy én a Bundesratba? Oda inkább a végrehajtónak kéne bemennie.
Ez a cingár Karl név elérhetö lenne a javasló szerint egy helyi tanácsnál, ahol a személyit adják. Elöször azonban a nem változtatását kell a hivatalnok pennája alá diktálni, azután a kért nevet.
Miért ne lehetne az súlyosabb hangzatú, mint pl. Karl Gustav? Siegfried nem, az giccses, de Hagen? Vagy Karl Gustav Hagen Guntram, tekintélyesebb csoport. Hiába kedvelném a fiúkat, nem állnék be közéjük. Adott esetben nem tudnám egyiküket sem jól elagyabugyálni. Az az öcsémnél sem ment miután betöltötte a 16. életévét! Adott esetben, természetesen! Mely esetek nem ritkák és sokfélék lehetnek,…
Theo
2022-07-14 @ 11:11
Ahol Európában tobbnejuseg van, szabad a nők adásvétele, valamint unokatestvér házasságok tömkelege ott nincs jogállam.
Nem is kell további részletekbe bocsajtkozni.
Klárika
2022-07-14 @ 12:23
Az ám, de nem mi állapítjuk meg hol van a jogállam. Hanem Prüsszel és Strassbourg! Senki nem küld ügyvédeket a No Go zónákba (ezek sem vallanak jogállamról, ahova a rendőrség sem mer bemenni), jelentést tenni a jogállamról. Majd találkoznának a kormányok melletti integrációs és diszkriminációellenes megbízottakkal, mint rasszisták.
Ez most a legmenőbb nyaktiló, hiszen egyáltalán nem véletlen, hogy annyi muszlim van Európában. Az sem, hogy ápolják a hagyományaikat, megügyelik azt a jól kiválasztott antidiszkriminátorok. Már le is rohanták Alice Schwarz-t, aki szólt, hogy ne viseljenek arcfátylat az iskolákban. Az is semmi más mint annak a jele, hogy a viselőjük megközelíthetetlen hiszen valakinek a tulajdonában van. Gondolom, Alice S. a fiatalok meggondolatlan másolási kedvétől „fél”. Melyikük törődik azzal, hogy minek mi a jelentése. Fő, hogy exotikus legyen és feltünő az, amit viselnek.
Klárika
2022-07-14 @ 11:36
„Közel vagyunk a megegyezéshez Brüsszellel – Navracsics Tibor a Mandinernek” 2022- 07-13 23:00
Proton
2022-07-14 @ 14:23
Csak akkor leszek elégedett, ha valóban átértünk a hegyek túloldalára.
khm
2022-07-15 @ 14:34
Ott csak a hegyeknek a túloldala van.
atörökszultán
2022-07-15 @ 20:23
” Egy hegy megy.
Szembejön a másik hegy.
Ordítanak ordasok: Össze ne morzsoljatok!
Én is hegy, te is hegy, Nekünk ugyan egyremegy.” Weöres Sándor
Proton
2022-07-16 @ 22:06
A lázadáshoz vagyunk közel.
Különösen ha kiderül, hogy az ukránok nem fizettek négy és fél hónapja és rajtunk hajtják be az energia exportőrök – különösen, ha azok NER közeliek – veszteségeit.
atörökszultán
2022-07-14 @ 16:53
Az megvan,hogy technikusok föltörték Hunter Biden laptopját,melyben többek között kiderült,hogy saját 14 éves unokahúgát teherbe ejtette,miközben azért annak anyjával,halott bátyja özvegyével is kavart? Még szerencse,hogy az USA ilyen fasza jogállam.
Naprózsa
2022-07-15 @ 21:45
Már a telefonját is elhagyja kábítószeres mámorában, oszt azon is megtalálták ahogy az unokahúgát fel is csinálta…
Ilyen egy mintalény a Háttérhatalomnál. Ezért mondom, hogy belterjesek és elhülyültek. A gerinchiányukat, erkölcs látszatát meg már ne is emlegessük.
Theo
2022-07-15 @ 23:50
Eme „elitek” szexuális élete erősen hajaz egy ciganyputri szokásaira. Csak annyi a különbség, hogy a gazdagok jobban tudják leplezni. Illetve van egy olyan sejtesuk, hogy mindezt egyelőre jobb lenne még titkolni. Bár Soros elég erős úttörő munkát végzett a fiacskaja érdekében. Bosszúból lassan kötelező lesz mindenkinek buzulni. Kovács Lászlót be is zárták, aki erre rámutatott.
Klárika
2022-07-17 @ 00:04
Hát persze, hogy az USA jogállam,
róla úgysem lehetne jelentéseket írni; de minek is, ha nem lehetne töle az EU-s pénzeket, sem a véto jogát elvenni!
csakafidesz
2022-07-17 @ 17:41
Amerika valóban jogállam, de nagyon nehéz eligazodni a jogban náluk. Ezért az ottani ügyvédek hatalmas pénzeket nyernek. Mindent be tudnak perelni, még azt is, ha letörik az ajtókilincs.
Klárika
2022-07-14 @ 17:01
https://ripost.hu/külföld/2022/07
„Zavar Brüsszelben. mégis made in USA a Covid-19 ?”
Milyen komoly ez a ripost.hu?
lhotx
2022-07-15 @ 20:41
Klárika 2022-07-13 @ 16:54
Köztünk a különbség csak annyi, hogy ön elhiszi nekik, hogy tudják, mit csinálnak és ezért fél tőlük, én pedig azért félek tőlük, mert biztosra veszem, hogy nem tudják (de lehet, hogy ugyanúgy elhiszik magukról, mint ön róluk).
Klárika
2022-07-16 @ 23:50
Nem vitatom, lhotx, igaza van, helyes a megfigyelése.
Miközben fontos, hogy mindketten, sőt, nagyon sokan félünk tőlük. Líraibb kifejezését lásd, Weöres Sándornál, atörökszultán olvtárs idézte.
Félek mert azt látom, hogy régebb megfogalmazott terveik – pontosabban a 2.vh. után sok a „világmegváltó”. világtervező szerző- most szemünk láttára megvalósulnak.
Ha tudják, hogy mit csinálnak, ha nem is, de csinálják, építik az egységesített világhatalom irányította világbirodalmat. Valamely uralkodó hatalom dolgoztatja a cselédeit. S e dolgoknak majd MAGUKTÓL, a gyakorlatban adódnak a következményeik, történeti példák, események alapján; ezért is nevezik elterelően oly sokan oly készségesen elméletnek az összeesküvéseket.
És ha tudnák is, hogy mit csinálnak, nem csinálnák? Szokott e kételkedni a megrögzött hatalomvágy? Álszent jelszavával: azért, hogy nektek jobb életetek legyen,….
— Bizonyos Richard C-Kalergi „a páneurópai eszme megfogalmazója és megteremtője. Nem volt még 30 éves, amikor (az egyik bécsi szabadkőműves (!) páholy anyagi támogatásával és hátszelével) 1923-ban megjelenik „Páneurópa” című könyve, amely fő mondanivalója az volt, hogy egy újabb világháború kirobbanásának megakadályozása kizárólag egy politikailag és gazdaságilag egységes Európa létrehozásával biztosítható.”
Vajon és egyáltalán? De kellene már akkoriban Kalerginek is az EEÁ!
— Idővel következtek konkrét eljárások megfogalmazásai, pl. A Chomsky- tízparancsolat, konteo.blogrepublik.eu/2012/11/06/a-chomsky-tizparancsolat/,..; onnan vettem a következőket:
„Mi, akik a Konteóblog oldalain már sokat olvastunk és beszélgettünk az Új Világrend taktikáiról, erőiről, eszközeiről és módszereiről, ismerős kinyilatkoztatásokkal találkozunk, de így, ilyen röviden és érthetően összeszedve talán még egyszer sem szembesültünk velük. És még mielőtt elkezdenétek találgatni: Noam Chomsky barátunk ezeket először úgy 25-30 évvel ezelőtt írta össze, amiből mindenki olyan következtetést von le, amilyet akar. Mindenesetre úgy vélem: ha tudjuk, hogy a Hatalom miben (és hogyan) mesterkedik, védettebbek vagyunk vele szemben. Már ha még tudunk gondolkozni és kételkedni… ”
— Egy másik, Gene Sharp, politikai elméleti filozófus (?) doktor címet is kapott Oxford Egyetemen a tanaiért.
„A Sharp számára a politikai hatalom bármely állam hatalma – tekintet nélkül annak sajátos szerkezeti felépítésére – végső soron az állam alattvalóitól származik. Sharp alapvető meggyőződése, hogy bármilyen hatalmi struktúra az alattvalók engedelmességére támaszkodik az uralkodó parancsaival szemben. Ha az alattvalók nem engedelmeskednek, az uralkodóknak nincs hatalmuk.” ( lásd a mai ellenzék politikáját: nem jobb v. más programokkal foglalkozik, hanem az államhatalom érvényesülése elleni szakadatlan bujtogatással)
Sharp ötletei: „az erőszakmentes ellenállás alapelveinek és stratégiáinak kidolgozása és megfogalmazása, valamint azok gyakorlati megvalósításának támogatása a világ konfliktusterületein. (erőszakmentes, de csak azért, hogy ne legyenek büntethetőek, tehát ismétlődhessenek). Ismert volt az erőszakmentes harcról szóló kiterjedt írásairól, amelyek számos K-ormányellenes E-llenállási M-ozgalmat befolyásoltak szerte a világon.”
(lásd az anti-olimpia esetét, szobordöntögetések és megcsúfolásuk, karácsonyfa meg szánkók égetése, tv-ostrom, újabban a térdepeltetések és nagyméretű tiltakozó tüntetések a lakósság forgalmának akadályjozásával, a meghülyített, ostoba színészdiákok és tanáraik ősbemutatója ==> mennyi észről, értelemről tanúskodik az aki valamit nem tud, de azt megtanulni akarva belép egy tanintézetbe, majd az illető tudás teljes hiányában, ő akarja meghatározni, hogyan és mit tanítsanak neki-je).
Mindenikük nagy hirig de nem megnyugtató biztonságérzéssel végzödnek. Az a libsi szabadság képzet, ha imígyen lehet tartós stresszben tartani a lakósságot, forduljon végre a kormánya, az állam ellen.
— Az EUnió (megalakulása óta) lassan, de módszeresen szorítja vissza a tagállamok nemzeti önrendelkezési képességeit. Rendszeresen szabotálja az ún. demokratikus többséggel megválasztott kormányok munkáját, rendelkezéseit.
— „De-moralizálás módszerét előszeretettel alkalmazzák a liberálisok és neomarxisták.
Saul Alinsky „Radikálisok kiskátéja” című, baloldali aktivistáknak írt könyvében 12 pontot fogalmaz meg a sikeres aktivizmussal,
népet ijesztő káoszteremtéssel kapcsolatban !!!!!!
Az első így hangzik:
„Nem csak az a hatalom, amivel rendelkezel, hanem az is, amiről az ellenség azt hiszi, hogy rendelkezel vele.
Itthon a magyarságot támadják időről időre azzal, hogy szerintük nincs magyar nép, csak magyar állampolgárok, és bevándorlóország vagyunk. Ezeknek a célja a nemzeti ellenállás megtörése önmagunk létének megkérdőjelezésén keresztül. Ha az ellenségnek irreális mértékű hatalmat tulajdonítunk, az szintén demoralizál.”
Ez utóbbi az ön álláspontja is, nemde, lhotx?, ettől óvna?
Pl. a kormány-korrupció szakadatlan ismétlése, míg a polgár azt szívesen el is hiszi, hogy azért nincs neki nyugati komfortja. Sült galamb sem esik az égből, a biológiai neme sem az ideális, akkor minek volt a rendszerváltás és a legújabb „tudományos” felismerések minden téren, Azújvilág megteremtése érdekében?? Miért nem az unió kormányozza Magyarországot, hogy végre európainak érezhesse magát a magyar népesség nem kicsi kozmopolita rétege; miért a hazafias Fidesz ?
Az említett neveknek utánna lehet nézni az internetben.
Proton
2022-07-17 @ 18:59
Mandíner:Brüsszel szopottfejű hülyéinek minden ötlete megérte, Orbán: Ha így megy tovább, akkor ki fogják nyuvasztani az európai gazdaságot (videó), Német energiaválság: már a közlekedési lámpákat is kikapcsolnák, cikkek
Fecsegő Poszáta 2022. július 17. 12:36 Komment.
Na idefigyelj te fideszes pupák, akkor elmondom, hogy mi a helyzet, te meg figyelj rendesen.
Itt élek nyugaton és mosolygok rajtad. Heti 40 órában dolgozom és 2800 euró a havi fizetésem. Ez itt egy átlagos fizetés. A feleségem részmunkaidőben dolgozik azért, hogy legyen ideje a két gyerekre. Ő 1600 eurót keres. Fizetjük a lakáshitelt, havi 650 euró. Igen, emelkedtek a költségek, január-februárban 140 euró volt a gáz, március-áprilisban 120, május-júniusban 120. Oszd el kettővel és számolj mennyi egy hónapra. Ebben a fűtés is benne van, a lakásunk 120 nm.
A villanyszámla 50-70 euró kéthavonta. A feleségem fizetése el sem megy az összes számlára. A kaja sokszor olcsóbb mint Magyarországon. Érted, hogy még azt is ki fogjuk bírni, ha megtriplázódnak a számlák? Te hány napot dolgozol a számláidért? És te sajnálod a nyugaton élőket? Te isteníted a csüngőhasút mert az adódból kifizeti a rezsidet? Hát neked segítség nélkül nem telik rá?! Nem a te hibád, de legalább ne istenítsd azt a korhadt tolvajt.
Emelkedtek az árak, igen. Kibírjuk. Te kibírod az emelkedéseket? Te azon zizizel, hogy itt nyugaton éhen halunk?! Eszednél vagy?! A gyerekeknek vitamin kell, azt hiszed gond megvenni a friss gyümölcsöt egész évben? Húst, halat, ami kell. Van tartalékunk, itt mindenkinek van, neked is? Nem kiváltságosként, csupán átlagosan élünk. Mégsem gond élni, nyaralni, félretenni.
Hát nem látod, hogy ha Pesten a külvárosban felszállsz egy buszra, mennyi hervadt depressziós embert látsz? Az utcán hány mosolygó embert látsz? Magyarországon rengetegen fásultak, fáradtak, gorombák, mert mindegyiknek megvan a saját baja, tudom miről beszélek, megértem őket. Gyere el Berlinbe, Rómába, Madridba, Amszterdamba és gondolkodj el, hogy ugyan itt miért derült, mosolygós, udvarias embereket látsz.
Látni fogod, hogy ezt a nyugaton már válság van mesét pont neked találták ki, hogy vigaszt találj a nyomorodra.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Van itt valakinek adata a nyugati régebbi ás mostani rezsiárakra?
atörökszultán
2022-07-17 @ 22:59
@Proton A rezsiárakkal megvárják a a szolgáltatók a július 23-át. Kb. akkorra derül ki,hogy jön-e az oroszoktól gáz,vagy végleg elzárják a csapot. Erre fog lépni a német kormány is.
Amit ez a Háry János irkál a jövedelmekröl,az nagyrészt ostobaság. Az euro természetesen kinyírta a jó DMark-ot,vagyis bevezetése óta a német emberek pont a felét keresik annak,amit a 80-as,90-es években.
Egy építészmérnök 10 éves gyakorlattal keres itt,a nyugati tartományokban kb.5000 euro brutto-t.ami adóbesorolás szerint lehet netto 3100-3450. Ha kap munkát egyáltalán. Egy általános orvos 10 év gyakorlattal keres kb. 7200 euro brutto-t,ami lehet 4100-4400 netto. Kamionsoför kb.3000 brutto,ami 2000-2200 netto. Betegápoló 3000 brutto,ami 2000-2200 netto. Stb. stb. Félállásban, heti 16-20 óra ,talán egy kezdö orvos keres 1600-2000 netto-t. Mindezen bérek a keleti tartományokban ca. 10-15 de akár 20 százalékkal is kevesebbek. Úgy hazudik a paraszt,mint a vízfolyás.
Persze itt is lehet számtalan variáció,milyen adósávba esik,hol lakik az illetö stb. Aki azt gondolja,hogy az átlagfizetés No-ban stabil 2800 netto,az álmodozik. Még a magasan képzettek is kapaszkodnak,sokakat home-office-ban,részmunkaidöben foglalkoztatnak,sokakat elbocsátottak a covid alatt. A képzetlenek,vagy alacsonyanképzettek tömegéröl nem is szólva. Legtöbbjük örülhet,ha brutto 2000-2400 eurót keres,ami bizony netto ca. 1300-1500 euro. A nagypofájú magyar Háry János ugat valamit a többnyire tájékozatlan,nyelveket alig beszélö magyar közönségnek,akik ezeket a hülyeségeket kritikátlanul és a német,nyugat európai helyzetet nem ismerve benyelik.
atörökszultán
2022-07-18 @ 00:07
100-120 qm lakás Drezda: 1200-1600 euro rezsivel (fütés,víz,szemétszállítás,állagmegóvás,rágcsálóirtás stb.),áramszámlát pluszban kell fizetni
München: 1800-4000 euro + a csillagos ég rezsivel,áramszámlát pluszban kell fizetni
Frankfurt,Köln: Ugyanaz,mint München
Hamburg: tökmindegy,alig van ember,aki Hamburgban egy 120 qm-es lakást meg tud fizetni. lol
Berlin-West Zehlendorf,Dahlem,Grunewald,Steglitz,Prenzlauer Berg,Kreuzberg megfizethetetlen. Berlin-Ost ???????
Ez a te nagyotmondó haverod vajon hol bérel a nyomorult nettojukból 120 qm-es lakást? A thüringiai erdöben egy kis fakunyhót?
Proton
2022-07-18 @ 18:47
Köszönöm a tájékoztatást. De mennyi ott az áramdíj? És lehetséges e a havi 650 euró lakáshitel törlesztés (két gyerek, gondoljuk azt, hogy azonos neműek)?
A „nagyotmondó haverom” kommentjei alapján beneluxiában „él, ha él”.
atörökszultán
2022-07-18 @ 19:57
@Proton Igen változó. Az energetikai szakmához …sem értek. Ha jól csalódom vannak alapszolgáltató óriáscégek,amelyek aztán kisebb, az energiaüzletágot müködtetö vállakozásoknak,önkormányzatoknak,tartományi hivataloknak adják tovább az értékesítési terepet. Itt is vannak nagy cápák,kisebb halacskák,alternatív „zöld” energiaforrásokkal üzletelö gazdasági társaságok,amelyek aztán versenyhelyzetben különbözö árajánlatokkal jelennek meg a piacon a közületi és lakossági energiaszükségletet fedezve.Normális üzemmódban,vagyis békében Oroszországgal,aki rendkívül pontosan és korrekten szállít, igen sok szolgáltató között válogathat a polgár. A németek egy jó része hajlamos a mindenkori legkedvezöbb ajánlat szerint évente az áramszogáltatóját,a bankját,a telefon-és internetszolgáltatóját,vagy a biztosítóját cserélgetni. Rövid távon talán spórolnak néhány fityinget,azonban mivel a szolgáltatókat sem ejtették a fejükre a szerzödések apróbetüs részében gyakran meglepö és mulatságos záradékok rejteznek,amivel aztán a jópolgár esetleg hónapokig vagy akár évekig ügyvédhez rohangálhat….igen jó pénzért…lol ,mire kikeveredhet a megkötött eredetileg „nagyon kedvezö” szerzödésböl. Ami igaz az igaz,amennyiben a fogyasztó a következö naptári évben egy kedvezöbb tarifát kínáló szolgáltatóval kíván szerzödni,azok gyakran fölajánlják,hogy az elözö szolgáltatóval fölmerült problémákat,jogi akadályokat ök lerendezik. Mindent ök sem tudnak. Van,aki így szeret élni. Ebben a permanens stresszben.
Ebben a rövidke bevezetöben azt kívántam szemléletessé tenni,hogy a választás mindennapos kínzó kényszere hogyan befolyásolhatja a szolgáltatások árát. Természetesen ezen szolgáltató cégek menedzserkasztjának nagy része minden hájjal megkent született bünözö,kiket szívem szerint jó sokáig nehéz vasban,száraz kenyéren és esövízen kellene az erre szakosodott intézményekben elhelyezni. Kérdésére visszatérve a sokszínü választás akár egy városon belül is igen különbözö árakat eredményezhet. A jelenlegi energaínséges idökben a szolgáltatócégek pont azzal a vásárlóközönséggel babráltak ki,akik az évente kedvezöbb árakra ugráló taktikát követik. Vagyis a hüséges kuncsaftot nem fenyegetik egyelöre!!!!….pl. atörökszultánt ….. horribilis emelésekkel,az újonnan szerzödöket viszont brutális kezdöárakkal sújtják. Hát ennyi értelme van az ugra-bugrának. Ebböl is láthatja,hogy ilyen,hogy átlagára az áramnak ugyanolyan nehezen meghatározó fogalom,mint hogy átlagbér. Természetesen vannak alap,beszerzöi árak,azonban üzletpolitikájukat követve mely szolgáltató milyen differenciált árkínálattal rendelkezik,annak csak a Jóisten a tudója. Érdemes megvárni a jövö hetet az energiaárak vélhetö váltzozásával kapcsolatban,addigra kiderül Putyin elnök hogyan döntött. Erre várnak a nagyobb,kisebb szolgáltatók is,valamint a német kormány is. Akkor lehet hozzávetöleges százalékos kalkulációt fölmutatni az energiaárak alakulását illetöen.
atörökszultán
2022-07-18 @ 21:38
A holland,belga viszonyokról igen keveset tudok. Nagyszerü festömüvészeik,gondolkodóik,muzsikusaik vannak. Rövid sörfözés,bocsánat szörfözés …lol után találtam néhány mindenki számára kikereshetö lakásárat,a további vitákat elkerülendö Amszterdamban.
Pl. 4 szobás 106 qm, Haarlemmer Houttuinen – 750.000 euro
5 szobás 129 qm, Shapatistraat – 1.175.000 euro
5 szobás 150 qm, Van Breestraat -2.725.000 euro
Valóban a bankok ajánlanak különbözö finanszírozási konstrukciókat lakásvételhez. Azonban a nyugat európai,akár a magyarországi árakat figyelembe véve erösen kétlem,hogy bármely variáció 650 eurós törlesztö részleteket lehetövé tenne. Az inkább csak egy igen kérdéses bérleti díj lehet 120 qm-es lakásért valahol a holland Kukutyinban. Egy kisebb autóvásárláshoz talán elegendö. A barátocskája nemcsak a Háry János aranyplakett várományosa,hanem nagy biztonsággal a báró Münchhausen és Pinokkió világbajnokság reménybeli dobogós bajnoka is.
Nota bene.A holland 450 gr Gouda sajt ára sajnálatos módon a májusi 2.49 euróról mára 3.69-re emelkedett. A mi páros Pick gyulai kolbászunk ellenben 3.59-es árát makacsul tartja. Hogy a lényeges dolgokról is essék szó. höhö…
Namond
2022-07-19 @ 23:59
Kössz,
650 eurós hitel törlesztő részlet is kissé gyanús volt, a kétszeresét, de inkább a háromszorosát tartottam reálisnak.
Erre csak azt tudom mondani, hogy a páros Pick gyulai kolbász export felelősét deresre húzatnám és nem páros Pick gyulai kolbásszal látnám el a baját.
Olybá tűnik, hogy vérnyomásom felmegy a két kiváló étekféle olcsóbb arra messze északon, mint nálunk délen.
Proton
2022-07-19 @ 23:59
Kössz,
650 eurós hitel törlesztő részlet is kissé gyanús volt, a kétszeresét, de inkább a háromszorosát tartottam reálisnak.
Erre csak azt tudom mondani, hogy a páros Pick gyulai kolbász export felelősét deresre húzatnám és nem páros Pick gyulai kolbásszal látnám el a baját.
Olybá tűnik, hogy vérnyomásom felmegy a két kiváló étekféle olcsóbb arra messze északon, mint nálunk délen.
atörökszultán
2022-07-20 @ 00:58
@ Proton A gyulai súlyát nem jelöltem meg. 20 dkg páros gyulai kerül 3.59-be,vagy már tán 10-30 centtel többe. Vagyis a kg ár ott lehet 18-20 euro között. Annyiban igazat kell adnom az illetönek,hogy nyugaton irgalmatlan megtakarításokkal rendelkeznek az emberek,vagyis van mit elvenni . Minden megszorítással együtt sokan puhára fognak esni. 2021-es adat szerint a teljes lakossági készpénzmegtakarítás !!! No-ban ca. 20 billió dollár,vagyis 20.000 milliárd dollár. Ebben a höségben nincs hangulatom magyar adatok után vadászni. 1,5 millió milliomos él No-ban,kiknek összvagyonát !!! 4.400 milliárd dollárra becsülik. Nos ezekre a pénzekre is vadásznak a zöld,balos elvtársak.
Proton
2022-07-20 @ 15:13
A csabai kolbász hungarikum, prémium magyar termék, 100 éves know-how van benne, a szaktudást és az előállítás munkaidejét nem számolva.
A kinti ára túlzottan alacsony, az Ön szerencséjére.
A kereskedés ellátója ennek az árnak a harmadáért vagy kevesebbért vásárolhatta.
https://www.kifli.hu/76040-csabai-paraszt-kolbasz?gclid=EAIaIQobChMI4qnh0biH-QIVto1oCR2waQOuEAQYAyABEgJuuvD_BwE
https://bevasarlas.tesco.hu/groceries/hu-HU/products/2004008196886
Látható itthon többe kerül.
Ez csak azért lehet mivel Nagy István – méhész – mellékesen agrárminiszter egy ostoba pojáca. Azt sem tudja hol a székhelye a külgazdasági miniszternek.
Na meg főnöke se túl eszes, ha nem szabályoztatja a magyar prémium termékek, legfőképpen a hungarikumok exportárát.
A Gouda sajt, aminek minősége – ízérzete – alatta marad a magyar Anikó és Óvári sajtnak – amiknek hungarikumoknak kellene lennie – ára az alábbi, termék típus nélkül.
A laktóz – azaz – tejmentes – gouda sajt ára;
https://www.roksh.com/aldi/termekek/felkemeny-sajt/milfina-holland-gouda-sajt-laktozmentes-450g
https://bevasarlas.tesco.hu/groceries/hu-HU/products/2004007516036
Ezek húzó árak, drágítva a hazai előállítás piaci árát, a piac törvényei szerint.
A nyugati sajtok túl drágák a hazai termelés – ellátás költsége alapján.
Nagy István nem csak pojáca, hanem megvett ember is, Őrbán háta mögött?
…………………………………………………………………………….
Megjegyzem életen legjobb teperőjét Kalocsán ettem, harcsa töpörtyűként.
atörökszultán
2022-07-20 @ 18:03
@Proton A gyulai kg ára itt ha jól számolom az aktuális euro-forint árfolyam szerint kb 7500-8200 forint 18-20 euro. Az otthoni csabait megnéztem a linken 6200. Sajnos nem értek egyet azzal a váddal,melyet a hungarikumok exportjával kapcsolatban megfogalmazott. Ugyanis nemcsak Magyarország politikája áll Németországban a kritikák kereszttüzében és szankciókkal sújtva,hanem a magyar élelmiszerexport is. Vagyis a magyar termékek a régi Uniós élelmiszerbeszállító országok eredményes lobbitevékenységének köszönhetöen(Dánia,Hollandia,Spanyolország,Olaszország,Görögország,Franciaország)a német piacokon egyszerüen nem jelennek meg. Unión kívüli országok is masszívan jelen vannak termékeikkel(Argentína,Marokkó,Törökország,Norvégia,Kanada,Kína stb.) . Magyarország nem. Vagy csak hellyel közzel. A magyar borok pl.
Míg a nagy diszkont-üzletláncok Aldi-Rewe Gruppe (inkl. Penny Markt)- Netto-Metro-Lidl-Tegut polcai roskadoznak a spanyol,olasz,francia,portugál,görög,német,osztrák elvétve csílei,kaliforniai,szerb,ausztrál boroktól …..addíg…EGYETLEN !!! magyar bor sem található egyik üzletben sem. Mint korábban említettem,fater szölész-borász,önológus volt,az egész apai familiánk pont Kalocsa környéki sváb vincellér több,mint 250 éve. Nem mondom,hogy a magyar borok mindegyike csúcsminöség lenne. De kérem. Egyetlen magyar bor sincs az itteni üzletekben? Politika,üzletpolitika kell legyen a háttérben. Konkurencia harc,tehetetlenség,töketlenség,tudatlanság. Még Tokaji Aszút is csak elvétve lehet látni egy-két luxusárúházban. Röhej.
Remek savanyúságaink vannak. Ecetes almapaprika,cseresznyepaprika,uborka,vegyes savanyúság stb. Néhány hónapja a REWE-ben fölfedeztem az ecetes almapaprikát. Majd 5 euro volt a 0,5 literes üveg. Nézem. Made in Bulgaria. Ugyanez a hungarikum lecsóval. Még a háború elött. Made in Russia. De made in Poland,made in Mazedonia is. Tessék????? Ezek a mi termékeink. Mi van? A magyar kolbász,szalámi tiszta sor. Kizárólag a Pick által forgalmazott termékeket lehet látni,gondolom kényszerüségböl teszik ki a pocokra,mivel elég sok magyar vándorolt ki,vagy dolgozik idölegesen Németországban. A minöségük jobb,mint 15-20 évvel ezelött,de nem jelentösen jobb. Régen ehetetlen volt a Pick gyulai,mert teletöltötték borsónyi nagyságú ipari szalonnával,no meg szójával. Ma azt tapasztalom,mintha némi húst is tennének bele újabban.
Németország egy kincsesbánya az élelmiszerexportáló országok számára. A kíváncsi és gazdag németek két kézzel kapnak a világ legjobb termékei után. Alaszkai,kanadai vadvizi lazac? Argentin,japán ridegtartású marhahús? Pármai,Serrano sonka? Chorizo,Salchicha,Salame tipo Montanaro,Nduja? Számtalan premium árú. Jöhet.Mind. Pénz van dögivel.Ezekkel kéne versenyezni. A németek számára ismeretlen magyar termékekkel. Van egy csodálatos olasz élelmiszerárúház, a-Venos-annak volt az Unicum és néhány magyar „bolti” pálinka egy idöben a kínálatában.
A híres magyar füszerpaprika sehol nem kapható. A zöldség-gyümölcs termékek döntöen Hollandiából,Törökországból érkeznek. Ízük kb. 0-0,5-ig terjed.
Bocsánat,nekünk a hetvenes évek elején kb 8-10 fajta paradicsomunk termett és legalább annyi különbözö fajta paprika. Szabadföldi,fóliás vegyesen. Ha valaki tudja,milyen íze kell legyen a zöldségeknek,gyümölcsöknek,akkor a magyar emberek tudják. A németeknek nem kell . A vízízü szar kell nekik. Ámen.
Magyar étterem,magyar pékség (egy darab nincs) ritka,mint a fehér holló. Van lengyel,török,ruszki stb. kisbolt hazai termékekkel. Van pakisztáni,etióp-eritreai????,argentin,az egész közel-és távolkeleti régiót átfogó étterem szarásig(pardon). Magyar??? Van nehány szerencsétlen,aki bolhapiacokon,no meg föleg a Berlini kloáka környékén kürtös kaláccsal,meg palacsintával házal,bohóckodik, 8 euróért vesztegetik a kalácsot. Mint a vándorcirkuszosok. Igénytelen,random jelentöségü. Meséljek még…….Ildikó?
csakafidesz
2022-07-21 @ 00:50
Proton Úr! Nürnbergi barátom miután nyugdíjba ment kénytelen volt eladni az Opel Astráját, mert nem tudta fenntartani. Nos ennyire élnek jól a németek. Van egy réteg amelyik jól él, de Pesten több Mercedes futkos, mint Berlinben.
Lupus
2022-07-21 @ 09:10
Off
Észrevettétek?
Proton (lánykori nevén Namond, de ez most nem érdekes) tegnapi 15:13-as hozzászólása tele van linkekkel.
Eddig a rendszer következetesen csak egy linket (URL-t) engedélyezett hozzászólásonként, és ez egy helyes, vagy legalábbis akceptálható szerkesztési elv, végtére is ez nem reklámújság, vagy ilyesmi.
Fentebb itt valaki panaszkodott, hogy nem jelent meg a hozzászólása, én rögtön arra gyanakodtam, hogy talán egynél több címet (URL-t) tartalmazott – ez persze csak feltételezés.
Erre most egyszerre 4 db link egy hsz-ben, és simán átmegy.
Hogy mik vannak…!
☼
Proton
2022-07-21 @ 12:37
Egyetértek némileg változtatva a sorrenden;
tudatlanság > piac és árú ismeret hiány a tesze-foszaság az üzleti bukás alapja képzetlenség, az árúba vetett hit hiánya, úgy tűnik kereskedőink eladni nem, csak venni tudnak a név majd eladja a szar terméket is, ami ment is amíg csak egy bank volt hazánkban, egyébként meg az ócsított – költségtakarékos/gazdaságos – termék lerombolja a márkát hol nincs?, aki nem vállalja az ezzel járó stresszt és munkát kiszorul a piacról<.
Kormányzati érdektelenség?
A kalocsai fűszerpaprika, Bulgáriában, Törökországban, Marokkóban terem, gazdaságosan.
A makói hagyma, fokhagyma Kínában terem, költségtakarékosan.
Márkavédelem, márkaépítés, vidékfejlesztés?
A kínai piacok, azon alapultak, hogy kommenista állam, azon polgárainak akik vállalkoztak a kínai termékek kereskedelmi terjesztésére (piac, vendéglátás) adott útlevelet és 5 000-15 000 dollárt.
Ez vállalkozás fejlesztés, hálózatépítéssel, aki korrumpálódott az felkötötték.
Nálunk mennyi jutna az 5 000-15 000 dollárból a vállalkozónak?
Proton
2022-07-21 @ 12:39
csakafidesz a nürnbergi barát mivel foglalkozott?
Proton
2022-07-21 @ 12:53
„A kisvállalatok tekintendők az innováció, a foglalkoztatás, valamint az Európán belüli társadalmi és helyi integráció fő hajtóerejének. Mindezekre tekintettel a lehető legjobb környezetet kell biztosítani a kisvállalkozások és a vállalkozási tevékenység számára” – Kisvállalkozások Európai Chartája (9. oldal)
Valamelyik 1990-es év eleji kormánynak ?MDF? volt egy amcsi import, uniós – francia/belga/holland – mintájú kezdeményezése, a Vállalkozói Inkubátorházak.
Ma is megvan hálózatuk, de hogy azok a házak hol vannak?
Nem sokat hallani róluk, kényelmes helyük van a büdzsében.
Eredményük annyi, hogy eredmény nélkül is kifizetőhelyként fennmaradtak.
És már szövetségük is van, hamarosan külön kamarájuk is lesz, ahova a megfáradt politikusok beülhetnek, snapszerozni vagy römizni.
Inkubátorházak kezdő vállalkozásoknak – Dobbantó Program
https://www.dobbantoprogram.hu › cikkek › inkubator…
2017. okt. 5. — Az inkubátorházak célja a kkv-k túlélési arányának javítása, valamint az életszakaszuk elején álló vállalkozások támogatása.
Klárika
2022-07-18 @ 12:16
Végre akadt valaki, aki ráébreszti e poszátát, hogy fecsegjen az állatkertben ahol ennyi pénzért lakik. Van Berlinben Zoo, vagyis állatkert. Meg soron a legbanálisabban megható: gyerek – friss gyümölcs – vitaminok. Kihagyta a sírva bőgő, otthon maradt nagymamákat Gyurcsánynétól. Az a friss gyümölcs repülőn érkezik, általában besugározva, hogy ne romoljon.
De nem is a poszátát, az nem ide poszátolt, hanem huncut idézőjét, aki feltehetően már más nicknéven /@Namond/ érezhette, hogy ezen a helyen nem oly jó, ha a miniszterelnököt mindegyre alávalóan szidja, csúfolja, rágalmazza. Ha annak mégis meg kell lenni, nicknevet változtat, pocsékolót keres, azt idézi s megvan a hobbilya.
Az úgye, tagadhatatlan, hogy a berlini állatkert életszínvonalbeli állapotáért közvetlenül a kancellár a felelős, kedvenc madara a „fecsegő poszáta”, de a berlinieknek is, azért fecsegnek oly boldogan barátságos mosolygósan a városszéli buszban. Miután kifizették a személyenkénti majdnem 3 €-ba kerülő jegyet. Ha nincs bérletük amit egy darabban meg sem tudnak fizetni.
Az áramszámlát meg nemcsak pluszba kell fizetni, kb. 3 éve jócskán megdrágult, a zöldek pedig ennek a háromszorosát ígérték meg, nem lehetvén sehol 18°C-nál magasabbra fűteni azután. Csakis „melegebbre.”
Klárika
2022-07-18 @ 22:56
Próbálkozom, Elsö fejezet:
Végre valaki, aki ráébreszti e poszátát (Háry János a madaraknál, melyeknél csak a teknős butább,ha egyáltalán, hiszen a teknős legalább hallgat) hogy fecsegjen az állatkertben ahol ennyi pénzért lakik. Van Berlinben Zoo, vagyis állatkert. Meg soron a legbanálisabban megható: gyerek – friss gyümölcs – vitaminok. Kihagyta a sírva bőgő, otthon maradt nagymamákat Gyurcsánynétól. Az a friss gyümölcs repülőn érkezik, általában besugározva, hogy ne romoljon, vit-té változtatva aztataz -amint.
Klárika
2022-07-18 @ 23:14
Harmadik fejezet (a második kivételesen nagyon tetszett a cenz úrnak és megtartotta):
Az úgye, tagadhatatlan, hogy a berlini állatkert életszínvonalbeli állapotáért közvetlenül a kancellár a felelős,és a magyar megfelelője; kedvenc madara a „fecsegő poszáta”, de a berlinieknek is, azért fecsegnek oly boldog hangosan barátságos mosolygósan a városszéli buszban. Miután kifizették a személyenkénti majdnem 3 €-ba kerülő jegyet. Ha nincs bérletük amit egy darabban meg sem tudnak fizetni.
A villanyszámla külön jár, kb. 3 éve jócskán drágult. (nem a számla, poszáta, hanem a villany) Annak a háromszorosát ígérik a zöldek, amellett, hogy ne lehessen 18°C-nál magasabbra fűteni. (én itt nem hosszában fűtöttem, előszörre)
Bagir
2022-07-18 @ 08:49
Annyira hihető ugye közmunkás vagy mert atecsóból is kiraktak mert árufeltöltőnek se váltál be
Proton
2022-07-17 @ 19:03
Mandíner: Orbán: Ha így megy tovább, akkor ki fogják nyuvasztani az európai gazdaságot (videó) cikk, komment
Fecsegő Poszáta 2022. július 17. 12:58 válasz
@Erdőmester-nek
Az miért van, hogy Magyarországon 32 évvel a rendszerváltás után és 18 évvel az uniós csatlakozás után az ország háromnegyede még mindig RÁSZORUL valamire???
RÁSZORULNAK az adókból megtámogatott gázárra. A fizetésükből nem tudnák a gáztűzhely meg a gázkazán fogyasztását kifizetni. A MINIMUM fogyasztásukat se tudnák kifizetni. Miért ???
RÁSZORULNAK az adókból megtámogatott nyílászáró cserére. A fizetésükből nem tudnák kifizetni. Nem tudnak maguknak ajtót meg ablakot venni a fizetésükből. Nem telik rá. Miért ???
RÁSZORULNAK az adókból megtámogatott üzemanyagra. A fizetésükből nem tudnak üzemanyagot venni. Nem tudnak megtankolni a benzinkúton a fizetésükből. Nem telik rá. Miért ???
RÁSZORULNAK az adókból megtámogatott áramra. A fizetésükből nem tudnák a villanyszámlájukat kifizetni. Nem tudják a hűtő, a fagyasztó, a villanybojler, a laptop, a porszívó, a vasaló, a világítás árát kifizetni a fizetésükből. Nem telik rá. Miért ???
RÁSZORULNAK a hatósági áras csirkefarhátra. A fizetésükből nem tudnának még farhátat se venni. Nem engedhetnek meg maguknak egy Kádár-kori, retro vasárnapi ebédet, húslevessel, rántott hússal, krumplipürével, egy üveg sörrel a fizetésükből. Nem telik rá. Miért ???
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.:
A miért? egy remek kérdés, kinek a javára? meg egy másik.
Proton
2022-07-17 @ 20:40
Nem árulják el, mennyibe kerül Európa legnagyobb tűzijátéka Nem árulja el a Magyar Turisztikai Ügynökség, hogy mennyibe kerül az augusztus 20-ára tervezett 3 napos, Európa legnagyobb tűzijátékának hirdetett állami esemény- Portfolió
Klárika
2022-07-18 @ 14:27
DE igen, elárulták!
hít.tv.hu: „A Magyar Turisztikai Ügynökséghez érkezett közérdekű adatigénylés szerint az Aug. 20-ki tüzijáték költsége bruttó 1 650 000 000 forint, amely megegyezik a tavalyi tűzijáték árával „
Lupus
2022-07-18 @ 20:07
Ezt olvastam az ORIGO hasábjain az imént (noha valójában nem igazán érdekel a téma).
https://www.origo.hu/gazdasag/20220718-tuzijatek-koltseg.html
„Itt a tűzijáték valódi költsége
ORIGO – 2022.07.18. 13:43
A tegnapi napon félrevezető cikkek jelentek meg az augusztus 20-ra tervezett tűzijátékkal kapcsolatban, hiszen a Magyar Turisztikai Ügynökséghez érkezett közérdekű adatigénylés a tűzijáték előzetes költségbecslését kérte – írja közleményében az MTÜ.
Az előzetes költségbecslés egy döntés-előkészítő dokumentum, amely jelen esetben már nem releváns, hiszen az idei tűzijáték ára pontosan tudható, mivel azt a Magyar Turisztikai Ügynökség az év első felében már beszerezte.
A RAKÉTÁK BESZERZÉSI ÁRA NETTÓ 1,3 MILLIÁRD FORINT, AZAZ BRUTTÓ 1.650.000.000 FORINT, AMELY MEGEGYEZIK A TAVALYI TŰZIJÁTÉK ÁRÁVAL.”
☼
Bagir
2022-07-18 @ 08:46
Megvan a prosztóknak a csemege.
Klárika
2022-07-18 @ 12:20
Küldtem egy hszt, de nem jelent meg. Elküldöm mégegyszer. Azért lesz belöle kettö, ha idövel mégis megjelenik az elsö is.
Klárika
2022-07-18 @ 14:49
Másodszorra sem jelent meg a hsz. Benne van legutolsónak egy „olyan” szó. Elküldöm harmadszorra is, hidegen: ennek ellenkezöje volt azaszó. Lássuk…
Klárika
2022-07-18 @ 15:04
Harmadszorra sem jelent meg, a teljes mondat nélkül sem. Akkor meg ki a cenz úr? Ember vagy masina?
atörökszultán
2022-07-18 @ 17:18
@Klárika Nemhogy inkább örülne,hogy ezúttal nem a nagy rézf@szú bagoly, a rettenetes és borzasztó „kérdöjeles” lóti-futi slapaj vette célba. Csak szépen törölték a hozzámicsodáját. höhö..
Klárika
2022-07-18 @ 23:39
Köszönöm, atörökszultán, vigasztaló szándékát.
Gondoltam, teszek még egy kísérletet, fejezetekre osztom a hsz.-t, lássuk mi lesz? Habár akkor körülményesebb a „válasz” elolvasása. Milyen az a cenz?
Mégsem tudtam meg, de talán rájön valaki, aki logikusabban bánik az összefüggésekkel. A lenyelt második fejezetben nem volt se név, sem semmi feltünö, szerintem.
atörökszultán
2022-07-19 @ 02:07
@ Klárika Ne legyenek kétségei! A szószátyárok ideje lejárt. Komoly pofát kell vágni,röviden pattogósan elöadni a mondókát,aztán lelépni. Háborús idöket élünk. Itt már semmi helye bármi huncutkodásnak,kotnyeleskedésnek,álmatag világba révedezésnek,csintalankodásnak,bö lére eresztett önéletrajzi dolgozatoknak. Nincs itt semmi látnivaló. A szölö metszése van folyamatban. Ps: Képzelje, a múlt héten kaptam csomagban isteni magyar tepertöt! A ropogós héjú,belül foszlós magyar házikenyeret hozzágondoltam. Ha még egyáltalán lehet olyat kapni Magyarországon. IHS
Lupus
2022-07-21 @ 16:48
Teszt – 16:48
Lupus
2022-07-21 @ 22:26
Észrevettétek?
Az egyik tegnapi hozzászólás (megjelent 15:13-kor) tele van linkekkel.
Eddig a rendszer következetesen csak egy linket (URL-t) engedélyezett hozzászólásonként, és ez egy helyes, vagy legalábbis akceptálható szerkesztési elv, végtére is ez nem reklámújság, vagy ilyesmi.
Fentebb itt valaki néhány nappal korábban arra panaszkodott, hogy nem jelent meg a hozzászólása, én akkor rögtön arra gyanakodtam, hogy talán egynél több címet (URL-t) tartalmazott – ez persze csak feltételezés.
Erre most egyszerre 4 db link egy hsz-ben, és simán átmegy.
Hogy mik vannak…! ☺
☼